Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:16
199 :X voor een Zwave hub ... holy cow }:O

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

60 voor complete pi met sd, 25 voor een z-wave stickje? Gratis Domoticz. ;) Denk niet dat iemand hier ervaring heeft met hom.ee

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:57
Rgerr schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:55:
Kwam toevallig deze tegen vandaag:

Devices – Control for HomeKit van LinkDesk

https://itunes.apple.com/...-homekit/id966877433?mt=8

HomeKit met AR. :)
Ff geprobeerd, werkt voor geen meter :'(

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• RogerRoger
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 03-01 15:56
... met directe integratie naar HomeKit, dat zou dan de motivatie zijn.

Alternatief is inderdaad een pi en dan middels homebridge dingen doen. Ik ben alleen niet een IT'er... dus om dat zelf voor elkaar te krijgen gaat me nogal wat tijd/moeite kosten.
paQ schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 17:55:
199 :X voor een Zwave hub ... holy cow }:O
Mijn beide Sonoff producten (Basic en de S20, beide voorzien van Ravencore HomeKit firmware) ga ik gereed maken voor verkoop...
Voor mijn doeleinde (in stopcontact in de tuin en de garage, los van de woning) is het wifi bereik (ook met extender) elke keer maar net aan. Dit resulteert in veel verschillende problemen: veelvuldig uitval van de Sonoffs (niet bereikbaar), de 2,4ghz wifi botst met het zigbee signaal van de Hue lampen (ook in de tuin en garage) waardoor een enkele Hue lamp ook regelmatig niet bereikbaar was. Natuurlijk regelmatig gewisseld van wifi kanaal en Hue kanaal, maar leverde helaas nog geen stabiele situatie op. Ook geprobeerd om de 2,4ghz en 5ghz een eigen SSID mee te geven, maar ook dat had niet het gewenste resultaat.
Hierdoor daalde WAF ook enorm... Dus nu maar alles verwijderd en losgekoppeld. Nu wel erg fijn als ik de Woning app open en alle devices zijn gewoon bereikbaar. ;)

• Toppe
meesje schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:51:
Mijn beide Sonoff producten (Basic en de S20, beide voorzien van Ravencode HomeKit firmware) ga ik gereed maken voor verkoop...
Voor mijn doeleinde (in stopcontact in de tuin en de garage, los van de woning) is het wifi bereik (ook met extender) elke keer maar net aan. Dit resulteert in veel verschillende problemen: veelvuldig uitval van de Sonoffs (niet bereikbaar), de 2,4ghz wifi botst met het zigbee signaal van de Hue lampen (ook in de tuin en garage) waardoor een enkele Hue lamp ook regelmatig niet bereikbaar was. Natuurlijk regelmatig gewisseld van wifi kanaal en Hue kanaal, maar leverde helaas nog geen stabiele situatie op. Ook geprobeerd om de 2,4ghz en 5ghz een eigen SSID mee te geven, maar ook dat had niet het gewenste resultaat.
Hierdoor daalde WAF ook enorm... Dus nu maar alles verwijderd en losgekoppeld. Nu wel erg fijn als ik de Woning app open en alle devices zijn gewoon bereikbaar. ;)
Deze problemen komen me bekend voor, gebruik nu een oudere Tasmota firmware en alles werkt als een zonnetje! :w

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

Toppe schreef op woensdag 5 december 2018 @ 16:49:
[...]

Deze problemen komen me bekend voor, gebruik nu een oudere Tasmota firmware en alles werkt als een zonnetje! :w
Had je deze problemen met ravencore homekit firmware en/of met nieuwe tasmota firmware?
Wat moet je doen om een tasmota sonoff in homebridge werkend te krijgen? Dan moet je ook iets van additionele server software installeren op je RPi?

• Toppe
meesje schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:18:
[...]

Had je deze problemen met ravencore homekit firmware en/of met nieuwe tasmota firmware?
Wat moet je doen om een tasmota sonoff in homebridge werkend te krijgen? Dan moet je ook iets van additionele server software installeren op je RPi?
Tasmota gebruikt een MQTT server. Zal ongetwijfeld wel een plug-in voor zijn, ik gebruik hem via Domoticz, werkt super!

Toppe schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:20:
[...]

Tasmota gebruikt een MQTT server. Zal ongetwijfeld wel een plug-in voor zijn, ik gebruik hem via Domoticz, werkt super!
Welke versie van tasmota gebruik je? Je geeft namelijk specifiek aan dat je oude tasmota firmware gebruikt.

• Toppe
meesje schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:26:
[...]

Welke versie van tasmota gebruik je? Je geeft namelijk specifiek aan dat je oude tasmota firmware gebruikt.
6.2.1, heb allerlei verlies geprobeerd en was er ook wel klaar mee, tot deze versie.

Gister nog 4 binne gekregen en voorzien van deze versie, doen het allemaal prima. Heb er nu 5 draaien en 1 reserve maar die krijgt eerdaags ook een bestemming.

Toppe schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:32:
[...]

6.2.1, heb allerlei verlies geprobeerd en was er ook wel klaar mee, tot deze versie.

Gister nog 4 binne gekregen en voorzien van deze versie, doen het allemaal prima. Heb er nu 5 draaien en 1 reserve maar die krijgt eerdaags ook een bestemming.
Misschien toch nog niet in de verkoop doen.... ;) Wel schrikken als je zoekt op ‘tasmota+wifi...

• Toppe
meesje schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:52:
[...]

Misschien toch nog niet in de verkoop doen.... ;) Wel schrikken als je zoekt op ‘tasmota+wifi...
Schrikken? Waarvan?

Veel wifi problemen. Sowieso botst het wifi van de sonoff in de garage met de Hue lampen aan de garage.

meesje wijzigde deze reactie 05-12-2018 18:33 (20%)

• Toppe
meesje schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:32:
[...]

Veel wifi problemen. Sowieso botst het wifi van de sonoff in de garage met de Hue lampen aan de garage.
Het is je WiFi überhaupt dan. Sonoff stuurt geen signaal uit, deze ontvangt alleen.

Probeer 6.2.1 eens

Toppe schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:53:
[...]

Het is je WiFi überhaupt dan. Sonoff stuurt geen signaal uit, deze ontvangt alleen.

Probeer 6.2.1 eens
Oei, dat klinkt wel logisch. De sonoff kon in de garage niet connecten met wifi. Toen maar een extender in de gargage geplaatst. Deze kon wel het wifi signaal oppikken. Maar deze is dus de boosdoener van de verstoring met Hue (zigbee).

Ik laat de spullen wel even liggen en ga er nog wel een keertje mee spelen. Sowieso de sonoff in de garage was geen succes qua WAF. We komen ook regelmatig thuis en pakken dan direct wat uit de garage. Nu zouden we eerst naar binnen moeten om op de hue tap te drukken of de telefoon pakken.
meesje schreef op woensdag 5 december 2018 @ 19:28:
[...]

Oei, dat klinkt wel logisch. De sonoff kon in de garage niet connecten met wifi. Toen maar een extender in de gargage geplaatst. Deze kon wel het wifi signaal oppikken. Maar deze is dus de boosdoener van de verstoring met Hue (zigbee).

Ik laat de spullen wel even liggen en ga er nog wel een keertje mee spelen. Sowieso de sonoff in de garage was geen succes qua WAF. We komen ook regelmatig thuis en pakken dan direct wat uit de garage. Nu zouden we eerst naar binnen moeten om op de hue tap te drukken of de telefoon pakken.
Motion sensor?
Dat is inderdaad een goede. Thanks!
De uitdaging blijft dat er genoeg wifi is in de garage voor de sonoff. Veel andere apparatuur kan wel connecten.
Even puzzelen de komende tijd. Ik kan bv wel een powerline plaatsen in de garage maar ben bang dat dat ook botst met het hue zigbee signaal. De hue lampen aan de garage zijn nu al de hele dag bereikbaar. Wat een verademing!
meesje schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:02:
[...]

Dat is inderdaad een goede. Thanks!
De uitdaging blijft dat er genoeg wifi is in de garage voor de sonoff. Veel andere apparatuur kan wel connecten.
Even puzzelen de komende tijd. Ik kan bv wel een powerline plaatsen in de garage maar ben bang dat dat ook botst met het hue zigbee signaal. De hue lampen aan de garage zijn nu al de hele dag bereikbaar. Wat een verademing!
Extra hue hubje kan ook bijdragen, of een extra lamp op een strategische plek ter versterking van het mesh netwerk. Maar daar zal je vast al wel aan heb gedacht. Anders eens aan het spelen met Domoticz en z-wave? :P
Edit. Laat maar.

meesje wijzigde deze reactie 06-12-2018 19:05 (94%)

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19-01 10:27
paQ schreef op maandag 3 december 2018 @ 19:07:
[...]

hub rebooten
en anders even uitloggen van icloud en weer erop

icloud cache stinkt
Even een update, ik heb beide gedaan maar het lost het probleem niet op. Toen heb ik de automation verwijderd en opnieuw toegevoegd. Gevolg; alles werkt bij de verlichting maar nu gaan de radiatoren juist weer niet aan. Het lijkt dus een HomeKit bug te zijn. Iemand een suggestie? De onderstaande twee automations lijken dus te botsen;

Als iemand thuis komt - tussen 16:00-21:00 - verwarm de woonkamer tot 19 graden

Als iemand thuis komt - tussen zonsondergang en zonsopgang - zet alle lampen in de woonkamer op 100%

Allebei werken ze los prima, maar niet samen tegelijk. Wat doe ik fout?

• Toppe
DeNachtwacht schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:14:
[...]

Even een update, ik heb beide gedaan maar het lost het probleem niet op. Toen heb ik de automation verwijderd en opnieuw toegevoegd. Gevolg; alles werkt bij de verlichting maar nu gaan de radiatoren juist weer niet aan. Het lijkt dus een HomeKit bug te zijn. Iemand een suggestie? De onderstaande twee automations lijken dus te botsen;

Als iemand thuis komt - tussen zonsondergang en zonsopgang - zet alle lampen in de woonkamer op 100%

Probeer deze eens te maken via de Elgato Eve app, heb het ook wel eens gehad en via Eve werkte ze prima!

• paQ
DeNachtwacht schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:14:
[...]

iphones al gereboot?

de pest met die geolocation is dat je het niet even vlug test.

• DeNachtwacht
Toppe schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:19:
[...]

Probeer deze eens te maken via de Elgato Eve app, heb het ook wel eens gehad en via Eve werkte ze prima!
maar hoe doe je in die app dan

Als ik aan kom - tussen 16:00-21:00

Of

Als ik aan kom - tussen zonsondergang en zonsopgang

Die kun je in de home app instellen maar in Eve app kun je die tweede trigger niet instellen? Alleen een specifieke tijd maar dat slaat natuurlijk nergens op...

• Toppe
DeNachtwacht schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 15:17:
[...]
maar hoe doe je in die app dan

Als ik aan kom - tussen 16:00-21:00

Of

Als ik aan kom - tussen zonsondergang en zonsopgang

Die kun je in de home app instellen maar in Eve app kun je die tweede trigger niet instellen? Alleen een specifieke tijd maar dat slaat natuurlijk nergens op...
Omdat je trigger is als ik thuis kom, je hebt een conditie en dat is tussen bepaalde tijden :)

https://share.icloud.com/photos/0NooiBjQZfhUBJTmat6lsIfNQ

Hier staat een screenrecording

• paQ
Dan nog hoort deze (eenvoudige) automation gewoon te werken in de home app.
Ik gok op een cache / sync dingetje.
Het zou evengoed best kunnen dat ie een automation uit een andere app nu wel pakt hoor.
let wel: personen specificeren kan alleen in de home app

paQ wijzigde deze reactie 08-12-2018 16:34 (12%)

• Toppe
paQ schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 16:33:
Dan nog hoort deze (eenvoudige) automation gewoon te werken in de home app.
Ik gok op een cache / sync dingetje.
Het zou evengoed best kunnen dat ie een automation uit een andere app nu wel pakt hoor.
Ik maak ze allemaal in Eve, veel uitgebreider en logischer ingedeeld.

• paQ
Toppe schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 16:34:
[...]

Ik maak ze allemaal in Eve, veel uitgebreider en logischer ingedeeld.
ook in Eve kun je geen personen specificeren

• Toppe
paQ schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 16:37:
[...]

ook in Eve kun je geen personen specificeren
Voor gebruikers specifiek gebruik ik inderdaad de woning app, gaat prima maar het meeste gebeurt bij ons als er iemand thuis komt, niet specifiek persoonsgebonden

• DeNachtwacht
Toppe schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 16:47:
[...]

Voor gebruikers specifiek gebruik ik inderdaad de woning app, gaat prima maar het meeste gebeurt bij ons als er iemand thuis komt, niet specifiek persoonsgebonden
hmm het vreemde is dus dat dit in de woning app bij mij niet lukt. “Als iemand thuis komt” blijft grijs en kan ik niet aanpassen. In de eve app lukt het juist wel. Anyway, ik heb alles verwijderd en toegevoegd via de Eve app, nu hopen dat het nu wel werkt.

• Toppe
DeNachtwacht schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:54:
[...]
hmm het vreemde is dus dat dit in de woning app bij mij niet lukt. “Als iemand thuis komt” blijft grijs en kan ik niet aanpassen. In de eve app lukt het juist wel. Anyway, ik heb alles verwijderd en toegevoegd via de Eve app, nu hopen dat het nu wel werkt.
Dit zijn twee verschillende dingen, je kan namelijk kiezen tussen als er iemand thuis komt of als een specifiek iemand thuis komt.

De laatste gebruik ik bijvoorbeeld voor de baas thuis zodat het licht in de steeg brand als ze thuis komt

• DeNachtwacht
Toppe schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:59:
[...]

Dit zijn twee verschillende dingen, je kan namelijk kiezen tussen als er iemand thuis komt of als een specifiek iemand thuis komt.

De laatste gebruik ik bijvoorbeeld voor de baas thuis zodat het licht in de steeg brand als ze thuis komt
Ja klopt maar hoe je dat dan in de woning app van Apple? Zoals ik schreef krijg ik dat daar niet voor elkaar.

• paQ
Als het daar grijs is, is de hub niet verbonden

Athom Homey v2 krijgt built-in support voor HomeKit.
Homey now has built-in support for Apple HomeKit. When enabled, you can control all your devices from the Home app on your iOS device, and using Siri using a HomePod or iOS device. There are very few HomeKit accessories for sale, so with Homey’s massive support for all brands, this is a much welcome addition for Apple users.
https://blog.athom.com/behind-magic-november-2018/

Dus weg: hue bridge, tradfri bridge, xiaomi gateway, etc.? Dat zou wel mooi zijn.
meesje schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 19:36:
Athom Homey v2 krijgt built-in support voor HomeKit.
Homey now has built-in support for Apple HomeKit. When enabled, you can control all your devices from the Home app on your iOS device, and using Siri using a HomePod or iOS device. There are very few HomeKit accessories for sale, so with Homey’s massive support for all brands, this is a much welcome addition for Apple users.
https://blog.athom.com/behind-magic-november-2018/

Dus weg: hue bridge, tradfri bridge, xiaomi gateway, etc.? Dat zou wel mooi zijn.
Maar wel €300 investeren in een hub die ‘alle’ andere hubs vervangt en overbodig maakt? Mja... Eerst zien, dan geloven. Wel mooi idee, twijfel alleen of het de investering van €300 waard is.

• Toppe
Rgerr schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 19:52:
[...]

Maar wel €300 investeren in een hub die ‘alle’ andere hubs vervangt en overbodig maakt? Mja... Eerst zien, dan geloven. Wel mooi idee, twijfel alleen of het de investering van €300 waard is.
En geen updates.

Nee. Ik snap niet waarom je dit zou willen, ik vindt persoonlijk dat het een achterhaalt apparaat is voor een te hoge prijs.

Ik ben blij met Ikea, Hue, Xiaomi, Raspberry Pi met Domoticz en HomeBridge wat ik kan aansturen via HomePod O+

Rgerr schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 19:52:
[...]

Helemaal gelijk! Ik heb 'm ook nog niet besteld... ;)
Op reddit vroegen ze zich ook al af of het echt officieel HomeKit support is (dus ook goedgekeurd door Apple) of dat het een soort homebridge achtige oplossing is. Ik denk het laatste. En inderdaad de vraag hoe vlekkeloos het allemaal werkt. Als er bugs zijn, hoe snel wordt dit opgelost? Ik heb een lange tijd het Homey topic op tweakers gevolgd, maar er zijn veel ontevreden gebruikers. Voornamelijk vanwege beloftes die niet nagekomen worden.
Even snel gescand. Er is wel een Ring app, maar er wordt weinig info gegeven welke functionaliteiten ondersteund worden. Ook nog geen camera apps gezien. Voor onze Foscams moet je dus toch homebridge houden.
In ieder geval wel een leuke ontwikkeling om te volgen.
Ben wel erg geïnteresseerd in de nieuwe HomeKit rolgordijnen van Ikea. :*) Daar heb ik nog wel nut voor.

Heb de Homey wel eens bekeken, beloofd een hoop moois. Maar ja, zoals @meesje al zei, vrij veel ontevreden gebruikers. :+

• paQ
Rgerr schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:29:
Ben wel erg geïnteresseerd in de nieuwe HomeKit rolgordijnen van Ikea. :*) Daar heb ik nog wel nut voor.
Zou me niets verbazen als die van Xiaomi komen

Nee ik zou ook niet snel naar 1 "magische hub" overstappen.
Ik was zelfs over HASS nogal teleurgesteld. Leuk en mooi allemaal dat open source, maar echt fijn vond ik het nou niet werken. Ga d'r maar van uit dat ring volledig zit dichtgetimmerd via hun API. En dat zal ook niet veranderen. Hun verdienmodel is veel te belangrijk voor ze. Daar betalen ze ws ook deels gestolen deurbellen weer uit.
Zelfs via de betaalde dienst en de HASS plugin daar voor biedt 0,0 extra.

Mijn ring is retour ;w
Leuk, maar valt niet te integreren.

En ik merkte sowieso als ik niet thuis was, en de deurbel ging, je tegen de tijd dat je je iphone hebt gepakt, de app opent en de stream draait, je nog net de rug van de bezorger zag die weer in de bus stapt.

paQ wijzigde deze reactie 08-12-2018 20:36 (19%)

paQ schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:33:
[...]

Zou me niets verbazen als die van Xiaomi komen

Nee ik zou ook niet snel naar 1 "magische hub" overstappen.
Ik was zelfs over HASS nogal teleurgesteld. Leuk en mooi allemaal dat open source, maar echt fijn vond ik het nou niet werken. Ga d'r maar van uit dat ring volledig zit dichtgetimmerd via hun API. En dat zal ook niet veranderen. Hun verdienmodel is veel te belangrijk voor ze. Daar betalen ze ws ook deels gestolen deurbellen weer uit.
Zelfs via de betaalde dienst en de HASS plugin daar voor biedt 0,0 extra.

Mijn ring is retour ;w
Leuk, maar valt niet te integreren.

En ik merkte sowieso als ik niet thuis was, en de deurbel ging, je tegen de tijd dat je je iphone hebt gepakt, de app opent en de stream draait, je nog net de rug van de bezorger zag die weer in de bus stapt.
Maakt me niet zo veel uit als ze van Xiaomi zijn. Wel NL klantenservice en als ik ze terug wil doen, kan dat.

Baal inderdaad ook wel van Ring. Integratie qua camera is een drama, ergo onmogelijk. Zonde, maar vooralsnog voor mij geen show stopper omdat ik dus een andere camera bij de voordeur heb hangen. Praten via Ring doe ik eigenlijk al nooit, pakketbezorger weet waar ie zn pakketjes kan laten als ik niet thuis ben. :+
Xiaomi heeft nu ook een deurbel (pre-order). Wellicht in de toekomst geschikt middels homebridge? Of is dit nu te veel wishful thinking?

meesje wijzigde deze reactie 08-12-2018 20:56 (4%)

meesje schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:56:
Xiaomi heeft nu ook een deurbel (pre-order). Wellicht in de toekomst geschikt middels homebridge? Of is dit nu te veel wishful thinking?
Geen idee, had hem wel voorbij zien komen. Maar ben er niet laaiend enthousiast van geworden eigenlijk, mede doordat ik nu een prima Ring heb hangen. Maar zodra die geleverd wordt, gewoon de reviews in de gaten houden. Mocht er nou inderdaad een goed werkende Homebridge plug-in (of directe HK integratie) voor zijn, ben ik wel geïnteresseerd. ;)
Rgerr schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 21:04:
[...]

Geen idee, had hem wel voorbij zien komen. Maar ben er niet laaiend enthousiast van geworden eigenlijk, mede doordat ik nu een prima Ring heb hangen. Maar zodra die geleverd wordt, gewoon de reviews in de gaten houden. Mocht er nou inderdaad een goed werkende Homebridge plug-in (of directe HK integratie) voor zijn, ben ik wel geïnteresseerd. ;)
Een deurbel staat op mijn lijstje maar ik wil eerst meer zekerheid op integratie met homebridge/homekit. We wachten wel af.
meesje schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 21:08:
[...]

Een deurbel staat op mijn lijstje maar ik wil eerst meer zekerheid op integratie met homebridge/homekit. We wachten wel af.
Even wat anders, heb jij van die Xiaomi plugs (Zigbee) in gebruik, via de gateway en in HomeKit? Mijn neo coolcam plugs vallen met bosjes tegelijk om. :?
Rgerr schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 21:11:
[...]

Even wat anders, heb jij van die Xiaomi plugs (Zigbee) in gebruik, via de gateway en in HomeKit? Mijn neo coolcam plugs vallen met bosjes tegelijk om. :?
Ja, ik heb er twee in gebruik. Beide in de woonkamer (gateway verdieping hoger). Destijds overgenomen van een tweaker. Ze bevallen erg goed. Doen het altijd. En schakelen zeer snel. Ik gebruik de homebridge-mi-aqara plugin, maar zal ongetwijfeld ook werken met de 2 plugin.

Nu trouwens in de aanbieding bij Rosegal. Zie: nl.pepper.com
Ik heb er zelf eentje vandaag besteld voor in het stopcontact in de tuin.
meesje schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 21:27:
[...]

Ja, ik heb er twee in gebruik. Beide in de woonkamer (gateway verdieping hoger). Destijds overgenomen van een tweaker. Ze bevallen erg goed. Doen het altijd. En schakelen zeer snel. Ik gebruik de homebridge-mi-aqara plugin, maar zal ongetwijfeld ook werken met de 2 plugin.

Nu trouwens in de aanbieding bij Rosegal. Zie: nl.pepper.com
Ik heb er zelf eentje vandaag besteld voor in het stopcontact in de tuin.
Heb er twee besteld, maar eens proberen. Heb weinig aan onbetrouwbare plugs. Vanuit Domoticz geven ze in HomeKit namelijk niet aan of ze niet reageren. Dus dan blijf je drukken. :+
Rgerr schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:26:
[...]

Heb er twee besteld, maar eens proberen. Heb weinig aan onbetrouwbare plugs. Vanuit Domoticz geven ze in HomeKit namelijk niet aan of ze niet reageren. Dus dan blijf je drukken. :+
Ik ben benieuwd of je ze ook al aan de Aqara gateway kunt koppelen.
meesje schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:28:
[...]

Ik ben benieuwd of je ze ook al aan de Aqara gateway kunt koppelen.
Voor zover ik kan zien, moet dat wel lukken. Kan hem gewoon toevoegen via de app, zal het laten weten zodra ze binnen zijn.

• paQ
hmmm
homekit wallswitch zonder neutral
jammer genoeg met vierkante achterkant :|

https://homekitnews.com/2...aoyan-wall-switch-review/

Niet mijn smaak, maar wel leuk om te zien dat er een nieuwe Mijia bedside lamp komt welke compatible is met HomeKit.
https://homekitnews.com/2...edside-lamp-out-dec-12th/

• frk123
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 23:19
RogerRoger schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:14:
... met directe integratie naar HomeKit, dat zou dan de motivatie zijn.

Alternatief is inderdaad een pi en dan middels homebridge dingen doen. Ik ben alleen niet een IT'er... dus om dat zelf voor elkaar te krijgen gaat me nogal wat tijd/moeite kosten.

[...]
Ook als je geen ITer bent is het best te doen. Ik heb een raspberry zero w met docker en homebridge geinstalleerd. Ok ik weet wat van IT. Maar in dit geval heb ik gewoon de handleidingen gevolgd die ik op het internet gevonden heb. Kosten totaal ~25 euro...

• RogerRoger
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 03-01 15:56
En de z-wave verbinding gaat per goddelijke tussenkomst? ;-)
frk123 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 22:36:
[...]

Ook als je geen ITer bent is het best te doen. Ik heb een raspberry zero w met docker en homebridge geinstalleerd. Ok ik weet wat van IT. Maar in dit geval heb ik gewoon de handleidingen gevolgd die ik op het internet gevonden heb. Kosten totaal ~25 euro...

• paQ
USB stick kost 23 euro op amazon.
Domoticz om je Zwave apparaten mee aan te sturen installeert zich nagenoeg automatisch.
Het is idd gewoon het stappenplan volgen. je hoeft op zich niet te snappen wat er gebeurt.

paQ wijzigde deze reactie 12-12-2018 13:38 (10%)

• parrish
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 19:22
Na de update werken mijn koogeek schakelaars niet meer met de hue wandschakelaar. Heeft iemand ook dit probleem?

• paQ
da fuck :9~
https://homekitnews.com/2...enes-devices-and-cameras/

waarom is zoiets er nou niet voor de ipad?

Voor Apple tv vind ik het geen bijzonder geweldige app eigenlijk. :+ Als in wat doe je er eigenlijk mee? Op iPad lijkt het me wel handig, misschien wel met iPad mini aan de muur geplakt. :)

• paQ
nee daarom... dit bedient natuurlijk helemaal niet zo lekker.

• readytoflow
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Pff.... het is weer kerst. Dus de Eve Energies moeten de kerstverlichting weer aansturen.
Nu heb ik ze weer in HomeKit staan. In de ‘woonkamer’ kamer.ik kan ze separaat aan en uitzetten.

Maar hoe kan ik deze nu groeperen onder kerst?
Ik heb het geprobeerd in de woningapp met een nieuwe scène, proberen te groeperen.
Maar dat lukt niet? Zelfde getest met mij hue lampen en dan werkt groeperen wel.

Ligt dat aan de Eve Energy’s? Of doe ik iets verkeerd

• paQ
what eve wants, what eve does
Mijn buurman stuurt me gister een filmpje van een eve die naast zijn iphone ligt (zonder stroom) en volgens homekit gewoon aan was. Je kon hem ook bedienen.

paQ schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:26:
what eve wants, what eve does
Mijn buurman stuurt me gister een filmpje van een eve die naast zijn iphone ligt (zonder stroom) en volgens homekit gewoon aan was. Je kon hem ook bedienen.
Gaaf, het eerste goede wat Eve uitbrengt: draadloze stroom! En ze hebben het zelf niet in de gaten. :+

• Toppe
readytoflow schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:24:
Pff.... het is weer kerst. Dus de Eve Energies moeten de kerstverlichting weer aansturen.
Nu heb ik ze weer in HomeKit staan. In de ‘woonkamer’ kamer.ik kan ze separaat aan en uitzetten.

Maar hoe kan ik deze nu groeperen onder kerst?
Ik heb het geprobeerd in de woningapp met een nieuwe scène, proberen te groeperen.
Maar dat lukt niet? Zelfde getest met mij hue lampen en dan werkt groeperen wel.

Ligt dat aan de Eve Energy’s? Of doe ik iets verkeerd
Groeperen werkt alleen met lampen, je zou een nieuwe scène moeten aanmaken waar ze inzitten.

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Heeft hier toevallig al eens iemand zo'n EVE Energy Plug open geschroefd en vervolgens 't binnenwerk "los" in een centraaldoos weggewerkt?

Ik heb in m'n vrijstaande garage een aantal LED balken welke ik er mee zou willen gaan bedienen maar ik vraag me tevens af of de afstand tot m'n ATV4.4K niet te groot is (hemelsbreed een meter of 15 met daartussen een 3-tal geïsoleerde spouwmuren).

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Toppe
wimmel_1 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 19:52:
Heeft hier toevallig al eens iemand zo'n EVE Energy Plug open geschroefd en vervolgens 't binnenwerk "los" in een centraaldoos gewerkt?

Ik heb in m'n vrijstaande garage een aantal LED balken welke ik er mee zou willen gaan bedienen maar ik vraag me tevens af of de afstand tot m'n ATV4.4K niet te groot is (hemelsbreed een meter of 15 met daartussen een 3-tal geïsoleerde spouwmuren).
Afhankelijk van je WiFi dekking: Kies voor Sonoff. Mijn 4K staat in de woonkamer in een Ikea kast. Eve zat in de achteruin aangesloten, zit alleen een HR++ ruit tussen (20m) en mooi geen bereik. Nu Sonoff’s en die werken prima!

wimmel_1 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 19:52:
Heeft hier toevallig al eens iemand zo'n EVE Energy Plug open geschroefd en vervolgens 't binnenwerk "los" in een centraaldoos gewerkt?

Die afstand met hindernissen lijkt me te veel van het goede voor bluetooth. Destijds had ik bij 12 meter binnenshuis + HR++ glas + 2 meter in de tuin nog net verbinding met de Eve .
Toppe schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 19:43:
[...]

Groeperen werkt alleen met lampen, je zou een nieuwe scène moeten aanmaken waar ze inzitten.
Destijds kon ik met zo’n Eve stekker via instellingen het type Stopcontact wijzigen in type Lamp. Je kunt dan wel groeperen. Dat kan ook bij xiaomi zigbee stekkers (via homebridge dan wel, maar maakt geen verschil).

meesje wijzigde deze reactie 14-12-2018 19:58 (5%)

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

WiFI is in tegenstelling tot BT geen enkel probleem hier. Heb 8 CAT6a kabels naar de garage liggen welke allemaal afzonderlijk van PoE+ voorzien kunnen worden (nu maar twee met PoE+ vanwege 2 IP-Cams). Een extra AP is zó ingeplugd :+

Maar ik zal beter ook eens naar dat SonOff spul gaan kijken, dus.

wimmel_1 wijzigde deze reactie 14-12-2018 20:00 (4%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

wimmel_1 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 19:58:
WiFI is geen enkel probleem hier. Heb 8 CAT6a kabels naar de garage liggen welke allemaal afzonderlijk van PoE+ voorzien kunnen worden (nu maar twee met PoE+ vanwege 2 IP-Cams). Een extra AP is zó ingeplugd :+

Als je daar goed wifi hebt, kun je het beste zo’n Sonoff Basic flashen met Ravencore en deze plaatsen tussen de bedradring naar de verlichting. Een tijdje geleden gedaan met een LED tl balk. Dat was vrij gemakkelijk te doen. Helaas had ik geen stabiel wifi in de garage (10 meter van de woning), dus alles weer ongedaan gemaakt. Ik ben wel blij met het vervangen van de tl balk door een led exemplaar; de lamp is direct aan.

• Toppe
wimmel_1 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 19:58:
WiFI is in tegenstelling tot BT geen enkel probleem hier. Heb 8 CAT6a kabels naar de garage liggen welke allemaal afzonderlijk van PoE+ voorzien kunnen worden (nu maar twee met PoE+ vanwege 2 IP-Cams). Een extra AP is zó ingeplugd :+

In tegenstelling tot @meesje zou ik je Ravencore afraden, Tasmota en ESPEasy zijn (in mijn ogen) gebruiksvriendelijker (Tasmota) en uitgebreider qua instellingen (ESPEasy) al moet je voor alle 3 wel een MQTT server in combinatie met (bijvoorbeeld) Domoticz/HomeBridge hebben draaien.

Alle informatie voor Domoticz vindt je hier: Domoticz - open source domotica systeem - deel 4

Heb zelf op dit moment 6 Sonoff’s draaien, allemaal doen ze het nu 100%. Zolang je maar versie 6.2.1 gebruikt. 6.3.0 is erg buggy en de WiFi is brak

Toppe wijzigde deze reactie 14-12-2018 20:17 (8%)

Toppe schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 20:14:
[...]

In tegenstelling tot @meesje zou ik je Ravencore afraden, Tasmota en ESPEasy zijn (in mijn ogen) gebruiksvriendelijker (Tasmota) en uitgebreider qua instellingen (ESPEasy) al moet je voor alle 3 wel een MQTT server in combinatie met (bijvoorbeeld) Domoticz/HomeBridge hebben draaien.

Alle informatie voor Domoticz vindt je hier: Domoticz - open source domotica systeem - deel 4

Heb zelf op dit moment 6 Sonoff’s draaien, allemaal doen ze het nu 100%. Zolang je maar versie 6.2.1 gebruikt. 6.3.0 is erg buggy en de WiFi is brak
Kun je aangeven wat er minder gebruiksvriendelijk is aan Ravencore? Wat voor instellingen mis je dan?
Qua installatie lijkt me een ravencore sonoff erg gebruiksvriendelijk; gewoon toevoegen als homekit accessoire.

• Toppe
meesje schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 20:20:
[...]

Kun je aangeven wat er minder gebruiksvriendelijk is aan Ravencore? Wat voor instellingen mis je dan?
Qua installatie lijkt me een ravencore sonoff erg gebruiksvriendelijk; gewoon toevoegen als homekit accessoire.
Het is vooral wat je hebt uiteindelijke doel is en wat voor zaken je hebt draaien.

Ik gebruik ze in combinatie met Domoticz waardoor ik volledig vrij ben in de randzaken die ik er aanhang, straks heb ik ik vrijwel iedere ruimte een Sonoff en dus voor €2 ook een temperstuursensor

Toppe wijzigde deze reactie 14-12-2018 20:31 (68%)

• readytoflow
  • Niet online
Toppe schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 19:43:
[...]

Weird... scène werkte eerst ook niet.
Net weer niet overigens. Maar de naam van de scène wijzigen van ’kerst’ naar ‘kerstlampen’ was de truc...

• readytoflow
  • Niet online
Even een heel andere vraag.

In ons vakantiehuis staat een ATV 4K. Geen vast internet maar TMobile 4G voor thuis.
ATV staat altijd aan en krijgt zodoende zijn updates iCloud (photo)sync etc.

Kam ik deze nu ook als Homekit Hub gebruiken en extern bedienen? Thuis heb ik daar niks voor ingesteld en kan ik diverse HomeKit apparaten gewoon extern bedienen.

Ik wil daar wat Xiaomi Aqara gebruiken. Zou dat (extern) werken dan? Vooral ivm 4G.

readytoflow wijzigde deze reactie 17-12-2018 13:37 (10%)

• paQ
Dat kan, zolang je ATV maar internetverbinding heeft.

• blazez
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 08-01 22:09
Alweer zijn op ali de prijzen van de Koogeek P1Eu schakelaars omhoog geschoten.
Net even aan het rondkijken naar de sonoff schakelaars.ook hier al eea doorgelezen. Helaas is mijn concentratie heel slecht en krijg ik niet echt duidelijk hoe je als noob hiermee moet beginnen.
Is er ergens een noob guide om eens in vogelvlucht te kijken hoe je zo een ding aan de praat krijgt met een firmware zodat hij homekit klaar is?
Moet je dan ook extra spullen kopen om te flashen, extra software etcetera?
Het zou een mooie ontwikkeling zijn als camera's met een batterij/accu ook ondersteuning krijgen voor HomeKit.
https://smartapfel.de/hom...itskameras-unterstuetzen/
Vertaling: ;) https://translate.google....skameras-unterstuetzen%2F

meesje wijzigde deze reactie 18-12-2018 19:25 (4%)

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 17-01 12:53

Wootism

aaibaar

Ik had het toffe idee om mijn alarm-systeem in/uit te schakelen dmv geo-fencing!

Deze optie zit netjes ingebakken in HomeKit dus ik dacht dat het wel goed moest komen....
Blijkt dat je uiteindelijk niets meer dan een pop-up krijgt die vraagt of dat ik mijn alarm in/uit wil schakelen.
Blijkbaar kan dit niet geautomatiseerd worden uit veiligheidsredenen.

Zie ik iets over het hoofd of moet ik nog steeds op knopjes drukken bij deze ‘smart’ oplossing?
Wootism schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:04:
Ik had het toffe idee om mijn alarm-systeem in/uit te schakelen dmv geo-fencing!

Deze optie zit netjes ingebakken in HomeKit dus ik dacht dat het wel goed moest komen....
Blijkt dat je uiteindelijk niets meer dan een pop-up krijgt die vraagt of dat ik mijn alarm in/uit wil schakelen.

Zie ik iets over het hoofd of moet ik nog steeds op knopjes drukken bij deze ‘smart’ oplossing?
Indien je Homebridge gebruikt, kun je een dummy schakelaar maken. Die koppel je vervolgens aan het alarm aanzetten. Dan automatisering maken als iedereen het huis verlaten heeft, dummy schakelaar aan. Die schakelt op zijn beurt het alarm dan in. Werkt hier vlekkeloos.

• Wootism

Wootism

aaibaar

Rgerr schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:12:
[...]

Indien je Homebridge gebruikt, kun je een dummy schakelaar maken. Die koppel je vervolgens aan het alarm aanzetten. Dan automatisering maken als iedereen het huis verlaten heeft, dummy schakelaar aan. Die schakelt op zijn beurt het alarm dan in. Werkt hier vlekkeloos.
Ik had gehoopt dat HomeKit mijn Homebridge overbodig zou maken.... maar loop na één dag al meteen tegen de beperkingen van HomeKit aan :’(

Ik slinger mijn Homebridge servertje weer aan denk ik en ga doen wat je zegt. d:)b
Wootism schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:17:
[...]

Ik had gehoopt dat HomeKit mijn Homebridge overbodig zou maken.... maar loop na één dag al meteen tegen de beperkingen van HomeKit aan :’(

Ik slinger mijn Homebridge servertje weer aan denk ik en ga doen wat je zegt. d:)b
Over 5 jaar misschien, vooralsnog lekker blijven Homebridgen. ;)

• paQ
Wootism schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:04:

Op zich zijn dat soort handelingen normaal.
Je zult toch iets van autorisatie moeten afgeven.
Als ik de danalock sloten bedien via een "lamp"schakelaar uit Domoticz, dan is er ook niets aan de hand, maar laat ik in homekit als slot binnenkomen, dan zal ik me altijd moeten autoriseren met Face-id of vingerafdruk (of code natuurlijk)

En dat is maar goed ook
"He siri, doe de voordeur thuis open"
- Klaar!

WUT? :?

paQ schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:56:
[...]

Als ik de danalock sloten bedien via een "lamp"schakelaar uit Domoticz, dan is er ook niets aan de hand, maar laat ik in homekit als slot binnenkomen, dan zal ik me altijd moeten autoriseren met Face-id of vingerafdruk (of code natuurlijk)

En dat is maar goed ook
- Klaar!

Werkt ook niet met HomePod via de brievenbus. Had mezelf laatst buitengesloten. :+

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 20:02:
[...]

Als je daar goed wifi hebt, kun je het beste zo’n Sonoff Basic flashen met Ravencore en deze plaatsen tussen de bedradring naar de verlichting. Een tijdje geleden gedaan met een LED tl balk. Dat was vrij gemakkelijk te doen. Helaas had ik geen stabiel wifi in de garage (10 meter van de woning), dus alles weer ongedaan gemaakt. Ik ben wel blij met het vervangen van de tl balk door een led exemplaar; de lamp is direct aan.
Wacht eens even, met Ravencore zit er geen 'programmaatje op de server' tussen om de Sonoff in Homekit te laten verschijnen? Ik heb nu Tasmota icm homebridge_mqqt maar dat vereist dus wel een servertje.

• Wootism

Wootism

aaibaar

paQ schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:56:
[...]

En dat is maar goed ook
- Klaar!

True, maar had gehoopt dat HomeKit verschil zou maken tussen een deurvergrendeling en een alarm.

Een bewegingssensor uitschakelen ligt natuurlijk minder gevoelig dan op afstand je voordeur open gooien.
Wolly schreef op woensdag 19 december 2018 @ 17:27:
[...]

Wacht eens even, met Ravencore zit er geen 'programmaatje op de server' tussen om de Sonoff in Homekit te laten verschijnen? Ik heb nu Tasmota icm homebridge_mqqt maar dat vereist dus wel een servertje.
Klopt helemaal. Met ravencore homekit firmware heb je geen ‘server’ nodig.

• paQ
Wootism schreef op woensdag 19 december 2018 @ 17:50:
[...]

True, maar had gehoopt dat HomeKit verschil zou maken tussen een deurvergrendeling en een alarm.

Een bewegingssensor uitschakelen ligt natuurlijk minder gevoelig dan op afstand je voordeur open gooien.
nou, het is evengoed een veiligheids- / beveiligingsding

Zonder bevestiging op slot doen, betekent ook zonder bevestiging van het slot af halen. ;) Dus, als op de een of andere manier meaconing wordt toegepast op jouw iPhone locatie (is helemaal niet zo moeilijk), kan een ander zonder jou weten (en goedkeuring) toegang krijgen tot je woning. Dat je zonder twijfel een afweging van Apple zijn geweest om dit niet zo makkelijk te maken.
Firmware update voor de Eve Energy:
https://www.reddit.com/r/...e_energy_firmware_update/

Veranderingen: Je kunt nu het lampje op de stekker aansturen. Daarnaast kun je nu ook schedules instellen zonder gebruik te hoeven maken aan homekit hub. Ook kun je het knopje op de stekker uitschakelen.

We klagen veel over Eve ;) maar ik vind het erg netjes dat ze nog nieuwe functionaliteiten ontwikkelen voor deze stekkers.

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Kent iemand hier een sirene (of een deurbel met tenminste 100 dB) waar je een eigen toon op kan instellen én die werkbaar te maken is met HomeKit? (Mag met HomeBridge natuurlijk, het hoeft niet gecertificeerd te zijn ofzo.) Of enkel een sirene waar je een eigen geluid in kan zetten en dan hang ik het wel aan een slim stopcontact ofzo. :)

Ik Google me rot maar krijg enkel volslagen onzin of plaatjes van de mythische sirenes :+
WhatsappHack schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 16:06:
Kent iemand hier een sirene (of een deurbel met tenminste 100 dB) waar je een eigen toon op kan instellen én die werkbaar te maken is met HomeKit? (Mag met HomeBridge natuurlijk, het hoeft niet gecertificeerd te zijn ofzo.) Of enkel een sirene waar je een eigen geluid in kan zetten en dan hang ik het wel aan een slim stopcontact ofzo. :)

Ik Google me rot maar krijg enkel volslagen onzin of plaatjes van de mythische sirenes :+
Heb dezelfde zoektocht afgelegd, niets bruikbaars gevonden. Kwam op Ali wel sirenes tegen, maar die zou je dus met een slimme plug moeten aansturen. Uiteindelijk de sirene/alarm van de Xiaomi hub gebruikt, en dat volstaat meer dan genoeg. :) V2 werkt via Homebridge, maar Xiaomi heeft ook een HomeKit hub (Aqara).

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:05
meesje schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:53:
Firmware update voor de Eve Energy:
https://www.reddit.com/r/...e_energy_firmware_update/

Veranderingen: Je kunt nu het lampje op de stekker aansturen. Daarnaast kun je nu ook schedules instellen zonder gebruik te hoeven maken aan homekit hub. Ook kun je het knopje op de stekker uitschakelen.

We klagen veel over Eve ;) maar ik vind het erg netjes dat ze nog nieuwe functionaliteiten ontwikkelen voor deze stekkers.
Ik heb er 4 en allemaal zitten ze nog op 1.3.1. Volgens mij zitten ze hier al een tijdje op.

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

• paQ
meesje schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:53:

:? sorry hoor. Voor 50-60 euro verwacht ik een homekit product dat gewoon werkt.
Steek liever daar energy (ha!) en moeite in ipv functies te ontwikkelen die ik nooit gekocht heb.
Of wilde, want dan had dit ook wel volstaan:
https://www.allekabels.nl...20DAGSEAQYASABEgJ3QvD_BwE

paQ schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 19:52:
[...]

:? sorry hoor. Voor 50-60 euro verwacht ik een homekit product dat gewoon werkt.
Steek liever daar energy (ha!) en moeite in ipv functies te ontwikkelen die ik nooit gekocht heb.
Of wilde, want dan had dit ook wel volstaan:
https://www.allekabels.nl...20DAGSEAQYASABEgJ3QvD_BwE
Wat een prut schakelaar, die osram plug was nog goedkoper laatst! :P
robertwebbe schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 19:15:
[...]

Ik heb er 4 en allemaal zitten ze nog op 1.3.1. Volgens mij zitten ze hier al een tijdje op.
In een van de reacties op reddit las ik al zoiets. De nieuwe(?) firmware is versie 1.2.6. Ik las ook dat er verschillende revisies zijn. Niet echt duidelijk zo. Wellicht komt er ook nog een update voor de revisie die nu op 1.3.1 zit. Wel leuk dat je het lichtje en de knop uit kunt zetten.

• paQ
Rgerr schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 20:06:
[...]

Wat een prut schakelaar, die osram plug was nog goedkoper laatst! :P
ik heb er nog 5 over }:|
(Daarvan kan ik gewoon in homekit het lichtje aan en uit doen. 8)7 )

paQ wijzigde deze reactie 21-12-2018 20:13 (13%)

paQ schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 20:13:
[...]

ik heb er nog 5 over }:|
(Daarvan kan ik gewoon in homekit het lichtje aan en uit doen. 8)7 )
Ach, komen vast wel weer van pas. Misschien kun je er eens 1 slopen en ergens inbouwen? :)

• paQ
Rgerr schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 20:40:
[...]

Ach, komen vast wel weer van pas. Misschien kun je er eens 1 slopen en ergens inbouwen? :)
hmmm. ja daar kan ik best eens naar kijken eigenlijk :)
Die eve dingen zijn niet open te krijgen overigens... (weer een puntje! :D. )

• Toppe
Ik heb een virtuele schakelaar gemaakt in Domoticz die na 10 minuten automatisch uit gaat maar HomeKit reageert hier niet op, zodra ik de app afsluit en opnieuw open word de ‘uit’ scene meteen uitgevoerd. Iemand een idee?

• paQ
Toppe schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:11:
Ik heb een virtuele schakelaar gemaakt in Domoticz die na 10 minuten automatisch uit gaat maar HomeKit reageert hier niet op, zodra ik de app afsluit en opnieuw open word de ‘uit’ scene meteen uitgevoerd. Iemand een idee?
Moet je voor dit soort zaken niet een mqtt servertje draaien om de status te pingen?

• Toppe
paQ schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:13:
[...]

Moet je voor dit soort zaken niet een mqtt servertje draaien om de status te pingen?
Welke status? Ik heb een good night scene die de schakelaar aan zet (dit werkt ook prima) en Domoticz zet hem weer uit. HomeKit ziet niet dat de status veranderd is, tenzei je de app afsluit en opnieuw opent

Toppe wijzigde deze reactie 21-12-2018 21:20 (14%)

• paQ
Toppe schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:17:
[...]

Welke status? Ik heb een good night scene die de schakelaar aan uit en Domoticz zet hem weer uit. Het gaat er hier om dat HomeKit moet zien dat hij uit is
nou, die status moet gepush-ed worden. Anders synct homekit pas als je een app aanzwengelt.

Ik weet overigens niet of dat de oplossing is hoor, maar installeer mqtt eens op je pi (?) en dan in Domoticz hardware toevoegen:
MQTT Client LAN interface
Data timeout disabled
localhost
port 1833

• Toppe
paQ schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:21:
[...]

nou, die status moet gepush-ed worden. Anders synct homekit pas als je een app aanzwengelt.

Ik weet overigens niet of dat de oplossing is hoor, maar installeer mqtt eens op je pi (?) en dan in Domoticz hardware toevoegen:
MQTT Client LAN interface
Data timeout disabled
localhost
port 1833
Is al reeds geïnstalleerd voor de Xiaomi Gateway! :9

Het heeft wel gewerkt op de eerste installatie. Volgens mij doe ik nu niets anders

Toppe wijzigde deze reactie 21-12-2018 21:24 (9%)

• paQ
Toppe schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:24:
[...]

Is al reeds geïnstalleerd voor de Xiaomi Gateway! :9

Het heeft wel gewerkt op de eerste installatie. Volgens mij doe ik nu niets anders
en mqtt server ook op je pi?

Pagina: 1 ... 33 34 35 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True