Anoniem: 59888 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 08:24:
[...]
Nee, dat is veel te voorbarig. Het heeft er alle schijn van dat gamen op linux op termijn een serieuze optie gaat worden, waarmee Windows dus eindelijk serieuze concurrentie krijgt (Apple is dat nooit geweest). Hoe succesvol dat gaat worden en of het monopolie daadwerkelijk doorbroken zal worden moeten we nog maar gaan zien. Persoonlijk hoeft Windows van mij niet het afvoerputje in, ik hoef niet zo nodig het ene monopolie voor het andere in te ruilen.
[...]
Waar baseer je dat op? Waar heeft Valve Google voor nodig? Waar heeft Google Valve voor nodig?
Dat is twee linux-distributies naast elkaar draaien. Wat is daar het nut van
[...]
Waar baseer je die verwachting op? Heeft Apple iets aangekondigd m.b.t. gaming?
Met einde van de monopolie bedoelde ik eigenlijk niet dat MS meteen einde oefening is, maar dat het gereduceerd geworden is als gewoon 1 van de opties/smaken, aangezien hardware nu dus de kant op gaat dat het makkelijk voor meerdere platformen inzetbaar is, en de functionaliteit zo kan zijn dat de programmabouwer zich eigenlijk niet meer op een specifiek platform hoeft te richten vanwege barrieres.
Ik borduur hiermee voort op mn eerdere post dat DX12 misschien niets anders wordt dan een distributiekap (voorversterker), en dat de Mantle die je nu ziet niet hetzelfde is als wat de definitieve versie zou worden.
Wat je nu ziet met Battlefield, Thief zou dan Mantle low-level en high-level ineen zijn (geintegreerde versterker), omdat DX11 geen pad heeft naar de low-level hardware zelf (eindversterker), uiteindelijk neemt DX12 het high-level opzich en zou alleen low-level-Mantle (eindversterker) op de APU zelf gezet worden, daarom ook die extra proc op de APU en ook nVidia met een soortgelijk idee.
Indien de struktuur er zo uit zal gaan zien dan is het voor Apple ook relatief makkelijk om mee te doen ze hoeven alleen het high-level (voorversterker) te creeeren, afhankelijk van hoe moeilijk dat is moeten ze er over een paar jaar wel kunnen zijn.
Mantle zou dan alleen op de AMD hardware aanwezig zijn.
Valve en Google samen op 1 systeem kan handig zijn vanwege de hoeveelheid Apps/functionaliteit, alles draait tegenwoordig om de grootte van de App-store, daarbij heeft Google nog wat andere handige functionaliteiten, Docs, Youtube, enzzz.
Daarbij is het zoals je al zegt allebei linux dus is het niet te ver gezocht
Dat zou ervoor kunnen zorgen dat bij de overstap naar een linux platform de drempel ineens een stuk lager wordt Steam/Android box wordt dan gewoon een uit de kluiten gewassen telefoon waar je ongeveer alles op kan doen wat je ook op de PC kan, maar dan op de TV.