Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:20
Allowa, even jullie advies. Ik ben me momenteel aan het verdiepen in de wondere wereld van Raspberry PIs (inclusief camera modules). Nu zijn er heel wat opties qua software, bijvoorbeeld Raspberian OS zelf. Maar ook motioneye en wat andere varianten.

Echter mijn oog viel ook op hkcam. Nu vroeg ik me af: wat is tegenwoordig de default als het gaat om RPIs i.c.m. homekit? Wat zijn jullie adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smeerbartje schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:25:
Allowa, even jullie advies. Ik ben me momenteel aan het verdiepen in de wondere wereld van Raspberry PIs (inclusief camera modules). Nu zijn er heel wat opties qua software, bijvoorbeeld Raspberian OS zelf. Maar ook motioneye en wat andere varianten.

Echter mijn oog viel ook op hkcam. Nu vroeg ik me af: wat is tegenwoordig de default als het gaat om RPIs i.c.m. homekit? Wat zijn jullie adviezen?
Waarom niet gewoon fatsoenlijke (en betrouwbare) camera’s kopen en die via de RTSP stream in HomeKit zetten?

Ik snap nooit zo goed waarom mensen altijd maar de ‘goedkope’ zelfbouw weg willen bewandelen om dan zich straks te melden met ‘ja het werkt niet lekker’.

Mijn advies: Koop camera’s met HSV ondersteuning of neem goede camera’s (Dahau, Hikvision, Reolink, Etc) en zet die via goede software in HomeKit via de RTSP stream.

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 06-01-2022 10:34 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:01

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Ik heb dit allemaal geprobeerd. En het is leuk om mee te spelen maar uiteindelijk is de beeldkwaliteit niet echt geweldig. Mijn advies is bijvoorbeeld een goedkope Eufy Indoorcam 2K en die in HSV zetten.Werkt prima.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@smeerbartje Ik sluit me aan wat hiervoor is geadviseerd. Als je kiest voor HomeKit betekent dit in mijn ogen dat je zo min mogelijk geknutsel moet nastreven. Indien dat wel je ding is, kies dan voor iets anders.
Wat betreft HK camera’s maak gewoon een keuze uit het redelijke aanbod: goedkope Eufy of Aqara, duurdere Eve of Logi. De duurdere camera’s hebben als voordeel dat ze alleen in HK werken, maar zijn wel 100 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:45:
@smeerbartje Ik sluit me aan wat hiervoor is geadviseerd. Als je kiest voor HomeKit betekent dit in mijn ogen dat je zo min mogelijk geknutsel moet nastreven. Indien dat wel je ding is, kies dan voor iets anders.
Wat betreft HK camera’s maak gewoon een keuze uit het redelijke aanbod: goedkope Eufy of Aqara, duurdere Eve of Logi. De duurdere camera’s hebben als voordeel dat alleen in HK werken, maar zijn wel 100 euro duurder.
Alleen jammer dat er nog geen dome PoE camera’s zijn die HSV zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:48:
[...]

Alleen jammer dat er nog geen dome PoE camera’s zijn die HSV zijn.
Sowieso zijn er weinig HK camera’s die PoE ondersteunen. Voor zover mij bekend alleen de Netatmo Welcome. Het nadeel van deze camera is dat deze weinig flexibel is qua positioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:50:
[...]

Sowieso zijn er weinig HK camera’s die PoE ondersteunen. Voor zover mij bekend alleen de Netatmo Welcome. Het nadeel van deze camera is dat deze weinig flexibel is qua positioneren.
Inderdaad. Er wordt volop ingezet op WiFi camera’s. Gemiste keuze.

Het is wachten tot een slimmerik een module maakt waar je een bestaande PoE camera op aansluit en zo HSV geschikt maakt :+

Ben zelf opzoek naar een camera, bij voorkeur dus PoE en HSV om straks boven de voordeur te hangen. Ik denk dat ik niet omkom aan Eufy…

[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 06-01-2022 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-05 13:16
Als de Tapo lijn Homekit krijgt zoals beloofd (deze CES). Dan is dat wel een mooie toevoeging.
https://www.tp-link.com/n...g/cloud-camera/tapo-c310/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasper1975 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:04:
Als de Tapo lijn Homekit krijgt zoals beloofd (deze CES). Dan is dat wel een mooie toevoeging.
En opnieuw een camera zonder PoE, waarom? Ik snap het echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jasper1975 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:04:
Eerst zien dan geloven. In ieder geval een betaalbare buiten camera. Voor nu voldoet een Aqara G2H voor mij ook (buiten, beschut onder een afdakje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Toppe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:09:
[...]

Inderdaad geen PoE wel bekabelt mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasper1975 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:31:
[...]

Inderdaad geen PoE wel bekabelt mogelijk.
Als het 12v of 5v is kan je natuurlijk zelf met een PoE splitter gaan werken, maar ideaal is het niet.

Wat mij betreft echt een rare keuze dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper1975
meesje schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:12:
[...]

Eerst zien dan geloven. In ieder geval een betaalbare buiten camera. Voor nu voldoet een Aqara G2H voor mij ook (buiten, beschut onder een afdakje).
Ik heb de eerste generatie Floodlight van Ring en de eerste generatie Doorbell Pro. beide zouden Homekit krijgen (hebben zelfs de Chip die Apple vroeger verplichte in zich) Maar belofte (16-6-2016) is nooit waar gemaakt |:(
Koop nooit meer iets met het idee dat het Homekit ondersteuning krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-05 09:24
Jasper1975 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:36:
[...]

Koop nooit meer iets met het idee dat het Homekit ondersteuning krijgt.
Mee eens! Ik heb tevergeefs de Eufy deurbel gekocht, gelukkig nu wel met Homebridge goed geintegreerd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 13:37
meesje schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:12:
[...]
Voor nu voldoet een Aqara G2H voor mij ook (buiten, beschut onder een afdakje).
Beetje offtopic, maar werkt dat goed, een G2H buiten?
Geen last van condens bijvoorbeeld?

Zat er zelf aan te denken om de G3H buiten onder een afdak te hangen.

[ Voor 11% gewijzigd door remmuz op 06-01-2022 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
remmuz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:05:
[...]

Beetje offtopic, maar werkt dat goed, een G2H buiten?
Geen last van condens bijvoorbeeld?

Zat er zelf aan te denken om de G3H buiten onder een afdak te hangen.
Tot nu toe geen problemen ervaren. Hangt al twee jaar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poederbaas
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-05 10:08
Kan iemand het verschil tussen Homebridge en Home Assistant uitleggen?
Wat ik begrijp heeft het ongeveer hetzelfde doel..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poederbaas schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:40:
Kan iemand het verschil tussen Homebridge en Home Assistant uitleggen?
Wat ik begrijp heeft het ongeveer hetzelfde doel..?
Nee. HomeBridge zorgt alleen voor een koppeling naar HomeKit maar kan verder zelf niet zoveel.

Home assistant is echt een domotica pakket waarbij je bijvoorbeeld je energie verbruik kan bijhouden. Maar ook het maken van automatiseringen en het koppelen van veel meer verschillende apparaten.

Home Assistent heeft inderdaad een HomeBridge plug-in die je kan gebruiken om heel veel apparaten in HomeKit te krijgen zonder al te ingewikkelde configuraties.

Heb zelf ik het verleden HomeBridge gebruikt met een koppeling naar Domoticz en gebruik nu HA met hun plug-in, die werkt echt 100x beter dan mijn eerdere configuratie.

[ Voor 48% gewijzigd door Toppe op 06-01-2022 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:41

Fjeze

AllesPerfect!

Donstil schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:22:
[...]

Bij mij wisselt het heel erg welke van mijn HomePods het is maar vrijwel altijd is het een van de HomePods.
De AppleTV’s in huis staan tegenwoordig altijd op Stand-by.

Ik heb verder nooit grote problemen met HomeKit, op de kinder slaapkamer een heel goedkoop HKSV camera’tje die wel eens weg valt maar dat voelt niet als iets wat een van de HomePods veroorzaakt.
Mag ik vragen welke camara je daarvoor gebuikt?

Ik heb nu een Nooie camera, welke in de app van nooie prima werkt, maar nu met de 2e op komst (nog een 1,5 maand), zou ik graag 2 dezelfde camera;s hebben voor op beide kamers. En dan het liefste meteen in HomeKit.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poederbaas
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-05 10:08
Toppe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:59:
[...]

Nee. HomeBridge zorgt alleen voor een koppeling naar HomeKit maar kan verder zelf niet zoveel.

Home assistant is echt een domotica pakket waarbij je bijvoorbeeld je energie verbruik kan bijhouden. Maar ook het maken van automatiseringen en het koppelen van veel meer verschillende apparaten.

Home Assistent heeft inderdaad een HomeBridge plug-in die je kan gebruiken om heel veel apparaten in HomeKit te krijgen zonder al te ingewikkelde configuraties.

Heb zelf ik het verleden HomeBridge gebruikt met een koppeling naar Domoticz en gebruik nu HA met hun plug-in, die werkt echt 100x beter dan mijn eerdere configuratie.
Oke bedankt, helder verhaal.
HA gebruiken dus met HB als bridge richting HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:09:
[...]

Nah dat is niet zo heel lastig te begrijpen toch? De doelgroep van HomeKit heeft simpelweg (nagenoeg) geen PoE thuis.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:53:
[...]

Nah dat is niet zo heel lastig te begrijpen toch? De doelgroep van HomeKit heeft simpelweg (nagenoeg) geen PoE thuis.
Op te lossen met een simpele injector. Het scheelt sowieso weer een kabel naar de camera toe.

Of lever een splitter mee, scheelt ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:56:
[...]

Op te lossen met een simpele injector. Het scheelt sowieso weer een kabel naar de camera toe.

Of lever een splitter mee, scheelt ook weer.
Ja ik snap het helemaal waarom het handig is, maar de doelgroep gebruikt daar gewoon WiFi voor.
En dat is wel terecht ook, ik heb in elke kamer UTP alleen de camera’s staan toch vaak op plekken waar de kabel dan weer niet makkelijk (lees: Mooi) kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:59:
[...]

Ja ik snap het helemaal waarom het handig is, maar de doelgroep gebruikt daar gewoon WiFi voor.
En dat is wel terecht ook, ik heb in elke kamer UTP alleen de camera’s staan toch vaak op plekken waar de kabel dan weer niet makkelijk (lees: Mooi) kan komen.
En je kan de stroomkabels wel netjes weg werken? :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Toppe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:18:
[...]

En je kan de stroomkabels wel netjes weg werken? :9
Nou je hebt in ieder geval meerdere stroompunten in (bijna) elke kamer, meerdere punten utp is wel erg zeldzaam natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:25:
[...]

Nou je hebt in ieder geval meerdere stroompunten in (bijna) elke kamer, meerdere punten utp is wel erg zeldzaam natuurlijk.
Eens. Al is het wegwerken van een UTP vaak eenvoudiger omdat je stekkers kleiner zijn etc.

Sowieso zijn er nog geen HomeKit devices op LAN

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:05:
[...]

Eens. Al is het wegwerken van een UTP vaak eenvoudiger omdat je stekkers kleiner zijn etc.

Sowieso zijn er nog geen HomeKit devices op LAN
Niet de eerder genoemde Netatmo Welcome vergeten. Tenminste ik neem aan dat je met LAN een utp netwerkaansluiting bedoelt. Zo niet, dan hou ik verder mijn mond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
DJGizbo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:00:
[...]

Mee eens! Ik heb tevergeefs de Eufy deurbel gekocht, gelukkig nu wel met Homebridge goed geintegreerd gekregen.
Welke plugin gebruik hiervoor??

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:02
funske schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:26:
[...]

Ik gebruik de beta van eufy_security, omdat die we goed werkt met streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:46
Donstil schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:59:
[...]

