LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Dus: headset inpluggen in de telefoon en dat bv. Spotify direct opstart. Headset uitpluggen, Spotify sluit automatisch af.
Nee dit bestaat niet en is niet mogenlijk. Dit komt door de design strategie van de apps.Stancke schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:23:
Bestaat er een app zoals de "Smart Connect" vanop Android?
Dus: headset inpluggen in de telefoon en dat bv. Spotify direct opstart. Headset uitpluggen, Spotify sluit automatisch af.
Alle apps draaien in hun eigen container en kunnen niet bij andere apps komen.
Dit heeft als voordeel dat kwaadwillende dit niet kunnen en elke app dus alleen binnen zijn eigen container kan werken.
Als nadeel werken dit soort apps als smart connect niet
Artificial Intelligence usually beats real stupidity.
Kon toch enkel via Facebook of Livechat?
Had het net weer!Rips10 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 21:57:
Ik heb het ook gehad gisteren of eergisteren. Weet niet of het vanuit sofascore kwam, maar ik gebruik die app wel. Ik zou er geen aandacht aan besteden, is waarschijnlijk gewoon reclame vanuit die app ofzo.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Gewoon een abuse melding indienen bij microsoft, met de exacte omschrijving van het probleem. Dan laat die appbouwer die geintjes in het vervolg wel achterwege.daffie82 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 20:50:
Sinds gisteren al 2 keer iets vreemd gehad.
Als de app Sofascore Livescore draait op de achtergrond, en ik deze resume om de tussenstand van een wedstrijd te bekijken dan gebeurt het volgende :
Een internet explorer venster opent automatisch met de melding dat mijn Lumia infected is met een virus. Druk op OK om dit probleem te verhelpen.
Dit ziet er uiteraard erg twijfelachtig uit en ik sluit dan ook gewoon IE.
Dit is al 2 keer gebeurd op exact dezelfde manier (resumen uit Sofascore Livescore)
L830 met WP8.1 Denim
(nb. die Virusmelding is dus fake.)
http://www.windowsphone.c...8a-4045-aac2-07aff33cf84c
Zo te zien heeft iemand dit al gedaan: "This app is no longer published"
http://www.windowsphone.c...42-49e7-8b9e-bbacc0dfb301
Deze app?
Ga naar de app in de applist > ingedrukt houden > rate and review > Report concern to Microsoft
Of even hier klikken: https://www.windowsphone....ptype=regular&signin=true
[ Voor 17% gewijzigd door Whatson op 11-05-2015 21:14 ]
Heb het wel vaker gezien bij apps btw. Wel leuk als je bij sommige pagina's dan ook een melding krijgt dat je Iphone of Android apparaat "besmet is" met een virus, haha..
Heb je nog geluk mee. Sinds mijn vriendin Photos heeft in plaats van iPhoto werkt die hele synchronisatie niet meer. Alles gaat nu maar via OneDrive, want jezus zeg.. Geef haar gewoon sleur en pleurcoenox schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 18:57:
[...] En de foto's komen in iPhoto. Ik wil gewoon pleuren en sleuren. Weet iemand of er andere mogelijkheden zijn?
Ik gebruik daarvoor de originele muziek speler.
Al mijn bestanden heb ik voorzien van (afbeelding) tags zodat ik een afbeelding zie ipv die knullige hoofdtelefoon.
Nu stuit ik op het volgende, het ene nummer geeft wel de afbeelding weer en een andere weer niet.....
Ik heb alle nummers nagelopen en allen zijn keurig voorzien van een afbeelding.
Doe ik iets fouts of zie ik iets over het hoofd?
Volgende vraag....
Worden de afspeellijsten meegenomen in de wp backups of moet ik deze op een andere manier backuppen?
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Voor mijn 735 wordt via de app alleen de windows 10 update aangeboden, welke ik in mijn enthousiasme ook heb geinstalleerd, maar liep tegen teveel onvolkomenheden aan en heb 8.1 maar weer teruggezet.
[ Voor 9% gewijzigd door Marcel1891 op 14-05-2015 23:01 ]
Dat was alleen heel even in het begin, is volgens mij nu niet meer mogelijk......Marcel1891 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:57:
Lukt het mensen momenteel nog steeds om via de windows insider route naar update 2 te gaan ipv meteen windows 10 beta?
Voor mijn 735 wordt via de app alleen de windows 10 update aangeboden, welke ik in mijn enthousiasme ook heb geinstalleerd, maar liep tegen teveel onvolkomenheden aan en heb 8.1 maar weer teruggezet.
- Uur afspraak staat 24u notatie op Lumia 930, 24u notatie op Outlook via de internetbrowser op PC maar om AM/PM notatie op Android tablet... Kan dit gewijzigd worden naar 24u notatie (of moet ik naar Android topic?)
- Herinnering afspraak max. 1u voor de afspraak? Ik wil een dag op voorhand een herinnering krijgen...?
EDIT:
Net nog eens op alle apparaten bekeken en enkel de Outlook Agenda app op Android lijkt veel functies te missen.
Zal wel aan de app liggen dan...
[ Voor 16% gewijzigd door Stancke op 15-05-2015 15:52 ]
Nope, je doet niets fout. Het taggen is gewoon.. Bijzonder binnen de Windows phone muziek app. Geen idee waar het aan ligt. Xelfde met albums tags. Lijkt ene keer wel, dan weer niet te werken. Enige wat ik mij nog kan bedenken is dat het misschien met id3tag versies te maken heeft?Amadeus1966 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:37:
Ben nu voor het eerst bezig om mijn mp3 bestanden te organiseren in afspeellijsten.....monnikenwerk maar oké.
Ik gebruik daarvoor de originele muziek speler.
Al mijn bestanden heb ik voorzien van (afbeelding) tags zodat ik een afbeelding zie ipv die knullige hoofdtelefoon.
Nu stuit ik op het volgende, het ene nummer geeft wel de afbeelding weer en een andere weer niet.....
Ik heb alle nummers nagelopen en allen zijn keurig voorzien van een afbeelding.
Doe ik iets fouts of zie ik iets over het hoofd?
Volgende vraag....
Worden de afspeellijsten meegenomen in de wp backups of moet ik deze op een andere manier backuppen?
Playlists heb ik gewoon op mijn sd kaart staan tegenwoordig als ik mij niet vergis.. Voorheen op phone memory. En na een reset was ik ze kwijt. Dus, ze worden niet meegenomen in de backups. Iig een half jaar of wat geleden nog niet.
Oke bedankt.👍
Wanneer je de herinnering krijgt kan je in de details van de afspraak op Windows Phone instellen. Daar kan je tot maximaal 1 week van te voren een herinnering instellen.Stancke schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:46:
Gebruik sinds "kort" de Agenda functies (die gewoon standaard in Windows zit) maar 2 opmerkingen:
- Uur afspraak staat 24u notatie op Lumia 930, 24u notatie op Outlook via de internetbrowser op PC maar om AM/PM notatie op Android tablet... Kan dit gewijzigd worden naar 24u notatie (of moet ik naar Android topic?)
- Herinnering afspraak max. 1u voor de afspraak? Ik wil een dag op voorhand een herinnering krijgen...?
EDIT:
Net nog eens op alle apparaten bekeken en enkel de Outlook Agenda app op Android lijkt veel functies te missen.
Zal wel aan de app liggen dan...
Hail to the king baby!
Inderdaad, eigenlijk werkt alles op de telefoon perfect maar is het de Android app die een stuk functies mist tov. de W10 phone.urk_forever schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:39:
[...]
Wanneer je de herinnering krijgt kan je in de details van de afspraak op Windows Phone instellen. Daar kan je tot maximaal 1 week van te voren een herinnering instellen.
Ook kan zij hier kiezen tussen "normaal" en uitgebreid" en ziet zij hier dan ook bijvoorbeeld afstanden met de fiets afgelegd.
Ik zie enkel te voet en lopen en heb de optie normaal/uitgebreid niet ... Ik heb L830 met WP 8.1 Denim.
is dit normaal?
Krijg alleen een pop-up op het scherm. Geen tril/geluid niets.
Dan heb ik er niet veel aan...
Zelfde met notificaties die ik van/via Cortana krijg. Alles zonder tril/geluid.
En ja, ik heb geluid aanstaan.
Je hoort ook een trilling en geluid te krijgen. Zal misschien toch ergens een instelling zijn die niet goed staat...NeutraleTeun schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 23:40:
Ik vind het maar vervelend, die zogenaamde herinnering.
Krijg alleen een pop-up op het scherm. Geen tril/geluid niets.
Dan heb ik er niet veel aan...
Zelfde met notificaties die ik van/via Cortana krijg. Alles zonder tril/geluid.
En ja, ik heb geluid aanstaan.
Ja. Denim is niet Update 2...daffie82 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 23:11:
Mijn vrouw haar L640 met WP 8.1 update 2 heeft een meer uitgebreide "bewegingsgegevens" onder instellingen.
Ook kan zij hier kiezen tussen "normaal" en uitgebreid" en ziet zij hier dan ook bijvoorbeeld afstanden met de fiets afgelegd.
Ik zie enkel te voet en lopen en heb de optie normaal/uitgebreid niet ... Ik heb L830 met WP 8.1 Denim.
is dit normaal?
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Als ik een herinnering krijg dan wil ik die zelf stopzetten. Net zoals een echt alarm.
Dan weet ik zeker dat ik het gezien heb.
Want serieus nog nooit iets gehoord of gevoeld van zo'n melding.
Terwijl ik berichtjes ed wel gewoon hoor... En die zijn ook maar een enkele toon.
Maar als ik op mijn toestel cortana draaien heb, dan is die optie/functie plotsklaps verdwenen.
Tenminste zo lijkt het,
wie weet toevallig waar ik deze funtie/optie kan terugvinden?
Onder de zoekknop kan ik hem niet weer vinden :-/
Bing Vision? Camera starten en dan in de opties naar "lenses".Amadeus1966 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:50:
Op wp 8.1 kan je normaal in "zoeken" ( bing ) ook gewoon tekst vertalen.
Maar als ik op mijn toestel cortana draaien heb, dan is die optie/functie plotsklaps verdwenen.
Tenminste zo lijkt het,
wie weet toevallig waar ik deze funtie/optie kan terugvinden?
Onder de zoekknop kan ik hem niet weer vinden :-/
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Wat bovenstaande mensen zeggen. Je zal er aan moeten wennen denk ik, want in Win10 is het zelfs als je geen cortana gebruikt niet meer mogelijk om bing vision en het ding om muziek te herkennen snel te gebruiken via de zoekknop.Amadeus1966 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:50:
[...] wie weet toevallig waar ik deze funtie/optie kan terugvinden?[..]
Windows phone..... drie stappen vooruit en 1 achteruit.
Jammer, niet dat ik hem vaak nodig heb maar nu was net het even handig geweest.
Zal die app even downloaden, je kan nooit weten.
Nogmaals bedankt.
Neen klopt niet.vali schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:14:
[...]
Je moet je favorieten aanmaken door maps te openen (dus de navigatie van microsoft, niet van Nokia). Hier voeg je favorieten toe. Vervolgens zet je je wifi niet op uit maar op "near my favourite places" (geen idee wat de letterlijke vertaling is in het nederlands met wp).
Thats it. Het werkt met alle talen.
Werkte niet toen mijn telefoon op NL stond.
Nu staat hij op UK (Cortana) en nu werkt dit wel.
L830 op Denim
Oke, naja misschien werkt het alleen als je cortana hebt.daffie82 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 22:30:
[...]
Neen klopt niet.
Werkte niet toen mijn telefoon op NL stond.
Nu staat hij op UK (Cortana) en nu werkt dit wel.
L830 op Denim
Was wel eens benieuwd naar Windows Phone 8.1, omdat ik Android icm Samsung nu wel gewend ben en de Samsung hardware niet echt top vind.
Hoewel die HTC uit 2012 is, verrast hij me met de snelheid van de GUI. Maar daar houdt het eigenlijk ook mee op. Ik vind het startmenu met al die animerende tegeltjes erg druk en ookal heb ik hem zelf ingedeeld, zoek ik me rot waar welk programma ook alweer staat. Mede door de foto die je door sommige transparante tegens heen ziet vind ik het lastig. Ook jammer dat als je niet veel programma's hebt, je de foto niet geheel ziet.
Over het algemeen is mijn indruk van het OS nogal donker en mat. Een zwaar gevoel krijg ik erbij. Het menu als je naar links swipet met alle programma's is op zich wel handig.
Heb wel even moeten zoeken waar de wekker zat, maar die staat onder Alarmsignalen...

Het toetsenbord is wel even wennen als je swiftkey gewend bent. De woordsuggestie doet er naar mijn idee wat lang over om een rij woorden te tonen als je typt en is niet zo intuitief als SwiftKey.
En dan de apps.
Er zijn wel wat apps, alleen mis je Google maps bijvoorbeeld. Whatsapp lijkt voor geen meter op de andere 2 broertjes op Android en iOS.
One Calendar doet er zo'n 13 seconden over om gereed te zijn en de laatste info te tonen.
Het notificatiecentrum laat een melding over een berichtje gewoon staan als je die net hebt gelezen in de app zelf.
Het even snel kunnen instellen dat je niet gestoord wil worden / telefoon op stilzetten heb ik ook nog niet gevonden. Dat is bij de 2 andere concullega's wel snel in te stellen. Of zie ik iets over het hoofd?
Al met al vind ik dat 8.1 nog verre van intuitief / volwassen is. Zo voelt dat aan.
Nu heb ik ook nog een iphone 6 erbij met iOS 8.3 die me toch meer bekoort / uitnodigt en frisser oogt. En met 8.3 een veel prettigere ervaring geeft dan vroeger met versie 6 op m'n 3GS waar ik zo op heb lopen mopperen.
Ik had gehoopt dat Microsoft met windows phone 8.1 me wel zou bekoren en straks met windows 10 helemaal top zou zijn, maar ik betwijfel het. Op het windows 10 topic hier lees ik over de ene crash na de andere en dat er steeds weer wat anders niet werkt...
Maar... Ik houd goede hoop.
Gadgets FTW!
Misschien een idee om dit met een wat recenter model allemaal nog eens te proberen ... Of vergelijk dan met een Android toestel uit 2012Ursamajor schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:29:
Heb nu tijdelijk een HTC 8X te leen, omdat mijn Note 2 met een wifi infarct op de reparatietafel ligt.
Was wel eens benieuwd naar Windows Phone 8.1, omdat ik Android icm Samsung nu wel gewend ben en de Samsung hardware niet echt top vind.
Hoewel die HTC uit 2012 is, verrast hij me met de snelheid van de GUI. Maar daar houdt het eigenlijk ook mee op. Ik vind het startmenu met al die animerende tegeltjes erg druk en ookal heb ik hem zelf ingedeeld, zoek ik me rot waar welk programma ook alweer staat. Mede door de foto die je door sommige transparante tegens heen ziet vind ik het lastig. Ook jammer dat als je niet veel programma's hebt, je de foto niet geheel ziet.
Over het algemeen is mijn indruk van het OS nogal donker en mat. Een zwaar gevoel krijg ik erbij. Het menu als je naar links swipet met alle programma's is op zich wel handig.
Heb wel even moeten zoeken waar de wekker zat, maar die staat onder Alarmsignalen...![]()
Het toetsenbord is wel even wennen als je swiftkey gewend bent. De woordsuggestie doet er naar mijn idee wat lang over om een rij woorden te tonen als je typt en is niet zo intuitief als SwiftKey.
En dan de apps.
Er zijn wel wat apps, alleen mis je Google maps bijvoorbeeld. Whatsapp lijkt voor geen meter op de andere 2 broertjes op Android en iOS.
One Calendar doet er zo'n 13 seconden over om gereed te zijn en de laatste info te tonen.
Het notificatiecentrum laat een melding over een berichtje gewoon staan als je die net hebt gelezen in de app zelf.
Het even snel kunnen instellen dat je niet gestoord wil worden / telefoon op stilzetten heb ik ook nog niet gevonden. Dat is bij de 2 andere concullega's wel snel in te stellen. Of zie ik iets over het hoofd?
Al met al vind ik dat 8.1 nog verre van intuitief / volwassen is. Zo voelt dat aan.
Nu heb ik ook nog een iphone 6 erbij met iOS 8.3 die me toch meer bekoort / uitnodigt en frisser oogt. En met 8.3 een veel prettigere ervaring geeft dan vroeger met versie 6 op m'n 3GS waar ik zo op heb lopen mopperen.
Ik had gehoopt dat Microsoft met windows phone 8.1 me wel zou bekoren en straks met windows 10 helemaal top zou zijn, maar ik betwijfel het. Op het windows 10 topic hier lees ik over de ene crash na de andere en dat er steeds weer wat anders niet werkt...
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Daar heeft het niets mee te maken. Hij zegt zelf dat de UI vlot reageerd.PinokkioTV schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:38:
[...]
Misschien een idee om dit met een wat recenter model allemaal nog eens te proberen ... Of vergelijk dan met een Android toestel uit 2012
Een voor Ursamajor nieuw OS proberen is natuurlijk altijd erg wennen. Op een gegeven moment vind je wel makkelijk de weg op je startscherm. Dat de foto niet geheel zichtbaar is wordt met Windows 10 Mobile als het goed is opgelost. Je kan dan kiezen hoe je de foto op de achterghrond wilt zien.
In plaats van Google maps kan je veel beter Here Maps en Here Drive gebruiken. Zeer goede apps en nog eens offline kaarten van de hele Wereld ook te downloaden. De kaarten app kan ook spraaknavigatie doen en schijnt vooral bij Windows 10 Mobile goed te werken.
Het Notificatiecentrum is pas met WP 8.1 gekomen. Apps die daarvoor gemaakt zijn en nooit zijn aangepast zullen het notificatiecentrum daarom negeren. De meeste apps echter zorgen wel dat de notificaties verdwijnen als je de notificatie in die app hebt gelezen.
Telefoon stil? Volume indrukken, pijltje naar beneden (recht boven) en op het belletje tappen en/of muzieknootje.
Verder komen er met Windows 10 Mobile een hoop (UI) wijzigingen die voor jou waarschijnlijk het OS wat 'opfrissen'...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Het is dan ook de bedoeling dat je het startscherm zodanig indeelt, dat je alles gemakkelijk kunt terugvinden.Ursamajor schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:29:
Ik vind het startmenu met al die animerende tegeltjes erg druk en ookal heb ik hem zelf ingedeeld, zoek ik me rot waar welk programma ook alweer staat.
Zo heb ik zelf alleen de meest belangrijke dingen vastgepind, de rest start ik via de applicatielijst.

Kwestie van een goede foto kiezen? Zelf heb ik een simpele gradientafbeelding gekozen.Mede door de foto die je door sommige transparante tegens heen ziet vind ik het lastig. Ook jammer dat als je niet veel programma's hebt, je de foto niet geheel ziet.
Gelukkig heet het gewoon "Alarms" als je de taal op Engels instelt.Heb wel even moeten zoeken waar de wekker zat, maar die staat onder Alarmsignalen...
Dan moet je toch echt bij Google gaan klagen. Die vertikken het om apps te maken voor Windows Phone.En dan de apps.
Er zijn wel wat apps, alleen mis je Google maps bijvoorbeeld.
Euh, moet dat dan?Whatsapp lijkt voor geen meter op de andere 2 broertjes op Android en iOS.
Als een app 13 seconden er over doet, dan is die app niet echt goed geschreven.One Calendar doet er zo'n 13 seconden over om gereed te zijn en de laatste info te tonen.
Dit ligt ook aan de app zelf, niet het OS.Het notificatiecentrum laat een melding over een berichtje gewoon staan als je die net hebt gelezen in de app zelf.
Zit momenteel alleen in Cortana (Quiet Hours)Het even snel kunnen instellen dat je niet gestoord wil worden
Volume toets indrukken, volumebalk dat bovenin het scherm verschijnt uitklappen. Volume op 0 zetten (kan in 1x door op het icoon van ringer/notifications te klikken) en vibreren uitzetten./ telefoon op stilzetten heb ik ook nog niet gevonden. Dat is bij de 2 andere concullega's wel snel in te stellen. Of zie ik iets over het hoofd?
Woordsuggestie heeft met het WP platform eventjes tijd nodig. Als je hem wat langer gebruikt leert hij vrij snel welke zin je wilt tikken en kan je zelfs in een dronken bui goede zinnen maken. Het kunnen instellen van "niet gestoord worden" is op dit moment niet mogelijk met de Nederlandse taal. Als je hem in Engels zet (of frans, duits ect.) dan heb je quite hours waarbij je dit wel kan. Het stil zetten kan je doen door volume knop in te drukken omlaag te drukken en het uitzetten van de trilfunctie.Ursamajor schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:29:
Heb nu tijdelijk een HTC 8X te leen, omdat mijn Note 2 met een wifi infarct op de reparatietafel ligt.
Heb wel even moeten zoeken waar de wekker zat, maar die staat onder Alarmsignalen...![]()
En dan de apps.
Dat whatsapp er anders uitziet is een kwestie van wennen. Whatsapp heeft de Metro design van Microsoft goed overgenomen en persoonlijk vind ik hem stukken mooier eruit zien dan die van IOS. Kwestie van smaak.
Dat je Google maps mist snap ik persoonlijk niet, maar als je graag afhankelijk wilt zijn van hun "geweldige" navigatie app, dan kan je Gmaps installeren. Dat OneNote wat langer duurt om de info te tonen is ook niet raar. Je hebt een toestel van 3 jaar oud in je handen.
Ik heb zelf Windows 10 op mijn lumia 930 gedraaid en had totaal geen last van crashes. Dat er wat bugs aanwezig zijn is ook niet raar, het OS is ook nog niet af.
Maar, het is nou eenmaal persoonlijk, en als je al best lang een android poweruser bent, met alles bij google, ja, dan is WP waarschijnlijk niet het OS voor jou. Google ondersteunt WP eigenlijk niet, en veel dingen zijn gewoon compleet anders. Beetje alsof je Windows 7 of 8 met OSX gaat vergelijken.
People as things, that’s where it starts.
Google maps vind ik dan ook ruk voor navigeren, want je hebt geen offline mogelijkheden. Geen mogelijkheid om kaarten van landen van internet te downloaden thuis, en offline te gebruiken om te navigeren. Op momenten dat je navigatie het hardste nodig hebt (in afgelegen gebieden in het buitenland) heb je niets aan google maps. Zo ben ik verleden jaar door de woestijn van UAE en Oman gereden, vele km's, met Nokia drive (WP7, here drive voor WP8), iets dat compleet onmogelijk was geweest met Google maps... laat staan dat je het zo willen als je al data-bereik had (iets met kostenUrsamajor schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:29:
....
En dan de apps.
....

Daarnaast ondervind ik weinig problemen met Whatsapp, al is het soms wat traag met laden (maarja, oud WP 7 toestel: lumia 800, met WP8 wel wat sneller...).
En HTC is ook het inferieure merk t.o.v. Nokia m.b.t. Windows phones imo. Bouwkwaliteit in algeheel minder, en het toestel in kwestie ook wat ouder (dus daar heb je de laadtijden).
of een redelijk geslaagde poging tot trollen, dat kan ook natuurlijk
Navigeren doe ik eigenlijk alleen in Nederland, enkel keertje Duitsland, maar dan heb ik ook nog een gare navigatie in de auto zitten. En een databundeltje kopen kost ook niet veel en Google maps is naar mijn idee best zuinig in gebruik.
Wat ik een voordeel vind is dat file, wegafsluitingen enz realtime zijn (gebruikersgroep) en je nooit met een oude kaart zit.
Oké, Here maps zal vast ook prima zijn, heb het alleen nog niet gebruikt.
Waar ik een beetje mee zit is het gevoel dat er voor WP8.1 veel apps zijn die door een hobbyïst zijn gemaakt en verder niet worden onderhouden.
Dat Google niets voor MS doet, vind ik ook erg jammer, omdat ik Chromecast nogal veel gebruik.
Is er dan niets pro-Microsoft? Jawel hoor. Op kantoor word ik de OneNote evangelist genoemd. Het is gewoon een pracht programma. Outlook.com met onedrive en de web office functionaliteit vind ik vertrouwd (uiteraard) en prettig werken. Dat van Google werkt ook prima, maar MS heeft toch de voorkeur.
De terug- en homeknop zijn ook prettig. Dat mis ik op de iPhone ook best, plus dat de on-screen knop op een onhandige plek zit, zelfs voor mijn grote handen.
M'n originele backup telefoon is m'n oude Galaxy S2, maar die haalt zelfs met niets doen krap een dag. Alles hort en schokt met CM12 erop. En dat is al beter dan de originele laatste firmware van Samsung.
Met Samsung (en Android) merk ik dat de kwaliteit van de hardware en software me tegen begint te staan. Met Apple merk ik dat de hardware gewoon een stuk beter is en met iOS 8.3 komt het al steeds meer in de buurt van Android / WP.
Hoewel er altijd wel iets kan zijn, heb ik nu gewoon geen zin meer in het moeten onderzoeken waarom de wifi (van m'n Note2) steeds wegvalt, of de gallery traag is en vaak crasht enz. Ik wil een toestel dat het gewoon goed doet. En liefst ook nog lang van updates wordt voorzien.
Dan kom je toch hopelijk bij Windows uit. Een iPhone 3GS krijgt geen nieuwere versie van het os meer en apps worden niet meer bijgewerkt omdat api's veranderen. Volgens mensen om me heen hebben ze nu bijvoorbeeld al niets meer aan hun p zich nog capabele iPad 2 van 4 jaar oud.
En om nou de hoofdprijs te betalen voor een Galaxy S6 die na 2 jaar waarschijnlijk ook weer gebreken heeft, of een iPhone van eenzelfde prijs... Voor Windows Phone vind ik dat er momenteel alleen een leuke keuze is uit de 930 en nog een die ik niet meer precies weet, waar alles op en aan zit voor een scherpe prijs.
Gadgets FTW!
Zie dat niemand hier nog op is ingesprongen ^^ Je kan natuurlijk gewoon wit kiezen als hoofdkleur ipv. zwart. Kies dan ook nog eens felgroen (of rozeUrsamajor schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:29:
[...] Over het algemeen is mijn indruk van het OS nogal donker en mat. Een zwaar gevoel krijg ik erbij. [...]
Minimalistisch op zijn minst.
Ik heb datzelfde met android apps ( wat vaak al een baby first phony experience ).
Maar dat is gewoon een kwestie van smaak.
Voor whatsapp, tja onder ios en android kan je internet bellen....maar tussen ons gezegd en gezwegen ik hoef geen internet bellen....heb juist whatsapp genomen om te voorkomen dat men mij belt.
Links of rechtsom het blijft een kwestie van smaak.
Verrek! wat een vrolijkheid!Caelorum schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:20:
[...]
Zie dat niemand hier nog op is ingesprongen ^^ Je kan natuurlijk gewoon wit kiezen als hoofdkleur ipv. zwart. Kies dan ook nog eens felgroen (of roze) als accentkleur en het hele OS straalt blijheid
Ben dan toch wel erg benieuwd als ik straks een paar dagen verder ben en m'n Note2 is weer gerepareerd, of ik dan nog dingen van WP ga missen.The Inquisitor schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:22:
Ik durf te zeggen dat als je eenmaal de tijd hebt genomen om aan WP te wennen dat je niet meer terug wilt. Ik heb jaren met android gewerkt, toen WP (verademing) maar aangezien mijn 830 (die bedoelde je met 'waar alles op zat'?) kapot ging een iPhone gebruikt als leentoestel. Als het goed is krijg ik deze week mijn nieuwe 830, en ik kijk er nu al naar uit. Blij dat ik weer naar WP mag, want iOS is ook niet goed genoeg meer
Gadgets FTW!
Was dat serieus of?Ursamajor schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:29:
[...] Verrek! wat een vrolijkheid! [...]
Als je trouwens straks je Note 2 weer terug hebt en de 830 nog niet meteen hoeft in te leveren zou je voor de grap even Win 10 er op kunnen zetten. Dan weet je iig waar het naartoe gaat (minus de mogelijke instabiliteit en traagheid).
Naja, misschien verwar ik de Modern UI apps van windows 8 (pc) wel. Maar dat is niet hetzelfde als de Phone store. Hopelijk wordt dat met Windows 10 allemaal hetzelfde en gaat de kwaliteit omhoog.Amadeus1966 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:27:
Apps gebouwd door hobbyisten???
Minimalistisch op zijn minst.
Ik heb datzelfde met android apps ( wat vaak al een baby first phony experience ).
Maar dat is gewoon een kwestie van smaak.
Voipen via WhatsApp is ook bagger, daar gebruik ik dan liever Skype of zelfs Facebook Messenger voor.Voor whatsapp, tja onder ios en android kan je internet bellen....maar tussen ons gezegd en gezwegen ik hoef geen internet bellen....heb juist whatsapp genomen om te voorkomen dat men mij belt.
Gadgets FTW!
... Ik gebruik het nu meerdere jaren, en OneNote is ALTIJD en OVERAL traag, en dan heb ik het met name over het synchroniseren. Niet "een beetje langzamer", of " minder snel dan app XYZ", maar vaak onwerkbaar traag. Ook de betaalde 365 versie die ik voor mn werk soms moet supporten.
Hetzelfde geldt voor Onedrive. Ik wacht, vooral voor mn werk, al jaren op een goed functionerend systeem dat ook goed te beveiligen is. Maar als de snelheid en deels betrouwbaarheid er na al die jaren nog steeds niet is, hebben zowel klanten als ik er op een gegeven moment echt geen zin meer in. En dat staat compleet los van het aanbod aan apps.
Gemiste herinneringen, veel te veel stappen voor zoiets dat je dagelijks vaak gebruikt als het muten van je phone (op een basic Nokia kon je al gewoon de powerknop ingedrukt houden voor een paar goede opties, op een iPhone zelfs een direct hardwareschuifje), ik kan er over meepraten. De woordherkenningsrate is een geintje, zowel in Cortana als met typen/swypen. Duitse taal, met dus een veel grotere userbase dan de Nederlandse. Op Android is swypen echt een grote meerwaarde, op WP ben ik netto nog steeds sneller door gewoon te typen omdat het corrigeren teveel tijd kost.
De ideeen die MS heeft zijn goed: GPOs om mobieltjes te administreren net zoals een desktop, straks Continuum onder Windows 10, etc. Maar de basics: die moeten ze nu eindelijk eens onder de knie krijgen. Er zijn te veel kleine dingen die niet rondlopen, ook kleinigheden in WP die me nu niet te binnen schieten.
Ja, heb m op Wit gezet en een vrolijke basiskleur. Stukken beter!Caelorum schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:32:
[...]
Was dat serieus of?
Als je trouwens straks je Note 2 weer terug hebt en de 830 nog niet meteen hoeft in te leveren zou je voor de grap even Win 10 er op kunnen zetten. Dan weet je iig waar het naartoe gaat (minus de mogelijke instabiliteit en traagheid).
Heb nu een HTC 8x... Kan ik helaas geen gekke dingen mee doen aangezien we deze op kantoor hebben voor het testen van een app. Naja ooit dan, want die app is er verder nooit gekomen.
Geinig dat OneNote wigenlijk genoemd werd, ik bedoelde eigenlijk OneCalendar. Even kijken of ik het in mn eerdere post wel zo genoemd had.JRTB schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:34:
Wat OneNote aangaat...
OneNote is idd traag met Syncen, maar dat vind ik minder erg dan een trage agenda.
Onedrive is inderdaad traag. Uploaden van foto's en video's duurt uren terwijl dit met Google drive lekker vlot gaatHetzelfde geldt voor Onedrive....
Dat zijn zeker dingen die gewoon snel in te stellen moeten zijn. Net als de helderheid van het scherm. Dat moet gewoon een schuifje zijn en geen knop die je meerdere keren moet indrukken om van laag, midden, hoog naar automatisch te gaan.Gemiste herinneringen, veel te veel stappen voor zoiets dat je dagelijks vaak gebruikt als het muten van je phone (op een basic Nokia kon je al gewoon de powerknop ingedrukt houden voor een paar goede opties, op een iPhone zelfs een direct hardwareschuifje), ik kan er over meepraten.
Hopelijk werkt MS hier hard aan. Heb wel het idee dat ze nu enorm hun best aan het doen zijn om windows 10 voor zowel pc als smartphone een enorme boost te geven.
[ Voor 49% gewijzigd door Ursamajor op 25-05-2015 22:44 ]
Gadgets FTW!
Gadgets FTW!
Naja, afvallen. Heb hier zelf een HTC 8S gehad, en in bouwkwaliteit zeker de mindere t.o.v. mijn lumia 800. Mijn 8S met WP8 weggedaan om mijn Lumia 800 met WP7 toch te houden.xxxneoxxx schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:12:
Mjah, om nu direct htc af te vallen vind ik ook weer zowat.
....
Maar ook als ik in de winkel toestellen vergelijk vind ik steevast dat Nokia meer solide en steviger aanvoelt. Ik heb het dus niet over specs ofzo.
Dat wil niet zeggen dat HTC slechte toestellen maakt. Het is gewoon een beetje als Dacia en Mercedes, van Mercedes verwacht je gewoon meer dan van Dacia. Dat wil dus niet zeggen dat Dacia een slecht merk is, alles behalve.
Inderdaad, maar zoals ik al zei kan dat op de meeste WP toestellen niet eens, daar kan je alleen kiezen tussen profielen. Sommige toestellen kan je het profiel veranderen, maar hoe dan ook zit je aan een profiel vast. Kunnen ze vast wel veranderen, maar zo'n ramp is dit nou ook weer niet. Persoonlijk heb ik em toch altijd op automatisch staan, want dat werkt op de 920 iig toch het besteUrsamajor schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:51:
De schermhelderheid kan ik op Androis en iOS vrijwel traploos verstellen met het schuifje...
Ik hoop dat w10 voor ons smartphone gebruikers wat meer vrijheid biedt op de vlakken waar dat m.i. niet zoveel kwaad kan (bijv. idd een slider om schermhelderheid wel zelf in te kunnen stellen i.p.v. alleen de vaste preset standen) zonder dat de snelheid van het OS eronder lijdt. Zulke kleine dingen zouden wel tof zijn. Beetje meer vrijheid zonder dat security of snelheid eronder lijdt.
Gewoon volume down ingedrukt houden werkt ook. Nog nooit gestoord aan dat dat lastig is, sterker nog, ik kan geen implementatie bedenken die beter is.
Anyway, hoe zorg ik dat mijn zoekresultaten Nederlands zijn? Ik krijg nu Engelse fora en bedrijven op Nederlandse. Ik wil wel cortana houden.
[ Voor 24% gewijzigd door Heilige Kaas op 26-05-2015 07:54 ]
Het ging omspronkelijk om je toestel op stil te zetten, dat betekent dus ook vibreren uit.Heilige Kaas schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 07:44:
Ik lees iedere keer dat het meerdere handelingen kost om volume naar beneden te doen.
Gewoon volume down ingedrukt houden werkt ook. Nog nooit gestoord aan dat dat lastig is, sterker nog, ik kan geen implementatie bedenken die beter is.
Maar dat zal wel aan mij liggen...
Kan niet.....
Je hebt om cortana te krijgen je taal/ regio veranderd.
Daarmee heb je ook de zoek resultaten van cortana/ bing gewijzigd......
Maar ( en dan zal ik wel vloeken in de kerk denk ik ) ik heb gewoon google als startpagina gepind op mijn startscherm en daarmee heb ik dat "probleem" min of meer omzeild.
Doch algemene zoek opdrachten of woorden die zowel in het Engels als in het Nederlands gelijk zijn dan zijn de Engelse wel prominent aanwezig.
[ Voor 51% gewijzigd door Amadeus1966 op 26-05-2015 11:14 ]
En zelfs dan werkt het voor geen meter.vali schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 23:36:
Oke, naja misschien werkt het alleen als je cortana hebt.
Alleszins bij mij niet.
Heb mijn werk en thuis plaats ingesteld als favo locaties in Maps, maar je moet niet denken dat de Wifi automatisch opspringt...
Iemand die dit werkzaam gekregen heeft?
Ja ik heb dit werkend gekregen en ondervond eigenlijk geen problemen. Vreemd dat het bij jou niet werkt.daffie82 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:16:
[...]
En zelfs dan werkt het voor geen meter.
Alleszins bij mij niet.
Heb mijn werk en thuis plaats ingesteld als favo locaties in Maps, maar je moet niet denken dat de Wifi automatisch opspringt...
Ja, maar niet als battery saver actief is. Dan lijkt hij de locatie gegevens zo min mogelijk te gebruiken, dus dan moet je het alsnog zelf doen.daffie82 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 14:16:
[...]
En zelfs dan werkt het voor geen meter.
Alleszins bij mij niet.
Dus dat is het niet.
2 opties bij Wifi Sense staan wel uit.
En ''automatisch connecteren naar Wifi hotspots'' + ''Send info about WIfi connections'' staan ook beide uit.
En ben ook blijkbaar niet de enige die het niet werkend krijgt...
http://forums.windowscent...w-developers/276838-2.htm
[ Voor 28% gewijzigd door daffie82 op 26-05-2015 15:10 ]
Als je cortana gebruikt en je zet je Wifi UIT, dan kan je kiezen uit een drop down menu hoe de wifi terug aangezet moet worden. na 1 uur, 2 uur, 4 uur, handmatig, of automatisch als hij nabij een favoriete plaats komt (die je in Maps hebt opgeslagen)xxxneoxxx schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:21:
Maar je wil de wifi automatisch aan hebben of zo? Via wifi sense? Want dan moet de telefoon iets met locatie doen, en moet volgens mij de lokatie aan staan.. En dat kost volgens mij meer stroom als wifi continue aan? Ik heb altijd gewoon de wifi aan staan.. Connect vanzelf met een access point als deze in bereik is.
En DAT werkt dus bij mij niet.
Dat bedoel ik dus ook.Martinspire schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:05:
Bij mij zie ik dat ook gewoon als ik handmatig Wifi uitzet? Die dropdown erbij met hoe laat het weer aan moet.
Zelf nog niet eerder opgemerkt trouwens
En die dropdown bepaalt dus hoe en wanneer je Wifi terug aan moet gaan.
En ik wil die dus aan laten gaan ''near favo places''
En dat werkt dus niet.
Ja en ja, zelfs als Work en Home opgeslagen. En nog handmatig liggen checken of het adres klopt met waar de GPS denkt te zijn. En ik heb het zo accuraat mogelijk ingesteld.Rips10 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 18:14:
Staat je locatie aan? Heb je de favorieten toegevoegd in de standard Maps app (ipv de Here maps app) ?
Of moet Wifi Sense aanstaan alvorens dit werkt?
Volgens mij werkt gewoon automatisch bij de netwerken waar je al eens mee geconnnect hebt.
Ja, als je Wifi aanstaat wel ja. Maar dat is mijn vraag ook niet.NeutraleTeun schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:20:
Ik heb geen favorieten toegevoegd in Maps en hier werkt ook gewoon.
Volgens mij werkt gewoon automatisch bij de netwerken waar je al eens mee geconnnect hebt.
Blijkbaar snappen de meeste nog steeds niet wat ik bedoel.
1) Zet WIFI uit en stel in bij dropdown menu : terug aanzetten nabij favoriete plaatsen
En dan ben ik erg benieuwd of het nog steeds bij je werkt ToyotaMR2......
Ik had zelf wifi sense uitstaan.daffie82 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:35:
[...]
Ja, als je Wifi aanstaat wel ja. Maar dat is mijn vraag ook niet.
1) Zet WIFI uit en stel in bij dropdown menu : terug aanzetten nabij favoriete plaatsen
En ik heb niks met Senses.
Naar bedoel je dat het nog nooit heeft gewerkt bij. Of nu pas niet meer om een of andere reden.
Hier lijkt het te werken. Wat heb ik net gedaan:daffie82 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:35:
[...]
Ja, als je Wifi aanstaat wel ja. Maar dat is mijn vraag ook niet.
In Maps een aantal favorite places toegevoegd, waaronder mijn huis. Wifi uitgezet, en aangegeven dat hij weer aan moet bij favorite places. Wifi bleef uit. Toen gereboot (mocht ook wel na een maand of twee) en wifi was nog steeds uit. Maar een minuut of twee later is wifi toch 'vanzelf' aan gegaan. Lijkt dus een beetje te werken. Morgen even goed testen buitenshuis.
Cortana en wifi-sense staan wel aan hier.
edit: En locatie ook altijd aan.
Lees aub mijn vorige posten. Staat alles reeds uitgelegd. Heeft nooit gewerkt Want ik heb het pas ontdekt sinds ik cortana heb aanstaan (sinds 2 dagen).NeutraleTeun schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:41:
Automatisch connecten near favourite places komt hier ook alleen maar pas tevoorschijn als ik Wifi uitschakel?
En ik heb niks met Senses.
Naar bedoel je dat het nog nooit heeft gewerkt bij. Of nu pas niet meer om een of andere reden.
@vali thanks. Hoe staan je settings onder wifi en dan "manage" ?
Wifi sense hoeft blijkbaar niet op te staan (post vali).zetje01 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:09:
Hier lijkt het te werken. Wat heb ik net gedaan:
In Maps een aantal favorite places toegevoegd, waaronder mijn huis. Wifi uitgezet, en aangegeven dat hij weer aan moet bij favorite places. Wifi bleef uit. Toen gereboot (mocht ook wel na een maand of twee) en wifi was nog steeds uit. Maar een minuut of twee later is wifi toch 'vanzelf' aan gegaan. Lijkt dus een beetje te werken. Morgen even goed testen buitenshuis.
Cortana en wifi-sense staan wel aan hier.
Hoe zijn je settings onder wifi/manage?
[ Voor 193% gewijzigd door daffie82 op 26-05-2015 23:18 ]
Beide hokjes aangevinkt.daffie82 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:13:
[...]
Wifi sense hoeft blijkbaar niet op te staan (post vali).
Ik heb onder manage beide vakjes aangevinkt, geen idee of dat zal helpen.daffie82 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:13:
[...]
Wifi sense hoeft blijkbaar niet op te staan (post vali).
Ik blijf proberen
locatie staat uiteraard altijd aan en ook geofences staat aan.
[ Voor 21% gewijzigd door daffie82 op 27-05-2015 10:58 ]
Oke net weer getest en het werkt weer bij mij. Had het namelijk een lange tijd niet meer gebruikt.daffie82 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:44:
Bedankt zetje01 en Rips10. Helaas werkt het nog niet, ook niet met beide opties aan bij ''manage''.
Ik blijf proberen
Had dit keer wel wifi hotspot aanstaan. Had het gisteren weer geconfigureerd en merkte dat het toen niet werkte. Ging vanmorgen de van huis en toen ik terug kwam stond mijn Wi-Fi automatisch aan.
[ Voor 15% gewijzigd door vali op 27-05-2015 11:33 ]
Dus bij Wifi Sense moet je wel degelijk hotspot aanzetten?vali schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:32:
[...]
Oke net weer getest en het werkt weer bij mij. Had het namelijk een lange tijd niet meer gebruikt.
Had dit keer wel wifi hotspot aanstaan. Had het gisteren weer geconfigureerd en merkte dat het toen niet werkte. Ging vanmorgen de van huis en toen ik terug kwam stond mijn Wi-Fi automatisch aan.
Ik heb eigenlijk geen idee. De vorige keer toen ik het gebruikte had ik Wifi sens niet aan staan. Zal Wifi sense nu uitzetten en testen of het weer aan gaat. Laat het je weten iig.daffie82 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:56:
[...]
Dus bij Wifi Sense moet je wel degelijk hotspot aanzetten?
[ Voor 3% gewijzigd door vali op 27-05-2015 12:01 ]
Bij mij staan ze beide uit en werkt het, dus daar zal het niet aan liggen aangezien zetje en rips ze aan hebben.daffie82 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:44:
Bedankt zetje01 en Rips10. Helaas werkt het nog niet, ook niet met beide opties aan bij ''manage''.
Ik blijf proberen
Ik had eerder wp10 via de insiderapp voor de deur staan ( niet gedownload ) maar kreeg wel steeds de melding.
Op ten duur worden kleine ergernissen grote, dus denk doe een harde reset.
Maar ja, dan kan ik net zo goed Windows 10 even bekijken, kan ik in ieder geval meepraten :-).
Na een klein halfuurtje wist ik al genoeg dat dit niets voor mij was,
dus verder gegaan met het vooropgezet plan om het eea met een harde reset mooi op te schonen.
Dat was gisteravond rond twaalven.
Ik was op de hoogte dat ik dit via de Windows recoverytool moest gaan doen.
En dat was ook mijn uitgangspositie.
Downloaden en flashen ging goed, de ellende begon pas met het instellen.
Telkens als ik mijn gebruikers zut had ingevoerd begon het toestel zoals gewenst met de backup terug te plaatsen.
Telkens halverwege dat proces kreeg ik een reboot en begon het allemaal weer opnieuw...geweldig ( not ).
Na vier of vijf keer lukte het uiteindelijk toch.....................totdat ik ineens een foutmelding kreeg en waardoor het toestel zichzelf een harde reset gaf??????????????
Ondertussen was het toestel al aardig warm aan het worden, maar ik was heter........om geen dingen te gaan doen waar ik later spijt van zou krijgen heb ik hem weggelegd om de volgende ochtend ermee verder te gaan ( dus vanmorgen ).
Nu weer telkens tijden het terugzetten van mijn apps en backups....floep uit en alles weer blanco.
Nu bijna een paar uur later schijnt het eindelijk toch te lukken, tot zover staat alles er weer op.
En ben nu op dit moment bezig om de allerlaatste windows 8.1 preview te installeren.
Daarna weer alle apps opnieuw instellen en de layout terugzetten.
Man oh man, meer dan twaalf uur bezig met iets wat binnen een half uurtje gepiept zou moeten zijn.
Dan heb je met Android, tenminste als je in de tweakerij zit betere opties.
Daar kan je gewoon je complete rom met al je apps en instellingen backuppen en dan ben je echt binnen een halfuurtje klaar.
Waar ik zelf aan zit te denken is dat de gedownloade versie van de recovery niet 100% koosjer is geweest.
En hoop dat dat met de previewupdate is opgelost, zo niet dan gaan we gewoon lekker vrolijk opnieuw beginnen..............................
Wil geen olie op het vuur gooien, maar je had niet met de recovery tool aan de slag hoeven te gaan.Amadeus1966 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:29:
recovery tool verhaal
Hard reset was voldoende om van die wp10 melding af te geraken.
Heb namelijk hetzelfde gedaan.
[ Voor 77% gewijzigd door daffie82 op 27-05-2015 13:54 ]
Thanks.Ereaser schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:16:
Bij mij staan ze beide uit en werkt het, dus daar zal het niet aan liggen aangezien zetje en rips ze aan hebben.
En Wifi Sense, heb je dat aanstaan?
Heb nu nog paar favorieten toegevoegd die langs mijn werk en thuis liggen.
Misschien helpt dat...
Het werkt nu ook met Wifi sense uit. Toen ik thuis kwam stond mijn Wi-Fi weer aan.daffie82 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:34:
Werkt nog steeds niet.
Heb nu nog paar favorieten toegevoegd die langs mijn werk en thuis liggen.
Misschien helpt dat...
Wist ik, maar was even nieuwsgierig voor win 10.daffie82 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:52:
[...]
Wil geen olie op het vuur gooien, maar je had niet met de recovery tool aan de slag hoeven te gaan.
Hard reset was voldoende om van die wp10 melding af te geraken.
Heb namelijk hetzelfde gedaan.
Vandaar dat ik deze stap genomen had
Als je een notificatie krijgt van iets (email bijvoorbeeld) en je wist deze via je action center en dan clear notifications dan is de melding in bijvoorbeeld je email programma (op je start scherm) ook meteen verwijderd.
Vroeger bleef deze notificatie in email op het start scherm staan (na verwijdering via action center) en moest ik dus alsnog het email programma openen om van die notificatie af te komen.
Mooi
[ Voor 8% gewijzigd door daffie82 op 27-05-2015 20:35 ]
Al diverse keren een recovery uitgevoerd en elke keer gingen de updates prima. Zelfs nadat ik Windows 10 2 dagen had en die ook een backup had weggeschreven. Ik denk een gevalletje pech bij jou en zal vast ook wel eens gebeuren met een Android...Amadeus1966 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:29:
Man oh man, meer dan twaalf uur bezig met iets wat binnen een half uurtje gepiept zou moeten zijn.
Dan heb je met Android, tenminste als je in de tweakerij zit betere opties.
Daar kan je gewoon je complete rom met al je apps en instellingen backuppen en dan ben je echt binnen een halfuurtje klaar.
Graag gedaandaffie82 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:12:
Dank voor je feedback vali !
Zal ik eens in de gaten houden!Rips10 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:50:
Dat vind ik inderdaad ook erg handig, jammer genoeg werkt dat niet bij WhatsApp
Edit: Werkt idd niet goed bij whatsapp
[ Voor 8% gewijzigd door daffie82 op 28-05-2015 00:46 ]