Leeftijd: 26
Opleiding(en): WO Bachelor + Master Informatiekunde & Post-Master IT-Auditing (nog af te ronden)
Huidige functie: IT-Audit Consultant (2,5 jaar werkervaring)
Type woning: Studio á 30m2
Koop/huur: Huur
Partner: Ja, maar wij nog wonen apart en de financiën zijn eveneens gescheiden
Kinderen: Nee
Bank: ING/N26/Raisin
Rentepercentage: 1,5%/2,5%/3,79%
Totale buffer alleen: € 43.100 (ING 6k met 1,5%, N26 12,1k met 2,5% en Raisin 25k met 3,79%), waarvan €5.000 gekregen van ouders na verkoop huis voor o.a. een Invisalign behandeling. Blijft dus zo'n €2k van over na belastingteruggave.
Totale buffer samen met partner: -
Belegd in aandelen: € 10.300
Fonds: MSCI All-World ETF via N26
Crypto: -
Studieschuld: €21.500
Afgelopen jaar besloten om wat meer te genieten van het leven en daarom wat losser te doen qua plezieruitgaven. Veel spullen gekocht (gaming PC, kleding, etc) en wat vaker op vakantie gegaan. Straks heb ik in twee jaar tijd (2024 en 2025) ruim €6.8k uitgegeven aan vakanties (€3.4k per jaar)

. Dit was een leuke uitstap, maar eigenlijk exorbitant voor mijn inkomstenniveau (€3,8k bruto p/m). Maar goed, daar heb ik nu ook weer van geleerd. Voortaan is het jaarbudget max mijn vakantiegeld. Nu is het dan ook weer tijd om de broekriem wat meer aan te halen. Heb daarom ook afscheid genomen van de leaseauto en kan daardoor de komende tijd iedere maand €1k+ aan de kant zetten. Daarnaast begin ik binnenkort met een nieuwe baan waar dit getal richting de €1,3-1,4k gaat. Idee is om de studieschuld in een keer af te lossen wanneer mijn renteperiode van 0,46% over 2-3 jaar afloopt. Daarna is het een kwestie van vermogen opbouwen totdat de vriendin klaar is met coschappen en we samen kunnen gaan kijken voor een leuk eerste huisje