Ik ging wel uit van 3.0 maar inderdaad daar ben ik dus ook bang voor. Ik heb nu een Z87M-D3H. Maar die heeft dus 16x + 4x. Zal wel ruk worden dan.-The_Mask- schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:54:
Welke versie van het PCI-e slot, veel moederborden met een twee PCI-e sloten die verdeeld worden in 16 en 4 lanes geven het eerste slot 16 PCI-e 3.0 lanes van de CPU en het tweede slot 4 PCI-e 2.0 lanes van het chipset en dat is gewoon ruk.
Ga er maar vanuit dat CrossFire alleen fatsoenlijk werkt (dus zonder microstuttering, framedrops of verlies) bij een R9 290X alleen goed gaat bij minimaal twee maal 8 PCI-e 3.0 lanes. Bij andere kaarten zou ik het overigens ook niet anders doen.
Matx die genoeg ruimte heeft voor 2x een accelero hybrid en 2x 8x heeft zijn zeldzaam.
Ik vraag me ook af of 8x veel performance verlies heeft tov 16x aangezien deze CF mode veel meer PCI-E bandbreedte nodig heeft.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....