En ook jij erg bedankt voor de reactie. Toch ben ik wel vatbaar voor de verkooppraatjes hoor. Om direct maar even tot jouw vraag te komen betreffende de kabels: ook dit is het resultaat van de verkoper geweest. Hij kwam direct aan met een setje kabels van 250 euro (2x 2M) welke perfect bij mijn set zouden passen. In de winkel heb ik beluisterd met zowel kabels van 8,5EU per meter als deze dure kabels, maar zo snel kon ik het verschil niet horen. Daarom ook mijn besluit: ik neem goedkope kabels en die dure kunnen altijd nog, mocht dat uberhaupt van toepassing zijn.Techneut schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:58:
[...]
Die laatste zin "ik ben geen adiofiel" doet het hem, die zegt dat je terecht niet openstaat voor fabeltjes.
Desondanks een paar puntjes voor nog een beetje meer nuchterheid. Persoonlijk vind ik 2200 euro voor een audioset een fors bedrag, maar over smaak valt nou een maal niet te twisten, dus daarover ga ik het niet hebben. Wat betreft inspelen wordt er verschillend gedacht. Hoewel ik daar het mijne van denk over zin en onzin ga ik daarover ook niet discussiëren. Er komen vage aspecten bij te kijken waarover je toch niet eens wordt.
Blijft over je plan om t.z.t. de kabels te vervangen, dat is elementaire elektrotechniek waar totaal geen geheimzinnigheid bij komt kijken, alleen maar simpele feiten. Mag ik vragen welke verbetering je hiermee denkt te behalen? Kabels zijn er namelijk alleen maar om stromen te geleiden, niet meer. Het enige waar je daarbij op moet letten is goede geleiding, dus materiaal koper (o.f.c. mag maar is onnodig als het meer gaat kosten) en doorsnede, alle andere verhaaltjes zijn puur lariekoek. Ik sta volledig achter het al gegeven advies, lekker laten zitten en besteed je geld aan nuttiger zaken.
Ik vind het overigens ook een flink bedrag hoor, maar na veel luisteren heb ik toch gemerkt dat de Opticon 6 erg goed klinkt in deze prijsklasse, en zeker beter dan alles wat er onder zit (in mijn horen he!).
Hoe kijk jij aan tegen het AVR vs Stereo versterker verhaal in de prijsklasse 700EU en in combinatie met deze speakers (zie ook bericht hierboven)?. Ik was echt van mening een beter geluid gehoord te hebben met de Stereo versterker dan met een AVR van rond de 500/600 euro.