Dat is dus inderdaad een persoonlijke voorkeur. Mijn voorkeur is zoveel mogelijk dedicated HomeKit devices en indien niet mogelijk dan gebruik ik homebridge. Ik wil gewoon dat het out of the box direct werkt. Ik probeer het aantal bridges wel zoveel mogelijk te beperken. Ik heb nu Hue en Aqara. Ooit Tradfri gehad tot Hue kwam met hun stekkers. Dus als ik nu extra fysieke knoppen wil hebben, kijk ik eerst naar Hue en Aqara.Axel schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:17:
[...]
Omdat achterlopen op firmware met lampen ik nog niet zo bang voor ben... Tevens blijf je zo bridges kopen als je vele verschillende producten gebruikt en juist het 'knutsel' element er van vind ik persoonlijk heel tof!
Onlangs Conbee2 stick met Domoticz geïnstalleerd, universele ZigBee gateway die ik o.a. gebruik voor Aqara sensoren zonder dat ik afhankelijk van van een bridge en (in geval van Aqara specifiek) de cloud.
Ben ook groot voorstander van native HomeKit Comp. hoor! Alleen dat zijn vaak wel de duurdere alternatieven...meesje schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:22:
[...]
Dat is dus inderdaad een persoonlijke voorkeur. Mijn voorkeur is zoveel mogelijk dedicated HomeKit devices en indien niet mogelijk dan gebruik ik homebridge. Ik wil gewoon dat het out of the box direct werkt. Ik probeer het aantal bridges wel zoveel mogelijk te beperken. Ik heb nu Hue en Aqara. Ooit Tradfri gehad tot Hue kwam met hun stekkers. Dus als ik nu extra fysieke knoppen wil hebben, kijk ik eerst naar Hue en Aqara.
HomeKit devices zijn inderdaad vaak flink duurder. Los van aanbiedingen en het uiterlijk, vind ik 250-300 euro voor een deurbel echt te gek. Voor mij volstaat de Ring deurbel van vier tientjes i.c.m. homebridge.Axel schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:29:
[...]
Ben ook groot voorstander van native HomeKit Comp. hoor! Alleen dat zijn vaak wel de duurdere alternatieven...En of vereisen dan weer een additionele hub. En heb best veel slimme apparaten hier in huis die niet native HomeKit comp. zijn maar waarvan dan toch weer mooie HomeBridge plugins zijn ontwikkeld en daarmee wel erg tof om in HomeKit te hebben (denk aan slimme wasmachine, luchtbevochtiger en luchtreiniger, deurbel) etc.
Even mezelf quoten.meesje schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:35:
Wat ben ik toch blij dat ik destijds weer afscheid heb genomen van de HomePod Mini’s. Wat een drama waren deze dingen voor mijn HomeKit setup. Mijn Honeywell Lyric thermostaat was continu niet bereikbaar in HomeKit en soms ook andere vage problemen. Het grootste probleem was dat je niet zelf kunt bepalen welk apparaat (HomePod, Apple TV) als hub ingesteld wordt. Als de ATV actief was als hub, had ik weinig problemen. Zonder er invloed op uit te kunnen oefenen, verandert HomeKit opeens de default hub naar de HomePod Mini, en dan begon de ellende weer. Hierboven las ik dat dat te maken heeft met welk apparaat het sterkste netwerk signaal heeft. Die ervaring heb ik niet, want de ATV is bedraad aangesloten.
Al met al heel erg happy dat HomeKit nu al een lange periode super stabiel is. Wanneer ooit Siri op de HomePod NL ondersteunt, ga ik me er pas weer aan wagen.
Sinds 2 maanden hier ook de HomePod Mini, nog 0 problemen mee gehad. Hier ook een Honeywell lyric aan de muur en werkt ook top. Nieuwe iOS release gaat personaliseren (van o.a. agenda meldingen per unieke stem) ook mogelijk maken gezien de HomePod nu "officieel" ook in NL gereleased is.meesje schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:36:
[...]
Even mezelf quoten.Zoals aangegeven als Siri op de HomePod NL ondersteunt, begin ik er weer aan. Sinds afgelopen dinsdag weer een HomePod Mini in gebruik. Binnen een dag was de Mini automatisch de HomeKit hub geworden, maar de Honeywell werkt nog steeds goed in HomeKit. Het blijft bijzonder dat het nu opeens wel stabiel is. Wellicht ben ik nog te vroeg met juichen, maar op dit moment ben ik er blij mee.
Ik heb bewust gewacht tot officiële release van 15.4. Tot nu toe helemaalAxel schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:39:
[...]
Sinds 2 maanden hier ook de HomePod Mini, nog 0 problemen mee gehad. Hier ook een Honeywell lyric aan de muur en werkt ook top. Nieuwe iOS release gaat personaliseren (van o.a. agenda meldingen per unieke stem) ook mogelijk maken gezien de HomePod nu "officieel" ook in NL gereleased is.

Erg leuk om de televisie uit te zetten, de Apple TV (TV genaamd) uit/aan, idem met de Next mediabox + specieke zenders. Dit laatste gaat via scènes. En natuurlijk lampen en thermostaat bedienen.
[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 17-03-2022 13:30 ]
Dus ook al gebruik je je Apple TV niet op dat moment kan hij wel de TV uitzetten. Zou ook met een Knop moeten kunnen dus?meesje schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:28:
[...]
Ik heb bewust gewacht tot officiële release van 15.4. Tot nu toe helemaal
Erg leuk om de televisie uit te zetten, de Apple TV (TV genaamd) uit/aan, idem met de Next mediabox + specieke zenders. Dit laatste gaat via scènes. En natuurlijk lampen en thermostaat bedienen.
Nee, ik heb de televisie (een Sony van een paar jaar geleden, non Android) middels homebridge gekoppeld aan HomeKit. Deze heet ‘televisie’. De AppleTV heet ‘TV’. Als ik deze ‘AppleTV’ noem, gaat het uit/aan zetten niet goed. En mijn Ziggo Next heet ‘mediabox’ (ook via homebridge).Jasper1975 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:08:
[...]
Dus ook al gebruik je je Apple TV niet op dat moment kan hij wel de TV uitzetten. Zou ook met een Knop moeten kunnen dus?
De Next en de ATV zorgen via HDMI-CEC dat ook de televisie aan/uit gaat. Hierdoor is het eigenlijk van minder belang dat de ‘televisie’ middels HomeKit/Siri bediend kan worden. Incidenteel is het wel handig om de televisie zelf te kunnen bedienen via Siri. Als mijn zoontje bv de Nintendo Switch aan zet, gaat de televisie ook aan. Echter bij het uitzetten van de Switch gaat de televisie niet automatisch uit. De Switch gaat daarentegen wel weer automatisch uit als de televisie uit gaat.
Ik probeer een nieuwe Hue bridge in de woning app te krijgen. Ik zie ook alle lampen verschijnen maar allemaal als ‘geen reactie’. Bridge is al verwijderd en opnieuw toegevoegd maar probleem blijft.
Iemand een idee
Iemand een idee
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Ook als schakelaccessoire weggehaald onder Woninghubs- en bruggen? Reset van device waarop je HomeKit gebruikt kan helpen. Anders externe app als Controller gebruiken, die laten soms nog gecachde HomeKit accessoires zien die je eig. al verwijderd hebt.Toppe schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 08:37:
Ik probeer een nieuwe Hue bridge in de woning app te krijgen. Ik zie ook alle lampen verschijnen maar allemaal als ‘geen reactie’. Bridge is al verwijderd en opnieuw toegevoegd maar probleem blijft.
Iemand een idee
Zo heb ik wel eens dat je scenes test, verwijderd en bij opnieuw aanmaken met zelfde naam krijg je melding dat scene al bestaat. In HomeKit is die dan al verwijderd, maar Eve app ziet hem dan bijv. nog wel. Daar handmatig verwijderen is in die gevallen de oplossing...
Uiteindelijk alles maar gereset. Mooi klote, had 40 lampen volledig voorbereidAxel schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:12:
[...]
Ook als schakelaccessoire weggehaald onder Woninghubs- en bruggen? Reset van device waarop je HomeKit gebruikt kan helpen. Anders externe app als Controller gebruiken, die laten soms nog gecachde HomeKit accessoires zien die je eig. al verwijderd hebt.
Zo heb ik wel eens dat je scenes test, verwijderd en bij opnieuw aanmaken met zelfde naam krijg je melding dat scene al bestaat. In HomeKit is die dan al verwijderd, maar Eve app ziet hem dan bijv. nog wel. Daar handmatig verwijderen is in die gevallen de oplossing...
Nee. Werkt gewoon.
www.oldskoolnl.nl
Hier ook geen problemen. Ik merk nu wel dat de ene camera op firmware 2.1.0.7 zit en de andere op 2.1.1.5. Beide zijn hetzelfde model en bij die met de oudste firmware wordt er geen nieuwe firmware gevonden.hk12nl schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:44:
Liggen bij meer mensen de eufy camera’s eruit in HomeKit? Ik kom ook niet in de eufy app..
In de Woning app wordt aangegeven dat beide camera’s firmware 2.0.98 hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 29-03-2022 22:08 ]
Vreemd. Ik heb de eufy app opnieuw geïnstalleerd en toen kon ik wel inloggen. Heb daarna de camera’s weer toegevoegd aan HomeKit en de andere verwijderd. Nu werkt alles weer. Thx voor jullie snelle reactie.
©2004
Vraagje, ik ben op zoek naar een videodeurbel die gebruik maakt van HomeKit Secure Video aangezien ik toch al een 200gb abbo heb, maar klopt het dat die nog vrij zeldzaam zijn en niet makkelijk te krijgen zijn in Nederland? of zie ik iets over het hoofd?
Want bestaan er naast de "Logitech Circle View Doorbell" en de "Wemo Smart Video Doorbell" nog andere kandidaten? of moet ik geduld hebben dat ik ze zonder al te veel gedoe kan kopen.
Want bestaan er naast de "Logitech Circle View Doorbell" en de "Wemo Smart Video Doorbell" nog andere kandidaten? of moet ik geduld hebben dat ik ze zonder al te veel gedoe kan kopen.
Ik heb heel soms wel eens dat ik er één moet resetten door even de stroom er af te halen. Ik heb ze wel in mijn firewall geblokkeerd dus via de Eufy app werken ze sowieso niet meer, enkel via Homekit.hk12nl schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 22:38:
Vreemd. Ik heb de eufy app opnieuw geïnstalleerd en toen kon ik wel inloggen. Heb daarna de camera’s weer toegevoegd aan HomeKit en de andere verwijderd. Nu werkt alles weer. Thx voor jullie snelle reactie.
Naast door jou genoemde modellen heb je er volgens mij ook nog eentje van Robin(?), maar die is best aan de prijs. De Logi en Wemo zijn inderdaad niet in NL/EU te verkrijgen.Tinusvolkel schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:53:
Vraagje, ik ben op zoek naar een videodeurbel die gebruik maakt van HomeKit Secure Video aangezien ik toch al een 200gb abbo heb, maar klopt het dat die nog vrij zeldzaam zijn en niet makkelijk te krijgen zijn in Nederland? of zie ik iets over het hoofd?
Je zou de gok kunnen nemen met Netatmo, maar ja we weten allemaal wel waartoe de belofte van Ring heeft geleid. Alhoewel ik bij Netatmo wel iets meer vertrouwen heb. Bij de indoor en outdoor camera’s heeft HSV ondersteuning heel lang geduurd.
Verder schijnt Aqara te komen met een HomeKit deurbel. Maar specs, uiterlijk, hsv support, etc. is niet bekend.
Werken ze ook vanaf buiten evengoed als je ze geblokkeerd hebt?R0y. schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:05:
[...]
Ik heb heel soms wel eens dat ik er één moet resetten door even de stroom er af te halen. Ik heb ze wel in mijn firewall geblokkeerd dus via de Eufy app werken ze sowieso niet meer, enkel via Homekit.
©2004
Via Woning app wel, maar via Eufy app logischerwijs niet. Als je graag firmware updates ontvangt, dan moet je ze wel weer even toegang geven.hk12nl schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:18:
[...]
Werken ze ook vanaf buiten evengoed als je ze geblokkeerd hebt?
Ja zeker.hk12nl schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:18:
[...]
Werken ze ook vanaf buiten evengoed als je ze geblokkeerd hebt?
Als ik een update wil uitvoeren schakel ik de rule in de firewall even uit, zie ik ze gelijk weer en kan ik bijvoorbeeld updaten. Je mist mogelijk wel wat functies die in de Eufy app wel zitten maar die gebruik ik persoonlijk niet.
Bedankt, goede tip! Ga ik vanavond ook eens naar kijken. Gebruik Eufy camera's alleen binnen HomeKit, ga ze ook blokkeren in de firewall.R0y. schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:05:
[...]
Ik heb heel soms wel eens dat ik er één moet resetten door even de stroom er af te halen. Ik heb ze wel in mijn firewall geblokkeerd dus via de Eufy app werken ze sowieso niet meer, enkel via Homekit.
Heeft iemand hier een idee wanneer de in Januari aangekondige Belkin Wemo Homekit deurbel op de Nederlandse markt komt?
R0y. schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:05:
[...]
offtopic:
Hoe zien die regels in je firewall er dan uit, als ik vragen mag?
Een bepaald ip adres (van de camera) wat niet naar buiten mag waardoor de camera niet met de server van Eufy en de app kan communiceren. Intern gaat het naar de woninghub en doet vervolgens gewoon zijn ding.LaborGardens schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:25:
[...]
offtopic:
Doe je dat puur voor de privacy?R0y. schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:32:
[...]
Een bepaald ip adres (van de camera) wat niet naar buiten mag waardoor de camera niet met de server van Eufy en de app kan communiceren. Intern gaat het naar de woninghub en doet vervolgens gewoon zijn ding.
©2004
Ja en ik heb die functies niet nodig. Eén in de garage die opneemt in iCloud. De ander die functioneert als camera in de babykamer (babyfoon) die niet opneemt en enkel zichtbaar is als je thuis bent.
Die van Robin zijn idd wel vrij prijzig... ben nu via myus.com aan het kijken en dan zou ik voor de logitech rond de 230 euro (met al een 15% kortingscode) uitkomen als ik het goed heb.meesje schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:10:
[...]
Naast door jou genoemde modellen heb je er volgens mij ook nog eentje van Robin(?), maar die is best aan de prijs. De Logi en Wemo zijn inderdaad niet in NL/EU te verkrijgen.
Je zou de gok kunnen nemen met Netatmo, maar ja we weten allemaal wel waartoe de belofte van Ring heeft geleid. Alhoewel ik bij Netatmo wel iets meer vertrouwen heb. Bij de indoor en outdoor camera’s heeft HSV ondersteuning heel lang geduurd.
Verder schijnt Aqara te komen met een HomeKit deurbel. Maar specs, uiterlijk, hsv support, etc. is niet bekend.
Daarbij moet ik ook nog een nieuwe beltrafo en eventueel een gong als die er verplicht op aangesloten moet zitten.
Dus nog even nadenken wat te doen, want heb zelf ook nog totaal geen ervaring met doorstuur partijen.
Gong Is niet nodig als je Homepods hebt. Ik heb een Ring pro ingeruild voor een Logitech. Gebruik de trafo van de ring en heb dus geen gong, daarvoor gebruik ik Homepod mini's.Tinusvolkel schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:11:
[...]
Daarbij moet ik ook nog een nieuwe beltrafo en eventueel een gong als die er verplicht op aangesloten moet zitten.
Ik moet zeggen dat ik zelf een beetje mixed feelings heb. De deurbell heeft geen eigen app. en ik dacht dat maakt niet uit. Maar hij is in 3 maanden al twee keer offline gegaan zonder weer online te komen. Je moet hem dan los klikken (super simpel ook voor een dief) om hem op die manier te resetten. Hij wordt behoorlijk warm en het is nog geen zomer. Ik vind de Portrait beeldverhoudng wel prettig. en scheelt weer Ring abonnement. (Icloud+ had ik al)
Hmm ok had het idee dat de Logitech wel betere reviews had dan de Wemo, (die overigens wel een locking schroefje heeftJasper1975 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:50:
[...]
Gong Is niet nodig als je Homepods hebt. Ik heb een Ring pro ingeruild voor een Logitech. Gebruik de trafo van de ring en heb dus geen gong, daarvoor gebruik ik Homepod mini's.
Ik moet zeggen dat ik zelf een beetje mixed feelings heb. De deurbell heeft geen eigen app. en ik dacht dat maakt niet uit. Maar hij is in 3 maanden al twee keer offline gegaan zonder weer online te komen. Je moet hem dan los klikken (super simpel ook voor een dief) om hem op die manier te resetten. Hij wordt behoorlijk warm en het is nog geen zomer. Ik vind de Portrait beeldverhoudng wel prettig. en scheelt weer Ring abonnement. (Icloud+ had ik al)
Bedankt iig voor je ervaringen
Edit: ik heb homepods dus dat zit dan al goed.
Hier hele goede ervaringen met de Logitech. Had hiervoor de Netatmo en had daar vaak problemen mee, naast het feit dat HKSV er na meer dan een jaar nog niet was. Volgens mij het bij de Logitech het belangrijkste dat je beltrafo sterk genoeg is, met 24V zit je meestal goed. Hier nog niet offline geweest in 2 maanden tijd.
De Trafo is niet het probleem, die is 24v. Ik ben bang dat het toch oververhitting is.Hemmik schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:12:
Hier hele goede ervaringen met de Logitech. Had hiervoor de Netatmo en had daar vaak problemen mee, naast het feit dat HKSV er na meer dan een jaar nog niet was. Volgens mij het bij de Logitech het belangrijkste dat je beltrafo sterk genoeg is, met 24V zit je meestal goed. Hier nog niet offline geweest in 2 maanden tijd.
Situatie:
- Huis: Apple HomePod mini, Eve smart plug, Tado, Shelly switch, Netatmo air quality.
- Stalling: Perfecte WiFi via Netgear Orbi mesh (zelfde login/pasw als huis), Eve smart plug, Eve contact sensor.
De accessoires in huis zijn altijd bereikbaar (vanuit huis, (de stalling) en de cloud). De accessoires in de stalling zijn echter enkel bereikbaar wanneer ik daar ben (ik veronderstel via de iPhone’s Bluetooth).
Graag zou ik dus vanuit huis en via de cloud deze stalling accessoires kunnen bedienen/linken/automatiseren. Ik ging er eerst vanuit dat ze wel met de WiFi zouden communiceren. Echter denk ik nu dat het enkel via thread of Bluetooth gaat. Het WiFi reikt vlot van huis naar stalling via het mesh netwerk, maar de thread accessoires reiken niet zover.
Kan ik het thread netwerk uitbreiden door een extra HomePod mini te plaatsen in de stalling (partitioning) of moet ik onhandig enkele thread accessoires tussenin plaatsen zodat het van huis naar stalling reikt? Of zijn er eventuele andere oplossingen?
- Huis: Apple HomePod mini, Eve smart plug, Tado, Shelly switch, Netatmo air quality.
- Stalling: Perfecte WiFi via Netgear Orbi mesh (zelfde login/pasw als huis), Eve smart plug, Eve contact sensor.
De accessoires in huis zijn altijd bereikbaar (vanuit huis, (de stalling) en de cloud). De accessoires in de stalling zijn echter enkel bereikbaar wanneer ik daar ben (ik veronderstel via de iPhone’s Bluetooth).
Graag zou ik dus vanuit huis en via de cloud deze stalling accessoires kunnen bedienen/linken/automatiseren. Ik ging er eerst vanuit dat ze wel met de WiFi zouden communiceren. Echter denk ik nu dat het enkel via thread of Bluetooth gaat. Het WiFi reikt vlot van huis naar stalling via het mesh netwerk, maar de thread accessoires reiken niet zover.
Kan ik het thread netwerk uitbreiden door een extra HomePod mini te plaatsen in de stalling (partitioning) of moet ik onhandig enkele thread accessoires tussenin plaatsen zodat het van huis naar stalling reikt? Of zijn er eventuele andere oplossingen?
Update van hierboven:
Tussenliggende Eve stekkers plaatsen lukt, maar is veel te onstabiel vanwege de te overbruggen afstand. Soms even connectie, maar valt vaak weg.
Dus zou die extra HomePod mini werken? Wil er ook geen onnodig extra kopen.
Of andere opties?
Tussenliggende Eve stekkers plaatsen lukt, maar is veel te onstabiel vanwege de te overbruggen afstand. Soms even connectie, maar valt vaak weg.
Dus zou die extra HomePod mini werken? Wil er ook geen onnodig extra kopen.
Of andere opties?
Wat je zou kunnen doen is een Eve Extend. Deze verbind met Wifi netwerk en Vergroot Bluetooth range. Maar blijft Bluetooth en en geen thread. Ik heb vrij veel oude Eve (Nog Elgato) Sensors. Deze zijn niet Thread compatible. Dan was dat de enige optie.
@Hemmik / @Jasper1975 wat voor Trafo hebben jullie precies?
Na wat googlen kom ik erachter dat 230AC to 16/24AC (bel)trafo's met voldoende VA redelijk zeldzaam of vrij aan de prijs zijn, dus misschien kan ik dezelfde als jullie kopen.
Ben nog aan het wachten totdat er geld om m'n prepaid creditcard staat en dan ga ik de deurbel via MYUS bestellen dus ben benieuwd wanneer de logitech deurbel dan binnen is.
De deurbel komt op het oosten te hangen dus smorgens heel even zon en daarna niet meer. dus verwacht dat het qua temperaturen wel goed zit.
Na wat googlen kom ik erachter dat 230AC to 16/24AC (bel)trafo's met voldoende VA redelijk zeldzaam of vrij aan de prijs zijn, dus misschien kan ik dezelfde als jullie kopen.
Ben nog aan het wachten totdat er geld om m'n prepaid creditcard staat en dan ga ik de deurbel via MYUS bestellen dus ben benieuwd wanneer de logitech deurbel dan binnen is.
De deurbel komt op het oosten te hangen dus smorgens heel even zon en daarna niet meer. dus verwacht dat het qua temperaturen wel goed zit.
Ik heb deze. Hangt hier op het noord-westen met avondzon. Tot nu toe geen oververhitting gehad. Krijgt meer dan genoeg power volgens Controller.Tinusvolkel schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:08:
/f/image/Ny5b8YFMY4Od7bJSxemrmlJH.png?f=fotoalbum_large)
Bedankt voor de tipHemmik schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:32:
[...]
Ik heb deze. Hangt hier op het noord-westen met avondzon. Tot nu toe geen oververhitting gehad. Krijgt meer dan genoeg power volgens Controller.
[Afbeelding]
Ik heb deze:Tinusvolkel schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:08:
:strip_exif()/f/image/FWZGYQMfE3MkTWbFZQT1SGcQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Originele Ring, zat bij de ring pro
De Eve Outdoor Cam is vanaf 17 mei voor 249,95 euro te koop. Maar wat een geld…
https://smartapfel.de/eve-outdoor-cam/
https://smartapfel.de/eve-outdoor-cam/
Iets geks:
de Eufy camera’s in onze woning, zijn opgenomen in HomeKit. Als ik de live beelden op de iPad bekijk (zowel die van vriendin als die van mij) komt het beeld gewoon snel en soepel door. Wil ik echter op de iPhone naar live beelden kijken, dan krijg ik na een aantal seconden de melding “camera reageert niet”.
Notificaties komen op mijn iPhone dan weer wel door en ook kan ik naar opgenomen HKSV beelden kijken.
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
de Eufy camera’s in onze woning, zijn opgenomen in HomeKit. Als ik de live beelden op de iPad bekijk (zowel die van vriendin als die van mij) komt het beeld gewoon snel en soepel door. Wil ik echter op de iPhone naar live beelden kijken, dan krijg ik na een aantal seconden de melding “camera reageert niet”.
Notificaties komen op mijn iPhone dan weer wel door en ook kan ik naar opgenomen HKSV beelden kijken.
Heb je de Woning app op je iPhone al een keer hard afgesloten?LaborGardens schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:38:
Iets geks:
Meerdere keren... geen enkel effectmeesje schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:40:
[...]
Heb je de Woning app op je iPhone al een keer hard afgesloten?
iPhone al ge-update naar 15.4.1? 15.4 gaf veel problemen met van allerlei Siri en HomeKit gerelateerde dingen. Die zijn in 15.4.1 opgelost. Gebruik je toevallig 1 van die iPad's of beide als WoningHub? Of heb je een dedicated Hub zoals HomePod of AppleTV?LaborGardens schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:38:
Iets geks:
Om al je vragen te beantwoorden: iPhone draait 15.4.1 en er staan apparaten die dedicated hub kunnen zijn (1 Apple TV en 2 HomePod mini's).Axel schreef op donderdag 7 april 2022 @ 13:16:
[...]
iPhone al ge-update naar 15.4.1? 15.4 gaf veel problemen met van allerlei Siri en HomeKit gerelateerde dingen. Die zijn in 15.4.1 opgelost. Gebruik je toevallig 1 van die iPad's of beide als WoningHub? Of heb je een dedicated Hub zoals HomePod of AppleTV?
Uiteindelijk heb ik zojuist mijn iPhone een harde reset gegeven en wat denk je? Live beelden doen het weer...
Nieuwe gateway voor Ikea Trådrfri.
https://smartapfel.de/ike...dfri-gateway-aufgetaucht/
https://smartapfel.de/ike...dfri-gateway-aufgetaucht/
Zijn de snapshots in de Woning app weer over de rooie? Zowel op mijn iPhone als iPad continu weg vallend beeld. De streams werken wel goed.
Edit: Opgelost door herstarten hub.
Edit: Opgelost door herstarten hub.
[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 18-04-2022 14:51 ]
Vandaag de Logitech deurbel binnen gekregen (4 april besteld via MYUS.com) had bij logitech zelf en bij myus de goedkoopste verzending dus valt niks tegen.
Ging uiteindelijk via YUNEXPRESS naar DHL maar toen ik YUNEXPRESS ging googlen las ik niet veel goeds maar en het duurde allemaal vrij lang voordat er een tracking beschikbaar kwam, maar dus allemaal goed gekomen.
Installatie was zo gebeurd en werkt tot nu toe allemaal prima
Vooral mooi dat het allemaal lekker snel binnenkomt op de homepods, appletv, apple watch en iphones.
Ging uiteindelijk via YUNEXPRESS naar DHL maar toen ik YUNEXPRESS ging googlen las ik niet veel goeds maar en het duurde allemaal vrij lang voordat er een tracking beschikbaar kwam, maar dus allemaal goed gekomen.
Vooral mooi dat het allemaal lekker snel binnenkomt op de homepods, appletv, apple watch en iphones.
Bij mij werkt die ook goed.Tinusvolkel schreef op woensdag 20 april 2022 @ 20:01:
Vandaag de Logitech deurbel binnen gekregen (4 april besteld via MYUS.com) had bij logitech zelf en bij myus de goedkoopste verzending dus valt niks tegen.
Merkte alleen dat mijn bestaande gong. Dat ding wat ding dong doet. Het vaak niet deed.
Kennelijk is dit een bekend probleem. Kwestie van draadjes wisselen van de chrime kit. Sindsdien werkt die altijd.
Dit is sneller dan mijn homepods.
Ps. had hem via amazon.com besteld. Kwam toen op 240 euro totaal uit.
Was er binnen 5 dagen.
Ik heb weer eens wat hoor en ik kom er niet echt uit.
Scrypted met HSV, Netatmo deurbel, Hue lampen en 2 Home Assistant bridges.
Op de iPad werkt alles en werkt Scrypted niet geheel vlekkeloos.
Op de iPhone werkt de helft maar, 1 HA bridge werkt, de ander geeft bij alle aangesloten accessoires ‘geen reactie’ en de Scrypted werkt helemaal niet. Geen still image maar ook geen live beeld.
Uitgelogd op iCloud, iPhone herstart en weer ingelogd. Na een paar minuten lijkt het te werken maar dan begint de ellende weer van voren af aan.
Iemand een idee?
Op de iPhone werkt de helft maar, 1 HA bridge werkt, de ander geeft bij alle aangesloten accessoires ‘geen reactie’ en de Scrypted werkt helemaal niet. Geen still image maar ook geen live beeld.
Uitgelogd op iCloud, iPhone herstart en weer ingelogd. Na een paar minuten lijkt het te werken maar dan begint de ellende weer van voren af aan.
Iemand een idee?
Wat is Scrypted? Anders eens om help vragen in het HA of Homebridge topic.Toppe schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 14:12:
Ik heb weer eens wat hoor en ik kom er niet echt uit.
Iemand een idee?
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
HomeBridge idee maar dan speciaal voor camera’s en ze ondersteunen HSV.TheKerremenke schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 15:21:
[...]
Wat is Scrypted? Anders eens om help vragen in het HA of Homebridge topic.
Gek genoeg zijn ze problemen nu verdwenen en komen er weer nieuwe problemen voor terug zoals onbereikbare weerstations
Ter voorkoming van te veel off topic even een reactie via dit topic,Dylan93 schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:42:
[...]
Wat voor deurbellen gebruiken jullie? Ben zelf ook al een tijd geinteresseerd in zoiets maar ik wil deze het liefst helemaal onafhankelijk van de cloud van de fabrikant hebben draaien.
Zelf gebruik ik sinds november vorig jaar een Ring deurbel, de eenvoudigste versie van een paar tientjes. Deze voldoet meer dan voldoende. T.o.v. andere Ring modellen zie ik voor mij geen reden om voor een duurdere te gaan: stabiele verbinding (een paar meter van de router/modem), goed beeld, motion zones, eenvoudig aangesloten op bestaande bedrading, De deurbel heb ik via homebridge gekoppeld aan HomeKit. Hierdoor kun je een HomePod gebruiken als gong en automations inregelen.
Wanneer er een beetje betaalbare deurbel op de markt komt met ondersteuning voor HomeKit Secure Video zal ik de Ring vervangen. Daarnaast moet ie er ook beetje acceptabel uitzien. Mijn Ring deurbel is vrij compact. Die van Netatmo lijkt me bv erg bulky. Wellicht vind ik ‘m in het echt eleganter, Qua datahonger/privacy hebben produkten van Ring/Google niet mijn voorkeur, maar voor nu vind ik het wel best. Ring weet in ieder geval dat er veel pakketjes bezorgd worden.
Qua betaalbaarheid is mijn hoop gevestigd op Aqara. Meer info dan ooit een fragment uit een presentatie heb ik nog niet voorbij zien komen. Hopelijk is het uiterlijk een beetje aardig. En wellicht komt ie eerst buiten de EU op de markt vanwege het voldoen aan Europese wetgeving, Hierdoor heeft het erg lang geduurd voordat de EU hub leverbaar was.
In de huidige markt ontkom je denk ik niet aan een cloud abonnement. Voor mijn Ring heb ik een abonnement (30 p/j) en mijn HomeKit camera’s gaan via iCloud. I.c.m. een eigen NAS kun je nog kiezen voor andere deurbellen. Zelf heb ik Synology, maar kies voor het gemak voor cloud, De Eufy deurbel leek me erg interessant, want lokale opslag op eigen homebase en belofte voor ondersteuning van HomeKit Secure Video. Maar door dit laatste ging uiteindelijk een streep door.
Ooh gaaf dat kende ik niet, fijne onbedoelde tipToppe schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 18:44:
[...]
HomeBridge idee maar dan speciaal voor camera’s en ze ondersteunen HSV.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Werkt grandioos met m’n Hikvision. Leercurve is wel wat ingewikkeldDonstil schreef op woensdag 27 april 2022 @ 14:04:
[...]
Ooh gaaf dat kende ik niet, fijne onbedoelde tip
Helaas (voor zover ik weet) nog geen ondersteuning voor Ring deurbellen, wel de camera’s.Toppe schreef op woensdag 27 april 2022 @ 14:57:
[...]
Werkt grandioos met m’n Hikvision. Leercurve is wel wat ingewikkeld
Idem voor de Netatmo deurbel. Die protocollen zijn ingewikkelder dan van een normale camera. Daar is ‘t een kwestie van de RTSP stream vinden en die misbruikenmeesje schreef op woensdag 27 april 2022 @ 18:24:
[...]
Helaas (voor zover ik weet) nog geen ondersteuning voor Ring deurbellen, wel de camera’s.
Ja klopt, behalve dat ze alle twee beeld geven is het simpelweg een ander/ingewikkelder beestje.
[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 27-04-2022 18:46 ]
Met het grote verschil: ondersteuning voor HSV.Donstil schreef op woensdag 27 april 2022 @ 18:45:
Ja klopt, behalve dat ze alle twee beeld geven is het simpelweg een ander/ingewikkelder beestje.
Nee ik bedoelde tussen Camera en deurbel met camera.meesje schreef op woensdag 27 april 2022 @ 19:03:
[...]
Met het grote verschil: ondersteuning voor HSV.
Ah. Helder!Donstil schreef op woensdag 27 april 2022 @ 19:11:
[...]
Nee ik bedoelde tussen Camera en deurbel met camera.
Ik heb via Home Assistant een HomeKit bridge aangemaakt met daarin twee schakelaars: Henk (robotmaaier) & Indring (Robotstofzuiger) maar zodra ik via Siri ze aan of uit wil zetten dan zegt Siri. "Het spijt me, ik kan dat helaas niet doen."
Iemand een idee waarom ik deze melding zou kunnen krijgen?
Dus je zegt “He siri, zet Henk aan” (voor de maaier)? Wat als de robotmaaier ‘maaier’ noemt. Ik kan me iets voorstellen dat Siri weet dat Henk een naam (persoon) is.Toppe schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:46:
Ik heb via Home Assistant een HomeKit bridge aangemaakt met daarin twee schakelaars: Henk (robotmaaier) & Indring (Robotstofzuiger) maar zodra ik via Siri ze aan of uit wil zetten dan zegt Siri. "Het spijt me, ik kan dat helaas niet doen."
Als ik dat doe: Kan volume niet aanpassen. Doet me denken aan dit filmpje...meesje schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:49:
[...]
Dus je zegt “He siri, zet Henk aan” (voor de maaier)? Wat als de robotmaaier ‘maaier’ noemt. Ik kan me iets voorstellen dat Siri weet dat Henk een naam (persoon) is.
Geloof dat ik hem al wel eens eerder heb gedeeld maar nu met wat voorbeelden. Een mooie/handige app om nette achtergronden te maken voor in de Home app. Bij de instellingen in de app kan je ook kiezen voor iPad ondersteuning 
https://apps.apple.com/nl...homekit/id1560790119?l=en
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 48% gewijzigd door Toppe op 13-05-2022 19:40 ]
Volgens mij had ik die tip toen destijds ook van jou. Maakt het wel strak en meteen herkenbaar door de kleur.Toppe schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 19:38:
Geloof dat ik hem al wel eens eerder heb gedeeld maar nu met wat voorbeelden. Een mooie/handige app om nette achtergronden te maken voor in de Home app. Bij de instellingen in de app kan je ook kiezen voor iPad ondersteuning
***members only***
Members only: Homekit
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Haha inderdaad. Stuk overzichtelijker. Moet van de week even wat nette foto’s schietenAlexknl schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 21:35:
[...]
Volgens mij had ik die tip toen destijds ook van jou. Maakt het wel strak en meteen herkenbaar door de kleur.
***members only***
Coole tip. Ga ik ook even mee aan de slag. Je kan zeker niet een wallpaper instellen voor alle gebruikers in 1x? Of zie ik die optie over het hoofd?Alexknl schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 21:35:
[...]
Volgens mij had ik die tip toen destijds ook van jou. Maakt het wel strak en meteen herkenbaar door de kleur.
***members only***
©2004
Graag gedaanhk12nl schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 07:57:
[...]
Coole tip. Ga ik ook even mee aan de slag. Je kan zeker niet een wallpaper instellen voor alle gebruikers in 1x? Of zie ik die optie over het hoofd?
Maar nee, je moet echt per apparaat de achtergrond instellen. Je kan ze natuurlijk wel heel eenvoudig delen met AirDrop. Wel opletten dat je niet per ongeluk de iPad versie deelt
[ Voor 14% gewijzigd door Toppe op 14-05-2022 09:22 ]
Afgelopen week een nieuwe zonwering laten plaatsen, met Somfy IO motor. Vervolgens via marktplaats een Somfy Classic (v2) hub gekocht. Deze (met wat moeite, zie ander topic) gekoppeld en HomeKit geconfigureerd. Dit bevat nog een bug (ook een ander topic) omdat “open” en “dicht” voor zonwering net andersom werkt dan voor screens. Andere gebruikers hier hebben dat al gemeld bij Somfy en het wachten is op een fix. Maar al met al best blij dat ik zo ver ben, maar het is nog niet helemaal naar mijn zin.
Want wat ik nog best jammer vind: het lukt me nog niet om de zonwering gedeeltelijk uit te zetten. Dus niet volledig uitrollen, maar op 40% of zo. Met de Tahoma app lukt dat wel (maar wat een lelijke interface) maar in HomeKit is het óf helemaal naar buiten draaien, óf helemaal naar binnen.
Iemand hier ook tegenaan gelopen? Oplossing gevonden? Met de screens in ons huis lukt me dat wel, maar die heb ik niet via Tahoma/Somfy maar met Shelly relais gekoppeld aan homekit.
Want wat ik nog best jammer vind: het lukt me nog niet om de zonwering gedeeltelijk uit te zetten. Dus niet volledig uitrollen, maar op 40% of zo. Met de Tahoma app lukt dat wel (maar wat een lelijke interface) maar in HomeKit is het óf helemaal naar buiten draaien, óf helemaal naar binnen.
Iemand hier ook tegenaan gelopen? Oplossing gevonden? Met de screens in ons huis lukt me dat wel, maar die heb ik niet via Tahoma/Somfy maar met Shelly relais gekoppeld aan homekit.
[ Voor 6% gewijzigd door Allissey op 26-05-2022 16:46 ]
De Hub (met Homekit) van Lidl blijkt een stuk veelzijdiger dan gedacht!
https://smartapfel.de/lid...niverseller-als-beworben/
Zat net voor de gein eens te kijken naar een HomeKit alarm in Home Assistant en daarin heb je verschillende modus. Maar ik probeer te achterhalen waarom ik dit zou willen?
Ik kan in HomeKit zelf niet een optie vinden om een alarm af te laten gaan als hij op "afwezig" ingeschakeld staat? Je moet nog steeds per sensor aangeven of je wel of geen notificatie wil.
Het zou logisch zijn dat je de individuele sensoren niet hoeft aan te passen maar dat je dit doet bij het alarm en dan alarm aan = notificatie als één van de gekozen sensoren wordt getriggeerd?
Dus, ik wil dit wel gebruiken, maar wie geeft me wat tips?
/f/image/bnRBgywUlXT03l1Y6T0wwQi7.png?f=fotoalbum_large)
@Donstil nog gekeken aar HA?
Ik kan in HomeKit zelf niet een optie vinden om een alarm af te laten gaan als hij op "afwezig" ingeschakeld staat? Je moet nog steeds per sensor aangeven of je wel of geen notificatie wil.
Het zou logisch zijn dat je de individuele sensoren niet hoeft aan te passen maar dat je dit doet bij het alarm en dan alarm aan = notificatie als één van de gekozen sensoren wordt getriggeerd?
Dus, ik wil dit wel gebruiken, maar wie geeft me wat tips?
/f/image/bnRBgywUlXT03l1Y6T0wwQi7.png?f=fotoalbum_large)
@Donstil nog gekeken aar HA?
[ Voor 13% gewijzigd door Toppe op 30-05-2022 14:26 ]
Het is inderdaad geen dedicated Lidl spul maar Tuya. Hornbach gebruikt ook zo'n vergelijkbare bridge, plakt er een eigen label op en gaan. Voordeel van Hornbach is dat het ook Zigbee, WiFi en Bluetooth ondersteuntJasper1975 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:45:
De Hub (met Homekit) van Lidl blijkt een stuk veelzijdiger dan gedacht!
Bestaat er inmiddels een deurbel die HomeKit én HomeKit Secure Video ondersteunt die je in Nederland kan kopen? Ik wil graag de Logitech Circle View, maar die komt maar niet naar NL.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Nee. Die Circle kan je wel uit het buitenland halen. Ik weet niet precies wie (@Rgerr?) maar iemand hier heeft dat ook gedaanMog schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:38:
Bestaat er inmiddels een deurbel die HomeKit én HomeKit Secure Video ondersteunt die je in Nederland kan kopen? Ik wil graag de Logitech Circle View, maar die komt maar niet naar NL.
@paQ heeft van een UniFi deurbel een HSV deurbel gemaakt
[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 30-05-2022 14:41 ]
hahaha jaToppe schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:41:
[...]
Nee. Die Circle kan je wel uit het buitenland halen. Ik weet niet precies wie (@Rgerr?) maar iemand hier heeft dat ook gedaan
Dat is al na 8 dagen klooien gelukt
De pest bij Unifi is dat je een NVR nodig hebt, en iets waar je scrypted op kunt draaien. Maar dan werkt het ook wel heel goed.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Nee eigenlijk niet meer, mijn vrouw schoot ineens een BBQ in mijn HomeAutomation tijdslot
[ Voor 63% gewijzigd door Donstil op 30-05-2022 15:22 ]
haha, moet ook gebeuren he!Donstil schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:22:
[...]
Nee eigenlijk niet meer, mijn vrouw schoot ineens een BBQ in mijn HomeAutomation tijdslot
Toppe in "Node-RED - grafisch 'programmeren' (bijv. voor domotica)"
Hier staat de Node-Red code die ik gebruik voor TTS over de HomePods
[ Voor 90% gewijzigd door Toppe op 30-05-2022 15:50 ]
Dat klopt. Dat was ik. Doet het nog altijd prima. Wel een zwaardere transformator moeten installeren. Maar na de update van december vorig jaar geen enkel probleem meer gehad met offline gaan. Hij hangt bij mij wel in de schaduw, dus niet in de volle zon. Schijnt met hitte een probleem te kunnen zijn.Toppe schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:41:
[...]
Nee. Die Circle kan je wel uit het buitenland halen. Ik weet niet precies wie (@Rgerr?) maar iemand hier heeft dat ook gedaan
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ah, sorry!TheKerremenke schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:06:
[...]
Dat klopt. Dat was ik. Doet het nog altijd prima. Wel een zwaardere transformator moeten installeren. Maar na de update van december vorig jaar geen enkel probleem meer gehad met offline gaan. Hij hangt bij mij wel in de schaduw, dus niet in de volle zon. Schijnt met hitte een probleem te kunnen zijn.
No worries, zullen wel meerdere hier zijn die hem inmiddels gekocht hebben.
Hier een Ring Pro met scrypted, werkt prima met HKSV
Ik heb hier een wired deurbel van ring via Scrypted en dat werkt inderdaad erg mooi. Ik krijg alleen de motion sensor en de bijbehorende opname niet aan de praat. In de ring app worden alle Motion triggers opgenomen maar via Scrypted in de homeapp niet. Ik krijg ook geen log/error in Scrypted te zien, alsof er niks gebeurd.
Heb jij dit werkend gekregen en misschien tips/tricks voor mij.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Wist niet dat dat tegenwoordig zo kon.
Ga ik gelijk even wat goedkope ring zooi uitzoeken. Ideaal voor de uitbreiding.
Bij mij werkt dat eigenlijk wel naar behoren, heb hem wel als losse bridge in homebridge staan. Dus apart toegevoegd. Geen idee of dat het is hoor, maar verder heb ik niets anders gedaan dan de defaults.gielie schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:15:
[...]
Ik heb hier een wired deurbel van ring via Scrypted en dat werkt inderdaad erg mooi. Ik krijg alleen de motion sensor en de bijbehorende opname niet aan de praat. In de ring app worden alle Motion triggers opgenomen maar via Scrypted in de homeapp niet. Ik krijg ook geen log/error in Scrypted te zien, alsof er niks gebeurd.
Heb jij dit werkend gekregen en misschien tips/tricks voor mij.
Is hiervoor ergens een stappenplan (voor dummiesRgerr schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:07:
[...]
Bij mij werkt dat eigenlijk wel naar behoren, heb hem wel als losse bridge in homebridge staan. Dus apart toegevoegd. Geen idee of dat het is hoor, maar verder heb ik niets anders gedaan dan de defaults.
Wat? Scrypted handleiding?meesje schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:58:
[...]
Is hiervoor ergens een stappenplan (voor dummies) beschikbaar? Ik ben die nog niet tegen gekomen.
Ja. Destijds bij de eerste berichten over Scrypted even gezocht maar kon zo snel niks vinden. En wat ik vind gaat alleen maar over Ring camera’s en niet over de deurbel.
Edit: Deze YT en deze nu gevonden. Komend weekend maar eens doornemen. Toch maar eens met Docker aan de slag. Of extra RPi aanschaffen.
[ Voor 28% gewijzigd door meesje op 03-06-2022 14:57 ]
Ik heb nog een RPi liggen. Let me know of het moeilijk is! Misschien een Jip en Janneke handleiding maken?meesje schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:27:
[...]
Ja. Destijds bij de eerste berichten over Scrypted even gezocht maar kon zo snel niks vinden. En wat ik vind gaat alleen maar over Ring camera’s en niet over de deurbel.
Edit: Deze YT en deze nu gevonden. Komend weekend maar eens doornemen. Toch maar eens met Docker aan de slag. Of extra RPi aanschaffen.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Heb het hier in Docker draaien, wel tutorial gebruikt maar volgens mij had ik die van de GitHub pagina van homebridge-ring gehaald. De tuts die je zelf noemt zullen ongetwijfeld zelfde resultaat opleveren.meesje schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:58:
[...]
Is hiervoor ergens een stappenplan (voor dummies) beschikbaar? Ik ben die nog niet tegen gekomen.
@Serenameesje schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:27:
[...]
Installeer meteen HAOS op een Pi, Scrypted is daar als Add-on beschikbaar.
[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 03-06-2022 17:06 ]
Volgende week eens even mee stunten. Als ik het goed begrijp heb ik dan geen abonnement meer nodig dus?Toppe schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:05:
[...]
@Serena
Installeer meteen HAOS op een Pi, Scrypted is daar als Add-on beschikbaar.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Ik ken de Scrypted plug-in niet exact, maar ik vermoed dat hij lokaal je beeld afvangt en dan heb je inderdaad geen abonnement meer nodig.Serena schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:41:
[...]
Volgende week eens even mee stunten. Als ik het goed begrijp heb ik dan geen abonnement meer nodig dus?
Hallo iedereen,
Als totale leek op smart home gebied zou ik daar nu graag met beginnen omdat we net ons eigen huis gekocht hebben.
Wij hebben allebei een iphone, iwatch en een apple tv in de woonkamer, dus leek het mij logisch dat we Homekit gebruiken. Echter na wat opzoekwerk blijkt dit qua hardware veel beperkter dan bv google home, denk maar aan een deurbel.
Daarnaast liet ik mijn oog vallen op de Eufy cams, namelijk deze: https://www.coolblue.be/n...r-eufycam-2-duo-pack.html
en het alarm: https://www.coolblue.be/n...me-alarm-kit-7-delig.html
De cameras worden ondersteund door Homekit maar het alarm blijkbaar niet, klopt dit?
De deurbel van eufy werkt ook niet met homekit.
Bestaat er een manier om dit wel te doen werken?
Als totale leek op smart home gebied zou ik daar nu graag met beginnen omdat we net ons eigen huis gekocht hebben.
Wij hebben allebei een iphone, iwatch en een apple tv in de woonkamer, dus leek het mij logisch dat we Homekit gebruiken. Echter na wat opzoekwerk blijkt dit qua hardware veel beperkter dan bv google home, denk maar aan een deurbel.
Daarnaast liet ik mijn oog vallen op de Eufy cams, namelijk deze: https://www.coolblue.be/n...r-eufycam-2-duo-pack.html
De cameras worden ondersteund door Homekit maar het alarm blijkbaar niet, klopt dit?
Er zijn wel wat opties (zie hier boven, Scrypted) om wat camera’s/deurbellen in HomeKit te krijgen.Valdourian schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:31:
Hallo iedereen,
Overigens krijgen we binnenkort ook Matter, en dan zou de ondersteuning voor alle apparaten grotendeels gelijk moeten gaan worden.
/f/image/YsSFp9nWw1HooJZgcYf6Yz8D.webp?f=fotoalbum_large)
Ik heb zelf een aardige basis setup met Hue en Netatmo deurbel en rookmelders. De rest ben ik aan het uitbreiden via Home Assistant, Scrypted, Node-Red en veel DIY.
Ik was al iets tegengekomen van Homebridge maar die kost heel veel geld, of je moet het zelf maken met een raspi. En daar ken ik totaal niets van..Toppe schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:57:
[...]
Er zijn wel wat opties (zie hier boven, Scrypted) om wat camera’s/deurbellen in HomeKit te krijgen.
Overigens krijgen we binnenkort ook Matter, en dan zou de ondersteuning voor alle apparaten grotendeels gelijk moeten gaan worden.
[Afbeelding]
Ik heb zelf een aardige basis setup met Hue en Netatmo deurbel en rookmelders. De rest ben ik aan het uitbreiden via Home Assistant, Scrypted, Node-Red en veel DIY.
Werkt die Scripted op hetzelfde principe?
Ja. Je zou ook eens kijken kijken naar HAOS. Hiervoor heb je wél een Pi (oid) nodig maar in theorie (en de praktijk) kan je alles wat je in HA krijgt óók in HomeKit krijgen.Valdourian schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:00:
[...]
Ik was al iets tegengekomen van Homebridge maar die kost heel veel geld, of je moet het zelf maken met een raspi. En daar ken ik totaal niets van..
Werkt die Scripted op hetzelfde principe?
De deurbel werkt via Homebridge, sinds kort een stuk actievere devs sinds de vorige niks meer van zich liet horen.Valdourian schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:31:
Hallo iedereen,
Versie 2.0 is een stuk stabieler geworden met een lokale stream.