Hier ook dinsdag aangevraagd, woensdag geld van (toevallig ook Renault spaarrekening) terug naar Raisin laten storten en donderdag was de Renault deposito al geopend.rechtsherstel schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:34:
Heel vreemd. Heb nog 2 deposito's bij Renault geopend en ook die waren binnen 36 uur lopend.
Ik heb gisteren een account aangemaakt bij BigBank. Krijg ik zojuist een e-mail om een afspraak te maken waarbij iemand fysiek langskomt om mijn identiteit te verifiëren. Wat een gedoe. Nog maar even nadenken of ik daar zin in heb.
Verwijderd
Zo’n gedoe is net niet. Je kan uit heel veel tijdvakken kiezen, en wordt keurig op de hoogte gehouden wie er langskomt. Binnen 5 minuten is die man of vrouw weer weg.Tompouce schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 06:51:
Ik heb gisteren een account aangemaakt bij BigBank. Krijg ik zojuist een e-mail om een afspraak te maken waarbij iemand fysiek langskomt om mijn identiteit te verifiëren. Wat een gedoe. Nog maar even nadenken of ik daar zin in heb.
En het is ook nog eens een bekende en goede partij die langskomt; AMP. Ik was er blij mee, want bij sommige banken hoor je zoveel irritaties bij het identificatieproces.. of je moet gebruik maken van vage buitenlandse apps waar het soms niet in 1x lukt.
Laat je niet afschrikken hierdoor
Laat je niet afschrikken hierdoor
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Even zoeken op bigbank hier en het was geen verrassing geweest.Tompouce schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 06:51:
Trouwens staat duidelijk als stap 2 bij het aanmelden
[ Voor 6% gewijzigd door Barrycade op 08-07-2023 08:55 ]
Dat is een goede methode van identificatie, EU bedrijf, moet voldoen aan GDPR. Ze kunnen misschien ook naar je werk komen.Tompouce schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 06:51:
Veel beter dan banken die menen dat ID documenten over de email kunnen. Dat kan volgens de GDPR niet, want email heeft geen garantie van beveiliging en het gaat bovendien vaak via een Amerikaans bedrijf (o.a. Microsoft), wat niet mag want die houden zich niet aan de GDPR. Microsoft verwerkt alles wat in die email zit, en bezoekt links. Dat materiaal is in te zien door Redmond.
Ik vind het ook een vreemde gewoonte. Geen enkele andere bank die dat nog nodig vindt. Maar goed, het schijnt te werken en verder lijken veel mensen tevreden te zijn met BigBank.Tompouce schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 06:51:
Voortaan eerst lezen voor je overal wild klikt en gegevens dropt?Tompouce schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 06:51:
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
We zijn weer vriendelijk op dit forumDrardollan schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:48:
[...]
Voortaan eerst lezen voor je overal wild klikt en gegevens dropt?
Tsja, als je leest/hoort hoe foutgevoelig of langzaam online identificatie soms is... Overigens kun je de afspraak maken op een tijd en plek die jou uitkomt en kost het niet meer dan 5 minuten (ID scannen, wat gegevens checken en klaar). Qua ID is alles goed, ook een rijbewijs (heb ik persoonlijk toch altijd bij me). De afspraakpagina heeft ook een redelijk accurate verwachte aankomsttijd.Pistachenootje schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 10:51:
[...]
Ik vind het ook een vreemde gewoonte. Geen enkele andere bank die dat nog nodig vindt. Maar goed, het schijnt te werken en verder lijken veel mensen tevreden te zijn met BigBank.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Iemand hier ervaring mee?
Mijn 6Maand orange deposito loopt af op 18juli. Ik kan nu verlengen naar (mijn voorkeur) 3M 3,4%p.j. Staat er als optie in mijn verlengingsaanbod
Echter, als ik in het algemene overzicht kijk dan verlaagt Orange zijn 3m deposito naar 3.1%p.j. Va. 13Juli.
Aangezien mijn geld pas vrij komt per 18juli vraag ik mij af voor welk aanbod ik dan in aanmerking kom.
Mijn 6Maand orange deposito loopt af op 18juli. Ik kan nu verlengen naar (mijn voorkeur) 3M 3,4%p.j. Staat er als optie in mijn verlengingsaanbod
Echter, als ik in het algemene overzicht kijk dan verlaagt Orange zijn 3m deposito naar 3.1%p.j. Va. 13Juli.
Aangezien mijn geld pas vrij komt per 18juli vraag ik mij af voor welk aanbod ik dan in aanmerking kom.
Geen ervaring, maar ik zou het aanbod, om te verlengen, geloven. Die doen ze aan klanten met een aflopend deposito. Als je er nu op in gaat krijg je de hogere rente wetende dat nieuwe deposito's minder opleveren. Ik weet natuurlijk niet of je de rente van het aflopende deposito nog steeds op 18 juli krijgt of pas na afloop van je verlengde.martijn1p schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:18:
Dinsdag 4 juli geld overgemaakt van mijn Raisin tegoed naar 2 deposito's van elk 1 jaar. Klarna op donderdag 6 juli geopend, vandaag, zaterdag 8 juli, Banco Progretto nog steeds in behandeling. Zal dan op z'n vroegst maandag 10 juli worden geopend. Doorlooptijd dan precies 1 week! In de eerste helft van de week dus een deposito openen is blijkbaar geen garantie dat een deposito in dezelfde week wordt geopend.rechtsherstel schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 19:50:
Idem woensdag geld overgeboekt vanaf de Renault spaarrekening en woensdag een deposito geopend. Donderdagochtend was het deposito lopend.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
Wat vreemd, waarschijnlijk door drukte ofzo, al vind ik dat best kwalijk. Ik heb op 28/6 geld gestort op Raisin tbv Banco Progetto deposito 6 mnd, bedrag stond op 29/6 op status ‘in behandeling’ en op 30/6 openingsdatum deposito BP.Meubelmaker schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:36:
[...]
Dinsdag 4 juli geld overgemaakt van mijn Raisin tegoed naar 2 deposito's van elk 1 jaar. Klarna op donderdag 6 juli geopend, vandaag, zaterdag 8 juli, Banco Progretto nog steeds in behandeling. Zal dan op z'n vroegst maandag 10 juli worden geopend. Doorlooptijd dan precies 1 week! In de eerste helft van de week dus een deposito openen is blijkbaar geen garantie dat een deposito in dezelfde week wordt geopend.
Staat er bij verlengen niet dat het percentage op datum van verlenging gaat gelden?martijn1p schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:18:
Wat bedoel je met "algemeen overzicht"? Ik kan nergens vinden dat Orange naar 3,1 gaat.
Ik heb het een aantal maanden geleden andersom gehad: Ik had 2 of 3 weken voordat hij afliep aangegeven de deposito te willen verlengen tegen een bepaald %. In de tussentijd steeg de rente echter.martijn1p schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:18:
Ik kreeg echter toch de hogere rente :-)
dus in jouw geval zou ik even navragen bij Raisin als je echt zeker wilt zijn
Als je het deposito 'opent' krijg je deze waarschuwing te zien.mdlaat schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 15:06:
[...]
Staat er bij verlengen niet dat het percentage op datum van verlenging gaat gelden?
Wat bedoel je met "algemeen overzicht"? Ik kan nergens vinden dat Orange naar 3,1 gaat.
Ik wil nog voordat de rente omlaag gaat gebruik maken van deposito van orange 3mnd voor 3.4%
Heb eerder al de gewone spaarrekening geopend voor incl declaration fiscal.
Moet ik nu opnieuw deze versturen?
N.B.: Het formulier dient slechts éénmalig per klant en alleen op naam van de klant te worden verstrekt. Het is niet noodzakelijk om dit document voor iedere termijndepositorekening afzonderlijk te overleggen.
Mischien voor de zekerheid maar meesturen iaangezien deze 3.4 nog maar tot de 13e geldig is
Heb eerder al de gewone spaarrekening geopend voor incl declaration fiscal.
Moet ik nu opnieuw deze versturen?
N.B.: Het formulier dient slechts éénmalig per klant en alleen op naam van de klant te worden verstrekt. Het is niet noodzakelijk om dit document voor iedere termijndepositorekening afzonderlijk te overleggen.
Mischien voor de zekerheid maar meesturen iaangezien deze 3.4 nog maar tot de 13e geldig is
[ Voor 11% gewijzigd door feddesman op 08-07-2023 15:40 ]
Hangt er vanaf. Bij het openen van een Renault deposito moest ik opnieuw een adresbewijs uploaden ofschoon ik al een Renault spaarrekening heb. Bij het openen van een tweede deposito bij Renault hoefde dat niet meer.
Ok voor de zekerheid maar gedaan ,kleine moeiterechtsherstel schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 15:42:
Hangt er vanaf. Bij het openen van een Renault deposito moest ik opnieuw een adresbewijs uploaden ofschoon ik al een Renault spaarrekening heb. Bij het openen van een tweede deposito bij Renault hoefde dat niet meer.
Heb het aanbod verlengd (3mnd; 3,4%). Ik zie het wel. Opgebouwde rente van voorgaande deposito gaat mee de nieuwe in. Zie verder in de App bij deze aflopende deposito geen mogelijkheid meer om in te trekken of te wijzigen. Mocht het toch op basis van 3,1% verwerkt worden heb ik nog altijd x aantal dagen herroepingsrecht.W1ck1e schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:25:
[...]
Geen ervaring, maar ik zou het aanbod, om te verlengen, geloven. Die doen ze aan klanten met een aflopend deposito. Als je er nu op in gaat krijg je de hogere rente wetende dat nieuwe deposito's minder opleveren. Ik weet natuurlijk niet of je de rente van het aflopende deposito nog steeds op 18 juli krijgt of pas na afloop van je verlengde.
Bij orange zit mijn inziens 6mnd op 3,5 en 3mnd op 3,4 zo dicht op elkaar dat mijn voorkeur naar 3mnd uit gaat.
Zo te zien wijzigt bij orange alleen de 3mnd variant. 1yr en 6mnd blijft ongewijzigd zo te zien.
Ik heb de app nu voor het eerst geïnstalleerd. Ziet er op zich niet slecht uit maar het lijkt er sterk op dat ik nog steeds geen geld kan wegboeken naar mijn betaalrekening elders. Dit was bij de online omgeving ook al zo: je moest bellen.rlat52 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:37:
[...]
Ook op zoek naar een spaarrekening naast LPB, ben aan het kijken naar Yapi Kredi Nederland. Geen IP denk ik maar wel een app. Lijkt erop dat ie vrij nieuw is heeft nog geen reviews.
Zou eigenlijk wel moeten kunnen. Mij lukt het in ieder geval wel. Alleen tussen 9.00 en 14.30 uur. Dat dan weer wel. Heeft ook met de instellingen te maken. Je moet er toestemming voor geven.
[ Voor 24% gewijzigd door rechtsherstel op 08-07-2023 17:31 ]
Ah, duidelijk, dank!rechtsherstel schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 15:35:
[...]
Als je het deposito 'opent' krijg je deze waarschuwing te zien.
Ik heb dat eerder aan de hand gehad: tussen opdracht van verlengen en daadwerkelijk verlengen ging het aanbod drastisch omlaag. Ik kreeg (zoals verwacht) een verlenging tegen het lage aanbod. Ik kon de opdracht voor verlenging pas intrekken (telefonisch) nadat de verlenging ingegaan was, en dan nog duurde het 2 weken voor de intrekking uitgevoerd was. Dat verdiende toen geen schoonheidsprijs.martijn1p schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 17:14:
[...]
Heb het aanbod verlengd (3mnd; 3,4%). Ik zie het wel. [...] Mocht het toch op basis van 3,1% verwerkt worden heb ik nog altijd x aantal dagen herroepingsrecht.
Ik vraag me dan toch af: is dit klantonvriendelijk gepruts? Is het beleid? Bijvoorbeeld om je ontmoedigen om nog kortlopende deposito's af te sluiten?mdlaat schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 19:56:
[...]
Ik heb dat eerder aan de hand gehad: tussen opdracht van verlengen en daadwerkelijk verlengen ging het aanbod drastisch omlaag. Ik kreeg (zoals verwacht) een verlenging tegen het lage aanbod. Ik kon de opdracht voor verlenging pas intrekken (telefonisch) nadat de verlenging ingegaan was, en dan nog duurde het 2 weken voor de intrekking uitgevoerd was. Dat verdiende toen geen schoonheidsprijs.
Ik herinner me dat niet zo lang geleden ook iemand anders hier meldde dat bij het aanvragen van een deposito te kennen was gegeven dat de rente ervan op korte termijn zou gaan dalen.
Ja inderdaad als je de driemaands depo van Orange opent, dan verschijnt de volgende tekst:
Opmerking: Vanaf 13-07-23 geldt een nieuw rentetarief van 3.1% p.j. in plaats van 3.4% p.j
Om het huidig geldende rentetarief van 3.4% p.j. te ontvangen, dient uiterlijk de werkdag vóór 13-07-23 te zijn voldaan aan alle voorwaarden om uw aanvraag tijdig te kunnen doorsturen naar de bank. Vanaf 13-07-23 wordt uw termijndeposito geopend met het nieuwe rentetarief van 3.1% p.j. Indien u dit niet wilt, kunt u uw aanvraag intrekken onder ‘Mijn Raisin’ > ‘Mijn producten’ > ‘Deposito sparen’ > ‘Details’ van het betreffende termijndeposito > ‘Aanvraag intrekken’.
Wie kan dit duiden?
[ Voor 28% gewijzigd door Knakenpoetser op 08-07-2023 20:33 ]
Ik ga het meemaken, vandaag geld en documenten beschikbaar gesteld.Word nog krap maar probeer het woensdag avond te annuleren als de aanvraag nog niet verstuurd is.
Werkt het annuleren niet dan maak ik ook geen probleem van de 3.1%
Begrijpelijk. Bij Orange en Raisin moet ook de schoorsteen roken.feddesman schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 20:39:
Ik ga het meemaken, vandaag geld en documenten beschikbaar gesteld.Word nog krap maar probeer het woensdag avond te annuleren als de aanvraag nog niet verstuurd is.
Maar toch...ze zouden ook gewoon kunnen aanhouden dat je de rente krijgt die het product heeft op het moment van aanvragen. Wellicht levert dat organisatorisch problemen op, maar dan moeten ze maatwerk leveren.
En daarbij: ik sloot een deposito af en een week later werd daarvan de rente verhoogd.
Maar dát hadden ze er bij het aanvragen niet bij vermeld. Wel dat de rente over een week verlaagd wordt maar niet bij omhog

Zou dat niet ook te maken hebben met dat het voor- of nadelig is? Bij een variabele spaarrente kunnen de banken de rente zomaar verhogen, omdat het in het voordeel van de klant is. Rente verlagingen moeten wel X weken / 1 maand van tevoren aangekondigd worden omdat het dus in het nadeel van de klant is.Knakenpoetser schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 22:29:
[...]
Begrijpelijk. Bij Orange en Raisin moet ook de schoorsteen roken.
Maar toch...ze zouden ook gewoon kunnen aanhouden dat je de rente krijgt die het product heeft op het moment van aanvragen. Wellicht levert dat organisatorisch problemen op, maar dan moeten ze maatwerk leveren.
En daarbij: ik sloot een deposito af en een week later werd daarvan de rente verhoogd.
Maar dát hadden ze er bij het aanvragen niet bij vermeld. Wel dat de rente over een week verlaagd wordt maar niet bij omhog
Wat je dus ook ziet in dat bij Raisin AFAIK rente verhogingen op depositos niet worden aangekondigd? En bij spaarrekeningen meestal kort van tevoren ("X heeft ons geïnformeerd <morgen> rente te verhogen"). Terwijl verlagingen (op depositos, bij spaarrekeningen heb ik ze nog nket gezien) dan wel al en tijdje van tevoren bekend worden gemaakt.
Niet persé. Want ik sloot een deposito af en een week later werd de rente er van verhoogd. Dus dat werkt ook in mijn nadeel want anders had ik wel een weekje kunnen wachten.RobertMe schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 23:07:
[...]
Zou dat niet ook te maken hebben met dat het voor- of nadelig is?
je hebt helemaal gelijk. Ik wil niet beweren dat ze renteverhogingen op deposito's moeten gaan afkondigen. Renteverlagingen aankondigen lijkt op het eerste gezicht buitengewoon klantvriendelijk, maar als voorgaande poster het deposito wil herroepen laten ze hem twee weken zwemmen.Bij een variabele spaarrente kunnen de banken de rente zomaar verhogen, omdat het in het voordeel van de klant is. Rente verlagingen moeten wel X weken / 1 maand van tevoren aangekondigd worden omdat het dus in het nadeel van de klant is.
Wat je dus ook ziet in dat bij Raisin AFAIK rente verhogingen op depositos niet worden aangekondigd? En bij spaarrekeningen meestal kort van tevoren ("X heeft ons geïnformeerd <morgen> rente te verhogen"). Terwijl verlagingen (op depositos, bij spaarrekeningen heb ik ze nog nket gezien) dan wel al en tijdje van tevoren bekend worden gemaakt.
Wat is trouwens jouw indruk van deze strategie van Orange/ raisin? Daar waar alle rentes omhoog schieten verlagen zij hun 3 maands rente. Ik denk dat ze straks met een significante rentestijging van het 1 jaars deposito komen.
In theorie kan je nog gebruik maken van het herroepingsrecht. Je ontvangt dan weliswaar geen rente over de dagen dat de herroepen deposito heeft bestaan, maar dat had je ook niet gehad als je het geld op de Raisin rekening had gehouden.
Nee ik ga niet herroepen. Het is wat het is. Als ik ga uitrekenen om hoeveel geld het verschil in rente gaat valt dat erg mee.Zr40 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 23:33:
In theorie kan je nog gebruik maken van het herroepingsrecht. Je ontvangt dan weliswaar geen rente over de dagen dat de herroepen deposito heeft bestaan, maar dat had je ook niet gehad als je het geld op de Raisin rekening had gehouden.
Advanzia vrij opneembaar 3,4% gegarandeerd. Die gaan écht niet verlagen.martijn1p schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:18:
Heel toevallig heb ik hetzelfde, ook de 18e komt mijn Orange deposito vrij.martijn1p schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:18:
Ik heb gisteren ook voor 3 maand verlenging aangevraagd tegen 3,4%.
Als jij voor de 13e kiest voor verlenging dan krijg je nog 3,4%, dit staat ook in jouw verlengingsvoorstel. Dus als jij dit wil dan zou ik het vandaag verlengen.
.
[ Voor 97% gewijzigd door rechtsherstel op 10-07-2023 07:44 ]
Vinden wij niet zo erg in dit topic:
Rente moet volgens ECB-bestuurder lang op hoog niveau blijven (Nu.nl)
Rente moet volgens ECB-bestuurder lang op hoog niveau blijven (Nu.nl)
Bij Consorsbank kun je het 3,2% Neukunden aanbod uitbreiden van 6 naar 12 maanden.
Daarvoor moet je binnen 4 maanden na opening van je spaarrekening een zogenaamd "Sparplan" openen
met een maandelijkse inleg van 100 euro.
Dat kan een belegging zijn in aandelen, beleggingsfondsen of ETF's.
Het aanbod bij Consors is enorm en wereldwijd.
Vooral een ETF in Technologie / Semiconductoren / Grondstoffen lijkt me interessant.
Uiteraard is dit een belegging en geen spaartegoed.
Voor de VRH wordt dus gerekend met 6,17% rendement in plaats van 0.36%.
Heeft iemand hier ervaring mee, of al eens naar gekeken?
Daarvoor moet je binnen 4 maanden na opening van je spaarrekening een zogenaamd "Sparplan" openen
Vooral een ETF in Technologie / Semiconductoren / Grondstoffen lijkt me interessant.
Dat je het aanbod kunt rekken is al veel langer bekend.TonyMontana schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:24:
Bij Consorsbank kun je het 3,2% Neukunden aanbod uitbreiden van 6 naar 12 maanden.
Maar als dat via een beleggingsproduct is hoort het hier niet thuis - staat volgens mij duideljk vermeld.
[ Voor 4% gewijzigd door GroteVoet459 op 10-07-2023 11:56 ]
En omdat het over de verlenging van de rente op een spaarrekening is, hoort het in het beleggingstopic ook niet thuis ofzo? Dit is gewoon relevante info over een spaarrekening dus past hier prima.GroteVoet459 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:55:
[...]
Dat je het aanbod kunt rekken is al veel langer bekend.
Maar als dat via een beleggingsproduct is hoort het hier niet thuis - staat volgens mij duideljk vermeld.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Er wordt gevraagd of het beleggingsdeel interessant is en dat is dus het bespreken van beleggingen en dat hoort hier niet thuis. Leuk dat je de spaarpremie daarmeeop rekt, maar een Duits Sparplan is geen gewone spaarrekening (vrij opneembaar of deposito). Het feit dat er al op de VRH gehint werd mag duidelijk genoeg zijn.fsfikke schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:58:
[...]
En omdat het over de verlenging van de rente op een spaarrekening is, hoort het in het beleggingstopic ook niet thuis ofzo? Dit is gewoon relevante info over een spaarrekening dus past hier prima.
Off topic natuurlijk. Vraag kan prima in één van de beleggen topics.
Zal ik in het beleggingstopic dan maar de vraag posten wat precies te criteria zijn om die verlengde rente te krijgen? Op de website staat:Pistachenootje schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:07:
Off topic natuurlijk. Vraag kan prima in één van de beleggen topics.
Moet dat sparplan gedurende die 12 maanden dan actief zijn? Kan je hem na 6 maanden stopzetten en alsnog de rente 12 maanden krijgen? Zeer on-topic vragen voor het beleggingen-topicErfüllen Sie in den ersten 4 Monaten nach Start Ihres Tagesgeldkontos eine der beiden Bedingungen:
Sparplan mit mind. 100 Euro Sparrate anlegen und aktiv besparen
Wertpapiere für mind. 1.000 Euro kaufen
Ik heb iig een €100 Sparplan aangemaakt (in een Xtrackers MSCI World ETF IE00BJ0KDQ92), kijken wat er gaat gebeuren.
Daarnaast is VRH is niet echt relevant op dit soort mini bedragen, als je over €100k, 6 maanden langer een hogere rente kan krijgen weegt dat wel op tegen de VRH over €1000.
offtopic:
Voor mij is VRH helemaal niet relevant omdat ik volledig voor uitgezonderd ben van box 3.
Voor mij is VRH helemaal niet relevant omdat ik volledig voor uitgezonderd ben van box 3.
Die vraag gaat natuurlijk wel over sparen. De eerdere vragen naar ervaringen met deze vorm van beleggen, welke ETF etc. zijn natuurlijk allemaal off topic en dat wist jij ook wel.fsfikke schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:16:
[...]
Zal ik in het beleggingstopic dan maar de vraag posten wat precies te criteria zijn om die verlengde rente te krijgen?
Het gaat mij niet om de inhoud of de selectie van een Sparplan belegging, dat advies heb ik ook niet gevraagd. Ik wilde graag weten of er mensen zijn die dit al eerder hebben gedaan, hopend op advies en ervaring over het gevolgde proces. Dat had ik in mijn post inderdaad duidelijker kunnen aangeven.GroteVoet459 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:04:
[...]
Er wordt gevraagd of het beleggingsdeel interessant is en dat is dus het bespreken van beleggingen en dat hoort hier niet thuis. Leuk dat je de spaarpremie daarmeeop rekt, maar een Duits Sparplan is geen gewone spaarrekening (vrij opneembaar of deposito). Het feit dat er al op de VRH gehint werd mag duidelijk genoeg zijn.
De vraag heb ik ook in dit forum gepost, omdat het direct gerelateerd is aan het verlengen van de Neukunden spaarrente bij Consorsbank. Mensen met eventuele ervaring hiermee volgen dit Spaartopic,
niet het Beleggingen topic.
Mijn deposito van 5 jaar bij RCI/Raisin is sinds vanochtend actief. Woensdag aangevraagd.
[ Voor 4% gewijzigd door Pistachenootje op 10-07-2023 13:08 ]
En geen erfbelasting dacht ik, tot zo ver dat duidelijk is. Dus dan is Inbank denk ik wel interessanter dan bv Banca Progetto.LGU schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:12:
Mogelijk dat ik het eerder gemist heb maar ik zie op Raisin dat de 'Inbank' nu een deposito biedt voor 4% - 12mnd. Ik heb nog niet eerder mijn geld voor een x periode vastgezet maar dit zit nu 1 en 0,75% boven mijn 2 vrij opneembare rekeningen waardoor ik het een keer wil proberen.
Ik zie dat Estland geen bronbelasting heft. Zijn er behalve de locatie (buurland Rusland) andere zaken waar ik bij deze bank of het land op moet letten?
Ja, precies. Voor de 4% deposito's lijkt deze mij de meest interessant variant maar wilde even zeker weten of ik niks mis.xileS schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:19:
[...]
En geen erfbelasting dacht ik, tot zo ver dat duidelijk is. Dus dan is Inbank denk ik wel interessanter dan bv Banca Progetto.
Mijn subjectieve mening: een kat in het nauw kan rare sprongen maken. De kans dat Putin een NAVO land aanvalt is weliswaar klein maar ik zou het kleine risico liever toch vermijden, zeker als het me niet teveel rente kost. Nu kun je in Zweden 3.95% krijgen, dat scheelt 50 euro met Inbank als je 100k voor 1 jaar wegzet. Dat zou mijn voorkeur hebben. Zweden heeft wel een klein nadeel met DGS maar dat zou voor mij minder zwaar wegen dan de buren van Estland en de stemming/historie daar. Voor wat achtergrond vond ik deze wel interessant: Estland kijkt met angst en beven naar buurland Rusland.LGU schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:24:
[...]
Ja, precies. Voor de 4% deposito's lijkt deze mij de meest interessant variant maar wilde even zeker weten of ik niks mis.
Overigens is risicotolerantie een heel persoonlijk onderwerp. Waar de een lachend zijn geld wegzet in Italië en Estland zijn er ook mensen die het liefst alles in Nederland houden. Ieder zijn ding. Zelf hou ik het het liefste bij landen met een minimaal een A rating en liever geen directe buren van Rusland.
Als Putin onderdeel van de keuze is zou ik het inderdaad ook in Zweden zetten. Die zijn immers (nog) geen NAVO lid. Want als Putin een NAVO land binnen valt wil ik ook nog wel eens zien wat er gebeurt met de economie van de NAVO landen (gezien alle NAVO landen dan in oorlog zijn).Pistachenootje schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:40:
De kans dat Putin een NAVO land aanvalt is weliswaar klein maar ik zou het kleine risico liever toch vermijden, zeker als het me niet teveel rente kost. Nu kun je in Zweden 3.95% krijgen, dat scheelt 50 euro met Inbank als je 100k voor 1 jaar wegzet.
Dat zal inderdaad best een impact hebben op de economieën van die landen. Maar ik verwacht niet dat dat direct invloed zal hebben op spaartegoeden in die landen.RobertMe schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:52:
[...]
Als Putin onderdeel van de keuze is zou ik het inderdaad ook in Zweden zetten. Die zijn immers (nog) geen NAVO lid. Want als Putin een NAVO land binnen valt wil ik ook nog wel eens zien wat er gebeurt met de economie van de NAVO landen (gezien alle NAVO landen dan in oorlog zijn).
Als Putin onderdeel van de keuze is, zou ik snel al mijn geld omzetten in edelstenen en juwelen die je makkelijk kan meenemen op de vlucht en later kan verpatsen…RobertMe schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:52:
[...]
Als Putin onderdeel van de keuze is zou ik het inderdaad ook in Zweden zetten. Die zijn immers (nog) geen NAVO lid. Want als Putin een NAVO land binnen valt wil ik ook nog wel eens zien wat er gebeurt met de economie van de NAVO landen (gezien alle NAVO landen dan in oorlog zijn).
Als ZZPr (en spaarzaam opgevoed) ben ik behoorlijk conservatief voor de inkomstenbelasting aan het sparen. Deze moet betaald worden rond mei-juni. Over 9 maanden dus. Ik zit erover na te denken om de huidige pot in een 9mnd deposito te stoppen. Ik weet dat de boekhouder een jaar uitstel kan aanvragen na aangifte, maar laten we dit even buiten beschouwing houden..
Ik heb al wat reserves voor lopende kosten en een contract tot het einde van het jaar dus de IB reservering kan ik missen. Zijn er andere zaken waar ik rekening mee moet houden? ZZP = prive rekening tenslotte.
Ik heb al wat reserves voor lopende kosten en een contract tot het einde van het jaar dus de IB reservering kan ik missen. Zijn er andere zaken waar ik rekening mee moet houden? ZZP = prive rekening tenslotte.
Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....
Ik ben al ruim 15 jaar ZZP’er, maar wel met een zakelijke rekening. Mss eea met je boekhouder overleggen? Hij/Zij zal je best goed kunnen adviseren lijkt mij.Dzine schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:30:
Als ZZPr (en spaarzaam opgevoed) ben ik behoorlijk conservatief voor de inkomstenbelasting aan het sparen. Deze moet betaald worden rond mei-juni. Over 9 maanden dus. Ik zit erover na te denken om de huidige pot in een 9mnd deposito te stoppen. Ik weet dat de boekhouder een jaar uitstel kan aanvragen na aangifte, maar laten we dit even buiten beschouwing houden..
Ook ZZP'er, vroeger hield ik het IB geld op de balans van de zaak, maar ik doe sinds de rentes gestegen zijn precies dit wat je hier omschrijft. Heb nu 3 depositos lopen bij Raisin met alleen belastinggeld, alledrie met een jaar looptijd, laatste is vorige week geopend. Die loopt dus begin Juli 2024 af en ik ga er van uit dat ik eind die maand ook moet betalen. Betalingstermijn voor de IB van 2022 is nu eind juli 2023, als je zo laat mogelijk je aangifte doet, komt de aanslag ook later binnenDzine schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:30:
Er is overigens nog wel een verschil met of je vanuit eenmanszaak of BV ZZP't. Ik doe het vanuit EMZ en ik onttrek gewoon geld aan de balans van m'n zaak en stort het prive bij Raisin. Dit blijft interessant zolang de box3 belasting op spaargeld (en deposito's) laag blijft, of zolang je onder de vrijstelling zit.
Overigens moet je wel rekenrente betalen als je uitstel aanvraagt voor je IB, dat kan ook voordelig zijn, maar dat vind ik teveel gedoe om dit te bedenken, of deze rente meer is dan je op deposito's vangt, etc etc heb het er niet voor over.
De BTW gelden zijn er ook nog, die zitten wel op een zakelijke spaarrekening, maar dit hou je max 3 maanden vast, en levert daarom veel minder op.
De komende paar maanden open ik overigens geen depositos met belastinggeld, ga nu de door het nieuwe pensioenstelsel verruimde lijfrente ruimte eerst volstorten. Daarna komt er waarschinlijk wel een 9mnd deposito zoals jij dat ook bedacht hebt.
Al met al wel een paar duizend euro per jaar voor "niks". Het e.e.a. is mogelijk wel offtopic hier trouwens. Maar ja: het kan
Dank je! Idd hier ook een eenmanszaak. En de boekhouder even informeren over het onttrekken is slimbumble_bee schreef op maandag 10 juli 2023 @ 17:03:
[...]
Ook ZZP'er, vroeger hield ik het IB geld op de balans van de zaak, maar ik doe sinds de rentes gestegen zijn precies dit wat je hier omschrijft. Heb nu 3 depositos lopen bij Raisin met alleen belastinggeld, alledrie met een jaar looptijd, laatste is vorige week geopend. Die loopt dus begin Juli 2024 af en ik ga er van uit dat ik eind die maand ook moet betalen. Betalingstermijn voor de IB van 2022 is nu eind juli 2023, als je zo laat mogelijk je aangifte doet, komt de aanslag ook later binnen![]()
Er is overigens nog wel een verschil met of je vanuit eenmanszaak of BV ZZP't. Ik doe het vanuit EMZ en ik onttrek gewoon geld aan de balans van m'n zaak en stort het prive bij Raisin. Dit blijft interessant zolang de box3 belasting op spaargeld (en deposito's) laag blijft, of zolang je onder de vrijstelling zit.
Overigens moet je wel rekenrente betalen als je uitstel aanvraagt voor je IB, dat kan ook voordelig zijn, maar dat vind ik teveel gedoe om dit te bedenken, of deze rente meer is dan je op deposito's vangt, etc etc heb het er niet voor over.
De BTW gelden zijn er ook nog, die zitten wel op een zakelijke spaarrekening, maar dit hou je max 3 maanden vast, en levert daarom veel minder op.
De komende paar maanden open ik overigens geen depositos met belastinggeld, ga nu de door het nieuwe pensioenstelsel verruimde lijfrente ruimte eerst volstorten. Daarna komt er waarschinlijk wel een 9mnd deposito zoals jij dat ook bedacht hebt.
Al met al wel een paar duizend euro per jaar voor "niks". Het e.e.a. is mogelijk wel offtopic hier trouwens. Maar ja: het kan
Zag het vandaag pas maar misschien hebben sommigen het ook gemist: https://www.bnr.nl/nieuws...e-spaargeld-het-meeste-op
quote: BNRBinnen een mum van tijd heeft de Europese Centrale Bank (ECB) de spaarrente verhoogd van nul procent naar de huidige 3,5 procent. Mondjesmaat volgen banken ook met een hogere spaarrente voor hun klanten, met name kleine banken bieden aantrekkelijke spaarrentes aan. BNR zet ze op een rijtje.
Nou deze hele non-discussie kan mooi de prullenbak in. Zweden wordt NAVO lidRobertMe schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:52:
[...]
Bron erbij: https://nos.nl/artikel/24...o-lidmaatschap-van-zwedenEddie_V2 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:34:
[...]
Nou deze hele non-discussie kan mooi de prullenbak in. Zweden wordt NAVO lid
Glad to announce that after the meeting I hosted with @RTErdogan & @SwedishPM, President Erdogan has agreed to forward #Sweden's accession protocol to the Grand National Assembly ASAP & ensure ratification. This is an historic step which makes all #NATO Allies stronger & safer. pic.twitter.com/D7OeR5Vgba
— Jens Stoltenberg (@jensstoltenberg) 10 juli 2023
[EDIT]
Ik had niet verwacht dat ik in het spaar topic zat. Bron niet echt nodig.
[ Voor 10% gewijzigd door LongBowNL op 10-07-2023 21:43 . Reden: EDIT ]
Ben nu al een tijd bezig om via de Yapi app een rekening te openen, gaat een beetje moeizaam.Pistachenootje schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 17:20:
[...]
Ik heb de app nu voor het eerst geïnstalleerd. Ziet er op zich niet slecht uit maar het lijkt er sterk op dat ik nog steeds geen geld kan wegboeken naar mijn betaalrekening elders. Dit was bij de online omgeving ook al zo: je moest bellen.
Nadat, met veel horten en stoten, m'n online identificatie gelukt was loopt het nu vast bij het opgeven van de tegenrekening. Zowel handmatige invoer als Idin.
Per mail en telefonisch zal het ongetwijfeld allemaal wel ok zijn maar ik zet dit even in de ijskast..
Het is niet zo erg als je dit bericht hebt gemist. Er zitten genoeg fouten in (yapi kredi) en verzuimen bij elke genoemde bank het betreffende dgs te noemen.fractus schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:53:
Zag het vandaag pas maar misschien hebben sommigen het ook gemist: https://www.bnr.nl/nieuws...e-spaargeld-het-meeste-op
[...]
Ik ben zelf zzp’er en heb veel collega zzp’ers die menen dat het loont om IB uitstel te vragen. Maar nee dat loont niet.Dzine schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:30:
Als je aangifte doet na 1 mei, betaal je maarliefst 6% rente op jaarbasis (sinds 1 juli 2023 weer, daarvoor 4%). Ook als je boekhouder uitstel vraagt. Aangezien er geen deposito’s boven de 6% zijn is het wijs om altijd eind april aangifte te doen: https://www.belastingdien...en_bij_inkomstenbelasting
Ik stuur 30 april mijn aangifte in (die staat klaar) en dan krijg je een IB betalingstermijn die eindigt rond eind juli. Dus dan moet je deposito ook wel zijn afgelopen.
[ Voor 6% gewijzigd door Malarky op 11-07-2023 08:11 ]
Thanks! Wist ik niet!Malarky schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 08:09:
[...]
Ik ben zelf zzp’er en heb veel collega zzp’ers die menen dat het loont om IB uitstel te vragen. Maar nee dat loont niet.
Als je aangifte doet na 1 mei, betaal je maarliefst 6% rente op jaarbasis (sinds 1 juli 2023 weer, daarvoor 4%). Ook als je boekhouder uitstel vraagt. Aangezien er geen deposito’s boven de 6% zijn is het wijs om altijd eind april aangifte te doen: https://www.belastingdien...en_bij_inkomstenbelasting
Ik stuur 30 april mijn aangifte in (die staat klaar) en dan krijg je een IB betalingstermijn die eindigt rond eind juli. Dus dan moet je deposito ook wel zijn afgelopen.
Zo, 16 april een aanvraag gedaan bij de VolkswagenBank. Vandaag dan eindelijk de brief met toegangsgegevens ontvangen! Het werkt dus toch. Inmiddels is de 3.1% niet echt interessant meer aangezien ik bij Consors als 3.2% en bij JTDirekt 3.3% krijg. Ik heb nog een aanvraag lopen bij 1822direkt voor 3.6%.
[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 11-07-2023 12:18 ]
https://www.1822direkt.de/sparen/tagesgeldkonto/
1822direkt.. die kende ik nog niet..
Ga eens kijken
Nog tips voor tijdens het aanmelden?
Gedoe met identificatie of zo?
Wil gezamenlijk openen, maar moet je allemaal videoidentificaties doen en zo?
Ga eens kijken
[ Voor 65% gewijzigd door Juan op 11-07-2023 12:35 ]
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Ze maken het wel bond zeg. Dat is bijna 3 maanden!fsfikke schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:13:
Zo, 16 april een aanvraag gedaan bij de VolkswagenBank. Vandaag dan eindelijk de brief met toegangsgegevens ontvangen!
Wel goed om te weten want ik had 21 april aangevraagd en nog niets gehoord. Er is nog hoop dus.
3.6% p.a. voor 6 maanden maximaal, daarna val je terug naar de basisrente van 0.6%.Juan schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:33:
Ga eens kijken
Die 3.6% is per jaar en voor een half jaar krijg je dus maar de helft.
Mijn tweede Advanzia account is vrijdag geactiveerd, heeft een weekje geduurd. Nu even zien of ik ook daadwerkelijk de 'new customer' rente krijg.
NB mijn vorige Advanzia account eind mei opgezegd.
NB mijn vorige Advanzia account eind mei opgezegd.
En dat is anders dan bij andere spaarrekeningen? Daar krijg je de jaarlijkse rente ook per half jaar ofzo?Jolke schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:49:
[...]
3.6% p.a. voor 6 maanden maximaal, daarna val je terug naar de basisrente van 0.6%.
Die 3.6% is per jaar en voor een half jaar krijg je dus maar de helft.
Komen jullie door het aanmeld proces?
Ik moet een Duits mobiel nr opgeven, hoe hebben jullie dat opgelost?
Ja, is weer een zeer German-minded proces.Juan schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:33:
Ga eens kijken
Door een Duits nummer aan te gevenJuan schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:54:
Komen jullie door het aanmeld proces?
Deze dochter van Santander biedt 3.7% aan, je zou kunnen kijken of het daar wel kan.
https://www.suressedirektbank.de/de
Nope:
Sie haben einen offiziellen Wohnsitz in Deutschland und sind in Deutschland steuerpflichtig
[ Voor 37% gewijzigd door fsfikke op 11-07-2023 13:26 ]
Bedoelde ook meer te zeggen, dat je al die moeite doet voor een half jaar. Blijkbaar gaan de rentes nu snel(ler) omhoog, dus kan je beter ergens anders kijken.fsfikke schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:54:
[...]
En dat is anders dan bij andere spaarrekeningen? Daar krijg je de jaarlijkse rente ook per half jaar ofzo?
Hoppen tussen vrij opneembaar in het buitenland met tijdelijk hogere rente levert meer rente op.Jolke schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:06:
[...]
Bedoelde ook meer te zeggen, dat je al die moeite doet voor een half jaar. Blijkbaar gaan de rentes nu snel(ler) omhoog, dus kan je beter ergens anders kijken.
[ Voor 3% gewijzigd door Frankenstein op 11-07-2023 13:46 ]
Benodigdheden om een 1822Direkt spaarrekening te kunnen openen:
*Duits mobiel telefoonnummer
*Wonen of een adres in Duitsland
*Een bankrekening bij een Duits geldinstituut in Duitsland als referentiebanknummer
M.a.w.: niet zo geschikt voor de doorsnee Nederlander
*Een bankrekening bij een Duits geldinstituut in Duitsland als referentiebanknummer
Klopt dat een duits nummer noodzakelijk is. Recent heb ik hen hierover een vraag gesteld. Hieronder hun reactie:Juan schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:33:
Ga eens kijken
‘Sie haben eine Frage zur Kundenwerbung und der Eröffnung eines Girokontos, die wir gerne beantworten. Für das Herunterladen der Vertragsunterlagen und die Eröffnung des Kontos ist eine deutsche Meldeadresse erforderlich. Die Legitimation ist über eine Filiale der deutschen Post AG mit einem deutschen Personalausweis oder dem Reisepass möglich. Bei der Legitimation mit dem Reisepass benötigen wir darüber hinaus eine Meldebescheinigung des deutschen Wohnsitzes. Diese können Sie beim Einwohnermeldeamt anfordern.’
Volgens mij kunnen we als Nederlander hier dus geen gebruik van maken.
Vooralsnog kunnen wij terecht bij Advanzia, vwfs.de en Consorsbank.Hansi55 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:15:
Benodigdheden om een 1822Direkt spaarrekening te kunnen openen:
Vers van OpenBank:
We hebben goed nieuws voor je spaargeld.
Per 13-07-2023 verhogen we de rente op je Open Spaarrekening naar 2,75% (over de eerste € 200.000) als je maandelijks min. € 600 laat bijschrijven (bijv. je salaris of pensioen) of 3 maandelijkse automatische incasso’s laat afschrijven.
Als je niet aan deze voorwaarden voldoet, krijg je toch nog 2,00% rente!
verplaatst
[ Voor 85% gewijzigd door mrmrmr op 11-07-2023 17:23 ]
De standaard rente is/was 1,50% (klopt dus met die 1,479%?), en gaat nu naar 2,00%.mrmrmr schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:21:
[...]
Ontving ik ook. Is dat niet raar als de rente 2,25% is?
Ik zie dat er te weinig rente is uitgekeerd (ongeveer 1,479%) over de laatste periode. Dat moet 2,25% zijn.
Ziet iemand ook zo'n niet kloppende rente?
Door aan de genoemde voorwaarden te voldoen (minimaal €600 maandelijks "op dezelfde dag" bij laten schrijven op de betaal rekening (wat je ook zelf kunt doen en meteen weg boeken naar spaar), of 3 automatische incassos te hebben) kreeg je 2,25%, en dat gaan naar 2,75%.
Dus 1,50 wordt 2,00%. En 2,25% wordt 2,75%.
Overigens krijg je als nieuwe klant de eerste 6 maanden een Welkom Spaarrekening, en daarop krijg je 3,00%. Na de 6 maanden wordt deze automatisch om gezet naar een Open Spaarrekening.
Maar bij de rentewijziging van 2,50% naar 3,00% kon je bellen. Werd de bestaande rekening opgezegd en een nieuwe geopend. Dus kreeg je én de hogere rente én dus een "verlenging" / nieuwe 6 maanden.
Ik vermoed dat je ook een spaarrekening of deposito hebt aangevraagd. Klopt dit?Smok3yNL schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:30:
Vraagje..
Ik heb vorige week een Raisin account aangemaakt en als test 100,- euro overgemaakt...
Je Spaarproduct (Spaarrekening) is nog "in behandeling" - die € 100 is gereserveerd om daarheen te gaan zodra die aanvraag afgerond is.Smok3yNL schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:30:
Vraagje..
Ik heb vorige week een Raisin account aangemaakt en als test 100,- euro overgemaakt.
Echter blijf ik zien "gereserveerd" en "in behandeling" klopt dit? Of is het zaak om nog even af te wachten tot alles voltooid is?
[Afbeelding]
Klopt alleen een spaarrekening geen deposito.Pistachenootje schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:33:
[...]
Ik vermoed dat je ook een spaarrekening of deposito hebt aangevraagd. Klopt dit?
Zal inderdaad nog niet helemaal rond zijn vermoed ik.
Heb je ook zoveel gestort als wat je hebt aangegeven dat je zou storten? IIRC moet je ook bij het openen van een spaarrekening de initiele inleg opgeven. Als je aangeeft dat je €5000 initieel zult inleggen en je hebt maar €100 op de Raisin rekening staan dan zul je nog eerst €4900 moeten bijstorten voordat de aanvraag daadwerkelijk wordt doorgevoerd.Smok3yNL schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:44:
[...]
Klopt alleen een spaarrekening geen deposito.
Indien je een CKV rekening aangevraagd hebt dan moet je nog 900 euro overmaken op je Raisin rekening. Minimum inleg daar is 1000 euro. Bij Klarna en Renault 1 euro.Smok3yNL schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:44:
[...]
Klopt alleen een spaarrekening geen deposito.
Dit staat allemaal in de documentatie.
[ Voor 4% gewijzigd door mpandroid op 11-07-2023 18:01 . Reden: verwijzing naar documentatie ]
:strip_exif()/f/image/V5L478wliEvue67xj77jFZF7.jpg?f=fotoalbum_large)
Zaterdag was document geüpload en vanmorgen stond het geld gereserveerd, ik neem aan dat ik dan gewoon de 3,4% krijg ?
Staat wel bij dat de aanvraag nog niet verstuurd is door raisin of mag dat ook nog na de 13e
[ Voor 9% gewijzigd door feddesman op 11-07-2023 19:26 ]
Ze laten vziw die melding ook staan als je wel al aan de voorwaarden voldoetfeddesman schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:24:
Zaterdag was document geüpload en vanmorgen stond het geld gereserveerd, ik neem aan dat ik dan gewoon de 3,4% krijg ?
Staat wel bij dat de aanvraag nog niet verstuurd is door raisin of mag dat ook nog na de 13e

Maar toen ik zo'n soort melding een tijd geleden kreeg was mijn geld uiteindelijk letterlijk pas op die dag om 11u of 12u beschikbaar bij Raisin. En die aanvraag werd toen 'gewoon' doorgezet met de originele, hogere rente.
Dus als het geld nu al beschikbaar is en alles wat ondertekend moest worden ondertekend is, dan zou ik inderdaad verwachten dat e.e.a. gewoon met de hogere rente wordt aangevraagd.
Orange (via Raisin)
Kondigt bij het aanvragen van een 3 maands deposito een renteverlanging af van 3.4% naar 3.1% vanaf 13 juli.
Verdere rente aanpassingen van Orange;
1 jaar van 3.65% naar 3.7%
2 jaar van 3.65% naar 3.8%
3 jaar van 3.65% naar 0%
Kondigt bij het aanvragen van een 3 maands deposito een renteverlanging af van 3.4% naar 3.1% vanaf 13 juli.
Verdere rente aanpassingen van Orange;
1 jaar van 3.65% naar 3.7%
2 jaar van 3.65% naar 3.8%
3 jaar van 3.65% naar 0%
Vrij vertaald: Orange heeft al meer geld dan ze zelf kwijt kunnen voor de looptijd 3 jaar en komt enigszins in de buurt van genoeg voor de looptijd 3 maanden. Maar er is nog prima ruimte voor 1 en 2 jaar
[ Voor 8% gewijzigd door Zr40 op 11-07-2023 21:43 ]
Ik breek me het hoofd om deze rente aanpassingen te kunnen duiden, maar jij hebt er geen moeite mee!Zr40 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:43:
Vrij vertaald: Orange heeft al meer geld dan ze zelf kwijt kunnen voor de looptijd 3 jaar en komt enigszins in de buurt van genoeg voor de looptijd 3 maanden. Maar er is nog prima ruimte voor 1 en 2 jaar
Zou het ook kunnen zijn dat hun 3 jaars deposito sowieso niet lekker liep? In een wereld met stijgende rentes en spaarders die hun geld beschikbaar willen houden om toe te kunnen slaan bij goede rente op zeer lang lopende deposito's?
En dat Orange met het 3 maands deposito zichzelf in de voet schoot omdat het spaarders ervan weerhield om langere looptijden in te leggen?
[ Voor 31% gewijzigd door Knakenpoetser op 11-07-2023 22:40 ]
Enig idee waarom de korte deposito's (<1 jaar) bij LPB onder de vrij opneembare rente zitten? Niet alle banken doen dat. Zal wel een strategie achter zitten. Ook opvallend: BigBank heeft de vrij opneembare rente pas verhoogd, maar de deposito's volgen nog niet.
Gokje: ze financieren er (lease)autos mee. Looptijden daarvan zijn langer dan een paar maanden meestal. Dus voor LPB niet interessant om aan te bieden hierdoor.Veritas schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:11:
Enig idee waarom de korte deposito's (<1 jaar) bij LPB onder de vrij opneembare rente zitten? Niet alle banken doen dat. Zal wel een strategie achter zitten. Ook opvallend: BigBank heeft de vrij opneembare rente pas verhoogd, maar de deposito's volgen nog niet.
Besef je wel dat de rente van de vrij opneembare saldo opeens lager kan worden ?Veritas schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:11:
Ze willen winst maken op de saldo's, en lijkt het er op dat lpb niet genoeg leningen heeft uitstaan met een voldoende hoge rente om meer te gunnen bij de deposito's.
Ik begrijp inmiddels waarom die buitenlandse banken met hoge voorwaardelijke actierentes werken. Ze betalen gewoon niet de juiste rente uit. Ik heb nu al 2 van zulke rekeningen: Advanzia en Openbank. Beide voldoen wél aan de actievoorwaarden. Bij de eerste moest het 3,4% zijn (niet ~2,5%), bij de tweede 2,25% (niet 1,5%).
Als je als bank complexe acties hebt met hogere rente, moet je ook de administratie op orde hebben!
Als je als bank complexe acties hebt met hogere rente, moet je ook de administratie op orde hebben!
Wat is er niet goed dan?
Advanzia dien je in de gaten te houden, die moet af en toe op de vingers tikken.
Maar dat de uitbetaling niet klopt is niet zo (op afrondingen na dan)
Advanzia dien je in de gaten te houden, die moet af en toe op de vingers tikken.
Maar dat de uitbetaling niet klopt is niet zo (op afrondingen na dan)
Volgens mij beantwoord je je eigen vraag alJuan schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 04:42:
Wat is er niet goed dan?
Hoezo moet dat? Dat zou niet moeten lijkt me, een bank hoort uit eigen beweging e.e.a goed te doen.Advanzia dien je in de gaten te houden, die moet af en toe op de vingers tikken.
Ok dus ik vroeg gister nog hoe het na 3 dagen nog steeds op gereserveerd en in behandeling stond.
Echter lijkt de rekening nu actief.
Ik kan nu dus veilig mijn spaargeld overmaken op de rekening?
Pfff dont ask me why maar vind het nog best spannend mijn spaargeld over te maken, naar iets waar ik nog niet heel bekend mee ben
Echter lijkt de rekening nu actief.
Ik kan nu dus veilig mijn spaargeld overmaken op de rekening?
Pfff dont ask me why maar vind het nog best spannend mijn spaargeld over te maken, naar iets waar ik nog niet heel bekend mee ben

:strip_exif()/f/image/6Bge3dvAJGuXkOHuGqq7s3Nf.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit topic is gesloten.
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling