Acties:
  • 0 Henk 'm!
PorschefanRoel schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:47:
Nog een andere homekit vraag.

Ik heb voor mijn deur- en motion sensoren aanstaan dat ik hier 's nachts een melding van krijg als deze af gaan.
Maar daarnaast maak ik ook gebruik van de niet storen functie, zodat meldingen tussen 10 uur 's avonds en 7 uur 's ochtends onderdrukt worden.

Is er een mogelijkheid om wel berichten van homekit te krijgen, terwijl de niet storen modus aan staat? Ik wil namelijk gedurende de nacht van andere apps geen meldingen krijgen, maar deze sensoren wel.

Edit: voor zover ik op internet kan vinden lijkt dit niet mogelijk :/
Met shortcuts zou je zoiets wel kunnen proberen, bij beweging niet storen uitzetten en dan een notificatie naar je telefoon sturen.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
Deshmir schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 23:36:
[...]

Shit is broken again..
Ik geef het op.
Al je Woning een keer verwijderd? En uit en ingelogd op je iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:18
@Rgerr
Yes.
Apple tv reset naar factory defaults
Iphone en iwatch gereboot
Alles geupdate naar 14.5
Homekit integratie van tradfri meerdere keren gereset.
Firmware van de edgerouter gerolled back naar de versie van eind 2020.

Ik ben een beetje clueless, zolang ik in de app zit werkt het en kan ik alle lampen gewoon aan en uit zetten.
Ga ik van wifi af, of open ik thuis de apple watch, staat alles op not responding.
Automations blijken ook niet te werken; niet op tijd niet op zonsondergang.
Is mn apple tv gewoon busted?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Deshmir schreef op zondag 2 mei 2021 @ 09:59:
@Rgerr
Yes.
Apple tv reset naar factory defaults
Iphone en iwatch gereboot
Alles geupdate naar 14.5
Homekit integratie van tradfri meerdere keren gereset.
Firmware van de edgerouter gerolled back naar de versie van eind 2020.

Ik ben een beetje clueless, zolang ik in de app zit werkt het en kan ik alle lampen gewoon aan en uit zetten.
Ga ik van wifi af, of open ik thuis de apple watch, staat alles op not responding.
Automations blijken ook niet te werken; niet op tijd niet op zonsondergang.
Is mn apple tv gewoon busted?
Bonjour niet geblokkeerd in firewall toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
@Rgerr Bonjour is toch ook nodig voor Airprint? Dat werkt wel gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janwillem2608
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07-08 12:52
PorschefanRoel schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:47:
Nog een andere homekit vraag.

Ik heb voor mijn deur- en motion sensoren aanstaan dat ik hier 's nachts een melding van krijg als deze af gaan.
Maar daarnaast maak ik ook gebruik van de niet storen functie, zodat meldingen tussen 10 uur 's avonds en 7 uur 's ochtends onderdrukt worden.

Is er een mogelijkheid om wel berichten van homekit te krijgen, terwijl de niet storen modus aan staat? Ik wil namelijk gedurende de nacht van andere apps geen meldingen krijgen, maar deze sensoren wel.

Edit: voor zover ik op internet kan vinden lijkt dit niet mogelijk :/
Ik heb dezelfde vraag. Het lukt me niet om de berichtgevingen aan te passen voor de woning-app of de niet-storen-functie. Beste oplossing die ik kan bedenken is om bij beweging toch een signaal af te geven aan een lamp of speaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PorschefanRoel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:44
janwillem2608 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:33:
[...]

Ik heb dezelfde vraag. Het lukt me niet om de berichtgevingen aan te passen voor de woning-app of de niet-storen-functie. Beste oplossing die ik kan bedenken is om bij beweging toch een signaal af te geven aan een lamp of speaker.
Ja dat lijkt mij tot nu toe ook, ik heb het geprobeerd via de siri shortcuts, maar daarmee leek het mij niet te lukken om de niet storen functie uit te zetten wanneer er een Homekit sensor afgaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:48

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Volgens mij zag ik hier wel eens mensen met Eufy, zie zojuist dit bericht langskomen:

https://9to5mac.com/2021/05/17/huge-eufy-privacy-breach/

Beter even de camera uitzetten dus..

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:56
Hertog schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:28:

Dat doet het hebben van een camera een beetje zinloos maken dan.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Hertog schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:28:
Volgens mij zag ik hier wel eens mensen met Eufy, zie zojuist dit bericht langskomen:

https://9to5mac.com/2021/05/17/huge-eufy-privacy-breach/

Gewoon al het uitgaande verkeer van de camera’s blokkeren in je firewall (sowieso slim idee bij IoT camera’s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:48

Hertog

Aut bibat, aut abeat

No Hands schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:25:
[...]

Dat doet het hebben van een camera een beetje zinloos maken dan.
Rgerr schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:29:
[...]

Gewoon al het uitgaande verkeer van de camera’s blokkeren in je firewall (sowieso slim idee bij IoT camera’s).
Ik heb zelf de camera niet en weet niet precies hoe het werkt, nam alleen de conclusie uit het artikel over :).

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Hertog schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:33:
[...]

[...]

Ik heb zelf de camera niet en weet niet precies hoe het werkt, nam alleen de conclusie uit het artikel over :).
Dank voor het delen in elk geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:53

Mauz1978

Console War Veteran

Rgerr schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:29:
[...]

Heb jij toevallig een tip van een handige tutorial die dat uitlegt?

[ Voor 4% gewijzigd door Mauz1978 op 17-05-2021 18:32 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
@Mauz1978 hangt heel erg van je apparatuur af.
Meestal gewoon een block_all op outgoing to WAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:53

Mauz1978

Console War Veteran

Deshmir schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:33:
@Mauz1978 hangt heel erg van je apparatuur af.
Meestal gewoon een block_all op outgoing to WAN.
Eigenlijk gewoon een ziggo modem. Heb nog nooit met een firewall te maken gehad in mijn privedomein.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mauz1978 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:35:
[...]

Eigenlijk gewoon een ziggo modem. Heb nog nooit met een firewall te maken gehad in mijn privedomein.
Via het ziggo modem kan het wel ook niet ingeregeld worden. Ooit gedaan, maar wilde uiteindelijk toch ook de eufy app gebruiken.

[ Voor 50% gewijzigd door meesje op 17-05-2021 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Mauz1978 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:35:
[...]

Geef je camera een static ip (kun je vaak bij DHCP server instellen), dan een firewall regel aanmaken waarbij je toegang tot WAN blokkeert vanaf dat adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Matter is een mooie ontwikkeling. Leuk als je straks bv een Nest hub direct kunt gebruiken met HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Wie heeft er een Eufy Homebase met keypad voor alarm? Ik ben benieuwd of het alarm ook in HK komt en hoe dit werkt i.c.m. keypad/geofence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Homepod mini als hub blijft gezeur opleveren icm de Honeywell Lyric T6.
Een lange tijd was de volgende situatie qua hubs stabiel:
Homepod mini woonkamer: verbonden
Homepod mini werkkamer: stand-by
Apple TV: verbroken

Echter sinds een week levert dit frequente uitval op van de Lyric in de Woning app. In de Honeywell app zelf is de thermostaat gewoon bereikbaar.

Nu het volgende gedaan:
Homepod mini werkkamer: verbroken (deze homepod staat dus uit)
Apple TV: stand-by

Dit levert al weer een dagdeel een stabiele situatie op. De volgende test is de HomePod mini woonkamer op ‘verbroken’ te zetten en die op de woonkamer op ‘verbonden’. Het zal toch niet dat of twee mini’s in mijn situatie ellende opleveren of dat er iets mis met die in de werkkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De voorgaande test was niet succesvol.

Ik moet het even afkloppen, maar sinds de update ronde van gisteravond lijkt alles stabiel. Geen uitval van de thermostaat. Ook reageren de camera’s veel sneller. Helemaal happy! *O* Hopelijk blijft dit zo. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 25-05-2021 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 20:03
Nog mensen last van terugkerende notificaties?

“A home hub is responding”

Set-up: Telenet router, Apple TV (4K 1st gen - hub), Ikea hub, Honeywell Lyric, homebridge

Alles heeft de laatste versie die mogelijk is.

Reeds geprobeerde dingen: alles herstarten, router vervangen, home hub uit en aanzetten

Dit gaat nu al vele maanden zo…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cilXewmjFD0REEYr5uOXzyyhbAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7jPZ2eFWco6jXoydBbRswt2B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GigaPixels schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:05:

Set-up: Telenet router, Apple TV (4K 1st gen - hub), Ikea hub, Honeywell Lyric, homebridge

Reeds geprobeerde dingen: alles herstarten, router vervangen, home hub uit en aanzetten

[Afbeelding]
Ja, maar dan niet op iOS maar op mijn MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:44

megaleo

Special member

GigaPixels schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:05:

[Afbeelding]
Ik heb dit probleem laatst ook gehad. Continu kreeg ik een melding dat er een hub niet meer reageerde en een paar tellen later een melding dat die wel reageerde.
Ik heb net als jij een Apple TV (4K 1st gen) als hub. Na een volledige reset daarvan, oftewel terug naar fabrieksintellingen, en opnieuw installeren doet hij het alweer een maand of 2 zonder problemen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdiermen
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:26
Rgerr schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 08:30:
Wie heeft er een Eufy Homebase met keypad voor alarm? Ik ben benieuwd of het alarm ook in HK komt en hoe dit werkt i.c.m. keypad/geofence.
Heb ik, en nee werkt niet met HK. Alleen de camera’s waarbij HK ondersteuning specifiek vermeld staan zijn te koppelen aan de geofencing van HK.

Eufy heeft wel een eigen geofencing.

Verder zou ik zeggen dat de keypad er juist is als geofencing niet goed werkt. Ik heb nu juist een keypad omdat in mijn geval geofencing niet nauwkeurig genoeg is omdat ik in dichtbebouwd gebied woon.

Wel ben ik overigens heel tevreden met de Eufy spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
vdiermen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:19:
[...]

Heb ik, en nee werkt niet met HK. Alleen de camera’s waarbij HK ondersteuning specifiek vermeld staan zijn te koppelen aan de geofencing van HK.

Eufy heeft wel een eigen geofencing.

Verder zou ik zeggen dat de keypad er juist is als geofencing niet goed werkt. Ik heb nu juist een keypad omdat in mijn geval geofencing niet nauwkeurig genoeg is omdat ik in dichtbebouwd gebied woon.

Wel ben ik overigens heel tevreden met de Eufy spullen.
Toevallig ook andere systemen in afweging genomen? Wat heeft je doen kiezen voor het eufy systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
megaleo schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:06:
[...]

Ik heb dit probleem laatst ook gehad. Continu kreeg ik een melding dat er een hub niet meer reageerde en een paar tellen later een melding dat die wel reageerde.
Ik heb net als jij een Apple TV (4K 1st gen) als hub. Na een volledige reset daarvan, oftewel terug naar fabrieksintellingen, en opnieuw installeren doet hij het alweer een maand of 2 zonder problemen! :)
Zopas even een volledige reset uitgevoerd: duimen!
Redelijk irritant om op alle toestellen verbonden met HomeKit die meldingen te krijgen (MacBook, iPhones, iPad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdiermen
Rgerr schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:13:
[...]

Toevallig ook andere systemen in afweging genomen? Wat heeft je doen kiezen voor het eufy systeem?
Yes denk wel alle beschikbare systemen overwogen.

Mijn eisen waren dat het systeem foolproof was (dus incl. een keypad), geen maandelijkse kosten, eenvoudig uitbreidbaar, betrouwbaar, betaalbaar en (enigszins) integratie met Homekit.

Voor mij is Eufy echt het beveiligingssysteem om voornamelijk wat van buiten naar binnen wil in de gaten te houden, dus de integratie van HK met alleen de camera's is voor mij voldoende. Voor de rest vind ik de app van Eufy fijn werken.

Voor automatiseringen binnenshuis gebruik ik bewegingsensoren en deursensoren van een andere fabrikant om automatisch lichten ed aan te doen. Hier zou ik ook een HK beveiliging van maken, maar hoeft van mij niet zo nodig.

Dus eigenlijk de schil om het huis heen is van Eufy, binnenshuis gebruik ik andere systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
vdiermen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:13:
[...]

Yes denk wel alle beschikbare systemen overwogen.

Mijn eisen waren dat het systeem foolproof was (dus incl. een keypad), geen maandelijkse kosten, eenvoudig uitbreidbaar, betrouwbaar, betaalbaar en (enigszins) integratie met Homekit.

Voor mij is Eufy echt het beveiligingssysteem om voornamelijk wat van buiten naar binnen wil in de gaten te houden, dus de integratie van HK met alleen de camera's is voor mij voldoende. Voor de rest vind ik de app van Eufy fijn werken.

Voor automatiseringen binnenshuis gebruik ik bewegingsensoren en deursensoren van een andere fabrikant om automatisch lichten ed aan te doen. Hier zou ik ook een HK beveiliging van maken, maar hoeft van mij niet zo nodig.

Dus eigenlijk de schil om het huis heen is van Eufy, binnenshuis gebruik ik andere systemen.
Ik heb nu die 5-delige kit geïnstalleerd. De HomeBase kun je gek genoeg gewoon toevoegen aan HK, maar geeft geen accessoires weer in HomeKit. Camera's had ik al in HK zitten. Wel moet ik nog even wijs worden van het keypad, is mij nog niet helemaal duidelijk hoe arm/disarm werken i.c.m. geofence en het keypad. Als de schoonmaakster komt moet die ook het alarm er van af kunnen halen zonder dat ze gillend weg rent namelijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand een suggestie voor een knappe 55” HomeKit/AirPlay TV?

Heb niet heel veel eisen:
- 4K
- 100Hz
- HomeKit
- OLED
- Zo vlak mogelijke montage

LG heeft de GX lijn met super strakke montage maar is al ouder model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
megaleo schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:06:
[...]

Deze week een reset gegeven. Het ging hier welgeteld 2-3 dagen goed (= geen notificaties).
Helaas deze ochtend weeral problemen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MV054nBrKtsma7ojJTzNFMI5DCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZVMNUaV7ofMOKO3dJFYlz9IJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:22
Toppe schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 20:04:

- 4K
- 100Hz
- HomeKit
- OLED

Sony AG9 series: https://www.sony.nl/electronics/televisies/ag9-series of https://www.sony.nl/electronics/televisies/a80j-series zijn beiden OLED en hebben Airplay/Homekit/AppleTV iingebouwd.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdiermen
Toppe schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 20:04:

- 4K
- 100Hz
- HomeKit
- OLED

Wil je persé OLED? Ik heb onlangs de SONY 55XH9505 gekocht omdat OLED mindere resultaten heeft bij veel zonlicht.

pricewatch: Sony 55XH95 Zwart

Goedkopere optie is de SONY 55XH9005.

pricewatch: Sony KD-55XH9005 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vdiermen schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:12:
[...]

Wil je persé OLED? Ik heb onlangs de SONY 55XH9505 gekocht omdat OLED mindere resultaten heeft bij veel zonlicht.

pricewatch: Sony 55XH95 Zwart

Goedkopere optie is de SONY 55XH9005.

pricewatch: Sony KD-55XH9005 Zwart
Liefst wel. Hebben weinig last van veel zonlicht. Enige moment dat we zon in de woonkamer zullen hebben is later op de avond.

Zit nu ook steeds meer te denken of AirPlay/HomeKit ondersteuning noodzakelijk is. Hebben we nu ook niet en de Apple TV kan de tv gewoon in en uit schakelen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdiermen
Toppe schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:21:
[...]

Zit nu ook steeds meer te denken of AirPlay/HomeKit ondersteuning noodzakelijk is. Hebben we nu ook niet en de Apple TV kan de tv gewoon in en uit schakelen…
Ik gebruik het vooral als vervanging van mijn oude Apple TV om te dingen te casten van mijn iPhone/iPad, maar dat doe ik ook niet veel.

Het Google TV/Android systeem ben ik wel heel groot fan van. Werkt mi veel fijner dan Samsung of LG omdat je heel gemakkelijk kunt schakelen tussen verschillende streamingdiensten, TV kijken, Spotify etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
[...]

Liefst wel. Hebben weinig last van veel zonlicht. Enige moment dat we zon in de woonkamer zullen hebben is later op de avond.

Vind de tv’s met AirPlay mega overpriced, heb hier op alle tv’s een Apple TV zitten, wordt helemaal bediend met Siri remote. Gewoon tv wordt ook via daar gekeken, met de app van de provider. :) Ook de reden dat mijn tv uit 2010 nog hangt, prima werkt en met alle moderne functionaliteiten (en automatiseringen) van Apple. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vdiermen schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:37:
[...]

Ik gebruik het vooral als vervanging van mijn oude Apple TV om te dingen te casten van mijn iPhone/iPad, maar dat doe ik ook niet veel.

Het Google TV/Android systeem ben ik wel heel groot fan van. Werkt mi veel fijner dan Samsung of LG omdat je heel gemakkelijk kunt schakelen tussen verschillende streamingdiensten, TV kijken, Spotify etc.
Apple TV hou ik er sowieso bij, de AirPlay/HomeKit TV’s werken niet met de woning app en wil graag zien wie er voor de deur staat als de belt gaat.

Daarnaast hebben wij bijna elke (grote) streamingdienst waar een app voor is.

Lijkt dus vooral een mooie toevoeging in het lijstje zonder echt nuttig gebruik er van.

Ben er niet van overtuigd dus maar opzoek naar een modelletje zonder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:42:
[...]

Vind de tv’s met AirPlay mega overpriced, heb hier op alle tv’s een Apple TV zitten, wordt helemaal bediend met Siri remote. Gewoon tv wordt ook via daar gekeken, met de app van de provider. :) Ook de reden dat mijn tv uit 2010 nog hangt, prima werkt en met alle moderne functionaliteiten (en automatiseringen) van Apple. :*)
Ik vermoed ziggo? Althans, dat is volgens mij de enige met een Apple TV app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Toppe schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:45:
[...]

Ik vermoed ziggo? Althans, dat is volgens mij de enige met een Apple TV app?
T-Mobile :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ow, en werkt dat een beetje?

Zit eigelijk te wachten tot onze groene reus ook eigelijk met een app gaat komen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Op dit moment heb ik mijn zes jaar oude Sony tv via homebridge gekoppeld aan HomeKit. Het voegt niet meer toe dan aan/uit, externe bron selecteren (beide via de Woning app) en volume bedienen (via fysieke knoppen op je idevice icm iOS remote).
Het is leuk als dit bij een volgende tv er op zit, maar meer dan ‘leuk’ zou ik het niet bestempelen. Ook is het de vraag of het goed werkt. Op Reddit al genoeg berichten gelezen dat het bij diverse LG tv’s niet goed functioneert en uiteindelijk uitwijken naar Homebridge.

Zelf kijk ik tv via de Ziggo Next box of via de Apple TV. Wanneer deze apparaten uit gaan, gaat de tv ook automatisch uit. Het enige is dat dit niet werkt bij de Nintendo Switch. Wanneer deze aan gaat, gaat de tv ook aan, maar wanneer uit, blijft de tv aan staan. Deze zet ik dan via Siri uit (‘Hey Siri, turn of televisie’).

De Ziggo Next box hangt ook via homebridge in HomeKit. Hierbij zie ik meer toegevoegde waarde, want je kunt deze via HomeKit ook gelijk op de juiste zender zetten. ‘Hey Siri, turn on Ziggo Sport’ werkt goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Toppe schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:51:
[...]

Ow, en werkt dat een beetje?

Zit eigelijk te wachten tot onze groene reus ook eigelijk met een app gaat komen…
Werkt prima, is wel even wennen (met name de app icm siri remote). Maar hier zijn ze niets anders meer gewend, plus netflix/spelletjes zijn ook aangezet met twee klikken ipv andere afstandsbediening, kanaal veranderen e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LENNRT
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-09 21:40
meesje schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:23:
Homepod mini als hub blijft gezeur opleveren icm de Honeywell Lyric T6.
Een lange tijd was de volgende situatie qua hubs stabiel:
Homepod mini werkkamer: stand-by
Apple TV: verbroken

Echter sinds een week levert dit frequente uitval op van de Lyric in de Woning app. In de Honeywell app zelf is de thermostaat gewoon bereikbaar.

Nu het volgende gedaan:
Homepod mini werkkamer: verbroken (deze homepod staat dus uit)
Apple TV: stand-by

Dit levert al weer een dagdeel een stabiele situatie op. De volgende test is de HomePod mini woonkamer op ‘verbroken’ te zetten en die op de woonkamer op ‘verbonden’. Het zal toch niet dat of twee mini’s in mijn situatie ellende opleveren of dat er iets mis met die in de werkkamer.
Heb helaas hetzelfde probleem, sinds enkele weken twee homepod mini's, hiervoor werkte de t6 perfect op puur mijn iPhone en nu elke keer not responding. In de eigen app prima controle erover.

Is het probleem nu echt goed opgelost bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LENNRT schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 00:35:
[...]

Heb helaas hetzelfde probleem, sinds enkele weken twee homepod mini's, hiervoor werkte de t6 perfect op puur mijn iPhone en nu elke keer not responding. In de eigen app prima controle erover.

Is het probleem nu echt goed opgelost bij jou?
Helaas speelt het probleem bij mij nog steeds. Ik geef hieronder aan wat mijn thuis netwerk situatie is en wat ik allemaal al heb geprobeerd. Wellicht voor jou herkenbaar en/of een trigger om iets uit te proberen. Als jou iets te binnen schiet, hoor ik dat natuurlijk graag. :)

We maken gebruik van een Ziggo modem/router in de meterkast en een Ziggo Access point op de 1e verdieping. Op beide apparaten en beide frequenties (2,4ghz en 5ghz) is hetzelfde SSID ingesteld. Dit werkt in principe fijn, want de iPad verandert automatisch de connectie van modem/router naar Access point.

Voorheen had ik maar 1 HomeKit hub en dat was de AppleTV 4K (2017). Alles werkte hartstikke stabiel. De thermostaat andere HK devices waren via de Woning app altijd bereikbaar. Totdat ik het in mijn hoofd haalde ;) om twee HomePod Mini’s te kopen: eentje in de woonkamer en een in de werkkamer. Toen begon de ellende.

Van alles uitgeprobeerd:
- gescheiden ssid voor modem/router en AP, maar ook afzonderlijk voor 2,4ghz en 5ghz
- de lyric thermostaat verwijderd uit HomeKit en opnieuw toegevoegd, dit lijkt voor een (half) uur goed te gaan
- AP uitgezet, dus alleen WiFi vind modem/router
- WiFi op modem uitgezet, dus alleen WiFi via AP
- WMM optie uitgezet op AP, het modem heeft deze optie niet (kwam ik als tip tegen op reddit)
- de thermostaat in een eigen Woning gezet in HomeKit
- homebridge uitgezet
- en nog veel meer

Via Reddit kwam ik een bericht tegen dat bij iemand de oplossing was om de ATV niet langer als HomeKit hub in te stellen. Dit heb ik aangepast en dit leek de oplossing te zijn, voor ongeveer een maand. Toen begon de ellende weer.
Helaas komt nu de stabiliteit niet meer terug als ik de HomePod mini’s uitzet en de ATV als hub instel. Dat was in het begin wel zo.

Het bijzondere is dat als ik op mijn iPad even WiFi uit zet en weer aan doe, dat de thermostaat wel bereikbaar is via de Woning app. Tijdens het typen van deze reactie, heb ik dit nu een paar keer gedaan en elke keer is de thermostaat even bereikbaar in de Woning app.
Als ik Reddit zoek op ‘not responding’ dan vind je zoveel ellende. En niet alleen over de Lyric. Vaak ook i.c.m. Mesh systemen.

Er zijn voor mij nog twee opties:
1. Nieuwe router kopen, modem in bridge modus zetten
2. Een Tado kopen

Ik wil eerst optie 1 uitproberen. Waarschijnlijk koop ik de router bij de Mediamarkt, wat zij hebben een 100 dagen retour periode. 14 of 30 dagen vind ik te kort om tot de conclusie te komen of alles stabiel is. Zie mijn eerdere opmerking over uitzetten atv als hub.

Het frustrerende is dat thermostaat jaren wel altijd goed heeft gewerkt in HomeKit. Totdat het recentelijk toevoegen van de HomePod Mini’s…. Soms lijken gedane wijzigingen ook echt effect te hebben. B.v. de afgelopen update cyclus (iOS, tvOS). Maar uiteindelijk toch weer not responding. Onder water zit er nu in HK iets niet goed al dan niet icm mijn netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 12:44
meesje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:24:
[...]

Helaas speelt het probleem bij mij nog steeds. Ik geef hieronder aan wat mijn thuis netwerk situatie is en wat ik allemaal al heb geprobeerd. Wellicht voor jou herkenbaar en/of een trigger om iets uit te proberen. Als jou iets te binnen schiet, hoor ik dat natuurlijk graag. :)

We maken gebruik van een Ziggo modem/router in de meterkast en een Ziggo Access point op de 1e verdieping. Op beide apparaten en beide frequenties (2,4ghz en 5ghz) is hetzelfde SSID ingesteld. Dit werkt in principe fijn, want de iPad verandert automatisch de connectie van modem/router naar Access point.

Voorheen had ik maar 1 HomeKit hub en dat was de AppleTV 4K (2017). Alles werkte hartstikke stabiel. De thermostaat andere HK devices waren via de Woning app altijd bereikbaar. Totdat ik het in mijn hoofd haalde ;) om twee HomePod Mini’s te kopen: eentje in de woonkamer en een in de werkkamer. Toen begon de ellende.

Van alles uitgeprobeerd:
- gescheiden ssid voor modem/router en AP, maar ook afzonderlijk voor 2,4ghz en 5ghz
- de lyric thermostaat verwijderd uit HomeKit en opnieuw toegevoegd, dit lijkt voor een (half) uur goed te gaan
- WMM optie uitgezet op AP, het modem heeft deze optie niet (kwam ik als tip tegen op reddit)
- homebridge uitgezet
- en nog veel meer

Via Reddit kwam ik een bericht tegen dat bij iemand de oplossing was om de ATV niet langer als HomeKit hub in te stellen. Dit heb ik aangepast en dit leek de oplossing te zijn, voor ongeveer een maand. Toen begon de ellende weer.
Helaas komt nu de stabiliteit niet meer terug als ik de HomePod mini’s uitzet en de ATV als hub instel. Dat was in het begin wel zo.

Het bijzondere is dat als ik op mijn iPad even WiFi uit zet en weer aan doe, dat de thermostaat wel bereikbaar is via de Woning app. Tijdens het typen van deze reactie, heb ik dit nu een paar keer gedaan en elke keer is de thermostaat even bereikbaar in de Woning app.
Als ik Reddit zoek op ‘not responding’ dan vind je zoveel ellende. En niet alleen over de Lyric. Vaak ook i.c.m. Mesh systemen.

2. Een Tado kopen

Ik wil eerst optie 1 uitproberen. Waarschijnlijk koop ik de router bij de Mediamarkt, wat zij hebben een 100 dagen retour periode. 14 of 30 dagen vind ik te kort om tot de conclusie te komen of alles stabiel is. Zie mijn eerdere opmerking over uitzetten atv als hub.

Het frustrerende is dat thermostaat jaren wel altijd goed heeft gewerkt in HomeKit. Totdat het recentelijk toevoegen van de HomePod Mini’s…. Soms lijken gedane wijzigingen ook echt effect te hebben. B.v. de afgelopen update cyclus (iOS, tvOS). Maar uiteindelijk toch weer not responding. Onder water zit er nu in HK iets niet goed al dan niet icm mijn netwerk.
Heb je de nieuwe netatmo overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasper1975 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:50:
[...]

Heb je de nieuwe netatmo overwogen?
Dat is inderdaad ook een optie!
Ik wil eerst kijken of een nieuwe router een positief effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
meesje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:04:
[...]

Dat is inderdaad ook een optie!
Ik wil eerst kijken of een nieuwe router een positief effect heeft.
Eero 6 Pro heeft nu homekit Router. maar is een duur grapje, maar Primeday is bijna.

[ Voor 14% gewijzigd door Jasper1975 op 02-06-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Van alles uitgeprobeerd:
- homebridge uitgezet
- en nog veel meer

2. Een Tado kopen

Optie 2. Heb je verhaal niet eens verder gelezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:40:
[...]

Optie 2. Heb je verhaal niet eens verder gelezen :+
Haha, je hoeft het verhaal niet eens te lezen. Was ook een samenvatting van eerdere berichten ;) met een kleine aanvulling.
Het blijft wel frustrerend. Als de thermostaat nu constant not responding aangeeft. Net weer even de Wonig app geopend en gewoon bereikbaar.

[ Voor 19% gewijzigd door meesje op 02-06-2021 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
meesje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:48:
[...]

Helaas niet leverbaar in NL.
Nog niet, maar wel te gebruiken. En de gewone 6 wel in DE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasper1975 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:56:
[...]

Nog niet, maar wel te gebruiken. En de gewone 6 wel in DE
Dat ‘nog’ duurt al een tijdje. Ooit eens gekeken naar HomeKit routers en dan heb je twee opties: Velop (oude wifi5) en Eero. Bij deze laatste zowel de wifi5 als wifi6 compatible met HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:50:
[...]

Haha, je hoeft het verhaal niet eens te lezen. Was ook een samenvatting van eerdere berichten ;) met een kleine aanvulling.
Het blijft wel frustrerend. Als de thermostaat nu constant not responding aangeeft. Net weer even de Wonig app geopend en gewoon bereikbaar.
Home assistant installeren en dan koppelen via Home Assistant. Hierna bij mij nog nooit onbereikbaar geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:10:
[...]

Home assistant installeren en dan koppelen via Home Assistant. Hierna bij mij nog nooit onbereikbaar geweest
Ik kan de Lyric eventueel ook via homebridge koppelen. Sowieso hou ik het bij HomeKit/homebridge. Meer/zwaardere domotica wensen heb ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:14:
[...]

Ik kan de Lyric eventueel ook via homebridge koppelen. Sowieso hou ik het bij HomeKit/homebridge. Meer/zwaardere domotica wensen heb ik niet.
Kan. Maar gewoon vervangen voor een Tado werkt nog beter… nooit meer frustraties :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LENNRT
[...]

Van alles uitgeprobeerd:
- homebridge uitgezet
- en nog veel meer

2. Een Tado kopen

Bizar hoe de situaties te vergelijken zijn! Ik heb altijd een eigen modem gehad (orbi rbk852 wifi 6) direct aan de glasvezel. Dus zou zeker geen nieuwe router kopen want mijn setup heeft het ook met een compleet andere instelling.

De enige variabelen die dan overeen komen is het toevoegen van 2x homepod mini(ook woonkamer /werkkamer toevallig).

Nieuwe thermostaat is belachelijk, ding heeft 2 jaar zonder enige storing gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LENNRT schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:56:
[...]

Bizar hoe de situaties te vergelijken zijn! Ik heb altijd een eigen modem gehad (orbi rbk852 wifi 6) direct aan de glasvezel. Dus zou zeker geen nieuwe router kopen want mijn setup heeft het ook met een compleet andere instelling.

De enige variabelen die dan overeen komen is het toevoegen van 2x homepod mini(ook woonkamer /werkkamer toevallig).

Nieuwe thermostaat is belachelijk, ding heeft 2 jaar zonder enige storing gewerkt.
Fijn (euh, echt fijn natuurlijk niet ;)) om te horen dat jij hetzelfde ervaart. De mini’s hebben gewoon iets ‘onder water’ verandert in HomeKit.
Aangezien jij een zeer modern mesh WiFi hebt (waar ook veel ingesteld kan worden), kan ik optie 1 wel overslaan.

Heb jij in je netwerk een optie om multimedia streams voorrang te geven op het netwerk? Bij mijn Access point heet dit WMM, mijn modem/router heeft deze optie niet. Ik kan dit niet goed testen. Op Reddit een bericht gevonden dat het uitzetten van deze optie de oplossing zou zijn. Misschien kun je dit nog proberen? Zo ja, ben ik natuurlijk heel erg benieuwd naar jouw bevindingen.

Ik had verder ook nog geprobeerd om auto select van kanaal en hz uit te zetten. Dus vast. Maar ook dit hielp niet.

Voor mij in ieder geval geen Honeywell meer. Tado of Netatmo lijkt me een betere keuze. Dit is meer hun core business. Ze zullen veel sneller zijn met uitbrengen van fixes, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LENNRT schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:56:
[...]

Hier heeft hij prima gewerkt en zonder enige aanleiding stopte hij met werken. Hij is zelfs nog een keer omgeruild en de nieuwe had na 4 weken exact het zelfde probleem.

Lijkt hem toch echt in de Lyric zelf te zitten. Mocht jij of @meesje een oplossing hebben gevonden na lang onderzoek dan mag je me op de hoogte houden.

Voor in onze tijdelijke woning koop ik wel een Tado na @Rgerr zijn ervaring :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:43:
[...]

Fijn (euh, echt fijn natuurlijk niet ;)) om te horen dat jij hetzelfde ervaart. De mini’s hebben gewoon iets ‘onder water’ verandert in HomeKit.
Aangezien jij een zeer modern mesh WiFi hebt (waar ook veel ingesteld kan worden), kan ik optie 1 wel overslaan.

Heb jij in je netwerk een optie om multimedia streams voorrang te geven op het netwerk? Bij mijn Access point heet dit WMM, mijn modem/router heeft deze optie niet. Ik kan dit niet goed testen. Op Reddit een bericht gevonden dat het uitzetten van deze optie de oplossing zou zijn. Misschien kun je dit nog proberen? Zo ja, ben ik natuurlijk heel erg benieuwd naar jouw bevindingen.

Ik had verder ook nog geprobeerd om auto select van kanaal en hz uit te zetten. Dus vast. Maar ook dit hielp niet.

Voor mij in ieder geval geen Honeywell meer. Tado of Netatmo lijkt me een betere keuze. Dit is meer hun core business. Ze zullen veel sneller
zijn met uitbrengen van fixes, etc.
Uhhhhhh. Die laatste zin klopt niet hoor. Honeywell is ene van de grondleggers van de thermostaat. Ze zijn alleen niet goed met ‘slimme’ thermostaten. De Honeywell around, wie heeft hem niet gehad? :+

En HomeKit is gebruikt HAP en Bonjour https://developer.apple.c...mekit-accessory-protocol/

Als HomeKit werkt en één apparaat niet dan hoef je echt niet in je internet settings te gaan klote hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:48:
@Toppe Maar Rgerr heeft dan ook gelijk weer top of the line netwerk. :)
@Rgerr draait volgens mij Ubiquiti Edge, ik de Unifi lijn… straks nog 3 extra AP’s, 2 extra switches en een USG Pro :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lq_X8ikqEKI-YihGmdrxry2lICA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mbClwxdNDKwkP9G1ksblg8mV.jpg?f=fotoalbum_large

[/small]Ja ja, moet update’n maar geen zin meer in. Over een aantal weken krijgt alles een fabrieks reset en gaat het voor een tijdje de opslag in[/small]

[ Voor 10% gewijzigd door Toppe op 02-06-2021 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:49:
[...]

Uhhhhhh. Die laatste zin klopt niet hoor. Honeywell is ene van de grondleggers van de thermostaat. Ze zijn alleen niet goed met ‘slimme’ thermostaten. De Honeywell around, wie heeft hem niet gehad? :+

En HomeKit is gebruikt HAP en Bonjour https://developer.apple.c...mekit-accessory-protocol/

Als HomeKit werkt en één apparaat niet dan hoef je echt niet in je internet settings te gaan klote hoor
Klopt, het woord slim ontbrak inderdaad.
Toppe schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:51:
[...]

@Rgerr draait volgens mij Ubiquiti Edge, ik de Unifi lijn… straks nog 3 extra AP’s, 2 extra switches en een USG Pro :)
[Afbeelding]
Ah, jij hebt dus ook top spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@meesje dank je voor het compliment. Kan ik weer lekker slapen vanavond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:35
Iemand recentelijk nog ervaringen met garagedeur-aansturing met HomeKit? Mijn moeder staat op het punt een nieuwe garagedeur aan te schaffen en dat zou dan wel handig zijn. Ik ben de Chamberlain tegengekomen en de ismartgate, maar ben eigenlijk wel nieuwsgierig of er Tweakers met hands-on ervaringen zijn.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Toppe schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:51:
[...]

[Afbeelding]

[/small]Ja ja, moet update’n maar geen zin meer in. Over een aantal weken krijgt alles een fabrieks reset en gaat het voor een tijdje de opslag in[/small]
PfSense firewall met fail-over 4G WAN en Unifi APs *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:54:
@meesje dank je voor het compliment. Kan ik weer lekker slapen vanavond :+
Haha
Het issue blijft zo frustrerend. Nu even de Woning app geopend op iPad verbonden met iPhone hotspot. De thermostaat is gewoon bereikbaar.
Rgerr schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:19:
[...]

PfSense firewall met fail-over 4G WAN en Unifi APs *O*
Expert talk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:34:
[...]

Haha
Het issue blijft zo frustrerend. Nu even de Woning app geopend op iPad verbonden met iPhone hotspot. De thermostaat is gewoon bereikbaar.
Respect voor je doorzettingsvermogen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:27
Sinds ik een Apple TV heb en deze als hub heb ingesteld ben ik aan het experimenteren met homekit. Het meeste van wat ik in de Hue app had ingesteld is vrij eenvoudig na te maken in de woning app echter op de Hue sensor bijt ik mezelf stuk, kun je meerdere condities meegeven waarop de Hue sensor een lamp activeert als ook dat op een specifiek tijdstip de intensiteit van een lamp kan worden ingesteld? Voor zover ik kan ontdekken lijk ik maar één conditie te kunnen in te stellen. Al google-end wordt ik er ook niet veel wijzer wat er wel en niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miki schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:54:
Sinds ik een Apple TV heb en deze als hub heb ingesteld ben ik aan het experimenteren met homekit. Het meeste van wat ik in de Hue app had ingesteld is vrij eenvoudig na te maken in de woning app echter op de Hue sensor bijt ik mezelf stuk, kun je meerdere condities meegeven waarop de Hue sensor een lamp activeert als ook dat op een specifiek tijdstip de intensiteit van een lamp kan worden ingesteld? Voor zover ik kan ontdekken lijk ik maar één conditie te kunnen in te stellen. Al google-end wordt ik er ook niet veel wijzer wat er wel en niet mogelijk is.
Kijk eens naar de Elgato eve app. Die kan je gebruiken zonder dat je van hun hardware moet hebben. Wellicht dat @Rgerr je kan vertellen of Home+ deze optie ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Miki schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:54:
Je bedoeld: als lichtniveau onder x is, en tijd is y, dan lamp aan? Of wat wil je precies voor elkaar krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Rgerr schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:49:
[...]

Je bedoeld: als lichtniveau onder x is, en tijd is y, dan lamp aan? Of wat wil je precies voor elkaar krijgen?
Een plaatje zegt meer dan woorden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lNLGSKQB6BT2GS1y1A8WHFml7l4=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/f4LybWhK0vB72d6NRftD59hA.png?f=fotoalbum_medium
In de Hue app zit ook nog een automatisering dat bij een bepaalde aantal lux de lamp overdag op de overloop eventueel aangaat. Bijvoorbeeld bij donker weer of in de winter wanneer het vroeg donker is.

Het idee is om alle functionaliteiten over te zetten naar HomeKit, tenminste als dat mogelijk is. Anders wordt het een combinatie tussen de woning app en de hue app.

[ Voor 22% gewijzigd door Miki op 04-06-2021 12:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rgerr
Miki schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:55:
[...]

Een plaatje zegt meer dan woorden:
[Afbeelding]
In de Hue app zit ook nog een automatisering dat bij een bepaalde aantal lux de lamp overdag op de overloop eventueel aangaat. Bijvoorbeeld bij donker weer of in de winter wanneer het vroeg donker is.

Het idee is om alle functionaliteiten over te zetten naar HomeKit, tenminste als dat mogelijk is. Anders wordt het een combinatie tussen de woning app en de hue app.
Twee automatiseringen aanmaken, als tijd tussen x en y is, dan lamp aan op 100/40%. Uitschakelen na 5 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Rgerr schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:00:
[...]

Twee automatiseringen aanmaken, als tijd tussen x en y is, dan lamp aan op 100/40%. Uitschakelen na 5 min.
Ik zie het nu ook, je kunt automatiseringen dus stapelen en naast elkaar hebben. Het is voelt wat omslachtig aan maar het werkt dus wel, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist mijn beide HomePod Mini's uitgezet. Ik ben benieuwd of de stabiliteit m.b.t. de Lyric thermostaat weer terugkeert. Sowieso maak ik vrij weinig gebruik van Mini's. Muziek (Spotify) luisteren doen we via een airport express gekoppeld aan een receiver. En het bedienen van de lampen werkt via voice het fijnst als het rustig is in de woonkamer. Dat is niet altijd het geval. Meer doe ik er eigenlijk niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:17:
Zojuist mijn beide HomePod Mini's uitgezet. Ik ben benieuwd of de stabiliteit m.b.t. de Lyric thermostaat weer terugkeert. Sowieso maak ik vrij weinig gebruik van Mini's. Muziek (Spotify) luisteren doen we via een airport express gekoppeld aan een receiver. En het bedienen van de lampen werkt via voice het fijnst als het rustig is in de woonkamer. Dat is niet altijd het geval. Meer doe ik er eigenlijk niet mee.
Welke kleur? Heb wel interesse :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LENNRT
Same! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stabiliteit is gelukkig weer terug. De Lyric continu bereikbaar. Zelfs na het aanzetten van een HomePod Mini. Deze heeft als hub de status ‘stand-by’ en ATV als ‘verbonden’. Zo lang dit zo blijft, heb ik het idee dat alles stabiel blijft. Maar als opeens de HomePod Mini de status ‘verbonden’ gaat krijgen, dan zal de ellende ongetwijfeld terug komen. Eerst maar eens kijken wanneer de status van de hubs verandert. Helaas heb je hier geen invloed op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 18:18:
Stabiliteit is gelukkig weer terug. De Lyric continu bereikbaar. Zelfs na het aanzetten van een HomePod Mini. Deze heeft als hub de status ‘stand-by’ en ATV als ‘verbonden’. Zo lang dit zo blijft, heb ik het idee dat alles stabiel blijft. Maar als opeens de HomePod Mini de status ‘verbonden’ gaat krijgen, dan zal de ellende ongetwijfeld terug komen. Eerst maar eens kijken wanneer de status van de hubs verandert. Helaas heb je hier geen invloed op.
Heb je zeker wel. Gewoon die dingen aan mij verkopen… jou frustratie weg, een werkende Lyric en meer tijd over voor je vrouw. Win win win!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gekkenhuis! :) Nu zelfs beide Mini’s weer aan en nog steeds stabiel. Ik ben benieuwd wanneer het weer puinhoop is, of een van de Mini’s de macht overgenomen heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oLlWTuhYS0KCxcieT4AkFUDxU8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/upW7ujESdHFhG5kST8VNUBp8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 21:50:
Gekkenhuis! :) Nu zelfs beide Mini’s weer aan en nog steeds stabiel. Ik ben benieuwd wanneer het weer puinhoop is, of een van de Mini’s de macht overgenomen heeft.

[Afbeelding]
Ja dat gaat zeker gebeuren. PB je rekening nummer even dan boek ik het meteen naar je toe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:00
Toppe schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:19:
[...]

Ja dat gaat zeker gebeuren. PB je rekening nummer even dan boek ik het meteen naar je toe :+
Doe niet zo hijgerig. Je merkt toch dat je geen reactie krijgt? Ga ander gewoon naar Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
La1974 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:40:
[...]

Doe niet zo hijgerig. Je merkt toch dat je geen reactie krijgt? Ga ander gewoon naar Marktplaats.
Met het verkeerde been uit bed gestapt? Jammer want het zo zulk mooi weer! :)

Misschien moet je eerst even de grap snappen voordat je commentaar gaat leveren op een ander… ik zou even beginnen op een aantal pagina’s terug met lezen!

Waarom marktplaats als ik net zo goed even naar Duitsland kan rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:00
Toppe schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:43:
[...]

Met het verkeerde been uit bed gestapt? Jammer want het zo zulk mooi weer! :)

Misschien moet je eerst even de grap snappen voordat je commentaar gaat leveren op een ander… ik zou even beginnen op een aantal pagina’s terug met lezen!

Waarom marktplaats als ik net zo goed even naar Duitsland kan rijden?
Nee hoor. Prachtig weer, ik ben vrolijk. Ik heb je reacties gelezen de afgelopen dagen:
Toppe schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:23:
[...]

Welke kleur? Heb wel interesse :Y
Geen reactie....
Toppe schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 18:52:
[...]

Heb je zeker wel. Gewoon die dingen aan mij verkopen… jou frustratie weg, een werkende Lyric en meer tijd over voor je vrouw. Win win win!
Geen reactie...
Toppe schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:19:
[...]

Geen reactie...

Mijn ontgaat de grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
La1974 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:49:
[...]

Nee hoor. Prachtig weer, ik ben vrolijk. Ik heb je reacties gelezen de afgelopen dagen:

[...]

Geen reactie....

[...]

Geen reactie...

[...]

Geen reactie...

Mijn ontgaat de grap.
Vanaf pagina 260 ofzo beginnen met lezen.

Misschien kunnen we nu weer gewoon verder waar dit topic voor bedoelt is: Apple HomeKit.

Al zal het waarschijnlijk vanaf dinsdag homeOS heten :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:56:
[...]

Vanaf pagina 260 ofzo beginnen met lezen.

Misschien kunnen we nu weer gewoon verder waar dit topic voor bedoelt is: Apple HomeKit.

Al zal het waarschijnlijk vanaf dinsdag homeOS heten :>
Ik ben ook erg benieuwd. En wie weet, is er straks een optie om de HomePod Mini als hub uit te zetten. ;) Ik blijf jullie wel spammen met mijn vorderingen/ervaringen. Tot nu toe heeft de HomePod Mini nog niet de macht gegrepen. Ik las op Reddit dat dit wel zomaar kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Serena (en wellicht andere tweakers): iOS15 brengt onbeperkt aantal camera’s in HSV
Für eine HomeKit Secure Video Kamera wird ein Plan mit 50GB benötigt, fünf Kameras setzen 200GB voraus und eine unlimitierte Anzahl den 2TB Speicherplan.
Bron: https://smartapfel.de/ios15-homekit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:02:
@Serena (en wellicht andere tweakers): iOS15 brengt onbeperkt aantal camera’s in HSV
Für eine HomeKit Secure Video Kamera wird ein Plan mit 50GB benötigt, fünf Kameras setzen 200GB voraus und eine unlimitierte Anzahl den 2TB Speicherplan.
Bron: https://smartapfel.de/ios15-homekit/
Dat is ook meteen de enigste grote wijziging als je het mij vraagt. Draai zowel iPadOS als iOS 15 en helaas geen wijzigingen aan de app zelf. Er zaten al een aantal bugs in die ik nu wel kan melden.

Wat ze wel hebben aangepast:
- Deurbel (Netatmo) is nu in preview mode als landscape ipv portrait
- Deurbel audio is nu hoorbaar als je de app open hebt staan
- Camera’s herladen elke x seconde een snapshot. Als je nu live gekeken hebt is het laatste beeld automatisch je snapshot

Waar ze de plank nog volledig misslaan:
- Bewegingsmelders kunnen na een aantal minuten automatisch worden uitgeschakeld. Mis hier nog steeds de optie ‘Bij geen beweging’. Scheelt weer een automatisering.
- Nog steeds geen ondersteuning voor lichtsensoren
- Die ‘Discover’ pagina mag wat mij betreft verdwijnen
- Als je bij iPad multi task aan hebt staan (Home en music naast elkaar) en je drukt er lang op moet hij automatisch verder in de muziek app ipv die pop-up, daar op klikken voor de muziek app en dan die pop-up weer sluiten
- Snelheid van camera stream had verbeterd moeten/kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Toppe schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:23:
[...]

Dat is ook meteen de enigste grote wijziging als je het mij vraagt. Draai zowel iPadOS als iOS 15 en helaas geen wijzigingen aan de app zelf. Er zaten al een aantal bugs in die ik nu wel kan melden.

Wat ze wel hebben aangepast:
- Deurbel (Netatmo) is nu in preview mode als landscape ipv portrait
- Deurbel audio is nu hoorbaar als je de app open hebt staan
- Camera’s herladen elke x seconde een snapshot. Als je nu live gekeken hebt is het laatste beeld automatisch je snapshot

Waar ze de plank nog volledig misslaan:
- Bewegingsmelders kunnen na een aantal minuten automatisch worden uitgeschakeld. Mis hier nog steeds de optie ‘Bij geen beweging’. Scheelt weer een automatisering.
- Nog steeds geen ondersteuning voor lichtsensoren
- Die ‘Discover’ pagina mag wat mij betreft verdwijnen
- Als je bij iPad multi task aan hebt staan (Home en music naast elkaar) en je drukt er lang op moet hij automatisch verder in de muziek app ipv die pop-up, daar op klikken voor de muziek app en dan die pop-up weer sluiten
- Snelheid van camera stream had verbeterd moeten/kunnen worden.
Vergeet de regen- en windmeter niet. |:( Trouwens, bij mij ververst de home app elke 10 seconden al de camera beelden (snapshot) sinds iOS-een-aantal-geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:38:
[...]

Vergeet de regen- en windmeter niet. |:(
Ik ga de feedback zo gelijk inschieten :)
Edit: Ingeschoten. Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen.
Trouwens, bij mij ververst de home app elke 10 seconden al de camera beelden (snapshot) sinds iOS-een-aantal-geleden.
Bij mij ook, alleen als je dan live ging kijken en weer terug ging naar het beginscherm dan bleef de snapshot die daarvoor gemaakt was staan. Nu is dat het laatste beeld voordat je terug ging.

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 08-06-2021 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaaf dat je straks vier camera’s tegelijk via je ATV op je TV kunt tonen. En vanuit het camerabeeld direct accessoires bedienen. Hierdoor kan ik me de geruchten over homeOS en HomePod met scherm wel goed voorstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:21:
Gaaf dat je straks vier camera’s tegelijk via je ATV op je TV kunt tonen. En vanuit het camerabeeld direct accessoires bedienen. Hierdoor kan ik me de geruchten over homeOS en HomePod met scherm wel goed voorstellen.
4? 5 hoor :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpeNgrrlkRoVEafW0i38gCmSGxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Mk4NnKAUZnskUudKFnRbxHX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IjJ2q7Ri-P02t2Yz5F9C8I731Tc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y7Jht6ZSbV3nA3sZg12qbUwb.jpg?f=fotoalbum_large

Aanpassen van de volgorde lijkt niet te kunnen. En het is jammer dat ze niet een Home app hebben ontwikkeld voor de Apple TV.

Je kan wel de accessoires in de ruimte bedienen waar je ook de camera hebt hangen (onderste foto) maar je kan ze niet op een snelle manier uitzetten behalve via de Home ‘addon’ de camera openen en het daar aan en uit te zetten.

Ook dimmen etc gaat niet terwijl het top zou zijn als je de verlichting kan bedienen als je een filmpje kijkt.

[ Voor 36% gewijzigd door Toppe op 08-06-2021 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 14:06
meesje schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:21:
Dat kon allang met HomeCam voor de ATV. Maar deze app is nu sherlocked zoals ze dat op internet noemen.

Maar native is natuurlijk wel relax voor hen die deze app nog niet hadden gekocht.

[ Voor 9% gewijzigd door TheKerremenke op 08-06-2021 10:29 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook mooi dat als een camera beweging detecteert dit straks PiP getoond wordt. Ook security notificaties kunnen straks op je tv getoond worden. Dit zijn toch allemaal signalen voor een toekomstige Apple Home hub (dus met scherm). Wellicht duurt dit nog een/twee jaar.

@Toppe Kun jij nu via Siri (op de Homepod) vragen om content af te spelen op je ATV? Ik had ergens gelezen dat dit niet werkt in Nederland. Maar de auteur kan het ook mis hebben en bedoelt wellicht dat dit niet werkt in het Nederlands.

Ik ga nu denk ik ook maar eens de HomePod mini uit de werkkamer verplaatsen naar de woonkamer. Ik ben erg benieuwd hoe de geluidskwaliteit is in stereo opstelling, voor muziek maar ook bij bv Netflix.

[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 08-06-2021 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:39:
Ook mooi dat als een camera beweging detecteert dit straks PiP getoond wordt. Ook security notificaties kunnen straks op je tv getoond worden. Dit zijn toch allemaal signalen voor een toekomstige Apple Home hub (dus met scherm). Wellicht duurt dit nog een/twee jaar.

@Toppe Kun jij nu via Siri (op de Homepod) vragen om content af te spelen op je ATV? Ik had ergens gelezen dat dit niet werkt in Nederland. Maar de auteur kan het ook mis hebben en bedoelt wellicht dat dit niet werkt in het Nederlands.
Die notificaties zullen sowieso alleen werken met een HSV camera. Die heb ik nu niet, maar gaan er straks wel komen (ga alles vervangen).

Wat betreft Siri en HomePod’s:

HomePod draait op audioOS en daarvan heb ik de beta (nog) niet geïnstalleerd. Ik weet ook niet of het specifiek voor de mini geldt (zo leek het wel in het filmpje gister) dus dat moeten we even afwachten.

Dat het niet in het Nederlands werkt is logisch want de HomePods kunnen(nog) geen Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier is trouwens de camera ‘bug’ opgelost maar op de Apple TV dus (nog) niet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-q7VPzLmG1tbuebvweFTFC5piY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bQCqb5fga8NxZmKNaDMLpEdi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:43:
[...]

Die notificaties zullen sowieso alleen werken met een HSV camera. Die heb ik nu niet, maar gaan er straks wel komen (ga alles vervangen).

Wat betreft Siri en HomePod’s:

HomePod draait op audioOS en daarvan heb ik de beta (nog) niet geïnstalleerd. Ik weet ook niet of het specifiek voor de mini geldt (zo leek het wel in het filmpje gister) dus dat moeten we even afwachten.

Dat het niet in het Nederlands werkt is logisch want de HomePods kunnen(nog) geen Nederlands.
Dat laatste is inderdaad bekend. Daarom was ik erg benieuwd of je nu in NL met een HomePod meer kunt met je ATV dan alleen aan/uit zetten. Dus nog even geduld hebben.
AudioOS was me trouwens helemaal ontgaan. Ik dacht dat het voor HomePod ook nog gewoon tvOS heette. Weer wat geleerd! ;)

Wat voor camera’s heb je nu dan hangen (dat ze HSV niet ondersteunen)? Arlo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:48:
[...]

Dat laatste is inderdaad bekend. Daarom was ik erg benieuwd of je nu in NL met een HomePod meer kunt met je ATV dan alleen aan/uit zetten. Dus nog even geduld hebben.
AudioOS was me trouwens helemaal ontgaan. Ik dacht dat het voor HomePod ook nog gewoon tvOS heette. Weer wat geleerd! ;)

Wat voor camera’s heb je nu dan hangen (dat ze HSV niet ondersteunen)? Arlo?
Reolink, zitten via Home Assistant gekoppeld aan HomeKit.

Had gehoopt dat Netatmo de HSV optie voor hun deurbel nog zou activeren voordat ik ging verhuizen maar dat lijkt er niet in te zitten. Jammer, had graag ervaren of het echt de moeite is.

Ben alleen vooral benieuwd hoelang de opnames van HSV bewaard blijven. Ik wil graag 24/7 opnemen en met 6 camera’s haal ik een week net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een nieuwtje wat betreft HSV camera’s: deze krijgen in tvOS ook ondersteuning voor ‘parcel detection’.
Eerst maar eens een deurbel kopen. @Toppe Ik zit ook te wachten op HSV support voor Netatmo. Een alternatief is de Logi deurbel. Ik had ooit eens gelezen dat deze in juni beschikbaar zou moeten komen in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:57:
Nog een nieuwtje wat betreft HSV camera’s: deze krijgen in tvOS ook ondersteuning voor ‘parcel detection’.
Eerst maar eens een deurbel kopen. @Toppe Ik zit ook te wachten op HSV support voor Netatmo. Een alternatief is de Logi deurbel. Ik had ooit eens gelezen dat deze in juni beschikbaar zou moeten komen in de EU.
Ben benieuwd. Denk dat veel mensen wachten op wat er eerder is: Logitech of Netatmo. Al moet ik toegeven dat ik de Netatmo versie wel mooier vindt.

Pagina: 1 ... 68 ... 88 Laatste