Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02:03
Dan moet de Logitech Circle View deurbel wel een update krijgen. Hier was 8V 1A te weinig. Zelfs 24V 15A was te weinig. Bleef maar offline gaan.

Nu met een 24V 30A werkt die perfect. Wel iets waar Logitech rekening mee mag houden als ze het in de EU gaan uitbrengen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Laatst online: 18-06 09:36
@meesje @Toppe Zouden jullie de Netatmo deurbel weer kopen? Heb nu Ring. maar twijfel of ik deze zal vervangen door de Netatmo. Heb al 2x Presence en Eufy Indoor (buiten onder afdakje).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jasper1975 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:10:
@meesje @Toppe Zouden jullie de Netatmo deurbel weer kopen? Heb nu Ring. maar twijfel of ik deze zal vervangen door de Netatmo. Heb al 2x Presence en Eufy Indoor (buiten onder afdakje).
Zonder twijfel.

Enige waar ik een beetje van baal is dat Netatmo al vorig jaar beloofde HSV "Rond december" uit te brengen om, in mijn optiek, nu alvast een graantje mee te pakken van de HomeKit gebruikers in de EU voordat Logitech met hun deurbel op de markt komt.

Tweede puntje: Ik vindt de reactie snelheid wat traag. Als ik er niet ben en de bel gaat dan duurt het zeker 10/15 seconde voordat ik een goeie verbinding heb met de bel. Ik vraag me alleen af in hoeverre je Netatmo dit kan verwijten en of HSV hier straks nog invloed op gaat hebben.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:04
wow, nou dat is voor mij dan al dealbreaker genoeg eerlijk gezegd...

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 20:15
Ik kan nog niet meer dan 5 camera’s inschakelen onder iOS 15. Denk dat het nog geactiveerd moet worden of zo?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:18:
wow, nou dat is voor mij dan al dealbreaker genoeg eerlijk gezegd...
Wat? De snelheid? Daarin ben je echt niet alleen afhankelijk van Netatmo hoor. Thuis heb ik vrijwel instant verbinding maar nu moet je toch echt via de cloud van Netatmo én Apple. Ik verwacht straks dat het sneller is met HSV.

[ Voor 38% gewijzigd door Toppe op 08-06-2021 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:25:
Ik kan nog niet meer dan 5 camera’s inschakelen onder iOS 15. Denk dat het nog geactiveerd moet worden of zo?
Bij HSV ben je afhankelijk van iCloud, het zou goed kunnen zijn dat ze die optie pas activeren als ook je hub's om zijn naar iOS 15.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Toppe schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:59:
[...]

Bij HSV ben je afhankelijk van iCloud, het zou goed kunnen zijn dat ze die optie pas activeren als ook je hub's om zijn naar iOS 15.
Klopt, helemaal niet over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:24:
[...]

Klopt, helemaal niet over nagedacht.
Sowieso kan het denk ik wat langer duren. Dit is een onderdeel van iCloud+
iCulture zegt hierover:
Wanneer is iCloud Plus beschikbaar?
iCloud+ is onderdeel van iOS 15 en de andere software-updates. Deze verschijnen in het najaar, vermoedelijk ergens halverwege september. Vanaf dat moment is iCloud+ ook beschikbaar. Maar niet alle functies zijn meteen te gebruiken. Apple zegt dat de Verberg mijn e-mailadres-functie pas later dit jaar in een aparte software-update van iOS 15 toegevoegd gaat worden.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 08-06-2021 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:00:
[...]

Sowieso kan het denk ik wat langer duren. Dit is een onderdeel van iCloud+
iCulture zegt hierover:
Wanneer is iCloud Plus beschikbaar?
iCloud+ is onderdeel van iOS 15 en de andere software-updates. Deze verschijnen in het najaar, vermoedelijk ergens halverwege september. Vanaf dat moment is iCloud+ ook beschikbaar. Maar niet alle functies zijn meteen te gebruiken. Apple zegt dat de Verberg mijn e-mailadres-functie pas later dit jaar in een aparte software-update van iOS 15 toegevoegd gaat worden.
iCloud+ hier al beschikbaar :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0r0H6nW1g8N_WOv3ypXmCP-J9Zc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/flvWtJn2xfhwBvALwW5M1zly.jpg?f=fotoalbum_large

Ook Hide my mail is hier actief
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/goEK-dU7Nw6sc4IY0V9EZdpjotI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gxOgZweKUvB584xK1TRObG1n.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Toppe op 08-06-2021 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:39:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Top! Het artikel is natuurlijk geschreven zonder rekening te houden met beta gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Toppe schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:39:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je kan nog niet je eigen domein aan iCloud koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasper1975 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:25:
[...]

Je kan nog niet je eigen domein aan iCloud koppelen?
Nee, kan die optie niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-05 14:23
Toppe schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:26:
[...]

4? 5 hoor :)

...

Aanpassen van de volgorde lijkt niet te kunnen. En het is jammer dat ze niet een Home app hebben ontwikkeld voor de Apple TV.

Je kan wel de accessoires in de ruimte bedienen waar je ook de camera hebt hangen (onderste foto) maar je kan ze niet op een snelle manier uitzetten behalve via de Home ‘addon’ de camera openen en het daar aan en uit te zetten.

Ook dimmen etc gaat niet terwijl het top zou zijn als je de verlichting kan bedienen als je een filmpje kijkt.
Dit ziet er wel goed uit zo! Welke camera's gebruik je hier? Ziet er uit als kraakhelder beeld. Hoe is 's nachts de kwaliteit?

P.s. goeie plek voor tissues!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thomas20 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:00:
[...]

Dit ziet er wel goed uit zo! Welke camera's gebruik je hier? Ziet er uit als kraakhelder beeld. Hoe is 's nachts de kwaliteit?

P.s. goeie plek voor tissues!
Links boven: Reolink RLC-511W
Links onder: Netatmo deurbel
Rechts onder: RLC-520
De rest: RLC-420

Foto’s bij nacht, timestamp links onder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9hyZIDgevsU-DzWeExe0lqLmE_A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F8Re6liFO24Jtjj93Cw53Sfu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nug5TDkX_19V7AWBXPgbmGGNBaI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xbYKs3P3aYmLIbF0X4mDtgdR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBVkBNmn_2Smy6-z5ovOBZChElc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BByY7Tr8nXTuGXL32N483gD9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door Toppe op 09-06-2021 12:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Toppe schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:23:
Die ‘Discover’ pagina mag wat mij betreft verdwijnen
Ik vind dat inderdaad een miskleun van de eerste orde. Zoiets had ik helemaal niet van Apple verwacht. Als ik hulp nodig heb ga ik wel naar de support pagina. Als ik producten wil kopen, ga ik wel naar de online Apple store. In de Bestanden app (zelfde soort navigatie deel aan de linkerzijde) heb je toch ook geen link naar een support pagina of een link waar je een icloud abonnement kunt afsluiten?
Jammer om te zien dat dit nog niet is verdwenen in iOS15. Breng zo’n ‘discover’ optie dan onder in een klein subtiel vraagteken of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roofingburner
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-06 12:57
Toppe schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:05:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toppe schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:05:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb ook een Reolink camera, maar hoe koppel je die aan Homekit, ik dacht dat dit niet kon. We hebben ook een Circle 2 hangen die koppelt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roofingburner schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:16:
[...]

[...]

Ik heb ook een Reolink camera, maar hoe koppel je die aan Homekit, ik dacht dat dit niet kon. We hebben ook een Circle 2 hangen die koppelt wel.
Ik heb hem in Home Assistant zitten en die heeft een (automatische) koppeling met HomeBridge/HomeKit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:10
B-lex schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:54:
[...]

Ik heb ze gewoon buiten hangen en de openingen ff dichtgeplakt met isolatietape/ducttape. Ding zit verder zo strak in elkaar dat ie prima spatwaterdicht is. Hangen nu al een paar maanden in weer en wind.
Hangen ze nog steeds? :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
TheKerremenke schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:57:

Eufy 2K DIY Outdoor

Begin van het jaar heb ik de Eufycam 2 geprobeerd. Echter door veel interferentie problemen, het nadeel van batterij powered (hier niet nodig) en de vertraagde opnames (ivm batterij opnames). Heb ik ze toen heel snel terug gestuurd naar Coolblue. Zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62739268

Nadat ik al een Logitech Circle view onder de overkapping in de tuin had hangen. Voor de fun toen enkele goedkopere HomeKit camera’s gekocht. Een Eufy 2K, Eufy Pan & Tilt en de Aqara G2H. Puur om te kijken hoe slecht/goed deze waren. Deze zijn allemaal om binnen te gebruiken, dus helaas niet geschikt voor buiten.

Toch had ik graag weer een camera bij de oprit hangen. Puur om de voordeur, de brievenbus en mijn geparkeerde auto in de gaten te kunnen houden. Nogal wat pakketbezorgers proppen graag te grote pakketten in deze brievenbus. Mocht er een keer schade ontstaan, dan heb ik tenminste wat bewijslast om het e.e.a. aan te kunnen tonen.

Op Reddit las ik toevallig over iemand die een paar maanden geleden een Eufy 2K camera buiten in een outdoor behuizing had opgehangen. Deze behuizing om precies te zijn. https://www.amazon.com/gp...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1 Aangezien ik de Eufy 2K toch over had, besloten om een DIY projectje te starten.

Als eerste met een scherp mes en schuine kniptang aan de binnenkant de randen deels weg geknipt en gesneden.

[Afbeelding]

Vervolgens past ie, wel een beetje schuin, precies erin. Het doorzichtig plastic en de witte kap passen er net overheen. De usb kabel is wel een beetje krapjes. Maar eenmaal die erin zit, blijft die zeker zitten. >:) Beetje passen en meten. De voorkant is net dicht, maar er zit een kleine spleet aan de onderkant. Echter kan vocht er via de onderkant altijd uit. De spleet aan de voorkant zou natuurlijk altijd nog met kit kunnen worden dicht gemaakt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daarna buiten een opbouwdoos gemonteerd. Waar stroom voor de buiten lamp en precies een stopcontact voor de usb lader in past. Daarna het meerendeel van de usb kabel opgerold en erin gepropt. Paste net. Toen de Eufy 2K camera in de outdoor behuizing opgehangen. Wel rekening met de kabel moeten houden, deze trok de camera omlaag. Waarna ik deze maar met een ty-wrap heb vast gezet. Nu blijft de camera prima in positie.

Verder werkt ie als elke andere HomeKit camera. Dus activiteiten zones, berichtgeving, opname mogelijkheden via HSV, enz werkt prima. Al met al een leuk klusje. Hoe die zich gaat houden in het natte Nederland zal ik tzt wel laten weten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je nog een foto van hoe het er in het er in de opbouwdoos uitziet? Ik ben benieuwd hoe je het met de stroom gedaan hebt. Ik zoek hiervoor nog wat input :)

Heeft ie het tot zover overleefd buiten?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
hk12nl schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 23:32:
[...]

Heb je nog een foto van hoe het er in het er in de opbouwdoos uitziet? Ik ben benieuwd hoe je het met de stroom gedaan hebt. Ik zoek hiervoor nog wat input :)

Heeft ie het tot zover overleefd buiten?
Ik heb helaas geen foto van de opbouwdoos. Maar stel je een kaal opbouw stopcontact, zonder witte case/omhulsel voor met daarin een losse usb stekker erin en heel veel usb kabel. Dit in zo’n opbouw doos gepropt.

Tot op heden doet ie het prima.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:19
Yes, werken nog steeds perfect. Af en toe even het lensje schoonmaken van 1 die redelijk in weer en wind hangt, that’s it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-05 14:52
Ik heb sinds afgelopen week HKSV ingesteld op 1 camera, maar ik kan geen opnames terug kijken? Instellingen heb ik al zo veel mogelijk op opnemen gezet, maar geen resultaat. Het rode bolletje (in Home rechtsboven in camera overzicht) brand wel, bij de anderen is die blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb sinds een paar dagen dat mijn Ikea lampen niet meer te bereiken zijn. Normaal gesproken hielp het even door de hub spanningsvrij te maken en opnieuw te laten verbinden.

In de Ikea app werkt alles gewoon, in de HomeKit omgeving werkt het niet. De rest (zoals homebridge en Hue) werken nog perfect.

Iemand een idee? Voel vrij weinig voor een hele reset van ‘t systeem…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:56
Toppe schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 17:07:
Heb sinds een paar dagen dat mijn Ikea lampen niet meer te bereiken zijn. Normaal gesproken hielp het even door de hub spanningsvrij te maken en opnieuw te laten verbinden.

In de Ikea app werkt alles gewoon, in de HomeKit omgeving werkt het niet. De rest (zoals homebridge en Hue) werken nog perfect.

Tijd geleden had ik dit ook, uiteindelijk de hub eruit gegooid, home weggegooid, apple tv uit, router en accespoint back to defaults en toen opnieuw begonnen met opbouwen.
Beetje rigoreus, maar wist het echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Toppe schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 17:07:

Ontkoppelen van HomeKit? Lijkt me het beste om eerst in Woning app te doen, daarna zelfde in Ikea app. Even stroom er af halen (kwartier) dan opnieuw toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:30:
[...]

Ontkoppelen van HomeKit? Lijkt me het beste om eerst in Woning app te doen, daarna zelfde in Ikea app. Even stroom er af halen (kwartier) dan opnieuw toevoegen.
Ja, dat is de volgende stap. Over 4 weken trek ik alles los vanwege de verhuizing dus heb niet heel veel zin om er zoveel tijd in te steken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Serena schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 20:20:
[...]

Precies dit…
Wil nog wel graag een CO melder voor op de slaapkamer. Ketel hangt op dezelfde verdieping namelijk…
Hoi @Serena
Heb je uiteindelijk een CO melder geplaatst? Ik ben een slaap kamer aan het realiseren met een ketel in die kamer (in een kast weggewerkt) En ik twijfel of ik voor een Homekit versie ga of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Jasper1975 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:33:
[...]

Hoi @Serena
Heb je uiteindelijk een CO melder geplaatst? Ik ben een slaap kamer aan het realiseren met een ketel in die kamer (in een kast weggewerkt) En ik twijfel of ik voor een Homekit versie ga of niet.
Nope, nog steeds niets gevonden naar mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jasper1975 Een CO melder met HK ondersteuning is er helaas nog niet. Volgens mij is de Nest Protect de enige smart melder die CO kan meten. Het zou mooi zijn als deze ondersteuning krijgt voor Matter, maar daar is nog niks over bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:02:
@Jasper1975 Een CO melder met HK ondersteuning is er helaas nog niet. Volgens mij is de Nest Protect de enige smart melder die CO kan meten. Het zou mooi zijn als deze ondersteuning krijgt voor Matter, maar daar is nog niks over bekend.
Ik heb er twee, CO wordt gewoon in HK weergegeven (middels homebridge plug-in weliswaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
meesje schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:02:
Je hebt dezehttps://www.coolblue.nl/p...ro-co-sensor-homekit.html maar die is behoorlijk aan de prijs. Daar koop je vier non HK varianten voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasper1975 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:38:
[...]

Je hebt dezehttps://www.coolblue.nl/p...ro-co-sensor-homekit.html maar die is behoorlijk aan de prijs. Daar koop je vier non HK varianten voor.
Die werkt via Bluetooth en afgezien van de reactie snelheid (1-5 seconde) is ook het bereik niet optimaal, ze werken op batterijen en dus is een mesh netwerk niet mogelijk.

Volgens mij kunnen ze beter ook met een 230v versie komen die een backups batterij heeft omdat alle nieuwe woningen verplicht rookmelders hebben per verdieping.

[ Voor 22% gewijzigd door Toppe op 17-06-2021 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasper1975 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:38:
[...]

Dat is inderdaad een flinke prijs. In ieder geval bestaat er dus wel eentje met HK support. Het bereik is inderdaad een dingetje, maar met meerdere HomePod Mini’s in huis, hoeft dit geen issue te zijn.
T.o.v. een Nest Protect is een losse CO melder wel beter, want een rookmelder en een CO melder hebben een andere optimale plaatsing.
Los daarvan (alles beter dan geen CO meting ;)) ben ik wel gecharmeerd van de Nest Protect. In de hal en op de overloop kan deze ook mooi als nachtverlichting dienen. Op Reddit gelezen dat deze onderling via Thread communiceren (ik weet niet of dat ook echt zo is, voor mij is Thread nieuw) en verbazen ze zich dat Google hiervoor geen Matter ondersteuning biedt. In ieder geval noemt Google het niet in de lijst met welke wel Matter ondersteunen. Wat niet is, kan wellicht nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:45
NVM, zelf opgelost

[ Voor 95% gewijzigd door DePaul op 20-06-2021 13:26 . Reden: NVM, zelf opgelost ]

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
meesje schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:47:
[...]

Dat is inderdaad een flinke prijs. In ieder geval bestaat er dus wel eentje met HK support. Het bereik is inderdaad een dingetje, maar met meerdere HomePod Mini’s in huis, hoeft dit geen issue te zijn.
T.o.v. een Nest Protect is een losse CO melder wel beter, want een rookmelder en een CO melder hebben een andere optimale plaatsing.
Los daarvan (alles beter dan geen CO meting ;)) ben ik wel gecharmeerd van de Nest Protect. In de hal en op de overloop kan deze ook mooi als nachtverlichting dienen. Op Reddit gelezen dat deze onderling via Thread communiceren (ik weet niet of dat ook echt zo is, voor mij is Thread nieuw) en verbazen ze zich dat Google hiervoor geen Matter ondersteuning biedt. In ieder geval noemt Google het niet in de lijst met welke wel Matter ondersteunen. Wat niet is, kan wellicht nog komen.
Stel je van die 'nachtverlichting' niet te veel voor hoor. Dat is bijna verwaarloosbaar.

Sja en HK support voor de CO melder: als zo'n melder afgaat is wel het laatste waar ik naar ga kijken, of homekit het ook wel gezien heeft en mijn automatisering dan uitvoert. Voor mij levert het alleen maar weer een extra tegeltje op, die als het goed is NOOIT iets zal doen.

edit:
Ik heb sinds eergister een nieuwe inbouwkoffiemachine, met .... wifi...
Ik kan dan via een app het apparaat bedienen... waarom is dat handig :?
punt: het voegt compleet niets toe; je mist er totaal niets aan als je het niet hebt

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 19-06-2021 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
paQ schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:56:
[...]

Stel je van die 'nachtverlichting' niet te veel voor hoor. Dat is bijna verwaarloosbaar.

Sja en HK support voor de CO melder: als zo'n melder afgaat is wel het laatste waar ik naar ga kijken, of homekit het ook wel gezien heeft en mijn automatisering dan uitvoert. Voor mij levert het alleen maar weer een extra tegeltje op, die als het goed is NOOIT iets zal doen.

edit:
Ik heb sinds eergister een nieuwe inbouwkoffiemachine, met .... wifi...
Ik kan dan via een app het apparaat bedienen... waarom is dat handig :?
punt: het voegt compleet niets toe; je mist er totaal niets aan als je het niet hebt
Ik snap je punten. Maar het is wel “fijn/handig” dat als je niet thuis je bericht krijgt als je huis in brand staat. :X

Mbt je koffiemachine, misschien kun je hem automatiseren dat hij s morgens automagisch een kopje koffie zet als je wakker wordt/beneden komt.
8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper1975
Dit is misschien nog een leuke optie:
https://m.youtube.com/watch?v=lS11H_Buv8M dan heb je niet het ‘extra tegeltje’ maar krijg je buitenshuis wel een alarm door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
TheKerremenke schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:58:
[...]

Ik snap je punten. Maar het is wel “fijn/handig” dat als je niet thuis je bericht krijgt als je huis in brand staat. :X

Mbt je koffiemachine, misschien kun je hem automatiseren dat hij s morgens automagisch een kopje koffie zet als je wakker wordt/beneden komt.
8)
Hooguit dat ie al aangaat en spoelt.
Het spoelwater in mijn kopje koffie pas ik voor. Daarbij ben je niet elke dag na exact x min beneden.

neh, er is echt eigenlijk geen voordeel te bedenken. Als je op de bank zit en je drukt op start, moet je naar de keuken rennen want er moet nog een kopje onder. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
paQ schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:38:
[...]

Hooguit dat ie al aangaat en spoelt.
Het spoelwater in mijn kopje koffie pas ik voor. Daarbij ben je niet elke dag na exact x min beneden.

neh, er is echt eigenlijk geen voordeel te bedenken. Als je op de bank zit en je drukt op start, moet je naar de keuken rennen want er moet nog een kopje onder. |:(
Beetje off-topic. Maar als je er zo negatief over bent, waarom koop je het dan überhaupt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
TheKerremenke schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:57:
[...]

Beetje off-topic. Maar als je er zo negatief over bent, waarom koop je het dan überhaupt?
voor de koffie! :)
niet vanwege de wifioptie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdiermen
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-05 21:31
Toppe schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:43:
[...]

Die werkt via Bluetooth en afgezien van de reactie snelheid (1-5 seconde) is ook het bereik niet optimaal, ze werken op batterijen en dus is een mesh netwerk niet mogelijk.
heb deze gehad en weer teruggebracht. Bereik is inderdaad drama, gebruik is niet heel fijn en overall voelt het apparaat ook niet heel robuust.

Heb daarna de Nest protect gekocht en die doet wat die moet doen. Kan via Homebridge ook makkelijk gekoppeld worden aan Homekit en werkt dan gewoonweg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Ik ben op zoek naar een waterthermometer voor mijn zwembad die in HomeKit kan. Bestaat dat?
Gewoon puur zo’n ding dat ik dus in mijn ‘opzet-zwembad’ hang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:13
paQ schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:56:
[...]
Ik heb hier die Fibaro CO melder. Die hoor je (getuige het geluid dat eruit komt als je op de test-knop drukt) heel prima door mijn hele huis. Het enige voordeel van het aan HomeKit hangen is voor mij dat ik heb ingesteld dat alle lampen vol aan gaan mocht ie koolstofmonoxide detecteren. Ik hoop het nooit mee te maken :)

Oh ja, wat wel "grappig" is, is dat je vanuit de app kunt zien wat het peak level qua ppm is geweest. En dat ie een ingebouwde temperatuur-sensor heeft.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 18:52:
[...]

Heb je zeker wel. Gewoon die dingen aan mij verkopen… jou frustratie weg, een werkende Lyric en meer tijd over voor je vrouw. Win win win!
Ik heb je advies gevolgd. :) Beide Mini’s zijn verkocht. Wat is het toch heerlijk dat de Lyric thermostaat gewoon weer constant werkt in HomeKit. Het blijft een raadsel wat er diep in de krochten van HomeKit mis is. Dit was trouwens niet de reden van verkoop. Ik gebruikte ze eigenlijk vrijwel niet. Veel muziek luister ik niet, ook niet tijdens thuiswerk en voor bedienen van domotica vind een Hue Tap of iphone/iPad makkelijker en sneller. Het gezin hoeft ook niet opeens stil te zijn, omdat papa via Siri de lampen moet aanzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:47:
[...]

Ik heb je advies gevolgd. :) Beide Mini’s zijn verkocht. Wat is het toch heerlijk dat de Lyric thermostaat gewoon weer constant werkt in HomeKit. Het blijft een raadsel wat er diep in de krochten van HomeKit mis is. Dit was trouwens niet de reden van verkoop. Ik gebruikte ze eigenlijk vrijwel niet. Veel muziek luister ik niet, ook niet tijdens thuiswerk en voor bedienen van domotica vind een Hue Tap of iphone/iPad makkelijker en sneller. Het gezin hoeft ook niet opeens stil te zijn, omdat papa via Siri de lampen moet aanzetten. :)
En je denkt niet aan mij? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:29:
[...]

En je denkt niet aan mij? -O-
Gezien de prijzen in de tweakers pricewatch had ik het idee dat een tweaker geen interesse zou hebben voor 95 euro p/st (ex. verzenden). Op marktplaats gaat het vaak makkelijker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06 17:00
Grmbls wat duurt het lang voordat Logitech de Circle View Doorbell uitbrengt in Europa. Helaas heeft de Netatmo niet zulk hele positieve reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Iemand al een LG splitunit airco aan de praat gekregen in homebridge? 😇

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hk12nl schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:56:
Iemand al een LG splitunit airco aan de praat gekregen in homebridge? 😇
Daar hebben we toch dit topic voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
meesje schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:04:
[...]

Daar hebben we toch dit topic voor?
Yes je hebt gelijk. Ik zit in t verkeerde topic.🙈 Net terug van vakantie dus moet er weer even inkomen 🙂

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:04
Heeft iemand dit al eens bekeken ?
Rolgordijn motoren met thread die direct werken met homekit.
https://www.smartblinds.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Ik ben een tijdje op zoek naar een betaalbare IP cam met floodlight en HomeKit Secure Video integratie. Is er ergens een website om te zien welke camera's hieraan voldoen. Ik heb wat Eufy Camera's uitgeprobeerd en merk dat er verschil in zit. De support pagina van Eufy zelf is niet duidelijk en de manual ook niet.

[update] nevermind, gevonden. Lijkt redelijk up to date https://www.apple.com/ios/home/accessories/#section-routers

[ Voor 16% gewijzigd door Spam op 23-07-2021 15:29 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqw
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08-05-2022
Ik heb een ipad air 4 in de muur gebouwd. Daar draait apple hk op. Nou wil ik graag dat het scherm aanspringt als er beweging is. Kan zoiets?

Een 2e vraag. Waarmee kan ik een fraai scherm krijgen met alle instellingen van bv Hue-hk-sonos en bv het weer en andere apps? Wat gebruiken jullie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
marqw schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:58:
Ik heb een ipad air 4 in de muur gebouwd. Daar draait apple hk op. Nou wil ik graag dat het scherm aanspringt als er beweging is. Kan zoiets?

Een 2e vraag. Waarmee kan ik een fraai scherm krijgen met alle instellingen van bv Hue-hk-sonos en bv het weer en andere apps? Wat gebruiken jullie?
Kwam die tegen hier wordt antwoord gegeven op je 1e vraag

YouTube: Wall Mounted iPad Hack! #Shorts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PorschefanRoel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-05 14:31
Ik heb hier al enige tijd redelijk wat spul van homekit draaien. Zo goed als alles werkt via OpenHAB + Apple Homekit plugin en daarnaast een aantal spullen van Philips hue.

Nu heb ik vaak dat wanneer ik de woning app open, er eerst vaak "Bijwerken" staat, wanneer uiteindelijk de melding "No Response". Wanneer ik dan (een paar keer) wissel tussen het "Woning" en "Kamers" tabblad springen ze uiteindelijk wel gewoon naar beschikbaar.

Mijn vermoedde is dus dat er even tijd nodig is voor het ophalen van de status informatie. Nu heb ik in mijn netwerk geen Hubs (Apple Tv, Homepod, iPad), ik vroeg mij af of er bekend is of het aanschaffen van een hub in het netwerk deze problemen kan verhelpen?
Ik overweeg in dat geval een Apple Tv aan te schaffen. Verder heb ik een Apple Tv "niet echt" nodig, dus als dit het niet zou verhelpen, is het wat zonde om aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdiermen
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-05 21:31
PorschefanRoel schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:27:

Mijn vermoedde is dus dat er even tijd nodig is voor het ophalen van de status informatie. Nu heb ik in mijn netwerk geen Hubs (Apple Tv, Homepod, iPad), ik vroeg mij af of er bekend is of het aanschaffen van een hub in het netwerk deze problemen kan verhelpen?
Ik overweeg in dat geval een Apple Tv aan te schaffen. Verder heb ik een Apple Tv "niet echt" nodig, dus als dit het niet zou verhelpen, is het wat zonde om aan te schaffen.
Heb hetzelfde probleem, maar 2 hubs: een iPad en een Homepod mini. Weet niet of een Apple Tv dit oplost, of dat er een andere oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Ik heb hier al enige tijd redelijk wat spul van homekit draaien. Zo goed als alles werkt via OpenHAB + Apple Homekit plugin en daarnaast een aantal spullen van Philips hue.

Nu heb ik vaak dat wanneer ik de woning app open, er eerst vaak "Bijwerken" staat, wanneer uiteindelijk de melding "No Response". Wanneer ik dan (een paar keer) wissel tussen het "Woning" en "Kamers" tabblad springen ze uiteindelijk wel gewoon naar beschikbaar.

Al heb ik zelf geen ervaring van HomeKit zonder Hub (ben pas met HomeKit gestart toen de Apple TV binnen was) maar ik kan je wel vertellen dat ik zelden tot nooit de "Bijwerken" status gezien heb.
Ik gebruik de Apple TV i.c.m. HomeBridge voor mijn boxen en verder voor een paar Thread devices.

Uit eerdere berichten die ik gelezen heb moet een Hub de responsiveness van HomeKit devices zeker verbeteren. Ik ben in ieder geval zeer tevreden met de Apple TV als HomeKit Hub. Ik adviseer je wel om direct voor de laatste versie te gaan, die geschikt is als Thread Border Router. Dat lijkt mij een toekomstbestendige investering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik maak al een tijdje gebruik een van een Apple TV 4K (gen.1) als hub. Destijds eerst begonnen met een iPad als hub, maar dat had regelmatig niet goed werkende automations als resultaat.
De laatste tijd ervaar ik wel vaak het volgende. ‘s Avonds zet ik via de Woning app de lampen aan. Voor het naar het bed gaan, zet ik de lampen uit via de Hue Tap. Als ik de volgende ochtend de Woning app open, worden de lampen nog als ‘aan’ weergegeven. De workaround is dan inderdaad even wisselen van ‘tabblad’ of de Woning app ‘hard’ afsluiten. In dit geval dus niet ‘bijwerken’ of ‘not responding’ maar wel actieve lampen terwijl deze uit staan.
Er gaat dus iets niet goed met caching. Ik heb overigens nog niet getest wat een ander idevice weer geeft. Dat wil ik de volgende keer even bekijken. Dan kan ik uitsluiten of het een lokaal idevice dingetje is of ergens in de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrv
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-06 09:05
Dat klopt, ik merk hier hetzelfde en ik heb ook een Apple TV 4K 2021 met Thread (wat overigens uitstekend werkt, ik heb nu een stuk of 15 Thread-enabled devices en het is een heel fijn en snel reagerend systeem. Het scheelt bij mij toch al gauw 1 seconde reactietijd met Hue)

Evenzogoed heb ik iedere ochtend wanneer ik mijn MBP open doe, en in HomeKit wat dingen wil veranderen, lampen aan en uitzetten, de kachel even aan of dat soort dingen, dat hij blijft hangen bij "updating". Volgens mij doet hij dat ook op de iPhone/iPad, maar het kan natuurlijk per device verschillen. Ik heb inderdaad de indruk dat het meer ligt aan hoe je de boel hebt uitgezet.

Meestal gaat mijn vrouw als laatste naar bed en zij doet dan met de Friends of Hue schakelaar alles in één keer uit. Het lijkt wel alsof er geen update van het systeem plaatsvindt wanneer de status op die manier wordt veranderd en daarom HomeKit geen weet heeft van de huidige stand van zaken.

Ik zou als ik het echt allemaal wil weten daar eens mee moeten experimenteren, maar meestal is het ook gewoon een kwestie van even herstarten ...

[ Voor 0% gewijzigd door ptrv op 31-07-2021 09:49 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrv
Jerry_bboy schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:18:
Heeft iemand dit al eens bekeken ?
Rolgordijn motoren met thread die direct werken met homekit.
Ik heb er nu net even naar gekeken, en het is een interessant systeem, bedankt voor de tip. Wat ik heel fijn vind, ook dit werkt met Eve techniek en maakt gebruik van Thread :)

[ Voor 0% gewijzigd door ptrv op 31-07-2021 10:29 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
ptrv schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:48:
[...]

Ik heb er nu net even naar gekeken, en het is een interessant systeem, bedankt voor de tip. Wat ik heel fijn vind, ook dit werkt met Eve techniek en maakt gebruik van Thread :)
Geen dank, ben benieuwd hoe het gaat werken. En ook wel benieuwd of het werkt met home assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Hoe doen jullie dat?
Ik heb nagenoeg al mijn devices in de favorieten staan aangezien ik swipen door de kamers onhandig vind. Niet alles staat op de hoofdpagina, wel veel…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIyatUdp-8msK3p9uIW--rdwS6U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LyGfNKa5401tiULdmwtJ23KW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanley22_7
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-06 20:37
Kamers uit het pulldown menu selecteren vind ik toch sneller en makkelijker. Alles op een grote hoop vond ik niets terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb wat problemen met mijn HomeKit Secure video cams. Zowel op iOS 14 als iOS 15 Beta apparaten bevriest het beeld regelmatig (maar helaas niet altijd) na c.a 2 seconden.

Devices zijn al gereset en/of herstart en tijdens het bevriezen zie ik in het logboek van de firewall en/of de access points geen gedropte verbindingen oid.

Omdat er verder natuurlijk geen logboek is troubleshooten lastig. Iemand nog een idee, of dit wel eens aan de hand gehad toevallig?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrv
Is dat misschien een kwestie van een overload aan data? Wat gebeurt er als je slechts een camera aan hebt staan?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Anghell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-06 08:44
De afgelopen drie weken verlof gebruikt om het huis weer een stap verder te brengen na de verhuizing eind mei. Dit is onder andere gebeurd met een heleboel Hue, maar ook de plafondventilator en de garage hebben een HomeKit upgrade gekregen.

Bij de plafondventilator (model Belluno van de Gamma) is de aandrijving vervangen door een Sonoff iFan 03. Aangezien ik niks met solderen en flashen heb, heb ik gebruik gemaakt van een kant-en-klaar geflashte versie uit Tsjechië(!) Beetje pielen met de elektra en hij hangt! Voltio heeft er eigen firmware opgezet, deze maakt verbinding met je wifi, daarna HomeKit accessoire toevoegen (code invoeren) en voila, er is een tegel voor de ventilator en één voor de lamp. Werkt vooralsnog als een zonnetje.

In de garage heb ik een Meross MSG100 gekoppeld aan de deur. Kwestie van de twee draadjes in m'n huidige opener steken, twee magneetjes op de deur kleven, de rest een beetje netjes afmonteren en klaar. Ook hier nu een fancy nieuwe tegel voor de garagedeur. In de Meross app heb ik nog wel de duur van het openen en sluiten van de deur aangepast, anders denkt HomeKit dat de deur een obstructie heeft. (Met dank aan reddit voor de tip).
(Ben benieuwd of de Meross goed blijft werken, ik hoor er wisselende verhalen over.)

Leuke dingen!

Hopelijk komen de rolluiken en zonwering snel, dan heb ik weer wat om mee te spelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-06 08:20
Anghell schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:31:
Bij de plafondventilator (model Belluno van de Gamma) is de aandrijving vervangen door een Sonoff iFan 03. Aangezien ik niks met solderen en flashen heb, heb ik gebruik gemaakt van een kant-en-klaar geflashte versie uit Tsjechië(!)

[…]

Leuke dingen!

Hopelijk komen de rolluiken en zonwering snel, dan heb ik weer wat om mee te spelen :9
Super interessant!

Qua rolluiken en zonwering: hoe wou je dat doen?

Vooralsnog heb ik namelijk geen goeie opties gevonden. Allemaal custom protocollen met onbetrouwbare gateways.

Hunter Douglas/Luxaflex PowerView voor zonwering lijkt zo bijvoorbeeld een labiele keuze. Hoewel ze het meest uitgebreide aanbod hebben. Ze zitten gewoon heel erg in hun eigen ecosysteem, waarvan de technologie ondertussen oud/achterhaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
Wim Leers schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:14:
[...]

Super interessant!

Vooralsnog heb ik namelijk geen goeie opties gevonden. Allemaal custom protocollen met onbetrouwbare gateways.

Hunter Douglas/Luxaflex PowerView voor zonwering lijkt zo bijvoorbeeld een labiele keuze. Hoewel ze het meest uitgebreide aanbod hebben. Ze zitten gewoon heel erg in hun eigen ecosysteem, waarvan de technologie ondertussen oud/achterhaald is.
Het wordt Somfy, met een Tahoma Switch ertussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Anghell schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:40:
[...]

Het wordt Somfy, met een Tahoma Switch ertussen
Hoe ga je het met HomeKit verbinden? Velux ACTIVE of die Tahoma hub?

En welke rolluiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerry_bboy
Wim Leers schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:14:
[...]

Super interessant!

Waarom niet deze motor proberen ? deze heeft geen gateway nodig en werkt rechtstreeks met homekit middels thread/bluetooth.

• Anghell
Wim Leers schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 22:35:
[...]

Hoe ga je het met HomeKit verbinden? Velux ACTIVE of die Tahoma hub?

En welke rolluiken?
Die Tahoma dus.
Geen idee welke rolluiken precies, dat laat ik aan de installateur over. Ik kan het laten weten als ze hangen

• Wim Leers
Jerry_bboy schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:37:
[...]

Waarom niet deze motor proberen ? deze heeft geen gateway nodig en werkt rechtstreeks met homekit middels thread/bluetooth.

1. Dat wil ik heel graag. Helaas ondersteunen zij geen schuine rammen (“trapezium ramen”). Ik heb heb gemaild om het te vragen.
2. Dat zijn geen rolluiken (die zitten buiten), maar rolgordijnen. Helaas véél minder effectief om de warmte buiten te houden! (Mijn raam wordt in de zomer ruim 40°C van de zon die er op staat. Die warmte komt onvermijdelijk binnen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim Leers
Anghell schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:09:
[...]

Die Tahoma dus.
Geen idee welke rolluiken precies, dat laat ik aan de installateur over. Ik kan het laten weten als ze hangen
Ok, dat zou ik zeker appreciëren! Benieuwd hoe stil/luid die motor is.

Als je wilt kan ik ook een video opnemen met geluid van VELUX rolluiken. Die hebben een stille (trage) modus en een gewone (snelle) modus.

Ik ben persoonlijk nogal huiverachtig om nog meer hubs met questionable support toe te voegen. (Bij VELUX had ik geen keuze: dat zijn nu eenmaal de dakramen.)

• Jerry_bboy
Wim Leers schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:45:
[...]

1. Dat wil ik heel graag. Helaas ondersteunen zij geen schuine rammen (“trapezium ramen”). Ik heb heb gemaild om het te vragen.
2. Dat zijn geen rolluiken (die zitten buiten), maar rolgordijnen. Helaas véél minder effectief om de warmte buiten te houden! (Mijn raam wordt in de zomer ruim 40°C van de zon die er op staat. Die warmte komt onvermijdelijk binnen dus.
Trapezium ramen zijn erg lastig, maar wellicht is daar in de loop van volgend jaar een oplossing voor.
Afhankelijk van de hoek en afmeting.

En afhankelijk van type stof kun je erg veel warmte buiten houden. Maar rolluiken doen inderdaad meer.
Maar ziet er meestal ook minder fraai uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Jerry_bboy schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:48:
[...]

Trapezium ramen zijn erg lastig, maar wellicht is daar in de loop van volgend jaar een oplossing voor.
Afhankelijk van de hoek en afmeting.

En afhankelijk van type stof kun je erg veel warmte buiten houden. Maar rolluiken doen inderdaad meer.
Maar ziet er meestal ook minder fraai uit.
Het zou vooral in die paar super hete weken in het jaar een groot verschil maken. Groot genoeg om geen energieverslindende airco te moeten installeren! En het zou ook ‘s nachts in de winter dicht kunnen, om zo ook in de winter energie te besparen ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Anghell schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:09:
[...]

Die Tahoma dus.
Trouwens: rolluiken op zonne energie toevallig? Die zijn niet zo makkelijk te vinden namelijk 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
Wim Leers schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:50:
[...]

Trouwens: rolluiken op zonne energie toevallig? Die zijn niet zo makkelijk te vinden namelijk 😬
Nee, gewoon op de 230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan221a
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08-09-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rvC8mhki1b2KgjEdCCo9jv1Rdr4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hzp3DOpwEChh2E4JJsf1ZUri.png?f=fotoalbum_large

Ik heb al heel lang een probleem met de woning app. Het is alsof de iconen niet worden weergeven. Weet iemand iets wat ik kan doen ik heb al geprobeerd om het te verwijderen en opnieuw te installeren, telefoon opnieuw opstarten en instellingen herstellen maar dat werkt allemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb een Somfy Tahoma Switch geïnstalleerd om de Somfy IO motor van ons zonnescherm te kunnen bedienen. Werkt prima, alleen nog niet helemaal in HomeKit. In de woning app werkt het openen en sluiten namelijk precies omgekeerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZuAq-XKTTp0-VYRDPQVZaA3u54=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5NkObF241j1mRtX5BGqA5f6S.png?f=fotoalbum_large

Ik kan het zonnescherm openen en sluiten, maar 100% open is feitelijk dicht en 0% open het volledige scherm open.

In de Somfy app wordt het wel correct weergegeven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Du5CxbxUUKmjGaO4EVQT7eQw1g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RWT7i1HqJmtq52z5d5XnaqQE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 30-08-2021 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
@Dj-sannieboy Kun je niet bij de instellingen van het zonnescherm in HK, de keuze tussen open en dicht omdraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

TheKerremenke schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:36:
@Dj-sannieboy Kun je niet bij de instellingen van het zonnescherm in HK, de keuze tussen open en dicht omdraaien?
Helaas niet 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Dj-sannieboy schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:36:
Ik heb een Somfy Tahoma Switch geïnstalleerd om de Somfy IO motor van ons zonnescherm te kunnen bedienen. Werkt prima, alleen nog niet helemaal in HomeKit. In de woning app werkt het openen en sluiten namelijk precies omgekeerd:
Wow! Wat een gigantische QA faal! 😅🤪

Verder tevreden hopelijk? Reageert het snel? Tahoma hub? Stil? Op zonne energie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Wim Leers schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:10:
[...]

Wow! Wat een gigantische QA faal! 😅🤪

Verder tevreden hopelijk? Reageert het snel? Tahoma hub? Stil? Op zonne energie?
Werkt verder prima en snel, maar ik bedien alleen het zonnescherm. (Niet op zonne-energie overigens.) Voor de Hue lampen heb ik een Hue bridge.

Update;

Inmiddels contact gehad met Somfy.

Zij geven aan dat ik waarschijnlijk een Sunilus IO motor heb en dat de Homekit een andere vertaalslag eraan geeft en het daardoor andersom in de app plaatst.

Het probleem is bekend maar ligt bij Apple en kunnen ze bij Somfy niet oplossen.

Verder geven ze aan wel met Apple gesprek te zijn, maar de communicatie is moeizaam, dus kan lang duren voor het is opgelost.

Ik ga maar eens kijken hoe ik Apple hierover kan benaderen.

[ Voor 42% gewijzigd door Dj-sannieboy op 10-09-2021 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Toevallig al meer mensen welke een ervaring met iOS15 / tvOS15 hebben? Ik kom er zojuist achter dan m'n automatiseringen op basis van Homekit niet meer samenwerken met m'n Philips HUE Hubs....
  • ATV4-4K / tvOS 15
  • iPhone 13 Pro Max / iOS15
De automatiseringen aanwezig / afwezig werken niet meer?

Ik maak dus géén gebruik van de Philips HUE Geo-Locatie spullen.maar laat de locatie door m'n ATV bepalen.

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 27-09-2021 20:18 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:50
Will_M schreef op maandag 27 september 2021 @ 20:16:
Toevallig al meer mensen welke een ervaring met iOS15 / tvOS15 hebben? Ik kom er zojuist achter dan m'n automatiseringen op basis van Homekit niet meer samenwerken met m'n Philips HUE Hubs....
  • ATV4-4K / tvOS 15

Ik maak dus géén gebruik van de Philips HUE Geo-Locatie spullen.maar laat de locatie door m'n ATV bepalen.
Geen idee wat voor automatiseringen jij hebt/had, maar de mijne werken nog altijd zoals op vóór iOS15/tvOS15. Philips lampen gaan vanzelf aan in de woonkamer x tijd voor zonsondergang en later op de avond vanzelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

LaborGardens schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:15:
[...]

Geen idee wat voor automatiseringen jij hebt/had, maar de mijne werken nog altijd zoals op vóór iOS15/tvOS15. Philips lampen gaan vanzelf aan in de woonkamer x tijd voor zonsondergang en later op de avond vanzelf uit.
Alleen al goed om te horen dat ze bij jou nog wel werken. Ik ga m'n automatiseringen hier eens verwijderen en daarna weer opnieuw aanmaken op m'n nieuwe iPhone 13 Pro Max ....

Lijkt er op dat er nóg iets niet helemaal goed over gezet is met die iCloud Back-Up :(

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 27-09-2021 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Will_M schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:18:
[...]

Alleen al goed om te horen dat ze bij jou nog wel werken. Ik ga m'n automatiseringen hier eens verwijderen en daarna weer opnieuw aanmaken op m'n nieuwe iPhone 13 Pro Max ....

Lijkt er op dat er nóg iets niet helemaal goed over gezet is met die iCloud Back-Up :(
Je automatiseringen zitten niet in je iPhone, maar in de hub. Dus in principe zou het gewoon moeten blijven werken. Vreemd…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:36
Will_M schreef op maandag 27 september 2021 @ 20:16:
  • ATV4-4K / tvOS 15

Wellicht dat de geolocatie van de oude telefoon nog aan staat en dus denkt dat je nog steeds thuis bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Helox-in-a-box schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 08:28:
[...]

Wellicht dat de geolocatie van de oude telefoon nog aan staat en dus denkt dat je nog steeds thuis bent?
En de ‘dader’ gevonden. Was inderdaad de oude iPhone welke dwars lag :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Dj-sannieboy schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 23:36:
[...]

Werkt verder prima en snel, maar ik bedien alleen het zonnescherm. (Niet op zonne-energie overigens.) Voor de Hue lampen heb ik een Hue bridge.

Update;

Inmiddels contact gehad met Somfy.

Zij geven aan dat ik waarschijnlijk een Sunilus IO motor heb en dat de Homekit een andere vertaalslag eraan geeft en het daardoor andersom in de app plaatst.

Het probleem is bekend maar ligt bij Apple en kunnen ze bij Somfy niet oplossen.

Verder geven ze aan wel met Apple gesprek te zijn, maar de communicatie is moeizaam, dus kan lang duren voor het is opgelost.

mja, ik denk dat het meer een keuze is van Apple.
Je bedient (voor Apple) immers een rolgordijn. Dat je opent of sluit.

Ik heb dat zelf met een smartlock. Die licht op als ie open is, en dooft als hij op slot is.
Voor mij (persoonlijk) is dat ook de omgekeerde wereld, maar voor beide visies is wat te zeggen denk ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• evroekel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 10:44
Dj-sannieboy schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 23:36:
[...]

Update;
Inmiddels contact gehad met Somfy. Het probleem is bekend maar ligt bij Apple en kunnen ze bij Somfy niet oplossen. Verder geven ze aan wel met Apple gesprek te zijn, maar de communicatie is moeizaam, dus kan lang duren voor het is opgelost.

Afgelopen dagen frequent contact gehad met Somfy en toch wel gemerkt dat ze erg makkelijk Apple de schuld geven maar intern wel beter weten, Merk je wel als je diverse medewerkers aan de lijn hebt gehad en techneuten die je eigenlijk gelijk geven maar niet kunnen/mogen toegeven van Somfy.

Nieuwe Tahoma Switch ondersteund bijvoorbeeld Apple Homekit. Maar de Apple koppelingscode krijg je niet. Dat je hun apparatuur graag wil connecten via homekit met Home Assistant interesseert ze niet. Het werkt in Tahoma, je kunt de Switch koppelen met Woning app, dus niet zeuren verder. Home Assistant ondersteunen we niet is het devies dus die koppelingscode krijg je niet. Hoewel die prima in de Tahoma app zou kunnen worden prijsgegeven.

Somfy deursensoren werken prima en snel in Tahoma App. Maar kwamen niet door in Apple woning app, dus geen automatiseringsmogelijkheden. Na lange gesprekken met Somfy komt de aap uit de mouw; Sensor is geweigerd door Apple. Deze voldoet niet aan de eisen om met woning app te worden verbonden. Dus ja wat heb je er dan aan dat je Tahoma Switch homekit ondersteund, iets met ketting en de zwakste schakel.

Als laatste poging in de officiële Somfy API gedoken als alternatief. Connectie werkend gekregen maar helaas Tahoma geeft statuswijzigingen met 20-30 seconden vertraging door aan hun API. Dus automatisering opzetten obv openen deur heeft in de praktijk totaal geen nut met dank aan Somfy.

Iets te snel leggen ze de schuld bij Apple neer als je het mij vraagt. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

evroekel schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:32:
[...]

Afgelopen dagen frequent contact gehad met Somfy en toch wel gemerkt dat ze erg makkelijk Apple de schuld geven maar intern wel beter weten, Merk je wel als je diverse medewerkers aan de lijn hebt gehad en techneuten die je eigenlijk gelijk geven maar niet kunnen/mogen toegeven van Somfy.

Nieuwe Tahoma Switch ondersteund bijvoorbeeld Apple Homekit. Maar de Apple koppelingscode krijg je niet. Dat je hun apparatuur graag wil connecten via homekit met Home Assistant interesseert ze niet. Het werkt in Tahoma, je kunt de Switch koppelen met Woning app, dus niet zeuren verder. Home Assistant ondersteunen we niet is het devies dus die koppelingscode krijg je niet. Hoewel die prima in de Tahoma app zou kunnen worden prijsgegeven.

Somfy deursensoren werken prima en snel in Tahoma App. Maar kwamen niet door in Apple woning app, dus geen automatiseringsmogelijkheden. Na lange gesprekken met Somfy komt de aap uit de mouw; Sensor is geweigerd door Apple. Deze voldoet niet aan de eisen om met woning app te worden verbonden. Dus ja wat heb je er dan aan dat je Tahoma Switch homekit ondersteund, iets met ketting en de zwakste schakel.

Als laatste poging in de officiële Somfy API gedoken als alternatief. Connectie werkend gekregen maar helaas Tahoma geeft statuswijzigingen met 20-30 seconden vertraging door aan hun API. Dus automatisering opzetten obv openen deur heeft in de praktijk totaal geen nut met dank aan Somfy.

Jammer dat het zo moeizaam moet. Ik heb ook contact gehad met Apple, maar die geven al helemaal niet thuis. Kwam er op neer dat als Somfy zegt dat het bij Apple bekend is dan moet je maar gewoon geduld hebben.

Voor deuren en ramen gebruik ik trouwens sensors van Eve, werken prima met HomeKit.

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-06 02:17
Weet iemand of een IKEA TRÅDFRI stopcontact gekoppeld aan een Hue hub ook met HomeKit te bedienen is?

Of moet je dan ook een TRÅDFRI hub hebben?

• Wim Leers
evroekel schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:32:
[...]

Wow!

Gebookmarked en reden genoeg om nóóit Somfy-spullen in huis te halen!

Acties:
  • +13 Henk 'm!
Lig je ‘s nachts te slapen, wordt je om 04:00 opeens bruut wakker gemaakt met Snollebollekes met Links Rechts. Echt standje maximaal…

Blijkt de kat de HomePod te kunnen bedienen :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:06
kever678 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 00:13:
Weet iemand of een IKEA TRÅDFRI stopcontact gekoppeld aan een Hue hub ook met HomeKit te bedienen is?

Of moet je dan ook een TRÅDFRI hub hebben?
Of dat laatste, of je gebruikt homebridge

• kever678
Axel schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:25:
[...]

Of dat laatste, of je gebruikt homebridge
Thanks, de bridge IKEA hub dus. Wel klaar met dat klooien elke keer :P

[ Voor 3% gewijzigd door kever678 op 29-09-2021 17:11 ]

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
kever678 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:50:

Thanks, de bridge dus. Wel klaar met dat klooien elke keer :P
Homebridge is iets anders dan de Hue hub.

Have Fun Funske

• kever678
funske schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:57:
[...]

Homebridge is iets anders dan de Hue hub.
Ja, weet ik. Vandaar dat ik er niet aan begin, bij voorkeur alles via officiele integraties/apparatuur ipv houtje-touwtje oplossingen.

Edit: staat er wat onduidelijk: bedoel inderdaad de IKEA hub ipv homebridge.

[ Voor 11% gewijzigd door kever678 op 29-09-2021 17:11 ]

Pagina: 1 ... 69 ... 88 Laatste