Wat toevallig, zat er van de week nog over te denken

Week of 3 geleden was ik op bezoek bij 'kennissen van kennissen', die hadden aantal van zulke panelen.
Was die week best koud, je stapt de WC in en direct voel je gewoon de warmte van boven, alsof er een vol zonnetje naar binnen schijnt, zeer fijn. Probleem, niets in de WC was echt warm, tegels waren koud en WC bril was ook even 'oh oh' momentje

Die was trouwens geschakeld op sensor van het licht, dus bleef daarna maar iets van 10sec doorgaan. Ik neem aan dat als zo'n ding lang aan staat, je wel alles op temperatuur kan krijgen, weet alleen niet of dat echt zo efficient is.
Zij hadden ze ook in de badkamer, de badkamer was vooral om in de ochtend snel je zut te doen of de douch aan te gooien, maar het moment dat dat ding uit gaat, is meteen alle warmte foetsie. Zoals je zelf zegt, het is 'gevoelswarmte', waar ik het dus geweldig vind, maar ook best onhandig. Ben daar maar even kort geweest, dus kan weinig zeggen over de badkamer, maar was voor hem (en z'n vrouw) goed genoeg in de ochtend.
We hebben er even kort over gepraat, maar grootste punt waar ik wel even van opkeek, zo'n plaat verbruikt rustig 200-400watt, de grote versie die ze in de badkamer hadden was 400watt, maar ze zijn er zelfs tot ergens 700watt. Ik had het idee dat bv houten muren eerder warm leken te worden dan tegels, maar hij wist er zelf niet bijzonder veel vanaf, ze zaten al in het huis toen ze het vorig jaar kochten en hij was er verder wel 'ok' mee.
Maar heb zo'n idee dat je zonder zonnepanelen toch behoorlijk wat gaat verbruiken om dit als echte verwarming te gebruiken, hij zou daar richting de zomer toch flink gaan verbouwen dus hij vond het wel ergens best for the time being. Doet me beetje denken aan de zon op een winterdag, flink onder nul maar toch voel je je behoorlijk warm, qua ruimte ziet het er echt mooi uit, maar toen ik het verbruik hoorde.. vond ik opeens een split-airco installatie niet eens zo slecht om te hebben

[Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 07-02-2019 20:46]