Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:53
Aramiss schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:30:
[...]

En dan alles aan de aqara hub gehangen? Ben ook aan het kijken naar sensoren voor de ramen. En mogelijk wat sensoren zoals water en temperatuur.

Wat mij er van weerhoudt is dat ik het gevoel heb dat er betaald wordt met mijn data ipv de prijs van het product.
Gewoon een Conbee 2 aanschaffen en Deconz opdraaien. Alles lokaal geregeld en op die manier kan je alle Zigbee devices koppelen en Via Homebridge Hue plugin exposen in Homekit.

Ben je ook nog 10tje goedkoper uit dan de hub!

[ Voor 4% gewijzigd door Axel op 07-02-2022 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:44
TheKerremenke schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:10:
@carcept2009 zoek even op mijn username + Logitech in dit topic. Dan vind je mijn ervaringen ermee.
Ik had al wat gelezen van je.
Duidelijk verhaal. Zeker dat de temp nu onder controle lijkt.
Hoop alleen dat die makkelijk op mijn bestaande bel kan worden geïnstalleerd.

Gaat een plus en min naar de gong in de gang.
Dan natuurlijk 2 draden naar de voordeur. Daar doet de eufy het goed op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
[...]

Wat mij er van weerhoudt is dat ik het gevoel heb dat er betaald wordt met mijn data ipv de prijs van het product.
Eve Home maakt een hoop HomeKit accessoires, o.a. raam - en deursensoren. Daarbij claimen ze: “wat thuis gebeurd blijft in huis”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:30
Axel schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:37:
[...]

Gewoon een Conbee 2 aanschaffen en Deconz opdraaien. Alles lokaal geregeld en op die manier kan je alle Zigbee devices koppelen en Via Homebridge Hue plugin exposen in Homekit.

Ben je ook nog 10tje goedkoper uit dan de hub!
Bedankt voor de tip. Er gaat een wereld voor mij open :o
Er komt een Dream machine pro in huis waardoor ik van plan was om zoveel mogelijk proberen dicht te timmeren met IoT Vlans maar dit lijkt mij nog makkelijker icm met een pi3+.

Tot op heden Hue hub met lampen, sensoren, verschillende switches, Osram pluggen en Ikea lampen.
Nu kijkend naar HomeKit met een Apple 4K.
Echter de meeste apps zijn niet overzichtelijk zoals iConnectHue dat je in 1x verschillende kamers uit en aan kan zetten.

Heb er een paar gedownload en gekocht maar nog niet overtuigd.

Kan ik je een dm sturen als ik mijzelf heb ingelezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:55
[...]

En dan alles aan de aqara hub gehangen? Ben ook aan het kijken naar sensoren voor de ramen. En mogelijk wat sensoren zoals water en temperatuur.

Je hebt geen Aqara account nodig om het te laten werken via de hub. Daarnaast heb ik de hub via een firewall afgeschermd van de buitenwereld.

Werkt goed en veilig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
Aramiss schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:16:
[...]

Er komt een Dream machine pro in huis waardoor ik van plan was om zoveel mogelijk proberen dicht te timmeren met IoT Vlans maar dit lijkt mij nog makkelijker icm met een pi3+.

Tot op heden Hue hub met lampen, sensoren, verschillende switches, Osram pluggen en Ikea lampen.
Echter de meeste apps zijn niet overzichtelijk zoals iConnectHue dat je in 1x verschillende kamers uit en aan kan zetten.

Dat kan zeker! Zie je dm wel verschijnen 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
[...]

Klik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 12:44
[b]

jawel, daarom ben ik nog steeds met de unifi G4 bezig.
stoor me ook enorm aan dat portraitmode. Lekker belangrijk dat je iemands voeten kan zien.
Unifi heeft trouwens ook (daarvoor) een deurbel met twee camera's. (1 naar beneden) voor pakjes. Alleen het blijkt in de praktijk dat homekit dat bijna nooit goed heeft. (detect parcel)
En pakjes op je veranda, is toch echt een Amerikaans iets.
Ik ben toch voor de Logi gegaan en ben juist blij met de portrait mode. Bijna perfecte uitsnede. Had klein beetje aan linkerkant extra gewild.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aiHdV4b3Y5YBgUhUnbXJxXqXyQM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8gc5Iw3cwTOW9F6KGa5NOhe7.png?f=fotoalbum_large

Heb alleen de notificaties nog niet lekker werkend. Inclusief de chimes op de HomePod mini’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Dit was wat ik met mijn Ring zag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vE0I9_WKhb05A0tFm9Sij-qZ9tM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qoNpmdHVBYzMF8aQQVqqeIH9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunn0)))
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-07 08:57
La1974 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:27:
[...]

Je hebt geen Aqara account nodig om het te laten werken via de hub. Daarnaast heb ik de hub via een firewall afgeschermd van de buitenwereld.

Werkt goed en veilig.
Ik heb de Aqara hub camera en om het beeld 180 graden te kunnen draaien (omdat ik de camera ondersteboven heb opgehangen) moest ik helaas wel een account aanmaken. Om dit alleen via Homekit te doen was niet mogelijk. Maar op mijn router heb ik daarna van de hub al het netwerk verkeer geblokkeerd en het werkt prima. Ook met de deur sensors die gekoppeld zijn. Zo lang alles maar in HomeKit staat. Alleen kan de Aqara app niet meer bij de apparaten, maar voor mij is dat geen probleem, want na het instellen gebruik ik die toch niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:24
Jasper1975 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:57:
[...]

Ik ben toch voor de Logi gegaan en ben juist blij met de portrait mode. Bijna perfecte uitsnede. Had klein beetje aan linkerkant extra gewild.
[Afbeelding]

Heb alleen de notificaties nog niet lekker werkend. Inclusief de chimes op de HomePod mini’s.
Het gaat mij met name ook om de uitsnede van bijv een snapshot.
Want hoe ziet het plaatje er nou uit in je woning app (dus niet streamen)
En kun je de 'proportie' van een persoon nog een beetje goed zien? Of wordt het bijna kerstbal-achtig

Hier word ik toch niet heel blij van:
Afbeeldingslocatie: https://resource.logitech.com/w_389,c_limit,q_auto,f_auto,dpr_2.0/d_transparent.gif/content/dam/logitech/en/products/home-security-cameras/circle-view-doorbell/circle-view-doorbell-head-to-toe.png?v=1

Je hebt hem vlot binnen overigens :)
Via myus?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper1975
@paQ heb hem toch via MP gehaald, kortingscode deed het eerst niet later wel, betaling twee keer geweigerd. Was er klaar mee. Iets meer via MP maar veel minder gedoe en super snel in huis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LG09d0n9n4Grm_23_uZaaZZzvsY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vDuE45577zPASplhO6EKjYcK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:59
Sunn0))) schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:11:
[...]

Ik heb de Aqara hub camera en om het beeld 180 graden te kunnen draaien (omdat ik de camera ondersteboven heb opgehangen) moest ik helaas wel een account aanmaken. Om dit alleen via Homekit te doen was niet mogelijk. Maar op mijn router heb ik daarna van de hub al het netwerk verkeer geblokkeerd en het werkt prima. Ook met de deur sensors die gekoppeld zijn. Zo lang alles maar in HomeKit staat. Alleen kan de Aqara app niet meer bij de apparaten, maar voor mij is dat geen probleem, want na het instellen gebruik ik die toch niet meer.
Is dat de G2H? Die kan je ook 'rooten', en dan kan je via telnet wat settings aanpassen, ook de phone home modus bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunn0)))
Yup, de G2H inderdaad. Interessant. Ik ga daar zeker eens naar kijken. Ik was al van plan om binnenkort de sensors los te trekken en via Home Assistent met een losse Zigbee hub te verbinden. Dit past er wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasper1975 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:33:
@paQ heb hem toch via MP gehaald, kortingscode deed het eerst niet later wel, betaling twee keer geweigerd. Was er klaar mee. Iets meer via MP maar veel minder gedoe en super snel in huis.
[Afbeelding]
Lijkt wel een fish-eye lens....

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:59
@Sunn0))) via Telnet kan je de sensoren er makkelijk uit trappen; ik had last van 4 temp/humid sensoren die steeds meekwamen met de camera terwijl ze al via Zigbee2mqtt waren verbonden.
Paar files gedelete en toen waren ze weg.
Verder krijg je dan ook de mogelijkheid van RTSP erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Toppe schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:50:
[...]

Lijkt wel een fish-eye lens....
De lens van de Ring was nog veel erger, zie foro. Bovenkant van de deur is rond dus die maakt het fisheye effect nog een stukje erger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jasper1975 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:25:
[...]

De lens van de Ring was nog veel erger, zie foro. Bovenkant van de deur is rond dus die maakt het fisheye effect nog een stukje erger.
Is ook zo, maar ik snap niet waarom ze niet gewoon een normale lens pakken met een kleinere diameter.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• paQ
pfffff... het waren een paar zware dagen :D
MAAR! ik heb een virtuele unifi UNVR op een pi3B lopen :+

Invoegen in scrypted was een fluitje van een cent.
Het is echt waanzinnig snel: sneller dan de native app.

de notrificatie + homepod chime (die laatste hoor je niet op het filmpje natuurlijk) zijn nagenoeg instant met de 'ring press' . De notificatie van de unifi zelf komt bijna 3 sec later. (wat ook helemaal niet slecht is overigens)

• paQ
Jasper1975 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:25:
[...]

Klopt, maar alleen in de breedte. Iets wat logitech een beetje overdrijft in de hoogte/lengte.
Maar dat is duidelijk een keuze. Again: pakjes die voor de deur worden bezorgd, en dan porch-pirates.
En als je echt gaan mierenneuken, zie je nieteens zoveel meer op de logitech dan op de ring, kwa grond. Wel veel meer hoogte.
Nu hangen NL deurbellen ook doorgaans wat hoger dan in de VS. M.a.w. lager ophangen: meer van de grond.

Wat zie je nou eigenlijk in je cameraoverzicht in je Woning app?
Gewoon bij de snapshots.

[ Voor 26% gewijzigd door paQ op 10-02-2022 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerdaags krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. Ik wil graag wat voorwerk doen qua verlichting en HomeKIt.

Idee is om alvast alle lampen aan te melden op de Hue Bridge en die in de nieuwe woning te knallen zodat ik straks gewoon alle lampen op de juiste plek kan drukken en de Hue Bridge in te schakelen.

Gezien de hoeveelheid lampen wil ik eigelijk niet wachten tot we de sleutel hebben om alles toe te voegen aangezien het wel een dag of 5 werk gaat zijn (Toevoegen, ruimtes maken, hernoemen, groeperen, etc) en ik nu die tijd heb.

Iemand een nuttig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:55
Toppe schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:16:
Eerdaags krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. Ik wil graag wat voorwerk doen qua verlichting en HomeKIt.

Idee is om alvast alle lampen aan te melden op de Hue Bridge en die in de nieuwe woning te knallen zodat ik straks gewoon alle lampen op de juiste plek kan drukken en de Hue Bridge in te schakelen.

Gezien de hoeveelheid lampen wil ik eigelijk niet wachten tot we de sleutel hebben om alles toe te voegen aangezien het wel een dag of 5 werk gaat zijn (Toevoegen, ruimtes maken, hernoemen, groeperen, etc) en ik nu die tijd heb.

Iemand een nuttig idee?
Als je de lampen na het aanmelden goed labelt kan dit prima werken volgens mij.

Je virtuele nieuwe huis (kamers ed) kan je al prima aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
La1974 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:39:
[...]

Als je de lampen na het aanmelden goed labelt kan dit prima werken volgens mij.

Je virtuele nieuwe huis (kamers ed) kan je al prima aanmaken.
Labelen is inderdaad het probleem niet zo, meeste worden toch per twee geplaatst in één lamp :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
paQ schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:32:
[...]
Wat zie je nou eigenlijk in je cameraoverzicht in je Woning app?
Gewoon bij de snapshots.
Dit bedoel je?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wHgC531Uk3yJ0GNRMM_ZGN5XmE0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gLTGVGmiKMibLVAXVVM0F6Ub.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Toppe schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:16:

Iemand een nuttig idee?
Ik heb dat niet gedaan, maar voorwerk kan zeker geen kwaad.
Maar ik merk dat het ophangen van lampen meer tijdloost dan het toevoegen en hernoemen van de lampen. Maar wat gedaan is is gedaan en hoeft niet meer ;-)
Heb je al over schakelen na gedacht? Ik heb in de waankamer en de eetkeuken gekozen voor de hue switch module in combinatie met pulsdrukkers. Ben er erg content mee. Licht aan uit werkt makkelijk en dimmen werkt ook goed (knop ingedrukt houden).
Heb je je buiten verlichting ook voorzien van Hue? Heb je al een plan voor aansturing? Ik heb een bewegingssensor maar dan gaat hij wel heel vaak aan en uit. Zelfs op lage gevoeligheid. Misschien maar gaan combineren met mens detectie van de HSV camera’s.

Veel succes met inrichten van je lichtplan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jasper1975 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:52:
[...]

Ik heb dat niet gedaan, maar voorwerk kan zeker geen kwaad.
Maar ik merk dat het ophangen van lampen meer tijdloost dan het toevoegen en hernoemen van de lampen. Maar wat gedaan is is gedaan en hoeft niet meer ;-)
Heb je al over schakelen na gedacht? Ik heb in de waankamer en de eetkeuken gekozen voor de hue switch module in combinatie met pulsdrukkers. Ben er erg content mee. Licht aan uit werkt makkelijk en dimmen werkt ook goed (knop ingedrukt houden).
Heb je je buiten verlichting ook voorzien van Hue? Heb je al een plan voor aansturing? Ik heb een bewegingssensor maar dan gaat hij wel heel vaak aan en uit. Zelfs op lage gevoeligheid. Misschien maar gaan combineren met mens detectie van de HSV camera’s.

Veel succes met inrichten van je lichtplan.
Voor het schakelen gaan we gebruik maken van Friends of Hue schakelaars van Busch&Jaeger. Heb nog even zitten kijken naar de inbouw modules van Hue maar die vind ik persoonlijk te veel beperkingen hebben. Zo heb je feitelijk maar "één" knop waarbij de Friends of Hue schakelaar 4 knoppen heeft.

Ik verwacht niet dat we heel veel gebruik zullen gaan maken van de dim opties maar ook hier is het gewoon een kwestie van goed programmeren en dan lang indrukken.

Er zijn 3 lampen in de woning die niet slim zullen worden. Dat is één lamp in het toilet en 2 in de kleedkamer. Hier hebben we gekozen voor een 'standaard' aanwezigheidsmelder van Busch&Jaeger. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_J89_UFygTqIw-bb5NDBZ0y4ysQ=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/o5KwdCvW6UDa9gj96Woyu6ds.gif?f=fotoalbum_large

Verder dan 4 Friends of Hue schakelaars lijken we nu niet te komen (Kinderkamer, badkamer, slaapkamer, woonkamer) en anders zijn ze zo bijgekocht.

Buiten komen ook "gewoon" hue lampen. In de carport komen er 4, 2 in de steeg naar achter toe en aan de achtergevel komen ook 2 Hue lampen. Alle zullen gewoon blijven branden gedurende de nacht. Qua energie valt het (denk ik) wel mee en wijzigen kan altijd nog.

Overigens valt het toevoegen van de lampen mij altijd aardig tegen qua tijd hoor. Je bent met plaatsen, toevoegen, wachten, hernoemen, verplaatsen in de ruimte ed al snel 5 minuten per lamp bezig. Op dit moment heb ik een 60 tal lampen klaar liggen om verbinden... Daarbij zijn er al 20 die gegroepeerd moeten worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
ja top!

OK, nou dan is dat allemaal netjes aangepakt :) Want dat was voorheen zo'n smal portrait in een landscape container. Sloeg helemaal nergens op.

Blijft over
cons:
dik
trager dan scrypted

pros:
werkt zonder enig geklooi 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
paQ schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:28:
[...]

pros:
werkt zonder enig geklooi 8)7
Dat was de reden voor mij om af te stappen van Ring (en het feit dat ik 10 euro in de maand bespaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Toppe schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:02:
[...]

Voor het schakelen gaan we gebruik maken van Friends of Hue schakelaars van Busch&Jaeger. Heb nog even zitten kijken naar de inbouw modules van Hue maar die vind ik persoonlijk te veel beperkingen hebben. Zo heb je feitelijk maar "één" knop waarbij de Friends of Hue schakelaar 4 knoppen heeft.

Ik verwacht niet dat we heel veel gebruik zullen gaan maken van de dim opties maar ook hier is het gewoon een kwestie van goed programmeren en dan lang indrukken.

Er zijn 3 lampen in de woning die niet slim zullen worden. Dat is één lamp in het toilet en 2 in de kleedkamer. Hier hebben we gekozen voor een 'standaard' aanwezigheidsmelder van Busch&Jaeger. [Afbeelding]

Verder dan 4 Friends of Hue schakelaars lijken we nu niet te komen (Kinderkamer, badkamer, slaapkamer, woonkamer) en anders zijn ze zo bijgekocht.

Buiten komen ook "gewoon" hue lampen. In de carport komen er 4, 2 in de steeg naar achter toe en aan de achtergevel komen ook 2 Hue lampen. Alle zullen gewoon blijven branden gedurende de nacht. Qua energie valt het (denk ik) wel mee en wijzigen kan altijd nog.

Overigens valt het toevoegen van de lampen mij altijd aardig tegen qua tijd hoor. Je bent met plaatsen, toevoegen, wachten, hernoemen, verplaatsen in de ruimte ed al snel 5 minuten per lamp bezig. Op dit moment heb ik een 60 tal lampen klaar liggen om verbinden... Daarbij zijn er al 20 die gegroepeerd moeten worden ;)
60 lampen! Das best veel maar zie dat ik ook al op 40 zit! Ik heb vooral filament lampen Wat jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
OK.
ring doorbell 2 (battery)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZlQvRqzp_ID7fcoUYY9n78gE58=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d2Aa6m7rX6GTlgbgpjdNQGcB.png?f=fotoalbum_large
vs
unifi G4 (schemert al wel overigens, is echt letterlijk van zojuist)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iHg90woNsvaFYZgEXfnUS-Zp8EE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tERrEQAnxckitiwvHEc8T5Z1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door paQ op 12-02-2022 17:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Persoonlijk: Ik vind de zoom/crop-factor van de G4-Doorbell een heel stukje beter doordat je er méér op ziet.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!
paQ schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:37:
OK.
ring doorbell 2 (battery)
[Afbeelding]
vs
unifi G4 (schemert al wel overigens, is echt letterlijk van zojuist)
[Afbeelding]
UniFi d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Will_M schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:48:
Persoonlijk: Ik vind de zoom/crop-factor van de G4-Doorbell een heel stukje beter doordat je er méér op ziet.
ja geen gek lensje.
Zou alleen zelf nog een optie willen hebben om mijn eigen crop te bepalen.
Ik heb meer nis dan iets anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

paQ schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:13:
[...]

ja geen gek lensje.
Tel bij beide camera's het aantal tegels vanaf het trotoir tot aan je 'view' eens. Het verschil in aantal 'tegels' zou je de G4-Doorbell naar voren kunnen verplaatsten om de zelfde blik op de nis te kunnen krijgen als dat je had met de 'Ring' >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Will_M schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:18:
[...]

Tel bij beide camera's het aantal tegels vanaf het trotoir tot aan je 'view' eens. Het verschil in aantal 'tegels' zou je de G4-Doorbell naar voren kunnen verplaatsten om de zelfde blik op de nis te kunnen krijgen als dat je had met de 'Ring' >:)
hij zit nu naast de deur tegen dezelfde muur. Naar voren beteken een raar ding aan de zijkant van de nis. Moet er ook weet een draad heen enzo. Meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:13:
[...]

ja geen gek lensje.
Hallo! Daar hebben ze wigjes voor uitgevonden hè. En anders purschuim :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Toppe schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:36:
[...]

Hallo! Daar hebben ze wigjes voor uitgevonden hè. En anders purschuim :+
Hij zit al op een wigje.
En als je hem 90 graden gaat draaien wordt het ook wel een vet lelijke wig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Iemand dit al eens gezien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ui6ylANHM68QnY8w5n7r-LEzoOw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mZb2LDmLfIGtjz80WOwKlKI8.png?f=fotoalbum_large

Heb al eindeloos deze Eve Energy geprobeerd opnieuw toe te voegen. Telkens met dit als resultaat.

Het is er eentje met Thread, dus heel recent toestel. 't Is gebruikt voor de kerstboom. Kerst is voorbij dus heb ik 'm verwijderd uit m'n huis. Nu wil ik i'm opnieuw toevoegen en zit dus helaas vast …

De eerste keer léék het wel te werken, maar na letterlijk vele minuten wachten terwijl ie een spinner toont heb ik uiteindelijk de (Eve) app gewoon gesloten. Helaas nu dit. En hij staat écht niet in de lijst met apparaten: niet in de default Home app, niet in Eve, niet in Home+, niet in Controller.

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wim Leers schreef op zondag 13 februari 2022 @ 00:34:

[Afbeelding]

Heb al eindeloos deze Eve Energy geprobeerd opnieuw toe te voegen. Telkens met dit als resultaat.

Het is er eentje met Thread, dus heel recent toestel. 't Is gebruikt voor de kerstboom. Kerst is voorbij dus heb ik 'm verwijderd uit m'n huis. Nu wil ik i'm opnieuw toevoegen en zit dus helaas vast …

De eerste keer léék het wel te werken, maar na letterlijk vele minuten wachten terwijl ie een spinner toont heb ik uiteindelijk de (Eve) app gewoon gesloten. Helaas nu dit. En hij staat écht niet in de lijst met apparaten: niet in de default Home app, niet in Eve, niet in Home+, niet in Controller.

Ding resetten? https://help.evehome.com/...if-readings-are-incorrect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
Vond het vanochtend nog steeds (te donker) op de deurbel.
maar kijk eens :)
Deurbel herstart en HDR weer ingeschakeld, en nu pakt ie het (HDR) wel *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGdrXjg1B9VHdByv_viYp-PJupk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F7oFGbO4CMTc9RGkMOtk0wrj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:32:
Vond het vanochtend nog steeds (te donker) op de deurbel.
maar kijk eens :)
Deurbel herstart en HDR weer ingeschakeld, en nu pakt ie het (HDR) wel *O*

[Afbeelding]
Ziet er beter uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
nou! dat dacht ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runur
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-08 10:39
Mede HomeKit gebruikers,

Ik loop steeds tegen het probleem aan dat mijn HUE en Homekit niet gelijk zijn, als ik dus kamers maak in de HomeKit worden die niet in HUE gemaakt, andersom wel. Ik heb geen zin om alles weer helemaal opnieuw in te stellen is er ook een mogelijkheid dat HomeKit leidend is, en dat HUE dit overneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Runur schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:14:
Mede HomeKit gebruikers,

Ik loop steeds tegen het probleem aan dat mijn HUE en Homekit niet gelijk zijn, als ik dus kamers maak in de HomeKit worden die niet in HUE gemaakt, andersom wel. Ik heb geen zin om alles weer helemaal opnieuw in te stellen is er ook een mogelijkheid dat HomeKit leidend is, en dat HUE dit overneemt?
Nee, Hue is leidend. Dus aanmaken in de Hue app en vanuit daar sync-en.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wim Leers schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:12:
[...]

Al minstens vijf keer gedaan. ;w
Wat @Toppe aangeeft, garantie gevalletje melden.
Kennelijk kunnen Eve producten het opeens begeven. Ik had ooit ook een paar van die Eve stekkers. Deze verkocht maar om de een of andere reden kreeg de nieuwe eigenaar één exemplaar niet werkend. Gelukkig zat er nog een maandje garantie op en deed Coolblue niet moeilijk (aangezien garantie, indien factuur op naam, niet overdraagbaar is). De koper kreeg keurig naar zijn huisadres een nieuwe Eve Energy toegezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunn0)))

[Afbeelding]

Het lijkt een beetje op hetzelfde probleem als in dit filmpje. Ik hoop het niet voor je, want hij krijgt met geen mogelijkheid de slimme deurbel gekoppeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

[Afbeelding]

Heb ik met de eerste eve producten ook (aan de lopende band) gehad. Knettergek werd ik er van.
En INEENS werkt de reset dan, en doe thet ding alsof er nooit wat is gebeurd. ...tot een volgende keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Welke Rookmelders gebruiken jullie? Ik heb nu een rookmelder in de gang(en) en op de overloop. Brandweer adviseert in ieder geval in iedere kamer waar apparaten worden opgeladen (bij ons bijna overal, behalve wc en badkamer).

Heb drie Netatmo's maar welke raden jullie aan en zijn er al melders met thread aangekondigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 20:43
Ik heb Nest melders die via Homebridge in Homekit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasper1975 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:55:
Welke Rookmelders gebruiken jullie? Ik heb nu een rookmelder in de gang(en) en op de overloop. Brandweer adviseert in ieder geval in iedere kamer waar apparaten worden opgeladen (bij ons bijna overal, behalve wc en badkamer).

Heb drie Netatmo's maar welke raden jullie aan en zijn er al melders met thread aangekondigd?
Waarom wil je thread? Als er brand uitbreekt is de kans dat de spanning uitvalt relatief groot en dus is je thread ondersteuning ook pleite.

Heb hier zelf 5 Netamo's klaar liggen om op te hangen zodra we de sleutel hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Toppe schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:32:
[...]

Waarom wil je thread? Als er brand uitbreekt is de kans dat de spanning uitvalt relatief groot en dus is je thread ondersteuning ook pleite.

Heb hier zelf 5 Netamo's klaar liggen om op te hangen zodra we de sleutel hebben.
Als er brand is moet er gewoon vanalles gaan piepen. Ik ga echt niet kijken of homekit ook gezien heeft dat er brand is, en waarom mijn automatisering nou toch niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
paQ schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 21:25:
[...]

Als er brand is moet er gewoon vanalles gaan piepen. Ik ga echt niet kijken of homekit ook gezien heeft dat er brand is, en waarom mijn automatisering nou toch niet werkt.
Eens. Maar die 5 Netatmo’s komen naast de 3 bestaande rookmelders op 230v/batterij. Ik ga ze niet automatiseren maar vind het grappig dat ze er in staan, meer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Nee uiteraard. Was ook mn punt. Een melder moer gewoon werken. Fuck de ecosystemen op zo’n moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
paQ schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 21:30:
Nee uiteraard. Was ook mn punt. Een melder moer gewoon werken. Fuck de ecosystemen op zo’n moment.
Hey Siri is er brand? :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
Siri?

….

SIRIIIIIII

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:14
Aan de andere kant. Via HomeKit krijg je ook een melding als je buitenshuis bent.
Wellicht kan je dus bij een rookmelder die afgaat begrijpen op een of andere manier. Een smeulende brand waardoor je uit de winkel verderop op tijd thuis kan zijn voordat het een uitslaande brand is.
Niet iedere brand ontstaat als jij thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blazez schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:10:
Aan de andere kant. Via HomeKit krijg je ook een melding als je buitenshuis bent.
Wellicht kan je dus bij een rookmelder die afgaat begrijpen op een of andere manier. Een smeulende brand waardoor je uit de winkel verderop op tijd thuis kan zijn voordat het een uitslaande brand is.
Niet iedere brand ontstaat als jij thuis bent.
Klopt, een waarschuwende factor is ook erg handig. Het is niet zo dat je er allerlei automatiseringen aan gaat hangen zoals lampen aan/uit of bel de brandweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Voor mij is de reden eigenlijk nog een stuk simpeler. Bij ons ging er nog wel eens een rookmelder af en dan moest ik een krukje pakken en naar de gang gaan om daar de knop van de rookmelder in te drukken. Nu lijkt het me een stuk handiger om een Flic/Aqara button in te drukken. of Siri te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasper1975 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:09:
Voor mij is de reden eigenlijk nog een stuk simpeler. Bij ons ging er nog wel eens een rookmelder af en dan moest ik een krukje pakken en naar de gang gaan om daar de knop van de rookmelder in te drukken. Nu lijkt het me een stuk handiger om een Flic/Aqara button in te drukken. of Siri te vragen.
Als die spontaan afgaat dan gaat hij hier de container in. Als hij afgaat vanwege stoom/rook/ed dan moet je zorgen dat dat niet meer gebeurt lijkt me?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasper1975
Toppe schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:19:
[...]

Als die spontaan afgaat dan gaat hij hier de container in. Als hij afgaat vanwege stoom/rook/ed dan moet je zorgen dat dat niet meer gebeurt lijkt me?
Hier laat nog wel eens iemand wat aanbranden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWHtje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 20:08
Ik zou het juist erg fijn vinden als m'n rookmelders een automation triggeren, waarin alle rolluiken direct open gaan (werken op zonne-energie)
En uiteraard alle lampen vol aan overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JWHtje schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:08:
Ik zou het juist erg fijn vinden als m'n rookmelders een automation triggeren, waarin alle rolluiken direct open gaan (werken op zonne-energie)
En uiteraard alle lampen vol aan overal.
Je bent weer afhankelijk van 230v vanwege je hub die gevoed moet worden.

Rolluiken moet je nooit op je vluchtroutes hebben. Rolluiken op deuren moeten ze wat mij betreft bij wet verbieden.

Lampen aan bij brand vindt ik persoonlijk nog steeds altijd een slecht plan. Bij brand is er maar één ding belangrijk: Zorgen dat je zo snel mogelijk buiten bent. Lampen verlichten niet alleen de ruimte, maar ook de rook. Door die rook te gaan verlichten ga je nog minder zien.

En als de brandweer last heeft van een rolluik pakken ze gewoon de bandenzaag of kettingzaag om binnen te komen hoor.

[ Voor 18% gewijzigd door Toppe op 18-02-2022 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWHtje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 20:08
Toppe schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:16:
[...]

Je bent weer afhankelijk van 230v vanwege je hub die gevoed moet worden.

Rolluiken moet je nooit op je vluchtroutes hebben. Rolluiken op deuren moeten ze wat mij betreft bij wet verbieden.

Lampen aan bij brand vindt ik persoonlijk nog steeds altijd een slecht plan. Bij brand is er maar één ding belangrijk: Zorgen dat je zo snel mogelijk buiten bent. Lampen verlichten niet alleen de ruimte, maar ook de rook. Door die rook te gaan verlichten ga je nog minder zien.

En als de brandweer last heeft van een rolluik pakken ze gewoon de bandenzaag of kettingzaag om binnen te komen hoor.
Ik ben van mening dat een rookmelder sneller reageert dan dat je huis al in lichterlaaie staat.
Tevens ben ik het ermee eens dat je je vluchtroutes niet moet gaan blokkeren met afhankelijkheden. De rolluiken zijn alleen maar geïnstalleerd op de slaapkamer, dus dat is hier niet echt aan de orde.

Wil er niet meteen al een discussie van maken, wou alleen aangeven dat dit soort dingen in mijn huidige situatie alleen maar toegevoegde waarde zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Zouden deze werken met die tuya hub van zemismart?
Dan heb je zigbee rookmelders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
[...]

Mocht je nog hulp nodig zijn, heb gisteravond Conbee 2 draaiend gekregen in Docker op NAS. Aqara vocht sensoren draaien inmiddels in HomeKit.
Flink klusje waar uiteindelijk DSM 7.0 het probleem bleek (geen USB ondersteuning meer |:( ) maar works like a charm nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Gister was ik bij de Ikea, daar zag ik Ikea Zigbee Plissé gordijnen. Ik kan niks online vinden van deze gordijnen. iemand ervaring mee? Ik bedoel niet de Fyrtur maar Plissé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasper1975 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:51:
Gister was ik bij de Ikea, daar zag ik Ikea Zigbee Plissé gordijnen. Ik kan niks online vinden van deze gordijnen. iemand ervaring mee? Ik bedoel niet de Fyrtur maar Plissé.
Stond niet gewoon het bord verkeerd? Normaal gesproken is er wel nieuws ergens opgedoken voordat hij in de winkel geuit wordt.

Wat zegt de app? Die moet een update hebben gehad voor deze nieuwe lijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Toppe schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:52:
[...]

Stond niet gewoon het bord verkeerd? Normaal gesproken is er wel nieuws ergens opgedoken voordat hij in de winkel geuit wordt.

Wat zegt de app? Die moet een update hebben gehad voor deze nieuwe lijn dan.
Ik heb zelf vooral Hue en alleen in een kroonluchter Ikea spul, dus gebruik de app van Ikea niet. Heb geen foto gemaakt helaas. dacht kijk straks wel online. Maar op door stond Zigbee en logo Ikea smart home. en prijs van 139 euro en hoger. vak was al bjna leeg en geen voorbeeld aan de muur. denk echt net vers uit de fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Ik zie dat de Duitsers hem wel op de site hebben staan: Praktlysing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Hallo allemaal,
Momenteel heb ik een aantal Hubs verzameld voor mijn smart home. Ik ben benieuwd of een van jullie al heeft gekozen om deze hubs te vervangen voor een Homey Pro. Ik heb nu een Hue Bridge, een Lidl Bridge (HomeKit versie), twee Flic Hubs Een Aqara Hub en denk nog aan een Tradfri hub voor de lampen in mijn Kroonluchter (ikea kaarsen 8 euro vs. 30 van Hue).
Ik wil wel alles in HomeKit houden en vraag me af hoe goed alles blijft werken als ik alle Hubs vervang voor een Homey pro. Plaats hem hier omdat HomeKit vereiste is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jasper1975 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:26:
Hallo allemaal,
Momenteel heb ik een aantal Hubs verzameld voor mijn smart home. Ik ben benieuwd of een van jullie al heeft gekozen om deze hubs te vervangen voor een Homey Pro. Ik heb nu een Hue Bridge, een Lidl Bridge (HomeKit versie), twee Flic Hubs Een Aqara Hub en denk nog aan een Tradfri hub voor de lampen in mijn Kroonluchter (ikea kaarsen 8 euro vs. 30 van Hue).
Ik wil wel alles in HomeKit houden en vraag me af hoe goed alles blijft werken als ik alle Hubs vervang voor een Homey pro. Plaats hem hier omdat HomeKit vereiste is.
Ikea lampen kunnen prima op een Hue bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:05:
[...]

Ikea lampen kunnen prima op een Hue bridge.
Maar toch niet werkend met HomeKit zonder gebruik te maken van homebridge?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:26:
[...]

Maar toch niet werkend met HomeKit zonder gebruik te maken van homebridge?
Hoezo niet? Moet prima werken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:41
Ik had het ergens gemist, maar de snelkoppelknoppen ondersteunen nu ook twee keer klikken in HomeKit… Ideaal, extra scènes koppelen.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Toppe schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:36:
[...]

Hoezo niet? Moet prima werken :)
@meesje heeft volgens mij gelijk. Als je Trådfri lampen aan de Hue bridge koppelt verschijnen deze niet in HomeKit. Wel in de Hue app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij werkt PiP sinds de laatste tvOS versie ook met de HomeKit camera’s. Voetbal opzetten via de Ziggo Go TV app en gelijktijdig de baby cam aanzetten. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:55:
Ik had het ergens gemist, maar de snelkoppelknoppen ondersteunen nu ook twee keer klikken in HomeKit… Ideaal, extra scènes koppelen.
Snelkoppelknoppen? Bij mij gaat er geen lampje branden. Bedoel je de tegels? Kan ik daarop dubbelklikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 16:30
meesje schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:36:
Volgens mij werkt PiP sinds de laatste tvOS versie ook met de HomeKit camera’s. Voetbal opzetten via de Ziggo Go TV app en gelijktijdig de baby cam aanzetten. Ideaal!
Dat klopt, dit is sinds 15.4 mogelijk. Net als bepaalde HomeKit camera’s laten tevoorschijn komen als ze beweging van een persoon, auto, dier zien. Dit was voorheen alleen mogelijk met deurbel camera’s. Nu echter bij alle camera’s in te stellen. 8)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:49:
[...]

Snelkoppelknoppen? Bij mij gaat er geen lampje branden. Bedoel je de tegels? Kan ik daarop dubbelklikken?
Zijn daadwerkelijk knopjes die je kunt kopen bij Ikea. Je kunt er de scènes van de Ikea app aan koppelen, maar ook gewoon in HomeKit configureren.

Ik heb zo ‘muziekknoppen’ gemaakt. Als ik op ‘Radio 10’ druk spelen alle HomePods en Sonossen samen deze zender af.
Je kunt ze voorzien van een label, dus heb de logo’s van de radiozenders erin geduwd.
Druk ik lang gaan buiten de speakers aan en speelt de AirPort ook nog mee.

Ligt er eentje op het bureau, hangt er eentje naast het bed. (Welterusten, Goedemorgen en Nachtlampjes).
Handige knopjes voor (toen ze nog 6,99 waren) weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:02

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

TheKerremenke schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:30:
[...]

Dat klopt, dit is sinds 15.4 mogelijk. Net als bepaalde HomeKit camera’s laten tevoorschijn komen als ze beweging van een persoon, auto, dier zien. Dit was voorheen alleen mogelijk met deurbel camera’s. Nu echter bij alle camera’s in te stellen. 8)
Dat werkte al eerder bij ‘normale’ Homekit camera’s.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:54:
[...]

Zijn daadwerkelijk knopjes die je kunt kopen bij Ikea. Je kunt er de scènes van de Ikea app aan koppelen, maar ook gewoon in HomeKit configureren.

Ik heb zo ‘muziekknoppen’ gemaakt. Als ik op ‘Radio 10’ druk spelen alle HomePods en Sonossen samen deze zender af.
Je kunt ze voorzien van een label, dus heb de logo’s van de radiozenders erin geduwd.
Druk ik lang gaan buiten de speakers aan en speelt de AirPort ook nog mee.

Ligt er eentje op het bureau, hangt er eentje naast het bed. (Welterusten, Goedemorgen en Nachtlampjes).
Handige knopjes voor (toen ze nog 6,99 waren) weinig geld.
Ze heten dus ook echt snelkoppelknop. :) Inderdaad handige buttons als je een Tradfri gateway hebt. Leuk dat je ze van een label kunt voorzien.
Na jouw eerdere bericht heb ik de Hue Tap en Hue Dimmer Switch in HomeKit gecheckt. Deze bieden alleen nog single press. Later eens kijken wat de Aqara buttons doen in HomeKit, ik heb er nog twee liggen in seal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roppedop schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:02:
[...]

Dat werkte al eerder bij ‘normale’ Homekit camera’s.
Dat wist ik niet. Ik zie nu in ieder geval een duidelijke icoon waarop ik kan klikken en het venster naar alle hoeken kan verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:24:
[...]

Ze heten dus ook echt snelkoppelknop. :) Inderdaad handige buttons als je een Tradfri gateway hebt. Leuk dat je ze van een label kunt voorzien.
Na jouw eerdere bericht heb ik de Hue Tap en Hue Dimmer Switch in HomeKit gecheckt. Deze bieden alleen nog single press. Later eens kijken wat de Aqara buttons doen in HomeKit, ik heb er nog twee liggen in seal.
Ik heb de Hue knoppen zo ingesteld dat ieder knopje een aan/uit functie heeft. Lang leve de apps Home+ of Controller. Dan kun je net iets meer instellen.
De Aqara heeft ook 3 functies, hangt hier ook naast het bed. Zelfde opzet, maar dan aan mijn kant van het bed…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:02

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

meesje schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:30:
[...]

Dat wist ik niet. Ik zie nu in ieder geval een duidelijke icoon waarop ik kan klikken en het venster naar alle hoeken kan verplaatsen.
Sorry. Ik bedoelde eigenlijk alleen het tonen van de camera pop-up als er beweging is.
Dat PIP is inderdaad nieuw.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roppedop schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:43:
[...]

Sorry. Ik bedoelde eigenlijk alleen het tonen van de camera pop-up als er beweging is.
Dat PIP is inderdaad nieuw.
Ben ik toch niet gek. :) Soms heb je net een update geïnstalleerd en moet je hard denken van hoe zag het er voorheen ook al weer uit. :) Ik ben er in ieder geval erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
Serena schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:59:
[...]

@meesje heeft volgens mij gelijk. Als je Trådfri lampen aan de Hue bridge koppelt verschijnen deze niet in HomeKit. Wel in de Hue app.
Klopt. Maar daarvoor is weer HomeBridge als een oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Axel schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:11:
[...]

Dat is juist. Zelf zou ik altijd een paar tientjes extra uitgeven voor een Tradfri bridge. Je weet dan in ieder geval zeker dat je devices van de laatste firmware voorzien kunnen worden. En waarom zou je ‘knutselen’ als het betaalbaar via een officiële weg kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Serena schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:55:
Is ook mijn ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
meesje schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:24:
[...]

Ik heb hiervoor Flic buttons. Is wel bluetooth maar reageren behoorlijk snel Heb wel twee hubs om huis te dekken. Ben benieuwd naar de Flic twist heb er hier ook een paar van besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
meesje schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:52:
[...]

Dat is juist. Zelf zou ik altijd een paar tientjes extra uitgeven voor een Tradfri bridge. Je weet dan in ieder geval zeker dat je devices van de laatste firmware voorzien kunnen worden. En waarom zou je ‘knutselen’ als het betaalbaar via een officiële weg kan?
Ik wil eigenlijk van de vele hubs af, 2x Flic hub 1x Hue hub (bijna aan tweede toe door hoeveelheid lampen) 1x aqara en 1x Lidl en dan ook nog een ikea (wat je ook nodig heb als je de knoppen en de Nieuwe plisse gordijnen wil.
Mijn initiële vraag was dan ook zijn er mensen die hun hubs eruit hebben gegooid en een Homey Pro hebben aangeschaft? En wat zijn de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasper1975 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:44:
[...]

Ik wil eigenlijk van de vele hubs af, 2x Flic hub 1x Hue hub (bijna aan tweede toe door hoeveelheid lampen) 1x aqara en 1x Lidl en dan ook nog een ikea (wat je ook nodig heb als je de knoppen en de Nieuwe plisse gordijnen wil.
Mijn initiële vraag was dan ook zijn er mensen die hun hubs eruit hebben gegooid en een Homey Pro hebben aangeschaft? En wat zijn de ervaringen.
Ik zag je vraag al eerder voorbij komen, maar ik heb zelf geen ervaring met Homey. Zelf hou ik het gewoon bij de verschillende bridges en HomeKit als overkoepelend platform. Dit lijkt mij de betrouwbaarste oplossing. Voor mijn Sony televisie, Ziggo Next mediabox en Ring deurbel maak ik gebruik van homebridge. De Ring zal ooit vervangen worden door een HomeKit deurbel. Natuurlijk wel een beetje betaalbaar en compact. Ik ben erg benieuwd naar de deurbel van Aqara. Behalve een bericht tijdens een presentatie heb ik er verder weinig meer van vernomen. Dit zal nog wel even duren denk ik. :) De tv zal wel een keer vervangen worden door eentje van LG (met HK support). En voor de Ziggo Next zal wel altijd homebridge nodig blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Axel schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:11:
[...]

Dat was het hele punt van mijn reactie. Iemand zei dat het zonder kon. Niet dus…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
n.v.m.

[ Voor 98% gewijzigd door Axel op 16-03-2022 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
meesje schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:52:
[...]

Omdat achterlopen op firmware met lampen ik nog niet zo bang voor ben... Tevens blijf je zo bridges kopen als je vele verschillende producten gebruikt en juist het 'knutsel' element er van vind ik persoonlijk heel tof!
Onlangs Conbee2 stick met Domoticz geïnstalleerd, universele ZigBee gateway die ik o.a. gebruik voor Aqara sensoren zonder dat ik afhankelijk van van een bridge en (in geval van Aqara specifiek) de cloud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Axel schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:14:
[...]

Nope, je kan ze prima aan Hue Bridge nodig maar zult in dat geval nog steeds HomeBridge nodig zijn ze om ze te exposen in HomeKit.
Moet @Serena nu het vorige bericht opnieuw typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
meesje schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:18:
[...]

Moet @Serena nu het vorige bericht opnieuw typen?
Hold your horses...
Pagina: 1 ... 73 ... 88 Laatste