• jhhest
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-11 15:29
Afbeeldingslocatie: http://www.chinareview.eu/wp-content/uploads/2014/08/fi-s-Leagoo-lead-1.jpg

Leagoo Lead 1.

Hierbij een topic over de Leagoo Lead 1. Leagoo is nog niet een bekend merk. De leagoo lead 1 lijkt als twee druppels water op de DG2014.

Ook al lijkt deze telefoon erg veel op de Doogee DG2014 er zijn kleine verschillen waar te nemen. Zo heeft het toestel een ander formaat. De leagoo is wat groter. 5.5 inch ipv 5 inch. Ook is de usb poort op een ietwat ander plek te vinden en is de accu wat groter.
Specs
  • MTK6582 processor.
  • 1GB ram
  • 8GB rom
  • 1280x720 OGS scherm.
  • 13MP back camera.
  • 5MP front camera.
Gimmicks.
  • Waking up with double click
  • gestures
Garantie.
leagoo claimt garantie te bieden op haar toestellen. Op hung website kun je de garantie afhandeling lezen. Ze zijn telefonisch en per mail bereikbaar. Wanneer je met hen contact opneemt bepalen ze of je aanspraak kunt maken op de regelen. Zie onderstaande quote over de garantie afhandeling van leagoo. Het toestel van medetweaker John Rambo is inmiddels onderweg naar zijn adres.
John Rambo schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:46:
Mijn Lead 1 is overleden na een kleine val. Ik liet hem uit mijn handen glippen en hij viel op de grond waarna het scherm heel even raar deed en de telefoon vervolgens compleet dood was. Reageert nergens meer op, wil niet opstarten, geen lampje bij opladen enz. De val was niet heel erg, niet van grote hoogte en aan de buitenkant was helemaal niks te zien, geen krassen, deukjes, barsten oid.
Ik heb mijn Lead 1 nu teruggestuurd naar Leagoo na contact met de klantenservice en mogelijk krijg ik een nieuw exemplaar. Fingers crossed.
Reviews
Links.
YouTube: Leagoo Lead 1, OGS HD 5.5" [MEGA REVIEW] Wake Gesture, KitKat 4.4.2, MTK6582 1.3Ghz
Officiele leagoo website.
Webshops.
Nog uit te voeren om forum topic af te maken.
  • Afbeeldingen plaatsen.
  • Reviews en ervaringen van medetweakers.
  • Medetweakers welke het forumtopic een boost kunnen geven als zijnde medeauteur altijd welkom!

[ Voor 92% gewijzigd door jhhest op 04-02-2015 05:23 ]

Bezoek mijn blog http://www.chinareview.eu

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:22
Besteld bij coolicool (goedkoopste) ondanks dat de site zegt in voorraad heb ik een mail van ze gehad dat het niet zo was.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• jhhest
Dat is echt jammer. Houdt je paypal termijn in de gaten. Of misschien dat je hem probeert te annuleren en ergens anders besteld. Ik zie dat focalprice hem ook nog op voorraad heeft. Misschien valt er coupon nog ergens te ritselen

Morgen krijg ik mijn lead 1 binnen. Ik hoop dat ik dit weekend voor mekaar krijg om een paar mooie foto's te maken en een review in elkaar te knutselen.

• Sinned123
Mjah vaag verhaal.
Ze hadden contact met me opgenomen met de vraag of ik anders een Doogee DG800 wilde ipv Leagoo Lead 1.
4,5" ipv 5,5"
QHD ipv 720P
En goedkoper.
Natuurlijk geweigerd, bied dan de DG550 aan met eventuele bijbetaling....

Week later heb ik alsnog een mail gehad dat hij onderweg was met Netherlands Post.....
Geen idee welk verzendbedrijf dat is.

Ik betaal btw altijd met creditcard via paypal, 180dagen aankoopgarantie.
Hoef je ook niet van die vage verzekeringen af te sluiten.

[ Voor 26% gewijzigd door Sinned123 op 09-08-2014 21:54 ]

• jhhest
Jammer dat het zo'n gedoe is het bestellen met coolicool. Ik hoop voor jou dat je bestelling snel binnen is. Persoonlijk vind ik de DG800 ook niet zo bijzonder( vraag me af wat andere mensen er zo bijzonder aan vinden.) Met bijbetaling is de DG550 is idd de betere optie, helemaal als je van de 3d spelletjes houdt.

De behuizing van de lead 1 vind ik er mooier uit zien. Ik heb hem gister binnen gekregen. Het toestel valt mij absoluut niet tegen. Ik ben ruimschoots tevreden. Tot nu toe lijkt alles te werken. Het scherm is ietwat flets in vergelijking met mijn dg350. Het is dat ik de dg350 en de dg550 er naast kan houden anders was het mij geeneens opgevallen. Overigens heeft de dg350 ook een mooier scherm als de dg550.

Het dubbeltikken op het scherm om het apparaat te ontgrendelen werkt erg prettig. Vooral bij zo'n groot toestel.

• Sinned123
En de verschillen tussen de lead 1 en de dg550?
Merk je bijvoorbeeld snelheidsverschil?
En werkt de gps naar behoren?

Van de cubot gt99 van mijn vrouw heeft de gps het eigenlijk nooit echt gedaan...

[ Voor 39% gewijzigd door Sinned123 op 10-08-2014 12:08 ]

• jhhest
het verschill tussen de DG550 merk je duidelijk. Er zit een andere soc in. Je merkt het voornamelijk wanneer je een 3d spelletje speelt.

Ik moet nog een videoreview online zetten van de DG550 en de leagoo lead 1. ( Onbewust gaat hier vaak toch wel wat tijd in zitten dus het gaat niet zo snel. ) Misschien is het wel goed als ik de 3d mark test door beide toestellen laat uitvoeren en op youtube zet. Immers zijn er nog niet zoveel mensen die beide toestellen hebben. Ook op youtube kan je filmpjes hiervan zien, echter geven die niet altijd een objectief beeld.

• Sinned123
Semi goed nieuws te melden hoor.
Collega had hem een dag later besteld ook via coolicool maar via DHL als verzendoptie.
Ze zijn tegelijk verstuurd maar hij had hem al na 3 dagen en daar zat het weekend tussen.
Hij moest 21euro bijlappen.
Mijne is verstuurd met Netherlands post, wat gewoon tnt blijkt te zijn, maar hij ligt al sinds zaterdag op een chineese.

Maar wat een mooi toestel zeg, overtreft stiekem toch wel mijn verwachtingen.
Achterkant is van dat zachtvoelende plastic, toestel is lekker dun.
Wat mij betreft snappy genoeg.
Hij was eigenlijk voor de vrouw maar hij twijfelde alsnog het toestel te houden zodat hij niet steeds zijn iphone 5s en galaxy note hoefde mee te nemen (vanwege dual sim)

Ik zeg het trouwens niet gauw, maar qua design tot nu toe de mooiste chinaphone die ik heb gezien.

[ Voor 7% gewijzigd door Sinned123 op 12-08-2014 20:34 ]

• jhhest
Ik vind het ook een erg fijn toestel. Ik ben bang dat ik hem moet gaan verkopen wil ik geld hebben om een ander toestel te reviewen. Jammer dat mijn dg350 al wat gebruikerssporen heeft. anders had ik die verpatst.

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:18
Doet de gps het goed en snel?

• jhhest
Ik heb een kaart in googlemaps opgeslagen en heb er een rondje mee gelopen in het centrum in nijmegen. Dat ging prima en accuraat zonder internet verbinding. Ook liep ik op het voetpad naast gebouwen dus was eigenlijk wel verbaast dat het goed ging. Of het beter of slechter gaat wanneer je in de auto zit durf ik niet zeker te zeggen.

• Sinned123
Hij is vandaag binnen gekomen hoor van coolicool.
28juli besteld, 7augustus shipped met de goedkope verzendoptie er 9 dagen over gedaan.
Hij lag echter al 3dagen bij de postnl.

Eerste indrukken zijn uitstekend, alleen die batterij.... hopelijk word dat beter.

Hij gaat me iphone5 (had werk nummer doorgeschakelt) vervangen aangezien ik die wat te klein vond.
Dual sim werkt prima, je kan per type dienst opgeven wat standaard moet zijn.

De gestures zijn fantastisch trouwens, al denk ik wel dat het een enorme hit op de batterij kan hebben. Dus dat hou ik in de gaten.

[ Voor 13% gewijzigd door Sinned123 op 16-08-2014 21:06 ]

• jhhest
daar heb ik nog niet over nagedacht om gestures uit te schakelen ten einde batterij te besparen. Best wel de moeite waard om uit te proberen. Alhoewel het echt een handige functie is.

• krissie100
hier nog allemaal tevreden met de lead 1?

• Sinned123
Bij mij reboot het toestel soms.
Vandaag 4x gehad, gisteren 2x.
Misschien even proberen om een totale reset te doen.

• krissie100
Heb hem vandaag gekocht op aliexpress, heb de lead 3 al gehad met volle tevredenheid.
85 euro ;) inclusief flip case, ben benieuwd

• krissie100
Op de leagoo site staan trouwens 2 firmwares voor de lead 1 met 2 verschillende verdelingen van het geheugen: 0,98gb/5,02gb en 2gb/4gb

• Sinned123
die van mij kwam standaard met die 2e indeling en heb een OTA updatetje gekregen.

• krissie100
Dat zou mooi zijn
www.leagoo.cc/cs-Lead_1.html

• Cletje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2024
krissie100 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:44:
Op de leagoo site staan trouwens 2 firmwares voor de lead 1 met 2 verschillende verdelingen van het geheugen: 0,98gb/5,02gb en 2gb/4gb
Enig idee wat ze met die verdeling bedoelen? Toch niet RAM en ROM, want RAM is max. 1 GB. Bedoelen ze ROM/SD? Of een bepaalde verdeling binnen de ROM?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:59
Ze maken een verdeling tussen het gedeelte waar al je apps en appdata op komt te staan én een "interne sd kaart", hier kun je bijvoorbeeld foto's of muziek op zetten.
Maar als je veel apps installeerd kan dat gedeelte opslag dus vollopen.
De meeste gebruikers zullen zelf ook een sd kaart in hun toestel doen, voor media als foto's, muziek en films.
De "interne sd kaart" is dan overbodig, en die ruimte kun je dan met de nieuwe indeling gebruiken voor apps zodat je daar ook minder snel een maximum aan hebt.

De 2e indeling is dus het meest functioneel, ervanuitgaande dat je de "interne sd" opslag niet gebruikt en/of een eigen sd kaart hebt.

• Cletje
dutchgio schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 01:17:
Ze maken een verdeling tussen het gedeelte waar al je apps en appdata op komt te staan én een "interne sd kaart", hier kun je bijvoorbeeld foto's of muziek op zetten.
Maar als je veel apps installeerd kan dat gedeelte opslag dus vollopen.
De meeste gebruikers zullen zelf ook een sd kaart in hun toestel doen, voor media als foto's, muziek en films.
De "interne sd kaart" is dan overbodig, en die ruimte kun je dan met de nieuwe indeling gebruiken voor apps zodat je daar ook minder snel een maximum aan hebt.

De 2e indeling is dus het meest functioneel, ervanuitgaande dat je de "interne sd" opslag niet gebruikt en/of een eigen sd kaart hebt.
Een verdeling binnen de 8 GB ROM, begrijp ik. Helder verhaal, dank je wel!

• jhhest
Wel mooi dat je die keuze hebt om een indeling voor je rom geheugen te kiezen. Dat wist ik nog niet. Eigenlijk vind ik het toch wel raar dat je vaak op je rom vaak een groot gedeelte hebt als een "SD". Immers kan je er makkelijk een sd kaartje bijprikken. Echter wanneer je geheugen te weinig hebt om je apps te installeren ga je je toch vaak wel irriteren aan die sd partitie.

• Cletje
Uit de Chinese phones thread: vanmiddag de Lead 1 uit de Aliexpress sale binnen gekregen. Een prachtig toestel, wel wat kwetsbaar lijkt me (beslist niet op gaan zitten ;-) Een stevige map is in bestelling.
Zo te zien weinig rommel erop. Een Antutu score van 18125 (geen bliksemschicht, maar toch wat sneller dan een S2). GPS test binnenshuis: zo te zien directe fix (0:00:00) en accuracy ca.13 feet. Ik woon wel een beetje laag...
Zojuist na opladen probleemloos de nieuwste (28/8) update geïnstalleerd.
Kortom: absoluut geen teleurstelling voor 60 Euro!
Mijn vervolgervaringen zal ik verder hier posten.

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-11 19:20
Cletje schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 02:40:
Uit de Chinese phones thread: vanmiddag de Lead 1 uit de Aliexpress sale binnen gekregen. Een prachtig toestel, wel wat kwetsbaar lijkt me (beslist niet op gaan zitten ;-) Een stevige map is in bestelling.
Zo te zien weinig rommel erop. Een Antutu score van 18125 (geen bliksemschicht, maar toch wat sneller dan een S2). GPS test binnenshuis: zo te zien directe fix (0:00:00) en accuracy ca.13 feet. Ik woon wel een beetje laag...
Ik zit ook te kijken naar dit merk. 60
euro was zeker een aanbieding?

Benieuwd hoe ie in t dagelijks gebruik is ;)

• Sinned123
Cletje schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 02:40:
Welke versie heb je dan?
De versie die op de site staat heb ik al een paar weken, die is zeker niet van 28augustus.
Ook OTA geeft aan dat ik up-to-date ben.

Ik heb een 2tal eigenaardigheden met dit toestel die enigzins irritatie opwekken:
Ik heb 2 wifi accespoints thuis, de accespoint van zolder werkt prima. De accespoint van beneden werkt ongeveer 10a15min daarna alleen als ik de wifi verbinding reset.
Als ik te snel nadat het toestel de aanknop/via touchscreen wakker maak, dan lijkt de launcher te crashen. Moet dan ongeveer 40sec wachten tot hij weer bruikbaar is.
Het is geen 100% vastloper aangezien me verbindingen verder actief blijft en ik geen pincode hoef in te voeren.

• Cletje
eddie02 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 07:33:
[...]

Ik zit ook te kijken naar dit merk. 60
euro was zeker een aanbieding?

Benieuwd hoe ie in t dagelijks gebruik is ;)
Dat was idd een aanbieding (Sale) en ook nog eens met Aliexpress coupon (10 dollar betalen voor 20 dollar korting). Met genoeg geduld komt zoiets wel weer langs. Dit soort acties hebben ze met enige regelmaat. Je moet er dan wel snel bij zijn, de hele wereld kijkt mee.
Ik ga zeker de plussen en minnen in dagelijks gebruik nog melden. De eerste dag bevalt wonderwel.

• Cletje
Sinned123 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 07:59:
[...]

Welke versie heb je dan?

Ik heb een 2tal eigenaardigheden met dit toestel die enigzins irritatie opwekken:
Deze versie werd mij automatisch aangeboden via OTA: OTD_LEAGOO_Lead1_SM619B_V0.4.4_S0828.
Hier: http://www.leagoo.cc/cs-shengji.html lijkt er wel iets over aangekondigd. Oh nee, dit betreft zo te zien dezelfde als de download De versie van 15/8.

De eigenaardigheden die je schetst, heb ik (nog) niet. Maar ik heb ook geen twee Wifi accesspoints. Wellicht dat de update t.z.t. uitkomst biedt.

[ Voor 22% gewijzigd door Cletje op 31-08-2014 12:49 ]

• krissie100
http://translate.google.n...%26biw%3D1920%26bih%3D964
lekker russisch vertalen, dan komen er altijd handige dingen omhoog ;)
ik zit ook met smart te wachten op de lead 1, was helaas te laat voor 60 euro, dus het is 85 incl. case geworden.
verwacht hem volgende week ^^

• tonytang
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:53
Iemand misschien ook de Leagoo Lead 2 bestelt bij DX.com?
Week geleden bestel maar nog geen berichtje gekregen wanneer ze het gaan versturen.

• krissie100
tonytang schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:26:
Week geleden bestel maar nog geen berichtje gekregen wanneer ze het gaan versturen.
Stuur hen een berichtje en wacht af wat ze zeggen ;)
Duurt wel erg lang met die lead 2....

[ Voor 5% gewijzigd door krissie100 op 02-09-2014 21:33 ]

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Nogmaals. Dat ding is nog niet leverbaar. Nergens.

• ecb1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-11 22:38
Ik heb ook de Lead 1 op het oog, maar ik ben een vrij heavy user en vind daarom de magere batterijcapaciteit wel een (mogelijk) probleem. Wat zijn jullie ervaringen daarmee, zowel bij normaal als intensief gebruik?

Verwijderd

krissie100 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 21:25:
[...]

Stuur hen een berichtje en wacht af wat ze zeggen ;)
Duurt wel erg lang met die lead 2....
Dus dat....
Ik overweeg om de Thl T6 te bestellen als mogelijke vervanger, tenminste wel leverbaar.

• krissie100
www.dx.com/nl/p/leagoo-le...black-339907#.VAccs5zCTqA
Nog 3 tot 5 dagen als ik het goed begrijp

• Momus
Als ik het goed begrepen had, had de mijne op 20 augustus al verstuurd moeten worden, sterker nog, in eerste instantie was ie gewoon in stock.
Ik geloof er helemaal niks van.

• krissie100
Momus schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:53:
[...]

Als ik het goed begrepen had, had de mijne op 20 augustus al verstuurd moeten worden, sterker nog, in eerste instantie was ie gewoon in stock.
Ik geloof er helemaal niks van.
Dat was geekbuying, dat was inderdaad niet best van ze(leagoo en geekbuying)
Heb er nu meer hoop op, maat traag zijn ze wel ja...
Te grote vraag?

• Momus
Nee dat was Geekbuying.

• krissie100
Dat bedoel ik ;)

• Cletje
ecb1 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:19:
Ik heb ook de Lead 1 op het oog, maar ik ben een vrij heavy user en vind daarom de magere batterijcapaciteit wel een (mogelijk) probleem. Wat zijn jullie ervaringen daarmee, zowel bij normaal als intensief gebruik?
Kan daar nog niet zoveel over zeggen omdat ik 'm nog niet intensief gebruik in afwachting van een stevig hoesje. Ook moet de batterij nog "ingewerkt" worden. Bij beperkt gebruik (wel wifi): whatsapp, browsen, een enkel telefoontje en wat sms lijkt ie wel twee dagen mee te kunnen, maar bij een youtube filmpje blijkt dit al snel te optimistisch, dan wordt de batterij snel minder. Daarom een backup batterij bijbesteld (6 Euro bij Ali).
Wordt vervolgd.

• tonytang
Net bericht van DX gekregen dat ze het hebben verzonden.

• Cletje
Mijn Lead 1 werkt prima, ben erg tevreden. Als je niet veel filmpjes kijkt en de schermtijd wat beperkt houdt, gaat de batterij gemakkelijk twee dagen mee. De standby is erg zuinig, ondanks wifi en 3G.
Verder een originele flipcase erbij gekocht. Met geïntegreerde achterwand, dus mooi compact. Werkt prima, automatisch op standby als je 'm dichtklapt en startscherm als je 'm open doet. De bescherming dat dit hoesje biedt is (doordat het zo compact is) wel beperkt.

Ik heb een vraagje. Nederlands is als systeemtaal in te stellen en dat werkt prima. Alleen geeft ie geen spellingsuggesties bij typen. Waarschijnlijk omdat het NL-woordenboek niet geïnstalleerd is. Bij woordenboeken toevoegen (systeeminstellingen, taal en invoer, Android toetsenbord, woordenboeken toevoegen) krijg ik echter geen optie om dat alsnog te doen. Nu las ik ergens dat je de telefoon daarvoor moet rooten. Is dat idd zo?

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-10 11:30
Ander toetsenbord installeren? Staan er tientallen in de store. Gebruik zelf Swiftkey, is tegenwoordig ook gratis.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

• Cletje
DitisKees schreef op maandag 08 september 2014 @ 08:14:
Ander toetsenbord installeren? Staan er tientallen in de store. Gebruik zelf Swiftkey, is tegenwoordig ook gratis.
Tja, da's natuurlijk een prima advies, alleen voeg ik liever geen apps toe die niet strikt noodzakelijk zijn. M'n Lead 1 is nu nog mooi snel...

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Mijn Lead 1 is overleden na een kleine val. Ik liet hem uit mijn handen glippen en hij viel op de grond waarna het scherm heel even raar deed en de telefoon vervolgens compleet dood was. Reageert nergens meer op, wil niet opstarten, geen lampje bij opladen enz. De val was niet heel erg, niet van grote hoogte en aan de buitenkant was helemaal niks te zien, geen krassen, deukjes, barsten oid.
Ik heb mijn Lead 1 nu teruggestuurd naar Leagoo na contact met de klantenservice en mogelijk krijg ik een nieuw exemplaar. Fingers crossed.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Cletje
John Rambo schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:46:
Dat is balen, zeg! Had je 'm al lang? Hopen dat het goed komt, je contact met de klantenservice klinkt in ieder geval hoopvol.

• krissie100
Gisteren de lead 1 ontvangen, en alles werkt zoals het lijkt goed, ik zal in de loop van de tijd een review plaatsen op mijn site

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:01
momenteel heb je 1 originele flip case?
deze is er alleen in het zwarT? geen wit?

• krissie100
Aggressor schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 20:10:
momenteel heb je 1 originele flip case?
deze is er alleen in het zwarT? geen wit?
Klopt
Batterij gaat overigens hier erg snel leeg
Heb nu nog 60% met 3 uur aan waarvan het scherm 45 minuutjes aan stond...
meer mensen hier last van?

[ Voor 26% gewijzigd door krissie100 op 13-09-2014 20:19 ]

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:01
wel jammer dat ze altijd zo weinig hoesjes worden uitgebracht.
als ze nou meteen een paar verschillende kleuren, mooie hoesjes enz uitbrengen ...

dan had ik wel interesse.

• John Rambo
Cletje schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 00:27:
[...]

Dat is balen, zeg! Had je 'm al lang? Hopen dat het goed komt, je contact met de klantenservice klinkt in ieder geval hoopvol.
Ik had hem slechts een paar uur :)
Die paar uur dat ik hem wel kon gebruiken was ik er zeer over te spreken, voelt solide aan, goede foto's en leuke extra's in de vorm van de wake up gestures.
Ben heel benieuwd wat ze doen bij Leagoo en of ze mij een nieuwe sturen. Deels eigen schuld uiteraard maar als een telefoon geen kleine tik kan verwerken is dat niet zo mooi. Er zal binnenin toch iets losgeschoten zijn ofzo.

• Cletje
krissie100 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 20:14:
[...]
Batterij gaat overigens hier erg snel leeg
Heb nu nog 60% met 3 uur aan waarvan het scherm 45 minuutjes aan stond...
meer mensen hier last van?
Ik vind de batterij wel lang meegaan, maar het is moeilijk te vergelijken want het hangt zo ontzettend af van wat je ermee doet. Bij het kijken van youtube filmpjes gaat het bij mij b.v. wèl verrekte snel omlaag.
Maar er zijn eerst altijd een paar laadcycli nodig om een li-ion batterij op sterkte te krijgen. Dat kan echt veel uitmaken.

• krissie100
Cletje schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 22:54:
[...]

Ik vind de batterij wel lang meegaan, maar het is moeilijk te vergelijken want het hangt zo ontzettend af van wat je ermee doet. Bij het kijken van youtube filmpjes gaat het bij mij b.v. wèl verrekte snel omlaag.
Maar er zijn eerst altijd een paar laadcycli nodig om een li-ion batterij op sterkte te krijgen. Dat kan echt veel uitmaken.
Ik internet gewoon over wifi en 3g uit
Hoop dat et beter wordt, iig is de calibratie dramatisch.. Staat nu al een uur op 58% met scherm aan

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:41

ManiacsHouse

Scheisse!

Sinds 4 dagen ook de lead 1. Fijn ding voor het geld. Wel even wennen aan het grote scherm :p
Eigenlijk pas vandaag voor het eerst mee gebeld. En daar loop ik toch tegen wat dingen aan. Het volume aan mijn oor is gewoon zacht. En ook niet echt te regelen. Vraag me af of dit wel zo hoort. Met de helder is het goed, maar ook daar volume niet echt regelbaar. Hoe is het volume bij jullie?

• Cletje
ManiacsHouse schreef op zondag 14 september 2014 @ 00:38:
Sinds 4 dagen ook de lead 1. Fijn ding voor het geld. Wel even wennen aan het grote scherm :p
Eigenlijk pas vandaag voor het eerst mee gebeld. En daar loop ik toch tegen wat dingen aan. Het volume aan mijn oor is gewoon zacht. En ook niet echt te regelen. Vraag me af of dit wel zo hoort. Met de helder is het goed, maar ook daar volume niet echt regelbaar. Hoe is het volume bij jullie?
Ik heb er nog niet heel veel mee gebeld (in afwachting van een stevige hoes waarin ie mee kan naar m'n werk; het originele mapje werkt prima maar biedt niet de optimale bescherming), maar vond het geluid ook aan de zachte kant. Ik zal er nog eens extra op letten en ook aan de andere kant vragen hoe het klinkt. Het kan ook te maken hebben dat je even moet wennen aan het grote formaat. Houd de luidspreker bovenaan goed tegen je oor, de microfoon is minder kritisch.

• Cletje
krissie100 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 23:20:
[...]
Ik internet gewoon over wifi en 3g uit
Hoop dat et beter wordt, iig is de calibratie dramatisch.. Staat nu al een uur op 58% met scherm aan
In dat geval moet ie gemakkelijk twee dagen mee kunnen (mits ingewerkt). Calibratie wordt soms ook op termijn nog beter.

Ik ben inmiddels overigens al toe aan mijn tweede update OTA (deze twee staan nog niet op de website). Het lijkt erop dat Leagoo behoorlijk actief is.

• Cletje
Aggressor schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 20:18:
wel jammer dat ze altijd zo weinig hoesjes worden uitgebracht.
als ze nou meteen een paar verschillende kleuren, mooie hoesjes enz uitbrengen ...

dan had ik wel interesse.
Er is inmiddels wel meer voor te krijgen, hoor, maar niet van Leagoo zelf. Dat hoesje is inderdaad zwart (inclusief de achterwand die daar aan vast zit). Losse achterwanden zij er wel in vier kleuren, mja, dat biedt geen extra bescherming.
Zoek b.v. maar eens op Aliexpress.

• Sinned123
Ik had problemen met vastlopers en niet werkende wifi.
Wi-Fi probleem is opgelost met een andere router....
Nu eentje van Asus en niet die van ziggo.

Vastlopers heb ik nog steeds maar die heb ik alleen in bepaalde applicaties, in de ING app als het scherm op zwart gaat vanwege time out, hij komt dan niet meer goed terug.
Even onduidelijk of het aan de applicatie ligt of aan de firmware

• tonytang
Vandaag een Leagoo Lead 2 ontvangen van DX.com, even mee gespeeld, valt niet tegen voor een telefoon van 86 euro.
1080P mkv van 8Gb over wifi wordt probleemloos afgespeeld met Archos videoplayer, GPS getest op mijn fiets met Google My Track, werkt perfect, verschil tussen linke en rechte weghelf, fietspad en voetpad zijn alle goed te zien achteraf.

• krissie100
Nog steeds dramatische batterijduur + calibratie hier, heb gelezen dat het aan de software ligt, dus ik ga maar eens nieuwe software helemaal opnieuw installeren, want in één nacht van 90 naar 67% is wel erg veel van het goede, en ook met scherm aan is het een drama. helaas
gelukkig ben ik al eigenaar van veel andere phones geweest dus heb er wel wat verstand van, eerst even zin maken om te flashen ;)

• Cletje
krissie100 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 18:08:
Nog steeds dramatische batterijduur + calibratie hier, heb gelezen dat het aan de software ligt, dus ik ga maar eens nieuwe software helemaal opnieuw installeren, want in één nacht van 90 naar 67% is wel erg veel van het goede, en ook met scherm aan is het een drama. helaas
gelukkig ben ik al eigenaar van veel andere phones geweest dus heb er wel wat verstand van, eerst even zin maken om te flashen ;)
Bedoel je dat er teveel software standaard meeloopt (automatisch opgestart wordt; meuk die je eigenlijk niet nodig hebt) of dat bepaalde software/drivers onzuinig met de batterij omgaan? B.v de aansturing van het scherm?
Ga je het hele custom-leagoo-android door een andere versie vervangen? Door CM b.v.?
Overigens is een originele nieuwe batterij niet duur bij Aliexpress: zo'n 8 dollar zag ik. Mja, als het daar niet aan ligt, heeft dat natuurlijk geen zin.

• krissie100
Cletje schreef op woensdag 17 september 2014 @ 22:11:
[...]

Bedoel je dat er teveel software standaard meeloopt (automatisch opgestart wordt; meuk die je eigenlijk niet nodig hebt) of dat bepaalde software/drivers onzuinig met de batterij omgaan? B.v de aansturing van het scherm?
Ga je het hele custom-leagoo-android door een andere versie vervangen? Door CM b.v.?
Overigens is een originele nieuwe batterij niet duur bij Aliexpress: zo'n 8 dollar zag ik. Mja, als het daar niet aan ligt, heeft dat natuurlijk geen zin.
Ik kijk bij het batterijverbruik en daar staat er wifi 31% 8)7 en bereik 2g dus, ook iets van 30% dat is natuurlijk van der zotte, ik bedoel dus geen meuk, want die stond er haast niet op :)
nee, ga gewoon opnieuw leagoo rom flashen, dat schijnt bij de meesten te werken
deze bijvoorbeeld: http://www.needrom.com/download/leagoo-lead-1-2/
(Can fix if the phone gets warm on the back, if you have bad battery time, or if the 'back' or 'menu' button starts the flashlight for a few seconds) dit staat erbij dus altijd het proberen waard

[ Voor 17% gewijzigd door krissie100 op 17-09-2014 22:15 ]

• tonytang
Interesse peiling:

Iemand interesse in een 2 dagen oude Leagoo Lead 2, gekocht bij DX.com, met originele case, screen protector en SanDisk 8Gb micro sd card voor 88 euro incl verzenden.
Ik ga toch voor de Xiaomi Note, lekker snel 4G en groot scherm, ideaal voor Clash of Clan. :)

Bij interesse svp DM.

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-11 16:29
iemand ervaring met een lead 3s ? met name hoe is de battery, en is het een beetje een degelijk toestel.

• John Rambo
rob2011 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:51:
iemand ervaring met een lead 3s ? met name hoe is de battery, en is het een beetje een degelijk toestel.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42642731

• Cletje
Leagoo is lekker actief! Zojuist alweer de derde of vierde update binnen. Works like a charme. Krissie, benieuwd of je deze ROMupdate ook geïnstalleerd hebt en de batterijduur nu beter wordt.

• krissie100
Cletje schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 23:53:
Leagoo is lekker actief! Zojuist alweer de derde of vierde update binnen. Works like a charme. Krissie, benieuwd of je deze ROMupdate ook geïnstalleerd hebt en de batterijduur nu beter wordt.
Heb idd alweer een ota gehad, batterij lijkt beter
Tot nu toe erg tevreden over de support van Leagoo

• kees4
  • Laatst online: 19-08-2019
Ik heb de Leagoo Lead 3S besteld en hij is onderweg. Zodra hij binnen is geef ik wel door hoe hij bevalt. Zijn er al die hem in huis hebben ?

• krissie100
kees4 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 18:34:
Ik heb de Leagoo Lead 3S besteld en hij is onderweg. Zodra hij binnen is geef ik wel door hoe hij bevalt. Zijn er al die hem in huis hebben ?
ik heb de lead 3 gehad, praktisch hetzelfde als de 3s, was er erg blij mee, maar had hem gekocht om er mee te spelen, dus heeft inmiddels nieuwe eigenaar, zie mijn site in de signature voor de review!

• dop33
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-11-2023
Hoe krijg ik 3g aan de praat?

• krissie100
Apn instellingen goed instellen?

• dop33
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-11-2023
Heb simkaart erin gestoken en verwacht eigenlijk dat het zou werken. Kan je me opweg helpen?

• krissie100
maak je gebruik van een micro(kleine) simkaart of grote(normale) simkaart?

• kees4
  • Laatst online: 19-08-2019
Lead 3S heeft wel meer RAM geheugen (1 GB), dan de Lead 3. Dat is dan ook de reden dat ik hem heb gekocht. Ook ROM geheugen is verdubbeld (van 4 naar 8 GB). Ben benieuwd.

• John Rambo
Volgens mij zijn de producten van Leagoo tot nu toe van goede kwaliteit, hoor er alleen maar positieve dingen over. Laat maar weten hoe de 3S is.
Ik had mijn Leagoo Lead 1 teruggestuurd naar Leagoo en krijg een nieuwe opgestuurd. Erg goede ervaring met de klantenservice daar. Altijd zeer snelle reacties binnen een dag en zeer behulpzaam.

• revolt001
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-06-2015
Hi,

Heb de Lead 1 nu week of 3 in huis, besteld via DX voor rond de 92 euro. geen problemen met inklaren etc. wel ingecalculeert dus viel mee.
Na wat zoeken ook de originele fabrikant gevonden. vanaf 100 stuks al te koop met je eigen logo en betere camera ;-)
Dit is mijn 2e android toestel, eerste was een Vroege Samsung galaxy die heb ik na 2 weken kapot gegooid tegen de muur want niet mee te werken voor een apple/iphone man zoals ik.
Wilde nu een 5,5" android dingetje om een beetje mee te spelen, met name home screens customizen (ik ben ontwerper en mn iphones hebben (nog) geen jailbreak).

Lead ziet er mooi uit zeker voor het geld idd wel kwetsbaar. Leagoo hoesje bij gekocht maar dat geeft geen bescherming en flapt opzij open dat werkt niet bij mij. is helaas niets anders te vinden op het moment volgens mij. merk is zelfs bij de meeste chinezen totaal onbekend.

Ik begin geen IOS/android verhaal want dat is ander topic. het is wel wennen om om te gaan met de omslachtigheid en onnozele kinderbugs in sommige routines en apps. GPS werkt. WIFI is drama. knalt er om de paar minuten uit. moet em sowieso handmatig reset bij elke scheet. lees wel her en der dat die problemen veel voorkomen bij deze android versie. 2x gemaild naar leagoo of zij iets weten maar tot op heden 0 reactie. Mocht het zo zijn dat het een android probleem is wat al langer bekend is dan is dat behoorlijk schandalig dat dat nog niet gefixt is. iemand hier ervaring mee?

Vooralsnog gebruik ik em als speelgoed en zit te pielen met launchers en bijbehorende widgets. manier van werken op dat gebied is voor mij echt dramatisch en amateuristisch opgezet 9 van de 10 keer maar dat zal wel aan mij liggen. ik heb zelf ervaring met UX en UI ontwerpen dus de logica is voor mij vaak er ver te zoeken. ik dwaal af:
helderheid scherm: matig
geluid speakers: erbarmelijk en vervormd
headset: casio 1979 geluid
camera: matig/standaard
het is een mooi uitziende telefoon met specs horend bij de prijs. niets meer en niet minder.
volgende zal een er 1 tussen de 5" en 6" worden met hogere resolutie scherm, dikker batterij en snellere chip nog steeds in de tot 250 euro range en wellicht zie ik daarna wel verder of niet..... Jiayu G6 Advanced/voto X6/Kingzone K1 Turbo/iOcean X8min pro zoiets...

• krissie100
Over de wifi: ik heb 2 routers thuis, de ene doet het goed en valt niet weg, en bij de andere moet ik ook elke 5 minuten handmatig resetten, kan dus aan router liggen

• revolt001
ik heb er 2 liggen/draaien: zon standaard krijg je bij je abbonement ding van UPC en een airport extreme. op beide doen al onze spullen (3x macbook pro/3x iphones/2x samsung smart TV/1x PSP/1x canon printer) het al jaren prima zonder hickups....

• krissie100
revolt001 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:58:
ik heb er 2 liggen/draaien: zon standaard krijg je bij je abbonement ding van UPC en een airport extreme. op beide doen al onze spullen (3x macbook pro/3x iphones/2x samsung smart TV/1x PSP/1x canon printer) het al jaren prima zonder hickups....
Tja, ligt blijkbaar toch ergens aan? Soort router, miscchieb mist ie ondersteuning voor een bepaald type, op school doet de wifi het ook gewoon

• revolt001
al gekeken of het aan de wachtwoord soort lag maar dat was het ook niet. iemand /techneut een idee?

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-11 18:49

NoFearCreations

3DPrint the world!

Iemand in de buurt van Nijmegen die deze telefoon heeft, ben zeer geïnteresseerd, maar wil hem eerst in het echt zien?

---RAWE CEEK!!!---

• krissie100
Sorry, helaas niet, maar kan hen zeker aanraden, alleen je moet wel tegen het formaat kunnen ;)

• Cletje
NoFearCreations schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:36:
Iemand in de buurt van Nijmegen die deze telefoon heeft, ben zeer geïnteresseerd, maar wil hem eerst in het echt zien?
Is in de buurt van Wageningen/Ede een optie voor je? Ik heb een Lead 1 en naar volle tevredenheid.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:41

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik heb er 1 @ Nijmegen

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Goedkoopste die ik nu heb gevonden, bij een betrouwbare shop, is net geen €98 bij Pandawill.

---RAWE CEEK!!!---

• krissie100
NoFearCreations schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 00:08:
Goedkoopste die ik nu heb gevonden, bij een betrouwbare shop, is net geen €98 bij Pandawill.
CooliCool is ie 92 euro
Had je mijn review over de lead 1 al gelezen?

• John Rambo
NoFearCreations schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 00:08:
Ik heb de mijne via aliexpress, daar vind je ze vanaf 97 euro.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

krissie100 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 06:19:
[...]

CooliCool is ie 92 euro
Had je mijn review over de lead 1 al gelezen?
Daar is hij ook gewoon $124, wat uit komt op net geen €98. Maar is CooliCool niet dezelfde shop as eFoxShop? Want daar heb ik slechte ervaringen mee.

[ Voor 20% gewijzigd door NoFearCreations op 03-10-2014 12:00 ]

---RAWE CEEK!!!---

• John Rambo
NoFearCreations schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:59:
[...]

Daar is hij ook gewoon $124, wat uit komt op net geen €98. Maar is CooliCool niet dezelfde shop as eFoxShop? Want daar heb ik slechte ervaringen mee.
Kijk anders gewoon bij dealextreme, 126 dollar.

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-09 09:58
Heb je 'm al binnen?
kees4 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 18:34:

Verwijderd

Goedenavond
Heb vorige week de telefoon binnen gekregen en onwijs tevreden... tot 10 minuten geleden. Ik wil em aanzetten en hij blijft hangen op de helft van de achtergrondfoto.
ik krijgt dus niet de mogelijkheid om te unlocken

Enig idee hoe de Leagoo Lead 1 gereset kan worden?

Grtz Iwan

• John Rambo
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 19:25:
Goedenavond
Heb vorige week de telefoon binnen gekregen en onwijs tevreden... tot 10 minuten geleden. Ik wil em aanzetten en hij blijft hangen op de helft van de achtergrondfoto.

Grtz Iwan
Hangt hij helemaal of kan je nog wel swipen? Al geprobeerd om de accu er uit te halen en opnieuw op te starten?

• Momus
Goedenavond

Grtz Iwan
Aan/uitknop ingedrukt houden...

• Sinned123
krissie100 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:00:
[...]

Tja, ligt blijkbaar toch ergens aan? Soort router, miscchieb mist ie ondersteuning voor een bepaald type, op school doet de wifi het ook gewoon
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Op de tplink met dd-wrt geen probleem.
Beneden op zowel de ziggo router als de nieuwe Asus router wel. Soms doet de Wi-Fi het 5 min, maar soms ook uren.lijkt iets met het slaap beleid zijn.
Het gekke is mijn vrouw heeft met haar doogee dg350 het probleem wel op de ziggo router maar niet op de andere 2.
Dacht namelijk dat het misschien met de chipset te maken had.

Volgende probeersel is dd-wrt op die Asus router gooien en eens zien of dat helpt.

• John Rambo
Ik heb toch het idee dat dit soort problemen aan de router ligt. Ik heb hetzelfde probleem dat wifi er soms uit ligt, maar zowel met chinaphones als met mijn ouwe trouwe HTC Sensation. Ik gebruik deze router nu al 2 jaar ofzo, de eerste 1,5 jaar geen problemen gehad maar nu het laatste half jaar is het drama. Bijna elke dag de router een keer resetten waarna de telefoons weer wifi hebben.

• Cletje
Goedenavond

Grtz Iwan
Gelukt? Loopt ie weer als een zonnetje?

• Cletje
revolt001 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:34:
geluid speakers: erbarmelijk en vervormd
headset: casio 1979 geluid
De speaker gaat nog wel, maar de oortjes (met microfoon) zijn denk ik vooral bedoeld om handsfree te telefoneren; ze zijn inderdaad verschrikkelijk met muziek. De eenvoudigste Sony's zijn al een verademing, het geluid dat uit de Lead 1 zèlf komt is dus zo slecht nog niet. Iemand een tip voor een goede set oortjes, zo mogelijk met microfoon? Bijvoorbeeld de Xiaomi Piston Earphone 2 (niet de namaak versie)? Iemand ervaring daarmee in de Lead 1?

• Cletje
revolt001 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:34:
Lead ziet er mooi uit zeker voor het geld idd wel kwetsbaar. Leagoo hoesje bij gekocht maar dat geeft geen bescherming en flapt opzij open dat werkt niet bij mij. is helaas niets anders te vinden op het moment volgens mij. merk is zelfs bij de meeste chinezen totaal onbekend.
Ik heb de volgende hoes aangeschaft. Goede kwaliteit en stevig. Biedt geweldige bescherming, maar is daardoor wel aan de dikke kant.

• John Rambo
Even een update over mijn Lead 1. Leagoo zou een nieuw toestel hebben opgestuurd welke onderweg zou zijn van Leagoo naar mijn adres. Tot op heden helaas nog niks ontvangen. Gisteren Leagoo gemaild en weer een snelle reply. Ik heb een trace code gekregen, maar als ik deze invoer dan krijg ik het volgende: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rFXriQJ.jpg
Blijkbaar is het pakket dus al afgeleverd op 13 oktober, maar niet bij mij. Helaas kan je via de postnl international site niet zien naar welk adres het gegaan is. Nu een klantenservice bericht bij PostNL achtergelaten (binnen 2 dagen reactie beloven ze) en Leagoo nogmaals gemaild of ze kunnen bevestigen dat het inderdaad naar mijn adres gegaan is. :'(

• krissie100
Kut dat het teruggestuurd is ;( komt wel vaker voor dat die Chinezen het adres op een snuggere manier op het pakje zetten en het dus wordt teruggestuurd... hoezo extra kosten maken voor niks ;)
Pagina: 1 2 Laatste