Heb sinds afgelopen weekend een nieuw versterker aangeschaft, een Denon AVR-X1500H. Omdat deze in tegenstelling tot mijn Onkyo namelijk 2 subwoofer pre-outs had. Een subwoofer stond namelijk op mijn to-do list maar kon niet met de oude versterker.
Overgestapt op de Denon, en niet lang daarna een mooie Dali Concept sub kunnen aanschaffen, een subwoofer met een 12' driver en een 300Watt actieve versterker. Klonk op papier prima dus aangeschaft en aangesloten op de versterker.
Echter hoe ik de Denon ook instel, ik moet de subwoofer op 100% volume zetten om enigzins bass uit de woofer te horen. Ook met audissey instellen bied geen soelaas. Ik had verwacht dat de subwoofer ruime marge over zou hebben qua vermogen / volume. Maar zelfs op 100% is die net niet genoeg aanwezig in verhouding tot mijn speaker volume op dat moment.
Wie weet wellicht een oplossing?
Alle hardware op een rijtje:
Head unit: Denon AVR-X1500H
Main: Teufel Ultima 40 Mk2
Center: Teufel ultima Center
RL & RR = Teufel ultima 20 Mk2
Sub: Dali concept sub.
Geprobeerde oplossingen:
-Audissey opnieuw draaien
-alle speakers op 'small' gezet
-subwoofer niveau op +12 gezet op de HU (deed enigzins ietsjes)
Paar feitjes:
-Subwoofer is aangelosten op de Line out 1 van de denon
-sun pre-out is aangeslotenop de LFE van de subwoofer
-Subwoofer heeft ook nog een wit-rode RCA line in, echter deze heeft mijn versterker niet (RCA line out)
-Denon staan ingesteld op LFE+MAIN zodat volledige signaal naar de woofer gaat
Wat fototje's:
---------
---------
Let me know!
Edit: paar feitjes toegevoegd
[
Voor 9% gewijzigd door
EXpaND op 02-10-2019 13:16
]
when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions