iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ik denk dat @TheKerremenke gewoon mijn opmerking bevestigt.paQ schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:06:
Ja, maar het is -2 bij Serena. Niet 2
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Edit: ligt er nu in. Kom ik zo op terug.
[ Voor 26% gewijzigd door TheKerremenke op 08-12-2020 09:35 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Klopt inderdaad dat die in de verzamelknop geen min temperaturen aangeeft. Lijkt een foutje te zijn. Want de laagste temperatuur geeft ie wel aan. Nu is het 7.0-20.0° terwijl het -7.0° graden is.
Grappig detail is dat de andere lagere waarde niet wordt aangegeven. Nu lijkt het tussen de 7.0 en 20.0° graden te zijn. Terwijl de buitentemperatuur van 1.5° niet wordt mee gerekend.
Schermafbeeldingen zijn bij inmiddels -12.0 en -13.0° graden gemaakt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2DvFrw8muScBv4KJGiCwCCO0.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/m6mfgsx7LlaTdfhRa2Shqegw.jpg?f=user_large)
Haha klopt. Maar als je in de tuin sensoren hebt, is het wel handig om te weten ivm gladheid en dergelijke. ☃️❄️🌨paQ schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:58:
Apple zal er niet vanuit gaan dat het vriest in een Home
Er zullen toch wel meer mensen zijn die thermometers in de tuin hebben lijkt me?TheKerremenke schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:06:
[...]
Haha klopt. Maar als je in de tuin sensoren hebt, is het wel handig om te weten ivm gladheid en dergelijke. ☃️❄️🌨
Ik heb er zelfs een automation voor gemaakt zodat ‘s ochtends de lampen blauw knipperen en ik weet dat ik moet krabben… 😂
Ik vind de Eve Weather wat aan de prijzige kant namelijk
[ Voor 27% gewijzigd door yorroy op 08-12-2020 11:18 ]
Gewoon de Aqara sensortjes. Ik heb ze in een 3D print zitten. Ziet uit als een ieniemini vogelhuisje.yorroy schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:17:
Maar welke sensoren gebruiken jullie voor de buitentemperatuur in HomeKit dan?
Klinkt interessant. Waar heb je die vandaan dat ieniemini vogelhuisje? Of zelf geprint?Serena schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:19:
[...]
Gewoon de Aqara sensortjes. Ik heb ze in een 3D print zitten. Ziet uit als een ieniemini vogelhuisje.
De regenmeter staat ook in HomeKit maar is niet ondersteund en geeft geen waardes aan ivm gebrek aan ondersteuning voor regenmeters vanuit Apple. (Even terzijde)
Hier ook een lamp op het dressoir die in de ochtend aan gaat als de temperatuur lager als 1 graad is.Serena schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:51:
[...]
Er zullen toch wel meer mensen zijn die thermometers in de tuin hebben lijkt me?
Ik heb er zelfs een automation voor gemaakt zodat ‘s ochtends de lampen blauw knipperen en ik weet dat ik moet krabben… 😂
Geeft nu inmiddels -21 graden aan. (Alleen niet in het overzicht zoals hierboven genoemd)
Laten printen door een vriend.megaleo schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:20:
[...]
Klinkt interessant. Waar heb je die vandaan dat ieniemini vogelhuisje? Of zelf geprint?
Het is dit ontwerp.
Anders een homebridge plugin van een weerstation bij je in de buurt.yorroy schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:17:
Maar welke sensoren gebruiken jullie voor de buitentemperatuur in HomeKit dan?
Buitentemperatuur tegen een 'warme' gevel meten is ook niet heel accuraat.
Kwestie van tijdmeesje schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:40:
Het wordt tijd dat die Amerikanen eens door hebben dat er meer is dan alleen Fahrenheit. Met iOS 12 en iOS 13 al gehad dat de thermostaat alleen op hele graden ingesteld kon worden en nu maar denken dat in een gemiddelde woning/tuin het niet onder nul zal geraken (met Fahrenheit klinkt dat wel aannemelijk).
Het metrische stelsel wordt al veel vaker gebruikt en/of benoemd dan 10-15 jaar geleden. Het imperial systeem is ook gewoon ontzettend lastig met maatvoeringen bijvoorbeeld, en veel minder verfijnd. (grotere stappen)
Probeer het verschil tussen bijv. 48 en 49 mm in imperial fractions uit te drukken.
Ergens 'along the way' verwacht ik dat Celcius ook een meer uniforme maatvoering zal worden. want 0, ijs, 100, kook. Hoe makkelijk wil je het hebben. Nu is 100 "It's a very hot day"
Kleine moeite lijkt me. De tegeltjes geven het immers ook / wel goed aan.TheKerremenke schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:47:
@paQ @meesje @Serena Zojuist een bug rapport via de Feedback Assistant naar apple verstuurd. Hopelijk wordt dit opgepakt bij een volgende iOS release.
[ Voor 20% gewijzigd door paQ op 08-12-2020 14:16 ]
Good bezig!!! 🤙🏼TheKerremenke schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:47:
@paQ @meesje @Serena Zojuist een bug rapport via de Feedback Assistant naar apple verstuurd. Hopelijk wordt dit opgepakt bij een volgende iOS release.
Persoonlijk vind ik de Netatmo er iets strakker uitzien.
[ Voor 21% gewijzigd door TheKerremenke op 08-12-2020 19:07 ]
Verrassend! Geen eerdere geruchten voorbij zien komen. Qua afmetingen lijkt ie kleiner dan de Netatmo. Hopelijk ook snel in de EU beschikbaar.
Ziet er inderdaad erg goed uit!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Zat daar toevallig net naar te kijken. Dit staat op de website van Apple:meesje schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:23:
[...]
Qua afmetingen lijkt ie kleiner dan de Netatmo.
- Hoogte 118,8mm
- Lengte 118,8mm
- Breedte 41,8mm
- Gewicht 151g
[ Voor 3% gewijzigd door DeVantaggio op 08-12-2020 19:30 ]
Vakantiehuis werkt weer, maar thuis lukt het me niet om mn hue bridge weer te koppelen aan homekit.
Nr. Gescand, handmatig ingevoerd maar blijft zoeken en niks vinden in homekit.
Te. Uit en aan.
Bridge uit en aan
Geen resultaat.
Via de hue app werkt de bediening wel dua aan verbinding lijkt het niet te liggen. .
Iemand een idee?
Edit:
Opgelost Moest in de hue app een bridge/homekit reset doen.
[ Voor 8% gewijzigd door readytoflow op 08-12-2020 22:19 ]
Ter vergelijking. Netatmo:DeVantaggio schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:29:
[...]
Zat daar toevallig net naar te kijken. Dit staat op de website van Apple:Lijkt erop dat hij ook 41,8mm diep is. Dat is kleiner dan die van eufy en Netatmo.
- Hoogte 118,8mm
- Lengte 118,8mm
- Breedte 41,8mm
- Gewicht 151g
Hoogte: 135 mm
Breedte: 45 mm
Diepte: 29 mm
Weet je zeker dat het 41,8mm diep is? Dat lijkt me best flink.
Op de website van Logitech lees ik dat de afmetingen als volgt zijn:
- Hoogte 118,8mm
- Breedte 41,8mm
- Diepte 28mm
- Gewicht 151gram
[ Voor 124% gewijzigd door DeVantaggio op 08-12-2020 20:00 ]
199 dollar, daar komt de shipping van Viabox nog boven op, dat zal rond de €80 uitkomen. Dus voor minder geld dan de Netatmo een deurbel met HKSV en een (in mijn optiek) mooier design.DeVantaggio schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:41:
Nice! Hoeveel heb je ervoor betaald?
3:4 verhouding ook!
https://www.50five.nl/netatmo-doorbell.html
Ik ben echt benieuwd naar de reviews!
Ik was van plan om een Unify Protect G4 doorbell aan te schaffen

Maar deze moet ik via een Homebridge HomeKit compatible maken.. niet ideaal. Dit is veel makkelijker!
‘He siri, zet de tv aan/uit’ doet niks. Dan heeft ie het over apps afsluiten.
‘He siri, zet netflix aan’ doet ie het op m’n iPhone.
Eigenlijk kan je er niet zoveel mee lijkt wel.
Vreemd, als ik zeg “zet de tv aan” zegt ie “ik zet de tv in de woonkamer aan”.readytoflow schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:41:
Welke siri opdrachten kan ik via mn iPhone eigenlijk geven aan mn LG homekit TV?
Vervolgens doet hij alsnog niks omdat de Tv op Not Responding staat.
Maar hij reageert er dus wel goed op.
Werkt goed, behalve nu het vriest. Dan wordt de buitentemperatuur in homekit weergegeven als 86. In de Aqara app wordt wel de juiste temp. getoond.
Wanneer het boven 0 is wordt wel de juiste waarde im homekit getoond. Iemand idee hoe dit op te lossen?
Heb je HomeKit wel ingericht? Is je televisie zichtbaar in de Woning app? Welke naam heeft je televisie in deze app?readytoflow schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:41:
Welke siri opdrachten kan ik via mn iPhone eigenlijk geven aan mn LG homekit TV?
Het lijkt er op dat er ergens in zo'n sensor iets niet goed gaat met de conversie van Fahrenheit naar Celsius. 86 graden Fahrenheit = 30 graden Celsius waarbij die 30 graden vaak een maximum is wat weergeven kan worden als 'logische' waarde.stok schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:49:
Ik heb aan mijn homekit een Aqara G2H met daar aan 2 temp sensors.
Werkt goed, behalve nu het vriest. Dan wordt de buitentemperatuur in homekit weergegeven als 86. In de Aqara app wordt wel de juiste temp. getoond.
Wanneer het boven 0 is wordt wel de juiste waarde im homekit getoond. Iemand idee hoe dit op te lossen?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ook bij de accessoire zelf? Of alleen in de statusbalk? (zie vorige pagina)stok schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:49:
Ik heb aan mijn homekit een Aqara G2H met daar aan 2 temp sensors.
Dan moet je bij aqara zijn.stok schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:30:
Ook bij de accessoire zelf.
meesje schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:54:
[...]
Heb je HomeKit wel ingericht? Is je televisie zichtbaar in de Woning app? Welke naam heeft je televisie in deze app?
Ik denk ‘t wel. Zo ziet het eruit:
:strip_exif()/f/image/gCWIysmTmURQy61BPRCCgNXp.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb zelf geen HomeKit compatible TV. Ik heb wel een Apple TV. Deze heb ik genoemd 'Televisie' en als ik zeg 'Zet televisie aan' gaat keurig de ATV aan en (middels HDMI-CEC) ook de TV. Je zou wellicht nog kunnen proberen de naam te versimpelen naar alleen TV of Televisie?
Bedankt voor de tip, gelijk ingesteld en het werktmeesje schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:27:
[...]
Ik heb zelf geen HomeKit compatible TV. Ik heb wel een Apple TV. Deze heb ik genoemd 'Televisie' en als ik zeg 'Zet televisie aan' gaat keurig de ATV aan en (middels HDMI-CEC) ook de TV. Je zou wellicht nog kunnen proberen de naam te versimpelen naar alleen TV of Televisie?

Als ik thuis kom dan verzoek ik Siri altijd om muziek te spelen (automatisch bij thuiskomst wel gehad, niet ideaal) maar de TV gaat altijd aan. Dan moet ik eerst naar de instellingen en AirPlay uitzetten, TV uitzetten en opnieuw Siri vragen voor muziek.
Al zouden ze het maar mogelijk maken om de AirPlay connectie niet te gebruiken als je de HomePod start vanuit de home app.
Irritatie factor met HomeKit nummer één!
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Yes. Thx!paQ schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:27:
Als je die nou eens "TV" noemt, dan weet ik haast zeker dat het werkt zoals je wil.
Best raar. ‘T is toch een tv.
Inderdaad wel een beetje raar. Los van de naam weet HomeKit dat het een TV betreft. Wellicht is het key woord ‘televisie’ ipv ‘tv’?readytoflow schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:24:
[...]
Yes. Thx!
Best raar. ‘T is toch een tv.
Op Reddit lees ik dat een aantal bestellingen al binnen zijn. Heb je al meer gehoord van Viabox en wat de kosten zijn? Logitech geeft aan ergens in 2021 internationaal te gaan leveren. Daarvoor heb ik niet het geduld en denk ik er ook aan om via Viabox te bestellen. Moet je ook gegarandeerd invoerrechten en BTW betalen?Apple_Minded schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:44:
[...]
199 dollar, daar komt de shipping van Viabox nog boven op, dat zal rond de €80 uitkomen. Dus voor minder geld dan de Netatmo een deurbel met HKSV en een (in mijn optiek) mooier design.
Volgens de tracking van UPS is hij onderweg naar Oregon (Viabox) ik verwacht dat deze een week later aan zak komen. Shipping costs komen op ongeveer $80. Dus totaal straks $199 + $80 = +/- €230 betaald.DeVantaggio schreef op woensdag 9 december 2020 @ 23:03:
[...]
Op Reddit lees ik dat een aantal bestellingen al binnen zijn. Heb je al meer gehoord van Viabox en wat de kosten zijn? Logitech geeft aan ergens in 2021 internationaal te gaan leveren. Daarvoor heb ik niet het geduld en denk ik er ook aan om via Viabox te bestellen. Moet je ook gegarandeerd invoerrechten en BTW betalen?
Dat is gewoon duimen.DeVantaggio schreef op woensdag 9 december 2020 @ 23:03:
[...]
Op Reddit lees ik dat een aantal bestellingen al binnen zijn. Heb je al meer gehoord van Viabox en wat de kosten zijn? Logitech geeft aan ergens in 2021 internationaal te gaan leveren. Daarvoor heb ik niet het geduld en denk ik er ook aan om via Viabox te bestellen. Moet je ook gegarandeerd invoerrechten en BTW betalen?
Met fedex en dhl maak je doorgaans een betere kans geen invoer en btw te betalen; bij postnl (via usps) en ups ben je bijna zeker de klos.
Je kan bij ViaBox kiezen met welke transporteur je wilt verzenden. Ik weet uit ervaring dat FedEx de beste is als het gaat om invoerrechten en BTW.paQ schreef op woensdag 9 december 2020 @ 23:28:
[...]
Dat is gewoon duimen.
Met fedex en dhl maak je doorgaans een betere kans geen invoer en btw te betalen; bij postnl (via usps) en ups ben je bijna zeker de klos.
Net geprobeerd met een Apple tv 4K en een Sony xh90 met 2 Homepods. Hier werkt het perfect. Als ik Siri vraag om muziek te spelen dan gebeurt dat en blijft de tv uit. Als ik roep dat de tv aan moet, dan gaat deze aan.Toppe schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:12:
Toevallig meer mensen die hier AirPlay gebruiken vanaf hun Apple TV naar HomePod of een andere speaker?
Als ik thuis kom dan verzoek ik Siri altijd om muziek te spelen (automatisch bij thuiskomst wel gehad, niet ideaal) maar de TV gaat altijd aan. Dan moet ik eerst naar de instellingen en AirPlay uitzetten, TV uitzetten en opnieuw Siri vragen voor muziek.
Al zouden ze het maar mogelijk maken om de AirPlay connectie niet te gebruiken als je de HomePod start vanuit de home app.
Irritatie factor met HomeKit nummer één!
Heb je wel in de settings van je Apple tv gezet dat hij de Homepods als home cinema speakers moet gebruiken? Dit zit in tvos 14.2. Hiervoor werkte het slechter, iedere keer als je muziek afgespeeld hebt en daarna tv ging kijken moest je iedere keer de Homepods als speaker instellen. Dat hoeft nu eindelijk niet meer. Sinds 14.2 werkt alles eindelijk echt zoals het hoort.
Wij gebruiken de Homepods ook als radio, muziekspeler en tv speakers.
Ik gebruik wel Home Assistant met de Homekit bridge om alles in de woning app te zetten, ik heb nl een conbee stick met allerlei verschillende merken lampen en sensoren.
[ Voor 6% gewijzigd door tvtech op 10-12-2020 07:20 ]
Hoeiendag!
Toevallig vorige week nog even het instellingen menu doorlopen om te kijken of ik daar iets over kon vinden. Ik moet ze nu elke keer handmatig koppelen en ontkoppelen dus ik vermoed dat die homecinema instelling niet goed heb staan. Zal daar vanmiddag eens naar kijken.tvtech schreef op donderdag 10 december 2020 @ 07:19:
[...]
Net geprobeerd met een Apple tv 4K en een Sony xh90 met 2 Homepods. Hier werkt het perfect. Als ik Siri vraag om muziek te spelen dan gebeurt dat en blijft de tv uit. Als ik roep dat de tv aan moet, dan gaat deze aan.
Heb je wel in de settings van je Apple tv gezet dat hij de Homepods als home cinema speakers moet gebruiken? Dit zit in tvos 14.2. Hiervoor werkte het slechter, iedere keer als je muziek afgespeeld hebt en daarna tv ging kijken moest je iedere keer de Homepods als speaker instellen. Dat hoeft nu eindelijk niet meer. Sinds 14.2 werkt alles eindelijk echt zoals het hoort.
Wij gebruiken de Homepods ook als radio, muziekspeler en tv speakers.
Ik gebruik wel Home Assistant met de Homekit bridge om alles in de woning app te zetten, ik heb nl een conbee stick met allerlei verschillende merken lampen en sensoren.
Wat ik zo snel kan vinden dan heeft jou TV met AirPlay ondersteuning, maar ook HomeKit ondersteuning? Dat heeft die van mij namelijk niet.
Verder ook hier HA met conbee, ZWave en 2x HomeBridge plugin (één specifiek voor 4 cameras en één voor andere zaken) wat verder prima werkt
[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 10-12-2020 08:20 ]
Ja uiteraard, het was meer om aan te geven dat de goedkoopste verzendmethode niet automatisch de meest voordelige is. Maar jammer genoeg is doorsturen van zo'n pakje toch altijd best prijzig.Apple_Minded schreef op woensdag 9 december 2020 @ 23:33:
[...]
Je kan bij ViaBox kiezen met welke transporteur je wilt verzenden. Ik weet uit ervaring dat FedEx de beste is als het gaat om invoerrechten en BTW.
Ja, de XH90 heeft Airplay en Homekit. Ik heb hem via HA toegevoegd en zo zag ik hem in de Home app staan. Pas toen ik hier las dat Siri je tv aan kan zetten eens geprobeerd, en het werkt. Grappig, werkt goed.Toppe schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:19:
[...]
Wat ik zo snel kan vinden dan heeft jou TV met AirPlay ondersteuning, maar ook HomeKit ondersteuning? Dat heeft die van mij namelijk niet.
Verder ook hier HA met conbee, ZWave en 2x HomeBridge plugin (één specifiek voor 4 cameras en één voor andere zaken) wat verder prima werkt
Die home cinema functie is echt een verbetering, zo had het vanaf het begin moeten werken.
Hoeiendag!
Design en videokwaliteit vind ik er wel goed uit zien. Steekt alleen wel erg veel vooruit.
Het is op deze foto's niet helemaal duidelijk of die helemaal gevuld is met deurbel zeg maar.
Lijkt er op dat het werkt. Op zich logisch omdat je de audio op de HomePod wilt en niet op de TV luidsprekers.tvtech schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:21:
[...]
Ja, de XH90 heeft Airplay en Homekit. Ik heb hem via HA toegevoegd en zo zag ik hem in de Home app staan. Pas toen ik hier las dat Siri je tv aan kan zetten eens geprobeerd, en het werkt. Grappig, werkt goed.
Die home cinema functie is echt een verbetering, zo had het vanaf het begin moeten werken.
Deze gezien?paQ schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:29:
Maar wat is dat voor een mega wedge ook. zou je dat echt helemaal nodig hebben?
Het is op deze foto's niet helemaal duidelijk of die helemaal gevuld is met deurbel zeg maar.
:strip_exif()/f/image/ng65HWYe7JOyAJn6thvBrfpo.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb in de beurt van de bel geen 230VAC dus het zou handig zijn als deze op een batterij werkt.
@EgoPro Hierop aansluitend. Ik weet niet of het werkt (of er genoeg trilling is), maar je zou kunnen kijken of je een Aqara vibration sensor kunt vastmaken aan de gong.TheKerremenke schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:58:
@EgoPro Volgens mij in het aqara topic hebben er een paar een deur/raam contact sensor open gebroken en vast gemaakt aan de deurbel. Je zou daar eens op kunnen zoeken.
Inderdaad ook een veel gebruikte oplossing. Goede tip 👍🏼 Maar dan heb je wel een mechanische gong nodig. Met een digital gaat dit helaas niet lukken..meesje schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:00:
[...]
@EgoPro Hierop aansluitend. Ik weet niet of het werkt (of er genoeg trilling is), maar je zou kunnen kijken of je een Aqara vibration sensor kunt vastmaken aan de gong.
Hierboven wordt het gebruikt als inbouwschakelaar, maar het principe is hetzelfde. Je zal wel twee extra draden moeten maken van de bel naar de sensor. Anders gaat de bel alleen in HK af. Dat is natuurlijk niet erg, maar een back up (gong) is wel zo handig.
Ik heb iCloud met 2 TB opslag (900GB vrij nog). Dit is nog de enige cam die van HSV gebruik maakt.
Instellingen ongewijzigd. Staan op allways stream and recording.
Waar kan dit aan liggen?
[ Voor 11% gewijzigd door readytoflow op 11-12-2020 23:07 ]
Dat werkt bij mij helaas nietpaQ schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:27:
Als je die nou eens "TV" noemt, dan weet ik haast zeker dat het werkt zoals je wil.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Hier precies hetzelfde met een Eufy. De Logi Circle die de ik hier heb doet het wel gewoon nog goedreadytoflow schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 23:01:
Ik kan al een tijdje geen playback meer doen met de Eufy indoor pan tilt cam. Eerst kon dat wel. Staat in homekit met live video.
Ik heb iCloud met 2 TB opslag (900GB vrij nog). Dit is nog de enige cam die van HSV gebruik maakt.
Instellingen ongewijzigd. Staan op allways stream and recording.
Waar kan dit aan liggen?
Dat is raar. Wat doet siri dan als je naam van het tegeltje in TV verandert?
Enige tijd geleden bij mijn twee Eufy 2k camera’s de offline melding optie aangezet. De camera in de kinderkamer heeft nooit een melding gegeven, de andere (buiten) wel zeer regelmatig. De meldingen volgen ook zeer snel op elkaar: eerst een offline melding en snel daarna weer online. In de Woning app merk je daardoor er eigenlijk weinig van. De reden van de offline melding is in mijn ogen het WiFi netwerk. Zoals al eens eerder aangegeven, zijn de WiFi signalen van modem/router en Access point (zelfde SSID) even sterk waardoor er regelmatig gewisseld wordt door de camera.Serena schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:05:
En ja, bewust gekozen voor dat offline uitzetten. Camera’s springen vaker uit dan je denkt. Werd gestoord van die meldingen.
Als jij destijds ook veelvuldig offline meldingen had, heb ik zo’n vermoeden dat bij jou ook iets soortgelijk aan de hand is. Indien ik werk met afzonderlijk SSID’s heb ik geen enkele offline melding. Voor nu de offline meldingen weer uitgezet; een zelfde SSID hanteren levert meer voordelen op.
Nu toch welpaQ schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 08:17:
[...]
Dat is raar. Wat doet siri dan als je naam van het tegeltje in TV verandert?
Niet veelvuldig als in tig keer per dag. Maar vaak genoeg om het irritant te vinden. Offline en meteen erna online.meesje schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:39:
[...]
Enige tijd geleden bij mijn twee Eufy 2k camera’s de offline melding optie aangezet. De camera in de kinderkamer heeft nooit een melding gegeven, de andere (buiten) wel zeer regelmatig. De meldingen volgen ook zeer snel op elkaar: eerst een offline melding en snel daarna weer online. In de Woning app merk je daardoor er eigenlijk weinig van. De reden van de offline melding is in mijn ogen het WiFi netwerk. Zoals al eens eerder aangegeven, zijn de WiFi signalen van modem/router en Access point (zelfde SSID) even sterk waardoor er regelmatig gewisseld wordt door de camera.
Als jij destijds ook veelvuldig offline meldingen had, heb ik zo’n vermoeden dat bij jou ook iets soortgelijk aan de hand is. Indien ik werk met afzonderlijk SSID’s heb ik geen enkele offline melding. Voor nu de offline meldingen weer uitgezet; een zelfde SSID hanteren levert meer voordelen op.
Heb er nu drie en ze zijn nu volgens mij altijd online.
Iets? Wat dan?No Hands schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:20:
[...]
Nu toch welSiri riep dat ik de handleiding moest lezen. Toen heb ik iets gedaan en nu werkt het wel. Superhandig
Hoeiendag!
Wij gebruiken alleen play music waarmee een gepersonaliseerde radio gaat spelen, geen last van volume op maximaal dustvtech schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:33:
@Toppe ja, als je Siri vraagt om een radio zender te spelen dan gaat dat nogal al eens op vol volume.... en als je dan tv wilt kijken moet je inderdaad nogal wat bijstellen. Maar verder is het inderdaad nu zoals het hoort.
Ik heb 2x een Eve-energy (waarschijnlijk gen 1 of zo) ik gebruik deze alleen met Kerst (kerstboom en buiten verlichting). een tijd geleden heb ik ze verwijderd uit homekit. nu wil ik ze weer koppelen maar zowel via Eve app als de home app blijft hij maar nadenken. Iemand een idee?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uyGQ4IFBdA46Myu5wUPbuT28.jpg?f=user_large)
Reset bleek te helpen

[ Voor 29% gewijzigd door Jasper1975 op 14-12-2020 11:12 ]
Ik heb toevallig afgelopen weekend ook een device toegevoegd (automatische garagedeur) en dat lukte in het begin ook niet. Ik zag dat hij van wifi naar 4G ging en weer terug, met als resultaat dat er steeds een ander wifi netwerk werd gekozen. Uiteindelijk heb ik 1 netwerk laten staan en alle andere netwerken verwijderd, daarna ging het in één keer. Kan dat het bij jou zijn?Jasper1975 schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:03:
Vraagje:
Ik heb 2x een Eve-energy (waarschijnlijk gen 1 of zo) ik gebruik deze alleen met Kerst (kerstboom en buiten verlichting). een tijd geleden heb ik ze verwijderd uit homekit. nu wil ik ze weer koppelen maar zowel via Eve app als de home app blijft hij maar nadenken. Iemand een idee?[Afbeelding]
Reset bleek te helpen
Een reset bleek te helpensiemed schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:22:
[...]
Ik heb toevallig afgelopen weekend ook een device toegevoegd (automatische garagedeur) en dat lukte in het begin ook niet. Ik zag dat hij van wifi naar 4G ging en weer terug, met als resultaat dat er steeds een ander wifi netwerk werd gekozen. Uiteindelijk heb ik 1 netwerk laten staan en alle andere netwerken verwijderd, daarna ging het in één keer. Kan dat het bij jou zijn?

Hij is uitsluitend in het Chinees (momenteel). Engels moet tzt via de app worden geïntegreerd. Of ik hem nog wilde...
Mja...

Ze zeiden dat 'begin 2021' er Engels moest komen.
2020??????paQ schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:11:
Mailtje uit China over de Aqara S1.
Hij is uitsluitend in het Chinees (momenteel). Engels moet tzt via de app worden geïntegreerd. Of ik hem nog wilde...
Mja.... ik lees en versta geen Chinees, dus laat dan maar zitten.
Ze zeiden dat 'begin 2020' er Engels moest komen.
Benieuwd naar je ervaringen! Deel je een review als je hem binnen hebt?Apple_Minded schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:27:
Zojuist de Logitech deurbel besteld! Ik had al een Netatmo in huis maar nog niet aangesloten... nu door Secure Video er toch maar een besteld in de US met viabox.
Ik ben niet enorm goed in reviews schrijven. Maar ik zal mijn ervaringen zeker delen in dit topic en wellicht in een review.DeVantaggio schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:29:
[...]
Benieuwd naar je ervaringen! Deel je een review als je hem binnen hebt?
Volgens de planning van UPS komt de deurbel woensdag aan.
Dat zou nog snel zijn. Ben benieuwd naar je bevindingen.Apple_Minded schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:11:
[...]
Ik ben niet enorm goed in reviews schrijven. Maar ik zal mijn ervaringen zeker delen in dit topic en wellicht in een review.
Volgens de planning van UPS komt de deurbel woensdag aan.
Ongeacht of het alarm in homekit aan of uit staat gaat het alarm elke keer af. Dit komt omdat deze in de Aqara app aan staat.
De alarm setting is de Aqara Home app lijkt als default te staan waardoor de Homekit weinig lijkt te doen. Ik kan wel het alarm weer uitzetten via de homekit.
Als ik de regels in de Aqara app verwijderd dan werkt het alarm uiteraard niet meer omdat er geen triggers zijn.
Weet iemand of dit opgelost kan worden?
Is dit ergens een instelling
Welke ‘guards’ heb je in de Aqara app ingesteld? Middels de HomeKit toggle stuur je alleen de Home en Away guards aan, en niet Night. Ik heb overigens alleen Away ingesteld en de andere twee ongemoeid gelaten.
Geen idee wat er mis was maar ben erg blij.
Thnx! nu verder finetunen
Ik ga geen side by side vergelijking doen, maar zo op het eerst gezicht zie ik qua beeldkwaliteit geen verschil.
Afkloppen en wellicht nog te vroeg om een conclusie te trekken, maar het WiFi signaal lijkt ook wat sterker te zijn dan die van Eufy. De Aqara is geplaatst op dezelfde plek buiten, waar voorheen een Eufy stond. In tegenstelling tot de Eufy, heeft dit nog niet geleid tot offline berichten.
Verder is de metalen voet wel handig. De camera was daardoor snel bevestigd aan een metalen beugel om de regenpijp. Two-way audio werkt ook via HomeKit, maar zal daar waarschijnlijk geen gebruik van maken.

"dit weekend"?Dit weekend maar eens kijken of ik hem aan de praat krijg.

[ Voor 92% gewijzigd door paQ op 16-12-2020 16:00 ]
Ik zal helaas eerst een nieuwe beltransformator moeten aanschaffen. Dat is sinds maandag wat lastiger dus het zal inderdaad richting het weekend gaan voordat ik daar aan toe kom.