Eufy 2K DIY Outdoor
Begin van het jaar heb ik de Eufycam 2 geprobeerd. Echter door veel interferentie problemen, het nadeel van batterij powered (hier niet nodig) en de vertraagde opnames (ivm batterij opnames). Heb ik ze toen heel snel terug gestuurd naar Coolblue. Zie
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62739268
Nadat ik al een Logitech Circle view onder de overkapping in de tuin had hangen. Voor de fun toen enkele goedkopere HomeKit camera’s gekocht. Een Eufy 2K, Eufy Pan & Tilt en de Aqara G2H. Puur om te kijken hoe slecht/goed deze waren. Deze zijn allemaal om binnen te gebruiken, dus helaas niet geschikt voor buiten.
Toch had ik graag weer een camera bij de oprit hangen. Puur om de voordeur, de brievenbus en mijn geparkeerde auto in de gaten te kunnen houden. Nogal wat pakketbezorgers proppen graag te grote pakketten in deze brievenbus. Mocht er een keer schade ontstaan, dan heb ik tenminste wat bewijslast om het e.e.a. aan te kunnen tonen.
Op Reddit las ik toevallig over iemand die een paar maanden geleden een Eufy 2K camera buiten in een outdoor behuizing had opgehangen. Deze behuizing om precies te zijn.
https://www.amazon.com/gp...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1 Aangezien ik de Eufy 2K toch over had, besloten om een DIY projectje te starten.
Als eerste met een scherp mes en schuine kniptang aan de binnenkant de randen deels weg geknipt en gesneden.
Vervolgens past ie, wel een beetje schuin, precies erin. Het doorzichtig plastic en de witte kap passen er net overheen. De usb kabel is wel een beetje krapjes. Maar eenmaal die erin zit, blijft die zeker zitten.

Beetje passen en meten. De voorkant is net dicht, maar er zit een kleine spleet aan de onderkant. Echter kan vocht er via de onderkant altijd uit. De spleet aan de voorkant zou natuurlijk altijd nog met kit kunnen worden dicht gemaakt.
Daarna buiten een opbouwdoos gemonteerd. Waar stroom voor de buiten lamp en precies een stopcontact voor de usb lader in past. Daarna het meerendeel van de usb kabel opgerold en erin gepropt. Paste net. Toen de Eufy 2K camera in de outdoor behuizing opgehangen. Wel rekening met de kabel moeten houden, deze trok de camera omlaag. Waarna ik deze maar met een ty-wrap heb vast gezet. Nu blijft de camera prima in positie.
Verder werkt ie als elke andere HomeKit camera. Dus activiteiten zones, berichtgeving, opname mogelijkheden via HSV, enz werkt prima. Al met al een leuk klusje. Hoe die zich gaat houden in het natte Nederland zal ik tzt wel laten weten.
[
Voor 5% gewijzigd door
TheKerremenke op 22-12-2020 19:16
. Reden: Kleine aanpassingen ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay