• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:33
Serena schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 18:14:
[...]

Heb je dan meer opties dan met Tado in de Woning app zelf? Ik zou heel graag de ‘snelheid/kracht’ willen bedienen, maar volgens mij gaat dat niet.
Heb overigens Haier airco’s en heb idd 2 Tado’s gekoppeld.

Gaat dat allemaal wel, wil je dan eens een screenshotje maken?
The plugin supports some basic Daikin airco settings:

Current room temperature
Set airco to cooling, heating or auto + the required temperature
Set the fan speed
Swing mode (if supported by your device)
Extra modes (if supported by your device and enabled in config): powerful mode, econo mode, streamer mode and outdoor silent mode

Screenshots zie je hier.

Ik krijg de fan speed en swingmode niet te zien in de Home app, maar zie ze wel in de Eve app. Als ik de extra features (extra modes) aanzet krijg ik ook de andere modus te zien, dus mijn Daikin's ondersteunen het.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sloo0683
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:41
Bestaat er al een HomeKit dimmer switch voor buiten? Zeg maar dit Meross produkt, maar dan met EU stekker (https://www.meross.com/smart-plug/smart-plug-dimmer/100)
Ik snap de link tussen een gordijn en klimaat half, waarom niet gewoon onder ‘Blinds’?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Frederik vd bal
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-03 04:32
sloo0683 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:18:
Bestaat er al een HomeKit dimmer switch voor buiten? Zeg maar dit Meross produkt, maar dan met EU stekker (https://www.meross.com/smart-plug/smart-plug-dimmer/100)
https://www.amazon.nl/bui...stopcontact/dp/B08L3KSJZP

bedoel je zoiets misschien?

• sloo0683
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:41
ja maar dan eentje die ook kan dimmen

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:19
Verplaatst vanuit het Aqara topic, leek mij hier meer op zijn plaats: Heeft iemand ervaring mt de Aqara Camera Hub G2H Pro icm Homekit en een apple Watch. Ik wil graag weten of je een foto of beeld kunt zien op de AW. Een paar reviews gekeken, maar is mij niet duidelijk.

X-S10, Viltrox XF 13mm, XF23mm 1.4 LM WR, XC 50-230, AW8, Model 3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:21

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Dat lijkt mij een feature van Homekit (secure video), niet van het type camera.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mehmeeeh
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:48
Ik heb zelf een Aqara G2H Pro aangeschaft om onze nieuwe puppy in de gaten te houden via Homekit Secure Video, werkt top via Homekit op Apple Watch, Apple TV of iPad:

De Aqara G2H Pro is echt dikke prima hiervoor; magnetisch onderaan het kastje gehangen mooi uit het zicht.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Tomas_ schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:10:
Verplaatst vanuit het Aqara topic, leek mij hier meer op zijn plaats: Heeft iemand ervaring mt de Aqara Camera Hub G2H Pro icm Homekit en een apple Watch. Ik wil graag weten of je een foto of beeld kunt zien op de AW. Een paar reviews gekeken, maar is mij niet duidelijk.
Dat werkt prima. Maar wel redelijk langzaam via de Apple Watch. Beeld ophalen gaat bij mij sneller via de iPhone.

Wel ideaal hiervoor is de app HomeCam. Zowel op de iPhone als de Apple Watch. Aanrader.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:19
TheKerremenke schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:08:
[...]

Dat werkt prima. Maar wel redelijk langzaam via de Apple Watch. Beeld ophalen gaat bij mij sneller via de iPhone.

Wel ideaal hiervoor is de app HomeCam. Zowel op de iPhone als de Apple Watch. Aanrader.
Werkt het ook zonder secure video?

X-S10, Viltrox XF 13mm, XF23mm 1.4 LM WR, XC 50-230, AW8, Model 3

Acties:
  • +1Henk 'm!
Tomas_ schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:47:
[...]

Werkt het ook zonder secure video?
Geen idee. Heb secure video altijd aan staan. Zou iemand anders even vragen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Allissey
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-03 06:22
Al een tijdje zoek ik een manier om mijn beamer in te laten schakelen als ik mijn Apple TV 4K aan zet. Nu heb ik steeds ook de beamer remote nodig om dat te doen, het is maar klein gemak maar zou het leuk vinden als ik beide apparaten met één remote kan bedienen. Het lukt niet zoals bij een tv dat je via HDMI CEC de afstandsbediening koppelt. Helaas. Nu bedacht ik me het volgende: als de beamer stroom krijgt schakelt hij standaard in. Ik zou dus een automatisering kunnen maken dat zegt:

Als AppleTV wordt ingeschakeld
Dan
zet MerossSmartplug van beamer aan.

En bij uitzetten precies andersom. Ik bereik dan wat ik wil maar dan via de Meross homekit compatible schakelaar die ik hier toch nog eentje heb slingeren.

Echter: ik probeer zo'n automatisering te maken in homekit maar ik kan alleen maar accessoires een trigger laten geven. Althans, dat lijkt zo. Een event als "AppleTV gaat aan" kan ik niet vinden. Of zie ik iets over het hoofd?

Ik heb hier geen homebridge of homeassistent, alleen maar homekit met de AppleTV als hub.

[Voor 11% gewijzigd door Allissey op 09-03-2023 15:08]

Allissey schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:06:
Al een tijdje zoek ik een manier om mijn beamer in te laten schakelen als ik mijn Apple TV 4K aan zet. Nu heb ik steeds ook de beamer remote nodig om dat te doen, het is maar klein gemak maar zou het leuk vinden als ik beide apparaten met één remote kan bedienen. Het lukt niet zoals bij een tv dat je via HDMI CEC de afstandsbediening koppelt. Helaas. Nu bedacht ik me het volgende: als de beamer stroom krijgt schakelt hij standaard in. Ik zou dus een automatisering kunnen maken dat zegt:

Dan

En bij uitzetten precies andersom. Ik bereik dan wat ik wil maar dan via de Meross homekit compatible schakelaar die ik hier toch nog eentje heb slingeren.

Echter: ik probeer zo'n automatisering te maken in homekit maar ik kan alleen maar accessoires een trigger laten geven. Althans, dat lijkt zo. Een event als "AppleTV gaat aan" kan ik niet vinden. Of zie ik iets over het hoofd?

Ik heb hier geen homebridge of homeassistent, alleen maar homekit met de AppleTV als hub.
Volgens mij gaat dat niet zomaar met de Apple TV als trigger. Hier wordt een Logitech harmony hub daarvoor gebruikt. Maar daarmee is jouw probleem niet opgelost.

Een losse knop (Aqara, hue button) ofzo. Zou dat iets kunnen betekenen? Heb je wel nog steeds twee handelingen nodig.

• Mehmeeeh
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:48
Allissey schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:06:

Dan

Je zou via HomeBridge plugin de status van de Apple TV kunnen uitlezen, en die vervolgens gebruiken om een virtuele scene/sensor te laten triggeren.

https://github.com/cristian5th/homebridge-appletv

'ATV Power' switch will display the power status of the Apple TV. The switch is shown activated when the Apple TV is other than stand-by mode and activated when the Apple TV is in stand-by mode. This switch sends an action to power on/off the Apple TV.
Mehmeeeh schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:45:
[...]

Je zou via HomeBridge plugin de status van de Apple TV kunnen uitlezen, en die vervolgens gebruiken om een virtuele scene/sensor te laten triggeren.

'ATV Power' switch will display the power status of the Apple TV. The switch is shown activated when the Apple TV is other than stand-by mode and activated when the Apple TV is in stand-by mode. This switch sends an action to power on/off the Apple TV.
Dus net als een slimme stekker die ziet of er stroom gebruikt wordt boven een bepaalde waarde.

Mehmeeeh schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:45:
[...]

Klopt deze uitleg van de ontwikkelaar wel? Moet het laatste ‘activated’ niet ‘inactivated’ zijn?

• Allissey
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-03 06:22
Nog een uitdaginkje: hier in huis wtw balansventilatie met 3 standen. In de badkamer zit een pulsdrukker: als je die handmatig indrukt, gaat de Zenit ventilator naar de hoogste stand (3). Standaard staat de ventilator op 1. Natuurlijk vergeten we dat altijd, met als gevolg beslagen ramen als je lang doucht.

Wat ik mooi zou vinden: een schakelaar achter de pulsdrukker, die getriggerd wordt wanneer de douche aan staat. Ik zou dan zeggen: boven een drempelwaarde luchtvochtigheid een trigger naar de pulsdrukker. Met welke componenten zou ik dit zo kunnen bereiken dat ik dit ook in homekit kan fijn-afstellen?

Acties:
  • +1Henk 'm!
TheKerremenke schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:14:
[...]

Volgens mij gaat dat niet zomaar met de Apple TV als trigger. Hier wordt een Logitech harmony hub daarvoor gebruikt. Maar daarmee is jouw probleem niet opgelost.

Een losse knop (Aqara, hue button) ofzo. Zou dat iets kunnen betekenen? Heb je wel nog steeds twee handelingen nodig.
Kan prima. Mijn beamer schakelt ook gewoon in als de Apple TV aangaat.

@Allissey nooit je beamer uitschakelen door de stroom te onderbreken, is echt funest voor je beamer en de lamp.

Ik zou eerder eens controleren of je beamer wel CEC ondersteund en op welke poort. Een andere kabel kan ook helpen.

[Voor 20% gewijzigd door Toppe op 13-03-2023 18:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Allissey schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:36:
Nog een uitdaginkje: hier in huis wtw balansventilatie met 3 standen. In de badkamer zit een pulsdrukker: als je die handmatig indrukt, gaat de Zenit ventilator naar de hoogste stand (3). Standaard staat de ventilator op 1. Natuurlijk vergeten we dat altijd, met als gevolg beslagen ramen als je lang doucht.

Wat ik mooi zou vinden: een schakelaar achter de pulsdrukker, die getriggerd wordt wanneer de douche aan staat. Ik zou dan zeggen: boven een drempelwaarde luchtvochtigheid een trigger naar de pulsdrukker. Met welke componenten zou ik dit zo kunnen bereiken dat ik dit ook in homekit kan fijn-afstellen?
Ik zou eens kijken naar home assistant. Daar kan je heel creatief worden met al je wensen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kwdr
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:44

- Kijk eerst even of ome Assistant je ventilator ondersteunt, indien niet koop een extra relais die je achter je bestaande pulscontact plaatst
- Goedkope motionsensor (bijvoorbeeld Aqara motion sensor) en indien nodig een pulsrelais (bijvoorbeeld Aqara Switch module T1)
- Dat alles koppel je dan aan je M2 hub en alles werkt zoals vroeger + automatisch + via je telefoon

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:15

Heb je geen optie voor een vochtsensor van je WtW? Meeste WtW systemen hebben wel iets van sensoren in het systeem zitten, anders kan die nooit efficient werken. Vanuit de bouw zitten niet altijd alle sensoren erin.

Wij hebben een unit van Duco waar je in de WtW unit zelf een vocht en/of CO2 sensor kan stoppen maar ook per kamer kan je een sensor plaatsen met vocht of CO2 sensor.

Wij hoeven nooit de knoppen aan te raken van de Duco, alles gaat automatisch harder zuigen als we douchen of wanneer de luchtkwaliteit in huis slechter is.

Gallery

Acties:
  • +1Henk 'm!
JeroenVerweij schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:29:
Zojuist de Aqara G4 deurbel online gespot! Nog 2 weken wachten en dan is ie leverbaar :)

https://www.hashop.nl/Aqara-Smart-Video-Doorbell-G4
Even een bericht gequote uit een ander topic. Leuk geprijsd (120 euro) en helemaal voor een deurbel met HomeKit Secure Video ondersteuning. Even kijken naar reviews en hopelijk kan ik deze bedraad aansluiten op mijn 8-12v deurbel trafo.

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:42
meesje schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:17:
[...]

Even een bericht gequote uit een ander topic. Leuk geprijsd (120 euro) en helemaal voor een deurbel met HomeKit Secure Video ondersteuning. Even kijken naar reviews en hopelijk kan ik deze bedraad aansluiten op mijn 8-12v deurbel trafo.
Onderaan de pagina:

**** De Video Doorbell G4 wordt aanbevolen om te worden geïnstalleerd onder een veranda of in andere schaduwrijke gebieden.

Ik hoop niet dat ze hiermee bedoelen dat deze deurbel qua uitvallen net zo’n ramp gaat worden als de Logitech als je hem richting zuid hangt.

Ben benieuwd naar de eerste reviews op dat gebied.
B-lex schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:59:
[...]

Onderaan de pagina:

**** De Video Doorbell G4 wordt aanbevolen om te worden geïnstalleerd onder een veranda of in andere schaduwrijke gebieden.

Ik hoop niet dat ze hiermee bedoelen dat deze deurbel qua uitvallen net zo’n ramp gaat worden als de Logitech als je hem richting zuid hangt.

Ben benieuwd naar de eerste reviews op dat gebied.
Oei… dat klinkt niet goed. Ik wacht wel even af.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:08

megaleo

Special member

meesje schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:17:
[...]

Meer info over deze deurbel is overigens ook in dit topic te lezen: [Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie
Pagina: 1 ... 79 80 81 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee