Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:44
Serena schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 18:14:
[...]

Heb je dan meer opties dan met Tado in de Woning app zelf? Ik zou heel graag de ‘snelheid/kracht’ willen bedienen, maar volgens mij gaat dat niet.
Heb overigens Haier airco’s en heb idd 2 Tado’s gekoppeld.

Gaat dat allemaal wel, wil je dan eens een screenshotje maken?
The plugin supports some basic Daikin airco settings:

Current room temperature
Set airco to cooling, heating or auto + the required temperature
Set the fan speed
Swing mode (if supported by your device)
Extra modes (if supported by your device and enabled in config): powerful mode, econo mode, streamer mode and outdoor silent mode

Screenshots zie je hier.

Ik krijg de fan speed en swingmode niet te zien in de Home app, maar zie ze wel in de Eve app. Als ik de extra features (extra modes) aanzet krijg ik ook de andere modus te zien, dus mijn Daikin's ondersteunen het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloo0683
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07:56
Bestaat er al een HomeKit dimmer switch voor buiten? Zeg maar dit Meross produkt, maar dan met EU stekker (https://www.meross.com/smart-plug/smart-plug-dimmer/100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap de link tussen een gordijn en klimaat half, waarom niet gewoon onder ‘Blinds’?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vsuUNuvn4CS8qbJNOgM8nvXr1J4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6GJhUl2cqB3REHaRLpxN9E7B.png?f=fotoalbum_large

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederik vd bal
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 19:58
sloo0683 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:18:
Bestaat er al een HomeKit dimmer switch voor buiten? Zeg maar dit Meross produkt, maar dan met EU stekker (https://www.meross.com/smart-plug/smart-plug-dimmer/100)
https://www.amazon.nl/bui...stopcontact/dp/B08L3KSJZP

bedoel je zoiets misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloo0683
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07:56
ja maar dan eentje die ook kan dimmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:06
Verplaatst vanuit het Aqara topic, leek mij hier meer op zijn plaats: Heeft iemand ervaring mt de Aqara Camera Hub G2H Pro icm Homekit en een apple Watch. Ik wil graag weten of je een foto of beeld kunt zien op de AW. Een paar reviews gekeken, maar is mij niet duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 20:30

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Dat lijkt mij een feature van Homekit (secure video), niet van het type camera.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mehmeeeh
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 21:12
Ik heb zelf een Aqara G2H Pro aangeschaft om onze nieuwe puppy in de gaten te houden via Homekit Secure Video, werkt top via Homekit op Apple Watch, Apple TV of iPad:

De Aqara G2H Pro is echt dikke prima hiervoor; magnetisch onderaan het kastje gehangen mooi uit het zicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9MyIlal0pulTp91lqziT0lGfUs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mTHWSjhJP4xYBH1X1H9tqqvU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKjTaUazI95dw7c8RNFMH9ktVlU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XROiTP61Hs9Vl1a1oQo5Yp0c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Tomas_ schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:10:
Verplaatst vanuit het Aqara topic, leek mij hier meer op zijn plaats: Heeft iemand ervaring mt de Aqara Camera Hub G2H Pro icm Homekit en een apple Watch. Ik wil graag weten of je een foto of beeld kunt zien op de AW. Een paar reviews gekeken, maar is mij niet duidelijk.
Dat werkt prima. Maar wel redelijk langzaam via de Apple Watch. Beeld ophalen gaat bij mij sneller via de iPhone.

Wel ideaal hiervoor is de app HomeCam. Zowel op de iPhone als de Apple Watch. Aanrader.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
TheKerremenke schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:08:
[...]

Dat werkt prima. Maar wel redelijk langzaam via de Apple Watch. Beeld ophalen gaat bij mij sneller via de iPhone.

Wel ideaal hiervoor is de app HomeCam. Zowel op de iPhone als de Apple Watch. Aanrader.
Werkt het ook zonder secure video?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Tomas_ schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:47:
[...]

Werkt het ook zonder secure video?
Geen idee. Heb secure video altijd aan staan. Zou iemand anders even vragen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allissey
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 22:03
Al een tijdje zoek ik een manier om mijn beamer in te laten schakelen als ik mijn Apple TV 4K aan zet. Nu heb ik steeds ook de beamer remote nodig om dat te doen, het is maar klein gemak maar zou het leuk vinden als ik beide apparaten met één remote kan bedienen. Het lukt niet zoals bij een tv dat je via HDMI CEC de afstandsbediening koppelt. Helaas. Nu bedacht ik me het volgende: als de beamer stroom krijgt schakelt hij standaard in. Ik zou dus een automatisering kunnen maken dat zegt:

Als AppleTV wordt ingeschakeld
Dan
zet MerossSmartplug van beamer aan.

En bij uitzetten precies andersom. Ik bereik dan wat ik wil maar dan via de Meross homekit compatible schakelaar die ik hier toch nog eentje heb slingeren.

Echter: ik probeer zo'n automatisering te maken in homekit maar ik kan alleen maar accessoires een trigger laten geven. Althans, dat lijkt zo. Een event als "AppleTV gaat aan" kan ik niet vinden. Of zie ik iets over het hoofd?

Ik heb hier geen homebridge of homeassistent, alleen maar homekit met de AppleTV als hub.

[ Voor 11% gewijzigd door Allissey op 09-03-2023 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Allissey schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:06:
Al een tijdje zoek ik een manier om mijn beamer in te laten schakelen als ik mijn Apple TV 4K aan zet. Nu heb ik steeds ook de beamer remote nodig om dat te doen, het is maar klein gemak maar zou het leuk vinden als ik beide apparaten met één remote kan bedienen. Het lukt niet zoals bij een tv dat je via HDMI CEC de afstandsbediening koppelt. Helaas. Nu bedacht ik me het volgende: als de beamer stroom krijgt schakelt hij standaard in. Ik zou dus een automatisering kunnen maken dat zegt:

Dan

En bij uitzetten precies andersom. Ik bereik dan wat ik wil maar dan via de Meross homekit compatible schakelaar die ik hier toch nog eentje heb slingeren.

Echter: ik probeer zo'n automatisering te maken in homekit maar ik kan alleen maar accessoires een trigger laten geven. Althans, dat lijkt zo. Een event als "AppleTV gaat aan" kan ik niet vinden. Of zie ik iets over het hoofd?

Ik heb hier geen homebridge of homeassistent, alleen maar homekit met de AppleTV als hub.
Volgens mij gaat dat niet zomaar met de Apple TV als trigger. Hier wordt een Logitech harmony hub daarvoor gebruikt. Maar daarmee is jouw probleem niet opgelost.

Een losse knop (Aqara, hue button) ofzo. Zou dat iets kunnen betekenen? Heb je wel nog steeds twee handelingen nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mehmeeeh
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 21:12
Allissey schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:06:

Dan

Je zou via HomeBridge plugin de status van de Apple TV kunnen uitlezen, en die vervolgens gebruiken om een virtuele scene/sensor te laten triggeren.

https://github.com/cristian5th/homebridge-appletv

'ATV Power' switch will display the power status of the Apple TV. The switch is shown activated when the Apple TV is other than stand-by mode and activated when the Apple TV is in stand-by mode. This switch sends an action to power on/off the Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Mehmeeeh schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:45:
[...]

Je zou via HomeBridge plugin de status van de Apple TV kunnen uitlezen, en die vervolgens gebruiken om een virtuele scene/sensor te laten triggeren.

'ATV Power' switch will display the power status of the Apple TV. The switch is shown activated when the Apple TV is other than stand-by mode and activated when the Apple TV is in stand-by mode. This switch sends an action to power on/off the Apple TV.
Dus net als een slimme stekker die ziet of er stroom gebruikt wordt boven een bepaalde waarde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mehmeeeh schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:45:
[...]

Klopt deze uitleg van de ontwikkelaar wel? Moet het laatste ‘activated’ niet ‘inactivated’ zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allissey
Nog een uitdaginkje: hier in huis wtw balansventilatie met 3 standen. In de badkamer zit een pulsdrukker: als je die handmatig indrukt, gaat de Zenit ventilator naar de hoogste stand (3). Standaard staat de ventilator op 1. Natuurlijk vergeten we dat altijd, met als gevolg beslagen ramen als je lang doucht.

Wat ik mooi zou vinden: een schakelaar achter de pulsdrukker, die getriggerd wordt wanneer de douche aan staat. Ik zou dan zeggen: boven een drempelwaarde luchtvochtigheid een trigger naar de pulsdrukker. Met welke componenten zou ik dit zo kunnen bereiken dat ik dit ook in homekit kan fijn-afstellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:14:
[...]

Volgens mij gaat dat niet zomaar met de Apple TV als trigger. Hier wordt een Logitech harmony hub daarvoor gebruikt. Maar daarmee is jouw probleem niet opgelost.

Een losse knop (Aqara, hue button) ofzo. Zou dat iets kunnen betekenen? Heb je wel nog steeds twee handelingen nodig.
Kan prima. Mijn beamer schakelt ook gewoon in als de Apple TV aangaat.

@Allissey nooit je beamer uitschakelen door de stroom te onderbreken, is echt funest voor je beamer en de lamp.

Ik zou eerder eens controleren of je beamer wel CEC ondersteund en op welke poort. Een andere kabel kan ook helpen.

[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 13-03-2023 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Allissey schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:36:
Nog een uitdaginkje: hier in huis wtw balansventilatie met 3 standen. In de badkamer zit een pulsdrukker: als je die handmatig indrukt, gaat de Zenit ventilator naar de hoogste stand (3). Standaard staat de ventilator op 1. Natuurlijk vergeten we dat altijd, met als gevolg beslagen ramen als je lang doucht.

Wat ik mooi zou vinden: een schakelaar achter de pulsdrukker, die getriggerd wordt wanneer de douche aan staat. Ik zou dan zeggen: boven een drempelwaarde luchtvochtigheid een trigger naar de pulsdrukker. Met welke componenten zou ik dit zo kunnen bereiken dat ik dit ook in homekit kan fijn-afstellen?
Ik zou eens kijken naar home assistant. Daar kan je heel creatief worden met al je wensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdr
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 09:08

- Kijk eerst even of ome Assistant je ventilator ondersteunt, indien niet koop een extra relais die je achter je bestaande pulscontact plaatst
- Goedkope motionsensor (bijvoorbeeld Aqara motion sensor) en indien nodig een pulsrelais (bijvoorbeeld Aqara Switch module T1)
- Dat alles koppel je dan aan je M2 hub en alles werkt zoals vroeger + automatisch + via je telefoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:14

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit

Heb je geen optie voor een vochtsensor van je WtW? Meeste WtW systemen hebben wel iets van sensoren in het systeem zitten, anders kan die nooit efficient werken. Vanuit de bouw zitten niet altijd alle sensoren erin.

Wij hebben een unit van Duco waar je in de WtW unit zelf een vocht en/of CO2 sensor kan stoppen maar ook per kamer kan je een sensor plaatsen met vocht of CO2 sensor.

Wij hoeven nooit de knoppen aan te raken van de Duco, alles gaat automatisch harder zuigen als we douchen of wanneer de luchtkwaliteit in huis slechter is.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JeroenVerweij schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:29:
Zojuist de Aqara G4 deurbel online gespot! Nog 2 weken wachten en dan is ie leverbaar :)

https://www.hashop.nl/Aqara-Smart-Video-Doorbell-G4
Even een bericht gequote uit een ander topic. Leuk geprijsd (120 euro) en helemaal voor een deurbel met HomeKit Secure Video ondersteuning. Even kijken naar reviews en hopelijk kan ik deze bedraad aansluiten op mijn 8-12v deurbel trafo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:36
meesje schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:17:
[...]

Even een bericht gequote uit een ander topic. Leuk geprijsd (120 euro) en helemaal voor een deurbel met HomeKit Secure Video ondersteuning. Even kijken naar reviews en hopelijk kan ik deze bedraad aansluiten op mijn 8-12v deurbel trafo.
Onderaan de pagina:

**** De Video Doorbell G4 wordt aanbevolen om te worden geïnstalleerd onder een veranda of in andere schaduwrijke gebieden.

Ik hoop niet dat ze hiermee bedoelen dat deze deurbel qua uitvallen net zo’n ramp gaat worden als de Logitech als je hem richting zuid hangt.

Ben benieuwd naar de eerste reviews op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B-lex schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:59:
[...]

Onderaan de pagina:

**** De Video Doorbell G4 wordt aanbevolen om te worden geïnstalleerd onder een veranda of in andere schaduwrijke gebieden.

Ik hoop niet dat ze hiermee bedoelen dat deze deurbel qua uitvallen net zo’n ramp gaat worden als de Logitech als je hem richting zuid hangt.

Ben benieuwd naar de eerste reviews op dat gebied.
Oei… dat klinkt niet goed. Ik wacht wel even af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 17:25

megaleo

Special member

meesje schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:17:
[...]

Meer info over deze deurbel is overigens ook in dit topic te lezen: [Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
hebben jullie de homekit software upgrade al uitgevoerd? Dit is blijkbaar sinds vorige week een expliciete update in de home-app (dus niet iOS zelf). Ik ben een beetje huiverig voor deze upgrade naar homekit 2.0. Als ik namelijk probeer de update te installeren, dan krijg ik de melding dat er zowel devices als home-members nog steeds op oudere versies zitten.

En dit is niet het geval :). Alle devices in huis zitten inmiddels op 16.4.
Ook alle macOS devices zijn geupgraded. naar de laatste versie.

Hoe zit dit bij jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tgaZtbbPBouReBvKIqu9Vj-7eEI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pbH7HpyZZ96QDaDwsrAhq80E.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2OOYQgzAQjzXO6i4XN6TiGJpnAk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kyg6GTJyuMK8nB5a8I8T3SAR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IryKm13RgjLGKzNETkpp9MpVpXM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6ldaH2QaMftXdkMRmbtjLpnk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:35
smeerbartje schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 08:28:
hebben jullie de homekit software upgrade al uitgevoerd? Dit is blijkbaar sinds vorige week een expliciete update in de home-app (dus niet iOS zelf). Ik ben een beetje huiverig voor deze upgrade naar homekit 2.0. Als ik namelijk probeer de update te installeren, dan krijg ik de melding dat er zowel devices als home-members nog steeds op oudere versies zitten.

Hoe zit dit bij jullie?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb hem toen hij de vorige keer even live stond al bijgewerkt naar homekit 2.0, toen ik alle hubs even spanningsloos heb gemaakt werkte het iig bij mij, en kon de vrouw haar telefoon er ook op.

Echter kreeg ik de melding wel pas na het updaten, van te voren kreeg ik toen geen melding dat sommige devices niet compatible waren. Dus het was hier toch iets anders.

[ Voor 5% gewijzigd door Tinusvolkel op 31-03-2023 08:47 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:58
ik had goede hoop dat ios 16.4 met de homekit upgrade het issue met mijn airplay receiver (denon x1700h) zou oplossen, maar helaas: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XesdX8pcEKU26aL2aqOc12CSt2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bJFFyckmhEOQiwYbEIuLp1ru.jpg?f=fotoalbum_large

Ik krijg iedere keer de melding "Cannot connect to ..." als ik de receiver op mn iphone of ipad selecteer. Alles (iphone, ipad, receiver, router, home hubs) hebben al meerdere reboots gehad zonder gewenst resultaat.

Zijn er meer tweakers met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smeerbartje schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 08:28:

Hoe zit dit bij jullie?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Let er op dat als je meerdere woningen in de app hebt staan ze allemaal naar ‘2.0’ moeten worden bijgewerkt. Doe je dat niet dan kan je geen enkele woning meer gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hansie_P schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:52:
ik had goede hoop dat ios 16.4 met de homekit upgrade het issue met mijn airplay receiver (denon x1700h) zou oplossen, maar helaas: [Afbeelding]

Ik krijg iedere keer de melding "Cannot connect to ..." als ik de receiver op mn iphone of ipad selecteer. Alles (iphone, ipad, receiver, router, home hubs) hebben al meerdere reboots gehad zonder gewenst resultaat.

Zit je op 5ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
Telefoon wel, receiver met kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hansie_P schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:47:
[...]

Geen gekke software als Pi hole enzo er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:56
Hansie_P schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:47:
[...]

Zou dat juist het probleem kunnen zijn? Kan je receiver ook op wifi?
Ik kreeg airplay naar mijn LG oled ook niet werkend totdat ik die via wifi had verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
remmuz schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 15:25:
[...]

Zou dat juist het probleem kunnen zijn? Kan je receiver ook op wifi?
Ik kreeg airplay naar mijn LG oled ook niet werkend totdat ik die via wifi had verbonden.
Wifi ook geprobeerd maar maakte helaas niets uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
Toppe schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:57:
[...]

Geen gekke software als Pi hole enzo er op?
Nee en zou niet uit moeten maken want airplay is toch enkel lokaal zonder dns verzoeken naar buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hansie_P schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:49:
[...]

Nee en zou niet uit moeten maken want airplay is toch enkel lokaal zonder dns verzoeken naar buiten?
Normaal gesproken wel maar zelf ook nog wel eens gezocht naar de oplossing van een ander probleem. Ook enkel lokaal maar Pi-Hole uitzetten was de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
Toppe schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:59:
[...]

Normaal gesproken wel maar zelf ook nog wel eens gezocht naar de oplossing van een ander probleem. Ook enkel lokaal maar Pi-Hole uitzetten was de oplossing
Het begon na de upgrade naar de nieuwe home architectuur in ios 16.2. Die werd toen teruggetrokken vanwege problemen en nu met ios 16.4 weer aangeboden. Maar het probleem is er dus nog steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hansie_P schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 19:42:
[...]

Het begon na de upgrade naar de nieuwe home architectuur in ios 16.2. Die werd toen teruggetrokken vanwege problemen en nu met ios 16.4 weer aangeboden. Maar het probleem is er dus nog steeds...
Geen update voor je receiver beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
Toppe schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 21:02:
[...]

Geen update voor je receiver beschikbaar?
Nope, alles is up to date. Zou het aan Denon liggen of aan Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hansie_P schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 21:17:
[...]

Nope, alles is up to date. Zou het aan Denon liggen of aan Apple?
Lastig te zeggen. Aangezien het voor de update wél werkt zou je denken bij Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Hansie_P schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 19:42:
[...]

support request bij de leveranciers ingediend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger7435
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-09 22:37
ik had goede hoop dat ios 16.4 met de homekit upgrade het issue met mijn airplay receiver (denon x1700h) zou oplossen, maar helaas: [Afbeelding]

Hier precies hetzelfde met een Denon X2400. Ik denk dat het ligt aan AirPlay 2 en het gebrek aan updates van de receiver…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansie_P
rutger7435 schreef op zondag 2 april 2023 @ 17:14:
[...]

Hier precies hetzelfde met een Denon X2400. Ik denk dat het ligt aan AirPlay 2 en het gebrek aan updates van de receiver…
Ik heb denon een mail gestuurd. Ik zal laten weten wat hier uit komt. Overigens merk ik wel eens in de zoveel tijd dat de receiver een update heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klonic
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-08 09:03
ik had goede hoop dat ios 16.4 met de homekit upgrade het issue met mijn airplay receiver (denon x1700h) zou oplossen, maar helaas: [image]

Ik had zoiets bij mijn Apple TV 2 (uit 2010) die ik tot voor kort voor muziek gebruikte met mijn oude Sony versteker (uit 1990 ofzo). Met mijn Apple TV 4 (uit 2015), de eerste waarbij je apps kan installeren en met touch afstandsbediening, was alles opgelost. Deze loopt tot op de dag van vandaag behoorlijk stabiel (en krijgt nog steeds updates, na 7 jaar).

Ik had altijd het gevoel dat het aan mijn brakke 2.45 GHz verbinding lag, iets wat met Apple TV 4 was opgelost, die had 5 GHz. Of anders het soort van oneigenlijke gebruik (airplay 1 om uren lang muziek te streamen die door een HDMI -> VGA+minijack gesplitst werd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Ik ben me aan het orienteren om zowel een stuk elektrische vloerverwarming, als mijn CV via homekit aan te sturen.

Het allermooiste zou ik vinden als ik op basis van de temperatuur sensor in mijn Homepod (mini) de CV kan aan laten sturen. Is daar al een oplossing voor?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Flappiewappie schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:05:
Ik ben me aan het orienteren om zowel een stuk elektrische vloerverwarming, als mijn CV via homekit aan te sturen.

Het allermooiste zou ik vinden als ik op basis van de temperatuur sensor in mijn Homepod (mini) de CV kan aan laten sturen. Is daar al een oplossing voor?
Als jij een thermostaat hebt die HomeKit compatible hebt, dan is dit mogelijk. Binnen HomeKit kan je een Automatisering aanmaken dat als sensor X temp lager of hoger dan Y registreert, hij een Automatisering kan uitvoeren. In die Automatisering kan je dan instellen dat een thermostaat naar bijvoorbeeld 20C gaat.

In het geval van de elektrische vloerverwarming, heeft deze een eigen thermostaat of gaat deze aan als er stroom op staat en uit als er stroom af is? Dan zou je een smart plug kunnen gebruiken, zoals de Eve Energy.

Houdt er overigens rekening mee dat de sensoren in de HomePods (Mini) wel een foutmarge hebben, dus niet 100% accuraat zijn. Maar hij doet het niet slechter dan sensoren van minder dan €50-60.

[ Voor 9% gewijzigd door BiG-GuY op 04-04-2023 13:28 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Al geprobeerd je Receiver te factory resetten? Met mijn Sony HT-A9 had ik ook een probleem, daar kon ik in de instellingen enkel alle 'streaming diensten' resetten i.p.v. alle instellingen. Toen kon ik hem opnieuw koppelen aan Google Home en Apple HomeKit (voor Airplay) en werkte het bij mij zonder problemen. Dit was overigens niet iets wat veranderde met 16.4/New Architecture, had NA al draaien sinds 16.2 .

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

BiG-GuY schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:19:
[...]

Als jij een thermostaat hebt die HomeKit compatible hebt, dan is dit mogelijk. Binnen HomeKit kan je een Automatisering aanmaken dat als sensor X temp lager of hoger dan Y registreert, hij een Automatisering kan uitvoeren. In die Automatisering kan je dan instellen dat een thermostaat naar bijvoorbeeld 20C gaat.

In het geval van de elektrische vloerverwarming, heeft deze een eigen thermostaat of gaat deze aan als er stroom op staat en uit als er stroom af is? Dan zou je een smart plug kunnen gebruiken, zoals de Eve Energy.

Houdt er overigens rekening mee dat de sensoren in de HomePods (Mini) wel een foutmarge hebben, dus niet 100% accuraat zijn. Maar hij doet het niet slechter dan sensoren van minder dan €50-60.
Waar ik dus eigenlijk naar opzoek ben is een module aan mijn CV. Wat zou daarvoor de goedkoopste oplossing zijn?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Flappiewappie schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:34:
[...]

Waar ik dus eigenlijk naar opzoek ben is een module aan mijn CV. Wat zou daarvoor de goedkoopste oplossing zijn?
Tado is aan te raden. Geen idee trouwens of dat de goedkoopste is.

[ Voor 8% gewijzigd door TheKerremenke op 04-04-2023 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Flappiewappie schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:34:
[...]

Tado is een handige die native HomeKit ondersteund en met praktisch alle ketels werkt. Heb zelf geen ketel maar stadswarmte en heb 6 zones/thermostaten in huis die ik kan uitlezen/besturen via HomeKit. Al heb ik ze wel ingeregeld via de Tado eigen app qua programma's.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

TheKerremenke schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:01:
[...]

Tado is aan te raden. Geen idee trouwens of dat de goedkoopste is.
Maar het enige wat ik nodig heb is een module voor mijn CV, de homepod mini is mijn thermostaat. Zijn daar oplossingen voor?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
BiG-GuY schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:30:
[...]

Al geprobeerd je Receiver te factory resetten? Met mijn Sony HT-A9 had ik ook een probleem, daar kon ik in de instellingen enkel alle 'streaming diensten' resetten i.p.v. alle instellingen. Toen kon ik hem opnieuw koppelen aan Google Home en Apple HomeKit (voor Airplay) en werkte het bij mij zonder problemen. Dit was overigens niet iets wat veranderde met 16.4/New Architecture, had NA al draaien sinds 16.2 .
Thanks, ga ik vanavond eens proberen

Edit: helaas... ik kan alleen alles reseten of enkel de netwerk instellingen. Een complete reset wacht ik nog even af totdat ik antwoord van Denon heb.

[ Voor 11% gewijzigd door Hansie_P op 04-04-2023 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Flappiewappie schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:49:
[...]

Maar het enige wat ik nodig heb is een module voor mijn CV, de homepod mini is mijn thermostaat. Zijn daar oplossingen voor?
Waar gaat het water van de CV heen? Enkel om te douchen of ook voor de verwarming. Als je elektrische vloerverwarming hebt, kun je inderdaad eventueel deze regelen. Dmv een smart plug mits die het wattage aankan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 11:56
ik heb in iOS 16.2 al Woning geupgrade naar de nieuwe architectuur, maar als ik mijn vriendin uitnodig dan krijgt ze een melding dat de Woning eerst geupgrade moet worden?
In de woning app heb ik geen mogelijkheid meer om te upgraden.

Edit; ik heb de uitnodiging ingetrokken, homepod en iPhones herstart, een nieuwe uitnodiging gestuurd en nu werkt het!

[ Voor 21% gewijzigd door remmuz op 04-04-2023 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

TheKerremenke schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:32:
[...]

Waar gaat het water van de CV heen? Enkel om te douchen of ook voor de verwarming. Als je elektrische vloerverwarming hebt, kun je inderdaad eventueel deze regelen. Dmv een smart plug mits die het wattage aankan.
Mijn vloerverwarming staat gewoon aan of uit voor het gehele appartement. Dus voorheen kon ik gewoon met een bedrade thermostaat continue mijn huis op 19 graden zetten.

Nu zou ik mijn Homepod Mini als thermostaat willen inzetten, deze meet dus dan bijv 18 graden waarna er een signaaltje naar mijn CV moet dat die aan moet (liefst modulerend). als het 20 graden is moet die weer uit. Daarvoor heb ik volgens mij alleen maar een module nodig op mijn CV; voor de rest niks.

Ik heb een "kamer" met elektrische vloerverwarming die ik handmatig aan en uit wil kunnen zetten als ik er werk. Die staat los van bovenstaande.

[ Voor 8% gewijzigd door Flappiewappie op 04-04-2023 15:50 ]

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Flappiewappie schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:49:
[...]

Mijn vloerverwarming staat gewoon aan of uit voor het gehele appartement. Dus voorheen kon ik gewoon met een bedrade thermostaat continue mijn huis op 19 graden zetten.

Nu zou ik mijn Homepod Mini als thermostaat willen inzetten, deze meet dus dan bijv 18 graden waarna er een signaaltje naar mijn CV moet dat die aan moet (liefst modulerend). als het 20 graden is moet die weer uit. Daarvoor heb ik volgens mij alleen maar een module nodig op mijn CV; voor de rest niks.

Ik heb een "kamer" met elektrische vloerverwarming die ik handmatig aan en uit wil kunnen zetten als ik er werk. Die staat los van bovenstaande.
Dan zou je er met een tado thermostaat (geen kraan) en bridge al een heel eind zijn. Wel vooraf controleren of die jouw ketel ondersteund. Geen idee of dit trouwens de goedkoopste oplossing is.

Andere merken kunnen ook, maar daar heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 5% gewijzigd door TheKerremenke op 04-04-2023 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Flappiewappie schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:49:
[...]

Niks wat native met HomeKit praat. Als je weet wat je doet, kan je aan de slag met iets als een Shelly Plus 1, die kan op DC een 24V-48V schakeling besturen. Meeste ketels/thermostaten werken op 24V. Modulerend zal hiermee niet mogelijk zijn. Als je dit verkeerd aansluit, blaas je de electronica op in je ketel, dus je moet wel echt weten wat je doet. Shelly heb je aangepaste firmware voor die HomeKit ondersteund, of je kan gebruik maken van Homebridge.

Heb zelf twee relays van Meross in gebruik in huis voor het schakelen van een DucoBox, maar deze kan enkel 110-230V AC schakelen, dus niet geschikt voor de meeste ketels. De Meross die ik heb is native HomeKit compatible, maar zal dus helaas niet werken op je ketel.

Een tado is heel makkelijk in gebruik en heeft een zeer uitgebreide ondersteuning voor het aansluiten van hun systeem. Ze vereisen wel minimaal 1 ruimte thermostaat om de ketel daarop aan te kunnen sluiten. Als je geen bedrading hebt, kan dit ook draadloos.

tado is een van de weinige met native HomeKit ondersteuning die werkt met Nederlandse ketels.

[ Voor 16% gewijzigd door BiG-GuY op 04-04-2023 17:08 ]

Gallery V&A

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hansie_P
Hansie_P schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:56:
[...]

Thanks, ga ik vanavond eens proberen

Edit: helaas... ik kan alleen alles reseten of enkel de netwerk instellingen. Een complete reset wacht ik nog even af totdat ik antwoord van Denon heb.
Feedback van denon was om de netwerk instellingen te reseten, en zowaar. Het werkt allemaal weer zoals het zou moeten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:02

rCk

Ik meld me hier ook even.

Ikea Tradfri Gateway met ca 60-70 lampen hieraan. De app werkt goed, stabiel, geen klachten. Echter is het de verbinding tussen Ikea en HomeKit (ben ik bang).

Laatste tijd is het al met vlagen instabiel dat hij traag is met reageren, maar sinds afgelopen zondag staan alle lampen op "Geen reactie". Ik heb mijn modem, switch, homepod mini, appletv, tradfri gateway allemaal gereboot.

Dinsdag een reset gedaan van HomeKit. Woning verwijderd en opnieuw gestart. Ik was ca 15 minuten bezig met weer wat ruimtes instellen waarna alles weer op geen reactie ging.

Wat gaat er fout?

Heeft iemand hier ervaring mee en zijn er ook opties om dit op te lossen? Heb ik wat gemist met de HomeKit te verwijderen zodat hij toch nog oude gegevens overpakt?

Het laatste redmiddel is ook de Ikea Gateway opnieuw instellen, maar het is best wel een crime om alles opnieuw in te leren.

Ik hoop dat iemand anders hier ook ook mee te maken heeft gehad en hier een oplossing voor heeft gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokkert1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 20:23
Goedemiddag,

Ik heb sinds gisteren dat mijn huis mij niet meer als thuis ziet. voor mijn vriendin werkt dit nog wel, als ze het huis verlaat gaan de lichten uit, muziek uit en de camera aan, en krijg ik keurig de melding dat iedereen het huis heeft verlaten en de camera is ingeschakeld. Echter ben ik dan nog thuis. van beide zijn de iPhones op de laatste update (iOS 16.4.1.a) de HomePod en Apple TV zijn ook beide op de laatste versie.

Wat heb ik geprobeerd:
- iPhone van mijn vriendin ook naar de laatste update gezet.
- Alles meerdere malen herstart (ook tegelijk alles uit en dan weer aan)
- Het huis op de nieuwe architectuur gezet (dit had ik nog niet gedaan)
*alles werkt verder naar behoren
-Mijn iPhone gecheckt of dat de privacy/locatieinstellingen goed staan.

Tot nu toe heeft nog niks geholpen. het enige dat veranderd is is dat mijn iPhone de Security update gehad heeft gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:45
klokkert1 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:25:
Goedemiddag,

Ik heb sinds gisteren dat mijn huis mij niet meer als thuis ziet. voor mijn vriendin werkt dit nog wel, als ze het huis verlaat gaan de lichten uit, muziek uit en de camera aan, en krijg ik keurig de melding dat iedereen het huis heeft verlaten en de camera is ingeschakeld. Echter ben ik dan nog thuis. van beide zijn de iPhones op de laatste update (iOS 16.4.1.a) de HomePod en Apple TV zijn ook beide op de laatste versie.

Wat heb ik geprobeerd:

Tot nu toe heeft nog niks geholpen. het enige dat veranderd is is dat mijn iPhone de Security update gehad heeft gisteren.
Heb je al geprobeerd je huis te verlaten en opnieuw er in te gaan? (Niet fysiek... maar in HomeKit dus). Dan moet je vriendin je even opnieuw uitnodigen, en even op letten dat zij ook eigenaar is volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:36
(jarig!)
klokkert1 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:25:
Goedemiddag,

Wat heb ik geprobeerd:

uitloggen bij icloud, reboot, inloggen in icloud en sleutelhanger weer aan?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokkert1
sigmundfreund schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:01:
[...]

Heb je al geprobeerd je huis te verlaten en opnieuw er in te gaan? (Niet fysiek... maar in HomeKit dus). Dan moet je vriendin je even opnieuw uitnodigen, en even op letten dat zij ook eigenaar is volgens mij.
Kan dit vanavond eens proberen als ze thuis is.
paQ schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:36:
[...]

uitloggen bij icloud, reboot, inloggen in icloud en sleutelhanger weer aan?
Dit helpt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:39
Heb je deze instelling ook zo staan op je iPhone?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgSCgzSAiCKK5UpqgunZ4a7pAE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/feDxBnvFwqKrPzVQUnM3lZ9t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:00

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

rCk schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:45:
Ik meld me hier ook even.

Ikea Tradfri Gateway met ca 60-70 lampen hieraan. De app werkt goed, stabiel, geen klachten. Echter is het de verbinding tussen Ikea en HomeKit (ben ik bang).

Laatste tijd is het al met vlagen instabiel dat hij traag is met reageren, maar sinds afgelopen zondag staan alle lampen op "Geen reactie". Ik heb mijn modem, switch, homepod mini, appletv, tradfri gateway allemaal gereboot.

Dinsdag een reset gedaan van HomeKit. Woning verwijderd en opnieuw gestart. Ik was ca 15 minuten bezig met weer wat ruimtes instellen waarna alles weer op geen reactie ging.

Wat gaat er fout?

Heeft iemand hier ervaring mee en zijn er ook opties om dit op te lossen? Heb ik wat gemist met de HomeKit te verwijderen zodat hij toch nog oude gegevens overpakt?

Het laatste redmiddel is ook de Ikea Gateway opnieuw instellen, maar het is best wel een crime om alles opnieuw in te leren.

Ik hoop dat iemand anders hier ook ook mee te maken heeft gehad en hier een oplossing voor heeft gevonden.
Tussenweg is nog uit de Woning app bij instellingen de Tradfri hub te verwijderen als Gateway en opnieuw toe te voegen. Daarna opnieuw koppelen aan je HomeKit huis en hoef je iig niet alle lampen opnieuw aan de Tradfri te koppelen, want dat blijft gewoon goed staan.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Hier ook een aparte "storing". Ik heb de Switchbot Curtain om mijn gordijnen te bedienen, dit had ik eerst in combinatie met de Switchbot Hub mini. Deze werkte niet via Homekit maar wel met Siri Shortcuts. Ik had dan ook de opdracht "Hey Siri, doe de gordijnen dicht" en "Doe de gordijnen open". Werkte prima, maar alleen voor mij en niet voor mijn huisgenoten. Nu is de Switcht Hub2 uitgekomen met ondersteuning voor Matter, die heb ik dus wel in Homekit kunnen plaatsen. Werkt veel beter, dus de opdrachten heb ik verwijderd.

Echter, als ik nu zeg "Hey Siri, doe de gordijnen dicht" krijg ik te horen: "Sorry, er is iets fout gegaan. Opdrachten zegt: er kan geen opdracht met de naam "Doe de gordijnen dicht" gevonden worden." Die opdracht is inderdaad verwijderd maar Siri (via de Homepod) zou toch moeten snappen wat ik bedoel. Als ik zeg "Hey Siri, sluit de gordijnen", dan gaat het wel goed. Maar ik ben gewend aan de eerste opdracht.

Geen groot probleem, maar weet iemand hoe ik dit recht kan trekken? Het lijkt alsof ergens in het ecosysteem nog staat dat ik een opdracht heb met die naam, maar dat hij die een moment later niet aan kan spreken omdat die er niet meer is.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokkert1
Ronvgs schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 17:51:
Heb je deze instelling ook zo staan op je iPhone?
[Afbeelding]
Voor de zekerheid nog een keer gekeken en dit staat goed.

Edit:
Ik heb deze instelling uit en aan gezet en vanmorgen lijkt het toch ineens allemaal weer te werken zoals het hoort. Weet nou niet precies wat het was. Erg bijzonder.
Bedankt voor de hulp.

[ Voor 18% gewijzigd door klokkert1 op 10-05-2023 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:02

rCk

DeNachtwacht schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 18:10:
[...]

Tussenweg is nog uit de Woning app bij instellingen de Tradfri hub te verwijderen als Gateway en opnieuw toe te voegen. Daarna opnieuw koppelen aan je HomeKit huis en hoef je iig niet alle lampen opnieuw aan de Tradfri te koppelen, want dat blijft gewoon goed staan.
Thanks. Ook die optie heb ik al een aantal keer gedaan. Dus ik denk dat er een rigoureuzere aanpak nodig is.

Ik twijfel ook (gezien het aantal lichten) om de Dirigera hub ernaast te draaien. dus in totaal 2 Ikea hubs aan de HomeKit te hangen.

Twee identieke hubs gaat niet, maar misschien kan de Dirigera er wel naast draaien om het te fixen, misschien weet iemand dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Als je dan toch voor de Dirigera gaat, waarom dan de tradfri houden? Het is wel even wat werk, maar daarna heb je een toekomstbestendige hub.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
the-body schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 18:16:
Hier ook een aparte "storing". Ik heb de Switchbot Curtain om mijn gordijnen te bedienen, dit had ik eerst in combinatie met de Switchbot Hub mini. Deze werkte niet via Homekit maar wel met Siri Shortcuts. Ik had dan ook de opdracht "Hey Siri, doe de gordijnen dicht" en "Doe de gordijnen open". Werkte prima, maar alleen voor mij en niet voor mijn huisgenoten. Nu is de Switcht Hub2 uitgekomen met ondersteuning voor Matter, die heb ik dus wel in Homekit kunnen plaatsen. Werkt veel beter, dus de opdrachten heb ik verwijderd.

Echter, als ik nu zeg "Hey Siri, doe de gordijnen dicht" krijg ik te horen: "Sorry, er is iets fout gegaan. Opdrachten zegt: er kan geen opdracht met de naam "Doe de gordijnen dicht" gevonden worden." Die opdracht is inderdaad verwijderd maar Siri (via de Homepod) zou toch moeten snappen wat ik bedoel. Als ik zeg "Hey Siri, sluit de gordijnen", dan gaat het wel goed. Maar ik ben gewend aan de eerste opdracht.

Geen groot probleem, maar weet iemand hoe ik dit recht kan trekken? Het lijkt alsof ergens in het ecosysteem nog staat dat ik een opdracht heb met die naam, maar dat hij die een moment later niet aan kan spreken omdat die er niet meer is.
Is dat via je iPhone of een HomePod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Toppe schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:53:
[...]

Is dat via je iPhone of een HomePod?
Via de Homepod, als ik Siri van mijn telefoon gebruik gaat het wel goed.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:22
HomeKit draait hier in huis eigenlijk prima, maar ik blijft toch elke keer wat problemen houden met 1 of 2 Tradfri spotjes die niet reageren.
Alle Hue lampen werken al vanaf dag 1 perfect.
Nu is dit niet perse een HomeKit probleem want via de Ikea app reageren ze ook niet.
De afstand kan het probleem niet zijn en een reset lost het probleem ook niet op.

Ik overweeg de Ikea hub te vervangen door een Sonoff zigbee stick, maar wat is dan de beste manier om de lampen weer in HomeKit te krijgen? Ben ik dan gebonden aan Homebridge of kan het ook met Home Assistant? Zijn hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yorroy schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:00:
HomeKit draait hier in huis eigenlijk prima, maar ik blijft toch elke keer wat problemen houden met 1 of 2 Tradfri spotjes die niet reageren.
Alle Hue lampen werken al vanaf dag 1 perceeltje.
Nu is dit niet perse een HomeKit probleem want via de Ikea app reageren ze ook niet.
De afstand kan het probleem niet zijn en een reset lost het probleem ook niet op.

Ik overweeg de Ikea hub te vervangen door een Sonoff zigbee stick, maar wat is dan de beste manier om de lampen weer in HomeKit te krijgen? Ben ik dan gebonden aan Homebridge of kan het ook met Home Assistant? Zijn hier ervaringen mee?
Heb je het probleem ook al voorgelegd in het Tradfri topic? Zijn het elke keer dezelfde spotjes die niet goed werken? Zitten deze wel in het zigbee bereik (qua afstand of afscherming)?
Ik stel deze vragen want indien zelfde lampjes en/of onvoldoende bereik hoeft een andere opstelling niet per definitie leiden tot een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:21
yorroy schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:00:
Alle Hue lampen werken al vanaf dag 1 perfect.

Kan beide, als je via de stick en Zigbee2mqtt gebruikt, maakt het niet uit welke 3rd app naar je MQTT topics luistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Laatst online: 18-09 20:06
Vraagje, ik heb hier net van iemand een Sonoff basic r2 gekregen om mee te spelen.Aangezien ik alleen maar homekit en ikea heb wil ik hem flashen met een firmware die meteen homekit aan kan.
nou zeggen de meeste tutorials hiervoor dat je een usb-serial adapter nodig hebt. Geen probleem, die kan je zo voor een habbekrats bestellen bij Ali.
maar wat ik niet kan vinden is of je ook een oude pc met een seriële poort hiervoor kan gebruiken. Gewoon de klassieke DB9 poort dus. Dat zou voor mij het makkelijkste zijn aangezien ik dat zo heb liggen.
Kan dat, en heeft iemand dat al eens gedaan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PorschefanRoel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 11:36
blazez schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:20:
Vraagje, ik heb hier net van iemand een Sonoff basic r2 gekregen om mee te spelen.Aangezien ik alleen maar homekit en ikea heb wil ik hem flashen met een firmware die meteen homekit aan kan.
nou zeggen de meeste tutorials hiervoor dat je een usb-serial adapter nodig hebt. Geen probleem, die kan je zo voor een habbekrats bestellen bij Ali.
maar wat ik niet kan vinden is of je ook een oude pc met een seriële poort hiervoor kan gebruiken. Gewoon de klassieke DB9 poort dus. Dat zou voor mij het makkelijkste zijn aangezien ik dat zo heb liggen.
Kan dat, en heeft iemand dat al eens gedaan ?
De sonoff werkt op TTL niveau (3.3V) en de DB9 port op RS232 niveau (13V)
https://www.sparkfun.com/tutorials/215

Ik verwacht dus wanneer je de DB9 poort hiervoor probeert te gebruiken, je de sonoff opblaast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonas89
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-06-2023
Eventjes mijn vraag hier stellen:

Ik heb dus onlangs de Dirigera hub van Ikea gekocht, met aantal lampen, luchtkwaliteitsensor (vyndstarka) en de symfonisk. Alles werkt perfect als ik thuis ben.

Maar wat moet ik nu doen als ik onderweg ben?
de extra Woning app op mijn iPhone stelde me de Apple Tv voor, maar is dat effectief zo dat het werkt?

Zit in het Apple eco systeem, maar zou graag mijn devices zoals lampen, en de sensors buitenhuis op mijn werk zien…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:08
Een AppleTV of een HomePod, dat zijn eigenlijk je enige twee opties :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonas89
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-06-2023
posttoast schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:35:
Een AppleTV of een HomePod, dat zijn eigenlijk je enige twee opties :)
Maar dan kon ik evengoed geen Ikea dirigera hub gekocht hebben, en rechtstreeks de lampen/enz connecteren op de Apple Woning App?
Of zie ik het mis? 🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:08
Om die zaken in je Apple Woning app te krijgen heb je wel die hub nodig (net zoals je een Hue hub nodig hebt om je Hue lampen erin te krijgen). Apple HomeKit "verbindt" met de hub, die hub ontsluit vervolgens alle devices naar HomeKit.

De Apple TV of HomePod heb je nodig om vanaf buiten je woning je devices te bedienen én om automations te hebben (dus zaken als "laat het licht aan gaan zodra de zon onder gaat"). Vroeger kon je daar ook een iPad voor gebruiken maar tegenwoordig niet meer.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Laatst online: 09:36
Vraagje, heb op de Hue hub ook Ikea lampen zitten. Deze zie ik echter niet in de Homekit. Klopt dat?

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:13
bing69 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 08:46:
Vraagje, heb op de Hue hub ook Ikea lampen zitten. Deze zie ik echter niet in de Homekit. Klopt dat?
Klopt, 3rd party accessoires op Hue (Ikea, Osram, etc.) kan je wel in de Hue app gebruiken maar niet in HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bing69 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 08:46:
Als je deze lampen zichtbaar wil hebben kun je gebruik maken van homebridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Laatst online: 09:36
meesje schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:53:
[...]

Als je deze lampen zichtbaar wil hebben kun je gebruik maken van homebridge.
Doe het nu via domoticz en dat werkt, stap binnenkort over op Homey.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Online (instagram Reel dacht ik) zag ik een kraan voor de keuken met Siri/HomeKit en NFC ondersteuning.

Fles met NFC tag ertegen aan en hij vulde de fles precies, “hey Siri geef 2 liter water”, dat werk.

Iemand enig idee welke dat is en/of zoiets in Nederland te krijgen is.

Ik ben zo slim geweest het niet op te slaan 🙃

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:44
Donstil schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:00:
Online (instagram Reel dacht ik) zag ik een kraan voor de keuken met Siri/HomeKit en NFC ondersteuning.

Fles met NFC tag ertegen aan en hij vulde de fles precies, “hey Siri geef 2 liter water”, dat werk.

Iemand enig idee welke dat is en/of zoiets in Nederland te krijgen is.

Ik ben zo slim geweest het niet op te slaan 🙃
Deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is de enige die ik ook gevonden had toevallig maar in mijn geheugen zag de kraan er anders uit. En dit model is US only volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 21:37
Donstil schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:09:
[...]

Dat is de enige die ik ook gevonden had toevallig maar in mijn geheugen zag de kraan er anders uit. En dit model is US only volgens mij.
Zoek eens naar Brett Turner. Die heeft daar op TikTok ook een heel filmpje over gemaakt.
@b_turner50

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:10:
[...]

Zoek eens naar Brett Turner. Die heeft daar op TikTok ook een heel filmpje over gemaakt.
@b_turner50
Ah die snor komt mij wel bekend voor ja.
Heb je een directe link toevallig? Ik heb zijn TikTok wel gevonden maar zonder app kan ik er niet overheen bladeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Jonas89 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:30:
Eventjes mijn vraag hier stellen:

Ik heb dus onlangs de Dirigera hub van Ikea gekocht, met aantal lampen, luchtkwaliteitsensor (vyndstarka) en de symfonisk. Alles werkt perfect als ik thuis ben.

Maar wat moet ik nu doen als ik onderweg ben?
de extra Woning app op mijn iPhone stelde me de Apple Tv voor, maar is dat effectief zo dat het werkt?

Zit in het Apple eco systeem, maar zou graag mijn devices zoals lampen, en de sensors buitenhuis op mijn werk zien…
Het hangt helemaal van je wensen af maar de goedkoopste instapper is een HomePod mini, voor rond de €100 te krijgen en je hebt er meteen Siri bij in bijv. de slaapkamer. Hé Siri, welterusten -> hele woonhuisverlichting uit

En op je vraag werkt het is het antwoord ja, nog fijner dan de Ikea app ook dus doordat je met Siri aan de slag kan, en via de Woning app en de Opdrachten app automatiseringen kan programmeren ("als mijn wekker op de iphone gaat" -> "verlichting keuken 30%" et cetera). De luchtreiniger van Ikea heb ik zelf ook en die wordt ook in de Woning app gezien (net als overigens de overige slimme producten van ikea, zo gaat niet alleen mijn licht aan, maar ook het stopcontact waar de waterkoker aan zit zodra mijn wekker gaat voor een verschsch kopje thee :9 ).

Kortom het werkt en je kan er nog meer mee dan met de Ikea app zelf. Die gebruik ik alleen maar om accessoires te koppelen.

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 23-05-2023 21:07 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb mijn Eve Door & Window sensoren naar Matter geüpgraded, maar nu krijg ik ze niet meer toegevoegd aan mijn Woning.

Uiteraard heb ik ze al gereset en heb ik zowel mijn router, AppleTV als iPhone herstart. ATV en iPhone zijn up-to-date.

Op Reddit vond ik een thread met meer mensen die dit probleem ervaren, maar een oplossing blijft uit.

Wanneer ik een nieuwe accessoire wil toevoegen dan worden de sensoren wel gevonden, vervolgens scan ik de nieuwe Matter code (of vul deze handmatig in) en krijg ik onderstaande foutmelding:

Foutmelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/20hXuQUD23H7mXSklvUTqyqG1R8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kXUZLhIokrMMiVb91Oe6RVAT.jpg?f=fotoalbum_large

Update: Na contact met Eve support de ATV via WiFi verbonden, PiHole gedeactiveerd, ATV en iPhone herstart en toen lukte het wel om de sensoren toe te voegen.

[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 31-05-2023 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinverschoor
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14-11-2024
Goedenavond Allemaal,

Na lange avonden van researchen ben ik nog steeds niet over uit wat nou de meest ideale oplossing is om mijn lichtschakelaars + stopcontacten smart te maken. Losse draadloze schakelaars van Hue zijn leuk, maar met jonge kinderen die er een sport van maken om de standaard schakelaars te gebruiken wil ik dit nu gaan voorkomen.

Eerst dacht ik aan de Aqara smart schakelaars, deze jongens zijn alleen te groot om er meerdere naast elkaar te hangen (ik heb in huis bijna nergens een single schakelaar). De Fibaro single switch voor HK is alleen bluetooth en dat wil ik ook absoluut niet.

Voorkeur is dat voor bijv de woonkamer en slaapkamer de schakelaar ook de hue lampen kan dimmen. Dubbel klikken etc is nice to have maar absoluut niet nodig.

Mijn huidige opzet is nu:
2x mini homepot
1x Apple TV 4K (2022)
+- 30 hue lampen
Aqara hub + verschillende sensoren

Wat ik vooral niet wil is via HA gaan werken, mogelijk gaat me dit opbreken maar wil het toch proberen.

Wat raden jullie nu aan en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Laatst online: 18-09 10:00
justinverschoor schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:41:
Goedenavond Allemaal,

Na lange avonden van researchen ben ik nog steeds niet over uit wat nou de meest ideale oplossing is om mijn lichtschakelaars + stopcontacten smart te maken. Losse draadloze schakelaars van Hue zijn leuk, maar met jonge kinderen die er een sport van maken om de standaard schakelaars te gebruiken wil ik dit nu gaan voorkomen.

Eerst dacht ik aan de Aqara smart schakelaars, deze jongens zijn alleen te groot om er meerdere naast elkaar te hangen (ik heb in huis bijna nergens een single schakelaar). De Fibaro single switch voor HK is alleen bluetooth en dat wil ik ook absoluut niet.

Voorkeur is dat voor bijv de woonkamer en slaapkamer de schakelaar ook de hue lampen kan dimmen. Dubbel klikken etc is nice to have maar absoluut niet nodig.

Mijn huidige opzet is nu:
2x mini homepot
1x Apple TV 4K (2022)
+- 30 hue lampen
Aqara hub + verschillende sensoren

Wat ik vooral niet wil is via HA gaan werken, mogelijk gaat me dit opbreken maar wil het toch proberen.

Wat raden jullie nu aan en waarom?
Ik ben zelf een enorme fan van de Philips Hue wandschakelaarmodule Deze zijn ideaal voor achter je huidige of nog beter Pulsdrukschakelaars. Voor alle plekken waar je verlichting hebt die geen hue bevatten gebruik ik Aqara t1 met neutraal als er een stopcontact naast zit of zonder als er geen neutraal draad in de buurt is. Voordeel van de T1 met neutraal is dat deze een zigbee repeater is en de andere niet.
Ik gebruik voor losse schemerlampen zonder Hue lamp een Hue Stekker. Voor andere schakeldingen (niet verlichting) Aqara slimme stekker met stroom meting (via Homey).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinverschoor
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14-11-2024
Jasper1975 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:37:
[...]

Ik ben zelf een enorme fan van de Philips Hue wandschakelaarmodule Deze zijn ideaal voor achter je huidige of nog beter Pulsdrukschakelaars. Voor alle plekken waar je verlichting hebt die geen hue bevatten gebruik ik Aqara t1 met neutraal als er een stopcontact naast zit of zonder als er geen neutraal draad in de buurt is. Voordeel van de T1 met neutraal is dat deze een zigbee repeater is en de andere niet.
Ik gebruik voor losse schemerlampen zonder Hue lamp een Hue Stekker. Voor andere schakeldingen (niet verlichting) Aqara slimme stekker met stroom meting (via Homey).
Die T1 heb ik uiteindelijk vanacht ook besteld om te testen of het wat is. Die hue wandschakelaarmodule wil ik sowieso niet daar ik altijd de vrijheid wil hebben om eventueel op andere lampen over te stappen.

Wel zit ik ook nog na te denken om de fibaro 2 + pulsdruk schakelaar te gaan gebruiken. Alleen moet ik dan weer iets vinden waarmee ik het met homekit kan laten communiceren.

Keuze stress waar ik vooral "bang" ben om niet het juiste te kiezen.

Andere vraag, wat is de reden waarom je homey gebruik? Puur en alleen voor de stroom meting? Het klinkt als een leuke toevoeging maar in hoeverre gebruik je het en is het geen gemmick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Laatst online: 18-09 10:00
justinverschoor schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:57:
[...]

Andere vraag, wat is de reden waarom je homey gebruik? Puur en alleen voor de stroom meting? Het klinkt als een leuke toevoeging maar in hoeverre gebruik je het en is het geen gemmick?
Omdat ik wel behoorlijk gecharmeerd ben van de Flows. En dat ik dan minder hubs nodig heb. Geen hub meer voor Lidl zigbee en voor Aqara. Maar ben er nog niet uit of ik er heel blij mee ben. Ben benieuwd naar de Matter up-date die dit kwartaal beloofd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allissey
Ons nieuwe huis is opgeleverd met electrische screens die de zon buiten moeten houden zodat het binnen niet te warm wordt. Origineel was de bediening met een draaiknop. Ze zijn nu alle 8 opgenomen in homekit dankzij 8 Shelly 2.5 modules die ik achter de schakelaars heb geplaatst. Via homekit heb ik tijdschema’s gemaakt, dat werkt briljant. Ik kan ze met Siri aansturen via HomePod mini. Maar hoe maak ik mijn screens mbv homekit nu next level smart? Zodat ze tijdig dichtgaan als de temperatuur te hoog wordt of dat ze juist open gaan bij harde wind om klapperen of stormschade te voorkomen? Benieuwd naar jullie suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allissey
Soms ligt de oplossing zo voor de hand dat je er overheen kijkt. Voor het sluiten en openen van de screens op temperatuur heb ik het volgende gedaan. Er staat een homepod mini in de woonkamer en één in de slaapkamer. Daarin zit ook een thermometer en een luchtvochtigheidsmeter. Met een automatisering laat ik de betreffende screens sluiten als de temperatuur die de homepod aangeeft boven een bepaalde waarde komt. Zojuist ingesteld en ons huis is weer een stukje slimmer. Nu nog iets bedenken voor als het hard waait.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Allissey schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 12:22:
Soms ligt de oplossing zo voor de hand dat je er overheen kijkt. Voor het sluiten en openen van de screens op temperatuur heb ik het volgende gedaan. Er staat een homepod mini in de woonkamer en één in de slaapkamer. Daarin zit ook een thermometer en een luchtvochtigheidsmeter. Met een automatisering laat ik de betreffende screens sluiten als de temperatuur die de homepod aangeeft boven een bepaalde waarde komt. Zojuist ingesteld en ons huis is weer een stukje slimmer. Nu nog iets bedenken voor als het hard waait.
Mocht je in de toekomst een geavanceerder pakket (zoals Home-Assistant) gaan gebruiken dan raad ik je aan om daar de boel wat verder in de automatiseren, en dat kan redelijk eenvoudig.

Wat nu nu doet is het probleem aanpakken nádat het probleem er is: de temperatuur is al te hoog en pas dan sluit je de screens.

Het verlagen van de drempel waarde heeft weinig tot geen nut aangezien je dan in de problemen kan komen als je je woning gaat verwarmen.

Oplossing is redelijk simpel: maak 2 ‘helpers’, 1 met de maximale temperatuur voor die dag en de ander met de trend van de actuele temperatuur.

Maximale temperatuur > 21 graden & trend > omhoog en actuele temperatuur > 18 = screen omlaag.

Op die manier hou je de warmte al buiten voordat hij ‘in je huis zit’.

Nadeel? Dit kan niet direct in HomeKit

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vanaf OS 17 kun je straks in de Woning-app tot dertig dagen terug de activiteitsgeschiedenis van deursloten, garagedeuren, alarmsystemen en contactsensoren bekijken.
Pagina: 1 ... 81 ... 88 Laatste