Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Pagina: 1 ... 88 ... 99 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tfomas
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-05-2024
The Eagle schreef op maandag 19 december 2022 @ 20:54:
[...]

Ja, alleen heb je er twee nodig (of een splitter van 2 naar 1, maar gewoon twee kabels is handiger) omdat je Audiolab alleen echte pre outs heeft voor links en rechts. Die moet je dus best den aansluiten, anders ga je dingen missen. Pre outs sluit je aan op de tulp ingangen links en rechts op de SVS.
Vervolgens je versterker op Operating mode Pre-Power zetten (zie pag 9 van je handleiding). En dan je sub verder inregelen naar je eigen smaak :)
Hartstikke bedankt voor je uitgebreide reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hier maar even reageren, DM's beantwoorden lijkt me niet de manier om kennis centraal beschikbaar te houden ;)

Een losse stereo tulpkabel van een paar meter gaat werken, maar liever zou ik 2x een echte subwoofer kabel pakken. Die hebben meestal net wat meer afscherming en das bij langere lengtes soms wel handig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tfomas
  • Laatst online: 14-05-2024
Oke top dan ga ik dat doen!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:53
Uh, ik wil eigenlijk Dali 104 vloerstaanders een stuk inkorten 8)
Cm of 25 van de onderkant af zodat ze in een kast passen…

Ik heb veel ervaring met speakers maar hier kom ik niet goed uit of het een k idee is of dat het mogelijk is, mits je in de kast de weg verlengt door afwisselende interne halve plankjes.
Iemand een link of lachen jullie me meteen uit :9

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Shocked schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:06:
Uh, ik wil eigenlijk Dali 104 vloerstaanders een stuk inkorten 8)
Cm of 25 van de onderkant af zodat ze in een kast passen…

Ik heb veel ervaring met speakers maar hier kom ik niet goed uit of het een k idee is of dat het mogelijk is, mits je in de kast de weg verlengt door afwisselende interne halve plankjes.
Iemand een link of lachen jullie me meteen uit :9
Ja :+
Maar hier een linkje:
https://www.marktplaats.n...-104-denmark-luidsprekers
Voor 55 euro zou ik het daar eerst op proberen :P

Maar ik kan je nu al met zekerheid zeggen dat je geluid er flink op achteruit zal gaan. Vloerstaanders gaan lager dan bookshelves omdat ze kastvolume hebben. Haal je dat weg is meestal het laag weg, alsook sowieso alle akoestische eigenschappen van de kast.
Ik zou de boel heel laten en andere speakers kopen. Extra subje er bij voor het laag :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-06 18:37
Shocked schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:06:
Uh, ik wil eigenlijk Dali 104 vloerstaanders een stuk inkorten
Ik ben het eens met hierboven. Bouwkundig moet het allemaal wel lukken, maar die gepoorte speakers zijn vaak ook nog eens gestemd op de frequentie waar de woofer onderin ophoudt.

Dat zorgt ervoor dat je boxen lager weergeven dan alleen de diameter van je woofer. Lekker volle bas dus.

Als je die poort inkort, ben je niet alleen die bas kwijt. je loopt het risico dat die poort ergens op gestemd raakt waar de woofer al goed weergeeft en dan heb je ineens een enorme piek op die frequentie. Dat veroorzaakt onnodig en onwenselijke dreunen in de lage weergave.

Ik vind het daarom af te raden en adviseer om daarvoor bestemde bookshelf speakers te kopen.

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:53
@The Eagle en @vlaaing peerd
Naar dat dat marktplaatslinkje had ik ook al zitten loeren :+ Eigen spullen mollen en dan moeten toegeven dat het een mislukt project is, is mij te vaak overkomen.
Kastvolume verkleinen is altijd een ding, jullie hebben natuurlijk gelijk maar dat wilde ik niet horen…
We staken de gedachte, had de zaag graag willen pakken…

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanisH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-07-2024
Dag iedereen

Ik heb een korte en misschien stomme vraag. Mijn vriendin en ik hebben nog niet zo lang geleden een huis gekocht. De vorige eigenaars hadden een geluidsinstallatie met 2 speakers boven zich. Die speakers waren verbonden met 2 draadjes (zie foto). Mijn vraag is of die aansluiting nog kan gebruikt worden voor de recente HiFi installaties of het iets van vroeger is.
Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCuLCYsTN71sVElJ4bRqBIGXKnE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XvwEyNbajhy0BqIBxreWEkyk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:41

FeaR

In GoT we trust

JanisH schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:55:
Mijn vraag is of die aansluiting nog kan gebruikt worden voor de recente HiFi installaties of het iets van vroeger is.
Recente versterkers werken nog steeds met die aansluiting.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 30-12-2022 11:00 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:22
JanisH schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:55:
Dag iedereen

Ik heb een korte en misschien stomme vraag. Mijn vriendin en ik hebben nog niet zo lang geleden een huis gekocht. De vorige eigenaars hadden een geluidsinstallatie met 2 speakers boven zich. Die speakers waren verbonden met 2 draadjes (zie foto). Mijn vraag is of die aansluiting nog kan gebruikt worden voor de recente HiFi installaties of het iets van vroeger is.
Alvast bedankt!

[Afbeelding]
Kan prima, ziet eruit als gewoon koperdraad. Dat betekent dat je hiermee luidsprekers op een versterker kan aansluiten.

Het is dus luidsprekersnoer. Geen signaalkabel (stel dat je overweegt om er actieve speakers neer te hangen, zal je dit kabeltje moeten vervangen door een 230V kabel en een signaalkabel).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het lijkt me, aangezien hier nogal regelmatig vragen worden gesteld, nuttig hieraan toe te voegen dat voor luidsprekerkabel elk willekeurig snoer kan worden gebruikt. Dit omdat hier vaak veel te moeilijk over wordt gedaan. Enerzijds door gewiekste verkopers, anderzijds uit onwetendheid en zich door hen laten aanpraten hier de nodige aandacht aan te besteden. Wat betreft signaalkabel ook wel interlinkkabel genoemd, zoals verbindingen met apparaten zoals platenspelers e.d., is er moeilijk over doen ook niet nodig, als het maar afgeschermd snoer is. En dat hoeft helemaal niet veel te kosten.

[ Voor 3% gewijzigd door Techneut op 30-12-2022 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik heb een pi met Allo Boss DAC (analoge uitgangen). Draait nu Volumio op.
Kan ik die ook als externe dac gebruiken (HDMI als ingang gebruiken op een of andere manier)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-06 20:11
Wie kan me helpen?

Voor m'n surrounds ben ik op zoek naar 25m witte 1,5mm2 kabel (mag zelf cca zijn), ZONDER bedrukking (eventueel een polariteitslijn mag).

Al 2 kabels teruggestuurd die toch letters en cijfers over de volledige lengte hadden, ondanks de foto's op de website het tegendeel lieten blijken.

Of kan ik hiervoor gewone electriciteits kabel gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

The Eagle schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:36:
Kan ik die ook als externe dac gebruiken (HDMI als ingang gebruiken op een of andere manier)?
Bedoel je met "die" de rPi of de Boss, of beide?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

franssie schreef op zondag 1 januari 2023 @ 14:21:
[...]

Bedoel je met "die" de rPi of de Boss, of beide?
De combinatie van beiden. Ik wil mijn pi met Volumio behouden en gebruiken, maar zou leuk zijn als ik hem tegelijkertijd als externe dac in kon zetten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

jastas schreef op zondag 1 januari 2023 @ 13:45:
Wie kan me helpen?

Voor m'n surrounds ben ik op zoek naar 25m witte 1,5mm2 kabel (mag zelf cca zijn), ZONDER bedrukking (eventueel een polariteitslijn mag).

Al 2 kabels teruggestuurd die toch letters en cijfers over de volledige lengte hadden, ondanks de foto's op de website het tegendeel lieten blijken.

Of kan ik hiervoor gewone electriciteits kabel gebruiken?
Ga jij op een afstand van een meter die lettertjes van 1mm groot kunnen lezen? ;)
Having said that: bouwmarkt, wit tweelingsnoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
The Eagle schreef op zondag 1 januari 2023 @ 14:32:
[...]

Ga jij op een afstand van een meter die lettertjes van 1mm groot kunnen lezen? ;)
Having said that: bouwmarkt, wit tweelingsnoer.
Yep 😁, en vooral: die kabels moeten tegen de muur (in de hoek) komen. Daar zit je gewoon naast, en er zijn VEEL letters op gedrukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Volgens mij is dat niet mogelijk. Ik heb er in het verleden uitgebreid naar gezocht. En dat net nog even dunnetjes over gedaan.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:09

kraats

Ik rol

de HDMI van de Pi is alleen een uitgang. Je hebt dus geen ingangen op de combi zitten die Spdif kan accepteren. De DAC zelf gebruikt i2s als ingang, maar dat krijg je normaal niet uit een consumenten-audioapparaat.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-06 11:46

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Techneut schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:04:
Het lijkt me, aangezien hier nogal regelmatig vragen worden gesteld, nuttig hieraan toe te voegen dat voor luidsprekerkabel elk willekeurig snoer kan worden gebruikt. Dit omdat hier vaak veel te moeilijk over wordt gedaan. Enerzijds door gewiekste verkopers, anderzijds uit onwetendheid en zich door hen laten aanpraten hier de nodige aandacht aan te besteden. Wat betreft signaalkabel ook wel interlinkkabel genoemd, zoals verbindingen met apparaten zoals platenspelers e.d., is er moeilijk over doen ook niet nodig, als het maar afgeschermd snoer is. En dat hoeft helemaal niet veel te kosten.
Ik heb ook hier moeilijk over gedaan....domdom. Uiteindelijk pakte ik een lampsnoer (0,75mm2). 8)7 Omdat ik geen rood/zwarte tweelingdraad in huis had.
Zelfs zo'n lampsnoer is veel dikker dan een Haribo dropveter-luidsprekersnoer die je ziet bij speakers (uit de kringloopwinkel).En zo'n lampsnoer gaat ook langer mee.

Hier hebben ze lampsnoer vergeleken met luidsprekerkabels. :D
https://www.alpha-audio.n...ekerkabel-tot-200-euro/2/

[ Voor 7% gewijzigd door MedionAkoya op 01-01-2023 15:02 ]

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

En anders gewoon kabelgootje, net zo makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

The Eagle schreef op zondag 1 januari 2023 @ 14:30:
[...]

De combinatie van beiden. Ik wil mijn pi met Volumio behouden en gebruiken, maar zou leuk zijn als ik hem tegelijkertijd als externe dac in kon zetten :)
Met zoiets zou dat moeten werken als er linux drivers voor bestaan lijkt mij
https://www.amazon.nl/Cap...I-naar-USB/dp/B09LRLYB62/

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:27
OMG. Het lampsnoer "is wat stroef en het mist zeker wat detail". Ik wil voor de toevallige voorbijganger toch even gezegd hebben: deze test is onzin en hoort thuis in het Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6 draadje.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
RichieB schreef op zondag 1 januari 2023 @ 17:20:
[...]

OMG. Het lampsnoer "is wat stroef en het mist zeker wat detail". Ik wil voor de toevallige voorbijganger toch even gezegd hebben: deze test is onzin en hoort thuis in het Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6 draadje.
Dit. Ik heb de bedrukte kabel ook weer retour gestuurd, en me 50m (nu hopelijk wel onbedrukte) cca kabel gekocht. Tis tenslotte om 2 kleine surrounds aan te sturen, dan hoef je geen fortuin uit te geven.

Een kabelgoot was idd ook een oplossing, maar kost meer dan die kabel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-06 22:34
jastas schreef op zondag 1 januari 2023 @ 21:43:
[...]

Dit. Ik heb de bedrukte kabel ook weer retour gestuurd, en me 50m (nu hopelijk wel onbedrukte) cca kabel gekocht. Tis tenslotte om 2 kleine surrounds aan te sturen, dan hoef je geen fortuin uit te geven.

Via de kruipruimte en gaatjes boren? Infrezen in de muren?

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okidizzle
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-03 11:10
Dit soort verzoeken hoort ook in Vraag & Aanbod.

[ Voor 86% gewijzigd door FeaR op 04-01-2023 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Tussengas
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-05-2024
Korte vragen topic :)
Probleem: Geluid gaat niet zacht genoeg.
Niveau 1 is niet keihard of iets, maar het is wel te hard voor een zacht muziekje op de achtergrond bij lezen bijvoorbeeld. Komt dit bekend voor?

Nieuwe tv, nieuwe soundbar.
Aangesloten via hdmi eARC.
Ik kan geen instellingen op de TV vinden mbt output. En op de soundbar (ook de bijbehorende apps), alleen equalizer, maar daarmee red ik het niet.

Soundbar: Philips tab8205 + TV: LG 43NANO766QA (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:55

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Kan iemand mij duidelijk maken wat 'Hoogte audio' inhoudt?

Ik heb een Sonos systeem en in de app heb ik een optie Hoogte audio met als beschrijving:

Pas het geluidsniveau van het hoogtekanaal aan bij meeslepende audioformaten.

Geen idee waar het betrekking op heeft. Wel al de suggestie dat het met Atmos te maken zou hebben. Maar wat is het precies? Komt in de app ook alleen voor bij een surroundopstelling. Niet bij stereo of een enkele luidspreker.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

GerCor schreef op maandag 9 januari 2023 @ 00:19:
Kan iemand mij duidelijk maken wat 'Hoogte audio' inhoudt?

Ik heb een Sonos systeem en in de app heb ik een optie Hoogte audio met als beschrijving:

Pas het geluidsniveau van het hoogtekanaal aan bij meeslepende audioformaten.

Geen idee waar het betrekking op heeft. Wel al de suggestie dat het met Atmos te maken zou hebben. Maar wat is het precies? Komt in de app ook alleen voor bij een surroundopstelling. Niet bij stereo of een enkele luidspreker.
Bij Atmos kun je speakers plaatsen die geluid uit de hoogte laten klinken (dus van boven je). Dat bedoelen ze.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Heroic_Nonsense schreef op maandag 9 januari 2023 @ 00:33:
[...]

Bij Atmos kun je speakers plaatsen die geluid uit de hoogte laten klinken (dus van boven je). Dat bedoelen ze.
Heb je het dan over luidsprekers die het geluid naar boven 'stralen' of over luidsprekers in het plafond?

Nu heb ik een soundbar, de Beam gen 2, van Sonos. Die is geschikt voor Atmos. De Beam heeft geen naar bovengerichte luidsprekers. Wordt gesimuleerd, geloof ik. De Arc heeft dat wel. Maar wat gebeurt er als ik de schuifbalk in de app verhoog of verlaag? Wat zou je dan moeten horen/merken?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

GerCor schreef op maandag 9 januari 2023 @ 00:50:
[...]

Heb je het dan over luidsprekers die het geluid naar boven 'stralen' of over luidsprekers in het plafond?

Nu heb ik een soundbar, de Beam gen 2, van Sonos. Die is geschikt voor Atmos. De Beam heeft geen naar bovengerichte luidsprekers. Wordt gesimuleerd, geloof ik. De Arc heeft dat wel. Maar wat gebeurt er als ik de schuifbalk in de app verhoog of verlaag? Wat zou je dan moeten horen/merken?
Dat kan allebei. Het doel is geluid dat van boven komt; dat kun je voor elkaar krijgen door luidsprekers in of bij het plafond te plaatsen, of geluid via het plafond laten weerkaatsen.

Wart die schuif doet? Geen idee, ik heb die soundbar zelf niet. Ik zou zeggen: ga er mee spelen en zie (hoor) wat er gebeurt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 09-01-2023 09:42 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Heroic_Nonsense schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:41:
[...]

Dat kan allebei. Het doel is geluid dat van boven komt; dat kun je voor elkaar krijgen door luidsprekers in of bij het plafond te plaatsen, of geluid via het plafond laten weerkaatsen.

Wart die schuif doet? Geen idee, ik heb die soundbar zelf niet. Ik zou zeggen: ga er mee spelen en zie (hoor) wat er gebeurt :)
Zeker. Kan ik doen. Ik had natuurlijk eerst al even gezocht wat onder meeslepende audioformaten wordt verstaan. Dat is o.a. Atmos maar ook DTS: X en dus de nieuwste audioformaten en ik kwam die omschrijving tegen bij een Denon receiver. Alleen Hoogte audio zegt mij niks. Audio = geluid (horen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RichieB
GerCor schreef op maandag 9 januari 2023 @ 00:50:
[...]

Maar wat gebeurt er als ik de schuifbalk in de app verhoog of verlaag? Wat zou je dan moeten horen/merken?
Als je de schuif helemaal omlaag zet gaan je onderburen klagen, helemaal omhoog je bovenburen. Ergens in het midden hoor je het geluid zelf. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Laatst online: 13-06 13:40
jastas schreef op zondag 1 januari 2023 @ 21:43:
[...]

Je kan ook een sleeve rond de kabel trekken, bv deze https://www.audiophonics....nylon-4-11mm-p-11416.html. 50m daarvan kost ook wel al behoorlijk wat.

Ik zou persoonlijk toch liever een kabelgoot hebben, maar ik heb kinderen en katten rondlopen. Vaak is er dan ook nog de WAF, maar die van mij kan daar wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb een sonos beam. Bevalt me erggoed, erg clean als setup. Ik zou nu heel gemakkelijk in de sonos "val" kunnen trappen (niet pejoratief bedoeld) en deze speaker uitbreiden door veel sonos spul bij te kopen. Fronts, rears, sub, .. Duur grapje.

Op zich heb ik daar niets op tegen, en het sonos ecosysteem is goed te noemen. Het blijft natuurlijk een keuze. Enerzijds een geintegreerd/managed/closed/ontzorgend en app-afhankelijk maar wel mooi, gemakkelijk op te zetten en te gebruiken systeem. En anderzijds een meer modulaire opstelling die bestand is tegen planned obsolence en deprecated software en zo.

Alvorens erg hard te gaan in het sonos ecosysteem, wil ik toch nog een laatste keer een modulaire opstelling bestuderen (AV-receiver, ...). De nieuws artikelen van een tweetal jaar terug, met de overgang van S1 naar S2 bij sonos, en het laten vallen van heel wat hardware, zit bij mij nog fris in het geheugen en heb ik een ongemakkelijk gevoel bij. S2 naar een opvolger zal waarschijnlijk erg lang op zich laten wachten en minder 'radicaal' zijn. Chips/hardware/software, het is allemaal al jaren min of meer uitontwikkeld. Wat heb je nu helemaal nodig aan hardware om audiostreams rond te sturen/decoderen. Ook wifi is al jaren volwassen. Dus we zien het wel.

Wat de keuze eventueel kan beinvloeden is het aanbod aan kleiner formaat AV-receivers. Ik merk in de andere topics dat AV-receivers nog steeds het formaat hebben van audio-apparatuur uit de jaren '60. Ontwikkelingen staan niet stil en verkleining van componenten (tot op zekere hoogte) is iets wat ook voor audio apparatuur al jaren speelt en mogelijk is. Het is daarom niet meer nodig zich te houden aan het klassieke formaat van av apparatuur, die gebaseerd is op een platenspeler.

Wat zijn jullie ervaringen met klein formaat AV-receivers (qua vermogens voor een kleine woonkamer moet dit toch meer dan voldoende zijn?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Amos_x schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:26:

Wat is jullie ervaringen met klein formaat AV-receivers (qua vermogens voor een kleine woonkamer moet dit toch meer dan voldoende zijn?). Kan iemand me op weg helpen met tips in de richting van een aantal goede merken/modellen.
En dit maakt het een "aankoopadviesvraag". Open hier dus een nieuw topic: https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/76 en gebruik vooral de template. :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
teacher schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:10:
[...]

En dit maakt het een "aankoopadviesvraag". Open hier dus een nieuw topic: https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/76 en gebruik vooral de template. :Y
Geen aankoopadvies nodig of gevraagd. Ik heb het anders geformuleerd. Enkel op zoek naar wat kennis en ervaringen. Een veel gekocht of voorkomend model kan me op weg helpen om we wat in te lezen, via reviews en zo. Ook ivm hoeveel vermogen je nu echt nuttig kan gebruiken in de gemiddelde woonkamer.

Ben er gewoon niet echt in thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb een sonos beam. Bevalt me erggoed, erg clean als setup. Ik zou nu heel gemakkelijk in de sonos "val" kunnen trappen (niet pejoratief bedoeld) en deze speaker uitbreiden door veel sonos spul bij te kopen. Fronts, rears, sub, .. Duur grapje.
Fronts bestaan niet. Zit in de Beam. Je zou 2 x de One SL kunnen aanschaffen. Ben je een kleine € 400 kwijt. Sub mini voor € 500.

Dan heb je een prima 'draadloze' uitstekend klinkende Dolby surroundopstelling.

2 jaar geleden hadden TV's nog niet eens eARC. Nu is dat standaard. Over 10 jaar is er misschien wel weer een hele andere techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:10
Ik heb een Sony Bravia 4K lcd tv en een Marantz versterker.
Bij allebei kan ik kiezen voor HDMI enhanced (voor 4k), Als ik beide op enhanced zet krijg ik zwart beeld.
Als ik 1 van beide kies gaat het wel goed. wat is het beste om kiezen of maakt dat totaal niet uit?
Ik kijk iptv via KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Amos_x schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:27:
[...]

Geen aankoopadvies nodig of gevraagd. Ik heb het anders geformuleerd. Enkel op zoek naar wat kennis en ervaringen. Een veel gekocht of voorkomend model kan me op weg helpen om we wat in te lezen, via reviews en zo. Ook ivm hoeveel vermogen je nu echt nuttig kan gebruiken in de gemiddelde woonkamer.

Ben er gewoon niet echt in thuis.
Je had ongeveer een half A4tje nodig om je eigenlijk vraag te stellen: of we ervaring hadden met spul dat kleiner is dan 43cm breed :)

Korte antwoord: het is er, maar beperkt je meestal in de aansluitingen want daar heb je aan de achterkant fysiek ruimte voor nodig. 5.1 speaker aansluitingen nemen meer plaats in dan stereo, en je wilt ook graag een aantal hdmi aansluitingen hebben, dus dat gaat rap.

Reden dat die 43cm er nog steeds is: massaproductie. Je gaat niet zomaar een hele fabricagelijn aanpassen omdat iets kleiner kan. Door verkleinen van componenten en gebruik van software kun je wel veel meer functies op de zelfde fysieke ruimte kwijt. Das ook marketing technisch veel interessanter om aan te kunnen bieden aan consumenten :)

Wat je dus ziet is dat er wel slimline spul is, maar dat is met name beperkt in de hoogte, en vaak iets dieper - je moet nog steeds al die componenten kwijt, inclusief een standaard voedingsblok wat niet kleiner kan.
Verder zie je wel afwijkende vormfactors, maar dat is vanwege de beperkte fysieke ruimte dan meestal alleen stereo. Denk aan de Nad amp 1, Denon PMA50, argon audio sa1. Praat je ook over prijzig spul, want afwijkend van de standaard en dus relatief duurder in massaproductie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Ik heb oude 2-weg zelfbouw speakers. Gemaakt in de jaren 70/80 gok ik. Zijn verder gesloten kasten dus geen basreflex poorten oid. Ik heb ze nu een kort afstandje van de muur staan (zie foto) maar overweeg een andere inrichting. In feite wordt het eenzelfde soort opstelling als op de foto maar staan de speakers dan los op een metertje of twee van een grote raampartij aan de linkerkant en muurpartij met (hangende) kasten aan de rechterkant (en wat dichter naast de monitor). Heeft een dergelijke opstelling dan enig (groot) negatief effect op bijvoorbeeld het stereobeeld of de basweergave? Of zal dat wel meevallen? Ik ben geen adiopurist dus minimale afwijkingen van het 'perfecte geluid' vind ik niet zo erg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LjW3NbyL3dg17Sxs7BW2wx_Wkbk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EXSQgZCd5fLe4mQ2O8vGvuj0.jpg?f=fotoalbum_medium

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dan gaat het voor jou ook niks uitmaken of er verschil is gok ik ;)

Onder de streep: niks over te zeggen. Het is zelfbouw, dus dan is iedere speaker sowieso anders. De meeste speakers profiteren er wel enigszins van als ze wat vrijer staan, maar in hoeverre dat geldt is echt speaker specifiek.

Kortom: gewoon uitproberen :)
Overigens heb je ze nu min of meer als monitor speaker in gebruik. Ik weet niet of ze met dat doel gemaakt zijn destijds (gok van niet). Een echte monitor zal het in de ruimte niet zo goed doen als een bookshelve, monitoren worden voor gebruik op korte afstand gemaakt (afmixen enzo).

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 21-01-2023 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kent iemand een goede Android app waarmee ik mijn Synology NAS kan benaderen via dlna, en vervolgens kan streamen naar een dlna endpoint op Volumio?
Ik heb DS Audio geprobeerd maar die werkt volkomen ruk, wil alles eerst in de queue stoppen. VLC wil alleen naar een Chromecast streamen. En voor Volumio zelf is geen fatsoenlijke app te vinden (of ik zoek verkeerd) en de web Gui is niet fatsoenlijk responsive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

The Eagle schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:10:
Kent iemand een goede Android app waarmee ik mijn Synology NAS kan benaderen via dlna, en vervolgens kan streamen naar een dlna endpoint op Volumio?
Ik heb DS Audio geprobeerd maar die werkt volkomen ruk, wil alles eerst in de queue stoppen. VLC wil alleen naar een Chromecast streamen. En voor Volumio zelf is geen fatsoenlijke app te vinden (of ik zoek verkeerd) en de web Gui is niet fatsoenlijk responsive.
Waarom gebruik je niet “gewoon” Logitech Media Server op je NAS (in Docker) i.c.m. Squeezelite?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Videopac schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:41:
[...]

Waarom gebruik je niet “gewoon” Logitech Media Server op je NAS (in Docker) i.c.m. Squeezelite?
Onbekend maakt onbemind ;)
Daarnaast gebruikte ik tot voor kort een Denon DNP720ae streamer, en die snapt geen Logitech ecosysteem. Dus nooit gebruikt cq geconfigureerd.
Daarbij: LMS lijkt niet echt meer onderhouden of supported te zijn?

Edit: en vdb docker: ik heb een DS213. Ben niet zo heel zeker of die docker zomaar ondersteunt, en ook weinig trek om dat ding met custom install op zijn kop te zetten. Daarnaast is het maar de vraag of ie dat trekt.

[ Voor 19% gewijzigd door The Eagle op 22-01-2023 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

The Eagle schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:57:
[...]

Onbekend maakt onbemind ;)
Daarnaast gebruikte ik tot voor kort een Denon DNP720ae streamer, en die snapt geen Logitech ecosysteem. Dus nooit gebruikt cq geconfigureerd.
Daarbij: LMS lijkt niet echt meer onderhouden of supported te zijn?

Edit: en vdb docker: ik heb een DS213. Ben niet zo heel zeker of die docker zomaar ondersteunt, en ook weinig trek om dat ding met custom install op zijn kop te zetten. Daarnaast is het maar de vraag of ie dat trekt.
Docker werkt, voor zover ik weet, alleen op intel-processor gebaseerde Synology NASsen, dus helaas gaat die vlieger niet op. LMS kun je ook op een Raspberry computertje (erbij) installeren.
NB: Logitech Media Server wordt juist nog erg goed onderhouden.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-06 08:54
Ik gebruik jellyfin op de synology nas met dlna. Heb ook LMS draaien in docker voor de squeezboxen naar dan zonder dlna. Plex kan ook streamen maar dan voor 1 minuut zonder plexpass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@The Eagle De ontwikkelaar van LMS werkt er nog actief aan. De laatste versies zijn te vinden op https://downloads.slimdevices.com/nightly/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Jongens, ik WIL helemaal geen LMS. Dat moet ik dan apart in de backend draaien. Ik wil op mijn telefoon simpelweg browsen en dan naar Volumio sturen.
Net zoals ik op mijn Denon streamer met de Denon app kan browsen op de nas. Selecteren en afspelen :)

Edit: ik zie net dat de Volumio app wat updates lijkt te hebben gekregen en dat ik de muziekfolder van mijn nas eindelijk fatsoenlijk geïndexeerd krijg. Die staat nu te indexen. Straks eens even proberen of dat zo allemaal goed werkt. Eerste indruk is responsive en hoopvol :)

[ Voor 35% gewijzigd door The Eagle op 22-01-2023 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staxas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08:44
Heb je BubbleUPnP al geprobeerd?

Zie dat je al iets aan het werk hebt

[ Voor 42% gewijzigd door staxas op 23-01-2023 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 21:58
The Eagle schreef op zondag 1 januari 2023 @ 14:30:
[...]

Ik weet dat een PI-KVM https://pikvm.org/ werkt met HDMI. Wellicht een CSI-2 (camera aansluiting op de PI > HDMI zoals deze https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=J7TcKZnfxBH2

Hopelijk heb je er wat aan! Wil dit zelf ook ooit een keer maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-06 18:23

Op zich heb ik daar niets op tegen, en het sonos ecosysteem is goed te noemen. Het blijft natuurlijk een keuze. Enerzijds een geintegreerd/managed/closed/ontzorgend en app-afhankelijk maar wel mooi, gemakkelijk op te zetten en te gebruiken systeem. En anderzijds een meer modulaire opstelling die bestand is tegen planned obsolence en deprecated software en zo.

Alvorens erg hard te gaan in het sonos ecosysteem, wil ik toch nog een laatste keer een modulaire opstelling bestuderen (AV-receiver, ...). De nieuws artikelen van een tweetal jaar terug, met de overgang van S1 naar S2 bij sonos, en het laten vallen van heel wat hardware, zit bij mij nog fris in het geheugen en heb ik een ongemakkelijk gevoel bij. S2 naar een opvolger zal waarschijnlijk erg lang op zich laten wachten en minder 'radicaal' zijn. Chips/hardware/software, het is allemaal al jaren min of meer uitontwikkeld. Wat heb je nu helemaal nodig aan hardware om audiostreams rond te sturen/decoderen. Ook wifi is al jaren volwassen. Dus we zien het wel.

Wat de keuze eventueel kan beinvloeden is het aanbod aan kleiner formaat AV-receivers. Ik merk in de andere topics dat AV-receivers nog steeds het formaat hebben van audio-apparatuur uit de jaren '60. Ontwikkelingen staan niet stil en verkleining van componenten (tot op zekere hoogte) is iets wat ook voor audio apparatuur al jaren speelt en mogelijk is. Het is daarom niet meer nodig zich te houden aan het klassieke formaat van av apparatuur, die gebaseerd is op een platenspeler.

Wat zijn jullie ervaringen met klein formaat AV-receivers (qua vermogens voor een kleine woonkamer moet dit toch meer dan voldoende zijn?).
Kijk eens naar de Equi serie van DALI. Dan heb je de mogelijkheid om echte luidsprekers te gebruiken, die daarnaast draadloos worden aangestuurd door een compacte zender. Die zender sluit je aan op de televisie via HDMI-eARC en ondersteunt Dolby Atmos en DTS. Klinkt als de oplossing voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-06 14:55

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Even een vraagje over bi-amp.
Sinds gisteren te trotse eigenaar van een Denon AVC-X8500HA geworden.
Deze aangesloten op m'n Klipsch RP-6000F.

Nu had ik het plan deze via Bi-Amp aan te sluiten.
Maar zie dat de Speaker 125W RMS is en de receiver al 150W RMS is.

Voorheen merkte ik vooral (met Jamo 606 speakers en een Onkyo TX-NR818) dat de speakers meer punch hadden en een iets betere scheiding qua geluid.
Maar het filter in de Klipsch is een stuk beter, en de receiver heeft nu al meer vermogen dan de speaker hebben kan.

Heeft het nog wel nu om de speakers Bi-Amp aan te sluiten?
Of kan ik de moeite van extra kabels trekken wel besparen?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 16:41

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Ik denk dat je bi-wire bedoeld, bi-amp ing doe je met 2 versterkers.

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:22
JoeCool schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:35:
Ik denk dat je bi-wire bedoeld, bi-amp ing doe je met 2 versterkers.
misschien dat die receiver een bi-amp mogelijkheid heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Raymond schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:46:
[...]

Dat heeft ie ;)
De vraag is een beetje: hoe is de amp intern opgebouwd, heeft ie aparte eindversterkermodules en voedingen voor de diverse kanalen. Nou heeft die Denon wel intern allerlei versterkermodules en zo te zien per kanaal, maar slechts 1 voeding. En of het 1 of meer eindversterkermodules zijn is maar de vraag. Dus uiteindelijk moet het toch allemaal via 1 lijntje komen.
Met Bi-wire maak je dat lijntje wat dikker (voegt meestal niks toe), met bi-amping ga je de losse (eind) versterkermodules gebruiken in de amp.

Having said that: het rendement van de Klipschen is vrij hoog, dus de extra power van een aparte eindversterker ga je eigenlijk niet nodig hebben / gaat niks toevoegen. Je kunt ze bij wijze van spreken nog met een wekkerradio aansturen :+
Daarnaast: zelfs bij draaien op heel hoog vermogen gebruik je max een paar watt. Dus die extra power ga je ws niet eens aanspreken.

Onder de streep denk ik dat bi-amping / bi-wiring je alleen maar extra stroomverbruik kost, terwijl het weinig tot niks toevoegt. Mocht je denken dat je iets mist of dat het volume wat laag is, zet dan het referentievolume van je input wat omhoog en je bent er ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 16:41

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Raymond schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:46:
[...]

I stand corrected. :Y)

[ Voor 32% gewijzigd door JoeCool op 02-02-2023 12:04 ]

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 12:35
Ik heb al tijden een probleem met mijn Maranz SR5004. Er zit een brom in het apparaat, vermoedelijk de voeding. Dit hoor je dus vanuit de versterker, niet via de speakers. Ik heb al geprobeerd om op andere groep aan te sluiten, met een filter er voor en geaard of ongeaard, maar geen verschil. Het is een soort netspanning 50hz trilling die je uit de versterker hoort komen.

Is dit iets wat je ergens kunt laten nakijken en repareren? Ik heb geen idee waar ik daarmee terecht zou kunnen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

born2tweak schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:15:
Ik heb al tijden een probleem met mijn Maranz SR5004. Er zit een brom in het apparaat, vermoedelijk de voeding. Dit hoor je dus vanuit de versterker, niet via de speakers. Ik heb al geprobeerd om op andere groep aan te sluiten, met een filter er voor en geaard of ongeaard, maar geen verschil. Het is een soort netspanning 50hz trilling die je uit de versterker hoort komen.

Is dit iets wat je ergens kunt laten nakijken en repareren? Ik heb geen idee waar ik daarmee terecht zou kunnen eigenlijk.
AH, dat zijn altijd vervelende dingen om te toubleshooten.
Weet je zeker dat het niet veroorzaakt wordt door de versterker in je sub? Kabel naar de sub er even uit trekken en je weet al meer. En anders 1 voor 1 kabels los van je bronnen, kan ook nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 12:35
The Eagle schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:07:
[...]

AH, dat zijn altijd vervelende dingen om te toubleshooten.
Weet je zeker dat het niet veroorzaakt wordt door de versterker in je sub? Kabel naar de sub er even uit trekken en je weet al meer. En anders 1 voor 1 kabels los van je bronnen, kan ook nog :)
Nee, dat heb ik uitgesloten. Het komt heel duidelijk uit de versterker, ook als alleen de netvoeding is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Klinkt idd als de voeding dan. Je zou hem open kunnen draaien, kijken of je evt een zekering zelf kunt vervangen.
Gezien het een apparaat van 2009 is: als je het niet zelf kunt fixen, zoek iemand die het als hobby doet. Als je het professioneel moet laten fixen betaal je meer aan onderzoekskosten dan het apparaat vermoedelijk nog waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItalianStyle
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-04-2023
Ik heb zojuist de DT 900 PRO X gekregen en ik zou graag deze EQ setting op de PC willen gebruiken.

https://www.dropbox.com/s...0DT900%20Pro%20X.pdf?dl=0

Ik vraag me af welke EQ software ik het beste hier voor kan gebruiken. Ik heb OPO standaard op mijn PC staan maar OPO is 15 bands en heeft hele andere frequenties per band. Welke EQ heeft ongeveer dezelfde frequenties van band 1 t/m 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopoti
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-10-2023
DAC van CD-speler of versterker gebruiken?

Hi,

Nieuw in de hifi wereld en helemaal enthousiast.

Ik heb een Rotel RCD-02 CD-speler erbij en twijfel of ik moet gaan voor de DAC van de Rotel RA-12 versterker of CD-speler: Burr-Brown PCM1732 vs Wolfson premium 24-bit/192kHz. En dus het aansluiten via digitaal of analoog.

Wie heeft hier verstand van en kan hier wat licht op schijnen?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@ItalianStyle heb je ook een gewoon linkje naar de PDF? Wordt hier geblockt namelijk :)

@mopoti
Die Burr-brown is ook een 24/192 dac, dus qua capaciteit zitten ze het zelfde. Ik betwijfel of je verschil zult gaan horen. Als je dat al hoort zal het met name aan je speakers liggen, danwel aan het referentievolume van je input. Je kunt ze natuurlijk beiden tegelijkertijd aansluiten en kijken wat je fijner vindt klinken op je speakers :)
Mocht je geen verschil horen dan zou ik voor de ingebouwde dac van je amp gaan, omdat je die dan voor al je digitale bronnen tegelijk kunt gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItalianStyle
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-04-2023
The Eagle schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:24:
@ItalianStyle heb je ook een gewoon linkje naar de PDF? Wordt hier geblockt namelijk :)

@mopoti
Die Burr-brown is ook een 24/192 dac, dus qua capaciteit zitten ze het zelfde. Ik betwijfel of je verschil zult gaan horen. Als je dat al hoort zal het met name aan je speakers liggen, danwel aan het referentievolume van je input. Je kunt ze natuurlijk beiden tegelijkertijd aansluiten en kijken wat je fijner vindt klinken op je speakers :)
Mocht je geen verschil horen dan zou ik voor de ingebouwde dac van je amp gaan, omdat je die dan voor al je digitale bronnen tegelijk kunt gebruiken :)
Ik heb er een screenshot van gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gg_fp5y7d6A5Q_1sli6vFQ7AH48=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o0JQhczwZqH7Gn6Jz5nWzdVk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Je zou je eens in kunnen lezen op https://github.com/jaakkopasanen/AutoEq
Project om iedere headphone zo goed mogelijk te laten klinken :)
Mogelijk zitten daar ook nog suggesties tussen qua equalizer software :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

The Eagle schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:13:
Jongens, ik WIL helemaal geen LMS. Dat moet ik dan apart in de backend draaien. Ik wil op mijn telefoon simpelweg browsen en dan naar Volumio sturen.
Net zoals ik op mijn Denon streamer met de Denon app kan browsen op de nas. Selecteren en afspelen :)

Edit: ik zie net dat de Volumio app wat updates lijkt te hebben gekregen en dat ik de muziekfolder van mijn nas eindelijk fatsoenlijk geïndexeerd krijg. Die staat nu te indexen. Straks eens even proberen of dat zo allemaal goed werkt. Eerste indruk is responsive en hoopvol :)
En?

Voor wat het (nog) waard is. Als je niet per definitie volumio wilt draaien kan ik picoreplayer die tevens als lms server dient op je pi aanraden. Op je telefoon squeezeplayer en squeezer en gaan met die banaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dwarlorf schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:33:
[...]

En?

Voor wat het (nog) waard is. Als je niet per definitie volumio wilt draaien kan ik picoreplayer die tevens als lms server dient op je pi aanraden. Op je telefoon squeezeplayer en squeezer en gaan met die banaan.
Volumio met een fatsoenlijke netwerkmount ipv via dlna werkt eigenlijk perfect, ook via de app. Probleem zat hem dus voornamelijk in het trage browsen via dlna.
Alleen heb ik nu wel het idee dat doordat de pi constant aan staat en de connectie met de nas openhoudt, de nas ook niet meer in de slaapstand gaat. Das niet hinderlijk ofzo, maar beetje zonder van het verbruik eigenlijk. Nog maar eens induiken als ik daar een keer zin in heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:41
Als ik een subwoofer aansluit via high level input op de sub, dus speaker wire van de versterker naar de sub, en dan van de sub naar de speakers, gebruik ik dan voor weergave het vermogen van de sub of van de versterker die erachter hangt?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 22:30
Visgek82 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 22:46:
Als ik een subwoofer aansluit via high level input op de sub, dus speaker wire van de versterker naar de sub, en dan van de sub naar de speakers, gebruik ik dan voor weergave het vermogen van de sub of van de versterker die erachter hangt?
Als het goed is de versterker van de subwoofer voor de subwoofer en de 'normale' versterker voor je speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopoti
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-10-2023
The Eagle schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:24:
@mopoti
...
Dank @The Eagle. Wat bedoel je met dit laatste/tegelijk? Ik heb slechts 2 digital/coaxial IN op mijn amp. En of ik het digital of analoog aansluit, het gaat allemaal naar mijn amp en die kan er mee over weg. Voordeel van analoog gebruiken is dat het op de CD IN poorten gaat en ik niet hoef te onthouden welke bron op welke COAX1/2/3/4 aangesloten zit. Tegelijkertijd meerdere bronnen laten afspelen op de amp gaat niet (?). Wat mis ik hier? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Laatst online: 11:48
Klein vraagje over audio hardware.
Vroeger hadden we bij mijn ouders zo'n volledige rack staan met audio stuff. (Vermoed een tuner, amp, pre-amp, equalizer, cassette speler, dc speler en platen speler) Alles was mooi gemonteerd in een rack. (Ik vermoed van Pioneer

Nu wil ik mijn systeem ook wat uitbreiden met een platenspeler. Bestaat het nog om dat soort audio rekken te kopen ? Als ik zoek krijg ik meestal half Ikea kastjes.

Wat gebruiken jullie hier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Boermansjo schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:48:
Klein vraagje over audio hardware.
Vroeger hadden we bij mijn ouders zo'n volledige rack staan met audio stuff. (Vermoed een tuner, amp, pre-amp, equalizer, cassette speler, dc speler en platen speler) Alles was mooi gemonteerd in een rack. (Ik vermoed van Pioneer

Nu wil ik mijn systeem ook wat uitbreiden met een platenspeler. Bestaat het nog om dat soort audio rekken te kopen ? Als ik zoek krijg ik meestal half Ikea kastjes.

Wat gebruiken jullie hier ?
Nieuw eigenlijk niet, maar die dingen staan voor een prikje op marktplaats :)

Het is dat mijn eigen Pioneer set teveel componenten (12 stuks, 50+ kilo :X) voor een rack heeft, anders had ik er hier ook een neergezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

mopoti schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:55:
[...]

Dank @The Eagle. Wat bedoel je met dit laatste/tegelijk? Ik heb slechts 2 digital/coaxial IN op mijn amp. En of ik het digital of analoog aansluit, het gaat allemaal naar mijn amp en die kan er mee over weg. Voordeel van analoog gebruiken is dat het op de CD IN poorten gaat en ik niet hoef te onthouden welke bron op welke COAX1/2/3/4 aangesloten zit. Tegelijkertijd meerdere bronnen laten afspelen op de amp gaat niet (?). Wat mis ik hier? :)
Dat ik niet helemaal in de smiezen had dat je niet zoveel digitale inputs had (mijn standaard referentie is een receiver) :+
Having said that: als je alles digitaal aansluit, is je signaalpad voor alle bronnen gelijk en de da omzetting ook. Dat kan een bewuste keuze zijn, zeker als je verder geen verschil hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilan11
  • Laatst online: 09-05 16:51
Ik heb even een check nodig van mede-Tweakers met verstand van audio, dat van mij is namelijk erg beperkt.
Ik wil een bass shaker op mijn stoel monteren. Ik zie dat veel mensen deze combinatie van shaker en amplifier gebruiken:

Dayton BST-1:
https://www.soundimports.eu/nl/dayton-audio-bst-1.html

Nobsound 2x 50W versterker
https://www.amazon.nl/Nob...-ontvanger/dp/B071S6ZWRQ/

Deze kan ik verbinden met dit draad toch?
https://www.soundimports.eu/nl/1017139.html

Kan dit zonder bananaplugs o.i.d.? En heb ik specifiek gereedschap nodig of kom ik hier met standaard huis-tuin-en-keuken gereedschap wel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Gilan11 zijn zo te zien allemaal schroef connectoren, banaanplug optioneel. Draadjes strippen en aansluiten :)
Striptang gebruiken als je die hebt, zo niet lukt het ook met een kniptang, breekmesje en ik heb het zelfs wel eens met een aansteker gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:30
@Gilan11 Het enige gereedschap dat ik kan bedenken is een kniptang en striptang, maar ook zonder striptang lukt het wel.
Kwestie van op maat knippen, 2cm mantel strippen met een (stanley)mesje of je tanden desnoods. Dan de blote koperdraadjes tussen wijsvinger en duim een paar slagen samen draaien. Je kunt ze daarna nog vertinnen, maar dat hoeft niet.
Als je de versterker of speaker aansluiting opendraait zie je van boven een gat, steek de draad er in en draai weer dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilan11
  • Laatst online: 09-05 16:51
@The Eagle @Propheticus Thanks, dat klinkt alsof het wel moet lukken.

Om het dan nog een stapje verder te trekken: het lijkt me helemaal relaxt als ik mijn kabel ook nog makkelijk kan afkoppelen, zoals te zien op deze guide: https://imgur.io/a/Qpakw

De luidsprekerkabels kunnen dan in een connector zoals deze gesoldeerd worden toch?
https://www.allekabels.nl...lkogBgYpApC8aAu9uEALw_wcB

En is een setje zoals dit voldoende? Vind het ook wel leuk om weer wat nieuws te leren.
https://www.soundimports.eu/nl/velleman-svtss4nset.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Velleman kitje is prima om te starten met solderen :) Maar zoals eerder al aangegeven, zowel versterker als shaker kunnen ook met banaanplug gebruikt worden. Dus die moet je dan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Boermansjo schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:48:
Vroeger hadden we bij mijn ouders zo'n volledige rack staan met audio stuff. (Vermoed een tuner, amp, pre-amp, equalizer, cassette speler, dc speler en platen speler) Alles was mooi gemonteerd in een rack.
[...]
Bestaat het nog om dat soort audio rekken te kopen ? Als ik zoek krijg ik meestal half Ikea kastjes.
Grappig dat je Ikea noemt. 19" apparatuur past precies tussen de poten van een Ikea Lack-tafeltje. :+
https://wiki.eth0.nl/index.php/LackRack
Je kan zoeken op <19" rack>. Ze worden nog gebruikt voor o.a. professionele geluidsapparatuur en servers.
Je kan beter een autoversterker gebruiken, want dan kan je hem met de radio mee in laten schakelen. Marktplaats staat er vol mee.
Prima, al is deze goedkoper. Let erop dat het koper is en geen CCA. 2x 0,75 mm^2 mag eventueel ook.
Propheticus schreef op zondag 26 februari 2023 @ 00:30:
Kwestie van op maat knippen, 2cm mantel strippen met een (stanley)mesje of je tanden desnoods. Dan de blote koperdraadjes tussen wijsvinger en duim een paar slagen samen draaien. Je kunt ze daarna nog vertinnen, maar dat hoeft niet.
Beter niet zelfs, want een vertinde koperdraad werkt zich op den duur los uit een schroefklem. Als je wilt dat de draadjes niet uit elkaar gaan, gebruik je een adereindhuls die je er met een geschikte krimptang op zet.

[ Voor 73% gewijzigd door TBTL op 26-02-2023 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronzz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:40
Op dit moment heb ik een Samsung tv(QN93B) met een Hue Sync Box waar mijn PS5 en KPN kastje op aangesloten zijn.
Poort 3 van de tv (eARC) gaat rechtstreeks naar de Sonos Arc, en daaraan zijn 2 Ones en de Sub Mini gekoppeld.

Ik krijg echter geen fatsoenlijk Dolby Atmos signaal naar mijn Sonos. De instellingen bij 'Geluid' staan wel goed, denk ik. Formaat van digitale geluidsuitvoer is 'Doorloop', en het vinkje bij Dolby Atmos staat aan.

Ik snap dat als ik lineaire tv kijk ik geen Dolby Atmos heb. Maar met Netflix, Disney+ of andere streamingdienst had ik dit wel verwacht en vooral gehoopt. Dolby Digital 5.1 zie ik wel in de Sonos app staan wanneer ik nu naar NPO1 kijk.

Iemand een gouden tip? Of vraag ik iets wat gewoon niet mogelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ronzz schreef op zondag 26 februari 2023 @ 14:10:
Op dit moment heb ik een Samsung tv(QN93B) met een Hue Sync Box waar mijn PS5 en KPN kastje op aangesloten zijn.
Poort 3 van de tv (eARC) gaat rechtstreeks naar de Sonos Arc, en daaraan zijn 2 Ones en de Sub Mini gekoppeld.

Ik krijg echter geen fatsoenlijk Dolby Atmos signaal naar mijn Sonos. De instellingen bij 'Geluid' staan wel goed, denk ik. Formaat van digitale geluidsuitvoer is 'Doorloop', en het vinkje bij Dolby Atmos staat aan.

Ik snap dat als ik lineaire tv kijk ik geen Dolby Atmos heb. Maar met Netflix, Disney+ of andere streamingdienst had ik dit wel verwacht en vooral gehoopt. Dolby Digital 5.1 zie ik wel in de Sonos app staan wanneer ik nu naar NPO1 kijk.

Iemand een gouden tip? Of vraag ik iets wat gewoon niet mogelijk is?
Hangt af, bij bijvoorbeeld Netflix, welk abonnement je hebt. Als er bij een film Dolby Atmos staat zou de TV dat inderdaad ook door moeten geven. Ik denk dat je het in de instellingen van de TV moet vinden. Misschien in een forum over Samsung televisies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maickd88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
hopelijk past dit binnen dit topic;

mijn schoonouders hebben een Denon AVR S660H receiver, nu willen ze graag een subwoofer erbij hebben, helaas was de Denon Home Subwoofer not compatible (moest namelijk verbonden worden met speakers of soundbar van de "home" lijn, wat we dus niet hadden.

nu heb ik de Jamo Sub 210 op het oog, maar ik zie dat deze Sub 2 uitgangen heeft en de Denon S660H heeft maar 1 ingang op de receiver. Ik zelf heb weinig tot geen verstand van audio en kom er zelf dus niet uit.

de Jamo Sub 210 is ook niet erg specifiek in de handleiding en die is mij niet specifiek genoeg.

Is hier gewoon een kabel voor aan te schaffen indien de bijgeleverde kabel niet voldoende zal zijn?

nogmaals de Jamo heeft 2 uitgangen op de Sub en de receiver maar 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Bijna goed, je Jamo heeft twee ingangen en je receiver een uitgang.
Maar kun je gewoon met een enkele kabel aansluiten :) Uit mijn hoofd moet je de linkse ingang op de sub hebben, maar dat staat ongetwijfeld in de handleiding van de sub :)

Tip: gebruik een afgeschermde subwoofer kabel. Hoeft geen high end te zijn, maar met gewone kabels kun je soms last krijgen van een brom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maickd88
The Eagle schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:24:
Bijna goed, je Jamo heeft twee ingangen en je receiver een uitgang.
Maar kun je gewoon met een enkele kabel aansluiten :) Uit mijn hoofd moet je de linkse ingang op de sub hebben, maar dat staat ongetwijfeld in de handleiding van de sub :)

Tip: gebruik een afgeschermde subwoofer kabel. Hoeft geen high end te zijn, maar met gewone kabels kun je soms last krijgen van een brom.
thanks voor de snelle reactie, dan ga ik deze eens proberen. :)

edit: Oehlbach BOOOM! RCA naar 2 x RCA 2 meter zou dit of Audioquest Digitale Coax Forest 1,5 meter dit iets kunnen zijn?

[ Voor 21% gewijzigd door maickd88 op 28-02-2023 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 21:58
maickd88 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:27:
[...]

thanks voor de snelle reactie, dan ga ik deze eens proberen. :)

edit: Oehlbach BOOOM! RCA naar 2 x RCA 2 meter zou dit of Audioquest Digitale Coax Forest 1,5 meter dit iets kunnen zijn?
Die Oehlbach ja, lijkt prima te voldoen. Mocht je audioquest willen kijk dan naar deze: https://www.hifiklubben.n...erkabel/aqblacklabsub2,0/

De AQ die jij opnoemt is de verkeerde en heeft een andere toepassing. Je hoeft niet stereo uit te sturen naar een mono speaker (subwoofer) een enkele kabel zoals de AQ volstaat in jouw toepassing.

[ Voor 10% gewijzigd door mr.DJ95 op 28-02-2023 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maickd88
mr.DJ95 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:33:
[...]

Die Oehlbach ja, lijkt prima te voldoen. Mocht je audioquest willen kijk dan naar deze: https://www.hifiklubben.n...erkabel/aqblacklabsub2,0/

De AQ die jij opnoemt is de verkeerde en heeft een andere toepassing. Je hoeft niet stereo uit te sturen naar een mono speaker (subwoofer) een enkele kabel zoals de AQ volstaat in jouw toepassing.
arghghghghg confusion! :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hoeft geen 50+ te kosten hoor. Voor simpel gebruik voldoet deze van een tientje ook prima: https://www.allekabels.nl...1/4080446/tulp-kabel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-06 21:56

ST10©DE

Dus.............

Is iemand hier bekend met Block Audio ? Ik wil eindelijk weer eens genieten van mijn cd collectie, en ik zag de c-250. Leek mij kwa uiterlijk goed te passen bij mijn NAD versterker. (Cd speler van NAD klinkt te “klinisch”, weinig dynamisch.)

Hoe zou deze speler zich verhouden tov een Rotel cd11?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 13:01
Qua klank zou ik niets durven zeggen, ik sluit CD-spelers digitaal aan op mijn versterker en dan klinken ze allemaal hetzelfde (NAD op NAD hier). Maar wat me opvalt aan de Block Audio is dat het niet alleen CD's afspeelt, maar ook CD-ROMS met MP3s. Hou er rekening mee dat dat soort spelers relatief traag zijn omdat ze eerst moeten uitzoeken wat voor media er in zit.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

ST10©DE schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:30:
Is iemand hier bekend met Block Audio ? Ik wil eindelijk weer eens genieten van mijn cd collectie, en ik zag de c-250. Leek mij kwa uiterlijk goed te passen bij mijn NAD versterker. (Cd speler van NAD klinkt te “klinisch”, weinig dynamisch.)

Hoe zou deze speler zich verhouden tov een Rotel cd11?
Als je huidige cd speler te klinisch klinkt, waarom niet een cd speler van MP afhalen om mee te testen?
Wel analoog aansluiting dan uiteraard, anders pakt ie alsnog de dac van je amp :)
Kan je aanraden om een Philips uit de 600 lijn te nemen. Cd 624 of CD634 is prima. Kost de wereld niet, en je kunt lekker draaien. Kun je later alsnog wat anders kopen als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

The Eagle schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 22:21:
[...]

Als je huidige cd speler te klinisch klinkt, waarom niet een cd speler van MP afhalen om mee te testen?
Wel analoog aansluiting dan uiteraard, anders pakt ie alsnog de dac van je amp :)
Kan je aanraden om een Philips uit de 600 lijn te nemen. Cd 624 of CD634 is prima. Kost de wereld niet, en je kunt lekker draaien. Kun je later alsnog wat anders kopen als je wilt.
Bedankt voor je suggestie, maar nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-06 22:34
@ST10©DE uit nieuwsgierigheid, waarom niet?

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Slechte ervaringen met 2e hands audio apparatuur en oudere componenten die ik ooit zelf heb gekocht.

En het oog wil ook wat ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outl@w
  • Laatst online: 09:49
Heb mij in een ander topic laten adviseren over aan te schaffen speakers in een stereo setup. Hoewel de consensus is dat vloerstaanders de voorkeur hebben t.a.v. geluid, heb ik te maken met een strenge WAF factor. Ik zal daar verder niet over klagen ;)

Aangeschaft is: Monitor Audio silver 100 6g (2e hands, hele goede staat).
Het plan is deze te plaatsen op de - nog aan te schaffen- prachtige Solid Steel SS6 stand. Nu is het oppervlak van de topplaat 16 bij 16 cm, terwijl de speaker een oppervlakte heeft van 23 bij 30 cm.

- Zou dit afbreuk doen aan het geluid?
- T.a.v. montage, volstaan tesa powerstrips achtige oplossingen of is het raadzaam te schroeven?

Feyenoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 13:01
Volgens mij zijn praktisch alle boekenplankspeakers groter dan 16 bij 16 centimeter. Daar zal dus wel over nagedacht zijn. Voor de montage van de speakers wordt een tesa-achtige oplossing (patafix) meegeleverd met de stands.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

https://www.musicom.nl/product/solidsteel-speakerstand-ss-6/
Ik zie dat ze onder meer gemaakt zijn voor types als de uitvoering: Kef LS50 (Koper, piano hoogglans Zwart) Die zijn 20*28cm, dus eigenlijk een maatje kleiner dan de footprint van jouw speaker.
Dan zou je naar de SS5 kunnen, die heeft een platform van 19*19cm. Alleen is die wel lager.handreiking is een beetje dat je de tweeter op oorhoogte wilt hebben. Dat red je met de 6 denk ik net wel of nniet, met de 5 zeker niet.

Daarbij zijn die dingen schofterig duur. 480 voor een setje stands terwijl de speakers dat niet hebben gekost. Weet je het zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@ST10©DE die Block die je linkt is trouwens niet beschikbaar. Als ik die en een recente nad versterker bekijk dan ziet dat er beiden als zwart geborsteld alu uit, klopt dat?
Je zou eens bij Pioneer kunnen kijken, ziet er ook zo uit en goed no nonsense spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outl@w
  • Laatst online: 09:49
The Eagle schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:41:
https://www.musicom.nl/product/solidsteel-speakerstand-ss-6/
Ik zie dat ze onder meer gemaakt zijn voor types als de uitvoering: Kef LS50 (Koper, piano hoogglans Zwart) Die zijn 20*28cm, dus eigenlijk een maatje kleiner dan de footprint van jouw speaker.
Dan zou je naar de SS5 kunnen, die heeft een platform van 19*19cm. Alleen is die wel lager.handreiking is een beetje dat je de tweeter op oorhoogte wilt hebben. Dat red je met de 6 denk ik net wel of nniet, met de 5 zeker niet.

Daarbij zijn die dingen schofterig duur. 480 voor een setje stands terwijl de speakers dat niet hebben gekost. Weet je het zeker?
Ja veel geld, maar men besteed aan aankleding van een woonkamer ook veel geld. Ik zal het dus maar niet alleen relateren aan de kosten van de speakers. Ook zou de stand natuurlijjk lang mee moeten kunnen.

Ja oorhoogte is wel wenselijk, en eens dat veel speakers groter zijn dan 16*16 maar de vraag is of het een beperking geeft in de geluidsweergave. En wat is meer van belang, extra ruimte zoals bij de SS5, of de betere oorhoogte.

Of, is er een mooi alternatief, driepod achtige stand?

Feyenoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 18:23
Hopelijk een makkelijke configuratie vraag.

Ik ben momenteel een audioboek aan het luisteren. Als ik mijn receiver op 'All-Ch Stereo' zet, komt de stem uit mijn center speaker. De stem klinkt dan véél voller en is echt opmerkelijk prettiger om naar te luisteren.

Als ik hem terug op 'Stereo' zet, klinkt het toch een stuk scheller.
Als ik de center speaker vervolgens op front left of front right aansluit.. hetzelfde.

Dus het zit hem niet in de speakers. Doet de 'All-Ch Stereo' functie iets?
Of iemand een idee waarom m'n front speakers relatief schel klinken?

Snap dat het een beetje een wazige vraag is. Hopelijk laat 't bij iemand een belletje rinkelen.
Pagina: 1 ... 88 ... 99 Laatste

Let op:
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies Vul daar alle vragen van het format in als je een aankoopadviestopic opent. Iemand helpen bij aankoopadvies is goed bedoeld, maar ook uitdrukkelijk niet de bedoeling.

Dit is het "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic". Een topic voor vragen die in één, misschien twee posts een antwoord vinden.
Voor vragen met meer diepgang graag een topic openen in Audio en HiFi. Altijd geldt: kijk ook in de handleiding!

Voor inhoudelijke discussie over het wel en wee van verschillende kabels, DAC's, versterkers en wat je oren kunnen horen is er Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6