Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:16
Apple_Minded schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:26:
[...]

Ik zal helaas eerst een nieuwe beltransformator moeten aanschaffen. Dat is sinds maandag wat lastiger dus het zal inderdaad richting het weekend gaan voordat ik daar aan toe kom. :|
Ah ok... mja helaas.
Alhoewel ik mijn ring beltrafo nooit heb geïnstalleerd, omdat mijn "8V AC" beltrafo 14V uitspuugt :? En daar werkt de ring prima op :')

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:01
Apple_Minded schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:57:
[Afbeelding]

De deurbel is binnen! Dit weekend maar eens kijken of ik hem aan de praat krijg.
Hoe lang heeft de levering geduurd? Dus vanaf dag van bestellen tot levering? Ik heb sinds vandaag ook een View in bestelling staan, via Viabox. Dus ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.. ;)

Laat maar. Zag dat je op 8 december hebt besteld en vandaag de 16e hebt ontvangen. Dus zo’n 8 dagen. Erg snel. 👍🏽

[ Voor 9% gewijzigd door TheKerremenke op 16-12-2020 17:52 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb mijn hue dimmer (die met 4 knoppen) geconfigureerd dat wanneer er op knop 1 gedrukt wordt er een shortcut gaat.

Deze shortcut werkt wanneer ik vanuit de shortcut zelf “test”. Wanneer ik op de knop vd dimmer druk, zie ik in Homekit dat dat geregistreerd wordt. De shortcut gaat echter niet “af”.

Hoe fix ik dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:13
Ik ben toch wel verbaasd dat mensen zo graag de Logi deurbel willen hebben. Het feit dat deze in portrait filmt is voor mij een regelrechte no-go. Dan verlies ik veel te veel beeld links en rechts. De lucht vind ik niet echt spannend… Bovendien moet de bel dan ook op een heel rare hoogte hangen wil ik iemand goed in beeld krijgen.
Ben ik de enige die er zo over denkt?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:34:
Ik ben toch wel verbaasd dat mensen zo graag de Logi deurbel willen hebben. Het feit dat deze in portrait filmt is voor mij een regelrechte no-go. Dan verlies ik veel te veel beeld links en rechts. De lucht vind ik niet echt spannend… Bovendien moet de bel dan ook op een heel rare hoogte hangen wil ik iemand goed in beeld krijgen.
Ik heb me er verder niet meer in verdiept toen ik zag hoe dik dat ding is. In de specs wordt 28mm diepte genoemd, maar deze is toch veel dikker dan een Ring deurbel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:40:
[...]

Ik heb me er verder niet meer in verdiept toen ik zag hoe dik dat ding is. In de specs wordt 28mm diepte genoemd, maar deze is toch veel dikker dan een Ring deurbel?
Geen idee, nooit opgemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Serena schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:34:
Dat met betrekking tot aspect ratio kan kloppen, maar is voor iedereen natuurlijk anders. Mijn voordeur is niet op de straat gericht. Dus breedte maakt mij niets uit. Er is een degelijk verschil tussen een bewakingscamera en een voordeur bel met camera. De voordeur camera zal hier 100% overlap hebben met de camera die buiten komt te hangen. Een Eufy 2K die ik hiervoor DIY ga aanpassen. >:)

Daarnaast is het natuurlijk ook een probeersel om te kijken hoe zoiets gaat bevallen. Moet eerlijk zeggen dat ik eerst even moest wennen aan het design tov de Netatmo. Maar de afgeronde vorm heeft ook zo zijn charmes. Maar het HKSV verhaal (dat er nu wel al is i.t.t. de Netatmo) heeft mij voor deze doen kiezen. En natuurlijk de lagere prijs.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22-09 18:47
paQ schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:31:
[...]

Ah ok... mja helaas.
Alhoewel ik mijn ring beltrafo nooit heb geïnstalleerd, omdat mijn "8V AC" beltrafo 14V uitspuugt :? En daar werkt de ring prima op :')
Interessant! Hoe heb je dat gemeten? Misschien dat de mijn dat ook doet en ik geen nieuwe hoef te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Ik zou zeggen. Oude belknop eraf halen en multimeter erop. Of bij de deurbel zelf meten, mits die met stroom werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door TheKerremenke op 16-12-2020 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Apple_Minded schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:30:
[...]

Interessant! Hoe heb je dat gemeten? Misschien dat de mijn dat ook doet en ik geen nieuwe hoef te halen.
Ik kon de oude van mij (1986) ook gewoon gebruiken bij mijn Eufy deurbel.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Apple_Minded schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:30:
[...]

Gewoon met een multimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vreemd...Ik heb ineens geen externe verbinding meer met Homekit bij ons vakantiehuis. We zijn daar nu. Met wifi werkt het prima.

4G is niks bereikbaar. Ik heb niks veranderd?
Hub is een ATV 4K.

De hue, Tado Cv en Airco zijn extern via hun
Apps wel bereikbaar
Maar niet via de woning app.
Irritant want ik heb ook allerlei automatiseringen ingesteld weet niet of die
Blijven werken als we er straks niet zijn.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Hub even rebooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
De ATV? Al uit en aangezet. Geen verschil.
Dacht dat t mss met de nieuwe ipad air4 van mn zoontje te maken kon hebben. Maar die heeft zn eigen apple id en ik zie geen woninginstellingen daar.

Wat ik in de woningapp zie, is dat mijn oude ipad air 2 staat met ‘reageert niet’ in elke kamer. Die ligt idd nog thuis, maar dat was vorige week ook
En toen was dit huis wel extern bereikbaar.

Kan ik die air2 eruit gooien zo op afstand?

[ Voor 39% gewijzigd door readytoflow op 21-12-2020 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Is het ook mogelijk om een melding te krijgen van de woning app als iemand thuis komt en mijn hue lampen gaan aan of de thermostaat gaat omhoog (Honeywell lyric t6)? Ik doel dan op een automatisering op basis van een locatie of tijdstip.

In dit artikel staat wel het eea over meldingen:

https://support.apple.com/nl-nl/HT208939

Ik zie echter niets over berichtgeving bij mijn accessoires. Nu denk ik dat deze optie er alleen is bepaalde accessoires (deur sensoren etc). Kloppen mijn bevindingen of zie ik iets over het hoofd?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
readytoflow schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:00:
De ATV? Al uit en aangezet. Geen verschil.
Dacht dat t mss met de nieuwe ipad air4 van mn zoontje te maken kon hebben. Maar die heeft zn eigen apple id en ik zie geen woninginstellingen daar.

Wat ik in de woningapp zie, is dat mijn oude ipad air 2 staat met ‘reageert niet’ in elke kamer. Die ligt idd nog thuis, maar dat was vorige week ook
En toen was dit huis wel extern bereikbaar.

Kan ik die air2 eruit gooien zo op afstand?
Als iets niet op afstand werkt heeft dat echt met je hub te maken.
Wat zie je staan bij woninginstellingen en hubs?
hk12nl schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:57:
Is het ook mogelijk om een melding te krijgen van de woning app als iemand thuis komt en mijn hue lampen gaan aan of de thermostaat gaat omhoog (Honeywell lyric t6)? Ik doel dan op een automatisering op basis van een locatie of tijdstip.

In dit artikel staat wel het eea over meldingen:

https://support.apple.com/nl-nl/HT208939

Ik zie echter niets over berichtgeving bij mijn accessoires. Nu denk ik dat deze optie er alleen is bepaalde accessoires (deur sensoren etc). Kloppen mijn bevindingen of zie ik iets over het hoofd?
Dat klopt. Alleen sensoren en deurbel.
Als je homebridge hebt, zijn er wel mooie plugins. Die bewegingssensoren vormen op basis van aanwezigheid en/of BT of wifi aanmelding bijv.

[ Voor 38% gewijzigd door paQ op 21-12-2020 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
paQ schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:50:
[...]

Als iets niet op afstand werkt heeft dat echt met je hub te maken.
Wat zie je staan bij woninginstellingen en hubs?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FrL3tGY9I6B4TyPfSDctxKmfIj4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T21VRcOkHzYuXtI3h9kfS4Uh.jpg?f=fotoalbum_large

De ATV staat dus op standby. Hoe zet ik die op verbonden? Kan alleen verbreken zie ik.

Update:
ATV staat op automatische updates. Maar net toch handmatig een SW update gedaan.
Ik zie daar bij instellingen dat ie wel verbonden is met beide adressen.
Huis: verbonden
Vakantiehuis: verbonden

In woningapp op m’n iPhone staat standby en heb geen externe verbinding met de vakantiewoning.
(ios is up to date)

[ Voor 19% gewijzigd door readytoflow op 22-12-2020 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
readytoflow schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 00:15:
[...]

[Afbeelding]

De ATV staat dus op standby. Hoe zet ik die op verbonden? Kan alleen verbreken zie ik.

Update:
ATV staat op automatische updates. Maar net toch handmatig een SW update gedaan.
Ik zie daar bij instellingen dat ie wel verbonden is met beide adressen.
Huis: verbonden
Vakantiehuis: verbonden

In woningapp op m’n iPhone staat standby en heb geen externe verbinding met de vakantiewoning.
(ios is up to date)
Je iPad verknalt het hier. Haal die als hub eruit, dat lost het waarschijnlijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
En hoe doe ik dat als die thuis ligt? Die air2 laadt heel slecht op en is leeg.
In de woning app kan ik er niet zoveel mee volgens mij?

[ Voor 3% gewijzigd door readytoflow op 22-12-2020 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
Zijn er hier ook Homekit gebruikers in combinatie met Homey?

Ik ben een fervent Apple gebruiker en wil mij wat meer toespitsen op thuisautomatisering. Ik heb al diverse Hue lampen, Harmony hub, Honeywell T6 thermostaat en daarnaast diverse Sonos producten (zonder Airplay 2). Ook hebben we afgelopen zomer een zonnescherm aan laten sluiten waar ik nog geen hub voor gekocht heb.

Ik gebruik(te) voor al deze producten de eigen apps echter ben ik mij nu meer in Homekit aan het verdiepen. Hiervoor heb ik voor nu mijn iPad pro als hub ingesteld. Deze ligt voor 99% van de tijd thuis echter wil ik deze, als het bevalt, vervangen (als hub) door een Apple tv of Homepod mini. Ik schaf deze dan eigenlijk alleen aan voor de hub functie.

Het liefst gebruik ik alleen Homekit echter verwacht ik niet dat dit de komende jaren alles gaat ondersteunen. Daarnaast wil ik graag Harmony, Sonos en mijn zonnenscherm bij mijn scenes/automatiseringen toevoegen. Vandaar dat ik verder aan het kijken ben om Homekit te blijven gebruiken maar met hulp van een ander apparaat => Homey.

Ook gekeken naar een Raspberry i.c.m. Homebridge echter kies ik voor de eenvoud van Homey

Vraag; kan ik de Homey instellen als woning hub zodat ik hiervoor niet mijn iPad hoef te gebruiken of een Homepod/Apple tv hiervoor hoef aan te schaffen? Dat scheelt namelijk weer :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
readytoflow schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:33:
En hoe doe ik dat als die thuis ligt? Die air2 laadt heel slecht op en is leeg.
In de woning app kan ik er niet zoveel mee volgens mij?
Tip, quote even als je op iemand reageert.
Hoe je dat doet? Gewoon, in de instellingen van de iPad. HomeKit verkiest deze nu als hub en schakelt de Apple TV uit als hub. Weg is je verbinding.
Dus helemaal verwijderen uit HomeKit. Slechtste hub die je kunt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
hk12nl schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:56:

Ik ben een fervent Apple gebruiker en wil mij wat meer toespitsen op thuisautomatisering. Ik heb al diverse Hue lampen, Harmony hub, Honeywell T6 thermostaat en daarnaast diverse Sonos producten (zonder Airplay 2). Ook hebben we afgelopen zomer een zonnescherm aan laten sluiten waar ik nog geen hub voor gekocht heb.

Ik gebruik(te) voor al deze producten de eigen apps echter ben ik mij nu meer in Homekit aan het verdiepen. Hiervoor heb ik voor nu mijn iPad pro als hub ingesteld. Deze ligt voor 99% van de tijd thuis echter wil ik deze, als het bevalt, vervangen (als hub) door een Apple tv of Homepod mini. Ik schaf deze dan eigenlijk alleen aan voor de hub functie.

Het liefst gebruik ik alleen Homekit echter verwacht ik niet dat dit de komende jaren alles gaat ondersteunen. Daarnaast wil ik graag Harmony, Sonos en mijn zonnenscherm bij mijn scenes/automatiseringen toevoegen. Vandaar dat ik verder aan het kijken ben om Homekit te blijven gebruiken maar met hulp van een ander apparaat => Homey.

Ook gekeken naar een Raspberry i.c.m. Homebridge echter kies ik voor de eenvoud van Homey

Vraag; kan ik de Homey instellen als woning hub zodat ik hiervoor niet mijn iPad hoef te gebruiken of een Homepod/Apple tv hiervoor hoef aan te schaffen? Dat scheelt namelijk weer :)
Nee, Homey is niet als hub in te stellen.
Eenvoud? Homey blijkt zo makkelijk niet te zijn hoor. Bovendien exorbitant duur.
HomeBridge is sinds een aantal maanden super simpel.

En het is fervent, ‘vervend’ is echt geen woord. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
Serena schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:31:
[...]

Nee, Homey is niet als hub in te stellen.
Eenvoud? Homey blijkt zo makkelijk niet te zijn hoor. Bovendien exorbitant duur.
HomeBridge is sinds een aantal maanden super simpel.

En het is fervent, ‘vervend’ is echt geen woord. 8)7
Thx. Duidelijk en correctie toegepast ;)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Serena schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:28:
[...]

Hoe je dat doet? Gewoon, in de instellingen van de iPad. HomeKit verkiest deze nu als hub en schakelt de Apple TV uit als hub. Weg is je verbinding.
Kan dus niet op afstand? Want die air2 ligt thuis (en is leeg). Wel apart, want de ATV is al 2 jaar mijn hub hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
readytoflow schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:41:
[...]

Kan dus niet op afstand? Want die air2 ligt thuis (en is leeg). Wel apart, want de ATV is al 2 jaar mijn hub hier.
Nee, kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
Nog een vraag; ik heb mijn Hue lampen nu zo ingesteld in HomeKit dat ze aangaan als de zon onder gaat.

Als ik echter al thuis ben en licht aan heb staan, gaat deze terug naar de oorspronkelijk lichtsterkte die ik ingesteld heb. Ik wil graag dat homekit ziet dat die lamp al aan staat en dan geen actie onderneemt. Ik ben hiervoor bezig geweest met een opdrachtenreeks en tot onderstaande gekomen maar ik kan maar niets invullen bij ‘anders’ kan iemand mij verder op weg helpen? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dU_1dkohKDiLL9cBQkM3-CnSmjw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ek1qDmbls2gbZCBK87fw0hu4.jpg?f=fotoalbum_large

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
hk12nl schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:13:
Nog een vraag; ik heb mijn Hue lampen nu zo ingesteld in HomeKit dat ze aangaan als de zon onder gaat.

Als ik echter al thuis ben en licht aan heb staan, gaat deze terug naar de oorspronkelijk lichtsterkte die ik ingesteld heb. Ik wil graag dat homekit ziet dat die lamp al aan staat en dan geen actie onderneemt. Ik ben hiervoor bezig geweest met een opdrachtenreeks en tot onderstaande gekomen maar ik kan maar niets invullen bij ‘anders’ kan iemand mij verder op weg helpen? :)

[Afbeelding]
Op de plus klikken, instellen accessoire, dan die strook ingedrukt houden, en als je hem dan een beetje naar links schuift, dan komt hij los en kun je hem verplaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
hk12nl schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:56:

Andersom gaat wel. Je kunt de Homey hub toevoegen via HomeyKit (experimental) daarmee kun je wel Harmony activiteiten en Somfy RTS rolluiken, gordijnen aansturen. Maar als zelfstandig en extern als HomeKit hub gaat niet. Daarvoor heb je een Apple TV, IPad of HomePod (mini) voor nodig.

Dat is ook puur waar ik de Homey voor gekocht heb. Somfy RTS aansturing, in mijn geval een projector scherm. Toevallig werkt Harmony er ook mee. Dus ook mooi meegenomen. Kan ik de lampen aansturen als een bepaalde activiteit wordt gestart of beëindigd. Zoals bijvoorbeeld zodra de activiteit Apple Beamer wordt gestart, start de Beamer op, gaat het projector scherm omlaag en worden de lampen gedimd tot 1%. Als de activiteit gestopt wordt natuurlijk visa versa >:) Werkt prima.

Dit was natuurlijk ook via Homebridge mogelijk. Alleen had ik dan weer extra apparatuur voor de het Somfy RTS protocol nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door TheKerremenke op 22-12-2020 12:57 . Reden: Toevoeging, voorbeeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
paQ schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:46:
[...]

Op de plus klikken, instellen accessoire, dan die strook ingedrukt houden, en als je hem dan een beetje naar links schuift, dan komt hij los en kun je hem verplaatsen.
Thx voor je hulp maar ik kom er nog niet uit. Waar verplaats ik deze dan naar toe? Ik heb het eea geprobeerd maar ik krijg het nog niet voor elkaar. Heb je wellicht een voorbeeld?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
hk12nl schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:03:
[...]

Thx voor je hulp maar ik kom er nog niet uit. Waar verplaats ik deze dan naar toe? Ik heb het eea geprobeerd maar ik krijg het nog niet voor elkaar. Heb je wellicht een voorbeeld?
naar de plek tussen Anders en Einde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
paQ schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:39:
[...]

naar de plek tussen Anders en Einde?
Ik krijg dan de melding: 'bewerking wordt niet ondersteund'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GX24P_tKEoT__t9kgqvg-aRczaA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XkkW4AY77zOmSDxvirtE6ycK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door hk12nl op 22-12-2020 15:48 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
hk12nl schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:46:
[...]

Ik krijg dan de melding: 'bewerking wordt niet ondersteund'

[Afbeelding]
maar nu voer je het script uit met als trigger dat de lamp wordt ingesteld (op x)

Er zal dus eerst een ALS (1) situatie moeten worden ingevoerd.
Dus tussen ALS en ANDERS.

dan krijg je dus: lamp gaat aan > trigger van script > script gaat lopen en dan is de uitkomst 1 of 2.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheKerremenke

Eufy 2K DIY Outdoor

Begin van het jaar heb ik de Eufycam 2 geprobeerd. Echter door veel interferentie problemen, het nadeel van batterij powered (hier niet nodig) en de vertraagde opnames (ivm batterij opnames). Heb ik ze toen heel snel terug gestuurd naar Coolblue. Zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62739268

Nadat ik al een Logitech Circle view onder de overkapping in de tuin had hangen. Voor de fun toen enkele goedkopere HomeKit camera’s gekocht. Een Eufy 2K, Eufy Pan & Tilt en de Aqara G2H. Puur om te kijken hoe slecht/goed deze waren. Deze zijn allemaal om binnen te gebruiken, dus helaas niet geschikt voor buiten.

Toch had ik graag weer een camera bij de oprit hangen. Puur om de voordeur, de brievenbus en mijn geparkeerde auto in de gaten te kunnen houden. Nogal wat pakketbezorgers proppen graag te grote pakketten in deze brievenbus. Mocht er een keer schade ontstaan, dan heb ik tenminste wat bewijslast om het e.e.a. aan te kunnen tonen.

Op Reddit las ik toevallig over iemand die een paar maanden geleden een Eufy 2K camera buiten in een outdoor behuizing had opgehangen. Deze behuizing om precies te zijn. https://www.amazon.com/gp...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1 Aangezien ik de Eufy 2K toch over had, besloten om een DIY projectje te starten.

Als eerste met een scherp mes en schuine kniptang aan de binnenkant de randen deels weg geknipt en gesneden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/byswvgoGFPd1nSpXPJxBiZB6IEY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PRv5USVLzr5vBqyZXNCQ33B3.jpg?f=user_large

Vervolgens past ie, wel een beetje schuin, precies erin. Het doorzichtig plastic en de witte kap passen er net overheen. De usb kabel is wel een beetje krapjes. Maar eenmaal die erin zit, blijft die zeker zitten. >:) Beetje passen en meten. De voorkant is net dicht, maar er zit een kleine spleet aan de onderkant. Echter kan vocht er via de onderkant altijd uit. De spleet aan de voorkant zou natuurlijk altijd nog met kit kunnen worden dicht gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E8WEYr7QZgfLyxcFmt46Tdjh9Dw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5ygVJTyBSr28AlXTEKkVrR2M.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CJoOPWEL5BRrw4mwaJRUSIf5SnY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ablr23haEqgKaO1e8i82rWxx.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f7SgzqRYZrZznyRbF27AR-wfpTU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/op4TA4JneO4sls4xrZJg4H9W.jpg?f=user_large

Daarna buiten een opbouwdoos gemonteerd. Waar stroom voor de buiten lamp en precies een stopcontact voor de usb lader in past. Daarna het meerendeel van de usb kabel opgerold en erin gepropt. Paste net. Toen de Eufy 2K camera in de outdoor behuizing opgehangen. Wel rekening met de kabel moeten houden, deze trok de camera omlaag. Waarna ik deze maar met een ty-wrap heb vast gezet. Nu blijft de camera prima in positie.

Verder werkt ie als elke andere HomeKit camera. Dus activiteiten zones, berichtgeving, opname mogelijkheden via HSV, enz werkt prima. Al met al een leuk klusje. Hoe die zich gaat houden in het natte Nederland zal ik tzt wel laten weten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IdqMSAQ3TvfWDwaan7aSYwamoZ8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/C2AZzf0fvxud1s7jELjy27b0.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWdb4B6ZNWqlPCmLUR5bHGlbtdk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DLEhBwVnByrZRc2kiOGYHIH0.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZqGgSbznfGjd5TBNaNzfUWrYOg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KsgrreejKQ7Xbn6UWauLeaZu.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door TheKerremenke op 22-12-2020 19:16 . Reden: Kleine aanpassingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Serena schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:28:
[...]

Aaargh.... 8)7 |:( 8)7 |:(
Net de air2 hier mee naar toe laten brengen.
Woninghub uitgezet.
iPad daarna uit- en aangezet.
Router uit- en aangezet
ATV uit- en aangezet
M’n iPhone uit- en aangezet

Air2 is weg als hub, maar de ATV blijft op standby staan in de woningapp?
In het menu van de ATV staat het vakantiehuis wel als verbonden.

Nog steeds geen externe verbinding via woningapp.

Geen idee wat ik nog meer kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Gooi de atv eens uit je huis. En voeg daarna opnieuw toe.
iCloud wijzigingen kunnen ook soms even duren. (Enkele minuten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
paQ schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:23:
Gooi de atv eens uit je huis. En voeg daarna opnieuw toe.
iCloud wijzigingen kunnen ook soms even duren. (Enkele minuten)

[ Voor 26% gewijzigd door readytoflow op 22-12-2020 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
readytoflow schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:45:
[...]

Heb de ATV verwijderd in de woningapp.
Maar als hub blijft ie staan? (Zeker 10
Minuten gelden inmiddels)
In het menu vd ATV kan ik niet zoveel?
Volgens mij heb ik een blackout van al dit gepruts :X
Yes!!
Likt erop dat het weer werkt.
ATV uit m’n appraten verwijderd (instellingen>iCloud).
Op de ATV alles uitgelogd. iCloud, standaardgebruiker.

Daarna weer opnieuw toegevoegd.

Op 4G zie ik nu de woning weer.

[ Voor 25% gewijzigd door readytoflow op 22-12-2020 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:59
TheKerremenke schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:57:

Eufy 2K DIY Outdoor

Begin van het jaar heb ik de Eufycam 2 geprobeerd. Echter door veel interferentie problemen, het nadeel van batterij powered (hier niet nodig) en de vertraagde opnames (ivm batterij opnames). Heb ik ze toen heel snel terug gestuurd naar Coolblue. Zie https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62739268

Nadat ik al een Logitech Circle view onder de overkapping in de tuin had hangen. Voor de fun toen enkele goedkopere HomeKit camera’s gekocht. Een Eufy 2K, Eufy Pan & Tilt en de Aqara G2H. Puur om te kijken hoe slecht/goed deze waren. Deze zijn allemaal om binnen te gebruiken, dus helaas niet geschikt voor buiten.

Toch had ik graag weer een camera bij de oprit hangen. Puur om de voordeur, de brievenbus en mijn geparkeerde auto in de gaten te kunnen houden. Nogal wat pakketbezorgers proppen graag te grote pakketten in deze brievenbus. Mocht er een keer schade ontstaan, dan heb ik tenminste wat bewijslast om het e.e.a. aan te kunnen tonen.

Op Reddit las ik toevallig over iemand die een paar maanden geleden een Eufy 2K camera buiten in een outdoor behuizing had opgehangen. Deze behuizing om precies te zijn. https://www.amazon.com/gp...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1 Aangezien ik de Eufy 2K toch over had, besloten om een DIY projectje te starten.

Als eerste met een scherp mes en schuine kniptang aan de binnenkant de randen deels weg geknipt en gesneden.

[Afbeelding]

Vervolgens past ie, wel een beetje schuin, precies erin. Het doorzichtig plastic en de witte kap passen er net overheen. De usb kabel is wel een beetje krapjes. Maar eenmaal die erin zit, blijft die zeker zitten. >:) Beetje passen en meten. De voorkant is net dicht, maar er zit een kleine spleet aan de onderkant. Echter kan vocht er via de onderkant altijd uit. De spleet aan de voorkant zou natuurlijk altijd nog met kit kunnen worden dicht gemaakt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daarna buiten een opbouwdoos gemonteerd. Waar stroom voor de buiten lamp en precies een stopcontact voor de usb lader in past. Daarna het meerendeel van de usb kabel opgerold en erin gepropt. Paste net. Toen de Eufy 2K camera in de outdoor behuizing opgehangen. Wel rekening met de kabel moeten houden, deze trok de camera omlaag. Waarna ik deze maar met een ty-wrap heb vast gezet. Nu blijft de camera prima in positie.

Verder werkt ie als elke andere HomeKit camera. Dus activiteiten zones, berichtgeving, opname mogelijkheden via HSV, enz werkt prima. Al met al een leuk klusje. Hoe die zich gaat houden in het natte Nederland zal ik tzt wel laten weten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb ze gewoon buiten hangen en de openingen ff dichtgeplakt met isolatietape/ducttape. Ding zit verder zo strak in elkaar dat ie prima spatwaterdicht is. Hangen nu al een paar maanden in weer en wind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
B-lex schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:54:
[...]

Ik heb ze gewoon buiten hangen en de openingen ff dichtgeplakt met isolatietape/ducttape. Ding zit verder zo strak in elkaar dat ie prima spatwaterdicht is. Hangen nu al een paar maanden in weer en wind.
Dat was me te eenvoudig. >:) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
B-lex schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:54:
[...]

Same. Alle openingen dichtgeplakt met elektriciteitstape. Zo werken de speaker en microfoon ook nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
paQ schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:34:
[...]

maar nu voer je het script uit met als trigger dat de lamp wordt ingesteld (op x)

Er zal dus eerst een ALS (1) situatie moeten worden ingevoerd.
Dus tussen ALS en ANDERS.

dan krijg je dus: lamp gaat aan > trigger van script > script gaat lopen en dan is de uitkomst 1 of 2.
Thx voor je hulp en geduld. Ik begin het te begrijpen en heb het werken gekregen d:)b

Nog een vraag; kan je ook een eindtijd meegeven?

Ik heb een hue lamp in de buitenlamp gedaan. Deze brand van zonsondergang tot 01.00 uur. Zou graag willen dat als ik thuis kom na 01.00 uur hij aan gaat en na een minuut of 10 weer uit.

Ik ben al zover:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w157EL3gX5WWkG1G6Gy6mMAxu3A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Wl51NPCG3CtWOvWlopeEUtV.jpg?f=fotoalbum_large

Nu dacht ik dat ik op einde iets qua tijd moet toevoegen maar dat staat er niet tussen. Kan dit unerhaupt?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@hk12nl De eerste stap uit je screenshot is overigens niet nodig. Je kunt gelijk beginnen met Als.

Via shortcuts kun je volgens mij wel iets doen met tijden, maar die moet je dan uit een datum variabele gaan halen. Dit begint meer op programmeren te lijken. Voor tijd condities kun je denk ik dan beter een app als de Home+ app gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Nou dat ligt er maar net aan wat hij als trigger in de automation heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:53:
Nou dat ligt er maar net aan wat hij als trigger in de automation heeft.
Ik ben uitgegaan van de vraag zoals geformuleerd door @hk12nl bovenaan deze pagina. Daar lees ik dat zonsondergang als trigger gebruikt moet worden. In dat geval kun je gelijk beginnen met Als.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist de Netatmo deurbel besteld maar ik lees dat een werkende gong ‘vereist’ is. Ik heb deze niet en wil deze ook niet hebben.

Iemand ervaring met een HomeKit deurbel zónder fysieke gong/schel?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Toppe schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:08:
Zojuist de Netatmo deurbel besteld maar ik lees dat een werkende gong ‘vereist’ is. Ik heb deze niet en wil deze ook niet hebben.

Iemand ervaring met een HomeKit deurbel zónder fysieke gong/schel?
Er schijnt een omvormer te zijn die op 230V werkt die je deurbel van stroom kan voorzien. Dus ipv een gong. Tenminste een Logitech View deurbel heb ik eens ergens gehoord of gelezen. Misschien dat dat ook werkt voor een Netatmo deurbel. Zal even kijken of ik een link kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Hier is een link naar een topic op Reddit, over het aansluiten van een smart cameradeurbel zonder gong.
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:37:
[...]

Er schijnt een omvormer te zijn die op 230V werkt die je deurbel van stroom kan voorzien. Dus ipv een gong. Tenminste een Logitech View deurbel heb ik eens ergens gehoord of gelezen. Misschien dat dat ook werkt voor een Netatmo deurbel. Zal even kijken of ik een link kan vinden.
Ik heb een gong gehad en ook de benodigde beltrafo zit er. De gong heb ik alleen na een schildersbeurt er afgehaald en vervolgens is hij om een of andere vage reden in de kliko beland. Verder is alle bedrading etc gewoon aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Toppe schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:59:
[...]

Ik heb een gong gehad en ook de benodigde beltrafo zit er. De gong heb ik alleen na een schildersbeurt er afgehaald en vervolgens is hij om een of andere vage reden in de kliko beland. Verder is alle bedrading etc gewoon aanwezig.
Dan kun je die beltrafo gewoon gebruiken!

Have Fun Funske

funske schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:49:
[...]

Dan kun je die beltrafo gewoon gebruiken!
Dat hoopte ik al, al hoewel ik zojuist even een gong heb gekocht dus die ga ik zo even ophangen, voor die €9 hoef je het niet te laten.

Op de installatie video’s zie je dat ze namelijk hun gong ‘adapter’ wel aansluiten op de gong zelf en met de opkomende verhuizing heb ik het liefst alles in één keer goed zodat ik later niet alsnog sta te kviolen om het huis op te leveren met een deurbel.

Ik plak gewoon een stuk tape over de bel zelf want wil niet dat dat ding herrie maakt :+.

Nu wachten tot zondag voordat de Netatmo er is... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
Ik lees verschillende ervaringen van jullie met het buiten hangen van de Eufy Security Indoor Cam 2K. Ik ben nu ook aan het kijken om een camera aan te schaffen. Voor deze prijs best interessant. Zijn er ook mensen die die Eufy IndoorCam 2K Pan & Tilt hebben aangeschaft voor buiten? Voor het prijsverschil hoef ik het niet te laten maar kan mij voorstellen dat deze door zijn functionaliteit minder schikt is voor buiten. Iemand ervaring hiermee?

En voor de mensen met meerdere HomeKit camera’s; hebben jullie ook het duurste iCloud abbo? Ik las dat je met het 200gb 1 camera op de iCloud kan aansluiten en ik wil er eigenlijk 2 :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
hk12nl schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:44:
Ik lees verschillende ervaringen van jullie met het buiten hangen van de Eufy Security Indoor Cam 2K. Ik ben nu ook aan het kijken om een camera aan te schaffen. Voor deze prijs best interessant. Zijn er ook mensen die die Eufy IndoorCam 2K Pan & Tilt hebben aangeschaft voor buiten? Voor het prijsverschil hoef ik het niet te laten maar kan mij voorstellen dat deze door zijn functionaliteit minder schikt is voor buiten. Iemand ervaring hiermee?

En voor de mensen met meerdere HomeKit camera’s; hebben jullie ook het duurste iCloud abbo? Ik las dat je met het 200gb 1 camera op de iCloud kan aansluiten en ik wil er eigenlijk 2 :)
Ja, ik heb het duurste en dat is nog te weinig. Er kunnen maar 5 camera’s op en ik heb er 9 plus een Ring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
hk12nl schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:44:

Ik heb hier een pan & tilt eufy staan. Maar die staat eigenlijk meer stil dan dat die pan’t. :+ Voordeel hiervan is dat als je in Eufy instelt dat ie een persoon/dier of auto herkent, hij deze kan volgen. Dit werkt dan ook door in HK. Maar kan niet in Hk ingesteld worden, enkel via de Eufy software. Idem geldt voor handmatig via de software draaien en verstellen. (Het pan & tilt).

Ik heb er over nagedacht om deze buiten op te hangen. Maar dat is lastiger dan met een gewone 2K. Er is geen waterbestendige behuizing te verkrijgen zoals bij de gewone toevallig wel was. Tenzij die onder een afdakje hangt. Dat gaat altijd.

Daarnaast zul je bij muur montage eerder een andere mount nodig moeten hebben. Hij beschikt wel over schroefdraad, dat is dan weer een groot voordeel. Zo’n beetje iedere standaard camera mount is ervoor te gebruiken.

Kwa iCloud zit ik op de 2 TB. Puur vanwege de camera’s. Er zitten nu 4 camera’s in. Dus er is hier nog ruimte voor een extra. >:) Maar wel jammer dat het maximum op 5 ligt ipv 10 ofzo. Zijn genoeg mensen die er meer hebben hangen namelijk.

In ieder geval zul je gezien het bedrag niet snel een miskoop aan een van beide hebben.

Even terzijde:
Grootste voordeel tov de Eufycam 2 is het ontbreken van de batterij. In mijn ogen dan. Dit is zowel een voor- als nadeel. Batterij maakt het mogelijk om deze overal op te hangen zonder over stroom te hoeven nadenken. Nadeel deze moeten om de zoveel tijd opgeladen worden. En ze beginnen later met opnemen/melding geven. Aangezien ze eerst “wakker” moeten worden. Bij mijn oprit betekende dit dat mensen soms al bij de garage/voordeur waren alvorens dat ie opname/melding gaf.

[ Voor 13% gewijzigd door TheKerremenke op 25-12-2020 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
TheKerremenke schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:21:
[...]

Ik heb hier een pan & tilt eufy staan. Maar die staat eigenlijk meer stil dan dat die pan’t. :+ Voordeel hiervan is dat als je in Eufy instelt dat ie een persoon/dier of auto herkent, hij deze kan volgen. Dit werkt dan ook door in HK. Maar kan niet in Hk ingesteld worden, enkel via de Eufy software. Idem geldt voor handmatig via de software draaien en verstellen. (Het pan & tilt).

Ik heb er over nagedacht om deze buiten op te hangen. Maar dat is lastiger dan met een gewone 2K. Er is geen waterbestendige behuizing te verkrijgen zoals bij de gewone toevallig wel was. Tenzij die onder een afdakje hangt. Dat gaat altijd.

Daarnaast zul je bij muur montage eerder een andere mount nodig moeten hebben. Hij beschikt wel over schroefdraad, dat is dan weer een groot voordeel. Zo’n beetje iedere standaard camera mount is ervoor te gebruiken.

Kwa iCloud zit ik op de 2 TB. Puur vanwege de camera’s. Er zitten nu 4 camera’s in. Dus er is hier nog ruimte voor een extra. >:) Maar wel jammer dat het maximum op 5 ligt ipv 10 ofzo. Zijn genoeg mensen die er meer hebben hangen namelijk.

In ieder geval zul je gezien het bedrag niet snel een miskoop aan een van beide hebben.

Even terzijde:
Grootste voordeel tov de Eufycam 2 is het ontbreken van de batterij. In mijn ogen dan. Dit is zowel een voor- als nadeel. Batterij maakt het mogelijk om deze overal op te hangen zonder over stroom te hoeven nadenken. Nadeel deze moeten om de zoveel tijd opgeladen worden. En ze beginnen later met opnemen/melding geven. Aangezien ze eerst “wakker” moeten worden. Bij mijn oprit betekende dit dat mensen soms al bij de garage/voordeur waren alvorens dat ie opname/melding gaf.
Ja dat las ik al inderdaad (batterijen) vandaar dat ik sowieso voor stroom ga. Ik ga dan denk ik voor de non pan & tilt ga. Thx voor jullie ervaringen en opmerkingen.

Edit: nog 1 vraag. Heb ik hiervoor een sd card nodig? Als ik via de iCloud ga?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12:33
hk12nl schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:15:
[...]

Ja dat las ik al inderdaad (batterijen) vandaar dat ik sowieso voor stroom ga. Ik ga dan denk ik voor de non pan & tilt ga. Thx voor jullie ervaringen en opmerkingen.

Edit: nog 1 vraag. Heb ik hiervoor een sd card nodig? Als ik via de iCloud ga?
Nee, dat is niet nodig, aan de ander kant wat kost een SD kaart nou, en dan heb je ook local storage die je met de eufy app uit kunt lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
Iemand als eens getest dat als een scène geactiveerd is (bv slaap lekker; alle lampen gaan uit), hij de automatisering overruled?

Ik denk dat aan een situatie in de zomer waarbij ik de lampen automatisch aan laat gaan met zonsondergang echter als ik dan al in bed lig dan hoeven ze niet aan te gaan. Als dan de scène ‘slaap lekker’ al geactiveerd is houdt die de boel tegen hoop ik. Iemand toevallig al ervaring mee?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hk12nl schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 19:58:
Iemand als eens getest dat als een scène geactiveerd is (bv slaap lekker; alle lampen gaan uit), hij de automatisering overruled?

Ik denk dat aan een situatie in de zomer waarbij ik de lampen automatisch aan laat gaan met zonsondergang echter als ik dan al in bed lig dan hoeven ze niet aan te gaan. Als dan de scène ‘slaap lekker’ al geactiveerd is houdt die de boel tegen hoop ik. Iemand toevallig al ervaring mee?
Mij is niet bekend of je een scène als conditie kan opnemen in een automation, maar je kunt toch wel alle individuele onderdelen uit een scène als conditie instellen? Wel wat meer werk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:28:
[...]

Mij is niet bekend of je een scène als conditie kan opnemen in een automation, maar je kunt toch wel alle individuele onderdelen uit een scène als conditie instellen? Wel wat meer werk natuurlijk.
Bijna al mijn automations triggeren scènes. Dus ja, dat kan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:38:
[...]

Bijna al mijn automations triggeren scènes. Dus ja, dat kan…
Scènes als actie inregelen in mij ook bekend, maar als conditie gebruiken? Dat laatste is de vraag van deze tweaker.

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 26-12-2020 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:41:
[...]

Scènes als actie inregelen in mij ook bekend, maar als conditie gebruiken (wat de eigenlijke vraag is)?
Je bedoelt: Als scène aan is, dan mag iets wel/niet starten?
Dat weet ik ook niet. Denk niet dat dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:42:
[...]

Je bedoelt: Als scène aan is, dan mag iets wel/niet starten?
Dat weet ik ook niet. Denk niet dat dat kan.
Ja dat! Zo heb ik de vraag van @hk12nl gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Nu online
Thx voor jullie reacties @meesje en @Serena. Ik ga weer even verder proberen. d:)b

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hij is zojuist binnen gekomen en opgehangen!

In eerste instantie wou hij niet verbinden met WiFi, je moet hem dan los halen, resetten tot hij groen wordt. Dat gebeurt dus niet.

Uiteindelijk gelukt (door gewoon de beltrafo uit en aan te zetten) en toen wou hij niet verbinden met d WiFi die ik speciaal voor IoT heb, daar de 5GHz uit moeten zetten (andere apparaten moesten ook 2.4 hebben en werkte prima met 5GHz er naast) en toen kwam hij online.

De Netatmo app is waardeloos, vindt bij 1 keer drukken dat er wel 5 keer is aangemeld. HomeKit werkt netjes en ook de chime werkt perfect op de HomePod’s. Al had een luider volume daar wel de voorkeur gehad. Muziek staat hier altijd aan op achtergrond volume dus niet altijd even hoorbaar.

Het is nu even wachten op de HSV ondersteuning. Ik weet dat die er nu niet is en de Logitech wel, maar die is helemaal zwart op een wit kozijn.

In ons nieuwe huis wil ik de plek van de bel nog eens goed onder de loep nemen. Wellicht dat ik hem wil laten verplaatsen.

Gezien het nieuwbouw is wil ik nog wel goed gaan kijken wat ik allemaal qua domotica wilt. Ik wil over de fysieke schakelaars heen gaan behangen. Op een aantal plekken komen 4 schakelaars naast elkaar en 4 blindplaten is ook niet de mooiste oplossing :+

Voor nu dik tevreden! Enige ‘aanpassing’ zou een knop in HomeKit zijn. Dat als op de bel gedrukt wordt het licht aangaat. Nu werkt dat alleen met beweging. Licht ging aan toen de foto’s gemaakt waren dus heel snel is het niet :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRlTBQO8QEnyuxEW_nwfAtQnfS4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3a1b6ZN64d6WOWhVxBTg1UOn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v5aiesKYQGKTAIwfbU-Sxd7sNOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EunoxP2LpRKRiQecYKIQxRYm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90OFgw7iRmlgerVBFV85olACMz0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D02CRUs3BeyhWpK0o5LtFsCX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uteoIbuc6AWk8xd9jGeWWLaa4vQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tFQYecU3LaBSmS7ri4IUW37Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8fFgyCSVrxoQMyCjj_c-O6yoIyI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mMLwcqK39ca2VNZB30VlXBiR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Toppe op 27-12-2020 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Toppe schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:45:
Hij is zojuist binnen gekomen en opgehangen!

In eerste instantie wou hij niet verbinden met WiFi, je moet hem dan los halen, resetten tot hij groen wordt. Dat gebeurt dus niet.

Uiteindelijk gelukt (door gewoon de beltrafo uit en aan te zetten) en toen wou hij niet verbinden met d WiFi die ik speciaal voor IoT heb, daar de 5GHz uit moeten zetten (andere apparaten moesten ook 2.4 hebben en werkte prima met 5GHz er naast) en toen kwam hij online.

De Netatmo app is waardeloos, vindt bij 1 keer drukken dat er wel 5 keer is aangemeld. HomeKit werkt netjes en ook de chime werkt perfect op de HomePod’s. Al had een luider volume daar wel de voorkeur gehad. Muziek staat hier altijd aan op achtergrond volume dus niet altijd even hoorbaar.

Het is nu even wachten op de HSV ondersteuning. Ik weet dat die er nu niet is en de Logitech wel, maar die is helemaal zwart op een wit kozijn.

In ons nieuwe huis wil ik de plek van de bel nog eens goed onder de loep nemen. Wellicht dat ik hem wil laten verplaatsen.

Gezien het nieuwbouw is wil ik nog wel goed gaan kijken wat ik allemaal qua domotica wilt. Ik wil over de fysieke schakelaars heen gaan behangen. Op een aantal plekken komen 4 schakelaars naast elkaar en 4 blindplaten is ook niet de mooiste oplossing :+

Voor nu dik tevreden! Enige ‘aanpassing’ zou een knop in HomeKit zijn. Dat als op de bel gedrukt wordt het licht aangaat. Nu werkt dat alleen met beweging. Licht ging aan toen de foto’s gemaakt waren dus heel snel is het niet :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Alweer een portrait mode deurbel. Ik blijf dat vreemd vinden…

En een puntje van kritiek. Kabelmanagement bij je tv!!! Ik snap niet dat mensen er niet gek van worden dat er aan alle kanten kabels achter hun tv vandaan komen. Werk dat netjes weg…

Dat met die ‘lichtknop’. Wat bedoel je precies? Volgens mij kun je toch gewoon instellen dat het licht aan gaat als de bel wordt ingedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:05:
[...]

Alweer een portrait mode deurbel. Ik blijf dat vreemd vinden…

En een puntje van kritiek. Kabelmanagement bij je tv!!! Ik snap niet dat mensen er niet gek van worden dat er aan alle kanten kabels achter hun tv vandaan komen. Werk dat netjes weg…

Dat met die ‘lichtknop’. Wat bedoel je precies? Volgens mij kun je toch gewoon instellen dat het licht aan gaat als de bel wordt ingedrukt?
Hij hangt nu iets meer dan een uur. En ik wordt nu al gek, net gereset omdat HomeKit de verbinding kwijt was (ook de Netatmo app kon geen live verbinding maken) werkte 2 minuten en nu weer de verbinding kwijt. Bloed irritant.

Kabels: woonkamer is nog niet klaar ;)

Knop: nee, je ziet alleen een camera in de woning app en een bewegingsmelder. De knop is er dus niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 27-12-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Toppe schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:23:
[...]

Hij hangt nu iets meer dan een uur. En ik wordt nu al gek, net gereset omdat HomeKit de verbinding kwijt was (ook de Netatmo app kon geen live verbinding maken) werkte 2 minuten en nu weer de verbinding kwijt. Bloed irritant.
Ik voorzie een retourtje…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:24:
[...]

Ik voorzie een retourtje…
En nu doet hij het alweer een aantal minuten. Heb dat wel eens vaker met HomeKit, lijkt wel alsof het eco systeem even moet wennen aan een nieuw apparaat.

Foto’tje met en zonder 25 graden beugel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mAocXtZtK_d6HhiywxBZBazlRNY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ayMdnod2AdwVH3Wiky6Jl9d4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IMkaXtzRUFiPrQo8dpeiZvbQqSQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fUqwZIC7zL50IZaWjcJYZTfN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door Toppe op 27-12-2020 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 21:44
Toppe schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:29:
[...]

En nu doet hij het alweer een aantal minuten. Heb dat wel eens vaker met HomeKit, lijkt wel alsof het eco systeem even moet wennen aan een nieuw apparaat.

Foto’tje met en zonder 25 graden beugel:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Had dat in het begin met de Netatmo ook, aantal keren offline.
Denk wel dat hij eerst aantal updates moet ophalen.
Laatste 4 weken camera wel steeds online en snel reageren op aanbellen.
Gebruik hem niet in Homekit, maar via relais en Kaku module wel meldingen in Google. Software updates komen wel rap achter elkaar binnen, maar dat is wel vaker bij Netatmo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MadDog11 schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:47:
[...]

Had dat in het begin met de Netatmo ook, aantal keren offline.
Denk wel dat hij eerst aantal updates moet ophalen.
Laatste 4 weken camera wel steeds online en snel reageren op aanbellen.
Gebruik hem niet in Homekit, maar via relais en Kaku module wel meldingen in Google. Software updates komen wel rap achter elkaar binnen, maar dat is wel vaker bij Netatmo :)
Nice! Daar hoopte ik ook op. Je hoort wisselende verhalen over Netatmo en hun software. Gelukkig zijn ze wel altijd consequent: ze annuleren geen features.

Ik ga hem nu maar even een paar dagen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 21:44
Sinds dat ik hem heb, september is de stabiliteit verbetert, dropbox ondersteuning erbij gekomen, dus na verloop van tijd wordt Netatmo beter, is mijn ervaring. Had al 2 présences en 2 welcomes met deurcontacten, binnensirene, brandmelder, weerstation met windmeter, regenmeter en paar extra binnenunits en home healthy coach. Kan wel zeggen dat ik Netatmo fan ben, soms lang wachten op iets, maar het komt wel 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hk12nl schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 22:48:
Thx voor jullie reacties @meesje en @Serena. Ik ga weer even verder proberen. d:)b
Wat betreft scènes als conditie, zou je (mocht je homebridge hebben) kunnen overwegen om een dummy schakelaar in te stellen welke aan/uit gaat wanneer een scène ge(de)activeerd wordt. Deze dummy switch kun je dan weer opnemen als conditie in je automation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:21:
[...]

Wat betreft scènes als conditie, zou je (mocht je homebridge) hebben kunnen overwegen om een dummy schakelaar in te stellen welke aan/uit gaat wanneer een scène ge(de)activeerd wordt. Deze dummy switch kun je dan weer opnemen als conditie in je automation.
Ja, idd een prima oplossing. Ik maak regelmatig gebruik van dummy switches. Werkt goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 19:02
Toppe schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:55:
Nice! Daar hoopte ik ook op. Je hoort wisselende verhalen over Netatmo en hun software. Gelukkig zijn ze wel altijd consequent: ze annuleren geen features.

Ik ga hem nu maar even een paar dagen gebruiken.
Ik gebruik Netatmo icm mijn Velux raam en ik had ook dat geklooi in het begin. Nu eigenlijk helemaal niet meer, dus ook ik had het idee dat het vooral (of eigenlijk alleen) in het begin speelde. Ik werd er ook gek van, want een Velux haal je er ook niet even uit om het spul om te ruilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 00:47
elcastel schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:02:
[...]

Ik gebruik Netatmo icm mijn Velux raam en ik had ook dat geklooi in het begin. Nu eigenlijk helemaal niet meer, dus ook ik had het idee dat het vooral (of eigenlijk alleen) in het begin speelde. Ik werd er ook gek van, want een Velux haal je er ook niet even uit om het spul om te ruilen.
Enkele maanden geleden is er een software update van Velux uitgerold naar hun bridges, die heeft de voortdurend wegvallende verbindingen met de dakramen en rolluiken opgelost _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:49
Ik heb een prima werkende setup met Homekit. Ook van buiten werkt de bediening prima (ik gebruik nu nog mijn iPad als hub, vanaf morgen hopelijk een Homepod Mini). Maar ik heb wel een probleem. Op m'n iPhone gebruik ik Wireguard als VPN naar huis (daar staat een Raspberry Pi als Wireguard server). Deze app houdt de VPN verbinding altijd open, waardoor ik op m'n iPhone ook de servers thuis kan bereiken.

Maar de Homekit bediening werkt dan niet meer! Dus de bediening werkt goed als de VPN uit staat, maar als de VPN aan staat werkt het niet meer. Iemand een tip om dit weer werkend te krijgen? Want ik ga natuurlijk niet telkens als ik een apparaat wil bedienen, de VPN uit en weer aan zetten...
PhilipsFan schreef op woensdag 30 december 2020 @ 02:52:
Ik heb een prima werkende setup met Homekit. Ook van buiten werkt de bediening prima (ik gebruik nu nog mijn iPad als hub, vanaf morgen hopelijk een Homepod Mini). Maar ik heb wel een probleem. Op m'n iPhone gebruik ik Wireguard als VPN naar huis (daar staat een Raspberry Pi als Wireguard server). Deze app houdt de VPN verbinding altijd open, waardoor ik op m'n iPhone ook de servers thuis kan bereiken.

Maar de Homekit bediening werkt dan niet meer! Dus de bediening werkt goed als de VPN uit staat, maar als de VPN aan staat werkt het niet meer. Iemand een tip om dit weer werkend te krijgen? Want ik ga natuurlijk niet telkens als ik een apparaat wil bedienen, de VPN uit en weer aan zetten...
HomeKit is niet gemaakt om (goed) te werken met een VPN. Een VPN houdt al je verkeer bij, je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je UDP poort 5353 volledig doorlaat of zelfs al afvangt bij je router.

Waarom niet kiezen voor een oplossing waarbij je geen VPN nodig hebt? Je zal echt geen bouwplannen van een nucleaire kerncentrale of lanceercodes van MOAB’s opgeslagen hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 31-12-2020 10:03 ]

• PhilipsFan
Toppe schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:01:
[...]

HomeKit is niet gemaakt om (goed) te werken met een VPN. Een VPN houdt al je verkeer bij, je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je UDP poort 5353 volledig doorlaat of zelfs al afvangt bij je router.

Waarom niet kiezen voor een oplossing waarbij je geen VPN nodig hebt? Je zal echt geen bouwplannen van een nucleaire kerncentrale of lanceercodes van MOAB’s opgeslagen hebben.
Zeg je me nu dat ik prima mijn thuiswebserver met zelfgebouwde software (die verder niet beveiligd is) gewoon aan het internet kan hangen? Of de Windows shares met alle familiefoto's erop? Ik hoop dat dat niet serieus bedoeld is. De VPN heeft niks te maken met Homekit, die gebruik ik om op afstand veilig mijn bestanden te kunnen benaderen. Dat Homekit niet meer werkt is een bij-effect.

Inmiddels werkt het trouwens wel. Ik heb de raspberry waar de VPN server op draait, ook ingericht als mDNS-reflector mbt avahi-daemon. Dat was de gesuggereerde oplossing die ik op internet kon vinden. Maar het gekke is dat het blijft werken als ik Avahi stop zet. Dus ik weet niet of het nu door die oplossing komt of dat Homekit nu heeft uitgevonden dat de bediening via iCloud moet lopen. Ik wacht even af of het blijft werken en dan rapporteer ik hier weer.

Overigens heb ik inmiddels een Homepod Mini weten te bemachtigen, wat een leuk ding. Siri is waardeloos (en staat dus ook uit), maar hij doet het prima als Homekit hub en je kunt er dingen op omroepen in huis, wat een handige functie!

• hk12nl
  • Nu online
Zijn er hier mensen die de ‘Eve voor homekit’ app gebruiken om zo meer variabelen toe te voegen aan de HomeKit automatiseringen? Ik ben er mee aan het tweaken en ben er erg enthousiast over.

https://apps.apple.com/nl/app/eve-for-homekit/id917695792

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PhilipsFan schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:10:
[...]

Zeg je me nu dat ik prima mijn thuiswebserver met zelfgebouwde software (die verder niet beveiligd is) gewoon aan het internet kan hangen? Of de Windows shares met alle familiefoto's erop? Ik hoop dat dat niet serieus bedoeld is. De VPN heeft niks te maken met Homekit, die gebruik ik om op afstand veilig mijn bestanden te kunnen benaderen. Dat Homekit niet meer werkt is een bij-effect.

Inmiddels werkt het trouwens wel. Ik heb de raspberry waar de VPN server op draait, ook ingericht als mDNS-reflector mbt avahi-daemon. Dat was de gesuggereerde oplossing die ik op internet kon vinden. Maar het gekke is dat het blijft werken als ik Avahi stop zet. Dus ik weet niet of het nu door die oplossing komt of dat Homekit nu heeft uitgevonden dat de bediening via iCloud moet lopen. Ik wacht even af of het blijft werken en dan rapporteer ik hier weer.

Overigens heb ik inmiddels een Homepod Mini weten te bemachtigen, wat een leuk ding. Siri is waardeloos (en staat dus ook uit), maar hij doet het prima als Homekit hub en je kunt er dingen op omroepen in huis, wat een handige functie!
Ik neem je opmerking al niet serieus. Je server hangt al aan het internet. Je VPN kan nog zo goed beveiligd zijn, je moet beginnen bij de basis: Je server.

Als ik jou was zou ik vooral beginnen met het beveiligen van je server.

Hier gebruiken we gewoon iCloud met 2 staps verificatie en een sterk wachtwoord, werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hk12nl schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:28:
Zijn er hier mensen die de ‘Eve voor homekit’ app gebruiken om zo meer variabelen toe te voegen aan de HomeKit automatiseringen? Ik ben er mee aan het tweaken en ben er erg enthousiast over.

https://apps.apple.com/nl/app/eve-for-homekit/id917695792
Ja! Zo is bijvoorbeeld de Netatmo deurbel knop wel bruikbaar in Eve maar niet in de Home app.

Stiekem hoopte ik dat iOS 14 een betere Home app zou hebben die wat uitgebreider is (bijvoorbeeld notificatie bij niet reagerende apparaten) maar die hoop gooi ik nu maar op iOS 15

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:24
Toppe schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:45:

Als er toch domotica is dan hoeven de fysieke schakelaars toch niet in de ruimte te zitten op de plek waar ze normaal zouden zitten? Maak in je technische ruimte 1 wand met alle fysieke schakelaars/blindplaten.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• PhilipsFan
Toppe schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:45:
[...]

Ik neem je opmerking al niet serieus. Je server hangt al aan het internet. Je VPN kan nog zo goed beveiligd zijn, je moet beginnen bij de basis: Je server.

Als ik jou was zou ik vooral beginnen met het beveiligen van je server.

Hier gebruiken we gewoon iCloud met 2 staps verificatie en een sterk wachtwoord, werkt prima.
Volgens mij begrijpen we elkaar niet goed. Mijn server hangt niet aan internet. Die is alleen op het interne netwerk bereikbaar. Van buitenaf staat alleen een VPN poort open, dat wordt geforward naar mijn eigen VPN-server (een ander apparaat dus, geen VPN-dienst). Als je beschikt over de juiste keys kun je (bv met je telefoon) inloggen op de VPN-server en die vormt dan de brug tussen beide netwerken. Dan kun je vanaf je telefoon bij alle apparaten in huis, zonder dat je attack surface te groot wordt. De enige manier om binnen te komen is via de VPN-server want die heeft als enige een poort open staan. Die server is uiteraard wel goed beveiligd. Dit is een beproefde en veilige manier.

Alleen snapt Homekit dit dus niet. De telefoon denkt dat hij in het lokale netwerk zit (wat feitelijk gezien ook zo is via de VPN), maar de mDNS requests komen er niet doorheen (want die willen niet door een VPN). Dus Homekit zou eigenlijk moeten begrijpen dat hij vanuit Homekit-perspectief NIET op het lokale netwerk zit en de verzoeken via iCloud moeten versturen. Zoals dat ook gebeurt als je echt op een buitenliggend netwerk zit. Ik hoop dat ik het nu goed heb uitgelegd?
No Hands schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:58:
[...]

Als er toch domotica is dan hoeven de fysieke schakelaars toch niet in de ruimte te zitten op de plek waar ze normaal zouden zitten? Maak in je technische ruimte 1 wand met alle fysieke schakelaars/blindplaten.
De installateur ziet me al aankomen, gesprek moet nog plaats vinden maar ondertussen wel een punt of 50 die ik wil.... als ik de schakelaars op een andere plek wil hebben ben ik bang dat ik m’n portemonnee moet inruilen voor een kruiwagen vol met geld...

En de technische ruimte komt op zolder (althans, dat is de planning) zodat ik voldoende ruimte heb voor m’n servers, gateway’s, switches, NVR’s :)

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 21:49
Toppe schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:01:
[...]

Niet helemaal zeker of de technieken gelijk zijn, maar ik heb hier ook een VPN mogelijkheid. (Ziggo modem in bridge met een netgear router met van mogelijkheid). Op de telefoon openvpn en zo van buitenaf de mogelijkheid om met een VPN naar huis te gaan.
Als ik me nog wel goed kan herinneren was er wel een optie in de netgearVPN waarbij je alleen vanaf de router weer terug het internet op kon, of ook werkelijk het lokale (thuis)netwerk.

Als ik ergens buiten ben en ik start een VPN, (iPhone --> instellingen -->vpn) dan kan ik overal op het lokale netwerk bij (alsof ik thuis zit), maar ook Homekit werkt zonder enig probleem. Effectief merk ik geen enkel verschil dus.
blazez schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:47:
[...]

Niet helemaal zeker of de technieken gelijk zijn, maar ik heb hier ook een VPN mogelijkheid. (Ziggo modem in bridge met een netgear router met van mogelijkheid). Op de telefoon openvpn en zo van buitenaf de mogelijkheid om met een VPN naar huis te gaan.
Als ik me nog wel goed kan herinneren was er wel een optie in de netgearVPN waarbij je alleen vanaf de router weer terug het internet op kon, of ook werkelijk het lokale (thuis)netwerk.

Als ik ergens buiten ben en ik start een VPN, (iPhone --> instellingen -->vpn) dan kan ik overal op het lokale netwerk bij (alsof ik thuis zit), maar ook Homekit werkt zonder enig probleem. Effectief merk ik geen enkel verschil dus.
Dat zal in combinatie zijn met de firewall.

Ikzelf heb mijn server in mijn eigen subnet hangen en het smarthome gedeelte in een VLAN. Die VLAN is volledig dicht getimmerd en laat alleen het verkeer door wat strikt noodzakelijk is.

Een VPN is een netwerk, geen beveiligingsmaatregel!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
Toppe schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:52:
[...]

Dat zal in combinatie zijn met de firewall.

Ikzelf heb mijn server in mijn eigen subnet hangen en het smarthome gedeelte in een VLAN. Die VLAN is volledig dicht getimmerd en laat alleen het verkeer door wat strikt noodzakelijk is.

Een VPN is een netwerk, geen beveiligingsmaatregel!
En hoe doe je dat dan met mDNS?

• Rgerr
:+ Via welke hardware laat je dat lopen? Ik draai een pfsense firewall met een aantal ubiquti APs, maar zodra ik iot apparaten in een aparte vlan zet zijn ze niet meer te benaderen. Destijds lag dat volgens mij aan de mDNS broadcast die niet over de vlans kon gaan, vandaar mijn interesse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rgerr schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:13:
[...]

:+ Via welke hardware laat je dat lopen? Ik draai een pfsense firewall met een aantal ubiquti APs, maar zodra ik iot apparaten in een aparte vlan zet zijn ze niet meer te benaderen. Destijds lag dat volgens mij aan de mDNS broadcast die niet over de vlans kon gaan, vandaar mijn interesse.
Ah, ik gebruik een UniFi USG.

• Rgerr
Toppe schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:20:
[...]

Ah, ik gebruik een UniFi USG.
Ja, dat dacht ik al... Kom ik ook steeds op, maar had enige hoop dat jij het op een andere manier ingeregeld had. Helaas, ik ga dan toch maar een USG kopen. ;)
Rgerr schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:24:
[...]

Ja, dat dacht ik al... Kom ik ook steeds op, maar had enige hoop dat jij het op een andere manier ingeregeld had. Helaas, ik ga dan toch maar een USG kopen. ;)
Doen. Werkt echt prima nadat je de manier waarop VLAN’s daar in werken.

• Rgerr
Toppe schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:25:
[...]

Doen. Werkt echt prima nadat je de manier waarop VLAN’s daar in werken.
Ja, dacht dat het ook wel anders zou moeten kunnen. Idioot veel firewall rules zitten maken, maar blijf toch tegen mDNS aanlopen. En dat kan dus alleen met een UGS (icm unify aps). Heeft een UGS ook vpn mogelijkheden trouwens? Mijn internet verkeer (alles) loopt via vpn namelijk.

• hk12nl
  • Nu online
Hoe is jullie ervaring in HomeKit met de Hue bewegingssensor? Als ik hem vanuit de Hue app installeer werkt hij vlekkeloos, als ik die stap oversla en hem vanuit Homekit wil installeren dat doet hij het voor 80% goed echter ook random niet. Of blijft de lamp branden terwijl hij uit moet gaan. Als hij niet aan gaat en ik in HomeKit kijk dan zie ik wel dat de sensor beweging gedetecteerd heeft maar de lamp gaat dan kennelijk niet aan. De sensor lijkt dus goed te werken maar wellicht de connectie naar de lamp op dat moment niet!? Iemand dit al eens meegemaakt of ervaring mee? En wellicht een oplossing?

©2004

• Rgerr
hk12nl schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:39:
Hoe is jullie ervaring in HomeKit met de Hue bewegingssensor? Als ik hem vanuit de Hue app installeer werkt hij vlekkeloos, als ik die stap oversla en hem vanuit Homekit wil installeren dat doet hij het voor 80% goed echter ook random niet. Of blijft de lamp branden terwijl hij uit moet gaan. Als hij niet aan gaat en ik in HomeKit kijk dan zie ik wel dat de sensor beweging gedetecteerd heeft maar de lamp gaat dan kennelijk niet aan. De sensor lijkt dus goed te werken maar wellicht de connectie naar de lamp op dat moment niet!? Iemand dit al eens meegemaakt of ervaring mee? En wellicht een oplossing?
Via Hue app configureren en vervolgens naar HomeKit exposen. Werkt hier vlekkeloos.
Rgerr schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:31:
[...]

Ja, dacht dat het ook wel anders zou moeten kunnen. Idioot veel firewall rules zitten maken, maar blijf toch tegen mDNS aanlopen. En dat kan dus alleen met een UGS (icm unify aps). Heeft een UGS ook vpn mogelijkheden trouwens? Mijn internet verkeer (alles) loopt via vpn namelijk.
Ik heb geloof ik 8 regels om alles dicht te zetten en dat werkt prima. Daarna mDNS geactiveerd en alles werkt. Tot nu toe geen issues gehad.

Heb je een VPN provider? Want dat moet kunnen namelijk :)

• Rgerr
Toppe schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:48:
[...]

Ik heb geloof ik 8 regels om alles dicht te zetten en dat werkt prima. Daarna mDNS geactiveerd en alles werkt. Tot nu toe geen issues gehad.

Heb je een VPN provider? Want dat moet kunnen namelijk :)
Kun je eens een screenshot maken in de UGS interface van het openvpn deel? Kan ik eens kijken of dat mogelijk is voor mijn vpn provider
Rgerr schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:50:
[...]

Kun je eens een screenshot maken in de UGS interface van het openvpn deel? Kan ik eens kijken of dat mogelijk is voor mijn vpn provider
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-CYEdwgGyrqhBpGjp97NoaqJ7tk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v6NyIGkwfBiFdlMW7CVEJTn8.jpg?f=fotoalbum_large

• Rgerr
Thanks, zou je er nog eentje kunnen maken bij VPN cliënt en kijken of er PTPP mogelijkheden zijn?
Rgerr schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:58:
[...]

Thanks, zou je er nog eentje kunnen maken bij VPN cliënt en kijken of er PTPP mogelijkheden zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/519Aerp9KUvNR-br5KJ3Bn9AVYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/to6w6L6ve7o9x6PmXansN1pZ.jpg?f=fotoalbum_large

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Nice, dat ziet er wel veelbelovend uit! Thanks Toppe(r)! :)
Pagina: 1 ... 63 ... 88 Laatste