Playa del C. schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:44:
[...]
Helemaal eens met alles. Zoiets als wat jij zegt, heb ik eerder ook al eens beschreven trouwens.
Er is een groot deel show inderdaad in dit soort topics. En vooral 'onder-gemiddelden' zullen hier weinig tot niks plaatsen.
Alsnog vind ik het altijd wel leuk om te lezen, zolang ik het allemaal niet al te serieus neem.
Oh, het is zeker vermakelijk en ik ben pró vermakelijke topics, maar ik vraag me wel oprecht af hoe veel zin het heeft om enkel een dicksize contest te doen zonder én een goede definitie van wat een penis ehm, buffer nu eigenlijk is en zonder context.
Maar zonder definitie in de topicstart is het compleet zinloos, omdat iedereen dan echt appels met goederentreinen aan het vergelijken is. Zeker als ik dan zie dat mensen goederen met een waarde óók als buffer mee gaan tellen, want je kunt ze immers verkopen.
Hoe quantificeer je dat?
Hoe noteren mensen dat?
Kan het dan zo zijn dat mensen die hier roepen dat ze 50K buffer hebben, eigenlijk maar 5K buffer hebben maar 35K overwaarde op hun huis en nog een auto van 10K voor de deur?
Belangrijkste is uiteindelijk tevreden te zijn met je eigen situatie. Dan maakt het niet meer uit dat anderen denken het beter voor elkaar te hebben. Daarnaast kan de persoon met de grootste e-penis er morgen niet meer zijn...
Yep.
Ik moet zeggen dat ik een buffer belangrijk vind, het geeft een hoop rust te weten dat je niet meteen in de ellende zit als er iets mis gaat. Vind het topic ook wel interessant, maar door het gebrek aan vaste definitie én door de kleuring van een dergelijk topic moet er af en toe wel een kiloton zout bij.
Zelf vind ik een droge opsomming niet zo boeiend, wel discussie over waarom iemand kiest voor een bepaalde buffer en hoe mensen daar mee om gaan. Een discusssietopic dus, geen droge opsomming zonder noemenswaardige context.
Eens.
Ik zie mijn auto als buffer in geval van baanverlies, zo zijn er nog 1001 zaken dit al dan niet eenvoudig liquide te maken zijn.
Het probleem met je auto verkopen als je je baan kwijt raakt, is dat de kans groot is dat je voor een nieuwe baan weer een auto nodig hebt. Je auto verkopen is dus niet heel nuttig als je plots je baan verliest. Daarbij moet je (flink) comfort inleveren. Boodschappen met de fiets ipv de auto is voor de meeste mensen die gewend zijn dat met de auto te doen, op zijn minst vervelend. Om maar een willekeurig voorbeeld te noemen.
Een waardeoordeel over een buffer (of ontbreken ervan) is m.i. pas zinvol als hij afgewogen wordt tegen andere financiële aspecten (zoals inkomen, bezittingen en arbeidspositie).
Als we het alleen over buffer hebben snap ik niet hoe we al die pagina's gevuld hebben

Oh, het aangehaalde salaristopic is aan deel 14 toe dacht ik.

Opsomtopics zijn blijkbaar erg interessant. Maar zeker denk ik dat dít topic interessanter zou zijn al het in essentie meer is dan een opsomtopic. (Is het gelukkig ook, meer dan genoeg discussie en ik ben blij dat dat word toegestaan. Die discussie maakt het topic in mijn beleving tot een boeiend topic, niet enkel "ik heb zoveel K op mijn bankrekening staan".)
Ná Scaoll. - Don’t Panic.