Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
paQ schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 21:25:
[...]

en mqtt server ook op je pi?
Ja zeker, geen configuratie in HomeBridge overigens (daar staat MQTT ook uit volgens mij)

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• peterpijpelink
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21-03 17:17
hallo, iemand de koogeek smart outlet O1EU al werkend gekregen? alles al geprobeerd, ook 5G wifi uit etc mijn 2.4 band is een apart SSID wat ik ook probeer, helaas. niet werkend te krijgen, gaat stuk op wifi netwerk koppeling..

http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724

• Sideways
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15:00
Werkt prima hier, zit je IPhone wel op 2.4?
peterpijpelink schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:25:
hallo, iemand de koogeek smart outlet O1EU al werkend gekregen? alles al geprobeerd, ook 5G wifi uit etc mijn 2.4 band is een apart SSID wat ik ook probeer, helaas. niet werkend te krijgen, gaat stuk op wifi netwerk koppeling..
Wat @Sideways al aangeeft, zit je iPhone (iPad, ik weet niet welk device je gebruikt om de stekkers te configureren) wel op het 2,4ghz SSID? Daarnaast check even de frequentie. Vaak staat deze op een combi van 20/40. Zet deze eens op alleen 20.

• boefje79
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 08:55
Toevoegen via de koogeek-app al geprobeerd? Hij verschijnt via die weg ook in hk...

• peterpijpelink
boefje79 schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:09:
Toevoegen via de koogeek-app al geprobeerd? Hij verschijnt via die weg ook in hk...
Helaas, als ik kijk, via iPhone dan gaat mijn wifi 2.4 uit.. en over op 4G. Helaas komt die pas weer online als het mislukt. Heb de 2.4 ook op frequentie 20 gezet....

beetje jammer, op iculture waren ze er lovend over, toch een miskoop?

peterpijpelink wijzigde deze reactie 24-12-2018 11:11 (34%)

peterpijpelink schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:00:
[...]

Helaas, als ik kijk, via iPhone dan gaat mijn wifi 2.4 uit.. en over op 4G. Helaas komt die pas weer online als het mislukt. Heb de 2.4 ook op frequentie 20 gezet....
De eerste zin snap ik niet, 'dan gaat mijn wifi 2.4 uit'. Lees ik het nu helemaal verkeerd. Wat bedoel je daarmee?

Volgens mij moeten je stappen zijn:
1. laat je iPhone verbinding maken met het 2.4ghz SSID
2. open de koogeek app
3. voeg de accessoires toe
4. via de Koogeek app wordt waarschijnlijk aangegeven dat er een firmware update is. Installeer deze.

Bovenstaande was destijds mijn stappenplan. Als het goed is, gaat je telefoon gedurende deze stappen niet over op 4G. Indien aanwezig, probeer dan de stappen via een iPad.

• blazez
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 03-02 14:44
Ik kan even niet verder zoeken, maar wat je beschrijft is een handmatige koppeling van de koogeek. Dan koppel je je telefoon met de eigen WiFi zeg maar van de koogeek om dan zo te kunnen koppelen met je thuis WiFi.
Hopelijk duidelijk beschreven, maar dat heb ik ook wel eens gehad (dacht ik ook met een koogeek).
Met de volgorde die meesje beschreef zou het moeten lukken.
Ik heb bij een oudere koogeek firmware op een p1eu wel eens gehad dat ik m’n 5ghz WiFi uitgeschakeld had voordat ik hem kon koppelen. Met nieuwere firmwares nooit meer dit probleem gehad. Misschien een tip.

• Azmodann
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 00:47
Ik heb een xiaomi aqara hub via homekit ziet hij deze en alsook de accessoires.
Ook heb ik enkele Logi circle cameras in Homekit.
En als deze beweging detecteren gaan enkele lampen in huis aan (Philips Hue)
Op de aqara hub zit een alarm, nu probeer ik deze te koppelen aan de Logi camera, zodat als er beweging gedetecteerd word dat het alarm afgaat van de aqara hub.
Na veel proberen en opzoekwerk is het me nog niet gelukt.
Nu heb ik enkele vibratie sensoren van aqara gekocht, deze koppelen mooi aan de hub en aan homekit.
Dan probeer ik deze te koppelen aan het alarm van de aqara hub , zodat als er vibratie gedetecteerd word, bv een deur die beweegt of opengaat , dat het alarm zou afgaan.
Maar ik vind helemaal niks om dit in te stellen in de Aqara Home app en Homekit.
Je kan wel een melding instellen als er vibratie word waargenomen dat Komekit een melding geeft.
Maar ik wil graag dat het alarm afgaat van de Aqara hub.
Iemand die het alarm van de hub al werkend heeft gekregen en hoe?

• boefje79
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 08:55
Ik heb die stekkerdoos ook en is top, verreweg het meest stabiel qua bereikbaarheid.

Met de “oudere” koogeek-plugs heb ik meer stabiliteitsproblemen.

Ik vermoed dat je de oorzaak in je wifi moet zoeken...

• peterpijpelink
meesje schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:49:
[...]

De eerste zin snap ik niet, 'dan gaat mijn wifi 2.4 uit'. Lees ik het nu helemaal verkeerd. Wat bedoel je daarmee?

Volgens mij moeten je stappen zijn:
1. laat je iPhone verbinding maken met het 2.4ghz SSID
2. open de koogeek app
3. voeg de accessoires toe
4. via de Koogeek app wordt waarschijnlijk aangegeven dat er een firmware update is. Installeer deze.

Bovenstaande was destijds mijn stappenplan. Als het goed is, gaat je telefoon gedurende deze stappen niet over op 4G. Indien aanwezig, probeer dan de stappen via een iPad.
Ik zie op mijn iphone het wifi symbool uitgaan en 4G komen, dat is de 1e keer. MIjn router is een asus, Mijn wifi op 5G uizetten helpt ook niet, frequentie op alleen 20 ook niet.. beetje bagger dat koogeek spul als je mij vraagt, heb dit ook op mijn ipad, Ook als ik probeer via een ander wifi accesspoint werkt het niet.

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 14:42
peterpijpelink schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 17:03:
[...]

Ik zie op mijn iphone het wifi symbool uitgaan en 4G komen, dat is de 1e keer. MIjn router is een asus, Mijn wifi op 5G uizetten helpt ook niet, frequentie op alleen 20 ook niet.. beetje bagger dat koogeek spul als je mij vraagt, heb dit ook op mijn ipad, Ook als ik probeer via een ander wifi accesspoint werkt het niet.
Voer eens een hard reset uit op je Koogeek product, vervolgens opnieuw toevoegen. Dat je WiFi icoontje uit gaat en overgaat naar 4G is normaal, op de achtergrond verbind de woning app namelijk met het WiFi netwerk van je accessoire om je thuisnetwerkgegevens door te geven.

• Koekkie75
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 17-03 15:12
Hallo,
Ben hier al aan het zoeken geweest, maar kan het niet echt vinden.
Ik kan mijn Honewell lyric t6 niet meer toevoegen in de “woning app”, kan de code wel scannen of intypen, maar hij blijft zoeken.
Eerder deedt alles perfect, maar heb de woning app per ongeluk verwijderd, en wilde daarna alles opnieuw instellen, maar hij pakt de honeywell niet. Mijn sonos one pakt die wel gewoon. Kan het zijn dat er ergens nog gegevens in de cloud staan, waardoor hij hem niet pakt?

• Koekkie75
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 17-03 15:12
Opgelost, homekit reset gedaan op de thermostaat
Koekkie75 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:10:
Opgelost, homekit reset gedaan op de thermostaat
Ben daar ooit ook eens tegen aan gelopen. Je moet inderdaad een homekit reset doen via de thermostaat.
Goed nieuws!
https://homekitnews.com/2...-more-devices-to-homekit/
Straks ook support voor de xiaomi smart sockets en honeywell smoke & gas sensoren. Indien dit allemaal goed werkt, betekent dit ;w ;w voor de homebridge aqara plugin. Nu nog een betaalbare homekit webcam (ooit ergens een gerucht gelezen over eentje van xiaomi/aqara), dan kan bij mij homebridge ook de deur uit. Maar eerst natuurlijk zien of de aqara homekit hub wel probleemloos werkt... ;)

Edit: Ook NL artikel.
https://www.iculture.nl/n...i-aqara-geschikt-homekit/

meesje wijzigde deze reactie 02-01-2019 13:22 (7%)

• Rgerr
meesje schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 12:46:
Goed nieuws!
https://homekitnews.com/2...-more-devices-to-homekit/
Straks ook support voor de xiaomi smart sockets en honeywell smoke & gas sensoren. Indien dit allemaal goed werkt, betekent dit ;w ;w voor de homebridge aqara plugin. Nu nog een betaalbare homekit webcam (ooit ergens een gerucht gelezen over eentje van xiaomi/aqara), dan kan bij mij homebridge ook de deur uit. Maar eerst natuurlijk zien of de aqara homekit hub wel probleemloos werkt... ;)

Edit: Ook NL artikel.
https://www.iculture.nl/n...i-aqara-geschikt-homekit/
Momenteel gebruik ik liever de V2 hub met Homebridge i.p.v. de Aqara hub met HomeKit hoor. Aqara hub accessoires staan heel regelmatig op ‘bijwerken’ in de woning app, af en toe reageren ze helemaal niet zelfs. Bij de V2 zijn ze nagenoeg direct bijgewerkt en geen gedoe met niet-reagerende accessoires. Hopelijk verhelpt de nieuwe firmware dat probleem ook.
Een nieuwe poging voor een HomeKit compatible deurbel.
https://www.robin.nl/en/

Ik ben benieuwd of (a) dit produkt daadwerkelijk op de markt komt en (b) wat de prijs gaat worden (waarschijnlijk à la Ring Pro of Nest Hello, kan het alleen maar meevallen. ;) ).

meesje wijzigde deze reactie 05-01-2019 14:01 (7%)

Ook Netatmo gaat met een deurbel komen die compatible is met HomeKit.
https://www.digitaltrends...ideo-doorbell-reveal-ces/

• Rgerr
Tja, het is die dingen geraden dat de camera dan ook werkt in HomeKit, met live stream. :)
Haha, ja, dat hoop ik ook.

Hier een filmpje van de Ikea gordijnen (met HomeKit support).
https://9to5mac.com/2019/01/06/ikea-smart-blinds-homekit/

meesje wijzigde deze reactie 07-01-2019 10:25 (70%)

• kjeldlarmit
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 18-03 09:33
Recentelijk heb ik nieuwe buitenverlichting geïnstalleerd, en de schakelaar hiervan zit in de bijkeuken.
Ik zou deze buitenverlichting graag met mijn telefoon of ipad aan/uit kunnen zetten (via homekit).

Een kleine zoektocht op Google brengt mij tot de Fibaro Single Switch, een apparaatje van 60 euro welke in de inbouwdoos achter de schakelaar geplaatst kan worden.

Zijn er goedkopere alternatieven, is dit hét merk, is het echt zo simpel als ze het op de website doen lijken?

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:37
kjeldlarmit schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:46:
Recentelijk heb ik nieuwe buitenverlichting geïnstalleerd, en de schakelaar hiervan zit in de bijkeuken.
Ik zou deze buitenverlichting graag met mijn telefoon of ipad aan/uit kunnen zetten (via homekit).

Een kleine zoektocht op Google brengt mij tot de Fibaro Single Switch, een apparaatje van 60 euro welke in de inbouwdoos achter de schakelaar geplaatst kan worden.

Zijn er goedkopere alternatieven, is dit hét merk, is het echt zo simpel als ze het op de website doen lijken?
Als je zowel via de knop als via homekit wilt kunnen bedienen dan is dat een oplossing inderdaad.
Een alternatief is de wall switch van Koogeek. Je moet hiervoor wel een blauwe nuldraad in je huidige schakelaar hebben. (zorg wel voor retestabiel 2.4 wifi) Maar dan krijg je uiteraard ook een andere fysieke schakelaar.

Als de schakelaar er niet toe doen, en je ergens een lijntje hebt waar je bij kunt, un je ook voor een sonoff schakelaar gaan.
5 - 10 euro en HK compatibel mits zo geflashed. Ook hier geldt weer: stabiel 2.4 wifi (!!!)

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• kjeldlarmit
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 18-03 09:33
paQ schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:09:
[...]

Als je zowel via de knop als via homekit wilt kunnen bedienen dan is dat een oplossing inderdaad.
Een alternatief is de wall switch van Koogeek. Je moet hiervoor wel een blauwe nuldraad in je huidige schakelaar hebben. (zorg wel voor retestabiel 2.4 wifi) Maar dan krijg je uiteraard ook een andere fysieke schakelaar.

Als de schakelaar er niet toe doen, en je ergens een lijntje hebt waar je bij kunt, un je ook voor een sonoff schakelaar gaan.
5 - 10 euro en HK compatibel mits zo geflashed. Ook hier geldt weer: stabiel 2.4 wifi (!!!)
Bedankt voor je antwoorden. Ik zou graag mijn huidige schakelaar ook willen blijven gebruiken, dus de Koogeek valt af. Ik las bij de Fibaro dat men daar ook een blauwe nuldraad in de huidige schakelaar nodig heeft.

• Hokkie
  • Registratie: maart 2008
  • Nu online

Hokkie

Hello

kjeldlarmit schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:46:

Loop ook al enkele jaren te zoeken naar dé perfecte oplossing voor dit probleem. Uiteindelijk gekozen voor Philips Hue. Voordelen van Hue is dat het cross-platform werkt als ook op zichzelf. Voor 2 situaties bij ons huis is Hue niet geschikt en daar hebben wij 2 Fibaro's achter de schakelaar geplaatst. Dit ging zonder problemen, aangezien er gelukkig op beide locatie een blauwe draad aanwezig is (stopcontact zit daar ook).

Enige nadeel van Hue is de foeilelijke lampen!

 MacBook Pro 2017 15inch TouchBar  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 7 || Audio Research Unico P || Opera Mezza 2012 || Omega Seamaster || Philips HUE || Synology DS716+

• paQ
kjeldlarmit schreef op maandag 7 januari 2019 @ 15:15:
[...]

Bedankt voor je antwoorden. Ik zou graag mijn huidige schakelaar ook willen blijven gebruiken, dus de Koogeek valt af. Ik las bij de Fibaro dat men daar ook een blauwe nuldraad in de huidige schakelaar nodig heeft.
Volgens mij is Shelly het alternatief van een best dure Fibaro.
Maar ik weet niet of die te flashen zijn voor homekit

• Rgerr
Hier combineer ik het ook. In de tuin bijvoorbeeld Hue lampen, bij de voordeur een Fibaro switch. Is maar net wat je wil. Met Hue kan je de schakelaar ook wel gebruiken, maar dan onderbreek je de stroomvoorziening en kun je hem alleen weer aanzetten met de schakelaar. Fibaro kan beide.

Advies van mij uit: Fibaro.
De Arlo producten van Netgear zijn wel redelijk aan de prijs, maar wel mooi om te zien dat de Arlo Pro 2 support krijgt voor HomeKit en er nieuwe Arlo produkten komen die HK compatible zijn.
https://www.iculture.nl/nieuws/arlo-ultra-homekit/

Zal dit het jaar van HomeKit gaan worden? Apple is op dit moment de enige van 'the big three' die een domotica platform biedt. Voice control mag dan iets achterlopen.

meesje wijzigde deze reactie 07-01-2019 17:45 (25%)

• readytoflow
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Welke homekit geschikte thermostaat kan de CV echt uit laten?
Home kit werkt op 4G. Ik heb de CV aan een Eve Energy gekoppeld. Dat werkt op zich al.
Nu zoek ik liever een thermostaat die ook bij temperaturen tot 0 graden of misschien zelfs -3 de CV uitlaat.

Wij hebben gasflessen bij ons vakantiehuis. Zodra de CV aansluit wordt er dus nutteloos gas verbruikt. Wanneer ik zie dat het gaat vriezen, sluit ik alles goed af. in de CV zit antivries. Dus hij hoeft niet perse aan.
Maar in de andere periodes is het wel lekker dat je de CV alvast aan kan zetten , zodat wanneer we aankomen het al lekker warm is.

Ik zag dat Nest dit wel kon, maar die is niet HomeKit geschikt.
readytoflow schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:02:
Welke homekit geschikte thermostaat kan de CV echt uit laten?
Home kit werkt op 4G. Ik heb de CV aan een Eve Energy gekoppeld. Dat werkt op zich al.
Nu zoek ik liever een thermostaat die ook bij temperaturen tot 0 graden of misschien zelfs -3 de CV uitlaat.

Wij hebben gasflessen bij ons vakantiehuis. Zodra de CV aansluit wordt er dus nutteloos gas verbruikt. Wanneer ik zie dat het gaat vriezen, sluit ik alles goed af. in de CV zit antivries. Dus hij hoeft niet perse aan.
Maar in de andere periodes is het wel lekker dat je de CV alvast aan kan zetten , zodat wanneer we aankomen het al lekker warm is.

Ik zag dat Nest dit wel kon, maar die is niet HomeKit geschikt.
OpenTherm Gateway incombinatie met HomeBridg? De Lyric gaat niet kouder dan 5 graden zie ik net.

Kan je niet beter je gasklep automatisch dicht zetten op het moment dat het te koud is?

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• readytoflow
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:25:
[...]

OpenTherm Gateway incombinatie met HomeBridg? De Lyric gaat niet kouder dan 5 graden zie ik net.

Kan je niet beter je gasklep automatisch dicht zetten op het moment dat het te koud is?
Eh....? Geen idee?
Het enige wat ik met die CV doe is aan- en uitzetten :P .
readytoflow schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:34:
[...]

Eh....? Geen idee?
Het enige wat ik met die CV doe is aan- en uitzetten :P .
Normaliter werkt een ketel op gas, dus als je je gaskraan dicht zet dan kan hij toch sowieso niet aangaan?

Ander iets:

Hmm en dan zit je ook nog eens met het probleem van een open poort. Andere oplossing is een tussen stekker zodat je de spanning van je CV afhaalt, beetje rigoureus maar je weet dan zeker dat hij uit staat.

Voor een OTGW heb je weer iets van een server nodig: Domoticz, HASS etc en dan zit je weer met je poorten die dicht staan.

• readytoflow
  • Niet online
Ah zo haha... dan begrijp ik je.

We hebben gasflessen daar. Dus ofwel draai ik de gasfles dicht, ofwel zet ik de CV helemaal uit.
Vorige week in de vakantie heb ik wat getest met een Eve Energy stekker. Op zich lijkt dat ook prima te werken. Wanneer ik de CV uit- en aanzet via mijn iPhone dan start 'ie weer gewoon op om de op de thermostaat ingestelde temperatuur te bereiken. Die thermostaat kan ik nu echter niet aanpassen.

Ik zou nu dus nog een thermostaat erbij willen waarmee ik de temperatuur kan regelen. En voor de zekerheid een die ook een temperatuur van 0 graden aankan, aangezien het daar in de winter al snel tussen de -2 en +4 graden kan worden binnen.

Ik zie nu dat Netatmo het ook kan. Misschien is dat wel wat...
readytoflow schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:45:
Ah zo haha... dan begrijp ik je.

We hebben gasflessen daar. Dus ofwel draai ik de gasfles dicht, ofwel zet ik de CV helemaal uit.
Vorige week in de vakantie heb ik wat getest met een Eve Energy stekker. Op zich lijkt dat ook prima te werken. Wanneer ik de CV uit- en aanzet via mijn iPhone dan start 'ie weer gewoon op om de op de thermostaat ingestelde temperatuur te bereiken. Die thermostaat kan ik nu echter niet aanpassen.

Ik zou nu dus nog een thermostaat erbij willen waarmee ik de temperatuur kan regelen. En voor de zekerheid een die ook een temperatuur van 0 graden aankan, aangezien het daar in de winter al snel tussen de -2 en +4 graden kan worden binnen.

Ik zie nu dat Netatmo het ook kan. Misschien is dat wel wat...
Honeywell T6:
Vervoer- en opslagtemperatuur
-20 tot 55oC

Eve Energy uit = CV Ketel uit = Thermostaat uit* = Opslagtemperatuur
* T6 heeft een aparte module die je ook met de zelfde Eve kan uitzetten.

Even er vanuit gaande dat de temperatuur -5 binnen wordt kan dit prima. Je wilt dat ding geen dagen op spanning hebben op deze temperaturen, maar zodra je ketel aangaat (en dus ook de thermostaat) gaat hij toch al verwarmen.

Ik ben erg benieuwd naar de prijs van de Netatmo deurbel. T.o.v. alle andere deurbellen heeft ie één heel groot plus-punt: je hoeft geen abonnement af te sluiten om beelden terug te kunnen kijken, de beelden kunnen opgeslagen worden op een FTP-server (menig NASje kan zo ingericht worden). Bye bye Ring en Nest.
Deze deurbel staat bij mij met stip op 1 op mijn lijst met gadgetwensen!

Update: https://twitter.com/ring/status/1082485226322817024
De Ring Pro schijnt toch ondersteuning te krijgen voor HomeKit. Goed om te horen. Wel eerst zien natuurlijk. :)

meesje wijzigde deze reactie 08-01-2019 20:03 (20%)

• paQ
homekitgeek

@Homekitgeek
5 uur5 uur geleden
Meer
The official announcement was years ago. This is not new. Please release or stop talking. The only reason you’re saying this now is that @Netatmo and others have announced #homekit compatible doorbells at #CES2019. We don’t believe you anymore.
_O-

Mooie reactie. Concurrentie brengt wat te weeg.

• Rgerr
meesje schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 07:51:
@Rgerr Je kunt aan de slag! ;)
https://homekitnews.com/2...te-to-aqara-hub-released/
Nu nog wachten op de Xiaomi stekker van Rosegal.
Hoezee! :) Maar net even gekeken, geen update beschikbaar. Nog even geduld dan maar.

Heb die dingen van Rosegal nog niet binnen overigens. En was ze eerlijk gezegd ook bijna vergeten. :P
Rgerr schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:13:
[...]

Hoezee! :) Maar net even gekeken, geen update beschikbaar. Nog even geduld dan maar.

Heb die dingen van Rosegal nog niet binnen overigens. En was ze eerlijk gezegd ook bijna vergeten. :P
Ik had er ook geen erg meer in, totdat gisteren de verloopstekker al arriveerde. ;)

• jffry90
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 22-03 13:47
Zijn er nog homekit fans met groene vingers?
Nouja groene vingers heb je eigelijk niet meer nodig dan....

Gardena lijkt geschikt te worden voor homekit.
https://www.iculture.nl/nieuws/gardena-smart-system-homekit/

• iAmRenzo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 12:01
Op vakantie heb ik een nieuwe iPad gekocht. Vlak voor vertrek heb ik ook nog per ongeluk mijn Hue bridge uit mijn setup verwijderd. Goed. Bij terugkomst, de bridge op mijn iPhone toegevoegd en op mijn iPad alles weer geconfigureerd.
Een probleem: op mijn iPhone waren de wijzigingen niet zichtbaar. Op mijn Mac ook niet. Dus mijn iPad lijkt niet te syncen met HomeKit. Op mijn iPhone alles dus nogmaals ingesteld. Dat synct wel.

Ik weet nu alleen niet wat te doen. Wat ik al wel heb gedaan:
- iPad uit en aan.
- HomeKit en iCloud Keychain uit (iPad opnieuw opstarten) en weer aan gezet.
- Gek genoeg worden de nieuwe automatiseringsregels wel weer gegeven in een/de thrid party home app (maar niet in Apple's woning app).

Iemand een idee wat ik nog kan doen? Op reddit zag ik een oude post waarin iemand zei heel homekit opnieuw in te stellen ook niet perse werkte.

• Rgerr
iAmRenzo schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:48:
Op vakantie heb ik een nieuwe iPad gekocht. Vlak voor vertrek heb ik ook nog per ongeluk mijn Hue bridge uit mijn setup verwijderd. Goed. Bij terugkomst, de bridge op mijn iPhone toegevoegd en op mijn iPad alles weer geconfigureerd.
Een probleem: op mijn iPhone waren de wijzigingen niet zichtbaar. Op mijn Mac ook niet. Dus mijn iPad lijkt niet te syncen met HomeKit. Op mijn iPhone alles dus nogmaals ingesteld. Dat synct wel.

Ik weet nu alleen niet wat te doen. Wat ik al wel heb gedaan:
- iPad uit en aan.
- HomeKit en iCloud Keychain uit (iPad opnieuw opstarten) en weer aan gezet.
- Gek genoeg worden de nieuwe automatiseringsregels wel weer gegeven in een/de thrid party home app (maar niet in Apple's woning app).

Iemand een idee wat ik nog kan doen? Op reddit zag ik een oude post waarin iemand zei heel homekit opnieuw in te stellen ook niet perse werkte.
Tja, iCloud... Menig Homekitter zal er over mee kunnen praten. Storingsreactie A is wat mij betreft altijd iDevices uit/aanzetten. Daarna iCloud uit/inloggen en als dat ook niet werkt (op verschillende iDevices) zit er maar 1 ding op. Woning verwijderen en opnieuw beginnen. Tip: screenshots maken van je automatiseringen en/of backup maken van je automatiseringen met 'Controller' app (kost wel een paar euro) en dan proberen terug te zetten.

• paQ
Ik heb dat 1 keer geprobeerd, en het viel me niet tegen :)

Het is een proces dat je doorloopt samen met de app. Je zal hier en daar even de juiste benaming bij een automatisering bijvoorbeeld moeten aanvinken, maar dat gaat vrij soepeltjes ;)

• paQ

Rgerr schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:17:
[...]

Nou, die van mij gaat de verkoop in.
Jemig, ik las het net op tweakers.... Geen wonder dat ze HomeKit support niet voor elkaar krijgen.

• iAmRenzo
Rgerr schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:30:
Tja, iCloud... Menig Homekitter zal er over mee kunnen praten. Storingsreactie A is wat mij betreft altijd iDevices uit/aanzetten. Daarna iCloud uit/inloggen en als dat ook niet werkt (op verschillende iDevices) zit er maar 1 ding op. Woning verwijderen en opnieuw beginnen. Tip: screenshots maken van je automatiseringen en/of backup maken van je automatiseringen met 'Controller' app (kost wel een paar euro) en dan proberen terug te zetten.
Uit en aan is dus al gedaan.
Net op de 'foute' iPad iCloud uitgelogd en opnieuw opgestart + weer ingelogd: niks :(

Dan wordt t dus HomeKit resetten... :-( ;w

• paQ
is die ipad ook je hub?

• iAmRenzo
Nee, ik heb twee Apple TV's en twee HomePods die die taak verdelen.

Ik heb ondertussen m'n huis al verwijderd.
Bij vage problemen is het eerste wat ik doe, mijn hub (atv4k) herstarten. Wellicht was dat bij jou ook een optie geweest.

• paQ
iAmRenzo schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:16:
[...]

Nee, ik heb twee Apple TV's en twee HomePods die die taak verdelen.

Ik heb ondertussen m'n huis al verwijderd.
ow...
ik zou eerst nog pogen de hubs uit en in te loggen namelijk :X

paQ wijzigde deze reactie 11-01-2019 11:39 (62%)

• iAmRenzo
Too late! :D

Heb ik wel weer alles netjes. En m'n Hue bridge weer clean. En de vraag waarom m'n vriend de lichten kan bedienen... oops.
;w ;w Proline Doorbell. 696 euro......
Netatmo gaat qua prijs in de 200 euro reeks zitten. Ongetwijfeld rond de prijs van Nest Hello en Ring Pro.
https://9to5mac.com/2019/01/11/robin-homekit-doorbell/
meesje schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:17:
;w ;w Proline Doorbell. 696 euro......
Netatmo gaat qua prijs in de 200 euro reeks zitten. Ongetwijfeld rond de prijs van Nest Hello en Ring Pro.
https://9to5mac.com/2019/01/11/robin-homekit-doorbell/
Bijna €700 voor een deurbel, kan dat ding straks ook je was strijken? Tering... geen gek die dat koopt, toch?

• iAmRenzo
Toppe schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 00:50:
Bijna €700 voor een deurbel, kan dat ding straks ook je was strijken? Tering... geen gek die dat koopt, toch?
Dan klinkt mijn iPhone van 1300 euro ineens als een koopje inderdaad.

Bizarre prijzen. Ik mag hopen dat deze ook gewoon zonder online dienst kan werken en lokaal opslaan. Dat is namelijk een dingetje van alle andere van deze producten. Die ineens als een bedrijf geen zin meer heeft of niet meer bestaat (of overgenomen wordt) onbruikbaar.

• paQ
Verkijk je niet op de installatie van die proline.
Het zal ook heus wel een serieus intercom systeem zijn, maar eenmaal in je gevel verhuis je hem ook niet zo even mee.

iAmRenzo schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 10:43:
[...]

Dan klinkt mijn iPhone van 1300 euro ineens als een koopje inderdaad.

Bizarre prijzen. Ik mag hopen dat deze ook gewoon zonder online dienst kan werken en lokaal opslaan. Dat is namelijk een dingetje van alle andere van deze producten. Die ineens als een bedrijf geen zin meer heeft of niet meer bestaat (of overgenomen wordt) onbruikbaar.
paQ schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 11:57:
Verkijk je niet op de installatie van die proline.
Het zal ook heus wel een serieus intercom systeem zijn, maar eenmaal in je gevel verhuis je hem ook niet zo even mee.
Op je gevel of niet, eerst maar eens afwachten tot ze op de markt zijn mét HomeKit intergratie. Er zijn zat andere die de belofte doen maar ze toch niet nakomen.

Dit is leuk voor op een hipster kantoor zodat je de deur op afstand kan openen al vraag ik me af of je hier een deur opener op kan aansluiten... anders kan het altijd nog via HomeBridge en wat hardware :)

• paQ
Danalock! ;)

Maar al die deurbellen hebben in hun eigen app een deuropener schakeling.
In homekit heb je een hk slot nodig

• Anghell
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-03 16:44
We hebben hier nu een Toon via Eneco hangen, wegens overstap naar een andere energieleverancier wil ik graag een HomeKit-compatible thermostaat ophangen. (Toon via HomeBridge is geen optie.)

Volgens mij heb ik drie opties:

Tado - valt af, wegens de overstap naar abonnementen
Honeywell Lyric T6
Netatmo

Ik vind de Honeywell persoonlijk het mooist. Mijn wensen zijn verder niet heel complex, geen multi-zone of iets dergelijks.
Mis ik iets? Heeft iemand nog goede tips?

• Rgerr
Tado kan met abonnement, hoeft zeker niet. Ik heb een Tado v3, en ben ik erg tevreden over.
Anghell schreef op zondag 13 januari 2019 @ 09:29:
We hebben hier nu een Toon via Eneco hangen, wegens overstap naar een andere energieleverancier wil ik graag een HomeKit-compatible thermostaat ophangen. (Toon via HomeBridge is geen optie.)

Honeywell Lyric T6
Netatmo

Ik vind de Honeywell persoonlijk het mooist. Mijn wensen zijn verder niet heel complex, geen multi-zone of iets dergelijks.
Indien je voor een dedicated homekit thermostaat wil gaan, dan zijn dat inderdaad de drie keuzes. Sommigen hebben bijvoorbeeld een Nest thermostaat middels homebridge gekoppeld aan HomeKit. Dit homebridge is wel wat meer geknutsel (zie het homebridge topic).

Bij multizones zou je alleen voor Tado kunnen kiezen.
De Netatmo kan alleen een aan/uit CV ketel aansturen en niet een modulerende.
De Honeywell en Tado kunnen beide.

Zelf heb ik de Honeywell, omdat ik belangrijk vind dat je handmatig via de thermostaat ook makkelijk de temperatuur met een halve graad moet kunnen wijzigen. Dat kan bij Tado niet (via de thermostaat kan het alleen in hele graden). Je moet dan altijd gebruik maken van de app.
Voor sommigen is bovenstaande totaal niet belangrijk, maar bij ons in het gezin wel. Wij bedienen de thermostaat eigenlijk alleen maar handmatig (via de thermostaat zelf of via de app), we maken geen gebruik van programma’s.

Ik weet niet of je vloerverwarming en/of een warmtepomp hebt, daar heb ik geen ervaring mee. Wellicht kunnen die zaken je keuze beïnvloeden. Ik had al eens ergens gelezen dat Tado goed werkt met een bepaald merk warmtepomp.

Voor Tado is er in dit forum trouwens een apart topic, waar ook een support medewerker van Tado actief is.

meesje wijzigde deze reactie 13-01-2019 09:52 (3%)

• Underworld
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 11-03 19:47

Underworld

+1 Inzichtvol

Anghell schreef op zondag 13 januari 2019 @ 09:29:

Honeywell Lyric T6
Netatmo

Hier ook een Honeywell T6, ik ben er tevreden over, al staat er soms in beeld geen internet verbinding (terwijl er gewoon internet is).
Vaak lost het probleem zich vanzelf op en anders is het even de stekker eruit en erin en werkt ie weer.
Halve graad is echt een must, er zit ook geo op, al gebruik ik dat niet gezien ik in een appartement woon en het binnen 10 minuten aanzetten vrij warm is.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Underworld schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:58:
[...]

Hier ook een Honeywell T6, ik ben er tevreden over, al staat er soms in beeld geen internet verbinding (terwijl er gewoon internet is).
Vaak lost het probleem zich vanzelf op en anders is het even de stekker eruit en erin en werkt ie weer.
Halve graad is echt een must, er zit ook geo op, al gebruik ik dat niet gezien ik in een appartement woon en het binnen 10 minuten aanzetten vrij warm is.
Jij en ik vinden een halve graad een must, maar destijds in het Tado topic werd ik echt voor gek verklaard. Stel je hebt de tado op 19,5 gezet (via app), de tado geeft op het display 20 aan, zet je ‘m 1 stap hoger (handmatig via de thermostaat) dan staat de vraagtemperatuur gelijk op 21 graden....... 8)7

Zelf krijg ik ook af en toe een bericht via de Lyric app dat de thermostaat niet gevonden kan worden. Voordat ik de Lyric app geopend heb, is het probleem vaak al opgelost. Je krijgt helaas geen bericht wanneer de Lyric wel weer kan worden gevonden.... Ik heb het idee dat het probleem niet te maken heeft met mijn internetverbinding maar meer met de servers van Lyric. Het is gelukkig heel incidenteel.

Daarnaast blijft de Lyric goed werken wanneer je internet er uit ligt. Lyric is minder afhankelijk van internet dan Tado (ingestelde programma’s blijven bij Lyric werken bij geen internet). Ook voor dit werd ik voor gek verklaard.... “Wanneer ligt je internet er (lang) uit?”... Tja, dat had ik eind 2017: 5 dagen geen internet (oorzaak ergens bij Ziggo, betrof een groot deel van de wijk).

Indien geen multizones dan lijkt me de Lyric de beste keuze. Anders natuurlijk Tado en moet je bij v3+ het abonnementsmodel maar voor lief nemen. Geen goede ontwikkeling trouwens, maar wel conform de huidige markt. Straks wordt een dergelijk produkt zelfs freemium: een gratis thermostaat, maar wel betalen voor het gebruik.

• Underworld
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 11-03 19:47

Underworld

+1 Inzichtvol

meesje schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:22:
[...]

Jij en ik vinden een halve graad een must, maar destijds in het Tado topic werd ik echt voor gek verklaard. Stel je hebt de tado op 19,5 gezet (via app), de tado geeft op het display 20 aan, zet je ‘m 1 stap hoger (handmatig via de thermostaat) dan staat de vraagtemperatuur gelijk op 21 graden....... 8)7
De rest is gek en wij snappen dat een halve graad wel degelijk veel uit maakt. ;)
[...]

Zelf krijg ik ook af en toe een bericht via de Lyric app dat de thermostaat niet gevonden kan worden. Voordat ik de Lyric app geopend heb, is het probleem vaak al opgelost. Je krijgt helaas geen bericht wanneer de Lyric wel weer kan worden gevonden.... Ik heb het idee dat het probleem niet te maken heeft met mijn internetverbinding maar meer met de servers van Lyric. Het is gelukkig heel incidenteel.

Daarnaast blijft de Lyric goed werken wanneer je internet er uit ligt. Lyric is minder afhankelijk van internet dan Tado (ingestelde programma’s blijven bij Lyric werken bij geen internet). Ook voor dit werd ik voor gek verklaard.... “Wanneer ligt je internet er (lang) uit?”... Tja, dat had ik eind 2017: 5 dagen geen internet (oorzaak ergens bij Ziggo, betrof een groot deel van de wijk).

Indien geen multizones dan lijkt me de Lyric de beste keuze. Anders natuurlijk Tado en moet je bij v3+ het abonnementsmodel maar voor lief nemen. Geen goede ontwikkeling trouwens, maar wel conform de huidige markt. Straks wordt een dergelijk produkt zelfs freemium: een gratis thermostaat, maar wel betalen voor het gebruik.
Ligt sowieso niet aan onze internetverbinding maar aan de Honeywell servers. Mijn collega heeft ook de T6 en tevens dezelfde problemen op dezelfde dag als ie er uit ligt.

Ik vind die abbo modellen echt een belachelijke bijkomstigheid, naast al een vaak duur product (Nest Hello). Het begon allemaal met inapp purchases bij iPhone apps. En nu is het naar de fysieke apparaten over gewaaid. Idioot ook dat je niet zelf je eigen server mag gebruiken. Maar goed, dit is eigenlijk een andere discussie.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• Anghell
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-03 16:44
[...]
Ja, ik bedacht me later dat dit eigenlijk ook nog wel een requirement is: het moet werken zonder Internet.
Blij te horen dat dat kan.

Bedankt voor de reacties allen; ik heb wat denkvoer :)

• jeroen11
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10:51
Dit weekend m'n voordeur voorzien van Hue lampen en motion sensor. Wil dit nu via HomeKit instellen:

Na zonsopgang: licht uit
Na zonsondergang: licht gedimd
Indien beweging gedetecteerd (24/7): 10 minuten licht volle sterkte

Middels HomeKit en ook in de Hue app gekeken maar het lukt me niet om na motion een timer te starten en dat de lampen vervolgens weer terug schakelen naar de gedimde staat (bij duisternis). Oftewel zodra je een timer instelt, schakelt de verlichting zich uit als de timer afloopt. Heb ook de 'Home 3' app van Matthias Hochgatterer op iOS die meer details instelbaar maakt, bijv een undo action, maar ook dan schakelt de lamp zich uit na de ingestelde periode.

Dit moet toch niet een heel uitzonderlijk scenario zijn dus waarschijnlijk zie ik iets voor de hand liggends over het hoofd...

• Rgerr
jeroen11 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 08:15:
Dit weekend m'n voordeur voorzien van Hue lampen en motion sensor. Wil dit nu via HomeKit instellen:

Na zonsopgang: licht uit
Na zonsondergang: licht gedimd
Indien beweging gedetecteerd (24/7): 10 minuten licht volle sterkte

Middels HomeKit en ook in de Hue app gekeken maar het lukt me niet om na motion een timer te starten en dat de lampen vervolgens weer terug schakelen naar de gedimde staat (bij duisternis). Oftewel zodra je een timer instelt, schakelt de verlichting zich uit als de timer afloopt. Heb ook de 'Home 3' app van Matthias Hochgatterer op iOS die meer details instelbaar maakt, bijv een undo action, maar ook dan schakelt de lamp zich uit na de ingestelde periode.

Dit moet toch niet een heel uitzonderlijk scenario zijn dus waarschijnlijk zie ik iets voor de hand liggends over het hoofd...
Al eens gekeken naar 'No Motion, No Fuss' van Hue labs?

• jeroen11
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10:51
Rgerr schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:02:
[...]
Al eens gekeken naar 'No Motion, No Fuss' van Hue labs?
Zal ik doen! Maar dan werkt het alleen via Hue, en kan ik het niet via HomeKit instellen lijkt me... Dat laatste zou mijn voorkeur zijn omdat ik mogelijk non-Hue sensors wil gaan gebruiken (sensor in deurbel via HomeBridge bijv).

• Rgerr
jeroen11 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:18:
[...]

Zal ik doen! Maar dan werkt het alleen via Hue, en kan ik het niet via HomeKit instellen lijkt me... Dat laatste zou mijn voorkeur zijn omdat ik mogelijk non-Hue sensors wil gaan gebruiken (sensor in deurbel via HomeBridge bijv).
Snap het, liep tegen hetzelfde aan. Het is mij nog niet gelukt icm andere sensoren, maar je zal dan wat slimme automatiseringen moeten bedenken. Hoe exact weet ik alleen ook (nog) niet.

• paQ
Rgerr schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:59:
[...]

Snap het, liep tegen hetzelfde aan. Het is mij nog niet gelukt icm andere sensoren, maar je zal dan wat slimme automatiseringen moeten bedenken. Hoe exact weet ik alleen ook (nog) niet.
quite simple
Een switch met een timer in x min.
ALS switch uit, EN motion uit, DAN lamp uit.

• HanZwo
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19-03 17:00
*knip*

Oeps, verkeerde topic :z

HanZwo wijzigde deze reactie 14-01-2019 19:55 (94%)

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09:50
Ik zie nu pas dat er een eigen topic is. Misschien handiger dan een los topic...

Ik heb al een tijdje geen werkende situatie. Het gaat nu beter dan gisteren, maar nog niet helemaal goed...

Ik ben gisterenavond eens opnieuw begonnen.
Nu vanaf de iPad gestart en pas als die was ingesteld het huis gedeeld met mijn telefoon.

Vervolgens het default huishouden van mijn telefoon weggegooid en nu nog één huis, gedeeld vanaf de iPad.

Ik heb op de iPad de Honeywell toegevoegd en die verschijnt ook op de telefoon, dat gaat nog goed.

Maar op afstand, werderom geen reactie:

Maar het gaat in ieder geval al beter dan gisteren:

iPad hangt nu overigens wel aan de lader, op jullie verzoek.

Dit was het oude topic met vraag, die ga ik met een antwoord maar afhandelen:
Apple Homekit werkt niet lekker

Youtube: DashcamNL

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23-03 19:26
dfrenner schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:01:
Ik zie nu pas dat er een eigen topic is. Misschien handiger dan een los topic...

Ik heb al een tijdje geen werkende situatie. Het gaat nu beter dan gisteren, maar nog niet helemaal goed...

Ik ben gisterenavond eens opnieuw begonnen.
Nu vanaf de iPad gestart en pas als die was ingesteld het huis gedeeld met mijn telefoon.

Vervolgens het default huishouden van mijn telefoon weggegooid en nu nog één huis, gedeeld vanaf de iPad.

Ik heb op de iPad de Honeywell toegevoegd en die verschijnt ook op de telefoon, dat gaat nog goed.

Maar op afstand, werderom geen reactie:
[Afbeelding]

Maar het gaat in ieder geval al beter dan gisteren:
[Afbeelding]

iPad hangt nu overigens wel aan de lader, op jullie verzoek.

Dit was het oude topic met vraag, die ga ik met een antwoord maar afhandelen:
Apple Homekit werkt niet lekker
Ik zie dat je een iPad als hub gebruikt, dat is heel zwak als hub. Je moet hem sowieso dan constant aan de stroom hangen. Je kunt beter voor een Apple TV kiezen.
Maar je deelt je huis toch niet tussen iPad en iPhone? Heb je verschillende accounts dan? Lijkt me niet echt handig…

• dfrenner
Serena schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:05:
[...]

Ik zie dat je een iPad als hub gebruikt, dat is heel zwak als hub. Je moet hem sowieso dan constant aan de stroom hangen. Je kunt beter voor een Apple TV kiezen.
Maar je deelt je huis toch niet tussen iPad en iPhone? Heb je verschillende accounts dan? Lijkt me niet echt handig…
Het zal wel moeten ;)
Mijn vrouw en ik hebben verschillende accounts, lijkt mij niet heel raar toch?

Dus je hebt altijd één huis met eerdere accounts.

We hebben 2 ipads en 2 iphones. 2 accounts totaal.
De iPad die als hub fungeert staat op mijn vrouw haar account.

Het lijkt mij niet een hele vreemde use case.
iPad hangt aan de lader...

Ik ga nog geen Apple TV kopen als ik uiteindelijk niet met HomeKit uit de voeten kan. Verder zie ik geen toegevoegde waarde in nog een kastje erbij, bij de tv. Als het uiteindelijk goed werkt, wil ik best een Apple TV aanschaffen, maar niet op voorhand. Die kun je neem ik aan ook gewoon in de meterkast hangen?

@dfrenner Heb je de Woning app toegang gegeven tot icloud? Idem voor sleutelhanger/keychain? Dat moet op alle devices.
Zie derde punt onder ‘Aan de slag’ op onderstaande pagina.
https://support.apple.com/nl-nl/HT204893

meesje wijzigde deze reactie 16-01-2019 10:10 (30%)

• Rgerr
Tweedehands Apple tv 4 is nog wel te doen, lijkt mij? Werkt het toch niet zoals je wil, verkoop je die weer. Of je kijkt naar een webshop met gratis retour. 14 dagen gratis uitproberen.

• dfrenner
meesje schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:09:
@dfrenner Heb je de Woning app toegang gegeven tot icloud? Idem voor sleutelhanger/keychain? Dat moet op alle devices.
Zie derde punt onder ‘Aan de slag’ op onderstaande pagina.
https://support.apple.com/nl-nl/HT204893
Ik kan nu alleen mijn telefoon controleren, daar staat het aan..

dfrenner schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:52:
[...]

Ik kan nu alleen mijn telefoon controleren, daar staat het aan..
Ok. Dan het belangrijkste: hoe staat het op de iPad? Maar dat horen we wel later vandaag. ;)

• dfrenner
meesje schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:00:
[...]

Ok. Dan het belangrijkste: hoe staat het op de iPad? Maar dat horen we wel later vandaag. ;)
Vanavond ;)

• Rgerr
https://homekitty.world/accessories/649

$660 voor een HomeKit deurbel. Wauw. :')

• Rgerr
Blijkbaar, desondanks: wat een idioot hoge prijs.

• denivan
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22-03 15:29

denivan

de enige

Ik ben benieuwd welke "slimme stekkers" men hier gebruikt in combinatie met HomeKit. Ik heb momenteel een Elgato EVE Energy. Op zich werkt deze wel goed, maar deze werkt enkel via bluetooth en dat beperkt dus de afstand om hem te gebruiken.
Ook voor bediening buiten huis maakt dit moeilijk, ik gebruik een Apple iPad als woninghub, maar deze staat meestal net iets te ver van het stopcontact waardoor er geen verbinding is.
Mijn televisie is een nieuwe & perfect functionerende Android TV, dus een AppleTV aankopen enkel om m'n stopcontact te kunnen bedienen lijkt me nogal onzinnig.
Daarom ben ik benieuwd of jullie deze ervaring herkennen en of er andere oplossingen zijn ? Ik heb me wat ingelezen en er zijn Zigbee slimme stekkers beschikbaar die je kan koppelen aan je HUE bridge zodat je ze via de HUE app kan bedienen, maar jammer genoeg zou dit dan weer niet compatibel zijn met HomeKit (zelf nog niet getest) en voor mij is dat het uitgangspunt. Ik hoef niet per sé heel m'n woning vol domotica te hebben, maar de enkele slimmer apparaten die ik heb wil ik wel allemaal graag via HomeKit kunnen bedienen.

denivan wijzigde deze reactie 16-01-2019 15:15 (9%)

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• paQ
denivan schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:14:
Ik ben benieuwd welke "slimme stekkers" men hier gebruikt in combinatie met HomeKit. Ik heb momenteel een Elgato EVE Energy. Op zich werkt deze wel goed, maar deze werkt enkel via bluetooth en dat beperkt dus de afstand om hem te gebruiken.
Ook voor bediening buiten huis maakt dit moeilijk, ik gebruik een Apple iPad als woninghub, maar deze staat meestal net iets te ver van het stopcontact waardoor er geen verbinding is.
Mijn televisie is een nieuwe & perfect functionerende Android TV, dus een AppleTV aankopen enkel om m'n stopcontact te kunnen bedienen lijkt me nogal onzinnig.
Daarom ben ik benieuwd of jullie deze ervaring herkennen en of er andere oplossingen zijn ? Ik heb me wat ingelezen en er zijn Zigbee slimme stekkers beschikbaar die je kan koppelen aan je HUE bridge zodat je ze via de HUE app kan bedienen, maar jammer genoeg zou dit dan weer niet compatibel zijn met HomeKit (zelf nog niet getest) en voor mij is dat het uitgangspunt. Ik hoef niet per sé heel m'n woning vol domotica te hebben, maar de enkele slimmer apparaten die ik heb wil ik wel allemaal graag via HomeKit kunnen bedienen.
Osram smart plug is compatible met Hue.
via een homebridge plugin is het een stopcontact in homekit

• denivan
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22-03 15:29

denivan

de enige

paQ schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:22:
[...]

Dus dan moet je wel een homebridge hebben ? (dat heb ik nu dus niet).
Dan heb ik ook een extra apparaat nodig om homebridge op te draaien. Ik heb even gekeken of dit via Docker op m'n Synology NAS zou kunnen, maar mijn type ondersteunt blijkbaar geen Docker :(

Op zich vind ik HomeKit zoals het nu is mooi, en zou willen vermijden om extra apparaten aan te schaffen. Wel jammer dat bepaalde fabrikanten nogal de tijd nemen met hun HomeKit integratie, zoals Somfy. Ik vermoed dat Somfy Tahoma ook via homebridge te koppelen zal zijn aan HomeKit ? (je ziet, ik ben mijzelf al aan het overtuigen om toch zo'n homebridge op een raspberry PI te draaien ;) )

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• Rgerr
paQ schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:22:
[...]

En! Valves! *O*

https://github.com/ebaauw/homebridge-hue/issues/410
denivan schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:42:
[...]

Dan heb ik ook een extra apparaat nodig om homebridge op te draaien. Ik heb even gekeken of dit via Docker op m'n Synology NAS zou kunnen, maar mijn type ondersteunt blijkbaar geen Docker :(

Op zich vind ik HomeKit zoals het nu is mooi, en zou willen vermijden om extra apparaten aan te schaffen. Wel jammer dat bepaalde fabrikanten nogal de tijd nemen met hun HomeKit integratie, zoals Somfy. Ik vermoed dat Somfy Tahoma ook via homebridge te koppelen zal zijn aan HomeKit ? (je ziet, ik ben mijzelf al aan het overtuigen om toch zo'n homebridge op een raspberry PI te draaien ;) )
Koop een RPi, je kunt zoveel meer dan alleen Homebridge erop draaien. De mogelijkheden zijn eindeloos. (Helpt dat? ;))

Edit: https://www.npmjs.com/package/homebridge-tahoma En, kijk dit!

• paQ
denivan schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:42:
[...]

Het voordeel van homebridge is dat je een hele reut apparaten toch in homekit kunt krijgen. Het kost je eenmalig een Pi (70 euro) en een middag pielen.

• Rgerr
@paQ Heb overigens alle Osrams een functie kunnen geven met de valve mogelijkheid. ;) Ben jij ze al kwijt?

• paQ
Rgerr schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:54:
@paQ Heb overigens alle Osrams een functie kunnen geven met de valve mogelijkheid. ;) Ben jij ze al kwijt?
Ik heb er nog 5 onaangeroerd :')
ook totaal nog geen werk van gemaakt overigens.

• Rgerr
Kreeg laatst pm van iemand die wat hulp wilde met Homebridge icm Ubuntu, die wilde nog wat Osram plugs kopen. Had hem naar jou doorverwezen, maar heeft zich dus (nog) niet gemeld.

• ro3lie
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11:29
Rgerr schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:56:
Kreeg laatst pm van iemand die wat hulp wilde met Homebridge icm Ubuntu, die wilde nog wat Osram plugs kopen. Had hem naar jou doorverwezen, maar heeft zich dus (nog) niet gemeld.
Jawel :+ echter wacht ik nog even Amazon af.. O-)
Verkeerd topic 8)7

Toppe wijzigde deze reactie 20-01-2019 09:44 (94%)

• paQ
Oe vetjes!
Tv bediening in ios 12.2 in homekit *D
Niet zomaar een homebridge plugin, maar heuse bediening.

Hmmmm to beta or not to beta?

Edit:
De LG plugin en homebridge zijn al geupdatet zie ik. Ik heb een Bravia. Demmit. Eens zien of de hap-nodejs daar snel geupdatet kan worden.

paQ wijzigde deze reactie 26-01-2019 18:37 (34%)

• Rgerr
paQ schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 18:26:
Oe vetjes!
Tv bediening in ios 12.2 in homekit *D
Niet zomaar een homebridge plugin, maar heuse bediening.

Hmmmm to beta or not to beta?
Oh dat is wel gaaf! Ik heb nog wel even geduld. ;)

• paQ
Rgerr schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 18:37:
[...]

Oh dat is wel gaaf! Ik heb nog wel even geduld. ;)
Homebridge is reeds geupdatet.
Voor mij is het nog even hier op wachten:
https://github.com/SeydX/homebridge-bravia-tv/issues/12

• Rgerr
paQ schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 18:39:
[...]

Homebridge is reeds geupdatet.
Voor mij is het nog even hier op wachten:
https://github.com/SeydX/homebridge-bravia-tv/issues/12
Zag het, maar zou mooi zijn. Kan de tv nu (Panasonic) via Domoticz bedienen, maar dat is natuurlijk maar saai. ;)

• Bigg Balls
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23-03 21:01

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Wilde even delen dat ik een Nuki HomeKit slot geïnstalleerd sinds twee weken en het werkt tot nu toe prefect. De woning app geeft keurig de status aan en via Siri kan ik perfect de deur openen of sluiten.

Mijn vrouw vindt het ook simpel en dat komt ook door de nuki app zelf welke de deur opent als ze aan komt rijden en uit de auto stapt.

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23-03 19:26
Bigg Balls schreef op zondag 27 januari 2019 @ 07:20:
Wilde even delen dat ik een Nuki HomeKit slot geïnstalleerd sinds twee weken en het werkt tot nu toe prefect. De woning app geeft keurig de status aan en via Siri kan ik perfect de deur openen of sluiten.

Mijn vrouw vindt het ook simpel en dat komt ook door de nuki app zelf welke de deur opent als ze aan komt rijden en uit de auto stapt.
Dat laatste lijkt me dus absoluut niet fijn. Je had gepland nog even naar de buren te gaan, je loopt langs je eigen woning omdat je nog even ergens anders naartoe moet.
En dan staat je deur dus open. Niet veilig!

• Rgerr
Serena schreef op zondag 27 januari 2019 @ 07:43:
[...]

Dat laatste lijkt me dus absoluut niet fijn. Je had gepland nog even naar de buren te gaan, je loopt langs je eigen woning omdat je nog even ergens anders naartoe moet.
En dan staat je deur dus open. Niet veilig!
Keuzes, hier werkt dat ook prima. :) Je kunt natuurlijk ook een push bericht laten sturen zodra de deur van slot/op slot gaat. Icm contactsensor en het slot zelf bijv.
Pagina: 1 ... 35 36 37 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True