vali schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:42:
[...]
Niet zoveel nut hebben? Heb je liever een Apple waar dingen worden toegevoegd terwijl niemand erop staat te wachten? Zeker als je ziet dat het vanaf IOS8 een zooitje is geworden.
Zo heeft Microsoft toch wel flink wat suggesties toegevoegd. Als je ziet dat er
249 vragen werden toegevoegd. Ook al wordt niet iedere suggestie toegevoegd (want dat zou onmogelijk zijn), ben ik blij dat er een centrale plek is waar je ei kwijt kan en waar tenminste naar je geluisterd wordt. Zo brengt het uitbrengen van de beta van Windows 10 for phones ook veel voordelen voor ons als gebruiker. Zo is er vroegtijdig al flink wat feedback gegegeven en is er al het een en ander al veranderd aan het OS voordat het RTM was.
Een optie tot een extra quick toggle, met bijv. data zou ik wel tof vinden. (ik weet het, sommige telefoons hebben een update gehad waarmee dat kan, alleen Samsung eigenaren mogen wat MS betreft verrrekken)
Een simpele optie om kaarten te kunnen verplaatsen naar SD, gewoon in het OS ingebakken. Een color picker voor accentkleuren i.p.v. de vaste paar kleuren.. Fatsoenlijke smartwatch support, i.p.v. de fitbit en de MS Band, waarvan die laatste hier waarsch. gewoon nooit meer uit komt.. Flac support in het OS zelf. USB OTG zou wel handig zijn. Fatsoenlijke HID support. (xbox 360 controller support anyone??) Een equaliser in de muziek app. Een simplele optie om gewoon MP3/FLAC files van SD af te kunnen spelen in de muziek app, i.p.v. ontwikkelaars te beperken en ze alleen maar de suffe Xbox music api (die heel brakke MP3 tag support heeft) te laten gebruiken tenzij ze nasty hacks gebruiken. Audio out over USB. Fatsoenlijke VPN support ipv de halfbakken versie die er nu in zit. (what the fuck Microsoft??)
En dat zijn zo'n beetje een paar dingen die mij te binnen schieten. Die al op windows phone uservoice staan sinds de eerste release van 8.
Mijn punt is: leuk dat je feedback kwijt kunt op een website. Maar om nou te zeggen dat er veel mee gedaan wordt, nou, nee. Ja, elke update worden er wel wat nieuwe features toegevoegd. Maar het is wel elke keer echt mondjesmaat. Zeker niet als je bedenkt dat sommige van de zaken die ik genoemd heb (extra toggle, maps verplaatsen, color picker etc) een kwestie is van een paar lullige, reeds bestaande registry keys van waarde te laten veranderen. Voorheen had ik nml al wat van die zaken als homebrew apps toen mijn Ativ S nog interop unlocked was. Andere zaken is simpelweg een kwestie van wat drivers toevoegen aan het bestaande image. Het testen zal langer duren dan het daadwerkelijk bouwen voor MS me dunkt.
We kunnen allemaal wel roepen dat zulke toffe dingen er met 10 wel aan komen, maar vooralsnog heb ik geen Windows 10 op m'n telefoon. En de concurrerende OS'en hebben deze features over het algemeen al wel even. Gezien de specs die uitgelekt zijn m.b.t. nieuwere MS telefoons, is het m.i. ook nog maar zeer de vraag in welke vorm wij 10 gaan krijgen en of dit uberhaubt een beetje gaat draaien op de huidige generatie WP smartphones.