Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Nu online
Apple heeft weer een update doorgevoerd in HK. Een leuke en een minder leuke.
De leuke, er zijn nu meerdere achtergronden voor je ruimtes.
De minder leuke, bij temperatuursensoren is de temp gewijzigd in een thermometertje. Nu moet je de tegel openen om de temp te zien. Weer een handeling meer. 😣

• GertJan2012
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 10:00
Serena schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 08:31:
De minder leuke, bij temperatuursensoren is de temp gewijzigd in een thermometertje. Nu moet je de tegel openen om de temp te zien. Weer een handeling meer. 😣
Kan je niet toevallig het icoontje aanpassen ? Net zoals je het type lamp kunt aanpassen? Achtergronden is naar mijn idee niet echt een toevoeging, gezien je in IOS12 en eerder ook al handmatig een zelf gekozen achtergrond kon instellen.
Serena schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 08:31:
Beta software?

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 22:36
@Serena Screenshots?

• Serena
  • Nu online
Zoals gevraagd, de screenshots van de temperatuur.
En dit is iOS 13 bèta 5 developers versie.

Beetje jammer, maakt deze weerplugin ook een beetje zinloos.

Serena wijzigde deze reactie 30-07-2019 16:03 (29%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:02:
Zoals gevraagd, de screenshots van de temperatuur.
En dit is iOS 13 bèta 5 developers versie.

[Afbeelding]

Beetje jammer, maakt deze weerplugin ook een beetje zinloos.
Wauw, dit is inderdaad knap waardeloos. Hopelijk passen ze dit nog aan obv feedback van beta gebruikers.

• Rgerr
Wauw, als dat zo blijft dan wacht ik zo lang mogelijk met upgraden. Afgelopen dagen vond ik het wel erg prettig om in 1 opslag te zien hoe warm de boel is en of ik al de ramen open kon zetten.

• Serena
  • Nu online
Rgerr schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:56:
Wauw, als dat zo blijft dan wacht ik zo lang mogelijk met upgraden. Afgelopen dagen vond ik het wel erg prettig om in 1 opslag te zien hoe warm de boel is en of ik al de ramen open kon zetten.
Precies, niet meer te doen dus.
Ik gebruik daar tegenwoordig de Eve app voor.
Types —> Temperature

• Serena
  • Nu online
De EU Aqara hub is nu in een Duitse webwinkel te koop. €80,-!

https://www.proshop.de/Smart-Home/Aqara-HomeKit-Hub/2718942

• Rgerr
iCulture: Spijt van de iOS 13 beta? Zo kun je je iPhone downgraden naar iOS 12

https://www.iculture.nl/t...ere-firmware-installeren/

:+

• swarthur
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 20-08 17:37
Ik had besloten om mijn Shelly1 te flashen naar Ravencore. Volgens mij is alles goed gegaan (heb ESPFlashDownloadTool_v3.6.4 gebruikt voor het flashen) en krijg netjes het "Join WiFi network" scherm. Vervolgens vul ik alles netjes in en druk op "Join". Dan gebeurd er helemaal niets. Heb hem al eens opnieuw geflashed maar helaas zonder resultaat. Iemand een idee? Het AP LCM-XXXX blijft ook gewoon actief, lijkt alsof er niets gebeurd.

swarthur wijzigde deze reactie 01-08-2019 13:26 (9%)

Rgerr schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:53:
iCulture: Spijt van de iOS 13 beta? Zo kun je je iPhone downgraden naar iOS 12

https://www.iculture.nl/t...ere-firmware-installeren/

:+
Lekker afblijven van beta software. Voor HomeKit zou ik ook mijn ATV moeten voorzien van beta software. No way!

• Rgerr
meesje schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:33:
[...]

Lekker afblijven van beta software. Voor HomeKit zou ik ook mijn ATV moeten voorzien van beta software. No way!
Exact, is ook niet voor niets bèta. Hoop wel dat Apple die icoontjes van de temp niet behoudt zoals hierboven... Als ze al iets doen, zorg dan dat er juist meer informatie zichtbaar wordt in de tegel en het leesbaarder wordt (blijft zoveel ongebruikte ruimte over op zo’n temp tegel).
Rgerr schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:23:
[...]

Exact, is ook niet voor niets bèta. Hoop wel dat Apple die icoontjes van de temp niet behoudt zoals hierboven... Als ze al iets doen, zorg dan dat er juist meer informatie zichtbaar wordt in de tegel en het leesbaarder wordt (blijft zoveel ongebruikte ruimte over op zo’n temp tegel).
Ik ben trouwens blij dat er gebruikers zijn die wel met beta aan de slag gaan. Dat kan ik zeker waarderen. Zo weten anderen wat er aan gaat komen. Ik heb helaas geen apparaat liggen waar ik even mee kan spelen.
Laten we inderdaad hopen dat Apple luistert naar de beta feedback en dat ze (de info op) die tegels aanpassen.

• Serena
  • Nu online
Net via Marktplaats een HK Aqara bridge op de kop getikt.
Dat is dadelijk weer een stukje Homebridge minder.
Alleen nog even ontdekken hoe ik alles makkelijk over kan zetten.

• Rgerr
Serena schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:51:
Alles opnieuw koppelen lijkt me, volgens mij is er geen ‘overzet’ functie.
Serena schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:51:
HomeKit only! Go go go! :+

Ik heb deze Aqara gateway ook even in huis gehad. Via de aqara app heb ik ‘m niet kunnen toevoegen, wel via de Mi Home app. Hierover contact gehad met aqara support. In hun reactie geven ze aan dat afhankelijk van de verpakking je de mi home of juist de aqara app moet gebruiken. Zo uit mijn hoofd, als de verpakking een bruin driehoekje heeft, dan moet je de Mi Home app gebruiken. Daarna kun je ‘m wel toevoegen via de Aqara app. Het viel me ook op dat je Mi Home de laatste firmware kunt installeren, echter via de aqara app wordt er dan nog een nieuwe geïnstalleerd (of net andersom). 8)7

Hopelijk brengt Aqara straks met hun EU gateway wel wat meer orde in de chaos:
1. gewoon lekker alles in kunnen regelen via 1 app (hun Aqara app)
2. ook alles gewoon in het Engels zonder nog her en der Chinese teksten voorbij te zien komen
3. alle functionaliteit beschikbaar via een EU server en niet via ‘mainland China’
4. alle aqara producten beschikbaar maken voor HomeKit (bv dat je met de Aqara cube alle HomeKit devices kunt bedienen en niet alleen Aqara produkten)
Een vraagje mbt Siri. Als ik op mijn iPhone Siri handmatig activeer en dan zeg ‘zet alle lampen uit’, worden alle lampen uitgezet. Echter als ik Siri met mijn stem activeer, ik zeg dus ‘he siri zet alle lampen uit’, krijg ik terug gekoppeld: Je kunt de ‘He, Siri’-instellingen vinden in Instellingen.

