http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Jaweltcviper schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:48:
[...]
Ah ja, te snel overheen gelezen haha 😛 Excuus. Maar daar is volgens mij buiten Netatmo nog niet echt iets voor.
Kuchekuchekuche*eve*kucheuche
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
De Netatmo kan dit inderdaad niet, ook niet als je een Netatmo thermostaat hebt. Deze slimme thermostaatknoppen kunnen wat @paQ al aangaf niet bepalen dat er warm water door de leidingen en radiatoren moet gaan (lees: de boel gaan verwarmen). Je kunt er natuurlijk wel automations aan koppelen. B.v. wanneer raam open dan thermostaatknop dicht (of lagere temperatuur).Serena schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:49:
[...]
En als ik de omschrijving van die kraan lees ben ik nog niet overtuigd…
Is toch eigenlijk heel simpel wat ik vraag.
De enige optie is dus inderdaad alles van Tado nemen. Voor optimale inregeling betekent dit ook dat je al je radiatoren (tenminste in de ruimtes die je wil verwarmen) moet voorzien van thermostaatknoppen.
Dat is echt het enige dat ik nog wil. Een aan/uit kraan. Ik voel een patentje aan komen.meesje schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:59:
[...]
De Netatmo kan dit inderdaad niet, ook niet als je een Netatmo thermostaat hebt. Deze slimme thermostaatknoppen kunnen wat @paQ al aangaf niet bepalen dat er warm water door de leidingen en radiatoren moet gaan (lees: de boel gaan verwarmen). Je kunt er natuurlijk wel automations aan koppelen. B.v. wanneer raam open dan thermostaatknop dicht (of lagere temperatuur).
De enige optie is dus inderdaad alles van Tado nemen. Voor optimale inregeling betekent dit ook dat je al je radiatoren (tenminste in de ruimtes die je wil verwarmen) moet voorzien van thermostaatknoppen.
Ik wil ook idd dat de radiatoren alleen verwarmen als de verwarming aanstaat. Maar gewoon om even de kou te breken, of idd dicht te zetten als het raam open staat.
Ding hoeft het echt niet afzonderlijk van de rest van het huis te doen.
Blijf het raar vinden dat dit nog niet bestaat.
maar, wat let je dan om een Netatmo relay en wat kranen te kopen?Serena schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:13:
[...]
Dat is echt het enige dat ik nog wil. Een aan/uit kraan. Ik voel een patentje aan komen.
Ik wil ook idd dat de radiatoren alleen verwarmen als de verwarming aanstaat. Maar gewoon om even de kou te breken, of idd dicht te zetten als het raam open staat.
Zijn regelmatig aanbiedingen van.
Of (als je het aandurft) een eve thermo?
wat niet?
[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 04-11-2019 18:28 ]
Het bestaat wel... Tado.Serena schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:13:
[...]
Dat is echt het enige dat ik nog wil. Een aan/uit kraan. Ik voel een patentje aan komen.
Wellicht kun je wel iets inregelen als: wanneer temp lager dan 20 graden in de studeerkamer dan zet de temperatuur op de thermostaat in de woonkamer een graadje warmer. Het nadeel is dus inderdaad dat de woonkamer dan onnodig verwarmd wordt. Ik denk wel dat Essent er blij van wordt.
@Serena Gelijk even een linkje.Rgerr schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:33:
Momenteel bij 50five, tado thermostaat en vier knoppen in de aanbieding.
https://www.50five.nl/tad...et-4-radiatorknoppen.html
Normaal gesproken 50 euro duurder bij 50five.
Maar ik wil geen andere thermostaat. En jeetje, wat is deze lelijk he?meesje schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:49:
[...]
@Serena Gelijk even een linkje.![]()
https://www.50five.nl/tad...et-4-radiatorknoppen.html
Normaal gesproken 50 euro duurder bij Tado.
Nou ja, ik blijf voorlopig wel de knop met de hand aan en uit draaien.
Wil geen temperatuur instellen of wat dan ook. Gewoon aan en uit. That's it!
Maar bedankt voor het meedenken.
meesje schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:59:
[...]
De Netatmo kan dit inderdaad niet, ook niet als je een Netatmo thermostaat hebt.
soms begrijp ik helemaal niks van jouw replies...
het kan met tado, het kan met netatmo, het kan met eve, het kan met fibaro.
Voor fibaro eve heb je nieteens een bridge nodig, maar is... naja.... eve
Fibaro is de duurste, maar wordt geleverd met een losse sensor. Wel weer opladen aan een kabeltje
Tado 1 pack met bridge https://www.coolblue.nl/p...3mCQhBEAQYDSABEgLAtvD_BwE
119
Netatmo 2 pack met bridge https://www.google.com/ac...2SXAGWEAQYCCABEgJrTvD_BwE
159
Fibaro https://www.coolblue.nl/p...0FmgOHEAQYBSABEgJj5vD_BwE
95
eve thermo https://www.50five.nl/eve...2j8QFvEAQYASABEgIuxPD_BwE
65
[ Voor 18% gewijzigd door paQ op 04-11-2019 18:58 ]
Zucht... Tado is de enige HomeKit oplossing die multizones ondersteunt.paQ schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:53:
[...]
[...]
soms begrijp ik helemaal niks van jouw replies...
het kan met tado, het kan met netatmo, het kan met eve, het kan met fibaro.
Voor fibaro eve heb je nieteens een bridge nodig, maar is... naja.... eve
Fibaro is de duurste, maar wordt geleverd met een losse sensor. Wel weer opladen aan een kabeltje
Tado 1 pack met bridge https://www.coolblue.nl/p...3mCQhBEAQYDSABEgLAtvD_BwE
119
Netatmo 2 pack met bridge https://www.google.com/ac...2SXAGWEAQYCCABEgJrTvD_BwE
159
Fibaro https://www.coolblue.nl/p...0FmgOHEAQYBSABEgJj5vD_BwE
95
eve thermo https://www.50five.nl/eve...2j8QFvEAQYASABEgIuxPD_BwE
65
wat nou zucht?meesje schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:01:
[...]
Zucht... Tado is de enige HomeKit oplossing die multizones ondersteunt.
Je hebt een nest thermostaat, en een (1) kraan die je wilt bedienen.
Meer niet.
@Serena kan met elk van de genoemde kranen uit de voeten.
netatmo ondersteunt net zo makkelijk multizone
[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 04-11-2019 19:07 ]
Ik wil geen multizones. Ik wil een kraan aan of uit kunnen zetten.meesje schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:01:
[...]
Zucht... Tado is de enige HomeKit oplossing die multizones ondersteunt.
Laten we deze discussie maar beëindigen.
Ik draai met de hand. Klaar…
Ok. Even een situatie. In de woonkamer hangt Nest, daar is het 20 graden. In de slaapkamer een Netatmo thermostaatknop. Deze is ingesteld op 19 graden. Warmer hoeft het niet te worden. Hoe zorg je er voor dat als je de knop in de slaapkamer op 20 graden zet het in de slaapkamer ook echt 20 graden is. In woonkamer is het al 20 graden. Dus de thermostaat gaat geen signaal geven naar de CV om warm water rond te pompen.paQ schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:06:
[...]
wat nou zucht?
Je hebt een nest thermostaat, en een (1) kraan die je wilt bedienen.
Meer niet.
@Serena kan met elk van de genoemde kranen uit de voeten.
netatmo ondersteunt net zo makkelijk multizone
precies.meesje schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:10:
[...]
Ok. Even een situatie. In de woonkamer hangt Nest, daar is het 20 graden. In de slaapkamer een Netatmo thermostaatknop. Deze is ingesteld op 19 graden. Warmer hoeft het niet te worden. Hoe zorg je er voor dat als je de knop in de slaapkamer op 20 graden zet het in de slaapkamer ook echt 20 graden is. In woonkamer is het al 20 graden. Dus de thermostaat gaat geen signaal geven naar de CV om warm water rond te pompen.
En een tado kraan verandert daar geen ene pepernoot aan.
nou, ik denk dat je dat wel 'wil'.Serena schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:52:
[...]
Wil geen temperatuur instellen of wat dan ook. Gewoon aan en uit. That's it!
Je zet je nest nu ook niet op 30, omdat je het 22 graden wilt hebben, en zet hem dan weer op 16 als je het te warm krijgt.
Hey siri, zet de studeerkamer op 22 graden:

Je ziet hier heel goed dat de kraan niet verder open gaat dan nodig is.
[ Voor 32% gewijzigd door paQ op 04-11-2019 19:13 ]
Ja duh. Naast Tado thermostaatknoppen moet je ook de Nest vervangen door een Tado thermostaat. En om alles perfect in te regelen (zoals eerder aangegeven), moet je de radiatoren in de ruimtes die je wil verwarmen (ook die in de woonkamer) gaan voorzien van slimme thermostaatknoppen.paQ schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:10:
[...]
precies.
En een tado kraan verandert daar geen ene pepernoot aan.
Nogmaals Tado is de enige die dit kan. Ik heb geen aandelen Tado overigens.
Meerdere zones met tado aansturen behoeft aanvullende thermostaten.meesje schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:14:
[...]
Ja duh. Naast Tado thermostaatknoppen moet je ook de Nest vervangen door een Tado thermostaat. En om alles perfect in te regelen (zoals eerder aangegeven), moet je de radiatoren in de ruimtes die je wil verwarmen (ook die in de woonkamer) gaan voorzien van slimme thermostaatknoppen.
Nogmaals Tado is de enige die dit kan. Ik heb geen aandelen Tado overigens.
Meerdere zones met netatmo aansturen behoeft aanvullende thermostaten.
of om met jouw woorden te spreken:
ja duh. Naast netatmo thermostaatknoppen moet je ook de Nest vervangen door een Netatmo thermostaat.
[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 04-11-2019 19:29 ]
Alsjeblieft zeg... Hou er nu maar over op. Jij komt toch met je voorbeelden van Fibaro en Eve? En Serena heeft toch aangegeven niet haar Nest te willen vervangen?paQ schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:28:
[...]
Meerdere zones met tado aansturen behoeft aanvullende thermostaten.
Meerdere zones met netatmo aansturen behoeft aanvullende thermostaten.
of om met jouw woorden te spreken:
ja duh. Naast netatmo thermostaatknoppen moet je ook de Nest vervangen door een Netatmo thermostaat.
Gast, lees je replies nog eens terug met je stelligheden.meesje schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:41:
[...]
Alsjeblieft zeg... Hou er nu maar over op. Jij komt toch met je voorbeelden van Fibaro en Eve? En Serena heeft toch aangegeven niet haar Nest te willen vervangen?
Het was van meet af aan wat @Serena wilde. Vervolgens kom jij met onjuiste informatie.
Het kan met alle 4 de kranen.Serena schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:13:
[...]
Ik wil ook idd dat de radiatoren alleen verwarmen als de verwarming aanstaat Maar gewoon om even de kou te breken, of idd dicht te zetten als het raam open staat.
en wat zeg jij? "het kan alleen met Tado".

*Loopt ondertussen even naar boven om de radiatorkraan dicht te draaien*
*Durft waarschijnlijk morgen pas weer te lezen*
HahaSerena schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:51:
*Kruipt ergens ver weg in een hoekje*
*Loopt ondertussen even naar boven om de radiatorkraan dicht te draaien *
‘Gast’?..... jemig, we zijn toch geen 18 he?paQ schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:47:
[...]
Gast, lees je replies nog eens terug met je stelligheden.
Het was van meet af aan wat @Serena wilde. Vervolgens kom jij met onjuiste informatie.
[...]
Het kan met alle 4 de kranen.
en wat zeg jij? "het kan alleen met Tado".
Wat hebben slimme thermostaatknopppen dan nog voor toegevoegde waarde? Vrij beperkt tov ouderwetse thermostaatknoppen.
Stel je wordt wakker en zet in de woonkamer de thermostaat op 20 graden. Na het ontbijt denk je van ik wil wat voor mijn werk doen en zet op afstand de slimme knop in de werkkamer op 20 graden. Tja, het blijft dan nog eventjes koud, want het moet in de woonkamer weer eerst wat afkoelen voordat er weer warm water wordt rondgepompt. Als dit inderdaad is wat je wenst, tja, dan kun je elke ‘slimme’ knop kopen.
En daarnaast kun je ook verder meedenken. Want wat als ze slimme knoppen had gekocht, is de kans vrij groot dat ze uiteindelijk verder wil met comfort. Dan ontkom je er uiteindelijk niet aan om een Tado (of Netatmo) te kopen, Daar zit je dan lekker met je Eve of Fibaro.....
Maar voor wat jij wilt zou je een Tado knop prima kunnen gebruiken, dat is een kwestie van hem op 25 graden zetten als je hem "aan" wil, en uit te zetten (Frost protection) als je hem "uit" wilt. Als je geen Tado thermostaat hebt zullen de knoppen ook geen warmtevraag doen. Dus als je Nest de verwarming niet aanstuurt kun je de knop wel "open" zetten maar dan gebeurt er effectief toch niets, net als bij een ouderwetse themostaatknop. Het enige punt wat je dan hebt, is wanneer je het warmer wilt hebben dan 25 graden, maar ik neem aan dat je dat sowieso niet wilSerena schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:51:
*Kruipt ergens ver weg in een hoekje*
*Loopt ondertussen even naar boven om de radiatorkraan dicht te draaien*
Of Netatmo.
Wel een kanttekening: de Netatmo thermostaat kan alleen via aan/uit communiceren. Dus inderdaad: Tado.
De netatmo word em niet voor mij omdat die alleen aan/uit is en op batterijen werkt (wil de thermostaat op muuraansluiting houden).
Verder heb ik een combo tussen radiatoren en vloerverwarming (woonkamer). Zit op 1 circuit allemaal, met wel eigen pomp voor vloerverwarming stuk (die laat ik nu auto aan gaan als CV begint met warmen).
[ Voor 19% gewijzigd door tcviper op 05-11-2019 08:59 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Wij hebben zelf de Lyric T6, deze is zelfs via aan/uit aangesloten op de ketel. Deze thermostaat bevalt op zich goed, maar in principe doen we er ook helemaal niks bijzonders mee. Eigenlijk alleen op afstand de temperatuur inregelen. Dat doet ie in ieder geval goed.tcviper schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:58:
Ik ben mezelf ook nog steeds aant bedenken of ik de Tado of Honeywell Lyric T6 eens moet gaan proberen ipv Nest. De Tado heeft voor geofencing wel abo nodig (maar goed, als je die koppelt met homekit of homey kun je dat ook doen), de Lyric werkt prima maar heeft weinig andere opties verder. Hmmmf....
De netatmo word em niet voor mij omdat die alleen aan/uit is en op batterijen werkt (wil de thermostaat op muuraansluiting houden).
Verder heb ik een combo tussen radiatoren en vloerverwarming (woonkamer). Zit op 1 circuit allemaal, met wel eigen pomp voor vloerverwarming stuk (die laat ik nu auto aan gaan als CV begint met warmen).
Destijds heb ik een tijdlang het Tado topic hier op tweakers gevolgd. M.i. heeft Tado de beste support mbt het inregelen van je verwarmingssysteem. Ze kunnen zelfs op afstand diverse parameters instellen waar je zelf niet bij kunt. Voor een tweaker wellicht niet zo'n fijne gedachte.
Ja plus Honeywell is toch al jaren natuurlijk goed met die dingen. Dus ik denk dat ik die kant ook uit wil. De oude 'problemen' met die dingen zijn nu wel opgelost.meesje schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:10:
[...]
Wij hebben zelf de Lyric T6, deze is zelfs via aan/uit aangesloten op de ketel. Deze thermostaat bevalt op zich goed, maar in principe doen we er ook helemaal niks bijzonders mee. Eigenlijk alleen op afstand de temperatuur inregelen. Dat doet ie in ieder geval goed.En de thermostaat is stabiel, is altijd bereikbaar via HomeKit.
Destijds heb ik een tijdlang het Tado topic hier op tweakers gevolgd. M.i. heeft Tado de beste support mbt het inregelen van je verwarmingssysteem. Ze kunnen zelfs op afstand diverse parameters instellen waar je zelf niet bij kunt. Voor een tweaker wellicht niet zo'n fijne gedachte.
Ik heb de thermostaat nu een paar jaar. In het begin regelmatig een bericht ontvangen (van Honeywell) dat de thermostaat niet bereikbaar was. Het is nu een hele lange tijd geleden dat ik een dergelijk bericht voorbij heb zien komen. Ik heb er nooit gebruik van hoeven maken, maar het schijnt dat Honeywell niet snel is met reageren op support vragen. Maar wellicht is dat ondertussen ook verbeterd.tcviper schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:13:
[...]
Ja plus Honeywell is toch al jaren natuurlijk goed met die dingen. Dus ik denk dat ik die kant ook uit wil. De oude 'problemen' met die dingen zijn nu wel opgelost.
Ik weet alleen niet hoe de Lyric werkt met vloerverwarming. Daar heb ik totaal geen ervaring mee. Wordt dat ook gewoon via de thermostaat aan de muur geregeld?
[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 05-11-2019 09:21 ]
Ja hoor, hij stuurt gewoon CV Ketel aan die radiatoren en vloer warmte geeft. Je hangt alleen de thermostaat in de ruimte waar de vloerverwarming is (woonkamer bij mij).meesje schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:20:
[...]
Ik heb de thermostaat nu een paar jaar. In het begin regelmatig een bericht ontvangen (van Honeywell) dat de thermostaat niet bereikbaar was. Het is nu een hele lange tijd geleden dat ik een dergelijk bericht voorbij heb zien komen. Ik heb er nooit gebruik van hoeven maken, maar het schijnt dat Honeywell niet snel is met reageren op support vragen. Maar wellicht is dat ondertussen ook verbeterd.
Ik weet alleen niet hoe de Lyric werkt met vloerverwarming. Daar heb ik totaal geen ervaring mee. Wordt dat ook gewoon via de thermostaat aan de muur geregeld?
nee, is gewoon bedraadtcviper schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:58:
PSN: TDBtje
Het nadeel van Eve is het bereik, namelijk bluetooth. Bij Ikea moet je inderdaad een hub kopen, maar het bereik is een stuk beter (de stekkers lussen door).TDB schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:54:
Ik ben aan het kijken naar 2 slimme stekkers en twijfel tussen Eve Energy en Ikea Tradfri. Eve lijkt op het oog een stuk duurder (89,95), maar bij IKEA moet ik ook 2 x 9,95 (stekkers), 1x 32,95 (Hub) en 1x 15 (afstandsbediening) betalen. Eve stekkers zien er (imho) mooier uit dan die van Ikea. Weet dat zowel bij Eve als ook ikea genoeg andere slimme zaken later valt bij te kopen. Iemand wellicht voor hetzelfde dilemma gestaan en kan aangeven waarom toch voor Eve of Ikea is gegaan?
Je maakt wel een kleine rekenfout, want je hoeft maar 1 losse stekker te kopen (10 euro), 1 set met stekker en afstandsbediening (15 euro) en hub van 33 euro.
Zelf zou ik voor Tradfri gaan, ook al zien deze er minder fraai uit. Mocht je het belangrijk vinden, Eve meet trouwens wel het stroomverbruik, dat doet Tradfri volgens mij niet.
Ah naja prima dan, maar geen opentherm bij netatmo = no go helaas.
Ook ik heb hem en hij werkt. Maar echt blij ben ik er toch niet mee. Regelmatig krijg ik nog steeds de melding dat de thermostaat niet bereikbaar is. Meer irritant vind ik het feit dat ik tegenwoordig de app moet 'verversen' door de app te openen, weer te sluiten en daarna meteen weer te openen om de juiste temperatuur te kunnen zien.meesje schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:20:
[...]
Ik heb de thermostaat nu een paar jaar. In het begin regelmatig een bericht ontvangen (van Honeywell) dat de thermostaat niet bereikbaar was. Het is nu een hele lange tijd geleden dat ik een dergelijk bericht voorbij heb zien komen. Ik heb er nooit gebruik van hoeven maken, maar het schijnt dat Honeywell niet snel is met reageren op support vragen. Maar wellicht is dat ondertussen ook verbeterd.
Ik heb zelfs het idee dat HomeKit wel continu de juiste temp aangeven, maar de Honeywell app zelf niet!?!??
Have Fun Funske
Deze problemen herken ik niet (meer). Zoals aangegeven vroeger wel regelmatig een bericht van Honeywell dat de thermostaat niet bereikbaar was. Zoiets kan natuurlijk ook liggen aan (tijdelijk) instabiel internet/netwerk. Je krijgt nooit een bericht als ie wel weer bereikbaar is....funske schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 12:23:
[...]
Ook ik heb hem en hij werkt. Maar echt blij ben ik er toch niet mee. Regelmatig krijg ik nog steeds de melding dat de thermostaat niet bereikbaar is. Meer irritant vind ik het feit dat ik tegenwoordig de app moet 'verversen' door de app te openen, weer te sluiten en daarna meteen weer te openen om de juiste temperatuur te kunnen zien.Of ik 'Verversen op de achtergrond' nu wel of niet aan heb staan, maakt niets uit!
Ik heb zelfs het idee dat HomeKit wel continu de juiste temp aangeven, maar de Honeywell app zelf niet!?!??
Wat betreft de Honeywell app, deze gebruik ik eigenlijk helemaal niet. De temp. stellen we in via HomeKit. In de praktijk komt het er op neer dat mijn vrouw via de thermostaat zelf de temp. instelt en ik de temp vroegtijdig 's avonds lager zet. Soms vraag je je af waarom je een 'slimme' thermostaat hebt.
Nee, die je kun je handbediend niet op halve graden instellen.
nest met netatmo kranen
fuck opentherm
Op kantoor heb ik nieteens een thermostaat
stadswarmte heeft soms zo zijn voordelen.
[ Voor 54% gewijzigd door paQ op 05-11-2019 13:07 ]
Heb je Philips Hue? dan zou je naar die stekkers kunnen kijken. 29,95 al vind ik die ook nog best aan de prijs. En ik denk dat je wel een bridge nodig hebt.TDB schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:54:
Ik ben aan het kijken naar 2 slimme stekkers en twijfel tussen Eve Energy en Ikea Tradfri. Eve lijkt op het oog een stuk duurder (89,95), maar bij IKEA moet ik ook 2 x 9,95 (stekkers), 1x 32,95 (Hub) en 1x 15 (afstandsbediening) betalen. Eve stekkers zien er (imho) mooier uit dan die van Ikea. Weet dat zowel bij Eve als ook ikea genoeg andere slimme zaken later valt bij te kopen. Iemand wellicht voor hetzelfde dilemma gestaan en kan aangeven waarom toch voor Eve of Ikea is gegaan?
ze werken prima! ik had voor heen Living Whites plugs maar die doen het niet lekker meer met Homekit!
OSRAM plugs werken ook op de Hue bridge, regelmatig in de aanbieding op Amazon.Jasper1975 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:37:
[...]
Heb je Philips Hue? dan zou je naar die stekkers kunnen kijken. 29,95 al vind ik die ook nog best aan de prijs. En ik denk dat je wel een bridge nodig hebt.
ze werken prima! ik had voor heen Living Whites plugs maar die doen het niet lekker meer met Homekit!
Ja Osram plugs werken met de Hue Bridge.Rgerr schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:02:
[...]
OSRAM plugs werken ook op de Hue bridge, regelmatig in de aanbieding op Amazon.
Maar niet met Homekit..... Dat je het even weet aangezien dit het Apple Homekit topic is.
Ja en nee. Ze werken ook direct in HomeKit, dan niet als plug maar als lamp. Via Homebridge-hue kun je ze als plug of ander accessoire krijgen. Of heb ik het verkeerd?megaleo schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:11:
[...]
Ja Osram plugs werken met de Hue Bridge.
Maar niet met Homekit..... Dat je het even weet aangezien dit het Apple Homekit topic is.
Maar die van Osram werken wel awesome sauce in HB
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wat ik gelezen heb heb je er wel homebridge voor nodig. De osram stekkers werken wel via de Hue app. Hetzelfde geldt volgens mij als je tradri toevoegt aan Hue.Rgerr schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:24:
[...]
Ja en nee. Ze werken ook direct in HomeKit, dan niet als plug maar als lamp. Via Homebridge-hue kun je ze als plug of ander accessoire krijgen. Of heb ik het verkeerd?
Koogeek plugs... Ze komen wel met een vrachtwagen en een hijskraan.paQ schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:33:
koogeek plugs zijn vandaag in de aanbieding op amazon voor 28 euro.
Maar die van Osram werken wel awesome sauce in HB
Kan goed hoor, maar het werkt in elk geval prettig via zigbee.meesje schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:36:
[...]
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wat ik gelezen heb heb je er wel homebridge voor nodig. De osram stekkers werken wel via de Hue app. Hetzelfde geldt volgens mij als je tradri toevoegt aan Hue.
Je bracht me aan het twijfelen. Ben vervolgens even gaan Googlen en inderdaad er is een Osram-plug geschikt voor Homekit. Ik had alleen nog maar ervaring met de "oudere" versie.Rgerr schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:24:
[...]
Ja en nee. Ze werken ook direct in HomeKit, dan niet als plug maar als lamp. Via Homebridge-hue kun je ze als plug of ander accessoire krijgen. Of heb ik het verkeerd?
En ja, met Homebridge krijg je inderdaad ook veel werkend.
Ik heb Innr plugs en die werken wel in de Hue app maar niet met Homekit, en ik heb energy eve en die werken wel met Homekit maar niet in de Hue app. Mijn vrouw gebruikt de Hue app ik Homekit en de Hue app door elkaar. Voor ons zijn de nieuwe plugs van Philips het makkelijkst.meesje schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:36:
[...]
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wat ik gelezen heb heb je er wel homebridge voor nodig. De osram stekkers werken wel via de Hue app. Hetzelfde geldt volgens mij als je tradri toevoegt aan Hue.
Jammer van deze Plugs is dat ze niet dimmen zoals de Living whites dat deden. Schakelaartje of je hem als dimmer of als switch wil gebruiken.
Toen ik ze vroeg (Signify) waarom de plug niet dimt zeiden ze dat niet alle apparaten kunnen dimmen, dit dus uit veiligheidsoverweging. Ik vind het een gemiste kans! de Living whites was een top oplossing zolang het werkte!
maar die is volgens mij significant duurder (de hk versie)megaleo schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:19:
[...]
Je bracht me aan het twijfelen. Ben vervolgens even gaan Googlen en inderdaad er is een Osram-plug geschikt voor Homekit. Ik had alleen nog maar ervaring met de "oudere" versie.
En ja, met Homebridge krijg je inderdaad ook veel werkend.
https://homekithero.com/2...-today-sells-out-quickly/
Directe verbinding via wifi, geen Aqara hub nodig. De prijs klinkt gunstig, meer dan de helft goedkoper dan andere HomeKit camera's. Natuurlijk wel risico op de bekende additionele kosten.
De eerste comment in het artikel is ook wat ik me gelijk afvroeg: krijgt deze camera support voor HSV?
Inderdaad prima prijs, maar wel steeds normaler voor binnen camera's, de Ring indoor Cam en de Wyze cam's zijn 60 of nog goedkoper.meesje schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:26:
De Aqara HomeKit camera schijnt er toch echt te komen.
https://homekithero.com/2...-today-sells-out-quickly/
Directe verbinding via wifi, geen Aqara hub nodig. De prijs klinkt gunstig, meer dan de helft goedkoper dan andere HomeKit camera's. Natuurlijk wel risico op de bekende additionele kosten.
De eerste comment in het artikel is ook wat ik me gelijk afvroeg: krijgt deze camera support voor HSV?
https://smartapfel.de/euf...mit-homekit-secure-video/
Na de presentatie afgelopen juni dacht ik dat de huidige Eufycam van nieuwe firmware voorzien zou worden, maar er komt dus een nieuw model op de markt. Zo op het eerste gezicht lijken ze me best groot, wat ook wel weer logisch is gezien de accuduur 1 jaar is.
Gisteren heb ik hier ook nog een scene aan toegevoegd die mijn AirPlay2 speakers als sirenes laat functioneren (Wat een herrie!).
Maar, nu wil ik eigenlijk dat mijn Hue color lampen rood flashen. Is dit mogelijk? Kan het niet echt vinden…
Volgens mij heb je hier wel wat aan:Serena schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:43:
Middels een Aqara hub en sensoren heb ik een DIY alarmsysteem gecreëerd voor mijn huis.
Gisteren heb ik hier ook nog een scene aan toegevoegd die mijn AirPlay2 speakers als sirenes laat functioneren (Wat een herrie!).
Maar, nu wil ik eigenlijk dat mijn Hue color lampen rood flashen. Is dit mogelijk? Kan het niet echt vinden…
https://www.youtube.com/watch?v=2vgsBaVcC_Q
Nee, want dat zijn geen Hue lampen.Flexiilex schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:46:
[...]
Volgens mij heb ik hier wel wat aan:
https://www.youtube.com/watch?v=2vgsBaVcC_Q
Edit:
Oh wacht… JIJ hebt er iets aan.
Dankzij Shane ook mijn alarm geïnstalleerd trouwens. Aardige gast die ook gewoon antwoord geeft op vragen op Twitter.
[ Voor 20% gewijzigd door Serena op 11-11-2019 14:49 ]
Ah, ik bedoelde natuurlijk "jij". Dacht dat je hier ook Hue kon inregelenSerena schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:47:
[...]
Nee, want dat zijn geen Hue lampen.
Edit:
Oh wacht… JIJ hebt er iets aan.
Dankzij Shane ook mijn alarm geïnstalleerd trouwens. Aardige gast die ook gewoon antwoord geeft op vragen op Twitter.
Nope, zie ook de omschrijving.Flexiilex schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:43:
[...]
Ah, ik bedoelde natuurlijk "jij". Dacht dat je hier ook Hue kon inregelen
Heb al zijn filmpjes al gekeken. Dankzij hem al veel handige tips ontdekt.
Krijg nog steeds nergens info over wanneer
Zit hier ook met smart(home) te wachten.tcviper schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:51:
Hoop dat ze bij Netatmo eens op gaan schieten met hun awesome deurbel![]()
Krijg nog steeds nergens info over wanneer
Stom gedoe altijd op de CES. Er wordt alleen maar gepolst en gekeken hoe veel potentieel er zou kunnen zijn, en dan gaat het al dan niet op een 'roadmap'. En dan zien ze later wel of het überhaupt er van gaat komen.
Ik zit hier ook met smart op te wachten. Mooi design, lokale storage middels een nas etc. Ben wel benieuwd naar de prijs..
tussen de 200 en 300 euro, mits je hem bestelt vóór 2026Flexiilex schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:55:
[...]
Ik zit hier ook met smart op te wachten. Mooi design, lokale storage middels een nas etc. Ben wel benieuwd naar de prijs..
Via de Hue app is dit niet mogelijk, via de Hue API is dit wel mogelijk.Serena schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:43:
Middels een Aqara hub en sensoren heb ik een DIY alarmsysteem gecreëerd voor mijn huis.
Haha, optimist!paQ schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:12:
[...]
tussen de 200 en 300 euro, mits je hem bestelt vóór 2026
“Really soon”
Je kan toch gewoon bij openen deur je alarm af laten gaan en de hue op rood laten gaanSerena schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:43:
Er is ooit 200-300 gecommuniceerd.meesje schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:06:
Dat zou wel mooi zijn! Mits geen absurde prijs.
Laatst ook nog gelezen inderdaad, hopelijk is het snel really soon dan.
Iemand nog ideeën voor andere automations of dien ik dat te vragen in het Apple topic?TheKerremenke schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:21:
Meest recente automation met HomeKit die ik sinds gisteren draaiende heb. Is dat tussen 06.00 en 08.00 als ik of mijn vriendin opstaat, in de keuken de bewegingssensor een lamp op het dressoir in schakelt op blauw licht, mits mijn aqara temperatuursensor buiten onderin de brievenbus lager als 1,0 graden Celsius meet zodat we weten of we eventueel ijs van de auto’s moeten krabben. 😆
Alleen jammer dat er in HomeKit alleen gekeken wordt naar de temperatuur op dat moment en niet naar de laagste waarde in de nacht..
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
houdt ook stroomverbruik bij
[ Voor 59% gewijzigd door paQ op 13-11-2019 13:39 ]
Zie https://www.iculture.nl/n...e-2-homekit-secure-video/
https://smartapfel.de/neu...re-video-veroeffentlicht/
Ook op een bewegingssensor kan ik nu een siri opdracht uitvoeren (in woning).
Ik ga voorzichtig eens eentje opbouwen, en kijken of dat in de praktijk wil
edit:
nee het is echt hit and miss

Valt me best wel tegen eigenlijk dat ze zo'n functie integreren die simpelweg (meestal) niet werkt.
[ Voor 21% gewijzigd door paQ op 17-11-2019 14:54 ]
Zelfs na innig contact nog steeds geen oplossing vanuit apple (voor mij). Moest hem maar naar Duitsland gaan brengen, zonder enige compensatie. Terwijl het een fout is van Apple. Morgen ga ik een formele klacht indienen.Rgerr schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:53:
Ik heb vandaag mijn HomePod geretourneerd naar Apple.Had de HomePod geupdate naar 13.2, vervolgens wilde ik de multi-user feature instellen, dus de HomePod gereset (verwijderd uit Woning app). Nu zit 'ie vast in een bootloop, meer gebruikers hebben er last van (zie o.a. reddit). Enige oplossing is opsturen naar Apple en hopen op het beste. Dus: updaten naar 13.2, niet resetten. Of niet updaten naar 13.2.
Ja ik. Je moet dat doen vanuit de App; en je krijgt een waarschuwing dat je (zonder logitech Support) niet meer terug kan. Gezien ik alles vanuit Homekit wil regelen (vooral opslaan zonder weer een maandelijks Circle-Safe abo van Logitech trok me wel aan) heb ik de stap gemaakt. Paar dingen:posttoast schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 07:47:
Iemand z’n Logitech Circle al naar Secure Video omgezet? Ik kijk nog heel even de kat uit de boom
Zie https://www.iculture.nl/n...e-2-homekit-secure-video/
- Logitech noemt het "beta"; dus ik hoop dat er nog wat meer bij komt; dit omdat:
- je minder instellingen hebt; vooral het instellen van de Vieuwing-angle is nu weg
- ook is de firmware update check eruit gesloopt
- ook is de resolutie setting niet aanwezig
- Wel het instellen van de Nachtzicht leds en de speaker is mogelijk
- je camera wordt meteen uit de Logitech Circle App gegooid en kan (volgens de tekst) niet meer worden toegevoegd (zonder de hulp van Support)
- je moet minstens een 200Gb iCloud abo hebben voor je kan opslaan
- je kan voor zowel Home/Thuis als Remote/Extern kiezen tussen:
- Uit
- Detecteer activititeit (maar dan zonder streaming maar met Automation support
- Alleen streaming
- Streaming met opname
[ Voor 5% gewijzigd door LastBoyScout op 18-11-2019 23:49 . Reden: Tekst toevoegen ]

Wat nog interessant is, is dat het ook als hub dient voor Zigbee en Z-Wave. Ben benieuwd of sensoren van andere merken ook aan HomeKit doorgegeven worden. Abode's eigen sensoren zijn deels ook HomeKit compatible en redelijk geprijsd, en volgens mij nu de enige recessed en slim strip opties op de markt. Omdat ze 433 Mhz zijn zouden ze allicht ook sneller moeten reageren dan bluetooth sensoren.
https://homekitnews.com/2...ekit-support-in-december/
Op reddit gelezen dat de beeldkwaliteit (zowel overdag als ‘s nachts) beter schijnt te zijn dan die van de Circle 2. Niet te veel aan tillen natuurlijk, het is de mening van één persoon.
De eerste keer las ik adobe....jeroen11 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:00:
Het alarmsysteem Abode biedt nu ook HomeKit ondersteuning. Zo te zien alleen in VS/Canada. Jammer want er is nog steeds niks bruikbaars in NL op de markt. EU versie van Aqara hub werkt te beperkt en ook Lyric is US only.
Wat nog interessant is, is dat het ook als hub dient voor Zigbee en Z-Wave. Ben benieuwd of sensoren van andere merken ook aan HomeKit doorgegeven worden. Abode's eigen sensoren zijn deels ook HomeKit compatible en redelijk geprijsd, en volgens mij nu de enige recessed en slim strip opties op de markt. Omdat ze 433 Mhz zijn zouden ze allicht ook sneller moeten reageren dan bluetooth sensoren.

[ Voor 54% gewijzigd door meesje op 21-11-2019 18:55 ]
Anoniem: 1281170
Het is moeilijk om verlichting te activeren aan de hand van meerdere condities.
Ik worstel met het volgende:
Hoe kan ik een lamp triggeren mbv een Eve Motion bewegingsdetector, maar enkel op de tijdstippen tussen zonsondergang en 23:00 uur?
Het lukt wel tussen vaste tijdstippen, bijv tussen 20:00 en 23:00 uur en ook tussen zonsondergang en zonsopgang.
Heeft iemand enig idee hoe je if condities kunt gebruiken binnen homekit?
Thanks
Balen is dat inderdaad, loop ik eigenlijk ook tegenaan. Ben hier ook wel benieuwd naar, enige wat je eigenlijk kan selecteren is 'Zon onder' tot '4 uur voor zon op', maar dan zit je alsnog niet op 23:00 en ergens diep in de nacht.Anoniem: 1281170 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 12:36:
De programmering opties binnen Homekit zijn beperkt.
Het is moeilijk om verlichting te activeren aan de hand van meerdere condities.
Ik worstel met het volgende:
Hoe kan ik een lamp triggeren mbv een Eve Motion bewegingsdetector, maar enkel op de tijdstippen tussen zonsondergang en 23:00 uur?
Het lukt wel tussen vaste tijdstippen, bijv tussen 20:00 en 23:00 uur en ook tussen zonsondergang en zonsopgang.
Heeft iemand enig idee hoe je if condities kunt gebruiken binnen homekit?
Thanks
En het schakelaartje als conditie opgeven. En dan tussen zonsondergang en opkomst.
Om 23:00 flip je het schakelaartje uit.
Best aardige aanbieding volgens mij:
https://www.tink.nl/tado-...m=pricecomp&utm_term=8202
Vandaag toch maar 2de hands een Apple TV 4 gekocht om als Hub te functioneren. iPad geeft steeds meer problemen en lastig met als ik hem meeneem onderweg. Ben benieuwd of het dan beter gaat! Lees dat de idle stand bijna geen stroomverbruikt, dat was ook een voorwaarde namelijk.Rgerr schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:27:
[...]
iPad als hub is niet zo stabiel als bijvoorbeeld een Apple tv 4(k), dat hebben er ondertussen heel wat ondervonden in dit topic. Een Apple tv 4 of 4k of een HomePod zijn de meest stabiele hubs voor externe toegang.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Heb er vorige maand een Netatmo weerstation besteld, levertijd iets langer dan bij andere shops (drie dagen dacht ik, dus ik vermoed dat alles uit Duitsland moet komen) maar verder prima. Duits bedrijf met serieuze investeerders maar wel een startup dus je weet nooit watRoTeK70 schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:03:
Iemand ervaringen met webshop Tink.nl?
Wat me opvalt is dat als je direct via Homekit toevoegt de Circle het wifi netwerk gebruikt van je telefoon. Omdat ik een aparte IOT VLAN gebruik moest ik dus eerst telefoon even laten verbinden met de IOT wifi.
Dus als je een netwerk instelt via de Logi app en je reset later de cam dan moet je daar wel rekening mee houden.
Er zijn echter twee dingen waar ik tegenaan loop en ik ben benieuwd of iemand hier daar uit ervaring iets over kan zeggen:
1. Ik heb een automation die start zodra de laatste persoon het huis heeft verlaten (ik of mijn vriendin). Dan krijgen we een notificatie op onze watch en iPhone die vraagt of de notificatie gerund mag worden. Indien ja, dan gaat de deur op slot, de verwarming op 18 graden en de lampen in huis uit. Maarrrr... ik wil dat één lamp (die in de keuken) aanblijft als het na zonsondergang is. En dus niet overdag. Hoe automatiseer ik dit? Twee losse automations maken die vrijwel exact hetzelfde doen, behalve dan die sunset condition? Of kan dit slimmer?
2. Als ik in een scene kleuren instel dan kan die met hue (dus niet Hue

Iemand een idee hoe dit kan?
Nest spreekt mij aan maar geen HK support..
voorkeur voor iets wat HK en GA ondersteunt.
Heb je een Netatmo Presence Outdoor camera? Hoe bevalt die?jeroen11 schreef op zondag 1 december 2019 @ 22:05:
Netatmo bevalt me goed voor roommelders en camera’s. Voor alarm is er nog weinig op de markt hier voor zover ik weet. In de VS heb je al een tijdje Honeywell Lyric alarmsysteem en sinds vorige maand Abode Iota. Beide niet in NL te koop. De Aqara hub kan als Homekit alarm fungeren maar kan niet aan meldkamer gekoppeld worden en lijkt minder betrouwbaar, zeker met EU firmware.
Al geprobeerd opnieuw toe te voegen? Dus eerst verwijderen uit de Woning app en vervolgens opnieuw toevoegen.RSj65 schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:11:
De circle 2 camera geeft in de HomeKit de melding, geen reactie en werkt dus niet in de HomeKit. In de Logitech app werkt hij wel. Kan iemand me helpen om dit op te lossen?
Heb een tijdje een Xiaomi gateway gebruikt als alarm, maar meer voor de fun. Heb hem er alleen uitgegooid toen mijn de oppas de voordeur open trok toen wij niet thuis waren. Dat was het resultaat van te goede automatisering.ro3lie schreef op zondag 1 december 2019 @ 21:28:
Iemand goede ervaring met een oplossing voor alarm, rookmelders en eventueel camera’s?
Nest spreekt mij aan maar geen HK support..
voorkeur voor iets wat HK en GA ondersteunt.
[ Voor 60% gewijzigd door Rgerr op 02-12-2019 15:43 ]
Nu alleen de indoor (welcome) maar binnenkort komt daar de outdoor bij. De indoor bevalt goed, zeker ook in combinatie met homekit en ben benieuwd hoe de HSV gaat uitpakken, hopelijk wordt die ook bij mij binnenkort uitgerold.Rgerr schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:35:
[...]
Heb je een Netatmo Presence Outdoor camera? Hoe bevalt die?
[...]
Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen met HSV. T.o.v. de Circle 2 wel mooi dat je bij Netatmo zowel HSV als de Netatmo functionaliteit kunt blijven gebruiken.jeroen11 schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:36:
[...]
Nu alleen de indoor (welcome) maar binnenkort komt daar de outdoor bij. De indoor bevalt goed, zeker ook in combinatie met homekit en ben benieuwd hoe de HSV gaat uitpakken, hopelijk wordt die ook bij mij binnenkort uitgerold.
Dat is wel vreemd, maar ik moet zeggen dat mijn camera’s het ook wel eens minder goed doen buitenshuis. Geen idee waar het aan ligt overigens, misschien wel een port issue met de firewall of gewoon 4G probleem.RSj65 schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:06:
@Rgerr dank voor je antwoord. Gisteravond heb ik inderdaad de camera verwijderd en opnieuw in de HomeKit gezet. Toen ik vandaag op m’n werk zat stond de circle camera wederom in HomeKit met “ geen reactie. Nu kom ik zojuist thuis en doet hij het weer gewoon.