Even weer een update over mijn garantie ervaringen met Leagoo. Zoals hierboven al vermeld had Leagoo eind September een vervangende Lead 1 mijn kant op gestuurd. Deze was op 10 oktober in Nederland en is op 13 oktober volgens PostNL teruggestuurd naar China. Op de PostNL site staat dat het op 13 oktober is "afgeleverd" maar na bellen en mailen bleek dus dat het retour was. Inmiddels heen en weer gemaild met PostNL en Leagoo. Leagoo beweert dat ze nog geen retourzending hebben ontvangen en uit hun laatste mail bleek min of meer dat ze mij niet echt geloven. Iets wat ik ook helemaal begrijp omdat die handige PostNL track&trace aangeeft dat het pakket "afgeleverd" is. Leagoo kan mijn beweringen ook verder niet verifieren natuurlijk omdat ze geen bericht hebben gehad van douane of PostNL over de retourzending. PostNL zegt dat ze alleen kunnen zien dat het retour gegaan is, volgens iemand die ik aan de telefoon had heeft de douane dat gedaan om onbekende redenen die alleen op het pakket vermeld staan. Ik heb nu de vraag open staan bij PostNL of ze mij aan een tracking code kunnen helpen. Uit een latere email van PostNL begreep ik wel dat het pakket ook een PostNL code (3Sxxx) heeft gekregen, hierdoor is het mij ook niet duidelijke of de douane het nu heeft geretourneerd of PostNL. Ook deze vraag staat nog open.
Heeft iemand ooit een vergelijkbare situatie meegemaakt?
EDIT 2: Zojuist met PostNL gebeld, nu weer iemand aan de lijn die beweerd dat het mogelijk niet terug is naar China maar nog gewoon in NL is

Mijn eerste PostNL contact (telefonisch en mail) beweerde dat het retour was maar dit is dus niet zeker. Omdat het een 3S code heeft gekregen is het waarschijnlijk in handen van PostNL en niet de douane.. grrrrr. De enige mogelijkheid om hier achter te komen is door de verzender een onderzoek te laten starten bij het postbedrijf.
Edit: ik post dit ook even in het levertijden topic omdat daar wat meer mensen in kijken.
[
Voor 15% gewijzigd door
John Rambo op 06-11-2014 11:25
]
“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)