Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Serena schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:51:
[...]

Rare is, ik roep tegen Google 'Zet de verwarming op 20,5°' en HomeKit geeft dat keurig weer. 7(8)7
Inderdaad zeg.... via de Honeywell app stel ik de temp. in op halve graden en HomeKit toont dit keurig.
In versie 12 werkte het wel met halve graden, maar wat me bij staat, was dat in het begin ook op hele graden.
Ze zullen het ongetwijfeld nog wel aanpassen.

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:39
Zojuist het Vocolinc stekkerblok besteld op Amazon. Scheelt weer een lading slimme stekkers en dus plek achter het tv meubel. Prettig, werkt ook met Google en Alexa.
Plek voor 4 EN dadelijk dus twee stekkers over. Eens even gaan verzinnen wat ik hiermee ga doen…

Serena schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:15:
Zojuist het Vocolinc stekkerblok besteld op Amazon. Scheelt weer een lading slimme stekkers en dus plek achter het tv meubel. Prettig, werkt ook met Google en Alexa.
Plek voor 4 EN dadelijk dus twee stekkers over. Eens even gaan verzinnen wat ik hiermee ga doen…

[Afbeelding]
Nu met 13.2 durf je dit wel aan he. :+

• Serena
meesje schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:22:
[...]

Nu met 13.2 durf je dit wel aan he. :+
Hahaha, yep! Mooi losse tegels…
Dit klinkt wel erg goed. Pushcut: notificaties via HomeKit.
https://www.reddit.com/r/...from_smart_notifications/
Homebridge gebruikers kunnen nu weer een plugin schrappen.

Edit: even verder gekeken, indien meer dan 3 notificaties kun je betalen (10 euro p/j valt in principe nog wel mee).

meesje wijzigde deze reactie 10-10-2019 16:28 (23%)

• Serena
meesje schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:25:
Dit klinkt wel erg goed. Pushcut: notificaties via HomeKit.
https://www.reddit.com/r/...from_smart_notifications/
Homebridge gebruikers kunnen nu weer een plugin schrappen.

Edit: even verder gekeken, indien meer dan 3 notificaties kun je betalen (10 euro p/j valt in principe nog wel mee).
Ik denk dat ik het even mis. Waarom? HK geeft toch zelf al notificaties?
Serena schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:16:
[...]

Ik denk dat ik het even mis. Waarom? HK geeft toch zelf al notificaties?
Nog een beetje er verder in verdiept. Ik had verwacht dat je bv een notification zou kunnen laten afgaan wanneer in een kamer een bepaalde temp. is bereikt of dat de planten water nodig hebben. Voor zover ik zie, kan dit niet. Wel heel veel andere dingen, icm HomeKit, maar de leercurve lijkt me (voor mij in ieder geval) best steil.

• Serena
meesje schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:41:
[...]

Nog een beetje er verder in verdiept. Ik had verwacht dat je bv een notification zou kunnen laten afgaan wanneer in een kamer een bepaalde temp. is bereikt of dat de planten water nodig hebben. Voor zover ik zie, kan dit niet. Wel heel veel andere dingen, icm HomeKit, maar de leercurve lijkt me (voor mij in ieder geval) best steil.
Mijn HomeKit puilt momenteel echt al uit. Wacht met smart op de update van de HomePods, dan zal er heel wat meer kunnen met de automations.
Denk dat het stekkerblok voorlopig de laatste toevoeging is.
1 Ikea stekker gaat dadelijk aan de elektrische deken, de 2e misschien voor kerstverlichting.
Ik wil mijn rolluiken nog laten motoriseren, maar daarna ben ik echt klaar denk ik. Misschien nog iets voor mijn roljaloezieën… Kan gewoon niets meer verzinnen! 🤣
Serena schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:57:
[...]

Mijn HomeKit puilt momenteel echt al uit. Wacht met smart op de update van de HomePods, dan zal er heel wat meer kunnen met de automations.
Denk dat het stekkerblok voorlopig de laatste toevoeging is.
1 Ikea stekker gaat dadelijk aan de elektrische deken, de 2e misschien voor kerstverlichting.
Ik wil mijn rolluiken nog laten motoriseren, maar daarna ben ik echt klaar denk ik. Misschien nog iets voor mijn roljaloezieën… Kan gewoon niets meer verzinnen! 🤣
Automatische deuren (drangers er op), koffie automaat. Automatische frituur, automatische aan en uit kleed robot... :')

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Serena
Toppe schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 18:48:
[...]

Automatische deuren (drangers er op), koffie automaat. Automatische frituur, automatische aan en uit kleed robot... :')
Automatische poetsvrouw?
Heb ik! Wil alleen wel een maandelijkse toelage...

Gister nieuwe cilinder laten maken voor de voordeur... kom vandaag eerder genoemde niet meer naar binnen...

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Serena
Toppe schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 18:52:
[...]

Heb ik! Wil alleen wel een maandelijkse toelage...

Gister nieuwe cilinder laten maken voor de voordeur... kom vandaag eerder genoemde niet meer naar binnen...
🤣🤣🤣

Ja, slim slot? Werkt niet????

(Heb helaas een opzetslot, kan hier niet)
Serena schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 18:54:
[...]

🤣🤣🤣

Ja, slim slot? Werkt niet????

(Heb helaas een opzetslot, kan hier niet)
Haha nee, niet eens. Huidige cilinder was beetje versleten dus aan vervanging toe!

Mocht je een normale cilinder willen dan heb ik wel een adresje voor je hoor😏

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:16
zo... beter die 13.2 beta2.
Problemen opgelost in homekit, wel even wennen die hevig contrasterende balken boven- en onderin.

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 21:28
paQ schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:19:
zo... beter die 13.2 beta2.
Problemen opgelost in homekit, wel even wennen die hevig contrasterende balken boven- en onderin.
Pics?

• paQ

:')
Hij valt weg tegen de GoT achtergrond, maar lichtgrijs zowel bovenin (na scrollen) en onderin.

• Rgerr
paQ schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:28:
[...]

[Afbeelding]

Hij valt weg tegen de GoT achtergrond, maar lichtgrijs zowel bovenin (na scrollen) en onderin.
Niet zo heel mooi... Maar heb je nu wel de mogelijkheid om HomePod in automatiseringen op te nemen?

• paQ
Rgerr schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:07:
[...]

Niet zo heel mooi... Maar heb je nu wel de mogelijkheid om HomePod in automatiseringen op te nemen?
nee, dan moet homepod eerst naar 13...

"later this fall"

-O-

Ik heb de indruk dat ze bij Apple zitten te kijken hoe ze spotify opdrachten uit siri kunnen weren ofzo, voordat ze de update uitrollen :+
Op carplay werkt het best wel goed namelijk: "speel Het is zomer, van Ben en Ruurd op Spotify"
Dat doet ie gewoon *O*

• Rgerr
paQ schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:12:
[...]

nee, dan moet homepod eerst naar 13...

"later this fall"

-O-

Ik heb de indruk dat ze bij Apple zitten te kijken hoe ze spotify opdrachten uit siri kunnen weren ofzo, voordat ze de update uitrollen :+
Op carplay werkt het best wel goed namelijk: "speel Het is zomer, van Ben en Ruurd op Spotify"
Dat doet ie gewoon *O*
Zucht :')

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:31
paQ schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:28:
[...]

[Afbeelding]

Mag ik vragen die Airmega 4 wat is dat? 😀 link?

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• paQ

• The Chosen One
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 00:15

The Chosen One

Zie signature!

Over 1-2 maand eigen huisje (lees 3/4 kamers) dus maar eens verder (buiten wat vluchtig lezen over laatste jaren) verdiepen in wat thermostaat/1/2 camera gedoe.

Dit is natuurlijk het simpele beginner 101;

https://support.apple.com/en-us/HT204893
https://www.macrumors.com...getting-started-beginners
Als iemand wat heeft wat beter of handiger is sta ik open voor suggesties.

En hebben mensen met ervaring nog tips waar ik naar moet kijken of op letten, compatibiliteit etc?

Zal morgen eens proberen dit topic beetje door te lezen voor wat inspiratie. :)

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• paQ
Is er iemand die het überhaupt lukt een eenvoudige automatisering te maken via Opdrachten?
Ik zit al een poos tegen het plafond kwa scenes, en nieuwe automatiseringen aanmaken wordt knap lastig.
Ik wil e.e.a. consolideren middels complete automatiseringen, maar dat wil niet echt.

Als ik het script handmatig uitvoer (op play druk) dan werkt het. Als ik de automatisering test ook, maar daarna stopt het. Het daadwerkelijk uitvoeren van de automatisering of script vindt niet plaats. :?
ergo: de trigger wordt niet uitgevoerd/herkend.

Zelfs niet als ik een hele simpele maak:
Als lamp X wordt uitgeschakeld, voer dan opdracht uit: schakel lamp Y in

edit:

:| x 1000 miljoen miljard

Als ik de homepod van de stroom haal en de ipad mainhub maak, dan werkt het :(
homepod ondersteunt shortcuts niet, want 12.4

|:(

edit 2:
hmmm... een geconverteerde opdracht accepteert geen wijziging van een slider als trigger. Alleen aan of uit.

edit 3:
Zelfs op een bewegingssensor wil de Shortcut niet triggeren. vaag...

Ik heb een fake bulb aangemaakt die voor 3 sec aan gaat als de slider wordt gewijzigd. (in Home 4)

De fake bulb AAN triggert de Shortcut opdracht.

De opdracht is in dit geval
als < 30 dan
als 30 - 70 dan
als > 70 dan

Dit scheelt 2 scenes en 1 automatisering _/-\o_

Alleen moet de iPad voorlopig even hub spelen dan... hmmm...

paQ wijzigde deze reactie 13-10-2019 13:22 (46%)

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:27
Serena schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:15:

[Afbeelding]
Ik ben benieuwd of deze nu wel of niet het energieverbruik kan meten. De US versie (met USB aanslutiingen) kan dit wel. De informatie over de EU versie is nog wat karig dus kon het niet met zekerheid vinden.
Misschien kun je wat screenshots en ervaringen delen als je hem in gebruik hebt?

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

• Serena
robertwebbe schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 13:56:
[...]

Ik ben benieuwd of deze nu wel of niet het energieverbruik kan meten. De US versie (met USB aanslutiingen) kan dit wel. De informatie over de EU versie is nog wat karig dus kon het niet met zekerheid vinden.
Misschien kun je wat screenshots en ervaringen delen als je hem in gebruik hebt?
Heb ik niet naar gekeken, vind ik ook totaal oninteressant als ik eerlijk ben. Ben toch al groot aandeelhouder bij Essent.
paQ schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:08:
Is er iemand die het überhaupt lukt een eenvoudige automatisering te maken via Opdrachten?
Ik zit al een poos tegen het plafond kwa scenes, en nieuwe automatiseringen aanmaken wordt knap lastig.
Ik wil e.e.a. consolideren middels complete automatiseringen, maar dat wil niet echt.

Als ik het script handmatig uitvoer (op play druk) dan werkt het. Als ik de automatisering test ook, maar daarna stopt het. Het daadwerkelijk uitvoeren van de automatisering of script vindt niet plaats. :?
ergo: de trigger wordt niet uitgevoerd/herkend.

Zelfs niet als ik een hele simpele maak:
Als lamp X wordt uitgeschakeld, voer dan opdracht uit: schakel lamp Y in

edit:

:| x 1000 miljoen miljard

Als ik de homepod van de stroom haal en de ipad mainhub maak, dan werkt het :(
homepod ondersteunt shortcuts niet, want 12.4

|:(

edit 2:
hmmm... een geconverteerde opdracht accepteert geen wijziging van een slider als trigger. Alleen aan of uit.

edit 3:
Zelfs op een bewegingssensor wil de Shortcut niet triggeren. vaag...

Ik heb een fake bulb aangemaakt die voor 3 sec aan gaat als de slider wordt gewijzigd. (in Home 4)
[Afbeelding]

De fake bulb AAN triggert de Shortcut opdracht.
[Afbeelding]
De opdracht is in dit geval
als < 30 dan
als 30 - 70 dan
als > 70 dan

Dit scheelt 2 scenes en 1 automatisering _/-\o_

Alleen moet de iPad voorlopig even hub spelen dan... hmmm...
Vindt die opdrachten app nogal waardeloos, geen enkele automatisering wil werken en die wel werken moet je dan eerst weer zelf uitvoeren.

Het is even wachten op iOS 13 voor HomePod om te kijken of het dan wél beter wilt werken...

• Serena
Toppe schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:40:
[...]

Vindt die opdrachten app nogal waardeloos, geen enkele automatisering wil werken en die wel werken moet je dan eerst weer zelf uitvoeren.

Het is even wachten op iOS 13 voor HomePod om te kijken of het dan wél beter wilt werken...
Mee eens! Heb een automatisering voor als de iPhone verbinding maakt met min Roav Bolt in de auto. Automatisch Flitsmeister en Waze starten en muziek starten in Apple Music. Moet ik het nog handmatig aanzetten. Dat is geen automatisering meer…
De HomePods zijn voor mijn gevoel sowieso achtergestelde kindjes. Wanneer komt eindelijk eens een Nederlandse Siri? Dat is echt de reden dat mijn huis ook vol staat met Google Homes.

• Serena
robertwebbe schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 13:56:
[...]

Hij meet niets. Alleen aan/uit functie, lamp/ventilator/stekker…
Hopelijk komen deze produkten (o.a. camera en deurbel) wel snel op de markt. Ik weet het, het is tegen beter weten in... ;)
https://homekitnews.com/2...ameras-coming-from-onvis/

• paQ
mja... net als de ring....

• Serena
1215 dagen geleden aangekondigd.
Lang leve HomeBridge!
Pagina: 1 ... 39 40 41 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True