[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 66 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:59
HooksForFeet schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:04:
[...]

8X zou ik niet doen. 4gb intern is echt te weinig, ook nu apps op SD kunnen.
8x heeft gewoon 16GB hoor :) ik heb hem zelf ook.

[ Voor 67% gewijzigd door Ramon op 14-04-2014 23:05 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:14
HooksForFeet schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:04:
[...]

8X zou ik niet doen. 4gb intern is echt te weinig, ook nu apps op SD kunnen.
Dat is de 8S.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:00
Alpha89 schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:03:
Heeft iemand al de quiet hours functie gevonden? Begin bang te worden dat het onderdeel is van Cortana... Had gehoopt dat het ook zonder haar te gebruiken was :(
Jup is Cortana functie. Mist helaas nog wat opties ook :(

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:50:
[...]

In het fotoalbum> all>settings>start tile shows

daar kan je kiezen

- all photo's
- favorite photo's
- single photo

;)
LOL, dat ik dat zelf niet kon bedenken. Thanks!

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Koen__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-09 21:39
Heb van alle basis kleuren van windows phone een gradient gemaakt die je als achtergrond kan gebruiken, vind het er zelf best strak uitzien :)

Resolutie is bij allemaal 720x1280.

http://imgur.com/a/MMddq#0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Caelorum schreef op maandag 14 april 2014 @ 20:40:
[...]

Klopt is er uit gehaald. Dit is verplaatst naar de betreffende apps. Voor Windows Live is dat Skype (want WLM is dood) en voor Facebook chat is dat de Facebook app. Dit omdat in het verleden deze diensten wel eens wilden updaten en je op de telefoon met een probleem zat (want trage update).
Schijt, ik dacht juist gelezen te hebben dat je kon selecteren welke apps daar berichten mochten plaatsen. Had ik ook erg op gehoopt, ik vind het maar irritant dat je allemaal andere apps moet starten daarvoor terwijl de messeging app gewoon super werkt daar voor. Misschien dat het beter werkt met de nieuwe notifications.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verzo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-07 12:15
Iemand de "double-tap to unlock" feature al tegen gekomen? Ik was in de veronderstelling dat deze standaard in Windows Phone 8.1 zou zitten, dus ook voor niet-nokia's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:14
Ha ook hier is de app store nog down. Blijf het gewoon steeds proberen, want Windows 8.1 brengt toch zeker wat mooie dingen met zich mee! Hoe bevalt het notificatiecentrum tot nu toe? Of is die nog niet functioneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THID
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-05-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

nee ik heb alleen de taal op US engels gezet en de locate op de US. Even rebooten en klaar.

ik ben trouwens erg blij met wp8.1 :)

[ Voor 18% gewijzigd door CAP-Team op 14-04-2014 23:43 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THID
CAP-Team schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:42:
nee ik heb alleen de taal op US engels gezet en de locate op de US. Even rebooten en klaar.
top, ga ik even proberen, bedankt :)

edit: nou vooralsnog werkt het niet best, hij verstaat nagenoeg alles maar het meeste wordt gezocht via bing in plaats van in de context van de agenda of een alarm geplaatst

[ Voor 26% gewijzigd door THID op 14-04-2014 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
LOTG schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:20:
[...]

Schijt, ik dacht juist gelezen te hebben dat je kon selecteren welke apps daar berichten mochten plaatsen. Had ik ook erg op gehoopt, ik vind het maar irritant dat je allemaal andere apps moet starten daarvoor terwijl de messeging app gewoon super werkt daar voor. Misschien dat het beter werkt met de nieuwe notifications.
Ze hebben net een feature request gesloten die daarover gaat http://wpdev.uservoice.co...-publish-to-people-hub-me niet zo boeiend sluit text want ze negeren gewoon het messaging gedeelte van de feature request.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THID
ik krijg de cortana app ook niet als ik m'n settings wijzig, zie voorbeeld:

http://www.nokiapoweruser...-with-developers-preview/

bij mij staat dit er dus niet tussen, kan wel spraakherkenning gebruiken en beperkt apps starten e.d. maar zo uitontwikkeld als op de screenshots in die link krijg ik het niet, is dat bij jullie wel het geval?

edit: nvm, is opgelost, lag aan het feit dat US niet actief was als phone language :+

[ Voor 9% gewijzigd door THID op 15-04-2014 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laracroftonline
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-09 13:06
Ik mis heel erg het kunnen facebooken en msnnen vanuit de berichtenapp daarnaast is doordat alles nu via een aparte app geregeld wordt de foto hub verpest.

Vote hier of je het terug wilt zoals het was!

http://windowsphone.userv...ng-from-the-messaging-hub

[ Voor 38% gewijzigd door laracroftonline op 15-04-2014 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Pff...benieuwd hoelang de store nog down is, heb net de Lumia van m'n vrouw geupdate...maar ja...moet een aantal apps bijwerken en dat werkt nu niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Store is gedeeltelijk op hoor. Alleen niet alle categorieën doen het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 10:33
Komt Cortana na verloop van tijd ook voor de NL taal/regio?

[ Voor 5% gewijzigd door Spaiker op 15-04-2014 00:27 ]

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
MarkoVie schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 00:27:
Komt Cortana na verloop van tijd ook voor de NL taal/regio?
Daar rekenen wij toch wel op denk ik.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
THID schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 00:06:
ik krijg de cortana app ook niet als ik m'n settings wijzig, zie voorbeeld:

http://www.nokiapoweruser...-with-developers-preview/

bij mij staat dit er dus niet tussen, kan wel spraakherkenning gebruiken en beperkt apps starten e.d. maar zo uitontwikkeld als op de screenshots in die link krijg ik het niet, is dat bij jullie wel het geval?

edit: nvm, is opgelost, lag aan het feit dat US niet actief was als phone language :+
Hoe zorg ik ervoor dat English (US) de "phone language" wordt? Ik krijg het niet voor elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Nr5XEuw.png

Ik kan English (UK) niet removen, is grayed out. En "enabled after restart" staat er na 3 restarts nog steeds.....

[ Voor 10% gewijzigd door Ramon op 15-04-2014 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 00:35:
[...]

Hoe zorg ik ervoor dat English (US) de "phone language" wordt? Ik krijg het niet voor elkaar.

[afbeelding]
Ingedrukt houden en dan dmv move helemaal bovenaan zetten en je telefoon rebooten

Edit: zie de afbeelding nu pas. controleer eens of er nog een update beschikbaar is. Ik kreeg na de 8.1 (2e update) nog een derde en die ging over toevoeging van taal

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2014 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Huh English (US) staat toch al bovenaan? En rebooten heb ik inmiddels al 4x gedaan ;) Telefoon is up-to-date, net gecheckt.

Als ik long-tap op English (US) zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YPeTe6C.png

Als ik long-tap op English (UK) zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lspxUkv.png

Iemand nog andere ideeën?

[ Voor 5% gewijzigd door Ramon op 15-04-2014 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie mijn edit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Probleem is dus het 'toegangspunt', waar ik er blijkbaar steeds 2 heb (Vodafone en Hollandsnieuwe). Ik krijg die laatste dus voor geen enkele mogelijkheid verwijderd, bij een reboot blijft die dus weer zeuren welke ik wil gebruiken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:48

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Moet zeggen dat ik alle vlakken op 1 na tevreden ben. De integratie van FB is belabberd, echt een zeer slechte keuze van MS. Voorheen was alles wat op FB stond, gewoon WP, niet alleen de lijst, maar ook de reacties en foto's. Nu kom ik iedere keer weer in die vieze blauwe app terecht en foto's bekijken kan niet meer op een fatsoenlijke manier.

Leuk dat ze dit wilde doen voor een bredere integratie, maar dit is een 100% verslechtering van het gebruik van FB. Heel erg jammer.

Verder is die heel strak, gebruik de 3/6 rijen, wat meer voor 2x2 en 4x2 tiles gekozen, nog wel een paar 1x1, maar hoofdzakelijk groter, geeft toch wel een leuker design. Verder nog een simpel achtergrondje die het heel mooi doet, waardoor het effect niet overdreven is, maar toch niet genoeg om het leuk te maken.
Notificatiescherm is zeker een plus.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Dit is klote, werd vanmorgen niet wakker gemaakt door me alarm. Omdat mijn belsignaal volume op nul stond. Terwijl in Windows Phone 8 ik wel wakker werd gemaakt ook al stond het volume op nul. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
Die inline video's in IE vind ik persoonlijk een drama. Vroeger kon ik dingen gewoon fullscreen bekijken, nu moet je naar een minuscuul filmpje in een pagina gaan zitten turen als er geen fullscreenknop in de player zit of als die het, zoals bij tweakers.net, helemaal niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 09:53
CokeZero schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 07:08:
Dit is klote, werd vanmorgen niet wakker gemaakt door me alarm. Omdat mijn belsignaal volume op nul stond. Terwijl in Windows Phone 8 ik wel wakker werd gemaakt ook al stond het volume op nul. :(
Neem aan dat dit te maken heeft met de scheiding van de volumes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
HooksForFeet schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 07:21:
Die inline video's in IE vind ik persoonlijk een drama. Vroeger kon ik dingen gewoon fullscreen bekijken, nu moet je naar een minuscuul filmpje in een pagina gaan zitten turen als er geen fullscreenknop in de player zit of als die het, zoals bij tweakers.net, helemaal niet doet.
probeer eens te dubbel klikken (dubbel drukken, double tab, what ever) op het filmpje, dan maximaliseert het filmpje in je beeld. Daarna kan je je beeld gewoon kantelen. Werkt super! :) Veel beter dan in 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
enomiss schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:21:
er zijn ook nieuwe Here maps updates trouwens - nu we toch alles aan het updaten zijn :P
Bij mij werkt de hele app niet meer

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

basset schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 07:29:
[...]

Bij mij werkt de hele app niet meer
Werkt bij mij prima, althans Nokia Drive. Het stem geluid gaat nu zelfs over de boxen van mijn autoradio als ik radio aan het luisteren ben. Voor de update werkte dat niet, alleen als ik muziek aan het streamen was via bluetooth.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 18:11
De batterij van mijn nokia lumia 520 gaat na de update extreem vlug leeg. In zo'n 6 uur van 100% tot 0 %
Hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
kijk eens met battery saver welke apps er veel batterij gebruiken.. zit nu standaard in 8.1 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
Niet echt iets aparts te zien in battery saver. Ik heb nu wel gezien dat er meer mensen zijn met dit probleem. Op wpcentral klagen heel veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-08 12:08
zal wel weer een update voor komen gok ik zo. Er staat me overigens ook iets bij dat dit probleem destijds bij GDR 2 (of 3?) ook zo was ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
Even wat voorbeelden:

i''m having the same problem with my 925. It is warm when idle and blazing hot when I use it.
It lost 35% of its charge in about 45mins.
I don't believe the Battery Saver app gives us any indication of what it might be because that program only tracks app battery usage. Not other usage from wifi/cellular/bluetooth etc.

So I updated to 8.1 on my Nokia Lumia Icon at around 12 MST and after it was all installed and the phone reset, my phone began to get hot really quickly while idling and the battery drained from 60% to 18% within two hours. I've set all syncing to "manual", turned off 4g, bluetooth, etc. to no avail. When into Usage and blocked all background programs and I also held the back button and killed all of the apps running. After that I tried deleting my accounts (in case one was stuck syncing) and deleted all third party apps with the hope that one was having some sort of issue with the new OS but after 7 hours of hoping that the phone would snap out of it, nothing changes. I can't go through the day with a blazing hot phone and 3 hours of battery life, can anyone help?

En zo zijn er nog veel meer mensen die dit hebben. Ik stand-by is het batterijverbruik bij mij normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 00:37:
[...]

Ingedrukt houden en dan dmv move helemaal bovenaan zetten en je telefoon rebooten

Edit: zie de afbeelding nu pas. controleer eens of er nog een update beschikbaar is. Ik kreeg na de 8.1 (2e update) nog een derde en die ging over toevoeging van taal
Geen updates beschikbaar. Ik kan Duits als phone language instellen, of Nederlands, maar geen English (US).

Mooi kut.

Oke, ligt aan HTC dus: http://forums.wpcentral.c...75052-htc-8x-cortana.html

Ze zijn vergeten om US English mee te leveren.

[ Voor 12% gewijzigd door Ramon op 15-04-2014 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutervOorschot
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 14:18
Mijn 1520 was ook een paar uur heel erg warm Nu is het gewoon over en is de batterijduur gewoon weer goed.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Komt het niet omdat alles weer gedownload moet worden ? Ik zag heel toevallig dat mijn applijst compleet opnieuw geinstalleerd werd. Ook al mijn playlists in Xbox music moest ik weer op Offline gebruik instellen waarna alle nummers weer gedownload werden. Echter is de schijfruimte voor als na de update gelijk gebleven. Klaarblijkelijk moet er na de update weer een en ander goed gezet worden qua pointers etc etc en dat er veel op de achtergrond gebeurd....

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
WoutervOorschot schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 07:58:
Mijn 1520 was ook een paar uur heel erg warm Nu is het gewoon over en is de batterijduur gewoon weer goed.
Het kan idd ook zijn dat de telefoon de update moet verwerken en daardoor de eerste paar uur energie vreet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
Er zijn al een paar problemen bekend:

List of reported issues with Windows Phone 8.1 preview
  • CDMA devices issues after update.
  • Glance screen may not work or may not show notification.
  • Excessive battery drain.
  • Some apps refuse to update or don't work.

[ Voor 6% gewijzigd door AppleDroid op 15-04-2014 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Gelukkig geen van die bugs hier. Zie wel net dat mijn geliefde hartje in de batterij vervangen is door een schildje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:49
Je kan nu bij je personen filteren dat er alleen personen met telefoon nummer getoond wordt!
Je kon vroeger al filteren op verschillende accounts (outlook, google, skype etc).

Eindelijk een goeie personenlijst nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15

Wallie

Herr

Leuk dat 8.1, werkt hier goed op een 620 en 920. Wel twee dingen:
  • Op de 620, hoor ik bij het open hebben van WhatsApp, zachte ruis door de speaker (ja, heel apart)
  • De video speler kent geen "next" en "previous" knop meer, waar je normaal 30 sec mee vooruit kon springen. In plaats daarvan moet je over een progressbar met je vinger (niet heel precies).

[ Voor 3% gewijzigd door Wallie op 15-04-2014 08:31 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
CokeZero schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 07:08:
Ik heb beide volumes op 0 staan, maar bij mij ging het alarm gewoon af. Weet je zeker dat het niet ergens anders aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Voor de mensen met een Huawei Ascend W1 heb ik slecht nieuws: na veel zoeken op diverse fora, blijkt iedereen de 80188309 error waar velen met Lumia Black update ook tegenaan liepen. Ze zeggen dat het een issue is met de beschikbare ruimte, maar het is net als de HTC 8S een 4 GB toestel, dus dat het zelfs na een harde reset (en bijna 2 GB vrije ruimte) nog niet werkt, is vreemd.

Nu maar hopen dat de 925 of 1020 iets in prijs daalt als de nieuwe Lumia's uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:26
De HTC 8S heeft na een hard reset 1,1/1,2GB vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
Crashed IE bij jullie ook als je deze pagina opent en er wat op scrolt/zoomt?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 07:46
Mooie update tot nu toe! Alleen helaas alleen nog ondersteuning voor IkeV2 VPN, geen SSTP. Bummer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Gaaf dat een app als de Chronos calender al een transparante live tile heeft.
Jammer dat mijn busclub forumpje niet meer de browser herkent en dat ik niet meer de mobiele versie krijg van het forum.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2cysh0m.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door hjs op 15-04-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:05
Weet iemand wat het "visitekaart" logotje bovenin de statusbalk betekent?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Bart_GR schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 07:26:
[...]

probeer eens te dubbel klikken (dubbel drukken, double tab, what ever) op het filmpje, dan maximaliseert het filmpje in je beeld. Daarna kan je je beeld gewoon kantelen. Werkt super! :) Veel beter dan in 8!
Werkt totaal niet bij mij. Met dubbel tikken togglet hij de pauze/play gewoon, of gebeurt er helemaal niks. Bekijk maar eens wat filmpjes in tweakers-nieuwsberichten bijvoorbeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door HooksForFeet op 15-04-2014 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
Dan heb je een nieuwe notificatie, sleep de notificatiebalk maar eens naar beneden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
robg1984 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:01:
Dan heb je een nieuwe notificatie, sleep de notificatiebalk maar eens naar beneden ;)
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
Werken die location based reminders via Cortana bij jullie? Ik heb gisteren thuis via Cortana een reminder aangemaakt om iets te doen als ik op werk ben, maar heb die niet gekregen. Mijn telefoon was wel in battery save mode, misschien werken ze dan niet?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:35
Ik heb al wel 1 nadeel van WP8.1. gevonden: de games.
Deze zaten eerst allemaal onder de games tile en nu heb ik ze allemaal in het menu staan tussen alle geinstalleerde apps. Vind ik persoonlijk iets minder.

Ik heb Cortana nog even gevraagd of ze Siri ook kent.
Haar antwoord: I want to reach out, but all they gave me is an iPhone 3G.

Persoonlijk geeft Siri wel leukere antwoorden als je tegen haar gaat schelden. :P

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ik las op http://www.wpcentral.com/...most-out-windows-phone-81
Pin Battery Saver + Storage Sense to the Start screen – In 8.1, the Battery Saver and Storage Sense programs are now listed in the App listing. That also means you can pin them to your Start screen! What’s more, Microsoft made them Live tiles and the battery icon actually reflects your current battery status, where Storage Sense will show you in numbers your current space usage, including on your SD card.
Ik krijg echter geen cijfers te zien op mijn LiveTile, jullie wel?

BTW erg onder de indruk, ben blijer met notication Center dan ik dacht en alles lijkt sneller met die nieuwe animaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Same here, hij toont alleen het batterijicoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Tomba schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:12:
Ik las op http://www.wpcentral.com/...most-out-windows-phone-81

[...]

Ik krijg echter geen cijfers te zien op mijn LiveTile, jullie wel?

BTW erg onder de indruk, ben blijer met notication Center dan ik dacht en alles lijkt sneller met die nieuwe animaties :)
Data sense is overgegaan op zo'n ontvangst icoon, geen cijfers inderdaad. Ik had gehoopt op de achterkant maar ik heb hem niet zien flippen.
urk_forever schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:10:
Werken die location based reminders via Cortana bij jullie? Ik heb gisteren thuis via Cortana een reminder aangemaakt om iets te doen als ik op werk ben, maar heb die niet gekregen. Mijn telefoon was wel in battery save mode, misschien werken ze dan niet?
Hoe stel je de locaties daar voor in? Ik was het mij gisteren aan het afvragen. Je zult Cortana toch moeten vertellen waar Work/Home enzo is, want dat zijn nogal abstracte locatie termen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
LOTG schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:17:
[...]

Data sense is overgegaan op zo'n ontvangst icoon, geen cijfers inderdaad. Ik had gehoopt op de achterkant maar ik heb hem niet zien flippen.
Datasense toont bij mij juist wel cijfers. Hij flipt naar de achterkant en daar staat hoeveel MB er nog resteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Je moet volgens mij wel bij Cortana instellen dat die ook in battery save mode gebruikt mag worden.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mull3r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 14:19
Heb mijn Nokia Lumia 920 gister ook geupdate naar 8.1, en bevalt me heel goed. Op wat bugs na. Notificaties natuurlijk veel beter en heb t gevoel dat m'n telefoon een stuk sneller is!
Gister en vanochtend heeft de hele dag de Store het niet gedaan, kreeg een foutmelding. Tijdens het typen van dit bericht kwam ik erachter dat hij het wel weer deed.
Cortana werkt niet bij mij! Als ik de zoek knop lang in hou, doet hij gewoon niks :( iemand hier ook ervaringen mee?
Overigens doet Glance het af en toe ook niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
urk_forever schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:10:
Heb gister avond uitgevogeld hoe je locaties zoals Work & Home kan instellen:

ga naar cortana, klik rechts boven op drie streepjes (notebook), ga naar places, druk op het plusje. Voila!

[ Voor 49% gewijzigd door Bart_GR op 15-04-2014 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
LOTG schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:17:
[...]
Hoe stel je de locaties daar voor in? Ik was het mij gisteren aan het afvragen. Je zult Cortana toch moeten vertellen waar Work/Home enzo is, want dat zijn nogal abstracte locatie termen.
In de 'Notebook' van Cortana kan je die locaties instellen. Daar kom je door in Cortana op dat hamburger menu te klikken. Bij Locations kan je het dan instellen. Alleen dingen zoals work kan je maar heel algemeen instellen. Voor mijn werk pakt hij alleen de plaatsnaam en niet de straat erbij.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 08:29
Iemand met een HTC ook last van dat de tijd in HTC tile zich niet aanpast?
Als je de tile in grote aanpast past hij de tijd wel aan naar de juiste tijd, vervolgens blijft hij daar op staan.

Verder echt super tevreden met 8.1 op mn HTC 8X.
Werkt echt super snel en denk echt wel dat het nu kan gaan concurreren op de smartphone markt met deze OS versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ook wel raar dat je Cortnana niet kan vrgane hoe laat het is maar wel naar het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
rimave schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:24:
Ook wel raar dat je Cortnana niet kan vrgane hoe laat het is maar wel naar het weer.
Omdat de tijd standaard altijd getoond wordt, waar je ook in het OS zit (full screen apps uitgezonderd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Komen die battery-drain meldingen niet omdat iedereen nu allerlei nieuwe features uit zit te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
rimave schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:24:
Ik ben er ook achter gekomen dat je Celcius kunt zeggen als je naar het weer vraagt en dan krijg je het in ceclius te zien. Kun je dat ook ergens default in stellen? En een 24 uurs tijdnotatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
urk_forever schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 08:29:
Crashed IE bij jullie ook als je deze pagina opent en er wat op scrolt/zoomt?
Yep, maar ook hier op GoT gaat het niet echt lekker.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
urk_forever schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:19:
[...]

In de 'Notebook' van Cortana kan je die locaties instellen. Daar kom je door in Cortana op dat hamburger menu te klikken. Bij Locations kan je het dan instellen. Alleen dingen zoals work kan je maar heel algemeen instellen. Voor mijn werk pakt hij alleen de plaatsnaam en niet de straat erbij.
Ja dat had ik gezien, maar ik had zo iets als set/add home/work verwacht waar bij je dan kon zeggen waar je nu was, niet dat je het adres moest zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:32

Grvy

Bot

Bah;

Mn HTC live tile met een klok erop update niet meer vanzelf. En de games staan tussen mn normale app lijst :(

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
HooksForFeet schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:18:
[...]
Datasense toont bij mij juist wel cijfers. Hij flipt naar de achterkant en daar staat hoeveel MB er nog resteren.
Dat dus.
Battery sense: alleen batterij en of battery saver aan staat
Storage sense: een kubus die leeg raakt naarmate je minder! ruimte over hebt, met op de achterkant aangegeven hoeveel GB je over hebt
Data sense: signaalbalkjes, met op de achterkant hoeveel MB/GB je verbruikt hebt over cellular en wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Heeft iemand de lijst met achtergrond taken in de 8.1 update al kunnen vinden? Voorheen was het Instellingen > naar de zijkant vegen (Toepassingen) en dan krijg je een optie achtergrond taken te zien meen ik. Die is nu weg.

Ik wil graag zien wat er in de achtergrond draait.... :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
LOTG schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:28:
[...]

Ja dat had ik gezien, maar ik had zo iets als set/add home/work verwacht waar bij je dan kon zeggen waar je nu was, niet dat je het adres moest zoeken.
Dat ik het de eerste keer probeerde met de Work location vroeg Cortana mij wel waar dat was, alleen die locatie invoeren in het Engels was nogal lastig ;)

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
max schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:33:
Heeft iemand de lijst met achtergrond taken in de 8.1 update al kunnen vinden? Voorheen was het Instellingen > naar de zijkant vegen (Toepassingen) en dan krijg je een optie achtergrond taken te zien meen ik. Die is nu weg.

Ik wil graag zien wat er in de achtergrond draait.... :P
dit is nu ondergebracht bij "battery saver"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Oh crap, ik zie nu inderdaad bij een aantal apps "Toegestaan" er heel klein onder staan. Kun je op die app tikken en zaken aanpassen. Doh. :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
Ik heb nog iets vervelends gevonden, als ik een typfout wil corrigeren kan ik niet meer lang op de balk drukken en dan de cursor ergens plaatsen. Is dit veranderd, en hoe werkt het nu?
En de comma is niet meer standaard op het toetsenbord :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
max schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:36:
Oh crap, ik zie nu inderdaad bij een aantal apps "Toegestaan" er heel klein onder staan. Kun je op die app tikken en zaken aanpassen. Doh. :)
Ah, handig. Kun je ook eindelijk zien welke app je batterij aan het vernachelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Driek schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:39:
Ik heb nog iets vervelends gevonden, als ik een typfout wil corrigeren kan ik niet meer lang op de balk drukken en dan de cursor ergens plaatsen. Is dit veranderd, en hoe werkt het nu?
Komma kan je via instellingen -> toetsenbord -> Geavanceerd toevoegen
Je krijgt hem ook standaard terug als je maar 1 taal ingesteld heb. Dan komt hij links van de spatiebalk op de plek van de taalkeuze knop.

[ Voor 14% gewijzigd door PaT op 15-04-2014 09:42 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Caelorum schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:30:
[...]

Dat dus.
Battery sense: alleen batterij en of battery saver aan staat
Storage sense: een kubus die leeg raakt naarmate je minder! ruimte over hebt, met op de achterkant aangegeven hoeveel GB je over hebt
Data sense: signaalbalkjes, met op de achterkant hoeveel MB/GB je verbruikt hebt over cellular en wifi.
Hmm vreemd, bij mij flippen ze niet. Ik zie inderdaad wel nu dat hij visueel aangeeft hoeveel ruimte/batterij/data er nog over is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:00
soskes schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 07:25:
[...]

Neem aan dat dit te maken heeft met de scheiding van de volumes.
Werkte hier prima en tel stond op stil.
Driek schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:39:
Je kan nu tappen en dan op dat bolletje tappen+inhouden en dan schuiven :)

Volgens mij werkt Glance by-design niet meer en komt 't door 't activeren van Quiet Hours. Waar kwam dat lijstje vandaan?

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Tomba schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:42:
[...]

Hmm vreemd, bij mij flippen ze niet. Ik zie inderdaad wel nu dat hij visueel aangeeft hoeveel ruimte/batterij/data er nog over is...
De tile moet middelgroot zijn om te 'flippen' volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Met battery sense bedoelen jullie trouwens denk ik battery saver?
Ik zie zonder Cortana te gebruiken vanochtend, die toch als grootverbruiker staan. Het is dus nog wel echt een beta he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

shappie schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:43:
[...]

De tile moet middelgroot zijn om te 'flippen' volgens mij.
Ook dan bij mij geen flip :-/ Nou ja, dan hou ik mijn bestaande batterij app er toch nog maar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
.Johnny schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:44:
Met battery sense bedoelen jullie trouwens denk ik battery saver?[...]
Ja :P
Tomba schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:46:
[...]
Ook dan bij mij geen flip :-/ Nou ja, dan hou ik mijn bestaande batterij app er toch nog maar op!
Heb je de app al wel een keer opgestart?
Sc0tTy schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:43:
[...]
Je kan nu tappen en dan op dat bolletje tappen+inhouden en dan schuiven :) [...]
Vind em zo eigenlijk veel bruikbaarder. Schuift veel soepeler en kan nu echt veel sneller een fout corrigeren.

[ Voor 25% gewijzigd door Caelorum op 15-04-2014 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
[...]

dat doe ik sowieso: vond het wel plezierig op mijn lockscreen een getalletje te hebben en de huidige battery saver heeft die optie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]

Battery saver flipt inderdaad niet, maar laat alleen het balkje zien (wat wel live wordt geupdate). Alleen de data en storage tiles flippen om wat getallen te laten zien (zolang ze middelgroot zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Werkt de WP app op Windows 8 nog bij jullie? Ik kan geen afbeeldingen en muziek meer toevoegen, tevens synct hij niet automatisch mijn foto's. De app geeft alleen een overzicht van de app store weer.

Edit: op desktop win8 lijkt het te werken, op RT niet...

[ Voor 13% gewijzigd door Irminsul op 15-04-2014 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Muziek toevoegen weet ik niet maar hij heeft gisteren al mijn foto's nog gesynct aangezien ik hem al een tijd niet meer aan de PC had gehangen (omdat ik hem of op het werk oplaad (w7) of via de wireless charger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
swype toetsenbord werkt zelfs met als taal Nederlands :-). je moet wel precies om het te "activeren" eerst de taal op Engels (US) zetten en het werkt volgens mij ook enkel bij qwerty-toetsenbord en niet bij een azerty...

Trouwens: waar zitten die aparte volumesettings? Als ik op volumeknopjes druk, zie ik standaard enkel volume voor beltonen / notificaties veranderen, that's it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Leffunk schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:10:

Trouwens: waar zitten die aparte volumesettings? Als ik op volumeknopjes druk, zie ik standaard enkel volume voor beltonen / notificaties veranderen, that's it?
Volumeknop indrukken en dan op de chevron rechts in de volumebalk tikken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
swype toetsenbord werkt zelfs met als taal Nederlands :-). je moet wel precies om het te "activeren" eerst de taal op Engels (US) zetten en het werkt volgens mij ook enkel bij qwerty-toetsenbord en niet bij een azerty...

zit een heel mooi pijltje "naar beneden" in de rechter hoek. Klik daar eens op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Als je op de knoppen drukt zie je rechts boven een pijltje naast de volumes staan, druk daar op en je krijgt 2 volume balken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

idd alleen bij qwerty toetsenborden.. niet bij mijn belgisch azerty :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
ah voila, daar zitten die dingen verstopt... amai zeg, gevonden.

zou dat (=swype) ook nog worden geactiveerd voor azerty ?

[ Voor 37% gewijzigd door Leffunk op 15-04-2014 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:32
Irminsul schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:08:
Werkt de WP app op Windows 8 nog bij jullie? Ik kan geen afbeeldingen en muziek meer toevoegen, tevens synct hij niet automatisch mijn foto's. De app geeft alleen een overzicht van de app store weer.

Edit: op desktop win8 lijkt het te werken, op RT niet...
Heb je de applicatie geüpdate?

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Je mag overal op die volume balk klikken hoor! Hoeft niet alleen op dat chevronnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Johnny schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:44:
Met battery sense bedoelen jullie trouwens denk ik battery saver?
In het nederlands heet dat trouwens batterijbesparing
En je hebt ook data-inzicht en opslaginzicht ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Daarom zet ik nooit dingen op Nederlands. Wat hebben wij toch een domme taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Nederlands staat veel chiquer. :)
Pagina: 1 ... 10 ... 66 Laatste