Ik hou als (ietwat)nerd juist wel van dat "geklooi" met homebridge haha. Maar de "Ikea bridge" is vrij makkelijk te exposen via homebridge hoor!kever678 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:03:
[...]
Ja, weet ik. Vandaar dat ik er niet aan begin, bij voorkeur alles via officiele integraties/apparatuur ipv houtje-touwtje oplossingen.
Edit: staat er wat onduidelijk: bedoel inderdaad de IKEA hub ipv homebridge.
Binnenkort in HomeKit: automatiseringen voor luchtvochtigheid
https://www.iculture.nl/n...uchtvochtigheid-ios-15-1/
https://www.iculture.nl/n...uchtvochtigheid-ios-15-1/
Uiteraard heb ik eerst gegoogeld en op deze website gezocht, maar ik kan er helaas weinig over vinden en ik dacht dat anderen misschien hetzelfde tegenkomen en hier al reeds een oplossing voor hebben:
Ik heb twee Philips luchtzuiveraars in huis en die maken allemaal prima verbinding met de Philips Clean Home+-app op de iPhone en daarmee is alles prima te bedienen. In die app kun je ook aangeven dat je bepaalde commando's in Siri wilt hebben, zodat je bijvoorbeeld kunt zeggen: hé Siri zet de luchtzuiveraar op Turbo.
Alleen, dat werkt dus prima op de iPhone, maar als je daar zo'n commando hebt toegevoegd aan Siri wordt het kennelijk niet ergens centraal bewaard op je Home Hub, zoals bijvoorbeeld de 2021 4K Apple TV
Wanneer ik tegen Siri op mijn MBP zeg dat de luchtzuiveraar in de slaapkamer op Turbo moet, gebeurt er niks. Het lijkt erop dat het commando alleen op de iPhone wordt bewaard, of zie ik iets over het hoofd?
Het zou mooi zijn als Philips het zo kan maken dat als je een commando op je iPhone toevoegt, het ook op alle andere HomeKit enabled apparaten werkt en het zou overigens ook fijn zijn wanneer er een Apple Watch appje bijkwam.
Ik heb twee Philips luchtzuiveraars in huis en die maken allemaal prima verbinding met de Philips Clean Home+-app op de iPhone en daarmee is alles prima te bedienen. In die app kun je ook aangeven dat je bepaalde commando's in Siri wilt hebben, zodat je bijvoorbeeld kunt zeggen: hé Siri zet de luchtzuiveraar op Turbo.
Alleen, dat werkt dus prima op de iPhone, maar als je daar zo'n commando hebt toegevoegd aan Siri wordt het kennelijk niet ergens centraal bewaard op je Home Hub, zoals bijvoorbeeld de 2021 4K Apple TV
Wanneer ik tegen Siri op mijn MBP zeg dat de luchtzuiveraar in de slaapkamer op Turbo moet, gebeurt er niks. Het lijkt erop dat het commando alleen op de iPhone wordt bewaard, of zie ik iets over het hoofd?
Het zou mooi zijn als Philips het zo kan maken dat als je een commando op je iPhone toevoegt, het ook op alle andere HomeKit enabled apparaten werkt en het zou overigens ook fijn zijn wanneer er een Apple Watch appje bijkwam.
Dat zijn shortcuts, het is geen integratie in HomeKit.ptrv schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:17:
Uiteraard heb ik eerst gegoogeld en op deze website gezocht, maar ik kan er helaas weinig over vinden en ik dacht dat anderen misschien hetzelfde tegenkomen en hier al reeds een oplossing voor hebben:
Volgens mij, maar dat weet ik even niet helemaal zeker, werken shortcuts alleen op iPhones/iPads en HomePods.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Dank je wel voor de informatie Serena, ik hoop dat Philips het zo kan maken dat de luchtzuiveraars met een goeie update compleet kunnen integreren in HomeKit.
Als je een beetje wilt tweaken en ergens (bijvoorbeeld) een Raspberry Pi hebt liggen; met HomeBridge kan je verschillende niet-HomeKit apparaten toevoegen aan HomeKit. In combinatie met homebridge-philips-air kan je ook jouw luchtreiniger integreren in HomeKit.ptrv schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:03:
Dank je wel voor de informatie Serena, ik hoop dat Philips het zo kan maken dat de luchtzuiveraars met een goeie update compleet kunnen integreren in HomeKit.
Dank je wel voor de tip wardjj, ik moet mij inderdaad toch eens wat meer in HomeBridge gaan verdiepen 🙂
HomeBridge lijkt vooralsnog een niet al te dure en niet al te ingewikkelde extra oplossing voor dit soort zaken.
HomeBridge lijkt vooralsnog een niet al te dure en niet al te ingewikkelde extra oplossing voor dit soort zaken.
Voor een wat meer gestroomlijnde versie van Homebridge zou je Hoobs kunnen overwegen.ptrv schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:17:
Dank je wel voor de tip wardjj, ik moet mij inderdaad toch eens wat meer in HomeBridge gaan verdiepen 🙂
https://hoobs.com/hoobs-4-whats-new/
Ze hebben zelfs een plug-and-play oplossing te koop, maar je kunt ook gewoon een image downloaden voor een Raspberry Pi
Hetzelfde geldt tegenwoordig voor homebridge.remmuz schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 07:51:
[...]
Voor een wat meer gestroomlijnde versie van Homebridge zou je Hoobs kunnen overwegen.
https://hoobs.com/hoobs-4-whats-new/
Ze hebben zelfs een plug-and-play oplossing te koop, maar je kunt ook gewoon een image downloaden voor een Raspberry Pi
Hulpvraag!
Sinds kort heb ik naast wat bestaande hue play bars ook de gradient lightstrip ban hue voor achter de tv icm de sync box.
Leuk speelgoed, maar…
Ik heb 2 scenes in homekit die alle lampen incl de playbars aan en uitzetten op onze begane grond.
Die scenes stuur ik vanuit een hue dimmer switch, maar met de homekit app heb ik hetzelfde…
De strip gaat mee aan en uit in de scene, terwijl ik dat device niet jn de scene heb toegevoegd. Nu heb ik de strip al toegevoegd en weer verwijderd, maar effect blijft gelijk.
Ik los het nu op door op de dim-knop de strip-uit toe te passen, maar enig idee hoe dit komt/hoe ik dat kan fixen, want wil de strip alleen icm tv kijken en geen onderdeel van normale verlichting…
Sinds kort heb ik naast wat bestaande hue play bars ook de gradient lightstrip ban hue voor achter de tv icm de sync box.
Leuk speelgoed, maar…
Ik heb 2 scenes in homekit die alle lampen incl de playbars aan en uitzetten op onze begane grond.
Die scenes stuur ik vanuit een hue dimmer switch, maar met de homekit app heb ik hetzelfde…
De strip gaat mee aan en uit in de scene, terwijl ik dat device niet jn de scene heb toegevoegd. Nu heb ik de strip al toegevoegd en weer verwijderd, maar effect blijft gelijk.
Ik los het nu op door op de dim-knop de strip-uit toe te passen, maar enig idee hoe dit komt/hoe ik dat kan fixen, want wil de strip alleen icm tv kijken en geen onderdeel van normale verlichting…
Zitten ze allemaal in dezelfde "kamer" ingesteld die vervolgens word ingeschakeld ipv losse lampen?
Deze combi wel ja, maar heb ze niet gegroepeerd…en in de scene zitten geen kamers maar echt de individuele lampen (dimmer switch ingesteld in homekit, niet via hue zelf) en ook lampen van andere kamers…🤔Stanley22_7 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 06:49:
Zitten ze allemaal in dezelfde "kamer" ingesteld die vervolgens word ingeschakeld ipv losse lampen?
Hebben anderen dit ook, ik heb even gegoogeld, en het schijnt wel vaker voor te komen. Zo'n waarschuwings lampje dat er iets moet gebeuren, HomeKit geeft op mijn MacBook Pro aan dat er een update is voor de HomePod, die ik niet heb …
Ik kan ook nergens afvinken dat ik de boodschap heb begrepen, dus ik blijf dat irritante lampje zien iedere keer dat ik voor bij het dock kom.
:fill(white):strip_exif()/f/image/mlOeNTJmWvrBVv8CnpkjhXuJ.png?f=user_large)
/f/image/lnQEKAKTq3mjFTBZ1bXpNDse.png?f=fotoalbum_large)
Ik kan ook nergens afvinken dat ik de boodschap heb begrepen, dus ik blijf dat irritante lampje zien iedere keer dat ik voor bij het dock kom.
:fill(white):strip_exif()/f/image/mlOeNTJmWvrBVv8CnpkjhXuJ.png?f=user_large)
/f/image/lnQEKAKTq3mjFTBZ1bXpNDse.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/m9agwHfxHQkgiuOTd8ellsLY.png?f=user_large)
Ik heb dit laatst ook gehad bij de update van mijn Netatmo camera. Ik heb uiteindelijk de camera uit Homekit verwijderd en weer opnieuw toegevoegd, toen was het weg. Maar dat gaat natuurlijk in jouw geval lastig als je helemaal geen HomePod hebtptrv schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 23:03:
Hebben anderen dit ook, ik heb even gegoogeld, en het schijnt wel vaker voor te komen. Zo'n waarschuwings lampje dat er iets moet gebeuren, HomeKit geeft op mijn MacBook Pro aan dat er een update is voor de HomePod, die ik niet heb …
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ja dat klopt inderdaad, maar ik wil berichtgeving wel aan laten zodat ik gewoon waarschuwingen krijg als er iets is, ik wil alleen dit specifieke bericht niet meer.
Ik heb m’n Siemens oven en combi met HomeBridge in HomeKit zitten. Dat werkt top, maar ik wil graag Siri kunnen gebruiken om de oven op een stand te kunnen zetten. Bijv. Siri, zet de oven op 180 graden.
Iemand die dit voor elkaar heeft gekregen?
De home connect app heeft geen Siri ondersteuning en ook de HoneBridge plugin die ik gebruik voor de Home Connect integratie voorziet hier niet in.
IFTTT biedt ook geen uitkomst en ook Siri Shortcutes (Opdrachten) heeft geen ondersteuning voor Home Connect.
De home connect app heeft geen Siri ondersteuning en ook de HoneBridge plugin die ik gebruik voor de Home Connect integratie voorziet hier niet in.
IFTTT biedt ook geen uitkomst en ook Siri Shortcutes (Opdrachten) heeft geen ondersteuning voor Home Connect.
Ik beantwoord mijn eigen vraag maar even, voor het geval dat iemand er in de toekomst naar op zoek is:ptrv schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 23:03:
In de iPhone Home App zag ik nu ook een notificatie dat er een update moest plaatsvinden en toen ik daarop klikte opende onmiddellijk de Nanoleaf app. Die gaf aan dat voor een van de Essential E27 lampen een update nodig was. Toen ik dat had gedaan was het bovengenoemde waarschuwingslampje verdwenen op mijn MBP, dus dat is opgelost 🙂
Kennelijk snapt de iPhone wel waar de update notificatie voor is, misschien omdat de Nanoleaf App daar wel op zit, en niet op mijn computer.
Ik heb nu een stuk of 15 Thread accessoires, en het werkt allemaal fantastisch en zonder problemen, alleen merk ik dat het wat lastig/arbeidsintensief is om updates van de accessoires te doen, die moeten bij alle apparaten individueel gebeuren via hun merk-gebonden App. Ik hoop dat de Apple TV 4K 2021 in de toekomst misschien alle Thread apparaten in één keer kan updaten, zoals dat nu ook gaat bij een Philips Hue Bridge.
Bosch (Siemens). Heeft sinds kort een eigen Home Automation platform. Je kunt blijkbaar Home Connect koppelen met Smart Home, dat Homekit integratie heeft.t14wo schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:15:
Ik heb m’n Siemens oven en combi met HomeBridge in HomeKit zitten. Dat werkt top, maar ik wil graag Siri kunnen gebruiken om de oven op een stand te kunnen zetten. Bijv. Siri, zet de oven op 180 graden.
Ik heb dit zelf ook pas net ontdekt dus ik weet nog niet wat er mogelijk is.
Maar misschien de moeite waard voor jou om hier ook even in te duiken?
https://www.bosch-smartho.../works-with/home-connect/
Edit: gaat hem niet worden zonder de Bosch Smarthome controller.
Onbegrijpelijk; Ze hebben al jaren Home Connect en dan gaan ze daarnaast een heel nieuw home automation platform bouwen dat niet compatible is met HomeConnect.

[ Voor 13% gewijzigd door remmuz op 23-10-2021 11:06 ]
Vraag voor de Eufy 2k indoor camera gebruikers:
Werkt HomeKit secure video bij jullie, als in kun je beelden terugkijken? Ik heb er een aantal hangen, opnames ingeschakeld maar kan op geen enkele manier de opnames terugkijken. Ik zie ook geen balk onderin beeld bijvoorbeeld.
Werkt HomeKit secure video bij jullie, als in kun je beelden terugkijken? Ik heb er een aantal hangen, opnames ingeschakeld maar kan op geen enkele manier de opnames terugkijken. Ik zie ook geen balk onderin beeld bijvoorbeeld.
Yes, bij mij werkt dit. Ik heb er 3 hangen. Waarvan er 1 op neemt. Ik kan daar ook terug kijken.Rgerr schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:49:
Vraag voor de Eufy 2k indoor camera gebruikers:
©2004
Op welke firmware versie zit je?hk12nl schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:38:
[...]
Yes, bij mij werkt dit. Ik heb er 3 hangen. Waarvan er 1 op neemt. Ik kan daar ook terug kijken.
De laatste.
[ Voor 87% gewijzigd door hk12nl op 25-10-2021 12:31 ]
©2004
Hm, ik ook. 2.1.0.5. Maar het lukt jou dus wel om normaal op te nemen in Secure video. Raar dat hij het bij mij niet doet dan.
