Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.215.303 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knakenpoetser
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 07-06 05:29
sanook schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:48:
[...]

Zitten er nog haken of ogen aan sparen bij/in Haitong/Portugal?
Ze opereren vanuit Spanje Daardoor is de Spaanse bronbelasting van toepassing. De kredietwaardigheid van het land wordt aangeduid met BBB.
Verder is nog onduidelijk hoe het zit met de de Spaanse erfbelasting.

Bij "details" onderaan kun je het productinformatieblad lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:44
Vraagje: is Lloyds bank m.b.t. features vergelijkbaar met LPB? Features zoals IP voor grotere bedragen (>5k) maandelijkse renteuitkering en een app waarin renteopbouw te zien is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PE9SMS
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-11-2023
JAN-B schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 23:43:
Hier was ik al bang voor;
Saldo op mijn betaalrekening te laag gisteren, dus 2 betalingen, oa. mijn hypotheek kan niet worden afgeboekt;
snel wat spaargeld overboeken?
dat gaat dus niet, moet eerst van Renault > Raisin en daarna nog naar de betaalrekening :(
Ik heb begrepen als je voor 13.00 uur overschrijft, het sneller gaat ?
Dus wellicht toch een goed idee om op een Nederlandse rekening nog een buffer aan te houden :?
(heb eerlijk gezegd nog 1 NN spaarrekening met een saldo van 1€)
Leaseplan Bank is hier ideaal voor. Redelijke rente en instant payments. In enkele seconden staat het op je betaalrekening. Top voor een snel beschikbare buffer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:53
JAN-B schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 23:43:
Hier was ik al bang voor;
Saldo op mijn betaalrekening te laag gisteren, dus 2 betalingen, oa. mijn hypotheek kan niet worden afgeboekt;
snel wat spaargeld overboeken?
dat gaat dus niet, moet eerst van Renault > Raisin en daarna nog naar de betaalrekening :(
Ik heb begrepen als je voor 13.00 uur overschrijft, het sneller gaat ?
Dus wellicht toch een goed idee om op een Nederlandse rekening nog een buffer aan te houden :?
(heb eerlijk gezegd nog 1 NN spaarrekening met een saldo van 1€)
Volgens mij zoek je dan ook wel iets teveel de extremen op m.b.t. geld overboeken naar spaarrekeningen.
Als je geen geld meer op je betaalrekening hebt om (vooraf bekende) vaste lasten te kunnen betalen dan gaat er iets mis.
Je kan er beter voor zorgen dat er dit soort rekeningen altijd betaald kunnen worden, dan maar geen rente over die paar honderd/duizend euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:30
Trishul schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:45:
Vraagje: is Lloyds bank m.b.t. features vergelijkbaar met LPB? Features zoals IP voor grotere bedragen (>5k) maandelijkse renteuitkering en een app waarin renteopbouw te zien is.
Lloyds doet geen IP; Rente uitbetaling is per jaar; En app hebben ze AFAIK niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:56

LGU

Knakenpoetser schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:39:
[...]

Ze opereren vanuit Spanje Daardoor is de Spaanse bronbelasting van toepassing. De kredietwaardigheid van het land wordt aangeduid met BBB.
Verder is nog onduidelijk hoe het zit met de de Spaanse erfbelasting.

Bij "details" onderaan kun je het productinformatieblad lezen.
Is de bronbelasting idem als bijvoorbeeld bij Openbank eenvoudig op te lossen of moet je hier extra werk vor doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 22:31
LGU schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:00:
[...]

Is de bronbelasting idem als bijvoorbeeld bij Openbank eenvoudig op te lossen of moet je hier extra werk vor doen?
Er is op Raisin een overzichtspagina wat je per bank in een land moet doen m.b.t. bronbelasting.

--edit--
Dit verschilt dus per bank per land.

In mijn geval BFF moest ik enkel een formuliertje uitprinten, ondertekenen, scannen en uploaden.
Maar het kan ook zijn dat je documenten van belastingdienst nodig hebt, zoals @Pistachenootje hieronder aangeeft.

Vandaar dat ik naar het overzichtspagina verwijs. Ik was ook niet bewust van verschillende procedures totdat ik die pagina tegenkwam.

[ Voor 40% gewijzigd door goodfella op 05-07-2023 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
LGU schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:00:
[...]

Bij OpenBank zit het formulier in de hele papierhandel die je digitaal moet ondertekenen met één krabbel.
Hoe ik het begrepen heb van bij Raisin is dat Raisin het formulier vooringevuld "klaar zet" maar dan moet je het nog steeds zelf ondertekenen (uitprinten, krabbel zetten, scannen; of mogelijk downloaden en krabbel er in "photoshoppen"). Of je het document daarna bij Raisin moet aanleveren en zij het "opsturen" of dat je dat zelf moet doen durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
Haitong heeft een bankvergunning in Portugal, maar biedt deposito's op Raisin aan via haar Spaanse bijkantoor in Madrid. Dit betekent dat Spaanse bronbelasting van toepassing is. Spanje heft een standaard bronbelasting op spaarrente van 19%. Als belastingplichtige in Nederland kunt u vrijstelling krijgen van deze belasting (d.w.z. terugbrengen naar 0%). Hiertoe overlegt u uiterlijk 4 weken voor de vervaldatum een woonplaatsverklaring van de Nederlandse Belastingdienst die niet eerder dan 12 maanden voor de vervaldatum is gedateerd. Lees meer in het Productinformatieblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acbi1986
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-04 14:27
Ik ben van plan om een rekening bij Advanzia te openen maar heb daarover nog een paar vragen:
- Moet je direct 5000 euro overmaken of kan je beginnen met 1 euro om het te testen?
- Krijg je de 3,4% over het totale saldo dus niet alleen over het startbedrag?
- Kan je hem als een en/of rekening openen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
acbi1986 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:09:
Ik ben van plan om een rekening bij Advanzia te openen maar heb daarover nog een paar vragen:
- Moet je direct 5000 euro overmaken of kan je beginnen met 1 euro om het te testen?
- Krijg je de 3,4% over het totale saldo dus niet alleen over het startbedrag?
- Kan je hem als een en/of rekening openen?
a. Nee, hoeft niet. Je kunt beginnen met 1 euro, maar de rente gaat pas lopen vanaf 5.000. Zorg er voor dat die 5.000 bereikt wordt in het begin van de maand. Dan profiteer je van een maand(je) extra actierente.
b. Ja, die 3.4% is over het gehele saldo (te beginnen na inleg van 5.000 euro).
c. Nee, op individu. Dus mocht je in bezit zijn van veel spaargeld, een tweede rekening op naam partner openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
RobertMe schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:57:
[...]

Lloyds doet geen IP; Rente uitbetaling is per jaar; En app hebben ze AFAIK niet.
Tnx voor de antwoorden! Ik ga dan nog even verder kijken voor een spaarrekening naast LPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Trishul schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:27:
[...]

Tnx voor de antwoorden! Ik ga dan nog even verder kijken voor een spaarrekening naast LPB.
OpenBank? Eerste 6 maanden 3%, renteuitbetaling per maand. Geen IP, maar tegelijkertijd wel een betaalrekening dus je kunt overboekingen ook rechtstreeks naar de ontvanger doen :p.
Na de eerste 6 maanden wordt de "Welkom Spaarrekening" om gezet naar een "Open Spaarrekening", daarop ontvang je 1,5% rente, maar hier kun je 2,25% van maken door maandelijks minimaal €600 te (laten) storten op de betaalrekening (en daarna bv op spaarrekening zetten, en zelf geld storten middels een automatische overboeking werkt ook), of 3 automatische incassos te laten lopen).

En het geeft direct een extra / backup betaalrekening met pinpas en alles er op en er aan (incl. mobiel betalen via hun eigen app ("OpenBank Pay") / Google Pay / Apple Pay / Garmin Pay).

Wel even opletten met de Spaanse erfbelasting overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlat52
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:03
Trishul schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:27:
[...]

Ook op zoek naar een spaarrekening naast LPB, ben aan het kijken naar Yapi Kredi Nederland. Geen IP denk ik maar wel een app. Lijkt erop dat ie vrij nieuw is heeft nog geen reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
rlat52 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:37:
[...]

Ook op zoek naar een spaarrekening naast LPB, ben aan het kijken naar Yapi Kredi Nederland. Geen IP denk ik maar wel een app. Lijkt erop dat ie vrij nieuw is heeft nog geen reviews.
Yapi bestaat al minstens een jaar op 10. De leeftijd van de app weet ik even niet. Zeker geen IP, want ze werken met kantooruren van 09:00 tot 14:30 (of zoiets). Als je daar rekening mee houdt een prima bank. Lloyds heeft ook geen IP maar als je vroeg genoeg in de (werk)dag het geld wegboekt komt het diezelfde dag nog aan op de tegenrekening. (bij mij wel tenminste). Let wel: geen nederlands DGS
Anadolu heeft nu iets hogere rente en valt wel onder NL DGS

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 05-07-2023 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ1984
  • Registratie: Juni 2022
  • Nu online
rlat52 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:37:
[...]

bunq? Prima app en vergelijkbare rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
JJ1984 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:51:
[...]

bunq? Prima app en vergelijkbare rente.
tot 25k
edit: oops, vergissing

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 05-07-2023 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 17:36
Dat is Bux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-06 20:12
Hallo,

Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik ben opzoek naar een deposito voor 3 a 5 jaar, die kosteloos te beëindigen is bij het kopen van een huis. Ik heb nu geld op een Dela spaarverzekering staan maar dat is nu minder interessant geworden door de nieuwe belastingregels.

Het gaat om een bedrag van een ton, het mag een buitenlandse bank zijn zolang de rente maar goed is.
Heb zelf natuurlijk al gezocht maar kom niet boven de 3% uit voor 5 jaar vast bij credit europe bank.

Iemand die een hogere rente weet met als belangrijkste voorwaarde dus opzegbaar bij aankoop nieuw huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acbi1986
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-04 14:27
Bar_en_boos schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:22:
[...]

a. Nee, hoeft niet. Je kunt beginnen met 1 euro, maar de rente gaat pas lopen vanaf 5.000. Zorg er voor dat die 5.000 bereikt wordt in het begin van de maand. Dan profiteer je van een maand(je) extra actierente.
b. Ja, die 3.4% is over het gehele saldo (te beginnen na inleg van 5.000 euro).
c. Nee, op individu. Dus mocht je in bezit zijn van veel spaargeld, een tweede rekening op naam partner openen.
Er staat dat de actierente geldt tm 31 juli. Moet ik dan dus zorgen dat ik die 5000 erop heb staan voor 31 juli of kan ik hem nu openen en dan op 1 aug zorgen dat ik er 5000 euro op heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 22:49

sanook

_/-\o_

appelflap1992 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:03:
Hallo,

Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik ben opzoek naar een deposito voor 3 a 5 jaar, die kosteloos te beëindigen is bij het kopen van een huis. Ik heb nu geld op een Dela spaarverzekering staan maar dat is nu minder interessant geworden door de nieuwe belastingregels.

Het gaat om een bedrag van een ton, het mag een buitenlandse bank zijn zolang de rente maar goed is.
Heb zelf natuurlijk al gezocht maar kom niet boven de 3% uit voor 5 jaar vast bij credit europe bank.

Iemand die een hogere rente weet met als belangrijkste voorwaarde dus opzegbaar bij aankoop nieuw huis?
Laatste paar pagina's van het topic doornemen kan geen kwaad, daar staat vermeld dat de Renault/RCI bank (via Raisin) nu op 4,3% zit voor 5 jaar deposito. Vroegtijdige beeindiging ter beoordeling van de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

acbi1986 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:06:
[...]

Er staat dat de actierente geldt tm 31 juli. Moet ik dan dus zorgen dat ik die 5000 erop heb staan voor 31 juli of kan ik hem nu openen en dan op 1 aug zorgen dat ik er 5000 euro op heb staan?
voor de 31e 5000 euro erop hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Staat er in mijn Advanzia account eindelijk de statement over juni, klik ik erop krijg ik een error "Die von Ihnen gesuchte Seite wurde nicht gefunden.".
Meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-06 20:12
sanook schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:12:
[...]

Laatste paar pagina's van het topic doornemen kan geen kwaad, daar staat vermeld dat de Renault/RCI bank (via Raisin) nu op 4,3% zit voor 5 jaar deposito. Vroegtijdige beeindiging ter beoordeling van de bank.
Ik heb met raisin contact gehad maar bij Renault bank is een deposito niet opzegbaar bij het kopen van een huis. Alleen bij overleiden zullen ze ingaan op het verzoek.

Hoogste rente die wel opzegbaar is bij Raisin is COOP pank. 3,85% bij 1 jaar vast. Op zich niet slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 31-05 01:30
Bigbank naar 2,60%

Met ingang van vandaag (5 juli 2023) is de rente op onze "Flexibel Sparen" rekeningen verhoogd van 2,35% naar 2,60%. Deze renteverhoging geldt voor alle bestaande en nieuwe "Flexibel Sparen" rekeningen bij Bigbank

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
sanook schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:20:
Staat er in mijn Advanzia account eindelijk de statement over juni, klik ik erop krijg ik een error "Die von Ihnen gesuchte Seite wurde nicht gefunden.".
Meer mensen last van?
Heb ik ook. Volgens mij is het wachten op de email met daarin het afschrift. Vorige maand kwam dat bij mij op de 6e van de maand binnen. Ze zullen het afschrift online ook nog niet voor elkaar hebben.
Verder zie ik dat in mijn geval de actierente van 3.4% niet is gerekend. Ik kom uit op 3%, het rentetarief van mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansi55
  • Laatst online: 04-06 21:01
Ik kreeg vanmorgen een email een overzicht van stortingen en opgebouwde rente. Het percentage was 3.25%. Rekening geopend midden juni en na acceptatie begonnen met vullen.
Helaas geen 3,4%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:20
Heeft er iemand nog een tip voor de video-verificatie goed te kunnen afronden?
Mijn paspoort en ID blijken te nieuw. Ze staan nog niet in hun systeem.

Bericht is ook al gezonden naar Raisin zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-06 12:44
Zwelgje schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:44:
Bigbank naar 2,60%

Met ingang van vandaag (5 juli 2023) is de rente op onze "Flexibel Sparen" rekeningen verhoogd van 2,35% naar 2,60%. Deze renteverhoging geldt voor alle bestaande en nieuwe "Flexibel Sparen" rekeningen bij Bigbank
Had eigenlijk verwacht dat Bunq wel zou meegaan. Verschil begint nu weer aardig op te lopen met andere banken. Niet zoveel zin om weer over te stappen, maar als het zo doorgaat wordt het verschil toch weer aardig groot :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Hansi55 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:51:
Ik kreeg vanmorgen een email een overzicht van stortingen en opgebouwde rente. Het percentage was 3.25%. Rekening geopend midden juni en na acceptatie begonnen met vullen.
Helaas geen 3,4%.
Ik weet het niet meer zeker, maar het zou kunnen dat (mits 5.000 euro gestort in juni) het actietarief van 3,4% pas vanaf 1 juli gaat lopen. Dan klopt het dat je dit nog niet terugziet in het overzicht van juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Bar_en_boos schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:10:
[...]

Ik weet het niet meer zeker, maar het zou kunnen dat (mits 5.000 euro gestort in juni) het actietarief van 3,4% pas vanaf 1 juli gaat lopen. Dan klopt het dat je dit nog niet terugziet in het overzicht van juni.
Vandaag email ontvangen, het rentepercentage staat op 3,40% door storting van 5.000 euro op 29 juni.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ1984
  • Nu online
snaggyheadshot schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:06:
[...]

Had eigenlijk verwacht dat Bunq wel zou meegaan. Verschil begint nu weer aardig op te lopen met andere banken. Niet zoveel zin om weer over te stappen, maar als het zo doorgaat wordt het verschil toch weer aardig groot :|
Inderdaad. Wellicht in de aankomende weken en anders overweeg ik toch om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:26
Hier statement nog niet ontvangen van Advanzia
Zal wel kloppen de eerder gestorte rente is opwaarts gecorrigeerd (naar meer dan ik verwacht had)

Hopelijk volgt mijn statement mail ook zo

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansi55
dwdd schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:21:
[...]

Vandaag email ontvangen, het rentepercentage staat op 3,40% door storting van 5.000 euro op 29 juni.
Ik heb ook na de opening op 22 juni 2*5000 Euro gestort en toch "maar" 3,25% gekregen over juni.
Ik heb bij Advanzia navraag gedaan of de 3.4% van toepassing is voor mij.
Email antwoord was: geldt voor bestaande klanten.
Toen navraag gedaan wat de definitie "bestaande klanten" inhoudt. Geen verdere uitleg gekregen of dit 1, 3 of misschien 6 maanden is.

Mogelijk dat ik in juli wel een bestaande klant ben en dan de 3.4% geniet. We zullen afwachten. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
appelflap1992 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:40:
[...]

Ik heb met raisin contact gehad maar bij Renault bank is een deposito niet opzegbaar bij het kopen van een huis. Alleen bij overleiden zullen ze ingaan op het verzoek.

Hoogste rente die wel opzegbaar is bij Raisin is COOP pank. 3,85% bij 1 jaar vast. Op zich niet slecht.
Houd er rekening mee dat Coop alleen de originele inleg uitkeert. Als het plan is om binnen die 5 jaar te kopen maar wel flinke rente op te bouwen heb je hier dus niks aan.
Zelfde geldt uberhaupt voor veel depositos (bij Raisin). Dan staat er mooi dat opzeggen ter beoordeling van de bank is, maar ook dat je dan geen rente krijgt. (Meestal alleen bij overlijden dat ook de opgebouwde rente wordt uitgekeerd).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

[...]

Same, laatste keer dat Bunq de rente heeft verhoogd is in Maart geweest en sindsdien zijn er volgens mij 2x 0,25% verhogingen geweest van de ECB als ik me niet vergis. 18 Juli is er een 'update' vanuit Bunq die ik even afwacht, anders ga ik toch maar om me heen kijken aangezien het verschil te groot begint te worden.

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-06 23:14
Hoe lang duurt het voordat een account geopend is bij Advanzia? Ik heb vrijdag jl. de gevraagde documenten opgestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Max_72
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09-11-2024
dirk_mec schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:19:
Hoe lang duurt het voordat een account geopend is bij Advanzia? Ik heb vrijdag jl. de gevraagde documenten opgestuurd.
Bij mij duurde het drieënhalve werkdag. Toen IBAN ontvangen en storting gedaan. Inloggen op de online-omgeving kan twee dagen nadat je IBAN hebt ontvangen, dus houd in totaal rekening met iets van 5 werkdagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:36

Mickey77

Allround ICT-er

Max_72 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:21:
[...]
Inloggen op de online-omgeving kan twee dagen nadat je IBAN hebt ontvangen, dus houd in totaal rekening met iets van 5 werkdagen :)
Ik ben ook bezig met Advanzia. Ik heb vrijdag een mail gehad met de bevestiging van mijn IBAN en PDF bijlagen met informatie over het product. Ik heb echter geen informatie over de online omgeving om in te loggen. Uiteraard heb ik wel mijn email en wachtwoord van het aanmelden.

Moet ik nu nog een email krijgen met informatie over de omgeving, of heb ik ergens de URL gemist waar ik in kan loggen? Ik kan op de website geen inlog pagina vinden. Het is begin van de maand dus om maximaal van de 3,4% te profiteren wil ik er wel vrij snel geld op zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Hansi55 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:01:
[...]

Ik heb ook na de opening op 22 juni 2*5000 Euro gestort en toch "maar" 3,25% gekregen over juni.
Ik heb bij Advanzia navraag gedaan of de 3.4% van toepassing is voor mij.
Email antwoord was: geldt voor bestaande klanten.
Toen navraag gedaan wat de definitie "bestaande klanten" inhoudt. Geen verdere uitleg gekregen of dit 1, 3 of misschien 6 maanden is.

Mogelijk dat ik in juli wel een bestaande klant ben en dan de 3.4% geniet. We zullen afwachten. :?
Ja, ik denk dat het voor nieuwe Advanziaklanten niet het geval is. Met mijn nieuwe tweede account van begin juni lijkt het ook uit te komen op 3,25%, het toenmalige actietarief voor nieuwe klanten. De voorwaarde van het huidige actietarief is dat je een email moet hebben ontvangen met dat aanbod van 3,4%.

Nog even een quote uit de email die ik voor mijn eerste account ontving: "Transfer at least an additional 5,000 € into your Advanzia Deposit account today, and we will also grant you our special interest rate of 3.40% p.a. on your entire balance from the day of your deposit until October 31, 2023."

Het actietarief geldt dus vanaf het moment dat je in juni minimaal 5.000 euro hebt gestort. Voor mij is dat midden juni. Tot halverwege juni ontving ik 3%, de andere helft van de maand zou dan 3,4% moeten zijn. Een snelle berekening lijkt inderdaad richting de 3,4% te gaan. Alleen nog even het officiële afschrift afwachten voor de bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:51
[...]

Als Bunq niet binnen een week reageert stap ik over. De rente bij Bigbank is 29% hoger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:22
dwdd schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:21:
[...]

heb je zelf gemaild en gevraagd?
Ik heb ook einde maand de storting gedaan, maar kan mijn percentage nog niet zien.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansi55
Op mijn overzicht van Advanzia van gisteren (email) staat keurig 3,25% vermeld.
Het betreft het overzicht van de maand juni.

[ Voor 22% gewijzigd door Hansi55 op 05-07-2023 13:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Mickey77 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:28:
[...]

Moet ik nu nog een email krijgen met informatie over de omgeving, of heb ik ergens de URL gemist waar ik in kan loggen? Ik kan op de website geen inlog pagina vinden. Het is begin van de maand dus om maximaal van de 3,4% te profiteren wil ik er wel vrij snel geld op zetten...
Bij Advanzia gaat alles wat vaag en omslachtig, maar uiteindelijk werkt het wel. Met het wachtwoord dat je zelf hebt aangemaakt bij het aanmelden kun je je registreren op de inlogomgeving van mein advanziakonto. Wacht hier wel even een paar werkdagen mee, want tot die tijd krijg je sowieso een foutmelding als je dat probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey77

Mickey77

Allround ICT-er

Bar_en_boos schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:43:
[...]
Bij Advanzia gaat alles wat vaag en omslachtig, maar uiteindelijk werkt het wel. Met het wachtwoord dat je zelf hebt aangemaakt bij het aanmelden kun je je registreren op de inlogomgeving van mein advanziakonto. Wacht hier wel even een paar werkdagen mee, want tot die tijd krijg je sowieso een foutmelding als je dat probeert.
Ik heb de link gevonden door even te zoeken in dit topic. Na meerdere keren inloggen met mijn rekeningnummer en het wachtwoord bij het aanmelden kon ik er toch niet in. Blijkbaar is de toegang nog niet automatisch gemaakt, via 'Registrieren' heb ik mij een inlog aan kunnen maken. Inderdaad allemaal wat vaag en omslachtig dus.

Anyway, ik kon er in en heb gezien dat ik nog geen saldo had (wat dus klopt). Dan ga ik dan nu maar geld over maken naar het IBAN en vrijdag kijken of ik het bedrag zie staan als ik ben inlogd. Dan dus afwachten of ik online of in een email zien dat ik die 3,4% krijg... of pas eind van de maand. Ik lees dat dat verschilt per persoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Mickey77 op 05-07-2023 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Mickey77 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:51:
[...]

Ik heb de link gevonden door even te zoeken in dit topic. Na meerdere keren inloggen met mijn rekeningnummer en het wachtwoord bij het aanmelden kon ik er toch niet in. Blijkbaar is de toegang nog niet automatisch gemaakt, via 'Registrieren' heb ik mij een inlog aan kunnen maken. Inderdaad allemaal wat vaag en omslachtig dus.

Anyway, ik kon er in en heb gezien dat ik nog geen saldo had (wat dus klopt). Dan ga ik dan nu maar geld over maken naar het IBAN en vrijdag kijken of ik het bedrag zie staan als ik ben inlogd. Dan dus afwachten of ik online of in een email zien dat ik die 3,4% krijg... of pas eind van de maand. Ik lees dat dat verschilt per persoon.
Mooi dat het gelukt is. Als je wat stort kun je dat na enkele dagen inderdaad zien in je online omgeving. Daarnaast ontvang je een email dat er storting heeft plaatsgevonden. Je rentepercentage is online en in dat stortingsbewijs niet terug te vinden. Dat zie je pas terug in het afschrift dat je aan het begin van de maand over de voorgaande maand in je email ontvangt en daarna ook online kan inzien bij mein Auszuge (of iets dergelijks). Je kunt het tussentijds ook telefonisch of per email opvragen. Al werd er per email bij mij pas na 3 weken gereageerd. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ1984
  • Nu online
BlizzarD schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:10:
[...]

Same, laatste keer dat Bunq de rente heeft verhoogd is in Maart geweest en sindsdien zijn er volgens mij 2x 0,25% verhogingen geweest van de ECB als ik me niet vergis. 18 Juli is er een 'update' vanuit Bunq die ik even afwacht, anders ga ik toch maar om me heen kijken aangezien het verschil te groot begint te worden.
Ik heb het vermoeden dat die aankondiging op 18 juli 2023 iets te maken heeft met uitbreiding van hun dienstverlening, bijvoorbeeld in Amerika. Daar is men al langer mee bezig. Ik kan me niet voorstellen dat een verhoging van rente zo groots wordt aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

JJ1984 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:02:
[...]

Ik heb het vermoeden dat die aankondiging op 18 juli 2023 iets te maken heeft met uitbreiding van hun dienstverlening, bijvoorbeeld in Amerika. Daar is men al langer mee bezig. Ik kan me niet voorstellen dat een verhoging van rente zo groots wordt aangekondigd.
Dat denk ik inderdaad ook niet, maar hoop dat dat dan 'ook' wordt aangekondigd.. of misschien voor die tijd

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:34
JJ1984 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:02:
[...]

De laatste renteverhoging was er ineens. Daarna volgde pas de aankondiging. Met die 2,01% heeft Bunq ook zitten adverteren, dus die zal nog wel even blijven vermoed ik, aangezien adverteren geld kost.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mickey77

Mickey77

Allround ICT-er

Mag ik iedereen die bijdraagt aan dit topic hartelijk bedanken? Ik ben er zo eentje die een redelijke spaarpotje had maar het nog niet goed had weg gezet. Met stijgende rente moest ik dat toch een keer doen, maareh... waar begin je? Sparen past mij beter dan beleggen, maar ook bij sparen heb je dus heel veel mogelijkheden. De informatie in dit topic heeft mij geholpen om keuzes te maken. Bedankt! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Voor wie het zich af vraagt: ik heb de helft van wat ik weg wilde zetten nu op Advanzia gezet, de andere helft naar Raisin gezet. Die helft heb ik dan weer gesplitst in een helft direct opneembaar en een helft deposito 6 mnd. Door over 2 mnd nog wat in te leggen en over 4 maanden wat te schuiven (niet van Advanzia) wil ik op Raisin een deposito ladder maken. Die is dan dus compleet in november en dan is het kijken wat Advanzia in december gaat bieden, om te kijken wat ik daarmee ga doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Juan schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:42:
Hier statement nog niet ontvangen van Advanzia
Zal wel kloppen de eerder gestorte rente is opwaarts gecorrigeerd (naar meer dan ik verwacht had)

Hopelijk volgt mijn statement mail ook zo
Hier nog geen mail ontvangen. In de link naar het afschrift van juni ontbreekt een id, daardoor werkt die niet.

Er is te weinig rente ontvangen vermoed ik. Het was 3,0% en sinds de 1e dag van de actie zou het 3,4% moeten zijn geweest. Als ik even een quick & dirty berekening doe komt het uit op minder dan 3%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
mrmrmr schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:18:
[...]

Hier nog geen mail ontvangen. In de link naar het afschrift van juni ontbreekt een id, daardoor werkt die niet.

Er is te weinig rente ontvangen vermoed ik. Het was 3,0% en sinds de 1e dag van de actie zou het 3,4% moeten zijn geweest. Als ik even een quick & dirty berekening doe komt het uit op minder dan 3%.
Ergens hierboven heb ik nog even die aanbiedingsemail gecheckt. De 3,4% over het totale saldo gaat pas in op de dag dat die minimaal 5.000 euro is gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Bar_en_boos schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:21:
[...]

Ergens hierboven heb ik nog even die aanbiedingsemail gecheckt. De 3,4% over het totale saldo gaat pas in op de dag dat die minimaal 5.000 euro is gestort.
Bij mij is het: email ontvangen op 9 juni. Storting dezelfde dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Mickey77 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:12:
Die is dan dus compleet in november en dan is het kijken wat Advanzia in december gaat bieden, om te kijken wat ik daarmee ga doen[/small]
Lijkt mij een goede tactiek. Je kunt Advanzia ook nog tussentijds opzeggen als de actierente voor nieuwe klanten veel beter is geworden. Als je je dan na een maandje weer aanmeldt, ben je voor hen een nieuwe klant en doe je weer mee met het verbeterde rentebod. In de tussentijd moet je je spaargeld dan natuurlijk wel weer ergens goed kunnen stallen. Verder kun je eventueel buiten de boot vallen voor acties mbt bestaande klanten, maar ja, als je achteraf alles had geweten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansi55
mrmrmr schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:26:
[...]

Jullie waren waarschijnlijk al voor bein juni klant bij Advanzia en hebben een email met de verhoging van 3.25%naar 3,4% gekregen.
Ik ben op 22 juni van start gegaan en heb als "nieuwe" klant (nog) de 3,25% gehad.
Ik zal bijstorten met 5K en kijken of het dan ook 3,4% wordt.
Spannend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René90
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-07-2024
mrmrmr schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:18:
[...]

Statement naar juni werkt bij mij ook niet. Dan maak je een melding via de website, krijg je de foutmelding dat je het leesteken ' niet mag gebruiken. Wat een treurige site zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
René90 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:34:
[...]

Statement naar juni werkt bij mij ook niet. Dan maak je een melding via de website, krijg je de foutmelding dat je het leesteken ' niet mag gebruiken. Wat een treurige site zeg.
bij mij zelfde, geen mail, online werkt de link niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
[...]

Ok, dan is het een simpele rekensom. Als het dan nu niet klopt, dan is Advanzia slecht bezig. Je zou er als klant toch niet zelf achteraan moeten. Soms denk ik dat het hen een beetje boven het hoofd groeit, met al die verschillende renteacties, ingangsdatums en ongetwijfeld een flinke aanwas van klanten. De reactietijd op emails is ook al een slecht teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Driek schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:36:
[...]

bij mij zelfde, geen mail, online werkt de link niet
Ik vermoed dat de link van het online afschrift van juni pas werkt als je hem in je mail hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey77

Mickey77

Allround ICT-er

Bar_en_boos schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:32:
[...]
Lijkt mij een goede tactiek. Je kunt Advanzia ook nog tussentijds opzeggen als de actierente voor nieuwe klanten veel beter is geworden. Als je je dan na een maandje weer aanmeldt, ben je voor hen een nieuwe klant...
Ik ben voor de lange termijn niet echt geïnteresseerd om het onderste uit de kan te halen. Dan komt het wat de inspanning betreft ook wel een beetje in de buurt van beleggen denk ik dan. De reden dat ik nu spreid is omdat ik als beginner ervaring wil op doen. Ik doe nu dus ervaring op met modern (Raisin) en ouderwets (Advanzia) en met direct opneembaar en termijndeposito. Ik acht de kans groot dat ik volgend jaar gewoon verder ga met alleen een ladder, waarbij ik dan dus eens per 2 maanden wat research moet doen en verder niet.
Bar_en_boos schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:38:
[...]
Ok, dan is het een simpele rekensom. Als het dan nu niet klopt, dan is Advanzia slecht bezig. Je zou er als klant toch niet zelf achteraan moeten. Soms denk ik dat het hen een beetje boven het hoofd groeit, met al die verschillende renteacties, ingangsdatums en ongetwijfeld een flinke aanwas van klanten. De reactietermijn op emails is ook al een slecht teken.
Kijkend naar de ervaringen van anderen hier heeft Advanzia geen automatisch algoritme dat de rentes van bestaande klanten verhoogt (ook niet na die storting). Als dat klopt, kunnen we misschien stellen dat Advanzia het zichzelf (te) moeilijk maakt, met de aanbiedingen en bijbehorende spelregels...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 31-05 01:30
[...]

Ik stap op bij Bunq. na dat artikel van 30-6 moet ik helaas constateren dat ik geen trek heb om een (openlijk hier voor uitkomende) narcistische psychopaat te sponsoren.

zal bij andere banken ook wel het eea niet kloppen aan de top maar daar heb ik dan geen weet van (ignorance is bliss) 8)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:47
Zwelgje schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:06:
[...]

Ik stap op bij Bunq. na dat artikel van 30-6 moet ik helaas constateren dat ik geen trek heb om een (openlijk hier voor uitkomende) narcistische psychopaat te sponsoren.

zal bij andere banken ook wel het eea niet kloppen aan de top maar daar heb ik dan geen weet van (ignorance is bliss) 8)
Join the club.

Genoeg alternatieven die ook nog betere rente geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
feddesman schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:08:
[...]

Join the club.

Genoeg alternatieven die ook nog betere rente geven
Ik zit te kijken, maar kan het niet vinden eigenlijk.
Openbank zit er volgens mij net onder. Nederlandse grootbanken zitten een stuk lager.
Er zijn wel wat banken op 'raisin' met een hogere rente, maar ik vind dat maar een wat vage club (een bemiddelaar voor banken? Ik wil gewoon direct bij een bank zitten, niet via een 'bemiddelaar').
En verder zie ik het zo 1-2-3 niet.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:10:
[...]

Openbank zit er volgens mij net onder. Nederlandse grootbanken zitten een stuk lager.
Er zijn wel wat banken op 'raisin' met een hogere rente, maar ik vind dat maar een wat vage club (een bemiddelaar voor banken? Ik wil gewoon direct bij een bank zitten, niet via een 'bemiddelaar').
Je kunt ook nog kiezen voor Bigbank als je verder akkoord bent met Estland als vestigingsland. Vanaf vandaag 2,6% rente, een Nederlandstalige site en alles werkt gewoon zoals het hoort. Geen instant pay, maar dat vind ik persoonlijk geen probleem. Zolang je maar wat buffer aanhoudt bij Leaseplan of een grootbank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDMsolar
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-08-2024
ik ben het afgelopen jaar een beetje afwachtend geweest met mijn spaargeld, maar nu ik een deposito voorbij zie komen van 4,3% voor 5 jaar wordt het toch eens tijd dat ik wat actie onderneem.

Normaal gesproken heb ik mijn spaargeld graag binnen handbereik, maar die pot wordt alleen maar groter en eigenlijk is dat zonde.

ik heb ongeveer € 140.000 te verdelen, waarvan ik uiteraard een groot deel beschikbaar wil houden voor impulsieve acties ( zoals weer verhuizen of een sabbatical )
Is een deposito ladder slim en hoe zou ik die het beste op kunnen bouwen?

afgelopen jaren heb ik ook steeds een deel afgelost op mijn hypotheek, maar met een gemiddelde rente van 2,5% is dat nu ook niet meer heel slim.

Beleggen gaat me niet zo goed af. ik stap altijd op het verkeerde moment in en uit. daar ga ik mee stoppen

[ Voor 9% gewijzigd door MDMsolar op 05-07-2023 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
[...]
Hoe kwam je aan je rekeningnummer? Ik heb enkel een aanmeldmail gekregen?

Edit: laat maar, ik heb zojuist mijn aanmeldmail gekregen :)

[ Voor 5% gewijzigd door dirk_mec op 05-07-2023 15:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1943460

The interest rate on your Advanzia deposit account is currently 3.40 % effective (3.3500 % nom.).
Lekker bezig Advanzia! Vorige maand 5000 extra gestort en begin Juli weer eraf gehaald. Netjes de 3,4% rente nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
Bar_en_boos schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:38:
[...]

Ok, dan is het een simpele rekensom. Als het dan nu niet klopt, dan is Advanzia slecht bezig. Je zou er als klant toch niet zelf achteraan moeten. Soms denk ik dat het hen een beetje boven het hoofd groeit, met al die verschillende renteacties, ingangsdatums en ongetwijfeld een flinke aanwas van klanten. De reactietijd op emails is ook al een slecht teken.
Hij komt echt net binnen.
Heb vorige maand als eerste gestort, heb nu 3,25% rente.

Link om de site werkt nog niet, maar is misschien te kort om bij te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Driek schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:27:
[...]

Hij komt echt net binnen.
Heb vorige maand als eerste gestort, heb nu 3,25% rente.

Link om de site werkt nog niet, maar is misschien te kort om bij te werken
Hier hetzelfde, 26e de 5000 gestort en nu statement dat ik 3,25% rente heb. En als ik dan hier lees wat een gedoe het is om iemand te spreken te krijgen of een reactie op een email dan heb ik er een hard hoofd in dat dit naar 3,4 bijgesteld gaat worden. Bij OpenBank is het wat dat betreft toch wat netter, daar springen ze bijna in de houding als je belt en terwijl je aan de lijn bent wordt alles geregeld.
Oh, en even 5000 bijstorten vind ik lastig want dan kom ik boven het garantiefonds bedrag uit op mijn rekening. (ik weet niet eens wat het maximale bedrag is voor de rekening en of er een max rentegevend bedrag is....)

[ Voor 13% gewijzigd door sanook op 05-07-2023 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:54
MDMsolar schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:16:
ik ben het afgelopen jaar een beetje afwachtend geweest met mijn spaargeld, maar nu ik een deposito voorbij zie komen van 4,3% voor 5 jaar wordt het toch eens tijd dat ik wat actie onderneem.

Normaal gesproken heb ik mijn spaargeld graag binnen handbereik, maar die pot wordt alleen maar groter en eigenlijk is dat zonde.

ik heb ongeveer € 140.000 te verdelen, waarvan ik uiteraard een groot deel beschikbaar wil houden voor impulsieve acties ( zoals weer verhuizen of een sabbatical )
Is een deposito ladder slim en hoe zou ik die het beste op kunnen bouwen?

afgelopen jaren heb ik ook steeds een deel afgelost op mijn hypotheek, maar met een gemiddelde rente van 2,5% is dat nu ook niet meer heel slim.

Beleggen gaat me niet zo goed af. ik stap altijd op het verkeerde moment in en uit. daar ga ik mee stoppen
Voor geld dat je nu niet nodig hebt voor een langere periode (en wellicht wel helemaal nooit?) is beleggen juist wél het overwegen waard.
Uiteraard ben je daarvoor dan in het verkeerde topic.
Groot voordeel m.i. over deposito's is dat je altijd weer kunt uitstappen, tegen de dan geldende koers uiteraard.

Aan de andere kant lijkt zo'n deposito dan ook wel weer leuk.
Met 4,3% zit je nou ook niet heel ver onder voor wat de rendementen zijn van beleggen na aftrek kosten, historisch op de langere termijn.
En je weet het resultaat vooraf.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feddesman
[...]

Raisin werkt wel erg makkelijk. Kan je van verschillende banken producten af nemen zonder elke keer het hele proces te starten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verzekeraars hebben ook tussenpersonen. Raisin werkt erg prettig als je het geen probleem vind om even op je geld te wachten ivm het ontbreken van instant payments. Nee niets vaags aan. :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

JohanNL schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:33:
[...]

Voor geld dat je nu niet nodig hebt voor een langere periode (en wellicht wel helemaal nooit?) is beleggen juist wél het overwegen waard.
Uiteraard ben je daarvoor dan in het verkeerde topic.
Groot voordeel m.i. over deposito's is dat je altijd weer kunt uitstappen, tegen de dan geldende koers uiteraard.

Aan de andere kant lijkt zo'n deposito dan ook wel weer leuk.
Met 4,3% zit je nou ook niet heel ver onder voor wat de rendementen zijn van beleggen na aftrek kosten, historisch op de langere termijn.
En je weet het resultaat vooraf.
Vergeet niet dat VRH voor beleggen zo'n 2% hoger zal zijn dan voor sparen, dus je moet dan met beleggen minimaal op 6,3% uitkomen voor hetzelfde resultaat qua VRH.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Pistachenootje schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 18:33:
[...]

Slapende honden ... :P Had ik niet gedaan maar goed. Ben benieuwd.

Hopelijk komt de rentebetaling eerder dan dat zij de email zien.

Edit: ah ik zie nu pas je nieuwe post! geweldig. Ik ga het ook proberen komende week. Hoeveel tijd had jij tussen sluiten en heropenen?
Ook ik heb nu het officiële afschrift ontvangen en dus de bevestiging dat je met tussentijds opzeggen en opnieuw aanmelden inderdaad weer gewoon een nieuwe klant bent. In mijn geval het actietarief van 3,25%. De tijd tussen opzeggen en opnieuw aanmelden was dus een kleine maand. Advanzia mag dan zijn grillen en nukken hebben, hier doen ze niet moeilijk over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Advanzia heeft zich bij mij precies aan het volgende gehouden:
Transfer at least an additional 5,000 € into your Advanzia Deposit account today, and we will also grant you our special interest rate of 3.40% p.a. on your entire balance from the day of your deposit until October 31, 2023.
Eerste x dagen van de maand Juni heb ik 3% rente gekregen, en vanaf toen ik 5000 euro heb gestort heb ik 3,4% rente gekregen. Kom precies op het juiste rentebedrag uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
sanook schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:33:
[...]

Oh, en even 5000 bijstorten vind ik lastig want dan kom ik boven het garantiefonds bedrag uit op mijn rekening. (ik weet niet eens wat het maximale bedrag is voor de rekening en of er een max rentegevend bedrag is....)
In dit geval had je kortstondig het risico kunnen nemen door eind juni 5.000 bij te storten en deze op 1 juli weer terug te storten. Van te voren geld opnemen kon immers niet binnen de actievoorwaarden. Het is overigens wel vreemd dat door dit soort renteacties je als klant voor dit dilemma wordt gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Bar_en_boos schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:55:
[...]

In dit geval had je kortstondig het risico kunnen nemen door eind juni 5.000 bij te storten en deze op 1 juli weer terug te storten. Van te voren geld opnemen kon immers niet binnen de actievoorwaarden. Het is overigens wel vreemd dat door dit soort renteacties je als klant voor dit dilemma wordt gesteld.
Ik had de rekening eind juni geopend. Op de 26e de 1e 5000 gestort en op de 28e aangevuld tot de max. Op de 29e zag ik de nieuwe aktie voor 3,4%....
Als we het tenminste over dezelfde aktie hebben. Er was een aktie in juni voor bestaande klanten die op 3% zaten en naar 3,4 konden, en sinds de 29e een aktie voor nieuwe klanten voor 3,4%.

[ Voor 14% gewijzigd door sanook op 05-07-2023 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
sanook schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:04:
[...]

Ik had de rekening eind juni geopend. Op de 26e de 1e 5000 gestort en op de 28e aangevuld tot de max. Op de 29e zag ik de nieuwe aktie voor 3,4%....
Als we het tenminste over dezelfde aktie hebben. Er was een aktie in juni voor bestaande klanten die op 3% zaten en naar 3,4 konden, en sinds de 29e een aktie voor nieuwe klanten voor 3,4%.
Ik zie langzamerhand door de actiebomen het actiebos niet meer. ;) Ik had het in ieder geval over de actie die voor bestaande klanten via de email werd aangeboden (van 3% naar 3,4%). Dus extra storting van minimaal 5.000. Als je daar al maximaal inzat, ging je inderdaad over de DGS-grens heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
[...]
Ik kom zelf niet verder bij het registratieformulier voor het aanmaken van een account. Hij geeft steeds aan dat de inlog niet correct is terwijl ik het alles wel goed invul. Of moet ik nog iets speciaals doen bij de verificatiecode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Statement nu eindelijk binnen, de online versie doet het altijd een paar dagen niet (volgende week vast wel)

Ik had een datum verschoven in mijn overzicht, in mijn nadeel, dus vandaar dat het hoger is/was dan ik dacht.
Ze hebben wel dus 3,4% aangehouden, maar dat was eerst niet goed gegaan, en had ik tegen 3% gehad.
Gelijk gemaild, en maandag was het alweer gefixed

Hopelijk blijft het goed gaan... tot de volgende actie... ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door Juan op 05-07-2023 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dirk_mec schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:26:
[...]

Ik kom zelf niet verder bij het registratieformulier voor het aanmaken van een account. Hij geeft steeds aan dat de inlog niet correct is terwijl ik het alles wel goed invul. Of moet ik nog iets speciaals doen bij de verificatiecode?
Advanzia? Je mag geen speciale tekens gebruiken. Raar maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
Anoniem: 1943460 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:33:
[...]

Advanzia? Je mag geen speciale tekens gebruiken. Raar maar waar.
Ja heb ik ook niet gedaan. Dit gaat dus over de stap na het aanmeldproces.

Ik heb dus mijn rekeningnummer gekregen en probeer mezelf te registreren. Misschien moet ik nog een dag wachten.

[ Voor 13% gewijzigd door dirk_mec op 05-07-2023 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansi55
Minimaal 2 werkdagen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey77

Mickey77

Allround ICT-er

dirk_mec schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:26:
[...]

Het was gedoe, maar het is wel gelukt. Ik ben naar https://mein.advanziakonto.com/ gegaan en daar mijn accountno en wachtwoord ingevuld, die ik via de mail had gehad. Dit deed ik met de aanname dat ze tegelijk met de bankrekening ook al een account hadden gemaakt voor het inloggen. Toen ik er echt zeker van was dat ik het echt helemaal goed had ingevuld, trok ik de conclusie dat er dus nog geen account was aangemaakt. Dus klikte ik op 'Registrieren' om een inlog account aan te maken.

Daar kwam ik ook niet doorheen met mijn (voldoende complexe) wachtwoord. Toen heb ik op de gok gewoon op een link geklikt dat ik mijn wachtwoord vergeten was. Toen krijg ik direct een email met een link, zodat ik het wachtwoord opnieuw in kon instellen. Ik heb hetzelfde wachtwoord tweemaal ingevuld. Daarna kon ik de procedure voor het registreren WEL doorlopen.

Ik geloof dat het registreren drie stappen waren, o.a. een controle vraag en antwoord (beetje ouderwets maar okee). Toen ik dat proces had doorlopen, was ik gelooof ik niet direct ingelogd, maar toen bestond er dus wel een account om mee in te loggen. Want ik had die drie aanmeldstappen doorlopen. Dus ben ik opnieuw gaan inloggen op de allereerste inlog pagina, dus https://mein.advanziakonto.com/. Toen zat ik er in en zag ik een saldo van nul en ben ik weer uitgelogd. Alles was Duitstalig bij mij.

Ik ga later vandaag geld overmaken, dus ga morgen en overmorgen kijken of het dan zichtbaar is.

Misschien dat deze stappen jou of een ander helpen. Ik had mijn email met de info afgelopen vrijdag, dus 3 werkdagen geleden. Vandaag heb ik dus klaarblijkelijk een online account kunnen maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Mickey77 op 05-07-2023 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
Mickey77 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:52:
[...]
. Daarna kon ik de procedure voor het registreren WEL doorlopen.
Bij dit punt ben ik. Ik heb mijn ww succesvol gereset en ik ben naar de registratiepagina gegaan. Daar kom ik niet verder want mijn inloggevens zijn niet correct.

Ik vul het geresette wachtwoord in bij "Wachtwoord voor telefonisch bankieren". Verder vul ik mijn geboortedatum in: dag - maand - jaartal. En het rekeningnummer (dus niet de IBAN maar dat 13-cijferige nummer). Klopt het tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Voor geiinteresseerde voor CKV spaarrekening donderdagavond aangevraagd , maandagavond door raisin doorgestuurd naar CKV en vanmiddag geopend.
Bij de overige spaarrekeningen gaat het sneller maar bij deze moet er een woonplaats verklaring verwerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey77

Mickey77

Allround ICT-er

dirk_mec schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:01:
[...]

Bij dit punt ben ik. Ik heb mijn ww succesvol gereset en ik ben naar de registratiepagina gegaan. Daar kom ik niet verder want mijn inlogggevens zijn niet correct.

Ik vul het geresette wachtwoord in bij "Wachtwoord voor telefonisch bankieren". Verder vul ik mijn geboortedatum in: dag - maand - jaartal. En het rekeningnummer (dus niet de IBAN maar dat 13-cijferige nummer). Klopt het tot nu toe?
Ja idd het nummer van 13 cijfers. Ander klein dingetje dat in dit soort situaties nog verschil kan maken: ik heb het nummer uiteindelijk handmatig getypt. Het is verleidelijk om vanuit de email copy-paste te doen maar dan komt er soms nog een code mee. Dus wat ook nog zou kunnen is dat mijn eerste pogingen strandden omdat ik toen nog wel copy-paste heb gedaan.

Maar ik lees in je bericht niet of je wel de drie stappen hebt doorlopen, voor het maken van de inlog? 'Registrieren'

[ Voor 7% gewijzigd door Mickey77 op 05-07-2023 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
[...]

Ik heb nu een email gehad met een fout rentebedrag.

"The interest rate on your Advanzia deposit account is currently 3.00 % effective (2.9600 % nom.)."

Het had 3.4% moeten zijn, het was al 3.0% in mei.

Het lijkt erop dat ze de storting van 5k op 9 juni niet mee hebben genomen en niet hebben geregistreerd dat ik mee heb gedaan aan de actie.

De storting van 5k staat wel in de bijlage van de email:
09/06/2023 PAYMENT 5,000.00

Ook zo lastig is dat je geen leestekens mag gebruiken bij communicatie via de website. Links mogen niet en vraagtekens ook niet. Ze hebben kennelijk geen vertrouwen in de werking van escape functies.

Een escape mechanisme wordt gebruikt om te voorkomen dat bepaalde tekens voor de server een opdracht vormen en dat je zo een server kan hacken. Webservertalen hebben daar vaak functies voor.

Edit: de download van het juni statement op mein.advanziakonto.com werkt (nog) niet.

[ Voor 3% gewijzigd door mrmrmr op 05-07-2023 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woels11
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
ColeJ schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:36:
[...]

Als Bunq niet binnen een week reageert stap ik over. De rente bij Bigbank is 29% hoger!!
Bij Bigbank wordt de rente wel maar jaarlijks uitbetaald zie ik tov. maandelijks bij Bunq, dat is jammer.

Weet iemand hoe het bij Bigbank dan werkt met welk bedrag ze pakken om de rente over te berekenen? Bij Rabo (waar ik tot voor kort met m'n spaargeld zat) werd dat berekent over het laagste bedrag op de spaarrekening per kwartaal namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDMsolar
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-08-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Juan schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:29:
Statement nu eindelijk binnen, de online versie doet het altijd een paar dagen niet (volgende week vast wel)

Ik had een datum verschoven in mijn overzicht, in mijn nadeel, dus vandaar dat het hoger is/was dan ik dacht.
Ze hebben wel dus 3,4% aangehouden, maar dat was eerst niet goed gegaan, en had ik tegen 3% gehad.
Gelijk gemaild, en maandag was het alweer gefixed

Hopelijk blijft het goed gaan... tot de volgende actie... ;-)
Naar welk email adres heb je dat gestuurd en hoe lang duurde het voordat je antwoord had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:14
woels11 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 18:28:
Weet iemand hoe het bij Bigbank dan werkt met welk bedrag ze pakken om de rente over te berekenen? Bij Rabo (waar ik tot voor kort met m'n spaargeld zat) werd dat berekent over het laagste bedrag op de spaarrekening per kwartaal namelijk.
Hoe kom je daarbij?

Normaalgesproken kijken banken gewoon iedere dag naar het saldo en berekenen dan de rente per dag. Zie o.a. https://www.rabobank.nl/p...ente/hoe-werkt-spaarrente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox231
  • Laatst online: 11-05 14:19
woels11 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 18:28:
[...]

Bij Bigbank wordt de rente wel maar jaarlijks uitbetaald zie ik tov. maandelijks bij Bunq, dat is jammer.

Ik heb momenteel wat bij BigBank staan en je ziet dagelijks wat je "gespaard" hebt. En heb 2x bijgestort en de berekening sluit aan met mijn Excel. Conclusie ze kijken naar het dagelijkse saldo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woels11
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
MikeN schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 18:52:
[...]

Hoe kom je daarbij?

Normaalgesproken kijken banken gewoon iedere dag naar het saldo en berekenen dan de rente per dag. Zie o.a. https://www.rabobank.nl/p...ente/hoe-werkt-spaarrente
Ah wellicht hebben ze dat in de afgelopen jaren eens aangepast dan, ik dacht dat het voorheen wel zo was voordat de rentes naar (bijna) 0% gingen en het uberhaupt niet meer de moeite was om naar de spaarrentes te kijken :)

Wel handig dat rekenvoorbeeld, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mmmm.. ik heb een kopje TAX op mijn afschrift van Advanzia Account Statement.

Heb ik iets gemist of gaat er iets fout??

Iets gemist dus, maar ik snap hem nog niet?
Wat ze zeggen dat ze het niet incasseren, maar als ik de optelsom maak wel??
The interest income will be credited to your Advanzia account on a monthly basis without charging any taxes (Exception: customers with country of residence Luxemburg). Due to the automatic exchange of information, Advanzia bank is required to automatically transfer this information on a yearly basis to the competent tax authorities.

[ Voor 75% gewijzigd door Cyberpope op 05-07-2023 20:02 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
waar zie je dat precies?

Zie het niet op mijn statement, heb je wel alle formulieren volledig ingevuld en ingediend?

[ Voor 8% gewijzigd door Juan op 05-07-2023 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy1977
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-01 00:40
Hier ook geen kopje TAX onder mijn statement van Advanzia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
Mickey77 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:26:
[...]
Ja idd het nummer van 13 cijfers. Ander klein dingetje dat in dit soort situaties nog verschil kan maken: ik heb het nummer uiteindelijk handmatig getypt. Het is verleidelijk om vanuit de email copy-paste te doen maar dan komt er soms nog een code mee. Dus wat ook nog zou kunnen is dat mijn eerste pogingen strandden omdat ik toen nog wel copy-paste heb gedaan.

Maar ik lees in je bericht niet of je wel de drie stappen hebt doorlopen, voor het maken van de inlog? 'Registrieren'
Ik heb het handmatig geprobeerd en dat werkt ook niet. Ik snap niet wat ik fout doe. Ik heb een berichtje naar de KS gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie_V2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22-05 13:57
[...]

openbank er net onder? eerste 6 maanden geven die nu 3%,
Pagina: 1 ... 105 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling