houdt rekening dat je vastrecht extreem duur/hoger wordt bij 3x35A (of in elk geval overschrijven van 3x25A)...Killing Time schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 15:32:
@migjes
@Proton_
@antonboonstra
@SolarKing
@roderickvd
@Dre
@Rol-Co
Allemaal bedankt voor jullie input! Kon helaas niet eerder reageren. De Tesla is inmiddels besteld, en wordt hopelijk in maart geleverd.
@migjes
Ik bedoelde inderdaad een 3x25A aansluiting, hoewel 3x35 in de toekomst wel een mogelijkheid gaat worden.(Er hangt nu een aparte, vrij oude, ketel voor een zwembad. Misschien dat we deze nog een keer gaan vervangen voor een warmtepomp, en hierop ook de vloerverwarming van de benedenverdieping aansluiten)
Meestal zal 3x16A voldoende zijn, het wil alleen nog wel eens voorkomen dat er op een dag flink veel kilometers gemaakt worden, en de auto tussendoor maar een uur of twee-drie thuis staat. Op dat soort momenten is het ideaal dat een Tesla 22kW kan slikken (is natuurlijk een maximum, in principe kan je hem al met 1x16A opladen) Om voor die enkele keer dat snel laden nodig is een aansluiting te laten verzwaren is wat overdreven, maar het zou toch mooi zijn om met wat slim inrichten optimaal gebruik te maken van de infrastructuur die er al ligt.
Een functie zoals antonboonstra noemt waarbij de omvormer de belasting slim over de fases verdeeld is precies wat ik zoek. Ook de Sunny Island zal ik verder induiken. Nu nog beginnen aan het avontuur van een installateur zoeken!
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels