Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• jorge.regula
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-11 10:07
Mijn Cubot S200 is binnen, zeer degelijk toestel. Indien iemand interesse heeft in een mini recensie, laat maar weten.

Echter, er is één groot probleem mee: hij verliest zijn wifi-connectie. Hij verbindt vlot, haalt solide snelheden, maar na x-aantal tijd (soms 1 min, soms 5 minuten) verliest hij de connectie. Het wifi-tekentje in de statusbar alsook de settings notificatie toont dat er nog een actieve verbinding is, maar in geen enkele applicatie is er nog een actieve netwerkverbinding.

Voorlopige workarounds die ik vond maar die uiteraard niet ideaal zijn:
- aan/uitschakelen van wifi, dit helpt tot de verbinding terug wegvalt
- Wifi Fixer geinstalleerd, dit lijkt het iets te verbeteren, maar ook niet sluitend
- Heb in de settings de verbinding veranderd van DHCP naar Static IP, maar dit lijkt niet veel te helpen
Hmm.. dit issue ken ik voornamelijk op wifi n. Forceer (om te testen) je wireless router eens op b/g? Als het probleem daarmee is verholpen, kun je proberen andere kanalen te gebruiken op je router. (heeft het bij mij vaker opgelost)
Bedankt voor je reactie. Heb ondertussen ook getest door volgende te doen:

- Heb 2 routers met zelfde SSID staan, heb deze gesplitst (apart wifi netwerk dus) om het testen eenvoudiger te maken.
- Beide routers getest door network op wifi -g enkel te zetten, geen soelaas
- Getest op -bgn met zowel bandbreedte 20 Mhz als 40 Mhz, beiden geen soelaas
- Met SSIDinsider & wifi analyzer gedubbelcheckt dat ze in de optimale kanalen zitten, dit is zo en ze zijn duidelijk het sterkste signaal beschikbaar (router 1 op kanaal 6, router 2 op kanaal 11)

Router 1 is de standaard telenet gateway (modem + router), instelling daarop zijn vrij beperkt, moet via een web GUI van telenet
Router 2 is een TL-WDR1043ND V2 met OpenWRT er op, heb met deze dus ook het meest getest.

Probleem blijft: de telefoon maakt verbinding, is oké voor een aantal minuten maar daarna dropt hij de verbinding. Het wifi icoon blijft actief, maar geen dataverkeer is mogelijk. Enkel de verbinding resetten (wifi aan/uit) helpt.