Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:15

Famous

R 400+

Sorry voor de verwarring mannen, het is een screen.
Ik wist alleen niet hoe Apple hier mee om ging dus heb het zonnescherm genoemd :+

Xbox live: Ghesous

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 07:02
Ik denk dat ik voor de https://www.apple.com/nl/...hermostaat-starterskit-v3 ga. 150 euro nu bij Apple en die heeft alles om mijn cv slim te maken en homekit/alexa ondersteuning.

Voor zover ik weet is er geen betere versie (v4?) .5 graad vind ik niet erg, verder geen nadelen toch? Neem aan dat hij het blijft doen als ik geen internet heb? Warm water onder de douche lijkt me wel handig :)
rabe83 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:46:
Heeft er iemand hier toevallig al een Aqara homekit hub met officiële EU-plug kunnen vinden?
Bij Cyberport kost ie 59,90 euro. Toch weer (omgerekend) 20 euro goedkoper dan in Scandinavië.
Er komt, zo uit mijn hoofd, nog wel 12 euro nog wat aan verzendkosten bij.

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22-01 19:32
Handige tip tegengekomen op YouTube. Ik gebruik de Aqara hub als alarm en moet dus steeds bevestigen dat ik wegga of thuiskom. Bij dat thuiskomen gaat het wel eens mis en dus activeer ik het alarm. Herrie!!!!
Maar… Er gaat ook altijd een stekker aan bij thuiskomst, verwerkt in een automation.
Automation met trigger. Als stekker aangaat, schakel alarm uit. Hoppa, geen bevestiging meer nodig.

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22-01 18:08
TweakerVincent schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:04:
Ik denk dat ik voor de https://www.apple.com/nl/...hermostaat-starterskit-v3 ga. 150 euro nu bij Apple en die heeft alles om mijn cv slim te maken en homekit/alexa ondersteuning.

Voor zover ik weet is er geen betere versie (v4?) .5 graad vind ik niet erg, verder geen nadelen toch? Neem aan dat hij het blijft doen als ik geen internet heb? Warm water onder de douche lijkt me wel handig :)
Zie Tado Smart Thermostat Topic

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

• Serena
Vandaag toch weer eens de app HomeRun geïnstalleerd.
Via TestFlight: https://twitter.com/aaron_pearce/status/1168340039484362752

Ik moet zeggen. Sterk verbeterd en razendsnel.
Ook het icoontje van de complicatie kan aangepast worden.

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01:35
Eve (enkele) lichtschakelaar. 99,95 :')

https://www.housecontroll...treifen-steckdosenleiste/
Als het goed is 1 oktober te koop

paQ wijzigde deze reactie 05-09-2019 19:32 (65%)

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• funske
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22-01 19:29
Even kijken of iemand hier voor mij een oplossing weet.

"Er is een verschil tussen Hue en de Apple Woning-app. Wil je dit updaten?"

Deze vraag krijg ik vanuit de Philips Hue-app. Een aantal dagen geleden heb ik toen op Updaten geklikt en kreeg ik een keuze of ik wilde updaten van Philips Hue naar Apple HomeKit of dat ik wilde updaten vanuit HomeKit naar Hue.

Ik heb toen de keuze van Hue naar HomeKit genomen en daarna zijn de namen van kamers en accessoires in de Woning-app gewijzigd.

Maar eigenlijk wilde ik dit juist andersom hebben; dus dat de Apple Woning-app leidend is.

Alleen krijg ik die keuze niet meer en als ik op Updaten klik wordt alles in de Woning-app weer aangepast :X

Is er een manier op dit weer terug te draaien, zodat de Woning-app leidend is?

funske wijzigde deze reactie 07-09-2019 11:50 (3%)

Have Fun Funske

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 23:43
funske schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 11:48:
Even kijken of iemand hier voor mij een oplossing weet.

"Er is een verschil tussen Hue en de Apple Woning-app. Wil je dit updaten?"

Deze vraag krijg ik vanuit de Philips Hue-app. Een aantal dagen geleden heb ik toen op Updaten geklikt en kreeg ik een keuze of ik wilde updaten van Philips Hue naar Apple HomeKit of dat ik wilde updaten vanuit HomeKit naar Hue.

Ik heb toen de keuze van Hue naar HomeKit genomen en daarna zijn de namen van kamers en accessoires in de Woning-app gewijzigd.

Maar eigenlijk wilde ik dit juist andersom hebben; dus dat de Apple Woning-app leidend is.

Alleen krijg ik die keuze niet meer en als ik op Updaten klik wordt alles in de Woning-app weer aangepast :X

Is er een manier op dit weer terug te draaien, zodat de Woning-app leidend is?
Ik negeer de melding altijd, dan kom ik ook niet voor de keuze om Hue mijn woning te laten veranderen.

droperator.nl

• funske
Rgerr schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:00:
[...]

Ik negeer de melding altijd, dan kom ik ook niet voor de keuze om Hue mijn woning te laten veranderen.
Klopt helemaal, maar op de e.o.a. manier vind ik het heel irritant dat ze niet gelijk lopen.
En die vraag krijg je maar één keer blijkbaar. Dus zocht ik naar een manier om het om te draaien.

Have Fun Funske

• Rgerr
funske schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:08:
[...]

Klopt helemaal, maar op de e.o.a. manier vind ik het heel irritant dat ze niet gelijk lopen.
En die vraag krijg je maar één keer blijkbaar. Dus zocht ik naar een manier om het om te draaien.
Ah, dat was mij niet bekend. Krijg je de vraag niet opnieuw als je bijv. een naam wijzigt van een kamer? Begrijp dat het stoort als ze niet synchroon lopen, maar juist om dit soort ‘problemen’ te voorkomen, heb ik me daar bij neergelegd... Ik zou dan ook niet weten hoe je het kunt omkeren.

droperator.nl

• funske
Rgerr schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:21:
[...]

Ah, dat was mij niet bekend. Krijg je de vraag niet opnieuw als je bijv. een naam wijzigt van een kamer? Begrijp dat het stoort als ze niet synchroon lopen, maar juist om dit soort ‘problemen’ te voorkomen, heb ik me daar bij neergelegd... Ik zou dan ook niet weten hoe je het kunt omkeren.
Nee, dat is juist het rare. Namen wijzigen van kamers en/of accessoires haalt niets uit.
Ik heb ze overigens al wel weer synchroon; ik heb de Hue app van mijn iPhone afgegooid en daarna opnieuw geïnstalleerd. En toen waren ze weer wel synchroon.

Maar ik ben gewoon heel benieuwd hoe je die vraag vanwaaruit gesynchroniseerd moet worden, weer kunt oproepen en dus kunt aanpassen. :+

Have Fun Funske

• paQ
hmmmm
De nieuwe thermostaten in iOS 13 gaan in hele graden :(
Hopelijk wordt dat nog aangepast voor de release...

• Rgerr
paQ schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:27:
hmmmm
Wauw, Apple is lekker bezig in iOS 13 hoor. :+

droperator.nl

Netatmo is goed bezig. Bericht op iBood van Netatmo Expert.
Het weerstation zal zodra wij Homekit er op gaan launchen inderdaad via een firmware push een update gaan krijgen.

Wij zullen op korte termijn laten weten hoe dat in zijn werk zal gaan voor de producten die al bij mensen in gebruik zijn, ik zou je willen adviseren om onze info kanalen in Oktober in de gaten te houden

Dit betreft dus het weerstation met indoor, outdoor, wind en regen sensor. Ze luisteren goed naar hun klanten.

Nu nog die deurbel... ;)

• Serena
Vraag voor vrienden. HomeKit was compleet gecrasht na de update naar iOS 13. Alles werkt, alleen de Apple TV staat niet meer als 'knop' op het scherm. Alleen nog zichtbaar als hub…
Hoe krijgen ze hem terug op het scherm?

• Serena
meesje schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:12:
Netatmo is goed bezig. Bericht op iBood van Netatmo Expert.
Het weerstation zal zodra wij Homekit er op gaan launchen inderdaad via een firmware push een update gaan krijgen.

Wij zullen op korte termijn laten weten hoe dat in zijn werk zal gaan voor de producten die al bij mensen in gebruik zijn, ik zou je willen adviseren om onze info kanalen in Oktober in de gaten te houden

Dit betreft dus het weerstation met indoor, outdoor, wind en regen sensor. Ze luisteren goed naar hun klanten.
Ik mis mijn weerstation van HomeWizard. Als dit echt werkt met regenmeter en windmeter wordt deze zeker weten geïnstalleerd!

Serena wijzigde deze reactie 22-09-2019 21:33 (193%)

• ro3lie
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:04
paQ schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:27:
hmmmm
Tot zover nog niet.. moet wel zeggen steeds meer GH te gebruiken dan AH.. dit soort punten helpen niet mee

My RIPE Atlas v4 Probe!How to install: HomeBridge on a UniFi CloudKey Gen1

• Rgerr
Serena schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:29:
Vraag voor vrienden. HomeKit was compleet gecrasht na de update naar iOS 13. Alles werkt, alleen de Apple TV staat niet meer als 'knop' op het scherm. Alleen nog zichtbaar als hub…
Hoe krijgen ze hem terug op het scherm?
Op de Apple TV dien je dan een kamer toe te wijzen in de instellingen, weet zo even niet waar exact in instellingen maar Google weet ongetwijfeld het antwoord.

droperator.nl

• Serena
Iemand dit al gezien? Je kunt dus nu officieel je Nest aan HomeKit koppelen?

https://www.starlinghome.io/

Of is het stiekem toch een RPi?

Serena wijzigde deze reactie 24-09-2019 17:55 (13%)

Serena schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 17:54:
Iemand dit al gezien? Je kunt dus nu officieel je Nest aan HomeKit koppelen?

https://www.starlinghome.io/

Of is het stiekem toch een RPi?
Ik zag het al eens eerder op reddit voorbij komen. Mijn vermoeden is dat het niet een ‘officieel’ produkt is (in samenwerking met Nest). Indien Nest weer iets aanpast, bestaat de kans dat je 90 usd hebt weggegooid.

Edit: sorry niks reddit, het was dichter bij huis: https://www.iculture.nl/n...ng-home-hub-nest-homekit/
Ik ben erg benieuwd of de maker de belofte van dat het produkt altijd blijft werken, kan waar maken.

meesje wijzigde deze reactie 24-09-2019 18:45 (18%)

• Serena
meesje schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 18:40:
[...]

Ik zag het al eens eerder op reddit voorbij komen. Mijn vermoeden is dat het niet een ‘officieel’ produkt is (in samenwerking met Nest). Indien Nest weer iets aanpast, bestaat de kans dat je 90 usd hebt weggegooid.

Edit: sorry niks reddit, het was dichter bij huis: https://www.iculture.nl/n...ng-home-hub-nest-homekit/
Ik ben erg benieuwd of de maker de belofte van dat het produkt altijd blijft werken, kan waar maken.
Ik zag het dus net wel op Reddit....

• Serena
Ik heb het forum even doorgespit, maar ben nog niet echt een goed antwoord tegengekomen.
Ik heb het plan opgevat om mijn rolluiken te laten voorzien van motoren.
Aangezien ik met onregelmatige diensten werk is het prettig om ze op afstand te kunnen bedienen.
Ik ben echter nog niet echt een HomeKit optie tegengekomen. Of kijk ik daar nu compleet overheen?
HomeBridge is ook nog een optie, maar het liefst 'officiële' ondersteuning.

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 06:50
Ligt aan de fabrikant van de motoren. Met Somfy heb je twee verschillende de motoren. RTS en IO. Deze zijn eventueel te koppelen met de Connexoon of Tahoma bridge van Somfy. En daarmee via HomeKit te bedienen.

Via Homey is er voor RTS ook het een en ander mogelijk.

Andere fabrikanten weet ik zo direct niet kwa mogelijkheden.

TheKerremenke wijzigde deze reactie 25-09-2019 10:15 (17%)

• Rgerr
Serena schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:10:
Ik heb het forum even doorgespit, maar ben nog niet echt een goed antwoord tegengekomen.
Ik heb het plan opgevat om mijn rolluiken te laten voorzien van motoren.
Aangezien ik met onregelmatige diensten werk is het prettig om ze op afstand te kunnen bedienen.
Ik ben echter nog niet echt een HomeKit optie tegengekomen. Of kijk ik daar nu compleet overheen?
HomeBridge is ook nog een optie, maar het liefst 'officiële' ondersteuning.
Ik heb motoren ingebouwd in mijn rolluiken, aangesloten op een standaard schakelaar en hierachter een Fibaro Roller Shutter geplakt. Homey als controller en werkt perfect en op afstand. Je kunt natuurlijk ook je Rpi pakken met een z-wave usb stickje. (Heb er overigens nog eentje liggen als je interesse hebt)

droperator.nl

• Serena
Rgerr schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:21:
[...]

Ik heb motoren ingebouwd in mijn rolluiken, aangesloten op een standaard schakelaar en hierachter een Fibaro Roller Shutter geplakt. Homey als controller en werkt perfect en op afstand. Je kunt natuurlijk ook je Rpi pakken met een z-wave usb stickje. (Heb er overigens nog eentje liggen als je interesse hebt)
Ik heb geen Homey. Alleen HomeKit en Google Home.
Usb-stickje?

• TheKerremenke
USB stick voor zwave of 433 mhz en koppelen aan een raspberry pi met HomeKit.

• Rgerr
Serena schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:23:
[...]

Ik heb geen Homey. Alleen HomeKit en Google Home.
Usb-stickje?
Je hebt (of had) toch een rpi met homebridge? Usb stickje kun je daar in doen zodat je rpi als controller werkt voor z-wave apparaten, zoals Fibaro.

droperator.nl

• Serena
Rgerr schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:46:
[...]

Je hebt (of had) toch een rpi met homebridge? Usb stickje kun je daar in doen zodat je rpi als controller werkt voor z-wave apparaten, zoals Fibaro.
Ah check!
Eens kijken of dat motoriseren niet te duur is. Dan ga ik dat inderdaad doen.

• Licko
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22-01 15:53

Licko

ZVDK

Misschien dat ik 't over 't hoofd zie maar ik zou graag 't volgende willen :
3 living colors lampen gelijktijdig dimmen binnen de woning app, maar met behoud van individuele kleur controle.

Is dat niet mogelijk?

Xbox live ID : Sjefske

• Rgerr
Licko schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:22:
Misschien dat ik 't over 't hoofd zie maar ik zou graag 't volgende willen :
3 living colors lampen gelijktijdig dimmen binnen de woning app, maar met behoud van individuele kleur controle.

Is dat niet mogelijk?
Je kunt de drie accessoires groeperen tot 1 accessoire, zo kun je ze gelijktijdig bedienen. Let wel dat je ze dan niet eenvoudig individueel kunt bedienen.

droperator.nl

• Licko

Licko

ZVDK

Rgerr schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:47:
[...]

Je kunt de drie accessoires groeperen tot 1 accessoire, zo kun je ze gelijktijdig bedienen. Let wel dat je ze dan niet eenvoudig individueel kunt bedienen.
Heb ik er dus niet overheen gekeken. De Hue app heeft dat beter voor elkaar dus. Daar is 't wel mogelijk. Ook een beetje omslachtig maar 't kan wel. Jammer

• _Mystikal_
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22-01 16:00

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

meesje schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:53:
Vanaf heden werken de Arlo Pro en Pro 2 camera’s ook onder HomeKit.
https://www.reddit.com/r/...ated_for_homekit_support/

Nu nog kijken of tzt HomeKit Secure Video ook ondersteund gaat worden.

Edit: Deze ontwikkeling biedt perspectief voor de Circle 2 camera met batterij.
Om hier een update op te geven: Vandaag mn Arlo Pro binnengekregen, en na het draaien van alle updates werkt het perfect samen met Homekit!

• Serena
Gisteren een foto van mijn setup op Reddit gezet. Nou, men komt er ten eerste maar niet over uit dat ik vrouw ben, ten tweede hoeveel ik In favo's heb staan en al helemaal niet dat er niets op 'Geen reactie' staat… 🤣

Ik deel hem dus hier ook maar even.

• Serena
Licko schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:44:
[...]

Heb ik er dus niet overheen gekeken. De Hue app heeft dat beter voor elkaar dus. Daar is 't wel mogelijk. Ook een beetje omslachtig maar 't kan wel. Jammer
Het kan wel in HomeKit, maar zoals gezegd, iets minder makkelijk.

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 07:39
Serena schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 06:21:
Gisteren een foto van mijn setup op Reddit gezet. Nou, men komt er ten eerste maar niet over uit dat ik vrouw ben, ten tweede hoeveel ik In favo's heb staan en al helemaal niet dat er niets op 'Geen reactie' staat… 🤣

[Afbeelding]
Hi Serena :) (Michiel hier), kun je eens een link geven naar je Reddit topic?
-- Ik heb overigens zelf Nest gekoppeld met Homebridge (Nest) op een Synology NAS, dat werkt prima.

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• Serena
tcviper schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:12:
[...]

Hi Serena :) (Michiel hier), kun je eens een link geven naar je Reddit topic?
-- Ik heb overigens zelf Nest gekoppeld met Homebridge (Nest) op een Synology NAS, dat werkt prima.
Zekers!!!

https://reddit.com/r/Home.../d9hof2/my_homekit_setup/

Ik heb zelf een RPi met HomeBridge, werkt prima!

• Shiny Disco
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 22-01 13:58
Serena schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 06:21:

[Afbeelding]
Jezus, hoe krijg je alles gevonden als je iets aan wil zetten. Of erger nog, bepaalde sensors of lampen zullen maar niet reageren en moet je alles opnieuw koppelen. :'(

• Serena
Shiny Disco schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:28:
[...]

Jezus, hoe krijg je alles gevonden als je iets aan wil zetten. Of erger nog, bepaalde sensors of lampen zullen maar niet reageren en moet je alles opnieuw koppelen. :'(
Alles staat geordend op ruimte. Maar bijna alles is geautomatiseerd, hoef dus zelden iets echt aan te klikken.
En niet reageren? Dat heb ik nauwelijks tot nooit…

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 07:39
Serena schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:30:
[...]

Alles staat geordend op ruimte. Maar bijna alles is geautomatiseerd, hoef dus zelden iets echt aan te klikken.
En niet reageren? Dat heb ik nauwelijks tot nooit…
Respect :) Ziet er heel tof uit allemaal zeg. Zit zelf alleen nog te denken hoe ik de Somfy of andere rolluiken straks beter in Homekit kan krijgen zonder RTS/433Mhz hubs/usb sticks.

Enige puntje dat ik zou veranderen is UniFi WiFi erin, Apple Airport eruit, maar goed... zolang het werkt, prima.

tcviper wijzigde deze reactie 27-09-2019 09:31 (11%)

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• Serena
tcviper schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:31:
[...]

Respect :) Ziet er heel tof uit allemaal zeg. Zit zelf alleen nog te denken hoe ik de Somfy of andere rolluiken straks beter in Homekit kan krijgen zonder RTS/433Mhz hubs/usb sticks.

Enige puntje dat ik zou veranderen is UniFi WiFi erin, Apple Airport eruit, maar goed... zolang het werkt, prima.
Ach, zolang mijn verbinding dit levert…

Ben ook aan het kijken om mijn rolluiken te motoriseren. Heb nu nog een trekband. Moet ik me nog in verdiepen…

• Licko

Licko

ZVDK

Serena schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 06:22:
[...]

Het kan wel in HomeKit, maar zoals gezegd, iets minder makkelijk.
Hoe dan??
Dus een groep lampen en eenvoudig individuele controle. Zo heb ik twee lampen boven m'n eettafel hangen die ik tegelijk kan bedienen maar afzonderlijk aan/uit binnen homekit krijg ik niet voor elkaar?

• Serena
Licko schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:38:
[...]

Hoe dan??
Dus een groep lampen en eenvoudig individuele controle. Zo heb ik twee lampen boven m'n eettafel hangen die ik tegelijk kan bedienen maar afzonderlijk aan/uit binnen homekit krijg ik niet voor elkaar?
Force touch, tandwiel, accessoires…

• jeroen11
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22-01 19:38
Nieuwe Homekit-compatible hub aanstaande van Mi/Mijia (zusterbedrijf van Aqara), mogelijk gebruik maken van Bluetooth mesh: "Mijia Release Detailed Images of New HomeKit Hub and Light Sensor"

• symen89
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 04-01 16:23
Hoi, Bestaat er een mogelijkheid om de status van de apple tv op te nemen in een automation?
Dus zoiets als 'als apple tv play, dan scene aan'.Via Home+ kom ik met veel automations al een eind maar ik kan zowel de status van mijn LG tv en de status van apple tv niet opnemen in automations.
Erg vervelend want ik wil de intensiteit van mijn hue lampen laten afhangen of ik iets op tv kijk ja of te nee.
Via plex sensor kan ik via homebridge wel mijn lichten laten dimmen maar dat werkt weer niet als ik bijvoorbeeld naar NLziet of Netflix kijk.
symen89 schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:54:
Hoi, Bestaat er een mogelijkheid om de status van de apple tv op te nemen in een automation?
Dus zoiets als 'als apple tv play, dan scene aan'.Via Home+ kom ik met veel automations al een eind maar ik kan zowel de status van mijn LG tv en de status van apple tv niet opnemen in automations.
Erg vervelend want ik wil de intensiteit van mijn hue lampen laten afhangen of ik iets op tv kijk ja of te nee.
Via plex sensor kan ik via homebridge wel mijn lichten laten dimmen maar dat werkt weer niet als ik bijvoorbeeld naar NLziet of Netflix kijk.
Nee, dit werkt (nog) niet.

Het opnemen van de status is eenvoudig (als ze dit ondersteunen) maar ik gebruik mijn Apple TV bijvoorbeeld ook om muziek te draaien en dan wil je dus niet de lampen aan hebben staan. Naast het feit of dat er wat speelt moet je dus ook nog gaan filteren wat er speelt.

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• mvrooij
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22-01 08:28
Misschien dat iemand mij kan helpen, ik maak thuis gebruik van 41 apparaten ikea Tradfri wat super werkt, en enkele Hue lampen/apparaten. Nu heb ik alles gekoppeld aan mijn HomeKit. Ik heb een iPad Air 2 als HomeHub standaard thuis staan op een oplader dus deze zit altijd vol en is altijd online.

Nu merk ik dat de helft van de tijd als ik buiten mijn huis ben dus op een ander netwerk zit dat hij bij mijn apparaten aangeeft: Geen reactie. Nu is het zo dat dit niet uitmaakt of het om de Ikea of Hue lampen gaat, hij doet dit bij alles dus het lijkt alsof hij geen verbinding kan maken dan met mijn HomeHub.Vaak naar paar keer proberen werkt het wel, maar ik wil dit graag stabiel hebben.

Iemand enig idee? Bedankt alvast!

• Rgerr
mvrooij schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:25:
Misschien dat iemand mij kan helpen, ik maak thuis gebruik van 41 apparaten ikea Tradfri wat super werkt, en enkele Hue lampen/apparaten. Nu heb ik alles gekoppeld aan mijn HomeKit. Ik heb een iPad Air 2 als HomeHub standaard thuis staan op een oplader dus deze zit altijd vol en is altijd online.

Nu merk ik dat de helft van de tijd als ik buiten mijn huis ben dus op een ander netwerk zit dat hij bij mijn apparaten aangeeft: Geen reactie. Nu is het zo dat dit niet uitmaakt of het om de Ikea of Hue lampen gaat, hij doet dit bij alles dus het lijkt alsof hij geen verbinding kan maken dan met mijn HomeHub.Vaak naar paar keer proberen werkt het wel, maar ik wil dit graag stabiel hebben.

Iemand enig idee? Bedankt alvast!
iPad als hub is niet zo stabiel als bijvoorbeeld een Apple tv 4(k), dat hebben er ondertussen heel wat ondervonden in dit topic. Een Apple tv 4 of 4k of een HomePod zijn de meest stabiele hubs voor externe toegang.

droperator.nl

• mvrooij
Rgerr schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:27:
[...]

iPad als hub is niet zo stabiel als bijvoorbeeld een Apple tv 4(k), dat hebben er ondertussen heel wat ondervonden in dit topic. Een Apple tv 4 of 4k of een HomePod zijn de meest stabiele hubs voor externe toegang.
Het punt is een beetje dat ik deze Apple TV 4 dan zou aanschaffen om alleen als hub te functioneren, beetje zonde eigenlijk. Weet iemand of deze Apple TV 4 in standby stand de HomeKit functie gewoon laat werken of zal hij dan altijd in Idle stand staan?

• Rgerr
mvrooij schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:43:
[...]

Het punt is een beetje dat ik deze Apple TV 4 dan zou aanschaffen om alleen als hub te functioneren, beetje zonde eigenlijk. Weet iemand of deze Apple TV 4 in standby stand de HomeKit functie gewoon laat werken of zal hij dan altijd in Idle stand staan?
Zowel stand-by en idle zal die fungeren als HomeKit hub. Met andere woorden, hij hoeft niet altijd 'aan' te staan, maar wel verbonden met stroom en internet uiteraard. Voorkeur heeft ethernet.

Bovendien heeft een Apple TV wel een stuk meer functies dan alleen HomeKit hub. Apps, zoals Netflix en Plex, games (zeker nu met Apple Arcade). Ik gebruik twee Apple TV's in huis en daar kijk ik (kanaal) tv mee, Netflix, films, foto's, muziek.

droperator.nl

• ro3lie
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:04
mvrooij schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:43:
[...]
Hier ben ik overgestapt van een iPad 4 naar Apple TV HD (Gen4).
Dit werkt nu razend snel, ook als de ATV in standby staat.

De ATV HD had ik voor € 60.- overgenomen via Marktplaats 8) en tevens als voordeel dat ik nu ook Disney+ kan installeren (dit ondersteunt mijn oudere Smart TV niet).

My RIPE Atlas v4 Probe!How to install: HomeBridge on a UniFi CloudKey Gen1

• mvrooij
ro3lie schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 15:11:
[...]

Hier ben ik overgestapt van een iPad 4 naar Apple TV HD (Gen4).
Dit werkt nu razend snel, ook als de ATV in standby staat.

De ATV HD had ik voor € 60.- overgenomen via Marktplaats 8) en tevens als voordeel dat ik nu ook Disney+ kan installeren (dit ondersteunt mijn oudere Smart TV niet).
60 euro is niet duur.. Ik krijg ze niet voor die prijs gevonden!

Probleem is dat hij echt als enige zal gaan functioneren als Hub.. ik heb alle applicaties en andere mogelijkheden niet nodig omdat mijn LG OLED TV alle apps heeft. Ik ga het even aankijken met mijn iPad en anders toch maar investeren mocht ik er aan blijven ergere.

• Rgerr
mvrooij schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 15:34:
[...]

60 euro is niet duur.. Ik krijg ze niet voor die prijs gevonden!

Probleem is dat hij echt als enige zal gaan functioneren als Hub.. ik heb alle applicaties en andere mogelijkheden niet nodig omdat mijn LG OLED TV alle apps heeft. Ik ga het even aankijken met mijn iPad en anders toch maar investeren mocht ik er aan blijven ergere.
Apple TV is daarentegen wel toekomstbestendiger, er komt een moment dat LG je apps niet meer gaat updaten (veel gehoord probleem) en daardoor onbruikbaar zal worden. Apple TV daarentegen zal nog jaren en jaren van updates worden voorzien, maar ook daar is de ondersteuning eindig natuurlijk.

droperator.nl

• mvrooij
Rgerr schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 15:44:
[...]

Apple TV is daarentegen wel toekomstbestendiger, er komt een moment dat LG je apps niet meer gaat updaten (veel gehoord probleem) en daardoor onbruikbaar zal worden. Apple TV daarentegen zal nog jaren en jaren van updates worden voorzien, maar ook daar is de ondersteuning eindig natuurlijk.
Klopt misschien ook wel maar mijn LG Oled TV C7 is nu 3 jaar oud en ik kan nog steeds de nieuwste apps erop zetten zoals Disney+, Videoland, Netflix etc. Meer heb ik ook niet nodig daarom vind ik het voor mijn gevoel zonde om een apparaat van (2de hands) +/- 120 euro aan te schaffen om enkel als Hub te dienen. Maar ik ga het gewoon even aan kijken en overwegen! Bedankt voor jullie hulp!!

• Serena
mvrooij schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 16:01:
[...]

Klopt misschien ook wel maar mijn LG Oled TV C7 is nu 3 jaar oud en ik kan nog steeds de nieuwste apps erop zetten zoals Disney+, Videoland, Netflix etc. Meer heb ik ook niet nodig daarom vind ik het voor mijn gevoel zonde om een apparaat van (2de hands) +/- 120 euro aan te schaffen om enkel als Hub te dienen. Maar ik ga het gewoon even aan kijken en overwegen! Bedankt voor jullie hulp!!
Of je overweegt de aankoop van een HomePod. Nog sterker qua hub, stemgestuurd via Siri en een megagoed geluidje...
Ik heb een stereopaar staan en in combinatie met mijn Sonos systeem heb ik echt een discotheek...

• mvrooij
Serena schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 16:10:
[...]

Of je overweegt de aankoop van een HomePod. Nog sterker qua hub, stemgestuurd via Siri en een megagoed geluidje...
Ik heb een stereopaar staan en in combinatie met mijn Sonos systeem heb ik echt een discotheek...
Ook over zitten denken maar heb momenteel meerdere Heos by Denon speakers door heel mijn huis wat er goed klinkt en werkt.. Ben niet van plan dit te vervangen op moment dus ik ga het gewoon maar even met mijn Ipad proberen.

Ik zie in mijn wifi accesspoint dat de wifi verbinding op mijn ipad in Stroombesparing stand schiet waardoor hij dus niet reageert. Na enkele secondes tot minuut schiet hij hieruit en dan is het direct bereikbaar.

Ik ga straks enkele functies en stappen proberen om de ipad uit die slaapstand te houden qua wifi zodat hij gewoon altijd bereikbaar is. Als ik dit opgelost krijg dan weet ik zeker dat het stabiel is. Hou jullie op de hoogte want zoals ik begrijp hebben meer mensen hier last van i.s.m. een ipad.

• Serena
mvrooij schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 16:31:
[...]

Ook over zitten denken maar heb momenteel meerdere Heos by Denon speakers door heel mijn huis wat er goed klinkt en werkt.. Ben niet van plan dit te vervangen op moment dus ik ga het gewoon maar even met mijn Ipad proberen.

Ik zie in mijn wifi accesspoint dat de wifi verbinding op mijn ipad in Stroombesparing stand schiet waardoor hij dus niet reageert. Na enkele secondes tot minuut schiet hij hieruit en dan is het direct bereikbaar.

Ik ga straks enkele functies en stappen proberen om de ipad uit die slaapstand te houden qua wifi zodat hij gewoon altijd bereikbaar is. Als ik dit opgelost krijg dan weet ik zeker dat het stabiel is. Hou jullie op de hoogte want zoals ik begrijp hebben meer mensen hier last van i.s.m. een ipad.
Aangezien mijn iPad hier voor de besturing aan de muur hangt heb ik het uitschakelen van het scherm uitgezet. Staat dus altijd aan.
Misschien dat dit het al oplost qua slaapstand?

• Serena
Eindelijk!!!

• paQ
Oe!
Alleen aqara?

• Serena
Alles!!! Ook mijn Nest, Flowerbud, Hue Motion, ga zo maar door!!!

• TheKerremenke
@Serena 13.2 beta? Captain obvious 👨‍✈️

Na wat gegoochel inderdaad iOS 13.2 beta 8)7 |:(

TheKerremenke wijzigde deze reactie 02-10-2019 23:20 (69%)

• paQ
Potver. Moet mn beta weer terug

Begon er net aan te wennen

• mvrooij
Serena schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 18:13:
[...]

Aangezien mijn iPad hier voor de besturing aan de muur hangt heb ik het uitschakelen van het scherm uitgezet. Staat dus altijd aan.
Misschien dat dit het al oplost qua slaapstand?
Dit is inderdaad een werkende oplossing, alleen ik heb nu ingesteld dat mijn ipad lader als ik niet thuis ben uitschakelt samen met de andere apparaten die op deze verdeeldoos zitten. Maar ik merk dat hij in een nachttijd als de stroom er af is met scherm aan (op minimaal) van 90% naar 35% schiet. Soms is het bij mij zo dat hij de nacht en de dag erna overdag niet oplaad.

Ik ga dit nu dus maar even veranderen zodat hij altijd aan de stroom blijft! Jammer van het stroomverbruik, probeerde dit zo laag mogelijk te krijgen. Weet niet exact hoe dit gaat zodra hij op 100% zit?

Dankje voor het meedenken!

• Serena
Ik wel janken. Hele setup is verdwenen.
Had een storinkje en dacht ik log even uit en weer uit. Complete woning verdwenen.
Ik word gek… Vind hem zelfs niet terug in Controller.

• Serena
Whoeha, was ik bijna mijn hele huis setup kwijt.
Kan je vertellen, had zwaar paniek.
Stomme iCloud.

Maar er blijft dus een tegel hangen vanuit de Aqara hub. Had deze al gereset en opnieuw toegevoegd, staat er ook allemaal netjes.
Alleen die oude tegel blijft dus hangen en krijg hem niet weg.
Zo raar!!!

Edit 13.45: Inmiddels weigert 1 Aqara hub gewoon online te komen. Ik sta op het punt te ontploffen.
Heb het aan de kant gesmeten. K**systeem…

Serena wijzigde deze reactie 03-10-2019 13:46 (73%)

• Serena
Pfff, nagenoeg alles weer werkend.
Er blijft een deursensor van Aqara op niet werkend staan (Die staat er OOK werkend in) en ik krijg de Mini Switch niet uit de favorieten gemikt.
Ik laat het maar even zo.
Pfffff…
Is dit niet het risico van spelen met beta software?

• Serena
meesje schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 20:18:
Is dit niet het risico van spelen met beta software?
Ik betwijfel eigenlijk of dit met de bèta te maken heeft. Maar goed, voor nu werkt het weer.
Serena schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 20:54:
[...]

Ik betwijfel eigenlijk of dit met de bèta te maken heeft. Maar goed, voor nu werkt het weer.
Mooi dat het nu in ieder geval weer werkt!
Of het echt aan de beta software ligt of niet, dat is inderdaad de vraag. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat als bijvoorbeeld je hub (homepod of atv) en je ipad niet op beta draait en je iphone wel dat iets een keer verkeerd kan gaan.
Dit neemt niet weg dat ik blij ben dat je met beta software bezig bent. ;) En je ervaringen hier deelt. _/-\o_

• Serena
De oplossing op mijn eigen probleem.
(Mijn autisme kan het niet aan als iets niet werkt, dus uiteindelijk had ik het vannacht om 01.30 uur gefixt.)
Aqara Hub uit HomeKit verwijderd. In de Mi Home app alle sensoren stuk voor stuk verwijderd. Hub gereset door 10 keer op de knop te drukken.
Alles opnieuw stuk voor stuk toevoegen.
Geen vasthangende tegel mee EN de Mini Switch heb ik uit de favorieten kunnen gooien.
Het kost bloed zweet en tranen, maar nu zit ook iedere sensor aan de goede hub gekoppeld (Heb er 2).
Nog 4 sensoren te gaan…

• paQ
Ik heb gister avond het beta profiel teruggezet, maar homekit is vreselijk instabiel.
Constant bijwerken, tegels laden, weer bijwerken enz.
Soms werkt het 15 min feilloos, om weer vervolgens geen reactie aan te geven.

Hoe dan ook, mooi om te weten dat in 13.2 alles weer wordt zoals het was (en zou moeten)

Alle automatiseringen werken verder prima

paQ wijzigde deze reactie 04-10-2019 09:00 (6%)

• LightStar
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20:58
TheKerremenke schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:14:
Ligt aan de fabrikant van de motoren. Met Somfy heb je twee verschillende de motoren. RTS en IO. Deze zijn eventueel te koppelen met de Connexoon of Tahoma bridge van Somfy. En daarmee via HomeKit te bedienen.
Is dat zo ? tot zover ik weet kan de Connexoon nog niet met Homekit praten (althans ik krijg het nog niet zichtbaar binnen Homekit..

Weet wel dat ze er mee bezig zijn (dacht voor het eind van het jaar dat dit moet gaan werken)
Edit: https://www.somfy.nl/over-somfy/so-open-with-somfy

LightStar wijzigde deze reactie 04-10-2019 09:16 (4%)

Ubiquiti UniFi®

• TheKerremenke
Sorry, was in de veronderstelling dat dit al mogelijk was.

Via homebridge of homey is wel het e.e.a mogelijk mbt RTS van Somfy.

• Serena
paQ schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:00:
Ik heb gister avond het beta profiel teruggezet, maar homekit is vreselijk instabiel.
Constant bijwerken, tegels laden, weer bijwerken enz.
Soms werkt het 15 min feilloos, om weer vervolgens geen reactie aan te geven.

Hoe dan ook, mooi om te weten dat in 13.2 alles weer wordt zoals het was (en zou moeten)

Alle automatiseringen werken verder prima
Zou die bèta er ook aan bij kunnen dragen dat mijn TimeCapsule en AirPorts de laatste tijd zo instabiel zijn? Had echt nooit problemen, maar de laatste tijd is het hopeloos.
Aan het twijfelen om binnenkort de bèta aan de wilgen te hangen.

• paQ
Serena schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:29:
[...]

Zou die bèta er ook aan bij kunnen dragen dat mijn TimeCapsule en AirPorts de laatste tijd zo instabiel zijn? Had echt nooit problemen, maar de laatste tijd is het hopeloos.
Aan het twijfelen om binnenkort de bèta aan de wilgen te hangen.
sja geen idee.

de apparaten op 13.1.2 of 12.4 hebben geen problemen hier

HomeKit support voor het Netatmo weerstation gaat er dus toch echt komen. Je moet kennelijk wel een v3 revisie hebben.
https://www.reddit.com/r/...n_homekit_support_coming/
Helaas nog geen support voor wind- en regenmeter.

• Serena
meesje schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:03:
HomeKit support voor het Netatmo weerstation gaat er dus toch echt komen. Je moet kennelijk wel een v3 revisie hebben.
https://www.reddit.com/r/...n_homekit_support_coming/
Helaas nog geen support voor wind- en regenmeter.
Probleem van Natatmo is dat ze altijd heeeeeeeeeel traaaaaaag zijn.
Net als de aangekondigde deurbel. Leuk, maar die zie ik het eerste jaar nog niet verschijnen.

En wind- en regenmeter is trouwens juist hetgeen ik mis. Middels Aqara heb ik al in iedere ruimte en in de voor- en achtertuin een thermometer.
Wat betreft nieuwe homekit devices denk ik dat het bijna een algemene trend is: iets presenteren en dan kan de consument wachten. Eve is daar helemaal koning in. Sommige produkten worden uiteindelijk zelfs geannuleerd, bv Koogeek met hun security camera.

Zelf denk ik dat Netatmo met de deurbel wacht totdat HSV echt beschikbaar is. En als je het toch over een deurbel hebt: er zijn ook merken die support beloven, maar er nooit mee komen. ;)

Ik vind het van Netatmo juist heel netjes om een produkt, wat nooit als homekit produkt in de markt is gezet, toch compatible te maken met homekit. Het heeft even geduurd, maar ze hebben goed geluisterd naar hun klanten.

Al met al denk ik dat het een vrij moeilijk proces is om devices geschikt te maken voor homekit en dat fabrikanten zich daar een beetje op verkijken. Wat mij nog bijstaat heeft de Aqara hub ook heel lang op zich laten wachten, laat staan hoe snel er een EU versie was.
Je kan nu je Apple TV opnemen als automatisering maar is het al iemand gelukt om het geluid over HomePod te krijgen?

Heb op de Apple TV als geluidsbestemming gekozen voor HomePod en als de Apple TV aan staat werkt het prima, alleen niet als hij uit staat...?

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Serena
Las dus het volgende vandaag. Apple ondersteunt geen wind- en regenmeters. Er bestaan niet eens icoontjes of iets dergelijks voor. Daar kan Netatmo dan dus ook niets aan doen.
Serena schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 17:44:
Las dus het volgende vandaag. Apple ondersteunt geen wind- en regenmeters. Er bestaan niet eens icoontjes of iets dergelijks voor. Daar kan Netatmo dan dus ook niets aan doen.
Hopelijk kan Netatmo druk uitoefenen bij Apple en wordt het later alsnog toegevoegd.
Toppe schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 17:00:
Je kan nu je Apple TV opnemen als automatisering maar is het al iemand gelukt om het geluid over HomePod te krijgen?

Heb op de Apple TV als geluidsbestemming gekozen voor HomePod en als de Apple TV aan staat werkt het prima, alleen niet als hij uit staat...?
Doe ik iets verkeerd? Ik kan mijn Apple TV (4K) niet als trigger maar ook niet als action selecteren in de Woning app. Mijn devices zitten allemaal op het laatste iPad/i/tvOS. Gebruik je soms beta software?

• Rgerr
meesje schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:10:
[...]

Hopelijk kan Netatmo druk uitoefenen bij Apple en wordt het later alsnog toegevoegd.

[...]

Doe ik iets verkeerd? Ik kan mijn Apple TV (4K) niet als trigger maar ook niet als action selecteren in de Woning app. Mijn devices zitten allemaal op het laatste iPad/i/tvOS. Gebruik je soms beta software?
Wel een kamer toegewezen aan je Apple TV?

droperator.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!
@meesje @Rgerr Ja ik gebruik de beta versie (y)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Rgerr schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:11:
[...]

Wel een kamer toegewezen aan je Apple TV?
Ja zeker, toegevoegd aan de woonkamer. Maar als ik @Toppe z’n reactie lees, kan het denk ik pas vanaf 13.2. Volgende keer wel even vermelden he? ;)
@meesje de beta is stabiel hoor ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Het is een leuke hobby, maar bij mij is er 1 regel: geen geklooi met beta software. En zeker niet op apparatuur dat altijd behoort te werken.

• Backpacker
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:49:
Wat betreft nieuwe homekit devices denk ik dat het bijna een algemene trend is: iets presenteren en dan kan de consument wachten. Eve is daar helemaal koning in. Sommige produkten worden uiteindelijk zelfs geannuleerd, bv Koogeek met hun security camera.

Zelf denk ik dat Netatmo met de deurbel wacht totdat HSV echt beschikbaar is.
HSV? Kan deze afkorting niet plaatsen.

Canon EOS 350D + 30D +40D - 10-22 - 28 1.8 - 50 1.8 - 70-200 2.8L IS - 430EX - 580EX - Sigma 17 - 70 2.8-4.5 DC

Backpacker schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:31:
[...]

HSV? Kan deze afkorting niet plaatsen.
Vermoed dat het homekit surveillance camera is ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paQ
Geluid naar homepod kwam pas met V13
Maar ik zie nog steeds geen updates voor homepod.

paQ schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:41:
Geluid naar homepod kwam pas met V13
Maar ik zie nog steeds geen updates voor homepod.
“Coming later this fall”

• paQ
zo vaag...
op 13.2 beta problematica tutte in Woning of Home

Profiel verwijderd, maar er komt geen update naar 13.1.2 :?
De problemen zijn echter wel weg, terwijl ik op 13.2 blijf zitten.

iets gaat niet goed, maar hey, het werkt :D

@paQ op 13.2 beta problematica tutte in Woning of Home??? :9

• paQ
Toppe schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 13:29:
@paQ op 13.2 beta problematica tutte in Woning of Home??? :9
sja, constant bijwerken, geen reactie, enz.
Ik verwijder het profiel: opgelost. (mostly)

paQ schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:16:
[...]

sja, constant bijwerken, geen reactie, enz.
Ik verwijder het profiel: opgelost. (mostly)
Haha, ging meer om de tekst die je poste. Kom er nu achter dat het iets betekend als alleen maar gezeur ;)

• Helox-in-a-box
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 07:16
Eergister de AppleTV geupdate naar tvOS 13.0 en volgens mij werken de timers niet meer.
Timer op de entree (dmv sensor op voordeur open) verlichting gaat niet meer uit na 3 minuten en de verlichtingen op de gang gaan ook niet meer uit na 2 minuten.

Heb het zo ingesteld:
- Sensor motion on -> Light on
- Sensor no motion detected -> Dim light, timer out after 2 minutes

Maarja blijft het licht dus in dim stand staan... Automation al gedisabled en enabled maar dat helpt niet. Iemand anders ook hier last van (gehad) en een fix ervoor? Google levert alleen hits op uit 2018 helaas.
@Serena Je had het al eerder al gepost, maar ik merk het nu pas: via homekit kun je de verwarming alleen op hele graden inregelen.... Is dit in 13.2 opgelost?
meesje schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:33:
@Serena Je had het al eerder al gepost, maar ik merk het nu pas: via homekit kun je de verwarming alleen op hele graden inregelen.... Is dit in 13.2 opgelost?
Nee.

• Serena
Rare is, ik roep tegen Google 'Zet de verwarming op 20,5°' en HomeKit geeft dat keurig weer. 7(8)7
Serena schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:51:
[...]

Rare is, ik roep tegen Google 'Zet de verwarming op 20,5°' en HomeKit geeft dat keurig weer. 7(8)7
Ik snap de keus hierin ook niet helemaal. Halve graden lijkt me vrij eenvoudig... aan de andere kant gebruiken die gekke Amerikanen natuurlijk Fahrenheit en daar zijn de niveaus nauwkeuriger...

Pagina: 1 ... 40 ... 43 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True