Een nederlandse chinees runt het, en er is ook een warehouse in nederland.jhhest schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 19:48:
[...]
Zat howsea niet gewoon in china en hadden ze een soort van vertegenwoordiger in nederland. Meen dat ze een groot deel op marktplaats plaatsen.
Heb er niks goed en niks slecht over gehoord. Als het oplichterij was geweest hadden we wel meer klachten gehoord zoals bij retailheaven van jean de zwaan.
Verwijderd
Heb de mijne inmiddels ruim anderhalf jaar, nog steeds prima werkend. Wel met een extra batterij.Hyp Hyper schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 19:23:
[...]
De GT99 was toch nog maar een jaar geleden zo populair hier? Nu is ie niet zo duur geweest, maar een jaar levensduur is toch nog vrij kort te noemen imo. De batteries jen zijn vaker minder goed bij Chinaphones, dus als het daar op lijkt, zou het dat goed kunnen zijn. De GT90 van mijn vrouw begon na een half jaartje sneller leeg te raken, maar na een nieuwe batterij voor 5 euro doet ie het nog steeds goed. (inmiddels bij een kennis)
(niet dat je niet de Zorro moet kopen natuurlijk)
Ben wel aan het kijken naar een vervanger, dat wel. Maar ik heb gelukkig nog wel de luxe van een prima werkende Chinese telefoon, dus ik kan gelukkig nog even wachten op wat er komen gaat.
Batterij is idd besteld, eerst maar eens kijken of dat het is.
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Off topic
[ Voor 94% gewijzigd door 13art op 27-12-2014 07:24 ]
Bezoek mijn blog http://www.chinareview.eu
Ik zie best wel een nieuw leuk ontwerp van ulefone bij een prijsvraag van focalprice voor een toestel als deze of een hongmi. Ook zo'n dunne telefoon net zoals de elephone g7. Alleen het zwarte balkje boven het glimmende zwarte gedeelte van het lcd scherm vind ik persoonlijk iets minder. Al met al mag je voor die prijsklasse eigenlijk niet klagen.

Edit: Zoals je bij de tweede foto kan zien is er nogal wat gephotoshopped bij de eerste afbeelding. (Bovenkant van toestel) het glimmende gedeelte bij de frontcam is een stuk korter. (De zwaan is overigens ook niet in perspectief, echter dat is te vergeven.)

Ook hier weer een belofte dat je ota zal krijgen van android lollipop. Elephone doet ook zo'n belofte met de p6000. Ik ben benieuwd hoeveel van deze chinese fabrikanten deze ook echt gaan nakomen.
De "beloofde" ota naar android kitkat van de dg550 heb ik inmiddels niet meer nodig. Het toestel is overleden
. (Wilt niet meer booten.). Ik heb nog twijfel over ik ga kijken of ik hem ga opsturen naar banggood. Banggood gaf aan alleen te vergoeden als de schade niet door de gebruiker is veroorzaakt. Ze gaven ook als voorbeeld van ondeskundig gebruik het laden van een toestel terwijl deze nog aan staat... Dat doe ik nog al eens..
. . .
Edit: Zoals je bij de tweede foto kan zien is er nogal wat gephotoshopped bij de eerste afbeelding. (Bovenkant van toestel) het glimmende gedeelte bij de frontcam is een stuk korter. (De zwaan is overigens ook niet in perspectief, echter dat is te vergeven.)

Ook hier weer een belofte dat je ota zal krijgen van android lollipop. Elephone doet ook zo'n belofte met de p6000. Ik ben benieuwd hoeveel van deze chinese fabrikanten deze ook echt gaan nakomen.
De "beloofde" ota naar android kitkat van de dg550 heb ik inmiddels niet meer nodig. Het toestel is overleden
[ Voor 4% gewijzigd door jhhest op 27-12-2014 10:39 ]
Ulephone... Nog onbetrouwbaarder dan Elephone?
"ondeskundig gebruik het laden van een toestel terwijl deze nog aan staat..."
Say whut now?
Say whut now?
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Eh inderdaad..lekker handig een telefoon die je 's nachts uit moet zetten bij het opladen.FlowDesign schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 11:37:
Say whut now?
Zou je er wel nog mee mogen bellen?
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Eigenlijk heb je best wel gelijk.Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 13:45:
Waarom wordt de elephone P6000 hier zo weinig besproken? Voor de prijs geen slechte telefoon lijkt me, ondanks dat elephone een 'waardeloos' merk is. ( persoonlijke ervaring spreekt dat tegen ).
Ik heb hem in ieder geval besteld, ben benieuwd wat eruit komt, maar vooral ook waarom deze zo weinig besproken is.
http://www.1949deal.com/e...-screen-4g-lte-white.html
Neem de dg550 even als simpele referentie. Die heb ik aangeschaft voor ongeveer dezelfde prijs. De P6000 heeft 1 gig ram geheugen meer en een mtk6732. Dat is toch wel een grotere vooruitgang als de mtk6592 van toen.
Ik ben nog niet zo heel erg bekend met de mtk 6732. Het zou 4G moeten hebben, een quadcore zijn. Het grafische gedeelte zou verzorgd worden door een mali t760.
Bedankt voor de tip. Misschien dat ik mijn presell toch maar ga cancelen.
Wat bedoelen ze eigenlijk met Impregnable glass. is dat een variant op gorilla glass? Of gewoon marketing onzin.
Hyp Hyper schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 11:45:
[...]
Eh inderdaad..lekker handig een telefoon die je 's nachts uit moet zetten bij het opladen.
Zou je er wel nog mee mogen bellen?
Bedankt voor jullie reactie. Ik had zoiets van.. "Uhh.. kan dat niet... Heb ik dan iets fouts gedaan?FlowDesign schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 11:37:
Say whut now?
Mahahaha.dutchgio schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 11:18:
Ulephone... Nog onbetrouwbaarder dan Elephone?
[ Voor 13% gewijzigd door jhhest op 27-12-2014 11:57 ]
Dat is glas dat niet zwanger kan worden.jhhest schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 11:46:
[...]
Eigenlijk heb je best wel gelijk.
Neem de dg550 even als simpele referentie. Die heb ik aangeschaft voor ongeveer dezelfde prijs. De P6000 heeft 1 gig ram geheugen meer en een mtk6732. Dat is toch wel een grotere vooruitgang als de mtk6592 van toen.
Ik ben nog niet zo heel erg bekend met de mtk 6732. Het zou 4G moeten hebben, een quadcore zijn. Het grafische gedeelte zou verzorgd worden door een mali t760.
Bedankt voor de tip. Misschien dat ik mijn presell toch maar ga cancelen.
Wat bedoelen ze eigenlijk met Impregnable glass. is dat een variant op gorilla glass? Of gewoon marketing onzin.
Ik dacht exact hetzelfde
Volgens google translate is het onaantastbaar glas. Dan moet het toch wel beter zijn als gorilla glas.
Verwijderd
Hmmmmm, de z5s is er nu ook in een 32 gb variant bij coolicool, voor een keurige 205 dollar een snapdragon 800 met genoeg opslag.
Lijkt me een prima deal. Maar ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe lichting mediateks. Al komen die zo'n beetje allemaal in een mega formaat, en de nubia is fatsoenlijk.
Ik twijfel alleen, ik snap bijvoorbeeld niet waarom de z5s mini met minder specs duurder is, en de z7 met op het oog helemaal niet vreselijk beter is (specs wise, lager geclockte 801 ipv 800, glonass, uitbreidbaar geheugen) bijna 70 dollar duurder is.
Iemand tips?
Lijkt me een prima deal. Maar ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe lichting mediateks. Al komen die zo'n beetje allemaal in een mega formaat, en de nubia is fatsoenlijk.
Ik twijfel alleen, ik snap bijvoorbeeld niet waarom de z5s mini met minder specs duurder is, en de z7 met op het oog helemaal niet vreselijk beter is (specs wise, lager geclockte 801 ipv 800, glonass, uitbreidbaar geheugen) bijna 70 dollar duurder is.
Iemand tips?
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2014 13:11 ]
Z5s hier voor 154 ($188) te koop, twijfel zelf ook erg om 'm hier te kopen, wel/niet....
Of toch deZ5s mini voor $193, moeilijk....
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Single SIM vs Dual SIM is iig voor mij een grote min van de 5sVerwijderd schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 12:52:
Iemand tips?
Geen 4gWobcat schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 13:19:
Z5s hier voor 154 ($188) te koop, twijfel zelf ook erg om 'm hier te kopen, wel/niet....
Ik zie dat veel vragen over mediatek processor meerdere malen voorbijkomen.
Ik probeer deze een beetje te bundelen in een topic. Zo hoeven we antwoorden niet te herhalen, maar kan je mensen door naar dit topic zetten.
Het is nog lang niet af, mocht je een goede tip, link, een stukje willen schrijven, mede-auteur zijn of andere ideeën hebben dan hoor ik het graag. Hulp is altijd fijn, er gaat bij mij vaak meer tijd in zitten als dat de bedoeling is.
[Mediatek SOC's] Ervaringen en discussies
Ik probeer deze een beetje te bundelen in een topic. Zo hoeven we antwoorden niet te herhalen, maar kan je mensen door naar dit topic zetten.
Het is nog lang niet af, mocht je een goede tip, link, een stukje willen schrijven, mede-auteur zijn of andere ideeën hebben dan hoor ik het graag. Hulp is altijd fijn, er gaat bij mij vaak meer tijd in zitten als dat de bedoeling is.
[Mediatek SOC's] Ervaringen en discussies
[ Voor 10% gewijzigd door jhhest op 29-12-2014 04:22 ]
Een onaantastbaar touchscreen?? Lekker handig als je het niet kunt betasten.jhhest schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 12:51:
[...]
Volgens google translate is het onaantastbaar glas. Dan moet het toch wel beter zijn als gorilla glas.
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Nadat mn DooGee DG550 overleed doordat t scherm barstte toen ik m in mn kontzak had toen ik mn auto instapte, moest ik snel n andere fone zoeken.
Het is de Asus Zenfone 6 geworden en man wat n vet toestel is dat zeg!
Die DooGee was n koopje maar die Asus is wel n stuk beter, maar kostte dan ook €250.
Dat is trouwens geen geld voor n
Dual sim
64 GB sd (heb er 16 GB inzitten
2 GB werkgeheugen
Gorillaglas 3
Realracing laadt sneller en klapt er niet steeds uit.
Bluetooth in mn taxi is beter. Hoef niet iedere dag opnieuw te verbinden, geeft meer info over gespeelde songs in radioscherm.
Tomtom ziet er geweldig uit op 6 inch.
Audio uitgang is perfect.
Kleuren en scherm zijn prachtig.
Asus scherm reageert sneller.
Ben echt blij met de Asus!
Die DooGee was n koopje maar die Asus is wel n stuk beter, maar kostte dan ook €250.
Dual sim
2 GB werkgeheugen
Gorillaglas 3
Bluetooth in mn taxi is beter. Hoef niet iedere dag opnieuw te verbinden, geeft meer info over gespeelde songs in radioscherm.
Verwijderd
De Xiaomi Note 2 zou eind januari ergens aangekondigd moeten worden. Het is een nieuw gerucht, maar gaat vergezeld van reeds bekende foto's.
Ik ben benieuwd, ik zit daar eigenlijk op te wachten. Als de gesuggereerde Qualcomm Snapdragon 615 en het FHD-beeldscherm werkelijkheid worden en ze niet opeens rare fratsen gaan uithalen met het ontwerp is dat een instant buy.
Ik ben benieuwd, ik zit daar eigenlijk op te wachten. Als de gesuggereerde Qualcomm Snapdragon 615 en het FHD-beeldscherm werkelijkheid worden en ze niet opeens rare fratsen gaan uithalen met het ontwerp is dat een instant buy.
Ik was van plan om een overzichtje te maken met de prestaties van antutu en andere benchmarks voor elke afzonderlijke mediasoc.Normaal gesproken maakt het per merk niet zo heel veel. Een mt6582 hoort een bepaalde prestatie te leveren. Als een telefoon hier van afwijkt dan is er normaal gesproken iets niet goed.
Het leek mij handig als referentie. Ook voor mensen die niet bekend zijn met deze soc hebben we een referentiemodel waar we mensen naar kunnen verwijzen. Wat is jullie opinie?
Ik heb een eerste opzetje gemaakt.
Zelf heb ik nog niet zo heel veel telefoons, dus ik vroeg me af wat handig is/ wijsheid is..
Ik heb het gevoel dat de resolutie niet zo heel uit maakt. Kom meerdere benchmarks tegen waar de score van de mt6582 tussen qhd en fhd niet of nauwelijks wat uitmaakt.
Ik wil het overzicht pas afmaken als er andere mensen een uitspraak over hebben gedaan. Aanpassingen maken aan iets wat af is, is minder werk als aanpassingen maken aan iets wat wel af is.
Het leek mij handig als referentie. Ook voor mensen die niet bekend zijn met deze soc hebben we een referentiemodel waar we mensen naar kunnen verwijzen. Wat is jullie opinie?
Ik heb een eerste opzetje gemaakt.
Zelf heb ik nog niet zo heel veel telefoons, dus ik vroeg me af wat handig is/ wijsheid is..
Ik heb het gevoel dat de resolutie niet zo heel uit maakt. Kom meerdere benchmarks tegen waar de score van de mt6582 tussen qhd en fhd niet of nauwelijks wat uitmaakt.
Ik wil het overzicht pas afmaken als er andere mensen een uitspraak over hebben gedaan. Aanpassingen maken aan iets wat af is, is minder werk als aanpassingen maken aan iets wat wel af is.
| Antutu | QHD | HD | FHD | 2K | 4K |
|---|---|---|---|---|---|
| MT6582 | 17.000 | ||||
| MT6589 | |||||
| MT6592 | 27557 | 26986 | |||
| MT6595 | 51356 | ||||
| MT6732 | |||||
| mt6752 | |||||
| mt6795 |
[ Voor 30% gewijzigd door jhhest op 28-12-2014 10:31 ]
Profciat met je aankoop! Ik heb alleen sterke bedenkingen over de SOC in dat toestel. Het is toch een dual core Atom van de vorige generatie. Hij is qua prestaties vergelijkbaar met de Exynos 4412 uit de Galaxy S3. En hij presteert in diverse benchmarks minder dan de MTK 6592.Ferry34 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 23:17:
Nadat mn DooGee DG550 overleed doordat t scherm barstte toen ik m in mn kontzak had toen ik mn auto instapte, moest ik snel n andere fone zoeken.
Dual sim
2 GB werkgeheugen
Gorillaglas 3
En € 250,-? Ik mag hopen dat dat een typo is?
Natuurlijk heb je met Asus wel gewoon een A merk en dat mag wat extra kosten, zeker als je hem in Nederland hebt gehaald en ook de garantie en dergelijke hebt. Maar als we het over Chinese Android telefoons hebben (en daar gaat dit topic toch vooral over) dan is het een duur toestel voor de specs.
Niet om je aankoop af te kraken, maar wil wel even wat dingen in perspectief plaatsen.
Verwijderd
Dat is gewoon wat dat soort toestellen kosten in Nederland.Hoppa! schreef op zondag 28 december 2014 @ 10:50:
Niet om je aankoop af te kraken, maar wil wel even wat dingen in perspectief plaatsen.
Dat klopt. Maar we hebben het hier over Chinese smartphones, daar gaat dit topic over. En dan is vergelijken met wat toestellen in China kosten (en vooral wat Chinese toestellen kosten....) heel logisch. Zeker omdat Ferry zelf vergelijkt met zijn voormalige Doogee.Verwijderd schreef op zondag 28 december 2014 @ 10:53:
[...]
Dat is gewoon wat dat soort toestellen kosten in Nederland.
Er zijn in China diverse toestellen te vinden die beter en goedkoper zijn dan de Zenfone 6.
@jhhest,
Kun je je huidige link naar je topic wijzigen naar: [Mediatek SOC's] Ervaringen en discussies?
Ik vind het een prima lijst om mee te beginnen. Globale benchmark scores + de vermelde soc kan wel interessant zijn. Ik mis echter wel de Turbo variant van de MT6589
Hier zijn mijn bevindingen:
Xiaomi Redmi MT6589T + Benchmarks
UMi C1 6582 SOC + Benchmarks
Ik zou aan iedereen willen adviseren om hun scores even aan jhhest door te geven.
Hiermee kan hij de 1e post verder aanvullen.
Succes met het nieuwe topic!
Kun je je huidige link naar je topic wijzigen naar: [Mediatek SOC's] Ervaringen en discussies?
Ik vind het een prima lijst om mee te beginnen. Globale benchmark scores + de vermelde soc kan wel interessant zijn. Ik mis echter wel de Turbo variant van de MT6589
Ik zou aan iedereen willen adviseren om hun scores even aan jhhest door te geven.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Klopt, maar de Zenfone is met zn specs eigenlijk geen chinese fone zoals de DooGee dat wel was.Hoppa! schreef op zondag 28 december 2014 @ 11:18:
[...]
Dat klopt. Maar we hebben het hier over Chinese smartphones, daar gaat dit topic over. En dan is vergelijken met wat toestellen in China kosten (en vooral wat Chinese toestellen kosten....) heel logisch. Zeker omdat Ferry zelf vergelijkt met zijn voormalige Doogee.
Er zijn in China diverse toestellen te vinden die beter en goedkoper zijn dan de Zenfone 6.
In de Asus zit ook n Intel processor.
Mn post was dan ook om t verschil te tonen tussen n €150 kostende DooGee en n €250 kostende in NL gekochte Asus.
Laat 'eigenlijk' maar weg. Het is helemaal geen Chinese telefoon. (tenzij je het over onderdelen hebt, maar dan is de iPhone ook Chinees)Ferry34 schreef op zondag 28 december 2014 @ 16:39:
[...]
Klopt, maar de Zenfone is met zn specs eigenlijk geen chinese fone zoals de DooGee dat wel was.
In de Asus zit ook n Intel processor.
Mn post was dan ook om t verschil te tonen tussen n €150 kostende DooGee en n €250 kostende in NL gekochte Asus.
Hey Kiswum! Bedankt voor je bijdrage. Ik probeer er vandaag nog mee aan de slag te gaan. Thnx!Kiswum schreef op zondag 28 december 2014 @ 15:28:
@jhhest,
Je gegevens zijn toegevoegd, alsmede een link naar je reviews. (Levert je misschien weer een paar views op, altijd handig als er weer eens prijsvraag is voor reviews.)
[ Voor 6% gewijzigd door jhhest op 29-12-2014 05:16 ]
Hey mensen!
Ik heb een primeur!
De post op deze pagina: http://www.ecoo.hk/readNews/1093.html
heeft een plaatje welke staat de server van elephone. http://www.elephone.hk/ue...339528483437509197735.jpg
Eccoo is dus elephone!
Ik heb een primeur!
heeft een plaatje welke staat de server van elephone. http://www.elephone.hk/ue...339528483437509197735.jpg
Eccoo is dus elephone!
[ Voor 15% gewijzigd door jhhest op 29-12-2014 12:19 ]
Ik begin een beetje te neigen naar de Jiayu S3.
De Meizu Note M1 zou wel wat beter zijn, (en in kekke kleurtjes
) maar die vind ik niet onder de 225 dollar (215 euro bij coolicool, maar niet te preorderen,dus of dat blijft..) tegenover 180 dollar voor de Jiayu.
Ook vind ik bij de Meizu zo snel niet dat ie de 4G 800 band ondersteunt, terwijl Jiayu op hun site heeft staan dat de S3 dat wel doet.
De Meizu Note M1 zou wel wat beter zijn, (en in kekke kleurtjes
Ook vind ik bij de Meizu zo snel niet dat ie de 4G 800 band ondersteunt, terwijl Jiayu op hun site heeft staan dat de S3 dat wel doet.
[ Voor 20% gewijzigd door Hyp Hyper op 29-12-2014 10:29 . Reden: Toevoeginkje ]
Hij lijkt ook wel zeer sterk op de Elephone P7000jhhest schreef op maandag 29 december 2014 @ 05:53:
Hey mensen!
Ik heb een primeur!![]()
Eccoo is dus elephone!
http://www.gizchina.com/2...one-p7000-specifications/
Gevalletje branding, lijkt me.FlowDesign schreef op maandag 29 december 2014 @ 10:20:
[...]
Hij lijkt ook wel zeer sterk op de Elephone P7000
http://www.gizchina.com/2...one-p7000-specifications/
Verwijderd
Goede vondst! Wellicht wel nieuwswaardig voor Gizchina om te vermelden. heb je het hen al laten weten?jhhest schreef op maandag 29 december 2014 @ 05:53:
Hey mensen!
Ik heb een primeur!![]()
Eccoo is dus elephone!
Goed idee! Done!Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:38:
[...]
Goede vondst! Wellicht wel nieuwswaardig voor Gizchina om te vermelden. heb je het hen al laten weten?
Ik ook. Ben ook echt tevreden met vorige modellen van Jiayu.Hyp Hyper schreef op maandag 29 december 2014 @ 09:50:
Ik begin een beetje te neigen naar de Jiayu S3.
De Meizu Note M1 zou wel wat beter zijn, (en in kekke kleurtjes) maar die vind ik niet onder de 225 dollar (215 euro bij coolicool, maar niet te preorderen,dus of dat blijft..) tegenover 180 dollar voor de Jiayu.
Hopelijk komt hij snel beschikbaar. Al zeggen ze dat de 3gb versie pas beschikbaar is vanaf februari...
Heb momenteel de G4S.
Voor mij is 2GB wel genoeg. Zit nu met 1GB, dus is dan sowieso al een vooruitgang.relativity schreef op maandag 29 december 2014 @ 15:54:
[...]
Ik ook. Ben ook echt tevreden met vorige modellen van Jiayu.
Hopelijk komt hij snel beschikbaar. Al zeggen ze dat de 3gb versie pas beschikbaar is vanaf februari...
Heb momenteel de G4S.
Als ik hem snel bestel moet ik wel weer m'n Cubot Zorro (nog onderweg
(ze geven op AE allemaal een verzendtijd van tot 25 tot 30 dagen aan, dus in dat geval zal het nog wel ff duren voor ie er echt zal zijn)
[ Voor 12% gewijzigd door Hyp Hyper op 29-12-2014 16:19 ]
Als ze bij Jiayu januari noemen kun je wachten tot maart tot je m uberhaupt kunt bestellen 
Daarnaast is 3gb wel echt overkill, dat is echt onnodig en al helemaal bij het ongeoptimaliseerde mediatek
Prijs lijkt wel goed voor die specificaties.
Daarnaast is 3gb wel echt overkill, dat is echt onnodig en al helemaal bij het ongeoptimaliseerde mediatek
Hmm dat is wel minder dan. Opzich is 2g ook genoeg, maar ik als ik er wat langer mee wil doen kies ik liever wat meer voor dat geld.Hyp Hyper schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:18:
[...]
Voor mij is 2GB wel genoeg. Zit nu met 1GB, dus is dan sowieso al een vooruitgang.
Als ik hem snel bestel moet ik wel weer m'n Cubot Zorro (nog onderweg) en ZTE V5 verkopen.
(ze geven op AE allemaal een verzendtijd van tot 25 tot 30 dagen aan, dus in dat geval zal het nog wel ff duren voor ie er echt zal zijn)
Haha inderdaad dat is wel zo. Ben benieuwd of ze deze keer de deadline halen. Zou mooi zijn 😂dutchgio schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:27:
Als ze bij Jiayu januari noemen kun je wachten tot maart tot je m uberhaupt kunt bestellen
Daarnaast is 3gb wel echt overkill, dat is echt onnodig en al helemaal bij het ongeoptimaliseerde mediatek![]()
Mijn Meizu MX4 pro doet geen 800Mhz band. Ik heb geen 4G LTE met de Telenet Mobile ( Mobistar ).Hyp Hyper schreef op maandag 29 december 2014 @ 09:50:
Als enigste van de drie Belgische provider heeft Mobistar 800 band. Misschien tijd om over te stappen naar een andere provider.
Er waren afgelopen week (26e) al 50.000 units in de verkoop. ETA van die units is eind januari, helaas zelf geen agent kunnen vinden waar ik kon bestellen op de site van Jiayu zelf.dutchgio schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:27:
Daarnaast is 3gb wel echt overkill, dat is echt onnodig en al helemaal bij het ongeoptimaliseerde mediatek![]()
De 3GB / NFC versie was overigens nog niet te koop deze komt binnenkort in de pre-sale. Gok zo dat deze ook vlak voor de 19e wel ergens geleverd gaan worden.
De laatste keer met de G4 ging het ook vrij vlot na de initiële eerste bestelronde. Helaas liet die toen wel een eeuwigheid op zich wachten (en was zeker ook geen 50k units). Gezien in 2 dagen later het toestel nog in het mandje kon leggen in de shop van Jiayu ga ik er vanuit dat resellers wel wat toestellen hebben kunnen bemachtigen.
Edit; zie ook: http://shop.ejiayu.com/product-467.html
Sale stond ergens de 27e laat op de avond nog open maar is nu gesloten.
Denk aan de topicwaarschuwing, geen shop gerelateerde zaken
[ Voor 7% gewijzigd door The Wizard op 29-12-2014 18:28 ]
Graag zal ik willen weten of er hier iemand is die zijn Huawei Ascend P6 heeft geroot en een andere rom erop heeft gezet bijv. Cyanogenmod.
Momenteel draai ik 4.2.2 maar merk steeds vaker dat het niet stabiel draait en erg traag is, ik heb goede verhalen gehoord over Cyanogenmod of is er toevallig nog een update waarmee dit toestel stabieler draait?
Momenteel draaiend:
Modelnaam: HUAWEI P6-U06
Androidversie: 4.2.2
Emotion UI-versie 1.6
Kernel versie: 3.0.8-00780-g62cb956 android@localhost #1
Momenteel draai ik 4.2.2 maar merk steeds vaker dat het niet stabiel draait en erg traag is, ik heb goede verhalen gehoord over Cyanogenmod of is er toevallig nog een update waarmee dit toestel stabieler draait?
Momenteel draaiend:
Modelnaam: HUAWEI P6-U06
Androidversie: 4.2.2
Emotion UI-versie 1.6
Kernel versie: 3.0.8-00780-g62cb956 android@localhost #1
Hebben we daar niet het Huawei P6 topic voor?
Aangezien ik de Meizu MX4 al meer dan twee weken in gebruik heb, is het hoog tijd dat ik eens mijn ervaringen met jullie meedeel. Laat me hierbij even vermelden dat ik niet echt een review zal schrijven. Ik zal eerder mijn bevindingen posten en voornamelijk de Meizu vergelijken met de ZTE Geek (V975), Iphone 5s en de OnePlus One. Hierbij moet ik zeggen dat ik de 1+1 maar 2 weken heb gebruikt en dus niet echt met elkaar kan vergelijken terwijl de 5s van mijn broer is en het dus niet zelf in gebruik heb gehad.
Hardware:
CPU/GPU/RAM
Ik heb de Meizu MX4 enkel kunnen vergelijken met de 5s en ZTE aangezien ik ze beide nog thuis heb liggen. De Meizu is de snelste uit deze 3. Quasi elke geteste applicatie start sneller op en het gebruiken ervan is ook sneller. Ook bij het spelen van zware games blinkt Meizu boven deze twee. Real Racing kan je perfect spelen zonder enige lag in balance mode (hoef dus geen performance mode te draaien). Met Wifi aan en helderheid max haal ik ongeveer 4 uur speeltijd, maar de Meizu kan dan wel na een tijdje warm worden.
Scherm
Ben geen echte verkenner als het neerkomt op het bepalen van de kwaliteit dus veel kan ik er niet over zeggen. Het is zeer aangenaam om op te werken. Scherm is zeer scherp, heeft een kleurrijke warme beeld, wit is wit en zwart is zwart. Ook buiten kan je op matige helderheid alles perfect aflezen.
Camera
Qua camera steekt Meizu gemakkelijk boven de rest uit. Een van de reden waarom ik 1+1 had verkocht was omdat de camera ondermaats presteerde. Aangezien ik veel foto's trek, hecht ik belang aan de camera. En de Meizu stelt zeker niet teleur. Zeer scherpe foto's met zowel manuele als automatische instellingen. Toch raad ik aan om de manuele mode te gebruiken. Eens je hiermee kunt werken, kan je ongelofelijke foto's trekken. Enig nadeel is misschien dat de foto's niet kleurrijk zijn als je de flits gebruikt. Ze zijn nog steeds scherp, alleen niet zo kleurrijk.
GPS
Over de GPS heb ik geen enkele opmerking. Binnen enkele seconden heb ik een lock en het is dan ook vrij nauwkeurig (2m). Binnenhuis kan het soms moeilijk doen.
Batterij
Bij normaal gebruik (3/4g of Wifi aan, internetten, sms'en, wattsappen, mailen, bellen, facebooken, twitteren, ...) kom je gemakkelijk de dag rond.
WIFI/4G
Met de Meizu heb ik zeer goede WIFI ontvangst. Waar ik met de ZTE vaak problemen had om verbinding te maken met bepaalde netwerken, maakt de MX4 zonder problemen verbinding. Daarnaast heb ik ook steeds goede 3/4G ontvangst (heb Mobile Vikings in België die band 800 en 1800 gebruikt)
Design
Ik heb lange tijd de Geek gebruikt dus ik was gewend aan de afmetingen van de ZTE. De ZTE was simpel en voelde goed in de hand. De Meizu is enkel een halve centimeter breder maar het verschil is te verwaarlozen. De screen-to-body ratio is geweldig. Er zit letterlijk een 5.36" scherm in een 5" behuizing. De one-button systeem is geweldig om mee te werken. Wel moet ik erbij vermelden dat het soms niet goed reageert waardoor je dubbel moet duwen. Buiten dat is er niks op aan te merken.
Qua hardware is de Meizu hands-down de beste gsm dat ik heb gehad. Als enige minpunten zou je kunnen zeggen dat het geen dual sim en uitbreidbare geheugen heeft. Ik heb een 16GB versie maar kom er wel mee toe. Foto's uploaden naar dropbox of Drive bespaart je al heel wat ruimte. En aangezien ik geen films kijk op de gsm en niet al te veel muziek luister, is 16GB geen probleem voor me.
Software:
Aangezien ik de Meizu uit Frankrijk heb gekocht, kwam het met Flyme 4.0.4I (I=internationale versie). Er was geen chinees prul, slechts enkele bloatware en google play was al geïnstalleerd. Rooten is enorm simpel (gewoon een Flyme account aanmaken en aanklikken dat je root wilt hebben). Het enige wat je in quasi moest doen is je Meizu opstarten en het was klaar voor gebruik.
Toch was het even wennen aan Flyme OS. De launcher is niet mijn ding. Ik heb liever een appdrawer. Daarnaast was de meegeleverde toetsenbord een ramp. Kon er niet mee werken dus moest ik het vervangen. Ook kon ik geen exchange accounts direct toevoegen aan mijn Flyme account (ging enkel via de exchange service van gmail). Maar het ergste van al was dat er een soort lag was bij het scrollen. Op het Meizu forum hadden andere mensen hier ook last van. Meizu heeft recent een nieuwe firmware uitgebracht die dit probleem heeft verholpen. Dus no more laggy scrollen. Ook kon ik een exchange account toevoegen zonder Gmail te moeten gebruiken dus dat probleem was ook opgelost. Daarnaast heeft deze firmware nog kleine andere verbeterde functies die de internationale versie niet heeft zoals een cloudopslag van 40GB. Dus als tip kan ik geven om zo snel mogelijk de nieuwste firmware te installeren als je een MX4 hebt. Er zijn wel Chinese bloatware met deze versie en google play is niet voorgeïnstalleerd maar beide zijn gemakkelijk op te lossen. Google play kan je installeren via google installer (te downloaden via Meizu's app center) en de Chinese bloatware kan je gewoon via menu verwijderen aangezien ze geen systeemapps zijn.
Al bij al met de nieuwe firmware draait de Meizu quasi perfect. Er zullen waarschijnlijk nog wat kleine problemen zijn, maar op het moment heb ik van nergens last vab. Je kan geen nederlands als taal kiezen en er zullen ook geen custom roms beschikbaar zijn. Maar toch ben ik redelijk content over Flyme, buiten de launcher en toetsenbord natuurlijk.
Voila het is een kleine, slechtgeschreven, review van mijn kant. Indien je nog vragen hebt, don't hesitate and shoot me.
Hardware:
CPU/GPU/RAM
Ik heb de Meizu MX4 enkel kunnen vergelijken met de 5s en ZTE aangezien ik ze beide nog thuis heb liggen. De Meizu is de snelste uit deze 3. Quasi elke geteste applicatie start sneller op en het gebruiken ervan is ook sneller. Ook bij het spelen van zware games blinkt Meizu boven deze twee. Real Racing kan je perfect spelen zonder enige lag in balance mode (hoef dus geen performance mode te draaien). Met Wifi aan en helderheid max haal ik ongeveer 4 uur speeltijd, maar de Meizu kan dan wel na een tijdje warm worden.
Scherm
Ben geen echte verkenner als het neerkomt op het bepalen van de kwaliteit dus veel kan ik er niet over zeggen. Het is zeer aangenaam om op te werken. Scherm is zeer scherp, heeft een kleurrijke warme beeld, wit is wit en zwart is zwart. Ook buiten kan je op matige helderheid alles perfect aflezen.
Camera
Qua camera steekt Meizu gemakkelijk boven de rest uit. Een van de reden waarom ik 1+1 had verkocht was omdat de camera ondermaats presteerde. Aangezien ik veel foto's trek, hecht ik belang aan de camera. En de Meizu stelt zeker niet teleur. Zeer scherpe foto's met zowel manuele als automatische instellingen. Toch raad ik aan om de manuele mode te gebruiken. Eens je hiermee kunt werken, kan je ongelofelijke foto's trekken. Enig nadeel is misschien dat de foto's niet kleurrijk zijn als je de flits gebruikt. Ze zijn nog steeds scherp, alleen niet zo kleurrijk.
GPS
Over de GPS heb ik geen enkele opmerking. Binnen enkele seconden heb ik een lock en het is dan ook vrij nauwkeurig (2m). Binnenhuis kan het soms moeilijk doen.
Batterij
Bij normaal gebruik (3/4g of Wifi aan, internetten, sms'en, wattsappen, mailen, bellen, facebooken, twitteren, ...) kom je gemakkelijk de dag rond.
WIFI/4G
Met de Meizu heb ik zeer goede WIFI ontvangst. Waar ik met de ZTE vaak problemen had om verbinding te maken met bepaalde netwerken, maakt de MX4 zonder problemen verbinding. Daarnaast heb ik ook steeds goede 3/4G ontvangst (heb Mobile Vikings in België die band 800 en 1800 gebruikt)
Design
Ik heb lange tijd de Geek gebruikt dus ik was gewend aan de afmetingen van de ZTE. De ZTE was simpel en voelde goed in de hand. De Meizu is enkel een halve centimeter breder maar het verschil is te verwaarlozen. De screen-to-body ratio is geweldig. Er zit letterlijk een 5.36" scherm in een 5" behuizing. De one-button systeem is geweldig om mee te werken. Wel moet ik erbij vermelden dat het soms niet goed reageert waardoor je dubbel moet duwen. Buiten dat is er niks op aan te merken.
Qua hardware is de Meizu hands-down de beste gsm dat ik heb gehad. Als enige minpunten zou je kunnen zeggen dat het geen dual sim en uitbreidbare geheugen heeft. Ik heb een 16GB versie maar kom er wel mee toe. Foto's uploaden naar dropbox of Drive bespaart je al heel wat ruimte. En aangezien ik geen films kijk op de gsm en niet al te veel muziek luister, is 16GB geen probleem voor me.
Software:
Aangezien ik de Meizu uit Frankrijk heb gekocht, kwam het met Flyme 4.0.4I (I=internationale versie). Er was geen chinees prul, slechts enkele bloatware en google play was al geïnstalleerd. Rooten is enorm simpel (gewoon een Flyme account aanmaken en aanklikken dat je root wilt hebben). Het enige wat je in quasi moest doen is je Meizu opstarten en het was klaar voor gebruik.
Toch was het even wennen aan Flyme OS. De launcher is niet mijn ding. Ik heb liever een appdrawer. Daarnaast was de meegeleverde toetsenbord een ramp. Kon er niet mee werken dus moest ik het vervangen. Ook kon ik geen exchange accounts direct toevoegen aan mijn Flyme account (ging enkel via de exchange service van gmail). Maar het ergste van al was dat er een soort lag was bij het scrollen. Op het Meizu forum hadden andere mensen hier ook last van. Meizu heeft recent een nieuwe firmware uitgebracht die dit probleem heeft verholpen. Dus no more laggy scrollen. Ook kon ik een exchange account toevoegen zonder Gmail te moeten gebruiken dus dat probleem was ook opgelost. Daarnaast heeft deze firmware nog kleine andere verbeterde functies die de internationale versie niet heeft zoals een cloudopslag van 40GB. Dus als tip kan ik geven om zo snel mogelijk de nieuwste firmware te installeren als je een MX4 hebt. Er zijn wel Chinese bloatware met deze versie en google play is niet voorgeïnstalleerd maar beide zijn gemakkelijk op te lossen. Google play kan je installeren via google installer (te downloaden via Meizu's app center) en de Chinese bloatware kan je gewoon via menu verwijderen aangezien ze geen systeemapps zijn.
Al bij al met de nieuwe firmware draait de Meizu quasi perfect. Er zullen waarschijnlijk nog wat kleine problemen zijn, maar op het moment heb ik van nergens last vab. Je kan geen nederlands als taal kiezen en er zullen ook geen custom roms beschikbaar zijn. Maar toch ben ik redelijk content over Flyme, buiten de launcher en toetsenbord natuurlijk.
Voila het is een kleine, slechtgeschreven, review van mijn kant. Indien je nog vragen hebt, don't hesitate and shoot me.
Mooie ervaringen en goed om te horen.
Voor mij zou 16gb zonder uitbreidmogelijkheid wel een tekort zijn. 40gb cloudopslag is leuk maar je foto's in China opslaan heb ik niet zo veel baat bij. Wellicht een aparte reactie als je zelf wel een Chinese telefoon hebt, maargoed
Voor mij zou 16gb zonder uitbreidmogelijkheid wel een tekort zijn. 40gb cloudopslag is leuk maar je foto's in China opslaan heb ik niet zo veel baat bij. Wellicht een aparte reactie als je zelf wel een Chinese telefoon hebt, maargoed
Beste mensen, dit is een hulpvraag: vandaag kwam mijn zopo zp999 binnen, en ik heb de update die ota kwam geïnstalleerd.
Helaas is het misgegaan want nu is mijn mobiel al dood!
Ik krijg slechts een liggend Android poppetje op een zwart scherm te zien met zijn buik open met daarop een rode driehoek. Daarbij staat de mededeling 'geen opdracht.
Ik ben al in de weer geweest met de aan/uit en volumeknop, heb hem geprobeerd terug te zetten naar fabrieksinstellingen maar niets helpt.
Deze telefoon had ik besteld met roottoegang....
Weet iemand wat ik nu nog kan doen of is het nu gelijk einde verhaal? 😨
Ik krijg slechts een liggend Android poppetje op een zwart scherm te zien met zijn buik open met daarop een rode driehoek. Daarbij staat de mededeling 'geen opdracht.
Ik ben al in de weer geweest met de aan/uit en volumeknop, heb hem geprobeerd terug te zetten naar fabrieksinstellingen maar niets helpt.
Ging het mis bij het installeren van een officiele update? Je hebt niet zelf geflasht o.i.d.?Eleni schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 00:43:
Beste mensen, dit is een hulpvraag: vandaag kwam mijn zopo zp999 binnen, en ik heb de update die ota kwam geïnstalleerd.
Kan je nog wel in de recovery komen?
“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)
Het was een officiële update, die ik wel hernoemd heb naar update.zip.John Rambo schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 00:49:
[...]
Ging het mis bij het installeren van een officiele update? Je hebt niet zelf geflasht o.i.d.?
Kan je nog wel in de recovery komen?
Recovery werkt niet, als ik reboot of probeer terug te gaan naar fabrieksinstellingen lijkt hij te gaan rebooten, maar even later ligt dat mannetje er weer... 😭
Komt redelijk vaak voor hier in China. Elephone, Doogee, No.1 en KingSing hebben een model wat uit dezelfde fabriek komt rollen.
Je kan de stock rom flashen met de correcte flashtool. Ik stuur je even wat info via een pm.Eleni schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 00:43:
Volgens mij is die kleur nu ook erg hip, hier nog zo eentje van TCL:Kenzi schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 03:43:
[...]
Komt redelijk vaak voor hier in China. Elephone, Doogee, No.1 en KingSing hebben een model wat uit dezelfde fabriek komt rollen.
http://www.coolicool.com/...martphone-g-34736?home_A1
[ Voor 26% gewijzigd door FlowDesign op 30-12-2014 10:53 ]
Hoe ga je terug naar fabrieksinstellingen dan?Eleni schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 01:16:
[...]
Het was een officiële update, die ik wel hernoemd heb naar update.zip.
Recovery werkt niet, als ik reboot of probeer terug te gaan naar fabrieksinstellingen lijkt hij te gaan rebooten, maar even later ligt dat mannetje er weer... 😭
Je moet hem zien te unbricken. Als ik het goed heb is het een Mediatek (6595?) toch? Je zou even op internet kunnen zoeken voor unbrick methodes. Ik heb volgens mij ooit iets vergelijkbaars gehad met een elephone, die is met dank aan een medetweakers wel weer gereanimeerd.
Eleni schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 01:16:
[...]
Het was een officiële update, die ik wel hernoemd heb naar update.zip.
Gewoon met SP Flashtool toch?John Rambo schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:03:
[...]
Hoe ga je terug naar fabrieksinstellingen dan?
Je moet hem zien te unbricken. Als ik het goed heb is het een Mediatek (6595?) toch? Je zou even op internet kunnen zoeken voor unbrick methodes. Ik heb volgens mij ooit iets vergelijkbaars gehad met een elephone, die is met dank aan een medetweakers wel weer gereanimeerd.
http://forum.zopomobileshop.com/thread-2872-1-1.html
[ Voor 25% gewijzigd door FlowDesign op 30-12-2014 14:49 ]
Ik moest even graven in mijn geheugen, maar idd met SP Flashtool moet het lukken. Je moet even zorgen dat je de juiste USB drivers hebt (kan een vervelend klusje zijn). Het is zeer aan te raden de procedure op een Windows XP/Windows 7 machine te doen en niet op Windows 8. Windows 8 is errug vervelend met driver installatie, het kan wel maar het is weer een verhaal apart.FlowDesign schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:39:
[...]
Gewoon met SP Flashtool toch?
http://forum.zopomobileshop.com/thread-2872-1-1.html
Zorg even dat je een goede rom vindt. Had je toevallig nog een backup gemaakt via de recovery voordat je ging updaten? Zo ja, dan kan je die wellicht gebruiken, indien nee, altijd backups maken waarmee je weer kunt herstellen.
In dat topic staat een linkje naar de juiste USB driversJohn Rambo schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:39:
[...]
Ik moest even graven in mijn geheugen, maar idd met SP Flashtool moet het lukken. Je moet even zorgen dat je de juiste USB drivers hebt (kan een vervelend klusje zijn).
De iNew L1 heeft net als mijn iNew V3 wel degelijk een notification led, en net als bij de iNew V3 kent deze twee kleuren, rood en groen. Dit staat helaas maar op een aantal sites vermeld, maar je ziet de led bij de iNew L1 in werking bij reviews op youtube. Zelf heb ik genoeg aan rood en groen, en ben erg tevreden met mijn iNew V3. Vooral het design is top, en uniek. Ik zou willen dat andere merken dit design kopiëren.Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:46:
iNew L1 4GZou graag willen horen wat jullie zouden doen in mijn plaats en dan ook graag waarom, duidelijk is wel dat de elephone de beste spec heeft, maar er is verder nog bekend over deze foon. Prijzen van de telefoons liggen rond de 150 euro.
- Plus : 2 / 28 GB RAM/ROM, Gorilla Glass, 4G
- Min : quad-core MTK6582, geen LED notification, groot 5,3 inch,2450 mAh
Verwijderd
hallo ik ben sinds kort in het bezit van een umi x2 had hier voor een iocean x7 maar is gebroken, Als ik mijn sim kaart (telfort) Pre paid er in doe kan geen verbinding maken met netwerk, hij leest wel de gegevens van de simkaart. Ook met de simkaart van mijn zoon (vodafoon) pre paid is het zelfde probleem.
Wifi werkt wel gewoon. Telefoon werkt verder super. Iemand een idee welke instelling er niet goed staat.
P.S deze gsm is wel veel beter dan de iocean x7.
Alvast bedankt
Groetjes
Sandra
heb de gsm mee naar buiten genomen waar hij beter bereik heeft en nu werkt hij prima ook binnen!
Wifi werkt wel gewoon. Telefoon werkt verder super. Iemand een idee welke instelling er niet goed staat.
Alvast bedankt
Groetjes
Sandra
heb de gsm mee naar buiten genomen waar hij beter bereik heeft en nu werkt hij prima ook binnen!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2015 08:21 ]
Bedoel je alleen data of ook spraak? In het eerste geval moet je de APN nog instellen. Google eens op Telfort in combinatie met APN en Android. Dan zou je er wel uit moeten komen.Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 18:32:
hallo ik ben sinds kort in het bezit van een umi x2 had hier voor een iocean x7 maar is gebroken, Als ik mijn sim kaart (telfort) Pre paid er in doe kan geen verbinding maken met netwerk, hij leest wel de gegevens van de simkaart. Ook met de simkaart van mijn zoon (vodafoon) pre paid is het zelfde probleem.
Alvast bedankt
Groetjes
Sandra
[ Voor 3% gewijzigd door Hyp Hyper op 30-12-2014 18:44 ]
Wat bedoel je? 3GB op een qualcomm wordt beter besteed als 3GB op een mediatek MT6752?dutchgio schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:27:
Spemall beweert de jiayu s3 vandaag binnen te hebben gekregen. Voor wat het waard is, want die lui zijn niet te vertrouwen.
Verwijderd
Bedoel je alleen data of ook spraak? In het eerste geval moet je de APN nog instellen. Google eens op Telfort in combinatie met APN en Android. Dan zou je er wel uit moeten komen
Er komt geluid uit, hij ziet de gegevens van de simkaart- contacten en die staan dus automatisch in de gsm maar verder ziet hij geen netwerk. wat is APN.
Er komt geluid uit, hij ziet de gegevens van de simkaart- contacten en die staan dus automatisch in de gsm maar verder ziet hij geen netwerk. wat is APN.
Heeft iemand ervaring met de Wico S100?
Ik heb zelf nog nooit iets gelezen op tweakers over dit merk, maar zag wel een review erover waarbij ze best positief waren.
Ik hoor graag van iemand of die het merk kent
Ik heb zelf nog nooit iets gelezen op tweakers over dit merk, maar zag wel een review erover waarbij ze best positief waren.
Je kunt er dus niet mee bellen? Heb je wel de WCDMA-versie gekocht? (heb je een linkje naar het gekochte artikel op de webshop?)[b]vesp schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:00:[/b
Ik heb de Zorro inmiddels binnen en al uitgebreid aan het proberen en testen. Ik ben er tot dusver al heel erg content ermee!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Ik de mijne morgenmiddag als het goed is.Quad schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:25:
Ik heb de Zorro inmiddels binnen en al uitgebreid aan het proberen en testen. Ik ben er tot dusver al heel erg content ermee!
Kun je al iets over de kwaliteit van de camera zeggen?
Even snel wat kiekjes gemaakt, met flits is die overbelicht, en buiten in het donker zijn ze waardeloos want niet genoeg licht.
Hij heeft wel tot mijn grote verrassing een LED notificatie en (zwak) verlichte capacitieve buttons.
Hij heeft wel tot mijn grote verrassing een LED notificatie en (zwak) verlichte capacitieve buttons.
[ Voor 29% gewijzigd door Quad op 30-12-2014 20:39 ]
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Verwijderd
Je kunt er dus niet mee bellen? Heb je wel de WCDMA-versie gekocht? (heb je een linkje naar het gekochte artikel op de webshop?)
kan ik dat ergens terug vinden ? volgens mij ben ik dat bij instellingen tegengekomen?
netwerkmodus
gsm/wcdma staat hij nu op ?
kan ook kiezen voor wcdma
fout bij het zoeken naar netwerk
kan geen verbinding maken met dit netwerk
ps moet er alleen mee kunnen bellen en sms dus geen internet en of data
dat lukt gewoon thuis via wifi
instellingen mobiel netwerk- naam toegangspunten --
Vodafone nl daaronder staat ergens apn in of uitschakelen
kan ik dat ergens terug vinden ? volgens mij ben ik dat bij instellingen tegengekomen?
netwerkmodus
gsm/wcdma staat hij nu op ?
kan ook kiezen voor wcdma
fout bij het zoeken naar netwerk
kan geen verbinding maken met dit netwerk
ps moet er alleen mee kunnen bellen en sms dus geen internet en of data
dat lukt gewoon thuis via wifi
instellingen mobiel netwerk- naam toegangspunten --
Vodafone nl daaronder staat ergens apn in of uitschakelen
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2014 21:09 ]
Dat laatste klinkt goed!
Foto's met een smartphone moet je ook eigenlijk bij daglicht maken. Bij slechte lichtomstandigheden scoren ze zelden goed. Maar ik verwacht niet dat ie kan tippen aan de camera van de ZTE V5. (niet dat die briljant goed is, maar voldoende is die wel)
Foto's met een smartphone moet je ook eigenlijk bij daglicht maken. Bij slechte lichtomstandigheden scoren ze zelden goed. Maar ik verwacht niet dat ie kan tippen aan de camera van de ZTE V5. (niet dat die briljant goed is, maar voldoende is die wel)
Wacht hier ook al ee tijdje op de zorro 001..Quad schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:25:
Maar in zijn prijsklasse zonder meer 1 van de besten.Hyp Hyper schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:52:
Dat laatste klinkt goed!
Ja, daarom twijfel ik ook een beetje om over te stappen naar de Zorro. Maarja.. als de camera tegenvalt, bestel ik wel een Jiayu S3.Momus schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:52:
[...]
Maar in zijn prijsklasse zonder meer 1 van de besten.
Ik wacht dan wel liever en bestel hem bij bangood, pandawill of consortenwolterious schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 19:37:
Spemall beweert de jiayu s3 vandaag binnen te hebben gekregen. Voor wat het waard is, want die lui zijn niet te vertrouwen.
Vanuit Italië is de S3 direct leverbaar vanuit voorraad voor 203 euro bij topresellerdirect.it zag ik vanmiddag.relativity schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:46:
[...]
Ik wacht dan wel liever en bestel hem bij bangood, pandawill of consorten
Sony imx135Momus schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:52:
[...]
Maar in zijn prijsklasse zonder meer 1 van de besten.
Prima voor deze prijsklasse idd, maar ik heb besloten dat ik een Honor 6 plus ga kopen met Dual Camera
topresellerdirect.it? Nog nooit van gehoord. Kan ook niks vinden op google?FlowDesign schreef op woensdag 31 december 2014 @ 00:36:
[...]
Vanuit Italië is de S3 direct leverbaar vanuit voorraad voor 203 euro bij topresellerdirect.it zag ik vanmiddag.
De jiayu s3 krijgt trouwens 13MP SONY Exmor RS ™ stack type the second generation image sensor IMX214
code:
1
2
3
| IMX214 was developed by SONY Exmor RS for Mobile series stack type the second generation of CMOS image sensor. This sensor is based on the same as series IMX135 upgrade, the effective pixels is around 13.13 million, size is 1/3.06 inch (diagonal is about 5.867 mm). IMX214 support is the industry's first support 13.0 million pixels high dynamic range (HDR) 30 frames per second output of the sensor, it is also the first support SONY SONY exclusive partition of high dynamic range exposure (SME-HDR) mobile terminals CMOS sensor. SONY IMX214, relative to the previous generation IMX135, adopted more advanced technology, low light performance, power consumption and speed and so on has significantly increased, full HD 1080P frame rate raised from 30 frames per second to 60 frames per second, it increase the 4K camera (30 frames per second), and it also used the latest partition high dynamic range exposure - (SME-HDR). |
[ Voor 63% gewijzigd door relativity op 31-12-2014 12:11 ]
Oeps, verkeerd geschreven. Ik bedoelde topresellerstore.it.relativity schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:05:
[...]
topresellerdirect.it? Nog nooit van gehoord. Kan ook niks vinden op google?
De jiayu s3 krijgt trouwens 13MP SONY Exmor RS ™ stack type the second generation image sensor IMX214De opvolger van de IMX135.
code:
1 2 3 IMX214 was developed by SONY Exmor RS for Mobile series stack type the second generation of CMOS image sensor. This sensor is based on the same as series IMX135 upgrade, the effective pixels is around 13.13 million, size is 1/3.06 inch (diagonal is about 5.867 mm). IMX214 support is the industry's first support 13.0 million pixels high dynamic range (HDR) 30 frames per second output of the sensor, it is also the first support SONY SONY exclusive partition of high dynamic range exposure (SME-HDR) mobile terminals CMOS sensor. SONY IMX214, relative to the previous generation IMX135, adopted more advanced technology, low light performance, power consumption and speed and so on has significantly increased, full HD 1080P frame rate raised from 30 frames per second to 60 frames per second, it increase the 4K camera (30 frames per second), and it also used the latest partition high dynamic range exposure - (SME-HDR).
De imx2.. zijn inmiddels redelijk gemeengoed geworden. Verschil tussen toestellen zit 'm nu met name in de lens die ze erop plakken.
Neem bijvoorbeeld een toestel van Vivo met f/1.8 lens en imx214 sensor en vergelijk die met een goedkoop toestel met dezelfde sensor maar een veel slechtere lens, dan zie je nog steeds een extreem verschil.
Sommige duurdere toestellen hebben daarbij bovendien ook nog speciale chips aan boord voor betere beeldbewerking. Iets wat je in goedkope toestellen minder snel terug zult vinden. Wat dat betreft ben je dus ook afhankelijk van de SoC en ik weet niet hoe goed Mediatek daarin presteert tov Qualcomm.
jullie hebben aardig verstand van cameras zo te zien 
hoe zijn de cameras van de Inew V7 dan?
Daul Camera: Front Camera 2.0MP, 13.0MP Pixels Sony back camera with F2.0, flashlight and Auto Forcus
hoe zijn de cameras van de Inew V7 dan?
Daul Camera: Front Camera 2.0MP, 13.0MP Pixels Sony back camera with F2.0, flashlight and Auto Forcus
Als je nou de reactie boven je eens goed leest...
13mp sony sensor zegt dus helemaal niks..
Het feit dat het een iNew is misschien wel
13mp sony sensor zegt dus helemaal niks..
Het feit dat het een iNew is misschien wel
Verwijderd
Op topreseller staat als je doorklikt dit --> Preorders, SHIPMENTS FROM ITALY FROM THE END OF JANUARY. Oftewel hij is niet direct leverbaar.Vanuit Italië is de S3 direct leverbaar vanuit voorraad voor 203 euro bij topresellerstore.it zag ik vanmiddag.
Goed nieuws voor mij. Vanmorgen stond DHL op de stoep met mijn nieuwe UMI ZERO! Wel jammer dat er customs moesten worden betaald. Scheelt toch weer 45 euro. Op het eerste oog een mooi toestel. Ben erg benieuwd hoe hij gaat bevallen.
Hij gaat voor nu mijn Inew V3 vervangen. De Inew is me goed bevallen. Top design, Kitkat update gehad, GPS werkte vrij goed, 16 GB rom was voldoende voor mij, Zeer goede foto's (met een Sony IMX135 13 MP die dus goed is geoptimaliseerd) Enige nadeel van de Inew vond ik toch wel echt de batterij. Dat is de reden dat ik een andere wilde. Voor de rest niks te klagen gehad. Dus mocht iemand hem in dit topic nog willen overnemen DM me even. Hij gaat over 2 weken op marktplaats anders.
Betalen van customs is het risico dat er bij hoort (al is het bij DHL tegen de 100% volgens mij.Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:57:
[...]
Op topreseller staat als je doorklikt dit --> Preorders, SHIPMENTS FROM ITALY FROM THE END OF JANUARY. Oftewel hij is niet direct leverbaar.
Goed nieuws voor mij. Vanmorgen stond DHL op de stoep met mijn nieuwe UMI ZERO! Wel jammer dat er customs moesten worden betaald. Scheelt toch weer 45 euro. Op het eerste oog een mooi toestel. Ben erg benieuwd hoe hij gaat bevallen.
Gisteren mijn Zorro binnen gekregen en vandaag de herstelde V5 red bull (of eigenlijk een nieuw toestel van Merimobiles
De V5 gaat naar mijn moeder, daar had ik hem sowieso al voor gehaald maar ik had hem gebricked vandaar deze nieuwe (vervangen door de leverancier, zie ook mijn pluim elders in dit topic).
De Zorro is voor mijzelf, en de 4g werkt top!!!! op vodafones netwerk. Verder voelt het toestel netjes af aan.
Bij beide toestellen geen extra kosten gehad overigens via singapore mail.
[ Voor 3% gewijzigd door Sneezzer op 31-12-2014 14:30 ]
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Klopt helemaal. Ben beniewd hoe deze gaat presteren samen met de Mediatek SoC. Dat is ook nog wel een puntje waarop Jiayu zich kon verbeteren.FlowDesign schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:22:
[...]
Oeps, verkeerd geschreven. Ik bedoelde topresellerstore.it.
De imx2.. zijn inmiddels redelijk gemeengoed geworden. Verschil tussen toestellen zit 'm nu met name in de lens die ze erop plakken.
Neem bijvoorbeeld een toestel van Vivo met f/1.8 lens en imx214 sensor en vergelijk die met een goedkoop toestel met dezelfde sensor maar een veel slechtere lens, dan zie je nog steeds een extreem verschil.
Sommige duurdere toestellen hebben daarbij bovendien ook nog speciale chips aan boord voor betere beeldbewerking. Iets wat je in goedkope toestellen minder snel terug zult vinden. Wat dat betreft ben je dus ook afhankelijk van de SoC en ik weet niet hoe goed Mediatek daarin presteert tov Qualcomm.
Ziet er goed uit, die UMI Zero. Alleen wel wat aan de dure kant voor de MTK6592 vind ik zelf. De nieuwe generatie mtk SoC's zijn namelijk al uit, met toestellen voor nagenoeg de zelfde prijs of zelfs goedkoper.Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:57:
[...]
Op topreseller staat als je doorklikt dit --> Preorders, SHIPMENTS FROM ITALY FROM THE END OF JANUARY. Oftewel hij is niet direct leverbaar.
Hij gaat voor nu mijn Inew V3 vervangen. De Inew is me goed bevallen. Top design, Kitkat update gehad, GPS werkte vrij goed, 16 GB rom was voldoende voor mij, Zeer goede foto's (met een Sony IMX135 13 MP die dus goed is geoptimaliseerd) Enige nadeel van de Inew vond ik toch wel echt de batterij. Dat is de reden dat ik een andere wilde. Voor de rest niks te klagen gehad. Dus mocht iemand hem in dit topic nog willen overnemen DM me even. Hij gaat over 2 weken op marktplaats anders.
Wel een leuke camera
Verwijderd
Dure kant valt wel mee toch? 161 euro.....uiteindelijk door verzendkosten en customs kwam hij alsnog op 230 euro. Volgende keer weer gewoon op zoek naar een verkoper die via china mail of signapore post verstuurt. Duurt langer, maar de verzendkosten zijn lager.
Eerste indruk van de umi overigens: Prachtig Design, goede bouwkwaliteit, batterij gaat hard (maar goed ben er nu ook veel mee aan het spelen). Camera valt me nog tegen eerlijk gezegd. Geluid over zowel speaker als koptelefoon valt me ook tegen. Overigens vind ik met bellen het geluid prima. Scherm is werkelijk prachtig. Android draait lekker vlot, geen lag, multi tasken gaat super. Verder heb ik al 2 keer gehad dat mijn wifi signaal weg viel. Had ik met mijn inew op hetzelfde netwerk niet. Geen notificatie led is jammer, maar gelukkig doet de LG led notification app zijn werk door de capacitive buttons als notification light te gebruiken. Ik heb ook al random reboot gehad.
Kortom: Ben nog niet geheel overtuigd, maar er zit potentie in. De meeste tegenvallers zijn denk ik met een nieuwe firmware te verhelpen. (Overigens wacht ik nog even met de beta firmware installeren)
Eerste indruk van de umi overigens: Prachtig Design, goede bouwkwaliteit, batterij gaat hard (maar goed ben er nu ook veel mee aan het spelen). Camera valt me nog tegen eerlijk gezegd. Geluid over zowel speaker als koptelefoon valt me ook tegen. Overigens vind ik met bellen het geluid prima. Scherm is werkelijk prachtig. Android draait lekker vlot, geen lag, multi tasken gaat super. Verder heb ik al 2 keer gehad dat mijn wifi signaal weg viel. Had ik met mijn inew op hetzelfde netwerk niet. Geen notificatie led is jammer, maar gelukkig doet de LG led notification app zijn werk door de capacitive buttons als notification light te gebruiken. Ik heb ook al random reboot gehad.
Kortom: Ben nog niet geheel overtuigd, maar er zit potentie in. De meeste tegenvallers zijn denk ik met een nieuwe firmware te verhelpen. (Overigens wacht ik nog even met de beta firmware installeren)
Dat is gewoon wel aan aan de dure kant, met of zonder importkosten.
Helemaal als het dan ook al lichtelijk tegenvalt bij eerste gebruik na wat ik ik zo hoor..
Helemaal als het dan ook al lichtelijk tegenvalt bij eerste gebruik na wat ik ik zo hoor..
Verwijderd
dutchgio....uhm bedankt voor je bijdrage...denk ik. Ik vind 160 euro best mee vallen. Ik weet wat ik koop voor die centen. Ik heb aardig wat chinese telefoons de revu laten paseren inmiddels en ben door deze ervaringen kritischer geworden op chinese telefoons. Ik had door de reviews wel iets meer verwacht.
Als ik het echter vergelijk met mijn Inew V3 en Xiaomi Hongmi dan is qua hardware, design en bouw kwaliteit de Umi zero werkelijk fantastisch voor het geld. Deze dingen kun je niet optimaliseren naderhand. Software is zeker belangrijk en dat valt nu wat tegen. Die kun je echter nog wel optimaliseren. Ik ben echter vol vertrouwen dat dit wel goed komt, maar inderdaad dat is een puntje van kritiek op Umi op em zo te introduceren.
Als ik het echter vergelijk met mijn Inew V3 en Xiaomi Hongmi dan is qua hardware, design en bouw kwaliteit de Umi zero werkelijk fantastisch voor het geld. Deze dingen kun je niet optimaliseren naderhand. Software is zeker belangrijk en dat valt nu wat tegen. Die kun je echter nog wel optimaliseren. Ik ben echter vol vertrouwen dat dit wel goed komt, maar inderdaad dat is een puntje van kritiek op Umi op em zo te introduceren.
[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2014 18:48 ]
Ik heb er een besteld en deze zal donderdag binnen zijn.Jakehh schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:07:
Heeft iemand ervaring met de Wico S100?
Ze hebben in de oline store alleen maar witte jammer genoeg
Thanks voor je reactie! ben erg benieuwd naar hoe hij is. Via waar heb je hem besteld en met welke verzendservice?blauwester schreef op woensdag 31 december 2014 @ 19:25:
[...]
Ik heb er een besteld en deze zal donderdag binnen zijn.
Ze hebben in de oline store alleen maar witte jammer genoeg
Ik zie nergens echt goede foto's van de witte versie behalve 1tje van de zijkant, heb jij misschien meer fotos?
Ik heb de Cubot S200 (mtk6582soc, 1GBram/8GBrom, 3300ma
binnen en een review op tweakers geschreven!
Ik ben nog stoeien met de vorm dus het is geen perfecte review. Kritiek uiteraard welkom. Video is in de maak!
Edit: Bedankt voor de plus 2!
Alvast de beste wensen Dames en Heren!
Ik ben nog stoeien met de vorm dus het is geen perfecte review. Kritiek uiteraard welkom. Video is in de maak!
Edit: Bedankt voor de plus 2!
Alvast de beste wensen Dames en Heren!
[ Voor 13% gewijzigd door jhhest op 31-12-2014 20:02 ]
8gb ram? Dat is nogal wat!
En 1gb rom lijkt me dan weer wat aan de krappe kant
Gelukkig staat het in je review wel goed
En 1gb rom lijkt me dan weer wat aan de krappe kant
Gelukkig staat het in je review wel goed
Hij bedoelde voor 230 Euro. Dat is nogal aan de prijs voor een toestel met een inmiddels toch wel verouderde SoC.Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2014 @ 18:11:
dutchgio....uhm bedankt voor je bijdrage...denk ik. Ik vind 160 euro best mee vallen.
Ter vergelijking: ik heb voor mijn ZTE V5 2GB/8GB inclusief DHL verzending 139 Euro betaald.
Had je die Zorro voor 160 gehad dan was het wel een ok prijs geweest
Dubbelpost.. Teveel champagne.
[ Voor 142% gewijzigd door jhhest op 01-01-2015 12:39 ]
Dat valt onder spam als je het zo na 1 bericht van Flow al weer gaat noemen
Zet m dan in je signature of iets dergelijks, want dit is natuurlijk niet nodig
Zet m dan in je signature of iets dergelijks, want dit is natuurlijk niet nodig
Goed; 1e post in 2015 
Welke telefoon van max. € 150,- is momenteel een aanrader om aan te schaffen? Heb een Jiayu g4s en wil er eentje bijkopen. Zag de Kingzone N3, maar die werd hier niet heel positief ontvangen. Cubot x6 ziet er ook goed uit. Lenovo timmert ook behoorlijk aan de weg. Kwaliteit gps is niet doorslaggevend. Een stabiele telefoon met 3g internet des te meer.
Edit; Elephone P8 ziet er ook prima uit
Welke telefoon van max. € 150,- is momenteel een aanrader om aan te schaffen? Heb een Jiayu g4s en wil er eentje bijkopen. Zag de Kingzone N3, maar die werd hier niet heel positief ontvangen. Cubot x6 ziet er ook goed uit. Lenovo timmert ook behoorlijk aan de weg. Kwaliteit gps is niet doorslaggevend. Een stabiele telefoon met 3g internet des te meer.
Edit; Elephone P8 ziet er ook prima uit
[ Voor 5% gewijzigd door ..Christiaan.. op 01-01-2015 01:34 . Reden: aanvulling ]
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
Welke korting bedoel je? heb je misschien een code? alvast bedanktQuad schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 01:43:
Ik zou eens kijken naar de Cubot Zorro. Is vrij goedkoop te verkrijgen bij Gearbest met korting voor €110. (001LG)
De code, 001LG, geeft een korting van 37 dollar.Jakehh schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 02:26:
[...]
Welke korting bedoel je? heb je misschien een code? alvast bedankt
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Ohh haha sorry ik dacht dat je daarmee bedoelde het type telefoon maar het is idd de kortingscode, thx.Quad schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 02:28:
[...]
De code, 001LG, geeft een korting van 37 dollar.
Ik twijfel zelf nog of ik voor deze telefoon ga, het is wel een mooie prijs maar ik heb nog niet perse 4g nodig.
Wellicht heeft iemand een beter alternatief als deze voor ongeveer dezelfde prijs?
Ik zet m op mijn lijstje. Dank voor de tip!
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
Een dezer dagen komt er een review over de Cubot Zorro, ik heb hem gisteren meegegeven aan een familielid van mij die zijn telefoon eergisteren liet vallen dus dat komt voor mij even mooi uit. 
Als hierover vragen zijn, stel ze dan kan ik ze beantwoorden.
Als hierover vragen zijn, stel ze dan kan ik ze beantwoorden.
[ Voor 14% gewijzigd door Quad op 01-01-2015 09:02 ]
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!
Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!
Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!