Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.847 views

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
FlowDesign schreef op woensdag 31 december 2014 @ 20:11:
[...]

Hij bedoelde voor 230 Euro. Dat is nogal aan de prijs voor een toestel met een inmiddels toch wel verouderde SoC.
Ter vergelijking: ik heb voor mijn ZTE V5 2GB/8GB inclusief DHL verzending 139 Euro betaald.
Had je die Zorro voor 160 gehad dan was het wel een ok prijs geweest :)
Mwoah.. als ik zijn (eigen) bedenkingen lees, lijkt 160 euro me nog veel. Ik denk dat er nog wat cognitieve dissonantie bij hem zit. ;)
Ik heb mijn Zorro overigens voor 115 euro. En mét (3 kleuren) notificatieled. :+
Sneezzer schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:29:
[...]

Betalen van customs is het risico dat er bij hoort (al is het bij DHL tegen de 100% volgens mij.
Een tijdje geleden ging het een tijdje goed heb ik begrepen, maar de laatste tijd lijkt het telkens raak te zijn. Geen DHL voor mij dus. Dan maar wachten. Gisteren twee telefoons binnen (Xiaomi 1S en Cubot Zorro) zonder extra's. :)
Gisteren mijn Zorro binnen gekregen en vandaag de herstelde V5 red bull (of eigenlijk een nieuw toestel van Merimobiles :) ). Nu ik ze naast elkaar heb liggen verschillen ze niet veel, al voelt de V5 net iets kleiner aan.
De V5 gaat naar mijn moeder, daar had ik hem sowieso al voor gehaald maar ik had hem gebricked vandaar deze nieuwe (vervangen door de leverancier, zie ook mijn pluim elders in dit topic).
Grappig. Ik vind juist de V5 groter aanvoelen. Hij is wat dikker en de Zorro is wat strakker. Maar geen groot verschil. Vooralsnog gaat de V5 weg voor mij, al ben ik bang dat ik qua camera aardig ga inleveren bij de Zorro... misschien maar de Jiayu S3 preorderen.

edit: camera's vergeleken en bij daglicht valt het me eigenlijk nog best mee. Het is wat lastig vergelijken omdat met de standaardinstellingen de V5 overdreven warme kleuren heeft en de Zorro juist wat fletse kleuren. Maar qua scherpte zat er weinig verschil in: allebei op schermformaat prima en bij inzoomen op detail wat korrelig.
De Zorro is voor mijzelf, en de 4g werkt top!!!! op vodafones netwerk. Verder voelt het toestel netjes af aan.
Bij beide toestellen geen extra kosten gehad overigens via singapore mail.
Inderdaad. Als eerste getest en met gemak over de 50Mbps. Dat loopt dus lekker zat.
vingibson schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 08:54:
Zorro is een mooi toestel, maar klopt het dat het een 2 point touchscreen heeft? Dat is namelijk echt een grote afknapper..
Getest. Netjes 5 point touch. :)

[ Voor 65% gewijzigd door Hyp Hyper op 01-01-2015 14:19 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
..Christiaan.. schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 01:27:
Goed; 1e post in 2015 :)

Welke telefoon van max. € 150,- is momenteel een aanrader om aan te schaffen? Heb een Jiayu g4s en wil er eentje bijkopen. Zag de Kingzone N3, maar die werd hier niet heel positief ontvangen. Cubot x6 ziet er ook goed uit. Lenovo timmert ook behoorlijk aan de weg. Kwaliteit gps is niet doorslaggevend. Een stabiele telefoon met 3g internet des te meer.

Edit; Elephone P8 ziet er ook prima uit :)
Als je bereid bent een paar euro bij te leggen, zou ik bij dit budget voor een zte z5s (154€) of z5s mini (159€) gaan. Dat zijn echt prima toestellen met goede processors, GPS en camera. Leuk alternatief is de iuni u2, al is de rom alleen in Engels. Mocht je de u2 interessant vinden bied ik een nieuwe aan (incl root en playstore). Wil je echt minder uitgeven dan zou ik voor de zte v5 gaan.

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-11 14:40
die cubot s200 voor $106.99 lijkt me ook wel een hele mooie deal

5 inch hd
3300 mah
6582 +1gb ram 8 gb rom
8mp camera en een super sterke flash?( 1000 keer sterker dan normale flash volgens de advertentie)

http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_114077.html

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
De Zorro heeft een 2 kleuren led zover ik kan beoordelen, geel en rood. De review verwacht ik morgen online te hebben, stay tuned!

Eventuele vragen en ideeën kan ik nog erin verwerken. De algehele gebruikerservaring + accuduur komt in de loop van volgende week of de week erna. De accuduur is wat ik zover zie wel mooi voor elkaar.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• jhhest
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-11 15:29
..Christiaan.. schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 01:27:
Goed; 1e post in 2015 :)

Welke telefoon van max. € 150,- is momenteel een aanrader om aan te schaffen? Heb een Jiayu g4s en wil er eentje bijkopen. Zag de Kingzone N3, maar die werd hier niet heel positief ontvangen. Cubot x6 ziet er ook goed uit. Lenovo timmert ook behoorlijk aan de weg. Kwaliteit gps is niet doorslaggevend. Een stabiele telefoon met 3g internet des te meer.

Edit; Elephone P8 ziet er ook prima uit :)
Ik heb de elephone p6000 in bestelling. Hoe dat ding presteert durf ik echt niet te zeggen. Zit een nieuwe chipset in. Misschien is het ook iets voor jou? (Nieuwe chipset maakt het voor mij een aanrader, elephone zijn sommige niet zo gecharmeerd van.)

De P8 Heeft een full HD scherm. I.c.m. een MTK6592 schijnt dat batterij te zuigen.

Mijn nexus met een schermgrootte van 7 inch heeft ook een zelfde resolutie. Om op een nog kleinere oppervlakte zo'n resolutie te proppen zie ik niet echt de meerwaarde van in. Misschien is het verstandig om nog even verder te kijken voordat je je geld aan de P8 uitgeeft.

Bezoek mijn blog http://www.chinareview.eu

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-11 18:52

Qon

Als ik vragen heb over CWM installeren op mijn ZTE Nubia Z5S welk topic moet ik dan hebben?

• Siefat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-10 19:15
had er iemand hier de ZTE Nubia Z5S besteld? zag volgens mij een paar weken geleden dat er geïnteresseerden waren

Animu~

• Hyp Hyper
Quad schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 16:20:
De Zorro heeft een 2 kleuren led zover ik kan beoordelen, geel en rood. De review verwacht ik morgen online te hebben, stay tuned!
Ik heb ook groen. oOo

• Quad
  • Nu online
Dan moet ik dat even zien. :+

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Hyp Hyper
Quad schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 17:26:
[...]

Dan moet ik dat even zien. :+
Appje LED COLOR TESTER van Coolbeans even installeren.
Disco mode kiezen, toestel in standby en genieten! :D

Ik ben overigens zeer benieuwd naar je review!

[ Voor 8% gewijzigd door Hyp Hyper op 01-01-2015 20:11 ]

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:34

..Christiaan..

..zwll..

jhhest schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 16:48:
[...]

Ik heb de elephone p6000 in bestelling. Hoe dat ding presteert durf ik echt niet te zeggen. Zit een nieuwe chipset in. Misschien is het ook iets voor jou? (Nieuwe chipset maakt het voor mij een aanrader, elephone zijn sommige niet zo gecharmeerd van.)

De P8 Heeft een full HD scherm. I.c.m. een MTK6592 schijnt dat batterij te zuigen.

Mijn nexus met een schermgrootte van 7 inch heeft ook een zelfde resolutie. Om op een nog kleinere oppervlakte zo'n resolutie te proppen zie ik niet echt de meerwaarde van in. Misschien is het verstandig om nog even verder te kijken voordat je je geld aan de P8 uitgeeft.
Elephone P6000 zag ik ook ja. Ziet er ook wel prima uit.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• BuyCheap
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-01-2023
OPM: Ik weet niet of dit wel in dit topic hoort, maar hier bereik ik waarschijnlijk een breder publiek dan in andere topics.

Beste Medetweakers,
Als student rechten ben ik fan van het concept van de “legal clinics”. Dit houdt in dat studenten gratis wettelijk advies geven aan sommige “klanten”. Nu zit ik momenteel te “blokken” (ik studeer in België) en tijdens het studeren van contractenrecht kwam ik iets tegen wat voor iedereen die dit topic volgt interessant kan zijn.
Het betreft de garantie van dergelijke in het buitenland gekochte phones. De verkoop aan consumenten (dus betreffende consumptiegoederen) is gereguleerd op Europees niveau (Europese richtlijn nr. 99/44)
(zie: http://eur-lex.europa.eu/...=CELEX:31999L0044&from=NL).

Het doel van deze richtlijn was om nationale wetgevingen van de EU-lidstaten te harmoniseren door een minimale gemeenschappelijke bescherming voor consumenten in te voeren. Vooral e-commerce (verkoop op internet) was het doelwit van deze wetgeving. Een richtlijn moet door alle EU-lidstaten worden omgezet in nationale wetgevingen. In België, en dus waarschijnlijk ook in Nederland, is de nationale wetgeving die de EU-richtlijn vertaalt (artikelen 1649bis tot 1649octies van het Burgerlijk Wetboek), imperatief. Dit betekent dat verkopers in hun koopovereenkomsten geen clausules mogen opnemen die tegen die wet ingaan: of ze het nu willen of niet, ze moeten de wet volgen. Aangezien e-commerce expliciet een doelwit is, is deze wetgeving ook van toepassing voor (ver)kopen van Chinese smartphones in China door Europese consumenten. De tweakers in dit topic dus.

Een van de verplichtingen voor kopers die deze wetgeving oplegt is het leveren van consumptiegoederen “in overeenstemming met de overeenkomst”. Dit houdt verschillende dingen in. Volgens artikel 1649quater,§1 van het burgerlijk wetboek (in Nederland is er gelijkaardig artikel maar welk weet ik niet precies) is “ de verkoper jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de levering van de goederen en dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar te rekenen vanaf voornoemde levering”. Probleem hierbij is dat de consument (wij dus) moeten bewijzen dat het gebrek al voor de levering aanwezig is. Dit is heel moeilijk te bewijzen …

Gelukkig heeft de wetgever in ditzelfde artikel in een volgende paragraaf (artikel 1649quater,§4) het volgende bepaald: “Manifesteert zich een gebrek aan overeenstemming binnen een termijn van zes maanden vanaf de levering van het goed, dan geldt tot bewijs van het tegendeel het vermoeden dat dit gebrek bestond op het tijdstip van levering, tenzij dit vermoeden onverenigbaar is met de aard van het goed of met de aard van het gebrek aan overeenstemming, door onder andere rekening te houden met het feit of het goed nieuw dan wel tweedehands is.”
Dit betekent dat de wetgever ervan uitgaat dat als het gebrek vastgesteld wordt tijdens de eerste zes maand na de levering, het gebrek al bestond voor de levering. Het is dan aan de verkoper om het tegendeel te bewijzen.

Om dit een beetje te duiden een concreet voorbeeld:
Stel je koopt binnen een maand de Jiayu S3. Na levering besef je binnen de 6 maand echter dat het scherm kapot is (deels of helemaal, maakt niet uit). Indien je dit vaststelt dan is de verkoper hiervoor verantwoordelijk, veronderstelt de wet. Hij moet dan ofwel de phone terugbetalen, ofwel herstellen, ofwel vervangen, ofwel een prijsverlaging doorvoeren die proportioneel is met het defect (de consument mag kiezen).
Daarbij komt nog dat de verkoper volledig moet opdraaien voor de kosten van het herstellen en vervangen (de kost van het terugzenden inbegrepen). De vervanging/herstelling moet ook in een redelijke termijn gebeuren. (artikel 1649quinquies spreekt van “kosteloze herstel of de kosteloze vervanging van het goed (…) binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de consument”). Ook mogen consumenten nog een additionele schadevergoeding vragen voor de fout van de verkoper (los van de vergoeding van het gevolg van de fout, namelijk het defect)

(Voor de volledigheid, ziehier het artikel 1649quinquies van het Burgerlijk Wetboek:
Art. 1649quinquies:
§ 1. Naast desgevallend schadevergoeding, heeft de consument het recht van de verkoper die met toepassing van artikel 1649quater aansprakelijk is voor een gebrek aan overeenstemming te eisen, hetzij de herstelling of de vervanging van het goed onder de voorwaarden bedoeld in § 2, hetzij een passende vermindering van de prijs of de ontbinding van de overeenkomst, overeenkomstig de voorwaarden bepaald in § 3.
Desgevallend wordt er evenwel rekening gehouden met de verergering van de schade voortvloeiend uit het gebruik van het goed door de consument na het ogenblik waarop hij het gebrek aan overeenstemming heeft vastgesteld of zou hebben moeten vaststellen.
§ 2. In eerste instantie heeft de consument het recht om van de verkoper het kosteloze herstel of de kosteloze vervanging van het goed te verlangen behalve als dat onmogelijk of buiten verhouding zou zijn. Elke herstelling of vervanging moet, rekening houdend met de aard van het goed en het door de consument beoogd gebruik, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de consument verricht worden.
De kosten bedoeld in het vorige lid zijn de kosten die moeten worden gemaakt om de goederen in overeenstemming te brengen, namelijk de verzendingskosten en de kosten die verband houden met loon en materiaal.
Voor de toepassing van het eerste lid wordt een vorm van genoegdoening geacht buiten verhouding te zijn indien zij voor de verkoper kosten meebrengt die, vergeleken met de alternatieve vorm van genoegdoening onredelijk zijn, gelet op:
– de waarde die het goed zonder het gebrek aan overeenstemming zou hebben;
– de ernst van het gebrek aan overeenstemming;
– de vraag of de alternatieve vorm van genoegdoening concreet mogelijk is zonder ernstige overlast voor de consument.
§ 3. De consument heeft het recht van de verkoper een passende prijsvermindering of de ontbinding van de koopovereenkomst te eisen:
– indien hij geen aanspraak kan maken op herstelling of vervanging, of
– indien de verkoper niet binnen een redelijke termijn of zonder ernstige overlast voor de consument de herstelling of de vervanging heeft verricht.
In afwijking van het eerste lid heeft de consument niet het recht de ontbinding van de overeenkomst te verlangen indien het gebrek aan overeenstemming van geringe betekenis is.
Voor de toepassing van het eerste lid wordt elke terugbetaling aan de consument verminderd teneinde rekening te houden met het gebruik dat deze van het goed heeft gehad sinds de levering ervan
.)

Ziezo. Sorry voor de lange post, maar hopelijk hebben jullie er wat aan. Niet dat jullie meteen een proces moeten aanspannen tegen die chinese resellers, maar gewoon opdat jullie zouden weten wat jullie rechten zijn. Als iedereen deze argumenten naar voren schuift bij een geschil met een van die verkopers en dreigt met een proces, gaan die sites zich misschien na een tijdje ook aanpassen aan de Europese wetgeving (want het merendeel van hun kopers zijn toch Europeanen veronderstel ik?).

• Quad
  • Nu online
Maar een Chinese webwinkel heeft daar toch niets mee van doen? En verder twijfel ik of de Europeanen wel de grootste afnemers zijn, onderschat Rusland en de Zuid Amerikaanse markt niet.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• BuyCheap
Een chinese webwinkel heeft daar wel mee van doen wanneer hij verkoopt aan een Europeaan.

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-11 06:15
Siefat schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 16:55:
had er iemand hier de ZTE Nubia Z5S besteld? zag volgens mij een paar weken geleden dat er geïnteresseerden waren
Ik heb 'm 30/12 gekocht bij coolicool, voor €161. Zal nog wel een week of 2-3 duren voor ik 'm in mijn handen heb.
Ook gelijk via ebay een cover/hoesje gekocht, was slechts €6,50. Ziet er op de foto's goed uit...

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
BuyCheap schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 18:37:
Een chinese webwinkel heeft daar wel mee van doen wanneer hij verkoopt aan een Europeaan.
En hoe zie je dat precies voor je? In je recht staan en je recht krijgen zit nogal een kloof tussen namelijk. Het gaat je natuurlijk nooit lukken om daar op gerechtelijk gebied iets voor elkaar te gaan krijgen.

• Kasj
Qon schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 16:53:
Als ik vragen heb over CWM installeren op mijn ZTE Nubia Z5S welk topic moet ik dan hebben?
Op tweakers.net is er niet echt een topic voor, maar op xda is wel e.e.a. Te vinden.
Heb je hem al geroot? En heb je al een geschikte cwm versie in zip?

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

@Buycheap, ten 1e. Het is al lastig om je gelijk te halen bij NL leveranciers. Check bijvoorbeeld het Sony Xperia Z3compact topic. In dat topic zijn er veel mensen die problemen hebben met spontaan gebarsten schermen. Het merendeel wordt nagekeken en alsnog gemaakt. Een klein gedeelte van de consumenten trappen in de woorden van de leverancier/Sony en betaald alsnog €220 voor een nieuw scherm. Een ander gedeelte laat het er niet bij zitten en krijgen bij een 2e poging wel gelijk.

Ten 2e: Ik vermoed dat de mooie woorden uit het wetboek alleen van toepassing zijn voor bedrijven uit de EU of voor bedrijven die in de EU zijn gevestigd.
1 voorbeeld: in Nederland heb je 2 jaar garantie op je mobiel. Apple is een Amerikaans bedrijf die haar apparatuur hier verkoopt, maar zich niet aan die 2 jaar hoeft te houden en daardoor krijg je maar 1 jaar garantie.

Als een Chinese webshop iets aan een Tweaker verkoopt, dan geldt het Chinese recht, niet het Europese recht. Je moet dus goed blijven opletten bij het kopen van (dure) apparatuur buiten de EU. Je garantie is minder en je moet, bij reparaties, er niet vanuit dat alles kosteloos wordt opgelost. Jij bent degene die een artikel uit China koopt (omdat deze veel goedkoper is), je moet dus niet raar opkijken als de porto kosten velen malen duurder zijn dan andersom. Uiteraard moet je er wel zeker van zijn dat je probleem een daadwerkelijk hardware defect is en niet iets wat met een software update kan worden opgelost.

@Hyp Hyper en @Flowdesign.

Gefeliciteerd met jullie verjaardag op 1 januari!

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Hyp Hyper
Ja sorry, maar dit klinkt me onzinnig in de oren. Wat wil je doen om je recht te halen? Een internationale rechtszaak starten om je telefoon gerepareerd te krijgen? Als jij daar een simpele, goedkope en effectieve weg voor weet, hoor ik dat graag. (maar verwacht niet dat je daar mee gaat komen)
Ze lachen je keihard uit als je met een proces gaat dreigen. Alsof je, als je het al kunt betalen, een veelvoud van het 'schadebedrag' uit zou gaan geven om je recht te halen. Dat zou wel een héél dure principezaak zijn voor de gemiddelde consument.

Sterkte met je studie en de (hopelijk) daaropvolgende praktijk.
Kiswum schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 20:03:

Thanks, maar om eerlijk te zijn heb ik ooit maar een datum geprikt. (incognito jeweets ;))
Maar mijn echte verjaardag zit wel in de buurt hoor. (ook deze maand dus)

[ Voor 35% gewijzigd door Hyp Hyper op 01-01-2015 20:14 ]

• Qon

Qon

Kasj schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 19:35:
[...]

Op tweakers.net is er niet echt een topic voor, maar op xda is wel e.e.a. Te vinden.
Heb je hem al geroot? En heb je al een geschikte cwm versie in zip?
Ja rooten is netjes gelukt, en ik denk dus dat ik geen geschikte cwm heb gedownload. Want sinds ik er eentje via zon spaanse website heb gedownload schiet mijn scherm vast wanneer ik mn z5s in recovery mode opstart. Ik krijg nu dus mn telefoon niet meer in recovery opgestart. Ik zal even een plaatje zoeken waar t duidelijk is over wat voor vastlopend scherm ik het heb.
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/464068_517630884938763_239452804_o.jpg
Alleen dan zie ik totaal geen tekst meer. Mn gsm springt meteen op dit scherm wanneer ik recovery opstart.

Iemand een idee hoe ik dit kan herstellen?
@hyper
De meeste shops zullen daar geen gehoor aan geven, in theorie kan het misschien dan wel, maar met de communicatie via contact forms en livechat wordt het niet echt gemakkelijk als je daarmee komt aanzetten. Bij een goede shop worden garantie clams en dergelijke wel gewoon netjes afgehandeld, dan hoef je niet met rechtelijke wetteksten aan te komen zetten.

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:59

Chocoball

瞧好吧!

China kent geen wetgeving met betrekking tot garantie. In veel gevallen kun je in China garantie erbij kopen. Er zijn bepaalde merken die wel garantie geven zoals Cube (mits je ze te pakken kan krijgen).

Net de review van de Xiaomi Note 4G af en ga nu aan de slag met de Cubot Zorro. Heb hem al een aantal dagen in gebruik. Lekker compact en licht toestel maar het is niet allemaal rozengeur en maneschijn.

• Kasj
Qon schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 20:36:
[...]

Ja rooten is netjes gelukt, en ik denk dus dat ik geen geschikte cwm heb gedownload. Want sinds ik er eentje via zon spaanse website heb gedownload schiet mijn scherm vast wanneer ik mn z5s in recovery mode opstart. Ik krijg nu dus mn telefoon niet meer in recovery opgestart. Ik zal even een plaatje zoeken waar t duidelijk is over wat voor vastlopend scherm ik het heb.
[afbeelding]
Alleen dan zie ik totaal geen tekst meer. Mn gsm springt meteen op dit scherm wanneer ik recovery opstart.

Zie pm.

• BuyCheap
Natuurlijk is er een groot verschil tussen In je recht staan en je recht krijgen. Maar als iedere europese consument druk zet maken we misschien een kans.
En wat ik probeerde duidelijk te maken was dat die Europese wetgeving wel degelijk van toepassing is voor chinese webwinkels, als die verkopen aan een Europeaan. Die chinese verkoper weet dat misschien niet maar mocht iemand zo gek/moedig zijn om tegen hem een rechtszaak aan te spannen hier in Europa dan wint die hoogstwaarschijnlijk.
Dat er in China geen garantie is maakt dus niet uit als je in Nederland een proces aanspant tegen die Chinees. Een rechtszaak in China aanspannen is een andere zaak, dan verlies je waarschijnlijk.
Overigens bestaat er geen mogelijkheid voor een "internationale rechtszaak". Maar er zijn tussen landen onderling akkoorden wat betreft het uitvoeren van rechtsbeslissing

Voor Apple geldt trouwens hetzelfde: ook al is dat een amerikaans merk, de nederlandse wetgeving is toepasbaar voor nederlandse consumenten, niet de amerikaanse. Apple verwart de consument gewoon zodanig dat die bereid is om nog extra te betalen voor AppleCare terwijl de "gewone wettelijke garantie" eigenlijk al voldoet (hier staat duidelijk dat de 1 jaar durende Apple garantie " (...) geldt naast en in aanvulling op uw wettelijke rechten onder de Nederlandse consumentenwetgeving".

Maar nogmaals, theorie is één ding, praktijk is nog iets anders: het is sowieso lastig en kostelijk om zo'n rechtszaak aan te spannen, voor een mager resultaat en dus niemand gaat het doen. Ik vind gewoon dat mensen hiervan bewust moeten zijn. We laten ons vaak te gemakkelijk doen door multinationals. En als ik bij het kopen van m'n volgende Chinaphone (Ik twijfel tussen de Meizu Blue Charm Note, JIAYU S3 of nieuwe Xiaomi Note die er misschien aankomt, of de Elephone P6000, nieuwe Redmi of de ZTE V5 die voor 128dollar te koop staat) een probleem heb zal ik zeker met een rechtszaak dreigen als ze me doen betalen voor het terugsturen :P

Maar goed, ik wil dit mooie topic niet verpesten met al die "juridische zever" ;)

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:31
Kiswum schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 20:03:

Thanks, maar ik denk dat wij beiden niet echt vandaag jarig zijn ;)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• Hyp Hyper
FlowDesign schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 21:52:
[...]

Thanks, maar ik denk dat wij beiden niet echt vandaag jarig zijn ;)
Inderdaad. :)
Uitleg van mijn datum: http://en.wikipedia.org/wiki/Unix_time

• Jakehh
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-11 10:25
Ik denk dat ik de No.1 Mi4 ga kopen, alleen wil ik wel zeker weten dat hij werkt op het nederlandse netwerk, hoe kan ik dit checken? Ik zit zelf bij Tele2, die gebruik maakt van het Tmobile netwerk maar ik ben nieuw tot chinese telefoons dus heb nog nooit opgelet op netwerk frequenties en zo dus ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee

• Momus
BuyCheap schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 21:30:
Natuurlijk is er een groot verschil tussen In je recht staan en je recht krijgen. Maar als iedere europese consument druk zet maken we misschien een kans.
En wat ik probeerde duidelijk te maken was dat die Europese wetgeving wel degelijk van toepassing is voor chinese webwinkels, als die verkopen aan een Europeaan. Die chinese verkoper weet dat misschien niet maar mocht iemand zo gek/moedig zijn om tegen hem een rechtszaak aan te spannen hier in Europa dan wint die hoogstwaarschijnlijk.
Dat er in China geen garantie is maakt dus niet uit als je in Nederland een proces aanspant tegen die Chinees. Een rechtszaak in China aanspannen is een andere zaak, dan verlies je waarschijnlijk.
Overigens bestaat er geen mogelijkheid voor een "internationale rechtszaak". Maar er zijn tussen landen onderling akkoorden wat betreft het uitvoeren van rechtsbeslissing

Voor Apple geldt trouwens hetzelfde: ook al is dat een amerikaans merk, de nederlandse wetgeving is toepasbaar voor nederlandse consumenten, niet de amerikaanse. Apple verwart de consument gewoon zodanig dat die bereid is om nog extra te betalen voor AppleCare terwijl de "gewone wettelijke garantie" eigenlijk al voldoet (hier staat duidelijk dat de 1 jaar durende Apple garantie " (...) geldt naast en in aanvulling op uw wettelijke rechten onder de Nederlandse consumentenwetgeving".

Maar nogmaals, theorie is één ding, praktijk is nog iets anders: het is sowieso lastig en kostelijk om zo'n rechtszaak aan te spannen, voor een mager resultaat en dus niemand gaat het doen. Ik vind gewoon dat mensen hiervan bewust moeten zijn. We laten ons vaak te gemakkelijk doen door multinationals. En als ik bij het kopen van m'n volgende Chinaphone (Ik twijfel tussen de Meizu Blue Charm Note, JIAYU S3 of nieuwe Xiaomi Note die er misschien aankomt, of de Elephone P6000, nieuwe Redmi of de ZTE V5 die voor 128dollar te koop staat) een probleem heb zal ik zeker met een rechtszaak dreigen als ze me doen betalen voor het terugsturen :P

Maar goed, ik wil dit mooie topic niet verpesten met al die "juridische zever" ;)
Slechte vergelijking. Een Apple koop je gewoon in Nederland. Een China Phone niet.
Jakehh schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 22:48:
Ik denk dat ik de No.1 Mi4 ga kopen, alleen wil ik wel zeker weten dat hij werkt op het nederlandse netwerk, hoe kan ik dit checken? Ik zit zelf bij Tele2, die gebruik maakt van het Tmobile netwerk maar ik ben nieuw tot chinese telefoons dus heb nog nooit opgelet op netwerk frequenties en zo dus ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee
Ik zou het afraden. Die clones lijken dan wel op het origineel, ze komen kwalitatief gewoonweg tekort. Je kunt beter voor eenzelfde bedrag naar een 'echte' telefoon kijken.

• Jakehh
dutchgio schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 23:01:
[...]

Ik zou het afraden. Die clones lijken dan wel op het origineel, ze komen kwalitatief gewoonweg tekort. Je kunt beter voor eenzelfde bedrag naar een 'echte' telefoon kijken.
Ik heb best veel positieve dingen gehoord over deze telefoon, en ik vind hem er echt mooi uit zien met een mooi scherm. Ik heb even een telefoon nodig voor 5 maandjes en dacht dat deze (goede prijs ook) wel voor 5 maanden goed zou zijn.

Welke andere "echte" raad jij mij aan dan? :)

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 09:47
Mischien heb je wat aan deze review van de No 1 .

http://www.gizchina.com/2014/12/28/no-1-mi4-review/
Jakehh schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 23:10:
[...]

Ik heb best veel positieve dingen gehoord over deze telefoon, en ik vind hem er echt mooi uit zien met een mooi scherm. Ik heb even een telefoon nodig voor 5 maandjes en dacht dat deze (goede prijs ook) wel voor 5 maanden goed zou zijn.

Welke andere "echte" raad jij mij aan dan? :)

• Jakehh
Daar komt die inderdaad niet erg goed er van af, alleen welke alternatieven die er ook goed uit zien zijn er?

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Jakehh schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 23:47:
[...]

Daar komt die inderdaad niet erg goed er van af, alleen welke alternatieven die er ook goed uit zien zijn er?
Dat weet alleen jij.

Verwijderd

BuyCheap schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 21:30:
En wat ik probeerde duidelijk te maken was dat die Europese wetgeving wel degelijk van toepassing is voor chinese webwinkels, als die verkopen aan een Europeaan.
Dit betwijfel ik toch ten zeerste, eerlijk gezegd. Als jij zelf een telefoon uit China laat overkomen gelden daar toch echt de Chinese garantiewetten voor, ook als je de telefoon vanuit Nederland besteld hebt. Het wordt een wat grijzer gebied als die Chinese leverancier bijvoorbeeld een Nederlandse website heeft, of zich specifiek op de Nederlandse markt richt. Desalniettemin zou ik dan niet voetstoots aannemen dat je dan dus ook wel Europese garantievoorwaarden hebt. Ik denk dat een Chinees niets anders doet dan glimlachen als je dreigt met een rechtszaak - en waarschijnlijk terecht.

Ik laat me trouwens graag van het tegendeel overtuigen met jurisprudentie :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2015 01:32 ]

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
[...]

Voor dat bedrag kan je veel beter krijgen, een MTK6582 zou ik niet meer aan beginnen. Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies (zie topicwarning) maar denk aan een Redmi Note / 1S.

EDIT: Naar verluidt komt Xiaomi overmorgen (4 januari) met hun nieuwe Redmi toestel.

[ Voor 9% gewijzigd door John Rambo op 02-01-2015 07:07 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Verwijderd

De aankondiging van de Xiaomi Note 2 zou volgens geruchten eind deze maand moeten komen. Het plaatje lijkt op een zeer gelijkend toestel te duiden, met net een andere flitser- en speakeropstelling.

Afbeeldingslocatie: http://wimages.vr-zone.net/2015/01/redmi-note-2-tenaa.jpg

• Kasj
[...]

Als je je budget met een paar tientjes ophoopt kun je mooie goede mid-end toestellen kopen.

Rond de 100 euro zitten bijvoorbeeld de zte v5 en de xiaomi redmi 1s, met snapdragon 400 en prima ondersteuning.

Rond de 150 euro heb je de zte z5s, de zte z5s mini, de xiaomi redmi note en eventueel de iuni u2. Van de laatste is de community ondersteuning wat minder.

Ik heb overigens geen aandelen zte, maar hun prijs/kwaliteit verhouding is erg goed. Heb zelf een zte z7 mini en mijn vrouw een z5s mini. Bijzonder blij mee allebei.

• John Rambo
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 07:09:
De aankondiging van de Xiaomi Note 2 zou volgens geruchten eind deze maand moeten komen. Het plaatje lijkt op een zeer gelijkend toestel te duiden, met net een andere flitser- en speakeropstelling.

[afbeelding]
Het gaat hier om een (nieuwe) Redmi 1S of Redmi 2, niet om een nieuwe Note. De nieuwe 1S heeft een 64 bit snapdragon 410 met dual LTE.

Afbeeldingslocatie: http://i0.wp.com/www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/Xiaomi-Redmi-2s-TENAA.png?fit=1024%2C1024

Verder zou de Mi5 er mogelijk nog aan zitten te komen, er zijn de afgelopen tijd al meerdere foto's "gelekt"

Afbeeldingslocatie: http://img.talkandroid.com/uploads/2014/12/Xiaomi-Mi5-Mi4S-Leaked--408x500.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door John Rambo op 02-01-2015 08:13 ]

Verwijderd

John Rambo schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 08:10:
Het gaat hier om een (nieuwe) Redmi 1S of Redmi 2, niet om een nieuwe Note. De nieuwe 1S heeft een 64 bit snapdragon 410 met dual LTE.
Het is onduidelijk of het plaatje iets met de Note 2 te maken heeft - al is de kans levensgroot dat hij hoe dan ook sterk op de RedMi 2S gaat lijken. Het is niet onwaarschijnlijk dat de site deze afbeelding als een placeholder gebruikt heeft. De rest van het bericht blijft echter onveranderd - er blijven steeds geruchten komen over een Note 2. Wellicht horen we tegen het einde van de maand meer.

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

dutchgio schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 23:01:
[...]

De No.1 Mi4 en de Doogee DG850 (hetzelfde toestel, wordt ook nog onder andere namen verkocht) zit best goed in elkaar. Voor de prijs die ze er voor vragen is het zeker een goed toestel. Het mag uiterlijk dan een kloon zijn maar het is geen rotzooi. (zoals veel klonen wel zijn)

• John Rambo
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 08:18:
[...]

Het is onduidelijk of het plaatje iets met de Note 2 te maken heeft - al is de kans levensgroot dat hij hoe dan ook sterk op de RedMi 2S gaat lijken. Het is niet onwaarschijnlijk dat de site deze afbeelding als een placeholder gebruikt heeft. De rest van het bericht blijft echter onveranderd - er blijven steeds geruchten komen over een Note 2. Wellicht horen we tegen het einde van de maand meer.
De bovenstaande foto's komen bij TENAA waar Chinese toestellen netwerk toestemming krijgen en waar vaker "leaked" plaatjes vandaan komen. Dit toestel is een 4,7 inch toestel met 1Gb Ram en 8Mp camera, dit zal dus een opvolger of aanvulling zijn voor de Redmi 1S.
Plaatjes van een Note 2 heb ik volgens mij nog niet gezien. Volgens gerucht zou Xiaomi op 4 en 15 januari wat aankondigen, 4 januari kwam van het officiele Miui forum.
Wel dit toestel nog een keer voorbij zien komen:
http://www.gizchina.com/w...mi-prototype-leaked-2.jpg

Edit: Schiet me nu te binnen dat er wel een keer foto's van mogelijke Note 2 back covers opdoken:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/newsimg/14/10/xiaomi-redmi-note-2-weibo/big.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door John Rambo op 02-01-2015 08:59 ]

• Qon

Qon

Qon schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 20:36:
[...]

[afbeelding]

Gefixt, met dank aan Kasj!
Stuur gerust PM als je info wilt hierover. Tot nu toe lijkt de Nubia Z5S een prachtig snel en ideaal toestelletje voor 150 euro.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

John Rambo schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 08:10:
[...]

Verder zou de Mi5 er mogelijk nog aan zitten te komen, er zijn de afgelopen tijd al meerdere foto's "gelekt"

[afbeelding]
Dat plaatje ziet er echt heel erg nep uit.
Het lijkt erop dat de telefoon op eens soort beschermfolie die je op je telefoon kunt wikkelen.
Ik vind de structuur van de folie te duidelijk zichtbaar, waardoor het erop lijkt dat een render op een ingezoomde foto is geplakt.

Ik ben benieuwd of er inderdaad een Mi4/Mi4s/Mi5 zal komen deze maand. Voorlopig moeten we denk ik wachten op de daadwerkelijke specs van Xiaomi.

• John Rambo
Kiswum schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:01:
[...]

Het lijkt erop dat de telefoon op eens soort beschermfolie die je op je telefoon kunt wikkelen.
Ik vind de structuur van de folie te duidelijk zichtbaar, waardoor het erop lijkt dat een render op een ingezoomde foto is geplakt.

Ik ben benieuwd of er inderdaad een Mi4/Mi4s/Mi5 zal komen deze maand. Voorlopig moeten we denk ik wachten op de daadwerkelijke specs van Xiaomi.
De "foto's" van de Mi5 die tot nu toe verschijnen lijken wel allemaal enigsinds op elkaar, maar ja het blijft schimmig :P

http://i1.wp.com/www.gizc...-mi4s.png?fit=1024%2C1024

Afbeeldingslocatie: http://www.abc.es/Media/201411/17/xiaomi-mi5--644x400.jpg

Verwijderd

Kiswum schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:01:
Heerlijk hoe iedereen tegenwoordig bij iedere foto Photoshop! roept, ook als dat absoluut niet het geval is.
John Rambo schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 08:49:
Edit: Schiet me nu te binnen dat er wel een keer foto's van mogelijke Note 2 back covers opdoken:
Ik ken ze allemaal, we gaan zien waar Xiaomi mee komt :)

• John Rambo
We gaan afwachten, ik ben zelf ook erg benieuwd. Toch een beetje MIUI/Xiaomi fan geworden na het draaien van Miui op mijn elephone en de aanschaf van mijn Redmi Note 4G :P

Het viel mij gewoon op dat de Mi5 plaatjes steeds op elkaar leken en niet steeds wat anders laten zien. Die laptop leak van laatst (die zelfs het nieuws haalde op tweakers) was wel erg nep. :*)

Edit: Redmi 1S Enhanced staat al wel in Xiaomishop: http://www.xiaomishop.com...-dual-sim-smartphone.html

[ Voor 15% gewijzigd door John Rambo op 02-01-2015 09:51 ]

• NVT
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-11-2021

NVT

John Rambo schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:33:
We gaan afwachten, ik ben zelf ook erg benieuwd. Toch een beetje MIUI/Xiaomi fan geworden na het draaien van Miui op mijn elephone en de aanschaf van mijn Redmi Note 4G :P

Het viel mij gewoon op dat de Mi5 plaatjes steeds op elkaar leken en niet steeds wat anders laten zien. Die laptop leak van laatst (die zelfs het nieuws haalde op tweakers) was wel erg nep. :*)

Edit: Redmi 1S Enhanced staat al wel in Xiaomishop: http://www.xiaomishop.com...-dual-sim-smartphone.html
heb de MIUI (4.6) op mijn Cube A5300 draaien en de telefoon heb ik nu meer dan een jaar tot nu toe heel erg tevreden en nooit een vastloper of iets vreemds. Kan alleen maar aanraden de MIUI:)
de opvolger is onderweg nu maar hopen dat er ook voor de ZP999 een MIUI rom uitkomt.

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-11 09:45
Dat lijkt me niet verkeerd, miui voor de zp999, al ben ik nu best tevreden met de rom van marsapa,
die biedt wel war extra's. :)

Verwijderd

Qon schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 08:59:
[...]

Gefixt, met dank aan Kasj!
Stuur gerust PM als je info wilt hierover. Tot nu toe lijkt de Nubia Z5S een prachtig snel en ideaal toestelletje voor 150 euro.
Klinkt goed. Fijn om te lezen dat het gefixt is. En dat je positief bent.

Even twee vraagjes. Hoe is de bouwkwaliteit, ik lees hier en daar wat verhalen over rammelende knoppen, vooral de camera knop.
En hoe zit het met apps groter dan 50 mb? Zal wel softwarematig zijn, maar daar las ik ook over dat die niet vanuit de playstore gedownload konden worden door een error vermelding.

• FlowDesign
Eleni schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:35:
Dat lijkt me niet verkeerd, miui voor de zp999, al ben ik nu best tevreden met de rom van marsapa,
Je hebt het toestel dus weer werkend gekregen?

• NVT
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-11-2021

NVT

Eleni schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:35:
ja heb gehoord van marsapa rom, ga ik zeker ook flashen en testen zodra mijn tel binnen is :)

• Eleni
FlowDesign schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:57:
[...]

Je hebt het toestel dus weer werkend gekregen?
Ja! 😀😁😀
Maar zonder de werkelijk urenlange bijstand van jg77 was het nooit gelukt!
Het bleek onmogelijk om de originele rom te flashen, zo ongeveer ten einde raad de rom van
Marsapa geprobeerd, en toen kwam er weer leven in die foon.
Wonderlijk gebeuren, maar hij draait nu als de tierelier, wat een fijn ding! 🙌

• Qon

Qon

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:50:
[...]

Klinkt goed. Fijn om te lezen dat het gefixt is. En dat je positief bent.

Even twee vraagjes. Hoe is de bouwkwaliteit, ik lees hier en daar wat verhalen over rammelende knoppen, vooral de camera knop.
En hoe zit het met apps groter dan 50 mb? Zal wel softwarematig zijn, maar daar las ik ook over dat die niet vanuit de playstore gedownload konden worden door een error vermelding.
Bouwkwaliteit van mijn toestel is prima. Hij weegt echt niks naar verhouding van hoe groot hij is. Mijn S3 voor mijn gevoel veel zwaarder, dat kan enigszins het gevoel geven dat de kwaliteit niet helemaal jofel is, maar dat is naar mijn mening bullshit. Toestel voelt stevig aan, knoppen zijn solide en geven geen speling. Bessels sluiten naadloos aan op het scherm. Enige wat beter zou kunnen is dat die camera button iets minder ver had uitgestoken, hij zou net ergens achter kunnen blijven hangen als je pech hebt.

Hoe het zit met apps groter dan 50 mb weet ik niet. Ik zou dit kunnen testen maar ik zou niet weten welke app groter is dan 50 mb, welke ik zou willen gebruiken. Google maps, facebook en youtube zijn op dit moment allemaal zonder problemen geinstalleerd (na het flashen van Gapps ofc).

• Momus
Consuwijzer stelt overigens dat er helemaal geen algemene wetgeving geldt voor bestellingen van buiten de EU.
https://www.consuwijzer.nl/thema/winkelen-op-het-web

• BuyCheap
Momus schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:34:
[...]

Consuwijzer stelt overigens dat er helemaal geen algemene wetgeving geldt voor bestellingen van buiten de EU.
https://www.consuwijzer.nl/thema/winkelen-op-het-web
Je hebt waarschijnlijk gelijk. Ik had artikel 1649octies B.W. niet volledig/goed gelezen (dat heeft me misleid):

Art. 1649octies
(...)
Een beding dat de wet van een Staat die geen lid is van de Europese Unie op een overeenkomst beheerst door deze afdeling toepasselijk verklaart, is nietig wat betreft de in deze afdeling geregelde aangelegenheden, wanneer bij gebreke van dat beding de wet van een lidstaat van de Europese Unie toepasselijk zou zijn en die wet de consument in genoemde aangelegenheden eenhogere bescherming verleentt

Ik dacht dus dat, wanneer een Europeaan iets koopt van een Chinese webshop, de Europese wetgeving sowieso van toepassing is aangezien a) het een europeaanse koper is en b) de Europese wetgeving meer bescherming biedt.
De zin "wanneer bij gebreke van dat beding de wet van een lidstaat van de Europese Unie toepasselijk zou zijn" verandert alles en bewijst dat het niet noodzakelijk zo is :-( .
(Ik probeerde mezelf te overtuigen door foute redeneringen, bijv.:een Chinese webshop gaat eigenlijk impliciet akkoord met de Europese wetgeving als hij aan een Europeaan verkoopt en moet die dus ook navolgen. Nu besef ik dat zo'n redenering geen steek houdt )

Het is dus inderdaad waarschijnlijk dat de wetgeving van een EU-lidstaat niet toepasbaar is voor een Chinese webshop die niet in Europa is gevestigd/niet officieel in Europa verkoopt (het zou kunnen maar ik betwijfel het, het vak "internationaal privaatrecht", i.e. de tak van het recht die in een internationale situatie zal uitmaken welk recht van welk land toepasselijk is (rechtskeuzerecht), welke rechtbank van welk land bevoegd is, en hoe andere landen die rechterlijke uitspraak eventueel zullen erkennen en uitvoeren (internationaal procesrecht) heb ik nog niet gehad :s :p ).

Mea Culpa. Ik was fout (al geldt wat ik zei wel voor alle bedrijven waarvoor de EU-wetgeving wel van toepassing is, zoals Apple, Sony, etc. Misschien zelfs voor Oneplus. En misschien ook voor sites die een EU-warehouse hebben zoals eud.dx.com)

Helemaal duidelijk, nu graag weer ontopic :)

[ Voor 1% gewijzigd door The Wizard op 02-01-2015 20:16 ]

• Jakehh
John Rambo schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 07:03:
[...]
Voor dat bedrag kan je veel beter krijgen, een MTK6582 zou ik niet meer aan beginnen. Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies (zie topicwarning) maar denk aan een Redmi Note / 1S.

EDIT: Naar verluidt komt Xiaomi overmorgen (4 januari) met hun nieuwe Redmi toestel.
Kasj schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 07:55:
[...]
Als je je budget met een paar tientjes ophoopt kun je mooie goede mid-end toestellen kopen.

Rond de 100 euro zitten bijvoorbeeld de zte v5 en de xiaomi redmi 1s, met snapdragon 400 en prima ondersteuning.

Rond de 150 euro heb je de zte z5s, de zte z5s mini, de xiaomi redmi note en eventueel de iuni u2. Van de laatste is de community ondersteuning wat minder.

Ik heb overigens geen aandelen zte, maar hun prijs/kwaliteit verhouding is erg goed. Heb zelf een zte z7 mini en mijn vrouw een z5s mini. Bijzonder blij mee allebei.
Thx voor jullie reacties! Ik denk dat ik nog even komende weken/deze maand afwacht en dan daarna een beslissing ga maken welke het beste is voor mij. Het merk Xiaomi lijkt mij inderdaad erg goed en die ZTE Z5S (mini) vind ik er goed uit zien, echter heb ik het liefst onder de 130 euro met dhl verzending. Wellicht komt er nog een mooie aanbieding langs binnenkort

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Jakehh, ik vond de UMi C1 wel een zeer goede concurrent van de Redmi 1s, wellicht valt die telefoon ook in je straatje.
Hij is o.a. hier te koop vanuit een Europese warehouse (geen douanekosten dus):
http://www.coolicool.com/...artp-g-34384?currency=EUR

Hier is mijn review over die telefoon:
(check ook de benchmarks tussen de Redmi, Redmi 1s en de UMi C1)
productreview: Umi C1 Wit review door Kiswum

Succes met je keuze!

• Jakehh
Kiswum schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:41:
Jakehh, ik vond de UMi C1 wel een zeer goede concurrent van de Redmi 1s, wellicht valt die telefoon ook in je straatje.
Hij is o.a. hier te koop vanuit een Europese warehouse (geen douanekosten dus):
http://www.coolicool.com/...artp-g-34384?currency=EUR

Hier is mijn review over die telefoon:
(check ook de benchmarks tussen de Redmi, Redmi 1s en de UMi C1)
productreview: Umi C1 Wit review door Kiswum

Succes met je keuze!
Mooie review! Ziet er goed uit, alleen loop ik nu tijdelijk ook met een 5.5 inch scherm rond, maar dit vind ik eigenlijk wel te groot. Desondanks hou ik hem wel in mijn lijstje want inderdaad vanuit een europees warenhuis verzonden voor die prijs is echt super, thx voor je advies iig!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:55
Ik ben zelf opzoek naar een nieuwe telefoon, mijn Jiayu G3 begint kuren te vertonen (door het scherm), ik heb de volgende wensen:

- Qualcomm SoC (geen Mediatek/Rockchip)
- Android 4.4 of 5.0 en een levende custom rom community (wil graag CM erop hebben)
- 4G is voor mij niet belangrijk
- Dual-sim heeft een voorkeur
- Max 5 inch, 4.7 heeft voorkeur
- Resolutie : 720p. 1080p boeit me niet.
- Max prijs (incl tax etc.) 200 euro

Bij de Jiayu G3 irriteerde ik me aan het feit dat Jiayu nooit een update heeft uitgebracht, ik zit nog steeds met een 4.1 ROM opgescheept.

Ik heb een beetje gezocht en ik kom alleen uit op een ZTE V5 of Xiaomi Redmii, heeft iemand nog suggesties?

• John Rambo
layzzzz schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:59:
Ik ben zelf opzoek naar een nieuwe telefoon, mijn Jiayu G3 begint kuren te vertonen (door het scherm), ik heb de volgende wensen:

- Qualcomm SoC (geen Mediatek/Rockchip)
- Android 4.4 of 5.0 en een levende custom rom community (wil graag CM erop hebben)
- 4G is voor mij niet belangrijk
- Dual-sim heeft een voorkeur
- Max 5 inch, 4.7 heeft voorkeur
- Resolutie : 720p. 1080p boeit me niet.
- Max prijs (incl tax etc.) 200 euro

Bij de Jiayu G3 irriteerde ik me aan het feit dat Jiayu nooit een update heeft uitgebracht, ik zit nog steeds met een 4.1 ROM opgescheept.

Ik heb een beetje gezocht en ik kom alleen uit op een ZTE V5 of Xiaomi Redmii, heeft iemand nog suggesties?
Als ik dit zo lees kom je idd snel bij de Redmi 1S uit :)

Grote community en voor MIUI krijg je elke vrijdag een update, eventueel CM 11.0 er op.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

De Redmi's krijgen ongeveer 1 keer in de maand een update, niet elke week. Verder is Miui een prima rom om te gebruiken.

• jhhest
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-11 15:29
BuyCheap schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:20:
[...]

Je hebt waarschijnlijk gelijk. Ik had artikel 1649octies B.W. niet volledig/goed gelezen (dat heeft me misleid):

Mea Culpa. Ik was fout (al geldt wat ik zei wel voor alle bedrijven waarvoor de EU-wetgeving wel van toepassing is, zoals Apple, Sony, etc. Misschien zelfs voor Oneplus. En misschien ook voor sites die een EU-warehouse hebben zoals eud.dx.com)
Je hebt wel altijd product bescherming bij levering als je besteld met PayPal of creditcard. Misschien valt daar nog wat uit te halen.

Wellicht dat er ook regels in china zijn aangaande consumenten bescherming. Misschien dat je daar nog wat aan hebt?

[ Voor 8% gewijzigd door jhhest op 02-01-2015 14:31 ]

Bezoek mijn blog http://www.chinareview.eu

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:55
@John Rambo, Kiswum

Bedankt voor de reactie, neig naar de Redmi 1S vind het alleen jammer dat er geen Snapdragon 415 inzit.
MIUI heb ik geprobeerd op mijn Jiayu G3, is niet mijn ROM dan heb ik liever een ASOP of CM.

• Hyp Hyper
jhhest schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:15:
[...]

Je hebt wel altijd product bescherming bij levering als je besteld met PayPal of creditcard. Misschien valt daar nog wat ui te halen.

Wellicht dat er ook regels in china zijn aangaande consumenten bescherming. Misschien dat je daar nog wast aan hebt?
Dat laatste zou me verbazen. Als ik zo het nieuws zie, lees over Chinese 'toestanden' in het bedrijfsleven en hoe ze met het 'gewone' volk omgaan.. verwacht ik er weinig betreffende 'rechten'.

• John Rambo
layzzzz schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:19:
@John Rambo, Kiswum

Bedankt voor de reactie, neig naar de Redmi 1S vind het alleen jammer dat er geen Snapdragon 415 inzit.
MIUI heb ik geprobeerd op mijn Jiayu G3, is niet mijn ROM dan heb ik liever een ASOP of CM.
Zoals eerder genoemd, je kunt nog even deze maand afwachten. Xiaomi komt (overmorgen?) met de Redmi 1S Enhanced met een Snapdragon 410 met dual sim LTE. Wellicht moet je dan wel even wachten op een Rom. MIUI is inmiddels ook overgegaan van V5 op V6, wellicht vind je die fijner.

• jorge.regula
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:07
Mijn Cubot S200 is binnen, zeer degelijk toestel. Indien iemand interesse heeft in een mini recensie, laat maar weten.

Echter, er is één groot probleem mee: hij verliest zijn wifi-connectie. Hij verbindt vlot, haalt solide snelheden, maar na x-aantal tijd (soms 1 min, soms 5 minuten) verliest hij de connectie. Het wifi-tekentje in de statusbar alsook de settings notificatie toont dat er nog een actieve verbinding is, maar in geen enkele applicatie is er nog een actieve netwerkverbinding.

Voorlopige workarounds die ik vond maar die uiteraard niet ideaal zijn:
- aan/uitschakelen van wifi, dit helpt tot de verbinding terug wegvalt
- Wifi Fixer geinstalleerd, dit lijkt het iets te verbeteren, maar ook niet sluitend
- Heb in de settings de verbinding veranderd van DHCP naar Static IP, maar dit lijkt niet veel te helpen

Iemand raad?

• Hyp Hyper
jorge.regula schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:43:

- Wifi Fixer geinstalleerd, dit lijkt het iets te verbeteren, maar ook niet sluitend
- Heb in de settings de verbinding veranderd van DHCP naar Static IP, maar dit lijkt niet veel te helpen

Iemand raad?
Hmm.. dit issue ken ik voornamelijk op wifi n. Forceer (om te testen) je wireless router eens op b/g? Als het probleem daarmee is verholpen, kun je proberen andere kanalen te gebruiken op je router. (heeft het bij mij vaker opgelost)

Verwijderd

Heb de Cubot s200 gisteren besteld via gearbest.com, wat me over de streep trok is de batterij ( 3300 mah ) met de zuinige 6582 processor plus het hoge contrast wat de telefoon schijnt te hebben. En voor een budget telefoon is het een prima deal lijkt me, met korting 80 euro. Van mij mag je een review schrijven jorge.regula. De Cubot s200 is naar mijn mening de beste budget telefoon met goede specificaties.
Maarja als ie zo'n wifi bug heeft en er niet direct een makkelijke fix is of workaround wordt het al minder interessant...
Dan kan het qua specs wel goed zijn, voor software issues ben je aangewezen op de fabrikant of een community, waarvan het voor beide het er niet goed uit lijkt te zien.

[ Voor 41% gewijzigd door dutchgio op 02-01-2015 18:07 ]

• Quad
  • Nu online
Ik heb mijn review over de Cubot Zorro online kunnen zetten, ik ben er van wat ik heb kunnen beoordelen vrij positief over.

Veel leesplezier, indien er vragen zijn hoor ik die graag.

productreview: CUBOT Zorro 001 Zwart review door Quad

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• FlowDesign
jorge.regula schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:43:
Mijn Cubot S200 is binnen, zeer degelijk toestel. Indien iemand interesse heeft in een mini recensie, laat maar weten.

Echter, er is één groot probleem mee: hij verliest zijn wifi-connectie. Hij verbindt vlot, haalt solide snelheden, maar na x-aantal tijd (soms 1 min, soms 5 minuten) verliest hij de connectie. Het wifi-tekentje in de statusbar alsook de settings notificatie toont dat er nog een actieve verbinding is, maar in geen enkele applicatie is er nog een actieve netwerkverbinding.

Iemand raad?
Op je telefoon de battery saving bij WiFi settings uitzetten.
Als dat niet helpt op je modem/router WiFi op G only zetten en WPS uitschakelen.

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-10 14:11
Hier een filmpje en wat foto's van de nieuwe Leagoo Lead 7 met 4500 mAh accu

http://forum.xda-develope...post57880648#post57880648

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-10 14:11
Hier ook een review over de elephone P6000

http://colonelzap.blogspo...review-mt6732-64-bit.html

• Robinator
  • Laatst online: 20-10 00:25
Hongmi 1 is enkele dagen geleden gestopt met opladen, usb connector doet het niet meer zoals het hoort, ik had al een tijdje mijn oog op de Honor 6, zijn er vele betere keuzes op dit ogenblik naar jullie mening?

Batterijduur, dualsim, goede gps en niet groter dan 140mm is een combinatie die ik niet veel vind.

Verder eventueel iemand hier die hem heeft? heb wat vragen gepost in het honor 6 topic.

Verwijderd

robin-sips2 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 03:03:
Hongmi 1 is enkele dagen geleden gestopt met opladen, usb connector doet het niet meer zoals het hoort, ik had al een tijdje mijn oog op de Honor 6, zijn er vele betere keuzes op dit ogenblik naar jullie mening?
De opvolger van de RedMi staat waarschijnlijk voor de deur, al weet ik niet of je daar nog interesse in hebt :)

• Timbom
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-11-2015
Hallo.
Ik heb een probleem en ik vertel hem hier omat het over de vodafone smart mini (smart 875) gaat en ik geen beter topic kan vinden...
Het probleem is dat de vodafone smart mini van mijn broertje steeds op wit springt en dan kun je niks behalve de accu eruit halen en opnieuw opstarten. Het gebeurt een paar keer per dag en volgens hem vooral tijdens een youtube filmpje,fifa (15), minecraft. (ik denk niet dat hij heel veel anders doet maarja.)
Heeft er iemand ervaring met dit probleem en/een oplossing ?
Alvast bedankt !

• Quad
  • Nu online
Waarom niet mee terug naar Vodafone? Lijkt mij garantie gevalletje als het na een reset naar fabrieksinstellingen nog steeds voorkomt.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Timbom
Bedankt maar mijn broertje heeft het doosje inclusief bon weggooit. :+
En gisteravond heb ik al de reset gebprobeert maar t heeft dus niet geholpen..

• Quad
  • Nu online
Gewoon mee terug naar de winkel waar het vandaan komt, misschien staat het in het systeem.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Timbom
Je hebt toch maar 1 jaar garantie ? Want mijn broertje heeft hem vorig jaar oktober gekocht... 8)7

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:36
volgens mij gewoon 2 jaar hoor.

• Timbom
Oke bedankt !
Ik zal vandaag dan maar eens naar de kijkshop gaan.

• John Rambo

Batterijduur, dualsim, goede gps en niet groter dan 140mm is een combinatie die ik niet veel vind.

Verder eventueel iemand hier die hem heeft? heb wat vragen gepost in het honor 6 topic.
Redmi 1S enhanced :9 http://www.xiaomishop.com...-dual-sim-smartphone.html
Morgen wordt deze als het goed is door Xiaomi aangekondigd en later deze maand nog ander(e) toestel(len) mogelijk. ;)

Edit: Of de Meizu Blue Charm, er is nu een 5,5" maar er komt ook nog een kleinere geloof ik van 4,6"

[ Voor 6% gewijzigd door John Rambo op 03-01-2015 13:26 ]

• Quad
  • Nu online
De stand-by tijd van de Zorro is vele malen beter als die van de Elephone G4, hij verliest vrij weinig van de accu als hij niet gebruikt word en met licht gebruik haalt hij 48 uur met 2.5u schermtijd en zeker 25% over.

Dik voor elkaar volgens mij.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Aggressor
vandaag komt mijn zus haar Inew V7 binnen, ik ben benieuwd!
leuk toestel voor 114 euro.

INEW V7 2GB RAM 16GB ROM MTK6582 Quad Core Android 4.4 5.0Inch HD Screen Sony 16 M Pixel Camera Mobile Phone

• jorge.regula
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:07
Hyp Hyper schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:50:
[...]

Hmm.. dit issue ken ik voornamelijk op wifi n. Forceer (om te testen) je wireless router eens op b/g? Als het probleem daarmee is verholpen, kun je proberen andere kanalen te gebruiken op je router. (heeft het bij mij vaker opgelost)
Bedankt voor je reactie. Heb ondertussen ook getest door volgende te doen:

- Heb 2 routers met zelfde SSID staan, heb deze gesplitst (apart wifi netwerk dus) om het testen eenvoudiger te maken.
- Beide routers getest door network op wifi -g enkel te zetten, geen soelaas
- Getest op -bgn met zowel bandbreedte 20 Mhz als 40 Mhz, beiden geen soelaas
- Met SSIDinsider & wifi analyzer gedubbelcheckt dat ze in de optimale kanalen zitten, dit is zo en ze zijn duidelijk het sterkste signaal beschikbaar (router 1 op kanaal 6, router 2 op kanaal 11)

Router 1 is de standaard telenet gateway (modem + router), instelling daarop zijn vrij beperkt, moet via een web GUI van telenet
Router 2 is een TL-WDR1043ND V2 met OpenWRT er op, heb met deze dus ook het meest getest.

Probleem blijft: de telefoon maakt verbinding, is oké voor een aantal minuten maar daarna dropt hij de verbinding. Het wifi icoon blijft actief, maar geen dataverkeer is mogelijk. Enkel de verbinding resetten (wifi aan/uit) helpt.

Heb het probleem afgesplitst in een apart topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1619400

• Robinator
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 05:49:
[...]

De opvolger van de RedMi staat waarschijnlijk voor de deur, al weet ik niet of je daar nog interesse in hebt :)
Op zich niet echt ontevreden van de Redmi, enkel software ontwikkeling mocht wat beter, en batterijduur haalde ik maar net de dag mee (gebruik hem ook voor gps en tussendoor moet hij bijladen)
Miui begint redelijk zwaar te worden (had de mediatek variant) en wil ook ineens iets of wat future proof zijn.
Verder weet ik ook niet goed of de duurzaamheid van de Honor 6 hoger ligt, de Redmi heeft het maar een jaar uitgehouden, is wel onder stevig gebruik elke dag, veel telefoneren + gps + permanent bluetooth verbinding voor men headsetje tijdens het werken. Het was ook een budget gsm, dat is de honor 6 natuurlijk niet meer.

Verder had ik ook Huawei emui v2.0 overgeport naar men Redmi, en dat beviel me uitstekend, vele soepeler dan miui, maar toch bijna dezelfde functionaliteit.

de honor 6 is mooi qua batterijduur, de ZTE z7s mini is ook een mooi toestel hoewel ik dan weer terug een pak minder batterij heb. Ben dus een beetje aan het twijfelen.

Software maak ik me niet druk in, omdat ik veel zelf kan zolang ik maar een goede backup kan maken in recovery kan er niet al te veel gebeuren denk ik dan, ofwel?

• Hyp Hyper
Quad schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:12:
De stand-by tijd van de Zorro is vele malen beter als die van de Elephone G4, hij verliest vrij weinig van de accu als hij niet gebruikt word en met licht gebruik haalt hij 48 uur met 2.5u schermtijd en zeker 25% over.

Die ervaring heb ik ook.
Hij is ook wat sneller/soepeler dan de ZTE V5, maar dat was te verwachten met de Snapdragon 410 t.o.v. de 400.

• Quad
  • Nu online
Hyp Hyper schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:57:
[...]

Die ervaring heb ik ook.
Hij is ook wat sneller/soepeler dan de ZTE V5, maar dat was te verwachten met de Snapdragon 410 t.o.v. de 400.
Mijn conclusie blijft dus ook gewoon staan zoals het is, het is een zeer mooi en tof toestel, als je geen waarde hecht aan de foto's.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

MIjn Mi2 kan niet goed omgaan met sommige usb kabels. Bij de ene laad hij wel op, bij de andere niet. Tot nu toe heb ik geen problemen ondervonden met de originele Xiaomi kabels en bij Sony kabels. Bij de HTC en goedkope kabeltjes, blijft de kabel niet goed zitten en kan daardoor ook niet opladen.
Wellicht is er dus nog hoop voor je.

• Robinator
Kiswum schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:20:
[...]

MIjn Mi2 kan niet goed omgaan met sommige usb kabels. Bij de ene laad hij wel op, bij de andere niet. Tot nu toe heb ik geen problemen ondervonden met de originele Xiaomi kabels en bij Sony kabels. Bij de HTC en goedkope kabeltjes, blijft de kabel niet goed zitten en kan daardoor ook niet opladen.
Wellicht is er dus nog hoop voor je.
yeps had ik al inderdaad ondervonden, maar heb het zelfs met de orginele kabel, is bij mij denk ik doordat ik in de auto hem regelmatig snel moet aankoppelen, het lijkt of mijn usb connector zelf geforceerd is, ik had voordien 5tal kabels die perfect werken, en enkel men orginele kabel blijft nog een beetje zitten, zodra ik het toestel nog maar beweeg of verleg springt hij er van zichzelf al uit. Voorlopig fix, met een elastiekje rond de kabel hem zo opladen, maar daar kan ik niets mee in de wagen natuurlijk tijdens het gps'en :S

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-10 21:03
Quad schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 13:12:

I can second that! Zeer te spreken over oa. de accu tijd!

*ik ga nu je review lezen.

Ps. het is geen 13mp camera maar 8mp extrapolerend naar 13mp, front is 5 -> 8 geloof ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Sneezzer op 03-01-2015 15:42 ]

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-11 22:13
Zit te kijken naar de THL 4000, 100 dollar phone die een 4000mAh accu zou hebben. Is dit een betrouwbaar merk? Heeft hij echt zo'n grote accu? Of zou het gewoon een 1500mAh accu zijn waar een ander stickertje opgeplakt is?

Lijkt me best een gaaf ding voor de prijs.
Goron schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 16:09:
Zit te kijken naar de THL 4000, 100 dollar phone die een 4000mAh accu zou hebben. Is dit een betrouwbaar merk? Heeft hij echt zo'n grote accu? Of zou het gewoon een 1500mAh accu zijn waar een ander stickertje opgeplakt is?

Lijkt me best een gaaf ding voor de prijs.
Zal vast minder dan 4000 zijn maar vast wel hoger dan 3000, je kan ook kijken naar de leagoo lead 7, ook een prima merk.

• Quad
  • Nu online
Sneezzer schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:40:
[...]

I can second that! Zeer te spreken over oa. de accu tijd!

*ik ga nu je review lezen.

Ps. het is geen 13mp camera maar 8mp extrapolerend naar 13mp, front is 5 -> 8 geloof ik.
Dat klopt, was al eerder vermeld en moet ik nog verwerken in de review.
Ik ben alleen niet thuis in deze industrie dat ik de voor of nadelen weet van extrapoleren. Maar ik denk dat als het echt zo is dat het sowieso kwaliteitsverlies oplevert doordat pixels worden uitvergroot lijkt me?

Edit Frontcamera zou dus 1.9MP naar 5MP extrapolerend zijn gemaakt. Verklaart ook waarom het verschil zo groot is als je een MP lager wilt, tussen de 8MP en 13MP zijn geen opties te vinden.

Ik heb een aanpassing gemaakt in de review, ik hoop dat het op deze manier correct uitgelegd is, zo niet dan hoor ik het graag! :)

[ Voor 42% gewijzigd door Quad op 03-01-2015 16:46 ]

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Eleni

Misschien kun je proberen je usb poort schoon te maken met een speld of zoiets en dan hard blazen.
Zo heb ik mijn oude nokia n97 tot leven gewekt die ook niet meer wilde laden.

• Aggressor
wat is een leuke upgrade van een Redmi 1S naar iets beters?

- liefst goeie batterij
- goeie camera. (soieso beter, niet minder dan de redmi)
- en 5 inch.

ik zat te kijken naar een zorro, maar misschien zijn er betere alternatieven?
En je kijkt niet naar roze telefoons? Of roze vlakken in het algemeen? :+

• Aggressor
haha nee ;) nu niet meer nee, nu zoek ik voor me zwager iets ;p :> :>

• Hyp Hyper
Aggressor schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:23:
wat is een leuke upgrade van een Redmi 1S naar iets beters?

- liefst goeie batterij
- goeie camera. (soieso beter, niet minder dan de redmi)
- en 5 inch.

ik zat te kijken naar een zorro, maar misschien zijn er betere alternatieven?
De zorro is op het gebied van de camera dus niet zo fantastisch. Genoeg voor facebookkiekjes, maar daar houdt het mee op. (op alle andere gebieden is hij okay)

[ Voor 3% gewijzigd door Hyp Hyper op 03-01-2015 18:37 ]

Pagina: 1 ... 84 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!