Blijft altijd afhankelijk van de situatie, zo heb ik een buitencamera aangesloten met een Homeplug (wifi gaf teveel storingen) en weer een andere met Poe via een injector.

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJGizbo
funske schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:26:
[...]

Hoi Funske, ik gebruik deze plugin: https://github.com/samemory/homebridge-eufy-security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertB
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-05 12:29
DJGizbo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:00:
[...]

Hoe heb je dit gedaan, ik krijg hem niet goed werkend, erg traag of geen beeld. Hoop dat jij me verder kunt helpen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobertB schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:44:
[...]

Hoe heb je dit gedaan, ik krijg hem niet goed werkend, erg traag of geen beeld. Hoop dat jij me verder kunt helpen :)
Graag verder gaan in het homebridge topic.
Homebridge topic

[ Voor 71% gewijzigd door meesje op 07-01-2022 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bing69 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 07:52:
[...]

Blijft altijd afhankelijk van de situatie, zo heb ik een buitencamera aangesloten met een Homeplug (wifi gaf teveel storingen) en weer een andere met Poe via een injector.
Tuurlijk maar dat was het punt dan ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:53
Ik heb onlangs een kachel in mijn geïsoleerde garage opgehangen. Als de cv aanslaat wordt het er heerlijk warm. Als de zon op de woonkamer staat (waar de thermostaat hangt, een Honeywell T6) en het daar warm wordt dan blijft de garage kouder, wat logisch is natuurlijk omdat de cv niet aan slaat.

Nu heb ik een hue motion sensor in de garage hangen welke ook de temperatuur meet. Nu dacht ik misschien kan ik de cv kort aan laten slaan als de temperatuur in de garage onder een bepaalde temperatuur komt middels een automatisering.

Als ik de automatisering aan maak en ik geef aan dat als de motion sensor onder een bepaalde temperatuur komt dat de centrale thermostaat aan moet slaan kan ik alleen instellen dat de centrale thermostaat naar een bepaalde temperatuur moet gaan. Dit lijkt mij niet ideaal. Tegenhanger kan zijn dat ik de thermostaat qua temperatuur weer laat zakken als de motion sensor boven een bepaalde temperatuur komt.

Iemand misschien een idee voor een andere oplossing of is dit het enige?

Het is geen halszaak overigens maar leuk om even uit te proberen. Met de huidige gasprijzen wil ik ook niet dat de kachel continue aanspringt 😁

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:02
@hk12nl met een slimme stekker een ventilatiekacheltje even aan zetten?
Scheelt je gas :+, maar wel minder efficient

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:55
Toppe schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:58:
[...]

Hier 5 HomePods en 3 Apple TV’s. HomePod is altijd de hub geweest, nog nooit problemen gehad.

@Donstil kan vast zijn ervaring ook delen :)
Inmiddels draait de HomePod mini hier ook, stuk stabieler als Hub dan de iPad voorheen. Indrukwekkend geluid ook voor zo’n kleine speaker en middels AirPlay 2 in sync te draaien met Sonos. Goede aankoop! Volgt snel een 2e denk ik!
Thanks voor het delen vd ervaring!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:53
Alsof je perse glasvezel nodig hebt voor een smarthome. Wat een kansloos artikel. 7(8)7

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel een nuttige toevoeging:
https://apps.apple.com/nl...homekit/id1560790119?l=en

En app om achtergronden voor je woning app te maken! Dit ga ik straks in het nieuwe huis zeker gebruiken!

[ Voor 14% gewijzigd door Toppe op 16-01-2022 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:46
Toppe schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:35:
Wel een nuttige toevoeging:
https://apps.apple.com/nl...homekit/id1560790119?l=en

En app om achtergronden voor je woning app te maken! Dit ga ik straks in het nieuwe huis zeker gebruiken!
Dit kan toch gewoon in de home app van Apple zelf? Je kan iedere kamer een eigen achtergrond geven.

Wat doet deze app anders dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
La1974 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 23:37:
[...]

Dit kan toch gewoon in de home app van Apple zelf? Je kan iedere kamer een eigen achtergrond geven.

Wat doet deze app anders dan?
Met deze app kan je de achtergronden maken. Voor de mensen met OCD onder ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand ervaring met een slim slot in HomeKit? Ik zoek iets waarbij ik nog steeds een sleutel kan blijven gebruiken.

Ik kom alleen ook merken tegen waar ik nog nooit van gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 23:47
Nuki? Maar dan moet je slot wel twee sleutels accepteren. (Binnen en buitenkant). Dan laat je aan de binnenkant een sleutel zitten die dmv de nuki bediend wordt.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
Toppe schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:30:
Iemand ervaring met een slim slot in HomeKit? Ik zoek iets waarbij ik nog steeds een sleutel kan blijven gebruiken.

Ik kom alleen ook merken tegen waar ik nog nooit van gehoord heb.
Yale Linus. Geen persoonlijke ervaring mee maar toevallig ook naar aan het kijken. Oogt ook stuk beter dan het andere grote alternatief: Nuki. Die sinds kort de 3.0 en 3.0 pro hebben (ingebouwde wifi i.p.v. losse module zoals bij normale 3.0 en Yale Linus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Axel schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:43:
[...]

Yale Linus. Geen persoonlijke ervaring mee maar toevallig ook naar aan het kijken. Oogt ook stuk beter dan het andere grote alternatief: Nuki. Die sinds kort de 3.0 en 3.0 pro hebben (ingebouwde wifi i.p.v. losse module zoals bij normale 3.0 en Yale Linus)
Inderdaad voorbij zien komen, ik twijfel alleen steeds meer of een slim slot voor ons wel handig is:

Het is een dubbele garage deur met openslaande deuren en aan de buitenkant zit ook een klink die we willen blijven gebruiken. Een slim slot draait natuurlijk alleen de cilinder in en uit. Als ik dus snel naar buiten wil dan moét ik hem niet automatisch op slot laten gaan.

Dan is natuurlijk het idee van een slim slot weg.

Mooiste oplossing is een manier waarop we de klink aan de buitenkant kunnen ‘uitschakelen’ waardoor het slot niet open/dicht gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Zijn er Tweakers die mij kunnen vertellen of er voor het gebruik van de Belkin Wemo Stage Scene controller een account bij Belkin vereist is?
Ik zag dat daar nu Thread support voor is. Als ik hem kan gebruiken zonder account bij de leverancier komt hij op mijn wishlist.

[ Voor 0% gewijzigd door JeppieW op 20-01-2022 16:02 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJGizbo
JeppieW schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:01:
Zijn er Tweakers die mij kunnen vertellen of er voor het gebruik van de Belkin Wemo Stage Scene controller een account bij Belkin vereist is?
Ik zag dat daar nu Thread support voor is. Als ik hem kan gebruiken zonder account bij de leverancier komt hij op mijn wishlist.
Ik zou nog even wachten:
Hoping thread support will be added soon and that it will help, device response are far too inconsistent, when there is a response it is too slow
Sowieso niet positieve feedback recentelijk:
https://www.belkin.com/us...ne-controller/p/p-wsc010/

[ Voor 3% gewijzigd door DJGizbo op 21-01-2022 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
DJGizbo schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:16:
[...]

Ik zou nog even wachten:

[...]

Sowieso niet positieve feedback recentelijk:
https://www.belkin.com/us...ne-controller/p/p-wsc010/
Deze review, na het toevoegen van Thread support, is al veel positiever: https://appleinsider.com/...a-reliable-homekit-button

Vandaar dat mijn interesse nu wel gewekt is. Tenzij ik een online account nodig heb om die schakelar te kunnen gebruiken, dat is een deal breaker voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJGizbo
JeppieW schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:36:
[...]

Deze review, na het toevoegen van Thread support, is al veel positiever: https://appleinsider.com/...a-reliable-homekit-button
De review wel, het commentaar eronder weer niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter.Appel
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-02-2022
In een poging om mijn iPad aan mijn “Woning” toe te voegen blijft deze hangen op het volgende scherm. Ik heb al opnieuw opgestart, ingelogd met een ander iCloud account, woning opnieuw ingesteld, maar tot nu toe zonder resultaat.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6GHAqKXHCqn_2EjpZS6-wlF--Gs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PMVTEJ2v3aOldMbt2oNKE7fr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:13
Vandaag voor het eerst Homekit Secure Video gebruikt. Maar instellingsnogelijkheden rondom tijd en opname is zeer beperkt naar mijn smaak. Mis gewoon echt op tijd instellen ipv niet thuis/wel thuis

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:58
Op mijn iPhone is de adaptive lighting modus voor mijn Hue lampen verdwenen uit de Woning app.
Op beide iPads en de iPhone van mijn vriendin is alles nog normaal werkend.
Enig idee?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Axel
Vandaag 2 Hue wall switches (inbouw) geïnstalleerd. Waarvan 1 switch op een dubbele schakelaar. Werkt toch erg mooi i.c.m. HomeKit! Wanneer je in Hue app aangeeft dat je de config in HomeKit doet kun je erg gave opdrachten programmeren! Zo bedien ik met een dubbele schakelaar in mijn douche met de linker knop het licht daar en de rechterknop de afzuiging in verschillende standen (mechanische afzuiging voorzien van een Shelly 2.5).
En niet langer gezeik met de knop in de slaapkamer, geen meldingen van niet bereikbaar meer als mijn vriendin per ongeluk op de bestaande schakelaar drukt

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vandaag weer een stapje verder in het automatiseren van de katten :+

Het luik kan ook zelf chips detecteren maar dat werkt niet zoals het hoort.

@EJonk Zie hier het resultaat :)

Kleine disclaimer: Kattenbak komt straks in de garage maar wil niet dat de katten de garage in kunnen als de deur open staat.

[ Voor 17% gewijzigd door Toppe op 26-01-2022 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-05 10:40
Toppe schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:46:
Vandaag weer een stapje verder in het automatiseren van de katten :+

Het luik kan ook zelf chips detecteren maar dat werkt niet zoals het hoort.

[YouTube: 26 January 2022]

@EJonk Zie hier het resultaat :)

Kleine disclaimer: Kattenbak komt straks in de garage maar wil niet dat de katten de garage in kunnen als de deur open staat.
Nice! Ik wist dat er een API was, maar zelf nooit wat mee gedaan. App was voldoende voor mijn toepassing! Heb wel eens wat zitten klooien met Alexa - of vloek ik nu in deze kerk :+ - maar heb die skill nooit goed aan de praat gekregen.

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
Mochten mensen nog belang hebben bij HomeKit opdracht prompt voor het schakelen van lampen (d.m.v. slimme schakelaar) op basis van tijdstip op de dag, geef een gil. Ik kon het nergens vinden maar ben er uiteindelijk wel uitgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is weer zo ver. Op mijn iPhone blijven de camera’s op ‘nu’ staan. Op iPad deze keer niet. Hopelijk is dit straks met i(Pad)OS 15.3 opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdr
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:42
meesje schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:03:
Het is weer zo ver. Op mijn iPhone blijven de camera’s op ‘nu’ staan. Op iPad deze keer niet. Hopelijk is dit straks met i(Pad)OS 15.3 opgelost.
Het is inderdaad opgelost met 15.3, ik had hetzelfde probleem op een iPad en sinds de update is het weer allemaal in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer mensen hier met een Netatmo deurbel die wachten op HSV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:59
Toppe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:58:
Ik! Tot een week of 2 geleden, toen maar de Logitech gekocht, ik vond het te lang duren. Ook was ik klaar met het extra access point voor een eigen netwerk voor de deurbel alleen omdat hij zo buggy is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hemmik schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:04:
[...]

Ik! Tot een week of 2 geleden, toen maar de Logitech gekocht, ik vond het te lang duren. Ook was ik klaar met het extra access point voor een eigen netwerk voor de deurbel alleen omdat hij zo buggy is.
Is die daadwerkelijk beter? Ik weet even niet wat ik moet doen, heb eigelijk geen zin om een hoop geld in een nieuw product te moeten steken omdat Netatmo hun beloftes niet nakomt.

Ondertussen ook een mail naar ze gestuurd met daarin een concrete datum waarop ze HSV vrij geven en dat ik anders de deurbel aan hun ga terug sturen en ik m'n geld terug wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 13:37
JeppieW schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:36:
[...]

Vandaar dat mijn interesse nu wel gewekt is. Tenzij ik een online account nodig heb om die schakelar te kunnen gebruiken, dat is een deal breaker voor mij.
uit deze review maak ik op dat je geen account nodig hebt.
YouTube: Wemo Stage Scene Controller Review - The HomeKit remote that gets 10...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemmik
Toppe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:09:
[...]

Is die daadwerkelijk beter? Ik weet even niet wat ik moet doen, heb eigelijk geen zin om een hoop geld in een nieuw product te moeten steken omdat Netatmo hun beloftes niet nakomt.

Ondertussen ook een mail naar ze gestuurd met daarin een concrete datum waarop ze HSV vrij geven en dat ik anders de deurbel aan hun ga terug sturen en ik m'n geld terug wil.
Het is zeker weer een investering, dat ben ik met je eens. Ik moet zeggen dat ik met de Netatmo zo ontzettend veel problemen heb gehad dat ik er wel een beetje klaar mee was. Zoals ik al aangaf werkte Wifi slecht waardoor ik een extra access point moest aanmaken. Daarnaast moest ik hem zo'n 2 keer per week resetten omdat er weer iets vastliep. Dat icm het uitblijven van HKSV maakte dat ik de Logitech heb gekocht. Ik heb familie in de VS die hier heen kwam dus het was niet ingewikkeld om er aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Hemmik schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:53:
[...]

Het is zeker weer een investering, dat ben ik met je eens. Ik moet zeggen dat ik met de Netatmo zo ontzettend veel problemen heb gehad dat ik er wel een beetje klaar mee was. Zoals ik al aangaf werkte Wifi slecht waardoor ik een extra access point moest aanmaken. Daarnaast moest ik hem zo'n 2 keer per week resetten omdat er weer iets vastliep. Dat icm het uitblijven van HKSV maakte dat ik de Logitech heb gekocht. Ik heb familie in de VS die hier heen kwam dus het was niet ingewikkeld om er aan te komen.
Waar heb je hem hangen, direct in de zon? Schijnt hij niet zo van te houden. Veel Amerikanen hebben een veranda waardoor dit niet zo'n probleem is. Hoop voor je dat je niet van de regen in de drup terecht komt. Hou on sop de hoogte van de werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hemmik schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:53:
[...]

Gek is dat hé? Had alleen last als ik er zelf mee ging spelen.

Wat betreft je WIFi netwerk, ja dat klopt, 5GHz kan je vergeten. Nu is dat hier ook geen probleem aangezien ik toch een apart IoT netwerk heb op 2.4GHz omdat 5GHz voor dit soort apparaten absoluut niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:54
TheKerremenke schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:18:

Logitech Circle View deurbel.

Hier dan mijn bevinden met de Logitech Circle View deurbel.
Verpakking
De deurbel komt vrij compleet aan. Schroeven, plugs (handig voor in steen muur, op houten kozijn niet nodig), korte kabels voor de ChimeKit aan te sluiten, rechte en 20%(schuine) houder voor de deurbel. Eigenlijk alles wat je nodig hebt. Logischerwijs zitten er geen schroevendraaiers, kniptang of ander gereedschap bij. Deze heb je echter wel nodig om te installeren. Er is een online handleiding, welke je via een QR code snel kunt openen. Deze is momenteel nog op Amerikaanse gebruikers gericht, dus Engelstalig.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Installatie
Deurbel vervangen
Kwestie van oude deurbel eraf schroeven en klaar zou je denken. Eigenlijk wel. De oude deurbel vervangen is niet veel werk. Wel heb ik een “gootje” moeten maken in het hout. Aangezien de kabel via de zij kant van de kozijn naar de deurbel loopt en niet midden door het kozijn. Maar als je een beetje handig bent. Dan is dit deel gemakkelijk te doen.
ChimeKit aansluiten op gong
Daarna was de gong zelf aan de beurt. Dit is een welbekende Byron gong. Een vrij goedkope die je bij de meeste bouwmarkten wel kunt vinden. Deze heeft een ingebouwde transformator. 220/240V 50Hz - 8V 1.0A Om dit allemaal op de juiste wijze aan te sluiten, is niet moeilijk. Maar wel veel uitzoek werk, waar ik veel werk aan gehad heb. De handleiding is namelijk niet heel duidelijk hoe alles aan te sluiten. Maar met wat hulp van Reddit is het uiteindelijk gelukt. (Lang leve de Amerikaanse gebruikers die deze al enige tijd gebruiken)

[Afbeelding][Afbeelding]

Uiteindelijk heb ik hem als volgt aangesloten:
Een deel van de bekabeling van de transformator moet naar aansluiting nr 2 van de ChimeKit gaan. Dit voorziet de stroom in de ChimeKit. Dan sluit je een kabel van de deurbel aan op nr 3 van de ChimeKit. Deze geeft een signaal door als er aangebeld wordt. De andere kabel van de deurbel sluit je rechtstreeks op de transformator aan. LET OP alleen na de transformator. Dus het omgevormde deel wat 8V - 1.0A geeft. Alles je hem ervoor aansluit komt er 230V op te staan. Ik vermoed dat die dat niet gaat overleven >:)

Hiermee werkt de deurbel al. Hij krijgt stroom (led gaat branden op de deurbel), de ChimeKit heeft eveneens een led die groen zou moeten kleuren. Als er nu aangebeld wordt, dan klinkt in mijn geval de digital gong via de HomePod mini’s. Dit kun je per HomePod instellen of je dit wilt. Daarnaast krijg je bericht op je iPhone/Apple Watch/Apple TV. Dit werkt mooi.

