Ondertussen loopt de achterstand van de brokers met spaarrekeningen behoorlijk op in vergelijking met de rest. Ik heb mijn account bij Trade Republic met 2% rente maar opgeheven. In januari zat dat nog bij de top 3. Scalable Capital gun ik nog even het voordeel van de twijfel. Ook die rente blijft al lang onveranderd op 2,3%.
Mag ik vragen waarom je TR hebt opgeheven, het is toch gratis ? Misschien stijgt de rente daar wel, en hopelijk ook bij SC. Ze maken nu toch al meer winst op het rente verschil.Bar_en_boos schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:57:
Ondertussen loopt de achterstand van de brokers met spaarrekeningen behoorlijk op in vergelijking met de rest. Ik heb mijn account bij Trade Republic met 2% rente maar opgeheven. In januari zat dat nog bij de top 3. Scalable Capital gun ik nog even het voordeel van de twijfel. Ook die rente blijft al lang onveranderd op 2,3%.
tja, ik hou hem aan voor het geval dat er een wonder gebeurt ofzo, maar er staat al tijden 0 euro opBar_en_boos schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:57:
Het verschil tussen TR en SC is al tijden 0,3%. Ik verwacht niet dat TR opeens een zeer concurrerende rente gaat bieden. En misschien gaan ze nieuwe leden nog eens verassen met een extra bonus in de vorm van gratis aandelenfracties ofzo. Kan ik daar in ieder geval van profiteren. Verder ben ik bezig met een opschoonronde van oude rekeningen om het iets overzichtelijker te houden.W1ck1e schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:07:
[...]
Mag ik vragen waarom je TR hebt opgeheven, het is toch gratis ? Misschien stijgt de rente daar wel, en hopelijk ook bij SC. Ze maken nu toch al meer winst op het rente verschil.
TR is gestopt met het promoten van hun spaarrekening. Zijn daarom bij meerdere Duitse vergelijkingssites uit de overzichten verwijderd. https://www.wiwo.de/finan...de-republic/29223108.html
Vermoedelijk krijgen we binnenkort ook de mogelijkheid om bij N26 een spaarrekening te openen.
Men is 16 mei begonnen om deze spaarrekening als eerste voor Spaanse klanten uit te rollen.
https://n26.com/en-eu/pre...-226-interest-on-deposits
Men is 16 mei begonnen om deze spaarrekening als eerste voor Spaanse klanten uit te rollen.
https://n26.com/en-eu/pre...-226-interest-on-deposits
Jazeker.. alles netjes ingevuld en opgestuurd.Juan schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:27:
waar zie je dat precies?
Zie het niet op mijn statement, heb je wel alle formulieren volledig ingevuld en ingediend?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Vandaag eindelijk iemand van Advanzia aan de lijn gekregen maar voor degenen die in juni een account geopend hebben en al een bedrag gestort hebben voor 3,25% is het niet mogelijk om aan te passen naar 3,4%. Dame was zeer resoluut hierin.
Ik hoop dat er in de komende 6 maanden een andere bank komt met een hogere rente zodat ik hier weer weg kan...
Ik hoop dat er in de komende 6 maanden een andere bank komt met een hogere rente zodat ik hier weer weg kan...
Of dat je gebruik kunt maken van een nieuwe actie van Advanzia.......sanook schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:29:
Vandaag eindelijk iemand van Advanzia aan de lijn gekregen maar voor degenen die in juni een account geopend hebben en al een bedrag gestort hebben voor 3,25% is het niet mogelijk om aan te passen naar 3,4%. Dame was zeer resoluut hierin.
Hier inderdaad ook na ruim twee weken (vrij belachelijke reactietermijn maar dat terzijde) reactie op mijn mail waarin ik hetzelfde vroeg. Zeer resoluut: 3,25% en geen 3,4%. Nou ja, prima voor nu. Maar als er een andere bank met een vergelijkbare rente komt ben ik inderdaad ook weer weg.sanook schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:29:
Mag ik het even voor Advanzia opnemen?
Ik begrijp de teleurstelling voor de Advanzia klanten die in juni toetraden met 3.25%. Het is frustrerend wanneer je een deal sluit en korte tijd later blijkt dat er nog een rente verhoging aankwam.
De mensen die begin Mei bij Advanzia kwamen kregen 3% Korte tijd later kwam er een verhoging naar 3.25%. Er kwam geen compensatie. 3% bleef 3%.
Kortom iemand die van begin mei tot eind juni 3% rente kreeg, kon voor de 3.4% rente in aanmerking komen, mits hij of zij de € 5000,- extra stortte. Pas dan kregen zij wél de 3.4% voor de resterende 4 maanden.
Dus
2 maanden 3%
4maanden 3.4%
Gemiddeld 3.26%
Conclusie mensen die begin mei bij Advanzia kwamen hebben gemiddeld dezelfde rente als de juni klanten.
En @mpandroid heeft gelijk: mocht er een nieuwe verhoging komen dan zullen de juni klanten daar wél in meegenomen in tegenstelling tot de mei klanten.
Ik begrijp de teleurstelling voor de Advanzia klanten die in juni toetraden met 3.25%. Het is frustrerend wanneer je een deal sluit en korte tijd later blijkt dat er nog een rente verhoging aankwam.
De mensen die begin Mei bij Advanzia kwamen kregen 3% Korte tijd later kwam er een verhoging naar 3.25%. Er kwam geen compensatie. 3% bleef 3%.
Kortom iemand die van begin mei tot eind juni 3% rente kreeg, kon voor de 3.4% rente in aanmerking komen, mits hij of zij de € 5000,- extra stortte. Pas dan kregen zij wél de 3.4% voor de resterende 4 maanden.
Dus
2 maanden 3%
4maanden 3.4%
Gemiddeld 3.26%
Conclusie mensen die begin mei bij Advanzia kwamen hebben gemiddeld dezelfde rente als de juni klanten.
En @mpandroid heeft gelijk: mocht er een nieuwe verhoging komen dan zullen de juni klanten daar wél in meegenomen in tegenstelling tot de mei klanten.
Banca Sistema (IT) biedt 4.15% voor 1 jaar vast via Raisin (Spanje), minimale inleg 20k. Is dit ook een aanbieder die bij Raisin NL voorkomt?
Nooit van gehoord, staat hij bij Raisin.nl op de website?
Neen, maar aangezien ik via het Spaanse platform zit kan ik niet checken of deze bank via de App wel zichtbaar is?
Als ik dit vergelijk met OpenBank is OpenBank veel coulanter. Daar ben ik zonder problemen van 2,0 naar 2,5 en naar 3,0 gegaan, laatste zelfs weer met 6 maanden termijn.Knakenpoetser schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:57:
Mag ik het even voor Advanzia opnemen?
Dus
2 maanden 3%
4maanden 3.4%
Gemiddeld 3.26%
Ach, uiteindelijk komt toch steeds hetzelfde langs.sanook schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:05:
[...]
Als ik dit vergelijk met OpenBank is OpenBank veel coulanter. Daar ben ik zonder problemen van 2,0 naar 2,5 en naar 3,0 gegaan, laatste zelfs weer met 6 maanden termijn.
Andere veelgehoorde OB klacht is dat je voor veel moet bellen en wel eens niet goed gaat. Als ik dit topic scan gaat het ook alleen maar over Advanzia met documenten die wel/niet al beschikbaar zijn, bellen omdat zaken niet lekker lopen, etc etc. Wordt het op die manier nog geen tijd voor een dedicated Advanzia topic? Want met vlagen lijkt dit wel het "Het grote Advanzia topic". En dan kan het hier weer over het vergelijken van banken gaan (waaronder uiteraard rente en ervaringen).
Vandaag weer diverse verhogingen:
InBank: 1 jaar naar 4,00% (andere looptijden ook omhoog)
LHV: 1 jaar naar 3,95%
Rietumu: 3 en 4 jaar naar 4,20%
InBank: 1 jaar naar 4,00% (andere looptijden ook omhoog)
LHV: 1 jaar naar 3,95%
Rietumu: 3 en 4 jaar naar 4,20%
https://www.actuelerentestanden.nl heeft nog niet door dat Renault ook Depositos nu aanbied.
Deze staan nog niet op hun website.
Waar ze hun info vandaan halen weet ik niet, soms weten ze verhoging van Raisin, zonder dat Raisin de website heeft bijgewerkt.
En soms andersom dus (nu Renault deposito)
Heb eens gebeld naar die gasten om na gaan waar ze hun info vandaan hebben, en wie je aan de lijn krijgt, zijn verkopers van leningen, en niet de beheerder van de website
Wel appart er staat namelijk
088-2277344
Vragen? Bel ons!
Er moet staan
088-2277344
Vragen? Bel ons niet!
Waar ze hun info vandaan halen weet ik niet, soms weten ze verhoging van Raisin, zonder dat Raisin de website heeft bijgewerkt.
Heb eens gebeld naar die gasten om na gaan waar ze hun info vandaan hebben, en wie je aan de lijn krijgt, zijn verkopers van leningen, en niet de beheerder van de website
088-2277344
Vragen? Bel ons!
Er moet staan
088-2277344
Vragen? Bel ons niet!

[ Voor 3% gewijzigd door Juan op 06-07-2023 12:42 ]
Vertrouwen is goed, controle nog beter
RCI deposito trouwens binnen 1,5 werkdag geopend.
Lekker snel.
Ik vind het ook apart dat een Advanzia ook niet genoemd word bij die website, maar die mist op veel meer vergelijkingssites.. wellicht dat er een aversie is tegen deze bank.
Als die nu eens met een deposito komen.. 5% of 6% voor 5 jaar.. dat is interessant.
Ik vind het ook apart dat een Advanzia ook niet genoemd word bij die website, maar die mist op veel meer vergelijkingssites.. wellicht dat er een aversie is tegen deze bank.
Als die nu eens met een deposito komen.. 5% of 6% voor 5 jaar.. dat is interessant.
Advanzia richt zich niet op de Nederlandse markt.Juan schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:46:
Lekker snel.
He? Ik heb je de laatste pagina's nog geen goed woord over Advanzia zien schrijven* , maar dan valt het je wel tegen dat er geen reclame voor ze wordt gemaakt?Juan schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:46:
Lekker snel.
*
klagen over rente / geen aanbod voor 3,40%;
dan weer dat je maar 3,00% hebt gekregen en je moet bellen/mailen;
dan weer dat de website het niet doet;
dan weer dat je hebt gemaild maar "nog geen reactie hebt"
Ik heb de Open Spaarrekening van 2,25%, maar de klantenservice zei dat er geen enkele mogelijkheid was om een verhoging te krijgen, laat staan een verhoging naar 3%. Ik denk dat jij de Welkom Spaarrekening hebt?sanook schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:05:
[...]
Als ik dit vergelijk met OpenBank is OpenBank veel coulanter. Daar ben ik zonder problemen van 2,0 naar 2,5 en naar 3,0 gegaan, laatste zelfs weer met 6 maanden termijn.
Aangezien 2,25% niet echt meer hoog te noemen is, en je ook aan aanvullende voorwaarden moet voldoen, heb ik dus vorige maand al mijn geld overgezet naar Advanzia tegen 3,25%.
Jammer dat een verhoging naar 3,4% niet mogelijk is. Hopelijk komt er weer een actie dat bestaande klanten na storting een verhoging krijgen. Weet niet of geld eraf halen en opnieuw storten zal werken?
Zal inderdaad het geval zijn. In ieder geval is dat bij mij zo. Welkom rekening van februari met 2,00%. Na de verhoging voor nieuwe klanten naar 2,25% gebeld en hebben ze mij over gezet naar 2,25%. Recentelijk na de verhoging naar 3,00% wederom gebeld en toen hebben ze de bestaande rekening opgezegd en een nieuwe geopend, met dus de 3,00% en 6 maanden "looptijd".Vruchtensap schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:13:
[...]
Ik heb de Open Spaarrekening van 2,25%, maar de klantenservice zei dat er geen enkele mogelijkheid was om een verhoging te krijgen, laat staan een verhoging naar 3%. Ik denk dat jij de Welkom Spaarrekening hebt?
Maar ben eens eerlijk, 2,25% is toch ook niet echt slecht?Aangezien 2,25% niet echt meer hoog te noemen is, en je ook aan aanvullende voorwaarden moet voldoen, heb ik dus vorige maand al mijn geld overgezet naar Advanzia tegen 3,25%.
Ik begrijp je punt, waarschijnlijk ben je ook een meer doorgewinterde spaarder. Maar voor het gros van de mensen zijn banken zoals OB en Advanzia ideaal vanwege de toegankelijkheid. De discussies en vragen die hierover in dit topic voorbij kwamen, waren erg waardevol voor mij.RobertMe schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:21:
[...]
Ach, uiteindelijk komt toch steeds hetzelfde langs.
Andere veelgehoorde OB klacht is dat je voor veel moet bellen en wel eens niet goed gaat. Als ik dit topic scan gaat het ook alleen maar over Advanzia met documenten die wel/niet al beschikbaar zijn, bellen omdat zaken niet lekker lopen, etc etc. Wordt het op die manier nog geen tijd voor een dedicated Advanzia topic? Want met vlagen lijkt dit wel het "Het grote Advanzia topic". En dan kan het hier weer over het vergelijken van banken gaan (waaronder uiteraard rente en ervaringen).
Dingen als Raisin, deposito's, vergelijking met beleggingen etc. zijn wat meer onbekend terrein voor de meesten, daarom dat een redelijk deel daar dan ook niet over praat. Wellicht kunnen we daarover dedicated topics hebben en dat dit dan een algemeen topic blijft?
Uit interesse: hoeveel deposito's hebben jullie tegelijkertijd lopen? Na binnenkomst salaris hier gaat een deel de markt in en een deel gaat in een deposito. Ik open dus elke maand een nieuw deposito. Variërend tussen de 1 jaar looptijd tot zelfs 10 jaar looptijd. Gewogen gemiddelde rente op dit moment 3,29% verdeeld over 13 depositio's, afgesloten bij partijen via Raisin en Bigbank. Over twee weken open ik er weer eentje met nieuw salaris, zal er eentje zijn tegen zo'n 4% dus gemiddelde gaat ook weer iets omhoog.
Nog meer mensen die frequent/periodiek (maandelijks bij salaris bijvoorbeeld) een deposito openen? Het 'voelt' een beetje gek ofzo om straks met zo'n 20 deposito's te zitten. Dat is waarschijnlijk wel het aantal dat ik haal voordat de eerste deposito halverwege volgend jaar afloopt.
Nog meer mensen die frequent/periodiek (maandelijks bij salaris bijvoorbeeld) een deposito openen? Het 'voelt' een beetje gek ofzo om straks met zo'n 20 deposito's te zitten. Dat is waarschijnlijk wel het aantal dat ik haal voordat de eerste deposito halverwege volgend jaar afloopt.
[ Voor 12% gewijzigd door SvV_Ying op 06-07-2023 13:36 ]
Welk nummer heb je gebeld?sanook schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:29:
Vandaag eindelijk iemand van Advanzia aan de lijn gekregen ...
Wel bij de Duitse.wibblemoo schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:01:
Banca Sistema (IT) biedt 4.15% voor 1 jaar vast via Raisin (Spanje), minimale inleg 20k. Is dit ook een aanbieder die bij Raisin NL voorkomt?
Ik begrijp het gevoel maar het wordt wel aantrekkelijk gemaakt. Ik ben het ook van plan.SvV_Ying schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:33:
Nog meer mensen die frequent/periodiek (maandelijks bij salaris bijvoorbeeld) een deposito openen? Het 'voelt' een beetje gek ofzo om straks met zo'n 20 deposito's te zitten.
Ondanks dat je moet bellen, vind ik het best netjes dat ze alsnog de verhoging doorvoeren, zelfs met een nieuwe 6 maanden looptijd! Je kan wel merken dat OB wat terughoudender is met de acties, waarschijnlijk door een gigantische toestroom van nieuwe klanten.RobertMe schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:20:
[...]
Zal inderdaad het geval zijn. In ieder geval is dat bij mij zo. Welkom rekening van februari met 2,00%. Na de verhoging voor nieuwe klanten naar 2,25% gebeld en hebben ze mij over gezet naar 2,25%. Recentelijk na de verhoging naar 3,00% wederom gebeld en toen hebben ze de bestaande rekening opgezegd en een nieuwe geopend, met dus de 3,00% en 6 maanden "looptijd".
[...]
Maar ben eens eerlijk, 2,25% is toch ook niet echt slecht?In Nederland krijg je het nergens, in omstreken vast alleen bij BigBank en nog wat aanbieders via Raisin, en als actie dan bij Advanzia. Want dat speelt natuurlijk ook nog. Bij OpenBank krijg je 2,25% als "vaste klant". Als je op termijn bij Advanzia niet meer binnen de actie valt krijg je nog maar 1,60%. Ok, OpenBank dan ook maar 1,50% tenzij... waarbij je dan 2,25% krijgt.
Vergeleken met de grootbanken is 2,25% wel echt fantastisch inderdaad. Echter heb ik via dit topic Volkswagen Bank en Consorsbank ontdekt, die hebben ook 6 maanden durende acties met rentes boven de 3%. Ik ga dus van actie naar actie komend jaar en mocht ik nergens meer terechtkunnen, dan zal ik BigBank gebruiken als backup plan, omdat je daar zonder voorwaarden 2,35% krijgt (zal wel meer worden tegen die tijd).
2,60% sinds gisterenVruchtensap schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:43:
[...]
Ik ga dus van actie naar actie komend jaar en mocht ik nergens meer terechtkunnen, dan zal ik BigBank gebruiken als backup plan, omdat je daar zonder voorwaarden 2,35% krijgt (zal wel meer worden tegen die tijd).
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Uiteraard kan Advanzia op rente vlak etc dan hier besproken blijven worden. Maar minimaal elke week komt er wel weer een vraag over het registratie proces voorbij bv.Vruchtensap schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:33:
[...]
Ik begrijp je punt, waarschijnlijk ben je ook een meer doorgewinterde spaarder. Maar voor het gros van de mensen zijn banken zoals OB en Advanzia ideaal vanwege de toegankelijkheid. De discussies en vragen die hierover in dit topic voorbij kwamen, waren erg waardevol voor mij.
Dingen als Raisin, deposito's, vergelijking met beleggingen etc. zijn wat meer onbekend terrein voor de meesten, daarom dat een redelijk deel daar dan ook niet over praat. Wellicht kunnen we daarover dedicated topics hebben en dat dit dan een algemeen topic blijft?
Dus Advanzia zou mooi kunnen in het rijtje:
Openbank.NL
Discussie over & Ervaringen met bunq
Discussie over & Ervaringen met N26
Discussie over & Ervaringen met Revolut bank
(Laatste twee bieden dan (nog?) geen spaarrekening aan, alhoewel een van beide deze week langs kwam dat ze wel daarmee begonnen zijn in Spanje).
Dan kan het in dit topic "oppervlakkig" over de banken gaan, en uiteraard de banken etc vergelijken. En meer in depth van een specifieke bank in het topic van die bank (zoals het doorlopen van de registratie, elk wissewasje waarvoor gebeld moet worden, downtime van de website, welk telefoonnummer er gebeld moet worden, .... Allemaal zaken die totaal niet interessant zijn voor diegene die geen klant zijn).
En er was, blijkbaar, ook behoefte aan een DGS topic. Terwijl juist dat weer de individuele banken overkoepeld.
Zo, dat gaat hard! Weet je of die rente automatisch wordt toegepast of dat alleen nieuwe klanten die rente krijgen of dat je aan bepaalde voorwaarden moet voldoen?
Dan open ik vandaag nog even een rekening bij hun.
Een apart Advanzia topic is wellicht geen gek idee.RobertMe schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:45:
[...]
Dus Advanzia zou mooi kunnen in het rijtje:
Openbank.NL
Discussie over & Ervaringen met bunq
Discussie over & Ervaringen met N26
Discussie over & Ervaringen met Revolut bank
(Laatste twee bieden dan (nog?) geen spaarrekening aan, alhoewel een van beide deze week langs kwam dat ze wel daarmee begonnen zijn in Spanje).
Ik heb mijn spaargeld 50/50 vrij opneembaar en in deposito staan (naast beleggen en pensioenbijsparen).SvV_Ying schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:33:
Uit interesse: hoeveel deposito's hebben jullie tegelijkertijd lopen? Na binnenkomst salaris hier gaat een deel de markt in en een deel gaat in een deposito. Ik open dus elke maand een nieuw deposito.
Hier lopen er 6 van één jaar - elke 2 maanden loopt er 1 af en kan ik die gebruiken, verlengen of opnieuw uitzetten, eventueel met een hogere inleg.
Als je elke salarisronde (elke 4 weken of een maand) een deposito kunt openen komt er nogal wat binnen, of je legt ze aan met (relatief) kleine bedragen.
Maak een overzicht van wat je hebt, definieer een schema en start meerdere depositoladders parallel.
Ik ben vorig jaar begonnen met deposito's. Met looptijden van 3, 6 & 12 maanden. De 2 kortere looptijden om al eerder rente te krijgen. Nu open ik alleen nog maar die van 12 maanden, misschien later nog met langere looptijden. De deposito's zijn verspreid over meerdere banken, vanwege de hogere rente. In principe open ik elke 2 weken 1 deposito, steeds met hetzelfde bedrag. De uitkering is dan ook steeds om de 2 weken. Op deze manier heb ik naast het geld dat vrij opneembaar is, ook nog geld dat binnenkort beschikbaar zal zijn. De deposito's lopen niet automatisch door.SvV_Ying schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:33:
Uit interesse: hoeveel deposito's hebben jullie tegelijkertijd lopen? Na binnenkomst salaris hier gaat een deel de markt in en een deel gaat in een deposito. Ik open dus elke maand een nieuw deposito. Variërend tussen de 1 jaar looptijd tot zelfs 10 jaar looptijd. Gewogen gemiddelde rente op dit moment 3,29% verdeeld over 13 depositio's, afgesloten bij partijen via Raisin en Bigbank. Over twee weken open ik er weer eentje met nieuw salaris, zal er eentje zijn tegen zo'n 4% dus gemiddelde gaat ook weer iets omhoog.
Het zijn misschien veel deposito's, maar slechts weinig banken. Daarnaast is de inleg dus steeds gelijk. Hierdoor houd ik wel overzicht.
[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 06-07-2023 14:11 ]
+352 26 38 75 675, maar viel me op dat als ik met nummerherkenning belde dat ik dan niemand te spreken kreeg (meerdere keren, alleen overgaande beltoon). Met afgeschermd nummer (#31# ervoor gedraaid) kreeg ik meteen iemand aan de lijn.
Probeer de volgende keer eens: +352 26 38 75 75sanook schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:19:
[...]
+352 26 38 75 675, maar viel me op dat als ik met nummerherkenning belde dat ik dan niemand te spreken kreeg (meerdere keren, alleen overgaande beltoon). Met afgeschermd nummer (#31# ervoor gedraaid) kreeg ik meteen iemand aan de lijn.
Tot nu toe kreeg ik daar altijd vrijwel direct iemand aan de lijn.
Dat zou niet nodig moeten zijn maar die mensen daar maken het registratieproces onnodig moeilijk.Pistachenootje schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:54:
[...]
Een apart Advanzia topic is wellicht geen gek idee.
Had ik ook geprobeerd, maar met nummer zichtbaar en dus na ingeven van de keuze voor Engels alleen maar overgaande toon te horen. Voor mij was de oplossing dus om mijn nummer niet zichtbaar te maken.Pistachenootje schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:30:
[...]
Probeer de volgende keer eens: +352 26 38 75 75
Tot nu toe kreeg ik daar altijd vrijwel direct iemand aan de lijn.
Net nog even geprobeerd, +352 26 38 75 75 gebeld, 3 gekozen voor engels, direct iemand aan de lijn (nummerherkenning aan).
Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om te vragen wanneer ze de rente gaan verhogen. Dat wist ze niet, vriendelijke mevrouw trouwens.
Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om te vragen wanneer ze de rente gaan verhogen. Dat wist ze niet, vriendelijke mevrouw trouwens.
[ Voor 6% gewijzigd door Pistachenootje op 06-07-2023 15:15 ]
Uit de mail;Vruchtensap schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:54:
[...]
Zo, dat gaat hard! Weet je of die rente automatisch wordt toegepast of dat alleen nieuwe klanten die rente krijgen of dat je aan bepaalde voorwaarden moet voldoen?
Dan open ik vandaag nog even een rekening bij hun.
Dit is iedere rente wijziging zo geweest. Je hoeft er dus nooit achteraan.Met ingang van vandaag (5 juli 2023) is de rente op onze "Flexibel Sparen" rekeningen verhoogd van 2,35% naar 2,60%. Deze renteverhoging geldt voor alle bestaande en nieuwe "Flexibel Sparen" rekeningen bij Bigbank, en is automatisch doorgevoerd. Dit betekent dat u geen actie hoeft te ondernemen om van de hogere rente te profiteren.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Nationale Nederlanden gaat op 15 juli de rente op de Internet Spaarrekening verhogen naar 1,35% voor alle saldo klassen.
@SvV_Ying Ik heb deposito's sinds een jaar of tien. Niet zo veel tegelijk; dat geeft veel administratie. Het afgelopen jaar heb ik vier keer 1 jaar ingelegd (en twee keer inmiddels vrijgevallen zes maanden). Daarnaast heb ik er nog 1 van 3 jaar en twee van 5 jaar; het idee is om een ladder met 5 jaar vast te doen, elk jaar 1. Op die looptijd zijn er meer aanbieders dan bij 4, 6, 7, 8, 9 jaar, wat gunstig is voor de rentevoet. Mijn voorkeur gaat uit naar minder deposito's met vrij opneembaar als tussenstation. Ik leg momenteel steeds hetzelfde in; de twee van zes maanden tegelijk met het standaardbedrag en bij dezelfde aanbieder.
Vrij opneembaar bij Advanzia verslaat nog net jouw gemiddelde op deposito's. Bij mij met gemak. Over één kwartaal komt de eerste van 12 maanden vrij a 1,75%.
Ik heb er twee met 1,4 en 1,25% rente. Tamelijk slechte keus geweest, al leek het toen vrij opneembaar bijna overal negatief beloond werd een goede keus.
Toen de grootbanken op negatief zaten en Advanzia op 0,20% als het niet minder was, heb ik een groot deel ondergebracht bij Aion in Belgie, met 0,1% rente + 0,9% getrouwheidspremie. Ik beschouwde het als deposito van één jaar met 1% rente.
Vrij opneembaar bij Advanzia verslaat nog net jouw gemiddelde op deposito's. Bij mij met gemak. Over één kwartaal komt de eerste van 12 maanden vrij a 1,75%.
Ik heb er twee met 1,4 en 1,25% rente. Tamelijk slechte keus geweest, al leek het toen vrij opneembaar bijna overal negatief beloond werd een goede keus.
Toen de grootbanken op negatief zaten en Advanzia op 0,20% als het niet minder was, heb ik een groot deel ondergebracht bij Aion in Belgie, met 0,1% rente + 0,9% getrouwheidspremie. Ik beschouwde het als deposito van één jaar met 1% rente.
[ Voor 11% gewijzigd door Frankenstein op 06-07-2023 15:46 ]
Daar dacht ik ook aan, maar is misschien bij Raisin geen probleem meer aangezien alles netjes wordt bijgehouden, ook voor IB?Frankenstein schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 15:43:
@SvV_Ying Ik heb deposito's sinds een jaar of tien. Niet zo veel tegelijk; dat geeft veel administratie.
Dat bepaal je zelf.Pistachenootje schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 15:55:
[...]
Daar dacht ik ook aan, maar is misschien bij Raisin geen probleem meer aangezien alles netjes wordt bijgehouden, ook voor IB?
Ik volg je niet. Als Raisin alles invult bij de IB heb je er toch nul administratie aan?
Elke keer overboeken, aangevraagde depo's in de gaten houden en controleren, vrijvallen in de gaten houden want het wordt uitgekeerd op je niet rentedragende Raisin-rekening of je tegenrekening... of dat te veel administratieve handelingen zijn is aan jou. Sommige mensen zijn dol op administreren.Pistachenootje schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:44:
[...]
Ik volg je niet. Als Raisin alles invult bij de IB heb je er toch nul administratie aan?
Inderdaad, administratie omvat veel meer dan enkel de gegevens invullen bij de belastingaangifte. Je hebt er bij aanvang mee te maken, gedurende de looptijd, bij afloop, en in het jaar daarna. Als je veel deposito's hebt, wellicht bij meerdere aanbieders, dan wil je waarschijnlijk ook de opgebouwde rente bijhouden in een spreadsheet; ook dat is administratie.
En inderdaad, sommige mensen vinden dat geen enkel probleem, of zien dat niet eens als iets waar ze bewust van kunnen zijn. Zelf heb ik er geen moeite mee. Maar ik ben ook praktisch. Ik open niet tientallen mini deposito's omdat het kan, dat levert mij niets op ten opzichte van een of twee grote, dus waarom zou ik.
En inderdaad, sommige mensen vinden dat geen enkel probleem, of zien dat niet eens als iets waar ze bewust van kunnen zijn. Zelf heb ik er geen moeite mee. Maar ik ben ook praktisch. Ik open niet tientallen mini deposito's omdat het kan, dat levert mij niets op ten opzichte van een of twee grote, dus waarom zou ik.
[ Voor 7% gewijzigd door Zr40 op 06-07-2023 19:08 ]
Ik doe het om te spreiden in de tijd. Zo probeer ik te bereiken dat ik een behoorlijke opbrengst krijg. De kans op dat net alles fout uitpakt is dan kleiner (maar helaas ook de kans dat alles maximaal uitpaktZr40 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 19:07:
... Ik open niet tientallen mini deposito's omdat het kan, dat levert mij niets op ten opzichte van een of twee grote, dus waarom zou ik.
Ik begrijp je argumenten maar in sommige gevallen kan het natuurlijk wel wat opleveren: een hogere rente. Bijvoorbeeld die 4.3% van RCI kan al vanaf 5k. Iedere keer als ik 5k beschikbaar heb zou ik dus een deposito kunnen openen. Wellicht heb ik dan op een gegeven moment >10 deposito's lopen maar omdat het allemaal in de Raisin interface is valt het wel mee qua administratie denk ik. Wel even in de gaten houden wanneer het vrij komt maar dat vind ik niet zoveel werk.Zr40 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 19:07:
Ik open niet tientallen mini deposito's omdat het kan, dat levert mij niets op ten opzichte van een of twee grote, dus waarom zou ik.
Binnenkort vervalt mijn eerste Deposito bij Raisin. En ik heb daarover nu al minimaal 3 mails ontvangen (2 maanden, 1 maand en 2 weken van tevoren). Daarnaast staat de vervaldatum ook in het overzicht van lopende depositos (net zoals de rente).Pistachenootje schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 19:32:
Wel even in de gaten houden wanneer het vrij komt maar dat vind ik niet zoveel werk.
En owja, volgens mij sinds de eerste mail ook een "banner" in de app dat binnenkort een depisito vrij komt. Dus dat is echt lastig te missen, ook als je geen eigen administratie bijhoudt.
@RobertMe dat is mooi om te weten. Mijn eerste deposito bij Raisin die vrij komt is eind dit jaar.
Wat dan wel jammer is, is dat je geen mail krijgt op de dag dat ie daadwerkelijk vervalt (heb ik in ieder geval niet gekregen). Dus je moet wel zelf dan zsm wat met je geld doen of eventueel al voor die datum een nieuw deposito openen zodat Raisin gelijk het vrijgekomen geld daarin stort (dat hoeft dus niet via een verlenging bij dezelfde bank).RobertMe schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:15:
[...]
Binnenkort vervalt mijn eerste Deposito bij Raisin. En ik heb daarover nu al minimaal 3 mails ontvangen (2 maanden, 1 maand en 2 weken van tevoren). Daarnaast staat de vervaldatum ook in het overzicht van lopende depositos (net zoals de rente).
Maar dit is dan toch heel makkelijk te volgen, en dus een notitie van te maken in je agenda, als je zoveel berichten/reminders van tevoren krijgt?ACM schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:26:
[...]
Wat dan wel jammer is, is dat je geen mail krijgt op de dag dat ie daadwerkelijk vervalt (heb ik in ieder geval niet gekregen). Dus je moet wel zelf dan zsm wat met je geld doen of eventueel al voor die datum een nieuw deposito openen zodat Raisin gelijk het vrijgekomen geld daarin stort (dat hoeft dus niet via een verlenging bij dezelfde bank).
Uiteraard, maar dat is mijn punt niet. Dat zou je ook los van al die mails kunnen doen.Roosje1966 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:36:
Maar dit is dan toch heel makkelijk te volgen, en dus een notitie van te maken in je agenda, als je zoveel berichten/reminders van tevoren krijgt?
Maar Raisin stuurt je diverse mails daarover, maar niet op het moment dat het echt relevant is - in ieder geval als je nog geen verlenging hebt klaar staan.
[ Voor 5% gewijzigd door ACM op 06-07-2023 20:39 ]
* RobertMe was in ieder geval van plan om binnen de nu 2 weken een nieuw deposito aan te vragen.ACM schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:26:
[...]
Wat dan wel jammer is, is dat je geen mail krijgt op de dag dat ie daadwerkelijk vervalt (heb ik in ieder geval niet gekregen). Dus je moet wel zelf dan zsm wat met je geld doen of eventueel al voor die datum een nieuw deposito openen zodat Raisin gelijk het vrijgekomen geld daarin stort (dat hoeft dus niet via een verlenging bij dezelfde bank).
Jammer dat LHV wel de 1 jaar heeft verhoogd vandaag maar 6 maanden (nog?) niet, loopt intussen 0,20-procentpunt achter op hoogste. Wil dan Banca Progetto => LHV switch maken voor spreiding. Verschil LHV - Banca Progetto is ook al een tijdje 0,15-procentpunt.
Het hele topic doorgelezen en nieuw op dit forum!
In de afgelopen en vorige week heb ik 2 deposito’s (6 mnd Banca Progetto + 3 mnd Orange Bank) en een spaarrekening (Nordax Bank) geopend via Raisin. Heb me vrij lang ingelezen op verschillende fora, omdat ik het stiekem best spannend vond, maar inmiddels dus overtuigd dat ik een dief van mijn eigen geld ben als ik mijn zuur verdiende spaargeld in NL laat staan ;-)
Ik volg dit draadje dus graag en blij met alle adviezen en tips die hier worden gegeven, waarvoor 🙏
In de afgelopen en vorige week heb ik 2 deposito’s (6 mnd Banca Progetto + 3 mnd Orange Bank) en een spaarrekening (Nordax Bank) geopend via Raisin. Heb me vrij lang ingelezen op verschillende fora, omdat ik het stiekem best spannend vond, maar inmiddels dus overtuigd dat ik een dief van mijn eigen geld ben als ik mijn zuur verdiende spaargeld in NL laat staan ;-)
Ik volg dit draadje dus graag en blij met alle adviezen en tips die hier worden gegeven, waarvoor 🙏
Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen, dat je dus voldoende tijd hebt wél een verlenging/overstap klaar te hebben staan. Of praten wij nu langs elkaar heenACM schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:38:
[...]
Uiteraard, maar dat is mijn punt niet. Dat zou je ook los van al die mails kunnen doen.
Maar Raisin stuurt je diverse mails daarover, maar niet op het moment dat het echt relevant is - in ieder geval als je nog geen verlenging hebt klaar staan.
Nee, dan krijg je de dag erop een email dat het geld uitbetaald is. En omdat je zelf niet structureel genoeg was om op de eerste 4 emails een actie te plannen loop je dan 2 á 3 dagen rente mis.ACM schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:26:
[...]
Wat dan wel jammer is, is dat je geen mail krijgt op de dag dat ie daadwerkelijk vervalt (heb ik in ieder geval niet gekregen).
Da's niet een fout van Raisin ...
Bij Actuelerentestanden.nl en op hetzelfde huisadres in Nijmegen ook Homefinance.nl wordt geld verdiend met advies rondom zaken waarvoor rente betaald moet worden of die rente opleveren. Het zijn wel sites met de nodige nuttige lijstjes. Bij Homefinance waren ze een paar maanden terug in de ban van Freedom24, met 2.5% rente, maar stiekem is het een beleggingsrekening. En toch werd dit product bovenaan de lijst met spaarrekeningen gezet. En ook hier weer geen Advanzia, VW of Consorsbank in het overzicht.Juan schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:41:
https://www.actuelerentestanden.nl heeft nog niet door dat Renault ook Depositos nu aanbied.
088-2277344
Vragen? Bel ons!
Er moet staan
088-2277344
Vragen? Bel ons niet!
Ik zou het niet doen, maar...
3,45% vrij opneembaar tot 50k inleg bij Willbe (Liechtensteiner Landesbank) en dan tot 100k 3,15%.
Het dgs van Liechtenstein keert uit in Zwitserse Frank.
https://www.willbe-invest...duct/money-market-account
3,45% vrij opneembaar tot 50k inleg bij Willbe (Liechtensteiner Landesbank) en dan tot 100k 3,15%.
Volgens de FAQ lijkt wiLLBe alleen voor inwoners van Zwitserland, Liechtenstein, Oostenrijk en Duitsland beschikbaar, of geldt die beperking enkel voor het beleggen via deze app en niet voor de spaarrekening?Frankenstein schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:18:
Kon ik niet vinden in de FAQ (fak de fak!)... nee dan houdt het op.kareltjekat schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 23:07:
[...]
Volgens de FAQ lijkt wiLLBe alleen voor inwoners van Zwitserland, Liechtenstein, Oostenrijk en Duitsland beschikbaar, of geldt die beperking enkel voor het beleggen via deze app en niet voor de spaarrekening?
Als je Raisin rentes van 6 maanden vergelijkt met die van 12 maanden dan zie dat er veel minder veranderingen zijn bij de 6 maands deposito's. Wanneer je geen gedoe wil hebben met bronbelasting en toch een behoorlijke rente dan is de 6 maands keuze op dit moment inderdaad beperkt.RobertMe schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:41:
[...]
* RobertMe was in ieder geval van plan om binnen de nu 2 weken een nieuw deposito aan te vragen.
Jammer dat LHV wel de 1 jaar heeft verhoogd vandaag maar 6 maanden (nog?) niet, loopt intussen 0,20-procentpunt achter op hoogste. Wil dan Banca Progetto => LHV switch maken voor spreiding. Verschil LHV - Banca Progetto is ook al een tijdje 0,15-procentpunt.
Inbank dat nu hoge ogen gooit met met (meerdere) jaarsdeposito's blijft bij de 6 maands deposito steken op slechts 3.05%
En dat terwijl er nu juist behoefte is aan kortlopende deposito's zodat het geld weer beschikbaar komt als de rentes (hopelijk) nog verder zijn gestegen
[ Voor 7% gewijzigd door Knakenpoetser op 06-07-2023 23:17 ]
In tegenstelling tot wat de FAQ suggereert is een smartphone én Apple/Google app vereist.Frankenstein schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:18:
Uit de FAQ:
Geen idee waarom ze een "open an account now" button gebruiken op de website als het toch niet via een browser kan. Ik kon geen details vinden over het aanmeldproces.a valid ID card or your passport
the account number of your existing payment account
your email address
your mobile phone
Media circus er omheen:
https://www.kritische-anleger.de/willbe/tagesgeldkonto/
https://www.handelsblatt....sche-sparer/29244608.html
https://www.presseportal.de/pm/165330/5551301
De rente kan worden gewijzigd als de centrale bank de rente aanpast.
@Knakenpoetser Dan zou ik voor een 6-maands deposito opteren voor Advanzia: 3.40% vrij opneembaar voor 6 maanden gegarandeerd. 
Die vraag naar korte deposito's heeft vast geen opstuwend effect. Eerder een verlagend. De rente wordt bepaald door de financieringsbehoefte van de bank. Ze hebben het liever wat langer vast, dus gaan ze de korte looptijden niet heel hoog belonen.Knakenpoetser schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 23:13:
En dat terwijl er nu juist behoefte is aan kortlopende deposito's zodat het geld weer beschikbaar komt als de rentes (hopelijk) nog verder zijn gestegen
[ Voor 66% gewijzigd door Frankenstein op 06-07-2023 23:45 ]
@Frankenstein Maar jij kwam toch met die Willbe bank? Die geven nog 0.05% meer.
Luxemburg of Liechtenstein, wat maakt het uit?
Vraag me af of daar bronbelasting geheven wordt
Luxemburg of Liechtenstein, wat maakt het uit?

Vraag me af of daar bronbelasting geheven wordt
Nee dat is logisch. Op die manier stuwen ze toch meer spaarders naar de langere looptijden. Dus ik ga volgen hoe het verder gaat met LiechtensteinFrankenstein schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 23:42:
@Knakenpoetser Dan zou ik voor een 6-maands deposito opteren voor Advanzia: 3.40% vrij opneembaar voor 6 maanden gegarandeerd.
[...]
Die vraag naar korte deposito's heeft vast geen opstuwend effect. Eerder een verlagend. De rente wordt bepaald door de financieringsbehoefte van de bank. Ze hebben het liever wat langer vast, dus gaan ze de korte looptijden niet heel hoog belonen.
Er zijn verschillen; Advanzia kent mij al tien jaar. Luxemburg is EU. Luxemburg is Benelux. Luxemburg is groter en heeft een veel grotere economie. Luxemburg is eurozone. Luxemburg is dichter bij. Maar ook overeenkomsten: beide landen AAA kredietwaardigheid.
Misschien ben ik wel wat overmoedig door in de blind naar Liechtenstein te gaan. Ik zag dat ze ook een hoge beoordeling van Moody's hadden: Aa2Frankenstein schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 23:52:
Er zijn verschillen; Advanzia kent mij al tien jaar. Luxemburg is EU. Luxemburg is Benelux. Luxemburg is groter en heeft een veel grotere economie. Luxemburg is eurozone. Luxemburg is dichter bij. Maar ook overeenkomsten: beide landen AAA kredietwaardigheid.
Ik zit bij Advanzia en heb geen rekening in FL nodig. Oostenrijk en Zwitserland vind ik oké, bij FL weet ik het niet. Het is vooral heel klein; het aantal inwoners is de helft van het gemiddelde van Nederlandse gemeentes.Knakenpoetser schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 23:54:
[...]
Misschien ben ik wel wat overmoedig door in de blind naar Liechtenstein te gaan. Ik zag dat ze ook een hoge beoordeling van Moody's hadden: Aa2
Ja ik begrijp je punt. Gezien de beoordelingen zijn het geen koekenbakkers maar als het fout gaat moet Frankenstein helemaal naar Liechtenstein, of all places.Frankenstein schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 23:58:
[...]
Ik zit bij Advanzia en heb geen rekening in FL nodig. Oostenrijk en Zwitserland vind ik oké, bij FL weet ik het niet. Het is vooral heel klein; het aantal inwoners is de helft van het gemiddelde van Nederlandse gemeentes.
Maar zonder gekheid: bij Advanzia loopt de wekker na 6 maanden af. Tot die tijd ben je flexibel om in een lang deposito te stappen als de rente je aan staat. Maar het houdt een keer op bij Advanzia. En dan is een dergelijk alternatief (hoewel avontuurlijk) wel zo prettig.
Vooral gezien de beperkte 6 maands deposito's bij Raisin. (om van de 3 maanden maar niet te spreken)
[ Voor 6% gewijzigd door Knakenpoetser op 07-07-2023 00:06 ]
De ervaring leert dat je bij Advanzia je rekening sluit en een maand of wat later weer heropent, dat je dan opnieuw de nieuwe-klanten rente krijgt. Tussendoor kun je terecht bij een 3-maands deposito, Consorsbank 3.20% of VWFS.de 3.10%.Knakenpoetser schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 00:05:
[...]
Ja ik begrijp je punt. Gezien de beoordelingen zijn het geen koekenbakkers maar als het fout gaat moet Frankenstein helemaal naar Liechtenstein, of all places.
Maar zonder gekheid: bij Advanzia loopt de wekker na 6 maanden af. Tot die tijd ben je flexibel om in een lang deposito te stappen als de rente je aan staat. Maar het houdt een keer op bij Advanzia. En dan is een dergelijk alternatief (hoewel avontuurlijk) wel zo prettig
Maar goed, Willbe is niet beschikbaar in de Benelux, zoals in de FAQ staat.
(Waren we maar Duitsers. Die kunnen uit 20 aanbieders kiezen met (meestal tijdelijk) >3% rente vrij opneembaar, tot max. 3.70%).
Ik zat net te kijken bij de beschikbare 3 maands deposito's: Orange bank 3.4%Frankenstein schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 00:13:
[...]
De ervaring leert dat je bij Advanzia je rekening sluit en een maand of wat later weer heropent, dat je dan opnieuw de nieuwe-klanten rente krijgt. Tussendoor kun je terecht bij een 3-maands deposito, Consorsbank 3.20% of VWFS.de 3.10%.
Consors ga ik nog eens bestuderen Volkswagen bank is bij mij ondanks dat mijn aanmelding gelukt was uiteindelijk niet gelukt.
Het is wat het is. Wie weet waar we voor behoed worden?Maar goed, Willbe is niet beschikbaar in de Benelux, zoals in de FAQ staat.
Het verschil in aanbod is eigenlijk absurd.(Waren we maar Duitsers. Die kunnen uit 20 aanbieders kiezen met (meestal tijdelijk) >3% rente vrij opneembaar, tot max. 3.70%).
[ Voor 3% gewijzigd door Knakenpoetser op 07-07-2023 00:21 ]
Ik moet zeggen dat het aanbod juist nivelleert en de verschillen echt kleiner zijn geworden[...]
Het verschil in aanbod is eigenlijk absurd.
Depo:
Raisin NL max 4,3%
Raisin DE max 4,35%
Vrij:
Raisin NL max 2,57%
Raisin DE max 2,66%
Ook bij ons zijn er nu erg veel aanbiedingen van 4% of meer
[ Voor 7% gewijzigd door Juan op 07-07-2023 06:32 ]
Raisin heeft in Nederland 25 partnerbanken, in Duitsland 120 !Juan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 06:31:
[...]
Ik moet zeggen dat het aanbod juist nivelleert en de verschillen echt kleiner zijn geworden
Depo:
Raisin NL max 4,3%
Raisin DE max 4,35%
Vrij:
Raisin NL max 2,57%
Raisin DE max 2,66%
In Duitsland zijn er 16 deposito's die 4,00% geven of hoger, in Nederland 17.
Maar in Duitsland ligt de rente bij ieder looptijd nog wat hoger. (b.v. 1 jaar op 4,20%, 5 jaar op 4,35%)
Ah, ik was helemaal vergeten dat die mail wel was gestuurd. Maar na teruggezocht te hebben zie ik dat die inderdaad is verzonden. Maar hij was wel pas 3 dagen na het daadwerkelijke aflopen verzonden...GroteVoet459 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 21:16:
[...]
Nee, dan krijg je de dag erop een email dat het geld uitbetaald is.
Tsja, als je het daarna naar een spaarrekening wilt overmaken, of iets anders ermee wilt doen dan weer een deposito, moet je toch echt tot het daadwerkelijke uitbetalen wachten.En omdat je zelf niet structureel genoeg was om op de eerste 4 emails een actie te plannen loop je dan 2 á 3 dagen rente mis.
Overigens vind ik de mails wel allemaal erg vroeg. Zeker gezien de renteontwikkeling, zou ik me niet alvast 8 weken van te voren vastpinnen op een verlenging bij de bank waar je deposito loopt. Voor mijn meest recente was het 8 weken, 27 dagen (3,8 week?) en 2 weken. Mij lijkt het me nuttiger als het 4, 2 en 1 weken van te voren is en een die daadwerkelijke op de dag van uitbetalen komt ipv 3 dagen erna.
Kortom; zoals je zelf al aangeeft kan je beter zelf e.e.a. plannen. Die mails zijn vooral zinvol om je er aan te herinneren dat het tijd wordt om zo'n planning te maken.
Niet als je binnen de Raisin-omgeving blijft..ACM schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:16:
[...]
Tsja, als je het daarna naar een spaarrekening wilt overmaken, of iets anders ermee wilt doen dan weer een deposito, moet je toch echt tot het daadwerkelijke uitbetalen wachten.
Je start dan het openen van het nieuwe product al een dag of wat van te voren. Raisin zal die aanvraag dan vasthouden tot het benodigde geld op je Raisin-rekening beschikbaar is, aka op het moment dat het vorige product beeindigt is en uitbetaald heeft. Ik doe dit al 2 jaar zo - trigger is een taakje/melding in mijn agenda.
Oeps
[ Voor 6% gewijzigd door GroteVoet459 op 07-07-2023 09:52 ]
Maar kun je ook vooraf een transactie naar een spaarrekening aanmaken? Dat is volgens mij een van de dingen die @ACM beschreef.GroteVoet459 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:31:
[...]
Niet als je binnen de Raisin-omgeving blijft..
Je start dan het openen van het nieuwe product al een dag of wat van te voren. Raisin zal die aanvraag dan vasthouden tot het benodigde geld op je Raisin-rekening beschikbaar is, aka op het moment dat het vorige product beeindigt is en uitbetaald heeft. Ik doe dit al 2 jaar zo - trigger is een taakje/melding in mijn agenda.
Zelf heb ik bv al een tijd een spaarrekening bij Renault, kan ik dan nu bij Raisin een transactie aanmaken om xK over te boeken naar Renault terwijl dat geld (nog) niet op de rekening staat en dat het dan de 20e, meen ik, alsnog automatisch wordt over geboekt?
Rekening (spaar / deposito) aanvragen blijven inderdaad in de wacht staan totdat het geld op de Raisin rekening staat. Maar geld dat ook voor transacties naar bestaande rekeningen?
idd bij overboeken naar een bestaande spaarrekening werkt het niet, blijkbaar alleen bij openen van een nieuw product.RobertMe schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:36:
[...]
Maar kun je ook vooraf een transactie naar een spaarrekening aanmaken? Dat is volgens mij een van de dingen die @ACM beschreef.
Zelf heb ik bv al een tijd een spaarrekening bij Renault, kan ik dan nu bij Raisin een transactie aanmaken om xK over te boeken naar Renault terwijl dat geld (nog) niet op de rekening staat en dat het dan de 20e, meen ik, alsnog automatisch wordt over geboekt?
Rekening (spaar / deposito) aanvragen blijven inderdaad in de wacht staan totdat het geld op de Raisin rekening staat. Maar geld dat ook voor transacties naar bestaande rekeningen?
Ik heb het zojuist geprobeerd - dat was een geplande actie voor vanavond, omdat ik de volgende deposito 2,5 week later wilde starten ...
Het zou wel fijn zijn als je bij Raisin instructies kon geven voor onbestemd geld op de Raisin rekening. Bijvoorbeeld 'stort automatisch op spaarrekening X' of 'overboeken naar tegenrekening'.
Dat laatste doen ze al. Ik heb eens een keer een aanvraag gedaan op donderdag of vrijdag en toen ook het geld over gemaakt naar de Raisin rekening. Gedurende het weekend kreeg ik een mail dat ik veel geld op de rekening had staan zonder bestemming en als ik er niks mee deed dat het teruggeboekt zou worden.Zr40 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:59:
Het zou wel fijn zijn als je bij Raisin instructies kon geven voor onbestemd geld op de Raisin rekening. Bijvoorbeeld 'stort automatisch op spaarrekening X' of 'overboeken naar tegenrekening'.
Wordt geld wat vrijkomt uit een deposito automatisch door Raisin op een lopende spaarrekening geplaatst of moet je hier apart opdracht voor geven dat jullie weten?
Het geld komt op je Raisin-rekening te staan. je moet er zelf actief iets mee doen.Roosje1966 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:11:
Wordt geld wat vrijkomt uit een deposito automatisch door Raisin op een lopende spaarrekening geplaatst of moet je hier apart opdracht voor geven dat jullie weten?
Zoals @RobertMe net melde krijg je een waarschuwing van Raisin als het er wat langer op blijft staan, want het levert daar namelijk niets op.
Je bedoelt dan denk ik: als er X dagen een bedrag op mijn Raisin-rekening staat waar nog geen opdracht tegenover staat voor (bijvoorbeeld voor het openen van een product) dan moet je deze actie ermee doen. Dat zou inderdaad een mooie optie zijn.Zr40 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:59:
Aparte opdracht. Maar als je van tevoren een nieuwe deposito opent dan zal geld dat vrijkomt automatisch voor de nieuwe deposito worden gebruikt.Roosje1966 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:11:
Pistachenootje schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:37:
[...]
Aparte opdracht. Maar als je van tevoren een nieuwe deposito opent dan zal geld dat vrijkomt automatisch voor de nieuwe deposito worden gebruikt.
Antwoord gevonden

[ Voor 4% gewijzigd door Roosje1966 op 07-07-2023 11:44 ]
NL vrij opneembaar volgens vergelijkingssites max 2,75% met Progetto. Hoogste rente in eigen land 2,30%. Daarnaast zijn me drie buitenlandse aanbieders bekend boven 3% die niet op de lijstjes staan.Juan schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 06:31:
[...]
Ik moet zeggen dat het aanbod juist nivelleert en de verschillen echt kleiner zijn geworden
Depo:
Raisin NL max 4,3%
Raisin DE max 4,35%
Vrij:
Raisin NL max 2,57%
Raisin DE max 2,66%
Duitsers kunnen vandaag uit 21 vrij opneembare rekeningen kiezen met meer dan 3% en max. 3,70%. Daarvan 8 Duitse banken met max 3,60%.
https://www.kritische-anleger.de/tagesgeld/vergleich/
Het verschil in de hoogste rente bij vrij opneembaar in eigen land is 130 procentpunt.
Denk dat ik het antwoord al zelf heb gevonden ;-)Roosje1966 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:30:
[...]
Dankje, ik begrijp het. Meteen de volgende vraag, hoe geef je de opdracht het op de (enige) lopende spaarrekening te storten, via een email? Of kun je dit zelf binnen de Raisin omgeving?
https://klantenservice.ra...nl/articles/5497464803218
Was reeds gemeld: Slasher in "Het spaartopic - Deel 3"Eddie_V2 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:47:
ABN volgt de andere grootbanken
https://www.abnamro.com/n...gustus-2023-de-spaarrente
Ze hebben natuurlijk heeeel veeeel tijd nodig om deze gigantische wijziging te implementeren....
Mogelijk dat ik het eerder gemist heb maar ik zie op Raisin dat de 'Inbank' nu een deposito biedt voor 4% - 12mnd. Ik heb nog niet eerder mijn geld voor een x periode vastgezet maar dit zit nu 1 en 0,75% boven mijn 2 vrij opneembare rekeningen waardoor ik het een keer wil proberen.
Ik zie dat Estland geen bronbelasting heft. Zijn er behalve de locatie (buurland Rusland) andere zaken waar ik bij deze bank of het land op moet letten?
Ik zie dat Estland geen bronbelasting heft. Zijn er behalve de locatie (buurland Rusland) andere zaken waar ik bij deze bank of het land op moet letten?
Estland = NAVOLGU schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:12:
Mogelijk dat ik het eerder gemist heb maar ik zie op Raisin dat de 'Inbank' nu een deposito biedt voor 4% - 12mnd. Ik heb nog niet eerder mijn geld voor een x periode vastgezet maar dit zit nu 1 en 0,75% boven mijn 2 vrij opneembare rekeningen waardoor ik het een keer wil proberen.
Zegt genoeg denk ik.
Dinsdag geld vd Renault spaarrekening geboekt naar de Raisin tussenrekening.
Woensdag meerjarig deposito geopend bij RCI/Renault via Raisin, benodigde document meteen bijgevoegd. Status staat nog steeds op “aanvraag terugtrekken”.
Gaat Raisin me nou echt 6 dagen rente door de neus boren door de ingang vh deposito over het weekend te tillen?
Zou ik persoonlijk nogal teleurstellend vinden.
Woensdag meerjarig deposito geopend bij RCI/Renault via Raisin, benodigde document meteen bijgevoegd. Status staat nog steeds op “aanvraag terugtrekken”.
Gaat Raisin me nou echt 6 dagen rente door de neus boren door de ingang vh deposito over het weekend te tillen?
Zou ik persoonlijk nogal teleurstellend vinden.
Als dat zo is, dan gewoon claimen.
Altijd het probleem heel erg maken, en compensatie eisen. (bellen!)
Heb al meerdere malen compensatie gehad in dit soort situaties.
Ze zijn soms heel erg traag bij Raisin.
Je kan beter het proces op een maandag starten, net voor het weekend is niet handig, daar kan Raisin ook niets aan doen (weekenden)
Altijd het probleem heel erg maken, en compensatie eisen. (bellen!)
Heb al meerdere malen compensatie gehad in dit soort situaties.
Ze zijn soms heel erg traag bij Raisin.
Je kan beter het proces op een maandag starten, net voor het weekend is niet handig, daar kan Raisin ook niets aan doen (weekenden)
Idem woensdag geld overgeboekt vanaf de Renault spaarrekening en woensdag een deposito geopend. Donderdagochtend was het deposito lopend.
Ik had het op dezelfde dagen geregeld. Bij mij staat er "in behandeling".Plof-kip schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 19:30:
Dinsdag geld vd Renault spaarrekening geboekt naar de Raisin tussenrekening.
Heel vreemd. Heb nog 2 deposito's bij Renault geopend en ook die waren binnen 36 uur lopend.
Dit topic is gesloten.
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling