spank_mojoo schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:50:
Volgens mij kun je het zo oplossen:
Configureer elk mailadres appart.
maak een gelinkte mailbox aan en voeg al deze mailadressen er aan toe.
nu komen alle mails in 1 virtuele inbox binnen, maar wanneer je een mail beantwoord, krijg je een prompt waar je het mailadres kunt kiezen waarmee je wilt verzenden.
jezus, ik lees het even terug, maar wat een puinzooi.
ik hoop dat je t snapt
Ik snap wat je bedoeld inderdaad, probleem is dat deze methode betekent dat alles dan wel op 1 inbox op Windows Phone binnenkomt, maar niet meer op gmail en outlook.com
Zelf maak ik ook gebruik van meerdere email accounts op mijn WP. Enkel is het bij mij zo dat het allemaal binnenkomt in een "gelinkte" inbox - alle accounts komen binnen in 1 mailbox red.
Wanneer ik op een mail reageer wordt die volgens mij gewoon netjes verzonden van het account waar het op binnen gekomen is. Voor jou denk ik dan ook dat de oplossing is om niet alles naar dat ene account te forwarden, maar die verschillende mailboxen aan elkaar te linken.
Dit is ongeveer hetzelfde. En voor beide oplossing geld ook, dat wanneer ik dan binnen gmail instel ook de mail via IMAP op te halen, ik de mail 2 keer binnen ga krijgen. 1 keer op gmail account, en 1 keer op het aparte account.
Vind het zo vreemd dat wanneer je je email accounts wel apart erin zet in windows phone, je niet kunt zeggen om gewoon gebruik te maken van het email adres waar het naar toe is verzonden. Alleen omdat ik de mail forward naar 1 account en vanuit die inbox reageer. Office Outlook ondersteunt het, en vooral voor zakelijk gebruik is het handig. Zelfs Outlook.com ondersteunt het
Ik weet niet of de situatie die ik nu heb goed genoeg was uitgelegd dus ik pak er ff een voorbeeld bij
- 1 main account: A
- 4 andere mail accounts B C D E
- Email van BCDE word doorgestuurd naar A
- B C D E zijn wel apart geconfigureerd zodat je uitgaande mail kan sturen vanaf deze adressen
Wanneer je een emailtje krijgt, kun je in gmail en outlook.com kiezen om te reageren met het email adres waar het naar is verzonden, mits je de mail wel apart hebt geconfigureerd, je krijgt alleen in de aparte email boxen geen mailtjes binnen want deze worden meteen doorgestuurd naar A.
Windows Phone pakt altijd standaard het email adres van account A als je B C D E apart geconfigureerd hebt en de inbox linkt aan A. Als ik het goed begrijp komt dit dus doordat ik niet de mail van de servers van B C D E binnenhaal, maar binnenhaal via inbox A waar de mail naartoe is gestuurd?
Bij de bovenstaande oplossingen zou ik binnen gmail of outlook.com B C D E niet meer moeten doorsturen naar A, maar apart moeten configureren en dan die inboxen linken. Dit zou dan wel werken voor Windows Phone, maar het betekent ook dat ik geen gebruik kan maken van Gmail en Outlook.com, want als die de email ook binnenhalen via IMAP krijg je dus dat in Windows Phone je alle email in inbox A krijgt, maar ook nog een keer in B C D E. En als je dan inkomende mail niet meer synchroniseert voor B C D E krijg je hetzelfde probleem als wat ik nu heb.
Een heel verhaal

Sorry, probeer het zo duidelijk mogelijk te krijgen. Ik heb deze setup namelijk zo gedaan dat ik minimale configuratie nodig heb, maar wel altijd alle email direct binnen heb op mijn gmail of outlook.com. Gmail en Outlook.com synchronisatie met externe servers is namelijk een draak aangezien ze maximaal 1 keer per uur synchroniseren, en handmatig synchroniseren steeds betekent dat je opnieuw de instellingen in moet.
Wat ik zo krom vind is dat ze deze setup dus wel ondersteunen (het simpelweg reageren met het adres waarnaartoe de email gestuurd is) in Outlook.com, Windows 8.1 en Office Outlook maar niet op Windows Phone zonder een ingewikkelde constructie.