Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Hier een voorbeeld van de kwaliteit van het beeld van mijn Eufy-camera!

Edit: foto verwijderd

[ Voor 68% gewijzigd door funske op 18-02-2021 19:20 ]

Have Fun Funske

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 19:42
@meesje
Gek dat ze dat zo regelen, het een of het ander, maar wellicht is dat een vereiste vanuit Apple o.i.d.

@funske Dat ziet er wel enorm scherp uit. Heb je de pan/tilt versie? Denk dat ik die bestel voor een tientje meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
@funske Dat ziet er wel enorm scherp uit. Heb je de pan/tilt versie? Denk dat ik die bestel voor een tientje meer.
Ik heb de P&T versie en inderdaad het beeld is echt haarscherp.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdiermen
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:26
peligro2k schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:44:
@meesje
Gek dat ze dat zo regelen, het een of het ander, maar wellicht is dat een vereiste vanuit Apple o.i.d.

de pan en tilt heeft ook als voordeel dat de camera in zijn bolletje draait als die uitstaat. Dan kan zelfs de CIA niet meer meekijken ;). Maar vind dit zelf wel een prettige functie voor een binnenshuis camera.

Dit uitzetten kan je in homekit ook op basis van je locatie automatiseren.

Via homebridge heb je helaas geen plug-ins om de volledige functionaliteiten te gebruiken die in de Eufy app ook mogelijk zijn, dit omdat Homekit SecureVideo deze functies simpelweg niet ondersteunt.

• PiB
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-06-2021

PiB

Is er ergens een overzicht van apparaten voor HomeKit terug te vinden? Ik zit wel eens aan cameras of temp sensoren te denken. Maar door het bomen is soms het bos niet meer te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:26
PiB schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:23:
Is er ergens een overzicht van apparaten voor HomeKit terug te vinden? Ik zit wel eens aan cameras of temp sensoren te denken. Maar door het bomen is soms het bos niet meer te zien
Yes, van Apple zelf; https://www.apple.com/ios/home/accessories/

• PiB
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-06-2021

PiB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:19
Toppe schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:48:
Net in alle opwelling een Netatmo weerstation gekocht (:+) maar iemand tips om de buiten unit te plaatsen?
Midden van de tuin, 3 meter van hoge objecten zoals bomen af, let wel erop dat je nog genoeg signaal binnenkrijgt vanaf het basisstation. Anders heb je weinig aan de buitenmodules.

Mocht je de app Carrot weather gebruiken, dan kun je je eigen weerstation als weather source. Hierbij kun je aangeven binnen welke straal hij deze moet gebruiken. Dan zie je mooi in die app de temperaturen, hoeveelheid regenval en dergelijke.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 19:42
vdiermen schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:04:
[...]

de pan en tilt heeft ook als voordeel dat de camera in zijn bolletje draait als die uitstaat. Dan kan zelfs de CIA niet meer meekijken ;). Maar vind dit zelf wel een prettige functie voor een binnenshuis camera.

Dit uitzetten kan je in homekit ook op basis van je locatie automatiseren.

Via homebridge heb je helaas geen plug-ins om de volledige functionaliteiten te gebruiken die in de Eufy app ook mogelijk zijn, dit omdat Homekit SecureVideo deze functies simpelweg niet ondersteunt.
Inmiddels besteld. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:58
posttoast schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:34:
Ja, ik heb zelf die 2K. Ik heb hem alleen in HomeKit in gebruik omdat ik Apple (met HomeKit Secure Video) wel iets meer vertrouw met mijn videobeelden dan Eufy. Dat betekent inderdaad wel dat je features inlevert.
Kan dit type camera niet in de Homebase opslaan?

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:56
Geen idee, die heb ik niet :)

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 22:38
bing69 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:32:
[...]

Kan dit type camera niet in de Homebase opslaan?
Nee, geheugenkaartje of cloud, gek he...

Ik heb een deurbel + homebase 2 + 2K camera en alleen de deurbel kan opslaan op Homebase 2, maar 2k camera niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVantaggio
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 23:04
TheKerremenke schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:18:

Logitech Circle View deurbel.

Hier dan mijn bevinden met de Logitech Circle View deurbel.
Verpakking
De deurbel komt vrij compleet aan. Schroeven, plugs (handig voor in steen muur, op houten kozijn niet nodig), korte kabels voor de ChimeKit aan te sluiten, rechte en 20%(schuine) houder voor de deurbel. Eigenlijk alles wat je nodig hebt. Logischerwijs zitten er geen schroevendraaiers, kniptang of ander gereedschap bij. Deze heb je echter wel nodig om te installeren. Er is een online handleiding, welke je via een QR code snel kunt openen. Deze is momenteel nog op Amerikaanse gebruikers gericht, dus Engelstalig.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Installatie
Deurbel vervangen
Kwestie van oude deurbel eraf schroeven en klaar zou je denken. Eigenlijk wel. De oude deurbel vervangen is niet veel werk. Wel heb ik een “gootje” moeten maken in het hout. Aangezien de kabel via de zij kant van de kozijn naar de deurbel loopt en niet midden door het kozijn. Maar als je een beetje handig bent. Dan is dit deel gemakkelijk te doen.
ChimeKit aansluiten op gong
Daarna was de gong zelf aan de beurt. Dit is een welbekende Byron gong. Een vrij goedkope die je bij de meeste bouwmarkten wel kunt vinden. Deze heeft een ingebouwde transformator. 220/240V 50Hz - 8V 1.0A Om dit allemaal op de juiste wijze aan te sluiten, is niet moeilijk. Maar wel veel uitzoek werk, waar ik veel werk aan gehad heb. De handleiding is namelijk niet heel duidelijk hoe alles aan te sluiten. Maar met wat hulp van Reddit is het uiteindelijk gelukt. (Lang leve de Amerikaanse gebruikers die deze al enige tijd gebruiken)

[Afbeelding][Afbeelding]

Uiteindelijk heb ik hem als volgt aangesloten:
Een deel van de bekabeling van de transformator moet naar aansluiting nr 2 van de ChimeKit gaan. Dit voorziet de stroom in de ChimeKit. Dan sluit je een kabel van de deurbel aan op nr 3 van de ChimeKit. Deze geeft een signaal door als er aangebeld wordt. De andere kabel van de deurbel sluit je rechtstreeks op de transformator aan. LET OP alleen na de transformator. Dus het omgevormde deel wat 8V - 1.0A geeft. Alles je hem ervoor aansluit komt er 230V op te staan. Ik vermoed dat die dat niet gaat overleven >:)

Hiermee werkt de deurbel al. Hij krijgt stroom (led gaat branden op de deurbel), de ChimeKit heeft eveneens een led die groen zou moeten kleuren. Als er nu aangebeld wordt, dan klinkt in mijn geval de digital gong via de HomePod mini’s. Dit kun je per HomePod instellen of je dit wilt. Daarnaast krijg je bericht op je iPhone/Apple Watch/Apple TV. Dit werkt mooi.

Echter het aansluiten van de ChimeKit op de gong zelf was een uitdaging. Aangezien de stroom voorziening van de gong onderbroken is, werkt deze enkel als er een signaal vanuit de ChimeKit komt. Deze komt van aansluiting 4 en 5. Aansluiting 4 van de ChimeKit is op aansluiting 0 van de gong aangesloten. Aansluiting 5 van de ChimeKit is op aansluiting 3 van de gong aangesloten. ECHTER om de gong te laten werken, heeft deze ook een verbinding tussen aansluiting 1 en 2 van de gong zelf nodig. Hiervoor heb ik zelf een kort kabel gemaakt en deze ertussen gemonteerd. Nu werkt de gong precies zoals het hoort. In de ChimeKit kun je een kleine schakelaar omzetten naar Links (analoge gong), Midden (geen signaal naar de gong), Rechts (digitale gong). Dit is als je het niet weet een kwestie van proberen. Maar in mijn geval was duidelijk te zien dat het een analoge gong is. Ideaal wel dat de ChimeKit precies in de bestaande gong past. Lijkt er wel voor gemaakt te zijn ;)

[Afbeelding][Afbeelding]
Gebruik van de deurbel
Nadat alles geïnstalleerd is, werkt de deurbel prima. Ik heb hem even kort getest met mijn vriendin. Zij gaf wel aan het geluid redelijk zacht is. Momenteel is dit niet in te stellen via HomeKit. Verder werkt die prima. Je krijgt mooi bericht als er iemand aan de voordeur staat. Via HomeKit Secure Video kun je beelden terug kijken. Daarnaast wordt via de HomePod, in HomeKit en via meldingen op de iPhone aangegeven wie er voor de deur staat. De HomePod spreekt dit daarnaast ook uit. (Nu nog in het Engels... ivm gebrek aan Nederlandse Siri op de HomePod mini..) Dit kun je eventueel uitzetten als je wilt.

Op de Apple TV krijg je een mooie pop-up. Zodat je kunt zien wie er voor de voordeur staat. Helaas kun je volgens mij nog niet via de Siri remote terug praten. (Misschien iets voor in de toekomst). Via de Apple Watch en iPhone gaat dit natuurlijk wel gewoon. Al met al ben ik er zeer te spreken over. Weer een stap verder in het HomeKit connected huis hier. >:)

[Afbeelding]

Aanvullingen kunnen nog volgen als ik er meer ervaring mee heb.
Bedankt voor je review! Wil je delen hoeveel je totaal kwijt bent voor het importeren uit de VS? De EU release duurt mij nu te lang 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wvanommen schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:39:
[...]

Deze update is ondertussen uit, en ik heb de motion sensor nu inderdaad in mijn homekit er bij.
Hier werkt het alleen niet. Sensor staat netjes in HomeKit maar beweging werkt niet…

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Nu online
Toppe schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:48:
[...]

Hier werkt het alleen niet. Sensor staat netjes in HomeKit maar beweging werkt niet…
Heb je er een automatie aangehangen, anders is het enige wat je ziet motion detected in de betreffende kamer. Hier doet hij precies wat ik verwacht dat hij zou moeten doen. Ik heb hem in de Ikea app in zijn eigen kamer zitten zonder andere devices, misschien dat dat nog uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
@Toppe lees anders mee in het Tradfri topic.
Ik mis namelijk ook notificaties, maar heb ook geen “Status Active: Yes” in de lijst.
Bij mij zit hij gekoppeld aan 3 lampen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
DeVantaggio schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:38:
[...]

Bedankt voor je review! Wil je delen hoeveel je totaal kwijt bent voor het importeren uit de VS? De EU release duurt mij nu te lang 😉
In mijn geval werd die er bijna dubbel zo duur door...

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Straks met iOS 14.5 kan een standaard muziekdienst ingesteld worden. Werkt dit straks alleen via Siri op iPhone/iPad of ook via Siri op HomePod?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
https://www.indiegogo.com...il&utm_source=lifecycle#/

Zag deze voorbij komen, zie ook een HK icoontje staan... Wellicht interessant, momenteel best betaalbaar (€82 ex. verzending).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Iemand al enig idee wanneer de Logitech Circle View Doorbell beschikbaar komt in Nederland? Imo de beste optie voor een deurbel met HomeKit Secure Video zonder fratsen.

[edit] Ik lees eind juni op reddit.

[ Voor 12% gewijzigd door Tristan op 13-03-2021 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVantaggio
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 23:04
Tristan schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:13:
Iemand al enig idee wanneer de Logitech Circle View Doorbell beschikbaar komt in Nederland? Imo de beste optie voor een deurbel met HomeKit Secure Video zonder fratsen.

[edit] Ik lees eind juni op reddit.
Nice, heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:01
Vandaag de app Soro for Sonos ontdekt.
Daarmee kun je shortcuts maken waardoor je middels een Siri commando je Sonos aan kunt sturen.
Ik heb nu een shortcut gemaakt waarmee ik met 1 commando 4 kamers groepeer, het volume aanpas en een radiozender start.
Maar nu komt het. Hoe koppel ik in hemelsnaam een shortcut aan een Homekit Button? Kan dat niet?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:48:
Daarmee kun je shortcuts maken waardoor je middels een Siri commando je Sonos aan kunt sturen.
Ik heb nu een shortcut gemaakt waarmee ik met 1 commando 4 kamers groepeer, het volume aanpas en een radiozender start.
Maar nu komt het. Hoe koppel ik in hemelsnaam een shortcut aan een Homekit Button? Kan dat niet?
Voor zover ik weet, kan dat (helaas) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hoe koppel ik in hemelsnaam een shortcut aan een Homekit Button? Kan dat niet?
Daar liep ik vorige keer ook al mee te klooien.

Heb zo'n pricewatch: Philips Hue Smart-knop maar verder dan het licht aan/uit zetten of een HomePod pauzeren kwam ik niet.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Converteer naar opdrachten kent een beperktere set met mogelijkheden dan in de Opdrachten app zelf. Bijvoorbeeld de AirPlay optie. Je kunt een shortcut maken wat er voor zorgt dat het nieuws wordt afgespeeld via een AirPlay speaker, maar dezelfde stappen kun je niet doen als action bij een automation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Het schijnt idd niet te kunnen. Ik wil juist NIET AirPlayen, maar gewoon vanuit Sonos afspelen.
Helaas, dan de snelkoppelingsknop van Ikea maar gebruiken met 1 druk vanuit de Ikea app zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:06:
[...]

Het schijnt idd niet te kunnen. Ik wil juist NIET AirPlayen, maar gewoon vanuit Sonos afspelen.
Helaas, dan de snelkoppelingsknop van Ikea maar gebruiken met 1 druk vanuit de Ikea app zelf.
Het was maar een voorbeeld hè. (van beperktere mogelijkheden) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:12:
[...]

Het was maar een voorbeeld hè. (van beperktere mogelijkheden) :)
Dat snap ik. Maar ik geef alleen aan dat ik juist de shortcut heb gemaakt om niet te hoeven AirPlayen. Had totaal niks met jouw voorbeeld te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:34:
[...]

Dat snap ik. Maar ik geef alleen aan dat ik juist de shortcut heb gemaakt om niet te hoeven AirPlayen. Had totaal niks met jouw voorbeeld te maken.
Het is natuurlijk ook geen slim voorbeeld, maar dat was de enige shortcut die ik voor handen heb (afspelen van nieuws op een AirPlay speaker). Off-topic: ik kan niet wachten tot ik de HomePod mini’s binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roofingburner
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 13:24
Misschien willen jullie meedenken over het volgende. We hebben thuis een Logitech Circle 2 camera die in Homekit (Woning) is opgenomen. Ik kan de beelden goed bekijken, zowel realtime als opgenomen. Ik heb twee familieleden uitgenodigd en zij zijn ook geaccepteerd. Ze hebben alle rechten gekregen op de camera. Ze kunnen de beelden echter niet bekijken.

Als ik via Google kijk kan ik ook geen oplossing vinden voor dit probleem.

Ik heb al geprobeerd om de app te verwijderen en opnieuw te installeren en de uitnodiging opnieuw te accepteren, maar dit helpt ook niet.

Ik hoop dat jullie willen meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Roofingburner Ik kan je daarbij helaas niet helpen. In ons huishouden ben ik de enige die HomeKit/Woning app gebruikt. Voor het bedienen van verlichting gebruiken de andere fysieke schakelaars zoals Hue Tap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Nu online
@Roofingburner wat staat er bij Camera’s als je op de persoon tikt in Home (Home Settings -> People)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yGSzCy36HHINlSwqlrBqmy9dSWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GRKx7Zw9JmsJynaKLl72ZHIx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roofingburner
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 13:24
Deshmir schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:27:
@Roofingburner wat staat er bij Camera’s als je op de persoon tikt in Home (Home Settings -> People)?

[Afbeelding]
Dit staat er exact, in het Nederlands, maar goed. Dit staat allemaal zo ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krijg net de Ikea shortcut knop binnen en toegevoegd in de Ikea app. Hij verscheen daarna wel in HomeKit maar ondertussen is hij daar ook weer uit. Er is geen update beschikbaar, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Toppe schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:59:
Krijg net de Ikea shortcut knop binnen en toegevoegd in de Ikea app. Hij verscheen daarna wel in HomeKit maar ondertussen is hij daar ook weer uit. Er is geen update beschikbaar, iemand een idee?
Hij verscheen hier echt probleemloos…
Staat die niet in een andere kamer of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 15:18:
[...]

Hij verscheen hier echt probleemloos…
Staat die niet in een andere kamer of zo?
Nee, ook via Home - Hubs & Gateways gekeken. Ondertussen is hij weer terug >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 21:49
Toppe schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:59:
Krijg net de Ikea shortcut knop binnen en toegevoegd in de Ikea app. Hij verscheen daarna wel in HomeKit maar ondertussen is hij daar ook weer uit.
Dit zelfde heb ik met de bewegingsmelder gehad. Wilde niet verschijnen in de woning app. Toen de bewegingsmelder gereset, uit de hub gegooid en opnieuw aangemeld. En toen stond hij in de woning app èn registreerde hij netjes de beweging en gaf dat goed door met melding en al.
Dat heeft ongeveer een dag gewerkt en daarna hield het weer op. Nu staat hij wel in de woning app, maar beweging registreren en doorgeven werkt niet (meer).
De shortcut knoppen werken overigens prima. hier twee in gebruik, en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:53
blazez schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:52:
[...]

Dit zelfde heb ik met de bewegingsmelder gehad. Wilde niet verschijnen in de woning app. Toen de bewegingsmelder gereset, uit de hub gegooid en opnieuw aangemeld. En toen stond hij in de woning app èn registreerde hij netjes de beweging en gaf dat goed door met melding en al.
Dat heeft ongeveer een dag gewerkt en daarna hield het weer op. Nu staat hij wel in de woning app, maar beweging registreren en doorgeven werkt niet (meer).
De shortcut knoppen werken overigens prima. hier twee in gebruik, en dat werkt prima.
Hier hetzelfde probleem met een bewegingssensor.. Ik dacht aan een hardware probleem maar dit kan dus ook software icm HomeKit zijn denk ik nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens mis ik wel een ‘toggle’ stand binnen HomeKit. Soms zou ik wel meerdere knoppen willen, maar dan met de mogelijkheid aan=uit en uit=aan.

Natuurlijk kan je een tweede scène aanmaken en ‘lang drukken’ programmeren, maar dan moet je mensen weer uitleggen dat kort drukken actie A is en lang drukken optie B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 21:49
Sandermm schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:21:
[...]

Hier hetzelfde probleem met een bewegingssensor.. Ik dacht aan een hardware probleem maar dit kan dus ook software icm HomeKit zijn denk ik nu?
Ik denk het wel. Hopelijk wordt dat nog opgelost in een volgende update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Toppe schreef op zondag 21 maart 2021 @ 08:24:
Overigens mis ik wel een ‘toggle’ stand binnen HomeKit. Soms zou ik wel meerdere knoppen willen, maar dan met de mogelijkheid aan=uit en uit=aan.

Natuurlijk kan je een tweede scène aanmaken en ‘lang drukken’ programmeren, maar dan moet je mensen weer uitleggen dat kort drukken actie A is en lang drukken optie B.
Bijna al mijn knoppen in huis zijn zowel aan als uit.
Dit heb ik ingesteld in Home+. Je moet zorgen dat je regels maakt. Als lamp AAN is en ik druk op de knop, zet de lamp UIT. En andersom natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:00:
[...]

Bijna al mijn knoppen in huis zijn zowel aan als uit.
Dit heb ik ingesteld in Home+. Je moet zorgen dat je regels maakt. Als lamp AAN is en ik druk op de knop, zet de lamp UIT. En andersom natuurlijk.
@Toppe Je kunt dit ook doen met de gratis Eve app, maar ook gewoon via de Woning app als je gebruik maakt van de ‘converteer naar opdrachten’ functie in je automation. Je hoeft dan maar 1 automation in te richten (ipv 2 indien je Eve of Home+ gebruikt).
Bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xmxU6SccIEre9O2G9EpZm9WkY7Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g67Z38rSHZPY6VzNg6qAMvHx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:44:
[...]

@Toppe Je kunt dit ook doen met de gratis Eve app, maar ook gewoon via de Woning app als je gebruik maakt van de ‘converteer naar opdrachten’ functie in je automation. Je hoeft dan maar 1 automation in te richten (ipv 2 indien je Eve of Home+ gebruikt).
Bijvoorbeeld:
[Afbeelding]
Is deze niet foutief? Of zie ik dat verkeerd?
Waar staat dat ze uit moeten als de spotjes aan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:47:
[...]

Is deze niet foutief? Of zie ik dat verkeerd?
Waar staat dat ze uit moeten als de spotjes aan zijn?
Je ziet het goed hoor. Helaas wordt de state (aan/uit) van de spotjes pas getoond als je verder doorklikt. Dat is wel een nadeel. Dat is natuurlijk niet het geval wanneer je gebruikt maakt van scènes. De meeste heb ik ingesteld met scènes (eentje voor aan en eentje voor uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:52:
[...]

Je ziet het goed hoor. Helaas wordt de state (aan/uit) van de spotjes pas getoond als je verder doorklikt. Dat is wel een nadeel. Dat is natuurlijk niet het geval wanneer je gebruikt maakt van scènes. De meeste heb ik ingesteld met scènes (eentje voor aan en eentje voor uit).
Dat heb ik ook. De AAN scènes staan op mijn favorieten tabblad en de Uit scènes gewoon in de kamer.
Ondanks dat ik heel digitaal ben heb ik OVERAL Hue dimmers hangen. Vind het gewoon fijn om ook gewoon op een knopje te kunnen drukken.
Aangezien ik daar hele kamers mee schakel is dat ideaal …

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:52:
[...]

Wij gebruiken nu amper scenes en dat komt door de indeling van de woning. Nieuwe woning gaat daadwerkelijk scenes krijgen.

Scène die we nu handmatig gebruiken is goodnight en die schakelt weer een timer in, werkt erg prettig.

Het kunnen schakelen via een de shortcut app ga ik wel even bekijken omdat het lijkt dat je hier goede dingen mee kan doen.

Sowieso vindt ik het nog steeds jammer dat Apple geen focus legt op HomeKit, er zijn wel daadwerkelijk wat dingen die ik mis en relatief eenvoudig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 21 maart 2021 @ 13:21:
[...]

Wij gebruiken nu amper scenes en dat komt door de indeling van de woning. Nieuwe woning gaat daadwerkelijk scenes krijgen.

Scène die we nu handmatig gebruiken is goodnight en die schakelt weer een timer in, werkt erg prettig.

Het kunnen schakelen via een de shortcut app ga ik wel even bekijken omdat het lijkt dat je hier goede dingen mee kan doen.

Sowieso vindt ik het nog steeds jammer dat Apple geen focus legt op HomeKit, er zijn wel daadwerkelijk wat dingen die ik mis en relatief eenvoudig zijn.
Wel opgelet hoor. Ik noemde inderdaad shortcuts, maar wel icm een automation aangemaakt via de Woning app en niet de shortcuts app. Bij het aanmaken van een automation in de Woning app selecteer je eerst een trigger (bv wanneer knop ingedrukt) en in de stap erna scroll je naar beneden. Daar heb je de optie ‘converteer naar opdrachten’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 21 maart 2021 @ 13:59:
[...]

Wel opgelet hoor. Ik noemde inderdaad shortcuts, maar wel icm een automation aangemaakt via de Woning app en niet de shortcuts app. Bij het aanmaken van een automation in de Woning app selecteer je eerst een trigger (bv wanneer knop ingedrukt) en in de stap erna scroll je naar beneden. Daar heb je de optie ‘converteer naar opdrachten’.
De knop moet je programmeren vanuit de knop zelf en kan je niet programmeren vanuit een automatisering en/of scène.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:13:
[...]

De knop moet je programmeren vanuit de knop zelf en kan je niet programmeren vanuit een automatisering en/of scène.
Ja klopt helemaal. Een apparaat als de Hue Tap moet je inderdaad inrichten via de Woning app vanaf de knop zelf. Indien je gebruik maakt van Eve of Home+ (dus zonder 'converteer naar opdrachten') dan kun je wel de knop configureren direct vanuit een automation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Toppe schreef op zondag 21 maart 2021 @ 13:21:
[...]

Hoe voeg je een timer toe aan een HomeKit scène.
Bij mij gaat na welterusten gelijk het licht uit, zou fijn zijn als er een minuutje tussen zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronvgs schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:46:
[...]

Bij mij gaat na welterusten gelijk het licht uit, zou fijn zijn als er een minuutje tussen zou kunnen.
Ik gebruik een virtuele schakelaar. Bij mij duurt het 10 minuten voordat de ‘oriëntatie’ verlichting uitgeschakeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jemeenthet
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:31
Afgelopen weekend een probleem met mijn tado bridge gehad. De stekkeraansluiting is wat gaar waardoor hij is uitgevallen. Met als gevolg dat de verwarming het een hele dag niet heeft gedaan. Aangezien deze ook netjes met Homekit werkt vroeg ik me af of er niet een manier is om een notificatie te krijgen als een bepaald accessoire of bridge ineens onbereikbaar is. Wellicht dat iemand hier daar ervaring mee heeft en de gouden tip kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Nu online
@Jemeenthet zit dat niet in de instellingen van de accessoire zelf?
Ik kan bij de camera aanswipen of ik een notificatie moet krijgen als deze offline gaat of niet.
Maar bij de TV-tile kan dit weer niet, lijkt me dat dit native Homekit is, anders zit je aan HomeAssistant oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jemeenthet
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:31
Deshmir schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:58:
@Jemeenthet zit dat niet in de instellingen van de accessoire zelf?
Ik kan bij de camera aanswipen of ik een notificatie moet krijgen als deze offline gaat of niet.
Maar bij de TV-tile kan dit weer niet, lijkt me dat dit native Homekit is, anders zit je aan HomeAssistant oid
Kan dit inderdaad wel bij een camera instellen, maar niet bij de bridge of ander accessoire van Tado...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ronvgs schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:46:
[...]

Zoals hiervoor is aangegeven zou je dit kunnen bereiken door met homebridge aan de slag te gaan en/of andere domotica systemen, welke een integratie hebben met HomeKit.

Mocht je het 100% in HomeKit willen houden dan zou je het volgende kunnen overwegen (uitgaande van jouw voorbeeld met verlichting):
1. Koppel aan 1 van de lampen binnen de betreffende scene een automation (wanneer lamp x uit)
2. Selecteer in de volgende stap de optie 'converteer naar opdrachten'.
3. Kies in de opdracht als eerst voor de wacht optie (deze kun je instellen in sec.)
4. Selecteer vervolgens de lampen of scene die uit moet(en)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
@meesje top, daar kan ik wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:34:
[...]

Zoals hiervoor is aangegeven zou je dit kunnen bereiken door met homebridge aan de slag te gaan en/of andere domotica systemen, welke een integratie hebben met HomeKit.

Mocht je het 100% in HomeKit willen houden dan zou je het volgende kunnen overwegen (uitgaande van jouw voorbeeld met verlichting):
1. Koppel aan 1 van de lampen binnen de betreffende scene een automation (wanneer lamp x uit)
2. Selecteer in de volgende stap de optie 'converteer naar opdrachten'.
3. Kies in de opdracht als eerst voor de wacht optie (deze kun je instellen in sec.)
4. Selecteer vervolgens de lampen of scene die uit moet(en)
Ben ik gek, of gaat je ‘timer’ dan steeds lopen als die lamp aan of uit gaat? Ik snap dat je een tijd kan selecteren maar als ik een filmpje kijk heb ik weer andere lampen aan dat de krant lezen of gewoon TV kijken. Ondanks dat het werkt is het niet de beste oplossing als je het mij vraagt.

Ik heb nu gewoon één virtuele schakelaar die alleen in mijn ‘Goodnight’ scène mee aangaat. De zelfde scène zorgt er voor dat de lampen gaan branden op 10%, ruim voldoende om nog even de vaatwasser aan te zetten bijvoorbeeld.

Node-Red zet deze na 10 minuten weer uit en in HomeKit heb ik deze lamp als ‘trigger’ gezet dat zodra de timer uit gaat de andere lampen ook uit gaan.

Ondertussen is het een lekker uitgebreid maar goed werkend systeem. En als je een klein beetje kennis hebt van Linux is het installeren vrij snel gelukt.

Dit is bijvoorbeeld mijn airco setup. Dit is in HomeKit gewoon onmogelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YePBMDHYwhPFN3MKWGm7XUu1XHk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ewb5moM7oiPEGN9yrqCdJIeQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 22-03-2021 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Toppe Zoals aangegeven kun je inderdaad middels andere integraties meer bereiken. Mijn voorbeeld kun je via 'converteer naar opdrachten' ook met als-dan uitbreiden. Dus de 'wacht' optie alleen bij 'als lamp is aan'. Het wordt iets als: als lamp is aan dan wacht 10 sec en ga daarna uit.
Zo heb ik voor een Hue button ingeregeld dat ik met dezelfde knop de lichten aan en uit kan zetten.
Het is inderdaad wel mocht je overdag de lamp uitzetten dat er dan ook gewacht wordt. Maar ook een tijd conditie kan toegevoegd worden via de shortcut. Is wel wat complexer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:43:
@Toppe Zoals aangegeven kun je inderdaad middels andere integraties meer bereiken. Mijn voorbeeld kun je via 'converteer naar opdrachten' ook met als-dan uitbreiden. Dus de 'wacht' optie alleen bij 'als lamp is aan'. Het wordt iets als: als lamp is aan dan wacht 10 sec en ga daarna uit.
Zo heb ik voor een Hue button ingeregeld dat ik met dezelfde knop de lichten aan en uit kan zetten.
Het is inderdaad wel mocht je overdag de lamp uitzetten dat er dan ook gewacht wordt. Maar ook een tijd conditie kan toegevoegd worden via de shortcut. Is wel wat complexer.
Dan zou ik eerder voor een tientje bij Ikea een tussenstukken kopen en die ergens achter wegmoffelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 10:42
Toppe schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:48:
Net in alle opwelling een Netatmo weerstation gekocht (:+) maar iemand tips om de buiten unit te plaatsen?
Ik heb de 98111402-tfa-sensorhut gekocht, is wit plastic en blijft droog van binnen. Ook goed bereik met de binnen unit.

Bijvoorbeeld bij deze onlineshop maar is op meer plekken te vinden
https://www.weerstationko...fa/98111402-tfa-sensorhut

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NielsHarley schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:59:
[...]

Ik heb de 98111402-tfa-sensorhut gekocht, is wit plastic en blijft droog van binnen. Ook goed bereik met de binnen unit.

Bijvoorbeeld bij deze onlineshop maar is op meer plekken te vinden
https://www.weerstationko...fa/98111402-tfa-sensorhut
Met dank aan @Rgerr de zelfde behuizing hier gekocht voor net onder een tientje :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Toppe schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:48:
[...]

Met dank aan @Rgerr de zelfde behuizing hier gekocht voor net onder een tientje :+
En dit werkt perfect kan ik zeggen. Hangt hier ook al een dik jaar buiten in regen en wind. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Toppe schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:48:
[...]

Heb hem ondertussen een mooi kleurtje gespoten zodat ie wegvalt op de achtergrond. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:11:
[...]

Heb hem ondertussen een mooi kleurtje gespoten zodat ie wegvalt op de achtergrond. d:)b
Krijgen we ‘r resultaat nog te zien? :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Toppe schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:31:
[...]

Krijgen we ‘r resultaat nog te zien? :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lxlnDexRJE76sZMxp3jD8eWRtas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5uu6NnG9cgWzsGCNOrAwBAuo.jpg?f=fotoalbum_large

Plantjes er voor, niemand die hem ziet! (Of er een bal tegen aan schopt)

[ Voor 59% gewijzigd door Rgerr op 23-03-2021 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:50:
[...]

[Afbeelding]

Plantjes er voor, niemand die hem ziet! (Of er een bal tegen aan schopt)
Nice, maar is het advies niet 1,5m van de grond? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Toppe schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:14:
[...]

Nice, maar is het advies niet 1,5m van de grond? :D
Is dat zo? Ik wil juist de temperatuur beetje bij de grond hebben, heb nog een andere sensor hangen aan de andere kant van de tuin (op ongeveer 1,8m). Wijkt maximaal 0,2C af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:39:
[...]

Is dat zo? Ik wil juist de temperatuur beetje bij de grond hebben, heb nog een andere sensor hangen aan de andere kant van de tuin (op ongeveer 1,8m). Wijkt maximaal 0,2C af. :)
Volgens dit artikel wel: https://www.weeronline.nl...rkt-een-buitenthermometer

Je behuizing moet zelfs wit zijn/blijven, 1,5m vanaf de grond en geen bebouwing rond om. Dat suggereert ook meteen dat de witte behuizing in de volle zon moet staan.

M’n buurman heeft ook zo’n sensor op een stok (wind, regen, temperatuur, etc) en die hangt ook in de volle zon. Ik ga hem denk ik op m’n dak zetten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Toppe schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:07:
[...]

Volgens dit artikel wel: https://www.weeronline.nl...rkt-een-buitenthermometer

Je behuizing moet zelfs wit zijn/blijven, 1,5m vanaf de grond en geen bebouwing rond om. Dat suggereert ook meteen dat de witte behuizing in de volle zon moet staan.

M’n buurman heeft ook zo’n sensor op een stok (wind, regen, temperatuur, etc) en die hangt ook in de volle zon. Ik ga hem denk ik op m’n dak zetten :+
Lijkt me juist niet in de volle zon te moeten staan. Heb ter vergelijking ook openweathermap data en hue temp sensor, zoals gezegd wijken die hooguit 0,2C van elkaar af, dus vrij representatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rgerr schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:21:
[...]

Lijkt me juist niet in de volle zon te moeten staan. Heb ter vergelijking ook openweathermap data en hue temp sensor, zoals gezegd wijken die hooguit 0,2C van elkaar af, dus vrij representatief.
Dit is weer station Twente, volgens mij zie ik links voor de temperatuur sensoren, gewoon in de volle zon. Ik ga KNMI eens vragen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3R31x8bOkjPmtlHX415VgzxVvbs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sz64fN7jR6Qs5LCVGmgbSUiw.jpg?f=user_large

Edit
Het meest voorkomende probleem bij temperatuurmetingen is dat er te veel beschutting is tegen wind en te weinig tegen zon en regen. De thermometer kan het best worden geplaatst op een open plek op afstand van gebouwen en beschoeiing en worden voorzien van een speciaal scherm. Indien dat niet mogelijk is, dient u ervoor te zorgen dat de thermometer niet wordt blootgesteld aan direct zonlicht of zich bevindt bij muren of andere oppervlakken die voor opwarming kunnen zorgen.
Als ik het zo lees: Alleen in de schaduw als de sensor niet in een behuizing zit. Anders gewoon in de volle zon met voldoende ruimte rondom vrij…?

[ Voor 33% gewijzigd door Toppe op 23-03-2021 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En als we dan toch bezig zijn: https://github.com/ekkelenkamp/netatmo2wow

Die maar meteen geïnstalleerd, schijnt dat de data direct naar KNMI gaat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sorry verkeerd topic.

[ Voor 94% gewijzigd door meesje op 23-03-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Toppe schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:08:
[...]

Dit is weer station Twente, volgens mij zie ik links voor de temperatuur sensoren, gewoon in de volle zon. Ik ga KNMI eens vragen :+
[Afbeelding]

Edit

[...]

Als ik het zo lees: Alleen in de schaduw als de sensor niet in een behuizing zit. Anders gewoon in de volle zon met voldoende ruimte rondom vrij…?
Mwa, zo in het zicht hoeft van mij niet hoor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:07:
[...]

Mwa, zo in het zicht hoeft van mij niet hoor. :+
Niet? Beetje flauw, is toch een mooi uitzicht als je je raam uit kijkt? Wordt er al emotioneel van als ik er aan denk -O-

Misschien wel leuk om je aan te melden voor https://wow.knmi.nl/

Ik ben ‘Bloemenbuurt Almere’ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@funske @Toppe @hk12nl en andere tweakers die een Lyric T6 thermostaat hebben: ervaren jullie ook dat de thermostaat in de Woning app heel vaak ‘geen reactie’ (not responding) aangeeft? Ik kan niet echt achterhalen wanneer dit probleem exact is begonnen: laatste iOS versie? Homebridge toegevoegd? Pi-hole in gebruik genomen? Homepod mini’s ingesteld?
Ik denk in ieder geval dat het laatste niet de boosdoener is. Deze heb ik pas gisteren aan HomeKit toegevoegd en het probleem speelt (dacht ik) wat langer.
Via de Honeywell app is de thermostaat wel gewoon bereikbaar. Wel irritant dit probleem overigens, want nu doet mijn automation (op bepaalde tijd thermostaat laag) het niet.
Bij vage problemen in de Woning app sluit ik deze hard af, maar dat verhelpt niet het probleem met de niet bereikbare Lyric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:02:
@funske @Toppe @hk12nl en andere tweakers die een Lyric T6 thermostaat hebben: ervaren jullie ook dat de thermostaat in de Woning app heel vaak ‘geen reactie’ (not responding) aangeeft? Ik kan niet echt achterhalen wanneer dit probleem exact is begonnen: laatste iOS versie? Homebridge toegevoegd? Pi-hole in gebruik genomen? Homepod mini’s ingesteld?
Ik denk in ieder geval dat het laatste niet de boosdoener is. Deze heb ik pas gisteren aan HomeKit toegevoegd en het probleem speelt (dacht ik) wat langer.
Via de Honeywell app is de thermostaat wel gewoon bereikbaar. Wel irritant dit probleem overigens, want nu doet mijn automation (op bepaalde tijd thermostaat laag) het niet.
Bij vage problemen in de Woning app sluit ik deze hard af, maar dat verhelpt niet het probleem met de niet bereikbare Lyric.
Ik heb de Lyric na dag 3 al afgeschreven, bezig geweest met Honeywell, de leverancier heeft hem al eens omgewisseld maar dit probleem blijft.

Lang verhaal kort: Leg je er maar bij neer.

Honeywell gaat het standaard verhaal af, 2.4GHz, andere kanalen, minder apparaten, afstand verkleinen, geen andere apparaten vlak in de buurt. Ofwel het standaard klantenservice lijstje.

Uiteindelijk een uitgebreid rapport aangeleverd via de UniFi controller dat het probleem écht niet in de WiFi zit. Antwoord? “Dan weten wij het ook niet”

Ook het uitsluiten van verschillende HomeKit hubs (HomePod, Apple TV, IPad) biedt geen enkele oplossing.

Wat je zou kunnen proberen: Lyric volledig naar fabrieksinstellingen en alleen toevoegen via HomeKit, de lyric app dus niet gebruiken. Misschien dat dat nog een oplossing biedt maar ik zet de kachel wel met de hand aan.

In elk geval zonde van het geld geweest. Wat een aanfluiting dat ding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@meesje net toch even geprobeerd na een reset hem toe te voegen in HomeKit. Geen app gebruikt en direct de code gescand. Werkt natuurlijk niet. Wat een bagger thermostaat.

Je kan hem proberen volledig te resetten, op het display midden onder die drie - lang indrukken, kom je in het advanced menu. Net ook gedaan en na dagen niet beschikbaar nu opeens wel weer beschikbaar na de reset.

Yes! Hij doet het wéér niet! *O*

https://www.honeywellhome...nds-no-longer-responding/

De eerste stap werkt al niet, er is geen SSID zichtbaar. En deze ‘oplossing’ heeft echt 0 nut want dan zou je op alle apparaten die je wilt gebruiken de app moeten installeren…?

[ Voor 68% gewijzigd door Toppe op 24-03-2021 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als we dan toch aan het klagen zijn:

NPO1 Stream werkt echt vaginaal met NLZiet op de Apple TV. HomePods raken van slag verbinding met één van de HomePods valt met regelmaat weg.

En als 1 HomePod niet als stereo werkt dan moet ik de stekker er uit trekken wil hij weer terug komen. De herstart optie is weer verdwenen in HomeKit/Home app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:18
Ik had in het begin (non homekit, alleen honeywell app) wel een paar keer per week dat de thermostaat geen wifi had of kon vinden. Dit loste na een paar minuten eigenlijk altijd weer vanzelf op.

Na een tijdje, ik denk een half jaar, kwam dit niet meer voor. Wij hadden hem ingesteld op geofencing via de app echter als je de app enige tijd niet opende en er kwam een update dan werkte dit niet meer. Dat was best irritant. Het verschil is bij ons door de vloerverwarming niet heel groot maar ik vond het toch irritant omdat het gewoon moet werken.

Toen een half jaar terug overgestapt op homekit incl automatiseringen (op basis van lokatie en tijd) en eigenlijk nooit problemen gehad. Werkt perfect en sindsdien de honeywell app niet meer aangeraakt.

Ben het wel een beetje eens met @Toppe dat ik niet weet of ik nog een honeywell zou aanschaffen. Zitten mij toch teveel kinderziektes in maar voor mij werkt hij nu prima.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Eigenlijk ben ik nooit enthousiast geweest met de Lyric T6! Zeker niet via HomeKit; daar had ik bijna altijd 'not responding’. Dus heb ik hem uit HK gehaald en hem via Homebridge toegevoeg en dat werkt in ieder geval veel beter. Maar ik gebruik voornamelijk de Lyric app zelf om een schema te laten volgen en dat werkt redelijk goed. Maar daarnaast geeft deze app vaak aan dat ik niet thuis ben, terwijl ik wel thuis ben. Dus heb ik hier geofencing maar uitgezet en vervangen door dat tijdschema.
Gelukkig heb ik de Lyric nooit echt gekocht, maar gekregen via een testsite na een test van verschillende weken. Hij is toen zelfs iemand apart te installeren omdat er een kastje bij moest bij mij.
Maar eigenlijk zal ik deze nooit aanraden.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank voor jullie reacties. Rode lijn: we zijn alle niet echt heel enthousiast. :)

Vandaag nog een keer mijn modem/router een zwengel gegeven. Het lijkt dan even goed te gaan. Zeg een uurtje of twee en dan is ie opeens weer niet bereikbaar in de Woning app.
Het verbaast me dat de thermostaat wel gewoon via hun eigen app bereikbaar is. De thermostaat bevindt zich een paar meter van de modem/router en op het scherm wordt een max signaal getoond. Wat zorgt er nu voor dat het via HomeKit niet werkt? Daarvoor moet je denk ik diepgaande kennis hebben van (de beveiliging van) HomeKit. Tot voor kort was de thermostaat wel stabiel in HomeKit. Mijn vermoeden is dat een update van iOS of homebridge (heb ik iets van twee weken in gebruik) iets veroorzaakt hebben. Daarvoor had ik geen klachten.

@Toppe Het advanced menu kende ik (lang indrukken van de drie streepjes). Wat ik gisteren wel geprobeerd heb, was het opnieuw instellen via WiFi. Dat is eigenlijk maar 1 stap: je iPhone verbinden via WiFi met de Lyric. Ik zal ook eens kijken naar het advanced deel. Kun je daar WiFi ook handmatig configueren? Het is leuk dat het allemaal voor je geregeld wordt, maar handmatig instellen wil ik ook wel eens proberen.

@hk12nl Herkenbaar dat er af en toe geen verbinding was met de thermostaat. Had ik in het begin ook wel eens. Ik kreeg dan een bericht van Honeywell. Dat is gelukkig een hele lange tijd geleden en heb daar nooit aandacht aan gegeven. Aangezien jij geen probleem ervaart in de Woning app, ga ik toch proberen als eerste even homebridge uit te zetten. Dan maar geen werkende tv en Next mediabox. Daar kan ik wel even mee leven. ;)

@funske Via homebridge de Lyric T6 toevoegen klinkt zot, maar is wel het proberen waard. Ik wist niet eens dat dat kon. Ook wel logisch dat ik daar niet naar gezocht heb als het product HK al ondersteunt. Ik ervaar nu pas problemen. Alhoewel knudde, kan ik inderdaad de automation om de thermostaat uit te zetten ook zelf inregelen op de thermostaat.

Eerst ga ik Homebridge verwijderen uit de Woning app. Hopelijk is dat niet de boosdoener maar wie weet. Dit is wel wat past in recente wijziging van mijn setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:41:
Dank voor jullie reacties. Rode lijn: we zijn alle niet echt heel enthousiast. :)

Vandaag nog een keer mijn modem/router een zwengel gegeven. Het lijkt dan even goed te gaan. Zeg een uurtje of twee en dan is ie opeens weer niet bereikbaar in de Woning app.
Het verbaast me dat de thermostaat wel gewoon via hun eigen app bereikbaar is. De thermostaat bevindt zich een paar meter van de modem/router en op het scherm wordt een max signaal getoond. Wat zorgt er nu voor dat het via HomeKit niet werkt? Daarvoor moet je denk ik diepgaande kennis hebben van (de beveiliging van) HomeKit. Tot voor kort was de thermostaat wel stabiel in HomeKit. Mijn vermoeden is dat een update van iOS of homebridge (heb ik iets van twee weken in gebruik) iets veroorzaakt hebben. Daarvoor had ik geen klachten.

@Toppe Het advanced menu kende ik (lang indrukken van de drie streepjes). Wat ik gisteren wel geprobeerd heb, was het opnieuw instellen via WiFi. Dat is eigenlijk maar 1 stap: je iPhone verbinden via WiFi met de Lyric. Ik zal ook eens kijken naar het advanced deel. Kun je daar WiFi ook handmatig configueren? Het is leuk dat het allemaal voor je geregeld wordt, maar handmatig instellen wil ik ook wel eens proberen.

@hk12nl Herkenbaar dat er af en toe geen verbinding was met de thermostaat. Had ik in het begin ook wel eens. Ik kreeg dan een bericht van Honeywell. Dat is gelukkig een hele lange tijd geleden en heb daar nooit aandacht aan gegeven. Aangezien jij geen probleem ervaart in de Woning app, ga ik toch proberen als eerste even homebridge uit te zetten. Dan maar geen werkende tv en Next mediabox. Daar kan ik wel even mee leven. ;)

@funske Via homebridge de Lyric T6 toevoegen klinkt zot, maar is wel het proberen waard. Ik wist niet eens dat dat kon. Ook wel logisch dat ik daar niet naar gezocht heb als het product HK al ondersteunt. Ik ervaar nu pas problemen. Alhoewel knudde, kan ik inderdaad de automation om de thermostaat uit te zetten ook zelf inregelen op de thermostaat.

Eerst ga ik Homebridge verwijderen uit de Woning app. Hopelijk is dat niet de boosdoener maar wie weet. Dit is wel wat past in recente wijziging van mijn setup.
Ben benieuwd. Zou heul gek zijn als dat de oorzaak zou zijn. Als ik de Honeywell app open, sluit en dan de woning app open werkt hij weer.

Toch bizar dat een gerenommeerd merk zoals Honeywell zijn zakjes niet op orde heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:37:
[...]

Ben benieuwd. Zou heul gek zijn als dat de oorzaak zou zijn. Als ik de Honeywell app open, sluit en dan de woning app open werkt hij weer.

Toch bizar dat een gerenommeerd merk zoals Honeywell zijn zakjes niet op orde heeft.
Iets soortgelijks heb ik overigens (wel heel incidenteel) met Hue. Soms is een lamp niet bereikbaar in de Woning app. Vaak is dit terecht: visite aan knoppen gezeten of wijzelf per ongeluk de schakelaar aangeraakt. Maar soms is er geen oorzaak. Ik open dan de Hue app en daarna weer de Woning app en inderdaad dan werkt alles weer. Die ervaring heb ik helaas niet met de Honeywell app.

Ik laat wel weten wat er uit mijn onderzoek komt.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 24-03-2021 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Toppe Het verwijderen van homebridge heeft niet geleid tot een positief resultaat. Het bijzondere was dat na het toevoegen van homebridge de thermostaat direct weer bereikbaar was..... Schiet mij maar lek.
In mijn setup is had ik tot voor kort geen last van dit probleem. Nog even gegoogled van wanneer laatste iOS update. Dat was op 8 maart, versie 14.4.1. Homebridge uitgesloten, ik hou het nu even op iOS. Hopelijk komt 14.5 snel. Ik laat het voor nu ook even rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:18
meesje schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:41:

Ik heb ook homebridge draaien voor mijn logitech en dat geeft geen problemen. Zoals gezegd ik heb hem toegevoegd in HomeKit en daar nooit problemen gehad.. Frustrerend dat jij ze wel hebt. Ik kan daar ook nooit tegen :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:39:
@Toppe Het verwijderen van homebridge heeft niet geleid tot een positief resultaat. Het bijzondere was dat na het toevoegen van homebridge de thermostaat direct weer bereikbaar was..... Schiet mij maar lek.
In mijn setup is had ik tot voor kort geen last van dit probleem. Nog even gegoogled van wanneer laatste iOS update. Dat was op 8 maart, versie 14.4.1. Homebridge uitgesloten, ik hou het nu even op iOS. Hopelijk komt 14.5 snel. Ik laat het voor nu ook even rusten.
14.5 heeft het zelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hk12nl schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:45:
[...]

Ik heb ook homebridge draaien voor mijn logitech en dat geeft geen problemen. Zoals gezegd ik heb hem toegevoegd in HomeKit en daar nooit problemen gehad.. Frustrerend dat jij ze wel hebt. Ik kan daar ook nooit tegen :)
Homebridge is nu uitgesloten als veroorzaker. Wat ik me nu bedenk, is dat ik ook pi-hole actief heb. Ik had dat al eerder genoemd, maar niet meer bij stil gestaan. Deze hoort ook tot de categorie recente veranderingen. Doordat ik gebruik maak van een ziggo modem/router moet ik om gebruik te kunnen maken pi-hole dhcp om de modem uitzetten en activeren binnen pi-hole. Morgen ga ik hier eens naar kijken. Straks heb ik daar iets verkeerd gedaan of het werkt het niet fijn met de Honeywell.

@Toppe Goed om te weten.

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 24-03-2021 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:32:
[...]

Homebridge is nu uitgesloten als veroorzaker. Wat ik me nu bedenk, is dat ik pi-hole even uitzet. Doordat ik gebruik maak van een ziggo modem/router moet ik om gebruik te kunnen maken pi-hole dhcp om de modem uitzetten en activeren binnen pi-hole. Morgen ga ik hier eens naar kijken. Straks heb ik daar iets verkeerd gedaan of het werkt het niet fijn met de Honeywell.

@Toppe Goed om te weten.
Maakt allemaal geen verschil. De thermostaat werkt gewoon, ook via de Honeywell app. Dit probleem zit niet in een internet verbinding of je WiFi maar eerder een brakke software die door Honeywell is vrij gegeven.

Ik zou je echt deze zoektocht besparen, het levert je niets op. Ik ben er denk ik twee maanden mee bezig geweest en ben bij UniFi geweest en Honeywell. In de logs van UniFi is niets te zien qua drops of haperende verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:38
Hier een T6 in een Fritz! netwerk met een ATV als Hub. Geen noemenswaardige stabiliteitsissue’s. Buitenshuis duurt het soms wat langer voor dat hij zichtbaar wordt. Binnenshuis 99/100 keer direct respons.

Honeywell App wordt incidenteel gebruikt voor bijvoorbeeld de ‘vakantiemodus’ van de thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:35:
[...]

Maakt allemaal geen verschil. De thermostaat werkt gewoon, ook via de Honeywell app. Dit probleem zit niet in een internet verbinding of je WiFi maar eerder een brakke software die door Honeywell is vrij gegeven.

Ik zou je echt deze zoektocht besparen, het levert je niets op. Ik ben er denk ik twee maanden mee bezig geweest en ben bij UniFi geweest en Honeywell. In de logs van UniFi is niets te zien qua drops of haperende verbindingen.
Aangezien @hk12nl en @B-lex dit issue niet ervaren en het bij mij tot voor kort zich ook niet voordeed, wil ik toch pi-hole uitsluiten. Nu gewoon weer dhcp via modem/router van Ziggo. De komende dagen kijken of dit geholpen heeft. Zo niet dan houdt het voor mij op. iOS update, homebridge en pi-hole zijn de recente veranderingen. Meer kan ik niet verzinnen. iOS en homebridge kan al een streep door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:25:
[...]

Aangezien @hk12nl en @B-lex dit issue niet ervaren en het bij mij tot voor kort zich ook niet voordeed, wil ik toch pi-hole uitsluiten. Nu gewoon weer dhcp via modem/router van Ziggo. De komende dagen kijken of dit geholpen heeft. Zo niet dan houdt het voor mij op. iOS update, homebridge en pi-hole zijn de recente veranderingen. Meer kan ik niet verzinnen. iOS en homebridge kan al een streep door.
Wat heeft een DNS server te maken met HomeKit? :+

Maar ben benieuwd naar je bevinding :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:29:
[...]

Wat heeft een DNS server te maken met HomeKit? :+

Maar ben benieuwd naar je bevinding :9
Ik weet het ook niet. Onder het mom van “wat is er veranderd de afgelopen 2/3 weken?” probeer ik gewoon eerst alles uit te sluiten. Het is nu gewoon afstrepen. De mogelijke waarom vind ik pas later interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:38:
[...]

Ik weet het ook niet. Onder het mom van “wat is er veranderd de afgelopen 2/3 weken?” probeer ik gewoon eerst alles uit te sluiten. Het is nu gewoon afstrepen. De mogelijke waarom vind ik pas later interessant.
Haha snap ik, en ik ken de frustratie maar al te goed hoor. Ik verwacht alleen dat het eerder een hardware issue is dan echt een HomeKit gerelateerd probleem. De thermostaat is het enige apparaat wat bij mij issues geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:46:
[...]

Haha snap ik, en ik ken de frustratie maar al te goed hoor. Ik verwacht alleen dat het eerder een hardware issue is dan echt een HomeKit gerelateerd probleem. De thermostaat is het enige apparaat wat bij mij issues geeft.
Ik zou dat ook graag willen beweren, maar heel incidenteel heb ik een Hue lamp die niet bereikbaar is. Ik open dan de Hue app en daarna de Woning app met als resultaat dat de lamp het weer doet. Deze truc werkt helaas niet met de Honeywell app.

Als het hardware is, zou ik het wel vreemd vinden. Ik heb de Lyric al een paar jaar en tot voor kort nooit problemen mee gehad. Er moet dus iets veranderd zijn. Het enige is dus iOS en mijn Raspberry pi met daarop homebridge en pi-hole geïnstalleerd.

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:21:
@meesje net toch even geprobeerd na een reset hem toe te voegen in HomeKit. Geen app gebruikt en direct de code gescand. Werkt natuurlijk niet. Wat een bagger thermostaat.

Je kan hem proberen volledig te resetten, op het display midden onder die drie - lang indrukken, kom je in het advanced menu. Net ook gedaan en na dagen niet beschikbaar nu opeens wel weer beschikbaar na de reset.

Yes! Hij doet het wéér niet! *O*

https://www.honeywellhome...nds-no-longer-responding/

De eerste stap werkt al niet, er is geen SSID zichtbaar. En deze ‘oplossing’ heeft echt 0 nut want dan zou je op alle apparaten die je wilt gebruiken de app moeten installeren…?
Nog even gekeken naar de link. Hieronder copy/paste.
Go into Settings on your smartphone and select the Wi-Fi, then scroll down to see thermostat name with the last six digits of the MAC ID .
Turn Home Data off.
Uninstall and reinstall the Lyric app.
Go back into Settings and turn Home Data back on.
Make sure that your iOS version is up-to-date.

Zo knullig dit. Stap 1 werkt inderdaad niet. Je ziet dit alleen als je WiFi wil instellen. Maar dan nog, wat moet er bereikt worden met die stap? Ik zie iets wel/niet en dan?
Wat is Home data? Waar vind ik die instelling in iOS?

Maar inderdaad geen Honeywell meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:25:
[...]

Nog even gekeken naar de link. Hieronder copy/paste.
Go into Settings on your smartphone and select the Wi-Fi, then scroll down to see thermostat name with the last six digits of the MAC ID .
Turn Home Data off.
Uninstall and reinstall the Lyric app.
Go back into Settings and turn Home Data back on.
Make sure that your iOS version is up-to-date.

Zo knullig dit. Stap 1 werkt inderdaad niet. Je ziet dit alleen als je WiFi wil instellen. Maar dan nog, wat moet er bereikt worden met die stap? Ik zie iets wel/niet en dan?
Wat is Home data? Waar vind ik die instelling in iOS?

Maar inderdaad geen Honeywell meer. :)
Onder instellingen en dan privacy. Hiermee suggereren ze dat je de app op elk apparaat moet installeren, en dat is nou net niet het idee van HomeKit :)

Pagina: 1 ... 66 ... 88 Laatste