Welk iCloud abonnement heb je dan? Ik heb 2 GB TB abonnement en twee van die "Eufy by Anker 2K Indoor Camera - Pan & Tilt - Beveiligingscamera voor binnen - Wit" en deze werken allebei prima en ik kan op de MBP en telefoon en iPad live meekijken en ook opnamen terug zien.
Edit: misschien helpt deze link nog:
https://www.iculture.nl/uitleg/homekit/secure-video/
Edit: misschien helpt deze link nog:
https://www.iculture.nl/uitleg/homekit/secure-video/
[ Voor 17% gewijzigd door ptrv op 25-10-2021 13:12 ]
Oops 🙂 ja, natuurlijk, inderdaad, ik heb het gewijzigd. Ik ben nog van de generatie die in 1996 zijn eerste Mac kocht met een complete harde schijf van 2,4 GB 😎
Ik heb een 200GB iCloud abbo overigens
[ Voor 24% gewijzigd door hk12nl op 25-10-2021 13:17 ]
©2004
Momenteel heb ik een Homey staan die vanalles automatisch regelt, maar de stabiliteit hiervan is niet 100%.
Nu ben ik aan het kijken of dit wellicht via Homekit geregeld kan worden.
Wat ik op dit moment ingeregeld heb, is dat het licht automatisch aangaat op basis van hoe donker het is.
In het verleden heb ik dit in eerste instantie geregeld via de zondsondergangs-tijd, maar als het bewolkt is zal het licht eerder aan moeten dan wanneer het een heldere dag is.
Wat ik ngo niet heb kunnen terugvinden in Homekit is of het mogelijk is om op basis van schemersensoren het licht te besturen?
Eventueel via Hoobs/Aqara Hub?
Iemand hier ervaring mee?
Wat ik op dit moment ingeregeld heb, is dat het licht automatisch aangaat op basis van hoe donker het is.
In het verleden heb ik dit in eerste instantie geregeld via de zondsondergangs-tijd, maar als het bewolkt is zal het licht eerder aan moeten dan wanneer het een heldere dag is.
Wat ik ngo niet heb kunnen terugvinden in Homekit is of het mogelijk is om op basis van schemersensoren het licht te besturen?
Dat kan volgens mij sinds de laatste update naar iOS 15.1 in de Home app zelf ('motion sensor [naam] lichtniveau' staat er hier bij mij als ik een automation aan wil maken). Dit kon zo ver ik het begreep wel al vanuit third-party apps zoals Eve.cOOlrUnnINgs schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:22:
Gebruik Eve hiervoor. Regels aanmaken in de app die automatisch ook weer in je Homekit verschijnen. Werkt top. Je kan met Eve sowieso veel meer en uitgebreidere triggers en conditions gebruiken.cOOlrUnnINgs schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:22:
Momenteel heb ik een Homey staan die vanalles automatisch regelt, maar de stabiliteit hiervan is niet 100%.
De Home+ app is ook een goede app voor dit soort automatiseringen. Wat jij wil heb ik al maanden hier via HomeKit draaien.Axel schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:12:
[...]
Gebruik Eve hiervoor. Regels aanmaken in de app die automatisch ook weer in je Homekit verschijnen. Werkt top. Je kan met Eve sowieso veel meer en uitgebreidere triggers en conditions gebruiken.
Ik zit met een irritant probleem.
Op 1 router heb ik 2 woningen.
woning 1 heeft een ATV en een homepod
woning 2 heeft een homepod
Ik heb 1 deurbel, die ik in beide woningen heb toegevoegd, met deurbel geluid op de homepod.
Ondanks dat het 2 woningen zijn, beslist iOS voor het gemak maar even welke hub het kiest voor welke woning
Nu kan ik in de ATV bepalen welke woning wel/niet, maar op een homepod kan dat dus niet.
Na een boel lezen heb ik gevonden dat Homekit de hub kiest die op dat moment de beste netwerkverbinding biedt. Dat kan inhouden als ik wat herstart, bijv een router of een wireless AP, de 'andere' homepod dan dus de hub wordt, en ook niet vanzelf zomaar terugschakelt naar de juiste.
Het probleem is namelijk dat wanneer de homepod van woning 1 de hub is geworden van woning 2, de deurbel daar dus niet gaat, en vice versa.
homepod in woning 1 moet deel uitmaken van woning 1, en de homepod in woning 2 MOET de hub zijn van woning 2, anders geen deurbel.
Als er iets afwijkt hier in, dan is het een hele puzzel met herstarten in een bepaalde volgorde om alles weer werkend te krijgen. Probleem hierbij is dat je daar pas na een poosje achter komt dat er iets niet meer klopt.
Ik heb voor woning 2 al een ander SSID aangemaakt, maar dat maakt dus helemaal niks uit. Blijkbaar gaat homepod OS dieper en baseert zich (schijnbaar?) op IP adres van de internetverbinding?
Op 1 router heb ik 2 woningen.
woning 1 heeft een ATV en een homepod
woning 2 heeft een homepod
Ik heb 1 deurbel, die ik in beide woningen heb toegevoegd, met deurbel geluid op de homepod.
Ondanks dat het 2 woningen zijn, beslist iOS voor het gemak maar even welke hub het kiest voor welke woning
Nu kan ik in de ATV bepalen welke woning wel/niet, maar op een homepod kan dat dus niet.
Na een boel lezen heb ik gevonden dat Homekit de hub kiest die op dat moment de beste netwerkverbinding biedt. Dat kan inhouden als ik wat herstart, bijv een router of een wireless AP, de 'andere' homepod dan dus de hub wordt, en ook niet vanzelf zomaar terugschakelt naar de juiste.
Het probleem is namelijk dat wanneer de homepod van woning 1 de hub is geworden van woning 2, de deurbel daar dus niet gaat, en vice versa.
homepod in woning 1 moet deel uitmaken van woning 1, en de homepod in woning 2 MOET de hub zijn van woning 2, anders geen deurbel.
Als er iets afwijkt hier in, dan is het een hele puzzel met herstarten in een bepaalde volgorde om alles weer werkend te krijgen. Probleem hierbij is dat je daar pas na een poosje achter komt dat er iets niet meer klopt.
Ik heb voor woning 2 al een ander SSID aangemaakt, maar dat maakt dus helemaal niks uit. Blijkbaar gaat homepod OS dieper en baseert zich (schijnbaar?) op IP adres van de internetverbinding?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
@paQ Moet je, behalve een los SSID, niet gewoon een losse vlan maken voor die andere woning? Ofwel compleet losse netwerken? Ik weet niet of jouw router dat ondersteunt.
Ik vraag me af of dat voldoende is, maar mijn Amplifi HD ondersteunt geen vlan.posttoast schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:25:
@paQ Moet je, behalve een los SSID, niet gewoon een losse vlan maken voor die andere woning? Ofwel compleet losse netwerken? Ik weet niet of jouw router dat ondersteunt.
Het is gewoon bijzonder dat je het niet kan selecteren, en eigenlijk nog bijzonderder dat een homepod in een woning geen deurbel laat horen omdat homekit (spontaan) met een andere hub in een andere woning besluit te maten, in plaats van de homepod die notabene in dezelfde woning geconfigureerd is.

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 02-11-2021 12:18 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Netatmo CO melder met HomeKit ondersteuning.
https://www.homekitauthor...or-with-homekit-released/
https://www.homekitauthor...or-with-homekit-released/
Aqara gas sensor, ook met HomeKit ondersteuning. (Wel alleen nog in China mainland…)
Dan is die Netatmo hierboven op de korte termijn waarschijnlijk interessanter.
https://homekitnews.com/2...gas-leak-sensor-released/
[ Voor 49% gewijzigd door TheKerremenke op 03-11-2021 07:49 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Maar via Bluetooth, en dat snap ik niet. Want je wilt toch liefst dat zo'n ding over WiFi werkt, veel beter bereik.TheKerremenke schreef op woensdag 3 november 2021 @ 07:49:
Aqara gas sensor, ook met HomeKit ondersteuning. (Wel alleen nog in China mainland…)
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Goed opgemerkt, dat had ik nog niet gezien.. Dan is die inderdaad niet interessant.tcviper schreef op woensdag 3 november 2021 @ 07:58:
[...]
Maar via Bluetooth, en dat snap ik niet. Want je wilt toch liefst dat zo'n ding over WiFi werkt, veel beter bereik.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ding doet ws net als de andere utils wifi, of dat beter is dan bluetooth is een discussiepunt. BLE zal gebruikt worden voor de setup net als bij de andere netatmo apparaten.
Bron: https://www.netatmo.com/n...xide-alarm/specifications
[ Voor 19% gewijzigd door Loekie op 03-11-2021 09:19 ]
Als dat zo is, dan is het natuurlijk primaLoekie schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:18:
Ding doet ws net als de andere utils wifi, of dat beter is dan bluetooth is een discussiepunt. BLE zal gebruikt worden voor de setup net als bij de andere netatmo apparaten.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Wat is jouw meest favo apparaat in de setup?
En wat is je beste automatisering?
En wat is je beste automatisering?
[ Voor 74% gewijzigd door Serena op 14-11-2021 11:58 ]
Hier ook sinds een paar dagen flink wat problemen met de Tradfri lampen. Normaal werkt het bij mij wel eens als ik dan de Ikea Smart app open, zoeken naar updates, en vervolgens terug naar de Woning app en dan deden ze het opeens wel weer. Maar dat is nu ook niet meer het geval..Serena schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:39:
Help! Al mijn Trådfri apparaten blijven in de Woning app op ‘Bijwerken’ staan. Je zou zeggen dat er iets mis is met de koppeling, maar vanuit de app Home+ en Eve werkt alles gewoon.
Iemand een idee?
Het werkt inmiddels weer allemaal.Alexknl schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:59:
[...]
Hier ook sinds een paar dagen flink wat problemen met de Tradfri lampen. Normaal werkt het bij mij wel eens als ik dan de Ikea Smart app open, zoeken naar updates, en vervolgens terug naar de Woning app en dan deden ze het opeens wel weer. Maar dat is nu ook niet meer het geval..
Heel raar…
Ik ben op zoek naar trapverlichting die ook in Apple HomeKit werkt. Iemand een idee of er controllers zijn die hiermee werken?
Shelly kan je voorzien van nieuwe firmware, er HomeKit ondersteuning, en anders via HomeAssistant (is je keuze wat groter door) aanbieden aan HomeKit via een HomeKit integratie.Tristan schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:19:
Ik ben op zoek naar trapverlichting die ook in Apple HomeKit werkt. Iemand een idee of er controllers zijn die hiermee werken?
Ik heb een vraag over automatiseringen in HomeKit.
In mijn nieuwe toilet heb ik het volgende:
Hue Filament lamp
Hue wall switch
Hue motion sensor
Shelly 1 (met HomeKit firmware) aangesloten op de ventilator.
Nu heb ik een hele simpele automatisering ingesteld:
ALS lamp AAN; DAN ventilator AAN --> ventilator NA 5MIN UIT
Dit werkt prima maar ik zou graag het volgende willen:
ALS lamp AAN
EN
lamp aan > 4min
DAN
ventilator AAN
--> ventilator NA 5MIN UIT
Kan dit misschien? Ik heb waarschijnlijk een andere app nodig maar welke en hoe?
Hue Filament lamp
Hue wall switch
Hue motion sensor
ALS lamp AAN
EN
lamp aan > 4min
DAN
ventilator AAN
Kan dit misschien? Ik heb waarschijnlijk een andere app nodig maar welke en hoe?
App: EveScidd0w schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:46:
Ik heb een vraag over automatiseringen in HomeKit.
Hue Filament lamp
Hue wall switch
Hue motion sensor
ALS lamp AAN
EN
lamp aan > 4min
DAN
ventilator AAN
Ik heb gisteren avond de Eve app geprobeerd en kom er toch niet uit hoor.
Je kan dan wel verschillende "Conditions" toevoegen maar degene die ik zoek (if device x is on for y minutes) volgens mij niet.
Doe ik iets verkeerd?
Een andere optie die ik bedacht heb, maar nog niet uitgevoerd, is via Hoobs een virtuele switch maken die na x minuten uit gaat en daarop dan weer de fan triggeren. Dit kan volgens mij wel gaan werken maar zonder Homebridge of Hoobs zou fijner zijn....
Je kan dan wel verschillende "Conditions" toevoegen maar degene die ik zoek (if device x is on for y minutes) volgens mij niet.
Doe ik iets verkeerd?
Een andere optie die ik bedacht heb, maar nog niet uitgevoerd, is via Hoobs een virtuele switch maken die na x minuten uit gaat en daarop dan weer de fan triggeren. Dit kan volgens mij wel gaan werken maar zonder Homebridge of Hoobs zou fijner zijn....
Volgens mij is de virtuele switch inderdaad een optie. Je zou misschien ook nog in de Home app een shortcut kunnen aanmaken in de automatisering. Ik vind het zelf vaak lastig met timers en ze lijken ook niet altijd goed te werken. Maar wellicht is dit het proberen waard?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Stel 'lamp' in Herhaal 4 keer Wacht 60 seconden Stop herhalen Als 'lamp' is aan Stel ventilator in Herhaal 5 keer Wacht 60 seconden Stop herhalen Stel ventilator uit Anders Einde als |
Wat ben ik toch blij dat ik destijds weer afscheid heb genomen van de HomePod Mini’s. Wat een drama waren deze dingen voor mijn HomeKit setup. Mijn Honeywell Lyric thermostaat was continu niet bereikbaar in HomeKit en soms ook andere vage problemen. Het grootste probleem was dat je niet zelf kunt bepalen welk apparaat (HomePod, Apple TV) als hub ingesteld wordt. Als de ATV actief was als hub, had ik weinig problemen. Zonder er invloed op uit te kunnen oefenen, verandert HomeKit opeens de default hub naar de HomePod Mini, en dan begon de ellende weer. Hierboven las ik dat dat te maken heeft met welk apparaat het sterkste netwerk signaal heeft. Die ervaring heb ik niet, want de ATV is bedraad aangesloten.
Al met al heel erg happy dat HomeKit nu al een lange periode super stabiel is. Wanneer ooit Siri op de HomePod NL ondersteunt, ga ik me er pas weer aan wagen.
Al met al heel erg happy dat HomeKit nu al een lange periode super stabiel is. Wanneer ooit Siri op de HomePod NL ondersteunt, ga ik me er pas weer aan wagen.
Bij Shelly momenteel tot 45% korting: bij een aantal apparaten kan je een firmware update uitvoeren om ze HomeKit ondersteuning te geven. (zie hier)
Had al een aantal Shelly 1’s in gebruik: nu een aantal plugs besteld.
Wellicht heeft iemand er wat aan.
Had al een aantal Shelly 1’s in gebruik: nu een aantal plugs besteld.
Wellicht heeft iemand er wat aan.
[ Voor 4% gewijzigd door kever678 op 25-11-2021 19:34 ]
Nevermind.
[ Voor 93% gewijzigd door Toppe op 03-12-2021 17:44 ]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Hoi,
Ik gebruik thuis HomeKit voor het aanzetten van lampen van Philips Hue geschakeld via Philips bridge.
Nu heb ik vandaag een tradfri stopcontact aan de bridge toegevoegd voor de kerstboom. Alleen wordt deze in HomeKit niet zichtbaar.
Kan dit niet of doe ik iets fout?
Het stopcontact is als lamp toegevoegd in de bridge
Ik gebruik thuis HomeKit voor het aanzetten van lampen van Philips Hue geschakeld via Philips bridge.
Nu heb ik vandaag een tradfri stopcontact aan de bridge toegevoegd voor de kerstboom. Alleen wordt deze in HomeKit niet zichtbaar.
Gebruik je de Tradfri Hub? Volgens mij ben je deze nodig namelijk..Dvh12 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:39:
Hoi,
Nee ik gebruik enkel de Philips hue hub, daar ik het stopcontact hier wel aan kan toevoegen.TheKerremenke schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:43:
[...]
Gebruik je de Tradfri Hub? Volgens mij ben je deze nodig namelijk..
Zoals @TheKerremenke aangeeft, heb je inderdaad de Tradfri hub nodig om de stekker zichtbaar te krijgen in HomeKit. Mocht je al gebruik maken van homebridge, dan zou je met de Hue plugin deze stekker wel zichtbaar kunnen krijgen in HomeKit.Dvh12 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:46:
[...]
Nee ik gebruik enkel de Philips hue hub, daar ik het stopcontact hier wel aan kan toevoegen.
Ik heb nog een vraag. Mijn dochter heeft deze lamp in haar slaapkamer. Hoe kan ik deze kamer ook in Homekit krijgen om het één en andere te automatiseren.
Ik heb al Philips hue maar een nieuwe “complete” plafondlamp is geen oplossing.
Ik zag bijvoorbeeld dit
Zou dit een oplossing zijn? (ik heb geen nuldraad bij de wandschakelaar)
Of is deze beter en een nuldraad bijtrekken?
Of zijn er andere (betere) oplossingen?
Ik zag bijvoorbeeld dit
[ Voor 19% gewijzigd door qwasd op 04-12-2021 21:58 ]
Ik denk dat als je hem in HomeKit wil, alleen de Hue module gaat werken, Apple laat alleen producten van de fabrikant in HomeKit terugkomen voor zover ik weet. Overigens kost de module van Hue zelf ook iets van 40 euro, deze dus: https://www.philips-hue.c...itch-module/8719514318045qwasd schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:56:
Ik heb nog een vraag. Mijn dochter heeft deze lamp in haar slaapkamer. Hoe kan ik deze kamer ook in Homekit krijgen om het één en andere te automatiseren.
Ik zag bijvoorbeeld dit
Maar dan heb ik toch ook een slimme lamp nodig.wvanommen schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:36:
[...]
Ik denk dat als je hem in HomeKit wil, alleen de Hue module gaat werken, Apple laat alleen producten van de fabrikant in HomeKit terugkomen voor zover ik weet. Overigens kost de module van Hue zelf ook iets van 40 euro, deze dus: https://www.philips-hue.c...itch-module/8719514318045
Dat is nou net niet de bedoeling.
je zal de lamp moeten vervangen door een slimme lamp. daar ontkom je niet aan. prijs/kwaliteit blijft de Ikea Tradfri serie wat mij betreft onverslaanbaar. Je hebt een hub nodig, een schakelaar om te koppelen (zit in een startersset met 1 lamp als je die wil) en dan kun je onbeperkt lampen bijkopen. Dat is de enige manier om richting HomeKit te kunnen gaan, normale lampen kan ook maar dan moet je met stekkerdozen die op HomeKit werken aan de slag. Dan kun je echter niks anders dan aan/uit en heb je geen dimfunctionaliteit. Kortom, dat is minder handig =).qwasd schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:42:
[...]
Maar dan heb ik toch ook een slimme lamp nodig.
Dat is nou net niet de bedoeling.
youtube.com/@hisrep
Lees ik dan verkeerd dat je met deze bestaande lampen slim kunt bedienen met Hue? En is dan toch weer te koppelen aan Homekit? Of zie ik dit verkeerd en werkt dit totaal anders?DeNachtwacht schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:45:
[...]
je zal de lamp moeten vervangen door een slimme lamp. daar ontkom je niet aan. prijs/kwaliteit blijft de Ikea Tradfri serie wat mij betreft onverslaanbaar. Je hebt een hub nodig, een schakelaar om te koppelen (zit in een startersset met 1 lamp als je die wil) en dan kun je onbeperkt lampen bijkopen. Dat is de enige manier om richting HomeKit te kunnen gaan, normale lampen kan ook maar dan moet je met stekkerdozen die op HomeKit werken aan de slag. Dan kun je echter niks anders dan aan/uit en heb je geen dimfunctionaliteit. Kortom, dat is minder handig =).
Voor alleen aan/uit is er ook nog deze:
https://www.beaumotica.nl...w-ac-switch-7104389273352
[ Voor 5% gewijzigd door qwasd op 04-12-2021 23:58 ]
Die van iCasa is alleen te koppelen via een Homey met HomeKit. Dat is net zoiets als met homebridge een lamp of schakelaar proberen te koppelen.qwasd schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:51:
[...]
Lees ik dan verkeerd dat je met deze bestaande lampen slim kunt bedienen met Hue? En is dan toch weer te koppelen aan Homekit? Of zie ik dit verkeerd en werkt dit totaal anders?
