Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• hk12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22:31
Rgerr schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:45:
[...]

Via Hue app configureren en vervolgens naar HomeKit exposen. Werkt hier vlekkeloos.
En dan gebruik je in de hue app evengoed nog extra automatiseringen? Of hou je het bij de hue instellingen?

©2004

Rgerr schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:00:
[...]

Nice, dat ziet er wel veelbelovend uit! Thanks Toppe(r)! :)
Dit is de Cloud Controller. Geen idee of je ergens iets van een debian server hebt draaien (of Docker) maar dan zou ik dit echt gebruiken. Ondertussen beheer ik 3 verschillende locaties :+

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 22:20
hk12nl schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:01:
[...]

En dan gebruik je in de hue app evengoed nog extra automatiseringen? Of hou je het bij de hue instellingen?
Verder gewoon automatiseren via HomeKit. Of je moet de hue app prettig vinden daarvoor. Ik heb mijn sensoren gewoon via hue app toegevoegd en ‘geconfigureerd’. Vervolgens dus de automatiseringen in HK. Anders loopt het door elkaar (hue en HK)

• Rgerr
Toppe schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:03:
[...]

Dit is de Cloud Controller. Geen idee of je ergens iets van een debian server hebt draaien (of Docker) maar dan zou ik dit echt gebruiken. Ondertussen beheer ik 3 verschillende locaties :+
Ja, heb al een controller draaien in docker, werkt inderdaad erg prettig. :)

• Rgerr
@Toppe Lees dat die USG’s nogal warm worden, heb net een tweedehands USG gekocht via tweakers. Heb jij de bovenkant gemod toevallig?
Rgerr schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 10:26:
@Toppe Lees dat die USG’s nogal warm worden, heb net een tweedehands USG gekocht via tweakers. Heb jij de bovenkant gemod toevallig? [Afbeelding]
Nee, ik zie het al gratis ruimte verwarming :+

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Rgerr
Toppe schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:09:
[...]

Nee, ik zie het al gratis ruimte verwarming :+
Haha, meterkast is hier al warm zat. :+ Maar ik druk er wel een fannetje op

• hk12nl
Rgerr schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:03:
[...]

Verder gewoon automatiseren via HomeKit. Of je moet de hue app prettig vinden daarvoor. Ik heb mijn sensoren gewoon via hue app toegevoegd en ‘geconfigureerd’. Vervolgens dus de automatiseringen in HK. Anders loopt het door elkaar (hue en HK)
Toch nog even een vraag. Ik heb nu ook de lamp en dimmer sensor in de hal via de hue app toegevoegd en geconfigureerd. Dit werkt nu prima. Echter kan je de dimmer sensor in de hue app maar beperkt configureren qua tijd (2 tijdszones en lichtscenes). Ik wil eigenlijk het meeste via de HomeKit app doen echter is het toch niet zo dat eventuele instellingen of automatiseringen via HomeKit die van de hue app overrulen toch? Of heb je een andere ervaring? Of ga je niet zo ver? :+

©2004

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:29
hk12nl schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:38:
[...]

Toch nog even een vraag. Ik heb nu ook de lamp en dimmer in de hal via de hue app toegevoegd en geconfigureerd. Dit werkt nu prima. Echter kan je de dimmer in de hue app maar beperkt configureren qua tijd (2 tijdszones en lichtscenes). Ik wil eigenlijk het meeste via de HomeKit app doen echter is het toch niet zo dat eventuele instellingen of automatiseringen via HomeKit die van de hue app overrulen toch? Of heb je een andere ervaring? Of ga je niet zo ver? :+
Ik heb de dimmers volledig ingesteld in HomeKit, Hue is veeeeeel te beperkt. Ik heb gewoon 8 functies nu. Ik heb aan de meeste knoppen de ‘aan en uit’ van een scène toegevoegd. Die dimknoppen gebruikte ik nooit, dus daar schakel ik ook scènes mee aan en uit.
Voordeel, je schakelt dus ook dingen die niet van Hue zijn mee aan en uit.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• hk12nl
Serena schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:46:
[...]

Ik heb de dimmers volledig ingesteld in HomeKit, Hue is veeeeeel te beperkt. Ik heb gewoon 8 functies nu. Ik heb aan de meeste knoppen de ‘aan en uit’ van een scène toegevoegd. Die dimknoppen gebruikte ik nooit, dus daar schakel ik ook scènes mee aan en uit.
Voordeel, je schakelt dus ook dingen die niet van Hue zijn mee aan en uit.
7(8)7 Ik zie nu dat ik het over de dimmer heb gehad maar ik bedoelde de sensor. Neemt niet weg dat ik nu per toeval iets geleerd heb waar ik nog niet eens aan gedacht of naar gekeken had. Thx, met de dimmer ga ik ook nog even spelen op de manier die jij aangeeft!

©2004

• Julio_Ricardo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 08-06 07:49
hk12nl schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:39:
Hoe is jullie ervaring in HomeKit met de Hue bewegingssensor? Als ik hem vanuit de Hue app installeer werkt hij vlekkeloos, als ik die stap oversla en hem vanuit Homekit wil installeren dat doet hij het voor 80% goed echter ook random niet. Of blijft de lamp branden terwijl hij uit moet gaan. Als hij niet aan gaat en ik in HomeKit kijk dan zie ik wel dat de sensor beweging gedetecteerd heeft maar de lamp gaat dan kennelijk niet aan. De sensor lijkt dus goed te werken maar wellicht de connectie naar de lamp op dat moment niet!? Iemand dit al eens meegemaakt of ervaring mee? En wellicht een oplossing?
Dit gedrag herken ik. Eens in de zoveel tijd blijft er een enkele spot aan staan en reageren de lampen niet op de sensor. Oplossing is om de lamp handmatig uit te zetten en de automatisering in HomeKit uit en aan te schakelen. Percentage van voorkomen ligt hier wel veel lager dan 20%. Ik heb er inmiddels mee leren leven.

• boefje79
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
Hey all,

Ik heb hier een aantal koogeek inbouw dimmer-switches. Zowel enkele, als dubbele.

Die dingen worden niet meer onderhouden met nieuwe firmware en vall frequent uit homekit. (Werken fysiek wel)

Wat zijn momenteel de alternatieven? Ik heb een neutrale draad, maar wil dus liefst geen extra gaten moeten maken en dus weer dubbele dimmers plaatsen op de vestaande plaatsen...

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:25
Die van eve (duur)
Of inbouw aqara, maar niet zeker of die via de aqara hub in hk komen zonder homebridge

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• boefje79
Thanks maar die lijken:

-bijna overal uitverkocht (end of support?)
-enkelvoudig, niet dubbel
-switch ipv dimmer

Of mis ik een model?

• Tristan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14-06 09:13
boefje79 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:47:
Hey all,

Ik heb hier een aantal koogeek inbouw dimmer-switches. Zowel enkele, als dubbele.

Die dingen worden niet meer onderhouden met nieuwe firmware en vall frequent uit homekit. (Werken fysiek wel)

Wat zijn momenteel de alternatieven? Ik heb een neutrale draad, maar wil dus liefst geen extra gaten moeten maken en dus weer dubbele dimmers plaatsen op de vestaande plaatsen...
Aqara D1 switches met neutral wire

note: je hebt wel hun m2 hub nodig, zie Xiaomi thread hier op GoT

[Voor 6% gewijzigd door Tristan op 03-01-2021 04:04]

• Tristan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14-06 09:13
.

[Voor 99% gewijzigd door Tristan op 03-01-2021 04:04]

• Rgerr
boefje79 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:47:
Hey all,

Zelfbouw is er wel wat mogelijk: https://medium.com/jacob-...ght-switches-ce29d00aa981

Niet moeilijk, werkt direct in HK, maar je moet per sensor wel even twee automatiseringen maken welke actie ze moeten uitvoeren (aan/uit). Daarnaast moet je ook slimme lampen er voor hebben (in HK).

[Voor 3% gewijzigd door Rgerr op 03-01-2021 06:44]

• boefje79
Thanks!

Betreft hier juist de kroonluchter en wandlampen waar geen hue in zit vanwege toch minder fraai, ik heb al een aqara-hub, ga eens proberen, thanks!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paQ
Kwa dimmer is er niets nee, behalve de koogeek.
Verder herken ik me compleet in jouw ervaring. En waarom weet ik niet, maar de afgelopen maanden is hij vaker off line dan online.

edit:
https://www.aliexpress.co...b201602_,searchweb201603_

Dit is wellicht een mooie oplossing. Ik vind het idee iig te gek. maar je zal met homebridge aan de haal moeten dan.

edit 2:
ik heb er eens een besteld. Ben wel nieuwsgierig.

[Voor 57% gewijzigd door paQ op 03-01-2021 12:56]

@Rgerr al binnen? :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rgerr
Nee, verdraaide jaarwisseling gooit roet in het eten! ;)

• boefje79
paQ schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:27:
Kwa dimmer is er niets nee, behalve de koogeek.
Verder herken ik me compleet in jouw ervaring. En waarom weet ik niet, maar de afgelopen maanden is hij vaker off line dan online.

edit:
https://www.aliexpress.co...b201602_,searchweb201603_

Dit is wellicht een mooie oplossing. Ik vind het idee iig te gek. maar je zal met homebridge aan de haal moeten dan.

edit 2:
ik heb er eens een besteld. Ben wel nieuwsgierig.
Cool, ben wel benieuwd, dus lees het graag! Homebridge heb ik nog niet, maar dat gaat geen showstopper zijn 😉

• hk12nl
@meesje na lang zoeken kom ik een topic tegen op OMT waarin jij ook actief was. Hierin wordt hetzelfde 'probleem' aangegeven die ik ook met de Hue Sensor ervaar in Homekit (via de Hue app werkt het vlekkeloos).

Je geeft hierin aan dat jouw problemen met de Hue Tap verholpen zijn toen je overstapte van de iPad naar de Apple tv4K als hub. Het topic is uit 2017 maar sta je hier nog steeds achter? :)

Ik heb nu ook een iPad als hub in afwachting van mijn HomePod mini dus dat kan het eea verklaren. Dan hoef ik ook niet verder te zoeken en te experimenteren en wacht ik mijn HomePod mini eerst eens af.

https://www.onemorething....ssensor-kink-in-de-kabel/

©2004

hk12nl schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 08:08:
@meesje na lang zoeken kom ik een topic tegen op OMT waarin jij ook actief was. Hierin wordt hetzelfde 'probleem' aangegeven die ik ook met de Hue Sensor ervaar in Homekit (via de Hue app werkt het vlekkeloos).

Je geeft hierin aan dat jouw problemen met de Hue Tap verholpen zijn toen je overstapte van de iPad naar de Apple tv4K als hub. Het topic is uit 2017 maar sta je hier nog steeds achter? :)

Ik heb nu ook een iPad als hub in afwachting van mijn HomePod mini dus dat kan het eea verklaren. Dan hoef ik ook niet verder te zoeken en te experimenteren en wacht ik mijn HomePod mini eerst eens af.

https://www.onemorething....ssensor-kink-in-de-kabel/
Ik sta hier nog steeds achter! Een iPad als hub was bij mij geen succes, ook niet als deze continu aan de lader hing. Niet alleen de Hue Tab (zijn ook automations indien in HK geconfigureerd), maar ook veel andere automations gingen vaak niet af. Een iPad was leuk om een start te maken met HomeKit, maar een ATV (of HomePod/Mini) is zeer wenselijk als hub.
Maar inderdaad het verder onderzoeken lekker laten rusten en wachten op je HomePod mini.

[Voor 3% gewijzigd door meesje op 05-01-2021 08:55]

• !kk3
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 06-04 12:00
Heeft er iemand een suggestie hoe het volgende op te lossen:

Ik heb een homekit automation gebaseerd op zon - op / onder voor mijn rolluiken , echter klopt er niets van het tijdstip waarop het wordt uitgevoerd.
De automation wordt wel uitgevoerd, echter uren later (of eerder - net hoe je telt) dan wanneer de zon op komt /onder gaat.

mijn ATV functioneerd als hub
tijdzone en locatie staan correct ingesteld voor zover ik kan nagaan

• paQ
!kk3 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:06:

Ik heb een homekit automation gebaseerd op zon - op / onder voor mijn rolluiken , echter klopt er niets van het tijdstip waarop het wordt uitgevoerd.
De automation wordt wel uitgevoerd, echter uren later (of eerder - net hoe je telt) dan wanneer de zon op komt /onder gaat.

Dat is raar, dan moet er toch ergens een tijdzone afwijken.
doe eens een screenshot van de automation?

• Rgerr
!kk3 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:06:

Verbonden met VPN uit ander land?

• !kk3
paQ schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:22:
[...]

Dat is raar, dan moet er toch ergens een tijdzone afwijken.
doe eens een screenshot van de automation?

• !kk3
Rgerr schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:23:
[...]

Verbonden met VPN uit ander land?
nee, alles lokaal

• paQ
vaag

ik zou zeggen: automation verwijderen, en een nieuwe maken.

• !kk3
zal eens opnieuw beginnen - zijn 2 automations - beiden gaan fout.
op internet meerdere meldingen tegengekomen, maar nergens een oplossing, mijn hoop was dat een tweaker dit al eens had opgelost.
!kk3 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:22:
zal eens opnieuw beginnen - zijn 2 automations - beiden gaan fout.
op internet meerdere meldingen tegengekomen, maar nergens een oplossing, mijn hoop was dat een tweaker dit al eens had opgelost.
Destijds ook last gehad van vreemde zonsondergang tijden. Bij mij heeft het inderdaad geholpen om de automations opnieuw te maken.

• blazez
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 16:33
even om mee te denken. Zijn er automations die op tijd als trigger werken die wél goed werken? en je kan kijken hoe laat ze open/dicht gaan om te zien ef het een exacte tijd is die overeenkomt met een andere tijdzone (dus iedere keer precies 1,2,3 uur verschil op de minuut.
En alles nalopen of er niet toch ergens een apparaat een verkeerde tijdzone heeft. Als eerste de Apple TV uiteraard

• !kk3
dank voor het meedenken - ik had geen ander tijd-automatiseringen, maar heb net getest en om 14:01 ging netjes de lamp uit (was aan :)) - dus de klok loopt in ieder geval gelijk in de tijdzone waarin ik ben.

ik heb de automatiseringen verwijderd en opnieuw aangemaakt - vanavond kijken of het opgelost is

• megaleo
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17-06 16:22

megaleo

Special member

Is er iemand bekend met het bereik van je Homekit-hub?
Ik gebruik hiervoor een Apple TV.

Wat is het probleem?
Ik heb een Eufy camera zo ingesteld dat bij afwezigheid, van mij en mijn vrouw samen, de camera gaat opnemen.
Dit werkt normaal gesproken prima echter nu viel het mij laatst op dat wanneer ik en mijn vrouw beide bij mijn schoonmoeder zijn, hemelsbreed 192 meter, dat de status van mijn camera niet wijzigt naar "Stream en sta opnemen toe".

Daarom de vraag of iemand weet wat het "bereik" is van die Homekit-hub?
Wanneer zijn onze beide devices voor de Homekit-hub voor die hub afwezig?
En is dat in te stellen of een andere truc voor te bedenken dat die camera alleen dus gaat opnemen bij afwezigheid.

Wanneer ik en mijn vrouw bijvoorbeeld in de auto zitten en rijden dus verder weg van huis valt me nadien altijd wel op dat de status wijzigt.
Ik krijg netjes een melding op mijn Apple Watch. :)

• Serena
megaleo schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:33:
Is er iemand bekend met het bereik van je Homekit-hub?
Ik gebruik hiervoor een Apple TV.

Wat is het probleem?
Ik heb een Eufy camera zo ingesteld dat bij afwezigheid, van mij en mijn vrouw samen, de camera gaat opnemen.
Dit werkt normaal gesproken prima echter nu viel het mij laatst op dat wanneer ik en mijn vrouw beide bij mijn schoonmoeder zijn, hemelsbreed 192 meter, dat de status van mijn camera niet wijzigt naar "Stream en sta opnemen toe".

Daarom de vraag of iemand weet wat het "bereik" is van die Homekit-hub?
Wanneer zijn onze beide devices voor de Homekit-hub voor die hub afwezig?
En is dat in te stellen of een andere truc voor te bedenken dat die camera alleen dus gaat opnemen bij afwezigheid.

Wanneer ik en mijn vrouw bijvoorbeeld in de auto zitten en rijden dus verder weg van huis valt me nadien altijd wel op dat de status wijzigt.
Ik krijg netjes een melding op mijn Apple Watch. :)
Volgens mij springt HomeKit pas op ‘afwezig’ vanaf 300 meter…

• megaleo

megaleo

Special member

Serena schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:35:
[...]

Volgens mij springt HomeKit pas op ‘afwezig’ vanaf 300 meter…
Mmm.....waar waar heb je die wijsheid vandaan vraag ik mij af? :)

Ik zoek me (bijna) suf maar kan het niet vinden. 7(8)7

• Serena
megaleo schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:37:
[...]

Mmm.....waar waar heb je die wijsheid vandaan vraag ik mij af? :)

Ik zoek me (bijna) suf maar kan het niet vinden. 7(8)7
Geen flauw idee… Maar lees overal dat het 100 meter is en geen 300. Sorry…
Zou dus moeten werken.

• !kk3
!kk3 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:09:
ik heb de automatiseringen verwijderd en opnieuw aangemaakt - vanavond kijken of het opgelost is
Bizar - rolluiken gesloten...... vreemd genoeg de lamellen niet volledig (wel zo ingesteld), maar in ieder geval vooruitgang!

bedankt voor het meedenken

• megaleo

megaleo

Special member

Serena schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:40:
[...]

Geen flauw idee… Maar lees overal dat het 100 meter is en geen 300. Sorry…
Zou dus moeten werken.
Heb jij toevallig een linkje?
Ik kan niks vinden naar m'n zin. Of ik zoek verkeerd. :)

[Voor 10% gewijzigd door megaleo op 05-01-2021 17:50]

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 00:01
@megaleo Dit zoek je. Kun je de radius rondom je woning aanpassen. Er is een minimum. Maar weet zo snel niet meer of het 100m 150/250mwas. Succes
https://www.askdavetaylor...vices-apple-home-homekit/

[Voor 2% gewijzigd door TheKerremenke op 05-01-2021 18:51. Reden: Het was 100 meter]

iPad Pro 2017  iPhone 12 Pro Pacific Blue  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• paQ
TheKerremenke schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:40:
@megaleo Dit zoek je. Kun je de radius rondom je woning aanpassen. Er is een minimum. Maar weet zo snel niet meer of het 100m 150/250mwas. Succes
https://www.askdavetaylor...vices-apple-home-homekit/
Nee dat is een locatie gebaseerde automation en is vrij in te richten.
De radius rond je huis kun je niet wijzigen zover ik weet.

• TheKerremenke
@paQ Inderdaad. Je hebt gelijk. Ik heb inmiddels meer topics gevonden waar mensen tegen ongeveer dezelfde problemen aanlopen. Je kunt de huis radius inderdaad niet zomaar wijzigen. Zoals ik het omschreef is het enkel vóór die betreffende automatiseringen.

iPad Pro 2017  iPhone 12 Pro Pacific Blue  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Serena
@megaleo De heren waren me al voor…

Voor locatie gebaseerde automations kun je gebruik maken van Siri shortcuts. Daarbij kun je wel de radius aanpassen.

• paQ
meesje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:40:
Voor locatie gebaseerde automations kun je gebruik maken van Siri shortcuts. Daarbij kun je wel de radius aanpassen.
Is onnodig. Kan gewoon in woning. En dan is het actief voor personen die je selecteert ook nog.

paQ schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:07:
[...]

Is onnodig. Kan gewoon in woning. En dan is het actief voor personen die je selecteert ook nog.
Ik zal wel wat verkeerd doen, maar ik krijg de radius niet aangepast bij een location trigger in de woning app. Ik zie een kleine cirkel, maar kan die niet groter maken.

• paQ
meesje schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:11:
[...]

Ik zal wel wat verkeerd doen, maar ik krijg de radius niet aangepast bij een location trigger in de woning app. Ik zie een kleine cirkel, maar kan die niet groter maken.
Je kan het blauwe bolletje pakken en dan slepen.

• megaleo

megaleo

Special member

paQ schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:14:
[...]

Het blauw bolletje is voor mij ook nog een vraagteken. Ik zie hem ook echt niet te voorschijn komen.

Ik heb net geprobeerd via een automatisering geprobeerd om een actie in stellen en dat werkt dan ook weer niet voor mijn camera. Helaas.
Ik kan namelijk alleen van mijn camera de beweginssensor kiezen en dan krijg ik de melding:
"Sensors staan altijd aan - Sensors kunnen niet worden geautomatiseerd omdat ze altijd aan staan" :|

• paQ
Een locatieafhankelijke automatisering moet getriggerd worden door een persoon die op een locatie (anders dan de woning) arriveert of er van vertrekt.
Dus je moet een persoons afhankelijke automatisering maken. Dan voer je een locatie handmatig in. Een adres bijv. Selecteer dat adres, en dan kun je de radius rond die locatie zelf aanpassen.

paQ schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 21:14:
[...]

Thanks, het is gelukt! Ik hield de locatie op Woning staan (het blauwe rondje met wit huisje), maar als ik zelf een adres selecteer, dan kan ik wel de radius aanpassen.

• hk12nl
Ik heb iets bijzonders...

Als ik een automatisering aanmaak via een lamp (tab woning => lamp ingedrukt houden => tandwieltje => voeg automatisering toe) en ik maak een automatisering die geconverteerd is naar een opdracht, dan zie ik deze niet terug in de lamp waar ik hem aangemaakt heb maar wel onder het tabje automatisering. Echter werkt deze dan niet.

Een automatisering die niet geconverteerd is (en dus standaard) werkt wel. Wat zie ik hier over het hoofd? Het werkte wel een tijdje. Echter na veel Tweaken in oa de Hue app, Woning app en Eve app en alles weer opnieuw instellen werkt het niet meer.. Iemand dit al eens meegemaakt en wellicht een tip?

©2004

• nMad
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 13-06 11:51
Heeft iemand hier ervaring om de Hue dimmer switch in te stellen voor Homekit?

Ik snap niet wat ik verkeerd doe. In de Hue app heb ik de de schakelaar gereset en is daar dus "leeg". Vervolgens in homekit de volgende configuratie aangemaakt:

Er gebeurt niks als ik nu op de knoppen druk, de betreffende scenes worden niet geactiveerd. Als ik op een knop druk zie ik deze schakelaar widget wel grafisch "ingedrukt" worden in de Woning app.

• Rgerr
nMad schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:55:
Heeft iemand hier ervaring om de Hue dimmer switch in te stellen voor Homekit?

Ik snap niet wat ik verkeerd doe. In de Hue app heb ik de de schakelaar gereset en is daar dus "leeg". Vervolgens in homekit de volgende configuratie aangemaakt:

[Afbeelding]

Er gebeurt niks als ik nu op de knoppen druk, de betreffende scenes worden niet geactiveerd. Als ik op een knop druk zie ik deze schakelaar widget wel grafisch "ingedrukt" worden in de Woning app.
Verwijder hem eens in de Hue app, vervolgens opnieuw toevoegen. Dan zie je op een gegeven moment bij de configuratie staan 'configureer in HomeKit'. Probeer dat eens.

• megaleo

megaleo

Special member

Iemand die toevallig een Arlo deurbel heeft?

Schijnt nu te werken met HomeKit.

https://www.iculture.nl/nieuws/arlo-videodeurbel-homekit/

• Flix20
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 15:08
Ik kan er even zo 123 geen topic over vinden, en ook de zoekopdracht heeft geen resultaten opgeleverd.

Voor m'n appartement zoek ik een stekker welke ik 'slim' kan maken welke schakelt op basis van temperatuur.
De ruimte waar mijn geiser staat is niet in m'n woning maar is een kleine kast aan de voorzijde.
Het is dus van belang dat deze ruimte op temperatuur blijft (igg > 1graden).
Nu hangt er een elektrische kachel in, welke natuurlijk giga veel stroom trekt.
Deze wil ik dus zo instellen dat deze alleen aanslaat wanneer de temp <2-5 graden komt.
Bestaat zoiets, en valt dit in homekit in te stellen?

PSN: Flix20-NL

• jeroen11
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:25
Flix20 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:27:
Ik kan er even zo 123 geen topic over vinden, en ook de zoekopdracht heeft geen resultaten opgeleverd.

Voor m'n appartement zoek ik een stekker welke ik 'slim' kan maken welke schakelt op basis van temperatuur.
De ruimte waar mijn geiser staat is niet in m'n woning maar is een kleine kast aan de voorzijde.
Het is dus van belang dat deze ruimte op temperatuur blijft (igg > 1graden).
Nu hangt er een elektrische kachel in, welke natuurlijk giga veel stroom trekt.
Deze wil ik dus zo instellen dat deze alleen aanslaat wanneer de temp <2-5 graden komt.
Bestaat zoiets, en valt dit in homekit in te stellen?
Er zijn volgens mij geen stekkers die temperatuur meten, maar je kunt wel een losse temperatuur sensor plaatsen en deze middels een homekit automatisering dan de stekker laten aanzetten als de temperatuur <2 graden is (en weer uit als hij boven de 5 komt bijv).

Eve biedt bijv Bluetooth (en voor de stekker ook Thread) versies die geen dedicated bridge nodig hebben, als is een iPad, Apple TV of HomePod wel aan te raden om als hub te hebben. Aqara plugs en sensors zijn goedkoper maar hebben een bridge nodig.

• Flix20
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 15:08
Heb zowel een iPad als Apple TV staan

PSN: Flix20-NL

• Werkhoven
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:47
Inmiddels ben ik een paar jaar licht gebruiker van Homekit met Apple TV 4 als woning hub. Apparaten die gebruikt worden zijn een aantal Philips Hue lampen en sensoren, alsook een tweetal Eve producten. Sinds deze morgen heb ik echter iets vreemds en wel met de Hue bewegingssensor:

In Homekit heb ik van dit accessoire de berichtgeving aangezet, zodat bij geregistreerde beweging als er niemand van ons thuis is, ik hiervan bericht krijg op iPhone (en Apple Watch). Vanmorgen werd ik bij het door de hal lopen (en dat gebeurd elke keer als ik van mijn werkkamer naar de keuken loop om koffie te halen) telkens 4x-6x gelijk achter elkaar gewaarschuwd voor beweging. Zeer gek, aangezien ik natuurlijk gewoon thuis was én de iPhone ook met hetzelfde (WiFi) netwerk verbonden was als de Apple TV.

Komt dit iemand bekend voor en heb je misschien een oplossing? Is er bij iemand bekend hoe Homekit bepaald of er wel of niet iemand thuis is?

• hk12nl
Dit lijkt mij in mijn geval echt een fantastische toevoeging:

https://www.iculture.nl/n...h-module-lichtschakelaar/

©2004

• Wim Leers
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16:10
OMG YES! Eindelijk. _/-\o_

• Saninl
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-06 14:52
Leuke aankondigingen inderdaad, maar ik zou dan toch nog eerder kiezen voor de oplossing van een lasdop en een blind afdekplaatje. Net zo makkelijk en scheelt een hoop geld?

• TheKerremenke
Jammer dat die hue module schakelaar op batterijen werkt. Daardoor valt voor mij af. Alleen handig als je geen stroom op dat punt hebt..

Dat ziet er goed uit! Zou dit ook werken bij lampen die middels hotelschakeling werken?

• hk12nl
Saninl schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:07:
Leuke aankondigingen inderdaad, maar ik zou dan toch nog eerder kiezen voor de oplossing van een lasdop en een blind afdekplaatje. Net zo makkelijk en scheelt een hoop geld?
Dat is waar maar in sommige situaties vind ik het toch handig dat er een schakelaar aanwezig is en aangezien ik de huidge dimmer switch gewoonweg niet mooi vind aan de muur is dit wel een praktische oplossing en de prijs valt mij enigszins ook nog mee. :)
TheKerremenke schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:16:
Jammer dat die hue module schakelaar op batterijen werkt. Daardoor valt voor mij af. Alleen handig als je geen stroom op dat punt hebt..
Ja dat is wel een klein nadeel maar ik ga er vanuit dat de batterij wel vervangbaar is. Maar zeker weten doe ik dat niet. :)
meesje schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:21:
[...]

Dat ziet er goed uit! Zou dit ook werken bij lampen die middels hotelschakeling werken?
Ik hoop dat de reviews dat tzt zullen uitwijzen. Je zou zeggen van wel omdat de lampen continue stroom krijgen maar verder heb ik er ook te weinig verstand van om dat nu uit te sluiten.

©2004

• Roppedop
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 00:32

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Gebruiksduur van minimaal 5 jaar. Lijkt mij niet echt een probleem toch?
Dit ding doet niks met de bedrading, lasdop erop. Schakelen met de Hue switch.

www.oldskoolnl.nl

• Jasper1975
  • Laatst online: 17:56
Roppedop schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:28:
Gebruiksduur van minimaal 5 jaar. Lijkt mij niet echt een probleem toch?
Dit ding doet niks met de bedrading, lasdop erop. Schakelen met de Hue switch.
Toch begrijp ik niet dat je iets in een lasdoos stopt waar altijd stroom is en dit dan batterij gevoed maakt. Zijn er situaties te verzinnen waarbij je geen voeding hebt? Wie weet kan dit weer andere leuke toepassingen opleveren.

• Jasper1975
Waar ik tegenaan loop bij buttons in het algemeen in Homekit is dat er geen toggle funtie in Homekit zit zover ik weet. Een simpel iets als een aan/uit knop wordt best lastig als je dit allemaal moet instellen. Ik heb behoorlijk wat Flic buttons gekocht via kickstarter met de hub die nu homekit ondersteunt. Maar voor Hue lampen is het toch makkelijker om gewoon via Hue te werken dan kun je kiezen tussen:
- short press = toggle (dus aan en uit) of alleen aan of alleen uit.

• funske
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:25
Jasper1975 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:25:
[...]

Toch begrijp ik niet dat je iets in een lasdoos stopt waar altijd stroom is en dit dan batterij gevoed maakt. Zijn er situaties te verzinnen waarbij je geen voeding hebt?
In 95% van de schakelaars zit geen voeding; daar zit alleen een schakelaar die ervoor zorgt dat de bruine draad (de “plus") doorverbonden wordt d.m.v de zwarte schakeldraad naar de lamp. Vanuit de lamp gaat de stroom via de blauwe (de “min”) weer terug. Dus de voeding zit dus bij de lamp en niet bij de schakelaar.

Have Fun Funske

• Jasper1975
funske schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:30:
[...]

In 95% van de schakelaars zit geen voeding; daar zit alleen een schakelaar die ervoor zorgt dat de bruine draad (de “plus") doorverbonden wordt d.m.v de zwarte schakeldraad naar de lamp. Vanuit de lamp gaat de stroom via de blauwe (de “min”) weer terug. Dus de voeding zit dus bij de lamp en niet bij de schakelaar.
Vandaar! De meeste schakelaars bij mij hebben ook een stopcontact dus dat zou dan geen probleem zijn.

Die switch module is toch wel bedoeld om 'domme' lampen die normaal op een "gewone' schakelaar zitten 'slim' te maken? Bijvoorbeeld de kroonluchter met 8 e14 lampjes ook in je Hue/homekit ecosysteem te krijgen? En niet om een domme schakelaar om te bouwen naar een 'slimme' om daarmee vervolgens toch weer (dure) 'slimme' Hue lampen 'draadloos' te schakelen.

• funske
Jasper1975 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:05:
[...]

Vandaar! De meeste schakelaars bij mij hebben ook een stopcontact dus dat zou dan geen probleem zijn.

Die switch module is toch wel bedoeld om 'domme' lampen die normaal op een "gewone' schakelaar zitten 'slim' te maken? Bijvoorbeeld de kroonluchter met 8 e14 lampjes ook in je Hue/homekit ecosysteem te krijgen? En niet om een domme schakelaar om te bouwen naar een 'slimme' om daarmee vervolgens toch weer (dure) 'slimme' Hue lampen 'draadloos' te schakelen.
Helaas, maar dat laatste is echt het geval; het is een ‘slimme’ schakelaar om ‘slimme’ lampen te bedienen.

Have Fun Funske

• Jasper1975
funske schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:07:
[...]

Helaas, maar dat laatste is echt het geval; het is een ‘slimme’ schakelaar om ‘slimme’ lampen te bedienen.
Gemiste kans! Wordt het dan toch een Homekit schakelaar. Vrouw des huizes gebruikt altijd de Hue app. Die zal er niet blij mee zijn.
funske schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:07:
[...]

Weet je dit zeker. Het is toch een slimme schakelaar om domme lampen slim te maken? Het is toch geen schakelaar om Hue lampen te bedienen (tenminste zo lees ik jouw zin).

• paQ
meesje schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:12:
[...]

Weet je dit zeker. Het is toch een slimme schakelaar om domme lampen slim te maken? Het is toch geen schakelaar om Hue lampen te bedienen (tenminste zo lees ik jouw zin).
Het is precies zoals Funske zegt.
Jasper1975 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:05:
[...]

Als je dat wilt, koop dat een zigbee inbouw schakelaar of dimmer, verbind met hue, en als je die in homekit wilt, installeer dan de hue plugin.

Ik vraag me af hoe je twee deurbellen kunt onderscheiden.

situatie:
2 deuren met elk een deurbel.
2 home pods, welke elk een eigen 'huis' zijn.

Ik wil het liefst dat beide deurbellen zijn te horen op beide homepods.
Nu kan ik me niet voorstellen dat ik 1 homekit product op 2 homes tegelijk kan verbinden, toch? Dat is op zich niet zo erg, maar dan moet ik een manier vinden om beide homepods te triggeren op de deurbel. En als dat al lukt, hoe de f*k maak je dan onderscheid?

edit:
Ik kan met de ring plugin, beide deurbellen op 2 homes tegelijk installeren, maar dan blijf ik nog met het onderscheid zitten.

[Voor 60% gewijzigd door paQ op 14-01-2021 16:21]

• Jasper1975
[...]

Macrumors.com:
Philips Hue Announces New Wall Switch Module.

Philips Hue has announced a new wireless dimmer switch module that lets Hue bridge owners directly control the smart lighting from their standard wall switches.

Ben er bang voor!

Als ze nu met filament e14 kaarsen komen voor een niet te hoge prijs zou ik voor de kroonluchter geholpen zijn.
Jasper1975 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:18:
[...]

Macrumors.com:
Philips Hue Announces New Wall Switch Module.

Philips Hue has announced a new wireless dimmer switch module that lets Hue bridge owners directly control the smart lighting from their standard wall switches.

Ben er bang voor!

Als ze nu met filament e14 kaarsen komen voor een niet te hoge prijs zou ik voor de kroonluchter geholpen zijn.
Ik zie het inderdaad ook staan in het artikel op tweakers. Dus ipv een Hue Tap of Dimmer aan de muur, kun je dus nu je bestaande schakelaars daarvoor gebruiken. Het is nu helder! Ik had gedacht (of gehoopt ;)) dat het zo’n Fibaro inbouwschakelaar was.

• Jasper1975
Hier staat nog meer informatie. Over de Hue Wall Switch Module

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ik heb een AppleTV (4k), 2 Homepods en meerdere iPad's in huis maar toch krijg ik meermaals per dag onderstaande melding.

Op het moment van de melding is mijn hele huis niet bereikbaar maar duurt meestal maar een paar seconden. Soms volgt later een herstel melding, meestal niet.

Ik heb mijn AppleTV op UTP voor de zekerheid maar mijn netwerk tools laten geen downtime zien.
Datzelfde geld ook voor de Wifi apparaten, alles is al herstart.

Iemand daar ervaring mee toevallig?

[Voor 40% gewijzigd door Donstil op 14-01-2021 16:59]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• funske
[...]

Hier staat het laatste nieuws omtrent dit geval.
Can conventional lamps also be switched with the Philips Hue Wall Switch Module?
No, only lamps that are paired with the Philips Hue Bridge can be controlled with the in-wall module. You cannot make “dumb” lamps smart.

Have Fun Funske

funske schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:21:
[...]

[...]
Klopt helemaal hoor! Zie mijn reactie bovenaan deze pagina.

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18-06 23:53
funske schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:21:
[...]

[...]
Ik vind dit echt een gemiste kans. Hoe moeilijk was het nu om een echte schakelaar te maken die de aangesloten (domme) lamp schakelt d.m.v. de bestaande schakelaar, maar waarmee de domme lamp ook meteen schakelbaar wordt via de app? Dit is juist waar velen op zitten te wachten. Voor 40 euro had ik deze functionaliteit ook echt wel verwacht. Nu kun je netzogoed een tap of dimmerswitch gebruiken, in geval van de laatste zelfs voor de helft van het geld...

• Jasper1975
PhilipsFan schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:42:
[...]

Nu kun je netzogoed een tap of dimmerswitch gebruiken, in geval van de laatste zelfs voor de helft van het geld...
Zeker nu de baseplate van de nieuwe dimmer switch past over een Europese elektriciteitsdoos.

• Serena
Waanzinnig gave wallpapers gevonden…

https://imgur.com/gallery/PPDrleF

(Ik heb geen idee hoe ik een filmpje embed)

[Voor 71% gewijzigd door Serena op 15-01-2021 12:36]

• rusman
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22:00
Serena schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:18:
Waanzinnig gave wallpapers gevonden…

https://imgur.com/gallery/PPDrleF

(Ik heb geen idee hoe ik een filmpje embed)
Netjes, heb je een link naar de afbeeldingen?

• Serena
rusman schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:24:
[...]

Netjes, heb je een link naar de afbeeldingen?
Ze staan op Reddit in het HomeKit topic.

• paQ
[...]

Ik vind dit echt een gemiste kans. Hoe moeilijk was het nu om een echte schakelaar te maken die de aangesloten (domme) lamp schakelt d.m.v. de bestaande schakelaar, maar waarmee de domme lamp ook meteen schakelbaar wordt via de app? Dit is juist waar velen op zitten te wachten. Voor 40 euro had ik deze functionaliteit ook echt wel verwacht. Nu kun je netzogoed een tap of dimmerswitch gebruiken, in geval van de laatste zelfs voor de helft van het geld...
Waarom zou hue iets maken wat hun eigen producten overbodig maakt?

Ja en nee. Iets dergelijks doen ze toch ook met hun slimme stekkers? En sowieso ander doeleinde: slimme stekker en eventueel inbouwschakelaar puur voor aan/uit, en een slimme lamp daarnaast ook voor dimmen.

• newtastyland
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18:38
[...]

Schakelen via de app is zeker wel mogelijk: The new Philips Hue wall switch module is the ideal addition to any Philips Hue set up. Installed behind existing light switches, it allows users to turn their existing switch into a smart switch and ensures their smart lighting is always reachable. Whether it is via the app or via voice control: no more getting up from the couch to turn on the switches that a family member or house guest might have turned off.

• megaleo

megaleo

Special member

Jasper1975 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:58:
[...]

Zeker nu de baseplate van de nieuwe dimmer switch past over een Europese elektriciteitsdoos.
Ja dat kan. Maar dan is het nog steeds een lelijk ding die niet matched met mijn andere schakelmateriaal en stopcontacten.
Voor mij is deze optie zeker welkom. :)

• hk12nl
megaleo schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:09:
[...]

Ja dat kan. Maar dan is het nog steeds een lelijk ding die niet matched met mijn andere schakelmateriaal en stopcontacten.
Voor mij is deze optie zeker welkom. :)
Dit zouden mijn woorden kunnen zijn :+

©2004

• paQ
boefje79 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:51:
[...]

Cool, ben wel benieuwd, dus lees het graag! Homebridge heb ik nog niet, maar dat gaat geen showstopper zijn 😉
Mooi dimmertje :)

Werkt supernice! Goeie afwerking en via tuya platform in homebridge :)
Polling kan wat beter, maar verder w000000p voor 17 euro.

Donstil schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:57:
Ik heb een AppleTV (4k), 2 Homepods en meerdere iPad's in huis maar toch krijg ik meermaals per dag onderstaande melding.

[Afbeelding]

Op het moment van de melding is mijn hele huis niet bereikbaar maar duurt meestal maar een paar seconden. Soms volgt later een herstel melding, meestal niet.

Ik heb mijn AppleTV op UTP voor de zekerheid maar mijn netwerk tools laten geen downtime zien.
Datzelfde geld ook voor de Wifi apparaten, alles is al herstart.

Iemand daar ervaring mee toevallig?
Ik krijg deze melding alléén op mijn MacBook, verder nergens. Heb geen last van een woning die niet reageert, alleen soms wat trager.

Krijg je dit op alle apparaten?

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Toppe schreef op zondag 17 januari 2021 @ 08:08:
[...]

Ik krijg deze melding alléén op mijn MacBook, verder nergens. Heb geen last van een woning die niet reageert, alleen soms wat trager.

Krijg je dit op alle apparaten?
Ooh dat is een goeie vraag dat weet ik eigenlijk niet. Voornamelijk op mijn iPhone maar ga dat eens in de gaten houden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• TheKerremenke
Afgelopen weekend druk bezig geweest met het automatiseren van de afzuiging van de toiletten en de badkamer.

Als eerste een wifi module van Arjen Hiemstra in de Itho ventilatie box op de zolder geïnstalleerd. Dit was redelijk plug en play. Printplaat erop drukken en weer stroom inschakelen. Er is een eenvoudige web-interface waarmee je een en ander kunt instellen. Zoals ventilator snelheid, itho box instellingen, wifi instellingen, mqtt instellingen en html api instellingen.

Daarna kun je via mqtt of html commando’s naar je ventilatie unit sturen. Vervolgens in Homey via enkele virtuele apparaten het gekoppeld. (via Home-assistant of Homebridge zou ook kunnen).

Nu heb ik in HomeKit drie ventilatoren staan. Laag, midden en hoog. Dit zijn de standen van de ventilatie unit.

Middels automatiseringen worden deze standen in/uit geschakeld. Op het toilet wordt de afzuiging nu samen met het licht ingeschakeld. Stand midden voor zolang de lamp aan is. Deze wordt via een bewegingssensor aangezet en gaat vanzelf uit na 10 minuten.

Op de badkamer wordt bij een luchtvochtigheid hoger dan 65% de afzuiging op de hoogste stand gezet. Dit is via Home+ gekoppeld.

Waarschijnlijk zal ik deze nog moeten fine tunen.

Voor meer info https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1976492

[Voor 5% gewijzigd door TheKerremenke op 18-01-2021 12:02]

• jeroen11
TheKerremenke schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:59:
Daarna kun je via mqtt of html commando’s naar je ventilatie unit sturen. Vervolgens in Homey via enkele virtuele apparaten het gekoppeld. (via Home-assistant of Homebridge zou ook kunnen).
Top dat je het aan de praat hebt. Heb de module ook en kan hem bedienen via de web interface maar nog niet aan toegekomen hem aan HomeKit te koppelen. Ik gebruik geen MQTT of Homey, maar wel HomeBridge, moet me er nog in gaan verdiepen hoe ik dat aan de praat ga krijgen. Mijn idee is ook om bij bepaalde vochtigheid in badkamer of CO2 in keuken hem op hoog te zetten (en ook om middernacht bijv op de middenstand).

• TheKerremenke
@jeroen11 Volgebs mij mag je dan met hombridge-mqtt aan de slag. https://github.com/cflurin/homebridge-mqtt of middels een html api aansturen.

Dat wilde ik eerst ook doen, maar dacht dat mijn Homey ook wel eens wat actiever mocht worden. 😜

Het extra laten ventileren bij hogere CO2 waardes in de woonkamer/keuken houd hier de aanschaf van een extra ithobox in. Maar wel iets wat nog op de planning staat.

[Voor 5% gewijzigd door TheKerremenke op 18-01-2021 12:47]

• jeroen11
TheKerremenke schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:38:
@jeroen11 Volgebs mij mag je dan met hombridge-mqtt aan de slag. https://github.com/cflurin/homebridge-mqtt of middels een html api aansturen.
Ik was niet van plan de MQTT route te gaan doen (neem aan dat ik dan ook een MQTT broker moet gaan opzetten etc) maar ik kan zo 1-2-3 niet vinden hoe ik precies de http calls can doen om hem in de juiste modus te zetten - dat zou simpel moeten kunnen met homebridge-http-switch bijvoorbeeld. Maar goed dat kan ik beter in de andere thread vragen.

• TheKerremenke
Klopt. We dwalen af. Maar toch wil ik je deze link even meegeven. Daar vind je ook informatie over het toevoegen van de module via mqtt maar ook via html. https://community.athom.c...sche-ventilatie/14379/182

On-topic, iemand nog interessante projecten/producten mbt HomeKit voorbij zien komen?

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18-06 23:53
Ik heb een probleem met een schakelaar. De schakelaar is een Zigbee apparaat en wordt aangestuurd door Zigbee2MQTT. Die is gekoppeld aan HomeBridge en daardoor worden de Zigbee accesoires ook in mijn Homekit zichtbaar. Dat werkt goed.

Maar deze schakelaar heeft 2 kanalen, er zitten 2 aparte schakelaars in 1 behuizing en er zit ook een thermometer bij in. Nu is het probleem dat het in Homekit wordt gezien als 1 accessoire. Als ik dus aangeef dat die accessoire zich in de woonkamer bevindt, dan vindt ie ook dat de thermometer van de schakelaar de temperatuur van de woonkamer is. En de 2 schakelaars in 1 leidt er nu toe dat ik altijd 2x moet klikken, eentje om de accessoire te openen en dan nog de schakelaar te bedienen. Eigenlijk wil ik dat alle subapparaten als aparte accessoire gezien worden.

OPGELOST: Terwijl ik het zat te typen ontdekte ik in de instellingen van de hoofdaccessoire de optie 'show as separate tiles'. Dat doet precies wat ik nodig heb: Hij ziet nu 4 losse accessoires en die kan ik ook naar verschillende kamers verplaatsen. Ter informatie!

Edit: Het lijkt toch niet helemaal goed te werken. Voor 1 schakelaar is alles in orde. Voor de andere laat ie wel separate tiles zien, maar als ik een verplaats naar een andere ruimte, dan gaan de overige ook mee. Iemand die een oplossing weet?

[Voor 10% gewijzigd door PhilipsFan op 18-01-2021 14:59]

• Serena
PhilipsFan schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:54:
Ik heb een probleem met een schakelaar. De schakelaar is een Zigbee apparaat en wordt aangestuurd door Zigbee2MQTT. Die is gekoppeld aan HomeBridge en daardoor worden de Zigbee accesoires ook in mijn Homekit zichtbaar. Dat werkt goed.

Maar deze schakelaar heeft 2 kanalen, er zitten 2 aparte schakelaars in 1 behuizing en er zit ook een thermometer bij in. Nu is het probleem dat het in Homekit wordt gezien als 1 accessoire. Als ik dus aangeef dat die accessoire zich in de woonkamer bevindt, dan vindt ie ook dat de thermometer van de schakelaar de temperatuur van de woonkamer is. En de 2 schakelaars in 1 leidt er nu toe dat ik altijd 2x moet klikken, eentje om de accessoire te openen en dan nog de schakelaar te bedienen. Eigenlijk wil ik dat alle subapparaten als aparte accessoire gezien worden.

OPGELOST: Terwijl ik het zat te typen ontdekte ik in de instellingen van de hoofdaccessoire de optie 'show as separate tiles'. Dat doet precies wat ik nodig heb: Hij ziet nu 4 losse accessoires en die kan ik ook naar verschillende kamers verplaatsen. Ter informatie!

Edit: Het lijkt toch niet helemaal goed te werken. Voor 1 schakelaar is alles in orde. Voor de andere laat ie wel separate tiles zien, maar als ik een verplaats naar een andere ruimte, dan gaan de overige ook mee. Iemand die een oplossing weet?
Hier is geen oplossing voor. 1 apparaat kan niet in twee kamers staan, dat is ook logisch.

Pagina: 1 ... 64 ... 69 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True