Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.825 views

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik hed een Chinese smartphone besteld op DX.com maar er zat malware op:
http://www.dx.com/p/phico...-fi-gps-black-blue-334302
Ik heb het met wat moeite eraf kunnen gooien door te rooten met iroot.
Ook zat er allemaal bloatware op zoals andere markets en de google search app was ook malware infected...
Zonder root kreeg ik het er ook niet af.
Jammer.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 08:13:
[...]

Persoonlijke zou ik heel graag Cyanogenmod zien. Voor de RedMi's is het reeds beschikbaar, maar bij de Note zie ik veel minder beweging. Nogmaals, nu geen enorm probleem vanwege de nette uitvoering van MIUI, maar zodra Xiaomi de support dropt ben je wel gezien.
Apps verplaatsen is volgens mij niet mogelijk op de normale manier. Wel zeggen sommigen dat je titanium of andere apps kunt gebruiken om naar SD te zetten maar dit heb ik niet geprobeerd.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:26
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 08:13:
[...]

Persoonlijke zou ik heel graag Cyanogenmod zien. Voor de RedMi's is het reeds beschikbaar, maar bij de Note zie ik veel minder beweging. Nogmaals, nu geen enorm probleem vanwege de nette uitvoering van MIUI, maar zodra Xiaomi de support dropt ben je wel gezien.
Gelukkig is er een zeer actieve community die gewoon doorgaat met MIUI geschikt maken voor die telefoons, dus de kans op nieuwe versies is zeer groot.

Persoonlijk heb ik zelf liever MIUI op m'n telefoon dan Cyanogenmod.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-11 23:10
Hyp Hyper schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:13:
Ik heb een Cubot Zorro besteld voor 145 dollar. Geen idee wanneer ie verstuurd wordt, want de processing time op AE is 30 dagen. :P
Als ie binnen is ga ik hem eens naast de ZTE V5 houden. Ik ben benieuwd of hij qua scherm in de buurt kan komen en of 4G het goed gaat doen. (speledingetje dus)
Ik ben zeer benieuwd wat je bevindingen zijn als je hem binnen hebt!

Ik heb de laatste tijd aardig wat telefoons naast elkaar gelegd en deze blijft er toch wel bovenuit steken. Niet zozeer qua hardware specs want dan zijn er natuurlijk beter telefoons te krijgen. Maar vooral qua Dual Sim en het feit dat bijna alle frequenties ondersteund worden (Iets waar ik met mijn Mi2s totaal niet op gelet heb met als gevolg slecht bereik bij T-mobile nadat zij meer zijn gaan uitzenden op frequenties die de Mi2s niet ondersteund)

Tel daar bij op de lage aanschaf prijs en dan heb je toch een mooie telefoon lijkt me.

• John Rambo
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 00:09:
[...]

Het is niet zomaar een specificatie voor mij - zoals gezegd heeft mijn huidige telefoon een PPI van 267 en heb ik dat altijd net niet perfect gevonden. Een stapje omhoog zou dus wel zin hebben, maar niet tegen iedere prijs. Ik heb vandaag in de winkel eens uitgebreid staan spelen met de HTC 810: dezelfde chip, resolutie en maat scherm als de Note 4g en ik moet zeggen dat het me behoorlijk meeviel. Door de grootte van het scherm gebruik je hem doorgaans wat verder van je neus, maar het is naast een telefoon met een hogere PPI wel te zien dat het allemaal wat minder strak is.

Ik maakte me ook een beetje zorgen over de maat, maar ik heb gisteren met een rekenmachine met dezelfde afmetingen in mijn broekzak rondgelopen en dat ging best prima :+

[...]

In die Mediatek heb ik niet zoveel vertrouwen - ondanks de leuke cijfers in de benchmarks lees ik regelmatig ervaringen van mensen die de nodige hapers zien en ook de batterij gaat lang niet altijd mee. Ik weet niet welke technische redenen daar achter zitten, maar Mediatek is voor mij momenteel geen optie. Van de snelheid van de Qualcomm MSM8928 ben ik vooralsnog onder de indruk - dat ding loopt prima soepel.

De keuze is wat mij betreft nu tussen de Note 4g en de RedMi 1s - allebei met een Qualcomm processor en Xiaomi is natuurlijk niet zomaar een Chinese prullenmaker. Alleen het scherm en alternatieve ondersteuning (Cyanogen en community) is superieur bij de een, de afmetingen en hoeveelheid RAM is beter bij de ander.

Van de 4g van de Note hoef je je in Nederland geloof ik niet zoveel voor te stellen, maar daarvoor koop ik hem niet noodzakelijk.

[...]

Zeker een interessante telefoon :Y Op dat formaat zou ik denk ik voor RedMi 1s gaan, omdat daar meer support voor lijkt te zijn en het ook budgettair beter uitkomt, maar het is een goede suggestie :Y
Van de Redmi 1S gaan ook verhalen dat hier soms toch wat problemen mee opduiken (oververhitting bijv.). Een Qualcomm nemen wil niet zeggen dat je gegarandeerd goed zit. Mijn oude Qualcomm werd ook zo heet als een verwarming. Veel van de huidige Mediateks zijn prima. Het ligt er ook helemaal aan welke ROM je er op hebt, je settings enz. Ik heb nu een Note 4G en er gisteren een andere ROM op gegooid, battery drain is toegenomen, met de vorige ROM haalde ik 36 uur op een accu, nu ga ik waarschijnlijk naar 1 dag.
Het verschil tussen de 1S en de Note is nogal groot (qua formaat dan).

Edit: http://en.miui.com/thread-24076-1-1.html
http://techpp.com/2014/10...ting-ram-consumption-fix/

• aukemuis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-10 09:14
John Rambo schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:10:
[...]

Van de Redmi 1S gaan ook verhalen dat hier soms toch wat problemen mee opduiken (oververhitting bijv.). Een Qualcomm nemen wil niet zeggen dat je gegarandeerd goed zit. Mijn oude Qualcomm werd ook zo heet als een verwarming. Veel van de huidige Mediateks zijn prima. Het ligt er ook helemaal aan welke ROM je er op hebt, je settings enz. Ik heb nu een Note 4G en er gisteren een andere ROM op gegooid, battery drain is toegenomen, met de vorige ROM haalde ik 36 uur op een accu, nu ga ik waarschijnlijk naar 1 dag.

Edit: http://en.miui.com/thread-24076-1-1.html
http://techpp.com/2014/10...ting-ram-consumption-fix/
Jij hebt toevallig ook de MiuiV6 nu op de note? Bij mij is de batterij consumptie met die versie ook toegenomen, verder wel een top toestel.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Mrloki schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:33:
Ik ben zeer benieuwd wat je bevindingen zijn als je hem binnen hebt!
Dat laat ik zeker weten. Ook als het troep is. ;)
John Rambo schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:10:
Natuurlijk is het geen garantie. Als de BT4.0 LE fatsoenlijk zou werken, was ik ook vast bij Mediatek gebleven. Verder heb ik er nooit problemen mee gehad namelijk.

[ Voor 65% gewijzigd door Hyp Hyper op 14-11-2014 11:02 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• FlowDesign
Op het moment zou ik voor iedere MIUI liefhebber aanraden om op V5 te blijven en nog niet V6 te installeren.

Ik denk dat we overigens een nieuwe winnaar in de middenklasse hebben, de Coolpad Dashen F2 met Sandragon 615, Adreno 405, Android 4.4.4, 2GB RAM, 16GB ROM, MicroSD, 13 MP Sony camera met f2/0 voor $164. 720p op 5,5" zou ik zelf prima mee kunnen leven. 720p op 5"is ook prima.
Ik zou 'm zelf alleen niet kopen vanwege de secundaire noise-cancelling microfoon. Die gooien namelijk altijd roet in het eten wanneer je een filmpje wilt opnemen bij luide muziek (zoals op festivals e.d.).

http://www.gizmochina.com...na-unicom-version-review/

• FlowDesign
Meizu heeft een Duitse webstore geopend...

echter zie je meteen al aan het e-mailadres onderaan dat het gewoon van efoxshop is... daar gaan we dus mooi niks bestellen. Doei! :W

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:35
Voor de mensen die naar een nieuwe mobiel kijken. En liever vertrouwd dicht bij huis een mobiel aan willen schaffen.. HEMA komt maandag met een 2 tal nieuwe mobiele telefoons:
H3: 4.5 inch, Quadcore 1.3GHz, 4GB met uitbreidbaar geheugen, dual sim, gps, 5mp camara met flits voor 100€
H5: 5 inch, Quadcore 1.3GHz, 32GB, dual sim, gps, 8mp camara met flits voor 160€

@Magikdekay
Ik zou maandag eens kijken naar deze nieuwe telefoons..

[ Voor 40% gewijzigd door voil op 14-11-2014 12:05 ]

Verwijderd

Ik zoek een supercheap chinees toestel prijs tussen 50-100€. Daar mijn vorige gestolen is en geen zin meer veel geld uit te geven.

Het moet vooral dienen om te bellen/sms'n what'sappen, liefst mogelijkheid micro sd card en gps mag altijd maar verwacht ik geen topresultaat.

Iemand die iets kan aanraden in het goedkopere segment?

Alvast bedankt!

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-11 23:10
FlowDesign schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:24:
Op het moment zou ik voor iedere MIUI liefhebber aanraden om op V5 te blijven en nog niet V6 te installeren.
Bij mij draait hij redelijk. Ik heb wel grote problemen met bluetooth en mijn autoradio sinds ik V6 draai maar voor de rest ben ik tevreden!

Is er een specifieke reden dat je het niet aanraad?

• John Rambo
aukemuis schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:49:
[...]

Jij hebt toevallig ook de MiuiV6 nu op de note? Bij mij is de batterij consumptie met die versie ook toegenomen, verder wel een top toestel.
Nee, ik heb er wel naar gekeken, maar draai nu de standaard V5 15.0. Ik had hiervoor een V5 multi lang 96.0 van Mixeshop. Mogelijk dat ik vanavond de multi lang er nog op zet om te vergelijken. Ik heb bewust nog even gewacht met V6 na het doorlezen van het topic daarover op de MIUI site. Ik wacht waarschijnlijk nog tot de stable.

• Hyp Hyper
Ik denk dat we overigens een nieuwe winnaar in de middenklasse hebben, de Coolpad Dashen F2 met Sandragon 615, Adreno 405, Android 4.4.4, 2GB RAM, 16GB ROM, MicroSD, 13 MP Sony camera met f2/0 voor $164. 720p op 5,5" zou ik zelf prima mee kunnen leven. 720p op 5"is ook prima.
Ik zou 'm zelf alleen niet kopen vanwege de secundaire noise-cancelling microfoon. Die gooien namelijk altijd roet in het eten wanneer je een filmpje wilt opnemen bij luide muziek (zoals op festivals e.d.).

Ja, die noemde ik anderhalve week geleden al. Niemand die toen reageerde. :P
Vind hem overigens zo snel niet onder de 190 dollar. (nog altijd mooie prijs)

[ Voor 6% gewijzigd door Hyp Hyper op 14-11-2014 11:45 ]

• John Rambo
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:34:
Ik zoek een supercheap chinees toestel prijs tussen 50-100€. Daar mijn vorige gestolen is en geen zin meer veel geld uit te geven.

Het moet vooral dienen om te bellen/sms'n what'sappen, liefst mogelijkheid micro sd card en gps mag altijd maar verwacht ik geen topresultaat.

Alvast bedankt!
Voor 100 euro heb je een Leagoo Lead 1, prima toestelletje. De Xiaomi Redmi 1S zou ook ik prijs moeten dalen / gedaald zijn: http://www.gizchina.com/2...s-cut-100-china-tomorrow/

Verwijderd

Ik kom alleen maar versies met een Mediatek-processor tegen en de link doet het niet. Waar vind je die?

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:35
Ik denk dat die HEMA mobiel wel een aardig goede mid-range winnaar kan gaan worden. :)

Verwijderd

John Rambo schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:46:
[...]

Voor 100 euro heb je een Leagoo Lead 1, prima toestelletje. De Xiaomi Redmi 1S zou ook ik prijs moeten dalen / gedaald zijn: http://www.gizchina.com/2...s-cut-100-china-tomorrow/
Waar bestel ik best ( betrouwbaar en eventueel nog redelijk snel ) ?

DIe phones van 70€ zouden die ook nog hun ding doen ?

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:05:
[...]

Ik kom alleen maar versies met een Mediatek-processor tegen en de link doet het niet. Waar vind je die?
Even intypen op AE, hè...
http://www.aliexpress.com...s-720P-2G/2030821196.html (staat MTK in de link, maar het is de MSM)

Kleine 200 dollar overigens. Die voor 192 is de Mediatek zonder LTE. (al zijn het helaas alleen de 'hoge' banden)

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:12:
[...]

http://www.aliexpress.com...1044-200005417&isrefine=y

De Lead 4 is een quadcore en die zijn nog goedkoper.
Singapore post is snel, meestal anderhalve week tegenwoordig.

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:16:
Kleine 200 dollar overigens. Die voor 192 is de Mediatek zonder LTE. (al zijn het helaas alleen de 'hoge' banden)
Tsja, die doet het op papier dan net iets beter dan de Xiaomi Note 4g. Ik kan er alleen bijzonder weinig informatie of reviews over terugvinden en als je douanekosten moet betalen ben je het haasje Pandawill heeft 'm voor 180 euro. Geen benchmarks, geen ROM's, geen voorbeeldfoto's. Dat maakt me toch wat huiverig ervoor te gaan.

Lastig hoor. Net die ene feature die ik relevant anders zou willen zien - de PPI/resolutie - is precies hetzelfde :P

Edit: het ding staat volgens mij niet eens op GsmArena.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2014 12:42 ]

Verwijderd

Momus schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:22:
[...]

http://www.aliexpress.com...1044-200005417&isrefine=y

De Lead 4 is een quadcore en die zijn nog goedkoper.
Singapore post is snel, meestal anderhalve week tegenwoordig.
En die zijn redelijk goed ? Is het niet de lead 3 die een quadcore heeft btw ? Als er betere alternatieven zijn, altijd welkom :)

• Momus
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:55:
[...]

En die zijn redelijk goed ? Is het niet de lead 3 die een quadcore heeft btw ? Als er betere alternatieven zijn, altijd welkom :)
Lead 3 ja. Dikke vingers.
Ik kreeg de indruk dat het een tijdelijk dingetje moet zijn voor weinig. Denk niet dat je dan betere alternatieven zult vinden dan.
Het scherm is niet briljant, maar er moet ergens op bezuinigd worden voor zo'n prijs.

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-10 21:03
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 11:34:

Alvast bedankt!
Voor 10 euro meer heb je de redmi 1s of een zte v5 red bull, zou ik zeker overwegen.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• John Rambo
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:12:
[...]

De Lead 3 bijvoorbeeld zal ook werken, maar als je er net een paar tientjes meer tegenaan gooit heb je een telefoon zoals ik noemde die kwalitatief een stuk beter aanvoelt en waar je misschien langere tijd mee vooruit kunt. De Lead 1 bijvoorbeeld oogt een stuk beter dan de Lead 3, is mooier, grotere, betere features.
Als je een overbrugginstoestel zoekt voor 2 maanden bijvoorbeeld dan kan je beter voor een goedkopere gaan zoals de Lead 3.

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10 00:25

Als ik wat rondneus op sites die hem te koop zetten verkopen ze hem allemaal als een mediatek mt6592......
Zijn de verkopers verkeerd of gizchina? :S

edit: zijn precies 2 versies van? de 3G unicom variant, en de chinese 4G versie?

[ Voor 4% gewijzigd door Robinator op 14-11-2014 13:22 ]

Verwijderd

John Rambo schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:12:
[...]

De Lead 3 bijvoorbeeld zal ook werken, maar als je er net een paar tientjes meer tegenaan gooit heb je een telefoon zoals ik noemde die kwalitatief een stuk beter aanvoelt en waar je misschien langere tijd mee vooruit kunt. De Lead 1 bijvoorbeeld oogt een stuk beter dan de Lead 3, is mooier, grotere, betere features.
Als je een overbrugginstoestel zoekt voor 2 maanden bijvoorbeeld dan kan je beter voor een goedkopere gaan zoals de Lead 3.
Elephone P10C lijkt me ook wel wat. Daar enige ervaringen mee toevallig ?

• Hyp Hyper
robin-sips2 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:19:
[...]

Als ik wat rondneus op sites die hem te koop zetten verkopen ze hem allemaal als een mediatek mt6592......
Zijn de verkopers verkeerd of gizchina? :S

edit: zijn precies 2 versies van? de 3G unicom variant, en de chinese 4G versie?
Of je scrollt een beetje omhoog en klikt op mijn link. :z

• PeeFizz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01-2024
ZTE V5 Red Bull is hier gearriveerd zonder importheffingen. Mooi apparaat, zeker voor dit geld. Multilang rom en Play Store waren al geinstalleerd, moest 'm alleen zelf nog even rooten.

Zijn er misschien andere gebruikers die weten of de apps met een druk op de knop op alfabet gesorteerd/geschikt kunnen worden? Omdat er geen app drawer is, is het vooralsnog een beetje een rommeltje en handmatig sorteren kost me een hoop tijd :)

• FlowDesign
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:05:
[...]

Het artikel is inderdaad offline gehaald... weird.

Er bestaat inderdaad ook een Mediatek-variant van...
http://www.gizmochina.com...shen-f2-tear-down-review/

Misschien dat er iets niet klopte....

• FlowDesign
PeeFizz schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:08:
ZTE V5 Red Bull is hier gearriveerd zonder importheffingen. Mooi apparaat, zeker voor dit geld. Multilang rom en Play Store waren al geinstalleerd, moest 'm alleen zelf nog even rooten.

Zijn er misschien andere gebruikers die weten of de apps met een druk op de knop op alfabet gesorteerd/geschikt kunnen worden? Omdat er geen app drawer is, is het vooralsnog een beetje een rommeltje en handmatig sorteren kost me een hoop tijd :)
Die optie heb ik nog niet ontdekt.
Heb je een versie met Chinese meuk apps of zonder?

Wat ik gedaan heb is 2 mappen gemaakt en daar alle apps in gegooid die ik niet of nauwelijks gebruik, dat ruimt lekker op.

• PeeFizz
FlowDesign schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:19:
[...]

Die optie heb ik nog niet ontdekt.
Heb je een versie met Chinese meuk apps of zonder?

Wat ik gedaan heb is 2 mappen gemaakt en daar alle apps in gegooid die ik niet of nauwelijks gebruik, dat ruimt lekker op.
Da's wel jammer dan. Toch maar even voor gaan zitten vanavond..

Er staat weinig Chinese meuk op, alleen wat spul van ZTE zelf, en wat dingen als Clean Master en paar verschillende browsers. Verder nog wat vage marketplaces voor games en apps. Op de ZTE apps na heb ik alles er al af gedonderd.

• Hyp Hyper

Andere launcher gebruiken zou ik zeggen.

Ik had ook die rom, denk ik. Heb hem wel geflasht naar een (wellicht) andere multilang, maar het enige verschil is eigenlijk dat het eerste beeld na aanzetten mooier is (soort van witte V5 op zwarte achtergrond) en er geen Chinese bloatware opstaat. (maar die kun je er idd net zo goed zelf afgooien na rooten)

[ Voor 20% gewijzigd door Hyp Hyper op 14-11-2014 14:40 ]

• John Rambo
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:24:
[...]

Elephone P10C lijkt me ook wel wat. Daar enige ervaringen mee toevallig ?
Mijn advies: NIET DOEN. Ik heb er 1 gehad, drama. Niet werkende GPS, niet werkende netwerk ontvangst, brakke tekst invoer, brakke USB kabel, slechte camera, slechte Elephone support (Lees: geen support).

Verwijderd

John Rambo schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:42:
[...]

Mijn advies: NIET DOEN. Ik heb er 1 gehad, drama. Niet werkende GPS, niet werkende netwerk ontvangst, brakke tekst invoer, brakke USB kabel, slechte camera, slechte Elephone support (Lees: geen support).
OK, thanks! Dan die al zeker niet. Dan zal het die Lead eventueel wel worden.

• Momus

Leeg plekje op je scherm ingedrukt houden en kiezen voor arrange icons.

• John Rambo
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:52:
[...]

OK, thanks! Dan die al zeker niet. Dan zal het die Lead eventueel wel worden.
Weet niet of je de Lead 1 of 3 bedoelt maar de Lead 1 ga je geen spijt van krijgen. Er is ook een apart topic over: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1600214

• PeeFizz
Hyp Hyper schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:37:
Andere launcher gebruiken zou ik zeggen.
Dat hebben ze uitgeschakeld, ik kan alleen hun eigen launcher (of de 'easy mode' daarvan) instellen.
Momus schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:59:
[...]
Leeg plekje op je scherm ingedrukt houden en kiezen voor arrange icons.
Dan moet ik alles alsnog handmatig gaan zitten slepen, ik ben lui aangelegd :)

Verwijderd

FlowDesign schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:15:

Superinteressant om te weten hoe het eruit ziet als ik 'm laat vallen, maar wat ik er in het dagelijks leven aan heb weet ik nog niet :+ Ik wacht nog wel even af of die andere review weer online komt. Gorilla Glas lijkt mij op zich interessant, maar als ik geen goede indruk kan krijgen van de prestaties kies ik liever voor de veilige optie :)

• Hyp Hyper
PeeFizz schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:04:
Dat hebben ze uitgeschakeld, ik kan alleen hun eigen launcher (of de 'easy mode' daarvan) instellen.
Dan moet ik alles alsnog handmatig gaan zitten slepen, ik ben lui aangelegd :)
Strange. Op die van mij geen enkel probleem daarmee gehad. Ook vóór het flashen van de andere rom.

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-11 22:01
FlowDesign schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:15:
[...]

Het artikel is inderdaad offline gehaald... weird.

Cached versie!

• FlowDesign
Yes! Dat is 'm :Y

The Coolpad Dashen F2 has enjoyed great popularity for being the first 4G dual-SIM smartphone with an octa-core processor. Here, we review the China Unicom Version. Before we start, let us take a look at the phone’s specifications:

CPU Qualcomm Snapdragon 615 (MSM8939), octa-core, 1.5GHz
RAM 2GB LPDDR3
ROM 16GB (can be expanded to 64GB with Micro SD)
Display 5.5-inch IPS display screen, 1280 x 720
Camera 5mp front-facing camera with wide-angle lens, 13mp rear-facing camera with LED flash
Operating System Android 4.4.4
Dimensions 154.8*77.8*8.8mm
Weight 154.4g
Battery 2500mAh (removable)
Connectivity TD-LTE/FDD-LTE/WCDMA/GSM

Performance

The Dashen F2 China Unicom Version’s hardware is actually quite nice. It uses Qualcomm’s latest 64-bit octa-core processor, the Snapdragon 615 (MSM8939, 1.5GHz). This 28nm processor uses the ARM Cortex-A53 cores and has the Adreno 405 GPU (550MHz). This phone also has 2GB RAM (LPDDR3) and 16GB Rom which can be expanded to 64GB by Micro SD.

Here are the benchmark scores:

Ludashi: 29742,

Ludashi HTML5: 18027

AnTuTu: 28648

Vellamo HTML5: 1642

Vellamo Metal: 755

MultiTouch Tester: 5

Maar dat klopt dus mogelijk niet, anders is het bericht niet weggehaald en noemen andere sites een mediatek.

Verwijderd

Die MSM8939 zou volgens Qualcomm ook 1,7 GHz doen. Nu kunnen ze de boel onderclocken, maar het geeft te denken.

Zoals iemand in de comments ook al aangeeft helaas geen camerareview.

• Hyp Hyper
dutchgio schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 17:43:
Maar dat klopt dus mogelijk niet, anders is het bericht niet weggehaald en noemen andere sites een mediatek.
Waarom verkopen ze hem dan op AE? De mediatek is de al bestaande uitvoering.
Dat niemand iets kan vinden....

http://www.gizmochina.com...n-too-cheap-for-qualcomm/
http://technews.co/2014/10/28/lte-coolpad-f2-soon-to-launch/
http://www.gizchina.com/2...lte-will-launch-tomorrow/

[ Voor 40% gewijzigd door Hyp Hyper op 14-11-2014 19:06 ]

• Momus
Hyp Hyper schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:01:
[...]

Waarom verkopen ze hem dan op AE? De mediatek is de al bestaande uitvoering.
Het zal je verbazen wat ze nog meer allemaal op AE zeggen te verkopen.

• Hyp Hyper
Momus schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:03:
[...]

Het zal je verbazen wat ze nog meer allemaal op AE zeggen te verkopen.
Oh.. dat weet ik. Maar dit zijn niet de eerste de beste sellers. Duizenden verkopen met een feedback van 99%
Maar we zien wel, hè....

Zie mijn edit. Nog meer links nodig?

[ Voor 5% gewijzigd door Hyp Hyper op 14-11-2014 19:06 ]

• Thijs_g
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-07-2024
Op to2c.com staat de coolpad f2 ook al hoor. Zou ook op stock moeten zijn. Zeer interessant maar ik wacht toch nog de eerste reviews af.

http://www.to2c.com/coolpad-f2-2g-ram-16gb-rom.html

• FlowDesign
Volgens mij zijn er ook daadwerkelijk 2 versies van de F2 ;)

• Hyp Hyper
FlowDesign schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:46:
Volgens mij zijn er ook daadwerkelijk 2 versies van de F2 ;)
Ja, wat ik zeg... hij is al langer uit als MTK-versie. September dacht ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Hyp Hyper op 14-11-2014 20:28 ]

Verwijderd

Momus schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:07:
[...]

De Honor 6 is goedkoper en gewoon in Nederland te verkrijgen.
Met grote afstand de Honor 6.
Er zijn ook wat wisselende specs.
De Honor 6 die alle banden ondersteund op 4G met Dual Sim heeft weer geen NFC. (helaas)

Volgens mij is de ZOPO ZP999 wat dat betreft de compleetste van de 2. Het scherm twijfel ik wel over (liever <= 5.0 inch)
Overigens komt er ook nog de ZOPO 3X, dat zou dezelfde moeten zijn als de ZP999 maar dan met 16 GB ipc 32GB. Maar dat scheelt ook al snel 100 euro.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2014 20:56 ]

• Flbderks
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-10 13:49
Ik ben eigelijk overal een beetje aan het zoeken naar kwalitatief goede chinese smartphones die 800 mhz hebben voor 4g ( band 20)

Dus telefoons beetje vergelijkbaar met de oneplus one ( 1800 mhz) en de mi4 ( geen 4g in nl, nog niet)

Heet iemand tips??

• Momus
Flbderks schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 23:57:
Ik ben eigelijk overal een beetje aan het zoeken naar kwalitatief goede chinese smartphones die 800 mhz hebben voor 4g ( band 20)

Dus telefoons beetje vergelijkbaar met de oneplus one ( 1800 mhz) en de mi4 ( geen 4g in nl, nog niet)

Heet iemand tips??
De Honor 6. Bij Bol.com .

• Flbderks
Klopt die heb ik gezien maar vond het glazen plaastje achter niet zo lekker flex. daarnaast de 16 gb wat summier.

• Momus
Flbderks schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 00:06:
Klopt die heb ik gezien maar vond het glazen plaastje achter niet zo lekker flex. daarnaast de 16 gb wat summier.

[...]
Er kan een Sd kaart in, dus dat lijkt me niet het grootste probleem.

• Flbderks
Daar heb je gelijk in echter vooral de glazen plaat. en als ik kijk naar de prijs van de oneplus one dan is het niet echt vergelijkbaar zeker als je er nog extra sd kaartje in moet doen. wel als de honor natuurlijk goedkoper zou zijn.

mocht er iemand nog andere alternatieven hebben??
Momus schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 00:07:
[...]

Er kan een Sd kaart in, dus dat lijkt me niet het grootste probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Flbderks op 15-11-2014 00:09 ]

• Momus
Flbderks schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 00:09:
Daar heb je gelijk in echter vooral de glazen plaat. en als ik kijk naar de prijs van de oneplus one dan is het niet echt vergelijkbaar zeker als je er nog extra sd kaartje in moet doen. wel als de honor natuurlijk goedkoper zou zijn.

mocht er iemand nog andere alternatieven hebben??

[...]
Hij is even duur. Maar dan heb je wel de goede 4G banden. En een 32 of 64 GB kaartje zijn ook de kosten niet.

• Flbderks
Wel als je een snel kaartje bij koopt. dan komt hij dus duurder uit met het nadeel van het glas.

Maar dank voor je alternatief, deze had ik zelf al gezien maar niet vermeld. vandaar mijn vraag of er nog meer alternatieven zijn :):)
Momus schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 00:13:
[...]

Hij is even duur. Maar dan heb je wel de goede 4G banden. En een 32 of 64 GB kaartje zijn ook de kosten niet.

• appul
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-11 06:49
Hyp Hyper schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 20:26:
[...]

Ja, wat ik zeg... hij is al langer uit als MTK-versie. September dacht ik.
To2c weet het zelf niet....

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/fz2gkxf4v/Knipsel.jpg

Ik kan ook geen fatsoenlijke benchmarks vinden van de snapdragon 615 om de resulaten van gizchina te checken. Jammer, ik had anders wel interesse... :)

• Hyp Hyper
appul schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 00:50:
[...]

To2c weet het zelf niet....

[afbeelding]

Ik kan ook geen fatsoenlijke benchmarks vinden van de snapdragon 615 om de resulaten van gizchina te checken. Jammer, ik had anders wel interesse... :)
Tja.. 'voorloper' zijn houdt risico's nemen in. Ik maak kans dat 4G voor geen meter werkt op de Zorro, waarmee het interessantste zou vervallen voor mij.

Verwijderd

Hoe zit het nou eigenlijk met 4g? Ik heb al wat nagezocht, maar heel erg duidelijk is het me nog niet. De Note 4g heeft bijvoorbeeld de banden 1900 / 2300 / 2600 (al lees ik elders 1800 / 2100 / 2600), voor 4g in Nederland gebruiken veel providers 800, 1800 en 2600. Ook lees ik dat 800 MHz beter werkt over lange afstanden, maar langzamer is.

Betekent dit dat zo'n Note in Nederland op 4g kan werken? Heeft het ontbreken van een aantal banden consequenties, zoals alleen bereik in de stad of rondom masten?
Hyp Hyper schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:38:
Tja.. 'voorloper' zijn houdt risico's nemen in.
Ik wil geen voorloper zijn, niet op het vlak van telefoons. Dat doe ik op andere vlakken al genoeg. Ik wil gewoon veel telefoon voor weinig geld :P

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-11 22:54
Hij heeft zeker de 1800 band want ik gebruik die via proximus. 800 heeft hij niet

Verwijderd

jimmypop1 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 14:01:
Hij heeft zeker de 1800 band want ik gebruik die via proximus. 800 heeft hij niet
Ah, dat is mooi. Dan zijn twee van de drie banden in ieder geval beschikbaar. 800 ontbreekt inderdaad wel, ook voor zover ik heb kunnen nalezen.

In hoeverre dat gevolgen heeft is mij nog niet helemaal duideljik, al begrijp ik dat dit misschien per provider verschilt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2014 15:49 ]

• Flbderks
Dat is mijn probleem een beetje, ik zoek een chinese telefoon op 800 mhz aangezien ik Hi heb en niet daar wil afstappen.

iemand tips? naast de honor 6 ( waarvan ik niet weg ben)

mvg

Verwijderd

Elephone P3000(s)
Zopo ZP999
Zopo 3X

Niet allen zijn al beschikbaar

• FlowDesign
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 20:54:
[...]

Er zijn ook wat wisselende specs.
De Honor 6 die alle banden ondersteund op 4G met Dual Sim
Die bestaat niet ;)

Verwijderd

De Note 4g staat eindelijk op de website van Xiaomi. Er staat ook een aanbiedingsperiode aangekondigd. Zou dat doordruppelen naar bijvoorbeeld Pandawill? Ik wilde er eentje gaan kopen, maar misschien moet ik toch maar weer wachten.

Verwijderd

True that :)
Alle in Nederland gebruikte banden had dat moeten zijn :D

• FlowDesign
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 20:01:
[...]

True that :)
Alle in Nederland gebruikte banden had dat moeten zijn :D
Ook die bestaat niet, want die is single SIM.

Wel op blijven letten hè ;)

• John Rambo
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:22:
De Note 4g staat eindelijk op de website van Xiaomi. Er staat ook een aanbiedingsperiode aangekondigd. Zou dat doordruppelen naar bijvoorbeeld Pandawill? Ik wilde er eentje gaan kopen, maar misschien moet ik toch maar weer wachten.
Weet je zeker dat je niet op de Singaporese xiaomi site zit?

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10 00:25
John Rambo schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 20:52:
[...]

idd zoals mijn collega medetweaker hier zelf weet is deze al ruim een maandje duidelijk aan gegeven op en.miui.com website (hoofdsite van Xiaomi als ik me niet vergis?)

Verwijderd

John Rambo schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 20:52:
Ik weet wel zeker dat ik daarop zat :+ Ik bedacht het me net tijdens het koken al dat S$ natuurlijk Singaporese dollars moesten zijn.

Overigens heb ik de Note nog nergens op de Chinese site (in het Engels) zien staan - alleen als ik hem door Google Translate haal. Best gewaagd dat ze het apparaat Retina durven te noemen, want de pixeldichtheid is bij uitstek het zwakste punt van het ding.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2014 21:14 ]

Verwijderd

FlowDesign schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 20:25:
[...]

Ook die bestaat niet, want die is single SIM.

Wel op blijven letten hè ;)
I tip my hat to you, sir.
Duidelijke verschillende redenen waarom alle versies van de Honor 6 niet voldoen, voor mij ;)

• John Rambo
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 21:11:
[...]

Ik weet wel zeker dat ik daarop zat :+ Ik bedacht het me net tijdens het koken al dat S$ natuurlijk Singaporese dollars moesten zijn.

Overigens heb ik de Note nog nergens op de Chinese site (in het Engels) zien staan - alleen als ik hem door Google Translate haal. Best gewaagd dat ze het apparaat Retina durven te noemen, want de pixeldichtheid is bij uitstek het zwakste punt van het ding.
Je kunt wel blijven wachten met kopen op steeds weer een nieuwe aanbieding maar voor wat hij nu kost heb je een toppertje. Ik heb er gisteren de nieuwe miui v6 multi language op gezet. Prachtig systeem, oogt ook veel mooier. Zit nu na 1 dag gebruik op nog 68% accu over, veel beter dan mijn vorige 2 v5 roms. Paar kleine bugs, maar niks hinderlijks

Verwijderd

John Rambo schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 22:09:
Je kunt wel blijven wachten met kopen op steeds weer een nieuwe aanbieding maar voor wat hij nu kost heb je een toppertje. Ik heb er gisteren de nieuwe miui v6 multi language op gezet. Prachtig systeem, oogt ook veel mooier. Zit nu na 1 dag gebruik op nog 68% accu over, veel beter dan mijn vorige 2 v5 roms. Paar kleine bugs, maar niks hinderlijks
Ik had al besloten dat het tijd is. Na vier jaar tijd ben ik wel aan iets nieuws toe :+ Ik twijfel alleen steeds nog tussen de 1S en de Note 4g. De 1S lijkt met zijn Gorilla Glass, hoge PPI en Cyanogenmod en maat wat afgeronder, maar de Note 4g trekt met zijn schermmaat, 2 GB RAM en details als backlit toetsen net ietsje meer.

Ik hoop alleen dat ik geen spijt krijg van de lagere PPI en het grote formaat. Aan de andere kant kan ik altijd besluiten alsnog over te stappen - dan moet ik hem wel verkopen, aan bijvoorbeeld iemand in de familie slijten kan ik met 5,5" wel vergeten. Iedere keer als ik denk dat ik eruit ben zie ik het andere model weer en begin ik weer te twijfelen. Het grote voordeel is dat er volgens mij geen verkeerde keuze is - hooguit een andere.

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-11 23:07
De lenovo Vibe X2 is blijkbaar uit in India nu.
Klinkt als een interessant toestel.
Heeft alle goeie FDD banden, is niet zo bizar groot als de anderen en heeft (naar mijn smaak) wel een mooi ontwerp.
alleen geen sd kaart, maar wel 32 gb....

[ Voor 9% gewijzigd door birdibird op 15-11-2014 23:00 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Verwijderd

birdibird schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 22:58:
De lenovo Vibe X2 is blijkbaar uit in India nu.
Klinkt als een interessant toestel.
Heeft alle goeie FDD banden, is niet zo bizar groot als de anderen en heeft (naar mijn smaak) wel een mooi ontwerp.
alleen geen sd kaart, maar wel 32 gb....
Ik vind 'm zeker niet lelijk, maar wel erg duur voor een toetsel met een Mediatek-processor. Dan zou ik toch eerder voor de Mi3 of OnePlus One kiezen.

• birdibird
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:02:
[...]

Ik vind 'm zeker niet lelijk, maar wel erg duur voor een toetsel van een Mediatek-processor. Dan zou ik toch eerder voor de Mi3 of OnePlus One kiezen.
19999 INR = € 260,- is niet onaardig qua prijs

[ Voor 18% gewijzigd door birdibird op 15-11-2014 23:11 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Verwijderd

birdibird schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:05:
19999 INR = € 260,- is niet onaardig qua prijs
Ik zag 'm voor 270 euro te koop staan, maar dat verandert niet veel aan het hele verhaal. Dan ga ik liever voor de genoemde telefoons.

Al ben ik zelf momenteel niet in de markt voor een telefoon met die prijs. Kwestie van nodig hebben versus willen.

• birdibird
de 1+1 of Mi3 hebben niet én dual sim én alle NL 4G frequenties :)

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-11 22:54
John Rambo schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 22:09:
[...]

Waar heb je de V6 multi language gevonden ? Ik zie enkel maar 15.0.0 multilang

+ moet je full wipe doen ?

Verwijderd

birdibird schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:11:
de 1+1 of Mi3 hebben niet én dual sim én alle NL 4G frequenties :)
Smaken en eisen verschillen, zo blijkt maar weer ;) Overigens kom ik daarmee wel nog weer even terug op mijn eerdere vraag:
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:51:
Hoe zit het nou eigenlijk met 4g? Ik heb al wat nagezocht, maar heel erg duidelijk is het me nog niet. De Note 4g heeft bijvoorbeeld de banden 1900 / 2300 / 2600 (al lees ik elders 1800 / 2100 / 2600), voor 4g in Nederland gebruiken veel providers 800, 1800 en 2600. Ook lees ik dat 800 MHz beter werkt over lange afstanden, maar langzamer is.

Betekent dit dat zo'n Note in Nederland op 4g kan werken? Heeft het ontbreken van een aantal banden consequenties, zoals alleen bereik in de stad of rondom masten?

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:18:
[...]

Smaken en eisen verschillen, zo blijkt maar weer ;) Overigens kom ik daarmee wel nog weer even terug op mijn eerdere vraag:

[...]
Oh ja... met die banden heb je met KPN en Vodafone alleen echt dekking in de randstad. Schijnt met t-mobile uiteindelijk wel wat beter te zijn, dacht ik. Maar zou toch één nemen met alle NL banden zoals de eerder genoemde telefoons als Elephone 3000, Cubot Zorro, Kingzone N3 etc.
Is overigens al tot in den treure behandeld in dit topic. (ik ben niet zo van dat newbie-gezeur dat je de search moet gebruiken, maar toch...)

[ Voor 11% gewijzigd door Hyp Hyper op 15-11-2014 23:21 ]

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:20:
Oh ja... met die banden heb je met KPN en Vodafone alleen echt dekking in de randstad. Schijnt met t-mobile uiteindelijk wel wat beter te zijn, dacht ik. Maar zou toch één nemen met alle NL banden zoals de eerder genoemde telefoons als Elephone 3000, Cubot Zorro, Kingzone N3 etc.
Is overigens al tot in den treure behandeld in dit topic.
Ik vind 4g niet relevant genoeg om dan voor een toch wat minder bekende telefoon te gaan, maar wil wel van tevoren begrijpen wat de consequenties zijn :) Ik begrijp inmiddels dat 800 MHz voor de brede dekking wordt gebruikt en de andere frequenties ter ondersteuning in drukke gebieden. T-Mobile heeft geen 800 MHz en werkt dus op de andere banden (maar is wel T-Mobile). Jammer, maar het is niet anders.

Ik heb dit topic niet helemaal doorgelezen, uiteraard wel zelf het nodige onderzoek via Google gedaan. Zoals gezegd krijg je veel achtergrondinformatie, maar geen goed beeld van de praktische consequenties of bijvoorbeeld kaarten van dekking per band. Met ruim 31.000 posts weet ik heel goed wat er van mensen verwacht wordt voor ze een vraag stellen en volgens mij heb ik daar ruimschoots aan voldaan.

• FlowDesign
Dan heb je niet goed genoeg gezocht, want ik heb al meerdere malen links gepost naar zeer gedetailleerde 4G dekking kaarten. Zoek maar eens op mijn username icm 4G.

• Hyp Hyper
Klopt... zo idioot veel posts zijn er niet te vinden over 4G, FDD en banden etc.
(al worden het er nu wel steeds meer :P)

Ik heb het er verdorie gisteren of eergisteren nog over gehad inclusief link naar Vodafone dekkingskaart met uitleg hoe je kunt filteren. (selecteren op iPhone 4)

(aantal posts zicht niks imo; ik ken veel mensen die héél veel praten zonder veel te zeggen ;))

[ Voor 55% gewijzigd door Hyp Hyper op 16-11-2014 00:18 ]

Verwijderd

FlowDesign schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:00:
Dan heb je niet goed genoeg gezocht, want ik heb al meerdere malen links gepost naar zeer gedetailleerde 4G dekking kaarten. Zoek maar eens op mijn username icm 4G.
Ik heb op 4g gezocht en de resulterende 28 pagina's doorgescand. Dat ik dan wat gemist heb zou prima kunnen, en ik heb uiteraard niet op jouw username gezocht. Het kaartje dat jij post is aardig, maar mist dan net weer de mogelijkheid om te filteren op specifieke bandbreedte. Verder wel handig. Dan hebben we nu in ieder geval een goede referentiepost ;)

Terug naar de smartphones :)
Hyp Hyper schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:13:
(aantal posts zicht niks imo; ik ken veel mensen die héél veel praten zonder veel te zeggen ;))
offtopic:
Ik merk het, het gaat al een aantal posts nergens over :+

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2014 00:21 ]

• Hyp Hyper
https://www.vodafone.nl/s...kking/dekkingskaart.shtml en selecteren op 4G voor iPhone 5. There you go. KPN zal niet veel verschillen, denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Hyp Hyper op 16-11-2014 00:22 ]

Verwijderd

Die kwam ik ook al tegen, inderdaad. Vodafone heeft gedeeltelijke dekking, T-mobile doet alles op 1800 MHz en als ik die andere kaart mag geloven doet KPN helemaal niets buiten de 800 MHz. Ik heb wat moeite dat te geloven, maar misschien moet het nog uitgerold worden. Ik ga dat in de winkel nog wel eens navragen.

• Hyp Hyper
Mjah.. ik zou momenteel iig geen telefoon zonder die lage banden aanraden als je 4G wil en niet in de randstad woont. Ik woon in Limburg en zou (van de plekken waar ik kom) zo ongeveer alleen thuis dekking hebben; waar het nou nét niet hoeft. :P

[ Voor 35% gewijzigd door Hyp Hyper op 16-11-2014 00:25 ]

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:24:
Mjah.. ik zou momenteel iig geen telefoon zonder die lage banden aanraden als je 4G wil en niet in de randstad woont.
Het hangt een beetje van de provider af, maar ik begrijp dat 4g vooral in de stad belangrijk is. Buiten de stad is 3g vaak rap genoeg om ook prima te werken. Dan moet er uiteraard wel dekking op een andere band dan 800 MHz in de stad zijn, anders zit je alsnog op 3g.

Maar als ik eerlijk ben is dat voor mij vooral leuk voor erbij. Andere factoren, zoals camera en scherm, vind ik veel belangrijker dan wel of geen 4g. Daar komt nog bij dat ik toch naar een nieuw abonnement moet, dus ik heb zelfs de luxe dat ik de provider bij de telefoon kan kiezen, plus dat ik niet eens weet of 4g mij dat extra geld per maand waard is.

Tl;dr - komt wel goed :P Voor andere mensen kan het echter wel degelijk relevant zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2014 00:36 ]

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-11 14:40
die cubot zorro waar ik hier nog wel eens over lees staat op deze site in stock als je ze moet geloven:
http://www.to2c.com/cubot-zorro-001-1gb-ram-8gb-rom.html

Verwijderd

Het zat er natuurlijk in, krap een jaar na de introductie, maar de Xiaomi Note 2 is inmiddels naar verluid aan de horizon verschenen.
According to earlier rumors, the Xiaomi Redmi Note 2 may come with a 64-bit Qualcomm Snapdragon 615 processor, a 5.5-inch 1080P display, 2GB of RAM, dual-SIM support, and a 3,500 mAh battery. It may also have a 13MP rear camera.
Qua chip lijkt het te kloppen (vergelijkbaar met de HTC 816 > 820) en ook de upgrade van het beeldscherm zou me niet verbazen. Hij zou bij launch ook 50% duurder zijn dan de huidige versie, want me gezien de upgrades wederom niet ondenkbaar lijkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2014 03:06 ]

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Hoe hoog is de download snelheid in de praktijk eigenlijk van de 4g 800Mhz band ?
Tussen de 15 en 25 Mbps ?

[ Voor 3% gewijzigd door Cosmo_nl op 16-11-2014 10:16 ]

• FlowDesign
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:22:
[...]

Die kwam ik ook al tegen, inderdaad. Vodafone heeft gedeeltelijke dekking, T-mobile doet alles op 1800 MHz en als ik die andere kaart mag geloven doet KPN helemaal niets buiten de 800 MHz. Ik heb wat moeite dat te geloven, maar misschien moet het nog uitgerold worden. Ik ga dat in de winkel nog wel eens navragen.
Als je nou wat beter zou kijken naar dat kaartje dat je in mijn posts gevonden hebt, dan had je helemaal zelf met je eigen verstand tot de conclusie kunnen komen dat KPN ook begonnen is met de uitrol op 1800 MHz in de omgeving van Delft, Den Haag en Zoetermeer.
En dat Vodafone tot nu toe stiekem meer masten op 2600 heeft uitgerold dan 1800, naast hun 800 masten.

Wellicht was je al wat slaperig, te lang naar het beeldscherm zitten staren? :P

[ Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 16-11-2014 11:23 ]

• FlowDesign
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 03:03:
Het zat er natuurlijk in, krap een jaar na de introductie, maar de Xiaomi Note 2 is inmiddels naar verluid aan de horizon verschenen.

[...]

Qua chip lijkt het te kloppen (vergelijkbaar met de HTC 816 > 820) en ook de upgrade van het beeldscherm zou me niet verbazen. Hij zou bij launch ook 50% duurder zijn dan de huidige versie, want me gezien de upgrades wederom niet ondenkbaar lijkt.
Klinkt goed :)
Hopelijk maken ze het design ook iets spannender.
Kan goed zijn dat ze deze gewoon naast de goedkopere Note 1 blijven verkopen :Y
Dat doet ZTE nu ook met hun V5 series.

• Hyp Hyper
Vlizzjeffrey schreef op zondag 16 november 2014 @ 01:40:
die cubot zorro waar ik hier nog wel eens over lees staat op deze site in stock als je ze moet geloven:
http://www.to2c.com/cubot-zorro-001-1gb-ram-8gb-rom.html
Banggood ook, maar voor zover ik weet zijn ze pas vanaf de 20e of 25e leverbaar.
Ach..ik heb geen haast. :)

• Gsus86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-11 12:19
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 03:03:

[...]

Ik heb alleen wel mijn twijfels over de prijs. Als die voor 1499 yuan verkocht zou worden,dan is de prijs gelijk aan de Mi3 met een Snapdragon 800 CPU die sneller is dan Snapdragon 615. Ik verwacht eerder een prijs rond de 1300-1400 yuan. Natuurlijk is het beeldscherm van Mi3 kleiner dan de verwachte Note 2 en heeft het geen dual sim, maar de Mi3 is nog steeds een prima telefoon voor die prijs.

• GadgetGuy
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-02-2021
Als je de Xiaomi mi3 64gb nu heel goedkoop wil kopen moet je deze link eens checken: http://www.to2c.com/xiaomi-m3-mi3-basic-64g.html :)

Dit is een weekenddeal dus alleen nog vandaag :(
Wat je goedkoop vind.. ;)
De 16gb versie was eerder nog voor 200 euro op te halen
Pagina: 1 ... 71 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!