Echter het aansluiten van de ChimeKit op de gong zelf was een uitdaging. Aangezien de stroom voorziening van de gong onderbroken is, werkt deze enkel als er een signaal vanuit de ChimeKit komt. Deze komt van aansluiting 4 en 5. Aansluiting 4 van de ChimeKit is op aansluiting 0 van de gong aangesloten. Aansluiting 5 van de ChimeKit is op aansluiting 3 van de gong aangesloten. ECHTER om de gong te laten werken, heeft deze ook een verbinding tussen aansluiting 1 en 2 van de gong zelf nodig. Hiervoor heb ik zelf een kort kabel gemaakt en deze ertussen gemonteerd. Nu werkt de gong precies zoals het hoort. In de ChimeKit kun je een kleine schakelaar omzetten naar Links (analoge gong), Midden (geen signaal naar de gong), Rechts (digitale gong). Dit is als je het niet weet een kwestie van proberen. Maar in mijn geval was duidelijk te zien dat het een analoge gong is. Ideaal wel dat de ChimeKit precies in de bestaande gong past. Lijkt er wel voor gemaakt te zijn ;)

[Afbeelding][Afbeelding]
Gebruik van de deurbel
Nadat alles geïnstalleerd is, werkt de deurbel prima. Ik heb hem even kort getest met mijn vriendin. Zij gaf wel aan het geluid redelijk zacht is. Momenteel is dit niet in te stellen via HomeKit. Verder werkt die prima. Je krijgt mooi bericht als er iemand aan de voordeur staat. Via HomeKit Secure Video kun je beelden terug kijken. Daarnaast wordt via de HomePod, in HomeKit en via meldingen op de iPhone aangegeven wie er voor de deur staat. De HomePod spreekt dit daarnaast ook uit. (Nu nog in het Engels... ivm gebrek aan Nederlandse Siri op de HomePod mini..) Dit kun je eventueel uitzetten als je wilt.

Op de Apple TV krijg je een mooie pop-up. Zodat je kunt zien wie er voor de voordeur staat. Helaas kun je volgens mij nog niet via de Siri remote terug praten. (Misschien iets voor in de toekomst). Via de Apple Watch en iPhone gaat dit natuurlijk wel gewoon. Al met al ben ik er zeer te spreken over. Weer een stap verder in het HomeKit connected huis hier. >:)

[Afbeelding]

Aanvullingen kunnen nog volgen als ik er meer ervaring mee heb.
*1 year later*

Hoe bevalt ie nog zover?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
[b]Wat betreft je WIFi netwerk, ja dat klopt, 5GHz kan je vergeten. Nu is dat hier ook geen probleem aangezien ik toch een apart IoT netwerk heb op 2.4GHz omdat 5GHz voor dit soort apparaten absoluut niet nodig is.
Ik zie vaker dat mensen voor hun IoT een tweede Netwerk hebben. Ik heb daar een paar vragen over. Heb je op die 2,4 ook je Homepod mini's (als je die hebt) en Komen je notificaties wel snel door als je telefoon op een ander netwerk zit dan de IoT devices? Heb je twee wifinetwerken op een router of heb je dat anders opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Toppe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:58:
Oh we denken volgens mij aan hetzelfde :D
Heb al bijna twee keer op "Pay Now" geklikt op de logitech website :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
paQ schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:03:
[...]

*1 year later*

Hoe bevalt ie nog zover?
Nog altijd goed. Meldingen op de Apple TV en HomePod werken perfect. Zeker aangezien er nu meerdere HomePods (zeker met meldingen wie er voor de deur staat) door het huis heen staan.

Daarnaast wordt nu 100 % de Apple TV gebruikt voor muziek, streaming of tv kijken (NLZIET). Voorheen had ik nog satelliet maar inmiddels niet meer. Dus hierop komt ook altijd een Picture in Picture beeld naar voren.

Wel blijft meldingen beantwoorden via de iPhone of Apple Watch een dingetje. Tegen de tijd dat je goed en wel verbonden bent (over 4G) is meestal de bezorger alweer gevlogen… :X

Al met al zeer tevreden.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:17:
[...]

Nog altijd goed. Meldingen op de Apple TV en HomePod werken perfect. Zeker aangezien er nu meerdere HomePods (zeker met meldingen wie er voor de deur staat) door het huis heen staan.

Daarnaast wordt nu 100 % de Apple TV gebruikt voor muziek, streaming of tv kijken (NLZIET). Voorheen had ik nog satelliet maar inmiddels niet meer. Dus hierop komt ook altijd een Picture in Picture beeld naar voren.

Wel blijft meldingen beantwoorden via de iPhone of Apple Watch een dingetje. Tegen de tijd dat je goed en wel verbonden bent (over 4G) is meestal de bezorger alweer gevlogen… :X

Al met al zeer tevreden.
Wat betreft dat laatste, heb je ook niks aan een klassieke deurbel. Voordat je bij de deur bent, rijdt de bezorger al weer weg. Tegen die snelheid kun je niks doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
TheKerremenke schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:17:
[...]

Al met al zeer tevreden.
Nou ... dan ga ik mijn ordertje maar eens bij logitech plaatsen.
Forwarding is 35 USD voor Fedex 1-3 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik twijfel toch nog steeds.
De portraitmode houdt me een beetje tegen eerlijk gezegd.
Enorme pro wel dat het 30fps is.

Alleen als ik nu ervaar hoe debiel snel scrypted werkt met het ophalen van streams door de prebuffering (letterlijk precies 1 sec) dan zit ik weer bijv op de Amcrest AD410. Groot nadeel (vind ik) is een framrate van 15 FPS :| (hallo 2004)
Maar dat is misschien meer iets voor een scrypted topic :+

@TheKerremenke en @Hemmik hoe rap opent een stream zodra je hem opent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
@paQ
Over 4G op afstand duurt het 4 a 7 seconden vanuit het aantikken in HomeKit.
Via WiFi weet ik niet aangezien ik niet thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
TheKerremenke schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:58:
@paQ
Over 4G op afstand duurt het 4 a 7 seconden vanuit het aantikken in HomeKit.
Via WiFi weet ik niet aangezien ik niet thuis ben.
kee... da's dan toch weer +1 voor scrypted.
aaaaaarghhhhhhh 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
paQ schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:14:
Ik twijfel toch nog steeds.
De portraitmode houdt me een beetje tegen eerlijk gezegd.
Enorme pro wel dat het 30fps is.

Alleen als ik nu ervaar hoe debiel snel scrypted werkt met het ophalen van streams door de prebuffering (letterlijk precies 1 sec) dan zit ik weer bijv op de Amcrest AD410. Groot nadeel (vind ik) is een framrate van 15 FPS :| (hallo 2004)
Maar dat is misschien meer iets voor een scrypted topic :+

@TheKerremenke en @Hemmik hoe rap opent een stream zodra je hem opent?
Via wifi zo'n 2 seconden. Eufy camera's zijn net een tikje sneller. Via 4/5G is het heel wisselend. Hoe is m'n bereik, welke woninghub wordt gebruikt, eigenlijk altijd verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
paQ schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:27:
[...]

Dan heb je hem voor 235 dollar in NL? exclusief btw en importheffing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Jasper1975 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:26:
[...]

Dan heb je hem voor 235 dollar in NL? exclusief btw en importheffing?
15% korting via nieuwsbrief.

Maar, inderdaad.
Ik vind persoonlijk een unifi G4 mooier, en -zoals gezegd in scrypted- een stuk sneller.
En niet dat gekke portrait.

Kwa kosten maakt het niet bijster veel uit.
Het is alleen de vraag of een G4 stand alone kan werken eenmaal geactiveerd via een cloud key. Want dan rijd ik even naar iemand toe om hem ' aan' te zetten en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Op Marktplaats staan ze voor 385- vind ik wel duur voor een product van 199 dollar.

Heeft het zin om er twee te laten overkomen in een keer? Dan heb ik ook wel interesse en wil ik best wat extra betalen voor de moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Jasper1975 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:42:
Op Marktplaats staan ze voor 385- vind ik wel duur voor een product van 199 dollar.

Heeft het zin om er twee te laten overkomen in een keer? Dan heb ik ook wel interesse en wil ik best wat extra betalen voor de moeite.
169 USD deurbel
32 USD Fedex

Dat is samen ~178 euro
daar komt bij eventuele import en/of BTW (maar dat varieert ook hevig natuurlijk)
Maar je zal niet gauw boven de 220 euro uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
[b]
Het is alleen de vraag of een G4 stand alone kan werken eenmaal geactiveerd via een cloud key. Want dan rijd ik even naar iemand toe om hem ' aan' te zetten en klaar.
Ubiquti heeft mooi spul maar je moet wel weten waar je mee bezig bent. Heb een Dream machine (R2D2) gehad maar gaf veel problemen was bij levering nog een beta product. Wilde gewoon goede wifi en geen gezeik, maar was toen niet de oplossing.
De G4 is wel mooi klein ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-05 10:45
Waarom niet een Ring Pro via Homebridge? Werkt hier perfect, snelle stream en kan gewoon via de woning app lekker heen en weer praten.

En met Scrypted in een docker zou er ook HKSV mogelijk zijn. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Rgerr op 06-02-2022 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:04:
[...]

Oh we denken volgens mij aan hetzelfde :D
Heb al bijna twee keer op "Pay Now" geklikt op de logitech website :+
Haha zie je bericht nu. Heb je nu ook de Netatmo? Ik heb ondertussen al een tweet of 4 gedaan en via de support contact opgenomen en na 2 weken hoor je nog steeds niets.

HSV gaat gewoon nooit meer komen op dat ding, maar ja, heb ik het nodig is dan de vraag? Er hangt een Hikvision 4K always colour camera boven. Ook geen HSV, maar wel een NVR met app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasper1975 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:46:
[...]

Ubiquti heeft mooi spul maar je moet wel weten waar je mee bezig bent. Heb een Dream machine (R2D2) gehad maar gaf veel problemen was bij levering nog een beta product. Wilde gewoon goede wifi en geen gezeik, maar was toen niet de oplossing.
De G4 is wel mooi klein ding.
Mooi spul, zeker. Maar je weet niet wat je aan ze hebt. Sommige producten brengen ze uit met het idee ‘dat wordt wel wat’ en stoppen ze vervolgens met de ontwikkeling van de software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Toppe schreef op zondag 6 februari 2022 @ 09:15:
[...]

Mooi spul, zeker. Maar je weet niet wat je aan ze hebt. Sommige producten brengen ze uit met het idee ‘dat wordt wel wat’ en stoppen ze vervolgens met de ontwikkeling van de software.
Ben er nu mee aan het klooien.
Het is wel serieus een mooie deurbel en heel “klein” ivm alle andere video deurbellen.

Standalone werkt, krijg alleen de binary nog niet aan de praat. Ik ga nog even testen met een virtual nvr van unifi. Maar dat wil nog niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op zondag 6 februari 2022 @ 09:50:
[...]

Ben er nu mee aan het klooien.
Het is wel serieus een mooie deurbel en heel “klein” ivm alle andere video deurbellen.

Standalone werkt, krijg alleen de binary nog niet aan de praat. Ik ga nog even testen met een virtual nvr van unifi. Maar dat wil nog niet erg.
Gewoon in Home Assistant gooien, dan in homekit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Toppe schreef op zondag 6 februari 2022 @ 09:52:
[...]

Gewoon in Home Assistant gooien, dan in homekit :+
Nee, want geen binary state (de knop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 15:26
Iemand al toevallig een Bosch Smarthome Controller in huis staan?

Ik heb Aqara deursensoren die soms tijden goed werken en af en toe opeens haperen, eentje werkt nu weer helemaal niet. Ik ben dus op zoek naar nieuwe sensoren en stuitte op dit Bosch systeem (Home Connect), ben het hier alleen nog niet tegen gekomen?

Afbeeldingslocatie: https://www.bosch-smarthome.com/nl/media/nl/content/03_produkte/02_starter_pakete/04_starter_paket_raumklima/starter_paket_raumklima_stage_res_800x450.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:46
elcastel schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:19:
Iemand al toevallig een Bosch Smarthome Controller in huis staan?

Ik heb Aqara deursensoren die soms tijden goed werken en af en toe opeens haperen, eentje werkt nu weer helemaal niet. Ik ben dus op zoek naar nieuwe sensoren en stuitte op dit Bosch systeem (Home Connect), ben het hier alleen nog niet tegen gekomen?

[Afbeelding]
Dit moet dan wel heel goed werken. Een deur/raamcontact van Bosch is (los van de controller) bijna 4 x duurder.

Ik heb ook die Aqara deursensoren icm Homekit. Werkt prima tot nu toe. Zeker voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:41
paQ schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:27:
[...]

Hoe doe je dat doorsturen?

Bij Amazon.com kom ik op 220€ uit met invoerrechten betaald.

Is er iemand die hem trouwens draaiend heeft met een bestaande deurbel middels de 8v aansluiting?
( standaard deurbel van een huis van 14 jaar oud )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
carcept2009 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:44:
[...]

Is er iemand die hem trouwens draaiend heeft met een bestaande deurbel middels de 8v aansluiting?
Via myus.com bijv.
Amazon kan natuurlij kook gewoon. Gaat vast wat sneller, maar ben je wel 100% zeker van dat je echt alle belastingen al hebt afgerekend. (die je anders met wat geluk deels ontloopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:54:
[...]

Via myus.com bijv.
Amazon kan natuurlij kook gewoon. Gaat vast wat sneller, maar ben je wel 100% zeker van dat je echt alle belastingen al hebt afgerekend. (die je anders met wat geluk deels ontloopt)
Door jou bericht ga ik twijfelen voor de Logitech. Deze is alleen wel een stop 'lomper', vind jij dat niet erg dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Toppe schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:57:
[...]

Door jou bericht ga ik twijfelen voor de Logitech. Deze is alleen wel een stop 'lomper', vind jij dat niet erg dan?
jawel, daarom ben ik nog steeds met de unifi G4 bezig.
stoor me ook enorm aan dat portraitmode. Lekker belangrijk dat je iemands voeten kan zien.
Unifi heeft trouwens ook (daarvoor) een deurbel met twee camera's. (1 naar beneden) voor pakjes. Alleen het blijkt in de praktijk dat homekit dat bijna nooit goed heeft. (detect parcel)
En pakjes op je veranda, is toch echt een Amerikaans iets.

Voor unifi in een docker te laten draaien heb je toch best nog een knappe 64 bit linux setup nodig met minimaal 100 GB
of een moderne NAS (ik heb een eenvoudige al wat oudere)
of een unifi protect cloud gkey, dream machine of UNVR

Dat drijft de prijs weer op, al is de bel zelf goedkoper dan een logitech tot hier krijgen.

Verder zit ik nog steeds in #teamscrypted want dat gaat gewoon supersnel. Ws vanwege het prebufferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:11:
[...]

jawel, daarom ben ik nog steeds met de unifi G4 bezig.
stoor me ook enorm aan dat portraitmode. Lekker belangrijk dat je iemands voeten kan zien.
Unifi heeft trouwens ook (daarvoor) een deurbel met twee camera's. (1 naar beneden) voor pakjes. Alleen het blijkt in de praktijk dat homekit dat bijna nooit goed heeft. (detect parcel)

Voor unifi in een docker te laten draaien heb je toch best nog een knappe 64 bit linux setup nodig met minimaal 100 GB
of een moderne NAS (ik heb een eenvoudige al wat oudere)
of een unifi protect cloud gkey, dream machine of UNVR

Dat drijft de prijs weer op, al is de bel zelf goedkoper dan een logitech tot hier krijgen.

Verder zit ik nog steeds in #teamscrypted want dat gaat gewoon supersnel. Ws vanwege het prebufferen.
offtopic:
Eens kijken naar dat Scrypted. Heb nog een Hikvision hangen die niet lekker in HomeKit komt :+

Yep. Keuzes keuzes keuzes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
carcept2009 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:44:
[...]

Wel draaiend gehad met een 8v aansluiting. Maar af en toe ging die offline. Dus was niet geheel succesvol. Weet niet zeker of dit door te weinig stroom kwam of door de software maar heb voor de zekerheid de trafo vervangen voor een 24V trafo. Toen ging die minder vaak offline. Uiteindelijk sinds een software update eind vorig jaar is dit probleem ook verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:01

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Leuke app om een Homekit dashboard te ontwerpen:
https://www.viz-designer.com/

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:41
TheKerremenke schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:41:
[...]

Wel draaiend gehad met een 8v aansluiting. Maar af en toe ging die offline. Dus was niet geheel succesvol. Weet niet zeker of dit door te weinig stroom kwam of door de software maar heb voor de zekerheid de trafo vervangen voor een 24V trafo. Toen ging die minder vaak offline. Uiteindelijk sinds een software update eind vorig jaar is dit probleem ook verholpen.
Mijn eufy draait redelijks maar loopt wel vaak vast als ik terug praat.
Althans het duurt mij veelste lang voor die weer reageert.

Vrijwel alles in HomeKit. Alleen jammer dat eufy het niet waar maakte.

Was installeren verder goed te doen?
Heb een Beltrafo van 8v
Die gaat naar de bel en gong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
@carcept2009 zoek even op mijn username + Logitech in dit topic. Dan vind je mijn ervaringen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:55
La1974 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:34:
[...]

Dit moet dan wel heel goed werken. Een deur/raamcontact van Bosch is (los van de controller) bijna 4 x duurder.

Ik heb ook die Aqara deursensoren icm Homekit. Werkt prima tot nu toe. Zeker voor die prijs.
En dan alles aan de aqara hub gehangen? Ben ook aan het kijken naar sensoren voor de ramen. En mogelijk wat sensoren zoals water en temperatuur.

Wat mij er van weerhoudt is dat ik het gevoel heb dat er betaald wordt met mijn data ipv de prijs van het product.
Pagina: 1 ... 72 ... 88 Laatste