Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
@Toppe De handdoek in de ring. Op dat punt sta ik nu. Gisteravond homebridge en pi-hole uitgezet, dhcp weer via modem/router. Dit alles heeft niks geholpen. Vandaag een paar keer aan Siri via de Homepod gevraagd wat de temperatuur is in de woonkamer. Hierop regelmatig bericht ontvangen dat de thermostaat niet bereikbaar is. Het is niet alleen een iOS/Woning app dingetje. Het zit dus dieper in HomeKit.

Het is wel goed zo. Ik zet morgen homebridge en pi-hole weer lekker aan. Dan maar plezier beleven dat ik mijn Next mediabox en tv via HomeKit/Siri kan bedienen en laat de thermostaat maar voor wat het is. Misschien nog de workaround proberen om de Lyric via homebridge te koppelen. Straks zul je zien dat dat stabiel(er) is. ;)

Toch blijf ik het vreemd vinden, dat dit probleem zich bij anderen niet voordat, bij mij was dat tot voor kort ook het geval, en bij jou vanaf dag 1 het al problematisch was. Is het dan, wat jij al aangaf, echt een hardware dingetje? Is mijn thermostaat aan het overlijden? Zijn er meerdere hardware revisies geweest?

• hk12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12:34
meesje schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:06:
@Toppe De handdoek in de ring. Op dat punt sta ik nu. Gisteravond homebridge en pi-hole uitgezet, dhcp weer via modem/router. Dit alles heeft niks geholpen. Vandaag een paar keer aan Siri via de Homepod gevraagd wat de temperatuur is in de woonkamer. Hierop regelmatig bericht ontvangen dat de thermostaat niet bereikbaar is. Het is niet alleen een iOS/Woning app dingetje. Het zit dus dieper in HomeKit.

Het is wel goed zo. Ik zet morgen homebridge en pi-hole weer lekker aan. Dan maar plezier beleven dat ik mijn Next mediabox en tv via HomeKit/Siri kan bedienen en laat de thermostaat maar voor wat het is. Misschien nog de workaround proberen om de Lyric via homebridge te koppelen. Straks zul je zien dat dat stabiel(er) is. ;)

Toch blijf ik het vreemd vinden, dat dit probleem zich bij anderen niet voordat, bij mij was dat tot voor kort ook het geval, en bij jou vanaf dag 1 het al problematisch was. Is het dan, wat jij al aangaf, echt een hardware dingetje? Is mijn thermostaat aan het overlijden? Zijn er meerdere hardware revisies geweest?
Even iets anders.. welke plugin gebruik je voor je next incl homebridge? Ik had er 1 gevonden maar die werkte bij mij niet echt lekker..

©2004

meesje schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:06:

Vraag me af in hoeverre Honeywell echt revisies heeft. Ze zullen een deel van de bordjes gewoon inkopen of zelf laten ontwerpen. Ze hoeven maar op een andere WiFi chipset te zitten en daar is je probleem al.

Ik vindt je wel een opgever, je hebt het nog geen 24 uur geprobeerd :9

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

Toppe schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:17:
[...]

Vraag me af in hoeverre Honeywell echt revisies heeft. Ze zullen een deel van de bordjes gewoon inkopen of zelf laten ontwerpen. Ze hoeven maar op een andere WiFi chipset te zitten en daar is je probleem al.

Ik vindt je wel een opgever, je hebt het nog geen 24 uur geprobeerd :9
Haha, klopt helemaal. :) Er valt helaas niks meer uit te proberen. Omdat het tot voor kort bij mij wel stabiel was, heb ik nog een heeeeel klein beetje hoop dat met de volgende update ronde (iOS, tvOS) er iets weer is veranderd. Morgen maar even homebridge-Honeywell plug-in uitproberen.
hk12nl schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:16:
[...]

Even iets anders.. welke plugin gebruik je voor je next incl homebridge? Ik had er 1 gevonden maar die werkte bij mij niet echt lekker..
eosstb
Werkt super goed. Een heel actieve ontwikkelaar. Ik heb al wat beta tests voor hem gedaan.
@Toppe Ik geef het nog niet helemaal op. :) Vanochtend nog een poging ondernomen met het verwijderen van de thermostaat uit HomeKit. Een tijdje gewacht en daarna weer toegevoegd. Ik wilde slingers al ophangen, maar na ongeveer 2 uur was de thermostaat toch niet meer bereikbaar.
Zojuist de thermostaat via homebridge toegevoegd. Nu heb ik twee thermostaten. Ik ben erg benieuwd of de homebridge versie ook niet bereikbaar is als de officiële versie niet reageert.

Edit: Nog geen tien minuten verder. De officiële versie geeft geen reactie, terwijl de homebridge versie nog in de lucht is. Nu stop ik definitief met het onderzoek. Ik ben blij dat er iets als homebridge bestaat. De plugin, support en documentatie ziet er overigens goed uit en biedt vertrouwen voor de toekomst. Het is zelfs een verified plugin. Een beetje mixed feelings: teleurstelling, maar ook weer blij dat de homebridge versie gewoon doet wat de officiële versie had moeten doen.
@funske Bedankt voor het advies afgelopen woensdag. Ik had er nooit bij stilgestaan dat er een homebridge plugin beschikbaar zou zijn aangezien de Lyric HomeKit ondersteunt.

[Voor 42% gewijzigd door meesje op 26-03-2021 11:23]

• hk12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12:34
meesje schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:32:
[...]

eosstb
Werkt super goed. Een heel actieve ontwikkelaar. Ik heb al wat beta tests voor hem gedaan.
Werk super. Thx. Ook nog een goede tip voor een samsung tv en Sonos? :)

©2004

hk12nl schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:51:
[...]

Werk super. Thx. Ook nog een goede tip voor een samsung tv en Sonos? :)
Om vervuiling te voorkomen heb ik maar even gereageerd via het homebridge topic.
meesje schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:11:
@Toppe Ik geef het nog niet helemaal op. :) Vanochtend nog een poging ondernomen met het verwijderen van de thermostaat uit HomeKit. Een tijdje gewacht en daarna weer toegevoegd. Ik wilde slingers al ophangen, maar na ongeveer 2 uur was de thermostaat toch niet meer bereikbaar.
Zojuist de thermostaat via homebridge toegevoegd. Nu heb ik twee thermostaten. Ik ben erg benieuwd of de homebridge versie ook niet bereikbaar is als de officiële versie niet reageert.

Edit: Nog geen tien minuten verder. De officiële versie geeft geen reactie, terwijl de homebridge versie nog in de lucht is. Nu stop ik definitief met het onderzoek. Ik ben blij dat er iets als homebridge bestaat. De plugin, support en documentatie ziet er overigens goed uit en biedt vertrouwen voor de toekomst. Het is zelfs een verified plugin. Een beetje mixed feelings: teleurstelling, maar ook weer blij dat de homebridge versie gewoon doet wat de officiële versie had moeten doen.
@funske Bedankt voor het advies afgelopen woensdag. Ik had er nooit bij stilgestaan dat er een homebridge plugin beschikbaar zou zijn aangezien de Lyric HomeKit ondersteunt.
Net weer een reset gegeven en geïnstalleerd. HomeKit niet geactiveerd maar in plaats daarvan de thermostaat toegevoegd (via HomeKit) in Home Assistant. Die stuurt hem via homebridge weer door.

Zal aankomende dagen even kijken wat er gebeurt.

Edit: ook hierin steeds onbereikbaar. De conclusie lijkt me dan ook vrij simpel: een certificering op een bepaalde ‘revisie’ die daarna weer is los gelaten met buggy hardware/software als eind product.

Home Assistant heeft een discover optie voor HomeKit apparaten, werkt echt ideaal.

[Voor 9% gewijzigd door Toppe op 26-03-2021 12:37]

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

Toppe schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:30:
[...]

Net weer een reset gegeven en geïnstalleerd. HomeKit niet geactiveerd maar in plaats daarvan de thermostaat toegevoegd (via HomeKit) in Home Assistant. Die stuurt hem via homebridge weer door.

Zal aankomende dagen even kijken wat er gebeurt.

Edit: ook hierin steeds onbereikbaar. De conclusie lijkt me dan ook vrij simpel: een certificering op een bepaalde ‘revisie’ die daarna weer is los gelaten met buggy hardware/software als eind product.

Home Assistant heeft een discover optie voor HomeKit apparaten, werkt echt ideaal.
HomeKit, homebridge en Home Assistant. Ik hou het voorlopig alleen bij de eerste twee. En het liefst zelfs alles zonder homebrdige. Dus HomeKit only, maar dat gaat niet lukken. Mijn Next mediabox zal nooit HK support krijgen. Idem voor mijn huidige tv. Om nu daarvoor een nieuwe tv te kopen. Bij een volgende zal ik natuurlijk wel kijken of ie werkt met HK.

Je eerste alinea snap ik niet helemaal. Als ik het goed begrijp: je hebt de thermostaat toegevoegd aan HA welke via homebridge de thermostaat in HomeKit onderbrengt. Het verschil met mijn setup is een streep door HA en direct via een plug-in de thermostaat in homebridge opgenomen. Dit is voor mij nu al een paar uur stabiel. De plug-in werkt super. Aangezien je ook gebruik maakt van homebridge, zou je wellicht ook de Honeywell plug-in kunnen installeren. Ongetwijfeld zal deze ook weer in HA uitgelezen kunnen worden.
Ik ben daar best wel benieuwd naar, want als dat bij jou niet stabiel is, heb je inderdaad een andere revisie van het product dan ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!
meesje schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:59:
[...]

HomeKit, homebridge en Home Assistant. Ik hou het voorlopig alleen bij de eerste twee. En het liefst zelfs alles zonder homebrdige. Dus HomeKit only, maar dat gaat niet lukken. Mijn Next mediabox zal nooit HK support krijgen. Idem voor mijn huidige tv. Om nu daarvoor een nieuwe tv te kopen. Bij een volgende zal ik natuurlijk wel kijken of ie werkt met HK.

Je eerste alinea snap ik niet helemaal. Als ik het goed begrijp: je hebt de thermostaat toegevoegd aan HA welke via homebridge de thermostaat in HomeKit onderbrengt. Het verschil met mijn setup is een streep door HA en direct via een plug-in de thermostaat in homebridge opgenomen. Dit is voor mij nu al een paar uur stabiel. De plug-in werkt super. Aangezien je ook gebruik maakt van homebridge, zou je wellicht ook de Honeywell plug-in kunnen installeren. Ongetwijfeld zal deze ook weer in HA uitgelezen kunnen worden.
Ik ben daar best wel benieuwd naar, want als dat bij jou niet stabiel is, heb je inderdaad een andere revisie van het product dan ik.
Ik gebruik homebridge als plug-in met home assistant omdat ik veel meer apparaten heb die via HA in HomeKit zitten zoals bewegingsmelders, stofzuigers en de airco.

Ondertussen draai ik 8 Docker containers om alles aan elkaar te knopen en om nou een 9de alleen voor de thermostaat te gebruiken gaat mij een beetje ver. Ondertussen zit ik ook al op 5 gateways dus ergens vindt ik het wel goed zo.

Net even HA opnieuw gestart en tot nu toe doet de thermostaat het gewoon. Als dit niet de oplossing is dan maak ik een virtuele schakelaar met aan/uit en koppel daar de thermostaat wel aan. Passen de temperatuur eigenlijk nooit aan, niet ideaal maar het werkt wel.

Toppe schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:04:
[...]

Ik gebruik homebridge als plug-in met home assistant omdat ik veel meer apparaten heb die via HA in HomeKit zitten zoals bewegingsmelders, stofzuigers en de airco.

Ondertussen draai ik 8 Docker containers om alles aan elkaar te knopen en om nou een 9de alleen voor de thermostaat te gebruiken gaat mij een beetje ver. Ondertussen zit ik ook al op 5 gateways dus ergens vindt ik het wel goed zo.

Net even HA opnieuw gestart en tot nu toe doet de thermostaat het gewoon. Als dit niet de oplossing is dan maak ik een virtuele schakelaar met aan/uit en koppel daar de thermostaat wel aan. Passen de temperatuur eigenlijk nooit aan, niet ideaal maar het werkt wel.
Je hebt een veel complexere setup dan ik. Voor mij volstaat het eenvoudige werk via HomeKit.
Mijn streven is HomeKit only, maar dat gaat niet lukken. Dus dan maar: zo veel mogelijk HomeKit only. Op mijn wensenlijst staat een deurbel. De snelste weg zou zijn: koop een Ring en koppel deze middels homebridge. Maar gezien de ontwikkeling bij Logitech, wacht ik daar liever op. En is homebridge dus makkelijk voor apparaat dat altijd werkte via HomeKit, maar nu niet meer..... Dat frustreert nog wel een beetje. ;) Bij elke iOS/tvOS update zal de thermostaat weer direct in HomeKit toevoegen en kijken of het dan opeens wel weer stabiel is.
Ik ben in ieder geval blij dat het nu werkt middels de plugin. Ik kan er niet tegen als ik de Woning app open en er wordt aangegeven dat een apparaat niet bereikbaar is.
meesje schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:22:
[...]

Je hebt een veel complexere setup dan ik. Voor mij volstaat het eenvoudige werk via HomeKit.
Mijn streven is HomeKit only, maar dat gaat niet lukken. Dus dan maar: zo veel mogelijk HomeKit only. Op mijn wensenlijst staat een deurbel. De snelste weg zou zijn: koop een Ring en koppel deze middels homebridge. Maar gezien de ontwikkeling bij Logitech, wacht ik daar liever op. En is homebridge dus makkelijk voor apparaat dat altijd werkte via HomeKit, maar nu niet meer..... Dat frustreert nog wel een beetje. ;) Bij elke iOS/tvOS update zal de thermostaat weer direct in HomeKit toevoegen en kijken of het dan opeens wel weer stabiel is.
Ik ben in ieder geval blij dat het nu werkt middels de plugin. Ik kan er niet tegen als ik de Woning app open en er wordt aangegeven dat een apparaat niet bereikbaar is.
Dit heeft niets te maken met een iOS versie. Er draaien hier 5 iOS versies in het huis, allemaal met het zelfde probleem: Alleen een thermostaat die niet werkt.

Hier in Nederland ben je redelijk beperkt in het HomeKit aanbod voor verschillende apparaten. Zo is er geen airco of stofzuiger te vinden die het out-of-the-box ondersteund, dan maar zelf maken.

Dat je HomeKit apparaten wilt snap ik, maar het is voor mij niet de doorslaggevende reden. Vindt het veel belangrijker dat ik zélf ook het apparaat kan bedienen.

En voor in de winter/kerst heb ik 9 Sonoff’s aan het werk, buiten deze periode gebruik ik ze niet en liggen ze in de kast. Uitvinken in Home Assistant en ze zijn verdwenen. Stuk goedkoper en eenvoudiger dan welke andere oplossing dan ook.

Zou je echt willen adviseren om je eens te verdiepen in Home Assistant, het is zo fijn om mee te werken. Zeker zodra je HomeKit daarop activeert.

Toppe schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:32:
[...]

Dit heeft niets te maken met een iOS versie. Er draaien hier 5 iOS versies in het huis, allemaal met het zelfde probleem: Alleen een thermostaat die niet werkt.

Hier in Nederland ben je redelijk beperkt in het HomeKit aanbod voor verschillende apparaten. Zo is er geen airco of stofzuiger te vinden die het out-of-the-box ondersteund, dan maar zelf maken.

Dat je HomeKit apparaten wilt snap ik, maar het is voor mij niet de doorslaggevende reden. Vindt het veel belangrijker dat ik zélf ook het apparaat kan bedienen.

En voor in de winter/kerst heb ik 9 Sonoff’s aan het werk, buiten deze periode gebruik ik ze niet en liggen ze in de kast. Uitvinken in Home Assistant en ze zijn verdwenen. Stuk goedkoper en eenvoudiger dan welke andere oplossing dan ook.

Zou je echt willen adviseren om je eens te verdiepen in Home Assistant, het is zo fijn om mee te werken. Zeker zodra je HomeKit daarop activeert.
iOS versie is niet goed verwoord. Wellicht voert Apple (bij nieuwe iOS versies) ook in de onderliggende laag aanpassingen door die voor ons niet zichtbaar zijn. Bij mij is er is tussen nu en twee/drie weken ‘iets’ veranderd. De veranderingen die ik heb aangebracht heb ik alle al eens ongedaan gemaakt. Op voorhand was het al niet logisch dat deze de veroorzaker zouden zijn, maar je wil alles uitsluiten. Het ‘iets’ heb ik dus nog niet kunnen tackelen.
Blijft over dat het vaag is waarom sommigen helemaal geen last hebben, jij vanaf dag 1 en ik recentelijk.
Ik heb er totaal geen zin in, maar wellicht is het nog een optie om de hele woning in HomeKit te verwijderen en een nieuwe aan te maken. Dat bewaar ik maar tot het moment dat ik tijd over heb. Dat zal dit jaar niet het geval zijn. Dan toch maar een stille hoop dat er iets door Apple wordt gewijzigd of dat Honeywell het licht ziet.
meesje schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:43:
[...]

iOS versie is niet goed verwoord. Wellicht voert Apple (bij nieuwe iOS versies) ook in de onderliggende laag aanpassingen door die voor ons niet zichtbaar zijn. Bij mij is er is tussen nu en twee/drie weken ‘iets’ veranderd. De veranderingen die ik heb aangebracht heb ik alle al eens ongedaan gemaakt. Op voorhand was het al niet logisch dat deze de veroorzaker zouden zijn, maar je wil alles uitsluiten. Het ‘iets’ heb ik dus nog niet kunnen tackelen.
Blijft over dat het vaag is waarom sommigen helemaal geen last hebben, jij vanaf dag 1 en ik recentelijk.
Ik heb er totaal geen zin in, maar wellicht is het nog een optie om de hele woning in HomeKit te verwijderen en een nieuwe aan te maken. Dat bewaar ik maar tot het moment dat ik tijd over heb. Dat zal dit jaar niet het geval zijn. Dan toch maar een stille hoop dat er iets door Apple wordt gewijzigd of dat Honeywell het licht ziet.
De kans dat Honeywell het licht ziet acht ik nihil aangezien ze aangeven de problemen niet te herkennen en ik de ’enige’ ben. Dat een swap maar tijdelijk hielp is bij hun niet van belang.

En HomeKit is een framework wat beschikbaar wordt gesteld onder toezicht van Apple aan ontwikkelaars.

Dat het irriteert omdat je niet weet waar het probleem vandaan komt snap ik, maar sommige dingen gebeuren gewoon zonder dat je er invloed op hebt. Een simpele update van je modem zou al dit soort problemen kunnen veroorzaken. Het is niet dat je elke dag de software versie daarvan bekijkt dus je weet ook niet exact wat de oorzaak is.

Feit blijft dat WiFi verbinding in stand blijft, dat je de thermostaat volledig kan bieden zolang het maar niet in HomeKit is.

Het volledig verwijderen van een woning heeft dan opnieuw totaal geen nut, je blijft gebruik maken van de zelfde apparatuur en framework. Enige wat je zou kunnen doen is die thermostaat bij een kennis 50km verderop kunnen ophangen en kijken wat er gebeurt.

Wil je dat het werkt? Gooi die Lyric onder de bus en koop een Tado. Ik heb besloten ipv een nieuwe thermostaat te kopen gewoon een nieuw huis te kopen, anders was de Tado er al zeker geweest.

En je kan ook gewoon je thermostaat verwijderen uit dit huis, een nieuw huis aanmaken en dan de thermostaat toevoegen om te kijken wat er gebeurt.

[Voor 3% gewijzigd door Toppe op 26-03-2021 14:03]

Overigens reageert de constructie Thermostaat -> Home Assistant -> HomeKit 10x sneller dan Thermostaat -> HomeKit

[Voor 35% gewijzigd door Toppe op 26-03-2021 14:06]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Toppe schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:02:
[...]

De kans dat Honeywell het licht ziet acht ik nihil aangezien ze aangeven de problemen niet te herkennen en ik de ’enige’ ben. Dat een swap maar tijdelijk hielp is bij hun niet van belang.

En HomeKit is een framework wat beschikbaar wordt gesteld onder toezicht van Apple aan ontwikkelaars.

Dat het irriteert omdat je niet weet waar het probleem vandaan komt snap ik, maar sommige dingen gebeuren gewoon zonder dat je er invloed op hebt. Een simpele update van je modem zou al dit soort problemen kunnen veroorzaken. Het is niet dat je elke dag de software versie daarvan bekijkt dus je weet ook niet exact wat de oorzaak is.
Dat laatste zou inderdaad kunnen zijn. Dat hou ik zeker niet in de gaten.
Feit blijft dat WiFi verbinding in stand blijft, dat je de thermostaat volledig kan bieden zolang het maar niet in HomeKit is.
Klopt. De thermostaat is gewoon via hun app te bedienen.
Het volledig verwijderen van een woning heeft dan opnieuw totaal geen nut, je blijft gebruik maken van de zelfde apparatuur en framework. Enige wat je zou kunnen doen is die thermostaat bij een kennis 50km verderop kunnen ophangen en kijken wat er gebeurt.

Wil je dat het werkt? Gooi die Lyric onder de bus en koop een Tado. Ik heb besloten ipv een nieuwe thermostaat te kopen gewoon een nieuw huis te kopen, anders was de Tado er al zeker geweest.
Voor nu hou ik de Honeywell. We willen op den duur wel verhuizen naar een dorp verderop. De Honeywell blijft dan lekker hangen voor de volgende bewoners. Zonder HomeKit doet ie het gewoon. Helemaal handbediend. ;) Bij een volgende woning zal ik zeker Tado overwegen. Destijds vond (en vind) ik het irritant dat je deze niet via het device zelf even een halve graad warmer kunt zetten. Dat gebeurt bij ons regelmatig (lees: door mijn vrouw). Ik heb begrepen dat als de Tado op 19,5 graad is ingesteld, deze 20 graden op het display toont. Als je 'm dan even warmer zet, zit je op 21 graden... Wellicht is dit ondertussen veranderd of heb ik het destijds niet goed begrepen. Voor menig huishouden zal dit geen probleem zijn, maar ik heb geen zin om voor het bedienen van de thermostaat perse naar een ander apparaat te moeten grijpen. Ik loop thuis echt niet continu met mijn iPhone op zak.
Wanneer het zover is, zal ik het Tado topic wel weer volgen.
En je kan ook gewoon je thermostaat verwijderen uit dit huis, een nieuw huis aanmaken en dan de thermostaat toevoegen om te kijken wat er gebeurt.
Dat je meerdere woningen kunt aanmaken, heb ik niet bij stilgestaan. Dat wil ik nog wel proberen. Kan ik daar gewoon de Honeywell actief hebben maar niet continu in het zicht.
Zojuist al een Honeywell woning aangemaakt. Straks even de thermostaat toevoegen.

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17-06 16:34
Toppe schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:37:
[...]

Ben benieuwd. Zou heul gek zijn als dat de oorzaak zou zijn. Als ik de Honeywell app open, sluit en dan de woning app open werkt hij weer.

Toch bizar dat een gerenommeerd merk zoals Honeywell zijn zakjes niet op orde heeft.
Vreemd, ik heb in zowel woning (waar hij direct toegevoegd is) als met de originele app geen problemen.

Bing

Als ik dit dan weer lees, weet ik niet of bij een volgende tv HomeKit een eis is. Een CX is al bijna een jaar op de markt. Genoeg tijd lijkt me om updates uit te brengen. Het lijkt wel Honeywell. ;)
bing69 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:11:
[...]

Vreemd, ik heb in zowel woning (waar hij direct toegevoegd is) als met de originele app geen problemen.
Het was bij mij tot voor kort ook altijd stabiel. Als ik de Honeywell verwijder en weer toevoeg aan HomeKit, lijkt het even stabiel. Idem als ik bv de modem/router reboot. Maar na nog geen uur is ie de ene keer wel bereikbaar en de andere keer niet.
Erg frustrerend. Het onderzoeken heeft me nu genoeg tijd gekost. Ik ben blij dat er een workaround is middels homebridge. Dit is wel stabiel.
Soms denk ik dat het aan mijn netwerk ligt. Een van mijn drie camera’s is incidenteel niet bereikbaar (op die locatie is het WiFi wat minder). Via de eigen app is er wel beeld, maar via de Woning app niet. Dit komt niet heel vaak voor, maar valt me wel op. Net alsof HomeKit zwaardere eisen stelt aan de verbinding.

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17-06 16:34
meesje schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:49:
[...]

Het was bij mij tot voor kort ook altijd stabiel. Als ik de Honeywell verwijder en weer toevoeg aan HomeKit, lijkt het even stabiel. Idem als ik bv de modem/router reboot. Maar na nog geen uur is ie de ene keer wel bereikbaar en de andere keer niet.
Erg frustrerend. Het onderzoeken heeft me nu genoeg tijd gekost. Ik ben blij dat er een workaround is middels homebridge. Dit is wel stabiel.
Soms denk ik dat het aan mijn netwerk ligt. Een van mijn drie camera’s is incidenteel niet bereikbaar (op die locatie is het WiFi wat minder). Via de eigen app is er wel beeld, maar via de Woning app niet. Dit komt niet heel vaak voor, maar valt me wel op. Net alsof HomeKit zwaardere eisen stelt aan de verbinding.
Het is inderdaad vaak lastig zoeken, achteraf ligt het vaak voor de hand. Welke camera’s gebruik jij?

Bing

bing69 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 20:08:
[...]

Het is inderdaad vaak lastig zoeken, achteraf ligt het vaak voor de hand. Welke camera’s gebruik jij?
Aqara G2H (EU model) en 2 x Eufy 2K (non P&T). Dus allemaal wat goedkopere modelletjes. ;)
De Eufy wilden we ook inzetten als babycam, want deze heeft geluid/huil detectie. Deze functionaliteit verlies je als de camera in HK opneemt. Dat laatste heb ik weer gedaan. Huildetectie werkt wel, maar we horen de baby al huilen voordat er een notificatie is.
Erik1805 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 19:40:
Setup was idd simpel. Mijn eufy camera’s werken niet zo goed met HomeKit helaas. Even verder puzzelen
Even een reactie in het juiste topic. ;)
Wel Eufy cam’s heb je? De Eufy 2K of die op batterij (met homebase)? Die met batterij inderdaad wat mindere ervaring over gelezen. Komt volgens mij door de batterij constructie. Mijn ervaring is dat de 2K modelletjes wel stabiel werken in HomeKit.

Edit: Uit latere reactie in HomePod topic maak ik op dat je gebruik maakt van de homebase/batterij versie.

[Voor 9% gewijzigd door meesje op 26-03-2021 20:39]

@Toppe Je opmerking over modem/router was zeker geen rare. Even wat onderzoek gedaan. Mijn modem/router (Ziggo Connect Box) heeft ergens in februari dit jaar nieuwe software gekregen. Zeker als dit eind feb. is, valt dit wel in de categorie ‘enkele weken’. Het wordt gewoon tijd voor eigen netwerk apparatuur. Blijft natuurlijk over dat jij vanaf dag 1 problemen hebt, maar ik totaal niet. De Honeywell werkte jaren stabiel in HomeKit.
meesje schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:26:
@Toppe Je opmerking over modem/router was zeker geen rare. Even wat onderzoek gedaan. Mijn modem/router (Ziggo Connect Box) heeft ergens in februari dit jaar nieuwe software gekregen. Zeker als dit eind feb. is, valt dit wel in de categorie ‘enkele weken’. Het wordt gewoon tijd voor eigen netwerk apparatuur. Blijft natuurlijk over dat jij vanaf dag 1 problemen hebt, maar ik totaal niet. De Honeywell werkte jaren stabiel in HomeKit.
Blijf dan weg bij UniFi of, daar komt hij weer, kies Tado :+

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 13:02
Toppe schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 08:54:
[...]

Unifi en tado ftw. *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Toppe Ik heb het even een paar dagen kunnen laten rusten ;), maar ik weet nu in ieder geval wat er dus veranderd is en ik nog niet had getest: het toevoegen van twee HomePod Mini’s. Oorspronkelijk was mijn ATV4K de HomeKit hub. Maar door de Mini’s is dit op een gegeven moment veranderd in dat een van de Mini’s de hub is geworden. In de settings van de ATV kun je aangeven of deze als hub moet dienen, maar bij de HomePod kun je dat niet. Dit regelt Apple automatisch voor je......
De hele dag heb ik de Mini’s uit gehad en de Lyric T6 was continu beschikbaar in de Woning app.
Op internet vind je enorm veel ellende terug over HomeKit, multiple hubs en not responding. Het is niet een specifiek Honeywell dingetje. Men hoopt dat Apple snel met een functie komt dat je zelf kunt bepalen welk apparaat als hub moet dienen.
Komend weekend even kijken wat er gebeurt als ik de Mini’s weer aan zet. Is de Lyric weer not responding wanneer een Mini de hub geworden is? Zo ja, dan nog een oplossing....

[Voor 7% gewijzigd door meesje op 02-04-2021 22:11]

meesje schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:09:
@Toppe Ik heb het even een paar dagen kunnen laten rusten ;), maar ik weet nu in ieder geval wat er dus veranderd is en ik nog niet had getest: het toevoegen van twee HomePod Mini’s. Oorspronkelijk was mijn ATV4K de HomeKit hub. Maar door de Mini’s is dit op een gegeven moment veranderd in dat een van de Mini’s de hub is geworden. In de settings van de ATV kun je aangeven of deze als hub moet dienen, maar bij de HomePod kun je dat niet. Dit regelt Apple automatisch voor je......
De hele dag heb ik de Mini’s uit gehad en de Lyric T6 was continu beschikbaar in de Woning app.
Op internet vind je enorm veel ellende terug over HomeKit, multiple hubs en not responding. Het is niet een specifiek Honeywell dingetje. Men hoopt dat Apple snel met een functie komt dat je zelf kunt bepalen welk apparaat als hub moet dienen.
Komend weekend even kijken wat er gebeurt als ik de Mini’s weer aan zet. Is de Lyric weer not responding wanneer een Mini de hub geworden is? Zo ja, dan nog een oplossing....
Hmmm zou kunnen maar dan is het probleem niet zozeer een mini, maar een HomePod in z’n algemeen…

Ik heb hem nu via Home Assistant lopen en dat werkt perfect. Geen enkele misser gehad :+

Toppe schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:18:
[...]

Hmmm zou kunnen maar dan is het probleem niet zozeer een mini, maar een HomePod in z’n algemeen…

Ik heb hem nu via Home Assistant lopen en dat werkt perfect. Geen enkele misser gehad :+
Klopt. Niet specifiek Mini maar HomePod in het algemeen. Het blijft wel bijzonder.
Hier heeft iemand het opgelost door de ATV (en iPad Pro) niet meer als hub in te stellen en alleen nog maar de HomePod. Maar ja, gaat dat ook goed als je twee HomePods hebt? Hopelijk. Doet me gelijk herinneren dat ik die dingen ook nog een vast IP-adres moet toewijzen.
Wordt vervolgd. :)

[Voor 29% gewijzigd door meesje op 02-04-2021 22:31]

• jeroen11
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12:25
Heb ook problemen als HomePod hub is, met name traag of niet reageren. Als ik die HomePod uitschakel en de Apple TV het overneemt gaat het weer goed. Daarnaast heb ik momenteel 2 HomePod Mini’s die ik uberhaupt niet geinstalleerd krijgt (installatieproces blijft op configuring steken en na 30 minuten of zo reset-ie zichzelf). Maar heb inmiddels wat Thread spul dus kan niet zonder HomePod Mini... Hopelijk lost 14.5 wat op.
Het ziet er goed uit. Vanochtend de Mini’s weer aangezet en de ATV uitgezet als hub. Daarna alles opnieuw opgestart (atv, iPad, iPhone). Tot nu toe nog geen uitval gehad. Pffff, wat een zoektocht was dit.
@meesje jij gebruikt dus de mini’s als hub? Zo te zien werkt dat juist niet bij @jeroen11

Ik ga straks ook eens kijken, al draait de lyric nu prima via home assistant…

• jeroen11
Ter verduidelijking, het gaat bij mij niet om de Lyric, maar wel over diverse andere accessoires. Met name het bedienen van verlichting gaat veel trager als een HomePod hub is vergeleken met de Apple TV.
Ah, dan heb ik even het verhaal niet goed begrepen :)

Qua snelheid heb ik niet zoveel te klagen, het zou sneller mogen maar dit is zeker acceptabel.

@Toppe Bij jeroen11 is er een ander probleem met de mini’s, want deze krijgt hij niet geïnstalleerd.
Ik gebruik dus nu inderdaad een Mini als hub. Ik heb er eentje in de woonkamer en eentje in de werkkamer. Die in de woonkamer heeft ‘gewonnen’. Ik ben best benieuwd waarom.
Uit je eerdere reacties kon ik het niet opmaken, maar jij hebt dus ook een HomePod (mini) in huis?

@jeroen11 Heb je ook al eens geprobeerd om de ATV als hub uit te zetten? Dit kan via de settings van je atv. Dit heb ik dus nu, met een positief resultaat. Het probleem met ‘not responding’ devices is inderdaad niet Lyric specifiek. Bij mij en Toppe was/is dit het geval, maar op internet tig reacties gelezen over andere ‘not responding’ apparaten.

Nu al weer een uur er bij dat het stabiel is. ;) Zo happy! De workaround met de homebridge-honeywell was namelijk niet top, want soms vage errors in de log en daarnaast werkte een simpele automation niet. B.v. zet op bepaalde tijd de temp op 16 graden.
@meesje Ja, twee originele HomePods, die staan net zoals de Apple TV’s als hub ingesteld. En op de Lyric na nooit problemen gehad eigenlijk. Ik had de HomePods al voordat ik de Lyric had dus ik kan niet uit sluiten dat het probleem HomePod gerelateerd zou kunnen zijn.

Denk niet dat ik er nu nog echt wat mee ga doen, over een jaartje zijn ze verhuisd en deze manier werkt prima!

Homebridge direct de deur uit doen en HA installeren met hun HomeKit plug-in. Nooit meer ellende én veel meer apparaten in HomeKit :+

[Voor 16% gewijzigd door Toppe op 03-04-2021 14:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jeroen11
meesje schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:24:
@jeroen11 Heb je ook al eens geprobeerd om de ATV als hub uit te zetten? Dit kan via de settings van je atv. Dit heb ik dus nu, met een positief resultaat. Het probleem met ‘not responding’ devices is inderdaad niet Lyric specifiek. Bij mij en Toppe was/is dit het geval, maar op internet tig reacties gelezen over andere ‘not responding’ apparaten.
Ja, heb zo'n beetje alles al geprobeerd, had vroeger ook vaak not responding problemen, tot twee keer aan toe heel HomeKit gewipet. Ik ben van Fritzbox op Unifi (UDM Pro) overgestapt en sindsdien heb ik geen 'not responding' problemen meer.

Het HomeKit performance probleem is nu als een HomePod hub is, ook als de Apple TVs uitstaan (dus geen hub zijn). Mijn 6 originele heb ik verkocht onlangs, maar heb nog 4 mini's. De grote HomePods hebben het altijd wel goed gedaan, maar 2 van de Mini's hebben zichzelf spontaan gereset en blijven in een reset loop hangen. Eind vorig jaar had ik al met meerdere Homepods dat ze überhaupt niet voorbij 'configuring' kwamen, dat kon ik toen alleen oplossen met een volledige wipe van mijn Home. Mijn indruk is dat het een sync/iCloud probleem is; als ik dezelfde HomePods op een home van een andere Apple ID toevoeg, gaat het wel goed.

Ik wacht nog even 14.5 af, doe desnoods nog een laatste keer een wipe van mijn home, maar anders gaan de HomePods eruit zodra ik een alternatief heb voor de mini als Thread border router.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Toppe schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:31:
@meesje Ja, twee originele HomePods, die staan net zoals de Apple TV’s als hub ingesteld. En op de Lyric na nooit problemen gehad eigenlijk. Ik had de HomePods al voordat ik de Lyric had dus ik kan niet uit sluiten dat het probleem HomePod gerelateerd zou kunnen zijn.

Denk niet dat ik er nu nog echt wat mee ga doen, over een jaartje zijn ze verhuisd en deze manier werkt prima!

Homebridge direct de deur uit doen en HA installeren met hun HomeKit plug-in. Nooit meer ellende én veel meer apparaten in HomeKit :+
Gezien de vele websites die ik gisteren heb gelezen, geef ik je HomePods wel de schuld. Heel veel hits waren namelijk uit 2018 en 2019. Ik kan me goed voorstellen dat je er niks meer aan doet aangezien je huidige setup goed werkt. Bij mij was dat dus niet geval (homebridge honeywell was niet top, zie mijn eerdere reactie). Het blijft overigens wel enorm vaag waarom sommige devices niet goed werken wanneer een HomePod als hub is ingesteld. Ook jammer dat je er zelf geen invloed kunt hebben (welke device als hub). Wie weet komt dergelijke functionaliteit nog in toekomstige releases.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Toppe schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 08:54:
[...]

Nu is het probleem gelukkig opgelost, maar heb de afgelopen dagen wel serieus een Tado overwogen. Struikelblok voor ons blijft dat je niet fatsoenlijk de temperatuur kunt instellen via het apparaat zelf.
Als we over een aantal jaar gaan verhuizen hoop ik dat er dan andere producten op de markt zijn. Ik zag dat Netatmo tegenwoordig ook een thermostaat heeft die modulerende ketels kan aansturen. Maar ja, gezien de energietransitie (en onzekerheid) wil ik hier niet te veel op vooruit lopen. We zien dan wel wat aan te schaffen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
@meesje mooi zo! Heb nu een probleem met de Ikea knop. Drukken is airco aan en lang drukken is airco uit. In de woning app zie ik airco uit wel geactiveerd worden (de actie wordt even grijs) maar er gebeurt verder niets.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:00:
@meesje mooi zo! Heb nu een probleem met de Ikea knop. Drukken is airco aan en lang drukken is airco uit. In de woning app zie ik airco uit wel geactiveerd worden (de actie wordt even grijs) maar er gebeurt verder niets.

Iemand enig idee?
Ik denk dat je meer info moet geven. Welke airco? Hoe wordt deze bediend? Via homebridge?
Werkt de knop met andere HK apparaten? Bv Hue.

Acties:
  • 0Henk 'm!
meesje schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:04:
[...]

Ik denk dat je meer info moet geven. Welke airco? Hoe wordt deze bediend? Via homebridge?
Werkt de knop met andere HK apparaten? Bv Hue.
Hmm, als losse accessoire doet hij niet wat ik wil maar als scène wel. Opgelost :+

En het is een Panasonic airco die ik via Home Assistent aan HomeKit heb geknoopt. Meeste werk gebeurt automatisch via een flow in Node-Red. HomeKit only is leuk maar nogal beperkt :+

Idem voor de bewegingsmelders in de gang. Die meten ook licht sterkte en aan de hand van de hoeveel LUX worden de lampen geschakeld op een bepaalde helderheid. Dat lukt je in HomeKit niet :)

[Voor 36% gewijzigd door Toppe op 04-04-2021 19:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 10:18
Toppe schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:29:
[...]

Idem voor de bewegingsmelders in de gang. Die meten ook licht sterkte en aan de hand van de hoeveel LUX worden de lampen geschakeld op een bepaalde helderheid. Dat lukt je in HomeKit niet :)
Maar in Home+ of Controller wel.
Waarom zoveel moeite terwijl het met 1 app op te lossen is?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 4 april 2021 @ 18:29:
[...]

Hmm, als losse accessoire doet hij niet wat ik wil maar als scène wel. Opgelost :+

En het is een Panasonic airco die ik via Home Assistent aan HomeKit heb geknoopt. Meeste werk gebeurt automatisch via een flow in Node-Red. HomeKit only is leuk maar nogal beperkt :+

Zie reactie hiervoor. Dat laatste kan dus wel in Homekit. ;) Zelf maak ik alleen gebruik van Hue motion sensoren en heb deze via de Hue app zelf ingeregeld.
Verder zijn mijn automations vrij simpel en ik zal daar ook niet veel verder in gaan. HomeKit volstaat voor mij wel. Ik vind het al leuk om mijn tv/mediabox aan te zetten met Siri.

Als automations complexer moeten (bv wel/niet besproeien gazon obv diverse variabelen) kan ik me goed voorstellen dat je uitwijkt naar een ander domotica systeem al dan niet gekoppeld aan HomeKit.

Nog terug te komen op eerder. Wat een verademing dat alles weer stabiel is! :) Als ik nu de Woning open, is er geen enkel device ‘not responding’. Zo bijzonder dat de oplossing was om in de instellingen van de ATV het apparaat uit te zetten als hub.

[Voor 7% gewijzigd door meesje op 04-04-2021 22:58]

Serena schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:37:
[...]

Omdat ik alle benodigde programma’s toch heb draaien, ik geen onnodig dure apps hoef te kopen en omdat dit sneller reageert dan HomeKit. Daarbij reageert mijn flow ook nog eens zodra de licht sterkte wijzigt, ook als de lamp aan staat.

Overigens ben ik wel benieuwd hoe flexibel de app’s hierin zijn, screenshot van iemand die de app heeft zou tot zijn. Mijn flow is zo dynamisch dat hij automatisch het hoogste niveau lux aanpast binnen de flow’s

HomeKit is echt een mooi framework maar te beperkt qua mogelijkheden als je serieus bezig gaat met domotica.

Onderstaand een flow die je echt never in HomeKit gaat krijgen.

[Voor 18% gewijzigd door Toppe op 05-04-2021 05:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 13:07
@Toppe Dat klopt. Voor complexe automatisering is HomeKit inderdaad af en toe te beperkt. Daarvoor kan Home+ (of een andere app) of HomeAssistant (of ander domotica systeem) je inderdaad verder bij helpen.

Maar is het juist des Apple’s om niet alles te ingewikkeld te maken. Dus wat dat betreft klopt de opzet van de HomeKit wel. Eenvoudig, niet-te complex, gebruiksvriendelijk.

Daardoor zijn inderdaad complexe automatiseringen niet zo gemakkelijk in te richten. Aan Apple nu om dit op te lossen (al denk ik dat dat nog wel een tijd gaat duren...)

Net als het gebrek aan ondersteuning van Robotmaaiers/stofzuigers, regensensors, windsensors en andere sensoren. Daarmee zou ik ook nog wel het e.e.a willen automatiseren. Wat niet zomaar met HomeKit kan.

iPad Pro 2017  iPhone 12 Pro Pacific Blue  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1Henk 'm!
TheKerremenke schreef op maandag 5 april 2021 @ 08:30:
@Toppe Dat klopt. Voor complexe automatisering is HomeKit inderdaad af en toe te beperkt. Daarvoor kan Home+ (of een andere app) of HomeAssistant (of ander domotica systeem) je inderdaad verder bij helpen.

Maar is het juist des Apple’s om niet alles te ingewikkeld te maken. Dus wat dat betreft klopt de opzet van de HomeKit wel. Eenvoudig, niet-te complex, gebruiksvriendelijk.

Daardoor zijn inderdaad complexe automatiseringen niet zo gemakkelijk in te richten. Aan Apple nu om dit op te lossen (al denk ik dat dat nog wel een tijd gaat duren...)

Net als het gebrek aan ondersteuning van Robotmaaiers/stofzuigers, regensensors, windsensors en andere sensoren. Daarmee zou ik ook nog wel het e.e.a willen automatiseren. Wat niet zomaar met HomeKit kan.
Voor complexere automatiseringen zouden ze de Shortcut app moeten verbeteren. Op die manier hou je de woning app zelf simpel maar toch heel uitgebreid.

Het is ook niet dat Home Assistent mij helpt met betere automatiseringen, het helpt me alleen om niet HomeKit producten toch in het HomeKit framework te krijgen.

Tot nu toe werkt Node-Red voor mij het beste, je kan hele complexe automatiseringen maken zonder heel veel programmeer kennis te moeten hebben. Daarbij hebben ze heel veel beschikbare add-on’s en is het ook nog eens overzichtelijk.

Wat betreft extra sensoren ed: ondersteuning voor regen en wind sensoren zou al meer dan welkom zijn. Nu heb ik een virtuele schakelaar aangemaakt om te kijken of het regent. Denk trouwens dat @Rgerr zich wel in onze mening hierover kan vinden :9

Toppe schreef op maandag 5 april 2021 @ 05:26:
[...]

Omdat ik alle benodigde programma’s toch heb draaien, ik geen onnodig dure apps hoef te kopen en omdat dit sneller reageert dan HomeKit. Daarbij reageert mijn flow ook nog eens zodra de licht sterkte wijzigt, ook als de lamp aan staat.

Overigens ben ik wel benieuwd hoe flexibel de app’s hierin zijn, screenshot van iemand die de app heeft zou tot zijn. Mijn flow is zo dynamisch dat hij automatisch het hoogste niveau lux aanpast binnen de flow’s

HomeKit is echt een mooi framework maar te beperkt qua mogelijkheden als je serieus bezig gaat met domotica.

[Afbeelding]
Ziet er indrukwekkend uit! Je bent waarschijnlijk niet de enige die dit gebruikt icm homebridge, want tegenwoordig zit node-red al ingebakken in de homebridge image. Misschien ooit eens in verdiepen, maar moet ik eerst wel een (complexe) automation bedenken. ;)

De shortcut app/integratie met shortcuts heeft inderdaad potentie. Als je het max er uit wil halen, moet je juist weer veel programmeer kennis/inzicht hebben (en veel uitproberen). Je kunt bv wel een vergelijking maken met tijd, maar probeer die maar eens uit de datum variabele te halen....

[Voor 10% gewijzigd door meesje op 05-04-2021 09:13]

meesje schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:10:
[...]

Ziet er indrukwekkend uit! Je bent waarschijnlijk niet de enige die dit gebruikt icm homebridge, want tegenwoordig zit node-red al ingebakken in de homebridge image. Misschien ooit eens in verdiepen, maar moet ik eerst wel een (complexe) automation bedenken. ;)

De shortcut app/integratie met shortcuts heeft inderdaad potentie. Als je het max er uit wil halen, moet je juist weer veel programmeer kennis/inzicht hebben (en veel uitproberen). Je kunt bv wel een vergelijking maken met tijd, maar probeer die maar eens uit de datum variabele te halen....
Als de ondersteuning voor HomeKit eenmaal is uitgebreid kan je vrij eenvoudig een online gallery laten vullen door gebruikers. Je kan nu ook al shortcuts installeren die je met 3 eenvoudige vragen geprogrammeerd hebt. Idee is top, alleen nu de ondersteuning breeder trekken.

En als je je gaat verdiepen in Node-Red en HA/Domoticz/OpenHAB dan zal je zien wat voor mogelijkheden er zijn. Die zijn vrijwel ongekend. Dat is voor mij de reden om eerst even de database van HA te controleren als ik een nieuw apparaat koop. De airco’s in het nieuwe huis worden Panasonic of Daikin, daar is al ondersteuning voor.

[Voor 30% gewijzigd door Toppe op 05-04-2021 09:45]

• La1974
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 10:36
Serena schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:37:
[...]

Deze apps kende ik nog niet. Dank!!

Kan je hiermee ook het licht uit laten gaan als de bewegingssensor voldoende licht meet? Aanzetten op basis van lichtsterkte kan inderdaad via de app. Maar uitzetten?

• La1974
Toppe schreef op maandag 5 april 2021 @ 05:26:
[...]

[Afbeelding]
Ik ben wel eens begonnen met NodeRed maar weer afgehaakt omdat het niet lukte. Is er ergens een eenvoudige basiscursus te vinden met concrete voorbeelden? Dit lijkt me wel gaaf om onder de knie te krijgen.
La1974 schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:50:
[...]

Ik ben wel eens begonnen met NodeRed maar weer afgehaakt omdat het niet lukte. Is er ergens een eenvoudige basiscursus te vinden met concrete voorbeelden? Dit lijkt me wel gaaf om onder de knie te krijgen.
Welke software draai je nog meer? HomeKit is een relatief gesloten eco systeem, gegevens uitlezen en er dan wat mee doen in Node-Red lukt niet.

Als je er een pakket naast draait als HA kan het natuurlijk wel :)

• La1974
Toppe schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:56:
[...]

Welke software draai je nog meer? HomeKit is een relatief gesloten eco systeem, gegevens uitlezen en er dan wat mee doen in Node-Red lukt niet.

Als je er een pakket naast draait als HA kan het natuurlijk wel :)
Ik heb inderdaad een Raspberry Pi met Hass.io draaien. Daar is Node-Red op geïnstalleerd.

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 10:18
La1974 schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:49:
[...]

Kan je hiermee ook het licht uit laten gaan als de bewegingssensor voldoende licht meet? Aanzetten op basis van lichtsterkte kan inderdaad via de app. Maar uitzetten?
Als het goed is wel. Er zijn tig voorwaarden waar je een automatisering aan kan laten voldoen. Sowieso meerdere tegelijk, wat ik persoonlijk erg prettig vind.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1Henk 'm!
La1974 schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:10:
[...]

Ik heb inderdaad een Raspberry Pi met Hass.io draaien. Daar is Node-Red op geïnstalleerd.
Heb je Node-Red al geïnstalleerd in HA? Daarna is het een kwestie van de juiste Add-on voor HA in Node-Red installeren.

Het maken van een flow kan wat ingewikkelder zijn, als je wilt stuur dan maar een PB, dan stuur ik je wat basis flow’s door :+

Hier staat “DEFECT”

Laat Tado eerst maar eens er voor zorgen dat je het device op halve graden kunt instellen.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12:55
Ook hier met precies hetzelfde model, inderdaad even los en vast klikken maar de app zegt dat de boel nog offline is. Denk een storing bij Honeywell?
meesje schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:24:
[...]

Ooit een keer gehad. Toen los gewipt en weer vastgeklikt.
Al keer of 8 gehad vandaag, wat een pleuris ding!

Toch maar de acties bijhouden :+

• Rgerr
meesje schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:41:
Laat Tado eerst maar eens er voor zorgen dat je het device op halve graden kunt instellen.
Ik zit nooit met m’n vingers aan dat ding, temperatuur wijzig ik ook nagenoeg nooit in HomeKit. Kwestie van goede automatiseringen. Van mij had dat ding in de meterkast mogen hangen. :)
Helox-in-a-box schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:55:
[...]

Ook hier met precies hetzelfde model, inderdaad even los en vast klikken maar de app zegt dat de boel nog offline is. Denk een storing bij Honeywell?
Hoe dan ook: waardeloos ding… :(

Toppe schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:04:
[...]

Al keer of 8 gehad vandaag, wat een pleuris ding!
Hmmm... Dan is ie inderdaad overleden.
Rgerr schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:10:
[...]

Ik zit nooit met m’n vingers aan dat ding, temperatuur wijzig ik ook nagenoeg nooit in HomeKit. Kwestie van goede automatiseringen. Van mij had dat ding in de meterkast mogen hangen. :)
Gevoelstemperatuur laat zich bij ons niet automatiseren. Lees: mijn vrouw. ;)
Helox-in-a-box schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:55:
[...]

Wifi defect is een hardware melding en zegt niks over dat mogelijk servers offline zijn. Bij mij werkt ie overigens gewoon.

• Rgerr
meesje schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:20:

Gevoelstemperatuur laat zich bij ons niet automatiseren. Lees: mijn vrouw. ;)
Leg dekentjes op de bank neer en zeg dat door een software update de verwarming langzamer op gang komt dus dat je beter een trui kunt aantrekken of onder een dekentjes kunt gaan liggen. ;) Hier hebben we vloerverwarming, dus hoger zetten heeft pas een paar uur later een merkbaar effect. Plus ik heb de cv aanvoer temperatuur aangepast zodat het gasverbruik lager is. Maar dan komt de vloerverwarming nog wat langzamer op gang. ;)
Rgerr schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:26:
[...]

Leg dekentjes op de bank neer en zeg dat door een software update de verwarming langzamer op gang komt dus dat je beter een trui kunt aantrekken of onder een dekentjes kunt gaan liggen. ;) Hier hebben we vloerverwarming, dus hoger zetten heeft pas een paar uur later een merkbaar effect. Plus ik heb de cv aanvoer temperatuur aangepast zodat het gasverbruik lager is. Maar dan komt de vloerverwarming nog wat langzamer op gang. ;)
Mijn vrouw zet de temp. regelmatig even iets hoger, maar ik juist vaak even wat lager. Zeker als je even wat aan het doen bent. Ik heb geen zin om daarvoor een device te moeten pakken of tegen Siri te praten. Gewoon even snel als je langs de thermostaat loopt.
Wij hebben geen vloerverwarming, maar met de zaken die jij noemt, is je stookgedrag inderdaad anders en laat zich dat beter automatiseren.

Volgens mij is Tado wel een van de beste (HomeKit) thermostaten. Ik heb een tijd lang het Tado topic gevolgd, maar als je dan leest van welke parameters ze allemaal kunnen inregelen. Indrukwekkend. Wel jammer dat sommige dingen zij dan alleen kunnen doen, maar toch.

[Voor 12% gewijzigd door meesje op 10-04-2021 20:46]

Door de recente aanschaf van twee HomePod Mini’s gekeken naar de pre-installed scènes. Ik had ooit al eens ‘goedemorgen’ en ‘welterusten’ ingericht. Deze worden dus kennelijk geactiveerd wanneer resp. wordt gezegd ‘hè Siri, good morning’ en ‘hè Siri, good night’. Ik ben benieuwd hoe dit exact werkt, want wat als ik deze scènes ooit had verwijderd. Of kun je deze niet echt verwijderen?

Naast deze scènes heb je ook nog ‘thuiskomst’ en ‘weggaan’, maar deze worden niet getoond in de Woning app (omdat er geen devices aangekoppeld zijn). Gelukkig wel zichtbaar in de Eve app. Dit is toch vreemd? Of zie ik iets over het hoofd in de Woning app?
Edit: Het laatste is opgelost. Vanuit een device zijn deze scènes wel zichtbaar.

[Voor 5% gewijzigd door meesje op 11-04-2021 10:27]

• stok
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:41:
Dank voor jullie reacties. Rode lijn: we zijn alle niet echt heel enthousiast. :)

Vandaag nog een keer mijn modem/router een zwengel gegeven. Het lijkt dan even goed te gaan. Zeg een uurtje of twee en dan is ie opeens weer niet bereikbaar in de Woning app.
Het verbaast me dat de thermostaat wel gewoon via hun eigen app bereikbaar is. De thermostaat bevindt zich een paar meter van de modem/router en op het scherm wordt een max signaal getoond. Wat zorgt er nu voor dat het via HomeKit niet werkt? Daarvoor moet je denk ik diepgaande kennis hebben van (de beveiliging van) HomeKit. Tot voor kort was de thermostaat wel stabiel in HomeKit. Mijn vermoeden is dat een update van iOS of homebridge (heb ik iets van twee weken in gebruik) iets veroorzaakt hebben. Daarvoor had ik geen klachten.

@Toppe Het advanced menu kende ik (lang indrukken van de drie streepjes). Wat ik gisteren wel geprobeerd heb, was het opnieuw instellen via WiFi. Dat is eigenlijk maar 1 stap: je iPhone verbinden via WiFi met de Lyric. Ik zal ook eens kijken naar het advanced deel. Kun je daar WiFi ook handmatig configueren? Het is leuk dat het allemaal voor je geregeld wordt, maar handmatig instellen wil ik ook wel eens proberen.

@hk12nl Herkenbaar dat er af en toe geen verbinding was met de thermostaat. Had ik in het begin ook wel eens. Ik kreeg dan een bericht van Honeywell. Dat is gelukkig een hele lange tijd geleden en heb daar nooit aandacht aan gegeven. Aangezien jij geen probleem ervaart in de Woning app, ga ik toch proberen als eerste even homebridge uit te zetten. Dan maar geen werkende tv en Next mediabox. Daar kan ik wel even mee leven. ;)

@funske Via homebridge de Lyric T6 toevoegen klinkt zot, maar is wel het proberen waard. Ik wist niet eens dat dat kon. Ook wel logisch dat ik daar niet naar gezocht heb als het product HK al ondersteunt. Ik ervaar nu pas problemen. Alhoewel knudde, kan ik inderdaad de automation om de thermostaat uit te zetten ook zelf inregelen op de thermostaat.

Eerst ga ik Homebridge verwijderen uit de Woning app. Hopelijk is dat niet de boosdoener maar wie weet. Dit is wel wat past in recente wijziging van mijn setup.
heb je mDNS (Bonjour oid) draaien in je netwerk?
Ik heb zelfde soort problemen gehad (met aqara g2h wifi cams). Na activatie van Bonjour (en igmp snooping) in mijn router werken ze retestabiel en reageren heel snel.

• Rgerr
meesje schreef op zondag 11 april 2021 @ 09:56:
Door de recente aanschaf van twee HomePod Mini’s gekeken naar de pre-installed scènes. Ik had ooit al eens ‘goedemorgen’ en ‘welterusten’ ingericht. Deze worden dus kennelijk geactiveerd wanneer resp. wordt gezegd ‘hè Siri, good morning’ en ‘hè Siri, good night’. Ik ben benieuwd hoe dit exact werkt, want wat als ik deze scènes ooit had verwijderd. Of kun je deze niet echt verwijderen?

Naast deze scènes heb je ook nog ‘thuiskomst’ en ‘weggaan’, maar deze worden niet getoond in de Woning app (omdat er geen devices aangekoppeld zijn). Gelukkig wel zichtbaar in de Eve app. Dit is toch vreemd? Of zie ik iets over het hoofd in de Woning app?
Edit: Het laatste is opgelost. Vanuit een device zijn deze scènes wel zichtbaar.
Geen idee of je ze echt kunt verwijderen, maar zodra je een 'goedemorgen' of 'welterusten' aanmaakt, reageert homepod dus wanneer je ze in het engels activeert met Siri, zoals jij aangeeft. Wel prettig, heb er ook eentje in het Nederlands gemaakt maar dat klinkt best gek als je met een Engels accent in het Engels een Nederlandse zin uitspreekt. Gelukkig snapt Siri mij wel. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
@stok Bedankt voor je reactie, maar dit probleem is ondertussen opgelost. Zie hieronder.
meesje schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:09:
meesje schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:25:
[...]

Klopt. Niet specifiek Mini maar HomePod in het algemeen. Het blijft wel bijzonder.
Hier heeft iemand het opgelost door de ATV (en iPad Pro) niet meer als hub in te stellen en alleen nog maar de HomePod. Maar ja, gaat dat ook goed als je twee HomePods hebt? Hopelijk. Doet me gelijk herinneren dat ik die dingen ook nog een vast IP-adres moet toewijzen.
Wordt vervolgd. :)
meesje schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:45:
Het ziet er goed uit. Vanochtend de Mini’s weer aangezet en de ATV uitgezet als hub. Daarna alles opnieuw opgestart (atv, iPad, iPhone). Tot nu toe nog geen uitval gehad. Pffff, wat een zoektocht was dit.

Acties:
  • +1Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:53:
@stok Bedankt voor je reactie, maar dit probleem is ondertussen opgelost. Zie hieronder.

[...]

[...]

[...]
Snelste oplossing bestond uit 3 woorden:

“Koop een Tado”

Of niet @Rgerr :+

[Voor 3% gewijzigd door Toppe op 13-04-2021 20:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Rgerr schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:18:
[...]

Geen idee of je ze echt kunt verwijderen, maar zodra je een 'goedemorgen' of 'welterusten' aanmaakt, reageert homepod dus wanneer je ze in het engels activeert met Siri, zoals jij aangeeft. Wel prettig, heb er ook eentje in het Nederlands gemaakt maar dat klinkt best gek als je met een Engels accent in het Engels een Nederlandse zin uitspreekt. Gelukkig snapt Siri mij wel. :)
Ik ga het overigens ook niet testen om de vier pre-installed scènes te verwijderen. Straks kan dit wel en kun je ze niet meer terug zetten met het risico dat je ‘turn on Goedemorgen’ moet zeggen. ;) Nu gewoon ‘good morning’. Dus kennelijk zit er onder water bij deze vier scènes een uniek kenmerk dat Siri weet welke scènes bij de vier uitspraken hoort.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Toppe schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:57:
[...]

Snelste oplossing bestond uit 3 woorden:

“Koop een Tado”

Of niet @Rgerr :+
Alleen als je vloerverwarming hebt. :)
meesje schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:57:
[...]

Ik ga het overigens ook niet testen om de vier pre-installed scènes te verwijderen. Straks kan dit wel en kun je ze niet meer terug zetten met het risico dat je ‘turn on Goedemorgen’ moet zeggen. ;) Nu gewoon ‘good morning’. Dus kennelijk zit er onder water bij deze vier scènes een uniek kenmerk dat Siri weet welke scènes bij de vier uitspraken hoort.
Je kan via de shortcut app ook zelf Siri commando’s aan een scène koppeling. Leuk voor vrouwlief om ze even om te draaien

Hey Siri goodnight als ochtend scène :+

meesje schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:58:
[...]

Alleen als je vloerverwarming hebt. :)
M’n lyric lijkt echt overleden.. maar ja, om nog voor een jaar een Tado te kopen…

Toppe schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:00:
[...]

M’n lyric lijkt echt overleden.. maar ja, om nog voor een jaar een Tado te kopen…
Jammer. Je kunt ‘m nu nog alleen handmatig bedienen, toch?
Nog even verder getest met de pre-installed scènes: de taal van mijn iPad aangepast naar Engels. De naam van deze scènes bleef gewoon NL. Ik had verwacht dat deze mee zou veranderen. Hebben wellicht de icoontjes die je mee kunt geven aan een scène effect op de werking?
meesje schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:05:
[...]

Jammer. Je kunt ‘m nu nog alleen handmatig bedienen, toch?
Yep. Opzich geen ramp, staat nu toch niet meer aan tot ergens september/oktober. Alleen zijn we bezig met verkoop dus moeten uiteindelijk wel een werkende thermostaat leveren.

Toppe schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:14:
[...]

Yep. Opzich geen ramp, staat nu toch niet meer aan tot ergens september/oktober. Alleen zijn we bezig met verkoop dus moeten uiteindelijk wel een werkende thermostaat leveren.
Dat wordt dus voor een paar tientjes een Honeywell Round (of hoe zo’n ding ook precies heet) kopen. ;) Heeft dan eigenlijk exact dezelfde werking als jouw defecte Lyric. Alleen geen error melding op het scherm. :)
meesje schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:38:
[...]

Dat wordt dus voor een paar tientjes een Honeywell Round (of hoe zo’n ding ook precies heet) kopen. ;) Heeft dan eigenlijk exact dezelfde werking als jouw defecte Lyric. Alleen geen error melding op het scherm. :)
Schijnt zo niet helemaal te werken. Thermostaat blijft achter dus je moet wel iets leveren wat soort gelijk is. Opzich wel fair, misschien koop ik alsnog wel een Tado :+

Toppe schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:53:
[...]

Schijnt zo niet helemaal te werken. Thermostaat blijft achter dus je moet wel iets leveren wat soort gelijk is. Opzich wel fair, misschien koop ik alsnog wel een Tado :+
Hierop maak ik op dat de woning al verkocht is. Dat wist ik niet. Dan inderdaad wel een werkende (zelfde) thermostaat opleveren. Indien woning nog niet verkocht, dan hoef je er toch alleen maar voor te zorgen dat er een werkende thermostaat hangt? Welke specs deze heeft, maakt dan toch niet uit?
meesje schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:04:
[...]

Hierop maak ik op dat de woning al verkocht is. Dat wist ik niet. Dan inderdaad wel een werkende (zelfde) thermostaat opleveren. Indien woning nog niet verkocht, dan hoef je er toch alleen maar voor te zorgen dat er een werkende thermostaat hangt? Welke specs deze heeft, maakt dan toch niet uit?
Bezichtigen zijn geweest. Moeten voor maandag 12:00 bieden…

Ik moet het even zwart op wit vragen, maar volgens mij is het gewoon what you see is what you get…

Toppe schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:14:
[...]

Ik moet het even zwart op wit vragen, maar volgens mij is het gewoon what you see is what you get…
Dan dus inderdaad zelfde thermostaat. Wellicht 2ehands via marktplaats? Hoef je ook weinig te veranderen.
meesje schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:50:
[...]

Dan dus inderdaad zelfde thermostaat. Wellicht 2ehands via marktplaats? Hoef je ook weinig te veranderen.
Zelfde hoeft niet zolang functionaliteit maar het zelfde is :+

• Rgerr
Toppe schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:14:
[...]

Zulk soort dingen heb ik laten vastleggen als aanvulling op de lijst van zaken. Kun je zelf prima opstellen, lijstje met domotica kun je dan gewoon toevoegen. Achteraf ook geen gezeik met verkeerde thermostaat, want in die lijst neem je gewoon een honeywell round of iets op.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Rgerr schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:05:
[...]

Zulk soort dingen heb ik laten vastleggen als aanvulling op de lijst van zaken. Kun je zelf prima opstellen, lijstje met domotica kun je dan gewoon toevoegen. Achteraf ook geen gezeik met verkeerde thermostaat, want in die lijst neem je gewoon een honeywell round of iets op.
De thermostaat blijft sowieso achter, heb straks geen CV ketel meer maar een WP met eigen display.

• Deshmir
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 13:29
Zijn er mensen die recent issues hebben met Homekit?

Afgelopen week is mijn Aqara G2H overleden lijkt het; ik krijg hem haast niet gekoppeld met Homekit.
Als hij wel gekoppeld is, dan klapt ie er binnen 10 minuten uit.
De Ikea lampen blijven wel gekoppeld...

Verder werken Automations niet meer, niet tijdsgebonden, niet op zonsondergang/opgang en niet op beweging.
Ook kan mijn Watch niet meer verbinden met homekit, alles staat op Unresponsive.
Via iPhone kan het nog wel.

Wat heb ik geprobeerd:
De apple TV hub gefactory reset en opnieuw laten joinen, firewall open gegooid, pihole uitgezet.
Vervolgens werkt het even, en dan wifi uit; alles weer op unresponsive.
Wifi aan, en het werkt weer.
Automations blijven falen, ook als ik alles met 1 minuut op schuif.
Zelfs nieuw toegevoegde werken niet meer

De Aqara G2H kan nu helemaal niet meer koppelen.

• Rgerr
Deshmir schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:56:
Zijn er mensen die recent issues hebben met Homekit?

Afgelopen week is mijn Aqara G2H overleden lijkt het; ik krijg hem haast niet gekoppeld met Homekit.
Als hij wel gekoppeld is, dan klapt ie er binnen 10 minuten uit.
De Ikea lampen blijven wel gekoppeld...

Verder werken Automations niet meer, niet tijdsgebonden, niet op zonsondergang/opgang en niet op beweging.
Ook kan mijn Watch niet meer verbinden met homekit, alles staat op Unresponsive.
Via iPhone kan het nog wel.

Wat heb ik geprobeerd:
De apple TV hub gefactory reset en opnieuw laten joinen, firewall open gegooid, pihole uitgezet.
Vervolgens werkt het even, en dan wifi uit; alles weer op unresponsive.
Wifi aan, en het werkt weer.
Automations blijven falen, ook als ik alles met 1 minuut op schuif.
Zelfs nieuw toegevoegde werken niet meer

De Aqara G2H kan nu helemaal niet meer koppelen.
Gooi de firewall maar gauw weer dicht en gooi je woning er uit (in de app). Vervolgens accessoires stuk voor stuk toevoegen.

• Deshmir
@Rgerr firewall stond open alsin; de Aqara mocht weer naar huis bellen :+.

Maar eruit gooien, alsin home eruit op de ipad en de telefoon?
Ikea verbinding eraf gooien en dan opnieuw?
Rgerr schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:30:
[...]

Gooi de firewall maar gauw weer dicht en gooi je woning er uit (in de app). Vervolgens accessoires stuk voor stuk toevoegen.
Niet efficiënter om een nieuwe woning aan te maken om het te testen? :+

• Rgerr
Deshmir schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:51:
@Rgerr firewall stond open alsin; de Aqara mocht weer naar huis bellen :+.

Maar eruit gooien, alsin home eruit op de ipad en de telefoon?
Ikea verbinding eraf gooien en dan opnieuw?
De woning weg gooien in je woning app, app kan blijven staan. :) Vervolgens nieuwe woning aanmaken.

• Rgerr
Toppe schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:20:
[...]

Niet efficiënter om een nieuwe woning aan te maken om het te testen? :+
Zou gewoon verhuizen. :P

• Deshmir
@Rgerr @Toppe
Raar maar waar....
Homekit is weer van buiten benaderbaar, huiskamer lampen op tijd aan, tuinverlichting op tijd aan.

Hou op joh... |:( 8)7
Deshmir schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:01:
@Rgerr @Toppe
Raar maar waar....
Homekit is weer van buiten benaderbaar, huiskamer lampen op tijd aan, tuinverlichting op tijd aan.

Het blijft gewoon beetje spannend :+

• PorschefanRoel
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 13:12
Hallo iedereen,

Ik heb een (volgens mij) simpele vraag. De kamers binnen homekit heb ik al lange tijd ingedeeld staan, destijds ook de volgorde hiervan bepaald.

Maar nu heb ik een nieuwe kamer toegevoegd in IOS14, maar kan deze optie niet vinden. De kamer "Kas" wil ik op een andere plek in de lijst krijgen, maar kan dus niet vinden hoe dit in IOS14 moet...

(Klein vraagje daarnaast, het ontdek tab is niet te verbergen toch? Doe hier niks mee en staat me alleen maar in de weg)

[Voor 7% gewijzigd door PorschefanRoel op 23-04-2021 14:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deshmir
@PorschefanRoel Huisje => Kamer Instellingen => Linksboven terug naar "Kamers" => In die lijst kan je rechts met het = teken de volgorde bepalen.

[Voor 1% gewijzigd door Deshmir op 23-04-2021 15:13. Reden: *die* = teken?!]

• PorschefanRoel
Nog een andere homekit vraag.

Ik heb voor mijn deur- en motion sensoren aanstaan dat ik hier 's nachts een melding van krijg als deze af gaan.
Maar daarnaast maak ik ook gebruik van de niet storen functie, zodat meldingen tussen 10 uur 's avonds en 7 uur 's ochtends onderdrukt worden.

Is er een mogelijkheid om wel berichten van homekit te krijgen, terwijl de niet storen modus aan staat? Ik wil namelijk gedurende de nacht van andere apps geen meldingen krijgen, maar deze sensoren wel.

Edit: voor zover ik op internet kan vinden lijkt dit niet mogelijk :/

[Voor 6% gewijzigd door PorschefanRoel op 26-04-2021 11:50]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19-06 11:03
PorschefanRoel schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:47:
Nog een andere homekit vraag.

Ik heb voor mijn deur- en motion sensoren aanstaan dat ik hier 's nachts een melding van krijg als deze af gaan.
Maar daarnaast maak ik ook gebruik van de niet storen functie, zodat meldingen tussen 10 uur 's avonds en 7 uur 's ochtends onderdrukt worden.

Is er een mogelijkheid om wel berichten van homekit te krijgen, terwijl de niet storen modus aan staat? Ik wil namelijk gedurende de nacht van andere apps geen meldingen krijgen, maar deze sensoren wel.

Edit: voor zover ik op internet kan vinden lijkt dit niet mogelijk :/
Wat je kunt doen is sowieso alle geluidjes uitzetten van meldingen die je krijgt. Zal ook een hoop rust geven overdag. Als je alleen bel-geluid aan laat staan, hoef je je telefoon ook nooit op stil te zetten. Misschien niet helemaal de oplossing waar jij aan zat te denken, maar werkt voor mij al tijden heerlijk _/-\o_

• PorschefanRoel
Thomas20 schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:19:
[...]

Wat je kunt doen is sowieso alle geluidjes uitzetten van meldingen die je krijgt. Zal ook een hoop rust geven overdag. Als je alleen bel-geluid aan laat staan, hoef je je telefoon ook nooit op stil te zetten. Misschien niet helemaal de oplossing waar jij aan zat te denken, maar werkt voor mij al tijden heerlijk _/-\o_
Inderdaad niet exact waar ik aan zat te denken, maar het is het overwegen waard, ik zal het eens uitproberen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deshmir
Deshmir schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:01:
@Rgerr @Toppe
Raar maar waar....

Shit is broken again..
Ik geef het op.
Pagina: 1 ... 67 68 69 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True