[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 66 Laatste
Acties:

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-12 09:30

c0burn

Feed your head

NeutraleTeun schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:03:
Geen protector, geen hoesje en uiteraard schoon.

Scenario 1 is kapot of draadje los.
Scenario 2 is software.
Had bij scenario 2 dus gehoopt dat meerdere mensen hier daar last van hadden.

8.10.14219.341
Ik heb hetzelfde probleem, ongeveer sinds update naar Denim.

Softwareversie kan ik niet echt vinden behalve in Instellingen > extra's & info:
3051.50009.1451.10458

Remember what the dormouse said

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

matroosoft schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:38:
[...]

Er schijnt iemand op het forum een app gemaakt te hebben hiervoor. Als je die opent blijft het scherm aan. Volgens mij is het te vinden in het topic over zelfgemaakte apps voor WP.
Gevonden, dat is ScreenLock Protector. Maar dat werkt alleen als die app op de voorgrond draait. Zodra je een andere app opent of naar start menu gaat, dan werkt dat niet meer.

Ik snap niet dat er programma's zijn die van zichzelf ook wel weten dat ze open moeten blijven (trackers e.d.), maar niet even de moeite nemen twee regels code toe te voegen, maar uitgaan dat die personen wel even in de settings hun lockscreen timeout gaan aanpassen. :-(

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-12 01:55

matroosoft

Lone Christian

MrSleeves schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:45:
[...]

Gevonden, dat is ScreenLock Protector. Maar dat werkt alleen als die app op de voorgrond draait. Zodra je een andere app opent of naar start menu gaat, dan werkt dat niet meer.

Ik snap niet dat er programma's zijn die van zichzelf ook wel weten dat ze open moeten blijven (trackers e.d.), maar niet even de moeite nemen twee regels code toe te voegen, maar uitgaan dat die personen wel even in de settings hun lockscreen timeout gaan aanpassen. :-(
Heb gisteren ook al een tijdje voor je lopen zoeken, maar kon hem niet meer vinden. Je hebt hem nu dus zalf al gevonden. :) Wel jammer dat hij niet ook op de achtergrond werkt, je zou toch zeggen dat het wel mogelijk zou moeten zijn om een app te maken die dat kan..

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12 16:53
Jannibal23 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:11:
Gek, dat werkt inderdaad niet. Lijkt me niet correct? Synchronisatie-instellingen staan bij mij ook gewoon goed (taken worden ook meegenomen), of het moet onder een niet te kiezen categorie 'taakverzoeken' vallen ipv 'taken'?
Ik zal het straks eens proberen met een android toestel.

De niet geaccepteerde taak komt wel onder taken te staan. Zowel op mijn windows phone en outlook.
En de synchronisatie staat aan voor taken

• Isane
DeNachtwacht schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:42:
Taken zitten in de Agenda. Daar kom je via het instellingen menu.
Klopt inderdaad. Maar als iemand een taak toewijst aan mij dan krijg ik geen email binnen in mijn windows ph one. In outlook (pc) wel.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:53

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Waarom gaat WP8.1 de profielfoto's van social media voorkeur geven aan je eigen toegekende profielfoto's?
Ik heb de meeste van mijn contacten allemaal een mooie foto gegeven in google. Maar zodra je twitter of facebook toevoegd op je windows phone worden de profielfoto's van die personen overschreden met hun eigen profielfoto van FB of twitter.
Kan je dit overrulen? Of zit dit lekker ingebakken in het OS?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:36
Waarschijnlijk beter kwaliteit? Maar die van het ms account gaan voor dus je kan ze daar toevoegen :)

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Nee, ms account gaat niet voor. Dat is het hem net. Social media gaat voor op alles en dat wil ik dus niet.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.10.0 (UMOEUXM)

• SpeedOfShadows
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-12 21:52
Ik denk dat foto's van social media voorrang hebben op zelfgekozen foto's omdat de foto op social media door de persoon in kwestie zelf wordt gekozen.

• Caelorum
daffie82 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 20:49:
Nee, ms account gaat niet voor. Dat is het hem net. Social media gaat voor op alles en dat wil ik dus niet.
Vreemd dat dat bij mij niet zo is. Overigens kan je gewoon kiezen welke wordt getoond door de contact te openen en dan edit en dan op de foto te klikken. Als er meerdere foto's zijn (van verschillende netwerken) dan krijg je een lijst te zien en kan je kiezen welke je wilt tonen.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Caelorum schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:36:
[...]

Vreemd dat dat bij mij niet zo is. Overigens kan je gewoon kiezen welke wordt getoond door de contact te openen en dan edit en dan op de foto te klikken. Als er meerdere foto's zijn (van verschillende netwerken) dan krijg je een lijst te zien en kan je kiezen welke je wilt tonen.
Briljant! Zo simpel is het dus. Heel erg bedankt!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is het bij alle WP8 toestellen zo dat je MVNO's als roaming moet instellen? Ik heb dat nu op mn Lumia 620 icm Bliep (een MVNO op het Tele2 netwerk) en het is mega onhandig in grensgebieden. Om data te laten werken moet ik volgens de instructies roaming aanzetten, maar om de haverklap zit ik daardoor op een buitenlands netwerk peperdure data te verstoken. Op Android wordt nationale roaming via de Network.plist niet als roaming gezien.

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-11 13:56
Nee, dit hoeft zeker niet bij iedere provider. Zelf heb ik enkel ervaring met Vodafone en Simyo (KPN) bij beide hoeft roaming niet aan te staan.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dreamvoid schreef op zondag 26 april 2015 @ 16:40:
Is het bij alle WP8 toestellen zo dat je MVNO's als roaming moet instellen? Ik heb dat nu op mn Lumia 620 icm Bliep (een MVNO op het Tele2 netwerk) en het is mega onhandig in grensgebieden. Om data te laten werken moet ik volgens de instructies roaming aanzetten, maar om de haverklap zit ik daardoor op een buitenlands netwerk peperdure data te verstoken. Op Android wordt nationale roaming via de Network.plist niet als roaming gezien.
Lijkt me onzin.
Heb roaming altijd UIT staan. Zolang de EU roaming niet wat goedkoper kan maken, weiger ik ook maar 1 seconde roaming te gebruiken.
Zou redelijk belachelijk zijn dat ik hierdoor geen mobiele data zou kunnen gebruiken 8)7

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-12 22:03
Helaas kan je tele2 niet gebruiken zonder roaming.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:32
Huh.
Ik heb ook tele2 en setting staat bij mij op don't roam.

Of heb jij het ergens anders over?

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb het niet over Tele2 zelf, maar over een MVNO op het Tele2 netwerk.

Ditzelfde probleem heb ik trouwens ook met Free, een Franse MVNO die deels een eigen netwerk heeft, en deels gebruik maakt van het Orange netwerk. Ik krijg continu het roaming driehoekje in beeld op mijn Lumia 620, terwijl mn Android toestel er wel correct mee om gaat. Erg onhandig, en het is jammer dat Microsoft niet een extra optie heeft ("Allow National Roaming") om verschil te maken tussen roaming binnen dezelfde MCC, en daarbuiten.

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:43
hjs schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:49:
[...]

Agenda -> instellingen staat dit bij mij

[afbeelding]
Hoe kom je aan het kopje "feestdagen in Nederland"?
Lijkt me best handig....

Live from Denmark

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

hansie_k schreef op maandag 27 april 2015 @ 13:40:
[...]

Hoe kom je aan het kopje "feestdagen in Nederland"?
Lijkt me best handig....
Die staat er standaard in als je Hotmail/Outlook als agenda gebruikt volgens mij :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• hansie_k
Uhm...nee
Nu staat mijn 830 ingesteld op UK, vanwege Cortana, maar ook via outlook.com/calendar kan ik niks instellen.
Wel extra kalenders (verjaardag..) maar geen vaste dingen...en om nou toch nog handmatig alle feestdagen in te voeren 😉

Live from Denmark

• NeutraleTeun
Uhm ja.
Ik zit ook op Cortana en bij mij staat er ook Nederlandse feestdagen.

• hansie_k
NeutraleTeun schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:47:
Uhm ja.
Ik zit ook op Cortana en bij mij staat er ook Nederlandse feestdagen.
Uhm...inderdaad 😉
Google Bing is je vriend
Je kan je abonneren op bepaalde kalenders, waaronder diverse feestdagen...
Dank

Live from Denmark

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Als ik bij ''opslaginzicht'' ga kijken zie ik bij ''systeem'' : 3,95 GB staan.

Is dit niet absurd veel voor WP8.1?
Enige upgrade die ik gedaan heb tot nu toe op mijn L830 is de upgrade naar Denim.

EDIT : bij mijn vrouw haar nieuwe L640 : "systeem" : 3,33 GB WP8.1 GDR2 (nog geen upgrade gedaan)

[ Voor 20% gewijzigd door daffie82 op 27-04-2015 19:59 ]

• SpeedOfShadows
daffie82 schreef op maandag 27 april 2015 @ 16:33:
Als ik bij ''opslaginzicht'' ga kijken zie ik bij ''systeem'' : 3,95 GB staan.

Is dit niet absurd veel voor WP8.1?
Enige upgrade die ik gedaan heb tot nu toe op mijn L830 is de upgrade naar Denim.

EDIT : bij mijn vrouw haar nieuwe L640 : "systeem" : 3,33 GB WP8.1 GDR2 (nog geen upgrade gedaan)
Na een update een hard reset uitvoeren kan ervoor zorgen dat systeem minder ruimte inneemt. Nu moet je daar ook wel geen wonderen van verwachten.
Wel best eerst een back-up van je persoonlijke data maken. ;)

Edit: Systeem neemt bij mij 3,11GB in (WP8.1 GDR 1 - Denim).

[ Voor 4% gewijzigd door SpeedOfShadows op 27-04-2015 23:44 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

SpeedOfShadows schreef op maandag 27 april 2015 @ 23:39:

Na een update een hard reset uitvoeren kan ervoor zorgen dat systeem minder ruimte inneemt. Nu moet je daar ook wel geen wonderen van verwachten.
Wel best eerst een back-up van je persoonlijke data maken. ;)

Edit: Systeem neemt bij mij 3,11GB in (WP8.1 GDR 1 - Denim).
Yep, dat is altijd een optie inderdaad.
Maar las hier tijdje terug dat Niels dit ook had gedaan (met backup!) en nog een hoop opnieuw moest instellen. Dus daar zie ik wel wat tegenop....

• SpeedOfShadows
daffie82 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:50:
[...]

Yep, dat is altijd een optie inderdaad.
Maar las hier tijdje terug dat Niels dit ook had gedaan (met backup!) en nog een hoop opnieuw moest instellen. Dus daar zie ik wel wat tegenop....
Destijds met de update van WP8 naar WP8.1, liep mijn Lumia niet meer vlot (happeringen, pictogrammen die pas na enkele seconden verschenen). Toen heb ik ook vastgesteld dat "Systeem" veel meer ruimte innam. Ik was ook niet echt happig op dat moment om een hard reset uit te voeren maar het gebrek aan vlotheid heeft me toen over de lijn getrokken. Nadien werkte mijn Lumia weer als nieuw en won ik dus ook weer opslagruimte. Sindsdien voer ik altijd een hard reset uit na een update, ookal is het vervelend dat je weer enkele dingen moet instellen.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

SpeedOfShadows schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:00:

Destijds met de update van WP8 naar WP8.1, liep mijn Lumia niet meer vlot (happeringen, pictogrammen die pas na enkele seconden verschenen). Toen heb ik ook vastgesteld dat "Systeem" veel meer ruimte innam. Ik was ook niet echt happig op dat moment om een hard reset uit te voeren maar het gebrek aan vlotheid heeft me toen over de lijn getrokken. Nadien werkte mijn Lumia weer als nieuw en won ik dus ook weer opslagruimte. Sindsdien voer ik altijd een hard reset uit na een update, ookal is het vervelend dat je weer enkele dingen moet instellen.
Zal ik uiteindelijk wel doen inderdaad.
Maar dan ga ik even wachten op W10, doe ik dan even een reset. Anders ben ik het 2 keer aan het doen :)

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-12 12:49
Dan hoop ik voor je dat je veel geduld hebt. :P Want dat zal nog even duren voor dat ie final is.
Vergeet ook niet dat nadat ie final is, hij nog niet direct op je telefoon staat. Met een beetje pech gaat daar dus nog een half jaartje of wat overheen..

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik heb geduld.
Is ook niet dat men telefoon niet meer werkbaar is ofzo, valt heel goed mee :)
Vertragingen en haperingen niet echt last van voorlopig.

[ Voor 23% gewijzigd door daffie82 op 28-04-2015 12:44 ]

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-12 21:34
Klopt het dat storage check beta tegenwoordig niet meer beschikbaar is? Ik mag hem niet op mijn (nieuwe) 735 downloaden.
De optie om kaarten op een SD kaart te zetten zit nog nergens in het OS of een andere app toch?

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Daar zat ik ook net naar te kijken.
Merkte dat maps op de phone terecht komen en wilde instellen dat daar de SD kaart voor gebruikt wordt, maar de enige oplossing was de Lumia Storage Check beta en daar staat "This app is no longer published".
Wat nu ?
Je kunt met Storage Sense de locatie voor music, photos, apps en downloads instellen, maar maps niet ...

EDIT: mmm, je kunt wel de lumia-storage-check-beta.xap downloaden en evt. handmatig installeren ...

[ Voor 12% gewijzigd door Goner op 28-04-2015 16:07 ]

• xxxneoxxx
Ik zou het sowieso wel tof vinden als ze die app eens beschikbaar zouden maken voor alle WP 8.1 toestellen.. Sowieso vaag dat je hem op een Lumia wel kan gebruiken, maar op bijv. een Samsung of Huawei niet.. Zeker gezien er eigenlijk geen Nokia meer is, en dit standaard OS functionaliteit zou moeten zijn.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Past dit SD kaartje in de L640 en is die compatibel ?
http://www.amazon.de/SanD...words=sandisk+8gb+android

Staal wel vermelding van Android, maar maakt dat iets uit?

• SpeedOfShadows
B
daffie82 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 16:43:
Past dit SD kaartje in de L640 en is die compatibel ?
http://www.amazon.de/SanD...words=sandisk+8gb+android

Staal wel vermelding van Android, maar maakt dat iets uit?
Zou normaal probleemloos moeten werken.

Wat betreft kaarten op SD plaatsen, dit is een feature die gewoon in WP zelf zou moeten zitten.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
SpeedOfShadows schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:10:
B
[...]

Zou normaal probleemloos moeten werken.

Wat betreft kaarten op SD plaatsen, dit is een feature die gewoon in WP zelf zou moeten zitten.
Het is nu mogelijk om na het installeren van de app, een backup van je contacten op een sd-kaart uit te voeren. Dit heeft Microsoft als bèta uitgebracht en wordt ook toegevoegd bij de settings. Misschien is dit de eerste stap van weer een sd-kaart support.

Zit nu op mijn Phone dus kan download link van de contacten naar sd-kaart ff niet zo snel. Al is het in Google bing zo te vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door vali op 28-04-2015 17:43 ]

• SpeedOfShadows
vali schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 17:39:
[...]

Het is nu mogelijk om na het installeren van de app, een backup van je contacten op een sd-kaart uit te voeren. Dit heeft Microsoft als bèta uitgebracht en wordt ook toegevoegd bij de settings. Misschien is dit de eerste stap van weer een sd-kaart support.

Zit nu op mijn Phone dus kan download link van de contacten naar sd-kaart ff niet zo snel. Al is het in Google bing zo te vinden.
Lost helaas momenteel het probleem met kaarten niet op. :(

• xxxneoxxx
Ik had het voorheen wel voor elkaar op mijn Samsung Ativ S.. Die was interop unlocked. Lullige ervan is; het is echt letterlijk 1 registry key.. Dat zijn dingen waar ik zo boos om word, ik bedoel, maar een palletje/slider die die specifieke key een waarde 0 of 1 geeft.. Zoiets kost voor MS echt geen moeite. Maar nee, doen we niet. Want het komt wel een keer in het OS. Echt. Ooit. Zo irritant.

• Amadeus1966
  • Laatst online: 30-11 22:22
De app storage check is idd uit de store gehaald.
Dus voorlopig geen kaarten meer op je sd :(
Dus als je een hardreset overweegt of even met win 10 wil spelen dan is het jammer maar dan is hij echt weg.
Best wel jammer want het scheel al gauw een paar mb's....

Hij was al een tijdje verdwenen en las dit per toeval ergens op wpcentral.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Amadeus1966 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:25:
De app storage check is idd uit de store gehaald.
Maar je kunt wel de .xap downloaden en installeren ... zou dat problemen geven ?
(heb pas een Windows phone dus ben nog niet zo op de hoogte).
https://www.windowsphone....c2-4f19-8161-67149e44214c
onder Download and install manually

EDIT: vreemd genoeg is de non-beta wel beschikbaar :?
http://www.windowscentral...ffline-maps-storage-cards
Likewise, we are not sure why the Lumia Storage Check (Beta) app is no longer available for download, but the non-beta version is still accessible. Once again, maybe it is a mistake.
https://www.windowsphone....55-40d2-8b74-51517a042a18

[ Voor 51% gewijzigd door Goner op 29-04-2015 00:26 ]

Verwijderd

http://datanews.knack.be/...rticle-normal-297045.html
Pouliquen zegt aan Le Soir dat België bij de tien beste landen zit voor de verkoop van Windows Phone.

Zijn de Belgen nu slimmer als de Nederlanders?

• Amadeus1966
Goner schreef op woensdag 29 april 2015 @ 00:11:
[...]

Maar je kunt wel de .xap downloaden en installeren ... zou dat problemen geven ?
(heb pas een Windows phone dus ben nog niet zo op de hoogte).
Helaas, als je de Xap download en installeerd dan krijg je een (fout)melding.
Tijdens de installatie verifieerd het o.s. het eea met de store, is deze negatief dan is het een no-go.
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 00:14:

Nope, maar dat is genetisch zo bepaald en heeft weinig met tech te maken ;-)

[ Voor 35% gewijzigd door Amadeus1966 op 29-04-2015 00:34 ]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-12 20:04

Swerfer

Hmm...

Pouliquen zegt aan Le Soir dat België bij de tien beste landen zit voor de verkoop van Windows Phone.

Hooguit minder eigenwijs en Belgen vertonen minder schaapjesgedrag ;)

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:02

Ik denk het ;)

http://www.ppintaal.nl/als_of_dan.htm

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-12 21:56
8)7

[ Voor 99% gewijzigd door coenox op 29-04-2015 10:09 ]

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12 15:02
Ik heb een Lumia 720 van mijn werk die nog op de black update draait. Ik krijg maar geen update binnen. Kan er iets mis zijn met het toestel of komt het met voor bij dit type toestel dat het 2updates achter loopt? Is een update misschien te forceren zonder een harde reset te geven ivm de bedrijfs apps/instellingen die ik dan kwijt ben?

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• Amadeus1966
Handmatig al gecontroleerd?
Anders misschien je toestel aanmelden als developersdevice en dan de preview installeren

• xxxneoxxx
Het hangt een beetje af van je CSC code.. M.a.w., de oorsprong van het toestel. Komt deze bijv. uit het buitenland of is deze voor een andere markt als de onze bestemd geweest, heeft deze een andere code, en zal dus de update later ontvangen.

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-12 09:33

The Inquisitor

Greetings weaklings

• vali
haha geweldig! Moest gelijk aan dit filmpje denken van russian badger.

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
Heeft iemand toevallig een oplossing voor het vervallen van de Nokia account? Ik kan nu niet meer inloggen op mixradio en daar baal ik best van :-p

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Geen idee. Mixradio werkt sowieso niet in Belgie.. Daar baal ik al jaren van ;)

Verwijderd

Ik ben van plan over te stappen op Windows Phone.. wat is de grootte van de kaarten van Nokia Here, b.v. west en centraal Europa? Ik twijfel of ik voor een 8gb of 16gb toestel moet gaan. Helaas kunnen de kaarten niet meer naar de SD kaart verplaatst worden.

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12 13:08

ScSi

Belg.

Dreamvoid schreef op maandag 27 april 2015 @ 08:50:
Ik heb het niet over Tele2 zelf, maar over een MVNO op het Tele2 netwerk.

Ditzelfde probleem heb ik trouwens ook met Free, een Franse MVNO die deels een eigen netwerk heeft, en deels gebruik maakt van het Orange netwerk. Ik krijg continu het roaming driehoekje in beeld op mijn Lumia 620, terwijl mn Android toestel er wel correct mee om gaat. Erg onhandig, en het is jammer dat Microsoft niet een extra optie heeft ("Allow National Roaming") om verschil te maken tussen roaming binnen dezelfde MCC, en daarbuiten.
Ik gebruik ook een MVNO en op een Lumia 925 dient roaming ook steeds aan te staan, anders werkt mobiel internet niet. Best onhanding, maar aangezien ik niet in een grensgebied wordt valt de impact mee. Wel straks opletten als ik naar het buitenland ga O-)

• xxxneoxxx
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:07:
Ik ben van plan over te stappen op Windows Phone.. wat is de grootte van de kaarten van Nokia Here, b.v. west en centraal Europa? Ik twijfel of ik voor een 8gb of 16gb toestel moet gaan. Helaas kunnen de kaarten niet meer naar de SD kaart verplaatst worden.
Als die optie er is, zeker voor 16GB gaan. Heb zelf een 16GB Ativ S met redelijk wat apps.. Maar met kaarten gaat je storage al vrij snel vollopen vrees ik. NL zelf is al 251,5 MB.. Er is geen collectie West Europa of centraal europa helaas, dus ik heb zomaar wat landen ter indicatie voor je neergeklad:
België: 226,6MB
Germany: All regions 895MB. (is wel opgedeeld in 12 regio's, dus die kan je evt. los installeren om ruimte te besparen)
Frankrijk: 962,5MB alle regio's
UK: 548,8MB alle regio's etc..

Dus wil je wat verschillende maps hebben, dan gaat dit hard. Tevens is het zo bij grote games en apps, dat je altijd de ruimte die vereist is maal 2/2,5 moet rekenen bij WP. Er worden lokaal wat tijdelijke installatie/repair files opgeslagen schijnbaar. Te weinig plek en je app/game kan niet meer updaten of installeren. Dus als je de optie hebt voor 16GB zou ik het vooral doen.
MS moet eens van de luie reet afkomen en een los appje maken wat maps kan verplaatsen, of HERE updaten zodat het rechstreeks vanuit HERE kan damnit.

• NeutraleTeun
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:07:
NL 250mb
DE 900mb
BE 230mb
FR 960mb
UK 430mb

Heb je beetje een beeld.
Als je nog een specifiek land wilt weten hoor ik het wel.

Verwijderd

Dank! Ik ga voor de 830 met 16 GB :-)

• theohelmus
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-12 09:16
Nav mijn review over de Lumia 640 4G wil ik jullie graag wijzen op de link van "windowsphone user" Je komt hier op een soort poll terecht en kan dan stemmen over het verdwijnen van de mogelijkheid om maps op je sd kaart te plaatsen.

Ik denk toch dat de verschillende windows 8.1 versies en een verandering van "storage check beta" in "opslag controle" er de oorzaak van zijn dat de kaarten in Here maps en here drive niet meer op de SD kaart kunnen worden opgeslagen.

Ik lees ook dat Nokia de navigatie app "Here" in de etalage heeft gezet en het zou dus ook bewust beleid kunnen zijn?? Hopelijk niet! Ik heb geen idee van de impact van zo'n poll op de bedrijfs politiek van Microsoft maar wellicht helpt het om deze mogelijkheid, die juist zo handig was, weer terug te krijgen.

Zie ook: https://windowsphone.user...-save-maps-to-memory-card

en: http://answers.microsoft....13-4962-959f-6c8a480ca4c8

[ Voor 31% gewijzigd door theohelmus op 06-05-2015 17:58 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:57
Je linkjes zijn dood, maar volgens mij bedoel je deze? https://windowsphone.user...-save-maps-to-memory-card

Martinspire - PC, PS5, XSX

• theohelmus
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-12 09:16
Sorry, linkjes aangepast.
Waren met login...

• xxxneoxxx
Tsjah, je kan daar stemmen alsof je leven er vanaf hangt, maar echt heel veel nut heeft het allemaal niet. Het is nou niet zo alsof MS elke week nieuwe features uitrolt of zo..Komt intussen meer neer op eens per jaar of zo. Windows 10 zal een hoop nieuwe dingen meenemen, ik hoop van ganzer harte dat MS vervolgens ook het toevoegen van nieuwe features (die eigenlijk logisch zijn, al in het OS hadden mogen zitten omdat de concurrentie ze wel toevoegt e.d.) wat actiever gaat ondersteunen, want op dat vlak geet het op het moment echt nergens over.

[ Voor 18% gewijzigd door xxxneoxxx op 07-05-2015 08:49 ]

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-12 20:13
Heb hier al eerder gemeld dat mijn vader problemen heeft dat hij geen kiestoon krijgt met zijn 630. Nu gaat zjin telefoon meteen op voicemail als ik hem probeer te bereiken, terwijl hij zijn toestel 24/7 aan heeft.
Zijn er mensen die hier ook problemen mee hebben?

Je hebt bij de Lumia ook quiet hours toch ? Kan het ook zijn dat er instellingen in zijn voicemail verkeerd staan?

• vali
xxxneoxxx schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 08:48:
Tsjah, je kan daar stemmen alsof je leven er vanaf hangt, maar echt heel veel nut heeft het allemaal niet. Het is nou niet zo alsof MS elke week nieuwe features uitrolt of zo..Komt intussen meer neer op eens per jaar of zo. Windows 10 zal een hoop nieuwe dingen meenemen, ik hoop van ganzer harte dat MS vervolgens ook het toevoegen van nieuwe features (die eigenlijk logisch zijn, al in het OS hadden mogen zitten omdat de concurrentie ze wel toevoegt e.d.) wat actiever gaat ondersteunen, want op dat vlak geet het op het moment echt nergens over.
Niet zoveel nut hebben? Heb je liever een Apple waar dingen worden toegevoegd terwijl niemand erop staat te wachten? Zeker als je ziet dat het vanaf IOS8 een zooitje is geworden.

Zo heeft Microsoft toch wel flink wat suggesties toegevoegd. Als je ziet dat er 249 vragen werden toegevoegd. Ook al wordt niet iedere suggestie toegevoegd (want dat zou onmogelijk zijn), ben ik blij dat er een centrale plek is waar je ei kwijt kan en waar tenminste naar je geluisterd wordt. Zo brengt het uitbrengen van de beta van Windows 10 for phones ook veel voordelen voor ons als gebruiker. Zo is er vroegtijdig al flink wat feedback gegegeven en is er al het een en ander al veranderd aan het OS voordat het RTM was.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

bennieeee schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:39:
Heb hier al eerder gemeld dat mijn vader problemen heeft dat hij geen kiestoon krijgt met zijn 630. Nu gaat zjin telefoon meteen op voicemail als ik hem probeer te bereiken, terwijl hij zijn toestel 24/7 aan heeft.
Zijn er mensen die hier ook problemen mee hebben?

Je hebt bij de Lumia ook quiet hours toch ? Kan het ook zijn dat er instellingen in zijn voicemail verkeerd staan?
Lijkt me eerder aan zijn bereik te liggen.
As hij geen bereik heeft, gaat phone ook automatisch op voicemail.

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 10:56

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

theohelmus schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:38:
Nav mijn review over de Lumia 640 4G wil ik jullie graag wijzen op de link van "windowsphone user" Je komt hier op een soort poll terecht en kan dan stemmen over het verdwijnen van de mogelijkheid om maps op je sd kaart te plaatsen.

Ik denk toch dat de verschillende windows 8.1 versies en een verandering van "storage check beta" in "opslag controle" er de oorzaak van zijn dat de kaarten in Here maps en here drive niet meer op de SD kaart kunnen worden opgeslagen.

Ik lees ook dat Nokia de navigatie app "Here" in de etalage heeft gezet en het zou dus ook bewust beleid kunnen zijn?? Hopelijk niet! Ik heb geen idee van de impact van zo'n poll op de bedrijfs politiek van Microsoft maar wellicht helpt het om deze mogelijkheid, die juist zo handig was, weer terug te krijgen.

Zie ook: https://windowsphone.user...-save-maps-to-memory-card

en: http://answers.microsoft....13-4962-959f-6c8a480ca4c8
Nokia HERE zit niet meer in Windows Phone 10. De nieuwe Bing Maps krijgt óók de mogelijkheid kaarten offline op te slaan en heeft ook gesproken navigatie, dit wordt de standaard kaartenapp voor alle Windows 10 apparaten, dus ook de telefoon.

youtube.com/@hisrep

• NeutraleTeun
Is het alleen een naamswijziging of zitten er ook echte (nadelige) verschillen in?

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

DeNachtwacht schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:58:

Nokia HERE zit niet meer in Windows Phone 10. De nieuwe Bing Maps krijgt óók de mogelijkheid kaarten offline op te slaan en heeft ook gesproken navigatie, dit wordt de standaard kaartenapp voor alle Windows 10 apparaten, dus ook de telefoon.
Bah, maar goed, op zich geen probleem, zolang je HERE nog apart kan installeren uit de store...

• Caelorum
NeutraleTeun schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 17:00:
Is het alleen een naamswijziging of zitten er ook echte (nadelige) verschillen in?
De nieuwe maps in WP10 is zeker niet alleen een naamswijziging. Het is de kaarten app die al op Windows te vinden was, maar dan een stuk doorontwikkeld. Het is niet Nokia Here (die het overigens nog wel doet.).
Persoonlijk vind ik de nieuwe kaarten app een stuk beter dan Nokia Here en de huidige kaarten app. Wel zijn er nog wat eigenaardigheden, maar dat lost zichzelf wel op denk ik. Het is duidelijk nog in beta voor de telefoons :)

Als je wilt weten hoe de kaarten app ongeveer werkt en je nog een PC over hebt. Je kan Windows 10 installeren en dan het venster in de breedte zo klein mogelijk maken. Dan krijg je de Phone interface, maar dan met nog net iets meer mogelijkheden.
Overigens syncen de geschiedenis enzo echt heerlijk :)

[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 07-05-2015 17:18 ]

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Caelorum schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 17:17:

Persoonlijk vind ik de nieuwe kaarten app een stuk beter dan Nokia Here en de huidige kaarten app. Wel zijn er nog wat eigenaardigheden, maar dat lost zichzelf wel op denk ik. Het is duidelijk nog in beta voor de telefoons :)
Wat is er beter aan dan?
Ik vind HERE al fantastisch.

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 10:56

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Het biedt veel meer mogelijkheden voor programmeurs om op een makkelijke en snelle manier "lagen" op je kaarten te zetten; hierdoor zal ook de integratie van apps een stuk beter worden en juist dat zorgt ook voor een stuk gebruikersvriendelijkheid. Elke ontwikkelaar kan makkelijk Bing Maps gebruiken dus zal de interface & aansturing in veel apps hetzelfde zijn.

Ook zitten er van een groot aantal steden (alleen nog geen NL) 3D views in.

[ Voor 14% gewijzigd door DeNachtwacht op 07-05-2015 17:26 ]

youtube.com/@hisrep

• Caelorum
Oh, daar had ik inderdaad wat meer over kunnen uitweiden :)

Positieve:
Het eerste is dat het perfect synct met de desktop. Dat maakt het zoeken op de PC en dan later navigatie starten op de telefoon echt heerlijk :) Verder is de app zelf een stuk sneller en vloeiender in gebruik en vreet die behoorlijk wat minder batterij op mijn L920. De weergave van de kaarten is ook een stuk duidelijker doordat er iets meer kleur en contrast wordt gebruikt.

Negatieve:
De app crasht nog wel iets meer dan andere apps op WP10. Dat is op zich ook nog wel te verwachten. Ik betwijfel of ze veel aandacht aan de werking van de app op de telefoons (en tablets) hebben besteed. Dat merk je ook aan de lijst van missende features die nu volgt.

Missende features:
Wat ik wel mis, maar wellicht (hopelijk) nog wel komt is dat de kaart automatisch bijdraait naar de richting waar je op loopt. Dat is als je lopend navigeert toch net wat makkelijker. Daarnaast zou ik graag ook LiveSight zien in de app. Dat is als je in het buitenland bent in een grote stad toch ook best handig.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dat het minder batterij verbruikt is zeker een pluspunt!

Hoe zit het qua correctheid en volledigheid van de kaarten zelf? Ook niet echt onbelangrijk.... :)
En de routes die het voorstelt tijdens rijden/wandelen? Even logisch/onlogisch als HERE?

• Caelorum
Het gebruikt dezelfde kaarten als Here Maps. Dus die van Navteq/Nokia. De routes voor wandelen zijn even onlogisch inderdaad. Voor het rijden zijn ze hier in de stad prima. Voor langere afstanden heb ik het niet geprobeerd.
Overigens ben ik er wel achter waarom de looproute niet altijd even duidelijk is. De kaarten bevatten geen voetgangers- en fietspaden. Dus bruggetjes die niet toegankelijk zijn voor de auto worden niet meegenomen. Dat resulteert waar ik woon in een omweg van ruim 30min lopen als ik naar de binnenstad wil :)

• PL3X4N
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 12:09

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

he people ik heb op mijn Lumia 535 8.1 update 2 draaien. En sinds dien kan ik geen embedded youtube filmpjes meer kijken. Op de YT site zelf lukt dit wel. Zijn er meer met dit? Of kan ik beter een fact. reset doen. Alle standaard oplossingen heb ik al gedaan :(.

• xxxneoxxx
vali schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:42:
[...]

Niet zoveel nut hebben? Heb je liever een Apple waar dingen worden toegevoegd terwijl niemand erop staat te wachten? Zeker als je ziet dat het vanaf IOS8 een zooitje is geworden.

Zo heeft Microsoft toch wel flink wat suggesties toegevoegd. Als je ziet dat er 249 vragen werden toegevoegd. Ook al wordt niet iedere suggestie toegevoegd (want dat zou onmogelijk zijn), ben ik blij dat er een centrale plek is waar je ei kwijt kan en waar tenminste naar je geluisterd wordt. Zo brengt het uitbrengen van de beta van Windows 10 for phones ook veel voordelen voor ons als gebruiker. Zo is er vroegtijdig al flink wat feedback gegegeven en is er al het een en ander al veranderd aan het OS voordat het RTM was.
Een optie tot een extra quick toggle, met bijv. data zou ik wel tof vinden. (ik weet het, sommige telefoons hebben een update gehad waarmee dat kan, alleen Samsung eigenaren mogen wat MS betreft verrrekken)

Een simpele optie om kaarten te kunnen verplaatsen naar SD, gewoon in het OS ingebakken. Een color picker voor accentkleuren i.p.v. de vaste paar kleuren.. Fatsoenlijke smartwatch support, i.p.v. de fitbit en de MS Band, waarvan die laatste hier waarsch. gewoon nooit meer uit komt.. Flac support in het OS zelf. USB OTG zou wel handig zijn. Fatsoenlijke HID support. (xbox 360 controller support anyone??) Een equaliser in de muziek app. Een simplele optie om gewoon MP3/FLAC files van SD af te kunnen spelen in de muziek app, i.p.v. ontwikkelaars te beperken en ze alleen maar de suffe Xbox music api (die heel brakke MP3 tag support heeft) te laten gebruiken tenzij ze nasty hacks gebruiken. Audio out over USB. Fatsoenlijke VPN support ipv de halfbakken versie die er nu in zit. (what the fuck Microsoft??)

En dat zijn zo'n beetje een paar dingen die mij te binnen schieten. Die al op windows phone uservoice staan sinds de eerste release van 8.

Mijn punt is: leuk dat je feedback kwijt kunt op een website. Maar om nou te zeggen dat er veel mee gedaan wordt, nou, nee. Ja, elke update worden er wel wat nieuwe features toegevoegd. Maar het is wel elke keer echt mondjesmaat. Zeker niet als je bedenkt dat sommige van de zaken die ik genoemd heb (extra toggle, maps verplaatsen, color picker etc) een kwestie is van een paar lullige, reeds bestaande registry keys van waarde te laten veranderen. Voorheen had ik nml al wat van die zaken als homebrew apps toen mijn Ativ S nog interop unlocked was. Andere zaken is simpelweg een kwestie van wat drivers toevoegen aan het bestaande image. Het testen zal langer duren dan het daadwerkelijk bouwen voor MS me dunkt.
We kunnen allemaal wel roepen dat zulke toffe dingen er met 10 wel aan komen, maar vooralsnog heb ik geen Windows 10 op m'n telefoon. En de concurrerende OS'en hebben deze features over het algemeen al wel even. Gezien de specs die uitgelekt zijn m.b.t. nieuwere MS telefoons, is het m.i. ook nog maar zeer de vraag in welke vorm wij 10 gaan krijgen en of dit uberhaubt een beetje gaat draaien op de huidige generatie WP smartphones.

• vali
xxxneoxxx schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:19:
[...]

Een optie tot een extra quick toggle, met bijv. data zou ik wel tof vinden. (ik weet het, sommige telefoons hebben een update gehad waarmee dat kan, alleen Samsung eigenaren mogen wat MS betreft verrrekken)

Een simpele optie om kaarten te kunnen verplaatsen naar SD, gewoon in het OS ingebakken. Een color picker voor accentkleuren i.p.v. de vaste paar kleuren.. Fatsoenlijke smartwatch support, i.p.v. de fitbit en de MS Band, waarvan die laatste hier waarsch. gewoon nooit meer uit komt.. Flac support in het OS zelf. USB OTG zou wel handig zijn. Fatsoenlijke HID support. (xbox 360 controller support anyone??) Een equaliser in de muziek app. Een simplele optie om gewoon MP3/FLAC files van SD af te kunnen spelen in de muziek app, i.p.v. ontwikkelaars te beperken en ze alleen maar de suffe Xbox music api (die heel brakke MP3 tag support heeft) te laten gebruiken tenzij ze nasty hacks gebruiken. Audio out over USB. Fatsoenlijke VPN support ipv de halfbakken versie die er nu in zit. (what the fuck Microsoft??)

En dat zijn zo'n beetje een paar dingen die mij te binnen schieten. Die al op windows phone uservoice staan sinds de eerste release van 8.
Punten die je nu opnoemt zijn inderdaad voorbij gekomen en Microsoft luisterd hier heel goed naar:

-Flac support komt met windows 10 for phones.
-USB OTG komt met Windows 10 for phones
-HID support komt met Windows 10 for phones ( al ondersteund GDR 2 al keyboards)
-Een equaliser in de muziek app (Verschilt per fabrikant, zo heeft htc en Nokia (nu MS) het in de toestellen toegevoegd. Kon herinneren dat mijn oude omnia 7 het ook had
-Een simplele optie om gewoon MP3/FLAC files van SD- komt met Windows 10 for phones
Audio out over USB Komt met Windows 10 for phones (al is usb-c vereist). Vraag mij serieus eigenlijk af waarom je dit zou willen, maar goed
-VPN support- Welke versie van WP heb jij? Want wp8.1 voegde aardig wat nieuwe opties toe op VPN gebied.

Daarnaast hebben concurrende OS-en deze opties niet even. Zo is Apple nog aan het klooien om het toetsenbord met Nederlandse taal goed te krijgen. Geloof pas dat ze met de laatste update de Nederlandse taal hadden toegevoegd en voor het raden van woorden ( Braille keyboard was de naam geloof ik). Bij Android heb je nog steeds dat je apps niet op je SD-kaart kan installeren. Het klopt inderdaad dat Microsoft gestopt is met de beta om kaarten op de sd-kaart te plaatsen. Al verwacht ik dat die optie weer snel terug komt, maar dan ingebakken in het os (dus niet alleen voor Lumia gebruikers).

Tevens wilt Microsoft de support van Samsung helemaal niet laten vallen, het is echt Samsung die dat doet. Hun support is gewoon grof gezegd k*t. Zelfs met hun Android lijn is hun ondersteuning net zo dramatisch. Zo heeft de Samsung core 2 een bug dat het GPS constant aan blijft staan en de accu zo leeg trekt. Een update? vergeet het maar.

[ Voor 28% gewijzigd door vali op 08-05-2015 00:50 ]

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-12 20:13
daffie82 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:01:
[...]

Lijkt me eerder aan zijn bereik te liggen.
As hij geen bereik heeft, gaat phone ook automatisch op voicemail.
Hij had helemaal geen netwwrk meer in zijn telefoon staan zag ik vrij snel al. Beetje vreemd want hij heeft dit probleem nog nooit gehad. Was op Vlieland gebeurd en de andere keren had die er daar geen last van. Nou ja maar even in de gaten houden.

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-12 12:48
vali schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 23:44:
[...]

Punten die je nu opnoemt zijn inderdaad voorbij gekomen en Microsoft luisterd hier heel goed naar:

-HID support komt met Windows 10 for phones ( al ondersteund GDR 2 al keyboards)
-Een equaliser in de muziek app (Verschilt per fabrikant, zo heeft htc en Nokia (nu MS) het in de toestellen toegevoegd. Kon herinneren dat mijn oude omnia 7 het ook had
-Een simplele optie om gewoon MP3/FLAC files van SD- komt met Windows 10 for phones
Audio out over USB Komt met Windows 10 for phones (al is usb-c vereist). Vraag mij serieus eigenlijk af waarom je dit zou willen, maar goed
Hoop dat ze dan eerst ook die verschrikkelijke Library bug fixen in de Music app.. de huidige app is totaal niet bruikbaar omdat de App niet ziet of er een bestand verwijderd is. Wat uiteindelijk app crashes veroorzaakt. Gelukkig kan je hier wel een beetje om heen werken via afspeellijsten, maar irritant is het wel.

[ Voor 0% gewijzigd door JerX op 08-05-2015 10:44 . Reden: typoooo ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

JerX schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:12:

Hoop dat ze dan eerst ook die verschrikkelijke Library bug fixen op de Music app.. de huidige app is totaal niet bruikbaar omdat de App niet ziet of er een bestand verwijderd is. Wat uiteindelijk app crashes veroorzaakt. Gelukkig kan je hier wel een beetje om heen werken via afspeellijsten, maar irritant is het wel.
Audiotica is ook een mooie app, die ook streaming muziek ondersteunt maar ook lokale files kan afspelen.
Zelfs FLAC support.
Als dit ook een Library bug heeft weet ik niet, maar zeker waard om te proberen.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Caelorum schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 18:01:
Het gebruikt dezelfde kaarten als Here Maps. Dus die van Navteq/Nokia. De routes voor wandelen zijn even onlogisch inderdaad. Voor het rijden zijn ze hier in de stad prima. Voor langere afstanden heb ik het niet geprobeerd.
Overigens ben ik er wel achter waarom de looproute niet altijd even duidelijk is. De kaarten bevatten geen voetgangers- en fietspaden. Dus bruggetjes die niet toegankelijk zijn voor de auto worden niet meegenomen. Dat resulteert waar ik woon in een omweg van ruim 30min lopen als ik naar de binnenstad wil :)
Hmmm, gebruik HERE ook wel af en toe voor te wandelen.
Ben je zeker dat HERE geen voetgangers/fietspaden gebruikt? Is niet mijn ervaring namelijk.

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-12 12:48
daffie82 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:41:
[...]

Audiotica is ook een mooie app, die ook streaming muziek ondersteunt maar ook lokale files kan afspelen.
Zelfs FLAC support.
Als dit ook een Library bug heeft weet ik niet, maar zeker waard om te proberen.
Thanks, gaan we proberen!

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• Caelorum
daffie82 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 10:43:
[...]
Hmmm, gebruik HERE ook wel af en toe voor te wandelen.
Ben je zeker dat HERE geen voetgangers/fietspaden gebruikt? Is niet mijn ervaring namelijk.
Hij gebruikt het wel, maar lang niet alle paden staan er op. In mijn gemeente staan er bruggen niet op die er al meer dan een jaar liggen. Dan schiet het niet echt op :)

• xxxneoxxx
[...]

Soooooon.. Microsoft Mantra van afgelopen jaren. Concurrentie heeft het nu alleen nu allemaal al, en MS schijnt nogal eens te vergeten dat ze op smartphone OS vlak geen monopolie positie hebben en ze het zich niet kunnen veroorloven om achterover te leunen.. Ergo: leuk, maar als ik naar mijn telefoon kijk, heb ik echt nog WP8.1 ipv een goed draaiende 10. En het is maar de vraag of ik die ooit nog ga krijgen op mijn huidige toestel..
[...]
-VPN support- Welke versie van WP heb jij? Want wp8.1 voegde aardig wat nieuwe opties toe op VPN gebied.
Klopt, een mooie IkeV2 implementatie. Jammer alleen dat zo'n beetje geen enkele VPN provider deze Ike ondersteuning biedt.. Ben niet de enige die er niet zo enthousiast over is btw:
http://forums.windowscent...-windows-phone-8-1-a.html
[...]
Daarnaast hebben concurrende OS-en deze opties niet even. Zo is Apple nog aan het klooien om het toetsenbord met Nederlandse taal goed te krijgen. Geloof pas dat ze met de laatste update de Nederlandse taal hadden toegevoegd en voor het raden van woorden ( Braille keyboard was de naam geloof ik). Bij Android heb je nog steeds dat je apps niet op je SD-kaart kan installeren. Het klopt inderdaad dat Microsoft gestopt is met de beta om kaarten op de sd-kaart te plaatsen. Al verwacht ik dat die optie weer snel terug komt, maar dan ingebakken in het os (dus niet alleen voor Lumia gebruikers).

Tevens wilt Microsoft de support van Samsung helemaal niet laten vallen, het is echt Samsung die dat doet. Hun support is gewoon grof gezegd k*t. Zelfs met hun Android lijn is hun ondersteuning net zo dramatisch. Zo heeft de Samsung core 2 een bug dat het GPS constant aan blijft staan en de accu zo leeg trekt. Een update? vergeet het maar.
Zo is MS ook nog aan het klooien met hun keyboard. Een bug die er sinds 8.1 in zit met het nieuwe keyboard "ME/ZE" wordt ook 'vlot' opgelost. Met de Windows 10 release hebben ze aangegeven. M.i. een grote 'F you' richting alle huidge Nederlandse WP gebruikers. je hebt nu een zeer irritante bug. Wacht maar een jaar of wat, misschien 2, dan wordt het bij volgende OS release wel opgelost.. :'(

Support vanuit Samsung op WP vlak valt mij niet tegen om eerlijk te zijn. Tot nu toe heb ik nml met Windows Phone alle updates eerder gehad dan bijv. Lumia gebruikers. Nieuwe functionaliteit, daar zijn ze bij Samsung niet zo van, maar dat weet je als je een Samsung WP telefoon koopt. De allerlaatste update heeft wel een issue, maar deze zou MS zelf (de update welke dus de optie geeft tot 5e quicktoggle bovenin en de mobiel data quicktoggle optie) nog fixen m.b.t. partition stitching. Wat zij dus nog niet gedaan hebben. Ligt dus in dit specifieke geval echt niet bij Samsung, maar bij MS
.
Dat het met de Android lijn van Samsung qua support slecht gesteld is weet ik. Maar daar lijkt de prio ook te liggen bij het zo snel mogelijk flooden van de markt met 10000 devices. En mensen kopen ze toch wel..

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

xxxneoxxx, zo te lezen ben je er echt helemaal klaar mee.
Gooi je WP in de vuilbak en koop/gebruik gewoon een Samsung. Want je gaat je anders blijven ergeren. En het leven is iets te kort om je te lopen ergeren over iets banaal als een telefoon.

• Amadeus1966
Wie kan mij even uit de brand helpen?

Ik heb afbeeldingen/foto's in bepaalde mappen die ik niet wil zien in mijn foto"hub".
Ongeacht de locatie waar ik deze afbeeldingen neer zet, ze blijven zichtbaar.
Dit maakt voor mij het eea een beetje rommelig en onoverzichtelijk.

Met Android o.s kon ik dergelijke zaken gewoon verbergen dmv een .nomedia bestandje in de desbetreffende map te zetten.
Waardoor de afbeeldingen niet meer getoond werden.
Datzelfde truukje werkt dus helaas niet onder WP.......
Hoe zou ik dit wel kunnen oplossen?

• vali
xxxneoxxx schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:08:
[...]

Soooooon.. Microsoft Mantra van afgelopen jaren. Concurrentie heeft het nu alleen nu allemaal al, en MS schijnt nogal eens te vergeten dat ze op smartphone OS vlak geen monopolie positie hebben en ze het zich niet kunnen veroorloven om achterover te leunen.. Ergo: leuk, maar als ik naar mijn telefoon kijk, heb ik echt nog WP8.1 ipv een goed draaiende 10. En het is maar de vraag of ik die ooit nog ga krijgen op mijn huidige toestel..

[...]

Klopt, een mooie IkeV2 implementatie. Jammer alleen dat zo'n beetje geen enkele VPN provider deze Ike ondersteuning biedt.. Ben niet de enige die er niet zo enthousiast over is btw:
http://forums.windowscent...-windows-phone-8-1-a.html

[...]

Zo is MS ook nog aan het klooien met hun keyboard. Een bug die er sinds 8.1 in zit met het nieuwe keyboard "ME/ZE" wordt ook 'vlot' opgelost. Met de Windows 10 release hebben ze aangegeven. M.i. een grote 'F you' richting alle huidge Nederlandse WP gebruikers. je hebt nu een zeer irritante bug. Wacht maar een jaar of wat, misschien 2, dan wordt het bij volgende OS release wel opgelost.. :'(

Support vanuit Samsung op WP vlak valt mij niet tegen om eerlijk te zijn. Tot nu toe heb ik nml met Windows Phone alle updates eerder gehad dan bijv. Lumia gebruikers. Nieuwe functionaliteit, daar zijn ze bij Samsung niet zo van, maar dat weet je als je een Samsung WP telefoon koopt. De allerlaatste update heeft wel een issue, maar deze zou MS zelf (de update welke dus de optie geeft tot 5e quicktoggle bovenin en de mobiel data quicktoggle optie) nog fixen m.b.t. partition stitching. Wat zij dus nog niet gedaan hebben. Ligt dus in dit specifieke geval echt niet bij Samsung, maar bij MS
.
Dat het met de Android lijn van Samsung qua support slecht gesteld is weet ik. Maar daar lijkt de prio ook te liggen bij het zo snel mogelijk flooden van de markt met 10000 devices. En mensen kopen ze toch wel..
Het klopt inderdaad dat met het Desktop/laptop/tablet OS en ook met de smartphone lijn steeds een grote update moet komen om nieuwe functionaliteiten toe te voegen. Daarom is Microsoft ook gestopt met grote releases en brengen ze het in de vorm van steeds kleine updates uit.

Daarnaast ben ik het niet mee eens dat Microsoft achterloopt met alle functies. Gebruik eens een IOS device en je zult zien dat het keyboard daar flink wat achter loopt. Al proberen ze dit met de Braille keyboard te verbeteren, maar echt ideaal is het niet. De Me en ze bug hebben ze grotendeels in de WP8.1 gdr1 opgelost en in Windows 10 for phones is deze weg.

Als laatste, waar Microsoft echt op focust is de low budget markt. Ik wil op mijn werk bijna geen budget Android Phones nog verkopen omdat grotendeels van de klanten met klachten terug komen. Zo kunnen ze amper apps nog installeren op een 4 en 8 GB model, en vele daarvan zijn niet vooruit te branden. Updates gaan ze nooit ontvangen en de geweldige 5.0 update die Google aanprijst als "de" oplossing om budget smartphones snel en stabiel te maken is ook een lachertje. Hoe lang maakt Google al reclame dat ze android snel en stabiel maken op goedkope hardware? Geloof al sinds de android 4.0. Dus nee, het gras is zeker niet altijd groener bij de concurrenten, zeker niet als je een smartphone rond de 200 a 300 koopt.

• xxxneoxxx
daffie82 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:34:
xxxneoxxx, zo te lezen ben je er echt helemaal klaar mee.
Gooi je WP in de vuilbak en koop/gebruik gewoon een Samsung. Want je gaat je anders blijven ergeren. En het leven is iets te kort om je te lopen ergeren over iets banaal als een telefoon.
Nee, ik ben op zich met het OS niet 'klaar', maar wel met mensen die MS blijven verdedigen alsof ze zo druk bezig zijn om het voor hun eigen achterban 'beter' te maken. Met Windows 10 zal MS echt druk bezig zijn, dat geloof ik best, maar iedereen die aangeeft dat de 8.1 update nou zo super veel moois heeft toegevoegd voor bestaande WP gebruikers, heeft vast nog niet eerder een smartphone gebruikt met Windows Phone er op van vóór deze update.

Met 8.1 zijn nieuwe features mondjesmaat toegevoegd, een hoop features half/half of features waar mensen net niet op zaten te wachten, usability bugs zoals het keyboard issue worden gewoonweg niet opgelost, en dan komen mensen hier verkondigen dat MS "zo goed naar de klanten luistert want ze hebben een website gemaakt waar je features aan kan vragen." Lolwut?

Tevens heeft de update het hubs principe gesloopt, de gebruikerservaring van de music app en de Xbox live game hub gesloopt. (gebruik je hem nog wel eens, de xbox hub? Ik niet, aangezien alle games nu toch overal in het startmenu tussen de reguliere apps door weggeklettered staan).
Intussen maakt MS gelukkig wel werk van hun eigen apps op concurrende mobiele platformen. Die worden wel met regelmaat geupdate. Tsjah..

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

xxxneoxxx schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:35:
[...]

Nee, ik ben op zich met het OS niet 'klaar', maar wel met mensen die MS blijven verdedigen alsof ze zo druk bezig zijn om het voor hun eigen achterban 'beter' te maken. Met Windows 10 zal MS echt druk bezig zijn, dat geloof ik best, maar iedereen die aangeeft dat de 8.1 update nou zo super veel moois heeft toegevoegd voor bestaande WP gebruikers, heeft vast nog niet eerder een smartphone gebruikt met Windows Phone er op van vóór deze update.

Met 8.1 zijn nieuwe features mondjesmaat toegevoegd, een hoop features half/half of features waar mensen net niet op zaten te wachten, usability bugs zoals het keyboard issue worden gewoonweg niet opgelost, en dan komen mensen hier verkondigen dat MS "zo goed naar de klanten luistert want ze hebben een website gemaakt waar je features aan kan vragen." Lolwut?

Tevens heeft de update het hubs principe gesloopt, de gebruikerservaring van de music app en de Xbox live game hub gesloopt. (gebruik je hem nog wel eens, de xbox hub? Ik niet, aangezien alle games nu toch overal in het startmenu tussen de reguliere apps door weggeklettered staan).
Intussen maakt MS gelukkig wel werk van hun eigen apps op concurrende mobiele platformen. Die worden wel met regelmaat geupdate. Tsjah..
Nou, mijn vader kwam van een Lumia 7 serie met W 7.5, ik kan je zeggen dat hij HEEL blij is met zijn L640 met WP 8.1. Dus ze doen toch wel iets goed, lijkt me.
En je voorbeeld van games vind ik belachelijk. Wie neemt games op een smartphone nu echt serieus? Gamen doe je op een PC of eventueel op een console. Niet op een telefoon.
En dat dan een paar domme spelletjes voor woordjes te maken niet werken (ik zeg ook maar wat), lekker boeiend...

• Caelorum
daffie82 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:49:
[...] En je voorbeeld van games vind ik belachelijk. Wie neemt games op een smartphone nu echt serieus? Gamen doe je op een PC of eventueel op een console. Niet op een telefoon.[...]
Fortune: Mobile game revenues set to overtake console games in 2015. Dat zou ik wel serieus nemen IMO. Hele hordes van mensen die nooit een spel spelen op de PC of een console, maar dit wel dagelijks doen op een smartphone.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Caelorum schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:58:
[...]

Fortune: Mobile game revenues set to overtake console games in 2015. Dat zou ik wel serieus nemen IMO. Hele hordes van mensen die nooit een spel spelen op de PC of een console, maar dit wel dagelijks doen op een smartphone.
Er zal best veel geld mee te verdienen zijn, maar een echte gamer gaat echt niet gamen op een smartphone.
Maar goed, ook tal van mensen luisteren muziek met oortjes van 3 euro uit de Aldi in 128kbps MP3. Zal ook zeer veel geld mee te verdienen zijn, maar is niet mijn definitie van eens lekker naar muziek luisteren.

Maar snap je punt wel :)

• vali
xxxneoxxx schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:35:
[...]

Je bent klaar met mensen die blijven verdedigen? Misschien komt het omdat ze gewoon tevreden zijn met het product? Bedoel we kunnen hier zoals jij blijven herhalen wat we missen, alleen zit niemand te wachten op een negatieve sfeer en maar steeds de opsomming van missende functionaliteiten. Daar hebben we de uservoice voor. Je kan het niks vinden, maar heeft Apple en Google dat ook? Zover ik weet hebben die geen centrale plek waar iedere user zijn ei kwijt kan.

Als verkoper verkoop ik op mijn werk ook IOS en Android phones en kan je echt garanderen dat klanten daar ook niet zo warm van zijn als jij doet overkomen. Bedoel, overgrotendeel van de gebruikers heeft niet eens door welke opties de telefoon heeft. VPN, FLAC support, audio over USB ? lekker boeiend... Audio over bluetooth werkt toch prima zie ik veel klanten dan zeggen. Wat ze belangrijk vinden is apps en een telefoon dat snel en stabiel werkt. Zo heeft Android genoeg functionaliteiten die Microsoft al in WM5.0 had. Maar werkt het stabiel en snel op een telefoon tussen de 50 en 300 euro ? Nee, dat doet het nog steeds niet.

Al is deze discussie al flink wat keren voorbij gekomen en de Admins hier kunnen ons er wel om vermoorden, maar je zult echt pas de voordelen van een OS zien als je het als een bril opzet van een normale gebruiker. Dat is op dit moment de markt waar Microsoft zich op focust en beetje bij beetje bieden ze steeds meer functionaliteiten met het OS. Met Windows 10 brengen ze het op het niveau van de concurrenten en halen ze flink wat developers binnen met hun "one store for all devices" mogelijkheid.

[ Voor 18% gewijzigd door vali op 08-05-2015 16:24 ]

• Caelorum
daffie82 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:10:
[...]
Er zal best veel geld mee te verdienen zijn, maar een echte gamer gaat echt niet gamen op een smartphone.[...]
Definieer echte gamer in dit geval. Persoonlijk vind ik het beeld van een 'echte' gamer net zo achterhaald als die van een hacker. Je zou niet in die termen moeten denken, want het voegt niets toe.
Overigens als je het gaat definiëren als een echte gamer speelt minstens twee uur per dag games, dan heb ik hier nog een leuk artikel voor je: NPD: Mobile Game Play Time Up 57 Percent Since 2012 (naar iets van gemiddeld net meer dan 2 uur per dag)

Mobile gaming is een belangrijke markt en ik geef xxxneoxxx helemaal gelijk dat het nutteloos maken van de Xbox Games app een beetje ongelukkig is. Het is een derde rangs app geworden. Niet heel handig aangezien games wel een make or break zijn geworden voor mobile OS en devices. Wat dat betreft snap ik de actie van MS echt totaal niet.

• xxxneoxxx
daffie82 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:49:
[...]

Nou, mijn vader kwam van een Lumia 7 serie met W 7.5, ik kan je zeggen dat hij HEEL blij is met zijn L640 met WP 8.1. Dus ze doen toch wel iets goed, lijkt me.
En je voorbeeld van games vind ik belachelijk. Wie neemt games op een smartphone nu echt serieus? Gamen doe je op een PC of eventueel op een console. Niet op een telefoon.
En dat dan een paar domme spelletjes voor woordjes te maken niet werken (ik zeg ook maar wat), lekker boeiend...
Een groot deel van de mensen die smartphones kopen, neemt het al dan niet beschikbaar zijn van apps (games zijn ook apps) mee in de overweging bij aanschaf van een nieuwe. Behold: de sales figures van Windows phone. Ruimte voor verbetering. Maar.. Geen games = kleinere userbase. Kleinere userbase = minder ontwikkelaars. Minder ontwikkelaars = minder apps. Vicieuze circel. Dus, ondanks dat ik zo goed als niet game op mijn smartphone, neem ik games beschikbaar voor het platform (beter gezegd, juist degene welke niet beschikbaar zijn) wel serieus ja.
vali schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:15:
[...]

Je bent klaar met mensen die blijven verdedigen? Misschien komt het omdat ze gewoon tevreden zijn met het product? Bedoel we kunnen hier zoals jij blijven herhalen wat we missen, alleen zit niemand te wachten op een negatieve sfeer en maar steeds de opsomming van missende functionaliteiten. Daar hebben we de uservoice voor. Je kan het niks vinden, maar heeft Apple en Google dat ook? Zover ik weet hebben die geen centrale plek waar iedere user zijn ei kwijt kan.
Jij geeft aan dat het OS aardig compleet is. Ik geef aan dat m.i. een aantal dingen nog missen die de concurrentie nu al in een of andere vorm heeft. Waarop jij aangeeft dat deze zaken er nog aan komen bij Windows 10. Ok. Maar dan missen ze NU alsnog. Valide punt lijkt mij.. Vervolgens is het tegenargument dat niemand op negativiteit zit te wachten?
Wikipedia: Argumentum ad hominem
Maar okay, duidelijk. Ik ga schijnbaar op wat fanboy tenen staan die niet tegen kritiek kunnen op een discussieforum. En negativiteit, realiteit.. Lijkt idd ook allemaal op elkaar. :+

• vali
xxxneoxxx schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 18:05:
[...]

Een groot deel van de mensen die smartphones kopen, neemt het al dan niet beschikbaar zijn van apps (games zijn ook apps) mee in de overwegeing bij aanschaf. Behold: de sales figures van Windows phone. Geen games = kleinere userbase. Kleinere userbase = minder ontwikkelaars. Minder ontwikkelaars = minder apps. Vicieuze circel. Dus, ondanks dat ik zo goed als niet game op mijn smartphone, neem ik games beschikbaar voor het platform wel serieus ja.

[...]

Jij geeft aan dat het OS aardig compleet is. Ik geef aan dat m.i. een aantal dingen nog missen die de concurrentie nu al in een of andere vorm heeft. Waarop jij aangeeft dat deze zaken er nog aan komen bij Windows 10. Ok. Maar dan missen ze NU alsnog. Valide punt lijkt mij.. Vervolgens is het tegenargument dat niemand op negativiteit zit te wachten?
Wikipedia: Argumentum ad hominem
Maar okay, duidelijk. Ik ga schijnbaar op wat fanboy tenen staan die niet tegen kritiek kunnen op een discussieforum. En negativiteit, realiteit.. Lijkt idd ook allemaal op elkaar. :+
Waar haal jij vandaan dat een groot deel van de mensen een smartphone kopen en vereisten dat veel apps aanwezig moeten zijn ? Is dat uit eigen ervaring of heb je een of andere onderzoek gelezen? Want ik merk dat vrij weinig van. Dit is onder de jongeren inderdaad een vereiste, maar als je gaat kijken bij de 30+ dan is eerder Facebook, whatsapp, tinder ect en dat soort apps zijn gewoon aanwezig.

Games op de smartphone? Als ik erna vraag dan krijg ik 9 van de 10 klanten te horen dat ze daar een tablet voor hebben. Misschien ligt het aan de elektronica winkel waar ik werk, maar heb in flink wat verschillende regio's gestaan en merk daartussen vrij weinig verschil. In de acht jaar dat ik als weekendverkoper in de winkel sta, zijn de type klanten eigenlijk vrij weinig veranderd. Dat IOS en nu android goed verkoopt komt omdat het herkenbaar is en dat hun buurman/vriend/kennis het heeft.

Het tegenargument dat niemand op negatieve posten zit te wachten, was als reden dat iedere WP gebruiker hier echt wel weet wat er wel beschikbaar is en wat niet. Als je door de forum heen scrolt zijn er genoeg posten voorbij gekomen dat iemand iets mist en eigenlijk discussies zoals deze genoeg keren voorbij zijn gekomen.

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 08-05-2015 18:16 ]

• xxxneoxxx
Tsjah.. Bij ons op het werk is bijv. Candy Crush toch iets waar over gesproken werd bij het koffieautomaat. Juist door mensen in een doelgroep waarvan je niet verwacht dat die uberhaubt veel gamen (40-50 plussers) En dat zijn toch echt niet specifiek de jongeren. ;)
Casual gaming is gewoon een dingetje waar flink geld aan verdiend wordt, en schijnbaar is de WP markt niet groot genoeg om zulke games te ontwikkelen. Dan zullen apps ook niet snel volgen.

• Caelorum
xxxneoxxx schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 18:15:
[...] Casual gaming is gewoon een dingetje waar flink geld aan verdiend wordt, en schijnbaar is de WP markt niet groot genoeg om zulke games te ontwikkelen. Dan zullen apps ook niet snel volgen.
Ik geef je gelijk, maar je hebt wel een verkeerd voorbeeld genomen. Juist King vind het wel interessant en is actief bezig met porten van hun games.
xxxneoxxx schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 18:05:
[...] Wikipedia: Argumentum ad hominem
Als je dan toch met discussietermen gaat rondstrooien, moet je niet je post eindigen met zo'n dooddoener. Niemand die momenteel in de discussie meedoet is volgens mij zo'n fanboy dat ze geen zicht hebben op andere systemen. De meesten hebben echter wel een ander eisenpakket en kijk op een OS dan jij, denk ik, maar dat op zich is niet een reden om mensen van fanboy te betichten.
Tsjah.. Bij ons op het werk is bijv. Candy Crush toch iets waar over gesproken werd bij het koffieautomaat. Juist door mensen in een doelgroep waarvan je niet verwacht dat die uberhaubt veel gamen (40-50 plussers) En dat zijn toch echt niet specifiek de jongeren. ;)
Casual gaming is gewoon een dingetje waar flink geld aan verdiend wordt, en schijnbaar is de WP markt niet groot genoeg om zulke games te ontwikkelen. Dan zullen apps ook niet snel volgen.
Dat is niet zo vreemd. Juist casual games scoren goed bij het 'vrouwenvolk' en ouderen. Twee groepen die door de 'conventionele' gamesindustrie maar met moeite wordt aangesproken (al zijn er uitzonderingen zoals the Sims en Solitaire).
Het is dan ook wel een beetje jammer dat WP jarenlang is genegeerd door Casual Games ontwikkelaars en met name Microsoft. Dit is overigens MS wel degelijk deels aan te rekenen. Het andere deel is gewoon puur zakelijk.
Persoonlijk zie ik dan ook liever dat MS casual games niet als tweederangs-app-burgers beschouwd, maar als volwaardige apps, die een volwaardige (aparte) aanpak nodig hebben. Je ziet overigens wel dat MS dit steeds beter doet, maar ik mis de ondersteuning en focus vanuit het OS een beetje.
In het begin focuste MS teveel op de consument en hebben ze bedrijven in de steek gelaten, maar met WP8 is het een beetje teveel doorgeschoten de andere kant op IMO.

[ Voor 37% gewijzigd door Caelorum op 08-05-2015 19:22 ]

• vali
Mochten ze bepaalde eisen hebben qua apps dan is WP op dit moment inderdaad niet de juiste keuze, maar wilt niet zeggen dat iedere 40 a 50er tijdens hun koffiepauze over games heeft. Zo zou gebruikt overgrote deel uit mijn kennis/familiekring rond die leeftijd hun smartphone voor whatsapp, bellen en af en toe internetten en daar zitten ook genoeg IT-ers tussen dus het ligt niet aan bepaald soort mensen. Al doen sommige nog aan wordfeud, maar daar was geloof ook wel snel de fun van af.

Daarnaast had je inderdaad een andere game als voorbeeld kunnen nemen, want als er iemand op de WP platform inspeelt, is het King wel.

Moet wel zeggen dat ik wel mee eens ben dat Microsoft de hele Xbox integratie flink kapot heeft gemaakt met de release van WP8. Al had het deels ermee te maken data vele niet xboxgames developers klaagde dat hun game niet promoot werd in de store.

[ Voor 19% gewijzigd door vali op 08-05-2015 23:00 ]

• Amadeus1966
Ik ben van mening dat een platform elke vorm van gebruiker serieus moet nemen.
Niet alleen de gamer die 3d hooggrafische in de max spelletjes speelt, maar ook de zakelijke en de media gebruiker ( audio, video en foto's ) en natuurlijk ook de buitengebruiker ter wille is voor wat betreft geo, pedo ( rot woord ) hoogte en atmosferische toepassingen zoals bijvoorbeeld barometer en temperatuur met misschien wel een lam ( laser afstandmeter ) en infrarood.
Gewoon een allround one in all device
Een en ander heeft natuurlijk ook wel te maken met een stukje hardware.

Ik hoop nog steeds op een Lumialike apparaat die schokbestendig en waterproof is met stylusondersteuning en het liefst voorzien is van bovenstaande features.
Maar voorlopig zal dat er nog wel niet in zitten.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Sinds gisteren al 2 keer iets vreemd gehad.
Als de app Sofascore Livescore draait op de achtergrond, en ik deze resume om de tussenstand van een wedstrijd te bekijken dan gebeurt het volgende :
Een internet explorer venster opent automatisch met de melding dat mijn Lumia infected is met een virus. Druk op OK om dit probleem te verhelpen.

Dit ziet er uiteraard erg twijfelachtig uit en ik sluit dan ook gewoon IE.

Dit is al 2 keer gebeurd op exact dezelfde manier (resumen uit Sofascore Livescore)
L830 met WP8.1 Denim

• Isane
daffie82 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 20:50:
Sinds gisteren al 2 keer iets vreemd gehad.
Als de app Sofascore Livescore draait op de achtergrond, en ik deze resume om de tussenstand van een wedstrijd te bekijken dan gebeurt het volgende :
Een internet explorer venster opent automatisch met de melding dat mijn Lumia infected is met een virus. Druk op OK om dit probleem te verhelpen.

Dit ziet er uiteraard erg twijfelachtig uit en ik sluit dan ook gewoon IE.

Dit is al 2 keer gebeurd op exact dezelfde manier (resumen uit Sofascore Livescore)
L830 met WP8.1 Denim
Hmm heb ik zelf geen last van. Maak eens een screenshot als je wil van de virusmelding?
Pagina: 1 ... 57 ... 66 Laatste