Ervaren jullie dit ook?

• Serena
  • Nu online
meesje schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:54:
[...]

HomeKit only! Go go go! :+

Ik heb deze Aqara gateway ook even in huis gehad. Via de aqara app heb ik ‘m niet kunnen toevoegen, wel via de Mi Home app. Hierover contact gehad met aqara support. In hun reactie geven ze aan dat afhankelijk van de verpakking je de mi home of juist de aqara app moet gebruiken. Zo uit mijn hoofd, als de verpakking een bruin driehoekje heeft, dan moet je de Mi Home app gebruiken. Daarna kun je ‘m wel toevoegen via de Aqara app. Het viel me ook op dat je Mi Home de laatste firmware kunt installeren, echter via de aqara app wordt er dan nog een nieuwe geïnstalleerd (of net andersom). 8)7

Hopelijk brengt Aqara straks met hun EU gateway wel wat meer orde in de chaos:
1. gewoon lekker alles in kunnen regelen via 1 app (hun Aqara app)
2. ook alles gewoon in het Engels zonder nog her en der Chinese teksten voorbij te zien komen
3. alle functionaliteit beschikbaar via een EU server en niet via ‘mainland China’
4. alle aqara producten beschikbaar maken voor HomeKit (bv dat je met de Aqara cube alle HomeKit devices kunt bedienen en niet alleen Aqara produkten)
Niet only, er zijn nog steeds wat apparaten die dan via HB verschijnen hoor. Maar dit is wel weer een stukje stabieler denk ik. Hopen dat ik niet alles opnieuw hoef toe te voegen, maar ben er bang voor.
@Serena Mijn ervaring is ook dat er geen overzet functie is.
Tegen welke instabiliteit liep je trouwens tegenaan? De xiaomi plugin was bij mij altijd super stabiel.

meesje wijzigde deze reactie 03-08-2019 09:28 (45%)

• Rgerr
meesje schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:06:
Een vraagje mbt Siri. Als ik op mijn iPhone Siri handmatig activeer en dan zeg ‘zet alle lampen uit’, worden alle lampen uitgezet. Echter als ik Siri met mijn stem activeer, ik zeg dus ‘he siri zet alle lampen uit’, krijg ik terug gekoppeld: Je kunt de ‘He, Siri’-instellingen vinden in Instellingen.

Ervaren jullie dit ook?
Net even getest met exact hetzelfde commando en ik krijg hetzelfde terug van Siri. Ik gebruik Siri op iPhone bijzonder weinig vanwege HomePod, daar werkt het wel gewoon (in het Engels).
Rgerr schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:08:
[...]

Net even getest met exact hetzelfde commando en ik krijg hetzelfde terug van Siri. Ik gebruik Siri op iPhone bijzonder weinig vanwege HomePod, daar werkt het wel gewoon (in het Engels).
Bedankt voor testen. Ik heb ook al ‘zet’ vervangen door ‘doe’, met hetzelfde resultaat.
Straks maar eens op zoek gaan naar hoe een probleem te melden bij Apple.

• Serena
  • Nu online
meesje schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 09:25:
@Serena Mijn ervaring is ook dat er geen overzet functie is.
Tegen welke instabiliteit liep je trouwens tegenaan? De xiaomi plugin was bij mij altijd super stabiel.
Meer dat de RPI er wel eens uitklapt.
Heb inmiddels alles ingesteld. Alleen de deursensoren zitten nog op de oude hub, ik heb die 'ronde'.
En.... Ik krijg de Cube met geen mogelijkheid meer gekoppeld, aan beide apparaten niet helaas. Deze week nog maar eens verder mee stoeien.
Serena schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:25:
[...]

Meer dat de RPI er wel eens uitklapt.
Heb inmiddels alles ingesteld. Alleen de deursensoren zitten nog op de oude hub, ik heb die 'ronde'.
En.... Ik krijg de Cube met geen mogelijkheid meer gekoppeld, aan beide apparaten niet helaas. Deze week nog maar eens verder mee stoeien.
Ah ok, dus geen directe schuldige.

Volgens dit artikel (https://homekitnews.com/2019/07/17/aqara-hub-101/) behoort de ronde deursensor (Mi Window and Door Sensor) wel te werken met de Aqara hub.

Wellicht te maken met welke regio je hebt ingesteld? Alles moe(s)t volgens mij op Mainland China.

• Serena
  • Nu online
meesje schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:35:
[...]

Ah ok, dus geen directe schuldige.

Volgens dit artikel (https://homekitnews.com/2019/07/17/aqara-hub-101/) behoort de ronde deursensor (Mi Window and Door Sensor) wel te werken met de Aqara hub.

Wellicht te maken met welke regio je hebt ingesteld? Alles moe(s)t volgens mij op Mainland China.
Zou het dat dan zijn, heb hem in de Aqara App 
geïnstalleerd.
Poeh, moet ik dan weer helemaal opnieuw beginnen???? 8)7
Serena schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:41:
[...]

Zou het dat dan zijn, heb hem in de Aqara App 
geïnstalleerd.
Poeh, moet ik dan weer helemaal opnieuw beginnen???? 8)7
Helaas kan ik je niet meer verder helpen. Ik was er vrij snel klaar mee. Zie mijn eerdere opmerkingen wat betreft Aqara. Hopelijk hebben ze dit gepruts snel op orde. Mijn vermoeden is van niet.

• Serena
  • Nu online
meesje schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:10:
[...]

Helaas kan ik je niet meer verder helpen. Ik was er vrij snel klaar mee. Zie mijn eerdere opmerkingen wat betreft Aqara. Hopelijk hebben ze dit gepruts snel op orde. Mijn vermoeden is van niet.
Nou, ik ben dus opnieuw begonnen en heb nu ALLES officieel in HomeKit staan. Dat is weer 1 plugin minder!!!
Blij!!!
Serena schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:37:
[...]

Nou, ik ben dus opnieuw begonnen en heb nu ALLES officieel in HomeKit staan. Dat is weer 1 plugin minder!!!
Blij!!!
Mooi! Alles gedaan via de Aqara app of via de Mi Home app?

Ik kan niet wachten tot iOS13 en HomeKit Secure Video. Op reddit las ik een bericht over personen (en dieren) detectie. Mooi als dat straks lekker via HomeKit kan. Ik wacht wel voor de zekerheid tot de fabrikanten echt een firmware hebben opgeleverd. Ik vertrouw niet alleen op toezeggingen.

Nu ik alles (zoveel is het overigens niet ;) Honeywell, Hue en Tradfri) in HomeKit heb zitten, komt er geen spul meer in huis dat niet out of the box met HomeKit werkt. Het liefst ook nog met Google Assistant en Alexa.
Wat betreft die laatste twee, is Aqara ook mee bezig.

meesje wijzigde deze reactie 03-08-2019 15:49 (18%)

• Serena
  • Nu online
meesje schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:46:
[...]

Mooi! Alles gedaan via de Aqara app of via de Mi Home app?

Ik kan niet wachten tot iOS13 en HomeKit Secure Video. Op reddit las ik een bericht over personen (en dieren) detectie. Mooi als dat straks lekker via HomeKit kan. Ik wacht wel voor de zekerheid tot de fabrikanten echt een firmware hebben opgeleverd. Ik vertrouw niet alleen op toezeggingen.

Nu ik alles (zoveel is het overigens niet ;) Honeywell, Hue en Tradfri) in HomeKit heb zitten, komt er geen spul meer in huis dat niet out of the box met HomeKit werkt. Het liefst ook nog met Google Assistant en Alexa.
Wat betreft die laatste twee, is Aqara ook mee bezig.
Alles via de Mi Home app. Alleen de Cube doet het nu helaas niet in HomeKit, maar misschien komt dat nog.
Als er ook GA ondersteuning voor Aqara komt ben ik helemaal happy!!! (En de Flower Mates)
Nu nog voor de Nest en Ring en dan ben ik compleet.

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:11
https://nl.aliexpress.com...BEgIWH_D_BwE&gclsrc=aw.ds
Iemand enig idee of dit moet werken in homebridge? Met losse plugin danwel via de xiaomi app?

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• Serena
  • Nu online
paQ schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 16:22:
https://nl.aliexpress.com...BEgIWH_D_BwE&gclsrc=aw.ds
Iemand enig idee of dit moet werken in homebridge? Met losse plugin danwel via de xiaomi app?
Geen idee, maar volgens mij zit je per ongeluk in het foute topic…

7(8)7
Serena schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:15:
[...]

7(8)7
Haha, ja, dat was ook mijn gedachte.
Serena schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 16:10:
[...]

Alles via de Mi Home app. Alleen de Cube doet het nu helaas niet in HomeKit, maar misschien komt dat nog.
Als er ook GA ondersteuning voor Aqara komt ben ik helemaal happy!!! (En de Flower Mates)
Nu nog voor de Nest en Ring en dan ben ik compleet.
Dat van de Cube was bekend he? Hopelijk fixen ze die rare beperking.

Wat betreft Nest, zie ik niet (snel) gebeuren dat deze HK support krijgt. Ring daarentegen kan nog wel. Destijds ten tijde van Netatmo deurbel, waren er weer berichten dat ze toch bezig waren. Misschien nu überhaupt rustig en allemaal druk bezig met ondersteuning HSV.

Voor GA en Aqara denk ik wel dat de gateway op regio EU gezet moet worden. Google en China is volgens mij geen gelukkig huwelijk.

meesje wijzigde deze reactie 03-08-2019 18:25 (64%)

• paQ
Serena schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:15:
[...]

7(8)7
Ohja.... gheghe

Vanaf heden werken de Arlo Pro en Pro 2 camera’s ook onder HomeKit.
https://www.reddit.com/r/...ated_for_homekit_support/

Nu nog kijken of tzt HomeKit Secure Video ook ondersteund gaat worden.

Edit: Deze ontwikkeling biedt perspectief voor de Circle 2 camera met batterij.

meesje wijzigde deze reactie 07-08-2019 20:23 (14%)

• Neejoh
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 28-08 14:00
Kan iemand mij helpen met het flashen van een Sonoff Basic met de RavenCore firmware, misschien @Wusser of @Toppe gezien hun ervaringen in dit topic?

Ik heb een FTDI232 programmer aangesloten op de Sonoff.
Wanneer ik de stappen van de RavenCore installatie volg reset ik de Sonoff eerst.

code:
1
2
3
4
...
Erasing flash (this may take a while)...
Chip erase completed successfully in 2.7s
Hard resetting via RTS pin...

Vervolgens ontkoppel ik de programmer en koppel hem vervolgens weer in de Sonoff programming mode.
Daarna flash ik hem met de nieuwe firmware wat deze output geeft

code:
1
2
3
4
5
...
Hash of data verified.

Leaving...

Als ik hem ontkoppel en de Sonoff restart (niet in programming mode) ga ik via mijn telefoon naar de WiFi instellingen, waar vervolgens mijn Sonoff tussen staat met de SSID "LCM-CAXXXX".

Wanneer ik klik op dit WiFi netwerk (geprobeerd op iPhone en iPad) krijg ik zo goed als direct een spinner te zien met de tekst "No Internet Connection" (zie screenshot). Hij blijft spinnen en maakt nooit verbinding.

Apparaat ligt een een meter van me af op dezelfde tafel met 3 van 3 bereik.

Wat doe ik verkeerd?

• paQ
Hmpf... ik vraag me toch echt af hoe Apple in iOS 13 sensoren gaat inrichten :/

Nu in beta 6 mooi icoontje met een thermometer, maar zonder waarde :?
Daarvoor moet je dan op de tegel klikken :|
En zo zijn er meer dingen. Snap werkelijk de insteek niet. Hoe is dat handig!?

• Serena
  • Nu online
Apple begint een beetje te luisteren.

iOS 13 beta 7

Als je gewoon in het overzicht kijkt staat er nog steeds hoeveel sensoren er zijn.

Als je echter op details klikt staan er gelukkig weer waardes bij…

• Serena
  • Nu online
Oeps, per ongeluk een dubbelpost.

Serena wijzigde deze reactie 16-08-2019 13:55 (94%)

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ik heb een groot aantal hue lampen (51 licht bronnen) en gebruik vrijwel altijd daarom de Hue app (ook vanwege de kleur schemas enz), nu valt mij in de laatste beta ineens op dat de door Hue ingestelde kleur nu ook door Homekit gebruikt wordt. Dat was vroeger niet zo.

Is dat nieuw of iemand weet? Of is dat al langer?

Als voorbeeld, hue lamp op blauw > uitschakelen > inschakelen met homekit > hue lamp op kleur homekit. Nu is dat: hue lamp op blauw > uitschakelen > inschakelen met homekit > hue lamp op blauw. Ook zie ik dat de kleur nu in de tegel op homekit getoond wordt. Ik ben hier wel blij mee want dit maakte homekit voor mij onbruikbaar.

Donstil wijzigde deze reactie 17-08-2019 10:46 (3%)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• paQ
Donstil schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:39:
Ik heb een groot aantal hue lampen (51 licht bronnen) en gebruik vrijwel altijd daarom de Hue app (ook vanwege de kleur schemas enz), nu valt mij in de laatste beta ineens op dat de door Hue ingestelde kleur nu ook door Homekit gebruikt wordt. Dat was vroeger niet zo.

Is dat nieuw of iemand weet? Of is dat al langer?

Als voorbeeld, hue lamp op blauw > uitschakelen > inschakelen met homekit > hue lamp op kleur homekit. Nu is dat: hue lamp op blauw > uitschakelen > inschakelen met homekit > hue lamp op blauw. Ook zie ik dat de kleur nu in de tegel op homekit getoond wordt. Ik ben hier wel blij mee want dit maakte homekit voor mij onbruikbaar.
Dat is volgens mij sinds iOS13 ja.
Als je snel een kleur zou willen selecteren kan dat zo heel eenvoudig.
het ging eerder ook wel, maar dit geeft een soort shortcut.

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

paQ schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:18:
[...]

Dat is volgens mij sinds iOS13 ja.
Als je snel een kleur zou willen selecteren kan dat zo heel eenvoudig.
het ging eerder ook wel, maar dit geeft een soort shortcut.
Aah toch. Dacht al zoiets.
Erg fijn want als ik nu Siri vraag de woonkamer aan te doen branden de lampen ten minste in de kleur die gewenst is en niet in een kleur welke HomeKit ervan gemaakt heeft :)

• ro3lie
  • Registratie: april 2009
  • Nu online
Als ik de lamp hier met Hue (rood) uitzet en aan met HomeKit blijft de kleur bij mij hetzelfde (rood).

Bedoel je dat? Ik draai geen iOS 13 Beta.

How to install: HomeBridge on a UniFi CloudKey Gen1

• paQ
ro3lie schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 12:22:
Als ik de lamp hier met Hue (rood) uitzet en aan met HomeKit blijft de kleur bij mij hetzelfde (rood).

De slider zelf geeft de kleur aan, met wat shortcuts naar kleuren onder de slider.
Ik neem aan dat ie dat bedoelt (?)

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

ro3lie schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 12:22:

Ja dat bedoel ik idd, kan me herinneren dat dit eerst niet zo was (of hier werkte dat niet)
Voorheen ging de lamp aan met de in Woning ingestelde kleur.

Maar is dus niet nieuw in iOS13 blijkt dan maar weer :)

• Serena
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 22:26:
[...]

Ja dat bedoel ik idd, kan me herinneren dat dit eerst niet zo was (of hier werkte dat niet)
Voorheen ging de lamp aan met de in Woning ingestelde kleur.

Maar is dus niet nieuw in iOS13 blijkt dan maar weer :)
Dat was eerder ook al zo inderdaad. Ik heb namelijk nog nooit de Hue app gebruikt, puur alleen om de lampen en sensoren toe te voegen.
Denk dat het gewoon even niet zo lekker werkte bij je.

• paQ
Wie heeft er enige idee hoe ik homekit functies in Carplay krijg?
iOS 13 zou dit moeten ondersteunen, maar ik krijg eigenlijk niets aan de praat :?
Werkt het alleen via siri suggesties?

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Serena schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 07:28:
[...]

Dat was eerder ook al zo inderdaad. Ik heb namelijk nog nooit de Hue app gebruikt, puur alleen om de lampen en sensoren toe te voegen.
Denk dat het gewoon even niet zo lekker werkte bij je.
Ja zou kunnen, al denk ik dat het eerder een nieuwe feature is sinds een of andere update.

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20:53
Even een cross post vanuit het IKEA Home Smart topic: de nieuwe Ikea Fyrtur en Kadrilj rolgordijnen ondersteunen nog geen HomeKit. Er zal waarschijnlijk nog een update gemaakt moeten worden.

robertwebbe wijzigde deze reactie 19-08-2019 11:43 (3%)

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

Het is al een paar keer eerder gemeld, maar man, man, wat een slecht design.....
https://9to5mac.com/2019/08/20/homekit-ios-13/
Moet je straks elke tegel aanklikken om te zien wat de temp is in verschillende ruimte in je woning.
En dan nog de voorbeelden van de powerstrip en de webcam met sensoren.....
Hopelijk fixen ze dit heel snel!

• paQ
meesje schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:12:
Het is al een paar keer eerder gemeld, maar man, man, wat een slecht design.....
https://9to5mac.com/2019/08/20/homekit-ios-13/
Moet je straks elke tegel aanklikken om te zien wat de temp is in verschillende ruimte in je woning.
En dan nog de voorbeelden van de powerstrip en de webcam met sensoren.....
Hopelijk fixen ze dit heel snel!
Naja 'fixen'.... het is zo bedacht.
Het zou mooi zijn als er een optie kwam zodat je kunt kiezen of je ze wel of niet groepeert.
Zo zijn 2-gang schakelaars ook ineens 1 tegel geworden, waarna je moet aangeven welke je dan wilt bedienen. Erger: Als je het siri vraagt, zegt ze dat er twee schakelaars zijn, en vraagt dan welke je wilt bedienen.
Verwarmingen / thermostaten bijvoorbeeld, die laten zich weer niet groeperen :? Wel voor siri, maar niet in Woning. :(
Ben het met het artikel eens (behalve die "awesome eve degree" dan :') ) ; het is een stap terug.

net in testflight even zitten pielen met de nieuwe Home 3 (4.0) app van Matthias.
Nieuwe icon set, opgeruimd design, makkelijker verplaatsen, aanpassen, volgorde enz, en de noodzaak van Hesperus is nu weg v.w.b. Automations.
Het Automations stappenplan is nu meer fail-proof gemaakt en werkt smoother dan het ooit in 3.0 deed.

paQ wijzigde deze reactie 21-08-2019 09:34 (4%)

Neejoh schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 16:39:
Kan iemand mij helpen met het flashen van een Sonoff Basic met de RavenCore firmware, misschien @Wusser of @Toppe gezien hun ervaringen in dit topic?

Ik heb een FTDI232 programmer aangesloten op de Sonoff.
Wanneer ik de stappen van de RavenCore installatie volg reset ik de Sonoff eerst.

code:
1
2
3
4
...
Erasing flash (this may take a while)...
Chip erase completed successfully in 2.7s

Vervolgens ontkoppel ik de programmer en koppel hem vervolgens weer in de Sonoff programming mode.
Daarna flash ik hem met de nieuwe firmware wat deze output geeft

code:
1
2
3
4
5
...
Hash of data verified.

Leaving...

Als ik hem ontkoppel en de Sonoff restart (niet in programming mode) ga ik via mijn telefoon naar de WiFi instellingen, waar vervolgens mijn Sonoff tussen staat met de SSID "LCM-CAXXXX".

Wanneer ik klik op dit WiFi netwerk (geprobeerd op iPhone en iPad) krijg ik zo goed als direct een spinner te zien met de tekst "No Internet Connection" (zie screenshot). Hij blijft spinnen en maakt nooit verbinding.

Apparaat ligt een een meter van me af op dezelfde tafel met 3 van 3 bereik.

Wat doe ik verkeerd?
Zie je bericht nu pas, maar ik reset ze niet. Zet ze in programmeer modus voordat ook ze verbind, flash ze en sluit hem opnieuw aan, kan dan gewoon verbinding maken zonder 220V aansluiting.

Zelf gebruik ik geen Ravencore, ik heb Tasmota voor de schakelaars en ESPEasyMega voor de sensoren.

Wat gebeurt er als je probeert te verbinden vanaf een PC?

Je mag me eventueel ook een iMessage sturen, nickname @ nickname en dan het Nederlandse TLD ;-)

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Neejoh
Toppe schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 14:55:
[...]

Zie je bericht nu pas, maar ik reset ze niet. Zet ze in programmeer modus voordat ook ze verbind, flash ze en sluit hem opnieuw aan, kan dan gewoon verbinding maken zonder 220V aansluiting.

Zelf gebruik ik geen Ravencore, ik heb Tasmota voor de schakelaars en ESPEasyMega voor de sensoren.

Wat gebeurt er als je probeert te verbinden vanaf een PC?

Je mag me eventueel ook een iMessage sturen, nickname @ nickname en dan het Nederlandse TLD ;-)
Thanks. Ik heb het opgelost door hem met de Gruppio Sonoff-Homekit firmware te flashen, die werkt so far perfect.
Neejoh schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:44:
[...]

Thanks. Ik heb het opgelost door hem met de Gruppio Sonoff-Homekit firmware te flashen, die werkt so far perfect.
Interessant, helemaal de HomeKit ondersteuning. Nu zie ik dat homebridge op de Sonoff draait, je moet dus elke Sonoff toevoegen als bridge?

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Neejoh
Toppe schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 10:54:
[...]

Interessant, helemaal de HomeKit ondersteuning. Nu zie ik dat homebridge op de Sonoff draait, je moet dus elke Sonoff toevoegen als bridge?
Hoe bedoel je precies “toevoegen als bridge”? Ben er niet héél erg in thuis.
Je moet wel elke Sonoff configureren in het WiFi netwerk thuis inderdaad.

Verder geen externe bridge nodig, ik was juist op zoek naar een Sonoff met HomeKit zonder externe homebridge etc.

Na het flashen met deze Gruppio firmware maak je via WiFi connectie met de Sonoff die hij uitzendt. Die geeft dan automatisch een portal weer waarop je je eigen SSID en wachtwoord van je WiFi netwerk opgeeft. Daarna kun je de Home app laten zoeken naar een nieuw apparaat. Voila.

Ik moet wel zeggen dat ik een iPad heb liggen die als bridge fungeert voor mijn Koogeek plugs....geloof ik? Of misschien dat die alleen nodig was om het eenmalig in te stellen? Hoe dan ook denk ik dat de Sonoff zonder enige andere hardware gewoon moet werken.

Let wel, de support van de ontwikkelaar van deze firmware is op GitHub wel nul-komma-nul.

Neejoh wijzigde deze reactie 25-08-2019 15:17 (8%)

Neejoh schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 15:15:
[...]

Hoe bedoel je precies “toevoegen als bridge”? Ben er niet héél erg in thuis.
Je moet wel elke Sonoff configureren in het WiFi netwerk thuis inderdaad.

Verder geen externe bridge nodig, ik was juist op zoek naar een Sonoff met HomeKit zonder externe homebridge etc.

Na het flashen met deze Gruppio firmware maak je via WiFi connectie met de Sonoff die hij uitzendt. Die geeft dan automatisch een portal weer waarop je je eigen SSID en wachtwoord van je WiFi netwerk opgeeft. Daarna kun je de Home app laten zoeken naar een nieuw apparaat. Voila.

Ik moet wel zeggen dat ik een iPad heb liggen die als bridge fungeert voor mijn Koogeek plugs....geloof ik? Of misschien dat die alleen nodig was om het eenmalig in te stellen? Hoe dan ook denk ik dat de Sonoff zonder enige andere hardware gewoon moet werken.

Let wel, de support van de ontwikkelaar van deze firmware is op GitHub wel nul-komma-nul.
Zie het al inderdaad, iets te snel gelezen ;)

• Serena
  • Nu online
Nieuwe iconen in iOS 13.1 bèta!!!

Ook nieuwe iconen voor ramen, deuren, gordijnen, ventilatoren etc.

Serena wijzigde deze reactie 27-08-2019 21:36 (39%)

• paQ
Wat is letterbord?

• Serena
  • Nu online
Zo’n tekstbord met verlichte letters.

• paQ
Serena schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:13:
[...]

Zo’n tekstbord met verlichte letters.
Gheghe. Ik bedoelde de icon

• Serena
  • Nu online
paQ schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:15:
[...]

Gheghe. Ik bedoelde de icon
Denk dat die eigenlijk voor een light panel of zo bedoeld is?

• paQ
Ja ik zag het al

Plafondfan is grappig

paQ wijzigde deze reactie 27-08-2019 23:23 (43%)

• Serena
  • Nu online
Alle nieuwe iconen…

• paQ
De luchtreiniger is ook iets vernieuwd zie ik

De luchtsensor geeft iig een luchtstroomicoontje weer, ipv puntjes in een hokje. Maar ik vind het nog steeds een flutoplossing.

Overall liep 13.0.8 wel soepeler. In 13.1 is alles wat hakkeliger.

• rabe83
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 15-09 11:56
Heeft er iemand hier toevallig al een Aqara homekit hub met officiële EU-plug kunnen vinden?

• Serena
  • Nu online
rabe83 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:46:
Heeft er iemand hier toevallig al een Aqara homekit hub met officiële EU-plug kunnen vinden?
Ik denk dat die dadelijk heel duur is.
Ik heb gewoon een hele platte stekker gescoord op Ali, zie je echt nauwelijks zitten.

https://star.aliexpress.c...48ea042f89239d55601d09475

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Nu online
Snap er niks van. Ik probeer geo based aan de praat te krijgen. Simpele automation, lamp uitdoen bij vertrek huis... lukt niet, net tig keer geprobeerd, verder weg gelopen (straal huis leek erg groot),

Ipad air 2 is homekit base, iphone xr is device. Allemaal nieuwste ios. Geo staat aan overal.

Wat nu?

• Rgerr
TweakerVincent schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:04:
Snap er niks van. Ik probeer geo based aan de praat te krijgen. Simpele automation, lamp uitdoen bij vertrek huis... lukt niet, net tig keer geprobeerd, verder weg gelopen (straal huis leek erg groot),

Ipad air 2 is homekit base, iphone xr is device. Allemaal nieuwste ios. Geo staat aan overal.

Wat nu?
Start je iPhone en iPad eens opnieuw op, probeer het dan opnieuw. Mocht het dan nog niet werken, even uit- en inloggen op één van je iOS devices.

• TweakerVincent
  • Nu online
Rgerr schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:13:
[...]

Start je iPhone en iPad eens opnieuw op, probeer het dan opnieuw. Mocht het dan nog niet werken, even uit- en inloggen op één van je iOS devices.
Ok, en klopt het dat share my location op my device staat (dus iphone deelt iphone en ipad deelt ipad)?

En hoe ver moet je van je huis lopen?

• Rgerr
TweakerVincent schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:15:
[...]

Ok, en klopt het dat share my location op my device staat (dus iphone deelt iphone en ipad deelt ipad)?

En hoe ver moet je van je huis lopen?
Ja, dat lijkt mij wel te kloppen. Maar in principe ‘zorgt’ HomeKit daar voor. Loop hemelsbreed ruim 300m (maak er voor de zekerheid maar 500m van) van je woning om het te testen.

• TweakerVincent
  • Nu online
Rgerr schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:26:
[...]

Ja, dat lijkt mij wel te kloppen. Maar in principe ‘zorgt’ HomeKit daar voor. Loop hemelsbreed ruim 300m (maak er voor de zekerheid maar 500m van) van je woning om het te testen.
ben er klaar mee, tig keer gelopen. Bel morgen wel ff Apple

• Rgerr
TweakerVincent schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:46:
[...]

ben er klaar mee, tig keer gelopen. Bel morgen wel ff Apple
Zou het eerder een keer op de fiets/met de auto proberen. Heb je zoals gezegd je iPhone/iPad gereboot en opnieuw uit- en ingelogd?

• TweakerVincent
  • Nu online
Rgerr schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:56:
[...]

Zou het eerder een keer op de fiets/met de auto proberen. Heb je zoals gezegd je iPhone/iPad gereboot en opnieuw uit- en ingelogd?
ja wel reboot maar ben ff huiverig voor log off. wilde cloud gaan legen en heb net photo's goed werkend enzo.. wat gebeurt er precies bij login/logoff? Wil 100% zeker zijn dat ik niks kwijk raak dubbele albums oid

• Rgerr
TweakerVincent schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 21:00:
[...]

ja wel reboot maar ben ff huiverig voor log off. wilde cloud gaan legen en heb net photo's goed werkend enzo.. wat gebeurt er precies bij login/logoff? Wil 100% zeker zijn dat ik niks kwijk raak dubbele albums oid
Wat er exact gebeurd weet bijna niemand, maar het werkt vaak wel om HomeKit weer werkend te krijgen. Als je meerdere iOS devices hebt, neemt je uitgelogde device volgens mij ‘gewoon’ het spul weer over. Maar je kunt altijd voor de zekerheid een backup maken!

• TweakerVincent
  • Nu online
Rgerr schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 21:04:
[...]

Wat er exact gebeurd weet bijna niemand, maar het werkt vaak wel om HomeKit weer werkend te krijgen. Als je meerdere iOS devices hebt, neemt je uitgelogde device volgens mij ‘gewoon’ het spul weer over. Maar je kunt altijd voor de zekerheid een backup maken!
ik bel dan zeker even met apple, geen zin in gezeur en ga niet random zitten uitloggen als ik niet weet wat er gebeurd :)

• Serena
  • Nu online
TweakerVincent schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 21:06:
[...]

ik bel dan zeker even met apple, geen zin in gezeur en ga niet random zitten uitloggen als ik niet weet wat er gebeurd :)
Er gebeurt helemaal niks. Als je op een nieuw apparaat inlogt staat alles er toch ook?
Het is gewoon een soort soft reset, alles wordt weer even 'netjes neergezet'.
Lost vrijwel altijd de meeste problemen op.

En ja, het is zeker minimaal 300 meter. Ik heb een automation die 'Afwezig' die ik dus ook handmatig in kan schakelen.

• TweakerVincent
  • Nu online
Serena schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 21:34:
[...]

Er gebeurt helemaal niks. Als je op een nieuw apparaat inlogt staat alles er toch ook?
Het is gewoon een soort soft reset, alles wordt weer even 'netjes neergezet'.
Lost vrijwel altijd de meeste problemen op.

En ja, het is zeker minimaal 300 meter. Ik heb een automation die 'Afwezig' die ik dus ook handmatig in kan schakelen.
Yes het lag aan 300 meter :). Werkt als een speer nu! Gisteren voor niks 20 keer huis uit gelopen max 100 m :D

• paQ
Wat is nou 100 m 8)7

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:56
Één van mijn HomeKit scenes (die niet veel meer doet dan een aantal Hue lampen in een bepaalde stand zetten) geeft tegenwoordig consequent aan dat ie "failed". Terwijl alles wel gewoon lijkt te werken. Hoe debug ik dat? Ik heb die "duurdere" Home app ook al geprobeerd in de hoop dat deze mij meer info zou geven, maar niks dus.

Ik zou de scene weg kunnen gooien en opnieuw kunnen maken, maar dat voelt als een wat karige oplossing.

omniscale.nl

• paQ
posttoast schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:41:
Één van mijn HomeKit scenes (die niet veel meer doet dan een aantal Hue lampen in een bepaalde stand zetten) geeft tegenwoordig consequent aan dat ie "failed". Terwijl alles wel gewoon lijkt te werken. Hoe debug ik dat? Ik heb die "duurdere" Home app ook al geprobeerd in de hoop dat deze mij meer info zou geven, maar niks dus.

Ik zou de scene weg kunnen gooien en opnieuw kunnen maken, maar dat voelt als een wat karige oplossing.
uit- inloggen bij icloud geprobeerd?
een scene is iets dat wordt uitgevoerd door je icloud

paQ wijzigde deze reactie 29-08-2019 14:43 (4%)

• posttoast
paQ schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:41:
[...]

uit- inloggen bij icloud geprobeerd?
Nee, maar gaat dat niet als effect hebben dat ie ook al mijn iCloud foto's opnieuw gaat uploaden? Dat heb ik al eens eerder meegemaakt namelijk.

Nog een belangrijk detail dat ik net vergeet te vermelden: mijn vriendin heeft vanaf haar iPhone exact hetzelfde probleem.

omniscale.nl

• paQ
posttoast schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:42:
[...]

Nee, maar gaat dat niet als effect hebben dat ie ook al mijn iCloud foto's opnieuw gaat uploaden? Dat heb ik al eens eerder meegemaakt namelijk.

Nog een belangrijk detail dat ik net vergeet te vermelden: mijn vriendin heeft vanaf haar iPhone exact hetzelfde probleem.
Kan het me niet voorstellen, maar geen idee eigenlijk.
Je icloud voert de scene uit, niet je iphone (althans, dat is wat ik denk)
Stel anders de scene opnieuw samen en noem hem "[scene]2". Als die het het dan wel doet op dezelfde trigger, trash je de eerste.

• posttoast
paQ schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:45:
[...]

Kan het me niet voorstellen, maar geen idee eigenlijk.
Je icloud voert de scene uit, niet je iphone (althans, dat is wat ik denk)
Stel anders de scene opnieuw samen en noem hem "[scene]2". Als die het het dan wel doet op dezelfde trigger, trash je de eerste.
Ik ga dat maar proberen inderdaad :)

omniscale.nl

• paQ
Het uit- en inloggen moet je overigens even op je hub doen.
Die regelt dat.
het kan overigens zomaar weer 15 - 20 minuten duren eer dat hij weer 'hub' is nadat je dat gedaan hebt.

paQ wijzigde deze reactie 29-08-2019 14:49 (40%)

• posttoast
paQ schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:48:
Het uit- en inloggen moet je overigens even op je hub doen.
Die regelt dat.
het kan overigens zomaar weer 15 - 20 minuten duren eer dat hij weer 'hub' is nadat je dat gedaan hebt.
Ah, ok, in dit geval op mijn AppleTV dus. Dat eerst maar eens proberen dan!

omniscale.nl

• paQ
posttoast schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:50:
[...]

Ah, ok, in dit geval op mijn AppleTV dus. Dat eerst maar eens proberen dan!
OK
uitloggen, rebooten, inloggen.

Zeker bij ATV zal het even duren dat je je woning weer zult terugzien bij je icloud. (op ATV)

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Nu online

Famous

R 400+

In een ander topic helaas geen reactie mogen ontvangen dus plaatst hem maar even hier :+
____

Als ik in mijn control center harder druk op Home krijg ik mijn favoriete ingestelde te zien. Nu heb ik afgelopen maand een nieuw ding toegevoegd maar wil eigenlijk de weergave van het logo omdraaien.

Het betreft automatisering van het zonnescherm, werkt verder perfect, maar "opgerold" staat die op Open en dus op "aan". Ik wil dan graag dat die op uit staat (licht grijs ipv wit).

https://tweakers.net/ext/f/78tiKndpuuydnHOeiA8heQu0/thumb.jpg

Het als ik hem via de slider wil bedienen in Home zie je ook dat opgerold eigenlijk "uit" is:

https://tweakers.net/ext/f/GNwkaCyJgoCk4s8LXEyS1sNF/thumb.png

Iemand een idee of en hoe die weergave is aan te passen?

ocd

Edit: Ah, zie net ook de nieuwe symbolen,
Nice! Direct even ingesteld :)

Famous wijzigde deze reactie 29-08-2019 15:04 (3%)

Xbox live: Ghesous

• Rgerr
Famous schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:00:
In een ander topic helaas geen reactie mogen ontvangen dus plaatst hem maar even hier :+
____

Als ik in mijn control center harder druk op Home krijg ik mijn favoriete ingestelde te zien. Nu heb ik afgelopen maand een nieuw ding toegevoegd maar wil eigenlijk de weergave van het logo omdraaien.

Het betreft automatisering van het zonnescherm, werkt verder perfect, maar "opgerold" staat die op Open en dus op "aan". Ik wil dan graag dat die op uit staat (licht grijs ipv wit).

[Afbeelding]

Het als ik hem via de slider wil bedienen in Home zie je ook dat opgerold eigenlijk "uit" is:

[Afbeelding]

Iemand een idee of en hoe die weergave is aan te passen?

ocd
Weergave is niet aan te passen (qua kleuren), icoontjes kun je wel aanpassen. En daarmee wordt soms ook de weergave van het accessoire veranderd, echter, dat is het enige wat je kunt wijzigen.

• Famous
  • Nu online

Famous

R 400+

Rgerr schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:04:
[...]

Weergave is niet aan te passen (qua kleuren), icoontjes kun je wel aanpassen. En daarmee wordt soms ook de weergave van het accessoire veranderd, echter, dat is het enige wat je kunt wijzigen.
Uhm, dat is wel spijtig.

Ik zal vanavond toch maar eens in de Eve app duiken, die had ik nodig om het goed in Woningen te krijgen.

• Rgerr
Famous schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:07:
[...]

Uhm, dat is wel spijtig.

Ik zal vanavond toch maar eens in de Eve app duiken, die had ik nodig om het goed in Woningen te krijgen.
Aan de andere kant, investeer in het juist automatiseren van accessoires en je hoeft niet zo vaak gebruik te maken van de Woning app. :)

• TweakerVincent
  • Nu online
Ik heb een Remeha Calenta met een remeha iSense thermostaat.

Net gebeld met rehema en alternatieve thermosstaat past erop alleen wist hij niet welke. Hangt af van protocollen. Op diverse sites lees ik dat 95% van de thermostaten smart te maken valt. Ik kan alleen niks vinden of dit compatible kan.

Verder wil ik elke kamer regelbaar maken, dit zou kunnen met regelaars. Iemand een idee hoe nu verder? Leverancier weet het niet en internet ook niet. Remeha officiele thermostaten hebben geen homekit ondersteuning :(

• Rgerr
TweakerVincent schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:38:
Ik heb een Remeha Calenta met een remeha iSense thermostaat.

Net gebeld met rehema en alternatieve thermosstaat past erop alleen wist hij niet welke. Hangt af van protocollen. Op diverse sites lees ik dat 95% van de thermostaten smart te maken valt. Ik kan alleen niks vinden of dit compatible kan.

Verder wil ik elke kamer regelbaar maken, dit zou kunnen met regelaars. Iemand een idee hoe nu verder? Leverancier weet het niet en internet ook niet. Remeha officiele thermostaten hebben geen homekit ondersteuning :(
Al gedacht over een HomeKit thermostaat? Ik heb een tado hangen met een aantal thermostaatknoppen. Ik kan per kamer de temperatuur regelen. Een niet slimme thermostaat slim maken heb ik geen ervaring mee, ik zou ook niet weten hoe/wat maar het klinkt als een lege uitspraak. Ten slotte valt elke auto ook om te bouwen tot racewagen, mits je voldoende kennis en middelen hebt om dit te bewerkstelligen. Hetzelfde geldt voor een niet slimme thermostaat.

• TweakerVincent
  • Nu online
Rgerr schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:46:
[...]

Al gedacht over een HomeKit thermostaat? Ik heb een tado hangen met een aantal thermostaatknoppen. Ik kan per kamer de temperatuur regelen. Een niet slimme thermostaat slim maken heb ik geen ervaring mee, ik zou ook niet weten hoe/wat maar het klinkt als een lege uitspraak. Ten slotte valt elke auto ook om te bouwen tot racewagen, mits je voldoende kennis en middelen hebt om dit te bewerkstelligen. Hetzelfde geldt voor een niet slimme thermostaat.
ah das ook een goed idee. niet aan gedacht, thanks... Dus dan gebruik ik gewoon mijn oude setup en dan een homekit voor 3 verwarmingen? Maar gaat mijn thermostaat dan niet moelijk doen als beneden op de thermostaat 20 graden staat en mijn smart op 16? Dan blijft de cv doorpompen omdat hij naar 20 wilt?

• Famous
  • Nu online

Famous

R 400+

Rgerr schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:21:
[...]

Aan de andere kant, investeer in het juist automatiseren van accessoires en je hoeft niet zo vaak gebruik te maken van de Woning app. :)
Zou kunnen maar ik heb hem niet op specifieke momenten dicht of juist open. Het is meer dat ik mezelf erger dat die "aan" staat terwijl dit dus niet zo is.. 8)7
Bedien hem verder via Siri.
ideal met de Shelly 2.5 samen Ravencore (€15,-)

De rest gaat inderdaad automatisch :)

• Rgerr
TweakerVincent schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:48:
[...]

ah das ook een goed idee. niet aan gedacht, thanks... Dus dan gebruik ik gewoon mijn oude setup en dan een homekit voor 3 verwarmingen? Maar gaat mijn thermostaat dan niet moelijk doen als beneden op de thermostaat 20 graden staat en mijn smart op 16? Dan blijft de cv doorpompen omdat hij naar 20 wilt?
Het mooiste is als je op elke radiator welke je gebruikt, een slimme radiatorknop op zet. Op die manier regelt je slimme thermostaat wanneer je alleen je woonkamer wil warm stoken, dat de andere radiatoren dicht gaan. Daarmee voorkom je dat een radiator zonder slimme knop toch gaat stoken. Want ja, een radiator die open staat, wordt ook verwarmd als je CV aanslaat.

Je slimme thermostaat past de radiatorknoppen aan naar de gewenste temperatuur. Dus als je je slaapkamer op 20 graden wil hebben, zet deze de radiatorknoppen op 20 graden. Wil je je woonkamer 23 graden hebben (daar waar ook je thermostaat hangt), regelt de thermostaat dat de radiatorknoppen op 23 graden wordt gezet.

• TweakerVincent
  • Nu online
Rgerr schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:57:
[...]

Het mooiste is als je op elke radiator welke je gebruikt, een slimme radiatorknop op zet. Op die manier regelt je slimme thermostaat wanneer je alleen je woonkamer wil warm stoken, dat de andere radiatoren dicht gaan. Daarmee voorkom je dat een radiator zonder slimme knop toch gaat stoken. Want ja, een radiator die open staat, wordt ook verwarmd als je CV aanslaat.

Je slimme thermostaat past de radiatorknoppen aan naar de gewenste temperatuur. Dus als je je slaapkamer op 20 graden wil hebben, zet deze de radiatorknoppen op 20 graden. Wil je je woonkamer 23 graden hebben (daar waar ook je thermostaat hangt), regelt de thermostaat dat de radiatorknoppen op 23 graden wordt gezet.
wordt allemaal wel erg duur, 4 thermostaatkranen EN smart thermostaat. Voor besparing energie hoef ik het zeker niet te doen (duur lang om terug te verdienen), wel leuk om per ruimte temp. te regelen.

• symen89
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 17:58
Heeft er iemand hier al geexperimenteerd met NFC automations in homekit?

• paQ
Famous schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:07:
[...]

Uhm, dat is wel spijtig.

Geeft de zonnescherm icon het wel 'juist' weer?

Ik heb datzelfde 'probleem' met het slot icon.
Als die op slot is licht hij op, en als hij open is, juist niet.
Ik wil dat ook andersom 8)7

• Famous
  • Nu online

Famous

R 400+

paQ schreef op donderdag 29 augustus m16:45:
[...]

Geeft de zonnescherm icon het wel 'juist' weer?

Ik heb datzelfde 'probleem' met het slot icon.
Als die op slot is licht hij op, en als hij open is, juist niet.
Ik wil dat ook andersom 8)7
Ik heb hem nu naar beneden "gesloten" en de knop is dus uit.
Snap waarom Apple het zo doet maar zo wil ik het niet :+

Wanneer het zonnescherm naar beneden is wil ik dat de toggle pas op aan gaat.

Het grappige is, wanneer ik bijvoorbeeld zeg; hé Siri, open het zonnescherm voor 50%.
Dan is de toggle hoe ik wil, kan dus opzich 1% zeggen maar minder praktisch..
ja, minder % is verder dicht :+

Wel weer een hele dikke plus voor Apple, het icoontje in Woningen beweegt mee met de stand :)

• paQ
Famous schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:35:
[...]

Ik heb hem nu naar beneden "gesloten" en de knop is dus uit.
Snap waarom Apple het zo doet maar zo wil ik het niet :+

Wanneer het zonnescherm naar beneden is wil ik dat de toggle pas op aan gaat.

[Afbeelding]

Het grappige is, wanneer ik bijvoorbeeld zeg; hé Siri, open het zonnescherm voor 50%.
Dan is de toggle hoe ik wil, kan dus opzich 1% zeggen maar minder praktisch..
ja, minder % is verder dicht :+

[Afbeelding]

Wel weer een hele dikke plus voor Apple, het icoontje in Woningen beweegt mee met de stand :)
Maar kies eens de zonnescherm icon dan?
Die zou als het goed is precies andersom moeten werken (scherm uit = icon aan)

• DangerousMagic
  • Registratie: februari 2018
  • Niet online
Maar kies eens de zonnescherm icon dan?
Die zou als het goed is precies andersom moeten werken (scherm uit = icon aan)
Bij mij is het juist dat de icon uit staat als het scherm naar buiten staat.
Pagina: 1 ... 38 39 40 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True