Poederbaas schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:26:
Dank voor de snelle reacties, ik ga de Homepod bestellen.
Dan de volgende kwestie; ik wil graag een combi van Hue en de Tradfri.
Is het dan aan te raden om beide hubs aan te schaffen of alles vanuit de Hue hub aan te sturen?
Ik heb in mijn vorige huis een combinatie gehad van Hue en Tradfri maar zou daar persoonlijk niet meer aan beginnen nu ik alles Hue heb. De Hue app is (of was in ieder geval, want ik heb al 2 jaar geen Tradfri meer) echt mijlen beter dan de Ikea variant, schema’s zijn mooier, boel werkt stabieler, etc.
Hue is misschien wat duurder maar als je een beetje rond zoekt (vergeet ook de buitenlandse Amazon shops niet) valt dat onder de streep eigenlijk wel mee.
Edit: Verder eens met @
meesje, probeer Homebridge alleen in te zetten als het echt moet.
Sommige zaken werken prima via HomeBridge maar het is toch allemaal net wat minder stabiel naar mijn mening. Ik heb het op een dedicated Raspberry Pi 4 draaien voor mijn nest systeem (Thermostaat, rookmelders en deurbel).
Edit2: Moet zeggen dat ik HomeKit eigenlijk alleen voor Siri gebruik. Sommige native apps zoals bijvoorbeeld Hue zijn naar mijn mening veel fijner in gebruik dan “woning”. Leuk dat de deurbel op de AppleTV komt of dat ik kan zeggen “zet de temperatuur op 20 graden” maar verder gebruik ik het helemaal niet eigenlijk.
[
Voor 28% gewijzigd door
Donstil op 03-01-2022 11:42
]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans