Stadsverwarming vervangen door Warmtepomp

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

revolution-nl schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 10:40:
Onze woning wordt opgeleverd met een RUH-SN verdeler. Heeft iemand een idee of deze geschikt is voor een warmtepomp (LTV). Ik kan dit zo snel niet terugvinden.

https://www.wth.nl/ruh-sn
Deze verdeler is een mengunit. Voor warmtepomp heb je een verdeler nodig zonder pomp.
De warmte uit de warmtepomp gaat dan direct de vloerslangen in en de retour direct weer terug naar de warmtepomp.

Zoiets

[ Voor 50% gewijzigd door NBK op 20-01-2019 01:37 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 13:21

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

NBK schreef op zondag 20 januari 2019 @ 01:35:
[...]

Deze verdeler is een mengunit. Voor warmtepomp heb je een verdeler nodig zonder pomp.
De warmte uit de warmtepomp gaat dan direct de vloerslangen in en de retour direct weer terug naar de warmtepomp.

Zoiets
Dank voor dit antwoord, hier kan ik wat mee :)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
revolution-nl schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:56:
[...]

Medio 2019 wordt onze nieuwbouwwoning opgeleverd met stadsverarming , de verwarming ga ik direct aansluiten op een monobloc. Helemaal afsluiten schijnt niet te kunnen gezien ik schijnbaar verplicht ben om SW 5 voor min jaar af te nemen voordat ik deze kan afsluiten , tap houdt ik dus nog even aan.

Zal tegen die tijd de vorderingen hier bijhouden.
@revolution-nl
Mijn nieuwbouwwoning wordt in 2020 opgeleverd. Bij oplevering wordt stadsverwarming direct afgesloten. Mail gestuurd aan Nuon. Aansluiting is verplicht, afname kan niet afgedwongen worden anders koppelverkoop. :9
niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

NNCi schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:31:
[...]

@revolution-nl
Mijn nieuwbouwwoning wordt in 2020 opgeleverd. Bij oplevering wordt stadsverwarming direct afgesloten. Mail gestuurd aan Nuon. Aansluiting is verplicht, afname kan niet afgedwongen worden anders koppelverkoop. :9
niet geschoten is altijd mis.
Bij ons is het expliciet opgenomen in het koopcontract dat de woning aangesloten wordt op het warmtenet en dat de algemene leveringsvoorwaarden van ennatuurlijk van toepassing zijn. Bij navraag bij ennatuurlijk blijkt dat de aansluiting pas na 5 jaar afgesloten kan worden.

Krom is het allemaal wel..

Voor mij zegt het al genoeg dat dit soort trucen nodig zijn om "klandizie" te houden. Maffia praktijken zijn het..

Maar ik ga de buurt de komende jaren mooi laten zien dat het ook zonder ennatuurlijk kan onder het mom "goed voorbeeld doet goed volgen" :D

[ Voor 21% gewijzigd door revolution-nl op 21-01-2019 20:38 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NNCi
https://ennatuurlijk.nl/s...an%20het%20warmtenet_.pdf

ken je deze af. afsluiten kost je € 423

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

:o hij is aangepast *O* . Dit waren de algemene voorwaarden van een paar maanden terug.
Geweldig nieuws, kan de eneco warmteset direct bij het oud-ijzer >:)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jWLPwdH/afsluiten.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door revolution-nl op 21-01-2019 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
niet te geloven 7(8)7.

probeer contact op te nemen met je warmteleverancier zodat je woning direct bij oplevering van een slotje voorzien kan worden. Wellicht gaan ze geen kosten in rekening brengen.
revolution-nl schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:54:
[...]

Waarschijnlijk was het onrechtmatig en zijn ze teruggefloten? Dank voor het onder de aandacht brengen _/-\o_ !
Tip, neem contact op met je warmteleverancier en probeer bij oplevering van je woning direct een slotje te krijgen. Dat kan alle partijen tijd en geld schelen.

[ Voor 93% gewijzigd door NNCi op 21-01-2019 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Waarschijnlijk was het onrechtmatig en zijn ze teruggefloten? Dank voor het onder de aandacht brengen _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimk
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-09 17:05
Ik had een mail naar Nuon gestuurd over veel te hoog verbruik in de winter, vrijdag door Nuon gebeld. Geen fatsoenlijk antwoord op hoog verbruik, hij zei zelfs dat ik met 6 Gj in december veel onder de gemiddelde zit (al geeft Nuon app aan dat het 30% boven gemiddeld is, dus iemand liegt).

Afsluiten van de stadsverwarming is geen probleem en kan ik zo aanvragen. Alleen wat is alternatief?

Ik vroeg nog of ze een wireless module in de unit kunnen zetten, zodat ik draadloos de data kan uitlezen, om een inzicht te krijgen wanneer verbruik hoog is. Maar hij zei dat het niet bestaat, terwijl in de unit instructie een overzicht van alle modules zit inclusief wireless modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 16:08
Nuon biedt inderdaad zelf helaas geen manier op de sv-unit uit te lezen.
Ik weet niet welke je hebt, maar hier kan ik hem uitlezen mbv een infrarood signaal. Ik had het werkend met een arduino.
Deze sensor gebruikte ik. En dan kreeg ik het verbruik + meer info terug.
(Ik wou dit en meer loggen in een MySensors project, maar dat project ligt stil omdat ik de warmwater meter niet krijg uitgelezen (al jaren) ;( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
revolution-nl schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:44:
[...]

:o hij is aangepast *O* . Dit waren de algemene voorwaarden van een paar maanden terug.
Geweldig nieuws, kan de eneco warmteset direct bij het oud-ijzer >:)

[Afbeelding]
Uhm, niet om de pret te verpesten en ik kan het mis hebben, maar kan je dat geel gearceerde deel niet ook lezen als "De eerste 5 jaar kunt u zich niet laten afsluiten"? Ik meen iig te hebben gelezen dat het nogal een voor komt dat je de eerste 5 jaar sowieso verplicht bent om stadswarmte af te nemen.
ProudElm schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:49:
Nuon biedt inderdaad zelf helaas geen manier op de sv-unit uit te lezen.
Ik weet niet welke je hebt, maar hier kan ik hem uitlezen mbv een infrarood signaal. Ik had het werkend met een arduino.
Deze sensor gebruikte ik. En dan kreeg ik het verbruik + meer info terug.
(Ik wou dit en meer loggen in een MySensors project, maar dat project ligt stil omdat ik de warmwater meter niet krijg uitgelezen (al jaren) ;( ).
Let hier wel mee op:

In Almere is de Kamstrup Multical 401 de meest voorkomende meter. En deze is inderdaad ook geschikt om gelezen te worden met de hierboven genoemde IR sensor.

Echter, Nuon heeft er hier voor gekozen om de betreffende meter van stroom te voorzien via een batterij (met een levensduur van gemiddeld 10 jaar). Iedere keer dat je de Multical actief uitleest met de IR sensor, gaat de levensduur van de batterij achteruit.

Ik heb dit zelf ook een keer voorgelegd aan Nuon en, je verwacht het al, ze verbieden di dus. Tegelijk gaven ze ook aan mij aan dat er voorlopig geen plannen zijn om de meter wél uitleesbaar te maken, ondanks het feit dat Kamstrup hier diverse opties voor biedt (ook qua stroomvoorziening), zefls op de bestaande Kamstrup 401.

Dat Nuon zegt dat het allemaal niet bestaat is dus sowieso een leugen. Werkelijk onbegrijpelijk, zeker aangezien netbeheerders ondertussen druk bezig zijn om elektriciteitsmeters en gasmeters te vervangen door een 'slim' model. Even los van de discussies omtrent de wenselijkheid hiervan (of gebrek daaraan) ontstaat er dus ook op dit vlak alweer ongelijkheid: Consumenten met gas hebben straks een zeer simpele manier om met een P1 lezer of desnoods een online aanbieder inzicht te krijgen in hun gebruik. Maar voor stadsverwarmingsklanten blijft het handwerk......

[ Voor 32% gewijzigd door eymey op 23-01-2019 10:22 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Ja ik wist dat van die batterij. Het idee was 2x per dag ofzo uit te lezen. Dan heb je een beeld.
Had toen ook contact gehad, maar verboden werd het mij toen niet eigenlijk..? Lekker typisch weer.. |:(

En ja, als SV-klant blijft je buiten al die leuke gadgets.. Zo zou ik ook graag TOON willen hebben gehad, leuk ding.. maar nee hoor.. ongeschikt voor SV-klanten (daar gelaten dat ik in NUON gebied zit, dat was niet eens het probleem volgens ENECO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:48

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

(jarig!)
eymey schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:17:
[...]
Uhm, niet om de pret te verpesten en ik kan het mis hebben, maar kan je dat geel gearceerde deel niet ook lezen als "De eerste 5 jaar kunt u zich niet laten afsluiten"?
Als ik het goed begrijp is het gele gearceerde dus de oude, niet meer geldige voorwaarde :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimk
Ik heb mijn slimme meter via P1 aan Synology NAS met Home Assistant aangesloten. Werkt prima, en goed inzicht in verbruik en productie van energie (heb zonnepanelen). En ik wou hetzelfde voor de sv-unit (Kamstrup Multical 402), maarja... Dat IR kabeltje heb ik al gezien, maar werd niet echt enthusiast van. Ik denk dat Nuon dat expres verbiedt, omdat anders gebruikers kunnen zien dat het allemaal voor geen meter klopt en stadsverwarming hartstikke duur is.

Ik denk dat ik Tado radiatorknoppen ga bestellen en zetten op 3 radiatoren die ik gebruik. Dan worden ze uitgezet als er niemand thuis is. 3 knoppen voor 250 euro worden waarschijnlijk snel terugverdiend als verwarming kosten van 100 euro naar 30 zakken.

[ Voor 21% gewijzigd door dimk op 23-01-2019 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Voor de verwarming heb ik hier benenden knoppen van Max! van Conrad. Niet duur, werken prima. Schema instellen en klaar. Hier toch altijd wel iemand thuis dus geen gedoe met onregelmatigheid. Heb ook die Cube, dus kan via de app ook een en ander.

Maar ik ben nu bezig met o.a. de lampen van ikea e.e.a. smart te maken. Dus ik ga ook de verwarming zelf smart maken. Merkt 'het systeem' dan er niemand thuis is, hop, kachel naar beneden.

Nu voor boven nog wat verzinnen, raam open is direct kachel vol aan 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
ProudElm schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:23:
Ja ik wist dat van die batterij. Het idee was 2x per dag ofzo uit te lezen. Dan heb je een beeld.
Had toen ook contact gehad, maar verboden werd het mij toen niet eigenlijk..? Lekker typisch weer.. |:(

En ja, als SV-klant blijft je buiten al die leuke gadgets.. Zo zou ik ook graag TOON willen hebben gehad, leuk ding.. maar nee hoor.. ongeschikt voor SV-klanten (daar gelaten dat ik in NUON gebied zit, dat was niet eens het probleem volgens ENECO)
Hmm, uit nieuwsgierigheid: Waarom zou Toon ongeschikt zijn voor SV ? (los van het feit dat je dus het verbruik niet te zien krijgt). Neem aan dat Toon verder wel aan/uit kan sturen (en dus bv. een klep aansturen).

En verder, tsja.... ik denk niet dat Nuon het verbiedt omdat we dan zouden zien dat er niets klopt. Sowieso: Het aangegeven Gj gebruik (althans hier thuis) ziet er heel aannemelijk (en volgens mijn verwachting uit). Het is alleen het vastrecht en huur afleverset dat het zo duur maakt.

Overigens, "Verbieden" is misschien mijn interpretatie, maar ik had het een keer op het forum gevraagd. En daar werd me dringend gevraagd om die oplossing niet te gebruiken, met name vanwege de batterij.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Geen idee, dat zou je zeggen. Maar zodra je melde in het aanvraag formulier dat je SV had, was het antwoord altijd nee. Ook op het enoco forum van toon was het antwoord nee.

Denk omdat je het gebruik dus niet kon inzien, dat daarom eneco het tegenhield.

Dus.. eind afrekening van de nuon binnen.. Ik heb dit jaar 56% aan vast recht betaald voor mijn warmte!! Dit begint toch wel erg schreef te lopen zo!!
Nu betaalde ik dus dit jaar €600 aan warmte. Voor 12GJ. Geen idee of dat verbruik hoog of laag is, wel volgens nuon ruim onder het gemiddelde. Maar ik krijg warm water apart binnen, dus wellicht maakt dat nog iets uit?

Ik ga verder aan het rekening kwa warm water, dit kost mij nu €4,80 pet m3. Toch eens proberen te schatten wat een e-bolier mij kan opleveren in de keuken..

[ Voor 52% gewijzigd door ProudElm op 24-01-2019 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimk
12Gj lijkt mee zeer weinig, bij mij staat 42GJ op de rekening, slechts met 3 radiatoren op stand 2 en wat vloerverwarming 8)7 en alsnog zegt Nuon dat het weinig verbruik is 8)7 8)7 8)7

maar ik zie niet echt een alternatief, heb nog veel twijfels over de warmtepomp, hier een nice artikel:
https://www.linkedin.com/...r-kunt-door-rob-goossens/

Ik heb er niet echt plek thuis voor een binnen unit ter grootte van een koelkast en daarnaast helemaal geen zin om alle tegels in de tuin weg te halen om buizen in de grond te stoppen (het is pas afgelopen zomer aangelegd), en dan nog al die leidingen van buiten naar binnen, fundament boren |:( convectoren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo89
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:44
dimk schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:18:
maar ik zie niet echt een alternatief, heb nog veel twijfels over de warmtepomp, hier een nice artikel:
https://www.linkedin.com/...r-kunt-door-rob-goossens/
Dat artikel is wel heel overdreven, 50.000 euro om je huis klaar te maken voor een warmtepomp :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 01:02
Bobo89 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:04:
[...]

Dat artikel is wel heel overdreven, 50.000 euro om je huis klaar te maken voor een warmtepomp :X
Ik kom anders aardig in de buurt.

10.000 om mijn oude vloertegels te verwijderen, vloer te laten vrezen , verwarmingsbuis leggen, afwerken en nieuwe vloer.

20.000 aan isolatie , vloer in de kruipruimte, buitenmuur isolatie (hoekwoning), HR ++ glas voor een deel van de woning en een nieuwe voordeur.

5000? Aan 6 ltw radiatoren incl. Montage

1000 misschien 1500 vloerverwarming voor de badkamer.

En dan de pomp nog.

Wil het allemaal nog een beetje leuk mijn kant opkomen ben ik ook 5000 kwijt aan 10 zonnepanelen.

Woning uit 1973, zelf al dakisolatie, spouwmuurisolatie (maar is niet afdoende) etc.

Ik wilde eigenlijk de komende jaren 50.000 euro gaan aflossen op mijn hypotheek...geen idee of ik dat nog kan doen. Dus zeg het maar.

[ Voor 7% gewijzigd door Cobb op 24-01-2019 17:25 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:48

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

(jarig!)
ProudElm schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:11:
Nu betaalde ik dus dit jaar €600 aan warmte. Voor 12GJ.
Dat is €0,18/kWh.
Een elektrische boiler doet €0,22/kWh
Een warmtepomp(boiler) doet dat voor ca €0,06/kWh thermisch.
Met zo'n laag verbruik (ca 350 kuub gas equivalent!) kan de Atlantic Explorer uit het cv-warmtepompboiler je huis het hele jaar warmhouden.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
dimk schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:18:
12Gj lijkt mee zeer weinig, bij mij staat 42GJ op de rekening, slechts met 3 radiatoren op stand 2 en wat vloerverwarming 8)7 en alsnog zegt Nuon dat het weinig verbruik is 8)7 8)7 8)7
Wij verwarmen in principe alleen beneden, mbv tijdschakelaars. Op tijd uit, door de weeks op 2100. Lekker op de bank met een dekentje.. lekker knus :-)
Ik had niet ingeschat hoe weinig het is.. Is dan ook een relatief kleine tussenwoning. O-)
Proton_ schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:34:
[...]

Dat is €0,18/kWh.
Een elektrische boiler doet €0,22/kWh
Een warmtepomp(boiler) doet dat voor ca €0,06/kWh thermisch.
Met zo'n laag verbruik (ca 350 kuub gas equivalent!) kan de Atlantic Explorer uit het cv-warmtepompboiler je huis het hele jaar warmhouden.
Tja, wellicht toch eens kijken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:25
Cobb schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:24:
[...]

Ik kom anders aardig in de buurt.

10.000 om mijn oude vloertegels te verwijderen, vloer te laten vrezen , verwarmingsbuis leggen, afwerken en nieuwe vloer.

20.000 aan isolatie , vloer in de kruipruimte, buitenmuur isolatie (hoekwoning), HR ++ glas voor een deel van de woning en een nieuwe voordeur.

5000? Aan 6 ltw radiatoren incl. Montage

1000 misschien 1500 vloerverwarming voor de badkamer.

En dan de pomp nog.

Wil het allemaal nog een beetje leuk mijn kant opkomen ben ik ook 5000 kwijt aan 10 zonnepanelen.

Woning uit 1973, zelf al dakisolatie, spouwmuurisolatie (maar is niet afdoende) etc.

Ik wilde eigenlijk de komende jaren 50.000 euro gaan aflossen op mijn hypotheek...geen idee of ik dat nog kan doen. Dus zeg het maar.
Ik heb/had al hr++ beglazing, en spouwmuurisolatie vanaf de bouw in 93, maar verder ben ik gewoon 1 op 1 over gestapt op een warmtepomp. Totale kosten, 17k en dat was incl. omzetten van de meterkast naar 3 fase omdat ik ook een doorstroomverwarmer ter vervanging van onze eboiler wilde. De warmtepomp is zelfs een slag te zwaar, omdat ik dacht dat de 7kw misschien te licht zou zijn, dus 9kw en die was 3k duurder.

Warmtepomp zelf was 12k incl installatie, draait prima op de bestaande radiatoren en het hele huis is nu 20 graden tegen lagere kosten als de stadsverwarming 17 graden boven en 19 beneden.
Beneden 2x 160cm T22 radiator, boven T11 en een design voor de badkamer. 1 radiator is beneden voorzien van een 160cm climatebooster (€300) maar die is z'n geld 100% waard.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

eymey schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:17:
[...]

Uhm, niet om de pret te verpesten en ik kan het mis hebben, maar kan je dat geel gearceerde deel niet ook lezen als "De eerste 5 jaar kunt u zich niet laten afsluiten"? Ik meen iig te hebben gelezen dat het nogal een voor komt dat je de eerste 5 jaar sowieso verplicht bent om stadswarmte af te nemen.
Klopt! Dit is de variant van medio vorig jaar, dat sterretje is er in de meest recente versie uitgehaald :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:42
ProudElm schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:11:
Geen idee, dat zou je zeggen. Maar zodra je melde in het aanvraag formulier dat je SV had, was het antwoord altijd nee. Ook op het enoco forum van toon was het antwoord nee.

Denk omdat je het gebruik dus niet kon inzien, dat daarom eneco het tegenhield.

Hmm, mijn Toon doet het prima met SV. En sinds een maand kan ie ook weer de electriciteit uitlezen (ze hadden in een update het stukgemaakt waardoor ik maar een van de 2 kon uitlezen). Toen ik daarover belden zeiden ze inderdaad ook dat ze geen SV ondersteunen, maar het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Ja.. Ik snap best dat het kan.. Alleen snap ik best dan Enoco het niet doet/wil. Want je kan alleen het elektriciteit deel uitlezen neem ik voor het gemak aan bij jouw? Of schakel je je e ook de aan/uit klep mee die je wellicht hebt? Dat die als thermostaat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ben wel benieuwd wat anno 2022 de mogelijkheden zijn om van de stadsverwarming af te kunnen. Iemand ervaringen hiermee in de regio Purmerend (en met de SVP)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:10
Ferra schreef op zondag 6 maart 2022 @ 08:31:
Ben wel benieuwd wat anno 2022 de mogelijkheden zijn om van de stadsverwarming af te kunnen. Iemand ervaringen hiermee in de regio Purmerend (en met de SVP)?
De opties zijn niet veel anders dan 7 jaar geleden.
Verwarming:
Lucht/Water warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen #10
Lucht/lucht warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen
Ervaringen infraroodverwarming
Water/water warmtepomp voor het verwarmen/koelen van je huis

Daarnaast afhankelijk van je situatie ook nog wat regelen voor warmwater.

Wat handig voor jou een handige optie is hangt af van (soort)woning en je warmte en warmwaterverbruik. Maar dan kun je denk beter even een eigen topic beginnen met de nodige info.

Wat tegenwoordig wel een extra drempel is de afsluittarieven die ze mogen rekenen,.. 3200 euro :X
https://svpbv.nl/klant-info/tarieven/ (onderaan)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste