Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:57
Rgerr schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:07:
[...]

Bij mij werkt dat eigenlijk wel naar behoren, heb hem wel als losse bridge in homebridge staan. Dus apart toegevoegd. Geen idee of dat het is hoor, maar verder heb ik niets anders gedaan dan de defaults.
Kan je wat settings posten? Motion krijg ik niet aan de praat.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:57
Deshmir schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:20:
[...]

De deurbel werkt via Homebridge, sinds kort een stuk actievere devs sinds de vorige niks meer van zich liet horen.
Versie 2.0 is een stuk stabieler geworden met een lokale stream.
Werkt hksv nu ook?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:20
Nee dat nog niet, stond in het begin wel een “enhancement” open, maar de oorspronkelijke ontwikkelaar heeft dat nooit overgenomen.

Ben er ook nog niet ingedoken in hoeverre dat wel/niet over genomen wordt

Update:
lenoxys commented 8 days ago
Hello @simonaa1, sorry we just need spare time to work on it. We're focusing on debug and security fix as of today.

[ Voor 18% gewijzigd door Deshmir op 06-06-2022 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een welterusten scene met daarin verschillende apparaten (sloten, lichten, schakelaars) en steevast roept Siri elke avond "Sommige apparaten zijn niet beschikbaar" maar zodra ik de woning app open zie ik geen apparaten die niet reageren.

Heb vrij weinig zin om eigelijk elk apparaat er uit te moeten halen om te kijken welke het is, aangezien het een aardige lijst is.

Iemand die dit ook heeft gehad en die een tip heeft?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Julio_Ricardo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:55
Toppe schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:45:
Ik heb een welterusten scene met daarin verschillende apparaten (sloten, lichten, schakelaars) en steevast roept Siri elke avond "Sommige apparaten zijn niet beschikbaar" maar zodra ik de woning app open zie ik geen apparaten die niet reageren.

Heb vrij weinig zin om eigelijk elk apparaat er uit te moeten halen om te kijken welke het is, aangezien het een aardige lijst is.

Iemand die dit ook heeft gehad en die een tip heeft?
Heb dit ook gehad. Bij mij was het de Apple TV zelf die moeilijk deed. Na verwijdering van dit apparaat uit de scène was Het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Julio_Ricardo schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:50:
[...]

Heb dit ook gehad. Bij mij was het de Apple TV zelf die moeilijk deed. Na verwijdering van dit apparaat uit de scène was Het opgelost.
Die er uit gehaald, vanavond eens kijken wat er gebeurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Julio_Ricardo schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:50:
[...]

@Toppe Je kunt de Apple TV toch niet opnemen in een scène voor good night (een Apple TV kun je via HomeKit toch niet aan/uit zetten)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 10:38
Goed vooruitzicht: Ik draai iOS 16 en heb tvOS 16 op mijn Apple TV 4k staan. Mijn Apple TV is nu standaard de woninghub geworden waar soms willekeurige Homepods dit waren en ik merk een groot verschil met hoe snel alles werkt. Camera's verversen en laden sneller en alles lijkt soepeler te lopen. Ik ben benieuwd of dit nieuwigheid is maar de eerste tekenen zijn goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hemmik schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:31:
Goed vooruitzicht: Ik draai iOS 16 en heb tvOS 16 op mijn Apple TV 4k staan. Mijn Apple TV is nu standaard de woninghub geworden waar soms willekeurige Homepods dit waren en ik merk een groot verschil met hoe snel alles werkt. Camera's verversen en laden sneller en alles lijkt soepeler te lopen. Ik ben benieuwd of dit nieuwigheid is maar de eerste tekenen zijn goed!
Dat is goed nieuws. Ik hoop dat over een tijdje de ATV nog steeds de HomeKit Hub is en niet zoals nu het geval is, de HomePod weer de macht grijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:52:
[...]

@Toppe Je kunt de Apple TV toch niet opnemen in een scène voor good night (een Apple TV kun je via HomeKit toch niet aan/uit zetten)?
Jawel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leg uit. Help me even. Ik zou bij good night zien dat naast lampen ook mijn Next, televisie en Apple TV uitgaan. Next en televisie lukt (via homebridge) maar Apple TV niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:59:
[...]

Leg uit. Help me even. Ik zou bij good night zien dat naast lampen ook mijn Next, televisie en Apple TV uitgaan. Next en televisie lukt (via homebridge) maar Apple TV niet.
Gewoon toevoegen in je scène? Overigens gebruik Ik de AB nooit maar vrouwlief, misschien dat die hem altijd uit zet, geen idee.

Zal es kijken vanavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@meesje hij zit bij mij in Home Assistant, daarmee zet ik hem ook uit :)

Mijn goodnight scène doet opzich niet zoveel, hij zet 2 lampen aan en een schakelaar die automatisch uit gaat na 15 minuten. Zodra de schakelaar uit gaat worden de overige acties uitgevoerd zoals lampen uit, stofzuiger aan en dergelijke. Op die manier hebben we nog 15 minuten na welterusten en voordat we daadwerkelijk naar boven gaan.

Ook krijg ik nog een reminder als er een container aan straat moet enzo :+

[ Voor 73% gewijzigd door Toppe op 09-06-2022 17:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nieuwe woning app is een stukje beter. Wat nieuwe scène iconen en een opgefrist start scherm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDTVfd0lwj9ooDJ7epiME3HvdnI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q7fb7HoZvq4X2P2mR2RYB75O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-cq5gbLSKyGswd9f2H5408GpFU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Sre0qLRiafhC5aoezZThahjo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OTBSgKK-oT0DmFyEVIYNMddzlGk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/22Cm6ESPxfoOKyGvY5IQLmy1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4iTY_fAxLnBfDnw8-BbxOd0t5Bg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jRco5ckanWHdfERP76jGPKmG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nrly-x7TSNeQC62pr4iG7BIo9wE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZB3IKkIIYd3m3X4SANtHTjX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-o8xovDuADItWDHhn4V0XPPhfoY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/okBB6rvXauDk5yW2wQwyDDst.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 22:23
Toppe schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:35:
Nieuwe woning app is een stukje beter. Wat nieuwe scène iconen en een opgefrist start scherm.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Beta van iOS 16?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:05:
Zat net voor de gein eens te kijken naar een HomeKit alarm in Home Assistant en daarin heb je verschillende modus. Maar ik probeer te achterhalen waarom ik dit zou willen?

Ik kan in HomeKit zelf niet een optie vinden om een alarm af te laten gaan als hij op "afwezig" ingeschakeld staat? Je moet nog steeds per sensor aangeven of je wel of geen notificatie wil.

Het zou logisch zijn dat je de individuele sensoren niet hoeft aan te passen maar dat je dit doet bij het alarm en dan alarm aan = notificatie als één van de gekozen sensoren wordt getriggeerd?

Dus, ik wil dit wel gebruiken, maar wie geeft me wat tips? :D

[Afbeelding]

@Donstil nog gekeken aar HA? :+
Ik ben er wat verder ingedoken en ik heb in HA een alarm aangemaakt.

In HA maak ik alle instellingen wanneer er een alarm af moet gaan en welke sensoren onder welk alarm vallen. Zo heb ik bijvoorbeeld bij ‘Night’ 4 van de 5 deur contacten opgenomen en geen bewegingsmelder en bij afwezig alle 5 de deur contacten en alle bewegingsmelders.

Ik gebruik een bewegingsmelder én magneet contact voor het uitschakelen van het nacht alarm door te kijken of er beweging is bij één bewegingsmelder en als die niet langer dan x seconde geleden getriggerd is en ik open de deur dan schakelt hij uit en schakelt hij de goedemorgen scène in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt!

Grootste misser: geen nieuwe ondersteunde apparaten zoals een grasmaaier of stofzuiger.

[ Voor 23% gewijzigd door Toppe op 09-06-2022 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:19:
@meesje hij zit bij mij in Home Assistant, daarmee zet ik hem ook uit :)

Mijn goodnight scène doet opzich niet zoveel, hij zet 2 lampen aan en een schakelaar die automatisch uit gaat na 15 minuten. Zodra de schakelaar uit gaat worden de overige acties uitgevoerd zoals lampen uit, stofzuiger aan en dergelijke. Op die manier hebben we nog 15 minuten na welterusten en voordat we daadwerkelijk naar boven gaan.

Ook krijg ik nog een reminder als er een container aan straat moet enzo :+
Dat verklaart. Ik had destijds al even gegoogled. Menigeen verbaast zich dat je middels Siri wel je Apple TV aan/uit kan zetten, maar niet via de Woning app en dus niet in automations/scènes mee kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:01:
[...]

Dat verklaart. Ik had destijds al even gegoogled. Menigeen verbaast zich dat je middels Siri wel je Apple TV aan/uit kan zetten, maar niet via de Woning app en dus niet in automations/scènes mee kan nemen.
Maar waarom kijk je niet een keer naar Home Assistant? Serieus veel uitgebreider dan HomeBridge en al dit soort dingen zijn daardoor wel mogelijk.

Plus, ik die veel dingen buiten HomeKit om waardoor het lekker opgeruimd blijft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:08:
[...]

Maar waarom kijk je niet een keer naar Home Assistant? Serieus veel uitgebreider dan HomeBridge en al dit soort dingen zijn daardoor wel mogelijk.

Plus, ik die veel dingen buiten HomeKit om waardoor het lekker opgeruimd blijft :D
HA staat op mijn lijstje om eens naar te kijken, net als scrypted overigens voor mijn Ring deurbel. Eerst maar eens de trafo in de meterkast vervangen. Nu heb ik helemaal geen deurbel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:10:
Vanaf iPadOS 16 kan de iPad niet meer ingezet worden als Homekit hub.
https://www.iculture.nl/nieuws/ipad-homekit-hub-ipados-16/
Zou tijd worden. Snap ook niet dat ze dat ding überhaupt hebben gebruikt als hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:41
Toppe schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:35:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
‘Niet meer thuis’… Noem je dat niet gewoon ‘Afwezig’? 😉

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 04:21:
[...]

‘Niet meer thuis’… Noem je dat niet gewoon ‘Afwezig’? 😉
Ja, maar te lui :+

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 10-06-2022 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:08
Toppe schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:07:
[...]

Zou tijd worden. Snap ook niet dat ze dat ding überhaupt hebben gebruikt als hub.
Eens. Ik heb hem ook in het begin eventjes als hub gehad maar dat werkte nooit echt helemaal lekker.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:08
Hemmik schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:31:
Ik merk dit met mijn HomePods ook (heb geen Apple TV). Hoop dat het blijft :*)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunn0)))
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-07 08:57
[...]

Het diende misschien ook wel als een soort van lokkertje om men dan uiteindelijk de HomePod of AppleTV te doen aanschaffen. In ieder geval is dat zo bij mij gegaan, want ik wilde de iPad natuurlijk ook gewoon mee op vakantie nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 09:42
Heb ik het goed dat als Matter uitkomt je geen hubs nodig meer hebt?
Ik bedoel, ik heb een apple tv als hub nu. Met matter heb je geen hue hub meer nodig dan bv om hue lampen te bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valdourian schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:27:
Ik bedoel, ik heb een apple tv als hub nu. Met matter heb je geen hue hub meer nodig dan bv om hue lampen te bedienen?
nieuws: IKEA brengt in oktober smarthomehub met Matter-ondersteuning en nieuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valdourian schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:27:
Hue krijgt Matter ondersteuning via een update van de bridge. Dus nee, je hebt dan nog steeds een bridge nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 09:42
meesje schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:47:
[...]

Hue krijgt Matter ondersteuning via een update van de bridge. Dus nee, je hebt dan nog steeds een bridge nodig.
Dus op den duur zit je daar met 10 hubs/bridge om alles te laten werken? En 10 apps van verschillende fabrikanten op je telefoon?
Wil beginnen met smart home dus ben me nog aan het inlezen..

[ Voor 7% gewijzigd door Valdourian op 13-06-2022 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valdourian schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:52:
[...]

Dus op den duur zit je daar met 10 hubs/bridge om alles te laten werken? En 10 apps van verschillende fabrikanten op je telefoon?
Wil beginnen met smart home dus ben me nog aan het inlezen..
Heb je je al wat meer in Matter verdiept? Het idee is dus juist dat alles met elkaar gaat samen werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:00:
[...]

Heb je je al wat meer in Matter verdiept? Het idee is dus juist dat alles met elkaar gaat samen werken :)
Nog wat leesvoer: https://www.evehome.com/en/matter
Matter devices can communicate via Thread, Wi-Fi, or bridges.
Een losse Hue of Tradfri lamp (zigbee) zal dus altijd een bridge nodig hebben voor ondersteuning van matter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:16:
[...]

Nog wat leesvoer: https://www.evehome.com/en/matter
Matter devices can communicate via Thread, Wi-Fi, or bridges.
Een losse Hue of Tradfri lamp (zigbee) zal dus altijd een bridge nodig hebben voor ondersteuning van matter.
Voor wifi heb je geen aparte bridge nodig en een Apple TV/HomePod kan werken als thread bridge…

Edit: tekst is wat ongelukkig geschreven, nu lijkt het meer alsof je de keus hebt tussen meerdere protocollen.

[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 13-06-2022 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:18:
[...]

Voor wifi heb je geen aparte bridge nodig en een Apple TV/HomePod kan werken als thread bridge…
Dit zeg ik toch ook niet? In mijn voorbeeld noem ik toch Hue/Tradfri. Dan ontkom je niet aan een eigen bridge.

[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 13-06-2022 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:19:
[...]

Dit zeg ik toch ook niet?
Heb al edit gedaan. De tekst die je quote is nogal ongelukkig.

Maar inderdaad, voor zigbee apparaten heb je nog een aparte bridge nodig.

Nu zal het me niets verbazen als ze straks in de nieuwe HomePods een Zigbee chip zit, relatief eenvoudig te implementeren en kosten efficiënt :9

[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 13-06-2022 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:20:
[...]

Heb al edit gedaan. De tekst die je quote is nogal ongelukkig.

Maar inderdaad, voor zigbee apparaten heb je nog een aparte bridge nodig.
Ik had mijn reactie ook al weer aangepast. :)
Al met al moet ik het nog zien hoe Matter zich gaat ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:26:
[...]

Ik had mijn reactie ook al weer aangepast. :)
Al met al moet ik het nog zien hoe Matter zich gaat ontwikkelen.
Haha,

Ik ben reuze benieuwd wat Home Assistant met Matter gaat doen aangezien ze wel ‘lid’ zijn geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:04
[...]

Ik baal er wel een beetje van. AppleTV nooit gekocht want de Shield blijft superieur. Homepod geen behoefte aan. Ik heb wel een permanente iPad aan de muur als hub, en een losse iPad die die functie als backup heeft. Zal dus denk ik toch een Homepod mini moeten kopen als ik die functionaliteit wil behouden, enig ander alternatief is de muur-ipad niet updaten maar dat vind ik ook niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:49
sigmundfreund schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:53:
[...]

Ik baal er wel een beetje van. AppleTV nooit gekocht want de Shield blijft superieur. Homepod geen behoefte aan. Ik heb wel een permanente iPad aan de muur als hub, en een losse iPad die die functie als backup heeft. Zal dus denk ik toch een Homepod mini moeten kopen als ik die functionaliteit wil behouden, enig ander alternatief is de muur-ipad niet updaten maar dat vind ik ook niet fijn.
Juist heb hier ook een ipad aan de muur hangen die ook als hub dient, beetje jammer dit.

En ik hoef geen AppleTv, heb Sony TV's waar Airplay en AppleTV app op staat en prima werkt. Homepod hoef ik niet, prefereer mijn Sonos speakers 😀 net wat meer flexibiliteit.

[ Voor 14% gewijzigd door tcviper op 14-06-2022 06:55 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:34
@sigmundfreund Die losse iPad verkopen en van die €100,- euro een HomePod mini kopen. Dan ben je er toch? Is dat geen idee?

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sigmundfreund schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:53:
[...]

De meeste problemen met homekit zijn nou eenmaal gerelateerd aan de iPad als hub en de enige manier om daar vanaf te komen is gewoon het uitschakelen van die optie. Mijn verwachting is dan ook dat ze de optie uiteindelijk gewoon uitschakelen op de servers, dan zijn ze meteen klaar.

Daarnaast wil Apple zoveel mogelijk binnen hun eigen eco systeem houden, daar kan je van vinden wat je wil (en die discussie hoeven we, zeker hier, niet te voeren) maar Google en Amazon doen uiteindelijk het zelfde. Natuurlijk willen ze graag hun spulletjes verkopen maar uiteindelijk gaat het ook om de klant tevredenheid.

Ikzelf ben echt heel erg blij met de HomeKit setup zoals ik die nu heb. Ik heb drie 'lagen' gebouwd. Één is puur de basis werking met alle Hue verlichting en de tweede laag is alles waar ik -in theorie- zonder kan maar ik wel graag. in homekit heb (grasmaaier, stofzuiger, externe camera's, triggers, sensoren) en de derde laag noem ik de 'playground' die ik heel eenvoudig kan verwijderen. Hiervoor gebruik ik Home Assistant en daar heb ik op dit moment 8 gateway's van, voor elk doeleind 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:04
TheKerremenke schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 06:30:
@sigmundfreund Die losse iPad verkopen en van die €100,- euro een HomePod mini kopen. Dan ben je er toch? Is dat geen idee?
Geen optie, die iPad heeft een functie in de centrale plek in de woning. HomePod mini zou er los bij komen maar ik heb er dus simpelweg geen nut voor anders dan als hub te fungeren. Zal er niet aan ontkomen.
Toppe schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 07:49:
[...]

De meeste problemen met homekit zijn nou eenmaal gerelateerd aan de iPad als hub en de enige manier om daar vanaf te komen is gewoon het uitschakelen van die optie. Mijn verwachting is dan ook dat ze de optie uiteindelijk gewoon uitschakelen op de servers, dan zijn ze meteen klaar
Ik snap je, ik heb alleen geen problemen ermee gehad. Dan kan je je voorstellen dat het een zure appel is (kan er nog wel 1 opnoemen deze versie, iPad Air 2020 en stage manager..). Het is gewoon jammer dat zoiets gekilled wordt ook als het wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sigmundfreund schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 07:57:
[...]

Ik snap je, ik heb alleen geen problemen ermee gehad. Dan kan je je voorstellen dat het een zure appel is (kan er nog wel 1 opnoemen deze versie, iPad Air 2020 en stage manager..). Het is gewoon jammer dat zoiets gekilled wordt ook als het wel goed werkt.
Klopt, maar ik denk dat je een van de weinige bent waar het wel vlekkeloos werkt. Uiteindelijk is het gewoon een rekensommetje die gemaakt wordt om te kijken of zoiets rendabel is of niet.

Uiteindelijk kan je ook zoiets doen. Eenmalig instellen, ding in de meterkast hangen en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-09 18:26
Bestaat er een ingebouwde airco met apple homekit ondersteuning?

Ik bedoel airco moet ingebouwd in de muur worden.

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Thibaut1234 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 16:49:
Bestaat er een ingebouwde airco met apple homekit ondersteuning?

Ik bedoel airco moet ingebouwd in de muur worden.

Alvast bedankt.
Gewoon een Tado erbij halen. Kan nagenoeg iedere airco aansturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dj-sannieboy schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:36:
Ik heb een Somfy Tahoma Switch geïnstalleerd om de Somfy IO motor van ons zonnescherm te kunnen bedienen. Werkt prima, alleen nog niet helemaal in HomeKit. In de woning app werkt het openen en sluiten namelijk precies omgekeerd:

[Afbeelding]

Ik kan het zonnescherm openen en sluiten, maar 100% open is feitelijk dicht en 0% open het volledige scherm open.

In de Somfy app wordt het wel correct weergegeven:

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vuUa9JU8Yf29y3Tt_3BQQkYr3Vs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1SVktaKRq0SYfvhusT8LiNCV.jpg?f=fotoalbum_large

Dit probleem is tot op heden nog steeds niet opgelost. Blijkbaar zijn er meer mensen met dit probleem: https://github.com/iMicknl/ha-tahoma/issues/352 al gebruik ik zelf geen Home Assistent.

Wellicht dat iOS 16 uitkomst gaat bieden?

[ Voor 19% gewijzigd door Dj-sannieboy op 18-06-2022 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Laatst online: 19-09 21:03
Serena schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 17:53:
[...]

Werk prima inderdaad!
De Tado app en Tado smart control zijn veel uitgebreider dan de mogelijkheden via HomeKit plus Tado smart control

[ Voor 5% gewijzigd door newtastyland op 19-06-2022 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 17:53:
[...]

Heb tado geprobeerd, waardeloos apparaat je als je het mij vraagt. Verliest met regelmaat z’n verbinding en voor de installatie ben ik 3 dagen bezig geweest omdat het bij tado niet goed ging.

Lekker retour gestuurd en de AC zelf voorzien van WiFi. Werkt 100 keer beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:19:
[...]

[Afbeelding]

Dit probleem is tot op heden nog steeds niet opgelost. Blijkbaar zijn er meer mensen met dit probleem: https://github.com/iMicknl/ha-tahoma/issues/352 al gebruik ik zelf geen Home Assistent.

Wellicht dat iOS 16 uitkomst gaat bieden?
iOS 16 biedt alleen een verbeterd overzicht en wat nieuwe iconen (met kleuren) verder zijn er nu nog geen inhoudelijke apparaat wijzigingen. Sterker nog, het aantal apparaten is verminderd wat de regen sensor van Netatmo is nu helemaal niet meer zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Laatst online: 19-09 21:03
Toppe schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:13:
[...]

Heb tado geprobeerd, waardeloos apparaat je als je het mij vraagt. Verliest met regelmaat z’n verbinding en voor de installatie ben ik 3 dagen bezig geweest omdat het bij tado niet goed ging.

Lekker retour gestuurd en de AC zelf voorzien van WiFi. Werkt 100 keer beter.
Apart. Ik heb precies de tegenovergestelde ervaring. Ingebouwde module MHI) is ontzettend lastig te configureren, de bij behorende app liep elke keer vast en weinig functies. Daarom de WiFi modules geretourneerd en Tado gekocht.

[ Voor 4% gewijzigd door newtastyland op 19-06-2022 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
newtastyland schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:47:
[...]

Apart. Ik heb precies de tegenovergestelde ervaring. Ingebouwde module MHI) is ontzettend lastig te configureren, de bij behorende app liep elke keer vast en weinig functies. Daarom de WiFi modules geretourneerd en Tado gekocht.
In V&A staan alternatieven door MHI WiFi sticks. Aansluiten op HA en gaan met de banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik wél een top verbetering vind is de actie die uitgevoerd wordt als je op een tegel klikt. Ipv aan/uit/stop/play/pauze opent hij nu gewoon de ‘slider’.

Druk je op het icoon dan wordt de actie alsnog direct uitgevoerd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8hp_pyxggjvHGU183ttcZP2e7KU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7FbjCF8WSDhDdaHxByCNxEv1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekki
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 13:58
hk12nl schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:01:
[...]

Ik merk dit met mijn HomePods ook (heb geen Apple TV). Hoop dat het blijft :*)
Ik hoop vooral snelheidswinst vanop 4G network, dus niet als je bij je thuis bent. Bedoel dan voornamelijk snellere respons van de accessoires en dergelijke.

Iemand al ervaring mee met iOS 16?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stekki schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:04:
[...]

Ik hoop vooral snelheidswinst vanop 4G network, dus niet als je bij je thuis bent. Bedoel dan voornamelijk snellere respons van de accessoires en dergelijke.

Iemand al ervaring mee met iOS 16?
Er is op de eerste beta niet meteen een snelheidsverschil te merken als je niet verbonden bent met wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 22:28

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Ik wil graag een dashboard op een iPad maar ook met HomePod/Apple music bediening. Hoe doen jullie dat? Tips?

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Roppedop schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:34:
Ik wil graag een dashboard op een iPad maar ook met HomePod/Apple music bediening. Hoe doen jullie dat? Tips?
iPad nemen die multitasking ondersteunt: https://support.apple.com/en-us/HT207582

2/3 deel voor je woning app, 1/3de deel voor je muziek app. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
Een kennis van me wil een apple homekit smarthome maken. Nu zijn ze net met de bouw gestart.

Hij vroeg dat ik hem even op weg kan helpen.

Ik heb al op het internet het een en het andere gevonden.

Nu zoek ik per groep producten de aanraders.

Verlichting : hier dacht ik aan philipps hue.

Slimme stopcontacten :
Slimme deurbel : Netatmo

Slim slot :
Garagepoort opener :

Bediening airco :
Bediening gordijnen :

Indien jullie nog aanraders hebben, vul mij gerust aan.

Als bij de : niks staat dan heb ik geen idee welk producten de beste opties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Thibaut1234 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:12:
Een kennis van me wil een apple homekit smarthome maken. Nu zijn ze net met de bouw gestart.

Slimme stopcontacten :

Slim slot :
Garagepoort opener :

Bediening airco :
Bediening gordijnen :

Als bij de : niks staat dan heb ik geen idee welk producten de beste opties zijn.
Stopcontacten: Philips Hue
Airco: Tado

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
Serena schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:19:
[...]

Stopcontacten: Philips Hue
Airco: Tado
Thanks Alvast. Ik mis hier wel in dit topic een overzicht van de beste x aantal producten per categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Slimme stopcontacten : Hue

Slim slot : Bold
Garagepoort opener : zal je aftermarket moeten doen, of een maak contact en dan een Hue smartplug oid

Bediening airco : Tado of een AC met WiFi
Bediening gordijnen : Slide

Antwoorden staat achter de vraag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
Thanks. Ivm slim slot is dit veilig voor de voor deur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thibaut1234 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:34:
Thanks. Ivm slim slot is dit veilig voor de voor deur?
Is het veilig is een vraag die alleen jij kan beantwoorden. Het is een knop cilinder en die mogen officieel niet zichtbaar achter glas zitten ivm inbraak risico.

@paQ heeft ze en die kan je wellicht iets meer info over Bold geven dan ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
Heb je nog aanraders binnen productgroepen die ik misschien vergeten ben?

Welke soundsysteem raad je aan?

Kennis wil alles via homekit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Toppe schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:36:
[...]

Is het veilig is een vraag die alleen jij kan beantwoorden. Het is een knop cilinder en die mogen officieel niet zichtbaar achter glas zitten ivm inbraak risico.

@paQ heeft ze en die kan je wellicht iets meer info over Bold geven dan ik :)
mega tevreden (nog steeds) over Bold :Y
Hoef ook niet anders meer. Simplicity is key (ha! 8)7 )

Ik zie overigens niet in hoe een knop inbraakrisicoverhogend zou moeten zijn.

Mijn sloten heb ik overigens niet(eens) in homebridge of homekit oid zitten. Er is bij dit slot amper tot geen enkele meerwaarde om dat te hebben. Als je ze zo nodig van een afstand wil kunnen (laten) bedienen, dan volstaat de wireless bridge.
Bold locks zijn ideaal voor deuren met een sluiting die op de deurkruk werk bijv. Dan heb je nada aan een gemotoriseerd slot namelijk.

voetnoot:
bold zie ik zelf meer als toegangsbeheersysteem, en minder als slot. Zie het zo: je kunt de cilinder van je deur bedienen als je daar autorisatie (telefoon, apple watch, sleutelhanger, pincode) voor hebt. Als je die niet hebt, kun je draaien tot je een ons weegt aan de buitenkant van de deur, maar dan gebeurt er helemaal niks.
Aan de binnenkant van de deur werkt alles en altijd voor iedereen.
Ga je weg en moet de deur op slot, dan druk je op de knop, en dan heeft de buitenkant 'autorisatie' voor het ingestelde aantal seconden, ongeacht wie het is. _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door paQ op 27-06-2022 23:19 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thibaut1234 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:43:
Heb je nog aanraders binnen productgroepen die ik misschien vergeten ben?

Welke soundsysteem raad je aan?

Kennis wil alles via homekit doen.
Homepods.

Is het overigens niet handiger dat je kennis zich hier aanmeld voor advies?

[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 28-06-2022 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 23:12
Zijn er ook mensen hier die ervaringen hebben met rookmelders die homekit enabled zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:53

Slimme stopcontacten :

Slim slot :
Garagepoort opener :

Bediening airco :
Bediening gordijnen :

Voor slimme sloten, welke native in HomeKit werken, ook zeker aan te raden om te kijken naar Nuki en Yale Linus. Vind persoonlijk laatst genoemde ook minder "lelijk". Al blijft dat smaak.

Gordijnen: Switchbot (schijnen te werken aan native HomeKit integratie met veel producten).
Slimme stopcontacten: Hue of Eve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:08
wokkelz schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:54:
Zijn er ook mensen hier die ervaringen hebben met rookmelders die homekit enabled zijn?
Xiaomi/Aqara rookmelders hier, heb je wel een extra bridge voor nodig.
Werkt erg goed, hoewel het niet zal voldoen aan de wettelijke eisen ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Netatmo’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 23:12
Domino schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:58:
[...]

Xiaomi/Aqara rookmelders hier, heb je wel een extra bridge voor nodig.
Werkt erg goed, hoewel het niet zal voldoen aan de wettelijke eisen ben ik bang.
Ik heb op dit moment Philips Hue in huis en een Apple homepod mini (naast alle andere apple producten). Een Homekit camera wil ik ook nog aanschaffen op korte termijn, dus als er een bridge extra moet komen wil ik er 1 waar de camera ook gelijk op kan dan. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:08
wokkelz schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:35:
[...]

Ik heb op dit moment Philips Hue in huis en een Apple homepod mini (naast alle andere apple producten). Een Homekit camera wil ik ook nog aanschaffen op korte termijn, dus als er een bridge extra moet komen wil ik er 1 waar de camera ook gelijk op kan dan. Bedankt voor je reactie.
Ah. Dat maakt het een stuk makkelijker. Een aqara g2h of g3 kan als bridge fungeren. Koop je de rookmelders er los bij en koppelen maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi2002
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 11:53
Bosch Twinguard, wel een bridge van Bosch nodig.

https://www.bosch-smarthome.com/nl/nl/producten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
Toppe schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 04:35:
[...]

Homepods.

Is het overigens niet handiger dat je kennis zich hier aanmeld voor advies?
Bedankt Alvast voor de tips.

Zou handiger zijn als kennis hier zich zou aanmelden. Alleen kent die persoon niet zo veel over zulke dingen en daarnaast ontbreekt hem ook de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
Iemand ervaring met ismartgate en homekit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Laatst online: 19-09 12:44
Hoi allen,
Mijn Logitech Circleview doorbell blijft oververhitten. Hij hangt alleen in de ochtend een uurtje in de zon maar zelfs s'morgens vroeg voordat ie in de zon hangt wordt hij al vreselijk heet. Ik heb hem aangesloten op een ring travo. Zou dit het probleem kunnen zijn? krijgt hij teveel stroom waardoor hij oververhit of juist te weinig?
Zijn er mensen met deze deurbel, bij wie hij niet constant super warm is? en Zoja welke voeding hebben jullie dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemmik
Jasper1975 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:05:
Hoi allen,
Mijn Logitech Circleview doorbell blijft oververhitten. Hij hangt alleen in de ochtend een uurtje in de zon maar zelfs s'morgens vroeg voordat ie in de zon hangt wordt hij al vreselijk heet. Ik heb hem aangesloten op een ring travo. Zou dit het probleem kunnen zijn? krijgt hij teveel stroom waardoor hij oververhit of juist te weinig?
Zijn er mensen met deze deurbel, bij wie hij niet constant super warm is? en Zoja welke voeding hebben jullie dan?
Mijn Logitech deurbel wordt ook vrij warm. Volgens de log is de soc nu bijvoorbeeld (in de schaduw) 70 graden. Eind van de middag hangt hij 1-2 uur in de volle zon, zelfs dan blijft hij tot nu toe werken, zelfs toen het ~30 graden was buiten. In het screenshot wat hij aan stroom krijgt. Hij hangt aan aan 24V 30VA transformator.Denk dat hij eerder te weinig dan te veel stroom krijgt. Logitech zegt dat je hij bij een sterkere transformator ook tegen hogere temperaturen kan:

Supported Ambient Temperature (In the shade)
8V to 16V Transformers: -20ºC to +40ºC (-4ºF to 104ºF)
17V to 24V Transformers: -20ºC to +45ºC (-4ºF to 113ºF)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pK1Y995YmBfiSUXJqZyRnPmhWBg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IenlHzu2v1By8O0HuwKmJVZT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hemmik schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:57:
[...]

Mijn Logitech deurbel wordt ook vrij warm. Volgens de log is de soc nu bijvoorbeeld (in de schaduw) 70 graden. Eind van de middag hangt hij 1-2 uur in de volle zon, zelfs dan blijft hij tot nu toe werken, zelfs toen het ~30 graden was buiten. In het screenshot wat hij aan stroom krijgt. Hij hangt aan aan 24V 30VA transformator.Denk dat hij eerder te weinig dan te veel stroom krijgt. Logitech zegt dat je hij bij een sterkere transformator ook tegen hogere temperaturen kan:

[Afbeelding]
45 graden is niet veel. Mijn gevel is nu al 47,8 graden en het warmste moment van de dag moet nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
[b]

Dit had ik inderdaad ook gezien. de Ring Travo is 24v 15VA . Logitech zegt 8-24v 10VA minimaal. dus je zou verwachten dat 24v 15VA genoeg zou moeten zijn. Welk merk heb je? Is dat ook met gong of alleen travo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Heb zitten denken om er van die heatsinks op te maken. zijkant van de houder open zagen en er Raspberry pi heatsinks op monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
Jasper1975 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:53:
[...]

Dit had ik inderdaad ook gezien. de Ring Travo is 24v 15VA . Logitech zegt 8-24v 10VA minimaal. dus je zou verwachten dat 24v 15VA genoeg zou moeten zijn. Welk merk heb je? Is dat ook met gong of alleen travo?
Ik heb deze travo.

Je zou ook dit kunnen proberen:
https://www.reddit.com/r/..._heat_mitigation_details/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasper1975 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:54:
Heb zitten denken om er van die heatsinks op te maken. zijkant van de houder open zagen en er Raspberry pi heatsinks op monteren.
Sorry, maar is dit een serieuze optie die je overweegt? Je betaald een vermogen voor een deurbel die niet in de EU te koop is om vervolgens de behuizing te slopen (Dag IP rating) om er heat sinks op te plakken met de hoop dat het helpt?

Zou lekker die deurbel op marktplaats zetten en een ander model kopen die wél voor de Europese markt is gemaakt.

Wel +1 voor de creativiteit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:33:
[...]

Sorry, maar is dit een serieuze optie die je overweegt? Je betaald een vermogen voor een deurbel die niet in de EU te koop is om vervolgens de behuizing te slopen (Dag IP rating) om er heat sinks op te plakken met de hoop dat het helpt?

Zou lekker die deurbel op marktplaats zetten en een ander model kopen die wél voor de Europese markt is gemaakt.

Wel +1 voor de creativiteit!
Haha, je bent een tweaker of niet. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het niet kunnen vinden. Mijn zoontje wil graag een wekker/klok op zijn slaapkamer en muziek afspelen. In mijn zoektocht kom ik uit op een Nest hub, maar het liefst wil ik geen Google devices.
Bestaat er een wekker/klok met HomeKit/Airplay2 support? Al dan niet i.c.m. homebridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-09 17:00
meesje schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:42:
Ik heb het niet kunnen vinden. Mijn zoontje wil graag een wekker/klok op zijn slaapkamer en muziek afspelen. In mijn zoektocht kom ik uit op een Nest hub, maar het liefst wil ik geen Google devices.
Bestaat er een wekker/klok met HomeKit/Airplay2 support? Al dan niet i.c.m. homebridge.
Ik gebruik de Homebridge Cmdswitch2 om op mijn linuxserver een wekker script uit te voeren die forked daapd muziek af laat spelen op een airport express waar luidsprekers aan hangen. Het script voert een aantal curl commando's uit, die de API van forked daapd aanroept. Dat werkt natuurlijk ook met iets als een Ikea Sonos Speaker als "endpoint".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
wvanommen schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:12:
[...]

Ik gebruik de Homebridge Cmdswitch2 om op mijn linuxserver een wekker script uit te voeren die forked daapd muziek af laat spelen op een airport express waar luidsprekers aan hangen. Het script voert een aantal curl commando's uit, die de API van forked daapd aanroept. Dat werkt natuurlijk ook met iets als een Ikea Sonos Speaker als "endpoint".
Ik gok dat TS een scherm wil waar de tijd op zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:42:
Nee, hier voor moet je echt zelf gaan knutselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-09 17:00
Zoiets dan wellicht:
https://www.mediamarkt.nl...-oasis-grijs-1659432.html
Het is een wekker, en hij heeft blijkbaar airplay, wel best duur.

[ Voor 4% gewijzigd door wvanommen op 30-06-2022 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
wvanommen schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:04:
Zoiets dan wellicht:
https://www.mediamarkt.nl...-oasis-grijs-1659432.html
Het is een wekker, en hij heeft blijkbaar airplay, wel best duur.
Via de Rentepunten winkel van ING krijg je 20% op die 199 euro, dat scheelt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
Klopt het dat de Netatmo deurbel icm met homekit slecht werkt? Daarnaast zag ik dat eufy deurbellen werken icm hoobs. Iemand ervaring mee?

[ Voor 23% gewijzigd door Thibaut1234 op 06-07-2022 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thibaut1234 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:43:
Klopt het dat de Netatmo deurbel icm met homekit slecht werkt? Daarnaast zag ik dat eufy deurbellen werken icm hoobs. Iemand ervaring mee?
Heb de Netatmo. Werkt hier prima. Algemeen probleem van een slimme deurbel is de reactie tijd, die kan altijd wel beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:20
Thibaut1234 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 11:43:
Ik heb hem via Homebridge, het werkt, maar met veel devices kan er vertraging in de melding zitten en je krijgt niet altijd de snapshot mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat jullie mij duidelijkheid kunnen bieden.

Smarthomestandaarden is een aardige rotzooi geworden. Homekit, Google home, Samsung Smartthings, Home Assistant etc etc.

https://staceyoniot.com/w...-win-for-all-smart-homes/

Matter moet dat in theorie gaan oplossen als open standaard.

Maar werkt dat ook met alle huidige apparaten? Want Thread is weer wat anders met een specifieke chip toch voor het meshnetwerk?

https://www.threadgroup.org/What-is-Thread/Thread-Benefits

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 16:22
Verwijderd schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 14:13:
Ik hoop dat jullie mij duidelijkheid kunnen bieden.

Smarthomestandaarden is een aardige rotzooi geworden. Homekit, Google home, Samsung Smartthings, Home Assistant etc etc.

https://staceyoniot.com/w...-win-for-all-smart-homes/

Matter moet dat in theorie gaan oplossen als open standaard.

Maar werkt dat ook met alle huidige apparaten? Want Thread is weer wat anders met een specifieke chip toch voor het meshnetwerk?

https://www.threadgroup.org/What-is-Thread/Thread-Benefits
https://practicalhomekit....rs-and-how-does-wifi.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand hier met een Nuki?

Heb een automatisering die het slot vergrendeld als ik weg ben maar dat moet ik nu bevestigen via een Apple Watch notificatie, heel irritant.

Meer mensen die dit hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Toppe schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:34:
Iemand hier met een Nuki?

Heb een automatisering die het slot vergrendeld als ik weg ben maar dat moet ik nu bevestigen via een Apple Watch notificatie, heel irritant.

Meer mensen die dit hebben ?
Zelfde met het alarm. Ik heb dat ondervangen door een dummy switch te maken. Als die aan/uit gaat moet het alarm aan/uit gaan. Misschien werkt dat ook met het slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:43:
[...]

Zelfde met het alarm. Ik heb dat ondervangen door een dummy switch te maken. Als die aan/uit gaat moet het alarm aan/uit gaan. Misschien werkt dat ook met het slot?
Ja klopt, heb ik ook voor het alarm maar lijkt me niet dat dit de werking zou moeten zijn om eerlijk te zijn. Aan de andere kant hebben die Amerikanen wel vaker gekke dingen verzonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Of ik kan niet Googlelen of ik ben lui of ik ben beiden, maar mijn dank is groot.

Blij met Matter, en thread is een serieuze overweging bij nieuwe aankopen.
Pagina: 1 ... 75 ... 88 Laatste