Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 06:54
Rgerr schreef op zondag 27 januari 2019 @ 08:34:
[...]

Keuzes, hier werkt dat ook prima. :) Je kunt natuurlijk ook een push bericht laten sturen zodra de deur van slot/op slot gaat. Icm contactsensor en het slot zelf bijv.
Je hebt open en open.
Van het slot, of de deur staat daadwerkelijk open. Dat zijn natuurlijk ook twee verschillen.

Ik zou hem nooit op standaard openen zetten, altijd met een commando.
Serena schreef op zondag 27 januari 2019 @ 09:21:
[...]

Je hebt open en open.
Van het slot, of de deur staat daadwerkelijk open. Dat zijn natuurlijk ook twee verschillen.

Ik zou hem nooit op standaard openen zetten, altijd met een commando.
Heb hier het ‘geluk’ dat ik de deur middels de klink van de driepuntssluiting dien af te halen, daardoor valt de deur nooit zomaar open als de deur van slot gaat. Vervelend is wel, als de deur eenmaal van slot gaat en ik ben een seconde te laat met de klink naar beneden drukken, ik met de sleutel alsnog de deur dien te openen.

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 06:51
Die klink-bediende lock-ups vind ik ook echt drama.
Ik heb ook zo'n achterdeur. Wat een geklooi. :N En de kinderen krijgen de deur niet op de slot.

Verder vind ik het ideaal dat de deur open gaat binnen range x.
En die twee keer dat het voorgekomen is dat ik even doorliep (want buren bijv), dan trek je hem even dicht. kost 3 sec. Dat valt in het niet bij al die keren dat je in de zeikregen, of met handen vol thuiskwam. ;)

@Serena Als je aan de buitenzijde een klink hebt, kun je dat gewoon instellen bij Danalock trouwens of je wil dat ie de dagschoot wel of niet naar achter trekt.

paQ wijzigde deze reactie 27-01-2019 11:04 (15%)

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• frk123
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 02:52
paQ schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:50:
[...]

Het voordeel van homebridge is dat je een hele reut apparaten toch in homekit kunt krijgen. Het kost je eenmalig een Pi (70 euro) en een middag pielen.
Home bridge draait ook op een Pi zero w... alles bij elkaar kost dat zo’n 25 euro

• paQ
frk123 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:29:
[...]

Home bridge draait ook op een Pi zero w... alles bij elkaar kost dat zo’n 25 euro
zou prima kunnen
De laatste pi heeft iig wifi en BT on board, en genoeg pit om een camstream te streamen.
Ik zou het dan niet op een paar tientjes laten hangen eerlijk gezegd.

De Pro versie van Controller for homekit app heeft trouwens een log functie voor homekit. Dat blijkt toch wel erg fijn om automations te debuggen wanneer iets niet reageert :) (kwam ik achter)
De log werkt alleen als het logscherm open staat overigens, dus een tweede device is wel benodigd.

@Rgerr
https://www.npmjs.com/package/homebridge-sony-television
oOo

paQ wijzigde deze reactie 27-01-2019 12:10 (5%)

paQ schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 18:26:
Oe vetjes!
Tv bediening in ios 12.2 in homekit *D
Niet zomaar een homebridge plugin, maar heuse bediening.

Hmmmm to beta or not to beta?

Edit:
De LG plugin en homebridge zijn al geupdatet zie ik. Ik heb een Bravia. Demmit. Eens zien of de hap-nodejs daar snel geupdatet kan worden.
Nieuw in Apple TV (Instellingen, systeem nieuw):

Afstandsbediening
Ondersteuning voor toonaangevende domoticasystemen om Apple TV te bedienen en te doorzoeken met Siri.

Je kan Apple TV niet eens bedienen vanuit HomeKit...?

Toppe wijzigde deze reactie 27-01-2019 12:43 (23%)

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Serena
Maar met het knopje vanuit het bedieningspaneel is het niet meer mogelijk om deze als muis te gebruiken. Tenminste niet in YouTube.
Toppe schreef op zondag 27 januari 2019 @ 12:40:
[...]

Nieuw in Apple TV (Instellingen, systeem nieuw):

Afstandsbediening
Ondersteuning voor toonaangevende domoticasystemen om Apple TV te bedienen en te doorzoeken met Siri.

Je kan Apple TV niet eens bedienen vanuit HomeKit...?
Serena schreef op zondag 27 januari 2019 @ 12:48:
Maar met het knopje vanuit het bedieningspaneel is het niet meer mogelijk om deze als muis te gebruiken. Tenminste niet in YouTube.

[...]
Zoals ik met lees zou het mogelijk moeten zijn om vanuit een ander platform je Apple TV te bedienen. Dat mis ik heel erg.

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Bigg Balls
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 05-04 16:30

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Serena schreef op zondag 27 januari 2019 @ 07:43:
[...]

Dat laatste lijkt me dus absoluut niet fijn. Je had gepland nog even naar de buren te gaan, je loopt langs je eigen woning omdat je nog even ergens anders naartoe moet.
En dan staat je deur dus open. Niet veilig!
Je krijgt inderdaad een melding als hij van het slot gaat. Zodra je in de buurt bent meldt Nuki dat maat hij gaat pas echt van slot als ik echt bij de deur sta (hooguit enkele meters). De uitwerking hiervan is voor ons veilig genoeg en anders schakel ik het inderdaad weer uit.

• paQ
Bigg Balls schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:21:
[...]

Je krijgt inderdaad een melding als hij van het slot gaat. Zodra je in de buurt bent meldt Nuki dat maat hij gaat pas echt van slot als ik echt bij de deur sta (hooguit enkele meters). De uitwerking hiervan is voor ons veilig genoeg en anders schakel ik het inderdaad weer uit.
@Serena Je kan het slot ook in je thuiskomst scene zetten, en auto unlock uit.
Als je dan een een automatisering koppelt aan thuiskomen dat het slot open moet, dan vraagt homekit om een herbevestiging.
Maarja.. dat gebeurt dan al op ca 400 m afstand.

• Bigg Balls
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 05-04 16:30

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Thanks, zal er eens goed voor zitten

• Serena
Ik heb een opbouwslot op mijn voordeur, dus helaas is een slim slot hier niet mogelijk.
Bij ons helaas ook geen mogelijkheid om een slim slot volledig te benutten. Open is geen probleem, maar dicht.... Ik moet altijd eerst de klink omhoog doen. Het wil ook regelmatig voorkomen dat ik een paar keer de klink omhoog moet doen, het valt dan net niet goed.

Voor mij zou een slim slot door dit ‘klink’ systeem alleen nut hebben voor het ontgrendelen. Het lijkt mij wel handig bij pakketbezorging. Slim slot, slimme deurbel en camera in de hal. Moet je natuurlijk wel vertrouwen hebben in de bezorger. Juridisch sta je niet sterk. Op afstand geef je de dief toestemming om binnen te komen. :+

Ik ben bang van wel, maar ik ben benieuwd of dit systeem bij huidig nieuwbouw (voldoen aan politiekeurmerk) nog steeds gebruikt wordt.
meesje schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:12:
Bij ons helaas ook geen mogelijkheid om een slim slot volledig te benutten. Open is geen probleem, maar dicht.... Ik moet altijd eerst de klink omhoog doen. Het wil ook regelmatig voorkomen dat ik een paar keer de klink omhoog moet doen, het valt dan net niet goed.

Voor mij zou een slim slot door dit ‘klink’ systeem alleen nut hebben voor het ontgrendelen. Het lijkt mij wel handig bij pakketbezorging. Slim slot, slimme deurbel en camera in de hal. Moet je natuurlijk wel vertrouwen hebben in de bezorger. Juridisch sta je niet sterk. Op afstand geef je de dief toestemming om binnen te komen. :+

Ik ben bang van wel, maar ik ben benieuwd of dit systeem bij huidig nieuwbouw (voldoen aan politiekeurmerk) nog steeds gebruikt wordt.
Het klink omhoog idee?

Dat werkt prima, met zo'n klink. Ben juist blij dat ik er zo'n klink in heb zitten. Kom aanlopen: deur hoor ik van het slot gaan, druk de klink omlaag en kan naar binnen. Andersom net zo, ik ga weg, druk de klink omhoog en doe m'n ding. Nadat ik de geofence zone heb verlaten krijg ik een melding op m'n Watch dat de deur vergrendeld is.
Dat vermoeden heb ik ook.
Rgerr schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:23:
Dat werkt prima, met zo'n klink. Ben juist blij dat ik er zo'n klink in heb zitten. Kom aanlopen: deur hoor ik van het slot gaan, druk de klink omlaag en kan naar binnen. Andersom net zo, ik ga weg, druk de klink omhoog en doe m'n ding. Nadat ik de geofence zone heb verlaten krijg ik een melding op m'n Watch dat de deur vergrendeld is.
Dat klink omhoog vind ik nou net niet de optimale gebruikservaring van een slim slot. Elke keer een handmatige actie moeten doen. Daarnaast: stel je bent gewoon thuis (je maakt de gehele dag regelmatig gebruik van de deur, waardoor je niet elke keer de klink omhoog doet) en je gaat naar bed, moet je eerst de klink omhoog doen en daarna je telefoon pakken om het op slot te doen. Ik vind een slim slot icm het klink omhoog systeem het net niet. Natuurlijk is een stukje beweging niet verkeerd (eerst naar de deur lopen + klink omhoog), maar ja dan hoef je weinig meer te automatiseren. ;)
Toppe schreef op zondag 27 januari 2019 @ 12:53:
[...]

Zoals ik met lees zou het mogelijk moeten zijn om vanuit een ander platform je Apple TV te bedienen. Dat mis ik heel erg.
Ik ben er nog niet uit hoe ik het moet interpreteren. Laten ze eerst eens er voor zorgen dat je met Siri Netflix echt kunt bedienen. Nu is het voornamelijk zoekopdrachten voor iTunes of Youtube.
In ieder geval iets om naar uit te kijken. We zullen het tzt wel lezen wat het precies inhoudt.
meesje schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:43:
[...]

Dat vermoeden heb ik ook.

[...]

Dat klink omhoog vind ik nou net niet de optimale gebruikservaring van een slim slot. Elke keer een handmatige actie moeten doen. Daarnaast: stel je bent gewoon thuis (je maakt de gehele dag regelmatig gebruik van de deur, waardoor je niet elke keer de klink omhoog doet) en je gaat naar bed, moet je eerst de klink omhoog doen en daarna je telefoon pakken om het op slot te doen. Ik vind een slim slot icm het klink omhoog systeem het net niet. Natuurlijk is een stukje beweging niet verkeerd (eerst naar de deur lopen + klink omhoog), maar ja dan hoef je weinig meer te automatiseren. ;)

[...]

Ik ben er nog niet uit hoe ik het moet interpreteren. Laten ze eerst eens er voor zorgen dat je met Siri Netflix echt kunt bedienen. Nu is het voornamelijk zoekopdrachten voor iTunes of Youtube.
In ieder geval iets om naar uit te kijken. We zullen het tzt wel lezen wat het precies inhoudt.
's Avonds voor het naar boven gaan, kom ik langs de voordeur. Druk ik de klink omhoog, automatisering: bepaalde tijd, deur op slot. 's Ochtends bepaalde tijd: deur van slot af, indien op slot. Al zou ik geen klink moeten drukken, had ik het wel willen hebben. Net dat beetje zekerheid dat de deur niet zomaar open valt, om welke reden dan ook. :)

• paQ
https://twitter.com/KhaosT/status/1088677113106903040

paQ wijzigde deze reactie 27-01-2019 14:48 (40%)

Rgerr schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:46:
[...]

's Avonds voor het naar boven gaan, kom ik langs de voordeur. Druk ik de klink omhoog, automatisering: bepaalde tijd, deur op slot. 's Ochtends bepaalde tijd: deur van slot af, indien op slot. Al zou ik geen klink moeten drukken, had ik het wel willen hebben. Net dat beetje zekerheid dat de deur niet zomaar open valt, om welke reden dan ook. :)
Zo ervaart iedereen het (gelukkig) anders. Ik vind dat als ik toch al bij de deur sta, ik net zo goed even de sleutel kan omdraaien. Ook als bv alleen thuis ben en boven op zolder thuis werk, ik graag de deur op slot doe. Maar ja, dan moet je wel eerst de klink omhoog gedaan hebben....
meesje schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:51:
[...]

Zo ervaart iedereen het (gelukkig) anders. Ik vind dat als ik toch al bij de deur sta, ik net zo goed even de sleutel kan omdraaien. Ook als bv alleen thuis ben en boven op zolder thuis werk, ik graag de deur op slot doe. Maar ja, dan moet je wel eerst de klink omhoog gedaan hebben....
Leven is niet makkelijk. :P
Rgerr schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:53:
[...]

Leven is niet makkelijk. :P
Op onze voordeur zou het wel kunnen. Alleen die gebruiken we vrijwel niet. We (en tegenwoord ook bezoek) gebruiken vrijwel altijd de achterdeur. Bij een eventuele nieuwe woning (waarbij de voordeur frequent wordt gebruikt) wil ik daarop wel een slim slot. Een slim slot kan toch wel meerdere omwentelingen doen?

• paQ
Rgerr schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:53:
[...]

Gaaf, maar dus alleen in de nieuwe beta?
Ik weet het niet zeker, maar ik verwacht dat je daar wel iOS 12.2 voor moet hebben ja.

• GigaPixels
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 13-04 17:40
Setup:

APPLE
2 x iPhone 7
1 x iPad 6 (Use as Home hub: uitgeschakeld)
1 x Apple TV 4K (slaapstand na 10 min)

HONEYWELL
1 x Lyric T6

IKEA
1 x Tradfri Gateway
7 x Tradfri lampen

HOMEBRIDGE
1 x Raspberry Pi camera (rpi-cam plug-in)
1 x Weather plug-in

Probleem:
In sommige gevallen geen verbinding wanneer niet verbonden met Wi-Fi netwerk, maar met 4G. Alle accessoires ‘not responding’. Werkt op dat moment dan soms wel met andere iPhone. Een aantal minuten later werkt het dan opnieuw met beide iPhones.

Nog mensen die dit herkennen; en een oplossing kennen?
GigaPixels schreef op zondag 27 januari 2019 @ 15:32:
Setup:

APPLE
2 x iPhone 7

HONEYWELL
1 x Lyric T6

IKEA
1 x Tradfri Gateway
7 x Tradfri lampen

HOMEBRIDGE
1 x Weather plug-in

Probleem:
In sommige gevallen geen verbinding wanneer niet verbonden met Wi-Fi netwerk, maar met 4G. Alle accessoires ‘not responding’. Werkt op dat moment dan soms wel met andere iPhone. Een aantal minuten later werkt het dan opnieuw met beide iPhones.

Apple tv verbonden met WiFi of kabel? Kabel werkt vaak stabieler.

• GigaPixels
Rgerr schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:38:
[...]

Apple tv verbonden met WiFi of kabel? Kabel werkt vaak stabieler.
WiFi, misschien toch maar een extra kabel leggen dan.
Nog mensen ervaring hier mee?
GigaPixels schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:05:
[...]

Mijn Atv4k is verbonden via wifi. Ik herken je probleem niet. Bij bedraad sluit je inderdaad een mogelijk (af en toe) slechte wifi uit. Sowieso wel een test waard.
[...]

Als het mogelijk is, zou ik het wel doen. Heb hem hier op de kabel en nooit problemen, ook niet met diverse apps voor streaming e.d.

• Serena
[...]

Werkt hier gewoon op WiFi en heb nooit problemen.

Wat is in hemelsnaam een iPad 6????

• paQ
Serena schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:41:
[...]

Werkt hier gewoon op WiFi en heb nooit problemen.

Wat is in hemelsnaam een iPad 6????
Die van vorig jaar. Gewoon "iPad".

• Serena
paQ schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:06:
[...]

Die van vorig jaar. Gewoon "iPad".
Ah, oké…
https://homekitnews.com/2...e-for-preorder-in-sweden/

April 2019 zal dan eindelijk de Aqara hub met EU plug verschijnen, althans: in Zweden.

• MarcoKL
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19-04 23:11

MarcoKL

That's a huge b*tch!

GigaPixels schreef op zondag 27 januari 2019 @ 15:32:
Setup:

APPLE
2 x iPhone 7

HONEYWELL
1 x Lyric T6

IKEA
1 x Tradfri Gateway
7 x Tradfri lampen

HOMEBRIDGE
1 x Weather plug-in

Probleem:

Ik had af en toe issues met homebrigde, die software liep bij mij wel eens vast of reageerde niet..

• GigaPixels
MarcoKL schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:50:
[...]

Ik had af en toe issues met homebrigde, die software liep bij mij wel eens vast of reageerde niet..
Het betreft alle accessoires: dus ja HomeBridge, maar ook IKEA Tradfri en Honeywell. Dus meer een HomeKit probleem lijkt me dan een probleem met de accessoires/gateways die er aan verbonden zijn.
Rgerr schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:15:
https://homekitnews.com/2...e-for-preorder-in-sweden/

April 2019 zal dan eindelijk de Aqara hub met EU plug verschijnen, althans: in Zweden.
Pffff €77... nu is Zweden sowieso duur dus ik vermoed (hoop) dat die prijs nog wat zakt.

• Serena
Heel vreemd. Mijn automations in HomeKit werken ineens niet meer.
Kom thuis in een donker huis en de HomePod kan mijn opdrachten niet uitvoeren. Ook de Hue dimmers die in de Woning app zijn geconfigureerd doen niets meer.
Vanuit de app kan ik wel alles aanzetten.
Tips?
Serena schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 18:38:
Heel vreemd. Mijn automations in HomeKit werken ineens niet meer.
Kom thuis in een donker huis en de HomePod kan mijn opdrachten niet uitvoeren. Ook de Hue dimmers die in de Woning app zijn geconfigureerd doen niets meer.
Vanuit de app kan ik wel alles aanzetten.
Tips?
HomePod eens opnieuw opstarten

• Serena
Toppe schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 18:41:
[...]

HomePod eens opnieuw opstarten
Serieus, dit deed ik dus gelijktijdig met het stellen van deze vraag.
Hier beneden doet alles het inmiddels weer.
Thanks!!!
Serena schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 18:47:
[...]

Serieus, dit deed ik dus gelijktijdig met het stellen van deze vraag.
Hier beneden doet alles het inmiddels weer.
Thanks!!!
Heb je nog meer Home hubs? Ik heb er 4 (1 uitgeschakeld) en eigenlijk nooit problemen of wat :)

• Serena
Toppe schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 18:53:
[...]

Heb je nog meer Home hubs? Ik heb er 4 (1 uitgeschakeld) en eigenlijk nooit problemen of wat :)
5. 2 Pods, 2 ATV's en 1 iPad. ATV boven en iPad heb ik uitgeschakeld.
De Pod die ik nu opnieuw opgestart heb was ook degene die als hub verbonden was.
Serena schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:02:
[...]

5. 2 Pods, 2 ATV's en 1 iPad. ATV boven en iPad heb ik uitgeschakeld.
De Pod die ik nu opnieuw opgestart heb was ook degene die als hub verbonden was.
Maf, normaal springt hij wel over op een andere hub

iCloud is a funny thing... :Z

• scorched
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22-04 11:12

scorched

Maximum Overdrive

Iemand hier ooit wel eens van max 25 items per scene gehoord ? Ik heb hier een setup draaien met OpenHAB, maar zodra ik meer dan 25 items per scene wil schakelen dan krijg ik mislukt en reageert de homekit app even niet meer. Ook groeperen van items om onder die 25 te blijven werkt niet (kennelijk telt hij alles toch afzonderlijk mee). Iemand ideeën of tips ?
scorched schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 09:22:
Iemand hier ooit wel eens van max 25 items per scene gehoord ? Ik heb hier een setup draaien met OpenHAB, maar zodra ik meer dan 25 items per scene wil schakelen dan krijg ik mislukt en reageert de homekit app even niet meer. Ook groeperen van items om onder die 25 te blijven werkt niet (kennelijk telt hij alles toch afzonderlijk mee). Iemand ideeën of tips ?
Kan je niet 2 virtuele schakelaars maken die op hun beurt je onderliggende apparaten goed schakelt? Op die manier kan je 625 apparaten schakelen :*)

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 07:07
d:)b Goed topic

iPhone Xs Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• scorched
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22-04 11:12

scorched

Maximum Overdrive

Virtuele Schakelaars zijn inderdaad de oplossing waar ik naar zocht en niet aan gedacht had ! Inmiddels voor iedere kamer een "Hoofdschakelaar" gemaakt, waarmee ik alles in die kamer kan uitschakelen ! Thnx for the tip :)
Op de screenshots lijkt het wel interessant, probeer het anders eens @meesje :)
Hier staat meer info: https://www.reddit.com/r/.../?st=JRPAPYEM&sh=6b19a45f

Als ik het zo zie is het vooral leuk als infotainment scherm :)

• RoTeK70
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22-04 07:42
Ik heb zo'n Xiaomi hub (homekit versie) nu werkt veel van mijn sensoren best goed. Alleen de Xiaomi plug krijg ik niet geconnect op de hub. Op de oude hub ging dit prima. Hebben meer mensen met dit probleem?

• paQ
dat fuse is he-le-maal ruk

loopt vast, wijzigt CONTINU het scherm, reageert niet, geeft info die je niet wil... ik werd er knettergek van.
Zo erg da tik mijn geld heb teruggevraagd bij itunes :')

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

paQ schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:53:
dat fuse is he-le-maal ruk

loopt vast, wijzigt CONTINU het scherm, reageert niet, geeft info die je niet wil... ik werd er knettergek van.
Zo erg da tik mijn geld heb teruggevraagd bij itunes :')
Met de hoeveelheid apparaten die jij in Homekit hebt zou jij deze gratis moeten kunnen testen, zal vast niet getest worden met zoveel devices :)

• paQ
KRGT schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:56:
[...]

Met de hoeveelheid apparaten die jij in Homekit hebt zou jij deze gratis moeten kunnen testen, zal vast niet getest worden met zoveel devices :)
We hebben het ook op de (kleine) thuis setup van de buurman getest.
Dat was evenmin een succes.

Er is daarna wel nog een update gekomen. Geen idee in hoeverre het nu stabiel is, of ongewijzigd.
MAAR, fuse is meer geënt op het streamen van zaken door het huis heen. Je hebt niet zomaar even bedieningsmogelijkheden.
En, zodra je dan een apparaat stopt met streamen, dan verdwijnt de albumhoes bijv, en schuift heel de layout weer :')

edit:
vooruit een pluspuntje dan
Wat ik mooi vond is dat een kamer die geheel in actief is (dus alle lampen uit e.d.) in zijn geheel grijzer kleurde. Stel in die kamer ging er een sensor af, dan licht die kamer (groepstegel) even op met de melding: beweging.
dat is netjes gedaan... dat wel....
Maar ik snap niet waarom er een dimmer in een groepstegel moet, als er alleen schakelaars zijn... om eens wat te noemen.

paQ wijzigde deze reactie 07-02-2019 22:02 (23%)

• Serena
Volgende week komt als het goed is eindelijk de HomeKit update voor de Trådfri stekkers!!!

https://twitter.com/IKEAUKSupport/status/1090355645272989696

• granturismo5
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20-04 12:51
Beste homekitters,

Met veel plezier ben ik aan het knutselen met Homekit. Nu zou ik graag gebruik maken van jullie kennis om het een en ander goed te programmeren.

Gaat om de volgende twee issues:
1 gang.
In de gang heb ik twee lampen hangen en ook twee bewegingssensoren, eentje boven de voordeur en een aan het einde van de gang. Nu zou ik graag willen dat beiden lampen aan gaan als 1 of beide sensoren een beweging detecteren (tussen 7:00 en 22:30), nu is daar de uitdaging niet zozeer maar meer dat de lampen pas uitgaan als beide sensoren 3 minuten geen beweging hebben gedetecteerd.

2 buitenlamp.
In de lamp buiten bij de voordeur zou ik het volgende willen dat de lamp aangaat na zonsondergang op ca 30% en indien er beweging is deze naar 100% gaat voor een x aantal minuten, als er geen beweging meer is dat ie weer teruggaat naar 30% tot 2 uur oid. Na 2 uur mag ie uit en enkel bij beweging aan naar 100%.

Nu probeer ik het een en ander via de home app (de betaalde app die meer mogelijkheden bied), maar gaat het nog niet helemaal perfect.

Heeft iemand ervaring of voldoende kennis om dit goed te programmeren via Homekit. De buitendeur is via hue sensor en lamp, dus als dit via de hue app kan is het ook goed.

Dank alvast
granturismo5 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 20:53:
Beste homekitters,

Met veel plezier ben ik aan het knutselen met Homekit. Nu zou ik graag gebruik maken van jullie kennis om het een en ander goed te programmeren.

Gaat om de volgende twee issues:
1 gang.
In de gang heb ik twee lampen hangen en ook twee bewegingssensoren, eentje boven de voordeur en een aan het einde van de gang. Nu zou ik graag willen dat beiden lampen aan gaan als 1 of beide sensoren een beweging detecteren (tussen 7:00 en 22:30), nu is daar de uitdaging niet zozeer maar meer dat de lampen pas uitgaan als beide sensoren 3 minuten geen beweging hebben gedetecteerd.

2 buitenlamp.
In de lamp buiten bij de voordeur zou ik het volgende willen dat de lamp aangaat na zonsondergang op ca 30% en indien er beweging is deze naar 100% gaat voor een x aantal minuten, als er geen beweging meer is dat ie weer teruggaat naar 30% tot 2 uur oid. Na 2 uur mag ie uit en enkel bij beweging aan naar 100%.

Nu probeer ik het een en ander via de home app (de betaalde app die meer mogelijkheden bied), maar gaat het nog niet helemaal perfect.

Heeft iemand ervaring of voldoende kennis om dit goed te programmeren via Homekit. De buitendeur is via hue sensor en lamp, dus als dit via de hue app kan is het ook goed.

Dank alvast
Wat voor bewegingsmelder gebruik je en wat voor lampen?

Als je bewegingssensor zichtbaar is in HomeKit dan kan je een nieuwe automatisering aanmaken ‘Als beweging zet aan lamp a en lamp b, zet uit na 3 minuten’

Tweede optie is wat ingewikkelder, Hue labs had daarvoor ‘No Fuzz’ ofzo, maar dat werkt alleen met Hue gecombineerd met hue bewegingsmelders.

Anders zou je naar een extern programma moeten kijken die virtuele sensoren ondersteund. Ik heb ook zo’n oplossing boven de voordeur gecombineerd met de deurbel ‘Als deurbel zet virtuele lamp aan’, Domoticz zet deze uit na 2 minuten en dan heb ik een automatisering ‘Als virtuele lamp uit zet voordeur 10%’

• granturismo5
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20-04 12:51
Toppe schreef op zondag 10 februari 2019 @ 13:36:
[...]

Wat voor bewegingsmelder gebruik je en wat voor lampen?

Als je bewegingssensor zichtbaar is in HomeKit dan kan je een nieuwe automatisering aanmaken ‘Als beweging zet aan lamp a en lamp b, zet uit na 3 minuten’

Tweede optie is wat ingewikkelder, Hue labs had daarvoor ‘No Fuzz’ ofzo, maar dat werkt alleen met Hue gecombineerd met hue bewegingsmelders.

Anders zou je naar een extern programma moeten kijken die virtuele sensoren ondersteund. Ik heb ook zo’n oplossing boven de voordeur gecombineerd met de deurbel ‘Als deurbel zet virtuele lamp aan’, Domoticz zet deze uit na 2 minuten en dan heb ik een automatisering ‘Als virtuele lamp uit zet voordeur 10%’
Dank voor je reactie. Het gaat om 2x Hue lampen en 1x hue sensor en 1x aqara sensor.
Probleem is met optie 1 dat één van de twee sensoren geen beweging detecteert en daarom de lamp gelijk uitzet.
granturismo5 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 20:25:
[...]

Dank voor je reactie. Het gaat om 2x Hue lampen en 1x hue sensor en 1x aqara sensor.
Probleem is met optie 1 dat één van de twee sensoren geen beweging detecteert en daarom de lamp gelijk uitzet.
Probeer het eens met de Eve app, daar kan je gewoon bij aangeven dat als één van die twee beweging ziet hij de lampen aanzet...??

• jeroen11
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22:02
Iemand anders toevallig de outdoor motion sensor van Philips Hue? In de Hue app werkt hij zoals verwacht, maar hij lijkt geen motion door te geven aan HomeKit. Mijn eerdere indoor sensor doet dit wel gewoon. De outdoor sensor heeft een paar extra velden in de hue app onder 'set behavior' staan die de indoor niet heeft, verder zie ik geen verschil.

• GigaPixels
In elk geval nog niet te krijgen in IKEA (Gent, België).
Serena schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 08:52:
Volgende week komt als het goed is eindelijk de HomeKit update voor de Trådfri stekkers!!!

https://twitter.com/IKEAUKSupport/status/1090355645272989696

• Serena
GigaPixels schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 07:58:
In elk geval nog niet te krijgen in IKEA (Gent, België).

[...]
Volgens een bericht op Reddit was het een overijverige Social Media medewerker en klopt het bericht dus niet. Men heeft het wel over het eerste kwartaal, dus hoop dat het niet meer al te lang duurt.
Tof! Ziet er ook nog eens goed uit omdat deze het meeste lijkt op traditioneel hang en sluit werk. Lees alleen niets over SKG dus dat zal er wel niet opzitten

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:47
Ik moet binnenkort de rookmelders hier in huis gaan vervangen (ik heb nu Hager TG501A's, die gaan 10 jaar "mee"). Nu kan ik weer precies dezelfde kopen, maar dit is natuurlijk ook wel een opportuun moment om te kijken naar HomeKit compatible spul.

Ik heb in dit topic wat gezocht, maar volgens mij is er nog geen "ultieme" HomeKit rookmelder toch? Het "jammere" is dat mijn huis een mooie infrastructuur heeft voor rookmelders: ik heb netjes 230v aansluitingen plus installatiedraad waarmee ze nu aan elkaar gekoppeld zijn. Eigenlijk zou ik dat óók gewoon willen blijven gebruiken.

• paQ
Je kan naar nest kijken, of fibaro
Maar beide zijn vooral heel duur, en nest moet via een homebridge plugin.

Als het er puur om gaat dat het ding gaat blehren EN gekoppeld is via 220 dan kun je je afvragen wat je er mee moet in homekit.
Als je het leuk vind om het in homekit te hebben, kun.je je ook afvragen of je het 220V misschien moet laten vallen.

• posttoast
paQ schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:33:
Je kan naar nest kijken, of fibaro
Maar beide zijn vooral heel duur, en nest moet via een homebridge plugin.

Als het er puur om gaat dat het ding gaat blehren EN gekoppeld is via 220 dan kun je je afvragen wat je er mee moet in homekit.
Als je het leuk vind om het in homekit te hebben, kun.je je ook afvragen of je het 220V misschien moet laten vallen.
Ja, ik zag inderdaad al Nest met 230V ondersteuning. Koppeling via HomeBridge voelt, zeker voor dat geld, zo karig ;) Ik heb nu Toon al in HomeBridge hangen dus op zich is het een kleine moeite natuurlijk. Maar ik geloof dat ik er nog maar een nachtje over moet slapen, want je maakt een goed punt :)

• paQ
posttoast schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:38:
[...]

Ja, ik zag inderdaad al Nest met 230V ondersteuning. Koppeling via HomeBridge voelt, zeker voor dat geld, zo karig ;) Ik heb nu Toon al in HomeBridge hangen dus op zich is het een kleine moeite natuurlijk. Maar ik geloof dat ik er nog maar een nachtje over moet slapen, want je maakt een goed punt :)
Het ding is, dat je een Xiaomi compatible device hebt voor 23 - 26 euro. (honeywell)
En als homebridge niet uitmaakt, dan zou ik 80 euro per melder lekker in mijn zak houden ;)

• jeroen11
Netatmo is ook een optie, die heb ik in huis hangen. Onopvallend, minimalistisch ontwerp en ik kon hem begin dit jaar met een mooie korting op de kop tikken.
@posttoast Naast de hiervoor genoemde homebridge oplossing, kun je ook gaan voor een dedicated homekit oplossing: dezelfde xiaomi/honeywell rookmelders maar dan icm de aqara (homekit) gateway.
Of je nu voor deze homekit gateway gaat of de xiaomi gateway (met homebridge), in beide gevallen heb je voor grofweg 1 rookmelder van netatmo/fibaro/elgato drie xiaomi rookmelders incl. gateway.
Het voordeel van beide gateways is dat je lekker goedkoop je domotica kunt uitbreiden. ;)
+1 voor Xiaomi rookmelders, top dingen. Instelbaar en knetterhard geluid. :)
Rgerr schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 19:40:
+1 voor Xiaomi rookmelders, top dingen. Instelbaar en knetterhard geluid. :)
Bij die van mij valt weinig in te stellen hoor :9

Wel een van de weinige modules die je vast kan zetten met een schroefje :o

Toppe schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:34:
[...]

Bij die van mij valt weinig in te stellen hoor :9

Wel een van de weinige modules die je vast kan zetten met een schroefje :o
Je kunt de sensitiviteit van de rookmelder instellen. ;)
Daarnaast kun je natuurlijk los gaan met je automations.

• posttoast
Dank voor al jullie inzichten. Genoeg food for thought :)

• boefje79
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22-04 09:39
Hier veel homekit, maar voor de rookmelders “gewoon” voor Nest gegaan.

Mag ik vragen wat je met homekit zou willen met de rookmelders? (Natuurlijk geen tweakers-vraag, i know 😉)

• posttoast
boefje79 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 21:35:

Mag ik vragen wat je met homekit zou willen met de rookmelders? (Natuurlijk geen tweakers-vraag, i know 😉)
Eigenlijk vooral voor de “fun” en “omdat het kan”. Alle lampen (mijn hele huis heeft Hue lampen) aan bij alarm bijvoorbeeld.

En ja, dat kan ook zonder HomeKit, maar ik vind het wel het mooist om alles vanuit één ecosysteem te doen :)

Heb hier op elke verdieping twee rookmelders, eentje met en eentje zonder HomeKit. Zonder HomeKit omdat die er al zaten en op 230v zitten (en geschakeld zijn) en met HomeKit omdat ik dan bij afwezigheid ook op de hoogte ben en eventueel via camerabeelden kan zien wat er loos is en tegelijkertijd alarmnummer kan bellen of een buur inschakelen om een kijkje te nemen en maatregelen te treffen. Oh, en ‘omdat het kan’. ;)

• Serena

Als hier de rookmelder afgaat gaan ALLE lampen (Hue en Trådfri) in huis aan op 100%. Het is gewoon fijn dat je er dan automations aan kunt koppelen.
@posttoast Nog wat leesvoer. ;)
https://www.iculture.nl/r...ookmelder-homekit-review/
Ik weet niet hoe het zit met Netatmo en Fibaro, maar de Eve werkt op bleutooth. Na 10m houdt het bereik wel. Zonder extra homekit hub, kun je nooit van de begane grond de zelftest doen van de rookmelder op zolder. De xiaomi/honeywell rookmelders ondersteunen zigbee wat een veel beter bereik heeft. En middels smart sockets kun je het bereik vergroten.

meesje wijzigde deze reactie 23-02-2019 15:37 (6%)

• boefje79
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22-04 09:39
Omdat het kan...heerlijk!

De lampen aan, signalering buitenshuis, kijken met de camera, check ik ook allemaal af idd, maar niet allemaal via homekit idd.

• Serena
De Home app is nu met 30% korting te verkrijgen in de App Store.
Als je er al over dacht om hem aan te schaffen, nu doen!!

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 06:29
Serena schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:25:
De Home app is nu met 30% korting te verkrijgen in de App Store.
Als je er al over dacht om hem aan te schaffen, nu doen!!
Welke “home” app bedoel je. Zijn er zoveel...

• kdeboois
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21:05
En waarom aanschaffen ?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• posttoast
Deze: https://itunes.apple.com/nl/app/home-3/id995994352?l=en&mt=8

Die is normaal vrij prijzig (nu nog steeds trouwens ;) ), maar je kunt er behoorlijk wat meer mee dan met de app die standaard bij iOS zit. Ik heb hem destijds ook gekocht.

• Serena
Omdat je er veel uitgebreidere automations mee kunt maken, kleuren van lampen beter in kunt stellen etc.
@Serena Jij hebt toch een Circle 2? Heb je de nieuwe update al uitgeprobeerd?
https://www.iculture.nl/n...-2-meer-homekit-functies/
Logitech Circle 2: meer HomeKit
Je kunt nu een melding krijgen als de camera aan of uit gaat. Hetzelfde geldt voor het in- en uitschakelen van de opnamefunctie. Dit kan handig zijn als je de Logitech Circle 2 als bewakingscamera gebruikt.

Wat voegt het nu precies toe in HomeKit? Heb je een extra arm/disarm tegel in de Woning app?

• Serena
meesje schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:15:
@Serena Jij hebt toch een Circle 2? Heb je de nieuwe update al uitgeprobeerd?
https://www.iculture.nl/n...-2-meer-homekit-functies/
Logitech Circle 2: meer HomeKit
Je kunt nu een melding krijgen als de camera aan of uit gaat. Hetzelfde geldt voor het in- en uitschakelen van de opnamefunctie. Dit kan handig zijn als je de Logitech Circle 2 als bewakingscamera gebruikt.

Wat voegt het nu precies toe in HomeKit? Heb je een extra arm/disarm tegel in de Woning app?
In HomeKit zie ik helemaal niks veranderen. Ik kan in de app van de cam zelf regelen dat de camera stopt met filmen als ik thuis ben. Uiteraard niet gedaan, moet ook beneden opnemen als ik in bed lig.

Ik heb al gereageerd op Twitter naar iCulture, maar die reageren niet. Heel slecht en onduidelijk artikel.

• Serena
Ik denk dat het alleen om meldingen in de Circle app gaat, niet in Woning.

• RoTeK70
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22-04 07:42
@Serena Kan je de Logitech Cicle 2 ook aanraden. Ik wat zitten zoeken en het lijkt mij wel een prima cameraatje in combinatie met Homekit. Is het altijd cloud opslag - kosteloos of kan het ook via NAS worden opgeslagen?

• posttoast
RoTeK70 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 20:20:
@Serena Kan je de Logitech Cicle 2 ook aanraden. Ik wat zitten zoeken en het lijkt mij wel een prima cameraatje in combinatie met Homekit. Is het altijd cloud opslag - kosteloos of kan het ook via NAS worden opgeslagen?
Ik heb hem nu ruim een jaar. Het is een prima camera, maar voor de meer geavanceerdere functies plus opslag langer dan 24 uur betaal je. En best fors ook. Ik heb een abonnement voor 100 euro per jaar.

• Serena
RoTeK70 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 20:20:
Ik heb er 4 en ze hebben echt top beeld. Ik heb geen abonnement, 24 uur is voor mij voldoende, dan heb ik echt wel ontdekt of er iets aan de hand is.
Ben ook tevreden over de webapp, heb ik op het werk altijd als extra scherm open staan.
@RoTeK70 Van HomeKit camera's hebben op dit moment alleen die van Netatmo (Welcome en Presence) de mogelijkheid om via FTP beeld op te slaan op een NAS. De Omna 180 kan alleen op SD kaart opslaan (geen NAS en geen cloud). Indien je deze camera als security cam wil inzetten, lijkt me dat niet echt handig.
Naast de Circle, Omna en Netatmo heb je ook nog de Arlo Baby. Ook deze heeft geen NAS-mogelijkheid, maar wel 7 dagen gratis cloud opslag. T.o.v. de Netatmo en Omna is deze flexibeler te plaatsen. Indien je deze niet als baby cam wil inzetten, zal ik wel de oortjes er af halen.... :+
De Logitech Circle 2 vind ik zelf de mooiste camera: geschikt voor binnen en buiten en flexibel te plaatsen. Helaas alleen cloud opslag en bij gratis cloud een beperking in functionaliteit. Indien dit voor jou geen probleem is, zou ik voor de Circle 2 gaan.
Aangezien je al een paar Foscam camera's hebt, zou ik toch proberen om de homebridge foscam plugin aan de praat te krijgen. Met deze oplossing ben je heel vrij in keuzes: cloud kun je doen via een abonnement bij Foscam of eigen opslag via FTP op een NAS.

• Serena
meesje schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 07:29:
De Logitech Circle 2 vind ik zelf de mooiste camera: geschikt voor binnen en buiten en flexibel te plaatsen. Helaas alleen cloud opslag en bij gratis cloud een beperking in functionaliteit.
Welke beperking? Nee hoor…

• posttoast
Serena schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 07:59:
[...]

Welke beperking? Nee hoor…
Zeker wel :) Het aanmaken van zones en geavanceerde persoonsherkenning werkt alleen in combinatie met een abonnement.

• jeroen11
Hier heb ik een aantal Netatmo's binnencamera's staan, inderdaad vanwege de optie gratis op te slaan, in Dropbox in mijn geval. Werkt fijn, zo heb ik altijd een volledig archief mocht dat ooit nodig zijn. Er zit ook een MicroSD kaart in. Met de Home.app werkt het prima samen, geeft naast beeld ook aanwezigheid en bewegingsmeldingen door. Ook fijn dat hij zowel wifi als ethernet ondersteunt. Initiele setup is wel wat clunky, bij mij lukte het pas na een paar keer.

De HomeCam app is ook een aanrader, al je HomeKit camera's op een rijtje, ook voor de de Apple TV.

Netatmo app zelf heeft nog een soort gezichtsherkenning, die moet je wat trainen maar dan is hij behoorlijk accuraat. En kun je dus altijd even kijken als hij een onbekend gezicht detecteert.

• Serena
posttoast schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:09:
[...]

Zeker wel :) Het aanmaken van zones en geavanceerde persoonsherkenning werkt alleen in combinatie met een abonnement.
Oh! Ik woon alleen, niet nodig.
Nooit naar gezocht ook. Zones in huis en in de tuin ook niet nodig.

€ 179,- per jaar. Dat vind ik echt waanzinnig.

Serena wijzigde deze reactie 28-02-2019 08:30 (6%)

• posttoast
Serena schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:27:
[...]

Oh! Ik woon alleen, niet nodig.
Nooit naar gezocht ook. Zones in huis en in de tuin ook niet nodig.

€ 179,- per jaar. Dat vind ik echt waanzinnig.
Is het ook. Voor één camera kost het € 100 overigens. Nog steeds belachelijk natuurlijk.
Iemand een suggestie:

Lijkt wel of HomeKit niet meer weet dat hij automations die op locatie gebaseerd zijn moet uitvoeren. Vanaf het een op het andere moment deed de stofzuiger het niet meer en nu blijkt dat niets op locatie gebaseerd wordt uitgevoerd..

Heb even iCloud uitgelogd, telefoon opnieuw opgestart en weer ingelogd dus even kijken wat hij nu doet maar alle andere automatiseringen doet hij wel

• paQ
Toppe schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:29:
Iemand een suggestie:

Lijkt wel of HomeKit niet meer weet dat hij automations die op locatie gebaseerd zijn moet uitvoeren. Vanaf het een op het andere moment deed de stofzuiger het niet meer en nu blijkt dat niets op locatie gebaseerd wordt uitgevoerd..

Heb even iCloud uitgelogd, telefoon opnieuw opgestart en weer ingelogd dus even kijken wat hij nu doet maar alle andere automatiseringen doet hij wel
herkenbaar...

de oplossing uiteindelijk:
de automatisering verwijderen.
Alles uitloggen, reboot, opnieuw inloggen
automatisering opnieuw aanmaken....

icloud... Can't live with it, can't live without it (anymore) :|

paQ schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:36:
[...]

herkenbaar...

de oplossing uiteindelijk:
de automatisering verwijderen.
Alles uitloggen, reboot, opnieuw inloggen
automatisering opnieuw aanmaken....

icloud... Can't live with it, can't live without it (anymore) :|
Kanonnen, net iets waar ik dus niet op zit te wachten maar oke. Ik ga dit nog even proberen en anders van het weekend de boel maar opnieuw instellen.

Hoe zit het met de iPhone van de vrouw dan? Als hier op uitgelogd moet worden om weer in te loggen heb ik een soort van oorlog :P

• paQ
Toppe schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:50:
[...]

Kanonnen, net iets waar ik dus niet op zit te wachten maar oke. Ik ga dit nog even proberen en anders van het weekend de boel maar opnieuw instellen.

Hoe zit het met de iPhone van de vrouw dan? Als hier op uitgelogd moet worden om weer in te loggen heb ik een soort van oorlog :P
Je zou het ook eerst kunnen testen door een nieuwe bogus automatisering aan te maken, met een soortgelijke opdracht. Aankomst en vertrek simuleren is sowieso een pain in the ass, want je moet een behoorlijke radius verlaten wil het reageren. (ca 600 meter om er redelijk zeker van te zijn)

en dan gewoon heel simpel wat ook te controleren valt:
bij verlaten maak lamp x rood
bij aankomst maak lamp y groen

als je dan binnenkomt kun je makkelijk zien of beide zijn geslaagd.

paQ wijzigde deze reactie 28-02-2019 18:51 (12%)

Pagina: 1 ... 36 37 38 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True