Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:18
meesje schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:50:
Vanaf OS 17 kun je straks in de Woning-app tot dertig dagen terug de activiteitsgeschiedenis van deursloten, garagedeuren, alarmsystemen en contactsensoren bekijken.
Ben wel benieuwd hoe dit vorm gegeven wordt. Via grafieken ofzo dan? Heb nog geen voorbeeld hiervan gezien.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09 21:39
Hoi allemaal,

Ik had ook een topic gemaakt, maar wellicht dat dit sneller/beter werkt.

Ik heb sinds een aantal dagen een Eve Outdoor Cam. deze hangt mooi, maar ik krijg hem niet verbonden in HomeKit.... ik scan de code, app zoekt en zoekt, maar vind uiteindelijk niets.

Ik heb, naar mijn idee, alles al geprobeerd en inmiddels een beetje ten einde raad..

De Cam is op constante stroom aangesloten in de schuur, geen schakelaars oid ertussen. WiFi heb ik van alles mee geprobeerd: 5ghz uit, alle mesh repeaters ontkoppeld, weer gekoppeld, harde reset van modem, reset van de Cam etc.

Niks lijkt te werken. elke keer weer de melding: accessoire niet gevonden. ook via de Eve app geprobeerd, en via de Woning app. zelfde resultaat.

Doe ik iets gigantisch mis? of zie ik iets over het hoofd?

Werkwijze die we hebben gehanteerd: stroom eraf, Cam geïnstalleerd op de locatie, stroom er weer op, wifi is op de plek ruim voldoende, Eve app gedownload, code in het boekje gescand -> geen accessoire gevonden..

Onderhand heb ik het idee dat er iets mis is met de camera, maar ergens voelt dat ook niet correct.
Hulp wordt enorm gewaardeerd..

MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:24
oviMivo schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:57:
Hoi allemaal,

Ik heb sinds een aantal dagen een Eve Outdoor Cam. deze hangt mooi, maar ik krijg hem niet verbonden in HomeKit.... ik scan de code, app zoekt en zoekt, maar vind uiteindelijk niets.

Ik heb, naar mijn idee, alles al geprobeerd en inmiddels een beetje ten einde raad..

De Cam is op constante stroom aangesloten in de schuur, geen schakelaars oid ertussen. WiFi heb ik van alles mee geprobeerd: 5ghz uit, alle mesh repeaters ontkoppeld, weer gekoppeld, harde reset van modem, reset van de Cam etc.

Niks lijkt te werken. elke keer weer de melding: accessoire niet gevonden. ook via de Eve app geprobeerd, en via de Woning app. zelfde resultaat.

Werkwijze die we hebben gehanteerd: stroom eraf, Cam geïnstalleerd op de locatie, stroom er weer op, wifi is op de plek ruim voldoende, Eve app gedownload, code in het boekje gescand -> geen accessoire gevonden..

Onderhand heb ik het idee dat er iets mis is met de camera, maar ergens voelt dat ook niet correct.
Code al eens rechtstreeks in HomeKit gescand? En anders kan je daar nog: meer opties -> mijn accessoire is niet zichtbaar en code handmatig toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hoi allemaal,

Camera al eens gereset?

Van de support pagina van Eve:
HomeKit requires Bonjour so please make sure to disable router tools like "Storm Control" that interfere with the Bonjour protocol (e.g. mDNS, Multicast). Avoid Wi-Fi access points that connect through Powerline/PowerLAN as they are also known to impact Bonjour.

[ Voor 10% gewijzigd door Dj-sannieboy op 12-06-2023 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oviMivo
Axel schreef op maandag 12 juni 2023 @ 23:07:
[...]

Code al eens rechtstreeks in HomeKit gescand? En anders kan je daar nog: meer opties -> mijn accessoire is niet zichtbaar en code handmatig toevoegen
Heb de QR in de Eve-app geprobeerd en in de Woning-app. Handmatig een code toevoegen heb ik nog niet geprobeerd, kan ik nog proberen. Bedankt

MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oviMivo
Dj-sannieboy schreef op maandag 12 juni 2023 @ 23:10:
[...]

Camera al eens gereset?

Van de support pagina van Eve:

[...]
Heb de camera idd ook al 2x volledig gereset via het knopje. Maar helaas.

Bedankt voor de input, ik zal eens kijken of dat ‘bonjour’ gedoe van toepassing is op mn router!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Laatst online: 15:35
Hoi allemaal,

Als je al zoveel hebt geprobeerd en het niet blijft lukken moetzou ik contact met support van Eve opnemen. Zij zijn meestal erg behulpzaam, wat je van zo'n premium (lees duur) meerk mag verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:26

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
oviMivo schreef op maandag 12 juni 2023 @ 23:14:
[...]

Heb de camera idd ook al 2x volledig gereset via het knopje. Maar helaas.

Bedankt voor de input, ik zal eens kijken of dat ‘bonjour’ gedoe van toepassing is op mn router!
Hoe ziet je netwerk eruit? Heb je een router en losse wifi of gebruik je wifi van de router van je provider?

Heb je al geprobeerd om de camera dichtbij je router aan te sluiten? Mogelijk dat iets van je repeaters/mesh/switches de Bonjour verstoort. Verder is het handig om te controleren of je SSID is ingesteld met WPA2 beveiliging, WPA3 werkt met veel accessoires niet goed. 2.4+5Ghz zou gewoon moeten werken.

Nu is heel HomeKit nogal afhankelijk van Bonjour, dus als je Bonjour niet werkt zal je daarna ook problemen hebben. In routers van een provider dien je vaak uPnP aan te zetten om de Bonjour functionaliteit te laten werken en verschillende externe wifi systemen ondersteunen Bonjour niet altijd.

Bonjour gebruikt dezelfde netwerktechniek (Multicast) als o.a. AirPlay, Chromecast en Spotify Cast, werken deze wel op je netwerk?

Verder probeer je het niet op een 'gasten' netwerk te verbinden? Waar geen verkeer tussen apparaten toegestaan is, wat ook wel 'Client Isolation' wordt genoemd in AP's.

[ Voor 4% gewijzigd door BiG-GuY op 13-06-2023 13:49 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oviMivo
BiG-GuY schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:48:
[...]

Hoe ziet je netwerk eruit? Heb je een router en losse wifi of gebruik je wifi van de router van je provider?

Heb je al geprobeerd om de camera dichtbij je router aan te sluiten? Mogelijk dat iets van je repeaters/mesh/switches de Bonjour verstoort. Verder is het handig om te controleren of je SSID is ingesteld met WPA2 beveiliging, WPA3 werkt met veel accessoires niet goed. 2.4+5Ghz zou gewoon moeten werken.

Nu is heel HomeKit nogal afhankelijk van Bonjour, dus als je Bonjour niet werkt zal je daarna ook problemen hebben. In routers van een provider dien je vaak uPnP aan te zetten om de Bonjour functionaliteit te laten werken en verschillende externe wifi systemen ondersteunen Bonjour niet altijd.

Bonjour gebruikt dezelfde netwerktechniek (Multicast) als o.a. AirPlay, Chromecast en Spotify Cast, werken deze wel op je netwerk?

Verder probeer je het niet op een 'gasten' netwerk te verbinden? Waar geen verkeer tussen apparaten toegestaan is, wat ook wel 'Client Isolation' wordt genoemd in AP's.
In principe niet op het gast-netwerk, enkel even geprobeerd omdat de servicedesk van Online dat opperde. Verder gewoon alles geprobeerd met het gewone netwerk.

Ik heb zowel mesh repeaters geprobeerd als zonder de repeaters, dus direct op het modem. Als ik dit deed had ik voldoende bereik bij de camera op het 2.4ghz netwerk. (5ghz stond uit toen)

Verder heb ik in huis een Chromecast, HomePod mini, Apple TV 4K. Airplay vanaf iPhone naar ATV werkt prima.

Tevens nog Sonos en Hue in huis. Werkt ook allemaal feilloos.

Ook inmiddels een mail naar Eve gestuurd, zij geven nog aan de reset knop 15-20sec in te drukken en dan nogmaals proberen.

Ik zie vaker iets (bij het zoeken op internet of hier) over Bonjour. Hoe kan ik zien of dit werkt of niet?

Edit: ik heb in principe de wifi vanuit de router van de provider(Online.nl) en dat is een Zyxel t50.

Ik heb geen losse router ergens anders staan. Enkel dus de WAP-repeaters van Zyxel, maar die heb ik momenteel afgekoppeld.

Met de tips helaas nog geen verbetering. Ik merk wel op dat nu de speedtest veel lagere scores haalt.. dus nu de camera afgekoppeld, en in huis aankoppelen, kijken of dat wel werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door oviMivo op 13-06-2023 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:03
Is je Apple TV met kabel aangesloten of op de WiFi?
Kán zijn dat je router een ander IP range uitgeeft aan bekabelde apparaten dan je mesh punt aan WiFi apparaten.
Als je Apple TV het hoofpunt van je 'home' is kan het zijn dat ze daarom elkaar niet kunnen vinden.
Het is een beetje giswerk natuurlijk, maar zo heb ik achteraf gezien een flinke tijd zitten k*tten om mijn printer werkend te krijgen.
Wat is het IP adres / range van de bekabelde meuk en de draadloze meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie007
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 22:43
Heeft iemand toevallig Zigbee inbouwschakelaars (zoals deze) via Homebridge toegevoegd aan Homekit?

Ik ben op zoek naar een oplossing en juiste plugin...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:43
Ernie007 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 10:29:
Heeft iemand toevallig Zigbee inbouwschakelaars (zoals deze) via Homebridge toegevoegd aan Homekit?

Ik ben op zoek naar een oplossing en juiste plugin...
Je kan een shelly flashen dat die HK compatible is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie007
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 22:43
Deshmir schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:02:
[...]

Je kan een shelly flashen dat die HK compatible is
Dat bekijk ik voor overige schakelaars, deze moeten worden gecombineerd met een Hue sensor. Overigens is er voor Shelly een plugin in Homebridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Laatst online: 22:43
Ernie007 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:05:
[...]

Dat bekijk ik voor overige schakelaars, deze moeten worden gecombineerd met een Hue sensor. Overigens is er voor Shelly een plugin in Homebridge
Volgens mij zijn de meeste schakelaars ook echt uit, en een sensor uit zetten is niet bevorderlijk voor de connectie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 22:34
Omdat de WiFi app van Mitsubishi echt waardeloos is, heb ik zojuist de Tado maar geïnstalleerd voor de airco. Werkt allemaal prachtig, ook in HomeKit maar ik loop nu tegen het volgende aan:
Als ik Siri wil gebruiken zeg ik: “zet de airco in de woonkamer op 20 graden”

Wat er vervolgens gebeurt is dat mijn Tado verwarmingsknoppen ook op 20 graden springen.
Als ik tegen Siri zeg: “zet de verwarming in de woonkamer op 20 graden” knalt de airco ook aan op 20 graden.

Beide apparaten reageren dus op het zelfde commando.
Gebruik ik de verkeerde termen om deze apparaten afzonderlijk te bedienen? Of moet ik dan 2 verschillende kamers gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

yorroy schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:18:
Omdat de WiFi app van Mitsubishi echt waardeloos is, heb ik zojuist de Tado maar geïnstalleerd voor de airco. Werkt allemaal prachtig, ook in HomeKit maar ik loop nu tegen het volgende aan:
Als ik Siri wil gebruiken zeg ik: “zet de airco in de woonkamer op 20 graden”

Wat er vervolgens gebeurt is dat mijn Tado verwarmingsknoppen ook op 20 graden springen.
Als ik tegen Siri zeg: “zet de verwarming in de woonkamer op 20 graden” knalt de airco ook aan op 20 graden.

Beide apparaten reageren dus op het zelfde commando.
Gebruik ik de verkeerde termen om deze apparaten afzonderlijk te bedienen? Of moet ik dan 2 verschillende kamers gaan maken.
Als je specifiek de devicenamen oproept in je commando, zal hij een specifiek apparaat triggeren. Dan is het wel belangrijk dat je logische namen hebt.

Dus bijvoorbeeld:
Woonkamer Airco --> Stel woonkamer airco in op 20C
Woonkamer Verwarming --> Stel woonkamer verwarming in op 20C

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:53:
[...]

Vaag, had gezocht of er een Apple Homekit topic was, maar niet gevonden. Wellicht dat een mod het bericht kan verplaatsen ?

Ja heb wel veel van Philips Hue en ook nog zo'n stekker over. De door de hovenier gemonteerde stekkerdoos zit hier ook aan de schutting en redelijk bedekt inclusies afdekkapje. Zal eens testen vanavond.
Even een reactie via het juiste topic. :)
Mijn Hue stekker hangt al een paar jaar op de eerder beschreven buiten. Qua buitentemperaturen overleeft ie het ook wel. Dus wellicht ben je zo geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:12

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Julio_Ricardo schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:09:
[...]

Ik had min of meer dezelfde situatie en maak inmiddels 2 jaar zonder problemen gebruik van een vergelijkbare Meross stekkerblok. Eén keer support nodig gehad ivm vervaagde QR HomeKit code en ben toen prima geholpen.
En moet je de app van Meross gebruiken voor een initiele setup of gewoon de homekit code scannen en gaan ?

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 22:34
BiG-GuY schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:52:
[...]

Als je specifiek de devicenamen oproept in je commando, zal hij een specifiek apparaat triggeren. Dan is het wel belangrijk dat je logische namen hebt.

Dus bijvoorbeeld:
Woonkamer Airco --> Stel woonkamer airco in op 20C
Woonkamer Verwarming --> Stel woonkamer verwarming in op 20C
Ja dat zou je denken. Heb ze inderdaad specifieke namen gegeven, maar kennelijk geeft een commando voor temperatuur dan alle apparaten die werken met temperatuur de opdracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:24
Hallo ik heb een vraagje.

Ik ben al enige tijd opzoek naar een nieuwe slimme doorbel met homekit secure video ondersteuning.

Ik weet dat de Aqara G4 een HSV deurbel is maar ik lees online dat mensen met een Ring deurbel in combinatie met Scrypted ook gebruiken.

Ik zoek een deurbel die stabiel werk liefst ook met pre opnames dat hij alvast wat opneemt.

liefst gewoon bedraad aansluiten.

dus welke kan ik het beste nemen en wat zijn jullie ervaringen?

Ben momenteel in bezit van een eufy doorbell 2k maar dat ding is erg traag als wilt praten door de deurbel is de bezorger al weg

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deurklinkje schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:30:
Hallo ik heb een vraagje.

Ik ben al enige tijd opzoek naar een nieuwe slimme doorbel met homekit secure video ondersteuning.

Ik weet dat de Aqara G4 een HSV deurbel is maar ik lees online dat mensen met een Ring deurbel in combinatie met Scrypted ook gebruiken.

Ik zoek een deurbel die stabiel werk liefst ook met pre opnames dat hij alvast wat opneemt.

liefst gewoon bedraad aansluiten.

dus welke kan ik het beste nemen en wat zijn jullie ervaringen?

Ben momenteel in bezit van een eufy doorbell 2k maar dat ding is erg traag als wilt praten door de deurbel is de bezorger al weg
Moeilijk om daar een eenvoudig advies op te geven. Er spelen heel veel persoonlijke dingen mee. Sommigen houden niet van Aqara, want Chinees. Anderen houden niet van Ring, want Amazon. Daarnaast heb je met smaak te maken. Niet iedereen vind bv de Aqara mooi.
Mijn streven is om zoveel mogelijk dedicated HomeKit apparatuur te kopen. In dit geval zou ik dan voor Aqara gaan. Ik heb ooit eens gespeeld met scrypted i.c.m. mijn Ring deurbel. Wat me bijstaat, is dat de pre-opname functie niet (goed) werkte. Dit terwijl HKSV dit wel goed ondersteund (met dedicated HomeKit camera’s). Ook werkt de Ring met hun eigen abonnement ook prima qua pre-opname.
Uit het Aqara topic heb ik opgemaakt, dat met laatste updates vrijwel alle issues opgelost zijn. Daarnaast in deze periode meldingen van te hoge temperatuur maar de deurbel blijft wel werken.
Hopelijk heb je aan bovenstaande iets. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Julio_Ricardo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:55
MRE-Inc schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:49:
[...]

En moet je de app van Meross gebruiken voor een initiele setup of gewoon de homekit code scannen en gaan ?
Bind mij er niet op vast, maar mij staat bij dat ik de Meross app alleen een keer heb gebruikt om de firmware bij te werken, dus niet om het device toe te voegen aan HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poederbaas
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 07:52
Goedemorgen,

Ik ben opzoek naar een camera voor buiten die ik kan bekijken via mijn iPhone.
Voorkeur gaat uit om dit via Homekit te kunnen doen, maar als dit niet mogelijk is dan is het geen harde eis.
Verder twijfel ik tussen wifi of bedraad, waarbij de voorkeur naar bedraad uit gaat.

Iemand die een goede camera kan aanbevelen?

Lees veel over Logitech Circle, Eufy, Etc. dat deze toch niet zo betrouwbaar zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Poederbaas schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:46:
Goedemorgen,

Ik ben opzoek naar een camera voor buiten die ik kan bekijken via mijn iPhone.
Voorkeur gaat uit om dit via Homekit te kunnen doen, maar als dit niet mogelijk is dan is het geen harde eis.
Verder twijfel ik tussen wifi of bedraad, waarbij de voorkeur naar bedraad uit gaat.

Iemand die een goede camera kan aanbevelen?

Lees veel over Logitech Circle, Eufy, Etc. dat deze toch niet zo betrouwbaar zijn..
Heb verschillende merken “standalone” WiFi camera’s geprobeerd die direct met HomeKit werkten, maar geen enkele werkte echt goed.
En heb buiten een WiFi punt met goede dekking.

Uiteindelijk overgestapt op 2x G4 Pro camera’s en G4 deurbel van Unifi met een Cloud Key G2+ en nu al meer dan 1,5 jaar in gebruik zonder problemen. Half jaar terug ook een G4 Instant toegevoegd in de schuur die via WiFi werkt en die werkt gewoon stabiel.

Via Scrypted heb ik de Unifi gekoppeld aan HomeKit met HKSV en dat werkt goed en snel. HKSV zelf is niet de beste oplossing voor camera, voor terugkijken is de interface van de Unifi zelf handiger en completer want 24/7 opnames.

Maar voor vooral de deurbel is HKSV erg handig en snel, notificatie van aanbellen is instant en openen van de video <1s wanneer je thuis bent.

Heb hiervoor de Netatmo deurbel, binnen camera en Presence buiten camera gehad. Deurbel en Presence waren stuk binnen 2 maanden en Presence verloor constant WiFi connectie als het regende 😅. De deurbel toen via garantie laten omruilen maar de tweede was weer stuk binnen een maand, dus toen credit gekregen van Bol.

Ook tijdelijk de Eve cam geprobeerd (voor binnen), maar de kwaliteit viel tegen dus geretourneerd.

Daarvoor verschillende Nest deurbellen en Nest Cam gebruikt. Die waren wel stabiel qua connectie, maar na overstap op Apple niet heel bruikbaar toen en de deurbel heb ik 3x omgeruild omdat die steeds dood ging binnen een maand 8)7 .

Sinds ik over ben op Unifi Protect met hun camera’s en deurbel geen instabiliteit meer gehad en je hoeft verder niks van hun netwerk te gebruiken om de Unifi Protect te gebruiken, maar je kan het combineren als je dat wilt.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:11
Sinds gisteren krijg ik frequent de melding dat 'geen enkele woninghub' reageert. Ik heb hiervoor 2 homepod mini's die het al geruimte tijd prima doen. Meer mensen hier last van? Het lijkt zo te zijn sinds de laatste iOS update...

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 16-09 17:02
hk12nl schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:39:
Sinds gisteren krijg ik frequent de melding dat 'geen enkele woninghub' reageert. Ik heb hiervoor 2 homepod mini's die het al geruimte tijd prima doen. Meer mensen hier last van? Het lijkt zo te zijn sinds de laatste iOS update...
Ik heb exact hetzelfde! De melding komt een paar keer per dag en wordt ongeveer binnen een minuut gevolgd door de melding dat de woninghub wel weer reageert.

Overigens zojuist geupdate naar iOS 16.5.1. Wellicht lost dat de boel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
JeroenVerweij schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:21:
[...]

Ik heb exact hetzelfde! De melding komt een paar keer per dag en wordt ongeveer binnen een minuut gevolgd door de melding dat de woninghub wel weer reageert.

Overigens zojuist geupdate naar iOS 16.5.1. Wellicht lost dat de boel op.
Toen is het bij mij begonnen... :D

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 16-09 17:02
hk12nl schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:44:
[...]

Toen is het bij mij begonnen... :D
Helaas bij mij ook alweer 3x gebeurd vanmiddag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Hier nergens last van. Maar heb enkel een AppleTV 4K (2022) als hub, dus weet niet of het met de HomePods te maken heeft.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik net zoeken in de Woning of er een update klaar staat voor de HomePods. Dit zitten op 16.5. Hebben jullie het over iOS. Oeps… :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even voor mijn eigen controle: in HomeKit kan je geen toggle doen voor een HomePod, correct?

@Donstil hoe los jij het op met de HomePods van je kids? Die van ons is drie en zouden we graag zelf de HomePod laten bedienen…

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:18:
Even voor mijn eigen controle: in HomeKit kan je geen toggle doen voor een HomePod, correct?

@Donstil hoe los jij het op met de HomePods van je kids? Die van ons is drie en zouden we graag zelf de HomePod laten bedienen…
Wat wil je voor Toggle?

Onze kleine is nu 4,5 en snapt dat ze tegen siri kan zeggen "He Siri speel kinderen voor kinderen" (Vooral "He siri doe de kamer van <naam kleine> paars" is favoriet), toen dat nog niet helemaal duidelijk was drukte ze op de homepod en als er dan (af en toe) wat kwam wat ze niet verwachte was het al snel "Papa/Mama hij speelt iets stoms"

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebakker
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 15:46
hk12nl schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:39:
Gister bij mij ook ineens dat niets meer reageerde. Ik had alles wel geupdate behalve mijn apple TV na update alles weer in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:21:
[...]

Wat wil je voor Toggle?

Onze kleine is nu 4,5 en snapt dat ze tegen siri kan zeggen "He Siri speel kinderen voor kinderen" (Vooral "He siri doe de kamer van <naam kleine> paars" is favoriet), toen dat nog niet helemaal duidelijk was drukte ze op de homepod en als er dan (af en toe) wat kwam wat ze niet verwachte was het al snel "Papa/Mama hij speelt iets stoms"
Hij staat op de kast, fysiek kan ze er niet bij. We hebben een afspeellijst met haar muziek dus die kunnen we prima gebruiken, maar ik wil dus kunnen afspelen en pauzeren met één knop.

Hm, je kan dus ook niet harder/zachter doen via een afstandsbediening. Wel waardeloos. Via homeassistant kan het allemaal, alleen kan ik daar weer geen Apple Music mee gebruiken. #stom

[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 26-06-2023 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:24:
[...]

Hij staat op de kast, fysiek kan ze er niet bij. We hebben een afspeellijst met haar muziek dus die kunnen we prima gebruiken, maar ik wil dus kunnen afspelen en pauzeren met één knop.
Ooh zo, hier staat hij op haar nachtkastje dus kan ze er wel bij.

Je kunt een schakelaar met 1 knop pakken en daar dan in Homekit een Homepod automation aan knopen eventueel.

Edit: Volume kan ook zie ik, al zijn dat wel volumes die je dan zelf even voor moet instellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 26-06-2023 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ebakker schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:23:
[...]

Gister bij mij ook ineens dat niets meer reageerde. Ik had alles wel geupdate behalve mijn apple TV na update alles weer in de lucht.
Bij mij is het nog steeds een blijvend 'probleem'. Ik krijg de melding dat de boel offline is en binnen een minuut vaak ook weer de melding dat alles online is. En dit een paar keer per dag.

Topic gevonden op Reddit maar helaas zonder oplossing nog:
https://www.reddit.com/r/...zcq3/homekit_no_response/

[ Voor 14% gewijzigd door hk12nl op 26-06-2023 16:46 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:27:
[...]

Ooh zo, hier staat hij op haar nachtkastje dus kan ze er wel bij.

Je kunt een schakelaar met 1 knop pakken en daar dan in Homekit een Homepod automation aan knopen eventueel.

Edit: Volume kan ook zie ik, al zijn dat wel volumes die je dan zelf even voor moet instellen.
Hoe kijk je dan naar de actuele stand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:43:
[...]

Hoe kijk je dan naar de actuele stand?
Dat weet ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47
Wat doet homekit eigenlijk als je twee deurbellen hebt?
Andere gong? Zegt ie bij welke deur? of moet je verder maar gokken welke deurbel was ingedrukt?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:32
Bij mij zegt ie gewoon voordeur/poort. Wel dezelfde gong en 'ringtone'. Tevens heb ik een automatisering lopen dat de voordeur bel het licht in de hal aandoet (voordeur is gericht op het noorden dus altijd wat donker in de hal). het is ondertussen bijna tweede natuur om naar het licht in de gang te kijken om te bepalen welke deurbel gebruikt is om aan te bellen.

Nu heb ik wel een tweetal ring deurbellen via homebridge, wellicht dat het met een echte homekit deurbel anders is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper1975
paQ schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:46:
Wat doet homekit eigenlijk als je twee deurbellen hebt?
Andere gong? Zegt ie bij welke deur? of moet je verder maar gokken welke deurbel was ingedrukt?
Welke deurbellen heb je? Mijn Logitech Is tegenwoordig nog maar af en toe ofline alleen met volle zon op de bel (half uur per dag. Maar blijf het vervelend vinden. Ik vind de Aqara te lomp. overweeg steeds vaker om mijn oude ring weer op te hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Jasper1975 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:13:
[...]

Welke deurbellen heb je? Mijn Logitech Is tegenwoordig nog maar af en toe ofline alleen met volle zon op de bel (half uur per dag. Maar blijf het vervelend vinden. Ik vind de Aqara te lomp. overweeg steeds vaker om mijn oude ring weer op te hangen.
Unifi doorbell G4 via Scrypted.
Sowieso via scrypted is het echt <1 sec streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
paQ schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:29:
[...]

Unifi doorbell G4 via Scrypted.
Sowieso via scrypted is het echt <1 sec streamen.
Waar draai je scrypted dan op? Ik heb het geprobeerd op een MacMini M1. maar dat was geen succes ook een raspberry Pi 3b en scrypted en Homebridge was geen goed huwelijk. Heb je dan ook Unifi connect draaien op een Unifi product of kan de G4 ook zonder unifi connect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik heb een oude i5 Lenovo miniPC ooit op de kop getikt voor 5 tientjes. Daar draait home assistant en scrypted op. Gaat echt als een trein.
Heb een poosje Unifi Protect gedraaid op een Pi, maar zoals verwacht is veel schrijven op een pi op een microSD kaartje bijna 100% succes op een kapot kaartje :+
Heb nu al een poos een unifi cloud dinges. Ook van marktplaats. Scheelt gewoon ergernis.

[ Voor 49% gewijzigd door paQ op 28-06-2023 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Jasper1975 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:39:
[...]

Waar draai je scrypted dan op? Ik heb het geprobeerd op een MacMini M1. maar dat was geen succes ook een raspberry Pi 3b en scrypted en Homebridge was geen goed huwelijk. Heb je dan ook Unifi connect draaien op een Unifi product of kan de G4 ook zonder unifi connect?
Scrypted draait prima op een Odroid C4 met een eMMC opslag module erin. Heb er zelf Ubuntu Server op draaien met verschillende Docker containers erop. Waaronder Scrypted, HomeBridge en Node-RED om verschillende dingen met HomeKit te laten werken. Zolang je het in Docker draait met “host” networking, zitten ze elkaar niet in de weg.

De Odroid C4 is in veel workloads sneller dan de Pi4 en in sommige vergelijkbaar. Grote voordeel was dat de Odroid wel gewoon verkrijgbaar was en de eMMC is een stuk beter dan MicroSD.

Unifi Protect draai ik op de Unifi Cloud Key G2+. Helaas is het OS te ver dichtgetimmerd door Ubiquiti, anders kon je daar ook wel Docker op draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door BiG-GuY op 28-06-2023 13:30 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Sinds kort een Bold Smartlock en via Homebridge in de Woning app toegevoegd. Op zich werkt dat prima. Het slot wordt netjes geactiveerd als ik thuis kom. Dat kan via de officiële Bold app ingesteld worden maar ook via een homekit automatisering.

Via de Bold app werkt het niet zo snel als via de homekit automatisering echter vraagt de homekit automatisering elke keer om bevestiging. Zo heb ik niks aan een automatisering als ik bij thuiskomst eerst m'n telefoon moet pakken om op Uitvoeren te klikken. Iemand een oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AF7Fe5FxF7xbfWO1kbMhkbDHLPs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/G7SjyBDlj6JxAS6Shx7ICkSF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

MRE-Inc schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:48:
Sinds kort een Bold Smartlock en via Homebridge in de Woning app toegevoegd. Op zich werkt dat prima. Het slot wordt netjes geactiveerd als ik thuis kom. Dat kan via de officiële Bold app ingesteld worden maar ook via een homekit automatisering.

Via de Bold app werkt het niet zo snel als via de homekit automatisering echter vraagt de homekit automatisering elke keer om bevestiging. Zo heb ik niks aan een automatisering als ik bij thuiskomst eerst m'n telefoon moet pakken om op Uitvoeren te klikken. Iemand een oplossing?

[Afbeelding]
Volgens mij staat het antwoord op je vraag al in je screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Dj-sannieboy schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:06:
[...]

Volgens mij staat het antwoord op je vraag al in je screenshot.
Ja dat zie ik, maar ik vroeg of er een oplossing was. Het zal niet de eerste keer zijn dat iets toch mogelijk is via een andere weg bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11
Vraagje, ik krijg mijn Sonos boxen niet verbonden met de woning app.
Ik blijf de melding krijgen: ' Airplay Geen verbinding mogelijk met Sonos Beam'
'Zorg dat je iphone is verbonden met een wifinetwerk en probeer het opnieuw'

Hoe kan dit? Ik heb de Apple TV al een keer uitgelogd van de cloud oog Sonos Beam van de stroom gehad maar geen oplossing. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:04
Heb je ook je router al eens opnieuw opgestart?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:16
MRE-Inc schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:30:
[...]

Ja dat zie ik, maar ik vroeg of er een oplossing was. Het zal niet de eerste keer zijn dat iets toch mogelijk is via een andere weg bij Apple.
Volgens mij werkt het bij alles zo wat met beveiliging te maken heeft om niet per ongeluk te triggeren als je het niet wilt.

Wat ik heb gedaan voor mijn systeem is een dummy schakelaar aanmaken, daar koppel je de automatisering aan. En dan via automatiseringen kun je een automatisering aanmaken, die bij het schakelen van deze dummy switch de deur ontgrendeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

tweakG5 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:34:
[...]

Volgens mij werkt het bij alles zo wat met beveiliging te maken heeft om niet per ongeluk te triggeren als je het niet wilt.

Wat ik heb gedaan voor mijn systeem is een dummy schakelaar aanmaken, daar koppel je de automatisering aan. En dan via automatiseringen kun je een automatisering aanmaken, die bij het schakelen van deze dummy switch de deur ontgrendeld.
Held !!1! _/-\o_

Ik ga hier naar kijken en een dummy switch aanmaken.
When/Why would I want to use a Virtual Switch?
There are generally two types of instances where using a virtual switch would be useful:

For Controlling an Automation or Groups of Automations: You may have created a number of related automations that you want to turn on/off all at once. Some common examples would be a series of automations related to holiday lighting or a group of automations that you want to enable when going on vacation.

For Getting Around Security Prompts: Security-related HomeKit automations, such as opening the garage door, or disabling your home automation system require user interaction to run. For example, if you create an automation that opens your garage door, when the automation runs, you will see a prompt on your iPhone asking for permission to open the door. If you don't accept the prompt, the door will not open. Apple does this for security reasons. If you want to work around that restriction, you can use an automation that has your virtual switch open the garage door. Using the virtual switch to open the garage door will suppress the security prompt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mehmeeeh
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:12
MRE-Inc schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:46:
[...]

Held !!1! _/-\o_

Ik ga hier naar kijken en een dummy switch aanmaken.

[...]
Ik gebruik voor mijn 'dummy switch' een slimme stekker die we normaal voor de kerstboom gebruiken. Zit in de woonkamer in een stopcontact die achter een kast zit. Zo gaan m'n HKSV-camera's op Afwezig als de laatste persoon weggaat en op Thuis als de eerste persoon thuiskomt. Daarnaast worden er ook wat lampen dan aan/uit gezet. Werkt top!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/064nm3XWYnsngmh7Vx2KM1cf4Ng=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KfVSsHHKHq0rol6Ae9WgOMwl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Mehmeeeh op 04-07-2023 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Mehmeeeh schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:52:
[...]

Ik gebruik voor mijn 'dummy switch' een slimme stekker die we normaal voor de kerstboom gebruiken. Zit in de woonkamer in een stopcontact die achter een kast zit. Werkt top!
Hmm goed idee. Ik heb nog een Philips Hue Smart stekker liggen die ik in de winter gebruik om een olie radiator mee aan en uit te zetten in de douche om het daar warm te krijgen ipv de cv op gas aan te zetten. Die kan ik daar nu ook wel even voor gebruiken. Bedankt voor de tip (stond ook al in het artikel zag ik) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mehmeeeh schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:52:
[...]

Ik gebruik voor mijn 'dummy switch' een slimme stekker die we normaal voor de kerstboom gebruiken. Zit in de woonkamer in een stopcontact die achter een kast zit. Zo gaan m'n HKSV-camera's op Afwezig als de laatste persoon weggaat en op Thuis als de eerste persoon thuiskomt. Daarnaast worden er ook wat lampen dan aan/uit gezet. Werkt top!

[Afbeelding]
Zo’n stekker gebruiken is inderdaad een handige oplossing als je geen oplossing hebt als homebrigde.
Wat bedoel je met dat de camera’s op Afwezig of Thuis gezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

tweakG5 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:34:
[...]

Lijkt te werken:

1 automatisering die bij thuiskomst de Bold Security Switch (Dummy switch) aanzet.
1 automatisering die wanneer de Bold Security Switch wordt aangezet, de voordeur ontgrendeld.

Op één of andere manier heb ik toch meer vertrouwen in de natvie Apple check wanneer je wel niet thuis bent dan een third party app van Bold. Heb dus al een paar keer gehad dat ik bij de voordeur stond en ik de knop niet kon draaien omdat de Bold app nog niet door had dat ik thuis was.

Qua security zit het ook wel snor. De "Als iemand thuis komt" automatisering geldt alleen voor iDevices van personen die lid zijn van mijn woning en dat gaat alleen op uitnodiging. De Bold app zelf heeft ook een auto unlock bij aankomst functie. Die laat ik gewoon aanstaan, maar zet de notificaties daar van tzt wel uit. Ik ga zo eerst eens testen door de auto unlock in de Bold app uit te zetten en het op Homekit niveau te laten regelen.

[ Voor 32% gewijzigd door MRE-Inc op 04-07-2023 10:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mehmeeeh
meesje schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:21:
[...]

Zo’n stekker gebruiken is inderdaad een handige oplossing als je geen oplossing hebt als homebrigde.
Wat bedoel je met dat de camera’s op Afwezig of Thuis gezet worden?
HomeKit Secure Video Camera’s kan je instellen op verschillend gedrag a.d.h.v verschillende statussen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GB7r1ClFZs-we0yiFmdPZ1VnNT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lq2uGKgV663d6j9IWgzzvERF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBYy1uma0wBH4VXKuiXNhJ2oTKw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w0SxHOLK88oAJ72jCM6l2shr.jpg?f=fotoalbum_large

Zo gaat dus de camera uit als er iemand thuis is, zonder dat iemand dit moet bevestigen (dankzij de ‘dummy-switch’ methode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mehmeeeh schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:31:
[...]

HomeKit Secure Video Camera’s kan je instellen op verschillend gedrag a.d.h.v verschillende statussen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo gaat dus de camera uit als er iemand thuis is, zonder dat iemand dit moet bevestigen (dankzij de ‘dummy-switch’ methode)
De eerste screenshot (de verschillende statussen) komt me niet bekend voor bij mijn HK camera’s. Ik heb er eentje van Aqara en twee van Eufy.
Een dergelijke schuif heb ik wel bij mijn Aqara Hub ten behoeve van het arm/disarm-en van het alarm.
Welke camera gebruik jij? Heeft deze wellicht een dergelijke alarm functie ingebouwd. Dit is volgens mij geen standaard HK camera functionaliteit. Maar ik kan natuurlijk iets over het hoofd zien.

De tweede schermafbeelding ken ik wel. Daarmee regel je o.a. in wanneer er notificaties moeten worden verstuurd en/of opnames gemaakt moeten worden. Thuis/afwezig wordt dan bepaald op of alle iPhones het huis hebben verlaten? Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehmeeeh
meesje schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:52:
[...]

De eerste screenshot (de verschillende statussen) komt me niet bekend voor bij mijn HK camera’s. Ik heb er eentje van Aqara en twee van Eufy.
Een dergelijke schuif heb ik wel bij mijn Aqara Hub ten behoeve van het arm/disarm-en van het alarm.
Welke camera gebruik jij? Heeft deze wellicht een dergelijke alarm functie ingebouwd. Dit is volgens mij geen standaard HK camera functionaliteit. Maar ik kan natuurlijk iets over het hoofd zien.

De tweede schermafbeelding ken ik wel. Daarmee regel je o.a. in wanneer er notificaties moeten worden verstuurd en/of opnames gemaakt moeten worden. Thuis/afwezig wordt dan bepaald op of alle iPhones het huis hebben verlaten? Etc.
Ik heb de Aqara g2h pro en de Aqara Smart Video Doorbell G4. Bij de g2h pro zit bij mij die alarm functie.

De Thuis/Afwezig wordt bepaald of personen wel of niet thuis zijn. Dat is vaak a.d.h.v. de iPhone maar kan ook Apple Watch zijn ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mehmeeeh schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:12:
[...]

Ik heb de Aqara g2h pro en de Aqara Smart Video Doorbell G4. Bij de g2h pro zit bij mij die alarm functie.

De Thuis/Afwezig wordt bepaald of personen wel of niet thuis zijn. Dat is vaak a.d.h.v. de iPhone maar kan ook Apple Watch zijn ofzo
Helder. Mijn Aqara is een gewone G2H. De pro ondersteunt dus de alarm functie, maar dat is geen algemene HKSV camera functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 16:05
Ik vraag mij af; waarvoor gebruiken mensen HomeKit als je ook al een Homey (2023) hebt? Wat voor aanvullende dingen kan HomeKit doen? Ik heb de nieuwste Apple TV met ethernet.

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Mundatin schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:09:
Ik vraag mij af; waarvoor gebruiken mensen HomeKit als je ook al een Homey (2023) hebt? Wat voor aanvullende dingen kan HomeKit doen? Ik heb de nieuwste Apple TV met ethernet.
De Homey ondersteund geen HomeKit apparaten toch? Dus wil je HomeKit certified apparaten gebruiken en automatiseren moet je HomeKit gebruiken daarvoor.

Home Assistant heeft wel een HomeKit controller ingebouwd, maar die werkt (nog) niet voor Thread based apparaten.

Ook de Homey heeft nog geen Thread en Matter ondersteuning. Wat ze wel beloofd hebben qua update. Maar tot die tijd heb ik niet zoveel aan de Homey dus.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
BiG-GuY schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:14:
[...]

De Homey ondersteund geen HomeKit apparaten toch? Dus wil je HomeKit certified apparaten gebruiken en automatiseren moet je HomeKit gebruiken daarvoor.

Home Assistant heeft wel een HomeKit controller ingebouwd, maar die werkt (nog) niet voor Thread based apparaten.

Ook de Homey heeft nog geen Thread en Matter ondersteuning. Wat ze wel beloofd hebben qua update. Maar tot die tijd heb ik niet zoveel aan de Homey dus.
Homey early 2023 kan homekit voorzien van de zaken die wel Homey kunnen maar niet Homekit (bijv. Home connect (Bosch/Siemens) maar helaas niet andersom. Sinds laatste versie zit er wel een Beta versie van Matter in de software. wel weer heel basic alleen sensoren en schakelaars en lampen uit mijn hoofd. dus geen hubs bijvoorbeeld. Thread komt waarschijnlijk na de vakantie. (eind q3)
https://support.homey.app...-for-Homey-Pro-Early-2023

[ Voor 4% gewijzigd door Jasper1975 op 04-07-2023 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 16:05
Ik ben op de hoogte dat het mogelijk is om Homey-apparaten naar HomeKit te syncen, maar dat kan inderdaad nog niet andersom. Het maken van automatiseringen kan ik ook in Homey, dus ik vraag mij af of er bepaalde mogelijkheden binnen HomeKit zitten die ik niet heb als ik alleen Homey gebruik.

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:16
Mundatin schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:49:
Ik ben op de hoogte dat het mogelijk is om Homey-apparaten naar HomeKit te syncen, maar dat kan inderdaad nog niet andersom. Het maken van automatiseringen kan ik ook in Homey, dus ik vraag mij af of er bepaalde mogelijkheden binnen HomeKit zitten die ik niet heb als ik alleen Homey gebruik.
Ik draai vanuit m’n iCloud+ abbo 5 HSV camera’s incl opnemen. Alleen dat vind ik persoonlijk al een pluspunt van de woning app. Geen gedoe met lokaal opnemen of je beeldmateriaal op discutabele chinese (Yes you, Eufy!) servers.

Verder is de naadloze Apple-ecosysteem integratie voor mij ook een pluspunt, gezien alle Apple devices hier in huis.

Ik draai hier naast de ATV ook een Homey Pro, die als hub dient voor alle niet-HomeKit spullen, maar verder doe ik niks met de Homey, het is puur een doorgeefluik richting de ATV en de woning app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11
Ronvgs schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:13:
Heb je ook je router al eens opnieuw opgestart?
Ja ook de router al eens opnieuw opgestart maar geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:14
Mundatin schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:09:
Weet niet of Homey een goed werkende spraak assistent heeft, maar ik gebruik hier Siri op de Apple watch om het huis te bedienen.
Voor sommige dingen zoals de rolluiken krijg ik niet iets bedacht wat volledig automatisch kan dus dan werkt "rolluiken dicht" zeggen tegen de watch toch net wat sneller dan een app op je telefoon openen.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMHWCqeOKc0i9Vdc8LsqiyLW-XM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ganPvnCrSmSK2Hei7gwd5GHv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMw3lGzfqGTc7VEsRk8gWpK_84I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/j1kOVTzsUnsZOI1NOOEpKRBB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mRNZYICjbS3r-aHRL4x3VZEx22Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3npuWjXk2M0kpW41soqjMFQZ.png?f=fotoalbum_large

Toch nog wat (kleine) tweaks aan woning met iOS17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Donstil Ik ben best benieuwd naar de activiteitengeschiedenis. Heb je daar al een screenshot van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Donstil schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:42:
[

Toch nog wat (kleine) tweaks aan woning met iOS17.
Widgets is wel nice. Dan kan ik rechtstreeks op een widget drukken om de deur te openen zonder de woning app te moeten openen of het control panel naar beneden te schuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:14
meesje schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 23:07:
@Donstil Ik ben best benieuwd naar de activiteitengeschiedenis. Heb je daar al een screenshot van?
https://www.iculture.nl/t...geschiedenis-beveiliging/

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:56
Meer mensen last van dat sommige automatische opdrachten zonder een zichtbare reden, stoppen met werken?
Laatst ook, een fan op een slimme stekker, bij een bepaald temperatuur aan en uit, wel aan, maar niet meer uit.
Test ik de opdracht, werkt het, maar daar blijft het bij.
Haal ik de opdracht weg en maakt precies dezelfde weer aan, werkt het weer.
Zo heb ik dingetjes richting mijn Watch.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 23:07:
Nou bij mij leek het niet te werken maar zie nu in de link van @Tinusvolkel dat ik het aan moet zetten 8)7
Dus gedurende de dag zal het dan wel gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarover gesproken. Iemand nog een goeie tip voor contact sensoren?
Ik heb nu een Non Apple Homekit alarm (en helaas geen Hoobs plugin) maar wil wel de voordeur en achterdeur kunnen monitoren.

Liefst zo klein mogelijk omdat er nu al wat van het alarm op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 19:03
Ik heb net mijn poorten in Homekit native gebracht door de shelly's te flashen naar homekit firmware. Ik vraag me echter af of ik dit ook zou doen voor de shelly plugs en shelly 1PM's die ik heb om mijn verbruik te monitoren.
Heeft iemand een voorbeeld hoe dit er juist uit ziet in Homekit? En kun je het gezamelijke verbruik ook ergens zien? De Shelly app geeft dit allemaal mooi weer maar ik vind nergens een voorbeeld in homekit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:19
Tibs schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:47:
Ik heb net mijn poorten in Homekit native gebracht door de shelly's te flashen naar homekit firmware. Ik vraag me echter af of ik dit ook zou doen voor de shelly plugs en shelly 1PM's die ik heb om mijn verbruik te monitoren.
Heeft iemand een voorbeeld hoe dit er juist uit ziet in Homekit? En kun je het gezamelijke verbruik ook ergens zien? De Shelly app geeft dit allemaal mooi weer maar ik vind nergens een voorbeeld in homekit.
Je vindt geen screenshots, omdat energy monitoring niet in HomeKit zit. Ik zou het dus niet doen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 19:03
ChrisM schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:53:
[...]

Je vindt geen screenshots, omdat energy monitoring niet in HomeKit zit. Ik zou het dus niet doen…
Thx voor het antwoord! Ik laat ze dus inderdaad zoals het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Tibs schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:47:
je zou het kunnen pogen in de eve app. Die heeft op zich wel de mogelijkheid grafieken te plotten van de historie, MITS die in de dataset aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Donstil schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:55:
Ik heb nu een Non Apple Homekit alarm (en helaas geen Hoobs plugin) maar wil wel de voordeur en achterdeur kunnen monitoren.

Heb je al Aqara devices met hub? Ik ben erg blij met de Aqara deur/raam sensoren. als je een magneetje in je kozijn plaatst hoef je niet beide delen te gebruiken alleen de grote. Gebruik wel sterke magneten. de mijne waren niet krachtig genoeg dus moest ik een extra magneetje plaatsen zodat ie nu niet volledig straak weg gewerkt is.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rkm4_R31d0a-PHyTKxvzp4UT2xs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SL44j3oE4BziGqWEq28We3dX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NMi2sWHGT04MIHQa509oKWTpCwc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EF1F2F8SR4pGDCH2K7MLPKKs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Jasper1975 op 07-07-2023 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jasper1975 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:48:
[...]

Heb je al Aqara devices met hub? Ik ben erg blij met de Aqara deur/raam sensoren. als je een magneetje in je kozijn plaatst hoef je niet beide delen te gebruiken alleen de grote. Gebruik wel sterke magneten. de mijne waren niet krachtig genoeg dus moest ik een extra magneetje plaatsen zodat ie nu niet volledig straak weg gewerkt is.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja ik heb wel een Aqara hub ergens. Los magneetje is wel een goeie tip dan, ga ik ff naar kijken.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Donstil schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:55:

Zonder iOS17 is de enige die je echt kan monitoren via HomeKit die van Eve, via de Eve heb je volledige historie. Heb er 12 verspreid over mijn huis, werken prima via Tread.

Vanaf iOS17 heb je events voor alle contactsensoren die werken met HomeKit, minder uitgebreid dan wat de Eve bieden. Zo ook nieuws: Aqara-raamsensor met Matter-via-Thread-ondersteuning komt uit .

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
BiG-GuY schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:18:
[...]

Zonder iOS17 is de enige die je echt kan monitoren via HomeKit die van Eve, via de Eve heb je volledige historie. Heb er 12 verspreid over mijn huis, werken prima via Tread.

Vanaf iOS17 heb je events voor alle contactsensoren die werken met HomeKit, minder uitgebreid dan wat de Eve bieden. Zo ook nieuws: Aqara-raamsensor met Matter-via-Thread-ondersteuning komt uit .
Als je dingen wil vastleggen kan je ook gebruik maken van de volgende app. Je moet deze wel 24-7 laten draaien.
https://apps.apple.com/us...-for-homekit/id1584408332

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Jasper1975 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:47:
[...]

Als je dingen wil vastleggen kan je ook gebruik maken van de volgende app. Je moet deze wel 24-7 laten draaien.
https://apps.apple.com/us...-for-homekit/id1584408332
Hetzelfde zit in Controller for HomeKit, maar zoals je zegt moet deze app constant open blijven voor die functie, waardoor die functie enkel echt nuttig is op een vaste Mac, want op alle apparaten die op accu werken gaat de app constant in sleep, waardoor hij het niet bijhoud. Anders zou het ook een te grote battery drain veroorzaken.

Bij Eve wordt het in de sensoren zelf opgeslagen en wordt het opgehaald zodra je de Eve app opent op een apparaat. Volgens mij wordt het sinds 'HomeKit 2.0' (new architecture) gebufferd opgeslagen op de main Home Hub, want downloaden van die data gaat sneller en consequenter dan voorheen.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
BiG-GuY schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:53:
[...]

Hetzelfde zit in Controller for HomeKit, maar zoals je zegt moet deze app constant open blijven voor die functie, waardoor die functie enkel echt nuttig is op een vaste Mac, want op alle apparaten die op accu werken gaat de app constant in sleep, waardoor hij het niet bijhoud. Anders zou het ook een te grote battery drain veroorzaken.

Bij Eve wordt het in de sensoren zelf opgeslagen en wordt het opgehaald zodra je de Eve app opent op een apparaat. Volgens mij wordt het sinds 'HomeKit 2.0' (new architecture) gebufferd opgeslagen op de main Home Hub, want downloaden van die data gaat sneller en consequenter dan voorheen.
Zou mooi zijn als het als apple TV app zou werken. Ik heb het draaien op een macMini M1. maar moet zeggen dat ik er zelden naar kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een Netatmo weer station. Die staat nu al een week of 3 op ‘reageert niet’ maar in de Netatmo app werkt hij prima.

Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Voor zover ik de Netatmo app zie kan ik hem daar niet resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
  • Laatst online: 20:42
Misschien dat iemand een oplossing kent voor volgende?

Recent Apple TV gekocht. Zet TV aan en uit gaat prima met Siri (via HDMI-CEC gaan soundbar en TV mooi tegelijk uit).

Nu zou ik de Apple TV automatisch uit willen zetten (standby beter gezegd) als ik het huis verlaat (via scène weggaan).
Via automatisering kan je deze enkel laten pauzeren.

Het zal dus via opdrachten moeten gebeuren?
Ben niet zo thuis in opdrachten dus weet iemand of dit überhaupt kan? Heb al wat geprobeerd maar nog geen succes tot nu toe..

Via Home Assistant zou het wel kunnen heb ik opgezocht maar doe alles liever via HomeKit.

Als laatste oplossing zou ik ook gewoon de optie standby na 15 min kunnen gebruiken (als de Apple TV niets afspeelt natuurlijk) maar via automatisering zou het nog leuker zijn natuurlijk 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@Sunz Een suggestie: zeg bij het verlaten van je huis tegen Siri, bv op je iPhone, “Zet tv uit”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
RoRoNL schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:51:
@Sunz Een suggestie: zeg bij het verlaten van je huis tegen Siri, bv op je iPhone, “Zet tv uit”.
Dat werkt idd fijn maar dat is geen automatisering😉.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sunz schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:13:
[...]

Dat werkt idd fijn maar dat is geen automatisering😉.
Via Opdrachten kun je een persoonlijke automatisering maken, met als trigger ‘vertrek vanaf locatie x’ en actie ‘zet Apple TV in sluimer’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
meesje schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:48:
[...]

Via Opdrachten kun je een persoonlijke automatisering maken, met als trigger ‘vertrek vanaf locatie x’ en actie ‘zet Apple TV in sluimer’.
Lukt idd goed. Jammer genoeg werkt dit persoonlijk enkel voor mij. Dus geen optie als er thuis nog iemand achterblijft die TV zit te kijken 😅.

Via woning automatisering kan je dit jammer genoeg niet instellen (enkel Apple TV pauzeren en niet op stand-by).

Kun je een automatisering in een opdracht creëren? Dacht van niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sunz schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:37:
[...]

Lukt idd goed. Jammer genoeg werkt dit persoonlijk enkel voor mij. Dus geen optie als er thuis nog iemand achterblijft die TV zit te kijken 😅.

Via woning automatisering kan je dit jammer genoeg niet instellen (enkel Apple TV pauzeren en niet op stand-by).

Kun je een automatisering in een opdracht creëren? Dacht van niet?
In de Woning app kun je starten met een automation. Op een gegeven bij het selecteren van accessoires of scènes kun je naar beneden scrollen en kiezen voor ‘converteer naar opdrachten’ maar helaas kun je dan nog geen Apple TV acties kiezen. Erg jammer dat dit (nog) niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
meesje schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:22:
[...]

In de Woning app kun je starten met een automation. Op een gegeven bij het selecteren van accessoires of scènes kun je naar beneden scrollen en kiezen voor ‘converteer naar opdrachten’ maar helaas kun je dan nog geen Apple TV acties kiezen. Erg jammer dat dit (nog) niet kan.
Idd jammer dat dit nog niet kan. Enigste opties zijn geloof ik dan: workaround via Home Assistant, HomeKit compatibele TV ofwel in auto stand-by laten gaan na 15 min als ie niets afspeelt.

[ Voor 11% gewijzigd door Sunz op 14-07-2023 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Mijn LG tv uit 2018 heeft ondersteuning voor HomeKit en kan ik dus ook opdrachten voor maken.
Daar heb ik : Wanneer ik thuis vertrek, zet tv uit.
Via CEC gaat de TV dan ook tegelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sunz schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 18:45:
[...]

Idd jammer dat dit nog niet kan. Enigste opties zijn geloof ik dan: workaround via Home Assistant, HomeKit compatibele TV ofwel in auto stand-by laten gaan na 15 min als ie niets afspeelt.
Inderdaad een oplossing via bv Home Assistant. Als ik me niet vergis, is er ook een Apple TV plug-in voor homebridge.
https://lprhodes.github.i...-apple-tv-slate/#commands
Ik heb daar geen ervaring mee, maar conform de uitleg kun je dan een sleep commando geven.

Wat hierboven aangegeven wordt, is ook een oplossing. Uitzetten via je tv. Indien je tv geen native HomeKit ondersteuning heeft, kan dit wellicht wel via homebridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
Tartarus schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 19:25:
Mijn LG tv uit 2018 heeft ondersteuning voor HomeKit en kan ik dus ook opdrachten voor maken.
Daar heb ik : Wanneer ik thuis vertrek, zet tv uit.
Via CEC gaat de TV dan ook tegelijk uit.
Idd, mijn LG OLED C1 (staat in de gameroom) kan ik mooi automatiseren via Apple HomeKit. Men oudere Samsung in de woonkamer jammer genoeg niet.

Laatste oplossing die ik nog kan bedenken is er een smart plug tussen steken maar gebruik de Apple TV ook als hub dus dat gaat het ook niet worden.

Hopelijk maakt Apple er werk van maar vrees ervoor…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linda23
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 31-07-2023
Ik heb sinds vandaag een Eve Cam. Mooi ding, na veel gedoe heb ik hem aan de praat gekregen in de Woning app. Maar tot 2 keer toe verdween hij gewoon weer. En moest ik opnieuw een reset doen op de cam zelf en de code scannen enzo om een nieuwe accessoire aan te maken.
Ik wil alles best een 3e keer doen, maar hebben jullie tips hoe dit kan bewaren in de Woning app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=1&utm_term=1

Geinig. Maar dat je ergens heen moet lopen om het te bedienen is wel….1986.

Vrees dat het een hele kleine niche is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op maandag 31 juli 2023 @ 07:17:
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=1&utm_term=1

Geinig. Maar dat je ergens heen moet lopen om het te bedienen is wel….1986.

Vrees dat het een hele kleine niche is.
Vooral handig voor ouders :D

Wel vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Toppe schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:43:
[...]

Vooral handig voor ouders :D

Wel vet.
mits die een iphone hebben (lijkt me)
(En oh.. het kost 4 USD per maand... om naar je lamp toe te lopen om hem aan te zetten... Misschien klink ik wat pessimistisch, maar ik denk niet dat het een hit wordt ondanks dat ik het wel vet vind.)

[ Voor 34% gewijzigd door paQ op 31-07-2023 13:46 ]

Pagina: 1 ... 82 ... 88 Laatste