Hier wordt een oplossing genoemd: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/73899908yorroy schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:15:
Wie kan mij helpen?
Na de laatste Homekit en iOS updates kan mijn vrouw de woning niet meer bedienen.
Betreffende apparaten:
- iPhone XS
- Iphone 11 Pro
- Macbook M1
- 3x Apple TV
Alle apparaten zijn geüpdatet naar de laatste versies.
Elke keer als ik mijn vrouw uitnodig kan ze deze accepteren, maar binnen 3 seconden verdwijnt ze vervolgens weer uit de woning.
Pff.. zo makkelijk was het inderdaad.La1974 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:20:
[...]
Hier wordt een oplossing genoemd: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/73899908
Alle Apple tv’s herstarten Ipv sluimeren en de telefoon herstarten.
Thx!
Hier precies het zelfde gehad, alleen dan andere apparaten. Oplossing is het loskoppelen van stroom van je HomeKit bridges, je AppleTV’s, 1 minuut wachten en weer allemaal aansluiten.yorroy schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:15:
Wie kan mij helpen?
Na de laatste Homekit en iOS updates kan mijn vrouw de woning niet meer bedienen.
Betreffende apparaten:
- iPhone XS
- Iphone 11 Pro
- Macbook M1
- 3x Apple TV
Alle apparaten zijn geüpdatet naar de laatste versies.
Elke keer als ik mijn vrouw uitnodig kan ze deze accepteren, maar binnen 3 seconden verdwijnt ze vervolgens weer uit de woning.
Volgens Apple Support is er een bug in het upgrade proces van de HomeKit Bridges.
28x URE 350Wp Enphase iQ7+ - PVOutput
Gister een extra HomePod Mini toegevoegd aan de Home-app. Na het toevoegen knalt alles naar ‘no response’. Met geen mogelijkheid meer te repareren, ook niet door het rebooten van de hubs of door opnieuw toevoegen.
Uiteindelijk de gehele home verwijderd en alles opnieuw toegevoegd. Wat een klus was dat zeg.. Backups hiervan zou wel fijn zijn.
Uiteindelijk de gehele home verwijderd en alles opnieuw toegevoegd. Wat een klus was dat zeg.. Backups hiervan zou wel fijn zijn.
In bijvoorbeeld Controller for Homekit en de Home+ app kan je een backup maken. Voor een volgende keer.John schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 08:36:
Gister een extra HomePod Mini toegevoegd aan de Home-app. Na het toevoegen knalt alles naar ‘no response’. Met geen mogelijkheid meer te repareren, ook niet door het rebooten van de hubs of door opnieuw toevoegen.
Specs
Nu een tijdje in gebruik en ben er heel tevreden over. Deurbel is nog niet offline gegaan.megaleo schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:20:
[...]
Ik ben benieuwd naar je bevindingen nadat je er een poosje gebruik hebt van gemaakt.
Wil je die ook met ons delen?
Nadeel vind ik wel dat het laden van de live view lang duurt wanneer ik geen WIFI-verbinding heb. Ook vind ik het jammer dat de felle lamp die nodig is voor nachtzicht alleen aan en uit kan en niet op basis van beweging kan werken.
Notificaties op iPhone, Homepod en Apple TV werken prima.
Goed dat dit bij jou wel werkt. Werkt bij mij niet, en 1 familie lid was buitengesloten van de woning in HomeKit.yorroy schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:38:
[...]
Pff.. zo makkelijk was het inderdaad.
Alle Apple tv’s herstarten Ipv sluimeren en de telefoon herstarten.
Thx!
Ik heb een nieuwe Woning aangemaakt en de oude verwijderd. Alles opnieuw gekoppeld, automations en shortcuts opnieuw gemaakt en de fam weer opnieuw uitgenodigd.
Kost wat werk maar iets fluisterde tegen me dat een nieuwe woning gemaakt op het nieuwe HomeKit architectuur toch wel lekkerder werkt

Alles werkt weer zoals het hoort.
Hier werken de afwezig automatiseringen nog steeds niet als ik mijn vriendin meeneem in de automatisering. Ze hebben de update niet voor niets teruggetrokken, dus ik wacht wel even op de nieuwe update.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Sinds ios 16.2 is een van mijn gezinsleden niet verbonden met het huis. Ik heb geprobeerd de persoon te verwijderen en opnieuw toe te voegen aan het huis. De uitnodiging komt aan en kan worden geaccepteerd. Ook komt de persoon in het lijstje te staan dat degene deelneemt. Echter op het toestel van die persoon is dat niet zichtbaar en beheert een "eigen" huis, zonder accessoires. Ik kan nergens in de instellingen oid het andere huis vinden. Het lijkt erop dat in het systeem wel een koppeling wordt gemaakt maar niet zichtbaar wordt. Beide op iOs 16.2
iemand die dit heeft mee gemaakt en het weer werkend heeft gekregen?
@Tweakwondo Alle Hubs opnieuw opstarten.
Ik heb daarna de iPads en iPhones opnieuw gestart.
Ik heb daarna de iPads en iPhones opnieuw gestart.
Even terugbladeren in dit topic. Oplossing is al een aantal keer gedeeld.Tweakwondo schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:07:
Sinds ios 16.2 is een van mijn gezinsleden niet verbonden met het huis. Ik heb geprobeerd de persoon te verwijderen en opnieuw toe te voegen aan het huis. De uitnodiging komt aan en kan worden geaccepteerd. Ook komt de persoon in het lijstje te staan dat degene deelneemt. Echter op het toestel van die persoon is dat niet zichtbaar en beheert een "eigen" huis, zonder accessoires. Ik kan nergens in de instellingen oid het andere huis vinden. Het lijkt erop dat in het systeem wel een koppeling wordt gemaakt maar niet zichtbaar wordt. Beide op iOs 16.2
Als je alles hebt geprobeerd wat Apple op haar site heeft gezet over dit probleem, dan heb je nu contact opgenomen met Apple support. Dat schrijven ze namelijk ook.Tweakwondo schreef op donderdag 29 december 2022 @ 12:47:
Ik heb alles geprobeerd wat er op de site van apple staat (van wat ik heb kunnen vinden op deze forum). Nu heb ik helemaal geen optie meer om iemand te kunnen uitnodigen.
[Afbeelding]
Zie mijn oplossing, werkt het best en gegarandeerd succesTweakwondo schreef op donderdag 29 december 2022 @ 12:47:
Ik heb alles geprobeerd wat er op de site van apple staat (van wat ik heb kunnen vinden op deze forum). Nu heb ik helemaal geen optie meer om iemand te kunnen uitnodigen.
[Afbeelding]

Anunnaki schreef op woensdag 28 december 2022 @ 00:52:
[...]
Ik heb een nieuwe Woning aangemaakt en de oude verwijderd. Alles opnieuw gekoppeld, automations en shortcuts opnieuw gemaakt en de fam weer opnieuw uitgenodigd.
Kost wat werk maar iets fluisterde tegen me dat een nieuwe woning gemaakt op het nieuwe HomeKit architectuur toch wel lekkerder werkt![]()
Alles werkt weer zoals het hoort.
Na alles te hebben gereset is het gelukt. Nu enkel weer de automations opnieuw configurerenAnunnaki schreef op donderdag 29 december 2022 @ 16:56:
[...]
Zie mijn oplossing, werkt het best en gegarandeerd succes
[...]

Vandaag eindelijk eens tijd gehad om met scrypted aan de slag te gaan. Op mijn RPi3B had ik al homebridge draaiend met alleen nog maar de Ring plugin. De EOSSTB en Sony plug-ins had ik reeds verwijderd, ik maakte daar totaal geen gebruik van. Scrypted heb ik via portainer naast homebridge geïnstalleerd.
Het valt me op dat de snapshot vrijwel direct getoond wordt. Via homebridge duurde dit flink langer. Hoe snel het live beeld wordt getoond merk ik weinig verschil. Dit duurt wel een paar tellen. Mijn HomeKit camera’s tonen wel direct beeld.
Voor scrypted heb ik de info op volgende twee websites gevolgd.
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
https://smarthomefans.nl/ring-homekit/
Bij de eerste moest ik op een gegeven moment nog wel ‘sudo dockerd’ ingeven.
Nu de komende tijd even kijken doe dit bevalt. Daarna verdiepen in hoe de installatie van scrypted te doen zonder homebridge. Deze laatste neemt toch wat cpu/memory in beslag. Wellicht laadt het live beeld dan wat sneller. Het kan natuurlijk ook zijn dat de RPi3B de bottleneck is. Ergens had ik gelezen dat de ontwikkelaar van scrypted een raspberry pi 4 aanraadt, maar later las ik op Reddit een reactie van hem/haar dat een multicore cpu + 1gb memory volstaat. Daar voldoet mijn Pi aan.
O ja, natuurlijk de Ring plugin in homebridge gedeactiveerd. De GUI van homebridge gebruik ik nu alleen om de Pi te herstarten. De Ring kan natuurlijk ook de bottleneck zijn. Dit is de goedkoopste versie van een paar tientjes. Al met al erg bijzonder dat zo’n goedkoop ding nu werkend is met HomeKit Secure Video.
Het valt me op dat de snapshot vrijwel direct getoond wordt. Via homebridge duurde dit flink langer. Hoe snel het live beeld wordt getoond merk ik weinig verschil. Dit duurt wel een paar tellen. Mijn HomeKit camera’s tonen wel direct beeld.
Voor scrypted heb ik de info op volgende twee websites gevolgd.
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
https://smarthomefans.nl/ring-homekit/
Bij de eerste moest ik op een gegeven moment nog wel ‘sudo dockerd’ ingeven.
Nu de komende tijd even kijken doe dit bevalt. Daarna verdiepen in hoe de installatie van scrypted te doen zonder homebridge. Deze laatste neemt toch wat cpu/memory in beslag. Wellicht laadt het live beeld dan wat sneller. Het kan natuurlijk ook zijn dat de RPi3B de bottleneck is. Ergens had ik gelezen dat de ontwikkelaar van scrypted een raspberry pi 4 aanraadt, maar later las ik op Reddit een reactie van hem/haar dat een multicore cpu + 1gb memory volstaat. Daar voldoet mijn Pi aan.
O ja, natuurlijk de Ring plugin in homebridge gedeactiveerd. De GUI van homebridge gebruik ik nu alleen om de Pi te herstarten. De Ring kan natuurlijk ook de bottleneck zijn. Dit is de goedkoopste versie van een paar tientjes. Al met al erg bijzonder dat zo’n goedkoop ding nu werkend is met HomeKit Secure Video.
[Voor 9% gewijzigd door meesje op 31-12-2022 19:32]
Op dit moment nog niet heel enthousiast over scrypted met mijn Ring deurbel. Het lijk dat de snapshot iets sneller worden getoond dan via de Ring homebridge plugin, maar voor de rest wat minder enthousiast:
- bewegingsmeldingen verschijnen in HomeKit veel later dan binnen de Ring app
- HKSV opnames beginnen erg laat. Van de postbode zie ik alleen dat ie weg loopt van de deur. De opnames gedaan via mijn HomeKit camera’s tonen wel alles.
Ik ga het de komende tijd nog even aankijken. Misschien valt er nog wat aan te passen. Maar op dit moment ben ik, gezien het de tweede punt, niet echt enthousiast. Ik ben erg benieuwd wat jullie ervaring is met HKSV opnames gedaan via scrypted.
- bewegingsmeldingen verschijnen in HomeKit veel later dan binnen de Ring app
- HKSV opnames beginnen erg laat. Van de postbode zie ik alleen dat ie weg loopt van de deur. De opnames gedaan via mijn HomeKit camera’s tonen wel alles.
Ik ga het de komende tijd nog even aankijken. Misschien valt er nog wat aan te passen. Maar op dit moment ben ik, gezien het de tweede punt, niet echt enthousiast. Ik ben erg benieuwd wat jullie ervaring is met HKSV opnames gedaan via scrypted.
HKSV met Scrypted en Unifi deurbel/camera’s werkt gewoon snel. Bedrade camera’s laden instant na aantikken, WiFi gebaseerde camera’s/deurbel laden binnen 1-2sec na aantikken.
Als ik notificatie van Unifi aan laat, ontvang ik de melding tegelijk met HKSV deurbel. De HKSV deurbel notificatie laat echter ook een foto zien en laad sneller als ik hem aantik dan de Unifi eigen app.
Als ik notificatie van Unifi aan laat, ontvang ik de melding tegelijk met HKSV deurbel. De HKSV deurbel notificatie laat echter ook een foto zien en laad sneller als ik hem aantik dan de Unifi eigen app.
En hoe zit het met de opname?BiG-GuY schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:48:
HKSV met Scrypted en Unifi deurbel/camera’s werkt gewoon snel. Bedrade camera’s laden instant na aantikken, WiFi gebaseerde camera’s/deurbel laden binnen 1-2sec na aantikken.
Als ik het bv vergelijk met de HK camera in de tuin is de opname erg ruim. De eerste paar tellen is de beweging (persoon) nog niet eens zichtbaar en dan zie je opeens iemand de tuin in wandelen. HKSV opnames zijn heel erg ruim. Maar met scrypted en mijn Ring mis ik gewoon veel cruciale info (de periode dat een persoon naar de deur loopt).
Van wat voor Pi maak je gebruik? Een 4 of een 3. Volgens mij kan dat ook veel uitmaken. En daarnaast heb je denk ik krachtigere apparaten (en bedraad) dan mijn budget Ring deurbel. Maar ja, via hun eigen platform werkt het wel ok.
Nog even verder gekeken. Op https://www.npmjs.com/package/@scrypted/ring staat het onderstaande.
Recording in HKSV starts few seconds after recording in Ring app
The reason for this issue is usually a delay in the network's processing. When motion is detected by Ring, the information is sent to its server and then relayed back to scrypted. Even with a fast, wired network, there is often some lag and video capture may be lost during events.
Dit is dus een bekend dingetje. Zelf vind ik het verschil te groot met de opnames van mijn andere HK camera’s.
Wederom nog verder gezocht. Hier dezelfde ervaring met opnames (met Ring deurbel). Scrypted voegt voor mij dus weinig toe.
[Voor 27% gewijzigd door meesje op 04-01-2023 20:04]
Dat zal dan een beperking van de Ring zijn inderdaad, met de UniFi kan je via HKSV opnames teruggaan tot het punt dat een deel van de persoon ergens in beeld was, voordeel van UniFi is natuurlijk dat die ook 24/7 opnemen dus de videostream via Scrypted is constant en zo heeft hij altijd video voordat HKSV Motion gedetecteerd heeft en dus een complete opname kan maken in HKSV.meesje schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:57:
[...]
En hoe zit het met de opname?
Als ik het bv vergelijk met de HK camera in de tuin is de opname erg ruim. De eerste paar tellen is de beweging (persoon) nog niet eens zichtbaar en dan zie je opeens iemand de tuin in wandelen. HKSV opnames zijn heel erg ruim. Maar met scrypted en mijn Ring mis ik gewoon veel cruciale info (de periode dat een persoon naar de deur loopt).
Van wat voor Pi maak je gebruik? Een 4 of een 3. Volgens mij kan dat ook veel uitmaken. En daarnaast heb je denk ik krachtigere apparaten (en bedraad) dan mijn budget Ring deurbel. Maar ja, via hun eigen platform werkt het wel ok.
Nog even verder gekeken. Op https://www.npmjs.com/package/@scrypted/ring staat het onderstaande.
Recording in HKSV starts few seconds after recording in Ring app
The reason for this issue is usually a delay in the network's processing. When motion is detected by Ring, the information is sent to its server and then relayed back to scrypted. Even with a fast, wired network, there is often some lag and video capture may be lost during events.
Dit is dus een bekend dingetje. Zelf vind ik het verschil te groot met de opnames van mijn andere HK camera’s.
Wederom nog verder gezocht. Hier dezelfde ervaring met opnames (met Ring deurbel). Scrypted voegt voor mij dus weinig toe.
Moet wel zeggen, dat als ik echt iets moet exporteren ik het via UniFi zelf doe, omdat het dan in originele 2K/4K kwaliteit is te exporteren. Ook detecteert de Motion sensing van UniFi meer Motion events dan HKSV, heb al vaker in de nacht gehad dat ik beelden moest hebben van m’n deurbel die in HKSV niet bestonden maar in UniFi wel.
@meesje Is je doel om van het abonnement van Ring af te komen, omdat je het iCloud abonnement al hebt? Ik worstel ook al jaren metRing de deur uit doen en alleen HKSV. maar als ik heel eerlijk ben is Ring wel veel beter dan Logitech, Eufy(reeds meeste verkocht) en Netatmo. Ik overweeg zelfs om weer volledig terug te gaan naar Ring en dan alleen de Plugin van Homebridge te gebruiken, zodat het wel mooi in mijn Home screen staat. En dan maar 100 euro voor Ring abonnement betalen, die werkt namelijk wel goed.
@Jasper1975 Ik wilde scrypted voornamelijk proberen vanwege de positieve verhalen over de performance. Daarnaast mooi meegenomen als er een abonnement geschrapt kan worden. Toch weer 40 euro op jaarbasis.
Qua performance ervaar ik tov de ring homebridge plug-in dat de snapshots sneller getoond worden. In het starten van de live view ervaar ik geen verschil. Op dat vlak zou scrypted kunnen blijven. Echter voor HKSV hoef ik het niet te doen. De opname start gewoon veel te laat. Bij mijn HK camera’s heb je eerst een paar tellen beeld en dan pas zie de beweging. Dit heb ik dus ook met de opnames binnen de Ring app. Deze ervaring wil ik dan ook als ik scrypted gebruik, wat dus niet het geval is en kennelijk ook het geval is bij andere apparaten (zie het bericht hiervoor). Wel minder extreem dan bij mijn Ring maar ook dan een vrij late start van de opname en zelfs ontbrekende bewegingsmeldingen en opnames. Dat heb ik bij mij HK camera’s echt niet.
Hiervoor ga ik dus geen scrypted gebruiken. Blijft alleen performance nog over. Daarvoor wil ik nog een keer homebridge met de ring plug-in installeren en kijken of de snapshots dan ook redelijk snel getoond worden. Indien geen tot weinig verschil dan hou ik het wel bij homebridge+ring plug-in. Hierdoor hou je dan de diverse meldingen binnen de Woning app, live streams en verdere integratie zoals HomePod mini als gong, snapshot op tv scherm wanneer aangebeld (als je via de ATV kijkt) en een mogelijkheid om een automation in te richten wanneer knop deurbel wordt ingedrukt.
Qua performance ervaar ik tov de ring homebridge plug-in dat de snapshots sneller getoond worden. In het starten van de live view ervaar ik geen verschil. Op dat vlak zou scrypted kunnen blijven. Echter voor HKSV hoef ik het niet te doen. De opname start gewoon veel te laat. Bij mijn HK camera’s heb je eerst een paar tellen beeld en dan pas zie de beweging. Dit heb ik dus ook met de opnames binnen de Ring app. Deze ervaring wil ik dan ook als ik scrypted gebruik, wat dus niet het geval is en kennelijk ook het geval is bij andere apparaten (zie het bericht hiervoor). Wel minder extreem dan bij mijn Ring maar ook dan een vrij late start van de opname en zelfs ontbrekende bewegingsmeldingen en opnames. Dat heb ik bij mij HK camera’s echt niet.
Hiervoor ga ik dus geen scrypted gebruiken. Blijft alleen performance nog over. Daarvoor wil ik nog een keer homebridge met de ring plug-in installeren en kijken of de snapshots dan ook redelijk snel getoond worden. Indien geen tot weinig verschil dan hou ik het wel bij homebridge+ring plug-in. Hierdoor hou je dan de diverse meldingen binnen de Woning app, live streams en verdere integratie zoals HomePod mini als gong, snapshot op tv scherm wanneer aangebeld (als je via de ATV kijkt) en een mogelijkheid om een automation in te richten wanneer knop deurbel wordt ingedrukt.
Zijn er hier gebruikers met een Eve Cam? Ik heb sinds kort dat de camera terwijl deze uit staat af en toe de status LED 3x achter elkaar laat knipperen zoals je in deze korte video ziet:
Na contact met de support van Eve en het bijbehorende resetten, verwijderen en weer opnieuw instellen van de camera is hun conclusie dat de camera defect zou zijn. Dit geloof ik eigenlijk niet, omdat alle functionaliteiten gewoon naar behoren werken. Mijn gevoel is meer dat het met de update naar tvOS 16(.2) (ik gebruik de camera met Apple TV) te maken heeft, want sindsdien heb ik dit volgens mij. Hier soortgelijke ervaringen toevallig?
Na contact met de support van Eve en het bijbehorende resetten, verwijderen en weer opnieuw instellen van de camera is hun conclusie dat de camera defect zou zijn. Dit geloof ik eigenlijk niet, omdat alle functionaliteiten gewoon naar behoren werken. Mijn gevoel is meer dat het met de update naar tvOS 16(.2) (ik gebruik de camera met Apple TV) te maken heeft, want sindsdien heb ik dit volgens mij. Hier soortgelijke ervaringen toevallig?
Ik heb een Eve Cam maar heb dit gedrag nog niet gezien. Zal er eens proberen op te letten.budjepaul schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:38:
Zijn er hier gebruikers met een Eve Cam? Ik heb sinds kort dat de camera terwijl deze uit staat af en toe de status LED 3x achter elkaar laat knipperen zoals je in deze korte video ziet:
[YouTube: Eve Cam knipperende LED]
Hier is ie dan (eindelijk?):meesje schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:10:
[...]
Naast door jou genoemde modellen heb je er volgens mij ook nog eentje van Robin(?), maar die is best aan de prijs. De Logi en Wemo zijn inderdaad niet in NL/EU te verkrijgen.
Je zou de gok kunnen nemen met Netatmo, maar ja we weten allemaal wel waartoe de belofte van Ring heeft geleid. Alhoewel ik bij Netatmo wel iets meer vertrouwen heb. Bij de indoor en outdoor camera’s heeft HSV ondersteuning heel lang geduurd.
Verder schijnt Aqara te komen met een HomeKit deurbel. Maar specs, uiterlijk, hsv support, etc. is niet bekend.
https://www.theverge.com/...r-lock-announcement-price
First up is the Aqara Video Doorbell G4. It’s the first battery-powered video doorbell to work with Apple’s HomeKit Secure Video in the US and comes with a separate USB-C powered Chime that doubles as a Wi-Fi extender. The G4 supports wired power like its competitors, the Belkin Wemo Video Doorbell and the Logitech Circle View Doorbell.
However, while Belkin and Logitech’s offerings only work with the Apple Home ecosystem, the G4 also supports local streaming to Amazon and Google smart displays, and the company claims it will also work with Matter when the new smart home standard is expanded to support cameras.
The Video Doorbell G4 can also run on six AA batteries, allowing for more options for installation. The device has expandable local storage for video footage via a microSD card on the included Chime / Wi-Fi extender alongside seven days of free cloud storage. The G4 features a 1080p resolution camera with infrared night vision, and AI-enabled facial recognition can be set up to trigger different smart home actions depending on the person detected. This is all done locally on the Chime device, not processed in the cloud.
Pricing is subject to change, but Aqara says that the Video Doorbell G4 will retail for around $120 and will be available to buy sometime in February 2023.
[Voor 7% gewijzigd door Pino112 op 06-01-2023 12:54]
Gaaf! Nu nog waarschijnlijk eventjes geduld tot ie in de EU verkrijgbaar is. Mooi dat ie ook Amazon en Google ondersteunt en in de toekomst Matter.Pino112 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:52:
[...]
Hier is ie dan (eindelijk?):
https://www.theverge.com/...r-lock-announcement-price
[Afbeelding]
[...]
Mooi dat er wat meer verschillende op de markt komen, maar ik ben inmiddels voorzien met een HSV deurbel 
Ben nu een beetje opzoek naar een homekey compatible deurslot, echter bestaan die volgens mij alleen voor het Amerikaanse deadbolt deurslot systeem... ofja die er nog een beetje compact uitzien.
De Aqara A100 zou misschien kunnen maar die vind ik er veel te opvallend uitzien.
Dus iemand nog tips?

Ben nu een beetje opzoek naar een homekey compatible deurslot, echter bestaan die volgens mij alleen voor het Amerikaanse deadbolt deurslot systeem... ofja die er nog een beetje compact uitzien.
De Aqara A100 zou misschien kunnen maar die vind ik er veel te opvallend uitzien.
Dus iemand nog tips?
[Voor 3% gewijzigd door Tinusvolkel op 06-01-2023 14:11]
Die A100 heeft geen Matter support. Zou ik zelf dus niet doen. Waarom de specifieke eis voor Home key?Tinusvolkel schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:11:
Mooi dat er wat meer verschillende op de markt komen, maar ik ben inmiddels voorzien met een HSV deurbel
Dus iemand nog tips?
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Ben zelf ook nog aan het wachten op een HomeKey slot waarvan je aan de buitenkant niet kan zien dat er een slim slot op zit. Tot zover nog niks op de markt dat daaraan voldoet.
Tedee zit het dichts in de buurt, want je kan een goed cilinder erop plaatsen, waardoor je aan de buitenkant gewoon een normaal sleutelgat ziet. Maar wilde niet weer afhankelijk zijn van nog een partij die mogelijk kan omvallen en dan een nutteloos slot hebben. HomeKey werkt lokaal en slaat het in de Apple NFC chip op, dus ook als je telefoon leeg is, kan je met HomeKey nog steeds je deur openen.
Tedee zit het dichts in de buurt, want je kan een goed cilinder erop plaatsen, waardoor je aan de buitenkant gewoon een normaal sleutelgat ziet. Maar wilde niet weer afhankelijk zijn van nog een partij die mogelijk kan omvallen en dan een nutteloos slot hebben. HomeKey werkt lokaal en slaat het in de Apple NFC chip op, dus ook als je telefoon leeg is, kan je met HomeKey nog steeds je deur openen.
Ik heb er even op gelet, maar de led blijft hier gewoon continu uit als de camera uit staat. (camera staat alleen aan als iedereen van huis is)budjepaul schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:30:
Thanks! Het is bij mij ongeveer ieder halfuur dat 'ie 3x achter elkaar knippert.
(Ik gebruik momenteel TvOS 16.3 beta, maar met 16.2 is het mij ook niet opgevallen.)
[Voor 11% gewijzigd door Dj-sannieboy op 07-01-2023 21:13]
Thnx voor je check, heel fijn! Ik ga tvOS 16.3 dan even afwachten, kijken of ik het dan ook nog steeds heb.Dj-sannieboy schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 21:11:
[...]
Ik heb er even op gelet, maar de led blijft hier gewoon continu uit als de camera uit staat. (camera staat alleen aan als iedereen van huis is)
(Ik gebruik momenteel TvOS 16.3 beta, maar met 16.2 is het mij ook niet opgevallen.)
Sinds gisteren eindelijk de woonkamer vol met Hue lampen. Vandaag Hue gekoppeld aan Homekit, maar hij neemt wel de lampen over maar niet de namen van de lampen. Is dit normaal?
This title is for sale, please send me a PM
Jup, heb dit bij een paar lampen gehad, dit is iets wat met de Matter koppeling uiteindelijk wel altijd automatisch zal gaan.the-body schreef op zondag 8 januari 2023 @ 00:03:
Sinds gisteren eindelijk de woonkamer vol met Hue lampen. Vandaag Hue gekoppeld aan Homekit, maar hij neemt wel de lampen over maar niet de namen van de lampen. Is dit normaal?
[Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 08-01-2023 09:36]
Het is al even geleden dat ik dit gedaan heb, maar wat mij nog bij staat, is dat de namen vanuit Hue wel overgenomen worden naar de Woning app. Wat voor namen hebben de lampen nu dan?the-body schreef op zondag 8 januari 2023 @ 00:03:
Daarom is de eenvoudigste weg ook de ruimtes in de Hue app maken, de lampen in de juiste kamers zetten en dan een sync doen.meesje schreef op zondag 8 januari 2023 @ 08:44:
[...]
Het is al even geleden dat ik dit gedaan heb, maar wat mij nog bij staat, is dat de namen vanuit Hue wel overgenomen worden naar de Woning app. Wat voor namen hebben de lampen nu dan?
Overigens gaat het sync’n van de namen prima. Niet te veel in één keer willen doen.
Ze kregen de standaard namen die in eerste instantie ook in de Hue app weergegeven worden. Dus iets als Light Candle White and Colour 1 of zoiets.meesje schreef op zondag 8 januari 2023 @ 08:44:
[...]
Het is al even geleden dat ik dit gedaan heb, maar wat mij nog bij staat, is dat de namen vanuit Hue wel overgenomen worden naar de Woning app. Wat voor namen hebben de lampen nu dan?
@meesje Na jouw post en een post op Discord over Scrypted op een M1 mac. heb ik dit toch maar eens geprobeerd. Echter loop ik dus tegen het zelfde aan als jij. Ook Scrypted op een macmini M1 geeft pas beeld als het telaat is. In de Ring app heb ik wel gewoon het hele fragment. Daarnaast valt de camera elke uur een aantal keer weg.
Gebruikt er iemand de NVR (Beta) functie van Scrypted? Ben hier nog niet ingedoken. Is ook betaalde Plugin. Zou je dan 24/7 opnames kunnen maken?
Gebruikt er iemand de NVR (Beta) functie van Scrypted? Ben hier nog niet ingedoken. Is ook betaalde Plugin. Zou je dan 24/7 opnames kunnen maken?
"24/7 recording with smart detections.", ja dus.Jasper1975 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:44:
@meesje Na jouw post en een post op Discord over Scrypted op een M1 mac. heb ik dit toch maar eens geprobeerd. Echter loop ik dus tegen het zelfde aan als jij. Ook Scrypted op een macmini M1 geeft pas beeld als het telaat is. In de Ring app heb ik wel gewoon het hele fragment. Daarnaast valt de camera elke uur een aantal keer weg.
Hier stopt Scrypted/HSV met opnames, nog steeds de oorzaak niet gevonden.
[Voor 6% gewijzigd door Toppe op 09-01-2023 14:59]
Scrypted is natuurlijk afhankelijk van wat de platforms aanbieden qua videostreams om daarop te reageren. Kan de Ring überhaupt 24/7 recording, of enkel event based?
Zijn hier erg blij met de Unifi Camera's met hun NVR. Deze werken goed en snel samen met Scrypted naar HKSV. De HKSV fragmenten bevatten gewoon de hele opname vanaf het moment dat de eerste persoon/detectie zichtbaar is, terwijl HKSV zelf waarschijnlijk pas later reageerde.
Ook met HomeBridge had ik trouwens geen vertragingen qua opnames maken/terugkijken. Enige wat is, is dat de camerabeelden live bekijken langer duurt met Homebridge. Met Scrypted krijg ik op mn Apple Watch netjes snel een foto te zien van degene die aanbelt.
Zijn hier erg blij met de Unifi Camera's met hun NVR. Deze werken goed en snel samen met Scrypted naar HKSV. De HKSV fragmenten bevatten gewoon de hele opname vanaf het moment dat de eerste persoon/detectie zichtbaar is, terwijl HKSV zelf waarschijnlijk pas later reageerde.
Ook met HomeBridge had ik trouwens geen vertragingen qua opnames maken/terugkijken. Enige wat is, is dat de camerabeelden live bekijken langer duurt met Homebridge. Met Scrypted krijg ik op mn Apple Watch netjes snel een foto te zien van degene die aanbelt.
[Voor 4% gewijzigd door BiG-GuY op 09-01-2023 16:08]
Bedankt voor het testen! Hoef ik in ieder geval geen snellere Pi te halen (4 ipv 3). Wegvallen camera had ik overigens geen last van.Jasper1975 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:44:
Zoals hierboven aangegeven is de Ring (hardware en/of wijze waarop beeld wordt verwerkt) de beperkende factor. Daarnaast is Ring altijd via WiFi en Unifi bekabeld. Dit zal ook altijd wat snelheidswinst beteken.
Ik lees uit de reacties wel dat dit ook niet de Apple/Ring ervaring geeft. De opname start altijd later dan bij HKSV of Ring cloud. Bij beide heb je eerst een paar tellen beeld en dan pas zie je de beweging.
Al met al leuk om even mee gespeeld te hebben. Het grote voordeel van Ring via scrypted (ipv homebridge) is dat de snapshots in de Woning app snel laden. Al na 2/3 tellen, terwijl via homebridge pas na 10 sec. De ontwikkelaar de homebridge-ring plugin geeft aan dat dat een beperking is van HomeKit en dat dit niet aangepast kan worden. Het zal best, maar via Scrypted is het wel snel. Nu weer over op homebridge-ring. Misschien (voor de snellere snapshots) nog een keer over naar Scrypted. Maar heeft totaal geen haast. De overige integraties met HomeKit (gong over HomePod + snapshot op ATV wanneer aangebeld wordt) werken gewoon prima. Wanneer ooit de Aqara deurbel in NL verkrijgbaar is, en de reviews zijn positief, wil ik deze nog wel proberen.
[Voor 8% gewijzigd door meesje op 09-01-2023 18:14]
De automatisering zoals jij die hebt gemaakt, heb ik kunnen maken in Opdrachten op de iPad.Roppedop schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:31:
[...]
Balen. Dit werkt niet meer met iPadOS 16 open beta 3. iPad gaat aan met de tijd in beeld. Verder niks.
update 16-8:
Werkt weer goed met beta 4.
Alleen, hoe kan ik er voor zorgen dat de Hue bewegingssensor de iPad triggert? Heb al een en ander gelezen, maar ik kom op verschillende mogelijkheden uit. Home Assistant is niet makkelijk lijkt me.
Het moet zo zijn als bij jou, dat als je langsloopt de iPad aan gaat. Dus de sensor reageert en de iPad moet dan uit sluimerstand worden gehaald.
Welke instellingen zijn dat in welke apps?
Overigens laat ik de iPad via Guided Access dan de app openen die ik wil (bijvoorbeeld de Hue app). Dit heeft als voordeel dat je dan ook de iPad beveiligd. Niemand kan erin zonder de code te weten en alleen de gekozen app is op het scherm zichtbaar. Je kunt er ook niet zomaar uit.
Volgens mij zou ik niet eens een automatisering nodig hebben op deze manier, want het gaat alleen om het wakker worden van de iPad. Als dat gebeurt zit ie via Guided Acces gelijk in de juiste app als het scherm aangaat.
Maar in Woning (HomeKit) kan ik niet zoveel instellen bij de bewegingssensor. In Hue app staat ie ook natuurlijk, maar dat is het dan ook..
Kun je me verder helpen?

[Voor 10% gewijzigd door Swaatje2023 op 10-01-2023 14:28]
De oplader van de iPad in een slimme stekker steken. Hue sensor detecteert beweging en zet slimme stekker aan. iPad krijgt stroom en dat triggert de automatisering "als iPad aan netstroom, dan ..."Swaatje2023 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:20:
[...]
De automatisering zoals jij die hebt gemaakt, heb ik kunnen maken in Opdrachten op de iPad.
Alleen, hoe kan ik er voor zorgen dat de Hue bewegingssensor de iPad triggert? Heb al een en ander gelezen, maar ik kom op verschillende mogelijkheden uit. Home Assistant is niet makkelijk lijkt me.
Het moet zo zijn als bij jou, dat als je langsloopt de iPad aan gaat. Dus de sensor reageert en de iPad moet dan uit sluimerstand worden gehaald.
Welke instellingen zijn dat in welke apps?
Overigens laat ik de iPad via Guided Access dan de app openen die ik wil (bijvoorbeeld de Hue app). Dit heeft als voordeel dat je dan ook de iPad beveiligd. Niemand kan erin zonder de code te weten en alleen de gekozen app is op het scherm zichtbaar. Je kunt er ook niet zomaar uit.
Volgens mij zou ik niet eens een automatisering nodig hebben op deze manier, want het gaat alleen om het wakker worden van de iPad. Als dat gebeurt zit ie via Guided Acces gelijk in de juiste app als het scherm aangaat.
Maar in Woning (HomeKit) kan ik niet zoveel instellen bij de bewegingssensor. In Hue app staat ie ook natuurlijk, maar dat is het dan ook..
Kun je me verder helpen?
Super! Ga het proberen. Bedankt voor de snelle reacties 

De automatisering heb ik kunnen maken in Opdrachten idd.
Maar als ik op automatisering klik in HomeKit (2e optie) staat er dat er een Apple TV of HomePod nodig is.
Dus moet ik dan eerst nog een woninghub maken met een van deze twee? Want bij de sensor kan ik geen status doorgeven op dit moment, alleen maar de status zien.
Maar als ik op automatisering klik in HomeKit (2e optie) staat er dat er een Apple TV of HomePod nodig is.
Dus moet ik dan eerst nog een woninghub maken met een van deze twee? Want bij de sensor kan ik geen status doorgeven op dit moment, alleen maar de status zien.
[Voor 11% gewijzigd door Swaatje2023 op 10-01-2023 20:12]
Aha, ik heb Apple TV als hub. Ipad als hub kan niet (meer) met iOS 16.2
www.oldskoolnl.nl
Ik heb thuis rolluiken die ik nog ouderwets handmatig met een bandopwinder open en dicht moet maken. Nu heb ik onlangs ontdekt dat er ook elektrische bandopwinders bestaan. Ramen zijn niet zo groot, dus de rolluiken zijn ook niet zo zwaar.
Maar goed, als ik het elektrisch wil, dan wil ik het ook slim. Heeft iemand zoiets al eens gezien of heeft iemand een andere oplossing? (Geen motor aanbrengen, dat is veel te duur).
Maar goed, als ik het elektrisch wil, dan wil ik het ook slim. Heeft iemand zoiets al eens gezien of heeft iemand een andere oplossing? (Geen motor aanbrengen, dat is veel te duur).
Gisteren ook maar eens een begin gemaakt met HomeKit en wat HUE lampen. De bedoeling is dat ik het hele huis ga inrichten en automatiseren……maar helaas, het was van korte duur. Nadat ik alles had ingericht en geprobeerd, draaide prima, mijn vrouw uitgenodigd. Helaas krijgt zij geen uitnodiging, maakt niet uit wat ik probeer. Alles is al geherstart, laatste updates, etc, etc. De kinderen daarentegen wel, op hun iPad. Geen idee hoe ik dit oplossen moet, want als dit geen succes word dan stopt mijn avontuur mbt HomeKit hier.
Zit iedereen op de laatste versie van iOS (16.2)? Ben je over naar de nieuwe HomeKit architectuur? Met dit laatste zijn wat issues en is terug getrokken door Apple.Bulligan schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:48:
Gisteren ook maar eens een begin gemaakt met HomeKit en wat HUE lampen. De bedoeling is dat ik het hele huis ga inrichten en automatiseren……maar helaas, het was van korte duur. Nadat ik alles had ingericht en geprobeerd, draaide prima, mijn vrouw uitgenodigd. Helaas krijgt zij geen uitnodiging, maakt niet uit wat ik probeer. Alles is al geherstart, laatste updates, etc, etc. De kinderen daarentegen wel, op hun iPad. Geen idee hoe ik dit oplossen moet, want als dit geen succes word dan stopt mijn avontuur mbt HomeKit hier.
Yup. Heb zojuist alles maar verwijderd en van scratch begonnen. Nu werkte het welmeesje schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:59:
[...]
Zit iedereen op de laatste versie van iOS (16.2)? Ben je over naar de nieuwe HomeKit architectuur? Met dit laatste zijn wat issues en is terug getrokken door Apple.

Nu ga ik me ff verder verdiepen in dit topic. Zat te lezen

Sinds ik een Smart Home heb en dus de Woning-app gevuld is met Hue lampen werkt Siri wel erg ruk opeens. Ik zit in de auto en wil naar huis:
- Hé Siri, wat is de snelste weg naar huis (zo deed ik het altijd)
- Ik heb uw lampen aangezet op 80%....
- Hé Siri, doe de lampen uit.
- Uw lampen zijn uitgezet
- Hé Siri, wat is de snelste weg naar huis?
- Hé Siri, geef mij een routebeschrijving naar huis
- Ik kan de status van uw Apple TV niet ophalen
Dit is slechts 1 voorbeeld, maar het gaat maar door. De antwoorden slaan echt helemaal nergens meer op! Niet dat het hiervoor vlekkeloos werkte, maar nu is het wel echt bagger. Ik wilde een HomePod voor thuis kopen, maar twijfel nu wel. Is dit iets wat deels persoonlijk bij mij kan zijn of zit dit echt in de AI-servers bij Apple zelf?
Dit is slechts 1 voorbeeld, maar het gaat maar door. De antwoorden slaan echt helemaal nergens meer op! Niet dat het hiervoor vlekkeloos werkte, maar nu is het wel echt bagger. Ik wilde een HomePod voor thuis kopen, maar twijfel nu wel. Is dit iets wat deels persoonlijk bij mij kan zijn of zit dit echt in de AI-servers bij Apple zelf?
nieuws: Apple brengt nieuwe HomePod met Thread-ondersteuning uit voor 349 euro
Had net alle HomePod Mini's de deur uit gedaan. Was klaar met bijna dagelijks die HomePod Mini's herstarten, omdat ze weer een Hub functie aangenomen hadden, het Thread netwerk werkte gewoon niet lekker als de HomePod Mini een Thread Hub was geworden en dit gebeurde compleet dynamisch zonder enige invloed die je kan uitoefenen. Het is ook niet zo dat de HomeKit Hub en Thread Hub altijd dezelfde zijn. De HomeKit Hub blijft wel goed op de nieuwe ATV hangen en switcht sinds 16.2 niet meer constant vanzelf naar een willekeurige HomeKit Hub.
Sinds ik nu enkel een ATV 2022 (met ethernet) als enige HomeKit Hub heb, is HomeKit compleet stabiel en reageren alle Thread sensoren altijd instant. Dit is met 16.2 en de Architecture Upgrade.
De nieuwe HomePod heeft wel een nieuwere SoC, dus hopelijk dat die het beter doet qua hub.
Had net alle HomePod Mini's de deur uit gedaan. Was klaar met bijna dagelijks die HomePod Mini's herstarten, omdat ze weer een Hub functie aangenomen hadden, het Thread netwerk werkte gewoon niet lekker als de HomePod Mini een Thread Hub was geworden en dit gebeurde compleet dynamisch zonder enige invloed die je kan uitoefenen. Het is ook niet zo dat de HomeKit Hub en Thread Hub altijd dezelfde zijn. De HomeKit Hub blijft wel goed op de nieuwe ATV hangen en switcht sinds 16.2 niet meer constant vanzelf naar een willekeurige HomeKit Hub.
Sinds ik nu enkel een ATV 2022 (met ethernet) als enige HomeKit Hub heb, is HomeKit compleet stabiel en reageren alle Thread sensoren altijd instant. Dit is met 16.2 en de Architecture Upgrade.
De nieuwe HomePod heeft wel een nieuwere SoC, dus hopelijk dat die het beter doet qua hub.
[Voor 7% gewijzigd door BiG-GuY op 18-01-2023 17:55]
Het is blijkbaar een bug in 16.2. Een van de fixes in 16.3 RC:the-body schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:10:
Sinds ik een Smart Home heb en dus de Woning-app gevuld is met Hue lampen werkt Siri wel erg ruk opeens. Ik zit in de auto en wil naar huis:
Resolves issues where Siri requests in CarPlay may not be understood correctly.
Mijn auto heeft geen CarPlay, enkel audio en daar heb ik geen fouten mee gemerkt.
Ik heb hier 0 problemen met een mini en circa 40 devices incl Thread. Wifi issues?BiG-GuY schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:52:
nieuws: Apple brengt nieuwe HomePod met Thread-ondersteuning uit voor 349 euro
Wi-Fi is op alles stabiel, ook op de HomePod Mini’s zelf, want de muziek speelde gewoon prima over multi room en meerdere verdiepingen/AP’s sinds de 16.1 update, had er wel 10 verspreid over m’n huis, waarvan meerdere stereo paren.synx6 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:29:
[...]
Ik heb hier 0 problemen met een mini en circa 40 devices incl Thread. Wifi issues?
Geen verschil trouwens tussen de ATV op WiFi 6 of bedraad voor de hub functies, heb hem wel bedraad aangesloten, aangezien ik hem nu in m’n meter kast heb zitten, maar ook getest op WiFi dus. Gebruik hem niet als media player.
Heb in totaal iets van 140 devices in HomeKit, waarvan 40 Eve (thread), 61 Hue, 31 via Homebridge en 4 HKSV deurbel/camera’s via Scrypted. Met 15.4-15.7 werkte het wel stabiel op enkel HomePod Mini’s.
16.0 zorgde vooral voor veel instabiliteit, ook met muziek afspelen. 16.2 met new architecture leek eindelijk de oplossing te zijn, maar na een paar dagen constant trage reacties, waren we er echt klaar mee. Het was elke keer alleen te fixen door de HomePod Mini te herstarten die de Thread Border Router was geworden, terwijl muziek zonder haperen afspeelde… zolang de ATV de hoofd hub bleef voor HomeKit en Thread was het gewoon stabiel.
[Voor 9% gewijzigd door BiG-GuY op 18-01-2023 20:22]
Zo hee, je hebt een flink HomeKit huishouden!BiG-GuY schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:20:
[...]
Wi-Fi is op alles stabiel, ook op de HomePod Mini’s zelf, want de muziek speelde gewoon prima over multi room en meerdere verdiepingen/AP’s sinds de 16.1 update, had er wel 10 verspreid over m’n huis, waarvan meerdere stereo paren.
Geen verschil trouwens tussen de ATV op WiFi 6 of bedraad voor de hub functies, heb hem wel bedraad aangesloten, aangezien ik hem nu in m’n meter kast heb zitten, maar ook getest op WiFi dus. Gebruik hem niet als media player.
Heb in totaal iets van 140 devices in HomeKit, waarvan 40 Eve (thread), 61 Hue, 31 via Homebridge en 4 HKSV deurbel/camera’s via Scrypted. Met 15.4-15.7 werkte het wel stabiel op enkel HomePod Mini’s.
16.0 zorgde vooral voor veel instabiliteit, ook met muziek afspelen. 16.2 met new architecture leek eindelijk de oplossing te zijn, maar na een paar dagen constant trage reacties, waren we er echt klaar mee. Het was elke keer alleen te fixen door de HomePod Mini te herstarten die de Thread Border Router was geworden, terwijl muziek zonder haperen afspeelde… zolang de ATV de hoofd hub bleef voor HomeKit en Thread was het gewoon stabiel.
Het blijft irritant dat je niet kunt instellen wat je hoofdhub moet zijn. In mijn woning grijpen de Mini’s vrijwel altijd de macht en heel incidenteel is opeens de ATV de hub. Er is totaal niet te verklaren waarom dit wisselt. Nu is mijn ATV wireless verbonden. Vroeger bedraad, maar dat maakte niks uit. Zowel mijn ATV als de Mini’s staan op een halve meter afstand van een mesh point. Dus maximale verbinding.
Toen Siri op de HomePod nog geen NL ondersteunde had ik al eens een Mini in huis gehaald. Om een onverklaarbare reden was in de Woning app mijn Lyric thermostaat opeens niet meer bereikbaar als de Mini de hub was. Ik werd hier helemaal gek van! Van alles nagelopen. Ik had bijna een nieuwe HomeKit thermostaat gekocht. Dat advies kreeg ik ook wel een beetje in dit topic. Maar ik was niet helemaal happy met het Engels praten tegen Siri en toen de Mini maar de deur uit gedaan. Later met NL ondersteuning maar de gok genomen en warempel de thermostaat was de gehele tijd bereikbaar in de Woning app. Kennelijk heeft een update van 14.x naar 15.x een bug opgelost. Je zou voor zoiets maar een nieuwe thermostaat hebben gekocht…. Het maakt nu helemaal niet uit welk apparaat nu de hub is. Hopelijk komt Apple snel met een oplossing voor jouw Thread issue.
Ik gebruik ook geen Apple CarPlay, gewoon de telefoon via BT op de autoradio. Ben wel benieuwd hoeveel van Siri lokaal draait en hoeveel via de servers gaat. Ik weet dat de iPhones ook offline Siri kunnen gebruiken.BiG-GuY schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:25:
[...]
Het is blijkbaar een bug in 16.2. Een van de fixes in 16.3 RC:
Resolves issues where Siri requests in CarPlay may not be understood correctly.
Mijn auto heeft geen CarPlay, enkel audio en daar heb ik geen fouten mee gemerkt.
Ik heb toch maar een nieuwe HomePod besteld, ben vooral benieuwd naar het geluid. De mini verbaasde me altijd qua geluid voor het formaat, maar wilde voor sommige kamers toch wat meer, en de OG HomePods waren geen optie. Als het stabiel is en het geluid goed is, ga ik het misschien toch weer wagen in meerdere kamers, voor nu een enkele.meesje schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:48:
[...]
Zo hee, je hebt een flink HomeKit huishouden!
Het blijft irritant dat je niet kunt instellen wat je hoofdhub moet zijn. In mijn woning grijpen de Mini’s vrijwel altijd de macht en heel incidenteel is opeens de ATV de hub. Er is totaal niet te verklaren waarom dit wisselt. Nu is mijn ATV wireless verbonden. Vroeger bedraad, maar dat maakte niks uit. Zowel mijn ATV als de Mini’s staan op een halve meter afstand van een mesh point. Dus maximale verbinding.
Toen Siri op de HomePod nog geen NL ondersteunde had ik al eens een Mini in huis gehaald. Om een onverklaarbare reden was in de Woning app mijn Lyric thermostaat opeens niet meer bereikbaar als de Mini de hub was. Ik werd hier helemaal gek van! Van alles nagelopen. Ik had bijna een nieuwe HomeKit thermostaat gekocht. Dat advies kreeg ik ook wel een beetje in dit topic. Maar ik was niet helemaal happy met het Engels praten tegen Siri en toen de Mini maar de deur uit gedaan. Later met NL ondersteuning maar de gok genomen en warempel de thermostaat was de gehele tijd bereikbaar in de Woning app. Kennelijk heeft een update van 14.x naar 15.x een bug opgelost. Je zou voor zoiets maar een nieuwe thermostaat hebben gekocht…. Het maakt nu helemaal niet uit welk apparaat nu de hub is. Hopelijk komt Apple snel met een oplossing voor jouw Thread issue.
Heb nu meerdere Harman Kardon Citation One en Citation 300 in huis die via Google Home werken, maar ook AirPlay (en Bluetooth) ondersteunen en daarmee werkt alles gewoon stabiel, omdat het enkel speakers zijn (met Google Assistant).
Het was alleen wel fijner toen ik Siri in de Smart Speaker kon gebruiken, Google Home is qua platform niet zo denderend, ook de nieuwe beta versie niet. En Google Assistant is veel slechter dan Siri, als ik via Google Home muziek wil afspelen kan het bijna alleen via stem commando’s.
Ook werkt het besturen van de speakers niet echt lekker via iOS, tenzij je AirPlay gebruikt, maar dan cast je weer direct vanaf je iPhone/iPad/MacBook, terwijl de HomePods gewoon direct op de HomePod AirPlay (Apple Music) kunnen afspelen standalone.
Ik heb ook wel Google Home speakers even in huis gehad. Natuurlijk is dit wel te combineren met Apple devices, maar ja als je eenmaal in een bepaald eco systeem zit, werken produkten van dat eco systeem nu eenmaal mooier/beter. Zo dus ook met Apple Music, dat lekker zelfstandig opgepakt wordt door een HomePod. Het is bij Apple (helaas) wel vaak dat je wat langer geduld moet hebben of wat meer geld uit moet geven.BiG-GuY schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:06:
[...]
Ik heb toch maar een nieuwe HomePod besteld, ben vooral benieuwd naar het geluid. De mini verbaasde me altijd qua geluid voor het formaat, maar wilde voor sommige kamers toch wat meer, en de OG HomePods waren geen optie. Als het stabiel is en het geluid goed is, ga ik het misschien toch weer wagen in meerdere kamers, voor nu een enkele.
Heb nu meerdere Harman Kardon Citation One en Citation 300 in huis die via Google Home werken, maar ook AirPlay (en Bluetooth) ondersteunen en daarmee werkt alles gewoon stabiel, omdat het enkel speakers zijn (met Google Assistant).
Het was alleen wel fijner toen ik Siri in de Smart Speaker kon gebruiken, Google Home is qua platform niet zo denderend, ook de nieuwe beta versie niet. En Google Assistant is veel slechter dan Siri, als ik via Google Home muziek wil afspelen kan het bijna alleen via stem commando’s.
Ook werkt het besturen van de speakers niet echt lekker via iOS, tenzij je AirPlay gebruikt, maar dan cast je weer direct vanaf je iPhone/iPad/MacBook, terwijl de HomePods gewoon direct op de HomePod AirPlay (Apple Music) kunnen afspelen standalone.
Je opmerkingen over dat Google Assistant slechter is dan Siri kan ik niet plaatsen. Bedoel je dit in het algemeen? Of alleen in bepaalde situaties? Mijn lampen gingen destijds prima aan via Google. En vragen aan Google leverden een beter antwoord op dan dezelfde vraag aan Siri.
Siri reageert sneller en herkent mijn stem commando’s beter. Zeker in de auto was Google Assistant vrij nutteloos, omdat ik dingen meerdere keren moest herhalen. Met Siri gaat dat elke keer goed.meesje schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:35:
[...]
Ik heb ook wel Google Home speakers even in huis gehad. Natuurlijk is dit wel te combineren met Apple devices, maar ja als je eenmaal in een bepaald eco systeem zit, werken produkten van dat eco systeem nu eenmaal mooier/beter. Zo dus ook met Apple Music, dat lekker zelfstandig opgepakt wordt door een HomePod. Het is bij Apple (helaas) wel vaak dat je wat langer geduld moet hebben of wat meer geld uit moet geven.
Je opmerkingen over dat Google Assistant slechter is dan Siri kan ik niet plaatsen. Bedoel je dit in het algemeen? Of alleen in bepaalde situaties? Mijn lampen gingen destijds prima aan via Google. En vragen aan Google leverden een beter antwoord op dan dezelfde vraag aan Siri.
Heb nu een groot deel van m’n slimme apparaten niet eens gekoppeld aan Google Home, want het reageerde sowieso vaak traag, omdat het niet lokaal draait.
[Voor 7% gewijzigd door BiG-GuY op 18-01-2023 22:54]
Mijn domotica hier heb ik zoals zoveel van jullie opgebouwd rondom HomeKit. Hub is een atv 4K 1st gen. Mijn audio geen HomePods maar Sonos. Alle Sonos speakers (het zijn er 7 in 3 kamers) opgenomen in HomeKit. Niet de hele tijd, maar soms zou ik het zo handig vinden om aan spraakassistent Siri een commando te geven. Muziek harder/zachter, muziek pauzeren, volgende nummer, dat werk. Op mijn AirPods werkt dat perfect. Nou weet ik dat Sonos zelf Siri niet ondersteunt, itt Google en de eigen spraakassistent. Maar ik heb mijn Sonos configuratie wel helemaal toegevoegd aan Apple’s Homekit. Wat is het nut daar dan van? Zou toch gaaf zijn als ik kan zeggen: “Hey Siri, speel de beste nummers van xyz via Sonos huiskamer” of iets dergelijks. Heeft iemand dit aan de praat?
Dat heb ik inderdaad. Alles Sonos, één HomePod en twee Apple TV’s. Ik kan dus zeggen, hé Siri, speel <artiest, playlist, etc> in <kamer waar een Sonos staat>. Dat werkt volgens mij vanaf de HomePod met Apple Music.Allissey schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 19:01:
Mijn domotica hier heb ik zoals zoveel van jullie opgebouwd rondom HomeKit. Hub is een atv 4K 1st gen. Mijn audio geen HomePods maar Sonos. Alle Sonos speakers (het zijn er 7 in 3 kamers) opgenomen in HomeKit. Niet de hele tijd, maar soms zou ik het zo handig vinden om aan spraakassistent Siri een commando te geven. Muziek harder/zachter, muziek pauzeren, volgende nummer, dat werk. Op mijn AirPods werkt dat perfect. Nou weet ik dat Sonos zelf Siri niet ondersteunt, itt Google en de eigen spraakassistent. Maar ik heb mijn Sonos configuratie wel helemaal toegevoegd aan Apple’s Homekit. Wat is het nut daar dan van? Zou toch gaaf zijn als ik kan zeggen: “Hey Siri, speel de beste nummers van xyz via Sonos huiskamer” of iets dergelijks. Heeft iemand dit aan de praat?
Overigens voor Shortcuts (ook Siri bediening) kan je Soro gebruiken..
[Voor 3% gewijzigd door Archie_T op 21-01-2023 19:05]
He enige nut op dit moment is, volgens mij, dat je dan via de HomeApp / Siri al je speakers in een keer uit kunt zetten aan het einde van dag of bij vertrek van huis. Kan ook in een Scene.Allissey schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 19:01:
...Maar ik heb mijn Sonos configuratie wel helemaal toegevoegd aan Apple’s Homekit. Wat is het nut daar dan van?...
Mijn nieuwe Homepod weigert structureel om nummers te vinden in Apple Music. Als ik zeg: "Hey Siri, speel een liedje van XYZ", dan is het antwoord: "Ik kan XYZ niet vinden in je Apple Music bibliotheek". Maakt niet uit wat ik zeg eigenlijk, hij kan het niet vinden. Zijn op bv Rediit ook al wel heel veel meldingen van. Eigenlijk alle "oplossingen" al geprobeerd:
- Homepod uit mijn woning verwijderd
- Homepod gereset
- Netwerkinstellingen van mijn iPhone gereset
- Alles tig keer opnieuw opgestart enzovoort
Alle instellingen staan goed. De Homepod kan gewoon muziek afspelen van Apple Music, maar dat moet dan via Airplay, of via het overzetten van de muziek door de iPhone er dicht bij te houden. Ik heb trouwens iTunes Match met een aardig grote bibliotheek en door de aankoop van de Homepod nu ook 6 maanden Apple Music.
Het enige dat wel schijnt te werken is als ik zeg: "Hey Siri, speel XYZ uit de iTunes muziekbibliotheek. Is dat gek, of heel gek? Meer mensen hier bij wie het hele Siri-Homepod gebeuren niet lekker loopt?
Nog een probleem is dat de Homepod tijdens het afspelen van muziek vaak eventjes drop-outs heeft, momentje van stilte. Als het gebeurt dan gebeurt het ook bijna elke minuut.
- Homepod uit mijn woning verwijderd
- Homepod gereset
- Netwerkinstellingen van mijn iPhone gereset
- Alles tig keer opnieuw opgestart enzovoort
Alle instellingen staan goed. De Homepod kan gewoon muziek afspelen van Apple Music, maar dat moet dan via Airplay, of via het overzetten van de muziek door de iPhone er dicht bij te houden. Ik heb trouwens iTunes Match met een aardig grote bibliotheek en door de aankoop van de Homepod nu ook 6 maanden Apple Music.
Het enige dat wel schijnt te werken is als ik zeg: "Hey Siri, speel XYZ uit de iTunes muziekbibliotheek. Is dat gek, of heel gek? Meer mensen hier bij wie het hele Siri-Homepod gebeuren niet lekker loopt?
Nog een probleem is dat de Homepod tijdens het afspelen van muziek vaak eventjes drop-outs heeft, momentje van stilte. Als het gebeurt dan gebeurt het ook bijna elke minuut.
@the-body Had nog nooit eerder van iTunes Match gehoord, dus even opgezocht wat het precies is. https://support.apple.com/nl-nl/HT204146
Wat is de reden dat je dit precies gebruikt?
Lijkt wel alsof hij dan alleen reageert op de muziek vanuit je iTunes (match) bibliotheek.
Heb je na een verse update al eens de Engelste Siri taal geprobeerd, misschien ligt het aan de uitspraak etc.
Lijkt wel alsof hij dan alleen reageert op de muziek vanuit je iTunes (match) bibliotheek.
Heb je na een verse update al eens de Engelste Siri taal geprobeerd, misschien ligt het aan de uitspraak etc.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Ik heb in de afgelopen tientallen jaren een aardige digitale muziekverzameling opgebouwd. Maar eigenlijk luisterde ik daar zelden naar omdat mijn NAS meestal uitstaat om energie- en geluidsredenen. iTunes Match zorgt ervoor dat ik mijn hele bibliotheek overal beschikbaar heb. Ik heb ook Spotify trouwens, maar die 2 vullen elkaar mooi aan. Bijkomend voordeel was dat ik door het uploaden van mijn muziek naar iTunes Match én daarna weer downloaden ik veel muziek van slechte MP3 naar veel betere AAC heb gekregen.Greatsword schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:38:
@the-body Had nog nooit eerder van iTunes Match gehoord, dus even opgezocht wat het precies is. https://support.apple.com/nl-nl/HT204146

Als ik Siri vraag om een liedje of een band te spelen die wel in mijn iTunes Match staan dan kan hij het ook niet vinden trouwens.
Ik heb zelf ook een abonnement op Apple Music en al mijn "eigen" muziek heb ik gewoon kunnen importeren e.d. dat wordt dan ook netjes gesynct met de cloud heb daar geen Match voor nodig gehad. Krijg het idee dat het toch daar deels mee te maken heeft.the-body schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:42:
[...]
Ik heb in de afgelopen tientallen jaren een aardige digitale muziekverzameling opgebouwd. Maar eigenlijk luisterde ik daar zelden naar omdat mijn NAS meestal uitstaat om energie- en geluidsredenen. iTunes Match zorgt ervoor dat ik mijn hele bibliotheek overal beschikbaar heb. Ik heb ook Spotify trouwens, maar die 2 vullen elkaar mooi aan. Bijkomend voordeel was dat ik door het uploaden van mijn muziek naar iTunes Match én daarna weer downloaden ik veel muziek van slechte MP3 naar veel betere AAC heb gekregen.![]()
Als ik Siri vraag om een liedje of een band te spelen die wel in mijn iTunes Match staan dan kan hij het ook niet vinden trouwens.
Heb wel eens dat ik die melding krijg dat hij het niet kan vinden, maar dat is echt bij uitzondering.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
@the-body Ik zie het nu pas, ik heb meerdere bookmarks. Maar is jouw vraag niet beter geschikt voor het HomePod topic en niet HomeKit?
Ik gebruik de homekit app via HASS Bridge:21064 in Home Assistant.
Nu heb ik alle sensoren als deuren - temperatuur - rookmelders als lampen en schakelaars wel zichtbaar in Homekit. Echter was ik benieuwd of de stroommeting waardes van de Shelly pluggen ook zichtbaar gemaakt konden worden in Homekit. Ik heb al geprobeerd de .power sensor door te zetten maar dat werkt niet.
Wat ik ook niet voor elkaar krijg zijn de camerabeelden. Kunnen die wel doorgezet worden vanaf Home Assistant?
Nu heb ik alle sensoren als deuren - temperatuur - rookmelders als lampen en schakelaars wel zichtbaar in Homekit. Echter was ik benieuwd of de stroommeting waardes van de Shelly pluggen ook zichtbaar gemaakt konden worden in Homekit. Ik heb al geprobeerd de .power sensor door te zetten maar dat werkt niet.
Wat ik ook niet voor elkaar krijg zijn de camerabeelden. Kunnen die wel doorgezet worden vanaf Home Assistant?
HomeKit zelf ondersteunt stroommetingen, de Woning app echter niet. Je dient daarvoor bijvoorbeeld de Eve app te gebruiken. Weet alleen niet zeker of HASS die 'sensor' juist doorzet.
Gebruik zelf Homebridge en Node-Red (met nrchkb) om accessoires beschikbaar te maken in HomeKit op een meer native manier.
Gebruik zelf Homebridge en Node-Red (met nrchkb) om accessoires beschikbaar te maken in HomeKit op een meer native manier.
Oke, duidelijk dank je wel. Ik ga even kijken of ik het verbruik via EVE wel kan zien vanuit Home Assistant.BiG-GuY schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:42:
HomeKit zelf ondersteunt stroommetingen, de Woning app echter niet. Je dient daarvoor bijvoorbeeld de Eve app te gebruiken. Weet alleen niet zeker of HASS die 'sensor' juist doorzet.
Je hebt gelijk. Heb de vraag daar geplaatst.meesje schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:08:
@the-body Ik zie het nu pas, ik heb meerdere bookmarks. Maar is jouw vraag niet beter geschikt voor het HomePod topic en niet HomeKit?
Als ik je een tip mag geven; maak een bridge pér type. Dus sensor, licht, Boolean en dergelijke.RoTeK70 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:29:
Ik gebruik de homekit app via HASS Bridge:21064 in Home Assistant.
Oke, maar waarom? Ik zie niet 1-2-3 waarvoor dat is.Toppe schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:37:
[...]
Als ik je een tip mag geven; maak een bridge pér type. Dus sensor, licht, Boolean en dergelijke.

Omdat soms, zonder enige reden, een bridge nog wel eens wil stoppen met werken.RoTeK70 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:35:
[...]
Oke, maar waarom? Ik zie niet 1-2-3 waarvoor dat is.
Met meer dan 100 entiteiten vanuit HA naar HK wordt je er niet vrolijk van als je bridge dan dood valt.
Mijn HomePod mini’s naar 16.3. Maar nu geeft een van de HomePod’s geen temp en vochtigheid. Andere wel, allemaal ge-update.
Iemand zelfde euvel?
Iemand zelfde euvel?
Nee, mijn beide mini’s geven de temp en de vochtigheid weer.
Heb je de mini’s al eens een reset gegeven?
Heb je de mini’s al eens een reset gegeven?
Al een keer geprobeerd om de stekker er even uit te halen?Jasper1975 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 19:51:
Mijn HomePod mini’s naar 16.3. Maar nu geeft een van de HomePod’s geen temp en vochtigheid. Andere wel, allemaal ge-update.
Iemand zelfde euvel?
Have Fun Funske
Dat was een goede tip! Had ik misschien zelf even aan moeten denken ;-)funske schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 23:43:
[...]
Al een keer geprobeerd om de stekker er even uit te halen?
Het werkt! Nu even wachten dat ze gekalibreerd zijn.
Ik zoek een LED strip in zo’n ’neon’ buisje voor difuus licht voor in de badkamer. Deze moet in een nisje komen. Ik heb Homekit draaien en een Homebridge op een RPi. Ik kan, als ik zoek naar Homekit LED strips, alleen de Philips Hue vinden. Maar ik wil zeker niet speciaal hiervoor een extra bridge aanschaffen.
Heeft iemand een tip voor een goede led strip die Homekit compatible is of gemaakt kan worden via Homebridge?
Ik heb al veel Shelly dimmers in huis. Ik zie dat er ook een RGBW bestaat.
Zou dit werken? En wat voor LED strip heb je daar voor nodig? Dit device is ondersteund door de Homebridge Shelly plugin.
https://www.robbshop.nl/shelly-rgbw-2-led-module-wifi
Heeft iemand een tip voor een goede led strip die Homekit compatible is of gemaakt kan worden via Homebridge?
Zou dit werken? En wat voor LED strip heb je daar voor nodig? Dit device is ondersteund door de Homebridge Shelly plugin.
[Voor 28% gewijzigd door t14wo op 31-01-2023 09:00]
Ik gebruik de Nanoleaf Essentials Lightstrips met veel plezier, hier is geen bridge voor nodig. Hij is volgens mij wel wat breder dan de versie van Hue.t14wo schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:56:
Ik zoek een LED strip in zo’n ’neon’ buisje voor difuus licht voor in de badkamer. Deze moet in een nisje komen. Ik heb Homekit draaien en een Homebridge op een RPi. Ik kan, als ik zoek naar Homekit LED strips, alleen de Philips Hue vinden. Maar ik wil zeker niet speciaal hiervoor een extra bridge aanschaffen.
Ik zie dat hij via bluetooth connect. Dat lijkt mij wat vreemd. Betekent dit dat de homekit apple device binne bluetooth bereik moet zijn?Maarten16 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:11:
[...]
Ik gebruik de Nanoleaf Essentials Lightstrips met veel plezier, hier is geen bridge voor nodig. Hij is volgens mij wel wat breder dan de versie van Hue.
Mijn homekit device is een iPad en wordt later nog een apple TV, maar die staan beiden beneden, terwijl de ledstip voor in de badkamer is.
/edit
Ah ik zie het. De strip ondersteunt BT en Thread.
[Voor 5% gewijzigd door t14wo op 31-01-2023 12:26]
Via Thread verbindt hij met je HomePod/Apple TV.t14wo schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:16:
[...]
Ik zie dat hij via bluetooth connect. Dat lijkt mij wat vreemd. Betekent dit dat de homekit apple device binne bluetooth bereik moet zijn?
Mijn homekit device is een iPad en wordt later nog een apple TV, maar die staan beiden beneden, terwijl de ledstip voor in de badkamer is.
Aahh, met enkel een iPad wordt het wat lastiger, excuus.
Ja ik zie het inderdaad. Nieuwe Apple TV komt er toch nog wel. Iemand een idee van de range van Thread? Als ik een ATV beneden in de huiskamer heb, komt het Thread signaal dan door een kanaalplaat tot in de badkamer?Maarten16 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:25:
[...]
Via Thread verbindt hij met je HomePod/Apple TV.
Aahh, met enkel een iPad wordt het wat lastiger, excuus.
Ik weet dat Thread als een soort mesh werkt en de signalen doorgeeft tussen de devices, maar je moet ergens beginnen natuurlijk

[Voor 12% gewijzigd door t14wo op 31-01-2023 12:28]
Ik kan zien dat mijn thread op de 2e verdieping nog verbinding kan maken met thread op de begane grond. Signaal zal wel grotendeels via de trap naar boven gaan, aangezien de vloeren gewapend beton zijn met vloerverwarming erboven. Thread opereert primair op 2.4Ghz . Je zou ook nog een Eve thread power plug kunnen toevoegen om het signaal te versterken, daarvan heb ik er meerdere in huis, maar je kan in de Eve de status zien qua signaalsterktes tussen de verschillende Thread apparaten.t14wo schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:27:
[...]
Ja ik zie het inderdaad. Nieuwe Apple TV komt er toch nog wel. Iemand een idee van de range van Thread? Als ik een ATV beneden in de huiskamer heb, komt het Thread signaal dan door een kanaalplaat tot in de badkamer?
Oh dat is heel behoorlijk! Als het inderdaad op de 2,4ghz band werkt, komt het wel goed. Ik ga het gewoon proberen.BiG-GuY schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:30:
[...]
Ik kan zien dat mijn thread op de 2e verdieping nog verbinding kan maken met thread op de begane grond. Signaal zal wel grotendeels via de trap naar boven gaan, aangezien de vloeren gewapend beton zijn met vloerverwarming erboven. Thread opereert primair op 2.4Ghz . Je zou ook nog een Eve thread power plug kunnen toevoegen om het signaal te versterken, daarvan heb ik er meerdere in huis, maar je kan in de Eve de status zien qua signaalsterktes tussen de verschillende Thread apparaten.
Dank beiden!
Ik ben op zoek naar een Airco die compatible is met Homekit. Ik zie dat er wel kastjes zijn zoals de TADO maar ik kan geen airco vinden die standaard compatible is. Weet iemand of dit (al) bestaat of dat dit eraan zit te komen.
In de eu nope. Sensibo heeft wel mooie en niet al te dure oplossingen voor HK integratie.kraaitje schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:11:
Ik ben op zoek naar een Airco die compatible is met Homekit. Ik zie dat er wel kastjes zijn zoals de TADO maar ik kan geen airco vinden die standaard compatible is. Weet iemand of dit (al) bestaat of dat dit eraan zit te komen.
Okay jammer dat het niet geintegreerd is. Die Sensibo air lijkt inderdaad de beste oplossing voor een smart airco. Hij heeft ook goede reviews! https://sensibo.com/products/sensibo-airStuij91 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:00:
[...]
In de eu nope. Sensibo heeft wel mooie en niet al te dure oplossingen voor HK integratie.
Jup! Staat ook hoog op verlanglijstje hier!kraaitje schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:41:
[...]
Okay jammer dat het niet geintegreerd is. Die Sensibo air lijkt inderdaad de beste oplossing voor een smart airco. Hij heeft ook goede reviews! https://sensibo.com/products/sensibo-air
@kraaitje
Ik had eerst een Tado Slimme Aircobediening V3+, maar die heb ik uit dienst genomen na het implementeren in HK via HomBridge. Nu kan ik al mijn Daikin Airco's voorzien van een Wi-Fi module aansturen via de Home app.
Ik had eerst een Tado Slimme Aircobediening V3+, maar die heb ik uit dienst genomen na het implementeren in HK via HomBridge. Nu kan ik al mijn Daikin Airco's voorzien van een Wi-Fi module aansturen via de Home app.
Weet je welk type Daikin module je hebt? Heb begrepen dat de nieuwste versie namelijk niet meer compatible is met lokale API's en daardoor niet meer met Homebridge. Of kan het tegenwoordig ook via de Cloud met Daikin?RigolleM schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:21:
@kraaitje
BRP069C4x en ik gebruik Daikin Cloud plugin in HB.BiG-GuY schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:41:
[...]
Weet je welk type Daikin module je hebt? Heb begrepen dat de nieuwste versie namelijk niet meer compatible is met lokale API's en daardoor niet meer met Homebridge. Of kan het tegenwoordig ook via de Cloud met Daikin?
Ok nice, we zijn nog aan het kijken voor airco's in onze nieuwe woning. Dan kan ik er rekening mee houden dat de Daikin wel met een module komen die compatible zijn. Want dit is wel iets wat ik belangrijk vindt.RigolleM schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:00:
[...]
BRP069C4x en ik gebruik Daikin Cloud plugin in HB.
Jammer genoeg nog geen Airco's aangekondigd met Matter ondersteuning, wat ook een optie zou zijn voor ons.
Komt wellicht ooit wel... maar Matter is nog jong, en voor kleinere spelers zoals Eve, Aqara, Shelly,.. is het makkelijker om op die boot te springen dan leveranciers van warmtepompen, airco's, ventilatie,..BiG-GuY schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:11:
[...]
Jammer genoeg nog geen Airco's aangekondigd met Matter ondersteuning, wat ook een optie zou zijn voor ons.
Heb je dan meer opties dan met Tado in de Woning app zelf? Ik zou heel graag de ‘snelheid/kracht’ willen bedienen, maar volgens mij gaat dat niet.RigolleM schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:21:
@kraaitje
Heb overigens Haier airco’s en heb idd 2 Tado’s gekoppeld.
Gaat dat allemaal wel, wil je dan eens een screenshotje maken?
[Voor 5% gewijzigd door Serena op 17-02-2023 18:16]
Dat hangt ook van je airco af natuurlijk. Ik had hiervoor een Panasonic en daar kon ik dat wel regelen.Serena schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 18:14:
[...]
Heb je dan meer opties dan met Tado in de Woning app zelf? Ik zou heel graag de ‘snelheid/kracht’ willen bedienen, maar volgens mij gaat dat niet.
Heb overigens Haier airco’s en heb idd 2 Tado’s gekoppeld.
Gaat dat allemaal wel, wil je dan eens een screenshotje maken?