[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste
Acties:
  • 653.804 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:59
m3gA schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:35:
[...]

Reken maar dat het nog een paar maanden duurt voor ze in Europa verkrijgbaar zijn. OMG.de heeft ze wel al op de site staan

https://shop.omg.de/?Acti...SearchParam%5D=unifi+mesh
Nu niet meer >:)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:52
Ik ga binnenkort verhuizen en wil dan direct mijn netwerk aanpakken.. De bedoeling is dat er een AP AC LR ( product: Ubiquiti UniFi AP AC LR ) aan het plafond komt te hangen, ik verwacht dan genoeg bereik in het hele huis te hebben. (op de begane grond worden de Xbox en TV bekabeld aangesloten).

Ik probeer nu uit te vogelen hoe het zit met de bijbehorende routers, de bedoeling is dat mijn Ziggo modem in bridge-modus komt te staan en dat er na de modem een Ubiquiti router komt te staan. Maar ik ben er nog niet achter welke router mijn AP LR kan voeden zonder POE injector.

Totaal wil ik 4 apparaten bekabeld aansluiten, NAS, XBone, TV & de Ubiquiti AP.

TL;DR: De EdgeRouter X heeft 5 eth aansluiten, waarvan 2 gebruikt worden voor POE in en uit? En de X SFP levert op alle poorten POE en heeft dus gewoon de optie voor aansluiten van 5 apparaten? (mogelijk wil ik een 5e bekabeld hebben in de toekomst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:46
Met een Edgerouter POE kan het precies, 5 poorten, 1x internet en op de overige 4 je devices.

Maar heb je in de toekomst echt niet meer poorten nodig? Want dan kan je er ook altijd nog een switch bij hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:52
SiErRa schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:55:
Met een Edgerouter POE kan het precies, 5 poorten, 1x internet en op de overige 4 je devices.

Maar heb je in de toekomst echt niet meer poorten nodig? Want dan kan je er ook altijd nog een switch bij hangen.
Misschien mis ik iets, maar waarom dan niet de EdgeRouter X SFP? Beide kunnen de AP LR voeden en hebben totaal 5 poorten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
Wel mooi die Mesh series, ik denk dat ik genoeg zal hebben aan de "standaard" versie, nu afwachten wanneer ze beschikbaar zijn in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Laatst online: 14:46
rscheper schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:03:
[...]
Misschien mis ik iets, maar waarom dan niet de EdgeRouter X SFP? Beide kunnen de AP LR voeden en hebben totaal 5 poorten..
Ik heb begrepen dat de X serie lichtere hardware heeft, wat de lagere prijs verklaard.
Zolang je geen 500+mbit lijn hebt moet dat wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:55

Ethirty

Who...me?

djkavaa schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:39:
[...]

Mooi spul, gebruik maken van Mesh is dus een optie zo te zien, maar je kunt er ook een kabel in stoppen. Very Nice.
Die prijzen vallen ook mee inderdaad, ben benieuwd wat de Pro gaat kosten.
En dat van PoE tja. Ze moeten ergens wat extra geld uithalen.
Ik zag $99 en $299. Flinke meerprijs voor 3x3 mimo.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Ethirty schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:42:
[...]

Ik zag $99 en $299. Flinke meerprijs voor 3x3 mimo.
Vindt 299 nog meevallen voor een Outdoor AC met 1.3 Gbit gezien de huidige 450+ kost.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

djkavaa schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:11:
[...]

Vindt 299 nog meevallen voor een Outdoor AC met 1.3 Gbit gezien de huidige 450+ kost.
Maar alleen de goedkopere non-pro ondersteunt de externe antennes. En dan vind ik $200 meer voor 3x3 weer erg duur. Voordeel van mesh is dat je er ook gewoon 2 op kan hangen, 1 omni en 1 sector vlak naast elkaar.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exCite1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09 09:17
Kan ik met een EdgeRouter X Website Filtering doen?

Mijn Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Volgens mij moet dat wel kunnen, maar tot op zekere hoogte. Je komt al snel power tekort als je een grote lijst met sites hebt. Heb laatst nog een blog gelezen die automatisch een lijst met sites en categorien inlas, maar het compileren van die lijst duurt vervolgens uren. Begin hier eens:
https://help.ubnt.com/hc/...oxy-service-for-filtering

Ik gebruik dnsmasq wel om ads te blocken en daarvan merk je qua performance niks.

Ik ben zelf voor iemand aan het kijken om zo goedkoop mogelijk alternatief te vinden voor de standaard meegeleverde glas-router. Goedkoper dan een ERX met een AP-AC-Lite kan ik niet bedenken, of zie ik nog wat producten over het hoofd?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09 20:53
Met DPI aan en het bouwen van custom categorieën moet dat zeer goed te doen zijn. Ik ben daarentegen geen voorstander van allerlei lijsten importeren en verwerken daar de interne USB stick daar na een jaartje wel moe van is en dus kapot gaat.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 23:35

OMX2000

By any means necessary...

Ik draai heb xs4all glas + edgerouter lite + twee unifi ap's (Pro en LR). En ik heb voornamelijk Apple spul hier in huis. Dus iPhone's, iPads, MacBook Pro. En ik merk dat bij browsen ik een vertraging heb. Dus als ik een site bezoek schiet de "laad balk" naar 20% of zo, en blijft dan heel hangen en uiteindelijk laad een site.

Als ik wifi uitzet op mijn iPhone laad de gekozen site ineens wel snel. De Er Lite draait op 1.9.0 en de unifi controller draait op de laatste stabiele release. De AP's heb ik een tijd geleden via de controller van de laatste update voorzien.

Is er speciale tooling om uit te vogelen waar die vertaging in zit? Het gekke is dus dat een speedtest vanaf iPhone down/up 370/480 Mbps doet.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Klinkt als de firmware van een tijdje geleden, welke firmware draai je precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

LightStar schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:09:
Klinkt als de firmware van een tijdje geleden, welke firmware draai je precies ?
3.7.17.5220

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
Die was idd niet goed...., de laatste is: 3.7.21.5389 welke wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

LightStar schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:13:
[...]

Die was idd niet goed...., de laatste is: 3.7.21.5389 welke wel goed is.
Ah ok. Ga ik ff upgraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:14
Ik ben laatst geupgrade naar 500mbit up/down en heb thuis AP Pro's. Met een speedtest zie ik dat mijn macbook pro maar tot 170mbit down komt op 5Ghz als ik ernaast sta. Volgens de spec zou hij het dubbele moeten kunnen halen(300mbit staat er in de pricewatch). Klopt deze snelheid of is de 170 mbit ongeveer de max wat de AP pro levert?

[ Voor 11% gewijzigd door Omisys op 03-11-2016 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omisys schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:19:
Ik ben laatst geupgrade naar 500mbit up/down en heb thuis AP Pro's. Met een speedtest zie ik dat mijn macbook pro maar tot 170mbit down komt op 5Ghz als ik ernaast sta. Volgens de spec zou hij het dubbele moeten kunnen halen(300mbit staat er in de pricewatch). Klopt deze snelheid of is de 170 mbit ongeveer de max wat de AP pro levert?
Welke AP pro heb je ? en wat welke macbook heb je en wat voor netwerk kaart zit daar in.
ik heb hier een Pro AC en met mijn surfcace haal 350mbt en mijn iphone 7 haal ik 500mbit up en down.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Je haalt meer dan 50%, wat best netjes is. De opgegeven waarden zijn altijd theoretische (laboratorium waarden). Met mijn gewone Unifi AP (theoretisch 100 mbit/s) heb ik onder extreem gunstige omstandigheden 66 mbit/s gehaald. Meestal schommelt het ergens tussen de 40 en 50 mbit/s.

Wil je de max er uithalen, dan zal je moeten upgraden naar een AC AP

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:59
Ik zag laatst dat men nieuwe generatie AC UAPs op een beurs had gepresenteerd, is daar voor Europa al meer bekend over inmiddels, zoals beschikbaarheid en prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:14
xbeam schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:40:
[...]

Welke AP pro heb je ? en wat welke macbook heb je en wat voor netwerk kaart zit daar in.
ik heb hier een Pro AC en met mijn surfcace haal 350mbt en mijn iphone 7 haal ik 500mbit up en down.
ik heb deze ap pro: pricewatch: Ubiquiti UniFi AP Pro - 802.11 a/b/g/n - Dual-Band en een macbook pro 13 inch van 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op en AP pro N 300 is de 170 mbit een goede snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 15:13
Een leuke blog van Troy Hunt (Bij velen bekend van haveibeenpowned) over zijn eerste Ubiquiti ervaring: https://www.troyhunt.com/...ally-fixed-my-dodgy-wifi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:22
Ik snap bijgod niet waarom die Unifi 8 poorts en 16 poorts switches zo duur moeten zijn. Een Security Gateway Pro is goedkoper dan de Switch. Als die prijzen van die switches een euro of 50-100 zakken is het een winnaar! Een Cisco SG100-08P switch is 1/4e van de prijs van die Unifi switch.

Wat Wifi betreft ben ik nog steeds flink aant testen tussen de Cisco WAP 571 en Unifi AC Pro. De resultaten zijn vrijwel gelijk, behalve dan dat airplay net wat beter werkt op de Cisco punten tot dusver.

Ben er ook achtergekomen dat Band steering niet altijd een goed idee is, vooral bij Apple devices.

[ Voor 47% gewijzigd door tcviper op 03-11-2016 15:40 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:16
Die unify switches zijn allemaal POE enabled en jouw cisco voorbeeld niet. Dat maakt al een behoorlijk deel van het verschil.
Aan verdere vergelijkingen waag ik me niet (wil niet een flame war starten.. :o )

Ben wel erg nieuwsgierig naar de nieuwe Unify switches, Eentje helemaal zonder POE en eentje met 4 poortjes POE.
tcviper schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:15:
Ik snap bijgod niet waarom die Unifi 8 poorts en 16 poorts switches zo duur moeten zijn. Een Security Gateway Pro is goedkoper dan de Switch. Als die prijzen van die switches een euro of 50-100 zakken is het een winnaar! Een Cisco SG100-08P switch is 1/4e van de prijs van die Unifi switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Dat zou het inderdaad kunnen zijn ja, maakt de stap wel enorm groot. Overigens zijn er van de SG100-08 ook POE varianten en die kosten rond de 100 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

tcviper schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:15:
Het is geen volledige verklaring, maar beide switches hebben ook nog 2 sfp poorten waardoor het eigenlijk 10 en 18 poorts switches zijn. Verder zijn ze volledig PoE en passive PoE compatible en centraal te managen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:37
Ik zag dat die Unifi Switch 8-150w rackmountable is, en dat de brackets bijgeleverd zijn. Iemand een idee of dit brackets zijn voor een 19" rack? (mij lijkt het een 10"-formaat switch te wezen)

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Volgens Ubiquiti's eigen documentatie zitten er geen beugels bij, zelfs geen mogelijkheid tot het monteren van optionele beugels. Waar vond je die info?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Arator schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:43:
Ik zag dat die Unifi Switch 8-150w rackmountable is, en dat de brackets bijgeleverd zijn. Iemand een idee of dit brackets zijn voor een 19" rack? (mij lijkt het een 10"-formaat switch te wezen)
Ik ben wel benieuwd waar je die info weg hebt ? ik zit nu te kijken na een 2e switch (16 poorts) maar die ik wil schijnen nogal herrie te maken qua koeling.

Ik zou aan een 8 poorts erbij genoeg hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-07 19:01
Misschien omdat er in de datasheet een gewicht incl. en excl. rackmount beugels staat? Dat zal een foutje zijn.

Er is ook geen mogelijkheid om beugels erop te monteren, dan zou je schroefgaten moeten hebben aan de zijkanten, dat heeft de US-8-150W niet.

[ Voor 39% gewijzigd door alexwel op 03-11-2016 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
LightStar schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:58:
[...]

Ik ben wel benieuwd waar je die info weg hebt ? ik zit nu te kijken na een 2e switch (16 poorts) maar die ik wil schijnen nogal herrie te maken qua koeling.

Ik zou aan een 8 poorts erbij genoeg hebben...
De Edgeswitch 16 is wel stil en zet alleen zijn fans aan als hij echt te warm wordt heb hem zelf thuis ook draaien met 8 PoE poorten op 24v en 6 op 48v nog nooit een fan horen draaien na de eerste boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
djkavaa schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:18:
[...]

De Edgeswitch 16 is wel stil en zet alleen zijn fans aan als hij echt te warm wordt heb hem zelf thuis ook draaien met 8 PoE poorten op 24v en 6 op 48v nog nooit een fan horen draaien na de eerste boot.
Oke, ik ben echter in de markt voor de Unifi versie (zou gelijk moeten zijn aan de edge) echter lees ik op het ubnt forum dat hij nogal wat lawaai maakt...

http://community.ubnt.com...oise/m-p/1721807#U1721807

Hoop dat het bij een enkele is...., ik kan het namelijk niet verkopen hier dat er constant een bak lawaai uit de meterkast komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
LightStar schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:58:
[...]

Ik ben wel benieuwd waar je die info weg hebt ?
Van op de site van ubiquiti. Pagina 4 van de datasheet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Hmm ik lees het idd, nog niet eerder gezien, wat me nu ook opvalt, in de topfoto zie je schroefpunten zitten, zaten deze er ook al bij eerdere versies ?

Edit: Lijkt idd nieuw te zijn..., zie de store van ubnt zelf (hier zijn die gaatjes aan de zijkant nog niet aanwezig.

https://store.ubnt.com/unifi/unifi-switch-8-150w.html

[ Voor 17% gewijzigd door LightStar op 03-11-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:17
Er lijken volgens de datasheet blz. 6, 2 versies te zijn, brackets included en excluded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Volgens mij heb ik ergens op hun forum iets gelezen over dat de preproduction en het definitieve model niet gelijk zijn. Wellicht is de documentatie daar niet op aangepast. Het is me nu in ieder geval niet duidelijk welke variant daadwerkelijk geleverd wordt. Wellicht dat een van de Unifi-guru's hier er iets zinnigs over kan zeggen?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
alex75 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:59:
Er lijken volgens de datasheet blz. 6, 2 versies te zijn, brackets included en excluded.
Nee, Ubiquiti zet zowel het gewicht met en zonder de beugels bij de specificaties. Dit betekend niet dat er twee verschillende modellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
doc schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:29:
Zero handoff was idd een dirty hack die je eigenlijk liever niet gebruikte tenzij je echt niet anders kon. Ze gaan 802.11r/802.11v/802.11k implementeren (loopt nu beta van), zodat het roamen in samenspraak met de client gaat. Overigens gaat het in driekwart van de gevallen prima zonder wat voor trucen dan ook. MinRSSI kan helpen om clients sneller over te laten gaan.
Stormtrooper schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:07:
3.7.21.5389 is blijkbaar uit de beta...

We've prepared firmware 3.7.21. Based on feedback and internal testing we believe it's a big step forward from what's currently bundled with 5.2.7/5.2.9 GA releases. That said we're pushing it to both of those releases, as well as any Testing and Unstable releases.

Firmware changes from 3.7.17:
[UAPG2] Enable 802.11r support in hostapd.
[UAPG2] Fix 802.1x Identity, previously did not display.
[UAPG1] Revert update base driver to 10.2.
[UAP] Fix memory corruption, which caused a memory leak and possibly other issues.
[UAP] Fix minor resource leak.
[UAP] Revert disable CCK rates.
[UAP] Changes to help with connectivity issue while STA roams (reported HERE).
[UAP] Further tweaks to rate control logic.
[UAP] Add support for AC-M/AC-M Pro multi-hop uplink.
[UAP] Fix known issues with wireless uplink.
[USW] Fix issue with jumbo frames not passing through LAG groups.
Kan ik hieruit concluderen dat de desbetreffende firmware er eindelijk is ?
Wat zijn de ervaringen tot nu toe ?

Het wordt hier steeds meer tijd voor 5GHz :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:23
Nope.
Dat is allleen 'r'. 'k' en 'v' moeten ook nog.

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
Ik log net in op https://unifi.ubnt.com en er staat nu een redelijk uitgebreide demo omgeving tussen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:52

rally

Deyterra Consultancy

m3gA schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 07:41:
Ik log net in op https://unifi.ubnt.com en er staat nu een redelijk uitgebreide demo omgeving tussen. :)
Bij mij ook. Hoewel die switch in Server Room Switch B wel erg heet wordt met 80 graden...:P

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Meer mensen met ervaring mbt airplay naar meerdere speakers van bijv iTunes over Unifi? In principe werkt het prima, maar als je met je laptop (Macbook pro in dit geval) gaat lopen valt soms 1 speaker even weg, en dan plots is ie weer terug. Ben al dagen bezig om uit te vinden waar dat nu aan ligt.

Speakers zijn van B&W werken puur via 2.4ghz. De Macbook zit strak op 5Ghz overigens.
Unifi controller draait 5.2.9 met Firmware 3.7.21.5389 op de AC Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
tcviper schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:14:
Meer mensen met ervaring mbt airplay naar meerdere speakers van bijv iTunes over Unifi? In principe werkt het prima, maar als je met je laptop (Macbook pro in dit geval) gaat lopen valt soms 1 speaker even weg, en dan plots is ie weer terug. Ben al dagen bezig om uit te vinden waar dat nu aan ligt.

Speakers zijn van B&W werken puur via 2.4ghz. De Macbook zit strak op 5Ghz overigens.
Unifi controller draait 5.2.9 met Firmware 3.7.21.5389 op de AC Pro.
Alle ap's dezelfde wlan ? anders op 1 ap een extra naam aanmaken op de 2.4ghz netwerk zodat je zeker weet dat de B&W niet kan verspringen van AP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
LightStar schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:18:
[...]

Alle ap's dezelfde wlan ? anders op 1 ap een extra naam aanmaken op de 2.4ghz netwerk zodat je zeker weet dat de B&W niet kan verspringen van AP
Yep, hangt op dit moment (voor de test) maar 1 AC Pro hier. Zie trouwens precies hetzelfde gebeuren als ik een Cisco WAP571 hier ophang, ik dacht dat het daar aan lag, maar blijkbaar is het een algemeen wifi probleem iets. Overigens is kanaal 6 (2.4) vast, compleet vrij en geen andere stoorzenders in de buurt (vrijstaand huis). Airtime Fairness heb ik overigens uit, omdat dat volgens mij niet nodig is.

[ Voor 34% gewijzigd door tcviper op 04-11-2016 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
Als je de product sheet erbij pakt zie je de 8 poort switch pontificaal in het midden staan. Je kunt erg goed de zijkant bekijken en je ziet de schroefgaatjes zitten voor 'oortjes'..

Op pagina 4 staat keurig netjes 'Brackets included´.

Kortom het zit erin. Uiteraard is dit niet 19 inch, maar zal het een 10 inch zijn. (check de dimensies even of het ook echt in een kabinet past)
alexwel schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:00:
Misschien omdat er in de datasheet een gewicht incl. en excl. rackmount beugels staat? Dat zal een foutje zijn.

Er is ook geen mogelijkheid om beugels erop te monteren, dan zou je schroefgaten moeten hebben aan de zijkanten, dat heeft de US-8-150W niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Word denk ik maar weer eens tijd om een Unifi Gateway Pro en 16 poort Unifi switch aan te schaffen en es kijken hoe het er nu allemaal voor staat :P Lekker hobby'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

Packetloss schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 22:27:
[...]

thanx, will do als ik thuis kom. Ik vind met name
code:
1
Oct 31 13:34:21 192.168.16.2 ("U7PG2,44d9e7aabbcc,v3.7.5.4969") syslog: rst.reset_event_read(): RESET DEFAULT: reset button pressed and hold

heel gek, op een moment dat er niemand aan heeft gezeten. Ik kan er nog wel naar toe SSH'en en (dus) rebooten, maar in de controller komt-ie niet meer.
Thuis aangekomen 1,5 uur bezig geweest met de AP AC Pro te resetten, eindelijk is-ie nu ge-adopt.

Wat ik me nog afvraag: wat is het SSH wachtwoord geworden na adoption? Het is niet langer ubnt en het is ook niet het wachtwoord van de controller geworden. Iemand een hint?

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
hermanh schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:53:
Als je de product sheet erbij pakt zie je de 8 poort switch pontificaal in het midden staan. Je kunt erg goed de zijkant bekijken en je ziet de schroefgaatjes zitten voor 'oortjes'..

Kortom het zit erin. Uiteraard is dit niet 19 inch, maar zal het een 10 inch zijn. (check de dimensies even of het ook echt in een kabinet past)

[...]
Hmm.. het was mij op de eerste pagina nog niet opgevallen dat hij daar wel schroefgaten heeft. De meeste afbeeldingen die er van de 8-poort zijn hebben geen schroefgaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:52

rally

Deyterra Consultancy

Packetloss schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:23:
[...]

Thuis aangekomen 1,5 uur bezig geweest met de AP AC Pro te resetten, eindelijk is-ie nu ge-adopt.

Wat ik me nog afvraag: wat is het SSH wachtwoord geworden na adoption? Het is niet langer ubnt en het is ook niet het wachtwoord van de controller geworden. Iemand een hint?
Bij mij is het SSH wachtwoord wel van de controller geworden.
Maar volgens mij kun je dat regelen op het instellingen scherm van de site wat het wachtwoord daarvan is.

Dus: Settings -> Site Settings -> Helemaal onderop bij "Device Authentication".
Als je in het vaktje van het wachtwoord gaat staan word deze unmasked.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik heb effe een testje gedaan om thuis Alternate DNS in te stellen op mijn ERL omdat ik helemaal gek werd van de ads die tegenwoordig ook op mobiel vrij hardnekkig worden (filmpjes die automatisch fullscreen gaan afspelen e.d)

Was verassend simpel eigenlijk. Kon via de WebUI de 2 DNS servers toevoegen, maar mijn WAN kant (Ziggo) komt met DHCP dus moest 1 regeltje via de terminal uitvoeren
code:
1
set service dns forwarding system
en that's it!
Op geen enkel device meer ads.
Lijkt tot nu toe uitstekend te werken. Geen pi hole of dat soort gein nodig.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZaZ schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:40:
Ik heb effe een testje gedaan om thuis Alternate DNS in te stellen op mijn ERL omdat ik helemaal gek werd van de ads die tegenwoordig ook op mobiel vrij hardnekkig worden (filmpjes die automatisch fullscreen gaan afspelen e.d)

Was verassend simpel eigenlijk. Kon via de WebUI de 2 DNS servers toevoegen, maar mijn WAN kant (Ziggo) komt met DHCP dus moest 1 regeltje via de terminal uitvoeren
code:
1
en that's it!
Hmmm maar wel op 120ms delay afstand, gaat je internet snelheids beleving geen boost geven met die ping tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kreeg vandaag een nieuwe edgerouter poe binnen en deze stond nog op firmware 1.2 ;-( worden ze niet met nieuwste software uitgeleverd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZaZ schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:40:

code:
1
en that's it!
Je kan dit ook doen op de router zelf
https://help.ubnt.com/hc/...iltering-using-EdgeRouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

stormfly schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:46:
[...]

Hmmm maar wel op 120ms delay afstand, gaat je internet snelheids beleving geen boost geven met die ping tijden.
Ik merk eigenlijk geen verschil. Op mijn desktop had ik al een adblocker geinstalleerd, dus dan zou het nu ineens trager moeten voelen, maar dat doet het niet.
Ja, mijn ervaring met dit soort oplossingen is alleen niet zo goed.
Lijsten die goed up to date moeten worden gehouden
Lijsten die te groot zijn waardoor het ineens retetraag allemaal wordt etc.
Met genoeg discipline vast allemaal goed werkend te krijgen en houden, maar niet waar ik naar op zoek was.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator

[...]
Op de fora van ubiquiti ook wat liggen opzoeken. Blijkbaar bestaan er inderdaad versies zonder de oortjes. Verder is het inderdaad 10" en zijn ze niet van plan om lange oortjes te leveren. Dus eens zoeken of ik gemakkelijk aan lange oortjes kan geraken om 8" te overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels.68
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-08-2024
Fotootje van bovenstaande link: Afbeeldingslocatie: https://www.troyhunt.com/content/images/2016/11/All-the-Ubiquiti-bits.jpeg

Met de kleine beugeltje uiterst links en rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
xbeam schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:47:
Ik kreeg vandaag een nieuwe edgerouter poe binnen en deze stond nog op firmware 1.2 ;-( worden ze niet met nieuwste software uitgeleverd ?
Is altijd al zo geweest:)
Ze maken er xxxxxxx en daarna liggen ze bij de distri die gaat ze niet updaten voor je natuurlijk.

Dus je moet toch even zelf de laatste firmware downloaden en installeren. Dit is bij alles zo; Edgerouter, Access Points, Switches etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djkavaa schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:13:
[...]

Is altijd al zo geweest:)
Ze maken er xxxxxxx en daarna liggen ze bij de distri die gaat ze niet updaten voor je natuurlijk.

Dus je moet toch even zelf de laatste firmware downloaden en installeren. Dit is bij alles zo; Edgerouter, Access Points, Switches etc.
Dat snap ik, maar 1.2 is uit 2012/13. Ik had verwacht dat er in de tussen tijd wel nieuwer firmware op de apparaten zal staan als ze uit de fabriek komen of wil je zeggen dat dit apparaat sinds 2012 bij de distri op de plak heeft gelegen ?

[ Voor 5% gewijzigd door xbeam op 05-11-2016 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

xbeam schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 01:34:
[...]

Dat snap ik, maar 1.2 is uit 2012/13. Ik had verwacht dat er in de tussen tijd wel nieuwer firmware zal staan op de apparaten als ze uit de fabriek komen of wil je zeggen dat dit apparaat sinds 2012 bij de distri op de plak heeft gelegen ?
Volgens mij staat de productie- of test-datum op de doos. ;)

#team_UTC+1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Vandaag in Slowakije een probleem met een script dat wij gebruiken bij het toekennen van serienummers voor apparaten die wij produceren.

Ik had een Linux bak nodig om het script te draaien, maar natuurlijk waren er alleen maar pc's met Windows.

Toen bedacht ik me dat ik mijn Edgerouter X bij had. Dat ding draait natuurlijk gewoon Debian. Script erop gezet, wget geïnstalleerd en het werk als een zonnetje! Die dingen zijn ook overal goed voor _/-\o_

Ik ben nog steeds fan :D

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit er kijken om van Ziggo over te stappen naar Vodafone dsl. Nu gebruik ik bij Ziggo mijn eigen router (Modem in Bridge). En dit wil ik graag zo houden.

Aangezien de Ubiquiti Edgemax routers geen dsl modem hebben moet ik daar nog iets op verzinnen. Misschien een dsl to Ehternet converter of iets dergelijk. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:05

Kek

3flix

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 08:49:
ik zit er kijken om van Ziggo over te stappen naar Vodafone dsl. Nu gebruik ik bij Ziggo mijn eigen router (Modem in Bridge). En dit wil ik graag zo houden.

Aangezien de Ubiquiti Edgemax routers geen dsl modem hebben moet ik daar nog iets op verzinnen. Misschien een dsl to Ehternet converter of iets dergelijk. Iemand hier ervaring mee?
voor dsl heb je altijd een modem nodig, kan de modem/router van vodafone niet in bridge gezet worden..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:51

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

chickpoint schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 03:42:
Vandaag in Slowakije een probleem met een script dat wij gebruiken bij het toekennen van serienummers voor apparaten die wij produceren.

Ik had een Linux bak nodig om het script te draaien, maar natuurlijk waren er alleen maar pc's met Windows.

Toen bedacht ik me dat ik mijn Edgerouter X bij had. Dat ding draait natuurlijk gewoon Debian. Script erop gezet, wget geïnstalleerd en het werk als een zonnetje! Die dingen zijn ook overal goed voor _/-\o_

Ik ben nog steeds fan :D
Maar waar draaide daar het script uberhaubt op dan? ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
Tylen schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 09:05:
[...]

Maar waar draaide daar het script uberhaubt op dan? ;)
Op een of andere gammele bak, pentium 3 tijdperk :9

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kek schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 08:55:
[...]

voor dsl heb je altijd een modem nodig, kan de modem/router van vodafone niet in bridge gezet worden..?
Nee, dat is uitgezet vanwege iptv. Aangezien ik die ook via de edge kan laten lopen. Is dat voor mij geen probleem. Ik zoek eigenlijk iets wat kan intrainen op dsl en daarna gewoon op ethernet door naar de edgemax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

B2

wa' seggie?

Is er iemand die hier een USG gebruikt i.c.m. VDSL (bonding) van KPN? Door bijvoorbeeld deze in DMZ te hebben of met een modem in bridge modus?

[ Voor 7% gewijzigd door B2 op 05-11-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:51

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

B2 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:35:
Is er iemand die hier een USG gebruikt i.c.m. KPN? Door bijvoorbeeld deze in DMZ te hebben of met een modem in bridge modus?
KPN (a)dsl of glasvezel?

Ivm glasvezel zijn er genoeg voorbeelden te vinden in het kpn glasvezel topic. En dan heb je geen modem maar router en die hoeft niet in bridge modes maar kan je gewwon vervangen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
Misschien een dsl to Ehternet converter of iets dergelijk.
Bij mijn weten is dát de functie van een modem.
Dus in je vodaphonetoestel moet enkel het modem-gedeelte aanstaan, het routergedeelte moet dan worden overgenomen door je edgemax.
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:03:
Nee, dat is uitgezet vanwege iptv. Aangezien ik die ook via de edge kan laten lopen. Is dat voor mij geen probleem. Ik zoek eigenlijk iets wat kan intrainen op dsl en daarna gewoon op ethernet door naar de edgemax.
En hier heb ik moeilijkheden om te begrijpen wat er staat door de vreemde interpunctie en de halve zinnen ;)

Dus de bridge is uitgezet wegens IPTV, maar je geeft aan dat een bridge geen probleem is omdat de edgemax het ook aankan? In ieder geval moet volgens mij dat vodaphonetoestel gebridged worden, en verder de nodige configuratie aangemaakt worden op de edgemax om IPTV signalen naar je televisietoestellen te sturen en de rest naar je pc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Nog meer mensen hier die een USG (Pro) draaien, nog tips (voor thuis)?
(heb uiteraard zelf al de config.properties file neergezet in de site voor uPNP te enablen).

Ik ga een remote (onze server in datacenter) als controller gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door tcviper op 05-11-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Van wat ik af en toe lees kan het een gedoe zijn om een USG te connecten met een externe controller als je nog geen internet hebt. Zorg dat je op voorhand weet wat je moet doen en met welke commando's. Op je telefoon naar een oplossing moeten zoeken vind ik nooit zo handig.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

B2

wa' seggie?

Tylen schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:42:
[...]

KPN (a)dsl of glasvezel?

Ivm glasvezel zijn er genoeg voorbeelden te vinden in het kpn glasvezel topic. En dan heb je geen modem maar router en die hoeft niet in bridge modes maar kan je gewwon vervangen.
Nee VDSL, ik heb het even verduidelijkt in mijn vraag.

[ Voor 6% gewijzigd door B2 op 05-11-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 07:39

Tijntje

Hello?!

Ik hoop dat ze snel met de 8 poorts UniFi switch zonder PoE uitkomen, dat zou een welkome aanvulling zijn van mijn netwerk :)
Er verschijnen her en der al wat prijzen online (€88.32) en ziet er goed uit.
http://www.ip-sa.com.pl/u...l-p-2311.html?language=en

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ging als een speer de installatie van de USG Pro... met remote controller :) Even via 192.168.1.1 inloggen en dan remote controller (rechts onderin) klikken.

[ Voor 9% gewijzigd door tcviper op 05-11-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Tijntje schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 13:19:
Ik hoop dat ze snel met de 8 poorts UniFi switch zonder PoE uitkomen, dat zou een welkome aanvulling zijn van mijn netwerk :)
Er verschijnen her en der al wat prijzen online (€88.32) en ziet er goed uit.
http://www.ip-sa.com.pl/u...l-p-2311.html?language=en
En de Ubiquiti UniFi Switch 8 port (US-8-60W) met 4 poorten PoE voor (maar) €97.25.
http://www.ip-sa.com.pl/u...i-switch-port-p-2308.html
Dat wordt de mijne :P

[ Voor 5% gewijzigd door Shaggie_NB op 05-11-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Beste mede-tweakers,

Ik "loop" hier al een tijdje rond maar tot nu toe nog nooit te maken gehad met Ubiquiti apparatuur. Binnekort staat er een verhuizing gepland, en de bedoeling is dan om m'n netwerk toch nog even een stapje mooier te maken. Ik heb al veel over Ubiquiti gehoord en gelezen (bijna alleen maar positief). Het enige waar ik niet aan uit kom zijn die EdgeRouters. Ik zie zoveel verschillende. Ik zie een 3 ports EdgeRouter voor €89,- en een 5-ports EdgeRouter voor €59,-. En als ik naar de specs kijk kan ik niet ontdekken wat nou echt het verschil is.

Simpele vraag; wat is nou de meest "gangbare" EdgeRouter voor in huis?

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
De EdgeRouter X / X SFP hebben minder krachtigere hardware. De EdgeRouter Lite en PoE zijn de meestgebruikte EdgeRouters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Shaggie_NB schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:54:
[...]

En de Ubiquiti UniFi Switch 8 port (US-8-60W) met 4 poorten PoE voor (maar) €97.25.
Enig idee wanneer ze leverbaar worden?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 07:39

Tijntje

Hello?!

Shaggie_NB schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:54:
[...]

Ik weet niet wat de betrouwbaarheid is van de site die ik posten, ging enkel om prijs voorbeeld.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
Interprojekt is een prima webshop, ik heb er zelf meerdere keren besteld nadat ik de site hier op Tweakers tegen kwam. Leveren ook erg snel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:45
Ik had geen zin om langer te wachten en heb vandaag mijn UAP-AC en UAP-AC-PRO uitgebreid met de US-8-150W en USG. Eerst de switch aangesloten en de PoE-injectors uitgefaseerd. Adopten in de controller en meteen waren alle wired clients zichtbaar. Dat was al een hele vooruitgang. Alle clients met naam, IPs, throughput, etc in 1 overzicht. :9
Daarna de USG erin, dat ging wat lastiger maar toen dat was opgelost was dit ook plug-'n-play. Even DPI aanzetten en opeens zijn alle features in de controller beschikbaar. Het ziet er echt heel gelikt uit, alle componenten geïntegreerd in 1 interface. Wel zijn er enkele features in de USG die je nog niet met de GUI kan instellen maar die je in een config.gateway.json bestand moet zetten. Ik heb daar nu regels in staan voor:
  • Statische DNS entries (host-record)
  • DHCP adressen in DNS opnemen (hostfile-update)
  • l2tp met ipsec VPN server en lokale gebruikers zonder radius
Heerlijk dat ik weer een router heb waarbij ik alles lekker zelf kan tweaken, maar die ook een mooie GUI heeft en goede logging, historisch verbruik bijhoudt, etc. De USG vind ik zeker zijn geld waard. De US-8-150W is eigenlijk te duur, dus als je kan wachten op de US-8-60W, zeker doen. :+

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
RichieB schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 23:29:
De US-8-150W is eigenlijk te duur, dus als je kan wachten op de US-8-60W, zeker doen. :+
Vind ik net wat te weinig. Ik zou hier een 4tal AP's en een IP-camera mee willen voeden. Als ik het uittel, zit ik op het randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
RichieB schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 23:29:
Ik had geen zin om langer te wachten en heb vandaag mijn UAP-AC en UAP-AC-PRO uitgebreid met de US-8-150W en USG. Eerst de switch aangesloten en de PoE-injectors uitgefaseerd. Adopten in de controller en meteen waren alle wired clients zichtbaar. Dat was al een hele vooruitgang. Alle clients met naam, IPs, throughput, etc in 1 overzicht. :9
Daarna de USG erin, dat ging wat lastiger maar toen dat was opgelost was dit ook plug-'n-play. Even DPI aanzetten en opeens zijn alle features in de controller beschikbaar. Het ziet er echt heel gelikt uit, alle componenten geïntegreerd in 1 interface. Wel zijn er enkele features in de USG die je nog niet met de GUI kan instellen maar die je in een config.gateway.json bestand moet zetten. Ik heb daar nu regels in staan voor:
  • Statische DNS entries (host-record)
  • DHCP adressen in DNS opnemen (hostfile-update)
  • l2tp met ipsec VPN server en lokale gebruikers zonder radius
Heerlijk dat ik weer een router heb waarbij ik alles lekker zelf kan tweaken, maar die ook een mooie GUI heeft en goede logging, historisch verbruik bijhoudt, etc. De USG vind ik zeker zijn geld waard. De US-8-150W is eigenlijk te duur, dus als je kan wachten op de US-8-60W, zeker doen. :+
Ik heb ook nog de config.properties aangemaakt (https://help.ubnt.com/hc/...e-config-properties-file-) met daarin: config.ugw.mdns.enabled=true en config.igd.enabled=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tcviper schreef op zondag 06 november 2016 @ 11:44:
[...]

Ik heb ook nog de config.properties aangemaakt (https://help.ubnt.com/hc/...e-config-properties-file-) met daarin: config.ugw.mdns.enabled=true en config.igd.enabled=true
Wat wil je bereiken met die settings wat is je design keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
stormfly schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:15:
[...]

Wat wil je bereiken met die settings wat is je design keuze?
mDNS is handig voor dingen zoals airplay/cast en meerdere vlans, uPNP is soms ook handig bij bepaalde Playstation/Xbox services en andere zaken die even een port forward nodig hebben. Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleCheck
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 10:55
Weet iemand of het mogelijk is om Ubiquity hardware te configureren/gebruiken zonder een ubiquity account en/of cloud-koppeling? Technisch zie ik namelijk geen probleem in het installeren van de beheersoftware op een pc/server, waarbij zowel het beheer-systeem als de hardware geen internet toegang heeft. Helaas zijn er voldoende leveranciers die dit wel afdwingen.
(Natuurlijk begrijp ik dat ik dan geen gebruik kan maken van hun cloud-gebaseerde diensten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Jahoor dat kan, je kan er zelf voor kiezen om cloud access in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:45
tcviper schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:18:
[...]

uPNP is soms ook handig bij bepaalde Playstation/Xbox services en andere zaken die even een port forward nodig hebben. Werkt prima!
uPNP is ook erg gevaarlijk. Allerlei IoT apparaten kunnen opeens via internet bereikbaar zijn. Dat moet je niet willen aanzetten.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
RichieB schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:43:
[...]

uPNP is ook erg gevaarlijk. Allerlei IoT apparaten kunnen opeens via internet bereikbaar zijn. Dat moet je niet willen aanzetten.
Gevaarlijk, valt wel mee hoor, ik kan toch mooi zien wat hier verbind via Insights van Unifi :) Hou het wel in de gaten, gemak wilt ook iets bij het gamen :P En voor bepaalde voice/chat/games is het nodig, en we hebben hier verschillende consoles dus kan niet constant manueel poorten gaan zitten openen.

[ Voor 14% gewijzigd door tcviper op 06-11-2016 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tcviper schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:49:
Gevaarlijk, valt wel mee hoor, ik kan toch mooi zien wat hier verbind via Insights van Unifi :) Hou het wel in de gaten, gemak wilt ook iets bij het gamen :P En voor bepaalde voice/chat/games is het nodig, en we hebben hier verschillende consoles dus kan niet constant manueel poorten gaan zitten openen.
Apart Gaming VLAN aanmaken : De enige manier waarop ik zoiets zou aandurven! :P

Eigen Bridged Modem een optie ?

http://www.draytek.nl/producten/vdsl2-serie/vigor-130-serie/ d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Even een vraagje tussendoor nadat ik een zoekactie in deze draad heb losgelaten.
Ik wil inloggen op de UniFi Controller versie 5.2.9 maar krijg de melding dat de verbinding niet veilig. Normaliter kan ik wel een uitzondering accepteren in Firefox, maar dat is nu niet het geval. Ook Chrome gaat hier bij op stuk. MS Edge wil graag een nieuwe app zoeken in de AppStore... moet ik daar op in gaan...
Wie-o-wie kan mij met, eventueel een quick and dirty, oplossing uit de brand helpen? TIA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
GEi schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:21:
Even een vraagje tussendoor nadat ik een zoekactie in deze draad heb losgelaten.
Ik wil inloggen op de UniFi Controller versie 5.2.9 maar krijg de melding dat de verbinding niet veilig. Normaliter kan ik wel een uitzondering accepteren in Firefox, maar dat is nu niet het geval. Ook Chrome gaat hier bij op stuk. MS Edge wil graag een nieuwe app zoeken in de AppStore... moet ik daar op in gaan...
Wie-o-wie kan mij met, eventueel een quick and dirty, oplossing uit de brand helpen? TIA!
Bij chrome onderin links op geavanceerd en dan kiezen voor toch doorgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Binnen Chrome kan ik alleen kiezen voor Details. Geavanceerd zie ik helaas nergens staan.
Alvast bedankt voor evt. overige tips. Morgenavond verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Voor de USG gebruikers hier, iemand al uitgevonden hoe je VOIP verkeer (VLAN 100) prioriteit kan geven op de USG? Ik merk bij een aantal clients (mobiel via wifi > AC Pro) dat het nogal op en neer gaat als men belt qua signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
Ubituiti heeft nu ook een Beta shop.

Hier kunnen we spullen kopen die nog in een final production test cyclus zitten.
Ze worden aangeboden tegen een korting prijs. Jammer genoeg lees ik nu dat men de korting niet bij marketing er door heenkrijgt, dus is het puur een verhaal van early access)

Wat ze natuurlijk wel van je vragen is dat je actief meedoet aan het beta programma om issues nog uit het product te halen.

https://store.ubnt.com/beta

Eerste (en enige product) voor nu is de unify 16 XG switch. (ook al bekend in de edgeswitch serie, maar nu in de unifi lijn)

PS. Je kunt alleen bij de shop als je je ook registreert voor het beta forum.

[ Voor 19% gewijzigd door hermanh op 08-11-2016 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

De Beta shop is voor ons niet beschikbaar. Ze verkopen alleen in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
Zr40 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:03:
De Beta shop is voor ons niet beschikbaar. Ze verkopen alleen in de VS.
In eerdere posts op het UBNT forum werd gesteld dat men dit ook voor europa ter beschikking zou stellen.
Als je interesse hebt, misschien even een vraag stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
hermanh schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:04:
[...]

In eerdere posts op het UBNT forum werd gesteld dat men dit ook voor europa ter beschikking zou stellen.
Als je interesse hebt, misschien even een vraag stellen.
Ze versturen niet naar Europa ivm goedkeuringen etc. Ze geven verder aan dat ze het geen probleem vinden als jij zelf zorgt dat het doorgestuurd wordt. De kortingen worden niet gegeven omdat ze bang zijn dat er misbruik van gemaakt wordt (goedkoop inkopen en dan doorverkopen)
GEi schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:22:
Binnen Chrome kan ik alleen kiezen voor Details. Geavanceerd zie ik helaas nergens staan.
Alvast bedankt voor evt. overige tips. Morgenavond verder.
Heb je een screenshot voor me?

[ Voor 20% gewijzigd door m3gA op 08-11-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 23:39
hermanh schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:59:
Ubituiti heeft nu ook een Beta shop.

Hier kunnen we spullen kopen die nog in een final production test cyclus zitten.
Ze worden aangeboden tegen een korting prijs. Jammer genoeg lees ik nu dat men de korting niet bij marketing er door heenkrijgt, dus is het puur een verhaal van early access)

Wat ze natuurlijk wel van je vragen is dat je actief meedoet aan het beta programma om issues nog uit het product te halen.

https://store.ubnt.com/beta

Eerste (en enige product) voor nu is de unify 16 XG switch. (ook al bekend in de edgeswitch serie, maar nu in de unifi lijn)

PS. Je kunt alleen bij de shop als je je ook registreert voor het beta forum.
Overigens kun je wel "credits" verdienen met het melden van bugs etc:
"We will also have bounty to this.
Those with particularly timely and valuable feedback on bugs/etc. - may find themselves getting free pre-release hardware next go-around, and/or receiving Ubiquiti T-shirts/hats/beanies/etc. - based on internal voting on value and timeliness of the feedback"
Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.