Ik zie op die site een losse controller met daarin een aan/uit knop.Sebazzz schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:59:
Ik ben ook in de markt voor een infraroodpaneel, specifiek als combinatie met plafondverlichting, om het comfort in de badkamer te verhogen - tijdens douchen/badderen en bij afdrogen erna.
Ik heb gevonden:
- Byecold Infrarood Verwarmingspaneel Plafond met Verlichting - 370W - 63x65.5x3.3cm Gek trouwens - volgens de specificaties moet het paneel bijna vierkant zijn, maar de foto toont een heel rechthoekig paneel
- VH Infrarood paneel met LED verlichting - Hoog vermogen IR - Instelbare lichtkleur - LED dimbaar - 63 x 108 cm - 700 W
Geen prioriteit, maar een nice to have, is het kunnen aansturen met Home Assistant (alleen IR is ook goed).
Voornaamste twijfel zit in het vermogen, het plafond is 2.4 meter hoog maar het is geen gigantisch grote badkamer. 220x230cm waarbij 80cm in de breedte wordt ingenomen door het bad. Ik verwacht ook dat ik deze niet direct in serie op de lichtschakelaar (trekschakelaar) kan zetten, i.v.m. het elektrisch vermogen - klopt dat?
Vermoedelijk is de plaat dus constant aangesloten op de netspanning en hoef je daar geen dagelijks te gebruiken schakelaar tussen te plaatsen.
Verder lijken ze wel heel erg op elkaar, vermoedelijk zelfde fabriek. Als je met Google lens op de plaatjes zoekt zie je dit model ook terug bij andere sites met andere merknamen en reviews.
[ Voor 8% gewijzigd door Wolly op 28-12-2024 13:00 ]