Voor alleen aan/uit is er ook nog deze:
https://www.beaumotica.nl...w-ac-switch-7104389273352
Ik heb ruim 30 lampen van Trådfri gehad en stap nu bewust over op de Hue lijn. Wat duurder maar kwalitatief zeker stukken beter. Helemaal als je kijkt naar het dim niveau en de verschillende kleuren.DeNachtwacht schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:45:
[...]
je zal de lamp moeten vervangen door een slimme lamp. daar ontkom je niet aan. prijs/kwaliteit blijft de Ikea Tradfri serie wat mij betreft onverslaanbaar. Je hebt een hub nodig, een schakelaar om te koppelen (zit in een startersset met 1 lamp als je die wil) en dan kun je onbeperkt lampen bijkopen. Dat is de enige manier om richting HomeKit te kunnen gaan, normale lampen kan ook maar dan moet je met stekkerdozen die op HomeKit werken aan de slag. Dan kun je echter niks anders dan aan/uit en heb je geen dimfunctionaliteit. Kortom, dat is minder handig =).
En hou er rekening mee dat ook de hub niet een onbeperkt aantal lampen ondersteunt.
Heb het voor nu kunnen oplossen met een dimmer switch die ik over had.meesje schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:24:
[...]
Zoals @TheKerremenke aangeeft, heb je inderdaad de Tradfri hub nodig om de stekker zichtbaar te krijgen in HomeKit. Mocht je al gebruik maken van homebridge, dan zou je met de Hue plugin deze stekker wel zichtbaar kunnen krijgen in HomeKit.
Hoop dat ze het ooit nog gaan aanpassen.
Vanwege vereisten vanuit Apple zie ik dit niet gebeuren. Mijn advies is om een Tradfri hub aan te schaffen. Je kunt dan ook zonder problemen eventuele firmware updates toepassen.Dvh12 schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:42:
[...]
Heb het voor nu kunnen oplossen met een dimmer switch die ik over had.
Hoop dat ze het ooit nog gaan aanpassen.
Hi!
Wellicht over het hoofd gezien tijdens mijn zoektocht. Ik probeer een familielid toe te voegen aan de home app, maar als ik dat doe dan word ik eruit gegooid als eigenaar en kan ik dus niks meer. Degene kan, ondanks accepteren ook niks... Zijn jullie dit tegengekomen en hoe hebben jullie deze opgelost?
(ik heb een oplossing met een cert online gevonden maar werkt niet meer in de nieuwere OS-en van apple)
Wellicht over het hoofd gezien tijdens mijn zoektocht. Ik probeer een familielid toe te voegen aan de home app, maar als ik dat doe dan word ik eruit gegooid als eigenaar en kan ik dus niks meer. Degene kan, ondanks accepteren ook niks... Zijn jullie dit tegengekomen en hoe hebben jullie deze opgelost?
(ik heb een oplossing met een cert online gevonden maar werkt niet meer in de nieuwere OS-en van apple)
Nog nooit gehoord dat je jezelf als eigenaar uit HK gooit. Is het familielid onderdeel van je iOS? Maw heb je delen met gezin aan staan?
(Te vinden onder instellingen, je naam/Apple ID bovenaan, daar staat dan delen met gezin)
Kan me voorstellen dat dat een vereiste is, voordat je iemand HK toegang geeft.
(Te vinden onder instellingen, je naam/Apple ID bovenaan, daar staat dan delen met gezin)
Ja, is inderdaad onderdeel van mn gezin. wat hier staat beschreven gebeurt er dus bij mij. Heb dat cert geprobeerd maar no dice...
Nee hoor. Mijn vriendin heeft gewoon toegang tot mijn Woning app, maar we hebben geen gedeeld account.TheKerremenke schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:14:
Hey Siri vergrendel de auto 
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qmkdHqN2cg71EPYdW3f1arKi.jpg?f=user_large)
Iemand enig idee of, en hoe, je de volgorde van gecombineerde tegels kan aanpassen? Wil auto links hebben.
/f/image/xXckwdhiyFEL3V0cosh3KmH2.png?f=fotoalbum_large)
Ben vooral benieuwd welke luchtreiniger je hebt die homekit comp. is, of via homebridge zo mooi ontsloten kan wordenToppe schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:51:
Iemand enig idee of, en hoe, je de volgorde van gecombineerde tegels kan aanpassen? Wil auto links hebben.
[Afbeelding]
Xiaomi 3H die gekoppeld is via HomeAssistant.Axel schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:11:
[...]
Ben vooral benieuwd welke luchtreiniger je hebt die homekit comp. is, of via homebridge zo mooi ontsloten kan worden
Home Assistant heeft een ingebouwde HomeBridge intergratie, werkt perfect! Voor vragen of screenshots stuur maar een PB
Iemand een gouden tip voor mijn setup?
Ik ben langzaam aan het overstappen naar HomeKit.
Enige tijd terug zelf een iPhone gekocht en hierin de Home app ingesteld, voornamelijk enkele Hue lampen.
Werkte altijd prima.
Enige tijd later een Apple TV 4K erbij gehaald en deze als HomeKit Hub ingesteld.
Inmiddels ook een HomeKit deurbel en hierbij kwam de behoefte om ook een 2e iPhone (van mijn vrouw) toe te voegen aan mijn Home.
En nu begon het feest.
Toevoegen gaat eigenlijk prima en het is ook mogelijk om de lampen en deurbel te bedienen zolang ze met haar iPhone verbonden is met WiFi. Zodra zij buiten het bereik van het WiFi signaal komt kan ze geen verbinding meer krijgen om de lampen en deurbel te bedienen. In de Home app zie je ook dat de verbinding met de Apple TV Home hub continue verspringt van “verbonden” naar “niet verbonden”, waarbij de status “niet verbonden” de overhand heeft.
Ik heb al vanalles geprobeerd… en vele oplossingen op internet proberen te volgen maar ik krijg het maar niet werkend. Een tweede iPhone lijkt dezelfde problemen te hebben dus ik vermoed dat het probleem in mijn account ofwel de Apple TV zit.
Overigens, als ik de rechten aanpas van het account van mijn vrouw binnen de Home setup, dan zie ik dat het enorm lang duurt voordat deze aanpassingen ook zichtbaar zijn in haar Home app. Zelfs als ze met WiFi is verbonden.
De enige oplossing die ik voorbij heb zien komen en die ik nog niet geprobeerd heb is om Apple te contacteren en een volledige reset te vragen van het HomeKit profiel op mijn account. Maar wellicht zijn er nog suggesties die ik kan proberen.
Tot nu toe heb ik haar al enkele keren opnieuw uitgenodigd, waarbij opvalt dat het verwijderen van haar account uit de Home configuratie erg lang duurt (maar wellicht is dit normaal). Zowel via de iPhone als haar MacBook de invite geaccepteerd. Ook de Apple TV ben ik uitgelogd van iCloud en opnieuw ingelogd. Ik heb daarnaast geprobeerd een 2e Home aan te maken in de Home app, maar hierbij lukte het mij niet eens om haar toe toevoegen. Uitnodiging wordt wel verstuurd maar het account wordt maar niet toegevoegd.
Zelf heb ik zowel op mijn iPhone als iPad geen enkele probleem, ook niet wanneer ik niet ben verbonden met WiFi.
Enige tijd terug zelf een iPhone gekocht en hierin de Home app ingesteld, voornamelijk enkele Hue lampen.
Werkte altijd prima.
Enige tijd later een Apple TV 4K erbij gehaald en deze als HomeKit Hub ingesteld.
Inmiddels ook een HomeKit deurbel en hierbij kwam de behoefte om ook een 2e iPhone (van mijn vrouw) toe te voegen aan mijn Home.
En nu begon het feest.
Toevoegen gaat eigenlijk prima en het is ook mogelijk om de lampen en deurbel te bedienen zolang ze met haar iPhone verbonden is met WiFi. Zodra zij buiten het bereik van het WiFi signaal komt kan ze geen verbinding meer krijgen om de lampen en deurbel te bedienen. In de Home app zie je ook dat de verbinding met de Apple TV Home hub continue verspringt van “verbonden” naar “niet verbonden”, waarbij de status “niet verbonden” de overhand heeft.
Ik heb al vanalles geprobeerd… en vele oplossingen op internet proberen te volgen maar ik krijg het maar niet werkend. Een tweede iPhone lijkt dezelfde problemen te hebben dus ik vermoed dat het probleem in mijn account ofwel de Apple TV zit.
Overigens, als ik de rechten aanpas van het account van mijn vrouw binnen de Home setup, dan zie ik dat het enorm lang duurt voordat deze aanpassingen ook zichtbaar zijn in haar Home app. Zelfs als ze met WiFi is verbonden.
De enige oplossing die ik voorbij heb zien komen en die ik nog niet geprobeerd heb is om Apple te contacteren en een volledige reset te vragen van het HomeKit profiel op mijn account. Maar wellicht zijn er nog suggesties die ik kan proberen.
Tot nu toe heb ik haar al enkele keren opnieuw uitgenodigd, waarbij opvalt dat het verwijderen van haar account uit de Home configuratie erg lang duurt (maar wellicht is dit normaal). Zowel via de iPhone als haar MacBook de invite geaccepteerd. Ook de Apple TV ben ik uitgelogd van iCloud en opnieuw ingelogd. Ik heb daarnaast geprobeerd een 2e Home aan te maken in de Home app, maar hierbij lukte het mij niet eens om haar toe toevoegen. Uitnodiging wordt wel verstuurd maar het account wordt maar niet toegevoegd.
Zelf heb ik zowel op mijn iPhone als iPad geen enkele probleem, ook niet wanneer ik niet ben verbonden met WiFi.
Dat het lang kan duren voordat wijzigingen doorgevoerd zijn binnen je woning setup klopt wel. Dat heb ik hier ook. Toevoegen, bewerken, verwijderen etc vallen daar allemaal onder.AP3X schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:40:
Werkte altijd prima.
En nu begon het feest.
Heb je al eens geprobeerd om haar uit de woning app te gooien, uit te loggen van iCloud, toestel herstarten, inloggen op iCloud, herstarten en daarna toevoegen aan de woning app?
Als ze verbonden is met een ander wifi netwerk (bv je buren) doet hij het dan wel gewoon?
En als je de woning app opent, dan links boven in het huisje ‘Woning instellingen’ opent, op haar naam klikt dan staat daar bedien accessoires van afstand aan neem ik aan?
[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 22-12-2021 19:20 ]
Ander WiFi netwerk geeft hetzelfde probleem.Toppe schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:19:
[...]
Dat het lang kan duren voordat wijzigingen doorgevoerd zijn binnen je woning setup klopt wel. Dat heb ik hier ook. Toevoegen, bewerken, verwijderen etc vallen daar allemaal onder.
Heb je al eens geprobeerd om haar uit de woning app te gooien, uit te loggen van iCloud, toestel herstarten, inloggen op iCloud, herstarten en daarna toevoegen aan de woning app?
Als ze verbonden is met een ander wifi netwerk (bv je buren) doet hij het dan wel gewoon?
En als je de woning app opent, dan links boven in het huisje ‘Woning instellingen’ opent, op haar naam klikt dan staat daar bedien accessoires van afstand aan neem ik aan?
Ik ga de stappen met het uitloggen van iCloud proberen.. ik ga er vanuit dat je bedoelt om uit te loggen van iCloud op haar iPhone
Bedienen op afstand staat inderdaad aan.. maar als ik bijvoorbeeld deze instelling uitzet, dan zie ik deze verandering niet op haar iPhone doorkomen in de Home app
Kan normaal gesproken ook wel even duren hoor… is niet meteen geregeld.AP3X schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:32:
[...]
Ander WiFi netwerk geeft hetzelfde probleem.
Ik ga de stappen met het uitloggen van iCloud proberen.. ik ga er vanuit dat je bedoelt om uit te loggen van iCloud op haar iPhone
Bedienen op afstand staat inderdaad aan.. maar als ik bijvoorbeeld deze instelling uitzet, dan zie ik deze verandering niet op haar iPhone doorkomen in de Home app
Vergeet niet opnieuw op te starten nadat je inlogt op iCloud en voordat je weer een uitnodiging stuurt.
Geen oplossing, maar welke deurbel gebruik jij? Heeft deze HomeKit secure video ondersteuning?AP3X schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:40:
Werkte altijd prima.
Ondertussen zelf al wat onderzoek aan het doen, maar ik ben op zoek naar een HomeKit-enabled video camera die volgende eigenschappen heeft
1) POE
2) Zwart
3) Buitencamera en geen "dome" vormfactor omdat het een muurmontage betreft
4) Geen cloud storage (of het moest Homekit Secure Video zijn) maar SD of het liefst NAS (geen eigen NVR, wil geen vendor lock-in of het moest Apple zijn)
Heb er een paar op het oog, maar heeft iemand ervaring met een dergelijk toestel?
Edit:
Ik heb reeds Homebridge draaien en met de Homebridge Camera FFmpeg Plugin is het niet nodig om de officiele HomeKit-label te hebben, dus dat opent al meer mogelijkheden.
Er is ook een lijst met alle camera's en hun configuraties, iemand ervaring met deze integratie en deze set van camera's?
1) POE
2) Zwart
4) Geen cloud storage (of het moest Homekit Secure Video zijn) maar SD of het liefst NAS (geen eigen NVR, wil geen vendor lock-in of het moest Apple zijn)
Heb er een paar op het oog, maar heeft iemand ervaring met een dergelijk toestel?
Edit:
Ik heb reeds Homebridge draaien en met de Homebridge Camera FFmpeg Plugin is het niet nodig om de officiele HomeKit-label te hebben, dus dat opent al meer mogelijkheden.
Er is ook een lijst met alle camera's en hun configuraties, iemand ervaring met deze integratie en deze set van camera's?
[ Voor 31% gewijzigd door cwegh op 23-12-2021 12:19 ]
Ik gebruik de Logitech Circle View Doorbell met HKSV support.Dj-sannieboy schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:26:
[...]
Geen oplossing, maar welke deurbel gebruik jij? Heeft deze HomeKit secure video ondersteuning?
Tot nu toe erg tevreden.
Had hiervoor een Nest deurbel van Google met een abonnement.
Fijne is dat de Logitech bel objecten herkend en op basis daarvan notificatie kan geven (of niet).
Nadeel is wel dat ie niet 24/7 opneemt… dus alleen als er beweging wordt gedetecteerd
——-
Ik heb overigens inmiddels het probleem met de verbinding vanaf buiten mijn WiFi netwerk op kunnen lossen.
Het probleem bestond ook op een 2e iPhone en daarom moest het probleem wel aan de Apple TV of mijn account/setup liggen. Gezien ik zelf geen problemen had kon het niet aan het netwerk liggen.
Maar na enkele dagen frustratie en puzzelen bedacht ik mij dat ik bij de overstap van Google Assistant naar HomeKit mijn gmail adres heb verwijderd van mijn iCloud account. Deze is toen omgezet naar een @icloud.com als primair adres.
Nadat ik mijn oude gmail.com adres terug heb toegevoegd aan mijn iCloud account begon de remote access voor de andere Home users direct te werken

[ Voor 38% gewijzigd door AP3X op 23-12-2021 13:44 ]
Bedankt voor de tip van Scrypted, ga ik zeker bekijken. De Foscam G4P stond nu ook op de shortlist, goed om te horen dat jij die werkend hebt!Deshmir schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:51:
@cwegh waarom geen Scrypted?
Als het RTSP en/of ONVIF ondersteund kan je bijna elke camera HSKV maken
Ik heb een Foscam G4P in Homekit hangen (via scrypted)
Enige lastige is, is dat als het mistig is hij constant motion detect.cwegh schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:54:
[...]
Bedankt voor de tip, ga ik zeker bekijken. De Foscam G4P stond nu ook op de shortlist, goed om te horen dat jij die werkend hebt!
Ik weet niet of dat aan het weer ligt of aan de instellingen qua nachtzicht e.d. (color/hue correction).
Vrijwel elke camera heeft een RTSP stream en dus kan je elke camera ‘slim’ maken.cwegh schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:15:
Ondertussen zelf al wat onderzoek aan het doen, maar ik ben op zoek naar een HomeKit-enabled video camera die volgende eigenschappen heeft
1) POE
2) Zwart
Edit:
In het vorige huis had ik Reolink’s hangen. Prima spul voor relatief weinig.
Denk dat je beter terecht kan in het topic voor beveiligingscamera’s aangezien ze daar meer kennis zit voor de door jou gestelde eisen.
[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 23-12-2021 14:15 ]
Net een tweede Apple TV uit de voorraad gepakt en aangesloten. Ik kan alles er mee doen zoals AirPlay en Screen Mirroring maar ik zie hem niet in de woning app staan… kan hem ook niet toevoegen als accessoire.
Ik doe iets fout, maar kan er niet meer opkomen wat het was, iemand?
Ik doe iets fout, maar kan er niet meer opkomen wat het was, iemand?
@Toppe misschien een beetje captain obvious, aangevinkt “use this apple tv as home hub”? ((Of hoe dat ook heet))
Yep. En hij staat gewoon netjes in m’n hub lijstjeDeshmir schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:55:
@Toppe misschien een beetje captain obvious, aangevinkt “use this apple tv as home hub”? ((Of hoe dat ook heet))
@Toppe Ik heb hem zelf ook niet als accessoire....
Is het dan een HomeKit camera, of echt HomeKit Secure Video? Secure Video is dat de opnames ook in de cloud worden opgeslagen.. ik dacht dat Apple dat moest ondersteunen, niet elke Homekit camera heeft ook ondersteuning voor Secure Video.Deshmir schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:51:
@cwegh waarom geen Scrypted?
Als het RTSP en/of ONVIF ondersteund kan je bijna elke camera HSKV maken
Ik heb een Foscam G4P in Homekit hangen (via scrypted)
Ik had in reviews gelezen dat de Logitech Circle View Doorbell niet met hoge temperaturen om kan gaan. Heb je daar ook al iets van gemerkt? Dus als hij op het zuiden staat, zon er vol op.. dan kan hij te heet worden en uit gaan.AP3X schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:40:
[...]
Ik gebruik de Logitech Circle View Doorbell met HKSV support.
Tot nu toe erg tevreden.
Had hiervoor een Nest deurbel van Google met een abonnement.
Fijne is dat de Logitech bel objecten herkend en op basis daarvan notificatie kan geven (of niet).
Nadeel is wel dat ie niet 24/7 opneemt… dus alleen als er beweging wordt gedetecteerd
Hier nog iemand met een circle view deurbel. In het begin wel problemen gehad dat ie warm werd en geregeld offline ging. Maar sinds de laatste update is dat probleem verholpen. Hier hangt ie trouwens op het oosten gericht. Dus er komt geen hete zon op terecht. Toch werd ie aardig warm, zelfs savonds. Nu doet het inmiddels perfect.ChrisM schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:03:
[...]
Ik had in reviews gelezen dat de Logitech Circle View Doorbell niet met hoge temperaturen om kan gaan. Heb je daar ook al iets van gemerkt? Dus als hij op het zuiden staat, zon er vol op.. dan kan hij te heet worden en uit gaan.
We gaan het zien in de zomer. Vanaf de middag zal hier volop de zon erop staan (bel is gericht naar het westen en hangt in de open lucht, dus geen afdak oid).ChrisM schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:03:
[...]
Ik had in reviews gelezen dat de Logitech Circle View Doorbell niet met hoge temperaturen om kan gaan. Heb je daar ook al iets van gemerkt? Dus als hij op het zuiden staat, zon er vol op.. dan kan hij te heet worden en uit gaan.
Heb hem nu pas een paar dagen en ik ga er vanuit dat, hoewel er de zon nu op staat, hij niet oververhit raakt in deze periode
Het gaat mis bij je iPad. Dat is de slechts denkbare hub die je kunt hebben. Volgens mij moet die echt AAN staan om je automatisering te laten werken.Dvh12 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 00:06:
Sinds kort bezig met wat automatiseringen. De eerste gemaakt voor als we thuis komen. Echter gebeurt er helemaal niks, kan ik ergens in zien waar het mis gaat?
Ik gebruik mijn iPad als hub, kn dit er voor zorgen dat er altijd “iemand” thuis is voor het systeem? [Afbeelding]
Ipad moet altijd onder stroom staan. Heeft hier 3 jaar lang perfect gewerkt, ik 4 dagen terug Homepods binnengekregen heb.Serena schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 05:04:
[...]
Het gaat mis bij je iPad. Dat is de slechts denkbare hub die je kunt hebben. Volgens mij moet die echt AAN staan om je automatisering te laten werken.
Bing
Ik heb dus sinds kort onze HomePods op de NL taal gezet. Top!
Alleen nu heb ik dus ook de lamp-namen veranderd in de homekit app.
Ik zie dit alleen niet terug in de HUE app. Hoe "forceer" ik nu een sync?
Heb de bridge al verwijderd en opnieuw toegevoegd... hielp niet
.
Alleen nu heb ik dus ook de lamp-namen veranderd in de homekit app.
Ik zie dit alleen niet terug in de HUE app. Hoe "forceer" ik nu een sync?
Heb de bridge al verwijderd en opnieuw toegevoegd... hielp niet