Ik wil hier niet discussiëren over de gevolgen dat weet ik inmiddels. Dat is al vaak eerder besproken.
Ik verwacht in september +/- 6K te ontvangen en ik ben van plan om dit op mijn ABN AMRO Direct Sparen te zetten bij mijn andere spaargeld. Deze rekening is op slot. De rent is momenteel 1,00% bij Direct Sparen.
Ik heb besloten om vanaf september 2023 te stoppen om bij de energiemaatschappij te sparen. Dit deed ik al sinds 2011 tot heden ik spaarde zelf nog wel apart per maand.
Vanaf September ben ik van plan om automatisch een bedrag per maand op te sparen. Ik wilde een deposito rekening maar ik wil toch bij mijn geld kunnen als dat nodig is. Dit is voorlopig voor nu het beste in mijn situatie.
Ik wil geen aandelen meer, ik had vroeger bij ABN AMRO een spaarrekening met aandelen van Fortis en ik legde €50 per maand in. Dit was gegroeid tot €4.000 waarde en opeens verloor ik tot mijn verbazing €2.000 na de groei. ABN AMRO adviseur vertelde mij, dat het weer omhoog kan gaan, maar het kan ook zomaar naar €0! Hij kon geen garantie geven. Ik heb toen besloten de rekening te beëindigen en het geld te ontvangen. Hij gaf mij het advies te laten door te lopen. Mijn ouders waren niet blij, maar ik wilde niet opnieuw risico's lopen nadat ik geld had verloren. Het risico is daar te groot voor en ik hou van veiligheid. Misschien is de rente iets meer.
ABN AMRO deed veilig beleggen en ik betaalde €50 per maand inleggen.
Nu ben ik van plan om €900 per maand opzij te zetten op Direct Sparen. Daarnaast heb ik bij Dela een lopende CoöperatiespaarPlan dat ik €200 per maand inzet tot 2050 met netto rent van 2.00% per jaar.
Offtopic
<knip> Laatste waarschuwing Dela hoort hier NIET thuis.
[
Voor 25% gewijzigd door
Ardana op 30-07-2023 19:05
]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB