Moah, ik ben anders blij dat ik de 64Gb versie gekocht heb. Zo vervelend om er een otc kabel en stick bij aan te hangen als die 16Gb vol is.dutchgio schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:15:
Wat je goedkoop vind..
De 16gb versie was eerder nog voor 200 euro op te halen
Verwijderd
Ik had het gezien hoor; ik kijk uiteraard naar de data die voor mij relevant isFlowDesign schreef op zondag 16 november 2014 @ 11:19:
Wellicht was je al wat slaperig, te lang naar het beeldscherm zitten staren?
Als ik zeker zou weten dat het daarbij zou blijven zou ik het wel overwegen, maar het risico dat er nog weer een bups douanekosten bovenop komt is me te groot.GadgetGuy schreef op zondag 16 november 2014 @ 12:23:
Als je de Xiaomi mi3 64gb nu heel goedkoop wil kopen moet je deze link eens checken: http://www.to2c.com/xiaomi-m3-mi3-basic-64g.html![]()
Dit is een weekenddeal dus alleen nog vandaag
Misschien ook niet, dan is de OnePlus One alweer binnen bereik. Ik vind de Mi3 mooier, de OnePlus One is technisch weer superieur.
Ik lees over verschillende geheugengroottes van 16 GB tot 128 GB. Als dat klopt zou het een andere positionering betekenen, wat ook weer strookt met het bericht dat de Note 2 zou moeten concurreren met de Meizu MX4.Gsus86 schreef op zondag 16 november 2014 @ 12:04:
Ik heb alleen wel mijn twijfels over de prijs. Als die voor 1499 yuan verkocht zou worden,dan is de prijs gelijk aan de Mi3 met een Snapdragon 800 CPU die sneller is dan Snapdragon 615. Ik verwacht eerder een prijs rond de 1300-1400 yuan. Natuurlijk is het beeldscherm van Mi3 kleiner dan de verwachte Note 2 en heeft het geen dual sim, maar de Mi3 is nog steeds een prima telefoon voor die prijs.
Ik hoop echter wel dat de externe SD-card en andere interessante kenmerken van de Note behouden blijven. Aan de andere kant, het zijn geruchten en wie weet zijn er wel twee komende modellen op één hoop gegooid. Wat mij betreft heeft het ding weinig nodig - een FHD-scherm en Snapdragon 615 en verder gelijk aan de Note 4g is ideaal. Misschien iets dunner, als dat zonder consequenties voor de batterij kan uiteraard. Die moet gewoon lekker stevig blijven, functie voor vorm.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2014 18:21 ]
Ik lees nu al even mee, maar waar ik weinig info over tegen kom dat zijn de camera's, ik zie alleen 13mp, 8mp etc etc. Maar hoe herken je nou een redelijke camera?
Ik zit een beetje te kijken naar toestellen met 2GB / Qualcomm Quad of MTK Octa / 720p+ onder de 150,-
Nou had ik de Redmi Note, zte v5 max en nog wat andere toestellen gezien maar ik heb echt geen zin in zo'n enorm slechte camera.. ik verwacht geen s5 of iphone qualiteit maar echt beroerd moet het ook niet zijn.. tips?
Ik zit een beetje te kijken naar toestellen met 2GB / Qualcomm Quad of MTK Octa / 720p+ onder de 150,-
Nou had ik de Redmi Note, zte v5 max en nog wat andere toestellen gezien maar ik heb echt geen zin in zo'n enorm slechte camera.. ik verwacht geen s5 of iphone qualiteit maar echt beroerd moet het ook niet zijn.. tips?
-
Lees reviews en bekijk de foto's die er meestal bij staan; zijn er genoeg. De camera's in budget phones zijn meestal matig/redelijk met goed licht maar slecht in het donker. Wat jij slecht of goed vindt denkt een ander misschien anders over. Bekijk daarom reviews en foto samples en trek zelf je conclusies.xheroxkefx schreef op zondag 16 november 2014 @ 18:55:
Ik lees nu al even mee, maar waar ik weinig info over tegen kom dat zijn de camera's, ik zie alleen 13mp, 8mp etc etc. Maar hoe herken je nou een redelijke camera?
Verwijderd
Reviews, reviews en reviews. Er is geen andere manier om dit vast te stellen, niet alleen op basis van de mening van de reviewers, maar ook samples die je zelf kunt bekijken.xheroxkefx schreef op zondag 16 november 2014 @ 18:55:
Maar hoe herken je nou een redelijke camera?
De Note en de RedMi 1S hebben volgens de reviews behoorlijke camera's. Ik heb daar zelf ook op gelet, want de camera is wat mij betreft één van de meer relevante zaken die goed moet zijn. Niet alleen goed voor hun prijsklasse, maar als ik de verhalen mag geloven zelfs goed in het algemeen. Er zijn telefoons met betere camera's, maar er zijn ook high-end toestellen met slechtere camera's te vinden.Nou had ik de Redmi Note, zte v5 max en nog wat andere toestellen gezien maar ik heb echt geen zin in zo'n enorm slechte camera.. ik verwacht geen s5 of iphone qualiteit maar echt beroerd moet het ook niet zijn.. tips?
Het blijft uiteraard wel een telefoon, dus verwacht geen wonderen
Verwijderd
Wat zijn eigenlijk de ervaringen qua OS updates bij de Chinese Android smartphones? Zijn die vrij vlot of is dat ook erg afhankelijk van het merk?
Ik ga waarschijnlijk voor de ZP999, maar dat zou mijn eerste Chinese smartphone worden, en deze draait op KitKat. Zelf heb ik er dus geen ervaring mee.
Ik ga waarschijnlijk voor de ZP999, maar dat zou mijn eerste Chinese smartphone worden, en deze draait op KitKat. Zelf heb ik er dus geen ervaring mee.
Verwijderd
Ik zou, tenzij het tegendeel bewezen is, nergens vanuit gaanVerwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 21:50:
Wat zijn eigenlijk de ervaringen qua OS updates bij de Chinese Android smartphones? Zijn die vrij vlot of is dat ook erg afhankelijk van het merk?
De toestellen die je opnoemt en ongeveer alles vanaf die prijsklasse heeft een prima camera. Bijna allemaal een Sony Exmor. De meeste met een IMX135, sommige zelfs een IMX214 hoewel die toch meestal in de iets duurdere modellen zitten.xheroxkefx schreef op zondag 16 november 2014 @ 18:55:
Bij daglicht maken die zo goed als allemaal gewoon goede foto's, bij nacht hangt het erg van de lenzen af en het diafragma en wel/geen OIS.
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Je hoeft niet meer in China te bestellen voor een goedkoop chinees mobieltje. 
http://mobiel.hema.nl/nl/
@Momus
Want je hebt er al mee gewerkt?
@_Arthur
Thanks, die zag ik nog niet.
@Momus
Want je hebt er al mee gewerkt?
@_Arthur
Thanks, die zag ik nog niet.
[ Voor 29% gewijzigd door voil op 17-11-2014 09:35 ]
Nou, ik zou deze niet aanbevelen. Maar okay.voil schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:16:
Alhoewel de duurdere variant nog best een redelijk toestel is.
[ Voor 10% gewijzigd door Momus op 17-11-2014 09:27 ]
En al een stukje dat door kan gaan als een snelle review van de H5: http://www.telegraaf.nl/d...Hema_smartphone_H5__.htmlvoil schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:16:
ik heb inmiddels een week de INEW V3 plus met octacore processor en 5" scherm , het enige wat dit toestel naar mijn idee mist is 4g en nfc , ben er tevreden mee, had een htc one m7 , batterij ondanks dat dit een kleine is gaat bij mij langer mee als de htc , geen bloatware en mooi afgewerkt , zwarte uitvoering , via AE netjes met hoesje en schermprotector Ik moet nog even onderzoeken of nfc mischien wel mogelijk is aangezien de contactpuntjes wel in het toestel zitten.
edit: gps werkt goed , accu gaat bij mij net zolang mee als de htc one m7 die ik heb ,
edit: gps werkt goed , accu gaat bij mij net zolang mee als de htc one m7 die ik heb ,
[ Voor 8% gewijzigd door spridgets op 17-11-2014 10:38 ]
hoe is de accuduur van de INEW V3 plus? Zie dat de accu namelijk niet zo groot is? En functioneert de GPS naar behoren?
Ik vind hem mooier dan die dingen van de Aldi. Voor wie liever in NL koopt toch een aardige optie. Beter dan zo'n schimmig bedrijfje dat Chinaphones importeert en voor een vergelijkbare prijs verkoopt en de garantie van aldi schijnt ruk te zijn na 30 dagen, zag ik bij Radar._Arthur schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:30:
[...]
En al een stukje dat door kan gaan als een snelle review van de H5: http://www.telegraaf.nl/d...Hema_smartphone_H5__.html
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Ik weet niet of het klopt, maar het zou mij niet verbazen als de Hema H3 een Zopo ZP590 is. En de Hema H5 lijkt wel erg op de ZP980 (wel afwijkende specs)
De H5 lijkt mij een Jiayu.KlaasKlaas schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:26:
Ik weet niet of het klopt, maar het zou mij niet verbazen als de Hema H3 een Zopo ZP590 is. En de Hema H5 lijkt wel erg op de ZP980 (wel afwijkende specs)
Volgens mij even bij de Hema langs en even de batterij oplichten..
AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64
Je kan die HEMA mobiels/tablet alleen nog maar via internet bestellen. Pas vanaf 8 december zijn ze echt in de winkel te koop.
De H5 heeft exact het uiterlijk van de Zopo Zp 1000, maar met andere specs.KlaasKlaas schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:26:
Inderdaad, het is de ZP1000s.
[ Voor 38% gewijzigd door Momus op 17-11-2014 11:18 ]
Als ik het zo zie heeft die ZP1000s een pricetag van rond de 199euro bij wat Nederlandse webshops. Dan is 165euro bij de Hema toch heel erg scherp geprijsd.Momus schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:16:
Inderdaad, het is de ZP1000s.
Ik zou je vraag (ook) op het iNew V3 ervaringen topic plaatsen.vingibson schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:09:
hoe is de accuduur van de INEW V3 plus? Zie dat de accu namelijk niet zo groot is? En functioneert de GPS naar behoren?
[iNew V3] Ervaringen & Discussie
Ja, goeie tip! dank je wel.. ff verder kijken dan mijn neus lang is
Moet wel snel een hoesje omheen denk ik, want je moet wel lef hebben om met een branded HEMA telefoon rond te lopen! :-)Hyp Hyper schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:11:
[...]
Ik vind hem mooier dan die dingen van de Aldi. Voor wie liever in NL koopt toch een aardige optie. Beter dan zo'n schimmig bedrijfje dat Chinaphones importeert en voor een vergelijkbare prijs verkoopt en de garantie van aldi schijnt ruk te zijn na 30 dagen, zag ik bij Radar.
Klopt, de telefoons komen bij zopo vandaan. Een merk wat ik nu in bezit heb en tevreden over ben.KlaasKlaas schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:26:
De eerste revieuws zijn niet slecht voor de H5.
Schijnt toch heel wat te krijgen voor je geld.
De tablet ervaring is niet om over naar huis te schrijven.
Maar natuurlijk heeft ieder zo zn eigen eisenpakket
[ Voor 5% gewijzigd door eddie02 op 17-11-2014 18:30 ]
Hahaha ja... sta je wel een beetje lullig naast iemand met een iPhone.Kasj schreef op maandag 17 november 2014 @ 16:53:
[...]
Moet wel snel een hoesje omheen denk ik, want je moet wel lef hebben om met een branded HEMA telefoon rond te lopen! :-)
Maarja.. nog altijd beter dan een Wibratelefoon.
Maar een Wolfgang toestel hebben mensen dan weer geen problemen mee?
Zijn er nog mensen die meer de Elephone G4 besteld hebben?
Zijn er nog mensen die meer de Elephone G4 besteld hebben?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Verwijderd
Hallo,
Ik ben al een tijdje dit forum aan het volgen, dankzij o.a. jullie heb ik vorig jaar kennis gemaakt met de Chinese smartphone-markt. Ik ben momenteel in het bezit van een Jiayu g3 en sindsdien heb ik al 10 mensen overtuigd om ook zo een te kopen
Nu vind ik het tijd voor iets nieuws, maar de keuze is te groot, daarom roep ik jullie hulp in!
Ik ben op zoek naar een smartphone met de volgende eigenschappen:
- prijs: 250€-max 300€
- scherm: liefst max 5"
- batterij 3000 mah (of gewoon een goede batterij)
- processor: naar ik mij goed geinformeerd heb is alles goed, behalve degene met MT en onder 90 op het einde
- camera: het liefst een goede, is niet HET belangrijkste
- het liefst een dualsim aangezien ik ook een kaartje van mijn werk heb
- geheugen: het liefst uitbreidbaar met een sd kaart (alhoewel dat helemaal de trend niet meer is)
Ik vind vooral de Meizu x4 een prachtige gsm, maar jammer genoeg is de prijs + geen dualsim een nadeel.
Hebben jullie suggesties?
Alvast bedankt!!
Ik ben al een tijdje dit forum aan het volgen, dankzij o.a. jullie heb ik vorig jaar kennis gemaakt met de Chinese smartphone-markt. Ik ben momenteel in het bezit van een Jiayu g3 en sindsdien heb ik al 10 mensen overtuigd om ook zo een te kopen
Nu vind ik het tijd voor iets nieuws, maar de keuze is te groot, daarom roep ik jullie hulp in!
- processor: naar ik mij goed geinformeerd heb is alles goed, behalve degene met MT en onder 90 op het einde
- geheugen: het liefst uitbreidbaar met een sd kaart (alhoewel dat helemaal de trend niet meer is)
Ik vind vooral de Meizu x4 een prachtige gsm, maar jammer genoeg is de prijs + geen dualsim een nadeel.
Alvast bedankt!!
Hallo Medetweakers ,
Nou is gisteren mijn Samsung Note 3 overleden triest maar goed hij was verzekerd dus komt er spoedig een nieuwe aan .
Maar los daarvan opeens zat ik dus zonder toestel nou had ik nog een oude Motorola liggen dus ik was weer bereikbaar maar geen app of smartfuncties
Nou ben ik de Coolpad F2 tegengekomen op to2c en dat ziet er wel goed uit wat betreft specs en prijs .
Ik wil deze namelijk bestellen en natuurlijk gaan testen maar belangrijker ook als backup toestel gaan gebruiken.
http://www.to2c.com/coolpad-f2-2g-ram-16gb-rom.html
De Soc die erin zit heeft best goede specs en support ook nog eens 4G LTE
Wat ik nou niet kan vinden zijn goede reviews over deze soc .
Heeft iemand ervaring met deze Snapdragon 615 of nog beter de Coolpad F2 ??
Nou is gisteren mijn Samsung Note 3 overleden triest maar goed hij was verzekerd dus komt er spoedig een nieuwe aan .
Maar los daarvan opeens zat ik dus zonder toestel nou had ik nog een oude Motorola liggen dus ik was weer bereikbaar maar geen app of smartfuncties
Nou ben ik de Coolpad F2 tegengekomen op to2c en dat ziet er wel goed uit wat betreft specs en prijs .
Ik wil deze namelijk bestellen en natuurlijk gaan testen maar belangrijker ook als backup toestel gaan gebruiken.
De Soc die erin zit heeft best goede specs en support ook nog eens 4G LTE
De kans dat er iemand ervaring de soc of het toestel heeft is kleiner dan 0,1%.diquan2001 schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:09:
Hallo Medetweakers ,
Maar los daarvan opeens zat ik dus zonder toestel nou had ik nog een oude Motorola liggen dus ik was weer bereikbaar maar geen app of smartfuncties![]()
De Soc die erin zit heeft best goede specs en support ook nog eens 4G LTE![]()
Xiaomi Mi4?Verwijderd schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:38:
Hallo,
Alvast bedankt!!
De Meizu Mx4 zit ook net binnen het budget toch?
Anders misschien even paar dagen wachten tot de MX4 Pro aangekondigt is. (19 november)
Misschien zorgt dat voor een prijsdaling van de MX4 zelf.
Ook komt Nubia met een aankondiging op 19 november.
Oh is deze te nieuw of zo slecht ?
Ik heb wel gezien dat hij in een HTC Desire 820 word gebruikt maar andere toestellen kon ik niet zo snel vinden met deze Soc erin .
Ik heb wel gezien dat hij in een HTC Desire 820 word gebruikt maar andere toestellen kon ik niet zo snel vinden met deze Soc erin .
Momus schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:13:
[...]
De kans dat er iemand ervaring de soc of het toestel heeft is kleiner dan 0,1%.
Zopo 3X voor $299 met 4G NL banden
http://www.oppomart.com/zopo-3x.html
http://www.zopomobileshop...e-mt6595m-smartphone.html
Verwijderd
Ja maar meizu mx4 heeft geen dual sim, ik ben het gewoon van mijn Jiayu en het is wel supergemakkelijk ipv 2 telefoons...Bron schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:14:
[...]
Xiaomi Mi4?
De Meizu Mx4 zit ook net binnen het budget toch?
Anders misschien even paar dagen wachten tot de MX4 Pro aangekondigt is. (19 november)
Misschien zorgt dat voor een prijsdaling van de MX4 zelf.
Ook komt Nubia met een aankondiging op 19 november.
voor de rest is het echt de telefoon die ik wil (goede batterij, camera, topdesign, het design van het besturingssysteem vind ik ook strak, ...)
ik denk ook dat hij een price cut zal krijgen als de x pro uitkomt, ik hoop er toch alleszins op
Misschien nog 1 bijkomend vraagje=
via welke site bestellen jullie ? Ik kocht vroeger op mixeshop.com, heel tevreden van, maar misschien zijn er nog betere?
Verwijderd
thanks voor de tip! ziet er mij een goede prijs-kwaliteit verhouding uit!NVT schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:47:
http://www.banggood.com/I...-Smartphone-p-955278.html
mooi klein telefoontje dat aan alles voldoet? behalve de 4G 800 band?
voor sommigen hier denk ik heel interessant.
Geinig apparaatje, maar volgens mij voor 4,2 inch wel relatief groot? Met die afmetingen heb je ook bijna 4,7 inch toestellen.krissie100 schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:15:
Jammer dat de batterij vast is ingebouwd, zoals ook hierboven staat is de telefoon kwa afmeting even groot als mijn 4.5 inch thl… verder wel een leuk phonetje…krissie100 schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:15:
[ Voor 10% gewijzigd door intraxi op 17-11-2014 21:34 ]
Ben benieuwd of ze 2 jaar garantie kunnen bieden.voil schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:16:
Gaat niet zo goed met HEMA schijnt het..
Originele namen dat weer wel.
Iemand enig idee om welke Chinese toestellen het gaat?
Ik zou gewoon eens verder lezen voor je reageert.zeg_ik_niet schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:48:
[...]
Ben benieuwd of ze 2 jaar garantie kunnen bieden.
Gaat niet zo goed met HEMA schijnt het..
Originele namen dat weer wel.![]()
Iemand enig idee om welke Chinese toestellen het gaat?
Dat kon niet eerder dan nu, Jij had het laatste bericht gepost, hoe moet ik dan verder lezen?Momus schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:55:
[...]
Ik zou gewoon eens verder lezen voor je reageert.
Excuus voor mijn post, ik had een pagina overgeslagen waar alles stond.
Verwijderd
Wel raar dat er geen enkele deftige review te vinden is.NVT schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:47:
Heeft er iemand ervaring met deze?
Waarom vindt iedereen het raar dat er amper reviews te vinden zijn van toestellen die amper uit zijn? Ga eerst eens lezen over het toestel voor je conclusies trekt.Verwijderd schreef op maandag 17 november 2014 @ 22:07:
[...]
Wel raar dat er geen enkele deftige review te vinden is.
Heeft er iemand ervaring met deze?
Dat lijkt me een leuk ding om mee te spelenkrissie100 schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:15:
Alst goed is mag het ook gezegd worden eh makker
Heeft die chip trouwens standaard geen glonass support? Dat zou het wel een ongeloofelijk goedkoop ding maken.
[ Voor 15% gewijzigd door Robinator op 17-11-2014 22:54 ]
Verwijderd
Helaas Mediatek, dat is dan wel weer jammer. Dan is een Moto G 2014 toch interessanter in mijn ogen, als je graag een Nederlandse garantie hebt.voil schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:16:
Overigens verbaast het nieuws dat Hema in zwaar weer zou zitten me wel, ze zijn in het buitenland juist als een gek uit aan het breiden. Dat is doorgaans niet wat een bedrijf doet als het aan de afgrond staat.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2014 23:26 ]
Yep, heeft ie. Snapdragon 400, zelfde als mijn ZTE V5robin-sips2 schreef op maandag 17 november 2014 @ 22:50:
[...]
Dat lijkt me een leuk ding om mee te spelendas nu eens een mooie budget phone met mooie specs
Alst goed is mag het ook gezegd worden eh makker
Heeft die chip trouwens standaard geen glonass support? Dat zou het wel een ongeloofelijk goedkoop ding maken.
Maar voor een toestel met een 4,2" scherm en slechts 2050 mAh accu is ie wel kansloos groot en zwaar. Dan kun je beter een ZTE V5 1GB nemen voor ongeveer hetzelfde geld lijkt mij.
[ Voor 16% gewijzigd door FlowDesign op 17-11-2014 23:34 ]
Heb je wel gelijk in, hoewel de grootte voor mij toch bepalend is, ik vind mijn Redmi al wat aan de grote kant. En de laatste roms zijn echt ruk, kben bezig om een degelijke rom te bouwen op basis van Emui (just for fun) het is erg gesteld met de Redmi's hun software vind ik, De miui port op mijn Lenovo s750 vroeger was pakken beter....FlowDesign schreef op maandag 17 november 2014 @ 23:29:
[...]
Yep, heeft ie. Snapdragon 400, zelfde als mijn ZTE V5
Maar voor een toestel met een 4,2" scherm en slechts 2050 mAh accu is ie wel kansloos groot en zwaar. Dan kun je beter een ZTE V5 1GB nemen voor ongeveer hetzelfde geld lijkt mij.
Lenovo A8 A806 - Cubot Zorro - Coolpad F1 Plus.
Welke is de beste prijs/kwaliteit ?
http://www.to2c.com/origi...g-ram-16gb-rom-13-0m.html
http://www.to2c.com/cubot-zorro-001-1gb-ram-8gb-rom.html
http://www.to2c.com/coolpad-f1-plus-ram-1gb-rom-8gb.html
De Infocus M512 is ook nog in de running ...
Over de Lenovo A8 wordt slechts weinig gesproken door tweakers, wat volgens mij geen goed teken is. Nochtans is Lenovo een A-merk en heeft die phone prima specs. De Cubot Zorro is nieuw dus dat is een gokje, maar Cubot lijkt mij een redelijk betrouwbaar merk ?
De Coolpad F1 Plus lijkt mij ook prima, maar over Coolpad vind ik maar bitter weinig (nochtans een van de grootste merken in China).
Over de Lenovo A8 wordt slechts weinig gesproken door tweakers, wat volgens mij geen goed teken is. Nochtans is Lenovo een A-merk en heeft die phone prima specs. De Cubot Zorro is nieuw dus dat is een gokje, maar Cubot lijkt mij een redelijk betrouwbaar merk ?
De Coolpad F1 Plus lijkt mij ook prima, maar over Coolpad vind ik maar bitter weinig (nochtans een van de grootste merken in China).
Lenovo is juist de 'safe' keuze; weet niet waar die slechte verhalen vandaan komen maar is juist een goed merk en betrouwbaar qua bouwkwaliteit.
De prijzen verschillen niet veel. Dat ligt redelijk bij elkaar in de buurt, daarvoor hoef je het niet te doen. Ook qua specs zijn ze niet heel verschillend.
De Lenovo heeft naast z'n bekendheid ook 2gb RAM.
De Zorro heeft dan weer 4g op 800mhz, wat de andere 2 niet hebben.
De coolpad is niet erg onderscheidend en valt daardoor al af.
Hoef je alleen nog de afweging te maken of je 4g op 800mhz nodig hebt tegenover 2gb RAM en een erkend kwaliteitsmerk, waar Cubot meer een budgetmerk is.
De prijzen verschillen niet veel. Dat ligt redelijk bij elkaar in de buurt, daarvoor hoef je het niet te doen. Ook qua specs zijn ze niet heel verschillend.
De Lenovo heeft naast z'n bekendheid ook 2gb RAM.
De Zorro heeft dan weer 4g op 800mhz, wat de andere 2 niet hebben.
De coolpad is niet erg onderscheidend en valt daardoor al af.
Hoef je alleen nog de afweging te maken of je 4g op 800mhz nodig hebt tegenover 2gb RAM en een erkend kwaliteitsmerk, waar Cubot meer een budgetmerk is.
Die Lenovo is Single SIM toch? Daardoor wordt ie hier weinig gekocht.
Tja, enig plusje is dat ie wat 4G banden ondersteunt. Verder lijkt het me ook een vrij lomp ding met relatief klein scherm. (overigens is de Moto G ook 11 mm dik)FlowDesign schreef op maandag 17 november 2014 @ 23:29:
[...]
Yep, heeft ie. Snapdragon 400, zelfde als mijn ZTE V5
Als 4G niet uitmaakt en 5" te groot is, zou ik eerder de Xiaomi 1S met Qualcomm aanraden voor dat geld en als 4G wel uitmaakt en het scherm groter mag, een beetje bijleggen en de Cubot Zorro nemen, want die heeft de hele NL 4G meuk aan boord.
Van zowel de Foxonn en Cubot weten we natuurlijk niet wat de kwaliteit is. Qualcomm zie ik wel als een plus.
[ Voor 7% gewijzigd door Hyp Hyper op 18-11-2014 08:45 ]
Mijn vrouw loopt met een infocus rond, erg positieve ervaringen mee. Zij heeft een M310 van ~75 euro maar die verslaat met gemak denk ik telefoons uit de zelfde prijsklasse en kan zich meten telefoons die net een paar tientjes meer kosten. Je moet echter wel in de gaten houden dat voor een Infocus er vrijwel geen support gaat zijn, het is echt een Chinees merk dat zich alleen richt op China en niet op het westen. De website van Infocus is alleen in het Chinees en standaard zal er geen multi language rom op staan, hou dat goed in de gaten. De M310 die ik gekocht heb via Aliexpress is door de verkoper daar voorzien van een multi lang en root. Hiervan heb ik gelijk een backup gemaakt voor in het geval dat. Als je geen veeleisende gebruiker bent kan het een prima telefoon zijn, als je wat meer wilt met je telefoon zou ik wat anders kiezen.BuyCheap schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 03:07:
Lenovo A8 A806 - Cubot Zorro - Coolpad F1 Plus.
“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)
Mwa, als ze er goed 'beschermende' (
) hoesjes bij verkopen waardoor je dat ook niet meer ziet misschien
Ze hadden ze beter als Zopo kunnen verkopen
Ze hadden ze beter als Zopo kunnen verkopen
Dat past niet binnen het Hema beleid want ze willen alles onder de naam van Hema verkopen.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Verwijderd
Bovendien hebben ze ook een aangepaste versie met net andere specs naar Hema-eisen, dan is onder een andere naam ook lastig.Quad schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:11:
Dat past niet binnen het Hema beleid want ze willen alles onder de naam van Hema verkopen.
Ik denk eigenlijk dat Hema het als merknaam in Nederland beter zal doen dan Zopo.
In het algemeen verkopen ze geen rotzooi.
In het algemeen verkopen ze geen rotzooi.
Voor de liefhebbers, ik heb afgelopen donderdag de THL T6 Pro* binnen gekregen. Enige twijfelgevalletje was de ROM (geen chinameuk, bloatware, wel dutch support, etc :-)) en de batterijduur van 1900mAh. Vooralsnog bevalt hij erg goed - zal over een aantal weken als 'ie wat ingeburgerd is nog een lange(re) review schrijven.
Korte review:
+ROM praktisch stock Android - 5 Chinese apps verwijdert en dat was het
+Batterij valt me allerzins mee (mijn oude Huawei G510 moest ik twee tot driemaal daags opladen, deze is pas op 60% na thuiskomst van het werk)
+Verdraaid helder scherm (JDI)
-GPS krijgt maar moeizaam een fix en blijft switchen tussen ok/matig
+/-Camera is een 8MP maar heb hier vooralsnog geen prachtig geschoten plaatjes uit kunnen vissen (altijd in het donker op een terras - bij kaarslicht - dus wellicht ligt dit aan mij :-)). Edit: ik ben een idioot, het ligt inderdaad aan mij. Het plasticje zat er nog overheen.
-Telefoon voelt 'Acer-ish' aan. Lees: 'ben ik nu dit klepje aan het open maken of breek ik 'm zometeen door midden?'
Kleinere frustraties:
-Stock launcher kan apps niet sorteren op alfabet in het menu. Opgelost met de Google Now launcher.
*http://www.tinydeal.com/thl-t6-pro-5-ips-hd-mtk6592m-octa-core-android-44-3g-phone-p-137498.html
Korte review:
+ROM praktisch stock Android - 5 Chinese apps verwijdert en dat was het
+Batterij valt me allerzins mee (mijn oude Huawei G510 moest ik twee tot driemaal daags opladen, deze is pas op 60% na thuiskomst van het werk)
+Verdraaid helder scherm (JDI)
-GPS krijgt maar moeizaam een fix en blijft switchen tussen ok/matig
+/-Camera is een 8MP maar heb hier vooralsnog geen prachtig geschoten plaatjes uit kunnen vissen (altijd in het donker op een terras - bij kaarslicht - dus wellicht ligt dit aan mij :-)). Edit: ik ben een idioot, het ligt inderdaad aan mij. Het plasticje zat er nog overheen.
-Telefoon voelt 'Acer-ish' aan. Lees: 'ben ik nu dit klepje aan het open maken of breek ik 'm zometeen door midden?'
Kleinere frustraties:
-Stock launcher kan apps niet sorteren op alfabet in het menu. Opgelost met de Google Now launcher.
*http://www.tinydeal.com/thl-t6-pro-5-ips-hd-mtk6592m-octa-core-android-44-3g-phone-p-137498.html
[ Voor 4% gewijzigd door vivenator op 18-11-2014 15:13 ]
Hema wordt aangeklaagd door ZOPO vanwege imitatie van hun producten.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/55...-imitaties-van-ZOPO.dhtml
Gsus86 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:54:
[ Voor 4% gewijzigd door Hyp Hyper op 18-11-2014 14:07 ]
Dus die Chinezen denken dat ze op hun clones patent kunnen aanvragen zodat ze niet gecloned worden?
Bizar.
Bizar.
Verwijderd
Het vervelende is dat ze nog wel eens gelijk zouden kunnen krijgen ook. Als westers bedrijf maak je geen schijn van kans tegen Chinezen die spullen voor de Chineze markt kopiëren, maar HEMA dient zich gewoon aan de regels te houden op de Europese markt. Als een rechthebbende dan moeilijk doet ben je gezien.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2014 14:14 ]
Aldus de website van ZOPO Benelux.
DE GERUCHTEN OVER DE HEMA H3 en HEMA H5 ZIJN WAAR.
17-11-2014
HEMA H3 en HEMA H5 zijn inderdaad kloon / imitatie versies van ZOPO toestellen.
Het gaat om de volgende modellen:
-ZP1000S MILLIA
-ZP590 BUDGET
Als merkrechthouder van ZOPO in de Benelux is er door ZOPO BENELUX geen toestemming verleend aan HEMA om de kloon / imitatie modellen H5 en H3 te mogen verkopen in Nederland. Wij verlenen voor deze toestellen van HEMA dus ook geen service of garantie.
ZOPO BENELUX zal er alles aan doen om kloon / imitatie modellen van ZOPO producten uit de markt te halen om niet geassocieerd te worden met kloon / imitatie en de kwaliteit van originele ZOPO producten te waarborgen.
INMIDDELS ZIJN ER GERECHTELIJKE STAPPEN GESTART OM DE INVOER VAN DEZE IMITATIE MODELLEN TE STOPPEN.
17-11-2014
-ZP1000S MILLIA
-ZP590 BUDGET
Als merkrechthouder van ZOPO in de Benelux is er door ZOPO BENELUX geen toestemming verleend aan HEMA om de kloon / imitatie modellen H5 en H3 te mogen verkopen in Nederland. Wij verlenen voor deze toestellen van HEMA dus ook geen service of garantie.
ZOPO BENELUX zal er alles aan doen om kloon / imitatie modellen van ZOPO producten uit de markt te halen om niet geassocieerd te worden met kloon / imitatie en de kwaliteit van originele ZOPO producten te waarborgen.
INMIDDELS ZIJN ER GERECHTELIJKE STAPPEN GESTART OM DE INVOER VAN DEZE IMITATIE MODELLEN TE STOPPEN.
Deze heb ik ook op mijn shortlist staan ter vervanging van mijn HTC One S, dus ik ben blij te lezen dat je er tot op heden tevreden over bent.vivenator schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:44:
Voor de liefhebbers, ik heb afgelopen donderdag de THL T6 Pro* binnen gekregen. Enige twijfelgevalletje was de ROM (geen chinameuk, bloatware, wel dutch support, etc :-)) en de batterijduur van 1900mAh. Vooralsnog bevalt hij erg goed - zal over een aantal weken als 'ie wat ingeburgerd is nog een lange(re) review schrijven.
.
.
.
Het gaat nu nog tussen de (dure) ZTE Z7 Nubia mini of deze. Gezien het prijsverschil is deze misschien wel de beste, kan ik over een jaartje weer een andere kopen voor het prijsverschil
Kan je nog even letten of je verbetering ziet bij de GPS, deze is toch wel redelijk belangrijk voor mij.
[ Voor 34% gewijzigd door ovaal op 18-11-2014 14:48 . Reden: verkorten quote ]
Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G
Doe ik, maar ik ga er stiekem wel van uit dat ik geen updates meer ga krijgen vanuit THLovaal schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:47:
[...]
Deze heb ik ook op mijn shortlist staan ter vervanging van mijn HTC One S, dus ik ben blij te lezen dat je er tot op heden tevreden over bent.
Het gaat nu nog tussen de (dure) ZTE Z7 Nubia mini of deze. Gezien het prijsverschil is deze misschien wel de beste, kan ik over een jaartje weer een andere kopen voor het prijsverschil![]()
Kan je nog even letten of je verbetering ziet bij de GPS, deze is toch wel redelijk belangrijk voor mij.
Dat binnen geen fix krijgt is nogal logisch, aangezien hij alleen AGPS heeft.vivenator schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:00:
[...]
Doe ik, maar ik ga er stiekem wel van uit dat ik geen updates meer ga krijgen vanuit THLHij krijgt binnenshuis erg moeizaam tot geen GPS fix, buitendeurs duurt het 10-20 sec (en dan dus matig/ok). Overigens viel het me ook op dat er geen kompas in zit.
Verwijderd
Lees alsjeblieft de topicwaarschuwing. Hier geen aankoopadvies.
[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 18-11-2014 15:05 ]
Ik heb niet heel erg veel verstand van (de verschillende vormen van) GPS, maar in de specs staat toch echt dat hij zowel GPS als AGPS heeft? Of zie ik hier iets compleet obvious over het hoofd?Momus schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:02:
[...]
Dat binnen geen fix krijgt is nogal logisch, aangezien hij alleen AGPS heeft.
Klopt. AGPS is Assisted GPS, wat je binnen geen signaal gaat opleveren.vivenator schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:17:
[...]
Ik heb niet heel erg veel verstand van (de verschillende vormen van) GPS, maar in de specs staat toch echt dat hij zowel GPS als AGPS heeft? Of zie ik hier iets compleet obvious over het hoofd?
De Umi Zero wordt op 25 november gereleased en heeft inmiddels een prijskaartje van 199 dollar. Dit is 100 dollar minder dan eerder werd genoemd. Zie ook de aankodiging op Facebook. Inmiddels in enkele webwinkels te vinden voor deze prijs. Het ziet er niet naar uit dat het tijdelijk is.
In een andere webwinkel ligt de telefoon voor 179 euro en wordt deze vanuit Duitsland verstuurd op 5 december.
Voor die prijs lijkt het me een zeer leuke telefoon.
In een andere webwinkel ligt de telefoon voor 179 euro en wordt deze vanuit Duitsland verstuurd op 5 december.
[ Voor 4% gewijzigd door Postie op 18-11-2014 16:18 ]
Live every day, as if it's your last one
Gsus86 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:54:
Dat mag ook wel een stukje milder!Mrloki schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:13:
Aldus de website van ZOPO Benelux.
17-11-2014
-ZP1000S MILLIA
-ZP590 BUDGET
[ Voor 24% gewijzigd door 13art op 21-11-2014 00:55 ]
Ik moet je nog even terugbellen zie ik net ^^Hyp Hyper schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:35:
[...]
Meh, bel maar terug als ie 70 euro kost.
De Doogee DG350 was toen interessanter.
http://www.to2c.com/eleph...-3g-wcdma-smartphone.html
Hij is van Pandawill onderweg naar mij toe. Ook €70,- met PayPal koers. Deze kost €71,45.krissie100 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:14:
[...]
Ik moet je nog even terugbellen zie ik net ^^
Hij is nog vrij nieuw, sinds 2 weken komen ook pas echte reviews online op Youtube.
[ Voor 19% gewijzigd door Quad op 18-11-2014 16:19 ]
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Ik ben idd benieuwd naar jouw kritische reactie, jij hebt goed vergelijkmateriaal, OPO.Quad schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:17:
[...]
Hij is van Pandawill onderweg naar mij toe. Ook €70,- met PayPal koers. Deze kost €71,45.
als je to2c op euro's zet kom je op 69, maar dat wordt dan door paypal weer 71 of door je creditcard 70.
Ja, nu ben je te laat.krissie100 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:14:
[...]
Ik moet je nog even terugbellen zie ik net ^^
Maar mooi prijsje en in veel geile kleurtjes te verkrijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door Hyp Hyper op 18-11-2014 16:24 ]
BronGesteggel om Hema smartphones
door Gabi Ouwerkerk
De Hema lanceerde gisteren met trots een eigen huismerk smartphones en tablets. De smartphones lijken echter minder eigen dan eerder voorgespiegeld. De telefoons blijken afkomstig van het Chinese bedrijf Zopo en dat is tegen het zere been van de Rotterdamse merkhouder van dit Chinese merk. Zopo Benelux spreekt over imitatietoestellen en sleept de winkelketen voor de rechter.
De Hema noemt de aantijgingen dat Hema H3 en Hema H5 imitatieversies zijn van Zopo toestellen klinkklare onzin. "De smartphones zijn speciaal voor Hema ontworpen en geproduceerd. Hema heeft van de producent exclusieve rechten gekregen op de H3 en H5 telefoons om deze onder eigen merk te verkopen. Hema heeft dus geen toestemming nodig van Zopo BeNeLux. De winkelketen zegt juridische stappen tegen Zopo Benelux te overwegen.
Zopo Benelux laat desgevraagd weten niet te denken dat er opzet in het spel is bij Hema. "Wij hebben een contract met Zopo waarin staat dat ze geen toestellen mogen verkopen aan partijen binnen ons territorium, Hema is hier waarschijnlijk niet van op de hoogte geweest", aldus woordvoerder Murat Dervisoglu. Hij denkt dan ook dat de fout bij Zopo in China ligt. "In China gelden andere wetten dan in Europa." Een afgevaardigde van Zopo is op dit moment onderweg naar Nederland om uitleg te geven.
Advocaat Ernst-Jan Louwers, gespecialiseerd in intellectueel eigendomsrecht, wijst er op dat Zopo Benelux het recht heeft op het voeren van de merknaam in de Benelux, maar dat een partij als de Hema de toestellen gewoon mag verkopen zolang ze de naam Zopo niet voeren. De Hema geeft de naam van de leverancier van zijn smartphones dan ook niet prijs. De naam Zopo komt echter wel naar boven bij het uitvoeren van softwaretests met de toestellen. Louwers verwacht dat Zopo Benelux dit punt zal aangrijpen in de aanklacht tegen Hema. "Of dit succesvol zal zijn, hangt af van de waarde die de rechter hier aan toekent", aldus de advocaat.
Zopo Benelux kan zich er volgens Louwers bij een zaak tegen de Hema niet op beroepen dat ze een exclusieve overeenkomst hebben met de leverancier. "Als dat het geval is, hebben ze een probleem met de leverancier en moeten ze daar zijn. Het Chinese bedrijf heeft in dat geval achter hun rug om zaken gedaan met de Hema."
De Hema H5 is volgens Zopo Benelux een kloon van de Zopo Millia (ZP1000S), terwijl de H3 in feite de Zopo Budget (ZP590) is. Hoewel de genoemde toestellen veel op elkaar lijken, verschillen ze op kleine punten. Zo beschikt de H5 over 32 GB opslaggeheugen en een 8 megapixel camera, terwijl de Zopo Millia 16 GB opslaggeheugen heeft en een 14,1 megapixelcamera.
[ Voor 3% gewijzigd door Hyp Hyper op 18-11-2014 16:30 ]
Ik heb absoluut geen verstand van rechten dus ik zou niet weten wie er in dit geval wel of geen gelijk heeft. Echter denk ik dat een bedrijf als de Hema toch echt wel (juridisch) onderzoek gedaan heeft of ze een dergelijk toestel überhaupt in Nederland mogen verkopen.
Precies dit idd
Meneertje Doguzuogkubladienogwattes moet voortaan even nadenken of met een advocaat gaan praten voordat ie hoog van de toren blaast. Die had natuurlijk al meteen Eurotekens in z'n ogen. Wat een pauper
Of je nou wel of geen A-GPS naast de GPS hebt, dat zal het signaal binnenshuis niet verbeteren. A-GPS maakt gebruik van een snelle locatiebepaling m.b.v. je "internetlocatie" al dan niet m.b.v. de GSM-masten. Hiermee weet jouw telefoon waar de GPS-satellieten ongeveer in de lucht hangen en kan er sneller een locatiebepaling uitgevoerd worden. Echter zorgt AGPS niet voor een beter signaal. Dus binnenshuis wordt het moeilijk om de satellieten te "zien".vivenator schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:17:
[...]
Ik heb niet heel erg veel verstand van (de verschillende vormen van) GPS, maar in de specs staat toch echt dat hij zowel GPS als AGPS heeft? Of zie ik hier iets compleet obvious over het hoofd?
Als je voor zeker gaat dan kies je de ZTE. Betere kwaliteit en garantie en betere ROM-ondersteuning e.d.Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:19:
Ik twijfel sterk tussen de Elephone G6 en de ZTE V5 redbull welke zou de betere zijn ?
[ Voor 60% gewijzigd door FlowDesign op 18-11-2014 18:06 ]
Verwijderd
Omdat het eigenlijk een zopo zp999 is, die al sinds het voorjaar uit is. Dus daarom vind ik het raar dat er geen enkele deftige (enkel wat crappy video's op youtube) review er van te vinden is.Momus schreef op maandag 17 november 2014 @ 22:32:
[...]
Waarom vindt iedereen het raar dat er amper reviews te vinden zijn van toestellen die amper uit zijn? Ga eerst eens lezen over het toestel voor je conclusies trekt.
Want specs = indicatie. Ik hecht meer waarde aan een user review
http://www.gizchina.com/2...r-100-less-16gb-memory-2/
Zeker interessant ik vraag me af hoe de prijzen eruit gaan zien na een half jaar ofzo. Wel vraag ik me af of ze hetzelfde SUPER AMOLED scherm gebruiken van samsung.Postie schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:46:
De Umi Zero wordt op 25 november gereleased en heeft inmiddels een prijskaartje van 199 dollar. Dit is 100 dollar minder dan eerder werd genoemd. Zie ook de aankodiging op Facebook. Inmiddels in enkele webwinkels te vinden voor deze prijs. Het ziet er niet naar uit dat het tijdelijk is.
Animu~
Bij hoeveel satelieten krijg je buiten een fix?vivenator schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:00:
[...]
Doe ik, maar ik ga er stiekem wel van uit dat ik geen updates meer ga krijgen vanuit THLHij krijgt binnenshuis erg moeizaam tot geen GPS fix, buitendeurs duurt het 10-20 sec (en dan dus matig/ok). Overigens viel het me ook op dat er geen kompas in zit.
Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G
Verwijderd
Nou het is eerder de 16GB versie van de ZOPO ZP999 die sinds (eind) oktober uit is.Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 19:11:
[...]
Omdat het eigenlijk een zopo zp999 is, die al sinds het voorjaar uit is. Dus daarom vind ik het raar dat er geen enkele deftige (enkel wat crappy video's op youtube) review er van te vinden is.
Want specs = indicatie. Ik hecht meer waarde aan een user review
http://www.gizchina.com/2...r-100-less-16gb-memory-2/
Ik zoek nog een leuke dual sim phone voor erbij.
Nu kwam ik langs de Umi Zero. Ziet er erg mooi uit en voor het geld kun je hem best eens proberen.
Maar wat bedoelen ze nu? Als je wilt is het een duosim en als je er een SD-kaart indruk dan niet??? Of snap ik het nou niet

http://www.coolicool.com/...i-zero&utm_campaign=11.14
Nu kwam ik langs de Umi Zero. Ziet er erg mooi uit en voor het geld kun je hem best eens proberen.
Maar wat bedoelen ze nu? Als je wilt is het een duosim en als je er een SD-kaart indruk dan niet??? Of snap ik het nou niet

Verwijderd
Inderdaad, ik hou hem ook al een paar dagen in het oog.thefox154 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:51:
Ik zoek nog een leuke dual sim phone voor erbij.
[afbeelding]
Zoals ik begrijp heb je inderdaad de keuze = ofwel 2 sim kaarten ofwel 1 simkaart en 1 SD kaart.
Wel een heel domme beslissing vind ik....
Alleszins een korte video over de unboxing van een test umi zero
http://www.youtube.com/watch?v=8QGkbkn2Vrg
Verwijderd
Haha, het is net alsof Top Gear een Chinees nadoetMetal of the body
enige nadeel is de gps die afhankelijk is van EPO+agps + geen cyanogenmod out of the box, verder vind ik enkele voordelen bij mediatek die je niet bij snapdragon hebt: ze zijn zo goed als niet te bricken softwarematig, je kan zelfs een andere rom over flashen van een andere phone, en dat ding gaat gewoon in bootloop, kan je 9/10 terug in orde krijgen met sp flashtool. Verder zijn ze meestal energie vriendelijker qua batterij, ze worden praktisch niet warm (tenzij je echt een heel goedkoop rommel ding hebt) ook een goede dualsim ondersteuning vind ik (das weer eigen mening)Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:59:
[...]
Haha, het is net alsof Top Gear een Chinees nadoetWel een interessant telefoontje - behalve die verdomde Mediatek-processoren
Veel mensen zijn Anti mediatek omdat ze een goedkope chinese smartphone gekocht hebben of eentje gehad hebben met rotGPS, ik kan het bewijs leveren met een Xiaomi Redmi (mt6589T) en een iphone 4, mijn Xiaomi heeft sneller+beter fix qua accuracy, zowel binnenshuis als buiten in de wagen. Leg er een Jiauy G3 (mt6589) naast, of bv een Faea F1 (qualcomm) en die kunnen niet volgen qua snelheid/accuracy.
Zoals zo vaak gezegd op deze forum, verschil is de gps antenne die gebruikt word, dit is een zeer weerstandsgevoelig antennetje, zijn zelfs mod's van te vinden (hardwarematig) die er een goede antenne van maken.
Dus associeer aub mediatek niet met slechte gps, maar wel de fabrikant, want deze is er verantwoordelijk voor. Velen onder jullie weten dit misschien niet maar mediatek maakte al gps toestelletjes met WinCE in de tijd toen er nog geen sprake was van qualcomm / smartphones.
En die deden het doen al even goed als een TomTom/garmin/Mio.
Ben ook niet zo van de mediatek, maar inderdaad een hele mooie telefoon die umi zero. Concurrerende prijs ook. Heb een zte nubia z7 mini onderweg, maar de zero zaait wel twijfel. Benieuwd naar de GPS nauwkeurigheid.
Ik heb wat mediatek telefoons gehad en - op een Lenovo S750 na - waren het ramptoestellen. Ik zal er nooit meer eentje met een mediatek kopen
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
Ik zie bij Mediatek-apparaten vrijwel altijd een soort interface lag - het loopt niet zo soepel als je zou willen. Dit zie ik zowel in filmpjes als bij fysieke toestellen. Ik vind de interface performance erg belangrijk, dus dan wordt zo'n apparaat toch al rap minder interessant, ondanks dat het dan hoge cijfers scoort in de benchmarks. GPS is onderdaad vaak ook een probleem, los van waarom dat nu zo is. Ook belangrijk.robin-sips2 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 23:20:
enige nadeel is de gps die afhankelijk is van EPO+agps + geen cyanogenmod out of the box, verder vind ik enkele voordelen bij mediatek die je niet bij snapdragon hebt
[snip]
In die review van de Umi Zero zie ik het ook al - het zijn hele subtiele dingen, maar die wil ik juist niet zien in een nieuwe telefoon. De reactie als je op de homeknop drukt is net een fractie te traag. Echt, ik zou het graag willen, de prijs in combinatie met FHD amoled is om te watertanden, maar mijn vaststellingen wat betreft de interface maken me toch huiverig. Ik vraag me ook altijd af hoe het met de support op de langere termijn gesteld is met dit soort telefoons.
Ik zou het maar wat graag anders zien, want dat zou de keuze opeens heel makkelijk maken. Ik laat me graag overtuigen!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2014 00:50 ]
Darn, was ik er bijna uit komt daar de Zero, erg benieuwd naar de gps, dat zou voor mij een deal breaker kunnen zijn tov. de z7 mini.
Maar de full metal body is wel jummie!
Maar de full metal body is wel jummie!
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Verwijderd
Wat zie ik hier nou rond 5:00? Zijn dat oplichtende capacitieve knoppen op de 1S? Of is dat een verraderlijk gereflecteerde lamp?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2014 00:56 ]
Dat laatste. De 1(S) heeft geen verlichte capacitieve knoppen.Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 00:53:
Wat zie ik hier nou rond 5:00? Zijn dat oplichtende capacitieve knoppen op de 1S? Of is dat een verraderlijk gereflecteerde lamp?
[video]
Verwijderd
Ik kwam nog een interessant artikel tegen:
You might recall we shared a report which claimed Xiaomi is preparing a new device which might be Redmi Note’s successor. This handset will allegedly be powered by Qualcomm’s Snapdragon 615, a 64-bit octa-core processor. 2GB of RAM will allegedly also be a part of this package as well as a 13-megapixel camera. 5.5-inch 1080p display will reportedly be its screen size and the device will ship with a 3500mAh battery. This will also be a dual-SIM capable device and will sport 4G LTE connectivity. Its price is sub-1499 Yuan ($245) according to the report. Well, Industry analysts, Pan Jiutang, had something else to when it comes to Xiaomi devices. Not only will the company reveal this Snapdragon 615-powered handset but we can also expect a Redmi 1S according to them. Pan Jiutang claims that the device will sport a 5-inch FHD 1080p display while also adding that the 5-inches is the most used screen size on smartphones today and a standard of sorts. Pan Jiutang also said that Xiaomi has more surprises for us which will be revealed in December. Keep in mind that Xiaomi’s CEO already announced the company is going to release a special version of Mi4, so it’s not exactly clear if Pan Jiutang refers to it, but it seems like we’re talking about a Redmi 1S successor here. I could be wrong though.
Had het niet, maar ze willen nog wel eens knutselen aan specificaties. Ik denk echter ook het laatste vanwege de schimmerende lichtsterkte. Het is wel een overtuigende illusieDomokun schreef op woensdag 19 november 2014 @ 00:58:
Dat laatste. De 1(S) heeft geen verlichte capacitieve knoppen.
@ Camacha, ik snap je skeptische look tov mediatek toestellen, en ga zeker niet beweren dat ze allemaal vlekkeloos draaien, maar men Xiaomi Redmi, en men lenovo S750 hadden dit probleem standaard ook. Lenovo hun ui, en Miui zijn geen lichte rom's qua software, hoe dichter bij stock android hoe soepeler ze lopen.
Ik heb nu een rom op basis van de huawei g700, en deze draait als een droom (zelf stuk voor stuk geport, meer dan 2,5 week mee bezig geweest)
De ui + launcher doen veel aan de soepelheid van de rom, evenals tweaks via Init-d. je kan mooie zaken bouwen en dat vergt stevig wat tijd.
Wat wel niet wegneemt dat ze out of the box goed werken, er is wel wat ge-tweak nodig bij een mediatek, en van een degelijk merk kan je (meestal) degelijke hardware verwachten.
Maar ondanks alles, moet ik eerlijk toegeven dat "niet mediateks" me nu ook meer interesseren, ze lopen hopeloos achter op android development, geven helft van de tijd de sourcecode niet vrij, en de 4G met 800mhz band zijn enorm zeldzaam, en of meestal van een beginnend merk dat een stunt probeert uit te halen voor "goede naam" te proberen maken.
Dus ik ben wel deels akkoord met je mening
maar voor 135euro inclusief dhl transport, heb ik toch geen miskoop gedaan aan men Redmi een half jaar terug
Ik heb nu een rom op basis van de huawei g700, en deze draait als een droom (zelf stuk voor stuk geport, meer dan 2,5 week mee bezig geweest)
De ui + launcher doen veel aan de soepelheid van de rom, evenals tweaks via Init-d. je kan mooie zaken bouwen en dat vergt stevig wat tijd.
Wat wel niet wegneemt dat ze out of the box goed werken, er is wel wat ge-tweak nodig bij een mediatek, en van een degelijk merk kan je (meestal) degelijke hardware verwachten.
Maar ondanks alles, moet ik eerlijk toegeven dat "niet mediateks" me nu ook meer interesseren, ze lopen hopeloos achter op android development, geven helft van de tijd de sourcecode niet vrij, en de 4G met 800mhz band zijn enorm zeldzaam, en of meestal van een beginnend merk dat een stunt probeert uit te halen voor "goede naam" te proberen maken.
Dus ik ben wel deels akkoord met je mening
Verwijderd
Deze review van de UMI Zero bevestigt mijn beeld - prachtig scherm en nette behuizing, echter ondanks een bijna Stockversie van Android wel veel hapers in de UI, een laadplug die ~180 graden Celsius wordt bij het snelladen, LED-verlichting die net niet netjes is uitgevoerd, gammele ontvangst en nog meer slordige en vervelende dingen.robin-sips2 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 02:07:
@ Camacha, ik snap je skeptische look tov mediatek toestellen, en ga zeker niet beweren dat ze allemaal vlekkeloos draaien, maar men Xiaomi Redmi, en men lenovo S750 hadden dit probleem standaard ook. Lenovo hun ui, en Miui zijn geen lichte rom's qua software, hoe dichter bij stock android hoe soepeler ze lopen.
Het is allemaal aardig, maar er zijn zoveel details en ook best grote zaken die niet kloppen dat ik er geen goed gevoel bij krijg. En nogmaals, geloof me, ik zou echt heel graag een reden zien om een 5" FullHD AMOLED-schermpje in huis te halen.
Dit telt voor mij ook mee. Ik heb meer vertrouwen in een ondersteuning op de wat langere termijn voor bijvoorbeeld de Xiaomi-modellen dan bij de Honkiteq PrettyBoy HX17B+. Al was het maar omdat er simpelweg veel meer stuks verkocht zijn en de community dus langer gaande blijft.ze lopen hopeloos achter op android development, geven helft van de tijd de sourcecode niet vrij, en de 4G met 800mhz band zijn enorm zeldzaam, en of meestal van een beginnend merk dat een stunt probeert uit te halen voor "goede naam" te proberen maken.
Het is waarschijnlijk een kwestie die deels bij de chips zelf ligt en deels bij de keuzes die het soort fabrikanten die dat soort chips gebruikt doorgaans maakt, maar linksom of rechtsom is voor mij het resultaat hetzelfde.
Nee, niet enig nadeel. De BT 4.0 LE werkt niet of niet goed op iig de MTK6582 en MTK6592. Zowel de Tommy Weloop, de Fitbit, de Vidon en de LG G watch werken niet of half met deze SoC's. Bij diverse Qualcomm-telefoons geen enkel probleem gehad. (en ik ben niet de enige)robin-sips2 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 23:20:
enige nadeel is de gps die afhankelijk is van EPO+agps + geen cyanogenmod out of the box, verder vind ik enkele voordelen bij mediatek die je niet bij snapdragon hebt: ze zijn zo goed als niet te bricken softwarematig, je kan zelfs een andere rom over flashen van een andere phone, en dat ding gaat gewoon in bootloop, kan je 9/10 terug in orde krijgen met sp flashtool. Verder zijn ze meestal energie vriendelijker qua batterij, ze worden praktisch niet warm (tenzij je echt een heel goedkoop rommel ding hebt) ook een goede dualsim ondersteuning vind ik (das weer eigen mening)
Wat ik me afvraag: is er wellicht iemand hier die een Mi-band werkend heeft op een mediatek?
[ Voor 4% gewijzigd door Hyp Hyper op 19-11-2014 08:17 ]
Honkiteq PrettyBoy
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!
Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!
Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!